Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een irritant iets: Als ik een sms verstuur dan komt ie in verzonden items te staan. Ik wil echter mijn smssjes die ik versuur niet automatisch laten opslaan. Kan dat?

Daarbij is het ook zo dat als ik een volgend smssje wil versturen (de volgende dag bijvoorbeeld) de oude tekst er nog staat (als ik nieuwe sms kies). Ook dit vind ik irritant. Is dit op te lossen.

Ik ben al wel een tijdje met allerlei instellingen aan het klooien geweest maar beide zijn me nog niet gelukt.

Overigens vind ik het een super toestel. Ik had een S55 die ook erg goed was. Echter geen geintegreerde camera en een bud schermpie. Wel vind ik de punt (bij smssen) onder 0 en de spatie onder 1 fijner (zoals bij de S55) dan andersom (zoals bij de Nokia). Je hebt de spatie veel vaker nodig en dan is de 1 handiger (ergonomisch gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Hallow, ook ik ben de trotse eigenaar van een Nokia 6230. Graag wil ik wat wappen en eventueel ook msn'en op mn tel. Ik heb een abo'tje bij Hi, oftewel KPN en ik weet niet echt wat ik moet doen om mn tel. wap-klaar te maken. Ook ben ik de vraag hier op het forum nog niet tegengekomen en vandaar dat ik het maar eens vraag...

Ik heb trouwens de klantenservice van KPN al gemaild maar ik heb nog altijd geen antwoord ontvangen...Weten jullie misschien meer??
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:04:

Daarbij is het ook zo dat als ik een volgend smssje wil versturen (de volgende dag bijvoorbeeld) de oude tekst er nog staat (als ik nieuwe sms kies). Ook dit vind ik irritant. Is dit op te lossen.
Dit kun je naar mijn weten alleen oplossen door na een vertsuurd sms-bericht naar 'opties' te gaan (terwijl je de tekst van je sms-je dus nog ziet) en dan even op 'tekst wissen' te klikken. Nu is je tekst weg en kun je gewoon weer opnieuw beginnen, wanneer dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op 13 juli 2004 @ 16:13:
Hallow, ook ik ben de trotse eigenaar van een Nokia 6230. Graag wil ik wat wappen en eventueel ook msn'en op mn tel. Ik heb een abo'tje bij Hi, oftewel KPN en ik weet niet echt wat ik moet doen om mn tel. wap-klaar te maken. Ook ben ik de vraag hier op het forum nog niet tegengekomen en vandaar dat ik het maar eens vraag...

Ik heb trouwens de klantenservice van KPN al gemaild maar ik heb nog altijd geen antwoord ontvangen...Weten jullie misschien meer??

[...]

Dit kun je naar mijn weten alleen oplossen door na een vertsuurd sms-bericht naar 'opties' te gaan (terwijl je de tekst van je sms-je dus nog ziet) en dan even op 'tekst wissen' te klikken. Nu is je tekst weg en kun je gewoon weer opnieuw beginnen, wanneer dan ook....
Je kunt de MMS instellingen van KPN gebruiken om te wappen. Kijk daarvoor op www.kpn.com trefwoord MMS.
313 bellen om het GPRS-Nul-euro abonnement te activiren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:21:
[...]

Je kunt de MMS instellingen van KPN gebruiken om te wappen. Kijk daarvoor op www.kpn.com trefwoord MMS.
313 bellen om het GPRS-Nul-euro abonnement te activiren.
Ah je moet een GPRS-abonnement activeren....Kun je ook een -Meer-euro abo afsluiten, en gaat dit dan bv van je belminuten af? Thnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Heb gisteren me N6230 binnen!

Vandaag maar een bluetooth adapter gekocht.
Installeren doet ie netjes en vind ook de devices.

Nu probeer ik dus files te transferen naar de telefoon vanaf de pc maar hij vraagt om een pincode. Dit is niet de standaard pincode van me simkaart neem ik aan want die werkt niet. Weet iemand waar deze code te vinden is en of deze te wijzigen is? Ook wordt er gevraagd naar een passcode??

Kan iemand me een beetje uitleggen?

Misschien staat het antwoord wel ergens tussen de 9 mega grote topics, dus alles doorlezen zie ik niet zitten. Ook de search functie geeft niet aan op welke van de 40 pagina van de topic het staat.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
hehehe :D en terecht! had je maar een datakabel moeten nemen ;)

neej volgens mij heb je een eeuh code nodig zodat je telefoon mag communiceren geloof ik, met outlook iig wel. Maarja met mijn datakabel nergens last van :) ben ik blij dat ik dat gekocht heb!

Weet iemand eigenlijk al of je je muis kan besturen via BT ?? heb ik eens gelezen in het topic van de T630 geloof ik, of een andere Sony Ericsson. Oke, die had dan wel Symbian, maar dat moet denk ik niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

freddifish

schnappi !

als het goed is vraagt zowel de BT software als de 6230 om een pin code: vul bij beide hetzelfde in (probeer 000)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35
lukt me nog steeds niet om dat ding aan de praat te krijgen

heb al de handleiding voor 6230 op sitecom.nl doorgelezen

de 6230 vind wel mijn PC, maar dan probeer ik het vanaf mijn 6230 te pairen met me PC, dan zegt ie "pairing failed".

iemand die de Sitecom CN-500 icm Nokia 6230 aan de praat heeft gekregen? Ik draai Win2K met SP4.
Nieuwste softwareversie van sitecom gedownload en geinstalleerd. Nokia PC Suite 6.1

[ Voor 13% gewijzigd door The Conman op 13-07-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:25

delorean7

Let's take the Aston toni

Snelheid van die traxdata 256 MB MMC kaart ligt sustained op 700 KB/s in een USB 2.0 cardreader.

*zucht blijkt een 1.1 reader te zijn en dus is dit niet de snelheid van de MMC kaart, wordt vervolgd*

Kunnen jullie posten hoe snel andere merk MMC kaartjes zijn?

Ik heb die snelheid op 2 manieren gemeten: perfmon van win2k/xp physical disk meting leessnelheid in bytes per second (met uiteraard passieve machine naast de transfer). En anderzijd door gewoon 240 MB te kopieren en de tijd te meten.

[ Voor 12% gewijzigd door delorean7 op 13-07-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat je telefoon via bleuthooth niet helemaal synchroom loopt. Ik heb namlijk echt een heel vaag probleem. Als ik me mmc kaart hernaam en dan me computer en telefoon opnieuw opstart en op vernieuwen in nokia audio manager druk dan zie je nog steeds de oude naam van de mmc kaart staan. Ook het geheugen loopt vreemd want me mmc kaart is helemaal leeg en in audio manager geeft die toch aan dat er 28 mb is gebruikt (wat er dus voorheen in gebruik was).

Weet iemand misschien hoe ik me pc en nokia helemaal synchroon krijgt. Ik heb trouwesn firmware 3.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:52:
Goedenavond.

Evt. excuses voor het stellen van de vraag maar ik ben niet van plan om 4000+ aan posts door te lezen voordat ik deze vraag stel. (I have a social life too!)

<span style="color:blue">[knip - de rest]
En jij denkt dat de rest hier komt om jouw vraag voor de 1000e keer te beantwoorden? :/ </span>
Niet zo wijs hé ventje? ;)

Wellicht een idee om in de startpost ook maar eens een samenvatting van de veelgestelde vragen neer te zetten? Overigens was ik mijn vraag nog niet tegengekomen in de eerste 2/3 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee, een moderator dissen :X

de BT code waarnaar gezocht wordt is standaard 0000 (4 nullen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:22:
goed idee, een moderator dissen :X

de BT code waarnaar gezocht wordt is standaard 0000 (4 nullen dus)
Het maakt toch geen reet uit wat je intyped? Als het op de pc en de tel maar hetzelfde is. Althans, ik heb gewoon mijn tel picode gebruikt, en dat werkt ook :)

Later gewon 1234 gebruikt en die doet het ook, dus ja! Ik krijg de indruk dat het echt niets uitmaakt!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:40:
ik wil graag weten of iemand mij hier mee kan helpen.
Als ik contact maak met mijn telefoon via bleuthoot en mijn computer dan kan ik maar 2 sec verbonden blijven en daarna verbreekt mijn telefoon de verbinding ?

who can help me O-)
Volgens mij is dit dus o.a. wat je krijgt als je geen goede drivers hebt geinstalleerd! Lees SP voor instructies m.b.t goede driver installatie. (als je tenmiste met die widcomm software zit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ondertussen al achter een leuk email programmaatje(java) waarmee je ook attachments mee kunt versturen??? Ben al een hele tijd op zoek. Er zijn veel leuke proggies, maar mijn proggie zit er vooralsnog niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Le0032 schreef op 13 juli 2004 @ 15:10:
Bestaat er nu al zoiets als een Irremote control voor de 6230? Ik heb het namelijk draaien op al mijn Symbian telefoons en ik moet zeggen: Het draait als een tierelier. Ik twijfelde in april of ik de 6230 of de SX1 ( de 6230 was toen nog niet uit geloof ik en ik maar wachten ) en uiteindelijk heb ik de SX1 maar genomen omdat die Symbian heeft en heel veel app's kan draaien mn Irremote Control want dat gebruik ik superveel. Als dat nou ook zo is met de 6230 overweeg ik ook de aanschaf hiervan :*)

offtopic:
* Le0032 gaat zijn mobiele telefoon collectie ms met een 6230 uitbreiden :)
Nee helaas.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej!

Ik kom net terug uit berlijn, en heb daar een heel veel foto;s gemaakt met me 6230. Alleen is me 256 mmc kaart opeens gecrashed ofzo. Het is een apacer kaartje en hij werkt ook niet in mijn apacer usb cardreader. Ik heb de kaart niet geformateerd omdat ik d8 dat dat niet nodig zou zijn. Hij werkt dus nergens meer in, en als ik hem open met me card reader blijft me explorer plots hangen.

nu zijn mij vragen:
- kan ik hem mischien toch nog formateren? of issie gewoon kapot?
- Is de gerantie weg gevallen als je hem niet hebt geformateerd? Ik ga iig morgen weer ff naar de mycom, ff zeuren! BDankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik de screensaver van mijn 6230 heb uitgeschakeld verschijnt na enkele minuten steeds de tijd in mijn scherm. Hierdoor zie ik dus niet de signaalsterkte en het batterijvermogen meer. Wie weet hoe dit is uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:55:
Alhoewel ik de screensaver van mijn 6230 heb uitgeschakeld verschijnt na enkele minuten steeds de tijd in mijn scherm. Hierdoor zie ik dus niet de signaalsterkte en het batterijvermogen meer. Wie weet hoe dit is uit te zetten?
Dacht een keer voorbij te hebben zien komen dat dat niet ging. Helaas. Zou wel biek zijn. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:55:
Als je het topic gelezen had, had je geweten dat dit niet uit te zetten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat je kunt doen is een screensaver aan zetten en die instellen op een uur (langer kan niet). Dan heb je in ieder geval een uur geen last van die irritante digitale klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een bluetooth tracking device? Ik ben me bluetooth dongle kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rofl - succes met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:15:
Iemand ondertussen al achter een leuk email programmaatje(java) waarmee je ook attachments mee kunt versturen??? Ben al een hele tijd op zoek. Er zijn veel leuke proggies, maar mijn proggie zit er vooralsnog niet tussen.
zie andere topic die je gemaakt hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelen jullie niet zoiets? Gevonden met googelen op: 6230 java email

Email Viewer review
EmailViewer is a rich E-mail client compatible with all Java mobile phones and PDAs. It allows you to send & receive text and HTML-based e-mails, images, links, etc. It supports Hotmail, attachments and much more...Truly amazing!

Ik weet niet of dit mag: http://www.gamemobile.co.uk/emailviewer.htm maar hier staat een review.

Er is ook een iMSN viewer en nog veel meer......

Als ik het trwouwens probeer te downloaden dan krijg ik "ongeldig bestand" op mijn gsm te zien (via getjar.com)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAh nog steeds dat probleem met dat hikkende geluid iig kheb contact opgenomen met vtu-telecom en ze zeggen stuur hem maar op naar ons en dan krijg je een gratis software update.... ik heb er nu

V 03.15
17-03-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP

opstaan volgens mij is dit de nieuwste software versie of heb ik dit fout?

ik ga natuurlijk mijn phone niet opsturen als ze dezelfde software er nog een keer opzetten...

dingen die ik nu al heb uitgeprobeerd.

1. Mp3 erop gezet - geluid hikt
2. mp3 erop gezet met dezelfde bitrate -geluid hikt
3. Acc erop gezet - geluid hikt
4. Acc met dezelfde bitrate -geluid hikt
5. Via de cardreader het mmc kaartje van 32 mb geformateerd - geluid blijft hikken
6. Via de phone zelf het mmc kaartje geformateerd - geluid blijft hikken

optie 7 de telefoon keihard tegen de muur flikkeren....

echt niemand die hetzelfde probleem heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Laatst online: 22-08 10:09

mbooij

De Mosselman

Zelfde problemen, zelfde phone, zelfde software. Ik vermoed wel dat het iets met de bitrate van je mp3 tje te maken heeft. Deze mag neit te hoog zijn. Heeft trouwens toch geen zit door de verrotte kwaliteit van het speakertje / de hoofdtelefoon. Wel leuk voor tijdens het fietsen.

P.S. wie heeft een gameinstaller voor de 6.x versie van PC Suite. Ik kan geen games meet instellen in de spellen map, alleen als applicatie. Ik ga natuurlijk geen app. kopen als Nokia en een gratis programmatje het ook kan.
Werkt 5.x trouwnes nog met deze phone? Anders ga ik gewoon weer terug naar die versie... daar werkte de gameinstaller wel nog.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie al eens geprobeerd om de kaarten via een ander medium te beschrijven? Bijvoorbeeld via een cardreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:14:
Bedoelen jullie niet zoiets? Gevonden met googelen op: 6230 java email

Email Viewer review
EmailViewer is a rich E-mail client compatible with all Java mobile phones and PDAs. It allows you to send & receive text and HTML-based e-mails, images, links, etc. It supports Hotmail, attachments and much more...Truly amazing!

Ik weet niet of dit mag: http://www.gamemobile.co.uk/emailviewer.htm maar hier staat een review.

Er is ook een iMSN viewer en nog veel meer......

Als ik het trwouwens probeer te downloaden dan krijg ik "ongeldig bestand" op mijn gsm te zien (via getjar.com)
Ja deze ziet er veelbelovend uit, maar helaas verzenden van attachments an er niet mee. (alleen ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan probeer ik het nog maar een keer :'(

heej!

Ik kom net terug uit berlijn, en heb daar een heel veel foto;s gemaakt met me 6230. Alleen is me 256 mmc kaart opeens gecrashed ofzo. Het is een apacer kaartje en hij werkt ook niet in mijn apacer usb cardreader. Ik heb de kaart niet geformateerd omdat ik d8 dat dat niet nodig zou zijn. Hij werkt dus nergens meer in, en als ik hem open met me card reader blijft me explorer plots hangen.

nu zijn mij vragen:
- Is de gerantie weg gevallen als je hem niet hebt geformateerd? Ik ga iig morgen weer ff naar de mycom, ff zeuren! BDankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 12:29:
dan probeer ik het nog maar een keer :'(

heej!

nu zijn mij vragen:
Mij lijkt hij redelijk kapot, als hij ook in je cardreader (warin hij het voorheen wel deed?) niet meer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:31:
AAh nog steeds dat probleem met dat hikkende geluid iig kheb contact opgenomen met vtu-telecom en ze zeggen stuur hem maar op naar ons en dan krijg je een gratis software update.... ik heb er nu

V 03.15
17-03-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP

ik ga natuurlijk mijn phone niet opsturen als ze dezelfde software er nog een keer opzetten...

5. Via de cardreader het mmc kaartje van 32 mb geformateerd - geluid blijft hikken

Het enige wat ik kan zeggen is dat het bij mij prima werkt MP3 128k, en tegenwoordig zet ik ze om naar acc 91k geluid is nog prima via headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:43
hoe zet je die mp3'tjes om naar aac dan?
en hoe groot zijn ze dan? Dus als je een mp3 van 128 of 192 omzet naar aac91, hoe groot is hij dan uiteindelijk?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

aaargh :( ik krijg iets helemaal niet meer aan de praat:

menu -> applicaties -> spellen -> selecteer spel ::: zwart scherm, reboot, main menu.

ik kom dus m'n spelletjes niet meer in :/ wát ik ook doe...
Heb via oxygen een hele zooi spellen er op gezet (misschien 1tje teveel voor 't geheugen???), en toen ging het opeens mis... ik kan nog wel via BT verbinding maken met oxygen, en alle spellen verwijderen, maar dan blijft er nog steeds in de telefoon staan dat ik 0,3 KB van het geheugen met spelletjes heb gevuld :?

Blijkbaar is ergens een klein stukje onzin in 't geheugen blijven hangen waarop hij nu reboot als hij 't uit gaat lezen... hoe kan ik nou 't hele geheugen schoonpoetsen en weer opnieuw beginnen? Ik heb al een backup gemaakt, dus alles is verder wel terug te zetten daarna.... maar ik kom er niet uit hoe ik 't geheugen leeg kan krijgen... terugzetten naar fabrieksinstellingen dan vraagt-ie om een beveiligingscode... en ik kan wel zomaar wat uit gaan zitten proberen, maar heb erg weinig zin om na 3x proberen m'n telefoon te blokkeren ;)

Dus wie kan me helpen de telefoon hélemaal leeg te poetsen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwbagger schreef op 14 juli 2004 @ 12:56:

menu -> applicaties -> spellen -> selecteer spel ::: zwart scherm, reboot, main menu.

Heb via oxygen een hele zooi spellen er op gezet (misschien 1tje teveel voor 't geheugen???), en toen ging het opeens mis... ik kan nog wel via BT verbinding maken met oxygen, en alle spellen verwijderen, maar dan blijft er nog steeds in de telefoon staan dat ik 0,3 KB van het geheugen met spelletjes heb gevuld :?

Blijkbaar is ergens een klein stukje onzin in 't geheugen blijven hangen waarop hij nu reboot als hij 't uit gaat lezen... hoe kan ik nou 't hele geheugen schoonpoetsen en weer opnieuw beginnen? Ik heb al een backup gemaakt, dus alles is verder wel terug te zetten daarna.... maar ik kom er niet uit hoe ik 't geheugen leeg kan krijgen... terugzetten naar fabrieksinstellingen dan vraagt-ie om een beveiligingscode... en ik kan wel zomaar wat uit gaan zitten proberen, maar heb erg weinig zin om na 3x proberen m'n telefoon te blokkeren ;)

beveiligings code is standaard 12345, staat als het goed is ook in je handleiding. verder heb ik dat ook vaak gehad en ik verken me foon dan met apllication installer en verwijder de spellen waar geen naam achter staat, heb altijd succes gehad maar als je ze al verwijderd hebt kan ik je niet verder helpen denk ik (ben sowieso maar een newbie met de 6230 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 14 juli 2004 @ 12:56:
en hoe groot zijn ze dan? Dus als je een mp3 van 128 of 192 omzet naar aac91, hoe groot is hij dan uiteindelijk?
Zie SP (dbPowerAMP) mijn ervaring is dat het geluid omgezet naar een aac 91b prima is. een gemiddelde van 2,7Mb per nr dus op een 256 kaart zijn dat al snel 90 nummers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:31:

V 03.15
17-03-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP

via koptelefoon of gewoon de speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShereKahn schreef op 14 juli 2004 @ 12:35:
[...]

Mij lijkt hij redelijk kapot, als hij ook in je cardreader (warin hij het voorheen wel deed?) niet meer doet...
jha, kheb nu ff tijd, dus ik ga ff weer terug naar de mycom. Hij deed het eerst wel in die cardreader... :s Ik d8 dat er mischien nog een proggie ofzo zou zijn voor zulke problemen, maarja jammer dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:09:
[...]

Zie SP (dbPowerAMP) mijn ervaring is dat het geluid omgezet naar een aac 91b prima is. een gemiddelde van 2,7Mb per nr dus op een 256 kaart zijn dat al snel 90 nummers!
Welke bitrate heeft het geluid dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duncan schreef op 14 juli 2004 @ 13:26:
[...]

Welke bitrate heeft het geluid dan ?
met dbPowerAMP omzetten op stand tape (is 91Kbps) ik hoor geen verschil met een MP3 van 128k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op 14 juli 2004 @ 13:10:
[...]

via koptelefoon of gewoon de speaker?
maakt niet uit hij heeft het bij beide :(
Qosmic schreef op 14 juli 2004 @ 12:56:
Ik gebruik Easy CD-DA Extractor . ze worden zowieso kleiner de bestanden een bestand van ~ 5 mb wordt 3 mb en geluidskwaliteit blijf het zelfde ik zet ze om naar een acc bestand met een bitrate van 112kb/s dus....

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:07:
[...]

beveiligings code is standaard 12345, staat als het goed is ook in je handleiding.
oeps, sorry :P naja, je kunt niet álles lezen ;)
verder heb ik dat ook vaak gehad en ik verken me foon dan met apllication installer en verwijder de spellen waar geen naam achter staat, heb altijd succes gehad maar als je ze al verwijderd hebt kan ik je niet verder helpen denk ik (ben sowieso maar een newbie met de 6230 ;) )
helaas heb ik de games met oxigen phone manager neergezet, en staan ze dus onder "games" en niet bij de applications. Application Manager ziet dus geen "lege" bestandsnamen o.i.d., omdat die (waarschijnlijk?) in een ander stukje geheugen staan. En oxygen "negeert" die lege namen blijkbaar :(

ik kan nu dus écht geen spellen meer openen :( :( :'(

edit: "dirty" workaround: heb ze nu maar onder verzameling gezet in plaats van games... maar dat game menu moet 't toch gewoon weer gaan doen lijkt me :?

[ Voor 11% gewijzigd door jwbagger op 14-07-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
//edit: moet beter de openingspost lezen |:(

[ Voor 82% gewijzigd door vranqz op 14-07-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VrAnqZ schreef op 14 juli 2004 @ 16:41:
Zou deze USB Bluetooth adapter goed werken i.s.m. de Nokia 6230?

[afbeelding]
jah zoals je als je de post een beetje goed las kunnen zien dat deze compatible is met je nokia 6230..

lees de post maar eens goed door volgens mij zijn er wel wat kleine probleempjes mee maar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik de screensaver van mijn 6230 heb uitgeschakeld, krijg ik toch steeds na enige tijd de tijd in mijn display te zien. Hierdoor vallen o.a. de signaalsterkte en batterijvermogen weg van het scherm. Wie weet hoe deze kokfunctie is uit te schakelen????

Gr. Edward (pd1aku@xs4all.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje:

Ik heb een hi prepay (i mode) sim en deze heb ik nu in me noka 6230 hoe krijg ik imode werkend op deze tel?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 13:59

DeZzL

Rocket surgeon

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:13:
Alhoewel ik de screensaver van mijn 6230 heb uitgeschakeld, krijg ik toch steeds na enige tijd de tijd in mijn display te zien. Hierdoor vallen o.a. de signaalsterkte en batterijvermogen weg van het scherm. Wie weet hoe deze kokfunctie is uit te schakelen????

Gr. Edward (pd1aku@xs4all.nl)
Wil je nu alweer antwoord? 20 post eerder vroeg je hetzelfde. Bevalt dat antwoord niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Zojuist heb ik een contract van Vodafone 90 aangevraagd (2-jarig) met gratis Nokia 6239. Krijg ik nu zo'n vieze Vodafone Sponsered Cell phone met allerlei vieze logo's erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Nothing the right datacable can't cure" >:)

(name the game!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwbagger schreef op 14 juli 2004 @ 12:56:

Hey, ik heb ook precies de zelfde probleem, als ik naar mijn Spelletjes map ga, gaat mijn mobiel ineens even uit (zwart) en weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of deze vragen al eens zijn beantwoord, maar iig niet in dit laatste topic deel en ook niet in het begin verhaaltje.

Bestaat er een player voor de 6230 waar je mp3 etc. mee kan doorspoelen? Hoe heet dat proggie? En bestaat er een manier waarop je kan zeggen dat hij alle nummer achter elkaar kan afspelen? Wordt namelijk moe van een mix die eigenlijk geen mix is omdat je steeds door moet drukken...

Alvast bdankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
Morgen waarschijnlijk een 6230 aanschaffen, maar nou zit ik nog met de verbinding met de computer.

Het is nogal een oud bakbeestje, dus er zal OF een usb bluetooth adapter moeten komen, of kan het ook met een cardreader?

hier is een cardreader 14 eurootjes, als het daarmee zou kunnen zou ik dus mooi goedkoop uit zijn.

Iemand die het ook met een cardreader doet? en bevalt het? Of zou ik toch voor de bluetooth adapter moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:03:
ik weet niet of deze vragen al eens zijn beantwoord, maar iig niet in dit laatste topic deel en ook niet in het begin verhaaltje.

Bestaat er een player voor de 6230 waar je mp3 etc. mee kan doorspoelen? Hoe heet dat proggie? En bestaat er een manier waarop je kan zeggen dat hij alle nummer achter elkaar kan afspelen? Wordt namelijk moe van een mix die eigenlijk geen mix is omdat je steeds door moet drukken...

Alvast bdankt!
menu -> 6e optie (media) -> 3e optie (musicplayer)

daar gaatie automatisch door naar 't volgende nummer in ieder geval (eventueel random/repeat in te stellen via de opties van die player)

en langer ingedrukt houden van onder / bovenkant middelste knop: dan spoeltie door/terug :)

maar dat stond ook al ergens genoemd in de hele reeks topics :P (maar je kunt onmogelijk alle topics door gaan spitten, dat is onbegonnen werk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

VrAnqZ schreef op 15 juli 2004 @ 00:08:
Morgen waarschijnlijk een 6230 aanschaffen, maar nou zit ik nog met de verbinding met de computer.

Het is nogal een oud bakbeestje, dus er zal OF een usb bluetooth adapter moeten komen, of kan het ook met een cardreader?

hier is een cardreader 14 eurootjes, als het daarmee zou kunnen zou ik dus mooi goedkoop uit zijn.

Iemand die het ook met een cardreader doet? en bevalt het? Of zou ik toch voor de bluetooth adapter moeten gaan?
als je voor de cardreader kiest, moet je er wel rekening mee houden dat je dan géén games/apps kunt installeren. dat gaat alleen in het geheugen van de telefoon, dus niet op het geheugenkaartje. Ook dingen als telefoonboek en dergelijke kun je dan niet vanaf je pc veranderen. Mocht je twijfelen of je pc bluetooth fijn gaat vinden, kun je altijd nog een usb kabeltje overwegen om de telefoon aan te hangen.
Een cardreader naast een bluetooth-verbinding is sowiezo wel handig als je grote datatransfers hebt om op je geheugenkaart te gooien: daar is bluetooth eigenlijk gewoon te traag voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hallo,

zijn er nog mensen die van die interessante programma's als Bemused hebben gevonden? Ben benieuwd!! Er moet toch heel wat mogelijk zijn met dit apparaatje! Ergens tijdens deze topics waren er mensen die zelf wat programma's wilden maken... daar hoor je nu niets meer van... Niet gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Oke, het is me nu duidelijk wat ik moet doen om te kunnen wappen en msn-en mbv van mijn hi abonnement. Maar wat zijn zo ongeveer de kosten van laat ik zeggen een half uurtje msn-en?? Dit ligt bij KPN toch aan de hoogte van je "GPRS-abonnement"?? Nah als voorbeeld neem ik een 0-euro abo...hoeveel betaal je dan voor n half uur msn? Is dit ergens terug te vinden of weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

Joster schreef op 15 juli 2004 @ 08:55:
Oke, het is me nu duidelijk wat ik moet doen om te kunnen wappen en msn-en mbv van mijn hi abonnement. Maar wat zijn zo ongeveer de kosten van laat ik zeggen een half uurtje msn-en?? Dit ligt bij KPN toch aan de hoogte van je "GPRS-abonnement"?? Nah als voorbeeld neem ik een 0-euro abo...hoeveel betaal je dan voor n half uur msn? Is dit ergens terug te vinden of weet iemand dit?
Je betaald niet per tijdseenheid maar per kilobyte. Is dus afhankelijk van hoe snel je kan typen ;) Je zou het GPRS tarief van kpn op moeten zoeken dan kun je het ekkes uitrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:03:

Alvast bdankt!
als je op de 5 punts toets omlaag drukt en inhouden dan spoelt je muziek wel versneld door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik heb zojuist de nieuwste versei van de Nokia PC Suite geinstalleerd. Moet zeggen dat er er mooi uitziet, maar waar is de nokia connection manager??

Nu moet ik potverdikke eerst bij contacts/messages naar de opties gaan bij verbindingen om daar de telefoon te selecteren en dan pas kan ik gebruik maken van ce audio manager :(

Hebben meer mensen dit? Of zie ik de connection manager gewoon over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

jwbagger schreef op 14 juli 2004 @ 14:52:
"dirty" workaround: heb ze nu maar onder verzameling gezet in plaats van games... maar dat game menu moet 't toch gewoon weer gaan doen lijkt me :?
ik las net dit:
"Whenever I go into game folder via proper way (step by step), the phone crashed and restarted.

Later I found that the crash can be avoided by using Navikeys. Use Navi (center key on D-pad) > 8 > 2 > 1 to goto Application folder. Then delete the new games/apps you just added. Most probably they are the culprits."

Misschien hebbie er wat aan

[ Voor 5% gewijzigd door DeZzL op 15-07-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ShereKahn schreef op 15 juli 2004 @ 10:34:
Ik heb zojuist de nieuwste versei van de Nokia PC Suite geinstalleerd. Moet zeggen dat er er mooi uitziet, maar waar is de nokia connection manager??

Nu moet ik potverdikke eerst bij contacts/messages naar de opties gaan bij verbindingen om daar de telefoon te selecteren en dan pas kan ik gebruik maken van ce audio manager :(

Hebben meer mensen dit? Of zie ik de connection manager gewoon over het hoofd...
rechtsonder in je taakbalk staat een mooi telefoontje als 't goed is :)

[ Voor 79% gewijzigd door jwbagger op 15-07-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, ik ben ook int bezit van een 6230 enne heb er al flink mee lopen showen,
Maar nu wil ik dat rot logotje van orange eruit halen, maar daarvoor moet je even wappen naar een speciale site en dan vervolgens t logotje opslaan ofzo iets.
Maargoed ik krijg mn wap instellingen maar niet van orange, ik heb de helldesk al gebeld en die zeggen dat wap instellingen altijd staan geactiveerd voor nieuwe abbonementen en dat ik dus alleen maar even die instellingen moet goedzetten, maar orange heeft ze niet zegt ie en verwijs hij me door naar nokia.nl.

Maargoed op nokia.nl staat ook geen 6230 wap instellingen en heb al wel de 6210 4x aangevraagd maar die krijg ik ook niet binnen terwijl ik wel mn goeie nummer invul +31628192020

Weet iemand de settings voor de 6230 icm orange die goed functioneren?? Wil het namelijk best zelf handmatig instellen als er geen andere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op 15 juli 2004 @ 08:55:
Heb ik dan toch iets gemist in dit topic? Damn......
Kan iemand mij de goede instellingen geven dan? Ik kan alleen mms'jes ontvangen maar niet versturen :(

Dacht toch dat ik alles gelezen had, damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

DeZzL schreef op 15 juli 2004 @ 10:40:
[...]

ik las net dit:
"Whenever I go into game folder via proper way (step by step), the phone crashed and restarted.

Later I found that the crash can be avoided by using Navikeys. Use Navi (center key on D-pad) > 8 > 2 > 1 to goto Application folder. Then delete the new games/apps you just added. Most probably they are the culprits."

Misschien hebbie er wat aan
wauw! you're my hero!

in mijn geval is het dus NAVI->8->1->1 (om in het game menu te komen), en inderdaad, dan gaat-ie niet hangen :) super! ik kon een game (of eigenlijk: verminkte data van een game) nu verwijderen uit het overzicht, en hij crashed niet meer! SUPER!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

jwbagger schreef op 15 juli 2004 @ 10:40:
[...]

rechtsonder in je taakbalk staat een mooi telefoontje als 't goed is :)
das dus het rare, het connection manager telefoontje staat er niet meer :'(

Wel een telefoontje, maar daarmee start ik gewoon die pc suite, maar geen connection manager :'(:'(

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/nokiashot.jpg

versie 6.1 NL uit de startpost

[ Voor 33% gewijzigd door Japie.G op 15-07-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

jwbagger schreef op 15 juli 2004 @ 10:43:
[...]

wauw! you're my hero!

in mijn geval is het dus NAVI->8->1->1 (om in het game menu te komen), en inderdaad, dan gaat-ie niet hangen :) super! ik kon een game (of eigenlijk: verminkte data van een game) nu verwijderen uit het overzicht, en hij crashed niet meer! SUPER!

_/-\o_
Best goed huh! ;)
Misschien een goede tip voor in de openingspost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Okee, misschien een tip voor iedereen die de connection manager niet meer kan vinden na het installeren van de versie 6.1.

Hij is dus te vinden in: c:/program files/Common Files/Nokia/Tools/

Eikels daar, ik wil hem gewoon weer in de tray hebben!

Maargoed, ik heb hem dus weer gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShereKahn schreef op 15 juli 2004 @ 10:46:
[...]

das dus het rare, het connection manager telefoontje staat er niet meer :'(

Wel een telefoontje, maar daarmee start ik gewoon die pc suite, maar geen connection manager :'(:'(

[afbeelding]

versie 6.1 NL uit de startpost
Connection Manager kun je terug vinden in het configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

In de audio manager zit een connection manager 'ingebouwd'. Hij zoekt automatisch naar nokia telefoons die zijn aangesloten. Ik neem aan dat dit met een datacable ook het geval is. Met BT iig wel

[ Voor 4% gewijzigd door DeZzL op 15-07-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Wat vreemd, mijn telefoon vind hij niet automatisch!

Ik moet eerst handmatig connecten met de connection manager. Als dat is gebeurd kan ik prima alle applicaties gebruiken! Maar inderdaad ook in het configuratie scherm! Wat dom dat ik daar niet even had gekeken!

Maar evengoed bedankt allemaal! Ga ik nu maar eens proberen om mp3's in mappen op mijn MMC te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Hey, ik heb ook precies de zelfde probleem, als ik naar mijn Spelletjes map ga, gaat mijn mobiel ineens even uit (zwart) en weer aan...
Je kan ook met MobilMB door je Gamefolder van je telefoon browsen en dan het 0,3 kb filetje veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:41:
KNIP
Maargoed op nokia.nl staat ook geen 6230 wap instellingen en heb al wel de 6210 4x aangevraagd maar die krijg ik ook niet binnen terwijl ik wel mn goeie nummer invul +316xxxxxxxx

Weet iemand de settings voor de 6230 icm orange die goed functioneren?? Wil het namelijk best zelf handmatig instellen als er geen andere optie is.
Heb je al eens in de SP gekeken?

Probeer anders ipv een 6210 eens een 6220 te kiezen bij nokia.nl.

Als dat nummer wat je daar hebt ingevuld echt jouw nummer is, haal dat dan ff weg of maak van de laatste 8 cijfers x-en (tenzij je telefoontjes wilt krijgen van wildvreemde en zo een date wilt regelen of zo)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:41:
Heey, ik ben ook int bezit van een 6230 enne heb er al flink mee lopen showen,
Maar nu wil ik dat rot logotje van orange eruit halen, maar daarvoor moet je even wappen naar een speciale site en dan vervolgens t logotje opslaan ofzo iets.
Maargoed ik krijg mn wap instellingen maar niet van orange, ik heb de helldesk al gebeld en die zeggen dat wap instellingen altijd staan geactiveerd voor nieuwe abbonementen en dat ik dus alleen maar even die instellingen moet goedzetten, maar orange heeft ze niet zegt ie en verwijs hij me door naar nokia.nl.

Maargoed op nokia.nl staat ook geen 6230 wap instellingen en heb al wel de 6210 4x aangevraagd maar die krijg ik ook niet binnen terwijl ik wel mn goeie nummer invul +31628xxxxxx

Gewoon de TUTCH settings gebruiken, doen het altijd!
www.tutch.nl

edit: hier zijn de settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Homepage: http://wap.tutch.nl
Proxy's: Uitschakelen
Gegevensdrager: GSM-gegevens
Inbelnummer: +31642432020
Verificatietype: Normaal
Type gegevensoproep: ISDN
Snelheid: 9600
Login-Type: Automatisch
Gebruikersnaam: wap
Wachtwoord: wap

Zie ook de post van OllieMongollie - Wednesday 30 June 2004 23:29
offtopic:
Het is indd niet zo slim om je echte nummer hier te posten! Ik weet niet of dat je echte nummer is, maar je kunt hem beter even weghalen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Japie.G op 15-07-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
DeZzL schreef op 15 juli 2004 @ 10:03:
[...]

Je betaald niet per tijdseenheid maar per kilobyte. Is dus afhankelijk van hoe snel je kan typen ;) Je zou het GPRS tarief van kpn op moeten zoeken dan kun je het ekkes uitrekenen
Ik heb het zo eens nagekeken inderdaad, en damn ik blijf wel lekker msn-en op mn pc'tje. Je bent aan abonnementskosten sowieso al 7,50 € per maand kwijt. (Hier heb je dan nog geen enekele kb gwdownload / gebruikt!) Daarnaast kun je ook andere abonnementen afsluiten waar al mb's bij inbegrepen zitten. Maar het is vrij prijzig allemaal. Je bent zo net zoveel kwijt als wat je ADSL-abonnement kost.
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:42:
[...]

Heb ik dan toch iets gemist in dit topic? Damn......
Kan iemand mij de goede instellingen geven dan? Ik kan alleen mms'jes ontvangen maar niet versturen :(

Dacht toch dat ik alles gelezen had, damn..
Ik neem aan dat je ook een Hi abonnement hebt dan? Ik heb gewoon op KPN.nl gekeken en daar bij zoeken "MMS" ingetypt. Dan volgt er in 3 stappen wat je moet doen om alles voor mekaar te krijgen. Hier heb ik een linkie voor je.

[ Voor 32% gewijzigd door Joster op 15-07-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Tutorial: Audio naar je Nokia 6230

Hallo iedereen! Ik heb heel wat delen doorgelezen en het valt mij op dat er ondanks de tips in de SP toch vaak gevraagd wordt naar de werking van die hele audio shit! Een aangezien ik nu toch bezig ben om 256mb data via BT naar mn telefoon te transporteren, leek het me handig om even een duidelijk tutorial te maken. Ook handig voor de nieuwkomers lijkt me!

Allereerst zijn er een aantal dingen die je nodig hebt.

-=! voorbereiding !=-
- Een nokia 6230 met een MMC kaartje (doh..)
- Nokia PC suite ( ik gebruik versie 6.1 uit de SP )
- dBPowerAMP
- De AAC Codec

Ik gebruik zelf een TraxData 256MB MMC kaartje, waar ik nog geen enkel probleem mee heb gehad.

ZORG ERVOOR DAT JE JE MMC EEN NAAM GEEFT ZONDER GETALLEN!!
menu->galerij->(selecteer het kaartje, maar ga er niet 'in')->opties->Geh.kaart.hern

Noem hem bijvoorbeeld MMC

Installeer de bovenstaande programma's in de volgorde waarin ze genoemd zijn.

-=! Het converteren naar AAC !=-
Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk pruttel op je MMC kwijt kunnen. Je kunt dan het beste de AAC codec gebruiken. Deze heeft naar mijn mening op een lagere bitrate, nog steeds een goede geluidskwaliteit, en het belangrijkste een lage bestandsgrootte.

- Start het programma dBpowerAMP
- Er komt gelijk een selectie scherm waarin je je audio bestanden kunt selecteren
- Selecteer alle audio bestanden die je wilt converteren. Ook muziektracks van AudioCD's zijn ondersteund.
- Wanneer de tracks zijn geselecteerd klik je op openen, waarna de interface van dBpowerAMP zichtbaar wordt.

Zorg dat de instellingen er als volgt uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/dbamp1.jpg

- Ik heb de 'Preset/Bitrate' box op tape staan, dit geeft op de telefoon een hele acceptabele geluidskwaliteit. Ook kunnen andere instellingen van dBpowerAMP problemen geven!

- Klik op de knop 'locate encoder' en selecteer fastenc.exe die in de map 'x:\dBpowerAMP\Compression\Advanced Audio Coding (CLI)\' te vinden is. Hier is X: de map waar je dBpowerAMP hebt geinstalleerd.

- Bij de keuzebox 'Folder' selecteer je waar je AAC bestanden terecht moeten komen

Klik daarna op convert, en dBpowerAMP gaat voor je aan de slag :*)

Herhaal deze stappen totdat je alle nummers die je straks graag op je telefoon wilt hebben geconverteerd hebt naar AAC

-=! Rangschikken in mappen !=-
Ik adviseer om in de map waar nu al je AAC bestanden staan een soort van rangschikking in mappen aan te brengen, zodat je iets als dit krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/mappen1.jpg

Als alles is gerangschik kun je voor de zekerheid nog even alles selecteren, en de eigenschappen opvragen om te kijken of het totaal niet over de grootte van de MMC heenkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/grootte.jpg

Aangezien ik een 256MB MMC gebruik past dit bij mij ruim op mn telefoon.

Maak ook op je MMC mappen aan. Dezelfde mappen als die je net op je HD hebt aangemaakt. Dit kun je onder andere op je telefoon doen:

menu->galerij->(ga nu in je mmc kaartje)->opties->map toevoegen

In mijn geval heb ik de map LionKing aangemaakt op de MMC. Hierin ga ik straks de nummers plaatsen uit mijn 'hardeschijf map' mcl Lion King!!

Wanneer dit alles achter de rug is, is het tijd om de nummers naar de telefoon te plaatsen >:) :P >:)

-=! Het kopieren van de nummers naar de telefoon !=-
Allereerst is het belangrijk dat je een werkende verbinding van telefoon met pc hebt. Daarover staat genoeg uitgelegd in de SP en de rest van de topics. Maar toch wil ik nogmaals melden dat als je BT verbinding onstabiel werkt, je even moet nagaan of je de widcomm software gebruikt voor je BT module. Deze heeft namelijk een patch nodig om goed te werken.
GOed, verbind dus je telefoon met je pc. Als het goed is kun je nu je messages/contacts allemaal zien met de nokia PC Suite, en kun je door je telefoon browsen met de Nokia Phone Browser. Als dit niet het geval is, is je telefoon niet goed verbonden en moet je dat eerst oplossen alvorens verder te gaan met deze tutorial..........

Joeppie!! Je hebt dus een werkende verbinding _/-\o_ _/-\o_

Dan starten we nu de Nokia Audio Manager op!

Dit zal het volgende resultaat geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/am1.jpg

We gaan nu per aangemaakte map de nummers selecteren, daar een playlist van maken en deze kopieren naar de MMC

- Klik nu op de knop naast de X (+ toevoegen)
- Er opent nu een selectie venster
- Selecteer de nummers uit 1 van de mappen die de AAC bestanden bevatten.
- Je ziet de geselecteerde nummers nu verschijnen in het bovenste gedeelte van de Audio Manager:

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/am2.jpg

Controleer nog even goed of dit de nummers zijn die je ook in je playlist opgenomen wilt hebben.

Wanneer dat het geval is gaan we de playlist aanmaken. Hiervoor moet je alle nummers in de audio manager selecteren die opgenomen moeten worden in je playlist. Als het goed is, is dat al het geval! Zie ook bovenstaand plaatje.

- Klik nu met de rechter muisknop op het geselecteerde gedeelte, en kies de optie 'Nieuwe Afspeellijst Maken'.

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/am3.jpg

- Geef een geschikte naam op, bijvoorbeeld 'lionking', en bevestig de invoer

- Er wordt nu een nieuwe playlist, met de door jou opgegeven naam in het venster geschreven. Dat zal eruit zien als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/am4.jpg

In mijn geval dus 'lionking'. Ook is de totale duur, en de totale bestandsgrootte van de playlist te zien.

Nu dit achter de rug is kunnen we de playlist naar de telefoon wegschrijven. Kijk daarvoor naar het onderste gedeelte van de Nokia Audio Manager. Als het goed is vind je daar onder de naam van je telefoon, een mapje met de naam die jij aan je MMC hebt gegeven, in mijn geval dus MMC.

Klap het mapje MMC uit en selecteer de map op de MMC waarin je de liedjes uit deze playlist wilt hebben. In mijn geval de map LionKing. Het icoontje van de MMC map LionKing zal zich 'openen' wanneer hij is geselecteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/am5.jpg

Nu is het alleen nog een kwestie van de aangemaakte playlist verslepen naar het geopende mapje op de MMC >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/tut6230/am6.jpg

Het programma gaat nu de nummers plus de playlist kopieren naar het mapje op de MMC _/-\o_

Na een poosje staat in mijn geval de playlist LionKing op de telefoon. Om een volgende playlist in een ander mapje te kopieren sluit je audiomanager af, en start je deze weer opnieuw op. Voeg nu de liedjes uit een ander map van je harde schijf toen in de audiomanager, maak een playlist en kopieer deze weer naar het mapje op je MMC, bijvoorbeeld het mapje Aida!

Let dus op dat je niet de liedjes naar je MMC kopieerd, maar de playlist!!!

-=! Afspelen op je telefoon !=-

Om nu bijvoorbeeld de playlist LionKing af te spelen op je telefoon doe je het volgende.

menu->media->music player->opties->lijst met opnames->(je ziet nu de geselecteerde playlist)->opties->lijst opns wijz-> Hier zie je nu alle door jou toegevoegde playlists staan. Selecteer welke je wilt luisteren en hoppa!

Zoals ook al in de SP staat, je kan versneld door het spelende liedje heenwandelen door de joystick toets naar beneden ingedrukt te houden. Even kort naar beneden resulteerd in het afspelen van het volgende nummer in de playlist!

Nou, let niet op de typo's, heb het heel snel getyped.

Ik hoop dat sommige mensen er wat aan hebben! Mijn zusje iig wel ;)

Veel plezier ermee!

[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 16-07-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ShereKahn schreef op 15 juli 2004 @ 13:30:
Tutorial: Audio naar je Nokia 6230

KNIP

Goed gedaan moet nu voor iedereen duidelijk zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah, super bedankt voor de uitleg! Dit had ik NET nodig! Echt super bdankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik loop me al een aantal dagen rot te zoeken naar een goede handleiding die mij uit kan leggen hoe ik kan internetten op mijn 6230 via een bluetooth lan verbinding (dus pagina's openen op mijn telefoon via een verbinding met de PC)
mijn vragen wat dit betreft zijn:
- wat moet ik op de computer instellen
- wat moet ik op de 6230 instellen
- heb ik nog software nodig (6230/PC)

ik heb dus een standaard 6230 zonder extra software en een sitecom usb bluetooth adapter.
wie kan mij verder helpen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soory dat weet ik niet, maar aan de hand van die laatste post over audio playlist heb ik opeens wel een vraag: Het lukt me nou wel om een playlist te makne, maar ik kan deze alleen direct naar me phone toezenden omdat ik links onder alleen me phone zie. Weet iemand een andere manier om die playlist op je mmc te krijgen? Als ik die playlist lost naar me telefoon kopieer zit hij te zueren dat hij hem niet kan vinden... :s

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 14:44:
soory dat weet ik niet, maar aan de hand van die laatste post over audio playlist heb ik opeens wel een vraag: Het lukt me nou wel om een playlist te makne, maar ik kan deze alleen direct naar me phone toezenden omdat ik links onder alleen me phone zie. Weet iemand een andere manier om die playlist op je mmc te krijgen? Als ik die playlist lost naar me telefoon kopieer zit hij te zueren dat hij hem niet kan vinden... :s

alvast bedankt!
Wouw!
Ik heb je post nu al 8 keer gelezen en ik heb echt geen FLAUW idee wat je nou bedoelt. :? 8)7
Misschien een idee om de typo's eruit te halen voordat je op Verstuur bericht klikt?

Je kan dus wel een playlist maken. Je kan die alleen direct naar je phone toezenden, maar als je hem lost naar je telefoon kopiëert lukt het niet? :? :?

Wat is nou het probleem? Als je nou precies doet wat [rml]ShereKahn[/rml] zo mooi heeft uitgelegd, kan er niks mis gaan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@ ShereKahn:
Mooie post! _/-\o_
Er zijn ook problemen bekend wanneer de naam van de MMC kaart een getal bevat, bijvoorbeeld MMC256.

Misschien dat je
ZORG ERVOOR DAT JE JE MMC EEN NAAM GEEFT.
kan veranderen in
ZORG ERVOOR DAT JE JE MMC EEN NAAM GEEFT ZONDER GETALLEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,
natuurlijk heb ik mn nummer iets aangepast en wat nummertjes omgedraaid ;) maar voor de echte fans mogen dus lekker gaan stoeien met de getalletjes en dan krijgen ze mij aan de tel :D

TnX voor je reply, ben het nu aan het instellen en zal zo even editten of het zaakje nu werkt of niet.
ShereKahn schreef op 15 juli 2004 @ 11:40:
[...]

Gewoon de TUTCH settings gebruiken, doen het altijd!
www.tutch.nl

edit: hier zijn de settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Homepage: http://wap.tutch.nl
Proxy's: Uitschakelen
Gegevensdrager: GSM-gegevens
Inbelnummer: +31642432020
Verificatietype: Normaal
Type gegevensoproep: ISDN
Snelheid: 9600
Login-Type: Automatisch
Gebruikersnaam: wap
Wachtwoord: wap

Zie ook de post van OllieMongollie - Wednesday 30 June 2004 23:29
offtopic:
Het is indd niet zo slim om je echte nummer hier te posten! Ik weet niet of dat je echte nummer is, maar je kunt hem beter even weghalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*EDIT* Hij doet het eindelijk, niet via de instellingen van orange maar via de posts hierboven! TNX!!!!! */EDIT*

Niet helemaal waar, heb de klantenservice van orange al aantal keren aan de telefoon gehad voor mn wap, maar wap instellingen zijn nog niet aanwezig voor de 6230, orange wijs je alleen maar door naar nokia.nl. Ze doen zelfs extreem moeilijk als je de wap instellingen van de 6210 wil hebben.

Na lang zeuren heb ik dan eindelijk via mail de instellingen gehad van de 6100 omdat dit de enige was die ze me konden mailen, via sms ontvang ik iig niks van nokia enzo maar weer wel van vrienden etc.

Gelukkig hebk nu dus de info van orange + die van andere gebruikers hier dus moet het me nu toch wel lukken.
Crashy schreef op 27 juni 2004 @ 17:47:
[...]

haha, nou ik zou het niet aanraden om via wap te dowloaden... kost je flink wat geld, gewoon via BT of datakabel... dat gaat het snelst, en bovendien kan je dan alles van Internet halen, bijvoorbeeld http://www.salesplaza.nl moet je wel ff op het forum registreren.
En dat wap voor orange niet werkt is onzin, ik heb em namelijk ook aan de praat gekregen, ga gewoon naar die website die in de SP staat -> https://secure.mouse2mobi...okia/com/wap/2country.aspof bel de klantenserice, dan sturen ze je gelijk de instellingen op simpel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Pinobigbird schreef op 15 juli 2004 @ 15:06:
@ ShereKahn:
Mooie post! _/-\o_
Er zijn ook problemen bekend wanneer de naam van de MMC kaart een getal bevat, bijvoorbeeld MMC256.

Misschien dat je

[...]

kan veranderen in

[...]
Je hebt gelijk!

Done, bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L.S.

Het zal wel ergens in een van deze 9 delen staan, maar de oplossing kan ik niet vinden (tenminste als je het aan het werken wil krijgen). Het lukt me gewoonweg niet om applicaties of muziek files via INFRAROOD en NOKIA PC SUITE (V6.2.16) in mijn 6230 te krijgen. :'( En ik heb de IRda al op 115K begrenst.

Natuurlijk kan ik een kabeltje of Bluetooth gaan kopen, maar toch.....Infrarood zou toch gewoon moeten werken.

Groetjes,

Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:07:
L.S.

Het zal wel ergens in een van deze 9 delen staan, maar de oplossing kan ik niet vinden (tenminste als je het aan het werken wil krijgen). Het lukt me gewoonweg niet om applicaties of muziek files via INFRAROOD en NOKIA PC SUITE (V6.2.16) in mijn 6230 te krijgen. :'( En ik heb de IRda al op 115K begrenst.

Natuurlijk kan ik een kabeltje of Bluetooth gaan kopen, maar toch.....Infrarood zou toch gewoon moeten werken.

Groetjes,

Carlo
Volgens mij staat het dit keer eens niet ergens in een van deze 9 delen ;)
IN PRINCIPE moet het gewoon werken. Maar je legt niet duidelijk uit WAT er niet goed gaat.
Is je 6230 wel te zien in de Verkenner? Krijg je een foutmelding? Lukt het maar voor de helft?

Kortom, geef wat meer info over wat je al geprobeert hebt, wat je allemaal wél kan, wat je níet kan en of er foutmeldingen verschijnen.

offtopic:
Groeten is niet nodig, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 15 juli 2004 @ 15:02:
[...]

Wouw!
Ik heb je post nu al 8 keer gelezen en ik heb echt geen FLAUW idee wat je nou bedoelt. :? 8)7
Misschien een idee om de typo's eruit te halen voordat je op Verstuur bericht klikt?

Je kan dus wel een playlist maken. Je kan die alleen direct naar je phone toezenden, maar als je hem lost naar je telefoon kopiëert lukt het niet? :? :?

Wat is nou het probleem? Als je nou precies doet wat [rml]ShereKahn[/rml] zo mooi heeft uitgelegd, kan er niks mis gaan.
sorry, ik hoopte dat het duidelijk zou zijn...

Ik wil zeg maar muziek willen afluisteren met me music player, alleen moet je daar eerst een playlist voor hebben. Nu kan ik met dat nokia programma een los bestandje maken van nog geen mb wat dan de playlist zou moeten zijn, maar als ik die op me geheugen kaart zet naast me muziek bestanden zegt me music player dat er geen muziek bestanden zijn gevonden.

Als ik in dat nokia programma gewoon zeg dat hij de playlist naar me telefoon moet zenden via bleutooth, zit hij te zeuren dat er geen ruimte is op me 6230 terwijl ik nog zat over heb.

Wat ik dus wil is dat ik een werkende playlist op me telefoon heb, en dat ik de muziek via me cartreader erop kan zetten, en hoe die playlist erop komt maakt me niet uit.

Ik hoop dat je het nu snapt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 15 juli 2004 @ 17:23:
[...]

Volgens mij staat het dit keer eens niet ergens in een van deze 9 delen ;)
IN PRINCIPE moet het gewoon werken. Maar je legt niet duidelijk uit WAT er niet goed gaat.
Is je 6230 wel te zien in de Verkenner? Krijg je een foutmelding? Lukt het maar voor de helft?

Kortom, geef wat meer info over wat je al geprobeert hebt, wat je allemaal wél kan, wat je níet kan en of er foutmeldingen verschijnen.

offtopic:
Groeten is niet nodig, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten.
Eens kijken wat ik allemaal WEL kan:
* Infrarood verbinding met PC werkt. Ik kan ook files naar de 6230 sturen via mijn Win XP "Verzenden" functie.
* Nokia PC sync werkt. Ik kan mijn dtat uit Outlook mooi syncen met gebruik van Nokia PC Sync.
* Nokia Application Installer ziet de 6230 gewoon. Echter, als ik een applicatie probeer te versturen/installeren krijg ik altijd de melding "Operation failed", daarna "My phone" refreshen en ik zie een "Unknown" er bij staan die ik dan maar weer wis (dat werkt dan wel weer).
* Met audio manager zie ik alles op de 6230 staan, da´s prima. Maar als ik een audio file probeer te versturen komt altijd even "transferring file to phone", breekt dit zonder melding af en dat was het dan.

Ik vraag me nu eigenlijk af of het met Bluetooth of een kabeltje wel zal werken. Het blijft "weird". (En dan te bedenken dat dit al m´n 2e 6230 is. Die andere re-sette zich altijd als ik settings probeerde te veranderen.)

"Niets in het leven gaat ooit gemakkelijk".
Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:32:
[...]
Wat ik dus wil is dat ik een werkende playlist op me telefoon heb, en dat ik de muziek via me cartreader erop kan zetten, en hoe die playlist erop komt maakt me niet uit.

Jaah dat is beter :+
Dat doe je alsvolgt in Nokia Audio Manager:
[list]
• Klik rechts in het bovenste scherm.
• Kies Nieuwe afspeellijst maken.
• Geef het beestje een naampje.
• Selecteer de nieuwe afspeellijst en klik nu op de knop Overbrengen naar de telefoon.
• Open dan in het onderste venster links (soort verkenner) onderaan de map Afspeellijst.
• Selecteer nu je net aangemaakte lege afspeellijst.
• Klik op de knop [+] Toevoegen onderaan.
• Je krijgt nu een overzicht van alle muziekbestanden op je telefoon (inclusief de MMC-kaart).
• Selecteer de muziekbestanden die je in de afspeellijst wilt toevoegen en klik op OK.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:32:
[...]

sorry, ik hoopte dat het duidelijk zou zijn...

Ik wil zeg maar muziek willen afluisteren met me music player, alleen moet je daar eerst een playlist voor hebben. Nu kan ik met dat nokia programma een los bestandje maken van nog geen mb wat dan de playlist zou moeten zijn, maar als ik die op me geheugen kaart zet naast me muziek bestanden zegt me music player dat er geen muziek bestanden zijn gevonden.

Als ik in dat nokia programma gewoon zeg dat hij de playlist naar me telefoon moet zenden via bleutooth, zit hij te zeuren dat er geen ruimte is op me 6230 terwijl ik nog zat over heb.

Hhmzz, ik geloof dat dat wel kan, maar dat je dan de paden binnen in het M3U bestand moest aanpassen. Iets van B:/blabla... Heb het ergens gelezen, maarja, vind dat maar eens terug in bijna 9000 replies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:37:
[...]

Eens kijken wat ik allemaal WEL kan:
* Infrarood verbinding met PC werkt. Ik kan ook files naar de 6230 sturen via mijn Win XP "Verzenden" functie.
* Nokia PC sync werkt. Ik kan mijn dtat uit Outlook mooi syncen met gebruik van Nokia PC Sync.
* Nokia Application Installer ziet de 6230 gewoon. Echter, als ik een applicatie probeer te versturen/installeren krijg ik altijd de melding "Operation failed", daarna "My phone" refreshen en ik zie een "Unknown" er bij staan die ik dan maar weer wis (dat werkt dan wel weer).
* Met audio manager zie ik alles op de 6230 staan, da´s prima. Maar als ik een audio file probeer te versturen komt altijd even "transferring file to phone", breekt dit zonder melding af en dat was het dan.

Ik vraag me nu eigenlijk af of het met Bluetooth of een kabeltje wel zal werken. Het blijft "weird". (En dan te bedenken dat dit al m´n 2e 6230 is. Die andere re-sette zich altijd als ik settings probeerde te veranderen.)

"Niets in het leven gaat ooit gemakkelijk".
Carlo
Ik kan niet iets bedenken waarom het niet werkt. Ik dacht eerst dat het misschien moeite had met "grote" bestanden, maar je zegt dat je wel bestanden kan verzenden met de WinXp "Verzend" functie, wat dat ook moge zijn.

Het enige wat ik je aan kan raden is om te kijken of er nieuwe drivers zijn voor je Ir poort.

Als je tóch muziekbestanden naar je 6230 wilt sturen, kan je dit ook proberen door gewoon de losse mp3's te verplaatsen en daarna eventueel afspeellijsten aan te maken. (Zie mijn post hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04
Heb vandaag mijn kabel binnengekregen en heb hem ook moeten omsolderen en werkt prima nu.

Maar ik heb wel een probleem met verkenner: Dit loopt steeds vast als ik mijn telefoon "verken". Als ik bvb naar mijn mmc kaart ga en op afbeeldingen klik, loopt verkenner vast. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een noobvraag maar hoe verander je het standaard voicemail nummer?
bij mijn pa staat het nummer op 1211 als je 1 ingedrukt houd en het zou 1233 moeten zijn. Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 15 juli 2004 @ 17:56:
[...]

Jaah dat is beter :+
Dat doe je alsvolgt in Nokia Audio Manager:
[list]
• Klik rechts in het bovenste scherm.
• Kies Nieuwe afspeellijst maken.
• Geef het beestje een naampje.
• Selecteer de nieuwe afspeellijst en klik nu op de knop Overbrengen naar de telefoon.
• Open dan in het onderste venster links (soort verkenner) onderaan de map Afspeellijst.
• Selecteer nu je net aangemaakte lege afspeellijst.
• Klik op de knop [+] Toevoegen onderaan.
• Je krijgt nu een overzicht van alle muziekbestanden op je telefoon (inclusief de MMC-kaart).

Okeej, hardstikke bedankt! alleen wil me nokia pc suit opeens me telefoon niet meer zien en het werkte allemaal zo mooi!! :'( naja, ik zie wel waneer het weer eens werkt.
• Selecteer de muziekbestanden die je in de afspeellijst wilt toevoegen en klik op OK.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weng
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 19:20:
misschien een noobvraag maar hoe verander je het standaard voicemail nummer?
bij mijn pa staat het nummer op 1211 als je 1 ingedrukt houd en het zou 1233 moeten zijn. Ik kan het nergens vinden.
Menu -> berichten -> spraakberichten -> nummer voicemailbox

Aye aye captain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04
Ik heb een 256MB MMC van het merk Silicon Power en werkt perfect (staat niet op ondersteunende lijst). In dit deel negen schrijft iemand dat de 128MB versie ook werkt.

Heb nog wel steeds het probleem dat verkenner steeds vastloopt bij het bladeren op me gsm (Zie 3 posts hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
Sinds vandaag ook in het bezit van een 6230, maar niet alles loopt vlekkeloos.

Ik heb een Sitecom Bluetooth USB Adapter er bij aangeschaft en probeer nou contact te leggen. Ik heb Nokia PC suite geinstalleerd, en de Sitecom Bluetooth USB Adapter drivers.

De hele shit is geinstalleerd, m'n tel herkent de computer, de computer herkent de tel, maar een gooie verbinding opzetten ho maar. Telkens een error 'Paring mislukt'.

Wat moet ik met het gedoe van 'koppelingen'? Hierin wordt telkens op een password gevraagd, maar een geen van beide handleidingen staat een password. Als ik zelf bij beiden hetzelfde password invul kom het ook niet goed.

Iemand hier die mij uit kan leggen hoe ik een verbinding tot stand kan krijgen?

//edit: Als ik het volgens de online Nokia 6230 handleiding van Sitecom doe, blijf ik steken bij het punt dat mijn telefoon de computer moet vinden (dat lukt nog), daarna kies ik voor koppelen, probeert hij paarvorming met m'n computer, en komt de error 'Paring is mislukt"

[ Voor 18% gewijzigd door vranqz op 15-07-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weng
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

VrAnqZ schreef op 15 juli 2004 @ 19:45:
Sinds vandaag ook in het bezit van een 6230, maar niet alles loopt vlekkeloos.

Ik heb een Sitecom Bluetooth USB Adapter er bij aangeschaft en probeer nou contact te leggen. Ik heb Nokia PC suite geinstalleerd, en de Sitecom Bluetooth USB Adapter drivers.

De hele shit is geinstalleerd, m'n tel herkent de computer, de computer herkent de tel, maar een gooie verbinding opzetten ho maar. Telkens een error 'Paring mislukt'.

Wat moet ik met het gedoe van 'koppelingen'? Hierin wordt telkens op een password gevraagd, maar een geen van beide handleidingen staat een password. Als ik zelf bij beiden hetzelfde password invul kom het ook niet goed.

Iemand hier die mij uit kan leggen hoe ik een verbinding tot stand kan krijgen?
Heb je al de nieuwste drivers van sitecom gedl? Met die oude schijnen wat problemen te zijn icm nokia.

Aye aye captain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
Weng schreef op 15 juli 2004 @ 19:59:
[...]
Heb je al de nieuwste drivers van sitecom gedl? Met die oude schijnen wat problemen te zijn icm nokia.
Yepp, de nieuwste waren al bijgeleverd (zelfde versienummer als de download).

//edit: image toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://www.franksnijders.com/zooi/blauwtand.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door vranqz op 15-07-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

freddifish

schnappi !

kokorico schreef op 15 juli 2004 @ 19:13:
Heb vandaag mijn kabel binnengekregen en heb hem ook moeten omsolderen en werkt prima nu.

Maar ik heb wel een probleem met verkenner: Dit loopt steeds vast als ik mijn telefoon "verken". Als ik bvb naar mijn mmc kaart ga en op afbeeldingen klik, loopt verkenner vast. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
je hebt de mmc wel een naam gegeven zonder nummers erin ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.