[Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste
Acties:
  • 180.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
@ Marcel, mooie fijne kleuren. De boom met al z'n afgezaagde takken vind ik wat minder geslaagd, had liever een 'volle' lege boom gezien.

@Mrc4nl, inderdaad is de foto goed geel! Voorgrond vertoond wel veel ruis. De wolk bovenin is erg donker en kan in mijn ogen minder prominent zijn. Op deze manier wordt je gele zonsondergang erg verdrukt tussen de (nog steeds) donkere voorgrond en die wolk, terwijl die wolk weinig toevoegt. Positie van de weg en de rit auto's heb je zo wel goed gekozen denk ik.

@ Atlex, ik moest in eerste instantie aan mijn eigen foto('s) denken. Je hebt de zon zo precies van opzij als ik m ook (vaak) graag heb. Rustig kijkende foto door de relatief weinig en grote vlakken. Iets in de voorgrond zou wat meer de foto inleiden.

Een foto van mij. En o zo typisch bij zonsop- en ondergangen, maak je gedurende de opkomst of ondergang meerdere foto's en is dat ene moment zo voorbij. Hier was dat niet anders. Ik had dit beeld in m'n hoofd en hoefde alleen te wachten op de goede omstandigheden zoals ik die in gedachten had. Rustig zonnig weer, variërende bewolking met wolken en sluierwolken. Toen ik klaar was dacht ik dat de laatste het best waren, op de computer bleek de enige die was zoals ik m had bedacht, de eerste. Bij latere pogingen was de zon al te ver achter de boom waardoor de zon niet meer op de voorgrond viel. Ik had letterlijk geen minuut later moeten komen.
Ik ben er zelf redelijk tevreden over. Misschien de doorkijk naar de tuin rechtsonderin dichtklonen en net het hoekje van de garage. Blauw mag misschien iets aangezet (maar moet nog ff uitvogelen hoe dat moet :X ).

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7353/10919014274_77b6678f4f_z.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@Rob, erg fraaie zweverige plaat.. i like
@Alex. Ook erg mooi. De harde contrasten komen erg goed uit
@douPen mooie kleuren. Alleen een beetje scheef. Misschien even rechtzetten ?

Vanochtend deze 2 gemaakt aan de Maas.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5527/11902876406_f0641171b6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5547/11902280613_122feb7682_c.jpg

Zat maar een paar minuten tussen :-) Geeft gelijk een heel verschillende look.
Grotere foto's op: http://www.flickr.com/photos/lasteraar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Doupel: Mooi werk, sfeervol licht. Jammer dat de lucht rechts overbelicht is; verder niks aan te merken :)

@Lasteraar: 2 mooie platen met vette kleurtjes. De eerste spreekt mij het meeste aan; hier zijn de silhouetten 'vrijer' van elkaar. In de tweede vind ik ze te veel in elkaar overlopen, vooral links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bump...

Van de week maar eens een poging gewaagd om een half fatsoenlijke zonsondergang op de foto te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5148/14050907431_3b2b0d4d17_c.jpgÖstersund Sunset

Later ook nog wat gespeeld met bracketing en die platen wat getonemapped, maar ik vermoed dat die een beetje over the top is hier, ook al voelt die meer zoals het ter plekke voelde en eruit zag:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7414/14030939856_ab67acf274_c.jpgÖstersund Sunset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Erg gave kleuren die tweede. Hij is misschien wat extreem, maar heb zelf ook wel eens dat soort luchten gezien. Ik vind het zelf in ieder geval niet onrealistisch ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cool, wist niet dat dit topic bestond :^)
Persoonlijk vind ik het vlak met uitgebeten zonlicht te groot om aangenaam te zijn.
Vind het doorkijkje wel leuk, ook hier zou ik liever wat minder uitgebeten stukken zien.
Mijn voorkeur gaat iets meer naar de eerste versie, de twee lijkt me idd wat over the top voor een zon die nog zo hoog staat. Wel leuke compo. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7429/12530740984_8da030c5da_c.jpg
Op weg naar het werk, toen nog zonder statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Best moeilijk om een knappe zonsondergang op de gevoelige plaat te krijgen.
Deze ondergang van vrij vroeg.. Er kwam een mooie sunburst onder de wolk vandaan.. beetje aangedikt in de nabewerking.. Uiteraard.. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5115/14231878984_f65ee9eec8_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:59
@lasteraar, die 'sunburst' opzich vindt ik nog niet eens zo spannend, maar de totale compositie.. die wolken en daarbij die molen... fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
Leuk dat die vogels ook precies in die sunrays vliegen :). Wel een beetje té dik bewerkt naar mijn mening, die halo boven die bomen is wel erg opvallend.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Dat is nou net iets waar ik niks aan gedaan heb :) (buiten lightroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor het eerst sinds lange tijd weer een landschapje/zonsopgang geschoten. :) Ik moest bij een weekendje weg met vrienden helaas op de laatste dag al om zes uur 's ochtends vertrekken, maar net toen ik in de auto wilde stappen kwam de zon over de heuvel in de verte en zette de hele met mist gevulde vallei in een gouden gloed. Heb min of meer in een opwelling mijn camera gepakt, een foto gemaakt en ben vertrokken. :P

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5496/14059062458_d689c15755_o.jpgSunrise through the fog by Alex Kamsteeg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

@lasteraar en Alex: beiden echt goed werk!! Mooie contrasten en goeie sfeer!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
AtleX schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:10:
Voor het eerst sinds lange tijd weer een landschapje/zonsopgang geschoten. :) Ik moest bij een weekendje weg met vrienden helaas op de laatste dag al om zes uur 's ochtends vertrekken, maar net toen ik in de auto wilde stappen kwam de zon over de heuvel in de verte en zette de hele met mist gevulde vallei in een gouden gloed. Heb min of meer in een opwelling mijn camera gepakt, een foto gemaakt en ben vertrokken. :P

[afbeelding]Sunrise through the fog by Alex Kamsteeg, on Flickr
Erg fraai.. Kleuren zijn heerlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 13:19
AtleX schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:10:

[afbeelding]Sunrise through the fog by Alex Kamsteeg, on Flickr
Prachtige foto hele lekkere kleuren! Lekker zomerochtend gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:15

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Gisteravond zoals velen landgenoten de zonsondergang vastgelegd:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5520/14060228579_90619cb037_c.jpg
Quick proces of some nice skies here :-) by SjoerdvReenen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5565/14244857522_5d666571b9_c.jpg
©SvR - Zonsondergang 22 mei 2014 -3 by SjoerdvReenen, on Flickr

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Moet dringend mijn D3200 upgraden naar iets dat wel HDR kan als ik dit topic zie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:59

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Inrage, je kan toch zelf multiple exposures maken?
Pak een statief, zet je iso en diafragma vast en maak verschillende belichtingen door te spelen met de sluitertijd. Voeg je foto's vervolgens samen op de PC

Dit is theorie, in de praktijk krijg ik alleen maar LDR foto's. Maar dat ligt aan mij.

@alle andere: Mooie foto's ^^

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Deathchant schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:22:
@lasteraar en Alex: beiden echt goed werk!! Mooie contrasten en goeie sfeer!
Lasteraar schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:28:
[...]

Erg fraai.. Kleuren zijn heerlijk zo.
Zanniebal schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:53:
[...]

Prachtige foto hele lekkere kleuren! Lekker zomerochtend gevoel :)
Thanks!
Mr Pingu schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:43:
Inrage, je kan toch zelf multiple exposures maken?
Pak een statief, zet je iso en diafragma vast en maak verschillende belichtingen door te spelen met de sluitertijd. Voeg je foto's vervolgens samen op de PC
Via bracketing kunnen de meeste camera's dit prima zelf ja. :)
Dit is theorie, in de praktijk krijg ik alleen maar LDR foto's. Maar dat ligt aan mij.
Ik heb nog nooit een HDR of multi-exposure foto geschoten. :P Burn of dodge af en toe een stukje van een foto een half stopje omhoog of omlaag maar verder dan dat ga ik niet, ik wil mijn exposure in-camera al goed hebben en heb bij mijn fotowerk nog nooit de noodzaak gehad om HDR te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:03

Bravo

Second Best

@ Atlex: Heerlijke foto met de gouden ochtendmist, ik zou willen dat ik zo snel zulke mooie platen kon schieten _/-\o_
@Sjoerdfoto: Naar mijn smaak allebei een beetje too much. De tweede zou voor mijn gevoel beter uitkomen met de bovenste 1/3 eraf.

Zelf heb ik vorige week ook een poging gewaagd. Ik ging eropuit om de meteorenregen vast te leggen, maar helaas ben ik ergens mijn backupbatterijen verloren en kwam ik zonder prik te zitten... :|
Technisch gezien niet helemaal een zonsondergang, de zon was al een kwartiertje uit het zicht.
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2909/14262361656_bd23dbe018_c.jpgJBRO_IMG_7867_01 by Bravo ., on Flickr

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Inrage schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:39:
Moet dringend mijn D3200 upgraden naar iets dat wel HDR kan als ik dit topic zie :(
Dat is nou net een techniek die ik (veraf)schuw bij zonsopkomsten en -ondergangen. Paar keer geprobeerd, maar ik krijg er nooit de sfeer en het warme gevoel bij terug dat ik had tijdens het nemen van de foto. Een filter daarentegen is bijna een must naar mijn idee. Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik HDR niet genoeg onder de knie heb :+

[ Voor 12% gewijzigd door douPel op 27-05-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:26

Grozno

acts without consequence!

Bovendien kun je met een D3200 prima HDR foto's maken. :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15

Bonbridge

35-85

@ Sjoerdfoto, Ik vind dat de ondergrond té licht is. Lichter dan de lucht, wat in werkelijkheid zelden voor komten daarom oogt het wat neppig.

@ Bravo, Deze vind ik dan net een tikje te donker, en er lijkt een te dikke vignitting te zitten aan de linker en rechterzijde.

Leuke platen hier! Ik heb er zelf ook eentje geschoten vorige week. Niet echt een super speciale foto maar ach. Het betreft een silhouette.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3794/14132814467_186726c446_c.jpgThe Dutch Village by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Sjoerdfoto: kudos voor de luchten en de kleuren, maar ik vind de voorgrond toch wat onnatuurlijk ogen qua licht. Het lijkt HDR-ig, terwijl met deze lichtinval de voorgrond meestal toch niet zo licht is. Ik vind de 2e wel de mooiste!
@Bravo: de foto oogt rustig, maar links en rechts is toch wat vignetting aanwezig. Er is in de foto verder niet echt wat waar je met vignetting extra nadruk op kunt leggen zodat het nóg beter wordt. Dus ik zou het eens proberen weg te halen. Verder mooie rustige foto.
@bonbridge. Mooie lucht man! Mooi eenvoudig silhouet. Me likes! :)

Hier nog wat van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2939/14275747906_f83f7f7752_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3831/14292878414_c4d118cfdc_c.jpg

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Die laatste is fraai hoor Deathchant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bonbridge schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:29:
Leuke platen hier! Ik heb er zelf ook eentje geschoten vorige week. Niet echt een super speciale foto maar ach. Het betreft een silhouette.

[afbeelding]The Dutch Village by Merijn Geurts, on Flickr
Lens Correctie niet toegepast en ruis niet verwijderd toevallig ?

Als je dat nog effe doet dan is de plaat helemaal af :9~ d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

Arjan A

Cenosillicafoob

@Bravo, mooie compositie. De breedte van de plaat is goed gekozen, en het boompje rechts breekt ook mooi. Beetje donker, dat wel.

@bonbridge, die wolken, daar hou ik wel van. Ruis kan me niet zoveel schelen, dat is altijd nog wel weg te halen, maar ik zou er wel werk van maken om de kleurverschuiving in die kerktoren te verwijderen.

@Deathchant: Die onderste heeft een mooie sfeer, vooral door die flard wolk. Is dat een ochtendfoto?

Mijn bijdrage, voor het eerst sinds lange tijd weer iets geshared vanuit Flickr. Bovendien ben ik nog niet helemaal wegwijs in CS6. Het lijkt toch anders te werken dan CS5, waar ik de kleuren altijd goed had.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2923/14313421246_b9fd0e84a4_z.jpg Westkapelle sunset by Arjan Almekinders, on Flickr

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@douPel, danku :)
@Arjan, nope, beide avond foto's :) Ik zou bij de jouwe een hoger standpunt genomen hebben zodat je door die pier de foto wordt ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:26

Grozno

acts without consequence!

Lekker sfeertje weer in je platen Deathchant!
Mocht ik ooit interesse krijgen voor landschapsfoto's, dan ga ik bij jou in de leer. ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

@Bonbridge: Mijn blik blijft maar dwalen over de verschillende lichte kleuren in de wolken, heel mooi vastgelegd! Het silhouette doet er voor mij niet zoveel toe :X
@Deathchant: Twee mooie platen, de tweede doet me het meeste. Ook door de aanwezigheid van de lichte huisjes in het bos. Al is het oranje in de eerste rondom de zon ook heerlijk
@Arjan: de kleuren in de lucht vind ik erg prettig samen met de reflectie op het strand. De voorgrond doet me niet zoveel en ik sluit me aan bij Deathchant dat een hoger standpunt voor meer perspectiefwerking zou kunnen zorgen.

Dan nog even opmerkingen bij het commentaar op mijn foto: De vignetting is helaas niet door mij bewust toegevoegd in post-processing, bij het toevoegen van een ND filter verscheen dit in de lucht. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om het met een omgekeerde vignettering netjes te herstellen :/ En het lensprofiel ondersteund alleen distortion.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 20:35

Arjan A

Cenosillicafoob

Even over die vermeende pier: dat is het niet. Het is een paalhoofd. Die zie je veel in Zeeland, en een standpunt erboven kiezen doe je niet zomaar. Ze kunnen meer dan 4 meter boven de bodem uitkomen.
Desalniettemin bedankt voor de comments. Ik had juist een lager standpunt willen kiezen ipv hoger. Dat vind ik wel grappig :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:49
@Bonbridge
Mooi vurige lucht!
Composiet vind ik op zich niet zo bijzonder, al maakt de kerktoren het wel tot een mooi plaatje.
@Arjan A
Mooie foto, vooral de reflectie in het zand!

Zelf pas net begonnen met foto's maken. Deze zonsopgang foto's heb ik een tijdje terug gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7298/13486082053_e90c06f4ec_b_d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7443/13486384224_fff08f4842_b_d.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Maiskneuzer op 07-06-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Maiskneuzer:
- 1: grappig dat de zon precies tussen de bomen zit! Mooie kleur ook. Misschien helpt het om de foto wat bij te snijden, zodat alleen de bomenrij zonder de weg links op de foto staat. Nu is het deel links een beetje "leeg" waardoor het de foto wat rommelig maakt.
- 2: Mooie foto, jammer van de boom links in beeld. Ook hier zou je misschien kunnen kiezen voor iets strakker bijsnijden (verticaal misschien?). De kleuring, witbalans en belichting knalt er niet uit maar juist door de wat mattere toon oogt het mooi rustig :)

Mijn bijdrage: een zonsondergang vanaf het water in Zeeland. Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2014_06_zeilen/20140606-DSCF1723.jpg Middelharnis op www.tobiasvanstijn.nl

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 11-06-2014 16:57 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@tobias, erg mooie kleuren, maar het is wel net alsof het contrast wat aan de hoge kant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 23:46
Voor het eerst maar eens een zonsonder/maansopgang foto - tijdje geleden geschoten in Emmeloord. 70D met 18/200mm.

@tobiasvs - Mooie foto, blauw vind ik wel mooi in het plaatje, geschoten met een polofilter?
@Maiskneuzer - vind persoonlijk de 2e foto het mooist, inderdaad had ik ook de boom weggelaten en misschien het gras ook wel.

Afbeeldingslocatie: http://wyger.net/IMG_2269%20small.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door LoBbY_1 op 20-06-2014 13:43 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464575

@LoBbY_1, Grappige keuze om deze in portretstand te nemen. Ik vind het wel werken!
@tobiasvs, mooi plaat. Vind het blauw van de lucht erg mooi.
@Maiskneuzer, ik vind het beide leuke platen. Door de reflectie in het water van die tweede foto vind ik die het mooist.

fototje van mn vriendin bij zonsondergang aan het Scheveningse strand.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5596/14620461222_7abc9e2829_c.jpgsunset by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Mooi Mavi. Sommige plekken zijn wel erg donker. Ik vraag me af hoe het eruit zou zien als je die iets lichter zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mooie foto hoor, op groot formaat vind ik de donkere plekken wel meevallen, wat mij betreft mooie kleurtoon en netjes in balans.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
@Mavi, hele mooie plaat! ook ik vind de donkere plekken wel meevallen?

Heb je toevallig ook een zelfde foto zonder vriendin? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464575

bedankt voor de reacties!

@Ghengis, volgens mij heb ik hem niet zonder vriendin. Zal thuis nog even door de foto's lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Laatst online: 16-06 20:27
@Mavi: Een erg mooie plaat, mooi contrast en schitterende wolken. Ik vind de donkere nabewerking erg gaaf!

@tobiasvs: Het bootje maakt de compositie af, goed gedaan! Wel vind ik het contrast wat aan de hoge kant, zou iets zachter mogen zijn wat mij betreft.

@Maiskneuzer: Geen gek begin! Al zou ik wel rondkijken naar wat meer interessante onderwerpen voor de voorgrond. Je belichting heb je aardig op orde, maar de nabewerking zou iets steviger mogen.

Twee platen van mij, geschoten op het friese wad:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3915/14840335591_5d7086a674_c.jpgHigh and dry, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3842/14647954730_77151b77c6_c.jpgWaiting game, on Flickr

Niet geheel tevreden met de eerste. De focus ligt te veel naar voren, de achtergrond wordt te snel onscherp, Jammer. Beiden zijn HDR's uit 3 opnamen en op locatie gemaakt met behulp van een Strong ND reversed filter.

[ Voor 11% gewijzigd door RobB_W op 08-08-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@Rob, prachtige platen met een mooie balans tussen de lucht en de grond.

@mavi, mooie foto met mooie kleuren

Zonsondergang vanaf de Rinjani vulkaan
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LDvgR5q45JxFzFWJI7h3VIE7/full.jpg

Nikon D90 16-85 mm @ 16mm f/16 1/800sec ISO200

[ Voor 18% gewijzigd door Brilsmurfffje op 06-08-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@RobW: en zó moet HDR gebeuren, puike foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Inderdaad erg mooie foto's! Ik vind die laatste van Brilsmurfffje ook erg gaaf trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:24:

[afbeelding]

Oeh, heb je deze in hogeresolutie? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jejking schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:29:
[...]

Oeh, heb je deze in hogeresolutie? O+
Welke resolutie zou je willen?

voor sommige misschien too much, maar gemaakt om 7 uur in de ochtend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LtjINZLPN9mCA5HHAWYkPiQp/full.jpg

Nikon D90 16-85 @ 30mm f/13 1/640sec ISO200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Full HD, 4k? :)

Die hierboven is nice, wel een beetje overkill. Maar contrast tussen kleur en donkerte is wel erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RobB_W schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:08:
[afbeelding]High and dry, on Flickr

[afbeelding]Waiting game, on Flickr

Niet geheel tevreden met de eerste. De focus ligt te veel naar voren, de achtergrond wordt te snel onscherp, Jammer. Beiden zijn HDR's uit 3 opnamen en op locatie gemaakt met behulp van een Strong ND reversed filter.
Ik vind de eerste nochthans de leukste; met die gebarsten aarde is de zonsopgang wellicht niet meer het hoofdonderwerp maar dat hoeft natuurlijk niet. Op de tweede foto lijken de paaltjes te leiden onder lensvervorming (of staan die zo komiek scheef?) en vind ik het spijtig dat de zon niet in dat plasje water weerspiegeld wordt (maar dat had ook erg afleidend kunnen werken).

Wat is een Strong ND reversed filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Dank voor je opmerkingen. De paaltjes staan ter plekke ook wat scheef. Het effect wordt door een UWA lens natuurlijk wel overdreven. Misschien dat ik dat bijwerk, maar dan verlies ik ruimte aan de rechterkant, end at vind ik dan weer jammer.

Dit is een strong ND reversed filter:

Afbeeldingslocatie: http://www.84dot5mm.com/shop/img/p/82-939-thickbox.jpg

Uitleg volgens een winkel:

De 84dot5mm is een Strong ND reversed grijsverloopfilter. Het donkere gedeelte zit in het midden, wat ideaal is voor zonsop- en zonsondergangen. Hierdoor heeft u een perfecte belichting van zowel het landschap als de lucht, terwijl het zonlicht in toom wordt gehouden.

Werkt 't? Ja best aardig, alleen de strong is te heftig voor bijvoorbeeld een zonsondergang met alleen maar zee op de voorgrond. Deze werkt alleen prettig met landschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 14:57

Isniedood

nee, echt niet!

Waarom niet meerdere exposures en het precieser doen in photoshop?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmm, is dit er ook in het 100mm formaat van Lee? Lijkt me soms wel nuttig, zoiets, maar Lee lijkt het zelf niet te hebben.

@isniedood: voor mij is het vooral dat ik geen programma's heb waarmee ik een beetje simpel een goede HDR kan maken. En het geeft wel voldoening om het in een keer goed te doen in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ Isniedood: Heb ik aansluitend ook gedaan. Het zijn HDR's. Dat is misschien wat dubbel, maar het resultaat is wat mij betreft prima. Ik maak met dit soort onderwerpen altijd belichtingstrappetjes, met of zonder filter. Zonder filter maak ik wel meer opnamen in een trappetje.

@Henkie196: 84dot5mm heeft ze in 100 mm formaat tegenwoordig.

[ Voor 46% gewijzigd door RobB_W op 08-08-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jejking schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:16:
Full HD, 4k? :)

Die hierboven is nice, wel een beetje overkill. Maar contrast tussen kleur en donkerte is wel erg cool.
De D90 heeft niet genoeg horizontale pixels voor 4K, sorry, binnenkort maar eens kijken voor een D7100 body :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nice! Ook die body trouwens :) Kijken wat er nog meer te koop is wat 4K trekt, zou erg tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:47:
[...]

De D90 heeft niet genoeg horizontale pixels voor 4K, sorry, binnenkort maar eens kijken voor een D7100 body :9

Members only:
Hoezo niet?

D90 = 4288 x 2848 pixels
4K = 4096 x 2160 / 3840 x 2160 pixels, afhankelijk over welke 4K je het hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
@Brilsmurffje, heel erg mooi hoe die wolken/mist in de lage delen hangt. Ik vind hem iets te 'saturated' dus inderdaad een beetje overkill.

Ik had deze nog in Bretagne gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5563/14877687074_18dde92c5a_c.jpgBretagne Sunset by Sluw Licht, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

@Sluw: Het zwarte vind ik wel heel erg donker geworden, heb je hem zelf zo ver doorgetrokken met bewerken? Denk dat een lichtere versie een interessantere plaat kan opleveren, dit is eigenlijk voor 75% niets...
@Brillsmurf 1: Hele mooie plaat, ik heb het niet kunnen laten om de link niet te gebruiken.
@Brillsmurf 2: Iets te geel naar mijn smaak, situatie is overigens schitterend.

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
Bravo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:31:
@Sluw: Het zwarte vind ik wel heel erg donker geworden, heb je hem zelf zo ver doorgetrokken met bewerken? Denk dat een lichtere versie een interessantere plaat kan opleveren, dit is eigenlijk voor 75% niets...
@Brillsmurf 1: Hele mooie plaat, ik heb het niet kunnen laten om de link niet te gebruiken.
@Brillsmurf 2: Iets te geel naar mijn smaak, situatie is overigens schitterend.
Dank je, heb hem zo belicht omdat ik de gloed achter de berg wilde laten zien. Ik zal eens kijken of ik deze nog aan kan passen of dat ik een andere variant heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

@brilsmurfje
Ik vindt het, naast wat gelig, ook een wat verwarrend plaatje. (stupid me dacht eerst aan een strand)

@Sluw
Er is jammer genoeg erg weinig te zien. Zou graag wat meer zien van het water! (al is dat misschien weer wat saai)

Vorige week gemaakt aan de Zeeuwse kust (en misschien een beetje saai vergeleken met de andere foto's hier):
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ef4dlkuoj/IMG_4486_2_klein.jpg
Canon 600d / 10-18mm Canon lens

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 16:03
Rub3s: geen slechte gedachte maar deze plaat had een stuk mooier kunnen worden. Ik had sowieso wat meer ruimte gelaten aan de linkerkant van de vuurtoren. Het is nu wel erg krap. De kleuren zijn ook niet echt mooi. Exposure had wat hoger moeten zijn, en dan de lucht naar beneden trekken en de voorgrond een stuk lichter, zodat alles een beetje netjes belicht is. Nu is de voorgrond veel te donker. Het lijkt zelfs wel of je niet eens iets hebt bewerkt, klopt dat :) ?

edit: beetje het idee van dit shot van mij zelf:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2933/14542361507_323a929857_c.jpgTerschelling Beach by albert dros, on Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door adros op 14-08-2014 11:52 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

@adros
Ik heb alleen bewerkt met Lightroom. De voorgrond heb ik bewust wat donkerder gemaakt, omdat daar toch niet zoveel interessants te zien was (een weg). Ik ben ook voorzichtig geweest met de kleuren, om het niet al te onrealistisch te maken (ik had aan de onderkant beter ook wat weg kunnen knippen).

Over je foto:
Mooie foto! Indeling van de foto is goed gedaan. Ik weet niet of ik zelf de wolken zo blauw had gemaakt.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Brilsmurfffje schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:47:
[...]

Members only:
Ik heb hem ook gejat van je, erg mooie foto ;)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@adros, rustig, clean, simpel... Niks op aan te merken, mooie foto!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 16:03
Deathchant schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:03:
@adros, rustig, clean, simpel... Niks op aan te merken, mooie foto!
thanks. Was eigenlijk meer gewoon als vergelijkingsmateriaal aangezien het een soortgelijke foto is als waarop ik reageerde. Had deze een tijdje terug al geplaatst in het Landschap topic.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 21:51
Brilsmurfffje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:24:

[afbeelding]

Ik vind dit echt een heerlijke foto, blijf gefascineerd kijken naar wat er allemaal te zien is _/-\o_
Die wolken zijn echt schitterend!

Heb je toevallig ook een 2560*1440 versie? Mijn resolutie van de monitor is wat hoger dan fullhd :+

Wel een kleine opmerking, ik zou die rare gelige vlek midden onderin wegwerken, ik kan echt niet plaatsen wat dat nou is... en jammer dat je links onderin flink wat scherpte mist, is dat de lens die gebrekkig is in de hoeken of komt het ergens anders door? :)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bedankt voor de Complimenten!

Members only:

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:41:
Bedankt voor de Complimenten!

Members only:
Gaaf dankjewel! Mooie achtergronden gevonden vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Toffe foto's hoor Brilsmurfje! Ik heb er één gestolen als wallpaper if you don't mind ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 07:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

henkie196 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:05:
Hmm, is dit er ook in het 100mm formaat van Lee? Lijkt me soms wel nuttig, zoiets, maar Lee lijkt het zelf niet te hebben.
offtopic:
Hitech heeft 100mm versies van dergelijke filters. Volgens mij ook wel in NL te krijgen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De landschappen zijn mooi en composities ook wel, maar ik vind de foto's veel te verzadigd. Is net alsof vooral blauw geel en oranje een flinke saturation boost hebben gekregen en de blacks ook. of je had een oranje-grad filter aangezien delen van wolken ook mee oranje gekleurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Heeft naar mijn mening veel weg van een veel te hoge waarde bij Vibrance in Lightroom, want niet alleen is de verzadiging erg hoog, maar de tinten kloppen ook niet zoals je zegt.

De eerste vind ik wel mooi trouwens, alleen moeten de kleuren dus wat realistischer. Die laatste vind ik er in het groot erg appart uit zien, die heuvels lijken haast een video game render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bedankt voor alle commentaren!

Deze zijn door mijzelf inderdaad flink gepimped in lightroom, vooral om het wow gevoel te krijgen voor achtergronden. Dit weekend ga ik alle vakantie foto's bewerken en die zullen veel minder knallend zijn.
Toen ik weer van de vulkaan afkwam zag ik dat mijn lens vrij stoffig was, vandaar de vlekjes op sommige foto's. Tevens denk ik dat de omstandigheden net iets too much waren voor de camera.
Kid Jansen schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:25:
Heeft naar mijn mening veel weg van een veel te hoge waarde bij Vibrance in Lightroom, want niet alleen is de verzadiging erg hoog, maar de tinten kloppen ook niet zoals je zegt.

De eerste vind ik wel mooi trouwens, alleen moeten de kleuren dus wat realistischer. Die laatste vind ik er in het groot erg appart uit zien, die heuvels lijken haast een video game render.
Ga ik dit weekend fixen, dan kan ik ook mijn scherm opnieuw kalibreren :)
Pixeltje schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:20:
Toffe foto's hoor Brilsmurfje! Ik heb er één gestolen als wallpaper if you don't mind ;)
Dank! Geen probleem, zolang ik ze maar niet straks overal tegenkom op het web ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Ik zou het best gaaf vinden, als ik mijn foto een keer overal tegen kom op het web :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Ik zou er zelfs voor tekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 20:41
Behalve als anderen grof geld gaan verdienen met een foto die jij gemaakt hebt...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3850/14786289759_3aaeba201e_s.jpgDSC_0759 by boswachter_hans, on Flickr
ben benieuwd of dit werkt

[ Voor 131% gewijzigd door HvdBent op 19-08-2014 22:23 . Reden: foto wilde niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
Het werkt, maar je kunt ook als thumbnail "Medium 800x..." kiezen om op het forum te plaatsen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• HvdBent
  • Nu online
Zal ik de volgende keer eens proberen (is lang geleden dat ik met flickr in de weer was ;-) )

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
@Sluw: Mooi hoor! Ook hoe je de belichting afstemt op het licht van de zon en de foto niet lichter maakt om de omgeving meer zichtbaar te maken. De kleuren ogen lekker zo. Al is er natuurlijk wel veel donker op de foto.

@Rub3s: Mooie foto. De vuurtoren maakt het mooi compleet. Misschien kan het met bewerking net wat mooier zoals Adros zei. Ik denk dan aan wolken die meer sprekend worden. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk kan zijn als de foto dat gewoon weg niet toelaat.

@adros: Mooi! Al vind ik de voorgrond een beetje saai. Vignetting vind ik er mooi uitzien, al valt het wel op, maar dan laat het oog beter op de foto focussen volgens mij.

@Brilsmurfffje: Mooie sfeervolle foto's, al vind ik de kleuren misschien net iets te verzadigd. Wat me wel opvalt is dat de foto's onscherp ogen. Welke camera en lens gebruik je?

...

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Luxicon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:41:

@Brilsmurfffje: Mooie sfeervolle foto's, al vind ik de kleuren misschien net iets te verzadigd. Wat me wel opvalt is dat de foto's onscherp ogen. Welke camera en lens gebruik je?
Dankje! Over die scherpte ben ik zelf ook niet helemaal tevreden, ik had dacht ik de focus op oneindig gezet maar weet dat niet meer zeker. Ook was het heel erg koud daar.

Ik gebruik een Nikon D90 met een 16-85mm lens

• Luxicon
Aha, je staat er ook erg hoog zo te zien. ;) Je camera en lens kunnen dat wel scherper. Je hebt in je foto's geen details meer van de foto staan. Als de diafragma bv. op f /22 staat (kleine diafragma) worden foto's toch wel onscherp. Dan zou ik eerder bv. f /11 kiezen. Fotografeer je wel in raw formaat? Ben net ook wezen terugbladeren in dit topic en zie je dat van plan bent een D7100 te kopen. Dat is echt een geweldige camera. Ik heb zelf de D5100. De D90 ken ik verder niet.

...

• Lasteraar
adros schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:50:
Rub3s: geen slechte gedachte maar deze plaat had een stuk mooier kunnen worden. Ik had sowieso wat meer ruimte gelaten aan de linkerkant van de vuurtoren. Het is nu wel erg krap. De kleuren zijn ook niet echt mooi. Exposure had wat hoger moeten zijn, en dan de lucht naar beneden trekken en de voorgrond een stuk lichter, zodat alles een beetje netjes belicht is. Nu is de voorgrond veel te donker. Het lijkt zelfs wel of je niet eens iets hebt bewerkt, klopt dat :) ?

edit: beetje het idee van dit shot van mij zelf:
[afbeelding]Terschelling Beach by albert dros, on Flickr
Heel mooi ingetogen foto. i like.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Luxicon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:48:
Aha, je staat er ook erg hoog zo te zien. ;) Je camera en lens kunnen dat wel scherper. Je hebt in je foto's geen details meer van de foto staan. Als de diafragma bv. op f /22 staat (kleine diafragma) worden foto's toch wel onscherp. Dan zou ik eerder bv. f /11 kiezen. Fotografeer je wel in raw formaat? Ben net ook wezen terugbladeren in dit topic en zie je dat van plan bent een D7100 te kopen. Dat is echt een geweldige camera. Ik heb zelf de D5100. De D90 ken ik verder niet.
De hoogte is iets van 2400 meter. De foto is gemaakt op iso200 f/16 dus dat is niet het meest scherpe voor deze lens. Foto is inderdaad in raw gemaakt, maar ik heb deze behoorlijk in lightroom opgepoetst, dit is het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JwEbblw0XVjPMNzbvfGHJXmq/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36

Zym0tiC

^_^

@Brilsmurfffje: mooie foto, alleen mis ik wel wat detail in de voorgrond. bij je eerdere post een pagina terug zag ik dit wel. Geeft imo net iets meer om te zien.

@adros: de vignetting had ik persoonlijk wat minder gedaan of misschien helemaal niet maar verder een mooi gezicht

@HvdBent: leuke compositie zoals de zon tussen de bomen je begroet

Gister eind van de middag richting de Strabrechtse Heide gereden. Na een uurtje of 3 foto's maken werd ik daar op onderstaand schouwspel getrakteerd :9~

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5572/15034910445_eb958712c7_c.jpgNature's symmetry by Roger Lahaye, on Flickr

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@adros, comments staan al op flickr :P
@brilsmurfje, mooie composities maar die kleuren doen toch echt pijn aan mijn ogen. Vooral het oranje is naar mijn mening te veel aanwezig. Wel mooi opgepoetst overigens want het origineel is niet direct boeiend.
@zYmotic: Mooie plaat, kijkt lekker weg!

En een bijdrage van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3888/14859919219_987ae68da6_c.jpgSunset @ Adlerhorst by Mr Pingu, on Flickr

Edit: Hee flickr laat geen thumbnails meer zien op het forum...

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 27-08-2014 14:36 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Zo die ziet er super uit, mooie kleuren! Misschien kun je iets van de onderkant afcroppen en de lensflare kunnen wegbrushen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

wow! geweldig plaatje Mr Pingu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Een kleine bijdrage van mij, zonsondergang in de Rotterdamse haven met uitzicht op de Maasvlakte 2.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3907/14867184640_6289925bf7_c.jpgSunset in the Harbour by mdenheijer, on Flickr

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45

Steeffoon

Smartphone-nerd

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ook maar eens eentje hier proberen dan. Zit nog wel een beetje met de tint te stoeien dus commentaar is welkom.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3896/14834077468_0043228039_z.jpgFlorence sunset by EX1500, on Flickr

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01
Er zijn genoeg mensen die het prachtig vinden, maar naar mijn mening te gesatureerd. En de mensen op de voorgrond, waarom heb je die erop staan. Eigenlijk zijn zij nu het onderwerp ('toeristen genieten van zonsondergang'), en ik vraag me af of dat het doel was?

Verder gewoon een goede plaat hoor: mooi moment, mooie locatie.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@ex1500: naar mijn mening is het veel te oranje en verzadigd, waardoor ik het geen mooie foto vind. Probeer het eens wat natuurlijker te maken. Desnoods gebruik je een graduated filter in lightroom om alleen in de lucht het oranje/rode omhoog te schroeven.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Met dank, vond 'm zelf ook al te verzadigd maar na veel schuiven wordt je wat blind voor je eigen werk denk ik..Komt ook een beetje doordat de huizen van zichzelf al die okerkleur hebben. Ik ga er weer opnieuw mee aan de gang. De touristen op de voorgrond was inderdaad een een bewuste keuze. Heb er ook zonder, maar vond dit wel iets hebben.

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

ex1500 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:20:
Met dank, vond 'm zelf ook al te verzadigd maar na veel schuiven wordt je wat blind voor je eigen werk denk ik..Komt ook een beetje doordat de huizen van zichzelf al die okerkleur hebben. Ik ga er weer opnieuw mee aan de gang. De touristen op de voorgrond was inderdaad een een bewuste keuze. Heb er ook zonder, maar vond dit wel iets hebben.
De mensen op de voorgrond geeft het plaatje wel meer een verhaal alleen staan ze er nu een beetje half op alsof ze er meer per ongeluk erop stonden. Als het nog mogelijk is om de crop iets aan te passen zodat er beneden iets meer ruimte ontstaat, lees geen afgesneden voeten, dan zou een stuk beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
@Radeon: Lekker sfeertje zo.

@Steeffoon: De eerste is m'n favoriet van je serie foto's. Al mag er van mij wat meer strand af. Bij de een-na-laatste had ik de zon liever aan de horizon gezien. Daar zit nu een dik pak met wolken. Is de laatste foto van het moment daarop?

Ben laatst met zonsondergang op pad geweest. Hieronder het resultaat. Ik ben een statief niet echt meer gewend. Dat begint nu weer wat te wennen. (ben daarna nog een aantal keren met statief op pad geweest). Dit is vanuit een natuurgebied. Er lopen daar groepen herten rond. Die zou ik ook graag fotograferen. Al vinden sommige boeren het volgens mij niet zo leuk. Die rijden daar met een trekker en knallen soms dieren af. Toen ik wegging hier waren m'n beide fietsbanden leeg. Zo heeft die avond en deze foto veel wandelwerk opgeleverd. :P

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3844/14900467040_61ba905c41_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 05-09-2014 23:39 ]

...

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45

Steeffoon

Smartphone-nerd

Luxicon schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:38:

@Steeffoon: De eerste is m'n favoriet van je serie foto's. Al mag er van mij wat meer strand af. Bij de een-na-laatste had ik de zon liever aan de horizon gezien. Daar zit nu een dik pak met wolken. Is de laatste foto van het moment daarop?
Bedankt voor je reactie :)
Nee, de laatste foto is een dag later dan de een-na-laatste :) De dikke bewolking zorgde ervoor dat de zon niet meer naar de horizon kwam :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Lasteraar
ex1500 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:45:
Ook maar eens eentje hier proberen dan. Zit nog wel een beetje met de tint te stoeien dus commentaar is welkom.
[afbeelding]Florence sunset by EX1500, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7CEYDDQ8.jpg

Zo vind ik hem lekkerder ogen :-)

• Haas_nl
Leuk een timelapse functie op mij nieuwe toestel en dus maar eens uit geprobeerd, zag op youtube dat er al paar voor zijn gegaan dus zo bijzonder is het niet :)
Sunrise en sunset van las vegas geschoten met mijn DMC-G6 inclusief cheezy music.
YouTube: Sunrise las vegas from Vdara Hotel
http://youtu.be/Hz-y5qFsGTY
@ Lasteraar ik heb een vermoeden dat met zulke kleuren de instellingen van het beeldscherm enorm van belang zijn. Dus dat maakt het vrij lastig. Maar ik vind 'm nog beetje te veel oranje...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Haas_nl schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:05:
Leuk een timelapse functie op mij nieuwe toestel en dus maar eens uit geprobeerd, zag op youtube dat er al paar voor zijn gegaan dus zo bijzonder is het niet :)
Sunrise en sunset van las vegas geschoten met mijn DMC-G6 inclusief cheezy music.
YouTube: Sunrise las vegas from Vdara Hotel
http://youtu.be/Hz-y5qFsGTY
Dit vind ik niet echt een timelapse, eerder een slideshow van een paar foto's. In totaal zijn het misschien 10-20 foto's?

Sowieso zitten er veel te grote tussenpozen in, waardoor elke foto weer totaal verschilt van een ander. Een timelapse is (voor mij in ieder geval) interessant omdat het net is alsof je de tijd doorspoelt, waardoor het bijvoorbeeld heel vloeiend van nacht naar dag gaat. Dit is niet vloeiend te noemen :P

Dus mijn tip: gebruik véél meer foto's (en dus ook minder grote tussenpozen). Idealiter wil je 24 foto's per seconde gebruiken, maar ik heb laatst zitten experimenteren en vanaf 8 foto's per seconde is het eigenlijk al wel aangenaam om te zien.

En foto's kan je beter naar 16:9 croppen als je ze in een video wilt stoppen, dan is het beeldvullend.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 20-09-2014 22:16 ]

The devil is in the details.

• Haas_nl
Ja, had iets meer mogen zijn, was echterlijk wel redelijk beperkt in beschikbaar opslag capaciteit!
Zag op youtube filmpje van het zelfde van hetzelfde hotel en die had ook wat meer foto's per minuut gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hahn schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:14:
[...]
Dit vind ik niet echt een timelapse, eerder een slideshow van een paar foto's. In totaal zijn het misschien 10-20 foto's?

Sowieso zitten er veel te grote tussenpozen in, waardoor elke foto weer totaal verschilt van een ander. Een timelapse is (voor mij in ieder geval) interessant omdat het net is alsof je de tijd doorspoelt, waardoor het bijvoorbeeld heel vloeiend van nacht naar dag gaat. Dit is niet vloeiend te noemen :P

Dus mijn tip: gebruik véél meer foto's (en dus ook minder grote tussenpozen). Idealiter wil je 24 foto's per seconde gebruiken, maar ik heb laatst zitten experimenteren en vanaf 8 foto's per seconde is het eigenlijk al wel aangenaam om te zien.

En foto's kan je beter naar 16:9 croppen als je ze in een video wilt stoppen, dan is het beeldvullend.
24 foto's per seconde is toch gewoon een filmpje? Het idee is toch juist dat je 6 foto's per minuut maakt en deze dan afspeelt met 24 foto's per seconde?
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)