Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Pricewatch.info :)

Via de search kan je er wel gewoon komen.
Gewoon een crappy site dus. (alhoewel het vast wel ergens zou staan, maar aangezien ik dat niet zo kan vinden, dan vind ik het een crappy site)

Ik denk trouwens wel dat die prijs zo blijft. Waarom zouden ze die ineens gaan veranderen...?

[ Voor 104% gewijzigd door Vanitas op 10-06-2005 01:00 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:02:
[...]

Wat is MP/3 ?
ik kan namelijk na de upgrade van mijn NW-HD1 geen Atrac meer op mijn Network Walkman zetten :? via SonicStage wat ik ook doe.
Gniffel... MP/3 is "empee-drie" :)
Probleem hier (op m´n werk) is een internetfilter die oa hierop scanned. :(

Grappige "update" trouwens. Werkt OGG wel ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Vanitas schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:04:
[...]

[...]

Testmode
Soundpressure

Ik heb het zelf niet geprobeerd.

Ik vind trouwens dat de HD3 knetter hard gaat. Ik hebt heb volume op 6 of 7 staan. Geen idee waar het aan ligt, oordopjes, apparaat of gewoon de MP3'tjes? Ik heb overigens de Sony MDR-ED228 dopjes. (met zo'n verlenging voor in je oor)

[...]

_O_
ik heb het uitgevoerd en hij gaat nu tenminste goed hard! echt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12

Dr C

met C en CK

Kent iemand een programma die automatisch van elke directory met mp3's een playlist genereert. Dan kan ik tenminste die SonicStage 3.0 goed gebruiken (nu mis ik heel veel albums).

[ Voor 3% gewijzigd door Dr C op 11-06-2005 20:49 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cramwinckel schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:12:
Kent iemand een programma die automatisch van elke directory met mp3's een playlist genereert. Dan kan ik tenminste die SonicStage 3.0 goed gebruiken (nu mis ik heel veel albums).
Of ik begrijp je vraag niet goed :? , maar als je in SonicStage File - Import - Scan folder doet en vervolgens Settings kiest, waar je aangeeft waar op je harde schijf je MP3's staan, worden alle nummers per album geimporteerd (als je MP3 tag's tenminste kloppen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

bij Sonicstage 3.1 maakt hij gebruik van playlists, maar op de een of andere manier doet hij dat niet voor alle files (hij gaat uit gelof ik van directory's). Dus als ik zelf van te voren .m3u's maak hoef ik alleen maar die te importeren( ik heb ook directory's met losse files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz ya'll !
Ik ben Dennis en ben nieuw hier. Ik hou enorm veel van muziek en wil daarom altijd de beste mp3-speler :-) Eerst had ik een gewone sony diskman, daarna een sony Net-MD, daarna sony atrac-walkman, daarna sony NW-E(nogiets) van 1GB, en daarna de apple iPod mini... dat laatste ZUIGT man ! Dus nu is het tijd voor de sony NW-HD5 :-) vrijdag heb ik em (dan komt ie pas uit in belgië).
Mijn vraag is nu het volgende: ik werk al een tijdje met SonicStage (behalve dan met die ipod) en k weet wel hoe het werkt en zo, maar nu met die nieuwe versie vind ik er een paar dingen echt wel kut aan, bvb: waar is de equalizer?? en als ik een map importeer met bvb 10 liedjes van verschillende artisten, waarom geeft die dan altijd elke artiest appart weer als icoontje en niet die map??
ow ja: en ik ben van plan alles om te zetten naar Atrac, maar ik wil geen slechtere kwalitijt maar ook geen grotere files... ik dacht dan atrac 132kb/sec?? want 64 vind ik echt slecht in atrac :s ik heb nu altijd MP3 aan 192kb/sec !

hoop dat iemand me kan helpen ! je mag me altijd adden op msn !!

greetz DenniiZ !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 19:32 . Reden: ff vergeten :d ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

@Dennis. Dat probleem heb ik dus ook. Je moet dus een playlist maken voor de liedjes en zo'n playlist zie je dan als een directory/map in je speler. Als er dan een programma is die automatisch elke directory een playlist maakt dan zijn onze problemen over ;) (oftewel goed timing van je vraag)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr C op 19-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n HD3 op gestuurd naar Sony vanwege dat gedoe met een productiefout: krijg ik netjes na ongeveer een week m'n apparaat terug, en wat denk je?! DOET HELEMAAL NIETS MEER.
En dat terwijl ik ze dus een perfect werkend aparaat gestuurd heb... Het krijgen van de envelop om het apparaat in te sturen was ook al een queste op zich, dus Sony maakt weer een bizar slechte indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Dat is wel heel slordig. :(

Ik vind echt niet dat je dat kan maken, ok als het nou 1x zou gebeuren, maar ik heb al vaker gelezen dan het apparaat kapot terug kwam (b.v. geen geluid meer). En dat noemen ze dan service. :X

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over sony service gesproken: Ik heb m opgestuurd vanwege de terugroep actie. Kreeg m inderdaad na een week terug: het batterij schuifje was verbogen en er stond een hele dikke vingerafdruk op het display achter het glas!!! Onvoorstelbaar. Heb m naar de Sony winkel in Amsterdam gebracht. Daar hadden ze nog nooit van de terugroep actie gehoord! Wel vonden ze het heel slordig dat ik m in zo'n staat had terug gekregen |:(
Zij sturen m nu weer op, hopelijk met beter resultaat. Wil eigenlijk niets meer met ze te maken hebben, maar dat verbogen schuifje kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gehaald bij de it's, las ook op het forum dat je bij it's makkelijk kon af dingen. En dat hebk gedaan en kreeg hem mee voor 230 :D Ik heb nog niet echt problemen gevonden, alleen had ik wel een vraag: hoe kan je de mappen zien? Want het bij mij niet egt overzichtelijk zoveel gieg, ben soms wel 2 minuten bezig om een nummer te vinden. Dat moet toch anders kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msschien wel leuk om te weten... op cnet.com hebben ze een test gedaan met 6 mp3 spelers om te kijken welke de beste geluidskwaliteit heeft. En de sony nw hd5 heeft gewonnen. :P
Op de tweede plek de Iaudio x5 en op de laatste plek de Ipod photo :P

LINK Cnet audio test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:21:
Vandaag gehaald bij de it's, las ook op het forum dat je bij it's makkelijk kon af dingen. En dat hebk gedaan en kreeg hem mee voor 230 :D Ik heb nog niet echt problemen gevonden, alleen had ik wel een vraag: hoe kan je de mappen zien? Want het bij mij niet egt overzichtelijk zoveel gieg, ben soms wel 2 minuten bezig om een nummer te vinden. Dat moet toch anders kunnen!
Tja, ik neem aan dat je HD3 hebt gekocht. Je moet het echt heel goed indelen (dus album/artiest enzo moet allemaal samenvallen, anders wordt het iid heel onlogisch ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb de hd3, en waar kan je dat van album artist invullen? Via sonic stage of via eigenschappen van het nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Een handig programma daarvoor (het bewerken van de ID3 tags dus) is Tag&Rename.
Dat gebruik ik er altijd voor. Het kan ook wel met sonicstage, maar dat gaat zoooo langzaam. En T&R doet het juist heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een ander forum heb gelezen dat veel mensen (45 van de 70 bezitters) met de sony nw hd5 te maken hebben met kleine scheurtjes die na een paar dagen ontstaan in de drukknoppen . Ik weet niet of hier iemand met een hd5 hier last van heeft? Volgenz mij gaat het alleen om het silvere model van de hd5.

link

link poll

ziet er niet zo goed uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/087919cracks.JPG
Dat ziet er niet zo mooi uit dus...

Gelukkig heb ik een HD3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:42:
msschien wel leuk om te weten... op cnet.com hebben ze een test gedaan met 6 mp3 spelers om te kijken welke de beste geluidskwaliteit heeft. En de sony nw hd5 heeft gewonnen. :P
Op de tweede plek de Iaudio x5 en op de laatste plek de Ipod photo :P
Is de geluidskwaliteit van HD5 eigenlijk hetzelfde als die van de HD3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:49:
Ik heb m'n HD3 op gestuurd naar Sony vanwege dat gedoe met een productiefout: krijg ik netjes na ongeveer een week m'n apparaat terug, en wat denk je?! DOET HELEMAAL NIETS MEER.
En dat terwijl ik ze dus een perfect werkend aparaat gestuurd heb... Het krijgen van de envelop om het apparaat in te sturen was ook al een queste op zich, dus Sony maakt weer een bizar slechte indruk.
Ongelofelijk, maken ze daar bij Sony een gewoonte van? De mijne had ik ook opgestuurd voor die recall (gewoon in de envelop, ging gelukkig goed), ook na een week terug, en bij mij deed het backlight het ineens niet meer :( Toen maar via Dixons waar ik hem gekocht had nogmaals opgestuurd, na een weekje of 2 retour en nu lijkt alles gelukkig weer in orde. Maar erg slordig, die reparatiedienst. Daarmee help je je naam wel lekker om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wie weet nu hoe je de NW-HD3 geheel vol kunt laden. De gebruiksaanwijzing is er nogal vaag in.

Hoe ik het nu doe is:
De netspanningsadapter er alleen in. Dus niet de usb kabel.
De HD3 uit.
De HD3 is dan binnen een paar uur opgeladen.
Ik heb het idee, dat hij dan maar voor zo'n 80% vol is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik weet niet of je de HD3 pas net hebt, maar als dat wel het geval is, dan ligt dat gewoon aan de nieuwe accu. Je moet em dus iets van 5x opladen voordat hij zijn "volledige spanning" heeft bereikt. Ik heb em nu iets van 3/4x opgeladen, en het gaat al steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
Cool apparaatje. iPod is dood, dus maar 's kijken of de HD5 misschien wat is.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoekwerk heb ik besloten om mijn vraag hier maar te posten.

Sinds 2 weken heb ik nu een Sony HD3. Niets dan lof over dit apparaat, maar ik zit met 1 probleem:
Bepaalde menu-instellingen worden door dit apparaat niet onthouden. Als ik instel dat de backlight na 10 seconden uit moet, dan is het de volgende keer dat ik het apparaat aanzet weer uit.
De shuffle mode onthoud hij wel.
Het volume staat standaard op een bepaalde waarde, maar als ik het harder zet, en daarna uit en weer aan, is het weer op de oude instelling.
Na het resetten naar fabrieksinstelling kan ik de shuffle WEL veranderen, en de rest blijft zoals het was.
Weet iemand wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Hmmm, ik heb ook een HD3 en bij mij onthoud hij alles gewoon goed.
Dus ik denk dat er iets niet helemaal goed is met je apparaat...

[ Voor 75% gewijzigd door Vanitas op 06-07-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevallig een goedkope (betrouwbare) webshop waar de NW-HD 5 al op voorraad is? Ik kan het wel bij Pixmania gaan kopen, maar dat vertrouw ik niet echt... En bij Mediamarkt ligt hij ook al, maar dan is hij weer €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Kijk hier of hier eens.

[ Voor 25% gewijzigd door Vanitas op 09-07-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:36
heb hem, hd5, bij pixmania bestelt, vorige week, en vandaag (onder rembour) ontvangen.
ik vetrouwde t ook niet helemaal dus daarom rembour, minder risico, wel een paar euro extra.
mooi apparaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutthroat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Hoi, even een vraagje:

ik zit er over na te denk om de Sony NW-HD1 te kopen, het is me alleen niet helemaal duidelijk of deze mp3 speler ook is op te laden zonder usb kabel en dus zonder pc. Ik wil hem dus meenemen op vakantie en ik heb daar natuurlijk geen pc met usb aansluiting aanwezig.

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutthroat schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:17:
Hoi, even een vraagje:

ik zit er over na te denk om de Sony NW-HD1 te kopen, het is me alleen niet helemaal duidelijk of deze mp3 speler ook is op te laden zonder usb kabel en dus zonder pc. Ik wil hem dus meenemen op vakantie en ik heb daar natuurlijk geen pc met usb aansluiting aanwezig.

bvd :)
De NW-HD1 kan alleen via netstroom opgeladen worden, de NW-HD1 is namelijk niet bus-powered (geen stroom door de USB), maar de dock is wel noodzakelijk!!
Dus de speler op de dock leggen en dan de stekker in het stopcontact om hem op te laden, simpel.
Via de USB kan je alleen bestanden erop zetten/eraf gooien, hij is niet op te laden via de PC, dat kan (als het goed is) alleen bij de NW-HD3/5.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Ik heb zojuist de NW-HD5 besteld bij Pixmania... Ik hoop dat het goed gaat.

Wat een queeste tot nu toe. Ik wilde hem gewoon in de winkel kopen, maar dan wel iets van de prijs af natuurlijk. Ik vind het toch nog eng om iets duurs op internet te kopen. Maar nu komt het....
Bij de Mediamarkt stond een verkoper niets te doen en ik vroeg hem mij te helpen. Maar hij zei dat hij van de afdeling "audio" was, en ik moest zijn MP3 collega hebben. Die had ik al gezien maar was druk bezig met een andere klant. De 3e verkoper die ik sprak was ook van "audio" en ik moest toch echt die ander hebben. En dat terwijl ze niks te doen hadden, en MP3 is toch audio :?

Niet gewacht maar naar de BCC. Die wilde niks van de prijs afdoen. Raar, normaal lukt het me toch om 10%-20% van de prijs af te praten.
Idem Dixons. Ook niks van af te dingen.

Dus nu via Pixmania, voor EUR 258 inclusief verzendkosten. En bij MM, BCC en Dixons was ie 299 :r

En dat terwijl ik heus niet afgedongen zou hebben tot 258. Voor 280 zou ik hem ook meegenomen hebben.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het met de bestelling gaat. 8)

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:21:
Hehe... Ik werk bij It's maar als je dat ding voor 230 hebt weten te krijgen op 20 juni dan is er geloof ik iets fout gegaan ;) Ik weet niet welk filiaal dat was...?
En dat terwijl ik heus niet afgedongen zou hebben tot 258. Voor 280 zou ik hem ook meegenomen hebben.
Was dus ff bij ons langs gekomen...

Het zijn trouwens wel ontiegelijk mooie dingen die HD5's. Echt veel beter dan de IPod's al willen veel mensen dat niet geloven. Iedereen die ik aanraadt om deze Sony te kopen gaat toch voor de IPod die zo'n 10 euro duurder is en bijv. geen vervangbare accu heeft :S

[ Voor 29% gewijzigd door Black Sparrow op 16-07-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hd1 en hd3 gebruikers (misschien ook wel hd5). als je sonic stage net zo'n lelijk programma vind als ik heb ik hier een mogelijke oplossing.
het simple music transfer program, ontwikkeld voor de sony vaio vgf-hpl werkt ook met de hd1, 3 en waarschijnlijk ook 5. het progje heeft veel minder opties en shit en accepteerd alleen mp3, wma, en wav, die hij dan wel weer naar atrac omzet door middel van een simpel drag and drop systeem.
misschien handig om eens te checken:

http://www.vaio-link.com/...downloads.asp?l=en&f=VMTU

daar kan je em downen. dan gewoon je hd aansluiten op je pc en het progje starten en kijken of het je bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Ik heb zelf nu een paar weken de NW-HD5. Perfect apparaatje, ben er erg blij mee. Het enige wat ik niet snap is dat equalizer alleen met Atrac3 werkt :? Met MP3tjes werkt de equalizer niet.... vreemd!

Ik zit nu nog te twijfelen of ik toch nog alles naar Atrac3plus ga converteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Sparrow schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:20:
[...]

Was dus ff bij ons langs gekomen...
Ook bij de it's krijg je geen 10 / 20 % korting.... 2 % is meestal matje... en bij dat soort apparaten alleen op acc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:23:
[...]

Ook bij de it's krijg je geen 10 / 20 % korting.... 2 % is meestal matje... en bij dat soort apparaten alleen op acc..
Hoogstwaarschijnlijk had hij hem voor 280 euro meegekregen. Alleen al omdat hij zo slim was geweest niet voor de IPod te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Zo, ik heb de NW-HD1 gister besteld, en de postbode kwam m vandaag brengen, alleen had ik toen nog niet gepind want ik had niet verwacht dat die gozer al om 11 uur kwam omdat het meestal 12 uur is 8)7 maarja nu gaat ie m voor mij naar t postkantoor brengen en kan ik m om half 4 halen. Heb dr zin in want volgens mij heb ik voor €200 een heel goed ding in huis gehaald :D En gelukkig is dat gekloot met atrac niet meer dankzij die update van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

TaZz schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:08:
Ik heb zelf nu een paar weken de NW-HD5. Perfect apparaatje, ben er erg blij mee. Het enige wat ik niet snap is dat equalizer alleen met Atrac3 werkt :? Met MP3tjes werkt de equalizer niet.... vreemd!

Ik zit nu nog te twijfelen of ik toch nog alles naar Atrac3plus ga converteren.....
voordeel is ook dat hij zuiniger is met Atrac3. eigenljk zou zoiets niet mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Zuiniger?? Hoe bedoel je, qua battery-life?

Volgens mij zit er ook heel veel verschil tussen 192 en 320 KBsec. Op de HD3 dan, en voor MP3. Ik denk dat ik maar gewoon es wat ga proberen wat nu het beste klinkt. Dus 192/320/atrac. Het verschil tussen 192 en 320 hoor ik niet eens... (amper dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Ga eens na, je hebt 20 Gig op je HD3, waarom zet je dan niet alles gewoon over naar atrac3+ 256kbit/s? Je hebt in principe genoeg ruimte, lijkt mij, en de kwaliteit is ook altijd gelijk aan 192kb/s (als dat de eerste waarde was) en/of gelijk aan 320kbit/s, al vinden sommige van niet, ik hoor het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 20:00

syserr

kangoeroe

Heb de NW-HD5 ook sinds afgelopen weekend (voor 280 euro bij Prijstopper gehaald) en tot nu toe bevalt ie fantastisch! Heb alleen één vraag, de batterij mag dan in principe te vervangen te zijn, maar is er al iemand die heeft uitgevonden waar vervangende batterijen te koop zijn? Dit met het oog op een lange reis deze zomer met niet altijd de zekerheid van stroom in de buurt.

Overigens geeft Google een mooie 300 resultaten, het typenummer van de batterij is LIP-880PD, maar die zijn, op een paar na, allemaal Japans! (En daar ging de reis nou juist niet heen! :) )

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Sparrow schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:45:
Ga eens na, je hebt 20 Gig op je HD3, waarom zet je dan niet alles gewoon over naar atrac3+ 256kbit/s? Je hebt in principe genoeg ruimte, lijkt mij, en de kwaliteit is ook altijd gelijk aan 192kb/s (als dat de eerste waarde was) en/of gelijk aan 320kbit/s, al vinden sommige van niet, ik hoor het verschil niet.
omdat je bij het re-encoden van mp3's altijd kwaliteitsverlies hebt, hoe hoog je output ook is. als je source een 192k mp3 is, zal het resultaat niet beter klinken dan (ik noem maar wat) een 128k - ook al is het een 320k bestand.

atrac heeft een zuiniger psychoacoustisch model waardoor het (overigens vooral op lage bitrates) een stuk efficienter toegepast kan worden in portable players (dat is ook waar het formaat oorspronkelijk voor bedoeld is). een hogere efficientie gaat helaas nagenoeg altijd ten koste van de geluidskwaliteit, wat ook ondersteund wordt in de meeste subjectieve luistertests:

(voorbeeld van 128k dubbel-blinde luistertest met o.a. lame mp3 & atrac3, uitgebreide resultaten vind je hier).

Afbeeldingslocatie: http://www.noveo.net/rjamorim/plot18z.png

er zijn genoeg abx tests te vinden die dit onderschrijven. op hogere bitrates presteert atrac relatief iets beter, maar nog altijd niet even goed als ogg en mp3, en verliest voor een groot deel ook zijn efficientie. dus kortom, als je je muziek ook nog eens ergens anders wilt beluisteren dan op je portable player, dan ga je niet voor atrac.

edit: en je gaat zeker niet re-encoden, dat is gewoon zonde van je tijd en je muziek.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Nou ik heb net mijn NW-HD5 gehaald bij de BCC. Was 299 maar met laagste prijs garantie meegekregen voor 259 :*). Had eigenlijk niet verwacht dat ze mee zouden gaan met die prijs... :9.

Geweldige MP3 speler hij klinkt perfect en werkt erg makkelijk.
Het overzetten van MP3's gaat ook gigantisch snel in vergelijking met een flash speler.

Hoop dat ik geen scheurtjes krijg in de knopjes...

Ik merk net dat als ik verder spoel dat ie, als ik stop met verder spoelen, de tijd nog aan het aanpassen is. Is dit normaal? Het loopt dus eerst op dan gaat het weer wat terug en weer omhoog en dat gaat zo door totdat ie goed staat... vind het heel erg vreemd staan. (alleen bij MP3's)

[ Voor 28% gewijzigd door FireFly3k op 21-07-2005 22:19 ]

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Mijn HD5 is binnen van Pixelmania (dinsdagochtend al), dus dat ging heel snel. Het apparaat werkt prima en gemakkelijk.
FireFly3k, je hebt blijkbaar mazzel, want bij mij deed BCC niets van de prijs af, vandaar dat ik hem bij Pixelmania besteld hebt.

Wat vinden jullie van de oordopjes? Ik vind ze slecht klinken, totaal geen bas. Als ik de HD5 op de versterker aansluiten en over mijn boxen speel klinkt het prima.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
die oordopjes zijn idd helemaal niks
ik had ook 1 euro extra bij die pixmania, ook van die andere oordopjes, klinken al een stuk beter hoor, alleen het zijn echt kubussen die je aan je oor hangt.
ik had toch nog sony oordopjes, en die klinken echt goed (misschien zijn ze extra compatible bij tzelfde merk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 09:06

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

nu ben ik op zoek naar een remote van de nwhd5...

ik heb er wel een gevonden namelijk deze maar die leveren alleen in engeland...

Weet iemand waar je nog meer zo een ding kan bestellen...

Googlen heeft ook (nog) niet geholpen

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Ik heb hier nog wat gevonden:

http://www.happy-spots.de...5-universal-fernbedienung

en als je daar wil bestellen wordt je doorgelinkt naar amazon.de:

http://www.amazon.de/exec...ing=UTF8&m=A3JWKAKR8XB7XF

edit:

Bij Amazon.de kun je het ook niet bestellen.... electronica versturen ze niet naar Nederland :(
Afwachten dus tot dat het in Nederland verkrijgbaar is.

[ Voor 58% gewijzigd door TaZz op 23-07-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
syserr schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:59:
Heb de NW-HD5 ook sinds afgelopen weekend (voor 280 euro bij Prijstopper gehaald)
Prijstopper... Grappige winkel is dat, wat vond je van het personeel? Nog handjeklap gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Vreemd trouwens dat er bij Sony zelf nog niks te vinden is over die remote control......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 20:00

syserr

kangoeroe

Black Sparrow schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:51:
[...]

Prijstopper... Grappige winkel is dat, wat vond je van het personeel? Nog handjeklap gedaan?
Haha, nee, zo erg is het niet. Vroeg, soort van retorisch, of 300 euro een vaste prijs was. Hij beetje moeilijk doen, ik beetje moeilijk doen, kon ie max. 20 euro van de prijs af doen. Was precies wat ik ongeveer verwachte/ waar ik op hoopte...

Overigens Sony gemaild over een extra batterij, helaas, maar weinig verrassend, nog geen antwoord. Hou jullie op de hoogte!

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 09:06

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

TaZz schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:40:
Vreemd trouwens dat er bij Sony zelf nog niks te vinden is over die remote control......
daar heb ik sony nl voor gebeld...

die vertelde mij dat een remote voor de nwhd5 alleen gefrabriceert wordt in japan en niet in europa of in de USA. Het grootste probleem is nog dat ze ook niet te bestellen zijn in japan door Sony NL...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
nicetas schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:23:
Wat vinden jullie van de oordopjes? Ik vind ze slecht klinken, totaal geen bas.
Ik heb ze eigenlijk nog niet eens geprobeerd. Heb direct mijn Koss KSC55 aangesloten en dat klinkt perfect :D.
Vind wel dat het max. volume een beetje zacht is. Er schijnt wel een manier te zijn om dit aan te passen, heeft iemand dit al geprobeerd en zijn er nog gevaren?

Heb het gewoon maar geprobeerd (zag er wel veilig uit) en het klinkt goed.

[ Voor 8% gewijzigd door FireFly3k op 22-07-2005 22:01 ]

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hd3 speler, en een vraagje, ik wil dus alles converten naar atrac3, dus kan je uit 2 dingen kiezen, standard transfer mode en minimun transfer mode ATRAC3Plus 48 Kpbs, als ik standard tranfer mode kies, kan je selecteren naar wat je het wil converten, maar wat ik ook uit het lijstje pak, hij convert helemaal niks, maar kies ik minimun transfer mode ATRAC3Plus 48 Kpbs dan convert hij wel, maar is ATRAC3Plus 48 Kpbs even goed als mp3 128 Kbps?? en weet iemadn hoe het kan dat standard transfer mode niet werkt, of doe ik het fout, standaard zijn het mp3 files, en gebruikk het proggie sonicstage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFly3k schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:45:
[...]

Ik heb ze eigenlijk nog niet eens geprobeerd. Heb direct mijn Koss KSC55 aangesloten en dat klinkt perfect :D.
Vind wel dat het max. volume een beetje zacht is. Er schijnt wel een manier te zijn om dit aan te passen, heeft iemand dit al geprobeerd en zijn er nog gevaren?

Heb het gewoon maar geprobeerd (zag er wel veilig uit) en het klinkt goed.
hoe kan je dit dan aanpassen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

ok ik heb net de nw-hd1 gehaald gisteren en ik of ik begrijp het niet of hij is nu al gestorven.
Wanneer ik hem in de cradle heb gaat heel even het laadknopje branden, en ik kan gewoon muziek luisteren. Zodra ik hem er af haal (dus zonder netstroom) valt hij uit en ik zie geen mogelijkheid om hem aan te krijgen. built-in battery staat op on en ik heb hem niet op hold staan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Dan zal ie wel kapot zijn denk ik zo... Laat hem maar opsturen ter reparatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

ok maar hoe gaat hij dan normaal aan? ik zie toch niets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon één van de knoppen indrukken en hij springt aan, je kan hem uitzetten door de Menu-knop een paar seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

ok dus jullie denken ook dat hij kapot is? built in battery moet toch op on staan neem ik aan? ook bij het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

palthe schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:08:
ok dus jullie denken ook dat hij kapot is? built in battery moet toch op on staan neem ik aan? ook bij het opladen?
Built-In Battery alleen op OFF zetten als je hem een paar maanden niet gaat gebruiken (staat in de handleiding).

Heb je de speler wel volledig opgeladen?
Duurt ongeveer 4 uur denk ik (ik heb nooit bijgehouden hoelang het duurt voordat hij helemaal opgeladen is). Alleen MOET hij wel UIT staan!!
Als hij aanstaat tijdens het opladen kan het opladen tot 10uur! duren.
Zet de speler dus in de dock met alleen de netvoeding aangesloten (USB niet aansluiten als de PC aanstaat, anders gaat de speler aan, wat je dus niet wil). Ik sluit de USB kabel alleen aan op de PC als ik nummers op de speler wil zetten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

okee, duidelijk, Maar dan zal hij wel kapot zijn vermoed ik, aangezien de laadknop ook maar heel even aan gaat en dan meteen weer uit. ik laad hem nog ff in de lader, maar breng hem waarschijnlijk morgen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:12:
[...]
hoe kan je dit dan aanpassen??
Om de volume limiter uit te zetten moet je als eerste de speler in testmode zetten:
http://www.sw33tn3ss.net/...s.net/nw-hd5/testmode.jpg
en vervolgens:
http://www.sw33tn3ss.net/.../nw-hd5/soundpressure.jpg

(ben te lui om het over te tikken :9)
Werkt voor de NW-HD1, 3 en 5.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Waar heb je dat vandaan FireFly3k? Ben wel nieuwsgierig naar de rest van die handleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaZz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:20:
Waar heb je dat vandaan FireFly3k? Ben wel nieuwsgierig naar de rest van die handleiding :P
Begin dit jaar hier gepost ;) zie een paar pagina's terug in dit topic.
Een engelse gast vond zijn NW-HD te zacht, dus nam hij contact op met SONY UK en kreeg hij deze 2 blz. (uit sony's service handleiding denk ik ).
Mijn NW-HD1 gaat zo hard dat AVLS altijd aanstaat :P op zijn hardst kan ik niet eens luisteren, dat doet gewoon pijn aan je oren }) . Ik had die volumeverhoging een paar keer achterelkaar gedaan :P ik was namelijk vergeten dat ik het al had gedaan toen ik hem terugkreeg na de MP3 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
TaZz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:20:
Ik heb het hiervandaan gehaald, http://www.limbicnutritio...es/029047.html#trackbacks
En daar hebben ze het weer van deze site gehaald, http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=184051

Maar ik weet niet of de rest te downloaden is.

Let wel op als je dit doet dat de backlight daarna uit gaat (ik wist dat niet en dat is best lastig 's avonds :X).

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:16
FireFly3k schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:49:
Nou ik heb net mijn NW-HD5 gehaald bij de BCC. Was 299 maar met laagste prijs garantie meegekregen voor 259 :*). Had eigenlijk niet verwacht dat ze mee zouden gaan met die prijs... :9.

Het overzetten van MP3's gaat ook gigantisch snel in vergelijking met een flash speler.

Ik merk net dat als ik verder spoel dat ie, als ik stop met verder spoelen, de tijd nog aan het aanpassen is. Is dit normaal? Het loopt dus eerst op dan gaat het weer wat terug en weer omhoog en dat gaat zo door totdat ie goed staat... vind het heel erg vreemd staan. (alleen bij MP3's)
Hoe werkt dat bij BCC? Heb je een printje van de site van een andere winkel meegenomen ofzo? Ben benieuwd, voor 259 ga ik hem meteen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
DRAFTER86 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:39:
[...]Hoe werkt dat bij BCC? Heb je een printje van de site van een andere winkel meegenomen ofzo? Ben benieuwd, voor 259 ga ik hem meteen halen...
Er stond op het kaartje, laagste prijs garantie. Dus ik vroeg of dat klopte. Toen zei ie ja heeft u hem ergens goedkoper gezien. Dus toen zei ik waar ik hem goedkoper gezien had, hij keek op de site, vroeg me of ik akkoord ging met die prijs en gaf me een bon mee met de goede prijs. :*)
Hoop dat het bij jou ook lukt.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
FireFly3k schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:38:
[...]

Er stond op het kaartje, laagste prijs garantie. Dus ik vroeg of dat klopte. Toen zei ie ja heeft u hem ergens goedkoper gezien. Dus toen zei ik waar ik hem goedkoper gezien had, hij keek op de site, vroeg me of ik akkoord ging met die prijs en gaf me een bon mee met de goede prijs. :*)
Oke, ga ik het morgen proberen. En verder bevalt de speler goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Ja hoor hij bevalt zeer goed. En helemaal in combinatie met m'n KOSS KSC55

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Goed begin....

Heb vanmiddag de hd 5 gehaald. Met veel zin en frisse moed achter mijn laptop gaan zitten om de zaak te instaleren. Ik krijg dat s....e sonicstage niet eens aan de praat! Als ik opstart na installatie zonder problemen krijg ik de melding van windows dat omgjbo.exe een fout geeft en wordt afgesloten. Heeft iemand een idee wat er mis is? Ik heb overigens win xp pro zonder sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Sonicstage opnieuw installeren...? Misschien dat dat helpt.

Dit is trouwens wel een bekende fout(melding). Het is al een paar keer langsgekomen in dit topic. ff zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Bedankt voor de tip Vanitas.
Ik volgde het topic al een tijdje maar alleen voor de hd5, bovendien had ik niet verwacht met mijn recente comp en up to date software (behalve sp2 want dan werkt mijn lan niet meer) een dergelijk probleem te krijgen. In iedergeval heb ik even gezocht en de links gevolgd van kastje naar muur :X . Bij microsoft wordt je naar sony verwezen die je vervolgens weer dood leuk een verwijzing naar microsoft geeft. Als je daar de nodige update doet voor het 'bekende' probeem krijg je te zien dat je geen recht hebt op updates... |:( Vervolgens heb ik vanuit de progammatuur nog maar eens een update gedaan, die overigens altijd automatisch is uitgevoerd. Bleek dat sp1 er niet op zou staan. Nou wist ik zeker dat die er al op stond maar ik heb het toch maar laten installeren. Dat duurde wel een paar uur voordat alles er opstond en wat denken jullie???? Vanaf half vijf vanmorgen kan ik naar mijn spelertje luisteren die al bijna weer in zijn doosje zat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
ik had ook last van die error ja, ergerde me ik wel aan ja, maar na wat ge-google, heb ik ook de eerste service pack geinstalleerd en klaar.
heb verder geen usb 2.0, dus muziek erop zetten gaat iets langzamer, maarja, je zet gewoon je pc aan en je loopt weg, zoiezo zit de 20 gig nog niet vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
FireFly3k schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:38:
[...]

Hmm bij de BCC in Arnhem deden ze dus wel moeilijk :(
Ik liet hem een paar winkels zien waar hij rond 250,- was, toen begon hij helemaal na te zoeken of de speler wel op voorraad was (wat bij een aantal niet het geval was) en of het wel 'echte' winkels waren. Hij wilde wel tot 280 zakken, maar niet verder. Heb het dus niet gedaan, ik ga morgen naar Enschede, probeer ik het daar nog een keer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 13:52
Mijn minidisc is naar de knoppen en dus wordt het tijd voor iets nieuws. En snel ook want ik heb vrijdag een lange busreis voor de boeg.

Nou kwam ik op dit forum en zag gelijk een zee van informatie, maar het is wel erg veel dat tegelijk op je afkomt. Daarom hoopte ik dat iemand me kon helpen bij het maken van mijn keuze.
Ik reageer in dit topic omdat deze speler mij op dit moment het meeste aantrekt van de spelers die ik heb gezien.

Ik had op het forum waar ik eigenlijk altijd op zit al een post hierover gemaakt, maar daar zij niet echt menen die er verstand van hebben. Ik quote even m'n post.
Ok, mijn minidisc is naar de knoppen, die heeft een dagje strand helaas niet overleefd. Ik ga nu toch voor de mp3 speler. Ik weet alleen niet goed wat er allemaal aangeboden wordt, en ik hoop dat jullie me snel kunnen laten zien wat de goede apparaten zijn, want ik heb vrijdag al een LANGE busreis, en dan wil ik wel muziek hebben.

M'n eisen zijn dat ie LANG op z'n accu kan doen. Mijn minidisc hoefde ik maar 1x per week op te laden, en dan gebruikte ik hem elke werkdag toch zeker een paar uur!

Verder wil ik dat ik muziek SNEL erop kan zetten. Dit viel me bij de minidisc eerlijk gezegd een beetje tegen. Je moest namelijk eerst de muziek encoden naar atrac en dat duurde redelijk lang.

Verder hoef ik niet veel hi-tech shit erop te hebben. Die had ik wel op m'n minidisc, maar heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Dus geen radio/kleurendisplay en al helemaal geen camera ofzoiets.

Ik wil niet meer dan 250 uitgeven, maar het liefst toch wel onder de 200.
Ik begrijp al dat het waarschijnlijk wel duurder wordt dan die 250 euro. Dus neem die 250 euro maar niet te serieus, hou het gewoon in je achterhoofd ofzo ;)

alvast heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Vanitas schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:01:
Zuiniger?? Hoe bedoel je, qua battery-life?
)
ja. Heb even geen bron voor je, maar de 30u battery life is gebaseerd op ATRAC3 playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
delodic schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:17:
Mijn minidisc is naar de knoppen en dus wordt het tijd voor iets nieuws. En snel ook want ik heb vrijdag een lange busreis voor de boeg.

Nou kwam ik op dit forum en zag gelijk een zee van informatie, maar het is wel erg veel dat tegelijk op je afkomt. Daarom hoopte ik dat iemand me kon helpen bij het maken van mijn keuze.
Ik reageer in dit topic omdat deze speler mij op dit moment het meeste aantrekt van de spelers die ik heb gezien.

Ik had op het forum waar ik eigenlijk altijd op zit al een post hierover gemaakt, maar daar zij niet echt menen die er verstand van hebben. Ik quote even m'n post.

[...]

Ik begrijp al dat het waarschijnlijk wel duurder wordt dan die 250 euro. Dus neem die 250 euro maar niet te serieus, hou het gewoon in je achterhoofd ofzo ;)

alvast heel erg bedankt _/-\o_
Dan zit je bij de Sony HD5 of HD3 goed, voor zover ik weet hebben die de langste battery-life in hun klasse. Verder is het belangrijkste voordeel van de HD5 t.o.v de HD3 imho de playlist-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
DRAFTER86 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:23:
[...]

Dan zit je bij de Sony HD5 of HD3 goed, voor zover ik weet hebben die de langste battery-life in hun klasse. Verder is het belangrijkste voordeel van de HD5 t.o.v de HD3 imho de playlist-functie.
ja zo'n vermoeden had ik al :)

Het enige wat ik jammer vind is dat die battery life voor atrac3 is en dus niet voor mp3. Met m'n md stond namelijk dat ik het 32x zo snel als realtime naar m'n md kon schrijven, alleen daarbij hadden ze het niet over het converteren naar atrac 3, en dat duurde ook steeds wel even.

Maar als ik het goed begrijp kan je ook direct mp3's op je speler zetten? Weet iemand wat dan de accutijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
delodic schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:46:
[...]

Het enige wat ik jammer vind is dat die battery life voor atrac3 is en dus niet voor mp3. Met m'n md stond namelijk dat ik het 32x zo snel als realtime naar m'n md kon schrijven, alleen daarbij hadden ze het niet over het converteren naar atrac 3, en dat duurde ook steeds wel even.

Maar als ik het goed begrijp kan je ook direct mp3's op je speler zetten? Weet iemand wat dan de accutijd is?
Je kunt natuurlijk ook eenmalig je MP3-collectie naar Atrac omzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
cramwinckel schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:30:
[...]
ja. Heb even geen bron voor je, maar de 30u battery life is gebaseerd op ATRAC3 playback
Ja dat weet ik staat ook op het doosje van de HD3.

Ik haal meestal iets van 20 ~ 25 uur.
Enkel heb ik wel het gevoel dat er HEEL veel verschil zit tussen 192 en 320 kbps in MP3 formaat.
DRAFTER86 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:23:
[...]
Nou ik heb de HD3 en ik mis het echt niet. Ik heb mn ID3-tags gewoon goed en de HD3 deelt het logisch in. Waarom zou ik dan nog playlist willen hebben?

En als je verschillende nummer van verschillende CD's achter elkaar wilt luisteren, dan kan je altijd nog gewoon die nummers bookmarken en dan afspelen. Niet helemaal hetzelfde, maar het werkt wel.
delodic schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:46:
[...]

Zoals ik al zei is de battery-life gemiddeld iets van 20 ~ 25 uur. Ik heb gewoon mp3 op mn HD3 staan, in 192 of 320 kbps. Let er wel op dat je de speler iets van 5x moet opladen voordat hij echt het maximale uit de batterij haalt. De eerst keer dat je em gebruikt zul je dus de 20 uur niet halen.

MP3's kan je direct op de HD3/5 zetten. Het gaat via Sonicstage. Nah dat is niet echt een geweldig programma, maar ach. Gewoon de nummers in Sonicstage laden, hij deelt ze dan in via ID3 tag (dus arties en dan album, zo zal je het later ook op ja HD3/5 zien) Als je dan je HD3/5 aan je PC hangt dan kan je gelijk je muziek overzetten. Dit gaat HEEL snel.

Verder heb ik nog een review over de HD3 geschreven. En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Ik kan je de HD3 iig echt aanraden. Eerst zat ik nog een beetje te twijfelen tussen de HD3 en HD5. Maar imo krijg je niet echt veel extra's als je de HD5 vergelijkt met de HD3. Behalve de battery-life dan. Maar die is ook van de HD3 al prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Vanitas schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:10:
[...]

Ja dat weet ik staat ook op het doosje van de HD3.

Ik haal meestal iets van 20 ~ 25 uur.
Enkel heb ik wel het gevoel dat er HEEL veel verschil zit tussen 192 en 320 kbps in MP3 formaat.

[...]

Nou ik heb de HD3 en ik mis het echt niet. Ik heb mn ID3-tags gewoon goed en de HD3 deelt het logisch in. Waarom zou ik dan nog playlist willen hebben?

En als je verschillende nummer van verschillende CD's achter elkaar wilt luisteren, dan kan je altijd nog gewoon die nummers bookmarken en dan afspelen. Niet helemaal hetzelfde, maar het werkt wel.

[...]

Zoals ik al zei is de battery-life gemiddeld iets van 20 ~ 25 uur. Ik heb gewoon mp3 op mn HD3 staan, in 192 of 320 kbps. Let er wel op dat je de speler iets van 5x moet opladen voordat hij echt het maximale uit de batterij haalt. De eerst keer dat je em gebruikt zul je dus de 20 uur niet halen.

MP3's kan je direct op de HD3/5 zetten. Het gaat via Sonicstage. Nah dat is niet echt een geweldig programma, maar ach. Gewoon de nummers in Sonicstage laden, hij deelt ze dan in via ID3 tag (dus arties en dan album, zo zal je het later ook op ja HD3/5 zien) Als je dan je HD3/5 aan je PC hangt dan kan je gelijk je muziek overzetten. Dit gaat HEEL snel.

Verder heb ik nog een review over de HD3 geschreven. En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Ik kan je de HD3 iig echt aanraden. Eerst zat ik nog een beetje te twijfelen tussen de HD3 en HD5. Maar imo krijg je niet echt veel extra's als je de HD5 vergelijkt met de HD3. Behalve de battery-life dan. Maar die is ook van de HD3 al prima. :)
Maar momenteel is de HD3 even duur als de HD5, dus dan is er niet echt reden om voor de HD3 te gaan, tenzij je die echt veel mooier vind.

Edit,
Wat ik me wel afvraag over zowel de HD5 als de HD3 is of het browsen door de muzieklijsten een beetje goed gaat. Gaat het scrollen snel genoeg enz...

[ Voor 5% gewijzigd door DRAFTER86 op 26-07-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ohw is dat zo...
Nah dan zou ik ook voor de HD5 gaan. Aangezien die zeker geen nadelen heeft tov de HD3.

Edit:
Het scrollen gaat zeker snel.
Als het nog sneller zou gaan dan kan je helemaal niet meer lezen wat er staat.
Het is gewoon ingedeeld als Artiest -> Album -> Nummer.
Nou dat gaat goed.

[ Voor 49% gewijzigd door Vanitas op 26-07-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
Ik las ergens ook al dat hoe hoger je bitrate, hoe meer stroomverbruik.

Daarnaast is het voor mij niet echt een mogelijkheid om in één keer mijn hele mp3 collectie om te zetten. Ik luister house, en download regelmatig promomixjes van dj's. Daarom is het extra storend als je even snel een nummer op je speler wilt zetten, omdat zo'n hele mix converteren veel langer (lijkt) te duren dan een paar losse liedjes.

Ik ga zeker even de review lezen, bedankt!

edit:
Ik hoop trouwens dat dat sonicstage beter is dan OpenGL, het programma dat ik bij m'n netmd had. Dat programma werkte echt slecht.

edit:
Wat heeft sony toch een slechte site. Weet iemand een goede site waar ik de verschillen tussen de HD1, 3 en 5 kan zien?

[ Voor 27% gewijzigd door delodic op 26-07-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik lees net dat Sonicstage 3.2 is te downloaden.... Ik weet er verder nog niks vanaf... Maar hier is meer info:

http://www.mdcenter.nl/

http://forums.minidisc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
Ik heb nu vrijwel dit hele topic doorgelezen en ik heb nog wat vragen.

Wat zijn de verschillen tussen de hd3 en de hd5?
Zover ik weet, hd5 heeft playlists, hd5 heeft groter beeldscherm, design, batterijduur.
Maar verder, beide spelers kunnen dus alleen atrac 3 afspelen?

Hoe lang kost het om een mix van ongeveer één uur op je speler te zetten, inclusief converteren naar atrac?

De prijs was verder ongeveer hetzelfde als ik me niet vergis. En de HD3 is een soort verbeterde HD1.

correcte me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delodic schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:25:
Ik heb nu vrijwel dit hele topic doorgelezen en ik heb nog wat vragen.

Wat zijn de verschillen tussen de hd3 en de hd5?
Zover ik weet, hd5 heeft playlists, hd5 heeft groter beeldscherm, design, batterijduur.
Maar verder, beide spelers kunnen dus alleen atrac 3 afspelen?

Hoe lang kost het om een mix van ongeveer één uur op je speler te zetten, inclusief converteren naar atrac?

De prijs was verder ongeveer hetzelfde als ik me niet vergis. En de HD3 is een soort verbeterde HD1.

- Ze spelen allebei Atrac3(plus) EN MP3!!
- HD5 heeft een verwisselbare accu (welke blijkbaar (nog) niet leverbaar is in europa, maar wel in japan)
- HD5 heeft playlists, langere batterijduur, is groter, heeft een groter scherm, andere bedieningsknoppen dan de HD1/3.

Over die mix van een uur weet ik niet zeker, maar ik heb een paar cabaretshows van meer dan een uur eropstaan en het duurde enkele (tientallen?) seconden! voordat die erop stonden in MP3 weleenswaar.

En ja de HD3 is een verbeterde HD1 met native MP3 ondersteuning (HD1 moet eerst geupgrade worden door Sony) en de HD3 heeft geen dockingstation zoals de HD1 (in plaats daarvan een tussenstuk tussen de speler en de USB & Netstroom kabel), maar kan ook opgeladen worden via de USB (wat bij de HD1 niet kan).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
oh dan hoef ik me daar al helemaal geen zorgen om te maken.

Ik ga morgen in Amsterdam even in een winkel kijken naar beide spelers.Ik wil hem donderdagavond uiterlijk hebben dus ik kan hem helaas niet via internet bestellen.

De meeste shops in de pricewatch zijn online. Waar kan ik morgen het beste kijken en welke shop is het goedkoopst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Auke schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:44:
Ik lees net dat Sonicstage 3.2 is te downloaden.... Ik weet er verder nog niks vanaf... Maar hier is meer info:

http://www.mdcenter.nl/

http://forums.minidisc.org/
Dit staat op mdcenter.nl
Er was tot nu toe één groot minpunt aan het uploaden vanaf een Hi-MD: je kon een eigen opname maar 1x uploaden. Eigen opnames op meerdere PC's uploaden of opnieuw uploaden (na bijvoorbeeld het formatteren van de PC) was niet mogelijk.

Dit is verholpen vanaf SonicStage 3.2. Met deze versie kan je opnames ongelimiteerd uploaden. Dus meerdere keren naar één PC of naar oneindig veel verschillende PC's. Eindelijk heb je alle rechten met betrekking tot eigen opnames ook in eigen handen. Ons advies is dan ook: zo snel mogelijk upgraden naar SonicStage 3.2.
Ga hem wel ff testen zometeen :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
delodic schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:43:
oh dan hoef ik me daar al helemaal geen zorgen om te maken.

Ik ga morgen in Amsterdam even in een winkel kijken naar beide spelers.Ik wil hem donderdagavond uiterlijk hebben dus ik kan hem helaas niet via internet bestellen.

De meeste shops in de pricewatch zijn online. Waar kan ik morgen het beste kijken en welke shop is het goedkoopst?
BCC en Mediamarkt hebben laagste prijsgarantie, dat geldt in principe alleen voor gewone winkels. Maar soms zien de medewerkers niet of het een internetwinkel is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
delodic schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:25:

Nou het verschil tussen HD3 en HD1 is de MP3 support. Dat is dus nogal een verschil. Een veel groter pluspunt tussen HD3 en HD5 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
FireFly3k schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:49:

Maar van welke shop heb je 't dan laten zien? Ik heb net even met prijstopper gebeld en die deed een beetje vaag over de prijs. Hij kon geen prijzen via de telefoon geven enzo. Uiteindelijk zei ie me dat de officiele prijs 299 was maar dat hij het wel wat interessanter kon maken.

Dat gaat dus niet werken bij bcc vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Ik heb de HD5 net bij de Mediamarkt in Enschede gehaald. Ik was eerst naar de BCC geweest, maar die deed een beetje moeilijk en wilde hem uiteindelijk wel voor 270 meegeven (wat ik gedaan zou hebben) alleen bleek dat ze hem moesten bestellen. Dus toen naar de Mediamarkt, gezegd dat ze hem bij Progress (in Hengelo) voor 246,- hadden. Hij op de site kijken, en toen had ik het geluk dat ze bij progress net de voorraad hadden aangepast en er stond dat ze de HD5 op voorraad hadden. Toen moest hij even overleggen en uiteindelijk kreeg ik hem voor 246,- mee :Y)
* DRAFTER86 is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
delodic schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:25:
[...]

Maar van welke shop heb je 't dan laten zien? Ik heb net even met prijstopper gebeld en die deed een beetje vaag over de prijs. Hij kon geen prijzen via de telefoon geven enzo. Uiteindelijk zei ie me dat de officiele prijs 299 was maar dat hij het wel wat interessanter kon maken.

Dat gaat dus niet werken bij bcc vrees ik.
Ik heb www.bobshop.nl laten zien. Daar is ie 259 euro.
De verkoper kende de winkel en vroeg of ik hem bij BCC zou kopen als ze met de prijs zouden meegaan.

Heb net SonicStage 3.2 geinstalleerd en zie nu dat je CD's kan importeren en direct naar MP3 kan omzetten :D. Bij 3.1 kon dit nog niet.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met Sonicstage: Als ik 3.1 installeer krijg ik het niet voor elkaar om alles in albums te sorteren. Als ik hem op artiest zet dan doet hij de albums idd meestal wel bij elkaar, maar ik heb ook bijv. top40 mappen die dan allemaal los staan. Als ik op album sorteer dan krijg ik alle liedjes los onderelkaar te zien (flinke waslijst). Soncistage 2.3 doet dit op zich niet, maar die werkt verder onwijs bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
cramwinckel schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:29:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met Sonicstage: Als ik 3.1 installeer krijg ik het niet voor elkaar om alles in albums te sorteren. Als ik hem op artiest zet dan doet hij de albums idd meestal wel bij elkaar, maar ik heb ook bijv. top40 mappen die dan allemaal los staan. Als ik op album sorteer dan krijg ik alle liedjes los onderelkaar te zien (flinke waslijst). Soncistage 2.3 doet dit op zich niet, maar die werkt verder onwijs bagger.
Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar als je in dit topic een paar posts omhoog kijkt zie je dat SonicStage 3.2 al uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik heb daar een erg grove oplossing voor bedacht. Met tag&rename heb ik de tags veranderd. Bij een verzamelalbum heb ik als artiestnaam, de albumnaam gebruikt. Als songtitel gebruik ik nu dus artiestnaam + songtitel.
Ik vindt het wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Ik maak van verzamel albums nog een playlist. Dan kan je ze in 1x selecteren op de MP3 speler en verwijderen. Maar in de library blijft het inderdaad wel zo staan. Ook versie 3.2 heeft dit probleem.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Een vraagje voor de HD5 bezitters, is het mogelijk om als je een album aan het afspelen bent een ander album in de wachtrij te zetten?

[ Voor 63% gewijzigd door DRAFTER86 op 27-07-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

FireFly3k schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:37:
[...]

Ik maak van verzamel albums nog een playlist. Dan kan je ze in 1x selecteren op de MP3 speler en verwijderen. Maar in de library blijft het inderdaad wel zo staan. Ook versie 3.2 heeft dit probleem.
Dat is wel een oplossing, ja. Maar dat is nogal een werk. Overigens doet versie 3.2 het al wat beter, maar nog steeds weinig gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delodic
Ik heb net de hd5 bij mediamarkt gekocht. Niet voor de 246 die stond voor de shop in enschede, maar alsnog voor 273 waar ik al erg blij mee ben :)

bedankt voor de hulp iig _/-\o_
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.