Heb 't topic niet gelezen (oei fout

), maar het leek me de juiste plek om mijn (beperkte) ervaringen met de nw-hd5 te dumpen.
Net een nw-hd5 gekocht, en hij gaat net zo hard weer terug. Veel van het onderstaande is vast eerder genoemd en ja, ik ben een mierenneuker

...maar ik wou het even kwijt.
De speler is niet onaardig (geluidskwaliteit, gewicht, design), maar....
-de bediening werkt niet lekker (1 dag ervaring, misschien kost het wat tijd;) ) Terugkomen naar het afspeelscherm vanuit een ander scherm is niet altijd direct mogelijk. Bij weergave in het afspeelscherm scrollt de weergegeven informatie niet, van lange album titels zie je dus alleen het begin. Zo heb ik muziek gesorteerd op jaartal, waarbij het jaartal net buiten beeld blijft. Ja ik kan een kortere album titel kiezen, maar ik vind dat ik voor 299 euri best een beetje lui mag zijn.
-Helderheid van de backlight niet in te stellen
-Knoppen hebben geen backlight.
-Meegeleverde hoesje is alleen nuttig voor transport, bediening en of aflezing zijn niet mogelijk in het hoesje
-SonicStage vereist om muziek over te zetten (ja is te vinden met een beetje zoekwerk, maar ik ontdekte het apparaat pas in de mediamarkt zelf en daar beweerden ze dat het ook zonder de sony software kon). Bij anderen muziek delen of toevoegen is er dus niet bij.
-Muziek die je op het apparaat zet kan je dus ook niet op een andere pc er af halen of beluisteren.
-De bovenkant is bedekt met een zwaar goedkoop aanvoelend plastic, ik kan me niet voorstellen dat dit langer dan een maand heel blijft.
-Het volume kan niet extreem zacht: Het volume zo zacht zetten dat je de muziek hoort, maar ook alle omgevingsgeluiden, tenzij je natuurlijk de oordopjes op een paar cm van je oor vastzet.
-De "auto" instelling bij schermorientatie lijkt bij mij niet te werken? De weergave is altijd verticaal, hoe ik de unit ook houdt
-De meegeleverde headset heeft geen bass
-Hij laadt automatisch op zodra je hem in je usb poort plugt. Blijkbaar is zijn batterij belangrijker dan die van mijn laptop.
Sonicstage
-Net als bij de speler zelf loopt de bediening niet lekker, het blijft zoeken naar de functies. Even een nummertje er op zetten is dan ook knap onhandig (eerst toevoegen aan media library, dan opzoeken in media library en overzetten)
-Trage install
-Traag opstarten
-Traag media library aanleggen
-Traag omzetten naar atrac3
-Traag overzetten naar het apparaat
-Crasht bij sommige mp3's
Sony
-Geen updates voor sonicstage beschikbaar
-Firmware updates downloads timen uit
-Verder een waardeloze site
Geef gerust commentaar, maar ik houdt geen forums bij dus een wederreactie kan even duren
Als je een beetje geduld hebt kan het best een leuk speeltje zijn, maar verwacht geen perfectie voor je 300 euro's. De genoemde minpunten op het apparaat zelf kan ik wel overheen komen (hij ziet er toch zo lief uit

), maar die software is toch wel zo strontvervelend dat ik hem morgen terug ga brengen. Wachten op een update van sony is voor mij nu geen optie omdat ik over een halve week op vakantie ga (en sony kennende kan je daar ook lang op blijven wachten).
[/McT]