Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-12-2021
Hoi,

kan iemand mij vertellen :

- welk typenummer heeft de 30 gb versie ?
- waar kan ik die kopen en voor welke prijs ?

Ik kan deze info nergens vinden,

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
snake11 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 05:12:
Hoi,

kan iemand mij vertellen :

- welk typenummer heeft de 30 gb versie ?
- waar kan ik die kopen en voor welke prijs ?

Ik kan deze info nergens vinden,

bedankt.
Dat is de Sony NW-HD5H. Hij staat op de webshop van Dixons voor 330 euro.
Heb hem voor de rest nog nergens gezien...

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Ook ik kon de 30 gb versie niet vinden bij de leverancier die mijn voorkeur geniet en zij konden hem ook niet bestellen. Dus heb ik de sony helpdesk gebeld. Deze 30 gb versie is een limited edition en wordt alleen bij Dixons en online via sony style verkocht.

Het type nummer van de 30 gb is NWHD5HS.EU8 waarbij de S voor silver staat dus heb je ook nog een versie met een B en een R voor Black en Red.

Ik heb dus zelf maar voor de 20 gb gekozen. Waarover ik overigens nog een vraag heb. Ik heb na enige moeite dat Sonicstage op mijn comp. gekregen en vervolgens al mijn muziek op de speler gezet, wat vrij snel ging. Nu blijkt dat een heleboel nummers geen genre en geen naam ed hebben. Wat is nu de handigste manier om dat toe tevoegen? Is er een soort synchronisatie in Sonicstage? Of moet je het eerst op de computer wijzigen en dan weer alles op de speler zetten nadat ik hem heb leeg gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Devet schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:12:
Ook ik kon de 30 gb versie niet vinden bij de leverancier die mijn voorkeur geniet en zij konden hem ook niet bestellen. Dus heb ik de sony helpdesk gebeld. Deze 30 gb versie is een limited edition en wordt alleen bij Dixons en online via sony style verkocht. ?
Limited Edition... Ik zie daar het nut niet echt van in.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Ik heb in Duitsland bij Amazon.de de remote control voor de NW-HD5 besteld! :-) Ze versturen het niet naar Nederland, maar ik bedacht me dat m'n ouders in Duitsland wonen, dus laat ik het mooi daar afleveren.

Op de site staat dat hij vanaf 8 augustus waarschijnlijk pas leverbaar is, dus het wordt nog even afwachten. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Nou lekker weer dit. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en ook sonicstage, en nu moet ik dus al me muziek van me speler gooien anders kan ik niks nieuws erop zetten. Weet iemand hoe ik dit moet veranderen zodat ik dat dus niet hoef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Met sonicstage 3.2 kan dat toch wel...?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
ajampaniki schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:49:
Nou lekker weer dit. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en ook sonicstage, en nu moet ik dus al me muziek van me speler gooien anders kan ik niks nieuws erop zetten. Weet iemand hoe ik dit moet veranderen zodat ik dat dus niet hoef?
Met Sonicstage 3.2 moet dit probleem verholpen zijn.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nou mooi niet dus, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien. Wat zou ik dan precies moeten doen om het voor elkaar te krijgen? Kheb ondertussen hem wel al leeg gemaakt en weer gevuld, maar voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb gister op schiphol (taxfree) een rode HD5 gekocht voor 249 euro. Daar hadden ze overigens de 30gb ook ligggen: 299 euro.
Zit nu een berg mp3's correct te taggen en renamen om ze over te pompen. Vind m echt lekker klein.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
weet jij nog hoe die winkel op schiphol heet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTelekoocies
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-01-2024

McTelekoocies

Hooft Rijstebreier

Heb 't topic niet gelezen (oei fout >:) ), maar het leek me de juiste plek om mijn (beperkte) ervaringen met de nw-hd5 te dumpen.

Net een nw-hd5 gekocht, en hij gaat net zo hard weer terug. Veel van het onderstaande is vast eerder genoemd en ja, ik ben een mierenneuker :X ...maar ik wou het even kwijt.

De speler is niet onaardig (geluidskwaliteit, gewicht, design), maar....
-de bediening werkt niet lekker (1 dag ervaring, misschien kost het wat tijd;) ) Terugkomen naar het afspeelscherm vanuit een ander scherm is niet altijd direct mogelijk. Bij weergave in het afspeelscherm scrollt de weergegeven informatie niet, van lange album titels zie je dus alleen het begin. Zo heb ik muziek gesorteerd op jaartal, waarbij het jaartal net buiten beeld blijft. Ja ik kan een kortere album titel kiezen, maar ik vind dat ik voor 299 euri best een beetje lui mag zijn.
-Helderheid van de backlight niet in te stellen
-Knoppen hebben geen backlight.
-Meegeleverde hoesje is alleen nuttig voor transport, bediening en of aflezing zijn niet mogelijk in het hoesje
-SonicStage vereist om muziek over te zetten (ja is te vinden met een beetje zoekwerk, maar ik ontdekte het apparaat pas in de mediamarkt zelf en daar beweerden ze dat het ook zonder de sony software kon). Bij anderen muziek delen of toevoegen is er dus niet bij.
-Muziek die je op het apparaat zet kan je dus ook niet op een andere pc er af halen of beluisteren.
-De bovenkant is bedekt met een zwaar goedkoop aanvoelend plastic, ik kan me niet voorstellen dat dit langer dan een maand heel blijft.
-Het volume kan niet extreem zacht: Het volume zo zacht zetten dat je de muziek hoort, maar ook alle omgevingsgeluiden, tenzij je natuurlijk de oordopjes op een paar cm van je oor vastzet.
-De "auto" instelling bij schermorientatie lijkt bij mij niet te werken? De weergave is altijd verticaal, hoe ik de unit ook houdt
-De meegeleverde headset heeft geen bass
-Hij laadt automatisch op zodra je hem in je usb poort plugt. Blijkbaar is zijn batterij belangrijker dan die van mijn laptop.

Sonicstage
-Net als bij de speler zelf loopt de bediening niet lekker, het blijft zoeken naar de functies. Even een nummertje er op zetten is dan ook knap onhandig (eerst toevoegen aan media library, dan opzoeken in media library en overzetten)
-Trage install
-Traag opstarten
-Traag media library aanleggen
-Traag omzetten naar atrac3
-Traag overzetten naar het apparaat
-Crasht bij sommige mp3's

Sony
-Geen updates voor sonicstage beschikbaar
-Firmware updates downloads timen uit
-Verder een waardeloze site ;)

Geef gerust commentaar, maar ik houdt geen forums bij dus een wederreactie kan even duren :)

Als je een beetje geduld hebt kan het best een leuk speeltje zijn, maar verwacht geen perfectie voor je 300 euro's. De genoemde minpunten op het apparaat zelf kan ik wel overheen komen (hij ziet er toch zo lief uit :D ), maar die software is toch wel zo strontvervelend dat ik hem morgen terug ga brengen. Wachten op een update van sony is voor mij nu geen optie omdat ik over een halve week op vakantie ga (en sony kennende kan je daar ook lang op blijven wachten).

[/McT]

What Happen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:36
- aflezen in hoesje is idd niet mogelijk, maar verder is er wel goed gedacht aan koptelefoonaansluiting, en ik dat hier ook t hoesje voor bedoelt is ja. bescherming, zoals meestal
- volume ligt ook aan kwaliteit van je muziek. de ene zeurt over te hard, ander over te zacht, maar dat moet je zelf beetje regelen
-backlight idd niet instelbaar in hoeveelheid licht, maar of vele andere dat wel hebben? contrast kan je wel aanpassen btw
- auto werkt hier wel, je moet natuurlijk dat ding niet op tafel neer leggen he :p
- de meegeleverde koptelefoon is idd gewoon kut
- over de batterij had je kunnen lezen op internet.

Sonicstage
- bij sonicstage, idd toevoegen aan library, maar waarom zou je hem moeten opzoeken?
- omzetten zal echt niet sneller gaan, converteren duurt nou eenmaal even. en hoeft ook niet per se bij alle muziek
- volgens mij is ie niet zo traag bij omzetten hoor, ik werk hier met usb gewoon nog 1.0 en gaat al redelijk snel. vastlopen heeft ie hier ook nog nooit gedaan.

Sony
- nieuwe sonicstage komen zo nu en dan wel hoor

en.. -Firmware updates downloads timen uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49
McTelekoocies schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:03:
Heb 't topic niet gelezen (oei fout >:) ), maar het leek me de juiste plek om mijn (beperkte) ervaringen met de nw-hd5 te dumpen.

Net een nw-hd5 gekocht, en hij gaat net zo hard weer terug. Veel van het onderstaande is vast eerder genoemd en ja, ik ben een mierenneuker :X ...maar ik wou het even kwijt.

De speler is niet onaardig (geluidskwaliteit, gewicht, design), maar....
-de bediening werkt niet lekker (1 dag ervaring, misschien kost het wat tijd;) ) Terugkomen naar het afspeelscherm vanuit een ander scherm is niet altijd direct mogelijk. Bij weergave in het afspeelscherm scrollt de weergegeven informatie niet, van lange album titels zie je dus alleen het begin. Zo heb ik muziek gesorteerd op jaartal, waarbij het jaartal net buiten beeld blijft. Ja ik kan een kortere album titel kiezen, maar ik vind dat ik voor 299 euri best een beetje lui mag zijn.
-Helderheid van de backlight niet in te stellen
-Knoppen hebben geen backlight.
-Meegeleverde hoesje is alleen nuttig voor transport, bediening en of aflezing zijn niet mogelijk in het hoesje
-SonicStage vereist om muziek over te zetten (ja is te vinden met een beetje zoekwerk, maar ik ontdekte het apparaat pas in de mediamarkt zelf en daar beweerden ze dat het ook zonder de sony software kon). Bij anderen muziek delen of toevoegen is er dus niet bij.
-Muziek die je op het apparaat zet kan je dus ook niet op een andere pc er af halen of beluisteren.
-De bovenkant is bedekt met een zwaar goedkoop aanvoelend plastic, ik kan me niet voorstellen dat dit langer dan een maand heel blijft.
-Het volume kan niet extreem zacht: Het volume zo zacht zetten dat je de muziek hoort, maar ook alle omgevingsgeluiden, tenzij je natuurlijk de oordopjes op een paar cm van je oor vastzet.
-De "auto" instelling bij schermorientatie lijkt bij mij niet te werken? De weergave is altijd verticaal, hoe ik de unit ook houdt
-De meegeleverde headset heeft geen bass
-Hij laadt automatisch op zodra je hem in je usb poort plugt. Blijkbaar is zijn batterij belangrijker dan die van mijn laptop.

Sonicstage
-Net als bij de speler zelf loopt de bediening niet lekker, het blijft zoeken naar de functies. Even een nummertje er op zetten is dan ook knap onhandig (eerst toevoegen aan media library, dan opzoeken in media library en overzetten)
-Trage install
-Traag opstarten
-Traag media library aanleggen
-Traag omzetten naar atrac3
-Traag overzetten naar het apparaat
-Crasht bij sommige mp3's

Sony
-Geen updates voor sonicstage beschikbaar
-Firmware updates downloads timen uit
-Verder een waardeloze site ;)

Geef gerust commentaar, maar ik houdt geen forums bij dus een wederreactie kan even duren :)

Als je een beetje geduld hebt kan het best een leuk speeltje zijn, maar verwacht geen perfectie voor je 300 euro's. De genoemde minpunten op het apparaat zelf kan ik wel overheen komen (hij ziet er toch zo lief uit :D ), maar die software is toch wel zo strontvervelend dat ik hem morgen terug ga brengen. Wachten op een update van sony is voor mij nu geen optie omdat ik over een halve week op vakantie ga (en sony kennende kan je daar ook lang op blijven wachten).

[/McT]
Je noemt hier een aantal punten die de meeste spelers hebben. Ik ken geen speler die eerst vraagt of je hem wilt opladen als je hem in de usbpoort stopt. Verruit de meeste spelers werken met hun eigen library software en ik heb er een aantal gezien en sonicstage bevalt mij uitermate goed.Je moet gewoon zorgen dat je je tags op orde hebt. Dat is bij alle librarysoftware zo. Als het overzetten bij jou traag gaat gebruik je misschien USB 1.0? De autorotate functie werkt alleen bij het opstarten van de speler, niet als hij al aan staat. Nog niet zo lang geleden is versie 3.2 van SonicStage uitgekomen, kun je in dit topic vinden.
Je zult je in elke speler een beetje moeten verdiepen, als je dat niet wil moet je een discman kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Zo das ff lekker dingen spuien die je had kunnen weten... Ik weet niet waar jij dat apparaat gekocht hebt maar als ik dit zo zie zijn het allemaal dingen die een verkoper je zo had kunnen vertellen. En als Sonicstage bij jou niet werkt, tja, dan is een pc upgrade misschien iets voor jou. Of je kan natuurlijk ook het eenvoudigere progje van VAIO proberen.

Verder is het zo dat je na 1 dag de bediening niet makkelijk vindt, dat is bij alle Sony producten zo met een verdomd goede reden: er zitten vaak nou eenmaal meer functies op. En om die allemaal makkelijk bereikbaar te maken werken ze met een andere interface dan de rest van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTelekoocies
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-01-2024

McTelekoocies

Hooft Rijstebreier

Verruit de meeste spelers werken met hun eigen library software en ik heb er een aantal gezien en sonicstage bevalt mij uitermate goed.Je moet gewoon zorgen dat je je tags op orde hebt. Dat is bij alle librarysoftware zo.
Ik was dus specifiek op zoek naar een speler die zonder library software zou werken, en volgens de mediamarktmedewerker moest deze dat ook kunnen. Ik kwam pas achter het bestaan van nd nw-hd5 in de mediamarkt zelf en heb dus thuis niets uitgezocht. Aangezien je bij ontevredenheid daar je geld terug kan vragen waagde ik de gok.
Je zult je in elke speler een beetje moeten verdiepen, als je dat niet wil moet je een discman kopen ;)
Walkmans 4 life 8)
Zo das ff lekker dingen spuien die je had kunnen weten... Ik weet niet waar jij dat apparaat gekocht hebt maar als ik dit zo zie zijn het allemaal dingen die een verkoper je zo had kunnen vertellen.
[herhaling] mediamarkt, niets uitgezocht, verkoper gaf onjuiste info [/herhaling]
En als Sonicstage bij jou niet werkt, tja, dan is een pc upgrade misschien iets voor jou. Of je kan natuurlijk ook het eenvoudigere progje van VAIO proberen.
Op verschillende pc's geprobeerd maar kwam niet boven de 1mb/s uit. Andere usb2 apparaten (moviebox, cardreader) doen het wel snel op dezelfde poorten. Misschien is dat vaio progje wel een oplossing, maar ik baal er van dat er überhaupt software voor vereist is. Heb nog geprobeerd een nieuwe firmware te downloaden maar die download wou niet lukken. Ik heb tijd noch zin om verder uit te zoeken hoe ik wel alles lekker werkend krijg dus ik zoek wel een alternatief.
Verder is het zo dat je na 1 dag de bediening niet makkelijk vindt, dat is bij alle Sony producten zo met een verdomd goede reden: er zitten vaak nou eenmaal meer functies op. En om die allemaal makkelijk bereikbaar te maken werken ze met een andere interface dan de rest van de markt.
Wat ik wil van een mp3 speler is auto detectie + drag & drop in windows ZONDER software of drivers. Dan zet ik de speler aan en druk op play en heb muziek. En welke functies heeft die sony extra vraag ik me dan af? Een draaiend scherm...woohoo, is daardoor de hele interface onlogisch?

Zoals gezegd, had ik niets uitgezocht over deze speler, het was een impulsaankoop :P De sonicstage verplichting vind ik veruit het grootste nadeel aan dit ding. Geloof nooit wat ze je vertellen in de MM en zoek dingen zelf uit ;), dat scheelt je een extra tripje naar de winkel. Het is geen slecht ding, maar hij was niet wat ik ervan verwachtte, dus gaat hij terug.

[ Voor 5% gewijzigd door McTelekoocies op 03-08-2005 13:02 ]

What Happen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony Nw-Hd1, geupdate dus nieuwe firmware van sony voor mp3 afspelen e.d.
Nu wil ik een remote bestellen namelijk de RM-MC40ELK

http://www.audiocubes.com...iversal_Hi-MD_remote.html

alleen zou ik graag willen weten of deze nog volledig compatibel is dus alle knoppen werken en display voor de Nw-Hd1 na sofware update?

Zijn er misschien mensen die hem hebben en geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben zelf ook van plan een hd1 te kopen, maar kan ik niet zelf de firmware erin updaten?
zo ja, waar is dat te krijgen?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@MCTelekookies:

Misschien is een 512MB Packard Bell iets voor jou? Een Ipod heeft ook ITunes om de files erop te zetten, dus dan is een HD speler mss niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier ook met een zilveren hd5 met scheurtjes in de knoppen
ik heb hem 3weken geleden bij dixons gekocht.
Heeft iemand ook al antwoord of iets anders(niewe hd5 :9~ ) van sony gekregen.
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:46:
Ik zit hier ook met een zilveren hd5 met scheurtjes in de knoppen
ik heb hem 3weken geleden bij dixons gekocht.
Heeft iemand ook al antwoord of iets anders(niewe hd5 :9~ ) van sony gekregen.
tnx
Heb ook 1 scheurtje tussen de links en beneden knop. Kan wel een nieuwe krijgen maar weet het nog niet. Nu ben ik er zeker van dat het er maar eentje is. Wie weet hoeveel het er zijn bij een andere.
En de geluidskwaliteit is perfect en daar gaat het toch om :D

Ik had het binnen een week trouwens. De meeste mensen hebben dit probleem binnen een week. Vooral de zilveren schijnt er veel last van te hebben.
http://www.junto.co.uk/Consumer/Sony_NW_HD5.aspx
Hier kan je je speler registreren, alle info op die site wordt doorgestuurd naar Sony. Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen voor dit probleem.
Het is een perfecte speler en dan zo'n stom foutje :'(

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een vervanger voor SonicStage zoeken:

MP3 File Manager:
http://www.syndetics.net/sony-hacks/sonicstage.html

Deze lichtgewicht applicatie wordt geinstalleerd op je mp3 speler onder de map MP3FM, zodat je altijd een mp3 upload applicatie bij je hebt!

Voor meer info zie de link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:27:

MP3 File Manager:

Deze lichtgewicht applicatie wordt geinstalleerd op je mp3 speler onder de map MP3FM, zodat je altijd een mp3 upload applicatie bij je hebt!

Maar je kan dus niet de muziek die je hiermee op je mp3 speler zet er ook mee (met de mp3 speler zelf) afspelen?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

MP3 File Manager:

Mijn dank is zeer groot, eindelijk van die sonnicstage af. Een heerlijk eenvoudig programma... Super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k

MP3 File Manager:

Zet die er echt MP3's op of worden het ook weer van die vage OMA bestanden?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Even een kleine waarschuwing. In de directorie waaruit je MP3FM installeert worden na elk gebruik van het programma wel een aantal lege directories aangemaakt en een .log file...

Het worden .OMA files...

Het programma is zeer simpel uitgevoerd. Je kan er mp3 mee opzetten en dat is het... Ik mis wel enkele functie's, maar kan er wel mee uit de voeten. Geen idee trouwens of Atrac files ook werken.

O ja.. Ik heb dus de NW-HD3...

[ Voor 5% gewijzigd door Auke op 06-08-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

snake11 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 07:50:
weet jij nog hoe die winkel op schiphol heet ??
De electronica/boek winkel meteen na de douane aan de linkerkant. Er is er volgens mij maar 1.

Ik heb 'm nu een week in gebruik en moet zeggen bevalt heel goed.
Tis inderdaad jammer dat in t afspeelscherm de langere namen niet scrollen, maar aan de andere kant, dat kost batterij power en hoe vaak kijk je nu op je scherm?
In 99% van de tijd kies je je playlist of album en kijk je niet meer op je scherm maar geniet je van de muziek :-)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Danfoss schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:11:
[...]

De electronica/boek winkel meteen na de douane aan de linkerkant. Er is er volgens mij maar 1.

Ik heb 'm nu een week in gebruik en moet zeggen bevalt heel goed.
Tis inderdaad jammer dat in t afspeelscherm de langere namen niet scrollen, maar aan de andere kant, dat kost batterij power en hoe vaak kijk je nu op je scherm?
In 99% van de tijd kies je je playlist of album en kijk je niet meer op je scherm maar geniet je van de muziek :-)
Bij de NW-HD3 kun je de lange namen wel (opnieuw) laten scrollen door o.a. twee maal de pauze/play knop in te drukken. Werkt dat niet met de HD5??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:40:
Even een kleine waarschuwing. In de directorie waaruit je MP3FM installeert worden na elk gebruik van het programma wel een aantal lege directories aangemaakt en een .log file...

...
Het worden idd *.OMA files, maar ik kan nergens log files of lege directories vinden... Wanneer en waar treed dit volgens jou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas

MP3 File Manager:

Ik heb het programmatje net geprobeerd. En het werkt echt super. Het is heel simpel (drag & drop). En het is vooral handig dat het er altijd op staat. Enkel gaat het overzetten langzamer als met Sonicstage (zo komt het op me over iig). Maar ach, het gaat nog steeds snel en als je de tijd meerekend dat SS bezig is met opstarten en dingen laden (b.v nieuwe mp3tjes toevoegen) dan is dit programma VEEL sneller.

* Vanitas schopt SonicStage van de HD af! :P

Ik heb overigens de HD3, maar dit moet ook werken met de HD5.

[ Voor 9% gewijzigd door Vanitas op 07-08-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:33:
[...]

Het worden idd *.OMA files, maar ik kan nergens log files of lege directories vinden... Wanneer en waar treed dit volgens jou op?
Ik heb het programaatje geinstalleerd vanuit de map c:\temp. In deze map krijg ik nu dus die lege directories en de log file, als ik het programma gebruik. Het is niet een ramp, maar wel wat irritant, omdat ik al mijn downloads en dergelijke in die map binnen krijg. Ik hou die map dus graag wat overzichtelijk.

Wat ik me afvraag is of dit programma ook werkt op een andere computer waar de driver dus niet op is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu ook dat hier een aantal lege dirs en log files worden aangemaakt in c:\temp (elke keer als het programma opstart/afsluit). Het deleten van deze files/dirs heeft voor zover ik heb gemerkt geen invloed op de werking van het programma. Ik beschouw het dan ook maar als een 2e windows temp directory. Eens in de zoveel tijd gewoon even legen.
Auke schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:48:
[...]

Wat ik me afvraag is of dit programma ook werkt op een andere computer waar de driver dus niet op is geinstalleerd.
...
Goede vraag! Ik kan het hier helaas niet testen, kheb geen zin om SS met drivers eraf te gooien (het werkt nu eindelijk .. :P). Als iemand dit nog zou kunnen testen.. ik ben benieuwd!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:06:
Ik zie nu ook dat hier een aantal lege dirs en log files worden aangemaakt in c:\temp (elke keer als het programma opstart/afsluit). Het deleten van deze files/dirs heeft voor zover ik heb gemerkt geen invloed op de werking van het programma. Ik beschouw het dan ook maar als een 2e windows temp directory. Eens in de zoveel tijd gewoon even legen.
Ok hij gebruikt dus standaard c:\temp

Hmm dan moet ik maar een andere directorie maken voor mijn eigen tijdelijke files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Goede vraag! Ik kan het hier helaas niet testen, kheb geen zin om SS met drivers eraf te gooien (het werkt nu eindelijk .. :P). Als iemand dit nog zou kunnen testen.. ik ben benieuwd!
Ik kan, en zal, dat zo wel ff testen. Ik heb toch op de andere PC nog een album staan wat ik nog op mn HD3 moet zetten. Op de PC staat geen SonicStage, of is MP3FM geinstalleerd.

Edit:
Net ff getest, en het gaat zonder problemen. Het ging enkel wel langzamer, maar dat kwam door USB 1.0 :P Top programma dus. :)

Hij maakt op C: gewoon weer die mapjes met niks erin aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Vanitas op 07-08-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Vanitas schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:13:
[...]

Ik kan, en zal, dat zo wel ff testen. Ik heb toch op de andere PC nog een album staan wat ik nog op mn HD3 moet zetten. Op de PC staat geen SonicStage, of is MP3FM geinstalleerd.

Edit:
Net ff getest, en het gaat zonder problemen. Het ging enkel wel langzamer, maar dat kwam door USB 1.0 :P Top programma dus. :)

Hij maakt op C: gewoon weer die mapjes met niks erin aan.
:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:13:
[...]
...
Edit:
...
Nice! Nu kan ik dus altijd en overal muziek uploaden :*)
Hopelijk wordt het programmatje nog es uitgebreid.. Ik zou bijvoorbeeld graag mijn collectie op artiest gesorteerd hebben zoals in SS...

voor nu is het iig een prima vervanger/toevoeging op SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:27:
[...]

Nice! Nu kan ik dus altijd en overal muziek uploaden :*)
Hopelijk wordt het programmatje nog es uitgebreid.. Ik zou bijvoorbeeld graag mijn collectie op artiest gesorteerd hebben zoals in SS...

voor nu is het iig een prima vervanger/toevoeging op SS.
Precies die toevoeging lijkt me ook erg handig. Dit heb ik nu opgelost door alles weer te verwijderen van de speler en op de computer de directorienamen als artiest - albumnaam te gebruiken. Daarna alles weer opnieuw geuploaded.
Op de NW-HD3 komt onder Group exact de zelfde volgorde en benaming dan in het programma.

Direct nog een behoorlijk nadeel ondekt van dit programma. Als je al een aantal albums hebt geselecteerd en toegevoegd, moet je wachten totdat dat klaar is totdat je de volgende kunt selecteren en toevoegen. Hopenlijk wordt dat ook nog gefixed.

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Voor diegene die hun HD1 nog niet geupgrade hebben en hem bij de Harendse Smid gekocht hebben. Gewoon ernaartoe gaan en zeggen dat je op de sony site hebt gelezen dat er een upgrade is. Dan nemen ze hem in en word je drie weken later gebeld met de medeling dat hij klaar is. En dan kun je hem weer voor nop meenemen en werkt het als een zonnetje! Zijn toch weer tien pilsjes extra bij het voetbal!

Verwijderd

Wat is nou een beter idee, een HD3 kopen, of een HD1 met nieuwe firmware (deze is nl kleiner)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:17:
Wat is nou een beter idee, een HD3 kopen, of een HD1 met nieuwe firmware (deze is nl kleiner)?
Dat is een simpele keuze:
- Welke vind je mooier? (het geborstelde metaal van de HD1 of het (plastic?) van de HD3).
- Wil je een dock eronder hebben of een klein blokje.

Voor de rest is het apparaat precies hetzelfde met de firmware.
Alleen ben ik vergeten of de HD3 bus-powered is of niet. De HD1 is het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:51:
[...]

Dat is een simpele keuze:
- Welke vind je mooier? (het geborstelde metaal van de HD1 of het (plastic?) van de HD3).
- Wil je een dock eronder hebben of een klein blokje.

Voor de rest is het apparaat precies hetzelfde met de firmware.
Alleen ben ik vergeten of de HD3 bus-powered is of niet. De HD1 is het iig niet.
dat is wel hip dan :P
kan ik beter een hd1 met firmware kopen denk, kleiner en robuuster toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Kan ik de NW5 eigenlijk aansluiten op een hifi set bijv. Is daar de uitgang voor? Is namelijk erg bepalend of ik hem koop of niet...

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Tynos schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:26:
Kan ik de NW5 eigenlijk aansluiten op een hifi set bijv. Is daar de uitgang voor? Is namelijk erg bepalend of ik hem koop of niet...
Uiteraard, als je hifi-set een aux-ingang heeft kun je met een 3,5mm -> tulp adapter de HD5 prima op je hifi set aansluiten, doe ik ook en ik gebruik mn cd-speler nooit meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
DRAFTER86 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:18:
[...]Uiteraard, als je hifi-set een aux-ingang heeft kun je met een 3,5mm -> tulp adapter de HD5 prima op je hifi set aansluiten, doe ik ook en ik gebruik mn cd-speler nooit meer :Y)
En natuurlijk de speler even op Line Out zetten he :9

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
En dan wel weer terugzetten als je je oordopjes weer gaat gebruiken wat die blaas je dan bij op als je dat niet doet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 6 weken geleden een 30gb limited edition hd5 gekocht bij de Dixons voor 310 euro. Moet zeggen dat ik over de prestaties erg tevreden ben. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik geen muziek van het apparaat naar de computer kan uploaden. Als ik het goed begrepen heb hoort dat wel te kunnen want ik heb het er via mijn eigen computer opgezet. Anders hoop ik dat er snel een progje voor uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:48:
Ik heb ongeveer 6 weken geleden een 30gb limited edition hd5 gekocht bij de Dixons voor 310 euro.
bla bla
heb je die zo via internet gekocht of gewoon in de winkel? voor 10euro meer is 30gb wel aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
Op Schiphol kost de 30 gb euro 299, misschien ga je nog op vakantie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
snake11 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 04:44:
Op Schiphol kost de 30 gb euro 299, misschien ga je nog op vakantie??
Hoe zit het dan met garantie? lijkt me dat je dan beter bij de Dixons oid kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begin dit jaar HD3 op schiphol gekocht. Garantie is standaard 2 jaar. Je krijgt er een foldertje met telefoonnummer waar je heen kan bellen als er problemen zijn, en je kan altijd met je bon bij een Sony winkel terecht (in Amsterdam zit er een, weet niet of in veel andere steden).
Het scheelt vaak echt veel geld om op schiphol te kopen! Kan m zelfs daar achterlaten en ophalen op de terugweg als je niet met zo;n duur ding (en nog zonder muziek!) op vakantie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, is het wel een goed idee ja, om er een op Schiphol te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
wajo tynos het hem nou ook howr...20gb in het zwart. Wilde eerst 30gb maar was niet in het zwart.

Is echt toppie deze mp3speler!!! Muziek ging er in een keer vloeiend op... Geluidkwaliteit is top...Mss nog ff nieuwe oordoppies halen...Gooi der ook meteen al de nieuwste firmwire op(ff lezen op dit forum hoe da moet :9 )

Hardstyle klinkt echt lkkr op da dingetje :)

ciao

EDIT: ow ja wel zo handig...kheb dus de NW HD5 gekocht :z

[ Voor 8% gewijzigd door Tynos op 17-08-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Tynos schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:37:
wajo tynos het hem nou ook howr...
Wat bedoel je hier nu mee...?

[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas op 17-08-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Laatst online: 17-11-2020
Ik heb nu een paar weken een hd5 en ben na wat ergernis over Sonicstage nu best tevreden. Ik heb wel even de volume hack gedaan want het niveau was inderdaad niet best. Nu kreeg ik van sony een mail dat er binnenkort een afstandsbediening beschikbaar komt. Ik ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.

Verder wil ik mijn speler in de auto gaan gebruiken. De standaard radio is niet geschikt voor mp3 spelers dus dat zal via de cassette of met een fm zendertje moeten. Heeft iemand suggesties wat het beste werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Vanitas schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Het beste werkt een FM-modulator, die zijn in tegenstelling tot de FM-zenders niet illegaal omdat je ze rechtstreeks tussen de antenne en de radio aansluit. Je zend dus geen signaal de ether in. Deze hebben ze voor een eurootje of 50 bij de Mediamarkt meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Devet schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:19:
Ik heb nu een paar weken een hd5 en ben na wat ergernis over Sonicstage nu best tevreden. Ik heb wel even de volume hack gedaan want het niveau was inderdaad niet best. Nu kreeg ik van sony een mail dat er binnenkort een afstandsbediening beschikbaar komt. Ik ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.

Verder wil ik mijn speler in de auto gaan gebruiken. De standaard radio is niet geschikt voor mp3 spelers dus dat zal via de cassette of met een fm zendertje moeten. Heeft iemand suggesties wat het beste werkt?
ik had mijn HD3 (kan met alles wat een uitgang heeft overigens :)) via een cassette bamdje op de radio aangesloten. De kwaliteit is echt verbazingwekkend goed en het kost geen drol. Voor 10e bij de mediamarkt (zat zelfs een kitje bij om de speler stroom te leveren via de sigaretteaansteker).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Devet schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:19:
Nu kreeg ik van sony een mail dat er binnenkort een afstandsbediening beschikbaar komt. Ik ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.
Ik heb een afstandsbediening voor m'n NW-HD5, namelijk de RM-MC60. Werkt prima!

Functies:
- volume harder/zachter
- play/pause
- stop
- next/previous track
- next/previous album

Afbeeldingslocatie: http://www.netzwelt.de/images/mp3shop/sony_rm-mc60_schwarz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Volgens mij iets in de zin van: "ik ben een breezer, en heb m nu ook"
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:49:
[...]
Volgens mij iets in de zin van: "ik ben een breezer, en heb m nu ook"
}:O
:D _O-

Ja misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Helemaal gelijk ;) Ik en nu helemaal d@ pimp off holland met deze sony.. 8) 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de HD5.

Kan je je bestanden ook uploaden naar de player in je originele mappenstructuur zoals ze ook op je pc staan?
Of gaat het net zoals bij ipod meteen naar arties, album en genre enzo?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
_Supreme schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:45:
Ik heb een vraagje over de HD5.

Kan je je bestanden ook uploaden naar de player in je originele mappenstructuur zoals ze ook op je pc staan?
Of gaat het net zoals bij ipod meteen naar arties, album en genre enzo?
Ja met dit programma kan dat: http://www.syndetics.net/sony-hacks/sonicstage.html

Je moet dan (bij de HD3) voor Group kiezen. Je kan echter geen submappen gebruiken.
Ik heb nu dus al mijn mappen als bv: Marillion - Script for a Jester Tear.

Het programmaatje is erg simpel, maar mist (nog??) wel enige dingen. Maar zie voor die discussie maar een stukje terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo graag een Sony NW-HD5 kopen, maar het enige waar ik tegenop zie is die Sonicstage software.
De enige reden waarom er op het moment nog een verouderde versie van Windows op mijn pc staat, is omdat ik een NetMD heb die met Sonicstage werkt.
En mijn muziek staat dan op mijn linux partitie, dus moet ik telkens rebooten, en telkens de bestanden verhuizen als ik iets op de minidisc wil zetten enzo, echt een hele rompslomp.
Voor zover ik weet is er geen enkele mogelijkheid om de NW-HD5 te gebruiken onder Linux ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:03:
Ik zou zo graag een Sony NW-HD5 kopen, maar het enige waar ik tegenop zie is die Sonicstage software.
De enige reden waarom er op het moment nog een verouderde versie van Windows op mijn pc staat, is omdat ik een NetMD heb die met Sonicstage werkt.
En mijn muziek staat dan op mijn linux partitie, dus moet ik telkens rebooten, en telkens de bestanden verhuizen als ik iets op de minidisc wil zetten enzo, echt een hele rompslomp.
Voor zover ik weet is er geen enkele mogelijkheid om de NW-HD5 te gebruiken onder Linux ofzo?
http://forums.minidisc.org/index.php?showtopic=11903

http://www.mdcenter.nl/forums/viewtopic.php?t=1585

[ Voor 4% gewijzigd door Auke op 26-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/5039/sonicstageerror4bz.jpg

Ik heb net de NW-HD3 gekocht, en ik krijg sonicstage niet aan de praat. Enig idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
De vraag is hier al eens eerder gesteld, maar hoe gaat het vooruit en achteruit spoelen door een liveset van 2 uur ofzo? op de ipod ging dat erg goed, hoe gaat dat op de HD5?

kan je een beetje makkelijk van 0:15 naar 1:32 skippen bijvoorbeeld?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:57:
[afbeelding]

Ik heb net de NW-HD3 gekocht, en ik krijg sonicstage niet aan de praat. Enig idee wat ik moet doen?
Opnieuw installeren? helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 02:46:
[...]

Opnieuw installeren? helpdesk bellen?
Dit gebeurde tijdens de installatie van sonicstage, helpdesk neemt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een nadeel of een verschil aan deze hd-based speler tegenover de nieuwste reeks minidisc spelers van Sony?
De geluidskwaliteit zal toch wel gelijk zijn neem ik aan? (met Atrac3Plus op Hi-SP 256kbit)?
Want de prijs van de top of the line HiMD speler (MZ-RH10) is eigenlijk gelijk aan de prijs van de NW-HD5...
Misschien zijn de MD spelers wel wat "steviger" dan de hardeschijf spelers.
Zo'n minidiscje is quasi onverwoestbaar, terwijl een hdd toch wel iets erg delicaat is, en redelijk snel verslijt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
Ik heb net de 30 gb versie en heb de batterij helemaal opgeladen.
Nu heb ik zojuist de samples af proberen te spelen (ik heb er zelf nog geen muziek op gezet!!).

Ik hoor een GIGANTISCHE vervorming /kraken/piepen en alles wat mijn oor niet prettig vindt.
Tevens is het geluidsniveau zeer hoog en kan ik het niet zachter krijgen (line-out no operation).

Heb ik iets fout gedaan of wat is er aan de hand???
Ik heb de speler net gekocht om er een verre reis mee te maken en dan is dit niet prettig. :(

Wie kan me helpen ????

alvast bedankt,

eric (snake@home.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
Ja , ja.

Het probleem is al opgelost. :*)
Je moet de speler weer in the HEADPHONES mode zetten, hij stond nu nog in de LINE OUT mode, vandaar.

Was nog een beetje slaperig vanacht.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Je hebt de speler op Line-Out staan, ga in het menu naar audio out en zet hem op headphones. Dan kun je weer genieten.

edit: altijd effe refreshen voordat ik antwoord!

[ Voor 24% gewijzigd door Fraske op 30-08-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
ok mooizo,

waar heb je hem gekocht, en wat heb je ervoor betaald?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
Ik heb hem op Schiphol laten kopen voor 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind je ergens zo'n Sony-id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weet iemand waar ik een degelijk tasje kan kopen voor mijn nw-hd3?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:16:
En weet iemand waar ik een degelijk tasje kan kopen voor mijn nw-hd3?
Bij Noreve zijn mooie lederen tasjes te verkrijgen, ik kreeg hem vandaag binnen en het is absoluut van hoogstaande kwaliteit. Wel erg prijzig, maar voor de rest is er erg weinig te vinden voor de nw-hd3.

• FireFly3k
Ik kijk net bij sony en ik zie ineens dat er een nieuwe remote is. De RM-MC35ELK, deze heeft wel een display.
ftp://ftp.vaio-link.com/p...onsumer/RM-MC35ELK_NL.PDF

Ik kan er alleen niet echt wijs uit worden of je hiermee ook albums kan selecteren. :?
Op de tweede pagina staat er wel iets over rechtsbovenaan maar het is wel heeeel erg vaag...

Prijs... zo'n $70,- :'(

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 17:58
FireFly3k schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:09:
Ik kijk net bij sony en ik zie ineens dat er een nieuwe remote is. De RM-MC35ELK, deze heeft wel een display.
ftp://ftp.vaio-link.com/p...onsumer/RM-MC35ELK_NL.PDF

Ik kan er alleen niet echt wijs uit worden of je hiermee ook albums kan selecteren. :?
Op de tweede pagina staat er wel iets over rechtsbovenaan maar het is wel heeeel erg vaag...

Prijs... zo'n $70,- :'(
Volgens mij is dat niet echt een nieuwe remote ofzo hoor, hij hoort bij de MiniDisc speler MZ-N10 en werkt ook op zo'n beetje alle andere modellen MD/HDD spelers van Sony.

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

CaDje

Framedrops for life

ik ben aan het zoeken naar een nieuwe speler. Heb al gekeken naar de Archos Gmini 402, nu zag ik de Sony HD5 voorbij komen. Aan dit topic merk ik echter op dat de Sony niet plug and play is, de Archos is dit wel, deze kun je gewoon in explorer zien.

Is het mogelijk om via sonicstage bestanden te kopieeren, de speler als soort van HD te gebruiken ? en kan men ook mp3's er weer vanaf kopieeren ? (ik had vroeger een samsung yepp en bij deze kon dat niet, had met muziek rechten te maken ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
CaDje schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:48:
ik ben aan het zoeken naar een nieuwe speler. Heb al gekeken naar de Archos Gmini 402, nu zag ik de Sony HD5 voorbij komen. Aan dit topic merk ik echter op dat de Sony niet plug and play is, de Archos is dit wel, deze kun je gewoon in explorer zien.

Is het mogelijk om via sonicstage bestanden te kopieeren, de speler als soort van HD te gebruiken ? en kan men ook mp3's er weer vanaf kopieeren ? (ik had vroeger een samsung yepp en bij deze kon dat niet, had met muziek rechten te maken ofzo)
Als je de speler aan de PC hangt kan je em gelijk als HD gebruiken, dus gewoon via de explorer. Muziek moet je er wel opzetten via SonicStage of een ander programma. (MP3 File Manager b.v., stukje terug gepost werkt heel goed en kan je op de speler zetten, dus overal waar je em aansluit kan je muziek erop zetten).

Als je muziek eenmaal op je speler zit kan je dit er niet meer afhalen (in een zin van weer beluisteren op de PC oid). Het wordt in .OMA files opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
zijn er al goede beschermhoesjes voor de HD5 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

CaDje

Framedrops for life

Vanitas schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:48:
[...]

Als je de speler aan de PC hangt kan je em gelijk als HD gebruiken, dus gewoon via de explorer. Muziek moet je er wel opzetten via SonicStage of een ander programma. (MP3 File Manager b.v., stukje terug gepost werkt heel goed en kan je op de speler zetten, dus overal waar je em aansluit kan je muziek erop zetten).

Als je muziek eenmaal op je speler zit kan je dit er niet meer afhalen (in een zin van weer beluisteren op de PC oid). Het wordt in .OMA files opgeslagen.
Dat is wel mooi ja, maar als ik dus via explorer een mp3 file erop zet kan ik deze niet beluisteren, maar wel weer eraf halen ? Denk dat ik morgen eens naar mediamark ga. (weet iemand toevallig de prijs van de HD5 bij de mediamarkt in Nederland. Duitsland is die 244 Euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Laatst online: 27-08 17:58
CaDje schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:08:
[...]

Dat is wel mooi ja, maar als ik dus via explorer een mp3 file erop zet kan ik deze niet beluisteren, maar wel weer eraf halen ? Denk dat ik morgen eens naar mediamark ga. (weet iemand toevallig de prijs van de HD5 bij de mediamarkt in Nederland. Duitsland is die 244 Euro.)
Als je de files in "portable "harddisk" modus erop zet, dus gewoon usb erin duwen en in de explorer erheen slepen, kan je ze overal weer uitlezen (ook muziek)...
Zet je ze erop als muziek, zodat ook de speler ze af kan spelen, dan kan je ze niet meer teruglezen.

Bij de MM in Nederland kost hij 289, beetje zoeken op internet bij kieskeurig bijvoorbeeld kom je al op zo'n 230-240 uit.

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr
  • Laatst online: 14-09 20:00

syserr

kangoeroe

snake11 schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:51:
zijn er al goede beschermhoesjes voor de HD5 ??
jep, tenminste, of ze goed zijn weet ik (nog) niet, maar de Dixons verkoopt twee typen:
- een 'leren tas' en
- een 'silicon beschermhoes'

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
bedankt, ik ga morgen eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschermen die beschermhoezen ook het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie harddisk speler en de hd5 vind ik er toch wel erg mooi uitzien. Nu was ik aan het zoeken naar waar hij het goedkoopste is en toen kwam ik via kieskeurig.nl op redcoon.nl uit. Daar bieden ze hem aan voor 224 euro en de hd3 voor 226. Maar nu vraag ik me af of dit een betrouwbare winkel is. Hij wordt wel vernoemd in de shopsurvey maar daar hebben ze geen ervaringen. Op kieskeurig wordt hij wel redelijk boordeeld maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.

Link naar de HD5
http://www.redcoon.nl/red...Kieskeurig&productId=3957

Dus zou ik graag van jullie willen horen of dit betrouwbaar is en of je garantie ook direct via sony zou kunnen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier met voldoening dat ik een HD1 heb :D
hij is heerlijk klein, het transferren van een mp3 naar atrac bestand kost me ongeveer 10 sec, dus er stonden binnen een middag al 1200 nrs op, zonder (merkbaar zeker niet) kwaliteitsverlies. accuduur is ook perfect, relaxed dingetje hoor :)

Verwijderd

Hoeveel jaar garantie zit er op de hd5. Want sommige sites geven 1 jaar en andere 2 jaar. Is er een standaard fabrieksgarantie.

• FireFly3k
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:54:
Hoeveel jaar garantie zit er op de hd5. Want sommige sites geven 1 jaar en andere 2 jaar. Is er een standaard fabrieksgarantie.
Volgens mij 1 jaar maar, ik weet nog van mijn NetMD dat de reparatiekosten in het 2e jaar maximaal 45 euro zijn. Vind ik toch wel een mooie regeling :-)

PSN - 500px - Flickr

Verwijderd

Ik vind de HD5 wel een mooi dingetje, maar k heb wel een paar vraagjes:
1 - Is de behuizing van ijzer, magnesium of zoiets of is het plastic? En is het dan stevig plastic?
2 - Zit de usb-poort op de bovenkant rechts, of ergens onder een klepje?
Er staat trouwens op de Sony site wel een heel mooi 3d view van het ding: http://www.sony.nl/view/S...egory=PAW+Network+Walkman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:40:
Ik vind de HD5 wel een mooi dingetje, maar k heb wel een paar vraagjes:
1 - Is de behuizing van ijzer, magnesium of zoiets of is het plastic? En is het dan stevig plastic?
2 - Zit de usb-poort op de bovenkant rechts, of ergens onder een klepje?
Er staat trouwens op de Sony site wel een heel mooi 3d view van het ding: http://www.sony.nl/view/S...egory=PAW+Network+Walkman
1. De behuizing is van magnesium
2. Rechtsboven onder een klepje, klepje voelt niet echt stevig aan maar het werkt wel

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef wat is dat sonicstage rukkk
Ik heb geformat en dan moet ik ook mn speler formatten??! doh!
mooi niet dus. Het kostte wel een kwartiertje extra, gewoon OMGAUDIO naar hdd en dan bij sony initializen en daarna weer terug.. Maar weet iemand hoe je kan voorkomen dat je na een reinstall moet initializen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:58:
Oef wat is dat sonicstage rukkk
Ik heb geformat en dan moet ik ook mn speler formatten??! doh!
mooi niet dus. Het kostte wel een kwartiertje extra, gewoon OMGAUDIO naar hdd en dan bij sony initializen en daarna weer terug.. Maar weet iemand hoe je kan voorkomen dat je na een reinstall moet initializen?
Stop toch met die ellende en ga voor dit eenvoudig programmaatje: http://www.syndetics.net/sony-hacks/sonicstage.html

Verwijderd

Auke schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:16:
[...]

Stop toch met die ellende en ga voor dit eenvoudig programmaatje: http://www.syndetics.net/sony-hacks/sonicstage.html
Maar ik heb de mp3 firmware niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Auke schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:16:
[...]

Werkt dit dus ook voor de nw-hd3 en welke moet ik dan nemen van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Het werkt ook voor de HD3, ik gebruik het zelf ook. En die 2 links zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
ajampaniki schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:11:
[...]

Werkt dit dus ook voor de nw-hd3 en welke moet ik dan nemen van de 2?
Een paar bladzijden terug wordt dit programma verder besproken. Verwijderd in "SONY NW-HDx mp3 spelers"

[ Voor 17% gewijzigd door Auke op 11-09-2005 18:49 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.