Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mail was van TechWare Telecom en die raden deze telefoon sterk af, door vele klachten,etc. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:43:
Die mail was van TechWare Telecom en die raden deze telefoon sterk af, door vele klachten,etc. :s
Omdat de SX1 veelzijdiger is dan een T630 ( no offence ) is het logisch dat er meer kans is op klachten. Het klopt inderdaad dat de SX1 wel eens kuren heeft of een keer vast loopt,maar dat doet je pc ook en toch koop je hem...Techware heeft geen zin in gezeik met de SX1 en daarom raden ze hem af,geldt ook voor The Phonehouse hier in Veldhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:04:
[...]

En mijn sx1 loopt niet meer vast...
Mijne ook nagenoeg niet meer... behalve wanneer ik zit te msn-nen en mp3 te luisteren terwijl ik gebeld word, dan wil ie nog wel eens vast lopen... maar kom op nou zeg... :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje..sinds gisteravond heeft mn lader/accu kuren volgens mij. Als ik hem oplaadt, zegt ie op een gegeven moment dat ie vol zit. Haal ik de lader eruit, ben je ff 1 minuut bezig, staat ie weer op 1 streepje... Terwijl die echt 2 uur ofzo aan de lader gehangen heeft. Is hij het punt wanneer die vol zit kwijt/komt dit probleem iemand bekend voor?
Ik laad hem altijd gewoon op wanneer die (bijna) leeg is, niet halverwege ofzo en dat is dan 1x in de 1/2 dagen, afhankelijk van hoeveel ik ermee doe. Als ie op 1 streepje staat gaat ie ook gewoon verder met leeggaan..op gegeven moment staat er gewoon nix meer, aan en uitzetten helpt niet.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 15 september 2004 @ 09:54:
Ik heb een vraagje..sinds gisteravond heeft mn lader/accu kuren volgens mij. Als ik hem oplaadt, zegt ie op een gegeven moment dat ie vol zit. Haal ik de lader eruit, ben je ff 1 minuut bezig, staat ie weer op 1 streepje... Terwijl die echt 2 uur ofzo aan de lader gehangen heeft. Is hij het punt wanneer die vol zit kwijt/komt dit probleem iemand bekend voor?
Ik laad hem altijd gewoon op wanneer die (bijna) leeg is, niet halverwege ofzo en dat is dan 1x in de 1/2 dagen, afhankelijk van hoeveel ik ermee doe. Als ie op 1 streepje staat gaat ie ook gewoon verder met leeggaan..op gegeven moment staat er gewoon nix meer, aan en uitzetten helpt niet.
Zorg dat hij een keer echt helemaal leeg is... en laadt dan de batterij volledig op. In een van de vorige delen loste dat het probleem bij iemand op. :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ok, ik ga het proberen :) Hij zegt dat ie nu al zo goed als leeg is, dus wat dat betreft kan het niet lang meer duren..heb nog geen waarschuwingssignalen gehoord. Vind het wel een vaag probleem trouwens, het lijkt een beetje op wat ik gehad heb met mn laptop, die dacht dat ie al bij 76% vol zat :P

• Aghanim
  • Niet online
three2five schreef op 14 september 2004 @ 22:15:
[...]

Mijne ook nagenoeg niet meer... behalve wanneer ik zit te msn-nen en mp3 te luisteren terwijl ik gebeld word, dan wil ie nog wel eens vast lopen... maar kom op nou zeg... :)
En de mijne reboot wanneer ik aan het bellen ben of hangt als ik een smsje stuur. Echt steeds vaker tegenwoordig :S Dacht eerst dat het kwam omdat er 500 java games en allemaal andere zooi op stond.Tegenwoordig is mijn geheugenkaart daarom beperkt gevuld, echter crashed de SX1 alleen maar vaker :S

Verwijderd

deuxani schreef op 30 augustus 2004 @ 13:36:
Ok, er is eindelijke een Word/PowerPoint/Excel editor voor S60. Het is de bekende Quickword/Quickpoint alleen nu versie 2.0 dus en in 1 pakket genaamd Quickoffice:

http://www.mobl.com/software/series60/

Een probleem is dat je het alleen kan installeren als je 3mb vrij hebt op je telefoongeheugen, wat zo goed als onmogelijk is op de SX1. Maar met deze UnSIS app kan je het toch meteen op je MMC installeren:

http://www.symbian.com/de...s/files/UnSIS%20Setup.exe

Eindelijk eens Word bestanden editten en niet alleen viewen!! Hier heb ik echt lang op gewacht.
Welaan; ik heb mij ook aangemeld hier en hoop ook af en toe wat zinnigs te gaan zeggen:) Eerst het bovenstaande; ik heb ook ontzettend lang gezocht; echt zot dat er niet een hele hoop text editors zijn. Tuurlijk zit zo iets in onze sx1en, maar daarmee kan je niet eens je bestandje opslaan op je mmc. (althans, ik niet)

Nu staat hierboven dus fijn quickword. Mijn vraag aan deuxani of een ander die t gedaan heeft is: hoe werkt dat unsis programma? het blaat over 'perl' enzo. Prima, toen maar aan een, zo dacht ik, verstandig mens gevraagd, een INFstuderende huisgenoot, maar nee hoor; ook op zijn linuxcomputer kreeg hij het niet 'uitgesist'. Bovendien: waar zet ik het dan tenslotte op mijn mmc? ik ben benieuwd naar een reactie hierop!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 19:20 ]

Verwijderd

In het kader van de serie positieve berichten...

Ik heb mijn SX1 nu een half jaar. Eigenlijk zijn er nooit problemen. Ik gebruik 'm zeer intensief. Elke ochtend in de trein luisteren naar de (perfecte) radio, op mijn werk synchroniseren met Outlook (agenda en adressen, zonder problemen sinds ik zo'n mooie sync-cradle heb aangeschaft, je zet 'm erin en binnen een paar seconden is het automatisch gepiept, staat nog mooi op het bureau ook!), in m'n vrije tijd veel leuke foto's maken, MP3's en OGG's luisteren, spelletjes doen en SMS-en, thuis via bluetooth foto's e.d. overzetten van en naar de PC... De batterij houdt het ondanks het intensieve gebruik goed vol. Eens per twee dagen opladen is voldoende. Ook ik heb wat stof onder het ruitje, maar ja, het zicht is er niet minder om en het is nu eenmaal een apparaat om te gebruiken. :) Zeer tevreden dus (ook over dit forum, ik haal er altijd wel wat nuttigs uit...).

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 14:26
Volg al een tijdje dit forum en heb besloten om ook een nieuwe SX1 aan te schaffen.

Heeft iemand een tip waar ik heb het beste / goedkoopste kan halen?

alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

struik schreef op 16 september 2004 @ 11:56:
Volg al een tijdje dit forum en heb besloten om ook een nieuwe SX1 aan te schaffen.

Heeft iemand een tip waar ik heb het beste / goedkoopste kan halen?

alvast bedankt voor jullie reacties.
Dit is al de 2e keer dat iemand dit vraagt, zoek op google.nl, kijk naar de startpost enz enz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 09:30:
Ook ik heb wat stof onder het ruitje, maar ja, het zicht is er niet minder om en het is nu eenmaal een apparaat om te gebruiken. :) Zeer tevreden dus (ook over dit forum, ik haal er altijd wel wat nuttigs uit...).
Je kunt hem natuurlijk uit elkaar halen, je hebt alleen een torx5 schroevendraaiertje nodig.. en wat geduld. Het garantiezegel hoef je hiervoor niet te doorbreken. Zie eerdere posts.

Verwijderd

Ah, na heel lang zoeken heb ik zelf de oplossing gevonden op mijn vraag ca 5 postings hierboven: dus bij deze: mocht iemand anders nog quickword willen installeren, dan moet je eerst PERL installeren.
http://www.activestate.co...wnload.plex?id=ActivePerl

Iemand anders melde het ook ergens, maar mijn sx1 heeft ook kuren met de tijd: stuk veranderde hij de tijd tot 1 uur en 10 minuten eerder; ging ik naar gambia, waar het 2 uur vroeger is, ging het ding 50 minuten later staan!
Nu gaat ie weer steeds een uur vooruit.
Dit probleem is sinds ik aangevinkt had dat de tijd automatisch bijgesteld moest worden. Nu staat deze optie uit, maar hij verspringt nog van tijd...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Barca schreef op 15 september 2004 @ 13:37:
[...]

Zorg dat hij een keer echt helemaal leeg is... en laadt dan de batterij volledig op. In een van de vorige delen loste dat het probleem bij iemand op. :)
Probleem is opgelost...hij doet het weer gewoon zoals ie het zou moeten doen. Hij wilde een uur helemaal niet meer aan, dacht dat ik hem gesloopt had ofzo :P Ben trouwens begonnen met oggplay gebruiken, ik snap alleen 1 ding niet, hoe kun je een nummer verder zonder je hele playlist in te duiken :?

• Aghanim
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op 16 september 2004 @ 23:30:
[...]

Probleem is opgelost...hij doet het weer gewoon zoals ie het zou moeten doen. Hij wilde een uur helemaal niet meer aan, dacht dat ik hem gesloopt had ofzo :P Ben trouwens begonnen met oggplay gebruiken, ik snap alleen 1 ding niet, hoe kun je een nummer verder zonder je hele playlist in te duiken :?
Volgens mij kan dat niet

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hmm, dat is wel jammer, aangezien ik dat bij de standaard player best wel vaak deed, gewoon pijltje naar beneden en dan gaat ie naar het volgende nummer.. Maar goed, ik ga er nog wel een oplossing voor bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gister leuk feestje gehad,alleen jammer dat de SX1 in het donker totaal geen foto's / films kan maken. je ziet allleen de lichten van de discotheek,voor de rest is alles donker en dat terwijl een 6230 daar helemaal geen problemen mee heeft.:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 13:00
Nu ik deze topic zo even zie komt er een vraagje bij me op.
Hebben jullie ook een idee hoe ik mijn SX1 kan flashen zodat ik weer mijn toestel kan gebruiken. Mn zusje heeft namelijk eens met haar domme hoofd de beveiligingscode te vaak in getoets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op 19 september 2004 @ 12:44:
Gister leuk feestje gehad,alleen jammer dat de SX1 in het donker totaal geen foto's / films kan maken. je ziet allleen de lichten van de discotheek,voor de rest is alles donker en dat terwijl een 6230 daar helemaal geen problemen mee heeft.:S
vergelijk de fotos van 6230 in licht met die van de sx1 ;) , dan zie je hoe slecht de 6230 is.

EDIT:

hier voor jouw de vergelijking.

foto genomen door 6230

http://rightone.toson.net/Afb000.jpg

foto genomen door sx1

http://rightone.toson.net/Afbeelding(21).jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Steph Kai schreef op 19 september 2004 @ 12:48:
Nu ik deze topic zo even zie komt er een vraagje bij me op.
Hebben jullie ook een idee hoe ik mijn SX1 kan flashen zodat ik weer mijn toestel kan gebruiken. Mn zusje heeft namelijk eens met haar domme hoofd de beveiligingscode te vaak in getoets
Kun je niet gewoon de PUK-code achterhalen en die gebruiken om 'm weer tot leven te wekken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
nope... PUK-code is voor je sim, maar dat is niet het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, ze heeft je toestelcode te vaak verkeerd ingetoetst? Bel Siemens zou ik zeggen... Met je gewone telefoon dus :+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Ja maar kijk het is niet mijn toestel, hij is een beetje via via via via via bij mij beland en heb geen originele aankoopbewijs en blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 07:41:
Als ik mijn SX1 aanzet komt die altijd met deze error na een format en al:
"Toep. afgesl. Main"
Ik had hetzelfde, maar naar een harde reset werkt ie weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Steph Kai schreef op 19 september 2004 @ 12:55:
Ja maar kijk het is niet mijn toestel, hij is een beetje via via via via via bij mij beland en heb geen originele aankoopbewijs en blablabla
Dan heb je een probleem. :|
Misschien kan iemand je helpen die wel vaker dat soort codes kraakt, zoek maar eens op marktplaats.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 12:49:
[...]

vergelijk de fotos van 6230 in licht met die van de sx1 ;) , dan zie je hoe slecht de 6230 is.

EDIT:

hier voor jouw de vergelijking.

foto genomen door 6230

http://rightone.toson.net/Afb000.jpg

foto genomen door sx1

http://rightone.toson.net/Afbeelding(21).jpg
Bedankt voor de foto's je hebt inderdaad gelijk. Helaas ging het me toch echt om foto's maken bij het stappen etc.... waarschijnlijk dus geen werkende oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Aghanim schreef op 19 september 2004 @ 16:04:
[...]

Bedankt voor de foto's je hebt inderdaad gelijk. Helaas ging het me toch echt om foto's maken bij het stappen etc.... waarschijnlijk dus geen werkende oplossing voor?
Uiteraard, een goede digitale camera ;) Want ik kan me niet voorstellen dat je met uitgaan met een 6230 echt duidelijke foto's krijgt als je met de SX1 totaal geen foto kunt maken...

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
wout-hugo schreef op 19 september 2004 @ 16:47:
[...]

Uiteraard, een goede digitale camera ;) Want ik kan me niet voorstellen dat je met uitgaan met een 6230 echt duidelijke foto's krijgt als je met de SX1 totaal geen foto kunt maken...
Ik ben op de hoogte van het feit dat een digitale camera beter werkt dan een telefoon :) en ik zeg niet dat de 6230 duidelijkere foto's maakt dan de SX1, maar als je in een discotheek je SX1 tevoorschijn haalt en een foto wilt maken zie je alleen maar zwart en wat discolichten. Wanneer je je 6230 tevoorschijn haalt zie je tenminste nog mensen en zelfs kleuren van de kleren die ze aan hebben.Dit geldt helemaal bij filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 06-10 22:47

GG85

.......

Ff een paar vraagjes:....

- Wat is de maximale duur van een opgenomen filmpje?
- Neemt hij ook geluid op bij het filmen?
- Zou iemand misschien een filmpje genomen met de SX1 willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
GG85 schreef op 20 september 2004 @ 21:19:
Ff een paar vraagjes:....

- Wat is de maximale duur van een opgenomen filmpje?
- Neemt hij ook geluid op bij het filmen?
- Zou iemand misschien een filmpje genomen met de SX1 willen posten?
Antwoord: Kijk in de FAQ en lees het topic door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
ik heb ff een vraagje. Ik zou graag wat meer .wav ringtones op mun foon willen hebben, en nu dacht ik laat ik ze zelf maken, maar aangezien ik geen idee had hoe dat moest heb ik maar wat gedaan en een .mp3 omgezet naar .wav. Maar het wav bestand is nu zo'n 30mb....nu vroeg ik me af of het op een andere manier kan zodat het wav bestandje kleiner zou zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:23

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb het forum al doorzocht(?limit=999).
Werkt de data suite ook via bluetooth? mij is het nl. nog niet gelukt.
Ik kan wel bestanden versturen via bluetooth.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
OurLadyPeace schreef op 21 september 2004 @ 19:25:
ik heb ff een vraagje. Ik zou graag wat meer .wav ringtones op mun foon willen hebben, en nu dacht ik laat ik ze zelf maken, maar aangezien ik geen idee had hoe dat moest heb ik maar wat gedaan en een .mp3 omgezet naar .wav. Maar het wav bestand is nu zo'n 30mb....nu vroeg ik me af of het op een andere manier kan zodat het wav bestandje kleiner zou zijn? :/
Nee. Besef goed dat het een ringtone is; je neemt de telefoon binnen 10 seconden op. Als je een grote (want dat moet het zijn) MP3 om zet naar WAV is het bestand gewoon enorm groot.
timow schreef op 21 september 2004 @ 22:47:
Ik heb het forum al doorzocht(?limit=999).
Werkt de data suite ook via bluetooth? mij is het nl. nog niet gelukt.
Ik kan wel bestanden versturen via bluetooth.
Ja dit is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
OurLadyPeace schreef op 21 september 2004 @ 19:25:
Kleinere bestanden gebruiken,dus geen heel nummer omzetten naar wav want dat wordt inderdaad 30mb of groter. je zou bijvoorbeeld een refrein kunnen omzetten en dan een lagere kwaliteit nemen zoals 128kb/s en dan 44100 khz of hz weet ik het.Je neemt je tel toch wel na 5 sec op dus de overige 3 min die je ringtone duurt hoor je toch niet.......verder zet ik een .mp3 om naar .wav en die is dan rond de 300 kb.
Voor leuke wav files kan je ook op internet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[quote]Barca schreef op 21 september 2004 @ 23:03:
[...]

Nee. Besef goed dat het een ringtone is; je neemt de telefoon binnen 10 seconden op. Als je een grote (want dat moet het zijn) MP3 om zet naar WAV is het bestand gewoon enorm groot.

[...]

Bleh spuit 11 :P

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Thnx, maar hoe dan?
Als ik wel bluetoothberichten kan versuren, maar niet verbinding kan maken met datasuire. Waar ligt het dan aan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Waarschijnlijk staat er bij je bluetooth configuratie in windows / bij mrouter iets niet goed ingesteld.. Data suite kan pas verbinding maken als dat goed gaat, dit gaat via mrouter.

Verwijderd

Ben ik op vakantie in Turkije. Valt mijn SX1 uit. Ik zet 'm gewoon weer aan.
Toestel geblokkeerd. WTF!? })

Standaardcode gebruiken van 12345, maar niets daar en ik heb dat nog nooit zelf veranderd en dus ingesteld.

Na 3 keer zijn de rapen gaar. Klote Siemens gewoon. Nu moet ik 25 euries dokken voor een nwe toestelcode.

Geen format of wat dan ook dat helpt. :/

Gelukkig had ik mijn Nokia 6510 als reserve toestel meegenomen. Wat een prachttoestel is dat toch eigenlijk. Geen troubles, compact, gewoon nice. _/-\o_

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

J0YR1D3R schreef op 23 september 2004 @ 08:59:
Waarschijnlijk staat er bij je bluetooth configuratie in windows / bij mrouter iets niet goed ingesteld.. Data suite kan pas verbinding maken als dat goed gaat, dit gaat via mrouter.
bij mrouter staat alles aangevinkt.

• wout-hugo
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:58:
Ben ik op vakantie in Turkije. Valt mijn SX1 uit. Ik zet 'm gewoon weer aan.
Toestel geblokkeerd. WTF!? })

Standaardcode gebruiken van 12345, maar niets daar en ik heb dat nog nooit zelf veranderd en dus ingesteld.

Na 3 keer zijn de rapen gaar. Klote Siemens gewoon. Nu moet ik 25 euries dokken voor een nwe toestelcode.

Geen format of wat dan ook dat helpt. :/

Gelukkig had ik mijn Nokia 6510 als reserve toestel meegenomen. Wat een prachttoestel is dat toch eigenlijk. Geen troubles, compact, gewoon nice. _/-\o_
Ik zou haast gaan denken dat het niet aan ons ligt dat de toestelcode soms niet werkt. Er zijn al zoveel gebruikers geweest die een toestelcode hebben moeten aanvragen. :r

Verwijderd

Ja ik wordt er niet goed van. Kopie legitimatie bewijs opsturen met kopie van de aankoopnota, serienummer en eerst het geld overmaken.

Wat een klote gedoe. Ik ga serieus een ander toestel nemen. Altijd wel wat aan de hand.
Ik ga mooi sliden met Samsung.

• Aghanim
  • Niet online
no offence maar als je een samsung neemt kom je bedrogen uit qua mogelijkheden. Ik neem aan dat je de SX1 kocht omdat deze over legio functies beschikt?Kijk eerst eens naar de K700i want Samsung heeft niet eens bluetooth :+

• wout-hugo
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 14:52:
Ja ik wordt er niet goed van. Kopie legitimatie bewijs opsturen met kopie van de aankoopnota, serienummer en eerst het geld overmaken.

Wat een klote gedoe. Ik ga serieus een ander toestel nemen. Altijd wel wat aan de hand.
Ik ga mooi sliden met Samsung.
Of ga over op een SE P900 of P910, dan weet je zeker dat je er niet op achteruit gaat :9

Verwijderd

speelt er iemand spelletjes van de ngage op zijn sx1 hier?

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
wout-hugo schreef op 23 september 2004 @ 20:57:
Of ga over op een SE P900 of P910, dan weet je zeker dat je er niet op achteruit gaat :9
Mits je de radio niet gebruikt, true.
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:42:
Gaarne geen discussie hierover; uit de FAQ komt dit duidelijk naar voren.

• wout-hugo
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:42:
Wel eens gedaan ja...

Verwijderd

wout-hugo schreef op 23 september 2004 @ 20:57:
[...]

nou?!, met elke telefoon ga je achteruit....

• Aghanim
  • Niet online
net had ik ook wat vaags.ik stop mijn headset in de telefoon en ik krijg iedere 2 sec de melding: batterij wordt opgeladen :P
misschien toch de auto te blauw gedampt >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 23-09-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf, gisteren viel de sx1 heel vaak opeens uit. Ik dacht dat het door mij kwam. Maar vandaag op school weer.. hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:21:
[...]
nou?!, met elke telefoon ga je achteruit....
Dat is ook eigenlijk ieders eigen mening... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wout-hugo schreef op 24 september 2004 @ 14:46:
[...]

Dat is ook eigenlijk ieders eigen mening... ;)
nee het is een feit, je koopt een p900, komt er een sendo x enz enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
Aghanim schreef op 23 september 2004 @ 22:53:
net had ik ook wat vaags.ik stop mijn headset in de telefoon en ik krijg iedere 2 sec de melding: batterij wordt opgeladen :P
misschien toch de auto te blauw gedampt >:)
Had mijn telefoon ook, heb hem daarvoor opgestuurd naar siemens, aangezien dat gewoon bleef aanhouden. Eigenlijk heel heel heel klote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
three2five schreef op 24 september 2004 @ 16:56:
[...]

Had mijn telefoon ook, heb hem daarvoor opgestuurd naar siemens, aangezien dat gewoon bleef aanhouden. Eigenlijk heel heel heel klote...
mjah maar opsturen vind ik echt vervelend.gebruik mijn headset meerdere malen per dag ( met bus naar school ) en dit was de eerste keer dat het gebeurde.vandaag werkte de headset weer perfect, dus als het probleem niet te frequent voorkomt ga ik niet naar Siemens sturen. Kan je btw je sx1 opsturen omdat je blauwe verf los laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op 24 september 2004 @ 17:59:
[...]
Kan je btw je sx1 opsturen omdat je blauwe verf los laat?
Heb jij dat ook? Ik heb bij paar plekken, bij de camera heel klein beetje, aan de zijkant klein beetje, maar boven de 1 knop erg groot :( , doordat ik hem liet vallen :'(

Verwijderd

Ik heb nu een 1Gb Multimediacard van Traxdata in mijn telefoon zitten en dat werkt perfect voor 90 euro kan ik nu eindelijk ónbeperkt' mijn telefoon volstouwen. Het was even een gok of het zou werken, maar het werkt!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:02:
[...]

Heb jij dat ook? Ik heb bij paar plekken, bij de camera heel klein beetje, aan de zijkant klein beetje, maar boven de 1 knop erg groot :( , doordat ik hem liet vallen :'(
ik ook bij de camera idd, maar ik bedoelde eigenlijk die rubberen rand tussen de voor- en achterkant. bijvoorbeeld dat kleine stukje waar je geheugenkaart in moet,verf gaat er daar helemaal af en als ik met mijn nagel er over heen ga kan ik er stukjes afschrapen

• three2five
Heb ik ook, slijtage word in de grootste gedeelte van de gevallen niet gedekt door garantie. Dit omdat dit afhankelijk is van de klant en eigenlijk ook de schuld is van de klant. Slijtage word alleen gedekt wanneer het product onredelijk veel slijt, meer dan je van een dergelijk product kan verwachten

Ikzelf zou dan om die reden zeggen dat deze slijtage naar mijn mening niet mag en kan, zou om die reden zeggen dat deze slijtage onder garantie valt. Maar omdat het zo'n twijfelachtig geval is, zal siemens denk ik in eerste instantie geen garantie verlenen, zelfs niet als je heel moeilijk doet. Of Siemens moet toevallig coulant wezen op dit gebied, maar ik denk dat die kans klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Gezien de slijtage ook niet bij iedereen voorkomt, ik heb b.v. totaal geen last, kan ik me voorstellen dat Siemens dit ziet als iets wat door de cliënt is veroorzaakt. Het kan liggen aan simpele zaken als temperatuurverschil, regen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Laatst online: 06-06-2024
Even iets heel anders dan slijtage, ik heb bij een forum zien langskomen dat Siemens geen FW-updates meer uitbrengt, klopt dit?? :s

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe eens vertellen hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
hankleppe schreef op 26 september 2004 @ 13:38:
Even iets heel anders dan slijtage, ik heb bij een forum zien langskomen dat Siemens geen FW-updates meer uitbrengt, klopt dit?? :s
voor zover ik weet wel ja,ze gaan verder met ontwikkelen van nieuwe telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Heb sinds gisteren de SX1 MCLaren en mijn vraag was of ik deze firmware kan veranderen naar benelux met Nederlands?

Moet toch mogelijk zijn?

Ik weet dat het ergens hier op het forum staat ... maar als iemand zo vriendelijk zou zijn om het nog 1 keer te vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje lui? Als je nu alles meteen leest hoef je geen 100 vragen in de toekomst te stellen.
Zoek met control-F en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Heb de boel al door gekeken maar kan niet echt antwoordt op mn vraag vinden.

Volgens mij moet het toch zonder opsturen kunnen?

Kom jongens reageer eens op mijn simpele vraag voor jullie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Zijn er sites die legaal (gratis) software aanbieden voor de SX1.
Ik ben nog op zoek naar een navigatiesysteem en een NSreisplanner.

ik wil wel software die ik kan installeren op mijn huidig kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
timow schreef op 27 september 2004 @ 17:45:
Zijn er sites die legaal (gratis) software aanbieden voor de SX1.
Ik ben nog op zoek naar een navigatiesysteem en een NSreisplanner.

ik wil wel software die ik kan installeren op mijn huidig kaartje.
zoek ff via google:

bv symbian.pagina.nl
enz..
Heb de boel al door gekeken maar kan niet echt antwoordt op mn vraag vinden.

Volgens mij moet het toch zonder opsturen kunnen?

Kom jongens reageer eens op mijn simpele vraag voor jullie
nee het kan enkel met opsturen, je kunt maybe de software flashen maar ben je denk ik ook je garantie kwijt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
struik schreef op 27 september 2004 @ 11:20:
Heb sinds gisteren de SX1 MCLaren en mijn vraag was of ik deze firmware kan veranderen naar benelux met Nederlands?

Moet toch mogelijk zijn?

Ik weet dat het ergens hier op het forum staat ... maar als iemand zo vriendelijk zou zijn om het nog 1 keer te vertellen!
Als je een half uurtje tijd neemt om op onderzoek uit te gaan dan kom je vanzelf achter het antwoord. Kun je meteen andere onderwerpen doornemen zodat je in het vervolg geen vragen meer hoeft te stellen die al te vaak voorbij gekomen zijn
suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
hankleppe schreef op 27 september 2004 @ 19:14:
[...]

zoek ff via google:

bv symbian.pagina.nl
enz..

[...]

nee het kan enkel met opsturen, je kunt maybe de software flashen maar ben je denk ik ook je garantie kwijt... O-)
Je bent dan niet je garantie kwijt (zou een beetje raar zijn, je zet andere software erop, en opeens ben je je garantie kwijt?).

Je kan mij wel even toevoegen op msn, dan help ik je wel even. three2five apestaartje msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Heb al een beetje geprobeerd, maar geeft aan dat ik al de Nieuwe firmware 12 heb ..... en heb er firmware 10 op staan. RAAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
  • Laatst online: 27-12-2024
Vandaag zat ik Sitris te spelen en toen kreeg ik een smsje, dus ik dat smsje lezen, wil er een terug sturen, druk op verzenden, krijg ik bericht dat het niet kan(ik ben vergeten wat er precies stond...) dus ik probeer uit smsding te komen, geeft ie weer die fout aan. Toen SX1 uitgezet, zet ik hem weer aan, maar voordat ie bij het scherm waar je je code moet invoeren komt gaat ie weer uit :/ ;(
Kan hem dus niet meer aanzetten, heeft iemand hier ook last van gehad? Of weet iemand wat ik er nu aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
OurLadyPeace schreef op 28 september 2004 @ 19:07:
Vandaag zat ik Sitris te spelen en toen kreeg ik een smsje, dus ik dat smsje lezen, wil er een terug sturen, druk op verzenden, krijg ik bericht dat het niet kan(ik ben vergeten wat er precies stond...) dus ik probeer uit smsding te komen, geeft ie weer die fout aan. Toen SX1 uitgezet, zet ik hem weer aan, maar voordat ie bij het scherm waar je je code moet invoeren komt gaat ie weer uit :/ ;(
Kan hem dus niet meer aanzetten, heeft iemand hier ook last van gehad? Of weet iemand wat ik er nu aan kan doen?
formatteren?

Verwijderd

Tja.. denk idd dat formatteren de simpelste oplossing is. Maak daarom geregeld een back-up van je SX1. Zeer aan te raden aangezien deze niet echt multi-tasking is en zich snel ophangt dan. Het is echt irritant als je een SMS krijgt of maakt, terwijl je iets anders doet. 8 van de 10 keer hangt 'ie.

Ik heb mijn toestelcode aangevraagd bij Siemens. Werkt deze dan voor altijd?
Aangezien ze me gewoon betoepen, want ik had er niets aan veranderd en toch komt die aan met toestelcode blabla.

Alles moet persé via fax en met aankoopnota. Is het geld binnen dan sturen ze je de code pas op. Even kijken hoe lang het gaat duren aangezien ze de code bij Siemens Deutschland moeten opvragen. Lekker informatie systeem trouwens met dat heen en weer gecommuniceer met onderlinge vestigingen daar trouwens.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 08:09:
Is het geld binnen dan sturen ze je de code pas op. Even kijken hoe lang het gaat duren aangezien ze de code bij Siemens Deutschland moeten opvragen. Lekker informatie systeem trouwens met dat heen en weer gecommuniceer met onderlinge vestigingen daar trouwens.
Weet je gelijk waar voor je betaald. :+

• struik978
Heb firmware sx1_le-mclaren-uk-de-es_10_0001
Wil deze graag naar NL hebben, maar wil me niet lukken.

Ben al met Hex editor bezig geweest, en heb de hele forum al door gespitst .....
Weet nou niemand hoe dit moet, behalve opsturen.....

Zeg nou niet dat ik moet gaan zoeken, want daar is dit forum toch voor om kennis te vergaren en delen...... kom op jongens, ik weet het anders niet meer. :'(

Verwijderd

Juist en hoe vergaar je? Door te zoeken!

• struik978
als jij het antwoordt ook niet weet, kom dan niet met een antwoordt van "vergaren"

Ik stel een simpele vraag ja, reageer dan met een oplossing of helemaal niet

Ik zeg toch dat ik het niet kan vinden .............

• struik978
En zijn trouwens alle jongetjes uit VENLO zo bijdehand

• J0YR1D3R
  • Niet online
struik schreef op 28 september 2004 @ 16:15:
Heb al een beetje geprobeerd, maar geeft aan dat ik al de Nieuwe firmware 12 heb ..... en heb er firmware 10 op staan. RAAR
Welke firmware versie heb je geprobeerd erop te zetten dan? Want voor zover ik weet heeft de mclaren een speciale software versie en kun je niet de software fw12 van een normale erop flashen...

• three2five
Voor de laatste keer; voeg mij toe op msn, ik help je. Ik begin er onderhand een beetje genoeg van te krijgen, maar goed...

• Aghanim
  • Niet online
struik schreef op 29 september 2004 @ 15:28:
En zijn trouwens alle jongetjes uit VENLO zo bijdehand
zoek gewoon op het forum en je zult het antwoord vinden.Dit is volgens mij de 4e keer dat iemand dit tegen je zegt. Ik heb geen internationale firmware en toch weet ik zeker dat het te veranderen is omdat ik het gelezen heb.Waar? in 1 van de 4 delen die over deze telefoon gaan.......verder ben ik van mening dat je niemand aan hoeft te vallen en ook niet mag generaliseren. Daarnaast hebben we een edit knopje zodat je het topic niet onnodig omhoog hoeft te schoppen.

Trouwens de mensen die de SX1 open geschroeft hebben. Bij welke winkel konden jullie een T5? schroevendraaier krijgen? Bij de gamma en praxis hier hebben ze hem nl. niet :S

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2004 00:40 ]

Verwijderd

Bij de elektro speciaal zaak

• Aghanim
  • Niet online
dank u

Verwijderd

Geen probleem. Hier heb je Electro world en Bauer. Zul je wel niet kennen denk ik, maar daarom zijn het ook "speciaal-zaken" he :>

Oh ja en niet alle "jongetjes" uit Venlo zijn zo bijdehand. We zijn bij de voeten 8)7

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 10:37:
[...]

Geen probleem. Hier heb je Electro world en Bauer. Zul je wel niet kennen denk ik, maar daarom zijn het ook "speciaal-zaken" he :>
8)7
ken ik inderdaad nie maar zal hier straks eens kijken en heb ook klasgenootjes uit venlo dus die kunnen dan even naar die winkel gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
verdomme,klote telefoon.eerst hield de * toets er mee op,moest ik heel hard indrukken voor reactie, en nu ook al de linker menu knop ( die naast het *je )
wordt denk ik toch opsturen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op de nwe toestelcode vanuit Siemens Duitsland. Schiet ook niet echt op, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11
Ik heb dit toestel nu ruim een half jaar en ben niet echt te vreden over de accu.
De stand-by tijd is al niet zo lang. Hooguit 4 dagen maar ik merk dat die tijd nu korter word.
Hij houd het nu maximaal 3 dagen uit met een volle accu.

Hebben meer mensen hier last van.
Want als dit zo door gaat zal hij over een half jaar alleen nog maar aan de lader hangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm sinds februari en moet 'm elke zo wat chargen. Je moet 'm ook vergelijken met een PDA/MDA. Gewoon veeleisend qua verbruik. Niet zo'n ramp toch. Jij gaat pitten en je SX1 addict aan de stroom ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:44:
Ik heb 'm sinds februari en moet 'm elke zo wat chargen. Je moet 'm ook vergelijken met een PDA/MDA. Gewoon veeleisend qua verbruik. Niet zo'n ramp toch. Jij gaat pitten en je SX1 addict aan de stroom ;)..
Ik neem aan dat je elke dag bedoelt.
Maar dat is stierklijk vervelend.
Als ik nu een lange dag weg ga en er redelijk veel mee bel maar geen mogelijkheid heb hem op te laden??

Als het zover komt gaat hij de deur uit. Dat vind ik niet mogen voor een telefoon.
Smart-phone of niet, hij moet op zijn minst 3 a 4 dagen stand-by kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Ik zit nu erg te twijfelen tussen een Siemens SX1 en een S65. Die S65 heeft ondersteuning voor java MIDP2.0, terwijl de SX1 MIDP1.0. Ga je nu iets missen met applicaties die er in de toekomst uitkomen? Of is het verschil minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb net mijn SX1 geruild tegen een 6230 :)

Voordat ik allerlei comments krijg:

- Ik gebruikte symbian absoluut niet
- Vond hem toch wat te groot
- accu ging net even wat te kort mee
- toch liever normale toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
frennek schreef op 04 oktober 2004 @ 19:09:
Ik zit nu erg te twijfelen tussen een Siemens SX1 en een S65. Die S65 heeft ondersteuning voor java MIDP2.0, terwijl de SX1 MIDP1.0. Ga je nu iets missen met applicaties die er in de toekomst uitkomen? Of is het verschil minimaal?
Weet niet of het een verschil maakt. Sx1 is symbian zodat je legio programma's hebt die je extra kunt gebruiken ten opzichte van een S65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
frennek schreef op 04 oktober 2004 @ 19:09:
Nou, ik heb zelf de SX1 en de S65 heb ik gezien, en als ik moet kiezen zou ik voor de SX1 gaan omdat de S65 zo'n lage resolutie beeldscherm heeft, zo ongelooflijk lelijk menu ook, totaal niet goed uitgewerkt qua kleuren en opties ( geen mp3 en ook geen radio bij S65 ). Daarentegen als je de foto's van de S65 op de computer zet, heb je wel betere beeldkwaliteit. Ik vind persoonlijk dat de SX1 meer voordelen heeft dan de S65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook gewoon voor de SX1 gaan. Gewoon qua mogelijkheden meesterlijk. Jammer alleen dat ze niet verder gaan met het ontwikkelen van nwe FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de sx1 en weet de mogelijkheden van de S65 niet echt, maar ik wil iig overgaan op een andere telefoon met hogere resolutie camera(S65= 1,3MP), maar heeft de s65 ook wel alle functies die je op de sx1 tegenkomt? en is de kwaliteit van eht beeldscherm ook goed van de s65 t.o.v de sx1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
SX1 is nog steeds het meest geavanceerde toestel wat er op de markt is, denk aan mp3, radio, bluetooth, ir, video, enz.
De S65 mag miss dan een betere resolutie hebben, ik heb een telefoon waar alles opzit >:)

Ik heb nog een vraag: is er een startmenu waar ik zelf applicaties cq functies kan toevoegen?

[ Voor 20% gewijzigd door hankleppe op 05-10-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:06:
Ik heb nu een 1Gb Multimediacard van Traxdata in mijn telefoon zitten en dat werkt perfect voor 90 euro kan ik nu eindelijk ónbeperkt' mijn telefoon volstouwen. Het was even een gok of het zou werken, maar het werkt!
Zelfde ervaring hier. Je bent even een uurtje aan het formatteren maar dan heb je ook wat! Het werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop de MP3-speler dan ook niet vaker vast dan gemiddeld? Wellicht haal ik er ook een dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mp3 loopt soms vast maar niet vaak, ik ben btw mijn headset kwijt en het geluid via de speaker is niet om aan te horen, dus das best kut, en natuurlijk is mijn radio functie ook weg.

ik blijf denk ik nog maar een tijd met m`n sx1 lopen want een waardige opvolger is er zo te zien nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:26:
de mp3 loopt soms vast maar niet vaak, ik ben btw mijn headset kwijt en het geluid via de speaker is niet om aan te horen, dus das best kut, en natuurlijk is mijn radio functie ook weg.

ik blijf denk ik nog maar een tijd met m`n sx1 lopen want een waardige opvolger is er zo te zien nog niet!
De S700i misschien? :9~ De SX1 heeft inderdaad dat af en toe hij een mp3 heel lang moet laden lijkt wel, heb hier over gebeld met Siemens en die kunnen er niks aan doen helaas...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.