Nee, lees maar wat verder in dat topic, dr staan een aantal medlingen van andere forumgangers die ook ruis hebben.
Zoals ik hierboven al zei ben ik nu ook in het bezit van een HD3, er is echter een groot probleem waar ik tegen aanloop:
Bij het uploaden van muziek naar de speler kreeg ik de 'bekende' omgjbox.exe error. Na wat zoeken bleek dat dit voorkwam bij XP en SP1, maar dat het niet voor kon komen bij SP2. En nu heb ik toch echt SP2 geïnstalleerd... Eerst dacht ik dat het misschien aan de SonicStage versie lag, maar na versie 3.0 geïnstalleerd te hebben kreeg ik precies dezelfde fout. Het programma crasht dus bij het overzetten van muziek, al bijna meteen aan het begin. Het vreemde is dat er dus niks over op internet te vinden is, en dat ik hier op GoT ook nog geen mensen er over heb 'horen' praten....
Iemand een oplossing?
Bij het uploaden van muziek naar de speler kreeg ik de 'bekende' omgjbox.exe error. Na wat zoeken bleek dat dit voorkwam bij XP en SP1, maar dat het niet voor kon komen bij SP2. En nu heb ik toch echt SP2 geïnstalleerd... Eerst dacht ik dat het misschien aan de SonicStage versie lag, maar na versie 3.0 geïnstalleerd te hebben kreeg ik precies dezelfde fout. Het programma crasht dus bij het overzetten van muziek, al bijna meteen aan het begin. Het vreemde is dat er dus niks over op internet te vinden is, en dat ik hier op GoT ook nog geen mensen er over heb 'horen' praten....
Iemand een oplossing?
Ik zet inderdaad rechtstreeks van cd naar atrac over, dus geen extra conversieverlies. Ik gebruik atrac omdat ik de equalizer wil gebruiken (de Shure E3c kan zeker de hoogste regelaar wel op +3 gebruiken naar mijn mening). mp3's voorzover ik die heb zou ik inderdaad maar in mp3 formaat laten.
Mijn cd-speler is er eentje uit de prijsklasse duur, maar ook in dat soort spelers is de electronica achter de koptelefoon-uitgang vaak vrij goedkoop. Er zijn wel cd's waar ruis op zit, maar dat is dan de opname zelf. De HD3 ruist zachtjes zodra je op play drukt. Maar echt een probleem is het niet, muziek overspeelt de ruis al snel, maar ik had het toch graag beter gezien.
Mijn cd-speler is er eentje uit de prijsklasse duur, maar ook in dat soort spelers is de electronica achter de koptelefoon-uitgang vaak vrij goedkoop. Er zijn wel cd's waar ruis op zit, maar dat is dan de opname zelf. De HD3 ruist zachtjes zodra je op play drukt. Maar echt een probleem is het niet, muziek overspeelt de ruis al snel, maar ik had het toch graag beter gezien.
Tinuz___ schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:19:
[...]
mp3 omzetten naar attrac3 is inderdaad niet zo zinvol, kost tijd en de kwaliteit kan er alleen maar minder van worden. Enig voordeeltje kan zijn dat je meer equalizer functies kan gebruiken; de ondersteuning van de HD3 voor mp3 is wat dat betreft beperkt.
Birdie_man, ik begrijp dat je een cd rechtstreeks omzet in attrac3+, heb dit zelf ook met een aantal cd's gedaan maar een hoog ruisniveau is me nog niet opgevallen. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je referentie is; in wat voor prijsklasse zit je cd speler?
Zal iig es wat cd'tjes rippen met wat rustigere passage's, laat jullie binnenkort weten wat mijn ervaringen zijn.
Verwijderd
Ik ben van plan de speler dinsdag of woensdag te kopen heeft iemand nog adviezen, of dingen waarvan je zegt DAT zou je echt ff moete weten er over?
Je kan hem WEL als removable hd gebruiken, ook zonder de adapter.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:21:
Ik ben van plan de speler dinsdag of woensdag te kopen heeft iemand nog adviezen, of dingen waarvan je zegt DAT zou je echt ff moete weten er over?
De software is niet geweldig.
Mp3 support is zoals hierboven ook al gezegd redelijk.
Dat was het wel denk ik
Verwijderd
Ik heb mijn Walkman promotiecode nog voor 10 gratis nummers via SONY CONNECT.
Ik ga hem niet gebruiken (ik heb niks interessants gevonden dat ik nog niet heb), dus als iemand hem wil moet die gene het zeggen.
De code is tot en met 30 April 2005 geldig, dus wees er snel bij!!
Ik ga hem niet gebruiken (ik heb niks interessants gevonden dat ik nog niet heb), dus als iemand hem wil moet die gene het zeggen.
De code is tot en met 30 April 2005 geldig, dus wees er snel bij!!
Heeft al iemand voor de HD3 een houdertje voor in de auto gekocht of gemaakt? In de verkoop ben ik tot nu toe niks geschikts tegen gekomen. Heeft iemand nog een geniaal idee? Of moet ik zelf maar aan het ontwerpen en knutselen

wat een irritant sch**t programma is die SonicStage zeg. Ik alle mp3's op mijn HD netjes getagt met Tag&Rename, pakt hij nog steeds niet lekker die tags. Gaat ie vervolgens allemaal playlists aanmaken met 0 nummers erin. Zijn er nou geen alternatieven voor dit programma? anders is Sony weer een klant kwijt (zal ze leren
)
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Is er al iemand die meer info heeft over NW-HD5? Heb em al een paar keer in diverse kranten voorbij zien komen, o.a. afgelopen week in de Telegraaf. Volgens dat bericht zou de verkoopprijs 229 euro (of was het 299? kan het bericht zo snel niet terugvinden) zijn en zou ie vanaf mei verkrijgbaar zijn in NL....
Op de Sony site (http://www.sony.nl/PageVi...man%2FPAW+Network+Walkman) staat nog geen prijs én is ie nog niet online te koop.
Iemand die weet vanaf wanneer de NW-HD5 echt goed leverbaar is en wat de voordelen danwel nadelen van de NW-HD5 ten op zichte van de NW-HD3 zijn? De NW-HD3 stond namelijk voor slechts 250 euro in de net uitgekomen Dixons folder, en leek me heel aardig, maar als de NW-HD5 nu duidelijke voordelen biedt... Wat ik tot nu heb gezien: iets langere speelduur, 'kantelbaar' scherm en nog strakker uiterlijk...
In afwachting van meer info, alvast wel even een plaatje:
Op de Sony site (http://www.sony.nl/PageVi...man%2FPAW+Network+Walkman) staat nog geen prijs én is ie nog niet online te koop.
Iemand die weet vanaf wanneer de NW-HD5 echt goed leverbaar is en wat de voordelen danwel nadelen van de NW-HD5 ten op zichte van de NW-HD3 zijn? De NW-HD3 stond namelijk voor slechts 250 euro in de net uitgekomen Dixons folder, en leek me heel aardig, maar als de NW-HD5 nu duidelijke voordelen biedt... Wat ik tot nu heb gezien: iets langere speelduur, 'kantelbaar' scherm en nog strakker uiterlijk...
In afwachting van meer info, alvast wel even een plaatje:

[ Voor 6% gewijzigd door syserr op 01-05-2005 20:59 . Reden: even wat 'kleine' dingetjes aangepast... ]
"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
Verwijderd
Het lijkt me sterk dat hij maar 229 zal gaan kosten, de hd3 is duurder, is minder nieuw en heeft verwacht ik meer nadelen tov de HD5. Sony brengt zijn producten meestal vrij duur op de markt. Mij lijkt een prijs van 229 wel spotgoedkoop in verhouding tot andere 20 GB spelers
Helemaal met je eens. Het is een klote programma. Maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen problemen heb met de tags die ik er via Tag&Rename op heb gezet. Dat werkt prima. Maar ik moet zeggen ik heb nog geen gebruik gemaakt van de playlists...cramwinckel schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:12:
wat een irritant sch**t programma is die SonicStage zeg. Ik alle mp3's op mijn HD netjes getagt met Tag&Rename, pakt hij nog steeds niet lekker die tags. Gaat ie vervolgens allemaal playlists aanmaken met 0 nummers erin. Zijn er nou geen alternatieven voor dit programma? anders is Sony weer een klant kwijt (zal ze leren)
Een andere optie voor Sonicstage zou ik graag gebruiken... Trouwens.. sonicstage 3.1 is net een weekje uit... zie: http://www.mdcenter.nl/
Verwijderd
uhm ik heb hier een probleempje en ik hoop dat iemand me kan helpen om het op te lossen..
ik ben gister all mn mp3's kwijt geraakt nadat mijn schijf van 160gb crashde.. niks kon gerecoverd worden
. nu heb ik ongeveer 9 gb aan muziek op mijn HD3 staan.. Alleen het leuke is dat als ik ze eraf wil slepen in Sonicstage 3.1 ik een error krijg van "Device not authorized blababla.. Dus dat de HD3 geauthorizeerd moet zijn anders mag ik dus geen tracks eraf halen.. of ik moet hem ook helemaal leeg maken om nieuwe tracks erop te zetten. En aangezien ik dus die andere windows installatie kwijt ben en ik hem toentertijd NIET geauthorized had.. kan ik dat dus niet doen schijnt 
iemand enig idee? zo kan ik alsong een klein deel van mijn mp3 collectie redden
ik ben gister all mn mp3's kwijt geraakt nadat mijn schijf van 160gb crashde.. niks kon gerecoverd worden
Je meent het niet, wat is het toch ook een klote stuk software.. Wordt tijd dat het eens gehacked wordt zodat al die onzinnige beveiligingsopties eraf gaanVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:37:
uhm ik heb hier een probleempje en ik hoop dat iemand me kan helpen om het op te lossen..
ik ben gister all mn mp3's kwijt geraakt nadat mijn schijf van 160gb crashde.. niks kon gerecoverd worden. nu heb ik ongeveer 9 gb aan muziek op mijn HD3 staan.. Alleen het leuke is dat als ik ze eraf wil slepen in Sonicstage 3.1 ik een error krijg van "Device not authorized blababla.. Dus dat de HD3 geauthorizeerd moet zijn anders mag ik dus geen tracks eraf halen.. of ik moet hem ook helemaal leeg maken om nieuwe tracks erop te zetten. En aangezien ik dus die andere windows installatie kwijt ben en ik hem toentertijd NIET geauthorized had.. kan ik dat dus niet doen schijnt
Ik heb de mijne dus ook niet geauthorized... Hmm zwaar klote... Ik heb hier iets gelezen dat je mischien kan helpen, maar zelf niet getest... http://www.mdcenter.nl/forums/viewtopic.php?t=807
kijk dan bij de niet Sony software
[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 03-05-2005 23:53 ]
Ik ben trouwens een Full installer voor Sonicstage 3.1 tegengekomen. Je moet je wel even registreren... http://forums.minidisc.org/index.php?showforum=62
Verwijderd
Als ik het goed begrijp kan je problemen voorkomen (bijv als je pc crasht) als je de speler geauthoriseerd hebt. Kan iemand mij vertellen wat dat inhoudt en hoe je dat doet?
Zelf heb ik het dus ook nog niet gedaan, maar wat ik er van begrijp moet je via internet contact opnemen met Sony om je computer toestemming te geven om audiofiles die via sonicstage op je mp3speler gezet zijn op je computer te kunnen zetten. Je kunt dan 3 of 5 computers authoriseren, maar van de max computers die je kunt authoriseren ben ik niet zeker. Via Sonicstage kun je dit dus regelen.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:33:
Als ik het goed begrijp kan je problemen voorkomen (bijv als je pc crasht) als je de speler geauthoriseerd hebt. Kan iemand mij vertellen wat dat inhoudt en hoe je dat doet?
Verwijderd
In de gebruiksaanwijzing ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/consumer/NWHD3_OI_NL.PDF staat op blz 44 audiobestanden niet teruggezet kunnen worden op de computer wanneer ze zijn gewist van de computer waarmee ze werden overgedragen. Ik ben bang dat je die 9 gb dus niet terug kan krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:37:
ik ben gister all mn mp3's kwijt geraakt nadat mijn schijf van 160gb crashde.. niks kon gerecoverd worden. nu heb ik ongeveer 9 gb aan muziek op mijn HD3 staan.. Alleen het leuke is dat als ik ze eraf wil slepen in Sonicstage 3.1 ik een error krijg van "Device not authorized blababla.. Dus dat de HD3 geauthorizeerd moet zijn anders mag ik dus geen tracks eraf halen.. of ik moet hem ook helemaal leeg maken om nieuwe tracks erop te zetten. En aangezien ik dus die andere windows installatie kwijt ben en ik hem toentertijd NIET geauthorized had.. kan ik dat dus niet doen schijnt
Verwijderd
dat vreesde ik dus al.. met die domme copyright protection van sonyVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:49:
[...]
In de gebruiksaanwijzing ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/consumer/NWHD3_OI_NL.PDF staat op blz 44 audiobestanden niet teruggezet kunnen worden op de computer wanneer ze zijn gewist van de computer waarmee ze werden overgedragen. Ik ben bang dat je die 9 gb dus niet terug kan krijgen.
nu wens ik dat ik maar lekker mn iriver ihp120 nog had
Verwijderd
misschien is het al een keer langsgekomen maar ja ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk! maar is de speler nou wel te gebruiken als externe harddisk voor alle data? en hoe zit het nu ECHT met de battery life? want ik sta echt op het punt om deze speler bij dixons te kopen! BVD
Ik zit eraan te denken om een NW-HD3 te kopen.
En laatst zag ik hem in het Dixons krantje staan, maar daarbij stond "Op is op". Is het zo dat deze speler niet meer gemaakt wordt?? Of ligt dat gewoon aan Dixons? Ik heb nu namelijk nog niet genoeg geld, maar als hij niet meer gemaakt wordt, dan moet ik maar wat geld lenen van mn ouders.
En weet iemand toevallig ook de prijs van de Nw-HD3 bij BCC??
En laatst zag ik hem in het Dixons krantje staan, maar daarbij stond "Op is op". Is het zo dat deze speler niet meer gemaakt wordt?? Of ligt dat gewoon aan Dixons? Ik heb nu namelijk nog niet genoeg geld, maar als hij niet meer gemaakt wordt, dan moet ik maar wat geld lenen van mn ouders.
En weet iemand toevallig ook de prijs van de Nw-HD3 bij BCC??
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ik denk dat het om een aanbieding gaat waar dixons maar een bepaald aantal spelers voor beschikbaar heeft. Het lijkt me daarbij ook erg onlogisch dat sony stopt met het maken van de HD3Vanitas schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:05:
Ik zit eraan te denken om een NW-HD3 te kopen.
Nah ik bedoel, de NW-HD5 is er al. Dus dan is het nog niet eens zo onlogisch dat ze dan stoppen met de HD3.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:47:
[...]
Ik denk dat het om een aanbieding gaat waar dixons maar een bepaald aantal spelers voor beschikbaar heeft. Het lijkt me daarbij ook erg onlogisch dat sony stopt met het maken van de HD3
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
De nw-hd5 is te krijgen.... uit japan
http://cgi.ebay.com/ws/eB...2183&rd=1&ssPageName=WDVW
prijs valt me mee...
http://cgi.ebay.com/ws/eB...2183&rd=1&ssPageName=WDVW
prijs valt me mee...
Over de NW-HD1:
Voor degene die deze update al gedaan hebben, even een paar vraagjes:
- Waar moet ik m'n speler naar toe sturen??
- Waar moet ik zijn om hem op te sturen??
- Is het een aanrader??
- Als ik mijn mp3 speler wil backuppen, hoe moet ik dat doen??
Alvast bedankt!
- Is het een aanrader??
Alvast bedankt!
http://www.sonydigital-link.com/DNA/NWHDD/nwHDD.asp?l=nlHolyPanther schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:44:
Over de NW-HD1:
- Is het een aanrader??
Alvast bedankt!
Verder is er in dit topic al veel over te lezen.
succes
Verwijderd
Ik heb hem ff langsgebracht op hun hoofdkantoor in Badhoevedorp (te zien vanaf de snelweg tegenover Schiphol), en na een klein uurtje (het was al laat dus duurde het wat langer) was het gebeurd.HolyPanther schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:44:
Over de NW-HD1:
- Is het een aanrader??
Alvast bedankt!
Je krijgt een brief, SonicStage 2.3 CD en de factuur (het kost €20). Langsgaan is het beste, anders moet je ongeveer twee weken wachten.
Sinds die upgrade heb ik alleen al mijn muziek (mp3) als mp3 op me NW-HD1 staan, hoe krijg je Atrac3 (plus) erop?

als je bedoelt, van een camera direct op de schrijf van een HD3: nee dat kan niet.
...gamen blijft leuk...
Wat lees ik net op de Sony site: een recall.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zeer gewaardeerde klant van Sony,
Doordat we voortdurend de kwaliteit van onze producten bewaken, hebben we geconstateerd dat bij een aantal exemplaren van de Network WALKMAN® NW-HD3 een technisch defect kan optreden.
Dit wordt veroorzaakt door een kabel in de hoofdunit die onvoldoende contact maakt.
De betrokken exemplaren vallen binnen de volgende reeks serienummers van de NW-HD3:
Versie voor het Verenigd Koninkrijk: 500001~521790
Versie voor de overige Europese landen: 600001~611595
U kunt het serienummer van uw NW-HD3 vinden op het etiket aan de achterkant van het exemplaar.
Indien u een dergelijk model in uw bezit heeft, kunt u deze kostenloos laten repareren. Voor het aanmelden van de reparatie of voor het verkrijgen van meer informatie, kunt u ons informatiecentrum bereiken op het volgende nummer:
020-6581888.Van 8:30 uur tot 17:00 uur van maandag tot vrijdag
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/quote]
En ja hoor.. die van mij valt in de reeks. Heb ik weer
Zeer gewaardeerde klant van Sony,
Doordat we voortdurend de kwaliteit van onze producten bewaken, hebben we geconstateerd dat bij een aantal exemplaren van de Network WALKMAN® NW-HD3 een technisch defect kan optreden.
Dit wordt veroorzaakt door een kabel in de hoofdunit die onvoldoende contact maakt.
De betrokken exemplaren vallen binnen de volgende reeks serienummers van de NW-HD3:
Versie voor het Verenigd Koninkrijk: 500001~521790
Versie voor de overige Europese landen: 600001~611595
U kunt het serienummer van uw NW-HD3 vinden op het etiket aan de achterkant van het exemplaar.
Indien u een dergelijk model in uw bezit heeft, kunt u deze kostenloos laten repareren. Voor het aanmelden van de reparatie of voor het verkrijgen van meer informatie, kunt u ons informatiecentrum bereiken op het volgende nummer:
020-6581888.Van 8:30 uur tot 17:00 uur van maandag tot vrijdag
[/quote]
En ja hoor.. die van mij valt in de reeks. Heb ik weer

De NW-HD5 staat vanaf nu ook in de SonyStore op internet, leverbaar vanaf half mei.
www.sonystyle.nl.
NW-HD5 (20GB): € 299

NW-HD5H (30GB): € 330
www.sonystyle.nl.
NW-HD5 (20GB): € 299

NW-HD5H (30GB): € 330

[ Voor 39% gewijzigd door allon op 12-05-2005 23:30 . Reden: images ]
Bij mij dus ook, de serienummers waar het over gaat heeft 6 cijfers. Met de 0 meegerekend heb ik op mijn speler een serienummer van 7 cijfers. Tja hoe moet je dit nu dus opvatten??? Als ik de 0 niet meereken zou die van mij er ook binnen vallen.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:01:
Hmz ik kijk nu naar mn serial maar bij mij staat er nog een 0 voor
p.s. Op de foto van de sony site staat ook een 7 cijferige code met als eerste een 0...
[ Voor 10% gewijzigd door Auke op 12-05-2005 23:28 ]
Verwijderd
300 eurie voor de 20 gig speler.. en voor 30 euro meer heb je 50 % meer geheugen.. dan neem ik die mar
en heb je lelijke zwarte knoppen... voor mij een reden om toch voor de 20gb versie te gaan!Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:46:
300 eurie voor de 20 gig speler.. en voor 30 euro meer heb je 50 % meer geheugen.. dan neem ik die mar
"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
Verwijderd
een groot voordeel van de hd5 is dat de microfoon ingang dit keer aan de bovenkant zit, ipv de zijkant bij de hd3. hierdoor kan je dat ding in je zak stoppen zonder dat het irriteerd
Ik vind het echt irri aan de hd3 dat die ingang net daar zit, ik krijg hem nooit in of uit man zak. Dat zijn dan ook de enige struggles met de hd3 die ik kan bedenken
Heb je eigenlijk nog steeds sonicstage nodig voor die hd5?, als dat niet zo is vind ik dit een van de mooiste spelers van het moment.
Simpel design, klein, draagbaar....Alleen geen radio en line in. 
Sony heeft hem trouwens nu op de mainpage staan, en ik zie dat hij ook in zwart leverbaar wordt...erg mooi
[edit] Ik zie op de site dat hij nog steeds alles omzet naar atrac3 bij het overzetten, sonicstage is dus waarschijnlijk nog steeds nodig......
ze worden er toch niet veel slimmer op bij sony he......

Sony heeft hem trouwens nu op de mainpage staan, en ik zie dat hij ook in zwart leverbaar wordt...erg mooi
[edit] Ik zie op de site dat hij nog steeds alles omzet naar atrac3 bij het overzetten, sonicstage is dus waarschijnlijk nog steeds nodig......

[ Voor 50% gewijzigd door Speedsmile op 15-05-2005 13:18 ]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
Verwijderd
sja.. dat je een prog nodig hebt is wat me een beetje tegenhoud om de hd5 te kopen.. en de prijs.. voor 300 euro kun je ook irriver h320 kopen die wel line in/ fm/ ogg / kleurenscherm/ filmz /plug and play/remote enz heeft..
ik kom er waarschijnlijk nooit uit..
ik kom er waarschijnlijk nooit uit..

Verwijderd
- SonicStage 3.1 wordt erbij geleverd (hele verbetering!)Speedsmile schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:11:
Heb je eigenlijk nog steeds sonicstage nodig voor die hd5?, als dat niet zo is vind ik dit een van de mooiste spelers van het moment.Simpel design, klein, draagbaar....Alleen geen radio en line in.
[edit] Ik zie op de site dat hij nog steeds alles omzet naar atrac3 bij het overzetten, sonicstage is dus waarschijnlijk nog steeds nodig......ze worden er toch niet veel slimmer op bij sony he......
![]()
![]()
![]()
- Hij ondersteund gewoon native mp3 playback (dus ben je niet gedwongen om al je muziek naar Atrac3(plus) te converteren).
- Hij is leverbaar in Zilver, Zwart en Rood.
Ik heb gisteren ook een HD3 aangeschaft, super apparaatje.
Klein probleem is echter dat mijn vrouw en ik totaal verschillende muzieksmaken hebben, daarom een kort vraagje:
Is het mogelijk, bijv. met groepen, om als eerste opsplitsing een groep voor haar en voor mij te maken, om daar vervolgens per artiest en dan per album op te delen?
Op die manier worden we niet met de artiesten van een ander geconfronteerd.
Ik heb sonicstage 3.1 geinstalleerd.
Klein probleem is echter dat mijn vrouw en ik totaal verschillende muzieksmaken hebben, daarom een kort vraagje:
Is het mogelijk, bijv. met groepen, om als eerste opsplitsing een groep voor haar en voor mij te maken, om daar vervolgens per artiest en dan per album op te delen?
Op die manier worden we niet met de artiesten van een ander geconfronteerd.
Ik heb sonicstage 3.1 geinstalleerd.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Verwijderd
ik heb sonicstage 3.1 geinstalleerd en sindsdien wordt de playere niet meer herkend. Iemand anders ook dat probleem, of ligt het eraan dat ik serienr 0601611 heb en dus in de bovengenoemde reeks met probleemgevallen val?
Heb ik nog niet ontdekt.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 03:15:
heeft de nieuwe sonicstage wel de mogelijkheid tot "submappen" ?
Ik heb het nog op een andere manier geprobeerd, namelijk door al mijn bestanden 1 genre mee te geven. Hierbij worden keurig alle bands onder dit genre gezet, probleem is echter hierbij dat de opdeling in albums verloren gaat. Alle bestanden van een band staan in 1 map.
Iemand nog een goede tip?
Ik heb vandaag de nw-hd3 gekocht, en ben er echt superblij mee. Maar nou ging ik dus even wat muziek overzetten en merkte ik dat er echt heel veel nummers miste. Bleek dus dat de verschillende bestandsnamen het een beetje verneuken. Is er een manier om gewoon alles weer te geven zoals het op me hd staat, dus gewoon letterlijk de folders zoals ik ze heb staan? Ik heb nu trouwens 3.1 erop staan maar heb ook nog een cd met 2.3 erop
Helaas, de enige manier is om er een Tag programma oplos te laten:ajampaniki schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:58:
Ik heb vandaag de nw-hd3 gekocht, en ben er echt superblij mee. Maar nou ging ik dus even wat muziek overzetten en merkte ik dat er echt heel veel nummers miste. Bleek dus dat de verschillende bestandsnamen het een beetje verneuken. Is er een manier om gewoon alles weer te geven zoals het op me hd staat, dus gewoon letterlijk de folders zoals ik ze heb staan? Ik heb nu trouwens 3.1 erop staan maar heb ook nog een cd met 2.3 erop
http://www.softpointer.com/tr.htm
Nou ik heb maar gewoon alles mapje voor mapje ingevoerd in sonicstage, alle namen goed gemaakt en toen overgezet. Maar zelfs toen kreeg ik nog verschillende mapjes voor 1 album. Maargoed, valt opzich wel mee te leven. Morgen ff lekker aanzetten naar school om hem eens goed te testen.
Dat heeft alles te maken met de Tags van je nummers. Die mappenstructuur doet je mp3speler niks mee. (Ik heb ook 40GB aan mp3 goed moeten Tagen, 3 avonden werk)ajampaniki schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:58:
Nou ik heb maar gewoon alles mapje voor mapje ingevoerd in sonicstage, alle namen goed gemaakt en toen overgezet. Maar zelfs toen kreeg ik nog verschillende mapjes voor 1 album. Maargoed, valt opzich wel mee te leven. Morgen ff lekker aanzetten naar school om hem eens goed te testen.
Iemand al een idee voor mijn probleem???
Je zou voor elke artiest een cijfer kunnen zetten. bv 1 ben jij en 2 is je vrouw. Mischien werkt dat. Als het goed gaat staan al jou artiesten bovenaan en die van je vrouw onderaan.. Mag natuurlijk ook andersom, maar daar bemoei ik me niet meePeewee_Herman schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:38:
Iemand al een idee voor mijn probleem???

[ Voor 12% gewijzigd door Auke op 26-05-2005 23:32 ]
hallo daar,
ben nieuw op het forum, dus hou even rekening met eventuele informatie die allang gemeld is.
ik heb gisteren mijn NW-HD5 gekocht.
ging eerst voor de HD3 maar die hadden ze niet meer en toen mocht ik em al meenemen voor 300 euri. ik kan je wel vertellen.... SUPER APPARAAT!!!
niet alleen ziet hij er verschrikkelijk geil uit, hij klinkt goed, wordt meteen herkend als harde schijf voor data opslag en de baterijduur is echt verschrikkelijk lang... hij speelt nu al de hele nacht door. USB transfers gaan erg snel.
ik heb altijd de eerste USB3.0 versie van de creative jukebox zen gehad, 2 jaar lang, maar die was nu aan het einde van zijn latijn. deze ziet er veel beter uit. hij is lekker robuust. had verwacht dat ie erg licht en plastic zou zijn, maar integendeel: hij ligt stevig in de hand en voelt ook stevig aan. het enige wat ik denk dat in de toekomst een probleem word is het klepje die de USB poort afschermt. maar dat zullen we wel zien.
1 probleem... sonicstage... erg bagger...
op mijn standalone pc geen problemen, kan em er keurig aanhangen etc..
maar op mijn nieuwe laptop gaat ie glitchen als hij opstart. kan dan verder bijna niks met het programma.
oude versies van sinicstage werken wel, maar die herkennen de speler natuurlijk niet. ga van de week even sony bellen, maar denk dat die niet zo behulpzaam zullen zijn.
heeft een van jullie een idee?
groeten tony
wil je nog wat extra info, dan kan ik het misschien wel beantwoorden, dus vraag maar raak.
ben nieuw op het forum, dus hou even rekening met eventuele informatie die allang gemeld is.
ik heb gisteren mijn NW-HD5 gekocht.
ging eerst voor de HD3 maar die hadden ze niet meer en toen mocht ik em al meenemen voor 300 euri. ik kan je wel vertellen.... SUPER APPARAAT!!!
niet alleen ziet hij er verschrikkelijk geil uit, hij klinkt goed, wordt meteen herkend als harde schijf voor data opslag en de baterijduur is echt verschrikkelijk lang... hij speelt nu al de hele nacht door. USB transfers gaan erg snel.
ik heb altijd de eerste USB3.0 versie van de creative jukebox zen gehad, 2 jaar lang, maar die was nu aan het einde van zijn latijn. deze ziet er veel beter uit. hij is lekker robuust. had verwacht dat ie erg licht en plastic zou zijn, maar integendeel: hij ligt stevig in de hand en voelt ook stevig aan. het enige wat ik denk dat in de toekomst een probleem word is het klepje die de USB poort afschermt. maar dat zullen we wel zien.
1 probleem... sonicstage... erg bagger...
op mijn standalone pc geen problemen, kan em er keurig aanhangen etc..
maar op mijn nieuwe laptop gaat ie glitchen als hij opstart. kan dan verder bijna niks met het programma.
oude versies van sinicstage werken wel, maar die herkennen de speler natuurlijk niet. ga van de week even sony bellen, maar denk dat die niet zo behulpzaam zullen zijn.
heeft een van jullie een idee?
groeten tony
wil je nog wat extra info, dan kan ik het misschien wel beantwoorden, dus vraag maar raak.
dixons in utrecht op kanaleneiland. hij had er 2, eentje was gereserveerd, de ander was nog beschikbaar, en heel toevallig ook in het zwart
Wat is er nou eigenlijk anders/beter aan de NW-HD5 tov de NW-HD3?? Afgezien van het uiterlijk, de batterijduur en het mee draaiende scherm?
Op Sony.nl staat bij de HD3 sonicstage 2.3, en bij de HD5 sonicstage 3.1. Is de HD3 niet in combinatie met 3.1 te gebruiken ofzo?
Nog even en ik kan mijn HD3 ook ophalen. Kheb nu genoeg geld.
Op Sony.nl staat bij de HD3 sonicstage 2.3, en bij de HD5 sonicstage 3.1. Is de HD3 niet in combinatie met 3.1 te gebruiken ofzo?
Verwijderd
Gisteren bij Dixons Zwolle langsgeweest, hebben ze de HD5 (zwart/zilver) ook liggen voor belangstellenden ! 299 euro.mxjsptlk schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:13:
dixons in utrecht op kanaleneiland. hij had er 2, eentje was gereserveerd, de ander was nog beschikbaar, en heel toevallig ook in het zwart
echte PLAYLISTS!!!!!!!!!!!Vanitas schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:20:
Wat is er nou eigenlijk anders/beter aan de NW-HD5 tov de NW-HD3?? Afgezien van het uiterlijk, de batterijduur en het mee draaiende scherm?
En hoe moet ik dat zien?
Verwijderd
Heeft iemand zijn Sony Network Walkman al geauthorized?
Het wil maar niet lukken met mijn NW-HD1
wanneer ik op YES klik gaat hij naar SONY CONNECT en verder niks, en hij is dan niet geauthorized
.
Heeft iemand anders ook dit probleem?
Het wil maar niet lukken met mijn NW-HD1

Heeft iemand anders ook dit probleem?
heeft iemand nog een idee wat ik kan doen met mijn sonicstage??
bij het noemen van een 64bits processor zeiden ze bij sony meteen dat ik het zelf maar uit moest zoeken.
voor de oude walmans schijnt realplayer goed te werken, maar ook die krijg ik niet aan de praat want die herkent het apparaatje niet...
iemand suggesties?
greetz tony
bij het noemen van een 64bits processor zeiden ze bij sony meteen dat ik het zelf maar uit moest zoeken.
voor de oude walmans schijnt realplayer goed te werken, maar ook die krijg ik niet aan de praat want die herkent het apparaatje niet...
iemand suggesties?
greetz tony
Verwijderd
- Playlist functieVanitas schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:20:
- Groter schermpje
- Roterend schermpje
- Verwisselbare accu
- Langere accuduur
- Vernieuwd design
Iemand nog toevoegingen?
Zo denk ik erover. Ik vind dus dat er niet echt veel vernieuwingen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:39:
[...]
- Playlist functie
Top!
- Groter schermpje
Op sony.nl staat dat het schermpje even groot is als de HD3.
Groot (1,5 inch) LCD-scherm met 7 lijningangen en verschillende achtergrondkleuren
- Roterend schermpje
Daar heb je niet echt wat aan.
- Verwisselbare accu
Handig, maar ik ga toch geen 2e accu kopen, die dingen zijn me te duur.
- Langere accuduur
Handy.
- Vernieuwd design
Persoonlijk vind ik de HD3 mooier dan de HD5.
Iemand nog toevoegingen?
Vanmiddag ga ik mn HD3 ophalen.
Ook een normale USB aansluiting (zo'n usb ministekker zoals je bij alle digitale fototoestelletjes enzow vindt)).Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:39:
[...]
- Playlist functie
- Groter schermpje
- Roterend schermpje
- Verwisselbare accu
- Langere accuduur
- Vernieuwd design
Iemand nog toevoegingen?
Verwijderd
Zie en lees btw ook dat er een vernieuwde versie van sonicstage software bijzit; zal dit wat uitmaken qua stabiliteit? Hoorde dat men bij die andere versies niet echt over te spreken is?
BTW: bij de winkel IT's ligt de HD5 voor 299, maar het is mogelijk hem te krijgen voor 269 euro als je erom vraagt
- Ik ga voor de HD5 vanmiddag, HD3 kost 249 overal, voor die 20 euro meer neem ik de extra voordelen mee, en vind tevens het design ook mooi van de HD5
BTW: bij de winkel IT's ligt de HD5 voor 299, maar het is mogelijk hem te krijgen voor 269 euro als je erom vraagt
En wat moet je dan aangeven als je hem voor 270 wil? Ik wil ook wel 20€ meer betalen voor de HD5.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:39:
Zie en lees btw ook dat er een vernieuwde versie van sonicstage software bijzit; zal dit wat uitmaken qua stabiliteit? Hoorde dat men bij die andere versies niet echt over te spreken is?
BTW: bij de winkel IT's ligt de HD5 voor 299, maar het is mogelijk hem te krijgen voor 269 euro als je erom vraagt- Ik ga voor de HD5 vanmiddag, HD3 kost 249 overal, voor die 20 euro meer neem ik de extra voordelen mee, en vind tevens het design ook mooi van de HD5
En bij welke verstiging is dat?
Verwijderd
Weet niet of zomaar hier mag plaatsen, maar althans ik ding gewoon af in winkels in nederland. Vaak worden wel gewoon prijzen gehanteerd bij winkels maar bij vragen naar lagere prijs wordt vaak nooit moeilijk gedaan gekeken naar electonicaVanitas schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:23:
[...]
En wat moet je dan aangeven als je hem voor 270 wil? Ik wil ook wel 20€ meer betalen voor de HD5.
En bij welke verstiging is dat?
Ook zijn er natuurlijk winkels die hun apparatuur niet weg doen lager dan de prijs aangegeven in de winkel, kan je deze ook wel noemen, maar denk niet dat dat op prijs wordt gesteld
Maar IT's hanteerd wel regeling dat ze vaak nog wel 5 a 10 procent onder de prijs kunnen zitten dan de prijs die op het kaartje staat in de winkel. Vestiging maakt niet uit, geheel Nederland. Vragen altijd mogelijk: antwoord erop krijgen ook
Zo vanmiddag naar de stad geweest. Eerst naar de Dixons. Daar hadden ze de HD3 enkel nog maar in het rood, en dat vind ik niet zo mooi. De HD5 hadden ze natuurlijk wel, maar die kostte 300. Dan maar naar de It's. Daar hadden ze zowel de HD3 als de HD5, in alle kleuren. En dus vragen of er nog wat van de prijs af kon, maar daar was geen sprake van. Het zijn vastgestelde prijzen, en als we iedereen zoveel % korting kan krijgen, dan kunnen we net zo goed die prijs erneer zetten. Aldus de verkoper. Ik kreeg een beetje het gevoel dat ik het beter aan een andere verkoper had kunnen vragen, maar ach. Zonder korting was de HD5 me een beetje te duur, en uiteindelijk ben ik dan toch maar voor de HD3 gegaan.
En ik ben er echt blij mee. Hij ligt nu aan de oplader, maar ik heb er vanmiddag al een beetje mee lopen spelen. En dus maar ff een kleine review:
Algemene indruk:
Muziek erop zetten gaat echt super snel (10 albums van Green Day in iets meer dan 2 minuten). De aansluiting (het spliter blokje) komt wel een beetje gammel over. En het is dan ook duidelijk dat je als je dat ding erin hebt zitten gewoon rustig op tafel moet laten liggen. Ook vind ik de 2 grijze knoppen op dit blokje een beetje dubieus. Als ik zo naar de aansluiting kijk, dan zie ik niks wat zit in de speler vasthaakt om zich vast te klemmen. Ik heb dan ook meer het gevoel dat het meer iets is om de gebruiker ff wakker te houden, en niet zomaar dat ding uit de speler zal trekken. Verder vind ik ook de USB kabel een beetje kort (1 meter schat ik zo). Maar aangezien in een laptop gebruik heb ik daar weinig last van. Maar ik kan me duidelijk indenken dat andere mensen hier wel last van hebben. Het voeding kabeltje is dan wel weer van goede lengte.
De speler zelf:
De speler zelf daarentegen komt juist wel weer heel stevig over. En dat moet ook wel, want een HD moet het niet zo hebben van stoten. Ook de knoppen voelen goed aan. Je kan gewoon merken dat ze stevig zijn als je er op drukt. Ook ben ik blij dat er niet zo'n dom stickje op zit om mee te navigeren, want dat vind ik niet echt wat. Die ervaring heb ik tenminste met andere spelers. Een nadeel ik wel dat de hold knop heel lastig is om te zetten. Daarvoor moet je echt goed drukken, en ik denk niet dat je dat zomaar ff doet in je jaszak, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit is echt goed. Je kan het goed instellen (ook naast de standaard voor geprogrammeerde instellingen). En na wat prutsen heb ik een lekkere bas erin. De standaard oortelfoontjes zijn trouwens nog best wel goed. Echt veel beter dan degene die ik bij mijn walkman (jaja) en minidisc heb gekregen. Maar ik gebruik toch mijn eigen setje. Die heb ik al een jaar of 2, en ze doen het nog steeds super goed. Maar weet iemand welk ID nummer deze meegeleverde set heeft. Het staat er niet op. (of ik let niet op)
Menu indeling
De indeling van de menutjes werkt ook echt heel goed. Je kan met de mode knop wisselen tussen arties/album/genre/group/others. Degene die je het meeste gebruikt is arties. Je krijgt dan gewoon een lijstje met artiesten onder elkaar. Je kiest gewoon een arties, pijltje naar rechts, kies je album, pijltje naar rechts, kies je track, en druk op play. En klaar ben je. Ook de rest van de menutjes zijn simpel er logisch ingedeeld. Je hoeft hier echt niet de handleiding voor door te lezen. Het spreekt gewoon voor zich.
Sonicstage:
En dan sonicstage. Het overzetten gaat echt super simpel. Je klikt op je album in je lijst, en op de pijl. En klaar ben je, binnen een paar seconden staat je album erop. Maar daar stopt de pret dan ook. Als je je ID3 tags van je MP3tjes wil veranderen in sonicstage, pak er dan maar een boek bij. Want dat schiet echt niks op. De eerste keer dacht ik zelfs dat heb programma vastliep, maar dat was dus niet zo. Ik gebruik dan ook gewoon een ander programma om mijn MP3tjes een duidelijke tag mee te geven. En met een programma als tag&rename gaat dit heel snel en makkelijk. En de indeling regel ik gewoon via de verkenner. Ik weet overigens niet of het aan mijn PC ligt of niet, maar als ik meer dan 3 albums tegelijk in sonicstage wil laden. Dat hij dan gewoon vastloopt. Of hij is gewoon zo traag, maar zolang ga ik niet wachten.
Ik gebruik overigens Sonicstage 3.1. Die had ik al voordat ik de HD3 had gedownload en ingesteld. Dit is niet lastig of wat dan ook.
Het tasje:
Het meegeleverde tasje (om de HD3 tegen krassen te beschermen) is echt shit. Je bent gewoon een minuut bezig om de HD3 erin te drukken. Het past gewoon niet makkelijk. En als je hem erin heb zitten dan kan je niet meer bij de controls. Tenzij je de HD3 er andersom in doet, maar dan kan de oortelefoon er niet meer in. En dat kunnen we ook niet hebben. Ik vrees dan ook dat hier een keer de schaar bij komt kijken. Of ik gebruik hem gewoon om de HD3 gewoon in te bewaren als in em niet gebruik. Want in mijn broekzak zal hij toch wel niet zo slijten. Zo nam ik mn minidisc ook altijd mee. En die heeft na als die jaren maar een paar krasjes, en versleten hoekjes.
Conclusie:
Met toch wel wat negatieve punten, maar die vallen in mijn gevalt eigenlijk helemaal weg. Ik ben dan ook zeer blij met de speler, en hoop er wat jaartjes plezier van te hebben. Ik heb em ook gekocht omdat het een sony is, en ik heb eigenlijk enkel maar goede ervaringen met Sony. En zoals ik het nu zie hebben ze bij sony, in mijn ogen, een zeer degelijk product uitgebracht. Als ze nu nog wat meer aandacht aan Sonicstage besteden. En/of de gebruikers gewoon in staat stellen zijn/haar muziek gewoon direct (dus zonder tussenkomend programma) de MP3'tjes op de speler te zetten. Dan is het echt een topproduct. Die zeker niet onder zal doen voor de iPod (nu doet hij dat eigenlijk al niet). Ook wil ik liever een directe aansluiting voor de voeding en USB. Dus zonder de "splitter".
Cijfer:9+
Ik heb em pas net sinds vanmiddag, dus een echt eindoordeel is het niet. Het kan dus nog wat omhoog gaan, maar ook naar beneden.
Verder nog:
De HD3 werkt gewoon met mijn oude MD afstandsbediening (geen display). Niet helemaal zoals het moet, maar ik kan em bv wel aanzetten en naar het vorige/volgende nummer gaan. En natuurlijk op pauze zetten. Maar aangezien in hem bij mn MD ook (haast) nooit heb gebruikt, dan zal ik dat nu ook wel niet zo snel doen.
Sjeez, zet net de audio out op line out. KNAL, damn dat ging ineens super hard. Ik schrok me kapot.
En ik ben er echt blij mee. Hij ligt nu aan de oplader, maar ik heb er vanmiddag al een beetje mee lopen spelen. En dus maar ff een kleine review:
Algemene indruk:
Muziek erop zetten gaat echt super snel (10 albums van Green Day in iets meer dan 2 minuten). De aansluiting (het spliter blokje) komt wel een beetje gammel over. En het is dan ook duidelijk dat je als je dat ding erin hebt zitten gewoon rustig op tafel moet laten liggen. Ook vind ik de 2 grijze knoppen op dit blokje een beetje dubieus. Als ik zo naar de aansluiting kijk, dan zie ik niks wat zit in de speler vasthaakt om zich vast te klemmen. Ik heb dan ook meer het gevoel dat het meer iets is om de gebruiker ff wakker te houden, en niet zomaar dat ding uit de speler zal trekken. Verder vind ik ook de USB kabel een beetje kort (1 meter schat ik zo). Maar aangezien in een laptop gebruik heb ik daar weinig last van. Maar ik kan me duidelijk indenken dat andere mensen hier wel last van hebben. Het voeding kabeltje is dan wel weer van goede lengte.
edit:
De grijze knopjes werken toch wel. Er zitten kleine klemmetjes aan het deel wat de speler inschuift. Ze zijn dan wel heel klein. En als je niet oplet, volgens mij gaan ze dan snel stuk. Maar ook zonder de klemmetje zal je nog wel dingen kunnen overzetten.
De grijze knopjes werken toch wel. Er zitten kleine klemmetjes aan het deel wat de speler inschuift. Ze zijn dan wel heel klein. En als je niet oplet, volgens mij gaan ze dan snel stuk. Maar ook zonder de klemmetje zal je nog wel dingen kunnen overzetten.
De speler zelf:
De speler zelf daarentegen komt juist wel weer heel stevig over. En dat moet ook wel, want een HD moet het niet zo hebben van stoten. Ook de knoppen voelen goed aan. Je kan gewoon merken dat ze stevig zijn als je er op drukt. Ook ben ik blij dat er niet zo'n dom stickje op zit om mee te navigeren, want dat vind ik niet echt wat. Die ervaring heb ik tenminste met andere spelers. Een nadeel ik wel dat de hold knop heel lastig is om te zetten. Daarvoor moet je echt goed drukken, en ik denk niet dat je dat zomaar ff doet in je jaszak, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit is echt goed. Je kan het goed instellen (ook naast de standaard voor geprogrammeerde instellingen). En na wat prutsen heb ik een lekkere bas erin. De standaard oortelfoontjes zijn trouwens nog best wel goed. Echt veel beter dan degene die ik bij mijn walkman (jaja) en minidisc heb gekregen. Maar ik gebruik toch mijn eigen setje. Die heb ik al een jaar of 2, en ze doen het nog steeds super goed. Maar weet iemand welk ID nummer deze meegeleverde set heeft. Het staat er niet op. (of ik let niet op)
Menu indeling
De indeling van de menutjes werkt ook echt heel goed. Je kan met de mode knop wisselen tussen arties/album/genre/group/others. Degene die je het meeste gebruikt is arties. Je krijgt dan gewoon een lijstje met artiesten onder elkaar. Je kiest gewoon een arties, pijltje naar rechts, kies je album, pijltje naar rechts, kies je track, en druk op play. En klaar ben je. Ook de rest van de menutjes zijn simpel er logisch ingedeeld. Je hoeft hier echt niet de handleiding voor door te lezen. Het spreekt gewoon voor zich.
Sonicstage:
En dan sonicstage. Het overzetten gaat echt super simpel. Je klikt op je album in je lijst, en op de pijl. En klaar ben je, binnen een paar seconden staat je album erop. Maar daar stopt de pret dan ook. Als je je ID3 tags van je MP3tjes wil veranderen in sonicstage, pak er dan maar een boek bij. Want dat schiet echt niks op. De eerste keer dacht ik zelfs dat heb programma vastliep, maar dat was dus niet zo. Ik gebruik dan ook gewoon een ander programma om mijn MP3tjes een duidelijke tag mee te geven. En met een programma als tag&rename gaat dit heel snel en makkelijk. En de indeling regel ik gewoon via de verkenner. Ik weet overigens niet of het aan mijn PC ligt of niet, maar als ik meer dan 3 albums tegelijk in sonicstage wil laden. Dat hij dan gewoon vastloopt. Of hij is gewoon zo traag, maar zolang ga ik niet wachten.
Ik gebruik overigens Sonicstage 3.1. Die had ik al voordat ik de HD3 had gedownload en ingesteld. Dit is niet lastig of wat dan ook.
Het tasje:
Het meegeleverde tasje (om de HD3 tegen krassen te beschermen) is echt shit. Je bent gewoon een minuut bezig om de HD3 erin te drukken. Het past gewoon niet makkelijk. En als je hem erin heb zitten dan kan je niet meer bij de controls. Tenzij je de HD3 er andersom in doet, maar dan kan de oortelefoon er niet meer in. En dat kunnen we ook niet hebben. Ik vrees dan ook dat hier een keer de schaar bij komt kijken. Of ik gebruik hem gewoon om de HD3 gewoon in te bewaren als in em niet gebruik. Want in mijn broekzak zal hij toch wel niet zo slijten. Zo nam ik mn minidisc ook altijd mee. En die heeft na als die jaren maar een paar krasjes, en versleten hoekjes.
Conclusie:
Met toch wel wat negatieve punten, maar die vallen in mijn gevalt eigenlijk helemaal weg. Ik ben dan ook zeer blij met de speler, en hoop er wat jaartjes plezier van te hebben. Ik heb em ook gekocht omdat het een sony is, en ik heb eigenlijk enkel maar goede ervaringen met Sony. En zoals ik het nu zie hebben ze bij sony, in mijn ogen, een zeer degelijk product uitgebracht. Als ze nu nog wat meer aandacht aan Sonicstage besteden. En/of de gebruikers gewoon in staat stellen zijn/haar muziek gewoon direct (dus zonder tussenkomend programma) de MP3'tjes op de speler te zetten. Dan is het echt een topproduct. Die zeker niet onder zal doen voor de iPod (nu doet hij dat eigenlijk al niet). Ook wil ik liever een directe aansluiting voor de voeding en USB. Dus zonder de "splitter".
Cijfer:9+
Ik heb em pas net sinds vanmiddag, dus een echt eindoordeel is het niet. Het kan dus nog wat omhoog gaan, maar ook naar beneden.
Verder nog:
De HD3 werkt gewoon met mijn oude MD afstandsbediening (geen display). Niet helemaal zoals het moet, maar ik kan em bv wel aanzetten en naar het vorige/volgende nummer gaan. En natuurlijk op pauze zetten. Maar aangezien in hem bij mn MD ook (haast) nooit heb gebruikt, dan zal ik dat nu ook wel niet zo snel doen.
edit:
Het is niet echt een kleine review geworden.
Het is niet echt een kleine review geworden.
Sjeez, zet net de audio out op line out. KNAL, damn dat ging ineens super hard. Ik schrok me kapot.
[ Voor 13% gewijzigd door Vanitas op 01-06-2005 21:16 ]
Vandaag m'n HD3 terug gekregen van Sony nadat ik hem opgestuurd had voor de recall actie. Ging best vlot, iets meer dan een week totaal. Het enige verschil dat ik tot nu toe merk is dat m'n backlight het niet meer doet
Ik word zo moe van dit soort gepruts.... weer naar de winkel, weer dat ding opsturen, en dan maar hopen dat hij dit keer wel goed terugkomt....
Verwijderd
birdie-man, had je m ophestuurd omdat er iets niet goed was, of vanwege dat bericht over mogelijke problemen? Mijn speler valt ook in de genoemde serienummers, maar ik heb eigenlijk geen zin om het op te sturen omdat er niets mis mee is (tot nu toe).
Zijn er meer mensen die m hebben opgestuurd, en met welk resultaat?
Zijn er meer mensen die m hebben opgestuurd, en met welk resultaat?
Ik had hem opgestuurd omdat het serienummer in de range van de recall viel. Verder was er (nog) niks mis mee. Maar ja, je weet niet hoe groot de kans is dat het probleem zich echt voordoet, dus heb ik het maar gedaan nu reparatie nog gratis is (wie weet wat Sony zegt als het gebrek optreedt nadat de garantie verlopen is)
Hoe kan je de HD3 het beste opladen. Moet je hem bv. de eerste keer leeg laten lopen? En dat een paar keer herhalen, om zo het maximum uit de batt te halen. (enkel in het begin dan, later kan je hem dan toch gewoon opladen, ookal is hij nog niet helemaal leeg?)
Verwijderd
Gisteren mijn HD5 gehaald
Perfect ding, goed geluid en sluit me helemaal aan bij de review hierboven beschreven wat op de fonten ook voor mij overeen komt. Ik heb wel 3 vraagjes die misschien HD3 gebruikers ook mij kunnen vertellen:
- Als je een liveset erop zet (zeg maar een 1,5 uur set bijv), en je wilt doorspoelen naar het midden, is dit mogelijk op een of andere manier? Via knopje inhouden vooruit spoelen niet te harden wat traag
- Met betrekking tot backlight: zag via een website 7 verschillende achtergrond kleuren: klopt het dat dit alleen zwart/wit en wit/zwart is (2 dus)?
- Roterend scherm: optie automatisch (dus verticaal of horizontaal je scherm laten weergeven) werkt niet? Kan niet in manual vinden wat ik fout doe?
Een ander vraagje: weet iemand of er voor de HD5 een mooi hoesje te verkrijgen is? Die erbij geleverd is vind ik niet erg praktisch (je moet hem steeds uit zakje halen als je ander nummer wil bijv); heb geen remote control erbij.
In iedergeval eerste indruk: zeer goed apparaat met goede kwaliteit geluid (bass vind ik ook zeker OK); en dat met de bijgeleverde oordopjes
!
Perfect ding, goed geluid en sluit me helemaal aan bij de review hierboven beschreven wat op de fonten ook voor mij overeen komt. Ik heb wel 3 vraagjes die misschien HD3 gebruikers ook mij kunnen vertellen:
- Als je een liveset erop zet (zeg maar een 1,5 uur set bijv), en je wilt doorspoelen naar het midden, is dit mogelijk op een of andere manier? Via knopje inhouden vooruit spoelen niet te harden wat traag
- Met betrekking tot backlight: zag via een website 7 verschillende achtergrond kleuren: klopt het dat dit alleen zwart/wit en wit/zwart is (2 dus)?
- Roterend scherm: optie automatisch (dus verticaal of horizontaal je scherm laten weergeven) werkt niet? Kan niet in manual vinden wat ik fout doe?
Een ander vraagje: weet iemand of er voor de HD5 een mooi hoesje te verkrijgen is? Die erbij geleverd is vind ik niet erg praktisch (je moet hem steeds uit zakje halen als je ander nummer wil bijv); heb geen remote control erbij.
In iedergeval eerste indruk: zeer goed apparaat met goede kwaliteit geluid (bass vind ik ook zeker OK); en dat met de bijgeleverde oordopjes
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 13:21 ]
ik zit er ook over na te denken om een hd3 of 5 te kopen, ik plug er dan wel gelijk een stanton koptelefoon in 
ik ben ook wel benieuwd naar die backlight kleuren, ik lees ook overal dat t kan maar ik zie alleen zwartwit bij de hd5.
en dat vooruit spoelen is ook zeker een goed punt, want ik heb ook veel lange sessies van een uurtje ofzo, en langzaam spoelen is dan inderdaad vervelend
zo eens even kijken of ik m in de stad kan vinden bij de winkel waar je overal met je tengels aan mag zitten, kan ik m gelijk ff testen
ik ben ook wel benieuwd naar die backlight kleuren, ik lees ook overal dat t kan maar ik zie alleen zwartwit bij de hd5.
en dat vooruit spoelen is ook zeker een goed punt, want ik heb ook veel lange sessies van een uurtje ofzo, en langzaam spoelen is dan inderdaad vervelend
zo eens even kijken of ik m in de stad kan vinden bij de winkel waar je overal met je tengels aan mag zitten, kan ik m gelijk ff testen
Verwijderd
Kijk ff op SonyStyle.nl bij Walkman en dan HDD, ze hebben 1 hoesje voor de NW-HD5 voor € 40 dacht ikVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:19:

Heeft iemand zijn/haar Walkman geauthorized?
Het wil bij mij niet lukken

Zie mijn post een paar posts terug.
Verwijderd
als ik probeer m te authoriseren krijg ik melding dat dat Connect niet in Europa beschikbaar is. Volgens mij heeft dat er niets mee te maken, maar verder kom ik dus niet....
roteren doet ie alleen bij 't opstarten. hij checkt dan als het ware.. hoe ie gebruikt lijkt te gaan worden.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:19:
Gisteren mijn HD5 gehaald![]()
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met het overbrengen van MP3 files mbv Sonicstage naar de HD5 speler.
Ik heb een aantal cd's ingelezen met Sonicstage en als MP3 (192kbps) naar mijn pc weggeschreven.
Nu wil ik deze files overzetten naar de HD5 maar als ik een aantal albums kies en ik druk op de rode pijl naar rechts dan krijg ik na een tijdje een venster met nummers waarbij dit niet gelukt is. En wat wil het geval.......bij allen nummers gaat het mis. Ik doe iets dus niet goed.
De helpdesk van Sony kan mij ook niet helpen.
Als test heb ik een cd als Atracplus ingelezen en overgezet naar de HD5 en dit gaat wel goed maar ik wil MP3 op mijn pc hebben want Sonicstage kan geen cd''s branden van Atrac naar Mp3.
Maarten
Ik heb een aantal cd's ingelezen met Sonicstage en als MP3 (192kbps) naar mijn pc weggeschreven.
Nu wil ik deze files overzetten naar de HD5 maar als ik een aantal albums kies en ik druk op de rode pijl naar rechts dan krijg ik na een tijdje een venster met nummers waarbij dit niet gelukt is. En wat wil het geval.......bij allen nummers gaat het mis. Ik doe iets dus niet goed.
De helpdesk van Sony kan mij ook niet helpen.
Als test heb ik een cd als Atracplus ingelezen en overgezet naar de HD5 en dit gaat wel goed maar ik wil MP3 op mijn pc hebben want Sonicstage kan geen cd''s branden van Atrac naar Mp3.
Maarten
Verwijderd
Ik zou zo niet weten, maar heb je het al via een andere pc geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:49:
Kan iemand mij helpen met het overbrengen van MP3 files mbv Sonicstage naar de HD5 speler?....
Verwijderd
Kan ik, als ik een Sony NW-HD5 aanschaf, alleen mp3tjes op mijn speler zetten dmv het programma SonicStage of kan ik ook gewoon via windows explorer kopieeren en plakken op de speler?
Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze moet aanschaffen of de iAudio M3L/X5 . Wat is het grote voordeel van deze sony boven de andere twee genoemde spelers?
Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze moet aanschaffen of de iAudio M3L/X5 . Wat is het grote voordeel van deze sony boven de andere twee genoemde spelers?
Verwijderd
Mijn speler valt in de serienummers met een mogelijk defect. Sony gebeld en een envelop toegestuurd gekregen om hem op te sturen. Nu twijfel ik toch of dat wel veilig is. Wie is verantwoordelijk als hij "kwijt raakt" bij de post? Is het wel verstandig m op te sturen? Wat denken jullie ervan?
Dan moet je hem verzekerd verzenden. Kost een paar euro extra, maar je weet zeker dat het aankomt.
Iemand??Vanitas schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:59:
Hoe kan je de HD3 het beste opladen. Moet je hem bv. de eerste keer leeg laten lopen? En dat een paar keer herhalen, om zo het maximum uit de batt te halen. (enkel in het begin dan, later kan je hem dan toch gewoon opladen, ookal is hij nog niet helemaal leeg?)
Verwijderd
Wat ik meestal doe met die apparaten is eerste keer helemaal opladen, dan helemaal leegdraaien, en dan weer helemaal opladen en leegdraaien. Weet je zeker dat je de accu goed behandeld aan het begin
Verwijderd
Ben vandaag naar de BCC geweest, en daar hadden ze de hd5 nog niet. Maar wel de hd3 die daar volgens mij het goedkoopst was: € 245,- of weet iemand nog waar die goedkoper is.
Verwijderd
Vragen over NW-HD5 en Sonicstage 3.1
1-Ik wil cd's inlezen in mijn pc. Kies ik voor MP3 of ATRAC en welke bitrate.
2-Kan ik mijn ingelezen cd's vanuit mijn pc naar een andere pc zetten. Binnenkort koop ik nl een nieuwe pc en ik wil niet weer al dat werk doen.
3-Kan ik muziek inlezen uit twee verschillende pc's waar Sonicstage op staat?
2-Kan ik mijn ingelezen cd's vanuit mijn pc naar een andere pc zetten. Binnenkort koop ik nl een nieuwe pc en ik wil niet weer al dat werk doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:40 ]
Verwijderd
zou ik ook willen...Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:27:
weet iemand misschien waar ik een uitgebreidde review van de hd5 kan vinden?...
Verwijderd
Enigste nadeel dat ik tot dusver kan vinden van de HD5 is dat de bijgevoegde software (SonicStage?) slecht zou zijn. Maar heb je dit eigenlijk wel nodig? Kan je niet gewoon met Windows Media Player je muziek beheren, zoals met de meeste spelers kan?
Welke meer- (of minder-)waarde heeft SonicStage?
Welke meer- (of minder-)waarde heeft SonicStage?
Verwijderd
hmm.. het sony nwhdx topic heeft nu al meer reply's dan het cowan Iaudio hdd mp3 topic...
komt dat doordat sony zo goed is of omdat er zoveel problemen zijn met sonicstage...?
komt dat doordat sony zo goed is of omdat er zoveel problemen zijn met sonicstage...?

allebei, sony begint imho nu echt wel goede HDplayers te maken, maar hun sonicstage blijft erg sucken,...
Wat zit iedereen toch te zeuren over Sonicstage.
Ok het beheren van je muziek gaat heel langzaam. Maar dat doe ik gewoon met Tag&Rename. Het overzetten gaat wel heel simpel en vooral snel. En hoevaak ben je nou druk bezig met het renamen van je muziek. Je zet het er gewoon 1x op en klaar. En die MP3tjes bewaar ik gewoon, dus dan hoef ik ze nooit meer aan te passen.
Ok het beheren van je muziek gaat heel langzaam. Maar dat doe ik gewoon met Tag&Rename. Het overzetten gaat wel heel simpel en vooral snel. En hoevaak ben je nou druk bezig met het renamen van je muziek. Je zet het er gewoon 1x op en klaar. En die MP3tjes bewaar ik gewoon, dus dan hoef ik ze nooit meer aan te passen.
ik heb begin deze week de hd3 gehaald, leuk apparaat, software werkt ook wel redelijk alleen vindt ik dat het apparaat zo zacht gaat, er zit niet veel power in. meer mensen hier last van? ik gebruik trouwens de ex71sl oordopjes van sony
Verwijderd
Zelf gebruik ik SonicStage voor een Sony flash speler en MD. Voor de HD zal ´t wel niet zoveel anders gaan... correct me if i´m wrongVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:29:
Vragen over NW-HD5 en Sonicstage 3.1
1) Als je SS gebruikt om te rippen ben je tot ATRAC verplicht. Je kunt natuurlijk wel een willekeurig ander rip programma gebruiken om naar MP/3 om te zetten.
2) Niet in ATRAC, wel als MP/3 natuurlijk
3) Ja, wel naar je speler (van je speler naar een andere PC lukt vlgs mij niet)
Advies gebruik MP/3 aangezien je MP/3 files kunt beheren in SS en ze naar keus als MP/3 of ATRAC wegschrijft naar je speler.
Verwijderd
Helemaal mee eens !Vanitas schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:31:
Wat zit iedereen toch te zeuren over Sonicstage.
harryslinger schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:12:
ik heb begin deze week de hd3 gehaald, leuk apparaat, software werkt ook wel redelijk alleen vindt ik dat het apparaat zo zacht gaat, er zit niet veel power in. meer mensen hier last van? ik gebruik trouwens de ex71sl oordopjes van sony
TestmodeThere are many things in NW-HD3 you can adjust via a service menu. To enter it
follow the instructions from testmode.jpg.
When you are in, follow soundpressure.jpg to set "Sound Pressure Regulation" to OFF.
You are done!
Soundpressure
Ik heb het zelf niet geprobeerd.
Ik vind trouwens dat de HD3 knetter hard gaat. Ik hebt heb volume op 6 of 7 staan. Geen idee waar het aan ligt, oordopjes, apparaat of gewoon de MP3'tjes? Ik heb overigens de Sony MDR-ED228 dopjes. (met zo'n verlenging voor in je oor)
[ Voor 23% gewijzigd door Vanitas op 09-06-2005 19:08 ]
Verwijderd
Wat is MP/3 ?Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:00:
[...]
Zelf gebruik ik SonicStage voor een Sony flash speler en MD. Voor de HD zal ´t wel niet zoveel anders gaan... correct me if i´m wrong....
Advies gebruik MP/3 aangezien je MP/3 files kunt beheren in SS en ze naar keus als MP/3 of ATRAC wegschrijft naar je speler.
ik kan namelijk na de upgrade van mijn NW-HD1 geen Atrac meer op mijn Network Walkman zetten
Verwijderd
Hoe ben je daar gekomen? Als je via het menu naar MP3 (spelers) gaat, dan staat tie dr niet bij?
Anyways, weet iemand of de prijs zo blijft? Om €40,- te besparen wacht ik nog wel een paar dagjes
Beschikbaarheid: Niet beschikbaar vandaag. 23 stuks 2005-06-14 (niet bevestigd)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 21:45 ]
Dit topic is gesloten.