[Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste
Acties:
  • 180.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Was al bang dat het verkeerd gelezen ging worden ;) Ik bedoel niet 24 foto's per seconde máken, maar in je uiteindelijke video 24 foto's per seconde stoppen.

Hoeveel foto's je per seconde/minuut/uur maakt is natuurlijk helemaal aan jezelf en hoe snel je de timelapse wilt laten verlopen. Tussenpozen van 10 seconden (6 per minuut) kan soms al erg lang zijn. Ik zou beginnen met tussenpozen van enkele seconden, je kan altijd nog versnellen in de nabewerking.

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 21-09-2014 01:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

@luxicon, het idee is goed maar de uitvoering kan beter. en daarmee bedoel ik vooral de nabewerking. de schaduwen zijn helemaal zwart en er zit teveel helderheid/clairety in de wolken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xibalba
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
@Radeon: Lekkere foto. Sfeervol. Die randjes licht op de schepen zijn perfect.

@Steeffoon: De 1e foto is erg fijn. Misschien zit er nog een betere uitsnede in, maar zo is ie ook al top :)
Ik ben zelf net terug van een midweekje Texel en heb ook maar eens een zonsondergang geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/nx80v9.jpg
Canon EOS 600D | Canon 10-22mm | 10mm | 1/100 | f/8 sunset Texel by Niels Buddiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32

Steeffoon

Smartphone-nerd

xibalba schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:20:
@Radeon: Lekkere foto. Sfeervol. Die randjes licht op de schepen zijn perfect.

@Steeffoon: De 1e foto is erg fijn. Misschien zit er nog een betere uitsnede in, maar zo is ie ook al top :)
Ik ben zelf net terug van een midweekje Texel en heb ook maar eens een zonsondergang geschoten:
[afbeelding]
Canon EOS 600D | Canon 10-22mm | 10mm | 1/100 | f/8 sunset Texel by Niels Buddiger
Dankjewel:)

Mooi ook! toffe plaat! :Y

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Xibalba , foto kijkt niet helemaal lekker.. Komt door de compositie denk ik. Ook veel donkere voorgrond. Het geheel lijkt me een beetje onderbelicht ( = needs editing :p )

Vanochtend half wakker tijdens het uitlaten van onze hond deze sfeer/mistfoto geschoten.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2950/15179829098_870d03ffbc_b.jpg

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 19:23

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mooie sfeervolle opkomst. Die eend / meerkoet / zwemdingus voegt ook nog wel wat toe.

Ik had vanmorgen belabberd weinig zon. Volgens mij de enige plek in Nederland waar de mist tot aan de hemel reikte (voor de geïnteresseerden: in onderstaande foto zit het zonnetje rechts net onder het midden).
Tijdstip-technisch een zonsopkomst, maar zou ook midden op de dag gemaakt kunnen zijn :+

Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Miscellaneous/i-XdDfDg5/0/L/DSCF4040-Edit-2-L.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BlaTieBla op 29-09-2014 16:31 . Reden: Nu zonder extra friemeltjes ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

Beide sfeervolle platen heren!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:27
Inderdaad, zeer sfeervolle platen!

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3904/14876290756_4f61c77b16_c.jpgRandom photo title, on Flickr

HDR geschoten geschoten tijdens onze zomervakantie op Texel.

• Hahn
In eerste instantie vind ik het een cool ogende foto, maar qua kleuren klopt 'ie voor m'n gevoel niet. En dan bedoel ik niet het feit dat de kleuren een beetje te hard knallen (vergeleken met de werkelijkheid bedoel ik dan), maar meer dat de lucht niet strookt met de werkelijkheid.

De linkerhelft van de lucht lijkt/is(?) een zonsondergang, maar de rechterhelft is een vrolijk blauwe lucht, alsof de zon nog hoog in de lucht hangt. Dat geeft in mijn hoofd wat kortsluiting :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 27-09-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Laatst online: 20:27
Grappig dat je dat zegt. Ik begrijp het wel. Maar ik heb qua nabewerking niks gedaan wat andere kleuren oplevert. Het is een HDR, na samenvoeging van de verschillende opnames heb ik uiteraard op globaal niveau wat gesleuteld aan verzadiging etc, maar ik heb geen lokale kleuraanpassingen gedaan.

Het was gewoon een aparte zonsondergang, juist daarom ben ik ook foto's gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00

Barrycade

Through the...

Voor een zonsondergang is dan de voorgrond en de lucht dan wel erg licht uit de HDR komen rollen.

@ BlatieBla: lekker sfeertje, maar wat zijn die friemeltjes bovenin de foto?

@ Lasteraar, ook hier een lekker sfeertje, maar de zon midden in de foto en de bomenpartij die veel opsnoept voelt voor mij wat ongemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Barricade: helemaal correct. Dat zijn waren friemeltjes :)
*kuch* analoge camera fx-preset-filtertje *kuch* (maar dat heb je niet van mij)

@RobB_W: Een zonsondergang met veel cafeïne op lijkt het wel. De lucht vind ik dan nog wel meevallen, maar dat gras klopt in mijn hersenpan ook niet helemaal. Te licht (voor mijn gevoel) bij een zon die al onder de horizon zit.

[ Voor 1% gewijzigd door BlaTieBla op 29-09-2014 16:32 . Reden: foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34

Polariteit

Fietsende fotografeur

@RobB_W: De lucht is best tof met die kleuren. De voorgrond vind ik wat minder qua kleuren en licht, past ook naar mijn idee niet bij de lucht.

Dat blauw en paars geloof ik trouwens weer wel. Als er geen wolken/sluiers in de lucht hebt blijft het vanzelf best lang blauw ver van de horizon af :)

@BlatieBla: Mooie sfeervolle foto, maar zou toch even de typex erbij pakken voor de friemeltjes ;)

@Lasteraar: Mooi met dat licht en die vogels. Voorgrond had wel iets lichter gemogen...

@xibalba: Nette compo met mooie kleuren en licht. Vind de foto wel erg aan de donkere kant om eerlijk te zijn...

En is de horizon nou scheef of lijkt dat maar zo?

@Luxicon: Fijne dreigende lucht, alleen het reepjes 'gras' op de voorgrond vind ik personlijk te kort.

@ex1500: Toffe plaat, vind dit altijd een mooi uitzicht zo over die stad. Alleen jammer van de afgeknipte mensjes onderin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:52

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Lasteraar: Lekker sfeertje, geen commentaar verder.
Blatiebla: Wat een mist, alleen vind hem persoonlijk net een tikkie teveel vignetting hebben. Wel lekker sfeertje zo met die kleuren.
RobB_W: IIk snap de foto niet helemaal :P Ik zie een helder blauwe middag lucht in het midden en links een zonsondergang. Het ligt misschien niet aan jou foto maar aan de omstandigheden van dat moment. Ik weet niet wat ik er verder van moet vinden eigenlijk...

Nog eentje die ik geloof ik hier nooit gepost heb maar wel al een tijdje op mijn flickr had staan. Misschien dat ik er nog meer uit kan persen nu ik wat verder ben met LR, maar ben eigenlijk wel tevreden zo.
Edit: Thanks Deathchant, nog net iets aangenamer weten te maken mede door jou tips (:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14228689041_7b7e34bfd6_c.jpgGolden sunshine by Mr Pingu, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Pingu op 02-10-2014 11:19 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

RobB_W; de kleurtoning vind ik mooi, maar het geel/oranje lijkt iets te verzadigd
@mr Pingu: hij lijkt erg groenig, ook zo rond de zon. Ik zou proberen em iets feller te maken zodat je meer ziet dat de zon op de voorgrond schijnt. Wellicht de whites of lights omhoog krikken en dan de highlights bij de zon zelf omlaag krikken? Witbalans iets meer richting magenta schuiven en met een shadow-brush de schaduwen in de bomen een klein beetje omhoog halen.

Ik heb er ook nog een paar van mijn laatste vakantie in Schotland (mid-september 2014):

1:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2942/15207809517_83b34e197f_c.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2947/15350477221_2da3d655ed_c.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2944/15166922899_b0805e369c_c.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2941/15207730288_b873f8247e_c.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3906/15166923629_6d18e8b6f1_c.jpg

Dit landschap herkennen jullie vast wel van mijn vorige cases ;)
6:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3879/15366426321_e92c1663b8_c.jpg

En als laatste een zonopkomst:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3903/15207803839_a251a3b5d4_c.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 01-10-2014 20:13 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50
Heel fraaie plaat, die 5de, Deathchant. Prachtige kleuren en diepte. 6 vind ik ook een aangename compositie hebben door de weg en het meertje. Wel komen de kleuren/licht daarin wat onnaturlijk over (vooral bewolking)

Mr Pingu: ongetwijfeld een heel aangename zonsondergang, maar ook héél moeilijk vast te leggen. De warme kleuren komen nog wel door, maar het dynamisch bereik is toch wat onvoldoende. Verder prima plaat hoor :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja, nummer 5 !
Skitterend !

2 en 6 vind ik wat minder. Maar die andere zijn ook erg fraai !
Maar nummer 5 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik vind die 5 juist drie keer niks. Die tweede had wat meer contrast moeten hebben bij de bergen en wat minder clipping in de lucht, dan was die ook erg mooi geweest denk ik. Maar qua zonsopgang/-ondergang vind ik 3 verreweg het mooist: erg mooie kleuren en dat water is schitterend! Verder vind ik 6 een mooie landschapsplaat, maar als zonsopgang-/ondergang is hij niet echt geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@lasteraar: Mooi! De zon staat wel wat in het midden. De eend maakt het wel af vind ik.
@BlaTieBla: Erg mooie sfeer, mysterieus. Een zonsondergang haal ik er echter niet uit.
@RobB_W: Mooie plaat, maar ik zie er geen zonsondergang in. HDR had ik wel gegokt.
@Mr Pingu: Ik zie net wat teveel voorgrond. Misschien is een crop mooier waardoor ook de zon niet zo in het midden staat.
@Deathchant: 1 had wat meer contrast mogen hebben, de voorgrond is een beetje flets. 2 heeft net teveel clipping in de lucht. 3 heeft een mooie compositie en een mooie sfeerplaat. 4 doet me niet zoveel. Je was waarschijnlijk net te laat, met de zon boven de bergen lijkt me deze plaat erg mooi. 5 is mijn favoriet. 6 doet mij ook niet zoveel, het is een standaard landschap foto.

Ik heb een wat onconventionele zonsondergang foto, gemaakt tijdens de 24 uur mountainbike race in Nuenen van afgelopen zondag. Deze is van mijn teammaatjes (ik reed overigens niet mee). de achterste heeft de race trouwens gewonnen 24h solo.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9378940/Bikes/Gulbergen2014/gallery/content/images/large/_MG_0922.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Zonoskar: Enerzijds toffe foto door de fietsers, en mooie licht. Anderzijds vind ik het licht dat op ze valt niet zo mooi. Het lijkt niet te kloppen met het licht op de achtergrond...

@DeathChant: Mooie serie, nummers 1 en 5 springen er wat mij betreft wel uit. De laatste vind ik ondanks de spectaculaire lucht het minste. De voorgrond is te donker en oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@marceltuit: Het licht wat op ze valt? Je bedoeld de flitser, of het lampje van de achterste fietser op de voorste?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oeh uiteenlopend commentaar, dat is spannend ;)

De clipping bij 2 ben ik het volledig mee eens en dit gebeurt me te vaak helaas. Geen idee hoe ik dat moet wegkrijgen, zonder de hele vlek weg te clonen (ik ben geen photoshopper).

@inquestos: Ik had veel rood-paarsige zonsondergangen, dus geluk was ook een beetje met me deze vakantie ;) De kleuren waren toch echt zo. Het enige wat ik in de lucht gedaan heb is een highlights-gradient filter overheen gedaan, en het blauw saturation op +16 gezet, that's it.

@Kid (hi overigens :) ) Waarom precies vind je nummer 5 "drie keer niks"?
offtopic:
oh het wordt overigens toch de U2713H van Dell. Ik ben al wat geld opzij aant zetten, zodat ik eindelijk van mijn TN-paneel af kom.

Nummer 3 vind ikzelf dan iets meer een "klassieke" zonsondergang.

Ik lees hier en daar dat er meer contrast zou moeten (o.a. bij 1 bij de bergen)....Ik snap het, en vroeger deed ik dat ook, maar vergeet niet dat deze foto's zoveel mogelijk de werkelijkheid benaderen. Ik ga niks extra belichten als dat in de echte wereld ook niet zo was tenzij er echt geen details meer zichtbaar zijn. Dus ja, sommige foto's zijn wat donker, maar dat krijg je nou eenmaal bij een zonsondergang ;)
Qua contrast bij de bergen....als ik contrast zou toevoegen dan zou alles nóg donkerder worden en dan zou naar mijn mening de "laagjes"overgang naar de bergen teveel "wegvallen".

@zonoskar, ja ik was behoorlijk "te laat" bij #4 :) Het was al bijna 20:45 daar en je moet toch wel een uur eerder zijn om de zon nog tussen de bergen te zien.
Coole foto van jou overigens. Ik vind het wel wat hebben dat je voorste onderwerp gewoon scherp is, en dat je bij de achterste beweging ziet.

@marcel, dankje :) Ik denk dat ik het wel eens ben met jou en Kid over #6. Was om 07:00 genomen dus waarschijnlijk stond de zon net al te hoog om echt als zonopkomst te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:14:
@Kid: Waarom precies vind je nummer 5 "drie keer niks"?
Dat water heefft wel wat al vind ik het niet echt bij de rest van de foto passen. De bergen in de achtergrond hebben ook wel wat, maar vervagen te snel in de lucht. De voorgrond spreekt mij alleen niet echt aan, maar het grootste minpunt vind ik de lucht. Dat is nu een beetje een contrastloze waas met wat clipping waar de zon zit. Dit betekent overigens niet dat het een slechte foto, maar vooral dat ik het niks vind.

Overigens zitten er ook een aantal hele mooie foto's in jouw series en ik vind 3 daar verreweg het mooist van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ah ok. Ja het enige wat ik kan zeggen over 5 is dat de lucht sowieso wat heiig was, maar ik zie nog hier en daar een wolkje. Maar ja de ND110 10 stops filter (om het water wat minder rimpelig te maken) vaagt het ook nog wat meer uit.
Meer contrast toevoegen heb ik geprobeerd, maar vind ik zelf niet natuurlijk ogen. En ja de clipping....buiten HDR en photoshop weet ik geen manier om dit anders te doen behalve de highlight tone priority aan te zetten op mijn 40D, maar dan kan ik "maar" tot ISO200 gaan.

Maar dank voor je reactie ;) 3 vind ik zelf ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Deathchant: zoals altijd weer prachtige foto's.
@zonoskar: mooie foto, alleen is de bewegingsonscherpte op de tweede fietser erg afleidend

Twee van vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Miscellaneous/i-hD7ZL3g/2/M/DSCF4188_89_90-M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Miscellaneous/i-jk5sFXG/1/L/DSCF4156-Edit-L.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door BlaTieBla op 03-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483607

Die eerste is goed gelukt! :D redelijk uitgebeten wit, maar vind het nog acceptabel. Ik was vanochtend speciaal naar Appelscha gereden, maar was echt veel te mistig om dit soort foto's te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:19
BlaTieBla: Bekend plekje, maar mooi uitgevoerd! Fijn licht en die schapen zijn een leuke toevoeging! De tweede vind ik een tikje grauw, maar het kan er nog net mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

Karel V

Een simpele ziel

Wel grauw maar ook sfeervol. In het groot oogt het net iets minder (onscherpe achtergrond die de aandacht vraagt en daarom beter scherp had kunnen zijn) maar anders had ik het wel een showcase foto gevonden.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@BlatieBla: Die eerste is nice, mooi dat tegenlicht zo gefilterd door de bomen. Schapies maken het af.

@Zonoskar: ik bedoelde het flitslicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@MHJ: het is altijd weer afwachten wat het weer brengt. Vorige week nog een miezerige zaterdag morgen gehad met veul te veul dikke kleffe mist. Dit keer droogde het redelijk netjes op al zeg ik het zelf.

@de_rest, thanks. Ik heb er nog even aangedacht om de eerste in het HDR topic te plaatsen. Die tweede is volgens mij op f/8 geschoten en zou op de achtergrond ook scherp moeten zijn, maar ik ben bang dat de mist roet in het eten gooit op het scherpte-vlak.

[ Voor 31% gewijzigd door BlaTieBla op 03-10-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dan nog, is ook de 2e foto een aangename foto om te kijken. Wazigheid door mist is niet erg :)
Die eerste is ook echt cool, alhoewel ik moet toegeven dat je, als je in de vluchtigheid kijkt, niet direct opvalt het het een rijtje geiten/schapen zijn. Wellicht omdat ze redelijk klein zijn in de foto, maar absoluut een coole foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Deathchant schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:30:
Dan nog, is ook de 2e foto een aangename foto om te kijken. Wazigheid door mist is niet erg :)
Die eerste is ook echt cool, alhoewel ik moet toegeven dat je, als je in de vluchtigheid kijkt, niet direct opvalt het het een rijtje geiten/schapen zijn. Wellicht omdat ze redelijk klein zijn in de foto, maar absoluut een coole foto!
Ik moet zeggen dat ik de schapen bij deze foto's helemaal niet opgemerkt had. Ze waren achter me aangelopen en door een 12mm lens oogt toch alles al kleiner. Pas toen er eentje over begon te steken merkte ik ze op en bleek dat ik al 6 foto's had met schapen op een rij :)
Frappant is ook dat ik standaard eerst -tig ZW omzettingen geprobeerd heb, maar uiteindelijk is de kleur blijven hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door BlaTieBla op 03-10-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:30:
imo een foto die je op groot formaat MOET zien, komt ie beter tot zijn recht dan het formaat hier in het topic (kwam ik ook pas net achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

marceltuit schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:33:
[...]

imo een foto die je op groot formaat MOET zien, komt ie beter tot zijn recht dan het formaat hier in het topic (kwam ik ook pas net achter :)
ik gooi altijd de standaard 'large' variant op GoT. Via de link kan je tot zo'n beetje desktop vullend formaat als je wilt (zoals je al gemerkt had blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooi sfeertje in die 1e foto Blatiebla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja :-) Leuk idd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3933/15446484101_b63f020e4e_c.jpgSunset @work by mdheijer, on Flickr

Pas geleden op me werk nog een mooie zonsondergang kunnen vast leggen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50
Mooie locatie en standpunt. Wel flinke overbelichte plek, en de voorgrond is wat donker. Je was misschien net te laat dus.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:45
Voorgrond is wat donker inderdaad. De overbelichting stoort mij niet zo, past wel bij de kleuren.

Van mij een van de vakantie in Turkije :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3836/15197404269_d993b249aa_c.jpgKusadasi 13 by Nick Hidding, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Die turkse zon vind ik super, zeker met de reflecties een erg originele plaat hier tussen al die klassieke zonsop/ondergangen :)

Alsnog een wederom klassieke ondergang:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3945/15343562320_edfacec3c7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39

Beaves

Usque ad Finem

@Radeon Vind het een mooie foto, de zon vind ik allerminst overbelicht, echter zou ik de voorgrond wel iets lichter willen zien, volgens mij wordt het dan een nog betere foto.

@Tosemime, mooie foto met een fijne sfeer!

Ik heb zelf een aantal weken geleden, met de Waalcrossing een HDR gemaakt van de tribune en de zonsondergang, na afloop van alle festiviteiten.
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2947/15170056509_6175b42e79_b.jpgRondom de Oversteek-0046_7_8 by Jsuyk, on Flickr

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@Beaves
Wel een tof beeld maar vind het iets teveel HDR toning, mag van mij wel meer controst in en wat meer kleur, voornamelijk in het onderste deel van de foto (grond, gebouwen etc).
@moozzuzz
Ik vind de verhouding niet zo lekker. Wel een mooie verschijning maar bovenin zit imo teveel ruimte en onderin te weinig.

Afgelopen zomer weer op vakantie geweest langs de Côte d'Azur, deze shots stonden al een lange tijd op me wishlist, en wou Monaco graag tijdens zonsondergang eens van dit perspectief schieten.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5608/15494822375_b835543b93_c.jpgMonte Carlo Harbour, Monaco

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2945/15471722116_24b5dc4d48_c.jpgMonte Carlo by richardbrunsveld.nl, on Flickr

[ Voor 37% gewijzigd door Richard! op 26-10-2014 19:00 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De eerste foto zou ik niet echt onder zonsondergang scharen, aangezien de zonsondergang zelf niet zichtbaar is*, maar ik vind ze allebei wel erg goed geslaagd :)

* Het is wel te zien dat 'ie tijdens een zonsondergang gemaakt is, maar dat is voor mij niet helemaal de definitie van een 'zonsondergangsfoto' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ja, je ziet het niet letterlijk maar vond hem wel zonsondergang-waardig :P

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
zinloze reply

[ Voor 100% gewijzigd door Universal Creations op 26-10-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Ik vind die van BlaTieBla erg mooie sfeer platen.
En bij moozzuzz vind ik de wolken wel mooi dramatisch.
De andere niet echt speciaal behalve de locatie. Die tribune heeft een lens flare en de tribune staat zo ver weg dat je geen detail kan zien.
Bij de turkse zons ondergang vind ik de stoelen niet echt intressant.
Monaco is wel mooie plaat super veel detail, echter vind ik deze ook niet zo intressant.

[ Voor 76% gewijzigd door Haas_nl op 26-10-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543090

Beaves, beetje over the top HDR wat mij betreft, ik zou een meer natuurlijk contrast mooier vinden.

Richard, wat een lekkere kleuren! Precies op het juiste moment geschoten wat mij betreft! De tweede vind ik het lekkerst wegkijken, hoewel ik het wel eeuwig jammer vind van dat asfalt "plein" rechts onder in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Richard: Hele gave platen, mooi werk! Kleuren zijn super. Ben het wel eens over dat plein in de tweede foto, zo zonde :(

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7515/15463015078_a655e56f20_c.jpgJetty sunset @ Alblasserdam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Marcel, dit is eens een andere steiger-in-water foto dan die ik regelmatig voorbij zie komen. Ik vind em prettig om naar te kijken. De "tuit-kenmerken" komen weer goed tot zijn recht: felle kleuren die bij elkaar passen, spiegeling, en kalmte. I like it!

Ander vraagje: merk jij dat je meer randscherpte krijgt met de 10-22 als je em hoger dan f/8 afstopt? Ik namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx :)

Over de 10-22 en randscherpt, als ik eerlijk ben merk ik ook amper verschil in de range van pak hem beet 7.1-15 (onder of boven kom ik bijna nooit). Ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik ook niet echt zit te pixelpeepen hoor ;) Ik stoor me vaak meer aan de uwa-vervorming :(

Met mijn vorige UWA(tamron 11-18) was het wel extreem trouwens, alleen 8-9-10 was nog enigszins acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik stoor me juist aan de randonscherpte en juist niet aan de UWA vervorming. Dat kan ik wel corrigeren in LR.
Ik vroeg dat omdat jouw foto op f/10 geschoten is; een waarde die ik nooit gebruik omdat het geen randscherpte verbetert. Max dat ik gebruik is f/8. Bij hoge uitzondering (semi macro bij mijn vriendins producten) wil ik wel eens f/11 gaan.
Maar ja, ik ben toch ook een beetje een pixelpeeper. De 10-22 is wel gewoon echt een goeie lens hoor, alleen die randonscherpte stoort me een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mwah, zoals gezegd in landschappen merk ik nooit zoveel verschil. Ik gebruik het vaak meer om iets langere sluitertijden te halen :-)

Goede lens is het sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit is niet zozeer de zonsondergang zelf, alswel het effect ervan op een bergkam.
Wordt ook wel 'Alpenglühen' (engels: 'Alpenglow') genoemd.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8492/8363641575_014d97cb1c_b.jpgHike19 by Chasa:Imago, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ja mooi licht is dat :)

Qua compo vind ik echter je foto niet zo heel spectaculair..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@ehtweak: als ik 'snel' kijk dan is het net alsof er slordig met een (photoshop) brush gewerkt is. Blijkbaar investeert de natuur ook in Adobe spullen :D
Het is een mooi natuurlijk verschijnsel, maar zoals hiervoor al aangegeven is doet de foto voor mij verder ook weinig spectaculair.

Eentje van mij die gemaakt is op/in de Wadi Rum in Jordanie.
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Holidays/Jordan/i-p5zW8Hf/1/L/DSCF5322-L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Marcel zag gelijk dat ie van jou is. Lekkere kleurtjes, en een rustige en mooie plaat. Ik wil ook een groothoek...
@ehtweak, mis eigenlijk een onderwerp. In het echt is dat heel mooi, maar nu is het niet meer dan een registratie.
@BlaTieBla. Kijkt wel lekker weg maar vind hem eigenlijk ook wel weer heel donker, tenminste de wolkjes dan. De voorgrond is wel lekker zo.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7579/15775537092_46b3ebd2b6_c.jpgSunset by Mr Pingu, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Pingu op 14-11-2014 11:35 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
BlaTieBla schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:33:
Eentje van mij die gemaakt is op/in de Wadi Rum in Jordanie.
[afbeelding]
Mooi, al denk ik nog beter als je er de onderste 10-15% er nog afcropt. Daar is namelijk (op mijn scherm) weinig detail terug te vinden noch een interessant silhouet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Erg lekkere plaat Mr. Pingu. Er zou inderdaad nog een reepje onderaan af kunnen, maar echt nodig is het niet naar mijn mening.

Deze is van rond het 12:00 vanmiddag, de zo'n was eigenlijk net op hier (Noord Zweden) en komt ook niet veel hoger dan dit... of je het helemaal officieel een zonsopkomst of ondergang kan noemen durf ik niet te zeggen, maar lekker licht geeft het wel.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7492/15166916874_a9716909e8_c.jpgCold but warm

En als ik even helemaal met de topicnaam mag breken, wat vinden jullie van een maan opkomst? :P Past beter in Nachtfotografie, dus ik post hem wel even op klein formaat, maar ik vond het wel wat hebben zo. Een paar mensen hier dachten dat ik de zon en sterren in één foto had gekregen ;).

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5608/15602036370_6c60656ecd_n.jpg
Moon rise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
@propane: zeer mooie foto's met heerlijk licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
Mooi propane, vind vooral de tweede mooi, komt niet zo mooi uit op deze kleine thumbnail maar groot wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bedankt!

Ja, de eerste is ook een beetje een standaard kleine DoF plaat :P. Maar ik was toch blij met het resultaat. De moon rise was ik ook erg tevreden mee, weer eens wat anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

@Mr pingu, Erg mooi, zou inderdaad iets van de onderkant af croppen. Dan ligt de waterlijn ook niet meer in het minden maar meer volgens de rule of thirds.

@Propane Heel nice! Bij de tweede mis ik op de 1 of andere manier wat kleur in de lucht.

Eergister stond de lucht hier bijna in de brand, helaas was ik te laat. Toch deze nog gemaakt in de laatste minuut dat er nog warme kleuren in de lucht zat.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7525/15777678292_de141dbefc_c.jpgDSC_1742

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Modman: Hele mooie silhouetten en kleuren. Misschien wel even dat raampje onderin wegpoetsen? Valt een beetje uit de toon :)

@Propane: Ik vind het een mooie foto, lekker laag standpunt en erg mooi licht. Goed werk! Wel vind ik die palen/bomen op de achtergrond jammer.

@MrPingu: Hele gave foto, mooie kleuren en reflecties. Tof met die zwaan. Op een of andere manier vind ik alleen de positie van de zwaan niet zo prettig kijken, denk dat ik hem fijner zou vinden als hij wat meer naar voren zou zitten.

@BlatieBla: hele mooie lightbeams, goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Mr Pingu: die zwaan maakt de plaat wel. Zonder was die een stuk minder interessant geweest.
@Propane: mooi kleuren in de eerste. De drie verticale banen vindt ik een beetje afleiden. Misschien iets van de bovenkant croppen? De maan kan de perceptie van dag of nacht in een foto in sommige gevallen flink verstieren :).
@The Mod Man: prachtige plaat en ook meteen goed in het seizoen met die zwarte piet (??) op het dak.

Het klopt dat de voorgrond bij mijn vorige plaat wat donker is. Op print is er gelukkig nog wel wat doortekening. Er wat extra's van af croppen aan de onderkant vond ik niet werken omdat de verhouding dan in mijn ogen niet meer klopte. Van die ene ondergang heb ik gemiddeld denk ik wel 1 foto per 10 seconden. Onderstaande is niet heel veel later gemaakt. Minder zonnebanen, maar meer voorgrond.

Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Holidays/Jordan/i-CsvQtHR/1/L/DSCF5343-L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 19:45
@modman: Wie of is dat ding daar op dat dak? Lijkt wel de duivel, met die hoorns & drietand :p
De toren lijkt me wat naar rechts te hellen of niet?
@blatiebla: vind hem beter eigenlijk. Zonnebanen of "god rays" zou je nog kunnen beklemtonen met een subtiele brush ;)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
marceltuit schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:50:
@Propane: Ik vind het een mooie foto, lekker laag standpunt en erg mooi licht. Goed werk! Wel vind ik die palen/bomen op de achtergrond jammer.
BlaTieBla schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:06:
@Propane: mooi kleuren in de eerste. De drie verticale banen vindt ik een beetje afleiden. Misschien iets van de bovenkant croppen?
Die verticale strepen zijn palen van een hek. Ik krijg ze helaas niet onopvallend weg gepoetst, maar dat zal nog aan mijn gelimiteerde post-proces skills liggen ;). Ik wil eigenlijk niet meer van de bovenkant af croppen, naar mijn idee sluit je dan de zon als het ware op in dat kleine schijfje lucht, als dat een beetje logisch klinkt... Zag er naar mijn mening een beetje apart uit.

@Modman: Super kleuren en een mooi silhouet er voor. Je zou zoals eerder genoemd inderdaad het raampje weg kunnen poetsen of croppen om het silhouet compleet te houden. De kleuren zijn perfect voor Flickr trouwens :).

@BlaTieBla: Ik vind de tweede versie wat mooier, omdat je meer warmte erin hebt zonder dat de indruk van het landschap en diepte al te veel verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ok duidelijk, dan gewoon laten zitten. Stoort minder dan als ze slecht weggewerkt zijn :)

• Propane
  • Niet online
Kleine crosspost uit het "Gave foto's met een smartphone" topic...

Nog een Zweedse zonsopkomst, dit keer met mijn smartphone gemaakt. Maar ik vind hem wel prettig eerlijk gezegd, de sporen naar het schuurtje trekken je toch wat de foto in naar mijn mening. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5612/15640729139_a5a26a6ab0_c.jpg
Sunrise [Lumia 930]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Propane schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:59:
Kleine crosspost uit het "Gave foto's met een smartphone" topic...

Nog een Zweedse zonsopkomst, dit keer met mijn smartphone gemaakt. Maar ik vind hem wel prettig eerlijk gezegd, de sporen naar het schuurtje trekken je toch wat de foto in naar mijn mening. Wat vinden jullie?

[afbeelding]
Sunrise [Lumia 930]
i like. Al trekken de schaduwen me meer in de foto dan het karre/autospoor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik vind hem mooi, het schtuurtje had van mij echter nog wel iets meer naar de voorgrond gemogen en iets lichter. Kunnen die Lumia's nou RAW? Anders kan je misschien de schaduwen van het schuurtje nog iets optrekken.

Bedankt voor de tips trouwens, heb hem iets strakker gecropt en het bevalt me wel. Staat alleen nog niet op flickr :P

[ Voor 21% gewijzigd door Mr Pingu op 21-11-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:41:
Ik vind hem mooi, het schtuurtje had van mij echter nog wel iets meer naar de voorgrond gemogen en iets lichter. Kunnen die Lumia's nou RAW? Anders kan je misschien de schaduwen van het schuurtje nog iets optrekken.
Een paar van de 'flagship' modellen kunnen inderdaad in DNG/RAW schieten. In die mode schiet hij een 19MP (of 16MP, afhankelijk van de aspect ratio) plaat in RAW en downsampled daarvan een 5MP JPG met wat standaard aanpassing aan contrast, saturation en dergelijke.

De RAW heeft uiteraard niet hetzelfde potentieel als die uit een doorsnee DSLR, maar je kunt er toch lekker mee spelen. Ik zal straks deze nog eens door Lightroom halen, kijken of ik die schaduw inderdaad nog wat kan aanpassen.

Bedankt voor de feedback beiden trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi Propane! Dat licht en die schaduwen werken perfect hier, en eens met moozzuz omtrent het spoor ;)

Enige minpuntje vind ik die paarsige vlek. is dat een flare of zo? Lijkt wel een vette vingerafdruk :o

Van mij ook een plaatje. Al twijfel ik bij dit soort platen altijd over of het wel het juiste subforum is, maar goed ik zie kleuren van een zonsondergang dus daarom maar hier :P

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7534/15581616577_ab14195bff_c.jpgColumbus @ Ohio by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@marceltuit: Mooie plaat en kleuren, maar ik zou de onderste helft en 1/5 van de linkerkant afknippen. Het zand, water en graafmachine in die regionen vind ik weinig toevoegen en leiden eerder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
@ propane, erg mooi! vooral het schaduw/lichtspel maken het een mooie foto!
@marceltuit , op zich wel mooi, maar de voorgrond leidt mij te veel af van de rest van de foto waar het eigenlijk om gaat.

Eentje van mij, een wat klassiekere zonsondergang:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5616/15792194101_0fb333a2cf_c.jpgSunset over Krugerpark by ikmattie, on Flickr

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
De voorgrond vind ik bij die van Marcel Fluit juist wel interessant. Zonder oogt die misschien wat rustiger, maar vind het geheel wel bij elkaar passen. Iets van de onderkant af croppen zou misschien nog kunnen zonder dat de foto heel erg veranderd. Net boven waar de stenen links onder beginnen. Dan mis je wel een stukje van de spiegeling van het gebouw.

Hier eentje van mij nog vanuit de zomer. Ik had de lens die dag afgehaald zag ik net. De flare is misschien iets te opvallend.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8649/15863618955_23c5238cdf_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:24
@ikmattie Wat een prachtplaatje :) Zou leuk zijn als er net toevallig een olifant tussen stond, maar dat is een beetje geluk hebben. De silhouetten zijn gewoon erg mooi!

Deze is al weer van een tijdje geleden, toen ik op vakantie was in Kaapstad. Genomen vanaf seinheuvel richting Leeuwkop. Het is een drukte van belang op seinheuvel tijdens zonsondergang :)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5503/11884274415_970debb204.jpg
Cape Town by m.vanwijk, on Flickr

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Luxicon: Lekkere kleuren en licht. Flare onderin is idd iets te veel van het goede.

@Marinusvw: mooie silhouetten. Lucht zou ik persoonlijk iets afgeknipt hebben, tot vlak boven de wolken.

Gisteren prachtige zonsondergang:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7490/15781742989_b266965770_c.jpgStairway to the beach @ Maasvlakte 2 by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@marceltuit: idd een mooie (hollandse) zonsondergang. Ik weet alleen nog niet wat ik met het 'uitwaaieren' van de voetstappen beneden aan de trap moet. Het leidt af als het om de zonsondergang gaat.
Wel mooi om te zien hoe mensen zich voortbewegen (patronen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Als mierenneuker (op n ander z'n foto's that is ;^) vind ik 't spijtig dat de 2 leuningen niet symmetrisch zijn. Verder mooie belichting & indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@the mod man dat raampje onderin is ook wel weer interessant als kleurtegenstelling. Maar dan moet ie er niet zo 'los bijhangen'. Toch maar wegshoppen zoals @marceltuit zegt?
@ikmattie gewoon gaaf. Niks meer aan doen
@marceltuit deels wel eens met moozzuzz, maar dan is de horizon weer niet recht en dat vind ik eigenlijk belangrijker

JFK luchthaven leek bijna in brand te staan, zo knalde die laaghangende zon naar binnen. Paar foto's geschoten, maar daar liepen de vier mensen steeds 'verkeerd'. Hier lopen ze mooi los van elkaar. Geeft zo ook de rustige hectiek van zo'n plek wel weer m.i.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8679/15797151507_e70bff1894_c.jpgJFK Sunset by K_S_, on Flickr

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Propane
  • Niet online
marceltuit schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:40:
Mooi Propane! Dat licht en die schaduwen werken perfect hier, en eens met moozzuz omtrent het spoor ;)

Enige minpuntje vind ik die paarsige vlek. is dat een flare of zo? Lijkt wel een vette vingerafdruk :o
Excuses, tijdje dit topic over het hoofd gezien :P. Ja, die paarse vlek is een nare soort flare. Ik heb nog niet geprobeerd hem weg te werken, denk dat het lastig wordt vanwege het formaat van de vlek.

Mooie foto van Columbus trouwens. Ik zou hem hooguit wat croppen zodat de rechter oever in de rechter onderhoek uitkomt, en misschien eens kijken hoe het eruit ziet als je de linker zijde van de foto cropped tot op het gebouw links. Ik heb het idee dat dat de linkerzijde misschien minder leeg doet aanvoelen.

@ikmattie: Wow, heerlijke plaat :). Zou zo de header image voor een reisbureau website kunnen zijn of iets dergelijks.

@Luxicon: Flare doet inderdaad wat afbreuk aan de plaat. Verder wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Propane: Denk het wel zeker dat wegwerken van die flare lastig wordt, althans dat vind ik altijd wel.

Thanks voor je suggestie, ga ik eens proberen :)

@letatcest: leuke foto, alleen zonde dat hij onscherp is. Kleuren zijn top!!!

@moozzuz: Mee eens, zag het ook pas achteraf dat de boel niet symmetrisch was. Het was helaas ook al redelijk donker; dus tripod precies in het midden zetten ging wat moeizaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 23:13
Wat een pracht foto's allemaal!

Hier een foto van eerder dit jaar in Senegal:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7575/15637783310_cb058e80a9_b.jpg

En nog een wat oudere (crop) in Myanmar:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7555/15637208998_45e37bf9d0_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

marceltuit schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:51:

@letatcest: leuke foto, alleen zonde dat hij onscherp is. Kleuren zijn top!!!
Ah ja, nou ja, als zo'n klein fotootje is de onscherpte lelijker, groot op het scherm vind ik het wel weer kunnen eigenlijk, vooral ook omdat de kleuren zo zijn. Had een paar foto's met veel mindere compositie die wel scherp waren, maar die waren direct doodsaai ;)

@Martijn.Hermans de eerste foto is gewoon mooi. De tweede vind ik heel intrigerend. Blijf er naar kijken, vooral omdat er voor mijn gevoel iets niet 'klopt' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
@martijn misschien goed commentaar geven op andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

letatcest schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:59:
[...]

Ah ja, nou ja, als zo'n klein fotootje is de onscherpte lelijker, groot op het scherm vind ik het wel weer kunnen eigenlijk, vooral ook omdat de kleuren zo zijn. Had een paar foto's met veel mindere compositie die wel scherp waren, maar die waren direct doodsaai ;)

@Martijn.Hermans de eerste foto is gewoon mooi. De tweede vind ik heel intrigerend. Blijf er naar kijken, vooral omdat er voor mijn gevoel iets niet 'klopt' of zo.
In dat geval snap ik je keuze, een saaie foto is ook niks inderdaad :D

@Martijn: 2e is nice. Zou alleen dat huisje weggeshopt hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 01-01-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 23:13
@letatcest Ik ben het helemaal met je eens betreffende jouw foto. Ik vind die onscherpheid juist iets toevoegen, er zit (door de trage sluitertijd?) ook iets van bewering in de foto? Dat vind ik de foto juist wat 'actie' geven. Wel had ik dan weer dat bordje weggeshopt links boven, daar is de beweging duidelijk te zien en ik ga me dan afvragen wat er opstaat wat mijn aandacht weer van de kleuren wegtrekt. Wat bedoel je overigens met het 'niet kloppen' van de 2e foto :)? Zijn wel onwerkelijker uitziende foto's gemaakt op deze locatie (google ubein bridge).

@Haas_nl Dat wou ik gaan doen met alles na mijn post, nu in dit thread volg :).

@marceltuit Dank! Ik had het overwogen om het huisje (was een pagode geloof ik) weg te shoppen, maar ergens vond ik het nog wel leuk iets op de achtergrond te hebben, gaf een beetje een idee hoe ver het weg was (gevoel van diepte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Martijn.Hermans schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:46:
@letatcest Ik ben het helemaal met je eens betreffende jouw foto. Ik vind die onscherpheid juist iets toevoegen, er zit (door de trage sluitertijd?) ook iets van bewering in de foto? Dat vind ik de foto juist wat 'actie' geven. Wel had ik dan weer dat bordje weggeshopt links boven, daar is de beweging duidelijk te zien en ik ga me dan afvragen wat er opstaat wat mijn aandacht weer van de kleuren wegtrekt. Wat bedoel je overigens met het 'niet kloppen' van de 2e foto :)? Zijn wel onwerkelijker uitziende foto's gemaakt op deze locatie (google ubein bridge).
Wat blijft het altijd lastig he.. met al die keuzes... Ik liet juist een stukje van het bordje staan omdat het extra 'vliegveld' maakt, maar zie hieronder de twee versies: één alleen beetje randen gecropt en beetje kleur, de ander heel ver gecropped. Het gekke is dat ik het nu ik het na een tijdje weer zie, misschien die minder gecropte versie mooier vind. Keuzes keuzes...

Wat ik onwerkelijk vond, kwam vooral doordat je de foto in dit draadje ziet als je naar beneden scrollt, waardoor je een heel vreemde gewaarwording hebt. Maar als je de foto isoleert, dan is dat 'effect' ook weg. Blijft desalniettemin een mooie foto in drie delen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ha71a02Vd0UXIyu4qbC2Da5p/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SR2x2gnFYzWFnBufvqyRMlB3/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Martijn.Hermans: Mooie kleuren. Ik zou de eerste wat meer in 'balans' hebben gebracht door de zon naar rechts 'te verhuizen'. Die tweede is goed getimed zeg. Lekker symmetrisch zo.

Eentje van mij van vanochtend onderweg naar het werk:
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Miscellaneous/i-QsrhD5p/1/L/DSCF5860-Edit-L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De boom van Willem Redelijkheid: sfeervol, maar ik had 'm net iets meer asymmetrisch in het beeld gezet (gecropt?)
Hetzelfde geldt voor de fraaie kleuren van de ondergaande in Senegal (Martijn H.). Strak en eenvoudig d:)b Maar naar mijn smaak had die strook water aan de onderkant wat minder gemogen en de zon niet in het midden. De vogel geeft het een leuke 'touch'.

Gezien vanaf de boulevard van Vlissingen:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8664/16031289519_d7476c4b67_c.jpgVlissingen1 by Chasa:Imago, on Flickr
Helemaal links de kust van Breskens en verder naar de rechts België.
Op het origineel zijn zelfs de containerkranen van Zeebrugge te zien. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 07-01-2015 09:57 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ehtweak: vette lucht. Ik mis wel een interessante voorgrond.

@blatiebla: Ook jij een mooie lucht, en tof silhouet. Leuke plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 14:55
@Martijn.Hermans, de eerste mooi, maar niet helemaal scherp? De tweede staat het niet helemaal recht of lijkt dit maar zo?

@ehtweak met wat voor een lens heb je deze gemaakt? Lijk een klein beetje Distortion in te zitten, wat natuurlijk eenvoudig gecorrigeerd kan worden.

2 van mij, Heb deze als als test aangepast in Perfect Photo Suite, deze tool heb ik onlangs ontdekt.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8635/16057222650_2f3bdb867b_c.jpg Hong Kong Skyline Sunset by Dennis Kruyt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7519/16240718215_2198b8a316_c.jpg Sunset over Wadi Rum by Dennis Kruyt, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door eth0 op 18-01-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 19:45
Ik vind de 2e heel mooi. De eerste is nogal "hard" in vergelijking. Ik merk ook een halo rond de grote wolkenkrabber.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eens met BuzzFuzz. Lichstralen in #2 zijn zeker ook gaaf, en dan icm die gelaagde bergjes.

Ook vind ik die paarse 'laag' in de lucht van de eerste nogal nep overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Idd, je ziet ook goed aan de wolken in dat oververzadigde blauwpaarse stuk dat het onnatuurlijk gekleurd is. De wolken kleuren té paars mee.
De eerste is naar mijn mening ook iets te hard aangezet. Het verloop van het blauw van de lucht naar het oranje van de zon toe is ook te hard, dat mag iets meer geleidelijk.

Als het allemaal ietsje minder hard, ietsje natuurlijkere verzadiging heeft zijn dit wel top foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

En toen waren ze weg en slaan onze reacties nergens meer op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@marceltuit: er was helaas geen interessante voorgrond. Een glooiïng van grauw asfalt en wat zwart geteerde basaltblokken; that's it. :|

@eth0: Gemaakt met Nikkor 24-70mm @ 70mm objectief. Ca 10 opnames handheld in portrait mode. Gestitched met PTGui Pro.
Wat bedoel je met 'distortion'?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ehtweak schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:50:
@marceltuit: er was helaas geen interessante voorgrond. Een glooiïng van grauw asfalt en wat zwart geteerde basaltblokken; that's it. :|

@eth0: Gemaakt met Nikkor 24-70mm @ 70mm objectief. Ca 10 opnames handheld in portrait mode. Gestitched met PTGui Pro.
Wat bedoel je met 'distortion'?
Ik zie genoeg rotsblokken die je had kunnen gebruiken, maar dat is een kwestie van smaak :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 16:03
een lekkere smoggy zonsondergang van mij dan maar :P

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7362/15782472583_f70c5ba670_b.jpgLion Rock Hong Kong by albert dros, on Flickr

en nog eentje uit dubai. Bouwen, bouwen en nog eens bouwen!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7334/16168698990_d7d7d7a499_b.jpgConstruction by albert dros, on Flickr

[ Voor 33% gewijzigd door adros op 30-01-2015 15:48 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

@Adros, de eerste vind ik vooral gaaf gedaan, de mensen op de berg geven een goede indruk van de schaal. bij de 2e zie ik een conflickt tussen voor en achtergrond, wat is nu het onderwerp?
ik zou de èèn donkderder maken en de ander lichter

@eth0 je foto's doen het niet :-(
als ik of je flickr kijk valt mij vooral op dat de 2 foto's erg verzadigd zijn, het oogt niet meer natuurlijk.

@ehtweak mooi vastgelegd, wel is het grootste gedeelte gevuld met een egaal vlak (de zee) dat maakt het een beetje saai.

toen er nog sneeuw lag had ik na school deze ondergang geschoten:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8609/16262387990_4e52c850b4_c.jpgwinter sunset by mrc4nl, on Flickr

ik was ff vergeten dat na een updae de link niet meer werkt , domdomdom van mij

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 10-02-2015 12:48 ]

ora et labora

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)