[Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:
  • 181.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HardCoreGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:06:
Met welk diafragma?
Is RAW foto's zoveel beter dan JPEG foto's? (Op grootte na)
Dit zegt genoeg denk ik :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uUmCyx3UK6bsvyobYWD3Ahtn/medium.jpg

En het kan NOG gekker ... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Nog gekker? Vind je dit al gek dan? Ik zie amper verschil eigenlijk en ik zou niet zo snel durven zeggen welke jij beter vindt :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De discussie over Raw vs. JPEG foto's mag in het F&V community topic topic verder gehouden worden, laten we het hier over de geplaatste zonsopgang/-ondergangfoto's hebben :)

@Buzz_Fuzz: 5, 6 en 8 zijn weer pachtige plaatjes!

[ Voor 17% gewijzigd door Nordlys op 13-01-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Thx :)
Woops sorry, ja.
en f4-5.6 versie.

HardCoreGamer, zie voor mijn antwoord ivm RAW:
Buzz_Fuzz in "F&V community topic"

[ Voor 24% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 13-01-2012 18:03 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Voor Exif-info zijn er allerlei plugins (in ieder geval voor Firefox), waarmee je dit tevoorschijn tovert:
Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon EOS 1000D
Lens: 10-20mm
Afbeeldingsdatum: 2011-05-29 18:39:42 (geen TZ)
Focuslengte: 10 mm
Diafragma: f/7.1
Belichtingstijd: 0.010 s (1/100)
ISO-equivalent: 200
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Belichting: Programma (Automatisch)
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Kleurruimte: sRGB
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Met andere woorden: als je toch graag al deze gegevens wil hebben, dan zijn dit soort plugins een must en hoeft dat niet allemaal in dit topic (of in andere FVM-topics) gevraagd te worden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:23:
Voor Exif-info zijn er allerlei plugins (in ieder geval voor Firefox), waarmee je dit tevoorschijn tovert:

[...]

Met andere woorden: als je toch graag al deze gegevens wil hebben, dan zijn dit soort plugins een must en hoeft dat niet allemaal in dit topic (of in andere FVM-topics) gevraagd te worden.
Op smugmug -> show details -> info. Doet het anders ook prima! :X

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Buff_Fuzz
Ik vind 1 en 2 heet mooist. Bij 1 vind ik de lucht erg mooi en 2 de kleuren op de grond. Van 6 vind ik het jammer dat de persoon eigenlijk niet geintereseerd naar de zon staat te kijken. Had het mooier gevonden als deze persoon richting de zon had gekeken, dan was nummer 6 mijn favoriet geweest.

Ook maar een keer een bijdrage van mijzelf. Ik twijfel nog beetje over de crop. Is niet een officieel verhouding, maar heb onder een groot gedeelte ( bedekte 1/3 van de foto ) silhouetten van de bomen en het veld hiervoor in de verte terug gebracht naar een smal randje.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7026/6692079463_3d84288804_z.jpg
Sunset by JordyOnrust, on Flickr

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
@JordyOnrust, Altijd leuk zo die zonnestralen. De wolken in het midden zijn wel érg donker naar mijn smaak, en ik mis wat voorgrond. Stonden daar minder mooie dingetjes?

Hier nog een zonsondergang die ik gisteren heb geschoten. Best lastig nog. Helaas geen water in de buurt, dat vind ik toch nog altijd het mooist.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7003/6703886255_34df7644d8_z.jpg
Sunset by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@Jordy en Trancesetter: Mooi hoor alleen ietswat oninterresante voorgronden inderdaad.

Water is idd prachtig altijd met mooie luchten, dan kun je er 2x van profiteren (ook in de weerspiegeling :) )

Morgen maar eens op de fiets naar het werk en de camera mee denk ik. Dan kan ik s'morgens van de zonsopkomst genieten, en op de terugweg van de zonsondergang. Kom opzich wel langs mooie plekjes, is 20 kilometer fietsen dus misschien post ik hier morgenavond nog wel wat hoop ik ;) Als de lucht zo mooi weer is als vandaag in iedergeval hoop ik :) Jammer dan ik vandaag mijn camera niet mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TranceSetter: Rechtsonder achter je naam zit een klein zwart stukje wat een beetje afleid, denk dat ik dat weggehaald zou hebben. Wel mooie zonsondergang.
@JordyOnrust: Mooie zonnestralen, het silhouet van de bomen aan de onderkant is ook wel aardig. Vind alleen het blauwe stukje lucht wat minder, ik had het mooier gevonden als daar ook wolken waren geweest.

Gisterochtend vanaf de uitkijkpost bij mij in de buurt de zonsopkomst gefotografeerd. :

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7158/6719878049_b2a9579c6c_z.jpg
Zonsopkomst 17-01-12 by T van der Velden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6719877109_39e44e437d_z.jpg
Pano1 by T van der Velden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7021/6719877345_88104e53aa_z.jpg
Pano2 by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sargonaut: stuk voor stuk mooie luchten, maar zo zonde dat je bij alle foto's zo'n zwarte voorgrond hebt...

@trancesetter: Mooie kleuren, nice! Voorgrond mag wel wat interessanter.

@JordyOnrust: vette lucht, nice! Wolken mogen idd wel iets minder donker. Silhouetten is op izch wel prima, al mis ik er wel een aandachtstrekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks :) Heb wel geprobeerd in CameraRaw de voorgrond nog wat terug te halen, maar dat werd niks helaas. Ben nu aan het rondkijken naar een grad / ND filter. Misschien dat het een goed idee is om eerst een gewoon (variabel) ND filter te halen, om op die manier eens wat te kunnen experimenteren met de 'magic cloth' techniek? Kan later altijd nog echte gradND filters halen, maar op het moment moet ik een beetje op m'n geld letten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:59
Waarom niet gewoon 2 fotos maken 1 met de lucht fijn belicht en 1 met het landschap, laagjes boven elkaar leggen, photoshop mask erover, klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:03:
Thanks :) Heb wel geprobeerd in CameraRaw de voorgrond nog wat terug te halen, maar dat werd niks helaas. Ben nu aan het rondkijken naar een grad / ND filter. Misschien dat het een goed idee is om eerst een gewoon (variabel) ND filter te halen, om op die manier eens wat te kunnen experimenteren met de 'magic cloth' techniek? Kan later altijd nog echte gradND filters halen, maar op het moment moet ik een beetje op m'n geld letten. ;)
Houd er hierbij rekening mee dat je met een ND-filter niet hetzelfde bereikt als met een ND-grad ;)

Een variabel ND filter heb je in deze filter dus niet zo veel aan. Als ik het goed heb zijn die namelijk alleen bedoeld om de belichting over de hele foto te beinvloeden. En een ND grad over een deel van de foto.

Magic cloth werkt op zich ook wel goed. Je moet wel even oefenen. En houd er rekening mee dat het alleen goed werkt als je sluitertijden > 2 seconden gebruikt. en dat is dus niet altijd even handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

(jarig!)
@sargonaut, Mooie luchten, #2 naar mij mening de mooiste van de set.
@Trancesetter, Mooie plaat, HDR?
@JordyOnrust, Had meer van die blauwe lucht in mogen zitten, beetje een panorama idee. Maar verder mooie foto.

Eentje van mijn kant, een zonsondergang. De zon zat net wel/niet geheel achter de horizon.
Misschien wat te donker? Ik vond het wel wat sfeer hebben zo. En waarom vierkant.... k vond het onkruid op de voorgrond niet mooi...

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-V0D8-bzbzRE/TxrjWB9aPzI/AAAAAAAAEtk/aE8c6ljdrZk/s640/IMG_1684.jpg

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jorammeke: Mooi hoe de silhouetten in evenwicht over de hele foto verspreid zijn, met daar tussendoor de zonsondergang weerspiegeld in het water. Wel zonde van die twee vliegtuigstrepen.
marceltuit schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:56:
Houd er hierbij rekening mee dat je met een ND-filter niet hetzelfde bereikt als met een ND-grad ;)

Een variabel ND filter heb je in deze filter dus niet zo veel aan. Als ik het goed heb zijn die namelijk alleen bedoeld om de belichting over de hele foto te beinvloeden. En een ND grad over een deel van de foto.

Magic cloth werkt op zich ook wel goed. Je moet wel even oefenen. En houd er rekening mee dat het alleen goed werkt als je sluitertijden > 2 seconden gebruikt. en dat is dus niet altijd even handig ;)
Weet het nog niet zeker, maar denk dat ik tzt toch eerst een variabel ND filter haal, omdat ik dan voorlopig met 1 ND filter(bv ND4-400) 'klaar' ben. Met zo'n filter zou ik de sluitertijd overdag makkelijk langer dan 2 seconden kunnen maken. En naast de magic cloth techniek, zou ik met zo'n normaal ND filter ook nog andere dingen kunnen proberen. Aan de andere kant is zo'n ND grad filter ook wel weer erg vet. :9
Snuurtje schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:59:
Waarom niet gewoon 2 fotos maken 1 met de lucht fijn belicht en 1 met het landschap, laagjes boven elkaar leggen, photoshop mask erover, klaar?
Dat kan natuurlijk ook, zoals bij deze die ik 2 weken terug gemaakt heb. Er zat een hele dikke lensflare in het midden, waardoor ik er verder niks mee gedaan heb. Maar naar aanleiding van je comment heb ik ze toch even samengevoegd om te kijken of er nog iets van te maken viel. Gelijk nog een poging gedaan om de lensflare weg te poetsen, wat gedeeltelijk gelukt is. Geen echte zonsopkomst of ondergang, maar ondanks dat de foto rond 10:50 s'ochtends gemaakt is, staat de zon laag genoeg om te kunnen doen alsof. Was trouwens wel iets meer werk als alleen 2 lagen maken met een laagmasker erover. ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7159/6738019025_4c9d15076e_z.jpg
Ginkelse Heide by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:22:
@jorammeke: Mooi hoe de silhouetten in evenwicht over de hele foto verspreid zijn, met daar tussendoor de zonsondergang weerspiegeld in het water. Wel zonde van die twee vliegtuigstrepen.
Idd, jammer van die contrails, maar in het water zitten ze ook, dus weg shoppen wordt er denk ik ook niet echt beter op.
Mooie foto! Bekende locatie ook. Kom er ook regelmatig met zonsondergang. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:22:

[...]

Weet het nog niet zeker, maar denk dat ik tzt toch eerst een variabel ND filter haal, omdat ik dan voorlopig met 1 ND filter(bv ND4-400) 'klaar' ben. Met zo'n filter zou ik de sluitertijd overdag makkelijk langer dan 2 seconden kunnen maken. En naast de magic cloth techniek, zou ik met zo'n normaal ND filter ook nog andere dingen kunnen proberen. Aan de andere kant is zo'n ND grad filter ook wel weer erg vet. :9

[...]

Dat kan natuurlijk ook, zoals bij deze die ik 2 weken terug gemaakt heb. Er zat een hele dikke lensflare in het midden, waardoor ik er verder niks mee gedaan heb. Maar naar aanleiding van je comment heb ik ze toch even samengevoegd om te kijken of er nog iets van te maken viel. Gelijk nog een poging gedaan om de lensflare weg te poetsen, wat gedeeltelijk gelukt is. Geen echte zonsopkomst of ondergang, maar ondanks dat de foto rond 10:50 s'ochtends gemaakt is, staat de zon laag genoeg om te kunnen doen alsof. Was trouwens wel iets meer werk als alleen 2 lagen maken met een laagmasker erover. ;)

[afbeelding]
Ginkelse Heide by T van der Velden, on Flickr
Nice, beetje surrealistisch effect. Ik bedacht dat gewoon, heb het nog niet zelf geprobeerd, maar ga het binnenkort ook zeker eens doen. Wel statiefje mee dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sargonaut: daar heb je idd gelijk in, dan is het wel mogelijk zo'n zwarte doek ervoor te houden.

Lucht is erg mooi, voorgrond wat minder. heeft vooral met de kleuren en compo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
@Sargonaut: De voorgrond vind ik ook niet heel spannend, wel een mooie lucht met die stralen.
@jorammeke: Mooie silhouetten in de lucht en in het water, doet het goed met de feloranje gloed. De boom rechts stoort mij alleen.
@3 van Sargonaut: Vooral de tweede en derde vind ik fraai, maar daar zou ik nog wat aan de onderkant weggehaald hebben.

De zonsondergang was vanmiddag onverwacht mooi door wat mistbanken. Het was nog lastig om het prachtige licht goed op de sensor te krijgen, hieronder de twee pogingen die in mijn ogen het beste zijn gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7162/6776755081_439bf75578_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7025/6777626665_d1efa68bb8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

vette platen powerup! Mist doet het erg goed als sfeermaker. Bij de kust was de zonsondergang heel wat minder geslaagd door een dikke wolkenlaag op de horizon :(

Hierbij toch nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7015/6777574641_efb4de009d_z.jpg
Poles in the sunset by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:25
@PowerUp: Erg mooie mist idd en mooie foto's. Vooral de eerste is lekker mysterieus.

@marceltuit: Alsnog mooi gekleurde wolken, maar als de zon ergens doorheen zou prikken zou het idd een stuk beter zijn.

Hier eentje van mijn, van vanmiddag in het Haaksbergerveen. Was er eigenlijk voor een timelapse, maar toch maar even wat losse foto's gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7142/6778391729_254f362a86_z.jpg
IMG_2044 by ftubbing, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

vette kleurtonen. mooie structuren van het ijs! alleen jammer van die halve grassprieten op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caferacer_750
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-08 19:24
wat een geweld hier
al een tijdje niet actief aanwezig geweest
@ jorammeke al eerder vermeld een mooi silhouet
@ marceltuit jaloers op de mist foto's heb er ook een paar maar daar is de mist niet zo aanwezig als op de jouwe
tijdens een fietstochtje in deze winter vanuit mijn ooghoek zag ik deze wilgen in silhouet en dacht ach waarom ook niet alleen bepakt met een compact en helaas zonder statief een paar kiekjes gemaakt
goed genoeg in mijn beleving om met jullie te delen
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-rlb4xGczok4/TyXlx7z41jI/AAAAAAAACls/m0dtcxX5nuU/s900/zon_tweaker_02.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-NYHAl1oSBH8/TyXrgereE-I/AAAAAAAACm0/XcoJzo93vp8/s800/zon_tweakers_01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-t9MTntlD0kg/TyXrRfgLpuI/AAAAAAAACmo/J0TtL3RaViY/s800/zon_tweakers_03.jpg
de laatste foto de voorgrond ingeflitst als proef de voorgrond werd nogal donker

[ Voor 93% gewijzigd door caferacer_750 op 30-01-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ marceltuit jaloers op de mist foto's heb er ook een paar maar daar is de mist niet zo aanwezig als op de jouwe
Welke mist :?

bedoel je niet de foto's van powerup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caferacer_750
  • Laatst online: 09-08 19:24
aha, ja die dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 17-09 11:39
@JordyOnrust: Mooie foto. Origineel. Alleen is het jammer dat je ziet dat hij gecropt is. Hierdoor vind ik hem minder. Als je hem nou vanaf het begin gelijk zo gekaderd zou hebben zou ik het beter gevonden hebben. Blijft een mooie foto. Mooie lucht en toch naderhand goed gekaderd ;).
@TranceSetter: De kleuren vind ik een beetje te. Liever wat minder oversaturated. Verder is het een normale mooie zonsondergang foto. Aangenaam om naar te kijken. Zeker ook omdat de voorgrond niet onderbelicht is waardoor je daar ook even naar kunt kijken.
@Sargonaut: 1. Een beetje een grijze waas hangt er over heen. Bevalt mij niet zo. De lucht is wel erg boeiend met de slierten en het kleurverloop. Er had meer in gezeten naar mijn mening. Zeker met de diepte die in de foto zit en het water op de voorgrond (midden).
2. Mooi.
3. Minder. De lucht is hier teveel overbelicht terwijl de voorgrond niet licht genoeg is. De lucht is ook erg druk en mijn blik blijft een beetje over de foto heen gaan zonder uiteindelijk tevreden te zijn.
@jorammeke: Mooie silhouetten. Ik denk wel dat hij beter zou zijn als je er iets meer rust in had gebracht. De foto is nu niet in evenwicht, als je snapt wat ik bedoel. De boom rechts zou er eigenlijk af moeten.
@Sargonaut: Mooie foto. Goede sfeer over het geheel. Wel een beetje een drukke foto voor mijn gevoel. Maar een lekkere
@PowerUp: 1. Mooi. Misschien zelfs beter als de zon niet in beeld was. Ik weet niet hoe je dat wilt doen maar dat fietspad ziet er wel erg "aantrekkelijk" uit om gefotografeerd te worden. Misschien zou het beter zijn als de zon iets minder in het midden zou staan. Dan zou je de stroomkabels minder goed in beeld gehad hebben maar dan word het een foto met minder compromissen.
2. Lekker. Lekkere sfeer, mooi schaap.
@marceltuit: Mooie lijn. Mooie kleuren. De volgende keer misschien de paaltjes nog iets meer afstand laten nemen van de horizon. Maar dat is smaak. De paarse tint erover vind ik prima.
@Pinquin87: Het is een mooi plaatje maar qua compositie kan het beter. Onderaan is het redelijk druk met verschillende dingen op één rij. Het ijs had naar mijn mening nog wel wat nadrukkelijker in beeld gemogen. Zonder de rietstengels was het denk ik al beter geweest.
@caferacer_750: Alle foto's lijken niet heel scherp. Misschien komt dat door de manier waarop ze verkleind worden?
1. De palen in het water (takken) voegen een verassing toe voor het oog. Leuk. De weerspiegeling doet het goed. Links staat er nog een boompje half op. Beetje jammer. Rechts ook.
2.De bomen links die in het beeld het evenwicht moeten dragen met de stammen rechts in het water staan er wat krap op. Verder een mooie plaat.
3.Mooi. De bomen en de weerspiegeling. De bomen hebben iets aparts over zicht wat me aantrekt. Ik weet niet hoe scherp hij is als origineel maar misschien kun je proberen om hem vierkant te kaderen met iets meer lucht aan de bovenkant? Het is dan niet echt meer een zon's op of onder gang maar oké.

Ik zou nog wat foto's posten had ik gezegd in het solo testcase topic, dus bij deze.
1.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7027/6791300913_8581de5b95_z.jpg
flickr- by walletje-w, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7001/6791304879_37a2989cbc_z.jpg
flickr-0243 by walletje-w, on Flickr

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7164/6791302733_dfa311535d_z.jpg
flickr-0210 by walletje-w, on Flickr

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6791303929_4c09789109_z.jpg
flickr-0239 by walletje-w, on Flickr

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7159/6791302051_e28c9cec2c_z.jpg
flickr-0201 by walletje-w, on Flickr

6. De zon is nu onder maar er is een rustige sfeer waardoor ik deze toch het posten waard vind.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7024/6791305781_2f6cc52868_z.jpg
flickr-0251 by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marceltuit: Mooie lijn. Mooie kleuren. De volgende keer misschien de paaltjes nog iets meer afstand laten nemen van de horizon. Maar dat is smaak. De paarse tint erover vind ik prima.
Thanks. Hoe bedoel je precies met afstand nemen? Paaltes hoger boven de horizon of onder de horizon? Moet bekennen dat ik hier eigenlijk helemaal niet op gelet heb; statief stond gewoon in zijn laagste stand :P

Jou serie is op zich ok; alleen wat meer van hetzelfde. Denk dat ik alleen 1 en 5 geplaatst zou hebben; vind ik de meest interessante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Mooi hoor walletje.

1: Mooie doorkijk langs dat net wat lagere stukje struiken.
5 & 6: Echt hele mooie kleuren, ook mooi met dat rustige water, zo glad als een spiegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@marceltuit: Ja ik bedoel inderdaad dat de paaltjes wat meer boven de horizon uitkomen. Of er juist wat meer onder. Nu liggen ze toch redelijk op één lijn. Het valt nog mee hoor.

Ik ben met je eens dat er een paar wel op elkaar lijken. Maar toch vind ik ze het posten waard :9 foto 1 is trouwens een grote crop. Normaal ben ik daar niet zo van maar deze beviel me toch wel erg.

@hypz: Dank je :)

Edit:
Ik kwam deze foto nog tegen in het archief. Hij is bewerkt. Maar het was ook wel een extreme lucht.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7001/6797065431_2512a5114b_z.jpg
flickr-4611 by walletje-w, on Flickr

[ Voor 33% gewijzigd door walletje-w op 31-01-2012 20:27 . Reden: Foto tegengekomen uit archief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@walletje-w:
Fraaie foto's. Zijn deze onbewerkt of heb je er (nog veel) aan gesleuteld.
Hier mijn eerste() bijdrage. Zonsondergang gisteravond, uiterwaarden van de Waal bij Tiel.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7033/6810992485_34191be1d7_z.jpg
Cold sunset, Waal floodplains by Minto Witteveen, on Flickr

Is een HDR (-2,0,+2EV) met wat tonemapping in Photomatix. Foto is gemaakt met een SamYang 8mm fisheye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eentje, paar dagen geleden gemaakt bij Tiel

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7171/6703780291_ebb048a1ee_z.jpg
Sunset by Minto Witteveen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@walletje: Vette plaat; lucht en deel rechts voor het mooie iets te zwart

@fleuba1: je bent imo iets te ver doorgeschoten met de kleuren. het gras langs de weg is vuurrood (op mijn scherm iig)

@fleuba2: mooie plaat. iets te veel lege voorgrond imo.

Van mij eetje van gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7167/6821785237_e3482b2873_z.jpg
Kinderdijk on fire... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marcel tuit.
Fraaie foto van gisteren. Die bewolking verrast me, ik dacht dat het gisteren in NL overal onbewolkt was? Zeker vroeg in de ochtend gemaakt, was het niet erg koud...

vwb die doorgeschoten kleuren. Op mijn twee monitoren ziet het er niet heel erg rood uit. Op de 24" samsung wat meer oranje-rood, op de 27" Iiyama zelfs nog iets minder verzadigd.
Beide monitoren zijn overigens niet gecalibreerd, moet ik zeker eens doen. Ik heb geen vergelijk dus het is lastig te bepalen wanneer de kleuren echt goed zijn.

Die foto van de Waal bij zonsondergang is op de voorgrond inderdaad wat leeg. Gelukkig staat er rechtsonder nog wat (ondergelopen) struikgewas. Zou het toch beter zijn nog wat meer van de onderkant weg te snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Foto is van gisteravond, en het was verrekte koud ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
@marceltuit: Erg fraai, mooie kleuren in de lucht ook
@fleuba: De tweede vind ik ook wat overbewerkt, vooral te zien aan de halo rond het schip. Bij de eerste stoort dat mij dan weer minder.
@walletje-w: Ik zou misschien wat meer gecropt hebben in een panorama oid, dat zou de zonnestralen wat meer tot zijn recht laten komen.

Vanochtend naar de uiterwaarden gereden voor de zonsopgang. In de achtergrond kan je nog net Randwijk zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6828790419_d4b7a79c65_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie kleuren en lichtval op de sneeuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 21:46
@PowerUp: Mooie foto van het sneeuwlandschap, maar ik ben blij dat het weer wat warmer is... Ik mis misschien nog iets op de voorgrond, een paar koeien ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7055/6949598299_d25cc07dee_z.jpg

Deze foto is gemaakt in Denemarken, ik vondt zelf het licht door het raampje erg mooi.

[ Voor 11% gewijzigd door zxcvb op 03-03-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:46

timovd

Voorsprong door techniek

@zxcvb die koeien staan lekker warm in de stal.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterochtend een foto gemaakt net toen de zon achter het enigste wolkje aan de lucht langs gleed. Vond dat het best wel leek op zo'n egyptisch oog, na wat gegoogeld te hebben bleek het inderdaad wat te lijken op het oog van Horus. Heb van wikipedia een plaatje van het oog gedownload en in de foto verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7039/6842152388_43e95baca4_z.jpg
Eye of Horus by T van der Velden, on Flickr

[ Voor 198% gewijzigd door Universal Creations op 17-03-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom als ik vragen mag? Iets wegshoppen vind ik geen probleem, maar er iets gewoon letterlijk in stoppen... :? Dat jij er een oog in ziet gebeurt toch ook al zonder dat plaatje erin te mixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Omdat ik het leuk vind!

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Heel erg mooi contrast, die lucht met die sneeuw! En de molens impliceren dat dit maar in 1 land gemaakt kan zijn :)

2 jaar geleden heb ik 'per ongeluk' een mooie zonsondergangsfoto gemaakt op het strand van Koudekerke (Vlissingen). Ik wandelde daar met mijn vriendin, en zij wees mij op de aanstormende groep paarden. Ik moest mijn camera nog uit de tas halen en heel snel schieten... en het resultaat was redelijk goed gelukt. Met wat nabewerking als horizonvervuiling opruimen, rechttrekken, contrast omhoog, saturation aangepast, vignettering toegevoegd is het best een aardige plaat geworden, ondanks het ontbreken van een zon :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mikedammer.nl/fotos/horse_shore.jpg

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sargonaut, ben het met Hahn eens. Daarnaast had ik de voorgrond weggelaten.
DynaMike, Ik was op de grond gaan liggen zodat het paard en ruiter boven de horizon uit was gekomen. Het onderwerp zou dan veel krachtiger zijn. De vignettering vind ik veel te sterk en maakt hem bovendien rechtsonder te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-08 11:37
@DynaMikeY
Zeker een mooie plaat eens wat anders.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat het paard iets te zwart is wellicht als je deze iets minder donker maakt dat er nog een paar mooie lijnen inzitten waardoor de kracht hiervan meer naar voren komt.

deze gewoon uit de hand geschoten en toen ik hem terug zag vond ik hem wel wat hebben.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7068/6937951893_163d33250a.jpg
P1030192 by ronald14mei, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:21
.. nm

[ Voor 98% gewijzigd door IPeukieI op 17-03-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Apojapo1: Ik heb 'm ook zonder ondergrond, alleen komt de gedachte erachter dan minder sterk over. Namelijk dat het net lijkt alsof Horus je vanachter de horizon aankijkt. Maar als je dat niet ziet, kan ik me voorstellen dat je het niks vind.

Het toevoegen van het symbool vind ik zelf helemaal geen probleem. In dit geval vind ik het vergelijkbaar met toevoegen van een randje of vignettering. Duidelijk te zien dat het toegevoegd is, en de rest van de foto is gewoon 'onbewerkt'.

Waarom zou iets weghalen geen probleem, zijn en iets toevoegen wel? Ik snap heus wel dat het niet fotografisch is om je eigen beelden samen te stellen. Beetje raar voorbeeld dit misschien, maar als je een mooie natuurfoto van een uit het water springende vis ziet, waarbij het haakje, de vislijn en de visser netjes uitgegumt zijn, is het wel een goede natuurfoto?

@Hahn: Sorry. :$ Ik sta nogal labiel in mijn schoenen op het moment, dus trek je vooral niets aan van mijn wispelturige karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:26:
Gisterochtend een foto gemaakt net toen de zon achter het enigste wolkje aan de lucht langs gleed. Vond dat het best wel leek op zo'n egyptisch oog, na wat gegoogeld te hebben bleek het inderdaad wat te lijken op het oog van Horus. Heb van wikipedia een plaatje van het oog gedownload en in de foto verwerkt.
Dat is toch juist sterk van een foto, wanneer je er iets in begint te zien. Laat mensen hun fantasie gebruiken in plaats van dat je ze voorkauwt wat ze moeten zien. Ik vind het nu op sensorvlekken lijken.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sargonaut, met het weghalen van storende elementen zoals een paar boomtoppen op de voorgrond, een vogel of een wolkje probeer je het onderwerp te versterken maar niet te veranderen of zelfs te creëren. Hoewel het natuurlijk de bedoeling is om dit uit te sluiten bij het maken van de foto. Bij jouw foto draait het enkel om de zon en dan met name om die aparte strepen. In dit geval zal het dus eerder onder de categorie 'Photoshop Art' vallen.

@Ronald, Jammer dat die mensen helemaal in de hoek geplaatst zijn terwijl de zon iets van het midden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Isniedood: Misschien was het nog niet voorgekauwd genoeg, aangezien je het op sensor vlekken vind lijken.
@Apojapo1: Vaak zijn dat inderdaad het soort dingen wat ik weg haal, toevoegen van beelden doe ik meestal niet zo snel. Maar bij deze kon ik het niet laten, vond het gewoon leuk om te doen.

Hier nog een wat strakker uitgesneden versie zonder bomenrij :
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7065/6844658776_fbf36bb1f3_z.jpg
Eye of Horus2 by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:37:

Het toevoegen van het symbool vind ik zelf helemaal geen probleem. In dit geval vind ik het vergelijkbaar met toevoegen van een randje of vignettering. Duidelijk te zien dat het toegevoegd is, en de rest van de foto is gewoon 'onbewerkt'.
Ik vond het dus niet duidelijk te zien dat het toegevoegd was. Toen ik de foto voor het eerst zag dacht ik "hé, vaag effect dat je die lijnen ziet". Pas toen ik je tekst erbij las had ik door dat je er zelf wat in hebt gestopt.
Waarom zou iets weghalen geen probleem, zijn en iets toevoegen wel? Ik snap heus wel dat het niet fotografisch is om je eigen beelden samen te stellen. Beetje raar voorbeeld dit misschien, maar als je een mooie natuurfoto van een uit het water springende vis ziet, waarbij het haakje, de vislijn en de visser netjes uitgegumt zijn, is het wel een goede natuurfoto?
Met iets weghalen heb ik het over iets storends, wat afleidt, zoals een vlekje of een takje. Jij voegt nu een symbool toe, waardoor heel de foto anders wordt.
@Hahn: Sorry. :$ Ik sta nogal labiel in mijn schoenen op het moment, dus trek je vooral niets aan van mijn wispelturige karakter.
Ik had je reply niet gezien, wat misschien maar goed is ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:17:
Ik had je reply niet gezien, wat misschien maar goed is ook :+
Ik had de foto weggehaald en de berichten gewist, verder niks. Dus je hebt niet echt iets gemist. ;)
Ik vond het dus niet duidelijk te zien dat het toegevoegd was. Toen ik de foto voor het eerst zag dacht ik "hé, vaag effect dat je die lijnen ziet". Pas toen ik je tekst erbij las had ik door dat je er zelf wat in hebt gestopt.
Voor mij leek dat in een oogopslag duidelijk, maar ik heb het dan ook zelf gemaakt. Dan ben ik toch te voorzichtig geweest blijkbaar. Misschien dat ik er nog een dun lijntje aan toe moeten voegen, ik ga er later nog eens verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Het spijt me maar ik vind het symbool ook maar niks. Het is goed om je werk te beschermen, maar dit is gewoon te. Je kunt toch ook een logo/copyrighttext maken in de rechteronderhoek van de foto?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:05:
Het spijt me maar ik vind het symbool ook maar niks. Het is goed om je werk te beschermen, maar dit is gewoon te. Je kunt toch ook een logo/copyrighttext maken in de rechteronderhoek van de foto?
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Zonsondergang in Eindhoven :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9w07hESCdXdMzmnJ8zug1SYm/full.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
@ Wok: Mooi silhouet, al slokt het gebouw misschien wel wat veel lucht op.

Vanavond m'n ND filter maar weer eens op m'n lens geschroefd:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7102/6875651364_714458e425_z.jpg
sunset @ Wijk aan Zee by RobB-W, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door RobB_W op 08-04-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Lekkere kleuren, leuke compositie, kortom mooie plaat.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

(jarig!)
@RobB_W, Wat Milo zegt, Kleuren, compo. Erg mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Lekker zachte kleuren inderdaad! en een mooi dieptebeeld met die steen vooraan, de 1e en dan de 2e vuurtoren. Maarre....Wijk aan zee? Ik ken het strand van wijk aan zee, maar ik weet niet waar je zo'n U hebt van stenen...zo te zien is het ook wat verder het kanaal in en aan de rechter oever...dan zit je toch in IJmuiden? Of..!.. is dit ver de noordpier op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

vette kleuren en LE-effect. nice. alleen de vignetting vind ik wat te heftig.

hoeveel stops filter heb je erop geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Goede tip van die vignettering, daar ga ik vanavond even naar kijken. (en dan ook maar eens kijken of ik mij aperture-flickr koppeling kan laten updaten).

Ik heb een B+W ND 110 gebruikt, geweldig ding als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

helemaal mee eens, leuk speelgoed die nd110 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RobB_W echt een mooi plaatje

zonsondergang in Parijs :)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6641786383_d5e57f59cd_z.jpg
sunset in paris by robert v.m., on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7143/6641969505_64cc6bffcf_z.jpg
Paris at night by robert v.m., on Flickr
(alleen jammer van die stok in beeld :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Die stok kun je makkelijk wegwerken joh, gewoon even door PS, LR, AP of wat dan ook halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:58
@Wok, mooie ondergang, vind wel dat er teveel zwart is, het gebouw staat net iets té in de weg zeg maar.

@RobB_W, erg mooie plaat, vind alleen de kleuren wat roze/paars en de vignetting té veel.

@robertwt, de eerste vind ik niet zo bijzonder, teveel zwart en daarin weer een witte punt die de aandacht trekt.
De tweede is een heel ander verhaal, die is echt top, horizon in het midden vind ik hier goed gekozen, mooi kleurenspel in de lucht en gave lichtbanen van de wegen onderin. En die paal, zou ik ook proberen weg te halen.

Twee camera's geleden (in november) deze foto geschoten, laatst gevonden in de archieven. Christoffel op de toren.
Ondanks de camera waar ie mee gemaakt is en het maffe ruitvormige bord vind ik de kleuren en de setting het wel waard om m te laten zien. De kathedraal is in vogelvlucht zo'n 3 kilometer van onze zolder. Nu wachten tot de volgende november om het nog eens over te doen met een fatsoenlijke camera en lens ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6047/7030174051_022eb86e43_z.jpg
Cathedral on fire by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Gisteren avond met de zon staan stoeien. Hoopte op een 'suncrossing' maar dat zat er helaas nog niet in. Echter deze twee platen wel kunnen maken :

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5115/6903876584_bbe067c82c_z.jpg
Arriving at sunset by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7047/6903876720_a4a9c2123b_z.jpg
Sunset arrival by MarkCantPark, on Flickr

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
@MarkCantPark: wow, zo rood zie ik de zon eigenlijk nooit hier. #2 vind ik de beste, het moment is mooier en de compositie wat beter. Bij #1 mist er rechts wat.
@ed-oorklep: Mooie kleuren in de lucht. De bomen rechts vind ik hier wel een beetje storen.
@roberwt: Ik zou bij de eerste de voorgrond wat lichter maken, dan is er veel meer te zien. Bij de tweede zou ik zeker die paal nog even weghalen, want verder is het een erg mooie plaat :)

De zon was nog vrij fel tijdens de zonsondergang vanavond (heldere lucht). Met de wolkenvelden erbij werd het toch nog wat. Een 16:9 crop vond ik hier het beste uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7077/6908259754_eb9cc539a0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ robertwt: Dank je! Jou tweede plaat vind ik erg mooi (als die stok weggeshopt is tenminste) :)

@ Ed_oorklep: Mooie kleuren, maar ik vind het jammer dat het skytrail wwat onscherp is.

@ MarkcantPark: Nummer vind ik de mooiste, gave kleur!

@ PowerUp: Lekker dramatisch die lucht! Aleen vind ik 'm iets te geel..

Ik kwam deze nog tegen in de archieven van onze vakantie in Zuid Afrika afgelopen zomer:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7202/6789253884_4a722bbf52_z.jpg
Come around sundown, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@RobB_W: Erg gave en strakke plaat! Mooi kleurverloop dat ook weer mooi in de weerspiegeling in het water word meegegeven

@PowerUP: Mooi! zonnestralen enzo goed te pakken! Donkere wolken maken het spectaculair. Misschien had ik zelf wat meer silhouet van onder aangehouden.

@ed-Oorklep: Mooi gedaan! lekkere kleurtjes!

@roberwrt: Ik zou inderdaad je 2e foto ff door LR of PS halen , die stok is in minder dan 1 minuut weg , en wel erg storend op een verder hele vette plaat!

Hier ook nog eentje uit het archief , sept 2010 in Kinderdijk
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7110/7079963073_e2a4c570c5.jpg
Kinderdijk Zonsondergang by digital_slice, on Flickr

[ Voor 39% gewijzigd door degroot op 15-04-2012 16:30 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, toch maar ff de tijd genomen om die paal eruit te halen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7271/6941509550_37813af304_z.jpg
IMG_4651 shopped by robert v.m., on Flickr

@ MarkcantPark: vet die kleur! jammer dat die in de tweede foto iets doffer is.

@ PowerUp: mooi effect in die lucht! maar de kleur vind ik een tikje onrealistisch geel.

@RobB_W: gaaf dat kleuverloop :o en mooi dat silhouet van die takken!

@ degroot: apparte, maar wel mooie kleur lucht :P misschien die kranen links proberen weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:00:
zo, toch maar ff de tijd genomen om die paal eruit te halen :)
Zo is je plaat echt stukken beter :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
degroot schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:05:
[...]

Zo is je plaat echt stukken beter :)
Helemaal mee eens. Het lijkt op het origineel bijna alsof je die paal erin gephotoshopt hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

walletje-w schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:36:
[...]

Helemaal mee eens. Het lijkt op het origineel bijna alsof je die paal erin gephotoshopt hebt. ;)
Slijmbal :N Of je was sarcastisch ;)

De bewerking is aardig en de foto knapt er zeker van op. Maar:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10gcx3d.jpg
Klikken voor groot, bij kleine foto's zie je het inderdaad minder goed

Als je niet kan zien waar de fotobewerkingen zitten, dan moet je maar een bril gaan kopen. Of de dioptrie van je beeldscherm instellen :+

edit:
Ik klink wat zuur, zo bedoel ik het verder niet. En het is een mooie foto :)

[ Voor 15% gewijzigd door Twhomp op 17-04-2012 21:01 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:59:
[...]

Als je niet kan zien waar de fotobewerkingen zitten, dan moet je maar een bril gaan kopen. Of de dioptrie van je beeldscherm instellen :+
er zit inderdaad een zwart wolkje op de plek waar eerst de paal was O-)
maar als je niet weet dat eerst die paal daar zat valt dat niet op denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
Mag ik vragen hoe je hem weg hebt gehaald? Gewoon door te klonen?

Want ik heb even geprobeerd met content-aware in CS5 de balk weg te halen en dan is het effect totaal niet terug te vinden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
content aware werkt niet altijd even goed. Manueel klonen biedt nog altijd meer controle.
roberwt, ik vind de plaat aan de linkerkant nogal kaal. Probeer eens te croppen vanuit de linkerbovenhoek zodat de horizon & de eifeltoren op 1/3 komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m geretoucheerd :P ben niet echt een Ps pro (A) dus was meer op goed geluk :P

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5456/7091100223_47222b6869_z.jpg
IMG_4651 shopped2 by robert v.m., on Flickr

zoiets? of bedoelde je iets anders? @Buzz_Fuzz. vind t zelf opzich wel nice zo :) al vind ik t massale van de lucht als hij niet gecropt is ook iets hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:13
@PowerUp: Wauw, mooi zo die zonnestralen en die dramatische lucht! Ik vind hem niet te geel, volgens mij komen de kleuren wel aardig overeen met hoe het eruit gezien moet hebben.

@RobB_W: Mooie rustige plaat. Het kleurverloop in de lucht vind ik vooral erg gaaf (ook in het water).

@degroot: Veel gefotografeerde locatie, maar erg goed uitgevoerd hoor! Misschien had ik alleen de (halve) boom die links op de foto staat eraf gecropt, die leidt een beetje af van het onderwerp.

@roberwt: Super gave plaat, al vind ik het jammer dat je bij je laatste bewerking zoveel lucht eraf hebt gehaald, zo leg je minder nadruk op de mooie kleuren in de lucht.

Mijn eerste foto in dit topic heb ik geschoten op mijn eerste dag in San Fransisco, en ik had nog nooit geprobeerd een zonsondergang te fotograferen, dus dan maar gelijk lekker cliché:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5160/6945055866_1d0f128d70_z.jpg
Golden Gate Sundown by Vincent Steeman, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
@roberwt: bijna, maar ik bedoelde ook wat croppen vanaf de linkerkant, tot voorbij die drukke weg, zodat de eifeltoren op 1/3 van de linkerkant staat, en dat "andere" prominente gebouw (ben niet zo thuis in Parijs :p) op 1/3 van de rechterkant. (En/of ook iets minder lucht weghalen dan wat je nu gedaan hebt)

Ik zou het zelf even proberen, maar heb atm de tools niet ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Buzz_Fuzz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:41:
@roberwt: bijna, maar ik bedoelde ook wat croppen vanaf de linkerkant, tot voorbij die drukke weg, zodat de eifeltoren op 1/3 van de linkerkant staat, en dat "andere" prominente gebouw (ben niet zo thuis in Parijs :p) op 1/3 van de rechterkant. (En/of ook iets minder lucht weghalen dan wat je nu gedaan hebt)

Ik zou het zelf even proberen, maar heb atm de tools niet ter beschikking.
Je bedoelt zoiets?:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/302v37l.jpgEiffeltoren op precies 1/3

Vergelijkingsmateriaal:

Origineel (zonder paal):
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7271/6941509550_37813af304_z.jpg

Lucht weggecropt door roberwt:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5456/7091100223_47222b6869_z.jpg

@VSteeman:
Mooie plaat d:)b
Staat de horizon nou recht? :? Ik vind het mooier als het water recht loopt i.p.v. de brug
Jammer dat de zon zo veel licht geeft (maar daar is het de zon voor). Ik vind de schaduwtinten heel mooi, ze contrasteren precies goed met elkaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door Twhomp op 19-04-2012 11:43 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:13
Twhomp schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:39:
[...]

@VSteeman:
Mooie plaat d:)b
Staat de horizon nou recht? :? Ik vind het mooier als het water recht loopt i.p.v. de brug
Jammer dat de zon zo veel licht geeft (maar daar is het de zon voor). Ik vind de schaduwtinten heel mooi, ze contrasteren precies goed met elkaar :)
Volgens mij is de horizon inderdaad niet helemaal recht nee, ik had al geprobeerd hem ten opzichte van het water recht te zetten, maar dan vind ik het nogal storend dat de brug weer niet recht loopt. Ik kon de compositie vanaf deze pier helaas niet zo krijgen dat ik beide recht had. Zal toch nog eens kijken of ik het iets beter kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
@rinaldo,
Ik vind het orgineel eigenlijk mooier dan de crops.

Zo'n 1/3 regel is handig als hulpmiddel, maar als het eindresultaat er niet beter van word, dan moet je je niet verplicht voelen 'm te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Hm, het is idd ook niet alles zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel bezig met een zonsondergang timelapse ^^
misschien binnenkort online :) (bij belangstelling, gezien dit voornamelijk een foto thread is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Er is ook een timelapse topic ;-) En altijd leuk om te zien trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3ES0Ox4CeBM&feature=youtu.be]

zo! niet heel spectaculair (A) was eigenlijk meer om wat nieuwe functies te testen op mn camera :P
maar vind m toch wel leuk geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnievanT
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Na wat lurken toch maar eens geregistreerd. Heb sinds kort mijn eerste DSLR, een tweedehands Olympus E-510. Alle feedback is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7218/6948002502_94df6a76f5.jpg
Reflecties by RoelClimbs, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7242/7094072955_09c29dd29a.jpg
B/W by RoelClimbs, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7217/7094072561_7df7a801e8.jpg
Stadhuistoren by RoelClimbs, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5463/6948054970_9ab955d624.jpg
Dusk by RoelClimbs, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
robertwt, Op zich leuk, maar ik zie hem toch nog behoorlijk schokken. Welke settings heb je gebruikt, want het lijkt erg op een 25fps/30fps verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Zonsondergang over het Gooimeer vanaf de Stichtsebrug (a27 vlakbij Huizen). Niet echt de ondergaande zon, maar ik was zo overdonderd door het licht, de kleur en de rust in deze plaat dat ik hem met veel plezier wil delen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7189/7125636909_ce05f52738_z.jpg

Ik heb even snel teruggekeken door het topic, en daar een paar fantastische platen gezien. Nu iets teveel aan mijn hoofd om netjes commentaar te leveren, dus ik beloof bij deze dat ik morgen diepgaand en opbouwende commentaren schrijf over de foto's waar men wat aan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:50:
robertwt, Op zich leuk, maar ik zie hem toch nog behoorlijk schokken. Welke settings heb je gebruikt, want het lijkt erg op een 25fps/30fps verschil.
ik heb pas de nieuwste versie van magic lantern op mijn 550D gezet, dus het was een beetje een uitprobeersel.
maar de eerste paar frames is inderdaad een andere setting dan de rest van de video. in het begin word elke 5 seconde een videoclip van 1 seconde gemaakt en na een paar frames heb ik dat veranderd naar elke 10 seconde een clip van 1 seconde.
gezien het samenvoegen van alle bestanden tot de time lapse was het makkelijke geweest om om de zoveel seconde een foto te maken ipv een filmpje, omdat ik met de filmpjes niet elk filmpje 1 frame kon laten zijn maar alle filmpjes achter elkaar moest zetten en daarna het gerenderde filmpje moest versnellen. maar zoals ik zei was het een uitprobeersel van een paar nieuwe functies in magic lantern (wat zeker aan te raden is voor mensen die het niet kennen, of er niet zeker over zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Onderstaand een bijdrage van hedenochtend.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7054/6983360368_a6e004e3a7_z.jpg
_MG_2880.jpg by Alexander ter Meulen, on Flickr

[ Voor 201% gewijzigd door Universal Creations op 01-05-2012 14:12 . Reden: Foutje van mijn kant. Het was geen crosspost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 13:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:22:
Hoi allen,

Onderstaand een bijdrage van hedenochtend.
[afbeelding]
gewoon mooi, ik kan het niet anders zeggen!
ik heb vandaag zelf ff snel foto'tje geschoten, maar de horizon zat achter de bomen helaas.
bij jou niet het geval

[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 30-04-2012 23:25 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:37:
[...]

ik heb pas de nieuwste versie van magic lantern op mijn 550D gezet, dus het was een beetje een uitprobeersel.
maar de eerste paar frames is inderdaad een andere setting dan de rest van de video. in het begin word elke 5 seconde een videoclip van 1 seconde gemaakt en na een paar frames heb ik dat veranderd naar elke 10 seconde een clip van 1 seconde.
gezien het samenvoegen van alle bestanden tot de time lapse was het makkelijke geweest om om de zoveel seconde een foto te maken ipv een filmpje, omdat ik met de filmpjes niet elk filmpje 1 frame kon laten zijn maar alle filmpjes achter elkaar moest zetten en daarna het gerenderde filmpje moest versnellen. maar zoals ik zei was het een uitprobeersel van een paar nieuwe functies in magic lantern (wat zeker aan te raden is voor mensen die het niet kennen, of er niet zeker over zijn) :)
Duidelijk. Dan inderdaad de volgende keer maar lekker foto's om de zoveel tijd nemen. Krijg je een veel mooier filmpje van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@bobbiedejong: mooi kleurverloop :) Wel jammer dat de reflectie van de eerste molen afgebroken wordt.

@wolfensteijn: Gave plaat, mooie kleuren zeg. ALleen die 'boei' of wat het ook is vind ik minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
@VSteeman
Een zonsondergang is vaak bijzonder vanwege de kleuren en het licht. Bij de tweede foto ben je beide eigenlijk kwijt, en is het 'gewoon' een foto van wat wolken. De andere drie foto's laten de kleuren en het licht wel goed zien, maar zijn voor mij net teveel detail en te weinig context. Ook de kerktoren in het midden stoort mij. Nu ben ik daar niet altijd even perfect in, maar ik probeer wel zoveel mogelijk de 'regel van 3' toe te passen op mijn composities :)

Ga zo door, maar probeer iets meer context te pakken (voorgrond/achtergrond), en houd rekening met de standaard compositie regels.

@bobbiedejong
Het kleurverloop is erg gaaf, de reflectie ook. Alleen jammer dat de reflectie van de eerste molen verdwijnt in achter het riet. Ook is in het dijkje rechts goed te zien dat je gebruik heb gemaakt van een ND grad. Maak de rechteronderhoek iets donkerder, of de rest van het dijkje iets lichter zodat het minder opvalt :)

De lucht zou van mij nog net iets lichter mogen, maar het blijft een fijne plaat om naar te kijken.

@roberwt
De originele crop, met die stok weggeshopt is inderdaad het beste. Soms mogen dingen best centraal staan, en bij deze werkt het echt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eentje van mij. Ik was geïnspireerd door de foto van bobbie :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7255/6993606354_27c28baa8c_z.jpg
Windmills of Kinderdijk by Marcel Tuit, on Flickr

Aangezien mijn filterhouder voor grijsverlopers niet goed werkt op mijn 10-22 omdat je de filterhouder ziet, heb ik de lucht voor een deel van de sluitertijd getempert met een stuk karton. Werkt verbazingwekkend goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 03-05-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
dan heb je dus ook die molens getempert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@marceltuit: het (enkele) lelieblad in het water leid af. De 'vlek' links boven (veroorzaakt door het karton??) is wel onnatuurlijk. Het is nu een donkere vlek in een onbewolkt stuk lucht. Dat zou gelijkmatiger moeten lopen.
Qua compositie niets op aan te merken.

Je had dat karton truukje niet moeten noemen. Nu gaat iedereen zijn filters thuis laten en met karton gaan staan zwaaien :D

@snuurtje: ik voel een Don Quichotte referentie aankomen? :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Ik vind dat lelieblad juist wat toevoegen! :) De opmerking over de donkere vlek kan ik me wel in vinden.
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)