Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:24:
bij het verhuizen is hij zoek geraakt..denk dat ik dan maar contact op moet gaan nemen met sony.. ik neem niet aan dat die cradle duurder is als de nieuwprijs van een nw-hd1..
Ik heb ooit (kuch kuck opa) een hele mooie Sony walkman gehad, dat spiegelende topmodel met afstandsbediening.
De afstandbediening was kapot door een brommer ongeluk.
Ik heb zelf 25 piek bijgelegd met het verzekeringsgeld en een hele nieuwe gekocht 8)7
Dat hele ding kostte dus 350 piek, afstandbediening los 325 piek :X
Zoiets was het hehe echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan ik m net zo goed weggooien :( met alleen een usb-kabel gaat het waarschijnlijk ook niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:58:
dan kan ik m net zo goed weggooien :( met alleen een usb-kabel gaat het waarschijnlijk ook niet lukken..
Eerst proberen dan weggooien ;)

Maar die nieuwe hd3 gaat wel alleen met kabel, hoe dat dan precies zit?
Als je hem toch weggooid gooi hem maar naar mij toe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje in dubio, mijn hd3
doet het perfect, maar volgesmij heb ik een beetje defecte batterij. Hij gaat echt kort mee. Hij is heel snel al op het laatste streepje. Kan het zo zijn dat hij pas na een aantal keer opladen vol is. Ik heb hem nu pas 3 keer opgeladen ofzo. Hij hoort 20 uur te doen, maar volgesmij haal ik de 10 niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
die batterijduur is ongeveer eh, ik doe er altijd de helft af van de opgegeven batterijtijd van fabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:59:
Ik zit een beetje in dubio, mijn hd3
doet het perfect, maar volgesmij heb ik een beetje defecte batterij. Hij gaat echt kort mee. Hij is heel snel al op het laatste streepje. Kan het zo zijn dat hij pas na een aantal keer opladen vol is. Ik heb hem nu pas 3 keer opgeladen ofzo. Hij hoort 20 uur te doen, maar volgesmij haal ik de 10 niet eens.
Na 10 keer opladen is hij wakker zeg maar :)
Deze 10 keer zou ik hem wel mooi leegmaken en volledig opladen.
In de topic kwam ergens 20 uur langs met mp3 128 bitrate, dus 10 is wel erg weinig.
Je moet natuurlijk niet de hele tijd lopen skippen en het licht aanzetten etc. dan gaat het stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds 22 januari een nw-hd3 gekocht op Londen airport. Maar nu zit ik met problemen met sonicstage. Deze installeert wel en ik kan er alles mee doen, maar als ik mijn nw-hd3 erop aansluit dan detecteert sonicstage hem niet en staat hij niet boven het transferknopje. Hij wordt wel gedetecteerd door windows als "USB apparaat voor massaopslag via ATRAC HDD". Wie weet waar ik informatie hierover kan krijgen of heeft dit zelf ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
update voor de HD1 komt er wel:
http://www.sonydigital-li...news/NWHD1_Upgrd.asp?l=nl
Voor eigenaars van de "NW-HD1" bieden we binnenkort een upgrade-dienst aan voor:

Rechtstreeks kopiëren en weergeven van MP3

Om uw "NW-HD1" te upgraden, dient u hem naar de klantendienst van SONY te sturen. Meer details over deze upgrade-dienst vindt u vanaf half januari op deze website.
Je kan dus net zo goed een HD1 kopen i.p.v. HD3

[ Voor 72% gewijzigd door Davitos op 24-01-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Davitos schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:47:
update voor de HD1 komt er wel:
http://www.sonydigital-li...news/NWHD1_Upgrd.asp?l=nl

[...]

Je kan dus net zo goed een HD1 kopen i.p.v. HD3
20 euro en dan 7 euro verzekerd opsturen?
Ik zit echt mijn kop kapot te maken door mijn twijfels.

Dinsdag kan ik op schiphol een hd3 laten kopen voor 290 euro.
Bij it's 300 euro voor een hd 1

Hd1 is gewoon mooier en veel lichter en ietsje kleiner.
Gewicht is een enorm probleem bij mij, 110 gram is niks voor 20gb :)
Dock staat mooi op de stereo om het zo af te spelen.

Hd3 is goedkoper en geen gezeur met upgraden en geen dock wat makkelijker vervoeren is ALS je iets wilt meeslepen naar een ander.
Doe ik nooit en als ik het moet doen is het 50gb en heb ik een andere externe schijf.

Dan zit ik met een probleem dat dit ding wel ERG is dichtgespijkerd met software en beveiligings maar valt mee te leven.
Ik hoor dat de volume heel laag gaat, kijk dit zou alles verpesten.

Ik wordt ziek en weet het gewoon niet meer.
Misschien toch wachten, de hd1 zal waarschijnlijk nog wel meer in prijs kelderen zodra de hd3 verkrijgbaar is bij alle winkels???

mensen help :'(

Oh ja half januari is al geweest en er staat niks op die site |:(

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 24-01-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:33:
[...]

20 euro en dan 7 euro verzekerd opsturen?
Ik zit echt mijn kop kapot te maken door mijn twijfels.

Dinsdag kan ik op schiphol een hd3 laten kopen voor 290 euro.
Bij it's 300 euro voor een hd 1

Hd1 is gewoon mooier en veel lichter en ietsje kleiner.
Gewicht is een enorm probleem bij mij, 110 gram is niks voor 20gb :)
Dock staat mooi op de stereo om het zo af te spelen.

Dan zit ik met een probleem dat dit ding wel ERG is dichtgespijkerd met software en beveiligings maar valt mee te leven.
Ik hoor dat de volume heel laag gaat, kijk dit zou alles verpesten.

Ik wordt ziek en weet het gewoon niet meer.
Misschien toch wachten, de hd1 zal waarschijnlijk nog wel meer in prijs kelderen zodra de hd3 verkrijgbaar is bij alle winkels???

mensen help :'(

Oh ja half januari is al geweest en er staat niks op die site |:(
Erg lastig...

Ik zou gewoon voor het topmodel gaan, de hd3.

Dat de hd1 lichter is, is leuk. Maar als je hem mee neemt, dan moet je constant een dock mee nemen, das ook niet licht. Als je hem op de computer wil doen, en dat wil je ook wel eens bij andere mensen moet je dat duffe dock ding meenemen. OP de hd3 moet je ook een dingetje mee nemen maar die is ik denk 2 centimeter bij 1 centimeter. Verder verschillen de hd1 en 3 niet veel met elkaar. Ik vind de hd3 mooier jij de hd1. Het is erg lastig, maar ik zou toch voor de hd3 gaan. Dan heb je ook geen gezeur met dat mp3 erop krijgen etc. Want sony is nou niet zo betrouwbaar, strax krijg je hem pas 3 weken later terug.

Owja nog een voordeel om de hd3 op schiphol te halen, daar heb je 1 jaar extra gratis garantie. Opzich heel handig.

De keuze is aan jouw. Maar ik heb de hd3 en hij is echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook komt niet iedereen op schiphol..

FF over die upgrade, erstaat : rechtstreeks uploaden van uw mp3 en deze weergeven. OID iets in die trend... Kan je dan dus ze er zonder sonicstage opzette en afspelen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Upgrade:

Overdracht van MP3-bestanden met behulp van SonicStage
SonicStage versie 2.3 CD-ROM bijgeleverd
Kortere behandelings-/overdrachttijd (tijden zijn afhankelijk van de computeromgeving)
Weergeefbare MP3-bestandsindelingen:
MPEG-1 Audio Layer-3
Bitsnelheid 32 - 320 kbps (CBR/VBR)
Bemonsteringsfrequentie 32/44,1/48 kHz
Overige eigenschappen: In het kader van deze upgrade worden ook enkele verbeteringen aangebracht aan de werking van de speler:
Digitale geluidsinstelling. U kunt al naar gelang uw wensen vooraf de gewenste hoge en lage tonen instellen.
Er worden ook enkele wijzigingen aangebracht aan de informatie die op het LCD-scherm wordt weergegeven
Nieuw SHUFFLE-patroon. Als u "SHUFFLE"-weergave kiest en de speler vervolgens naar de slaapstand gaat, kunt u op "PLAY" drukken om de weergave te starten met een nieuw SHUFFLE-patroon.

Dus het is nog altijd via sonicstage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey.. heb dus net sony gebeld en verteld dat ik me usb-cradle en kabels voor me hd-1 ben kwijtgeraakt. Daar werd mij verteld dat ze de cradle op voorraad hebben en dat ik hem binnen 2 dagen thuis kon krijgen. Prijs is 100euro inclusief verzendkosten. Daar kon ik nog wel mee leven dus heb m besteld, nog een laatste vraagje.. zitten de kabels er ook bij?
"Uh nee meneer die worden er niet bijgeleverd". Oke wat kosten die kabels dan?
"Uh.. de usb kabel is 40 ex btw en de Adapter is 90 ex btw."

Meer dan 100 euro voor een adapter? ik vind het echt belachelijk van Sony.. kan het niet echt service noemen maar goed. Conclusie is dat ik dit natuurlijk niet gedaan heb, want ik kan voor hetzelfde geld bijna een nieuwe kopen.

Met andere woorden, ik zit nu opgescheept met een NW-HD1, waar ik dus echt helemaal niks meer aan heb :(

Dus als iemand er nog baat bij heeft, ik verkoop hem voor 120 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:57:
Okey.. heb dus net sony gebeld en verteld dat ik me usb-cradle en kabels voor me hd-1 ben kwijtgeraakt. Daar werd mij verteld dat ze de cradle op voorraad hebben en dat ik hem binnen 2 dagen thuis kon krijgen. Prijs is 100euro inclusief verzendkosten. Daar kon ik nog wel mee leven dus heb m besteld, nog een laatste vraagje.. zitten de kabels er ook bij?

Meer dan 100 euro voor een adapter? ik vind het echt belachelijk van Sony.. kan het niet echt service noemen maar goed. Conclusie is dat ik dit natuurlijk niet gedaan heb, want ik kan voor hetzelfde geld bijna een nieuwe kopen.

Met andere woorden, ik zit nu opgescheept met een NW-HD1, waar ik dus echt helemaal niks meer aan heb :(

Weer een negatief persoon die gaat rondbleren tegen anderen over Sony en reserveonderdelen :X ik snap Sony dus echt niet :r
Stond die al niet op marktplaats?
Ik zag vorige week er ook 1 staan zonder iets erbij, ik dacht nog dat is gejat spul :+
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:09:
[...]

Erg lastig...

Ik zou gewoon voor het topmodel gaan, de hd3.

Dat de hd1 lichter is, is leuk. Maar als je hem mee neemt, dan moet je constant een dock mee nemen, das ook niet licht. Als je hem op de computer wil doen, en dat wil je ook wel eens bij andere mensen moet je dat duffe dock ding meenemen. OP de hd3 moet je ook een dingetje mee nemen maar die is ik denk 2 centimeter bij 1 centimeter. Verder verschillen de hd1 en 3 niet veel met elkaar. Ik vind de hd3 mooier jij de hd1. Het is erg lastig, maar ik zou toch voor de hd3 gaan. Dan heb je ook geen gezeur met dat mp3 erop krijgen etc. Want sony is nou niet zo betrouwbaar, strax krijg je hem pas 3 weken later terug.

Owja nog een voordeel om de hd3 op schiphol te halen, daar heb je 1 jaar extra gratis garantie. Opzich heel handig.

De keuze is aan jouw. Maar ik heb de hd3 en hij is echt perfect.
Helaas, je hebt me nog niet overtuigd :'(
De hd3 krijg ik dan ook pas over 2 weken bij terugkeer, ai ai.
Die dock sleep ik toch nooit mee eigenlijk maar toch is dat een raar systeem, die 20g extra heb ik meer last van in de praktijk.
Hoe lang dt ombouwen duurt is ook de vraag ja, bah :(
Op de hd1 zit ook 2 jaar garantie.
Alleen als je problemen krijgt kun je op eigen kosten de boel gaan versturen naar Sony, een winkel behandeld je wel beter als Sony :)
ARGGGGG......

[ Voor 38% gewijzigd door BARACUS op 24-01-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een NW-HD1, maar ik vraag me af of je hem niet gewoon kan afgeven bij het Sony hoofdkantoor (in de buurt van Schiphol)??

Ik stuur niets graag met de post en misschien gaat het sneller als je hem afgeeft en weer ophaalt.

Ik zal ze eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Als je de hd3 als externe schijf wilt gebruiken kun je hem dan gewoon in de computer pluggen ZONDER de stekker in het stopcontact te moeten steken?

Hoe zit het nu met gapless play, hebben ze dit nu of niet?
Dus als 2 nummers gemixt zijn dat je niet even een pauze hoort tussen de tracks.

Ik zie net dat blokje dat op de hd3 moet, tja dan maakt die dock ook geen verschil qua onhandigheid :)

[ Voor 21% gewijzigd door BARACUS op 24-01-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:21:
Ik heb een NW-HD1, maar ik vraag me af of je hem niet gewoon kan afgeven bij het Sony hoofdkantoor (in de buurt van Schiphol)??

Ik stuur niets graag met de post en misschien gaat het sneller als je hem afgeeft en weer ophaalt.

Ik zal ze eens bellen.
Als je via schiphol heb gedaan, dan moet je hem aflevren bij een sony punt. Volgesmij is dat gewoon ook bij bv raf, en laat raf nu 5 minuten van mn huis zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:57:

Ik zou nog ff verder zoeken. Bv mijn usb firewire ding van mn canon werkt ook op mn sony. Oplader enzo moet ook wel te regelen zijn. Kijk op andere sites. www.audiocubes.com die zijn al snel 3 keer zo goedkoop. Zoek en vraag verder. Als je goed zoekt en vraagt denk ik dat je het wel bij elkaar kan sprokkelen. Ik zou hem in elk geval niet voor een schijn prijsje weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Poeh 12 minuten aan de lijn gewacht en een gloeiend rood oor door dat muziekgejengel :( het is gelukkig wel een normaal nummer zonder extra hoge kosten.

Ok antwoorden waren:

Het is nu verkrijgbaar de ombouw.
Bij schiphol afleveren binnen 1 uur terug.
Opsturen duurt 2 weken.
Je betaald onder rembours 20 euro.
Hij gelooft( :X ) dat alleen software wordt vervangen, geen chips (waarom kan ik dat zelf dan niet doen????)
Het terugsturen is gelooft hij ook gratis ( :X )
Hij heeft exact dezelfde functies als de hd3 ehmmmm geloof ik ja ook mp3 en atrac alleen minder geheugen :?
Nee hoor 20gb OH ECHT ok dan :X :X :X
Dit was dus de speciale hd1 lijn mensen :r

Ik vroeg ook nog even of dit ding nu gapless speelt AHMMMM even door verbinden naar de it afdeling, weer in de wachtrij ja doei, opgehangen.

Hoezo zeggen jullie bij een Sony punt inleveren?
Kunnen ze dit ook bij bepaalde winkels, met je gsm kun je toch ook bij bepaalde punten terecht en niet alleen bij schiphol 200 kilometer verderop |:(

Ik snap ook die 2 weken niet.
Ze zijn in 1 uur klaar, dan moet dat ding langzaam 3 dagen later toch weer terug zijn :/

Sony is zo flexibel als een blok beton :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Nu staat alles wat je moet doen er op:
Upgrade-informatie voor Sony® Network WALKMAN® "NW-HD1".
(betaaldienst)

Voor eigenaars van de "NW-HD1" bieden we een upgrade-dienst aan voor:

Kopiëren en weergeven van MP3

Om deze upgrade te verkrijgen, dient u eerst naar onze helpline te bellen; in volgende tabel vindt u het nummer voor uw land en de kostprijs. Ons personeel zal u graag verder helpen.

Gelieve echter ook alle belangrijke informatie hierna zorgvuldig te lezen; hier vindt u ook de procedure die u dient te volgen voor u uw "NW-HD1" terugstuurt voor de upgrade.

Graag uw aandacht voor het volgende:

Modelnaam: NW-HD1 Network WALKMAN® met HDD
Dienstperiode: xx januari 2005 tot juli 2005
Contactnummers en kostprijs voor deze dienst:
Land Telefoonnummer helplijn Prijs
België 070 222 130 €20.00
Nederland 020 658 1960 €20.00

Gebruik deze telefoonnummers uitsluitend voor vragen over dit upgrade-programma. Als u andere vragen heeft over Sony-producten, dient u contact op te nemen met uw Customer Information Centre

Upgrade:
Overdracht van MP3-bestanden met behulp van SonicStage
SonicStage versie 2.3 CD-ROM bijgeleverd
Kortere behandelings-/overdrachttijd (tijden zijn afhankelijk van de computeromgeving)
Weergeefbare MP3-bestandsindelingen:
MPEG-1 Audio Layer-3
Bitsnelheid 32 - 320 kbps (CBR/VBR)
Bemonsteringsfrequentie 32/44,1/48 kHz
Overige eigenschappen: In het kader van deze upgrade worden ook enkele verbeteringen aangebracht aan de werking van de speler:
Digitale geluidsinstelling. U kunt al naar gelang uw wensen vooraf de gewenste hoge en lage tonen instellen.
Er worden ook enkele wijzigingen aangebracht aan de informatie die op het LCD-scherm wordt weergegeven:

Nieuw SHUFFLE-patroon. Als u "SHUFFLE"-weergave kiest en de speler vervolgens naar de slaapstand gaat, kunt u op "PLAY" drukken om de weergave te starten met een nieuw SHUFFLE-patroon.
Belangrijk:
Voor u van deze dienst gebruik maakt, dient u eerst alle informatie die op uw "NW-HD1" opgeslagen is, te kopiëren naar uw computer en de ingebouwde harde schijf van de speler te initialiseren. Alle audiogegevens en andere informatie op de speler worden tijdens de upgrade gewist; uw "NW-HD1" wordt teruggestuurd met de oorspronkelijke fabrieksinstellingen.
Klik voor instructies om uw gegevens te kopiëren en uw speler te initialiseren.
Schakel de speler uit en zet de schakelaar "BUILT-IN BATTERY" in de stand "OFF".
Als u uw "NW-HD1" via de post dient te verzenden, moet u het toestel degelijk en veilig verpakken, zodat het niet beschadigd kan raken. Sony kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of schade tijdens het transport. Vergeet ook niet uw naam en adres te vermelden.
Opmerking: De garantieperiode voor uw toestel wordt niet beïnvloed door deze dienst.

"Sony" en "WALKMAN" zijn gedeponeerde handelsmerken van Sony Corporation, Japan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:33:
[...]

Ik zou nog ff verder zoeken. Bv mijn usb firewire ding van mn canon werkt ook op mn sony. Oplader enzo moet ook wel te regelen zijn. Kijk op andere sites. www.audiocubes.com die zijn al snel 3 keer zo goedkoop. Zoek en vraag verder. Als je goed zoekt en vraagt denk ik dat je het wel bij elkaar kan sprokkelen. Ik zou hem in elk geval niet voor een schijn prijsje weg doen.
is het jou gelukt om met een canon firewire kabel je nw-hd1 (werkend) aan te sluiten? als dat zo is kan ik dat natuurlijk nog ff proberen.. wordt alleen lastig om een adapter te vinden met type aanlsuiting wat de hd-1 heeft maar goed als het met zon kabel werkt kan ik die adapter natuurlijk altijd nog bij sony bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff de laatste vijf pagina van dit topic doorgelezen en begin best wel geinteresseerd te raken, echter jullie hebben het steeds over de hd1 en de hd3, heb ff gekeken op de sony site maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:59:
[...]

is het jou gelukt om met een canon firewire kabel je nw-hd1 (werkend) aan te sluiten? als dat zo is kan ik dat natuurlijk nog ff proberen.. wordt alleen lastig om een adapter te vinden met type aanlsuiting wat de hd-1 heeft maar goed als het met zon kabel werkt kan ik die adapter natuurlijk altijd nog bij sony bestellen..
Ik zal het nog ff dubbel checken, maar volgesmij kan het gewoon. Ik doe het strax hd3 ligt nu boven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:48:
ik heb ff de laatste vijf pagina van dit topic doorgelezen en begin best wel geinteresseerd te raken, echter jullie hebben het steeds over de hd1 en de hd3, heb ff gekeken op de sony site maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee?
lees topic wat beter ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:58:
[...]

Ik zal het nog ff dubbel checken, maar volgesmij kan het gewoon. Ik doe het strax hd3 ligt nu boven :X
oke thanx.. ik heb een hd-1 dus weet niet of dat verschil maakt met de hd-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Is er nou ook een manier om de HD1 zonder dock te kunnen connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:28

icecreamfarmer

en het is

heeft de de nw serie dan geen mini usb kabel net als de netmd
die je er gewoon op in plugd :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJChristiaan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:00:
Is er nou ook een manier om de HD1 zonder dock te kunnen connecten?
nee

dock verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:56:
[...]

oke thanx.. ik heb een hd-1 dus weet niet of dat verschil maakt met de hd-3?
Als ik goed naar die cradle van de sony kijk dan is de USB aansluiting een standaard USB A naar USB B mini aansluiting. Een dergelijke kabel kost bij mycom nog geen tientje.

De adapter is ook wel te vervangen door een universele adapter.. Kosten ook niet zoveel. Wel schandalig dat sony zo veel geld durft te vragen voor die cradle. Erg sneu.

100 euro terwijl je hun procduct al hebt gekocht... Maar goed die kabel en adapter hoeven dus niet zo heel veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had SONY gisteren gebeld over de upgrade van mijn NW-HD1 en ik kreeg te horen dat het (waarschijnlijk) een paar minuten duurt en dat je kunt staan wachten tot ze ermee klaar zijn.
Het is wel duur voor een paar minuten, € 20 O-) (Alleen tijdens werkdagen tot 17.00uur).

En ik vroeg ook naar een geschikte AB, maar specifieke AB's voor de NW-HD hadden ze niet.
Ze vertelde mij over 2 MiniDisc AB's van €49.95 (zonder display) en €116 (met 1 regel display).
Maar ze zijn niet 100% compatible (want ze zijn voor de MiniDisc ontworpen).

Ze zei wel dat er AB's verkrijgbaar zijn in de VS en in Australië, maar ze wist niet of ze ook bij de Europese versie werken (moet toch wel? het is toch gewoon dezelfde speler?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:54:
Ik had SONY gisteren gebeld over de upgrade van mijn NW-HD1 en ik kreeg te horen dat het (waarschijnlijk) een paar minuten duurt en dat je kunt staan wachten tot ze ermee klaar zijn.
Het is wel duur voor een paar minuten, € 20 O-) (Alleen tijdens werkdagen tot 17.00uur).

En ik vroeg ook naar een geschikte AB, maar specifieke AB's voor de NW-HD hadden ze niet.
Ze vertelde mij over 2 MiniDisc AB's van €49.95 (zonder display) en €116 (met 1 regel display).
Maar ze zijn niet 100% compatible (want ze zijn voor de MiniDisc ontworpen).

Ze zei wel dat er AB's verkrijgbaar zijn in de VS en in Australië, maar ze wist niet of ze ook bij de Europese versie werken (moet toch wel? het is toch gewoon dezelfde speler?).
Audiocubes.com verkoopt voor 50 dollar wel 1 die volledig werkt zover ik heb begrepen.
Bij inkoopacties.net gaat iemand een vracht oordoppen bestellen misschien dat ze die op de lijst kunnen zetten.
Wel klote is dat het snel gaat als je langskomt maar niet iedereen woont naast Schiphol :(
Vergeet niet dat mp3 geld kost om een licentie te krijgen en als je opstuurt sturen ze gratis terug.
Ik vind 20 euro wel schappelijk maar als het nu gewoon bij servicepoints kon was wel iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de uprade gister gedaan. Duurde ongeveer een half uurtje. Mp3 er op zetten met sonicstage gaat redelijk snel, maar bleef wel bij 2 lange nummers hangen, en ging toen gewoon verder terwijl het nummer nog niet klaar was.
Afspelen werkt ook goed.

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
dinges schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:39:
Ik heb de uprade gister gedaan. Duurde ongeveer een half uurtje. Mp3 er op zetten met sonicstage gaat redelijk snel, maar bleef wel bij 2 lange nummers hangen, en ging toen gewoon verder terwijl het nummer nog niet klaar was.
Afspelen werkt ook goed.
Stond je erbij te kijken of mocht je in een hokje zitten wachten?
Ik ben wel benieuwd wat ze nu gedaan hebben en hoe ze je apparaat behandelen.

Je woont zeker in de buurt :( ik niet en heb een hekel aan slopende technici en tpg gooidienst.

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 28-01-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
BARACUS schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:45:
[...]

Stond je erbij te kijken of mocht je in een hokje zitten wachten?
Ik ben wel benieuwd wat ze nu gedaan hebben.

Je woont zeker in de buurt :(
Ik moest gewoon daar blijven wachten op een stoeltje.
En echt dichtbij woon ik niet (woon vlakbij den helder), maar ik had donderdag niks te doen, dus ging ik maar ff treinen. Ik heb toch een OV kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
dinges schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:45:
[...]

Ik moest gewoon daar blijven wachten op een stoeltje.
En echt dichtbij woon ik niet (woon vlakbij den helder), maar ik had donderdag niks te doen, dus ging ik maar ff treinen. Ik heb toch een OV kaart :P
Ah ok, snelle reply zeg kon niet eens even editten :P
Ik heb geen zin om 4 uur in de trein te zitten :( komt daar een bus langs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
BARACUS schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:48:
[...]

Ah ok, snelle reply zeg kon niet eens even editten :P
Ik heb geen zin om 4 uur in de trein te zitten :( komt daar een bus langs ofzo?
Jup, bus 192 vanuit Sloterdijk/Schiphol stopt recht voor de deur.
Vanaf Schiphol kan je volgens mij elke bus pakken, en daarna nog een stukje lopen. Maar van nummer 192 weet ik zeker dat hij voor de deur stopt :P
Vanaf Sloterdijk ben je iets van 3 kwartier of 1 uur met de bus onderweg, dus je kan beter via schiphol gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
dinges schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:49:
[...]

Jup, bus 192 vanuit Sloterdijk/Schiphol stopt recht voor de deur.
Vanaf Schiphol kan je volgens mij elke bus pakken, en daarna nog een stukje lopen. Maar van nummer 192 weet ik zeker dat hij voor de deur stopt :P
Vanaf Sloterdijk ben je iets van 3 kwartier of 1 uur met de bus onderweg, dus je kan beter via schiphol gaan.
Hmm toch maar opsturen 6 uur onderweg en 40 euro lichter ofzo :'( Tpg is 7 euro ofzo.
Ik heb dat ding nog niet eens maar daar wordt aan gewerkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 28-01-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn hd1 ook maar is upgraden
heeft iemand ervaring met http://www.connects2.com/.../C_2_SonyNWHD1_advert.pdf en werk deze ook samen met de http://www.connects2.com/...F/C_2_CDMDMP3_holland.pdf

Die gast die zijn spullen kwijt is,
Alleen de dock is waarschijnlijk genoeg, op adapter zit een normale aansluiting op, en usb is hetzelfde als van menig digitale camera

Zeker weten want als ik kabeltje aansluit op mijn canon a20 dan ziet computer hem direct.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om in de NW-HD3 die voorgeprogrammeerde playlist genres te editen?

Ik heb in mijn vorige SonicStage versie al mijn cd's zelf een genre toegewezen (heb eerst zelf genres aangemaakt, daarna al mijn cds gecategoriseerd) omdat ik dat veel overzichtelijker vond (ook omdat ik een homeserver gebruik en het makkelijker vind om muziek te vinden en af te spelen via mijn eigen aangemaakte genres dan via al die wazige genres die vaak niet eens kloppen), maar als ik nu op mijn NW-HD3 kijk zie ik toch weer al die andere genres en niet die van mezelf en ik weet niet hoe ik die van mezelf erin kan krijgen en hoe ik die andere kan dumpen. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Nou ik heb de hd1 binnen en ik zit echt te huilen wat een BAGGER geluid komt er uit.
De volume gaat enorm zacht, ik hoor geen bassen, de equalizers zijn gewoon prut.
Even dit weekend uitproberen maar ik ben bang dat dit ding weer snel naar de winkel gaat.
Ik zit nog steeds te hopen dat ik iets fout doe want het formaat en gewicht is gewoon perfect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:08:
Nou ik heb de hd1 binnen en ik zit echt te huilen wat een BAGGER geluid komt er uit.
De volume gaat enorm zacht, ik hoor geen bassen, de equalizers zijn gewoon prut.
Even dit weekend uitproberen maar ik ben bang dat dit ding weer snel naar de winkel gaat.
Ik zit nog steeds te hopen dat ik iets fout doe want het formaat en gewicht is gewoon perfect :(
Klinkt eerder alsof je je oren eens goed moet laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:08:
De volume gaat enorm zacht, ik hoor geen bassen,
Gehoorbeschadiging misschien?? 8)7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Nee ik heb supergehoor, ik hoor altijd de raarste dingen.

Ik las net ergens dat er een dikke geluidsbegrenzing op EU modellen zit dat je via het service menu eraf kan knikkeren, straks even proberen.
Ik bedoel dus niet dat avs (zoiets) in het menu, hierna zou hij echt enorm blazen schijnbaar.

Ik vergelijk alles trouwens met iriver, die bast er behoorlijk op los als je wilt, dit ding klinkt tot nu toe een beetje ipod achtig, beetje plat.

[ Voor 21% gewijzigd door BARACUS op 05-02-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:16:
Nee ik heb supergehoor, ik hoor altijd de raarste dingen.

Ik las net ergens dat er een dikke geluidsbegrenzing op EU modellen zit dat je via het service menu eraf kan knikkeren, straks even proberen.
Ik bedoel dus niet dat avs (zoiets) in het menu, hierna zou hij echt enorm blazen schijnbaar.
Dat las ik ook, maar ik heb het nergens kunnen vinden. (van een paar andere merken zou de VS-firmware uitkomst bieden (op de Sony US site?), maar dat heb ik nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
W00000t !
Net het service menu in geweest en er zit idd een optie om het geluid een stuk harder te laten kunnen.... het scheelt VEEL ! :D
Damn, kreeg net gewoon last van mijn oren... niet goed... snel weer zachter gezet dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit het Service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb het ook gedaan en nu gaat het max. op goede volume voor mij 8) ik vind het echt niet rete hard.
Mijn ouwe ipod met US firmware ging wel KNETTER hard.

Kijk even bij kieskeurig.nl daar heeft iemand bij de review een link gezet naar een forum.
Even aanmelden en dan kun je 2 plaatjes zien waar uitleg op staat.
Je moet iets van het menu knopjes ingedrukt houden, dan hold knop aan, toetsencombinatie, menu los, hold los en dan zit je in het menu.
Het was wel even uitvogelen want het scherm licht gaat uit en ik zag geen bal :P

Maar toch ik heb een paar keer getest en was nog niet erg tevreden over het geluid.
Ik ga vannacht meer testen dan heb ik tijd hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
geen idee of dit mag, maar kep ff een mirror gemaakt van de plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51044/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51043/full.jpg

Maar BARACUS, als je nu nog niet vindt dat hij hard genoeg kan... Heb je zulke verneukte oren of gewoon een moeilijke koptelefoon?
Die van mij gaat echt wel retehard hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
dinges schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:12:

Maar BARACUS, als je nu nog niet vindt dat hij hard genoeg kan... Heb je zulke verneukte oren of gewoon een moeilijke koptelefoon?
Die van mij gaat echt wel retehard hoor
Nee ik heb een super scherp gehoor, ik hoor altijd de kleinste geluiden.
Ik heb sony ex71 doppen maar mijn sennheiser mx400 gaan ook niet veel harder.
Ik heb het vooral als ik de standaard eq standen pak, als ik de customs pak en schuif alles omhoog dan krijg ik koppijn ja.
Alleen is dan de treble VEEL te scherp en dat vind ik dus niet mooi.

Het is niet zo dat ik altijd vol volume zit te luisteren omdat dit je oren verpest maar ik vind af en toe 10 minuutjes flink blazen wel erg leuk.
Misschien is het de bass sterkte die ik bij Iriver veel meer ervaar en daardoor misschien harder lijkt te klinken?

Het is echt zo erg dat ik 2 keer in het service menu heb zitten kijken of het echt UIT stond :P ik kan makkelijk voluit op HEAVY luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Wat ik nog wel weet is dat mijn mp3's harder afgespeeld werden dan de atrac3 bestanden.
Dus misschien ligt het daar aan ?

Met de upgrade heb je trouwens ook een aparte equalizer voor de mp3 bestanden. Kan minder, klinkt wel beter.
Dus gewoon upgraden :P

[ Voor 38% gewijzigd door dinges op 05-02-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de aanwijzingen op het eerste plaatje gevolgd en nu is mijn volume dus omhoog gegaan, maar het lijkt slechter te klinken (ook op een laag volume, vooral lage tonen klinken niet meer zuiver of ik ben gek 8)7 8)7 .

Het 2de plaatje snap ik alleen niet |:( Ik kom niet in een test-mode, mijn volume gaat na die knoppencombinatie gewoon harder (bij het veranderen van de volume staat er achter het volume-balkje S1) :?

Kan iemand me vertellen hoe ik die dingen op het tweede plaatje kan uitvoeren?

ps. Ik heb een (nog niet geupgrade) NW-HD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:40:
Ik heb de aanwijzingen op het eerste plaatje gevolgd en nu is mijn volume dus omhoog gegaan, maar het lijkt slechter te klinken (ook op een laag volume, vooral lage tonen klinken niet meer zuiver of ik ben gek 8)7 8)7 .

Het 2de plaatje snap ik alleen niet |:( Ik kom niet in een test-mode, mijn volume gaat na die knoppencombinatie gewoon harder (bij het veranderen van de volume staat er achter het volume-balkje S1) :?

Kan iemand me vertellen hoe ik die dingen op het tweede plaatje kan uitvoeren?

ps. Ik heb een (nog niet geupgrade) NW-HD1.
Heb je wel alleen USE THE MAIN UNIT gedaan en niet de remote of release test mode etc?
Je hebt dus geen zwart beeld gekregen omdat het licht uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:34:
[...]

Heb je wel alleen USE THE MAIN UNIT gedaan en niet de remote of release test mode etc?
Je hebt dus geen zwart beeld gekregen omdat het licht uitgaat?
Ik heb het bovenste gedaan, USE THE MAIN UNIT en het werkt gewoon, maar SOUND PRESSURE REGULATION SETTING krijg ik maar niet, want ik weet niet waar ik OTHERS kan vinden :?

Ik keek laatst op de site van Lik-sang en ik zag daar bij de Playstation Portable (PSP) accessiores een USB oplaadkabel voor ongeveer € 4 met dezelfde aansluiting als die van mijn NW-HD1 lichtnet-adapter, zou die USB kabel ook werken op mijn NW-HD1?
(ipv die adapter in het stopcontact dus een extra USB-kabel voor de stroom).

pic:
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/psp-usb-recharger-cable.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:05:
[...]

Ik heb het bovenste gedaan, USE THE MAIN UNIT en het werkt gewoon, maar SOUND PRESSURE REGULATION SETTING krijg ik maar niet, want ik weet niet waar ik OTHERS kan vinden :?

Ik keek laatst op de site van Lik-sang en ik zag daar bij de Playstation Portable (PSP) accessiores een USB oplaadkabel voor ongeveer € 4 met dezelfde aansluiting als die van mijn NW-HD1 lichtnet-adapter, zou die USB kabel ook werken op mijn NW-HD1?

pic:
[afbeelding]
Je schermlicht gaat dus uit dat heb je zover ik begrijp gehad, dan zit je in het menu
Dan staat er 1 woordje en gebruik de joystick om omloog of opzij te drukken totdat je OTHERS ziet staan.
Dan druk je -> en dan boven/beneden tot je sp set ziet.
Dan druk je op het middelknopje van de joystick dan zie je ON staan, druk op mode en dan staat er OFF en dan druk je weer op de middelknop.
Dan druk je menu en herstart het apparaat.

Het werkt echt ik heb het net weer aan gezet om te kijken wat het verschil is, ik merk eigenlijk niet zoveel hmm.
Heeft iemand dit ding weleens met een iriver vergeleken want ik vind het serieus helemaal niks wat ik ook probeer met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:13:
Ik ga mijn hd1 ook maar is upgraden
heeft iemand ervaring met http://www.connects2.com/.../C_2_SonyNWHD1_advert.pdf en werk deze ook samen met de http://www.connects2.com/...F/C_2_CDMDMP3_holland.pdf

Die gast die zijn spullen kwijt is,
Alleen de dock is waarschijnlijk genoeg, op adapter zit een normale aansluiting op, en usb is hetzelfde als van menig digitale camera

Zeker weten want als ik kabeltje aansluit op mijn canon a20 dan ziet computer hem direct.
[spam mode]
Grappig dat hier het Connects2 spul vooorbij komt. (Ik ben verantwoordelijk voor de Europese distributie van Connects2).

De adapter voor de NW-HDx is inderdaad te gebruiken samen met de CD-adapter om de NW-HDx aan te sluiten op de originele radio. Je kunt de NW-DXx dan bedienen via de radio of via de stuurwielbediening. Je kunt hem ook aansluiten op een Sony radio, dan heb je ook weergaven van de ID3-tags op je radio display.

Zelf krijg ik deze week het complete setje binnen, een adapter en de NW-HD3, ik zal wel eens mijn ervaringen posten hier.

Als je meer info wilt hebben, stuur me dan gerust eens een mailtje, als je achter de @ maar connects2.nl hebt staan, daarvoor mag je doen wat je maar wil. het komt dan allemaal bij mij terecht.
[/spam mode]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 09:48
baexem schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:04:
[...]
-snip-
Als je meer info wilt hebben, stuur me dan gerust eens een mailtje, als je achter de @ maar connects2,nl hebt staan, daarvoor mag je doen wat je maar wil. het komt dan allemaal bij mij terecht.
[/spam mode]
Mag ik die komma ook zo houden? ;) :Y)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik ben gelukkig van het apparaat af :Y) nu wachten op mijn iriver 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vraagje over de NW-HD3; ik ben geïnteresseerd maar ik wil weten of je dat ding ook kan gebruiken als externe harde schijf om bijvoorbeeld ook foto's tijdelijk op te slaan? dat ding zou ideaal zijn daarvoor, dan sla ik twee vliegen in één klap!

@mensen die vinden dat het geluid te zacht is, over 40 jaar krijg je er spijt van dat je je walkman altijd zo hard aan had staan...

[ Voor 23% gewijzigd door SURFivor op 11-02-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 09:48
SURFivor schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:33:
vraagje over de NW-HD3; ik ben geïnteresseerd maar ik wil weten of je dat ding ook kan gebruiken als externe harde schijf om bijvoorbeeld ook foto's tijdelijk op te slaan? dat ding zou ideaal zijn daarvoor, dan sla ik twee vliegen in één klap!

@mensen die vinden dat het geluid te zacht is, over 40 jaar krijg je er spijt van dat je je walkman altijd zo hard aan had staan...
Recthstreeks gaat dat niet, maar met een laptop er tussen zeker wel.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
met een laptop ertussen? dat snap ik niet helemaal... je plugt dat ding in je computer en slaat bestanden op dat ding. dan heb je toch geen laptop nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Dat kan gewoon ja.
Maar wat hij vast bedoelt is dat je niet rechtstreeks van je digitale camera naar dat ding kan pompen. Je hebt er een computer bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
ja en dat bedoelde ik dus niet :D

Verwijderd

zijn er al meer mensen die de hd3 hebben. Ik heb hem nu al tijden, alleen mn batterij is geneukt maar ben te lui om garantie te bellen etc.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25

Piggen

Lekker bakkie

Ehm, wat wil je nou eigenlijk weten?

En als je te lui bent, schiet het niet echt op natuurlijk :/

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:32:
Ehm, wat wil je nou eigenlijk weten?

En als je te lui bent, schiet het niet echt op natuurlijk :/
wat ik wil... zowiso dat er hier weer een beetje leven komt. Zo ongeveer sinds de release van de hd3 is het topic dood. Ik kan me niet voorstellen dat niemand hem heeft. Als je niet zoals heel de wereld een ipod wil dan lijkt de hd3 me een perfect alternatief.

En dat van die garantie van mij is een ander verhaal. heb hem gekocht op schiphol (2 jaar garantie) maar dat betekent dat ik hem wel weer 3 weken kwijt ben als ik hem naar hun stuur. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
ik heb gisteren de HD3 gehaald

mooi dingetje alleen het geluid is idd wat aan de zachte kant.

even instellen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:05:

pic:
[afbeelding]
Heeft iemand hier een antwoord op? (quote van mezelf 8)7 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
weet iemand iets over een afstandbedieninkje voor de NW-HD3? Dat is namelijk iets wat ik erg mis op het verder erg mooie en gelikte ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik wil misschien een HD3 halen, maar ik begrijp uit het toptic dat er geen afstandsbediening bij zit? Ik heb nog wel eentje liggen van m'n Clie, wellicht dat die past?

Om even te testen heb ik Sonicstage 2.3 installed, maar dat programma doet het helemaal niet op mijn pc. Hij start op, maar de seconde dat het scherm verschijnt, sluit het ook weer. Op een andere pc doet het het wel, iemand een idee ? Ik draai winxsp2 (verse install, kan dus niet die losse openmg update eruit halen)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachii schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:05:
Ik wil misschien een HD3 halen, maar ik begrijp uit het toptic dat er geen afstandsbediening bij zit? Ik heb nog wel eentje liggen van m'n Clie, wellicht dat die past?

Om even te testen heb ik Sonicstage 2.3 installed, maar dat programma doet het helemaal niet op mijn pc. Hij start op, maar de seconde dat het scherm verschijnt, sluit het ook weer. Op een andere pc doet het het wel, iemand een idee ? Ik draai winxsp2 (verse install, kan dus niet die losse openmg update eruit halen)
afstandbedienig werkt niet zowiso. Ik had een van mn sony net md en die deed het zelfs niet. Er zijn 2 afstandbedieningen die het doen de ene van 200 euro ofzo 3 regels hoort erbij zegmaar. En dan nog eentje een stick die is 150 euro ofzo die doet het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
en waar kan je die kopen?

ik geloof trouwens niks van die prijzen btw...

btw, komt het bij anderen ook voor dat cd's niet gekopieerd kunnen worden? ik heb één cd van Kylie Minogue die niet gekopieerd kan worden en bij twee andere (recente!) cd's komt het voor dat hij de laatste tracks niet wil kopiëren...

[ Voor 62% gewijzigd door SURFivor op 02-03-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SURFivor schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:00:
en waar kan je die kopen?

ik geloof trouwens niks van die prijzen btw...

btw, komt het bij anderen ook voor dat cd's niet gekopieerd kunnen worden? ik heb één cd van Kylie Minogue die niet gekopieerd kan worden en bij twee andere (recente!) cd's komt het voor dat hij de laatste tracks niet wil kopiëren...
geloof me het is zoo duur. Je kan die dingen bij sony winkel bestellen, waar het trouwens een stuk goedkoper is:

www.audiocubes.com

maar nogsteeds duur.

Zelfde als printers printer is goedkoop maar de inkt is te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb gisteren mijn Sony NW-HD3 gekocht voor €350,-, maar ik ga waarschijnlijk mijn geld terugvragen.
Mijn reden dat ik eindelijk een nieuwe speler heb gekocht is dat er eindelijk een op de markt was, die weinig nadelen leek te hebben ten opzichte van mijn vorige speler: Net-MD.

Voordelen van de Net-MD waarop niet achteruit wilde gaan:
  • Batterijduur (1 AA) van 56 uur
  • Vervangbare batterij
  • Klein en licht (Net-MD is 81mm breed, 30mm hoog, 75mm diep en 130g incl batterij)
  • Schok-beveiliging zodat ik ermee kan hardlopen.
  • Handige afstandsbediening
Mijn extra eisen aan een nieuwe speler waren:
  • Audio-bestanden makkelijker op de speler zetten (geen eigen Codec) en direct afspelen zonder speciale software te hoeven installeren.
  • Makkelijk te gebruiken als portable harddisk, dmv standaard USB connector die iedereen wel heeft.
  • (Toekomst perspectief dmv Firmware update op) ondersteuning voor andere (Ogg) formaten.
  • Minimaal 20GB
  • ID3 herkenning
Maar ik kwam bedrogen uit. Naast een aantal tekortkomingen waaraan ik omwille van de voordelen heb toegegeven:
  • Batterijduur slechts 30 uur
  • Vervangbare batterij
  • Geen meegeleverde afstandsbediening, dan maar die van mijn MD
Blijkt dat:
  • De files die je rechtstreeks op de speler zet via verkenner, kunnen NIET worden afgespeeld. Ze moeten via Sonicstage worden gekopieerd. En ookal wordt de codec niet omgezet, duurt het langer dan kopieren via Verkenner
  • De connector is geen standaard USB, en converter dient altijd te worden meegenomen als je deze als portable HD wil gebruiken. De connector is tevens erg gammel en breek makkelijk.
  • Muziek die er dan eenmaal opgezet is via Sonicstage, kun je niet teruggezetten naar de PC van een vriend zonder die software!!!!
  • Mijn MD afstands bediening past er wel op, maar werkt niet goed met de belangrijkste functie: Play
  • Er geen toekomst perspectief lijkt te zijn op Ogg-support
Helaas, het lijkt erop dat ik nog een tijdje moet wachten voordat ik mijn geld ga besteden aan een nieuwe portable audio-speler.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Maar hij's is wel zo mooi! :'(

Is er niet een manier om alsnog die MP3's eraf te kopieren als ze via Sonicstage erop zijn gezet?
Er staat zo'n directory met OGM bestanden op.... dat moet toch te omzeilen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Mahler schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:21:
Ik heb gisteren mijn Sony NW-HD3 gekocht voor €350,-, maar ik ga waarschijnlijk mijn geld terugvragen.
Mijn reden dat ik eindelijk een nieuwe speler heb gekocht is dat er eindelijk een op de markt was, die weinig nadelen leek te hebben ten opzichte van mijn vorige speler: Net-MD.

Voordelen van de Net-MD waarop niet achteruit wilde gaan:
  • Batterijduur (1 AA) van 56 uur
  • Vervangbare batterij
  • Klein en licht (Net-MD is 81mm breed, 30mm hoog, 75mm diep en 130g incl batterij)
  • Schok-beveiliging zodat ik ermee kan hardlopen.
  • Handige afstandsbediening
Mijn extra eisen aan een nieuwe speler waren:
  • Audio-bestanden makkelijker op de speler zetten (geen eigen Codec) en direct afspelen zonder speciale software te hoeven installeren.
  • Makkelijk te gebruiken als portable harddisk, dmv standaard USB connector die iedereen wel heeft.
  • (Toekomst perspectief dmv Firmware update op) ondersteuning voor andere (Ogg) formaten.
  • Minimaal 20GB
  • ID3 herkenning
Maar ik kwam bedrogen uit. Naast een aantal tekortkomingen waaraan ik omwille van de voordelen heb toegegeven:
  • Batterijduur slechts 30 uur
  • Vervangbare batterij
  • Geen meegeleverde afstandsbediening, dan maar die van mijn MD
Blijkt dat:
  • De files die je rechtstreeks op de speler zet via verkenner, kunnen NIET worden afgespeeld. Ze moeten via Sonicstage worden gekopieerd. En ookal wordt de codec niet omgezet, duurt het langer dan kopieren via Verkenner
  • De connector is geen standaard USB, en converter dient altijd te worden meegenomen als je deze als portable HD wil gebruiken. De connector is tevens erg gammel en breek makkelijk.
  • Muziek die er dan eenmaal opgezet is via Sonicstage, kun je niet teruggezetten naar de PC van een vriend zonder die software!!!!
  • Mijn MD afstands bediening past er wel op, maar werkt niet goed met de belangrijkste functie: Play
Helaas, het lijkt erop dat ik nog een tijdje moet wachten voordat ik mijn geld ga besteden aan een nieuwe portable audio-speler.
Als je even deze topic had gelezen of even informatie had opgezocht kon je VOOR de aankoop weten dat dit apparaat deze nadelen heeft.Heb je dat ding voor het eerst gezien en binnen 5 seconden in de winkel gekocht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
BARACUS schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:28:
[...]

Als je even deze topic had gelezen of even informatie had opgezocht kon je VOOR de aankoop weten dat dit apparaat deze nadelen heeft.Heb je dat ding voor het eerst gezien en binnen 5 seconden in de winkel gekocht ofzo?
Ik dacht gelezen te hebben dat er vanaf de NW-HD3 (na de NW-HD1) audiobestanden niet meer geconverteerd dienden te worden. In de winkel heb ik het nagevraagd: Kan ik de audiobestanden rechtstreekt op de speler zetten ZONDER Sonicstage te hoeven gebruiken.

Het antwoord was "Ja"

Ze vertelden er alleen even niet bij, dat ik ze dan niet kan afspelen.

Zucht .... waarom doet Sony zo moeilijk als alle andere spelers dit wél ondersteunen?
En hoe makkelijk kan dit verholpen worden met een Firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Mahler schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:21:
  • De files die je rechtstreeks op de speler zet via verkenner, kunnen NIET worden afgespeeld. Ze moeten via Sonicstage worden gekopieerd. En ook al wordt de codec niet omgezet, duurt het langer dan kopieren via Verkenner
het lijkt erop dat je jezelf niet goed had geïnformeerd voordat je dat ding ging kopen.

ik ben bang dat je kan fluiten naar je centjes...
Mahler schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:05:
Ik dacht gelezen te hebben dat er vanaf de NW-HD3 (na de NW-HD1) audiobestanden niet meer geconverteerd dienden te worden. In de winkel heb ik het nagevraagd: Kan ik de audiobestanden rechtstreekt op de speler zetten ZONDER Sonicstage te hoeven gebruiken.

Het antwoord was "Ja"

Ze vertelden er alleen even niet bij, dat ik ze dan niet kan afspelen.

Zucht .... waarom doet Sony zo moeilijk als alle andere spelers dit wél ondersteunen?
En hoe makkelijk kan dit verholpen worden met een Firmware update?
via SonicStage kan je direct MP3 erop zetten. Deze zet hij niet om naar ATRAC. In die zin kan je wel direct MP3 erop zetten.

Dat is inderdaad slecht van de verkoper. Maar ook voor jou geldt dat je jezelf beter had moeten laten informeren. Navragen op internet. Verkopers weten tegenwoordig toch niet zo veel meer...

[ Voor 30% gewijzigd door SURFivor op 04-03-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allon
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-01-2017
SonicStage 3.0 is gelanceerd:

http://sonicstage.connect.com/SonicStageInstaller.exe

Ik zie dat er nu ook een playlist functie op zit. Ben benieuwd of die ook werkt op de NW-HD1/3 in plaats van/ter aanvulling op Groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
SURFivor schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:11:
Verkopers weten tegenwoordig toch niet zo veel meer...
Met achterlijke constructies en benamingen zoals Sony maakt kan een verkoper ook onmogelijk de details weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met een NW-HD1/3 Sonic Stage 3.0 al geinstalleerd?

Ik heb de setup op mijn bureaublad staan, maar ik ben bang dat ik al mijn muziek opnieuw moet invoegen in Sonic Stage en dat is veel werk |:( .

ps. Ik heb een (nog niet ge-upgrade) NW-HD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik install het nu. Er is iets heel raars met mn hd3 aan de hand, ik heb hem geformat en nu staat er bij sonicstage dat er nog 18.6 gig vrij is. Dan ben ik dus 1.4 gig kwijt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:04:
Heeft iemand met een NW-HD1/3 Sonic Stage 3.0 al geinstalleerd?

Ik heb de setup op mijn bureaublad staan, maar ik ben bang dat ik al mijn muziek opnieuw moet invoegen in Sonic Stage en dat is veel werk |:( .

ps. Ik heb een (nog niet ge-upgrade) NW-HD1.
Don't worry, je muziek-database blijft intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:10:
Ik install het nu. Er is iets heel raars met mn hd3 aan de hand, ik heb hem geformat en nu staat er bij sonicstage dat er nog 18.6 gig vrij is. Dan ben ik dus 1.4 gig kwijt :?
nee hoor, dit is heel gewoon. ik weet niet meer precies waarom, maar je harde schijf op je PC is ook altijd minder dan opgegeven.

ik heb trouwens een vraagje over het opladen. in de handleiding wordt dat mij niet echt duidelijk namelijk. de batterij van je HD3 opladen, hoe krijg je hem nou volledig opgeladen? via je USB-poort opladen of via je adapter? ik begrijp daar namelijk helemaal niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SURFivor schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:59:
[...]

nee hoor, dit is heel gewoon. ik weet niet meer precies waarom, maar je harde schijf op je PC is ook altijd minder dan opgegeven.

ik heb trouwens een vraagje over het opladen. in de handleiding wordt dat mij niet echt duidelijk namelijk. de batterij van je HD3 opladen, hoe krijg je hem nou volledig opgeladen? via je USB-poort opladen of via je adapter? ik begrijp daar namelijk helemaal niks van...
Goeie vraag, ik zou toch zeggen dat het niet uit maakt, maar ik doe het meestal via de adapter.

Maar het is toch niet normaal dat er opeens 1.4 gig weg is, want voordat ik format had gedaan op hd3 had ik wel 20 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft echt niemand een idee. Ik had altijd gewoon 20 gig plek op mn hd3, nu had ik format gedaan. En nu kijk ik op sonicstage en nu is er nog maar 18.6 gig beschikbaar. Terwijl hij gewoon leeg is.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen. Want ik vind 1.4 gig minder best vervelend, is best veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:03:
heeft echt niemand een idee. Ik had altijd gewoon 20 gig plek op mn hd3, nu had ik format gedaan. En nu kijk ik op sonicstage en nu is er nog maar 18.6 gig beschikbaar. Terwijl hij gewoon leeg is.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen. Want ik vind 1.4 gig minder best vervelend, is best veel...
Het antwoord op je vraag kun je in het OM FAQ / Beleid vinden :)

+
2. Formatteren

De opslagcapaciteit wordt steeds weergegeven in ongeformatteerde toestand. Omdat men ongeformatteerde ruimte niet kan gebruiken moet men deze eerst formatteren. Hierdoor wordt er echter een deel van de ruimte ingenomen door de File Allocation Table (oftewel FAT).

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 06-03-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
en de FAT is je 'database' waarin staat hoe jouw nullen en éénen zijn geordend op je harde schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus iedereen heeft dit nadat je de hd3 1 keer leeg hebt gegooid, en ik vind 1.4 gig aan FAT heel veel :(

een naaistreek van sony dan... :X

of was het gewoon heel dom om een format te doen :?

En kan ik er nog wat aan doen, ik zie dat er programma's voor zijn, maar ook voor dit geval?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:53:
dus iedereen heeft dit nadat je de hd3 1 keer leeg hebt gegooid, en ik vind 1.4 gig aan FAT heel veel :(

een naaistreek van sony dan... :X

of was het gewoon heel dom om een format te doen :?
Nee, dit is gewoon altijd zo.
Als je een schijf met 20GB hebt, is het altijd minder.
Ik heb zelf een Archos Gmini 400, en in de specs staat dat ie 20GB heeft, maar in de praktijk is dit 18.9GB.
Je schijf is namelijk vantevoren al geformateerd, toen je em kreeg :)
Volgens mij kun je em anders niet eens gebruiken, maar ik weet dit niet zeker.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 06-03-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst op mijn NW-HD1 een map met losse nummers genaamd MUSIC.

Nu is elk nummer in een Unnamed album gekomen of in het album waar dat nummer op stond.

Ik heb nu allemaal mapje's op mijn NW-HD1 met 1 of 2 nummers |:( |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn hd3 begint het steeds beter te doen, eerst was de batterij al na 8 uur op ofzo, nu staat ie al meer dan 20 uur aan _/-\o_ snap het ook niet maarjah B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:07:
mn hd3 begint het steeds beter te doen, eerst was de batterij al na 8 uur op ofzo, nu staat ie al meer dan 20 uur aan _/-\o_ snap het ook niet maarjah B)
Het is typisch aan Lithium-ion batterijen dat ze pas hun volle sterkte bereiken na een paar keer herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand in godsnaam hoe je met sonicstage 2.3 submappen maakt. ik wilde een map albums maken met daarin alle submappen van de albums die ik heb, net als op men pc. Maar dat schijnt hij niet te snappen, ik heb echt alles al geprobeerd maar alle albums staan nu los in de "hoofdmap" wat niet handig navigeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:50:
Weet iemand in godsnaam hoe je met sonicstage 2.3 submappen maakt. ik wilde een map albums maken met daarin alle submappen van de albums die ik heb, net als op men pc. Maar dat schijnt hij niet te snappen, ik heb echt alles al geprobeerd maar alle albums staan nu los in de "hoofdmap" wat niet handig navigeerd
Nee, dat kan niet. Daar zat ik ook mee, maar ik heb nu gewoon alle albums "los" erin staan.

Ik wou: Artiest --> Album, maar hij heeft een 1map systeem. Hopelijk komt er een nieuwe SonicStage die het wel ondersteund dat je mappen in mappen kunt zetten.

ps. SonicStage 3.0 is voor US only, ik vind hem niet goed werken. Je kunt niet kiezen waar je je nummers zet O-) Je selecteert een paar nummers/een heel album en dan verspreid hij het op (alfabetische volgorde) van de artiesten-namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje mensen , als ik mijn speler aanzet begint hij steeds op hetzelfde punt met spelen ... normaal gesproken hoort hij toch gewoon verder te gaan op het punt waar je hem hebt uitgezet ?? en als ik hem uitzet krijg ik ook strepen door me beeld en af en toe een vlek.
Iemand hier ook enige ervaringen mee , of moet ik hem even terugzetten naar fabrieksinstellingen ??

Het is trouwens de hd1 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:57:
Ik heb even een vraagje mensen , als ik mijn speler aanzet begint hij steeds op hetzelfde punt met spelen ... normaal gesproken hoort hij toch gewoon verder te gaan op het punt waar je hem hebt uitgezet ?? en als ik hem uitzet krijg ik ook strepen door me beeld en af en toe een vlek.
Iemand hier ook enige ervaringen mee , of moet ik hem even terugzetten naar fabrieksinstellingen ??

Het is trouwens de hd1 :)
je kan ergens een resume functie aan en uit zetten. ik geloof dat het avsl heet maar dat kan ik fout hebben. Dat zit in zo een test menu, lees maar paar pagina's terug hoe je daar komt.

en die strepen krijg je zeker als je batterij uitzet tijdens het spelen ipv eerst uitzetten door bv menu 2 sec in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb in het menu al alles teruggezet naar fabrieksinstellingen , en die strepen zijn als ik hem op stop zet en dan de batterij uitzet... en als ik hem dan weer aanzet heb ik ze ook weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij uitgezet?

Gewoon de [MENU] knop ingedrukt houden, of de speler ongeveer 20sec. niet aanraken (zonder dat er wat afspeelt) en hij gaat uit.

Die [Built-in Battery] knop is om je batterij te beschermen tegen het verzwakken (bij het niet gebruiken van de speler gedurende 6 maanden is het aan te raden om de [Built-in Battery] knop op OFF te zetten staat er in de handleiding, afblijven dus!!

Je zet de batterij uit terwijl de speler nog aan staat, geen wonder dat hij rare dingen doet.

(Correct me if I'm wrong, als je de speler niet via de [Built-in Battery] knop aan de onderkant uitzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:06:
Batterij uitgezet?

Gewoon de [MENU] knop ingedrukt houden, of de speler ongeveer 20sec. niet aanraken (zonder dat er wat afspeelt) en hij gaat uit.

Die [Built-in Battery] knop is om je batterij te beschermen tegen het verzwakken (bij het niet gebruiken van de speler gedurende 6 maanden is het aan te raden om de [Built-in Battery] knop op OFF te zetten staat er in de handleiding, afblijven dus!!

Je zet de batterij uit terwijl de speler nog aan staat, geen wonder dat hij rare dingen doet.

(Correct me if I'm wrong, als je de speler niet via de [Built-in Battery] knop aan de onderkant uitzet).
Het is goed wat je zegt, ik was er ook al bijna ingestonken toen ik hem net had, die slimpies geven er geen handleiding bij en op die quick guide staat het niet volgesmij. Maar toen ging ik even logisch nadenken en probeerde ik het maar ff via de menu knop. Opzich wel handig, scheelt weer een knopje, maar laat het ze dan ff duidelijk op die guide zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog steeds tevreden over m'n HD3. ik mis alleen de accesoires een beetje zoals de Ipod heeft. Itrip (net passende fm transmitter) of zo een camera link ( om direct foto's op hd3 te zetten vanaf camera. Word de hd3 populair genoeg voor dit soort accesoires? wat denken jullie?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.