Probleem dat extra dvd content niet afspeelde lag aan de mpeg2 codecs die ik had
Met afspelen zelf heb ik geen problemen maar wel met rippen maar dat was al bekend. Branden heb ik ook geen problemen behalve dat hij 9 minuten doet over een 8 speed DVD . Ik weet niet hoever dat normaal is? Hij geeft wel aan dat hij op 8 speed gaat branden zowel met normale als met gehackte firmware
9 minuten is normaal hij brand op "CAV" techniek dus dat betekent dat die steeds sneller brand beginnend op 2,4x dan naar 4xdan naar 6x en pas de uiterste rand van de dvd word op 8x gebrand en dan nog de leadin leadout die altijd even lang duurt.Chadi schreef op 13 juli 2004 @ 16:31:
Met afspelen zelf heb ik geen problemen maar wel met rippen maar dat was al bekend. Branden heb ik ook geen problemen behalve dat hij 9 minuten doet over een 8 speed DVD . Ik weet niet hoever dat normaal is? Hij geeft wel aan dat hij op 8 speed gaat branden zowel met normale als met gehackte firmware
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Maar is het nu dan ook zo dat die NEC gewoon niet standalone te gebruiken is in een systeem bijv. i.v.m. het rippen? Of is het zo dat je wel kan rippen en branden maar dat het vaak fout gaat? Heb nog wel een extra dvd-station liggen maar als ik alles met 1 apparaat kan doen, dan liever dat.
De NEC brandt met Z-CLV. Eerst 4x, 6x en dan 8x.Turismo schreef op 13 juli 2004 @ 16:37:
9 minuten is normaal hij brand op "CAV" techniek
[ Voor 4% gewijzigd door epias op 13-07-2004 19:30 ]
Uit diverse reviews (van 2500A, maar de 2510A is identiek) is naar voren gekomen dat de errorcorrectie van de NEC zeer matig is en wordt dan aangeraden om er een goede DVD-rom bij te hebben voor het rip werk.ToppY schreef op 13 juli 2004 @ 19:14:
Maar is het nu dan ook zo dat die NEC gewoon niet standalone te gebruiken is in een systeem bijv. i.v.m. het rippen? Of is het zo dat je wel kan rippen en branden maar dat het vaak fout gaat? Heb nog wel een extra dvd-station liggen maar als ik alles met 1 apparaat kan doen, dan liever dat.
error-correctie klinkt als een software-matig iets, klopt dat? en zo ja is die matige correctie dan met een firmware upgrade te verhelpen?
zit ook over de aanschaf van de nec na te denken maar heb niet een andere dvd-rom er bij.
zit ook over de aanschaf van de nec na te denken maar heb niet een andere dvd-rom er bij.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dat moet je zeker niet doen. Ik heb 2 dvd spelers ernaast draaien. Een oude Toshiba SD-M1612 omdat hij geruisloos is en een NEC dvd die ik bij de 1300 kreeg als combinatie. Heel erg soms weigert de Toshiba dan laat ik de NEC het werk doen maar de NEC 2500A weigert wel vaker dan die andere 2.ToppY schreef op 13 juli 2004 @ 19:14:
Anoniem: 68556
Yoow dudes,
Vraagje, ik ga bijna met vakantie en mijn huidige brander (A-open CR4048) is volgens mij kapot
Tenminste hij gaat tikken enz) Maar goed dit is eigenlijk offtopic. wil dus een opvolger kopen zodat ik nog ff wat kan branden enz.
Ik wil dus voor de vakantie wel een goede brander hebben. Maar mijn punt is dus, is het de moeite waard om gelijk een DVD brander te kopen? Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet vaak de dvd brander zal gebruiken voor het kopieeren van films ofzo maar wel eerder voor bestanden (backup enz). De reviews zijn overigens wel goed over deze brander.
Wat denken jullie? Of is het zonde van het geld en kan ik beter een gewone fikker kopen?
Vraagje, ik ga bijna met vakantie en mijn huidige brander (A-open CR4048) is volgens mij kapot
Ik wil dus voor de vakantie wel een goede brander hebben. Maar mijn punt is dus, is het de moeite waard om gelijk een DVD brander te kopen? Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet vaak de dvd brander zal gebruiken voor het kopieeren van films ofzo maar wel eerder voor bestanden (backup enz). De reviews zijn overigens wel goed over deze brander.
Wat denken jullie? Of is het zonde van het geld en kan ik beter een gewone fikker kopen?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 14-07-2004 14:35 ]
Ook al doej e het niet vaak, maar een paar DVD kopien en je hebt de brander eruit. Verder is het natuurlijk zo dat je bij DVDR's minder per mb betaalt dan bij CDR's. Dus ik zou gewoon een paar tientjes meer uitegeven en voor deze brander gaan
Ja, je hebt wel gelijk denk ikOscar Mopperkont schreef op 14 juli 2004 @ 14:38:
Ook al doej e het niet vaak, maar een paar DVD kopien en je hebt de brander eruit. Verder is het natuurlijk zo dat je bij DVDR's minder per mb betaalt dan bij CDR's. Dus ik zou gewoon een paar tientjes meer uitegeven en voor deze brander gaan
Edit
Oja, nog ff een vraagje, brand de NEC ook probleemloos gewone cd's?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 14-07-2004 14:49 ]
Joah, zo goed als iedere andere drive hoorAnoniem: 68556 schreef op 14 juli 2004 @ 14:46:
[...]
[...]
Oja, nog ff een vraagje, brand de NEC ook probleemloos gewone cd's?
Echt merkbaar verschil zul je waarschijnlijk met gewone cd'tjes voor gewone doeleinden niet merken.
Met hieronder
[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 14-07-2004 15:18 ]
Als ik de ND2510 specs en het [rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml] mag geloven, ja
Dudes!
Het is offtopic maar moet toch ff melden dat ik hm gekocht heb
Alleen jammer dat het een BULK versie is. Dus is mijn vraag, welke burnsoftware kan ik het beste gebruiken? Zelf zit ik te denken aan Nero 6.0.
Het is offtopic maar moet toch ff melden dat ik hm gekocht heb
Ok eerste ervaring ermee
Net een datawrite 4x gebrand. 4.2gb in slechts 11 min op 4x.
Buffer percentage was steeds uitstekend, snel en constant gebrand. En hij leest hem ook weer prima af.
Buffer percentage was steeds uitstekend, snel en constant gebrand. En hij leest hem ook weer prima af.
Ok! relaxHertog_Martin schreef op 15 juli 2004 @ 15:08:
Ok eerste ervaring ermee
Omdat ik nog geen tijd heb om te branden maar wel wilde weten of die het uberhaupt wel deed heb ik snel ff een DVDtje gepakt en erin gedaan. Ik wist niet wat me overkwam, omdat de brander ZONDER problemen een dvd/cd leest

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 15-07-2004 15:55 ]
Nero 6 gebruikt.
ff dom vraagje: hoe kan je ook alweer een dvd .img branden? kan dat met nero?
Vandaag heb ik ook de Nec ND-2510 binnen gekregen. Ik heb alleen nog geen DVD-r's
Ik hoop dat deze zo snel mogelijk binnen komen dan kan ik mijn ervaringen met jullie delen
heh, dat had ik ook, moest 2 dagen wachtenlochtejans schreef op 15 juli 2004 @ 16:22:
Vandaag heb ik ook de Nec ND-2510 binnen gekregen. Ik heb alleen nog geen DVD-r'sIk hoop dat deze zo snel mogelijk binnen komen dan kan ik mijn ervaringen met jullie delen
Ik heb zojuist shrek 2 dvdr gebrand. Brande prima (heb copy gedaan vanaf virtuele dvdrom drive via daemon tools), en leest ook prima af op sony dvp-ns305 en pioneer dv-565a
Kan. De 2500 wordt al herkend vanaf een bepaalde versie van Nero 5.x. Dus als je die toevallig hebt liggen.. Even updaten naar de laatste versie ofzo en uitproberen.Anoniem: 68556 schreef op 15 juli 2004 @ 13:59:
Dudes!
Het is offtopic maar moet toch ff melden dat ik hm gekocht hebAlleen jammer dat het een BULK versie is. Dus is mijn vraag, welke burnsoftware kan ik het beste gebruiken? Zelf zit ik te denken aan Nero 6.0.
En als je de 2500/2510 topics een beetje doorleest zie je vaak dat volgens Herrie in Nero de laatste tijd steeds meer bugs zitten. Hij raadt aan: DVDDecrypter, CopyToDVD, RecordNow Max!
Whoei!!!!
Wat ben ik blij en opgelucht! Heb net met Nero 6 een mp3 cd'tje van 666
MB op 32x speed gefikt ZONDER problemen
Ok.. het is dan wel geen dvd maar toch. Ik heb namelijk altijd pech met branders. Deze keer heb ik eindelijk een goede brander gekocht
Heb 'm vandaag dan eindelijk binnen, hij was afgelopen donderdag al verstuurd dus ik zat er al dagen op te wachten
In ieder geval heb ik 'm natuurlijk gelijk geprobeert, had al eerder Ken Park gebackupt en die heb ik nu gebrand met DVD Decrypter en een Intenso DVDr. Ging allemaal goed en mijn DVD speler pakt 'm net zo mooi. Daarna ook nog één met Nero en een gewone CDr gebrand.
Had hier en daar al wat gelezen over de rip-lock van de 2510, toch jammer maar hier kan ik mijn oude NEC DV-5700A voor blijven gebruiken. In ieder geval ben ik erg blij met mijn eerste DVD-fikkert
In ieder geval heb ik 'm natuurlijk gelijk geprobeert, had al eerder Ken Park gebackupt en die heb ik nu gebrand met DVD Decrypter en een Intenso DVDr. Ging allemaal goed en mijn DVD speler pakt 'm net zo mooi. Daarna ook nog één met Nero en een gewone CDr gebrand.
Had hier en daar al wat gelezen over de rip-lock van de 2510, toch jammer maar hier kan ik mijn oude NEC DV-5700A voor blijven gebruiken. In ieder geval ben ik erg blij met mijn eerste DVD-fikkert
Ik begrijp dus dat je eigenlijk niet zonder een dvd-rom speler kunt icm een 2510? Ik heb alleen een cdrw speler en was van plan om de 2510 aan te schaffen, is dit iets dat voor veel dvd-fikkers geldt of alleen de 2510? in dat geval haal ik een 2510+dvd-rom
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klopt, maar diezelfde reviewers konden generals niet branden. Hier duurde het wel langer als bij mijn oude(inmiddels kapotte) dvd speler. Maar het werkte wel. Na 20 min was een image gemaakt die volledig werkte.MEGATRON schreef op 13 juli 2004 @ 21:37:
[...]
Uit diverse reviews (van 2500A, maar de 2510A is identiek) is naar voren gekomen dat de errorcorrectie van de NEC zeer matig is en wordt dan aangeraden om er een goede DVD-rom bij te hebben voor het rip werk.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Hij is toch wel goed genoeg om gewoon een film te rippen?kevinp schreef op 15 juli 2004 @ 23:04:
[...]
Klopt, maar diezelfde reviewers konden generals niet branden. Hier duurde het wel langer als bij mijn oude(inmiddels kapotte) dvd speler. Maar het werkte wel. Na 20 min was een image gemaakt die volledig werkte.
Ik heb afgelopen weekeinde de 2510 gehaald. De 2510 ondersteunt standaard geen bitsetting maar ik vroeg me af hoe de dvds met originele firmware werden bescheven: als dvd+R of dvd-rom.
Het antwoord in dit draadje was me nog niet helemaal duidelijk. Aangezien veel mensen de aangepaste firmware gebruiken voor bitsetting ging ik er vanuit dat de nec 2510 standaard wel DVD+R zou bakken, en dat mensen dan met de aangepaste firmware dat op DVD-ROM zouden zetten (ik kan me niet voorstellen dat je hem van DVD-ROM op DVD+R wil zetten aagezien DVD-ROM nu eenmaal in meer drives werkt en vaak ook sneller).
Zojuist de eerste DVD gebakken en de Booktype staat keurig op DVD-ROM met originele firmware 2.15. Gecheckt met DVDInfopro en ook in Nero wordt dit aangegeven. Dacht ik laat het even weten voor overige nieuwschierigen.
Het antwoord in dit draadje was me nog niet helemaal duidelijk. Aangezien veel mensen de aangepaste firmware gebruiken voor bitsetting ging ik er vanuit dat de nec 2510 standaard wel DVD+R zou bakken, en dat mensen dan met de aangepaste firmware dat op DVD-ROM zouden zetten (ik kan me niet voorstellen dat je hem van DVD-ROM op DVD+R wil zetten aagezien DVD-ROM nu eenmaal in meer drives werkt en vaak ook sneller).
Zojuist de eerste DVD gebakken en de Booktype staat keurig op DVD-ROM met originele firmware 2.15. Gecheckt met DVDInfopro en ook in Nero wordt dit aangegeven. Dacht ik laat het even weten voor overige nieuwschierigen.
Als dat het geval is, dus dat ie standaard op DVD-Rom staat, wat is dan nog de reden om de firmware te veranderen?
Ik heb sinds kort ook de nec 2510A 
Ik was een dvd naar schijf aan 't rippen met dvddecrypter, maar dit ging maar tegen 3.5x? Is dit normaal? Is dat die riplock waar iedereen het over heeft?
Is dit op te lossen?
Ik was een dvd naar schijf aan 't rippen met dvddecrypter, maar dit ging maar tegen 3.5x? Is dit normaal? Is dat die riplock waar iedereen het over heeft?
Is dit op te lossen?
@ Bokkepootje:
Heb je ook wel eens gekeken naar Alcohol 120% of Orlogix Recordnow? zijn ook allebei zeer goede brandprogramma's
Nero 6 laat zich niet kisten met bitsettings
Heb je ook wel eens gekeken naar Alcohol 120% of Orlogix Recordnow? zijn ook allebei zeer goede brandprogramma's
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Volgens mij om een aantal redenen:
-betere ondersteuning van DVD Media (zelf toegevoegd)
-Sneller rippen (riplock verwijderd)
-regiovrij maken drive
-betere ondersteuning van DVD Media (zelf toegevoegd)
-Sneller rippen (riplock verwijderd)
-regiovrij maken drive
Oscar Mopperkont schreef op 16 juli 2004 @ 09:21:
Als dat het geval is, dus dat ie standaard op DVD-Rom staat, wat is dan nog de reden om de firmware te veranderen?
Oscar Mopperkont schreef op 16 juli 2004 @ 09:21:
code:
1
2
| Book Type DVD+R Media Type DVD+R |
Helaas is dit niet bij mij het geval dus
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Btw, wat is het verschil tussen 2510 en 2510A?yoshi_rules schreef op 16 juli 2004 @ 09:41:
Ik heb sinds kort ook de nec 2510A
Is dit op te lossen?
Nee, ik heb nog geen andere programma's getest. Was gister al lang genoeg bezig om een werkende serial voor Nero te krijgenFoutTM schreef op 16 juli 2004 @ 09:54:
@ Bokkepootje:

werkt!
EDIT:
Damn! wat ben ik toch een boefje!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 16-07-2004 10:53 ]
compleet overbodig ook. maargoed...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Welke firmware heb jij dan?FoutTM schreef op 16 juli 2004 @ 10:36:
[...]
code:
1 2 Book Type DVD+R Media Type DVD+R
Helaas is dit niet bij mij het geval dus
Geen idee...Anoniem: 68556 schreef op 16 juli 2004 @ 10:52:
[...]
Btw, wat is het verschil tussen 2510 en 2510A?
Het valt me overigens op dat ik in nero nog maar 1 indicator heb voor de buffer als ik brand met de 2510. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en nero ook, maar ik dacht toch echt dat ik er eerst twee had met de NEC 1100. Een voor de brander zelf en een voor nero. Klopt dat?
volgens mij klopt dat ja!
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Nee, dat lijkt me niet goed. Natuurlijk zit er ook geen verschil tussen het branden van DVD en het branden van CD wat dat betreft, Nero gebruikt gewoon een geheugenbuffer plus de buffer van de writer zelf. Ik gebruik Nero 6.3.0.2 met de ND-2510 en heb gewoon twee buffers, zowel bij het branden van CD's als DVD's.
Edit - wat mij trouwens wel opvalt aan de drive is dat hij nogal langzaam is bij het lezen van DVD+R media. Een gewone DVD-ROM wordt inderdaad in ~5-12X CAV gelezen maar een zelf gebrand DVD+R schijfje blijft hangen tegen de ~6.5X, ook al staat het helemaal vol met data. Iemand een idee hoe dit komt, of is dit gewoon weer een drive die blijkbaar snelheidsonderscheid maakt tussen DVD+R's en gewone ('echte') DVD's?
Edit - wat mij trouwens wel opvalt aan de drive is dat hij nogal langzaam is bij het lezen van DVD+R media. Een gewone DVD-ROM wordt inderdaad in ~5-12X CAV gelezen maar een zelf gebrand DVD+R schijfje blijft hangen tegen de ~6.5X, ook al staat het helemaal vol met data. Iemand een idee hoe dit komt, of is dit gewoon weer een drive die blijkbaar snelheidsonderscheid maakt tussen DVD+R's en gewone ('echte') DVD's?
[ Voor 50% gewijzigd door nare man op 16-07-2004 14:01 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
als nu de balk van Nero zelf weg is, is dat volgens mij makkelijk op te lossen door in de instellingen ergens de geheugenbuffer in te stellen.Jaspov schreef op 16 juli 2004 @ 11:39:
Het valt me overigens op dat ik in nero nog maar 1 indicator heb voor de buffer als ik brand met de 2510. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en nero ook, maar ik dacht toch echt dat ik er eerst twee had met de NEC 1100. Een voor de brander zelf en een voor nero. Klopt dat?
Als het balkje van je brander zelf weg is, tja, dan heb je een probleem denk ik
Ik zag dat ik bij Nero geen simulatie meer kan doen van het branden op een DVD. Is dat normaal bij deze brander, zoja waarom is dat dan? 
Verder is de DVD gelukt, maar had ik wel wat probs met fikken met een externe behuizing, zie ook Externe behuizing voor DVD fikker, SNT2512B2, is het wat?
Verder is de DVD gelukt, maar had ik wel wat probs met fikken met een externe behuizing, zie ook Externe behuizing voor DVD fikker, SNT2512B2, is het wat?
Anoniem: 90385
Vandaag heb ik eindelijk mijn 2510 ontvangen. Op de website van www.herrie.org kon ik alleen firmware vinden voor de 2500. Kan iemand mij vertellen welke firmware ik moet flashen om de 2510 regio vrij te maken en beter media ondersteuning/bitstreaming?
[rml][ NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5[/rml]Anoniem: 90385 schreef op 17 juli 2004 @ 10:35:
Vandaag heb ik eindelijk mijn 2510 ontvangen. Op de website van www.herrie.org kon ik alleen firmware vinden voor de 2500. Kan iemand mij vertellen welke firmware ik moet flashen om de 2510 regio vrij te maken en beter media ondersteuning/bitstreaming?
Klopt volgens mij. Het wordt een 2500 dan, maar wel met DL support en verder de voordelen die je noemt, dus die 2500 is alleen de naam van het beestje. Ik heb begrepen dat er vrij binnenkort een nieuwe firmware aan zit te komen van Herrie.
offtopic:
Dit heb ik ook maar hier gelezen. Zelf heb ik een 2500.
Dit heb ik ook maar hier gelezen. Zelf heb ik een 2500.
Anoniem: 90385
Bij wie is het gelukt om van een 2510 naar 2500 te flashen met deze firmware NEC 2500A 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5? Bij mijn wil het steeds niet lukken onder dos mode.
Bij mij is het wel gelukt alleen niet in 1 keer zoals altijdAnoniem: 90385 schreef op 17 juli 2004 @ 21:09:
Bij wie is het gelukt om van een 2510 naar 2500 te flashen met deze firmware NEC 2500A 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5? Bij mijn wil het steeds niet lukken onder dos mode.
Ik heb een probleem. Ik heb bij de aldi in Duitsland na een tip 8 speed DVD+R schijfjes gekocht (best veel). Maar het branden duurt 14 minuten of meer met de 2510. Nero geeft aan dat hij de DVD op 8 speed kan branden maar het duurt 14 minuten wat volgens mij 4 speed is. Op de de DVD staat dat het merk Tevion is. Maar ik heb bij Nero gekeken en die geeft aan dat het merk Ricoh is en dat de maximale snelheid 8 speed is. Wie kan mij helpen?
Edit:
Manufacturer : Ricoh
Code : RICOHJPN R02
Disc Type : DVD+R
Usage : General
Recording Layer : -
Recording Speed : 2.4 X - 8 X
Capacity : 4.38 GB
4700375040 Bytes
Additional Capacity : -
Overburn Capacity : -
Edit:
Manufacturer : Ricoh
Code : RICOHJPN R02
Disc Type : DVD+R
Usage : General
Recording Layer : -
Recording Speed : 2.4 X - 8 X
Capacity : 4.38 GB
4700375040 Bytes
Additional Capacity : -
Overburn Capacity : -
[ Voor 28% gewijzigd door Neo op 18-07-2004 13:05 ]
Mijn brander heb ik dus in een externe behuizing zitten. Gaat dt nog problemen opleveren als ik hem zou flashen? Of gaat dat sowieso dan niet lukken?Chadi schreef op 17 juli 2004 @ 21:32:
[...]
Bij mij is het wel gelukt alleen niet in 1 keer zoals altijdmaar het moet wel lukken als je de DOS flash FAQ leest op de site van Herrie moet het wel lukken.
Anders hang je je brander toch even aan je ide-kabel. Flashen, kijken of alles gelukt is en dan weer in je externe behuizing.Oscar Mopperkont schreef op 18 juli 2004 @ 17:38:
[...]
Mijn brander heb ik dus in een externe behuizing zitten. Gaat dt nog problemen opleveren als ik hem zou flashen? Of gaat dat sowieso dan niet lukken?
Anoniem: 99760
ik ben ook van plan een dvdbrander te kopen (maar vertrouw niet op reviews maar meer op GoT en dus zit ik nu hier mee te lezen), een vriend van me heeft de nec 2500 en true.... de double layer dvd zijn veelste duur. voor dat geld kan je 3 dubbel zoveel gwone dvd kopen....
dus ik hou deze topic in de gaten en ook me oortjes of de nec 25x0 een goede aankoop is of ik toch een ander merk moet gaan kiezen....
dus ik hou deze topic in de gaten en ook me oortjes of de nec 25x0 een goede aankoop is of ik toch een ander merk moet gaan kiezen....
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 19-07-2004 05:17 ]
wat me opviel is dat benQ 8 mb buffer heeft en de nec maar 2
is dat een minpunt of een overdreven luxe? mijn huidige cdbrandertje is maar 16-10-40 en heeft ook 2 mb geheugen maar is dan wel stukken langzamer...

is dat een minpunt of een overdreven luxe? mijn huidige cdbrandertje is maar 16-10-40 en heeft ook 2 mb geheugen maar is dan wel stukken langzamer...
als je pc echt niet kan volgen doet die buffer er volgens mij ook niks aan hoor. hij schrijft 12mb/sec @ 8x, de benq dus 24mb/sec @ 16x, dan helpen die 2/8mb buffer niet veel
Buffersize maakt geen drol uit, het gaat er namelijk om hoe snel de data aangeleverd kan worden vanaf de harde schijf. Omdat zowel 2 als 8 MB natuurlijk veel te weinig is voor een datastroom van zo'n 10 MB/sec (8X DVD) zetten programma's als Nero er een geheugenbuffer tussen. Dan wordt gewoon een flinke hap (~100 MB) van je interne geheugen gebruikt voor buffering. Vanuit die geheugenbuffer wordt de data doorgesluisd naar de buffer van de brander.
Het is dus veel belangrijker dat (de software-aansturing van) de geheugenbuffer voldoende snel en stabiel is. Dat wil zeggen, een hoge prioriteit, een goede bufferingmethode en geen memory leaks. Zoals gezegd, als jouw harde schijf echt even geen data meer kan aanleveren is 2 MB net zo goed als 8 MB veel te weinig.
Het is dus veel belangrijker dat (de software-aansturing van) de geheugenbuffer voldoende snel en stabiel is. Dat wil zeggen, een hoge prioriteit, een goede bufferingmethode en geen memory leaks. Zoals gezegd, als jouw harde schijf echt even geen data meer kan aanleveren is 2 MB net zo goed als 8 MB veel te weinig.
Heb een notebook, dus dat gaat wat lastigMEGATRON schreef op 18 juli 2004 @ 18:47:
[...]
Anders hang je je brander toch even aan je ide-kabel. Flashen, kijken of alles gelukt is en dan weer in je externe behuizing.
De meeste upgrade-programma's gaan ervan uit dat de drive op de pri/sec-ide kanaal hangt en zoeken dus op die kanalen naar de drive.Oscar Mopperkont schreef op 19 juli 2004 @ 22:43:
[...]
Heb een notebook, dus dat gaat wat lastigMaar je raad het dus niet aan om het via USB te doen? Ik kan het beter bij iemand anders doen, die bereid is zijn computer te openen.
Ja hier hetzelfde , maar dan met een NEC 1100AJaspov schreef op 16 juli 2004 @ 07:46:
Ik heb afgelopen weekeinde de 2510 gehaald. De 2510 ondersteunt standaard geen bitsetting maar ik vroeg me af hoe de dvds met originele firmware werden bescheven: als dvd+R of dvd-rom.
Ik gebruik ook gewoon een originele firmware , en hij geeft hier ook Booktype :DVD-ROM aan
Anoniem: 103428
Ik kan met mijn nieuwe 2510 alleen maar op 2.4 speed branden, met schijfjes die volgens een ander topic op 4 speed moeten kunnen. Moet ik er dan een nieuwe firmware in flashen zo ja, waar haal ik die vandaan (een officiele) op de nec site staat nl alleen firmware voor de 2500.
[NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5
Zet je forum-overzicht op meer dan 'De laatste dag..'.
Zet je forum-overzicht op meer dan 'De laatste dag..'.
ik heb vandaag mijn nec 2510 eindelijk gekregen. BEn natuurlijk meteen gaan proberen om een dvdtje te kopieeren Met behulp van dvd shrink en dvd decrypter. Na det fad32 probleem aangelopen te zijn en dut te hebben opgelost werkte alles perfect.
Erg blij met deze aankoop.
Nu een vraag: welke dvd+r schijfjes kan ik het beste gebruiken en waar kan ik ze goedkoop krijgen. ( ik bedoel niet de beste en dus duurste dvdtje's)
Pb
Nu een vraag: welke dvd+r schijfjes kan ik het beste gebruiken en waar kan ik ze goedkoop krijgen. ( ik bedoel niet de beste en dus duurste dvdtje's)
Pb
@pb_floris:
Loopt een topic over:
[rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml]
Ikzelf gebruik de Platinum 8 speed DVD+R's van DDVD.info. Superservice, snel en goedkoop! 18,90 voor 25 DVD's op spindel. Ook DVD hoesjes zijn er erg goedkoop.
@iedereen:
Klopt het dat je in Nero niet meer kunt kiezen voor een simulatie van het fikken? Zoja, waarom is dat?
Loopt een topic over:
[rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml]
Ikzelf gebruik de Platinum 8 speed DVD+R's van DDVD.info. Superservice, snel en goedkoop! 18,90 voor 25 DVD's op spindel. Ook DVD hoesjes zijn er erg goedkoop.
@iedereen:
Klopt het dat je in Nero niet meer kunt kiezen voor een simulatie van het fikken? Zoja, waarom is dat?
Anoniem: 85172
Geachte lezers
Dit vraag is al een paar keer naar voren gekomen.
Wat is het verschil tussen 2510 en de 2510A?????????????????
Want ik wil de NEC kopen maar er staat alleen de 2510 op.
ND-2510 == ND-2510A. Het is de winkel die gewoon de A weglaat in het typenummer. Nec is er zelf ook niet consequent mee.
Nee, bestaat (nog?) niet.Hacku schreef op 21 juli 2004 @ 06:29:
Bestaat DVD-R DL eigenlijk ook? Zoja kunnen de DL branders die schijfjes dan branden?
........................................................................................................................................................
De A is een toevoeging om aan te geven dat het een atapi apparaat is.Anoniem: 85172 schreef op 21 juli 2004 @ 03:08:
Geachte lezers![]()
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Anoniem: 119060
Hangt waarschijk van het type dvd-/+R(w) af. Ik heb de brander met 4x traxdata dvd's en Nero vraagt mij of ik de dvd's wil branden op 6x! Dit geeft geen fouten op de dvd.Anoniem: 103428 schreef op 20 juli 2004 @ 08:57:
Ik kan met mijn nieuwe 2510 alleen maar op 2.4 speed branden, met schijfjes die volgens een ander topic op 4 speed moeten kunnen. Moet ik er dan een nieuwe firmware in flashen zo ja, waar haal ik die vandaan (een officiele) op de nec site staat nl alleen firmware voor de 2500.
Hier een RPC1 firmware voor de NEC-2510 versie 2.06 inclusief dos-flasher.Anoniem: 103428 schreef op 20 juli 2004 @ 08:57:
http://tdb.rpc1.org/firmware/2510_206.ZIP
Zoals iedereen weet zijn er erg weinig reviews van de NEC-2510 te vinden op het internet. Eindelijk is er een hele goede en zeer uitgebreide review bij CDR-info.
http://www.cdrinfo.com/Se...cific.aspx?ArticleId=9803
dit staaft je verhaal wel dat het hetzelfde spelers zijn... niet dat ik aan je getwijfeld hebt maar het is een extra bevestiging.... er zit zelfs een sticker op dat het een 2500 isMEGATRON schreef op 22 juli 2004 @ 17:04:
Zoals iedereen weet zijn er erg weinig reviews van de NEC-2510 te vinden op het internet. Eindelijk is er een hele goede en zeer uitgebreide review bij CDR-info.
Thnx voor de link.MEGATRON schreef op 22 juli 2004 @ 17:04:
Matig in aflezen dus, heel goed in branden en is van alle dual layer branders de snelste in een DL schijfje fikken met een average speed van 2.38x
-----
Using the Plextor PX-712SA and PlexTools, we were able to scan the DVD+R DL media:

The reported PI error rate was far lower than the 280 limit and no PO failures were reported, giving again an indication of a very good quality burned disc. The NEC drive continues to produce very good quality burns.
[ Voor 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 22-07-2004 19:36 ]
Wat ik wel jammer vind is dat er een vertekend beeld weergegeven wordt met die Kprobe-screens. Alles is op 8x gebrand, vandaar die toch wel hoge PI/PO-errorcount. Ik weet zeker dat als ze ook testen hadden gedaan op 4x dat de brandkwaliteit nog veel beter had geweest. Dus trek je niet zoveel aan van die Kprobe-screens.
Wat is er nieuw met deze firmware? Ik denk dat de riplock hiermee uitgeschakeld wordt maar zijn er nog andere nieuwe features ?MEGATRON schreef op 22 juli 2004 @ 16:48:
[...]
Hier een RPC1 firmware voor de NEC-2510 versie 2.06 inclusief dos-flasher.
http://tdb.rpc1.org/firmware/2510_206.ZIP
Riplock is er vanaf, RPC1, en zet booktype voor +R9 schijven gelijk op DVD-rom.jos707 schreef op 23 juli 2004 @ 03:07:
[...]
Wat is er nieuw met deze firmware? Ik denk dat de riplock hiermee uitgeschakeld wordt maar zijn er nog andere nieuwe features ?
Anoniem: 114415
hey,
weet er iemand wanneer andere bedrijven gaan beginnen met het produceren van duals? bv: memorex,....
weet er iemand wanneer andere bedrijven gaan beginnen met het produceren van duals? bv: memorex,....
Kijk regelmatig op deze sites. Hier worden dit soort nieuwsberichten bijgehouden.Anoniem: 114415 schreef op 24 juli 2004 @ 18:06:
hey,
http://www.cdfreaks.com
http://www.cdrinfo.com
http://www.cdrlabs.com
Anoniem: 119553
Hier komt dus de vraag van een absolute n00b in dvd branders.
Ik heb sinds een paar dagen een Nec 2510 DL
Arita 4x dvd+
en Fuji 4x dvdrw+ erbij.
Bij beide duurt een dvdtje branden +/ 35 minuten, natuurlijk veels te lang, terwijl ik wel weet dat alle preferences ok zijn (heb ik gechecked bij mensen die er wel verstand van hebben.
Nu is mijn vraag: hoe kan dat nou? verkeerde firmware? zo ja...welke exact moet ik hebben (graag linkje, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer)
Met firmware ben ik sowieso beetje huiverig.
Wie heeft er nog een tip waardoor ik ook normaal kan branden?
Greetz
UPDATE: Ik heb het inmiddels voor elkaar.
Wat ik precies gedaan heb ...al sla je me dood.
Ik heb wel een klein vermoden: Nadat ik al 3 dagen met het 1 en ander bezig ben geweest, heb ik vannacht mij pc uitgezet. Toen ik vanmorgen ging fikken haalde hij wel de speed, dus ik gok erop dat ik de pc na aanpassingen niet moest booten, maar echt uit moest zetten.
Voor degenen die het zelfde probleem hebben heb ik wel wat tips, maar garanties geef ik niet.
Zorg dat alle cdroms/dvdroms/fikkers op dma staan.
Zorg voor goede aspidrivers
Zorg dat er geen dubbele entries staan bij apparaatbeheer/IDE ATA/ATAPI-Controllers (stonden er bij mij wel)
Zet pc echt uit, ipv reboot na modificaties
Voor de wizzkids onder ons waarschijnlijk een abctje...voor de n00bs misschien een oplossing
Ik heb sinds een paar dagen een Nec 2510 DL
Arita 4x dvd+
en Fuji 4x dvdrw+ erbij.
Bij beide duurt een dvdtje branden +/ 35 minuten, natuurlijk veels te lang, terwijl ik wel weet dat alle preferences ok zijn (heb ik gechecked bij mensen die er wel verstand van hebben.
Nu is mijn vraag: hoe kan dat nou? verkeerde firmware? zo ja...welke exact moet ik hebben (graag linkje, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer)
Met firmware ben ik sowieso beetje huiverig.
Wie heeft er nog een tip waardoor ik ook normaal kan branden?
Greetz
UPDATE: Ik heb het inmiddels voor elkaar.
Wat ik precies gedaan heb ...al sla je me dood.
Ik heb wel een klein vermoden: Nadat ik al 3 dagen met het 1 en ander bezig ben geweest, heb ik vannacht mij pc uitgezet. Toen ik vanmorgen ging fikken haalde hij wel de speed, dus ik gok erop dat ik de pc na aanpassingen niet moest booten, maar echt uit moest zetten.
Voor degenen die het zelfde probleem hebben heb ik wel wat tips, maar garanties geef ik niet.
Zorg dat alle cdroms/dvdroms/fikkers op dma staan.
Zorg voor goede aspidrivers
Zorg dat er geen dubbele entries staan bij apparaatbeheer/IDE ATA/ATAPI-Controllers (stonden er bij mij wel)
Zet pc echt uit, ipv reboot na modificaties
Voor de wizzkids onder ons waarschijnlijk een abctje...voor de n00bs misschien een oplossing
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 119553 op 26-07-2004 12:14 . Reden: Opgelost ]
Anoniem: 114415
@ StSt:
bedankt voor informatie
de memorex dual layers zullen in augustus beschikbaar zijn.
bedankt voor informatie
de memorex dual layers zullen in augustus beschikbaar zijn.
[rml]Ettepet in "[ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit..."[/rml]:Anoniem: 114415 schreef op 24 juli 2004 @ 18:06:
hey,
@altern8:Ettepet schreef op 26 juli 2004 @ 15:48:
Ik zie net dat er blijkbaar een goedkopere dual-layer uit is, van Traxdata (ID RITEK D01):
http://www.ddvd.info/cgi-...txdvprdldvdbox&t=temartic (9.95 euro)
Al mensen met interesse om voor zo'n prijs te gaan testen?
Iets voor jou om weer te testen?
[ Voor 3% gewijzigd door Tycoontje op 26-07-2004 19:06 ]
ThnxHertog_Martin schreef op 27 juli 2004 @ 10:51:
In de review van cdrinfo.com ( http://www.cdrinfo.com/Se...cific.aspx?ArticleId=9803 ) wordt op de laatste pagina's uitgelegd hoe je met een utility de booktype van een dvd+r9 op dvd-rom kan zetten (zonder de firmware van de 2510 te veranderen/hacken).
Dan zou elk schijfje gewoon prima af moeten lezen te zijn in elke dvdspeler.
Ik heb mijn brander alleen in een externe behuizing zitten (heb notebook), levert dat geen problemen op als je dat soort settings dan gaat veranderen? Als in gaat dat ook goed als het dus via USB gaat?
offtopic:
Stond eerst in media topic
Stond eerst in media topic
Anoniem: 37990
Nou, mijn 2510 stopte met branden met de bijgeleverde Nero bij 63% ( buffer leeg ). Na update van mijn nvidea2 driver gaat hij wel door, maar na 63% branden loopt de buffer steeds leeg en vol. Waar ligt dit aan ? Is het de bedoeling een 40-aderige kabel te gebruiken, of de originele Windows XP IDE-drivers ? Of een ander brandprogramma ? Ik begin (nog) niet aan flashen, want ik gebruik alleen DVD+R(W) en wil goed gebrande schijven. Had meteen al spijt van de aankoop.
Heb hiervoor al 2 andere gehad (MSI 4x en 8x) en nooit een probleem.
P.S. Ik werk met Philips DVD-RW 4x en Ricoh DVD+R 4x
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 37990 op 28-07-2004 00:15 ]
Waarom dan nog een NEC brander erbij als je een goed werkende MSI hebt 
Maar ook ik heb het probleem dat de buffer steeds leegloopt vanaf 25%. Maar dat is als ik op 6 of 8 speed brand. Volgens mij ligt het bij mij eraan omdat ik een externe USB 2.0 behuizing gebruik, die het kennelijk niet trekt. Of de combinatie is niet helemaal goed. Ik ga morgen in ieder geval een nieuwe behuizing regelen, kijken of dat wat helpt
Maar ook ik heb het probleem dat de buffer steeds leegloopt vanaf 25%. Maar dat is als ik op 6 of 8 speed brand. Volgens mij ligt het bij mij eraan omdat ik een externe USB 2.0 behuizing gebruik, die het kennelijk niet trekt. Of de combinatie is niet helemaal goed. Ik ga morgen in ieder geval een nieuwe behuizing regelen, kijken of dat wat helpt
Ik heb mijn oude puter verkocht en heb weer dezelfde kast (Antec Sonata) met alles in zwart, vandaar. Aan de voeding ligt het denk ik niet, want er zit een goede Antec 380Watter in.
USB2 heeft een transferspeed van 480 Mbps. Die heeft dus geen enkele moeite met je brander. Denk eerder dat het aan Nero ligt. Probeer anders de laatste versie van Nero eens. (Nero 6.3.1.17)Oscar Mopperkont schreef op 28 juli 2004 @ 00:11:
Volgens mij ligt het bij mij eraan omdat ik een externe USB 2.0 behuizing gebruik, die het kennelijk niet trekt.
Is precies de versie die ik gebruik. Ik weet dat USB 2 het moet trekken daarom ga ik vanmiddag (als ie er is) een andere USB 2..0 behuizing halen, het kan ook de combinatie computer-behuizing of behuizing-brander zijn die niet goed is.MEGATRON schreef op 28 juli 2004 @ 00:45:
[...]
USB2 heeft een transferspeed van 480 Mbps. Die heeft dus geen enkele moeite met je brander. Denk eerder dat het aan Nero ligt. Probeer anders de laatste versie van Nero eens. (Nero 6.3.1.17)
Gebruik je windows en heb je alle windows updates? Volgens mij werkt met windows xp zonder updates USB 2.0 niet goed en een van de windows updates fixte dat.
Ook die stonden al op mijn computer, net nog ff gedubbelchecked en er zijn geen updates meer die ik moet hebben
Anoniem: 93650
In de review op cdr-info.com staat bij de conclusie het volgende:
Mount Rainier is not supported
Wat is dit precies?
En waarom kiezen jullie voor de nec
pricewatch: NEC ND-2510 8x (Dual-layer)
en niet voor de geopperde lite-on:
pricewatch: Lite-On SOHW-832S 8x (Retail, Dual-layer)
Bit buiten de prijs natuurlijk en het feit dat ik van lite-on geen zwarte variant kan vinden wat voor mij toch wel een nadeel is (zwarte toren).
Mount Rainier is not supported
Wat is dit precies?
En waarom kiezen jullie voor de nec
pricewatch: NEC ND-2510 8x (Dual-layer)
en niet voor de geopperde lite-on:
pricewatch: Lite-On SOHW-832S 8x (Retail, Dual-layer)
Bit buiten de prijs natuurlijk en het feit dat ik van lite-on geen zwarte variant kan vinden wat voor mij toch wel een nadeel is (zwarte toren).
Omdat ik een kuddedier ben. De reviews van de NEC zijn goed, de brandkwaliteit is onovertroffen en veel mensen hebben hem. Dat laatste is altijd makkelijk als je probs hebt.
Precies. Gewoon op safe spelen. Ik heb zelf de 2510A gekocht omdat hij goedkoop was in mijn lokale PC-toko waar ik supergoede ervaringen mee heb. Ik kan wel proberen voor tien eurie extra nog nét wat extra features uit dat budget te persen, maar ik gebruik dat ding gewoon als opslagmedium. Ik hoef echt niet het onderste uit de kan te hebben en dan wil je gewoon gemak.
daar heb ik truuk voor..Hertog_Martin schreef op 15 juli 2004 @ 15:57:
Nero 6 gebruikt.
download daemon-tools of soortgelijk proggel. mount de IMG in je virtuele CD/DVD speler en gebruik een willekeurig brandprogramma om een 1 op 1 kopie te maken.. voila.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Ik heb nu een nieuwe behuizing en zojuist een DVD gefikt. Dit keer deed hij er 9:44 over en liep de buffer twee keer leeg.Hertog_Martin schreef op 28 juli 2004 @ 09:13:
Gebruik je windows en heb je alle windows updates? Volgens mij werkt met windows xp zonder updates USB 2.0 niet goed en een van de windows updates fixte dat.
Is 9:44 een normale tijd om op 8 speed een DVD met de NEC vol te fikken? Of moet het sneller gaan? Ik dacht namelijk dat het zo'n 7 minuten zou duren.
ThnxMEGATRON schreef op 28 juli 2004 @ 15:47:
@Oscar Mopperkont:
4x -> ca. 15-16 minuten
8x -> ca. 9-10 minuten
12x -> ca. 6-7 minuten
Maar dan vind ik het wel raar dat Nero bij remaining time doet alsof het nog geen 7 minuten zou duren. Zo kwam ik erbij dat het 7 minuten zou moeten duren.
Wat ik nu begrijp uit de thread is dat de 2.06 firmware nieuwer is dan de huidige 2.15 firmware die er standaard in zit..??
btw.. weet iemand waar ik de orrginele 2.15 versie kan downloaden..?? (just in case)
btw.. weet iemand waar ik de orrginele 2.15 versie kan downloaden..?? (just in case)
Je kunt deze versie bij rpc1.org vinden. Wat je ook kan doen is eerst een backup maken van je huidige versie (2.15) met bv. de dos-flasher.dCY schreef op 28 juli 2004 @ 16:52:
Heh, dat is precies wat ik dan toen ook maar gedaan hebnIghtorius schreef op 28 juli 2004 @ 14:31:
[...]
daar heb ik truuk voor..
download daemon-tools of soortgelijk proggel. mount de IMG in je virtuele CD/DVD speler en gebruik een willekeurig brandprogramma om een 1 op 1 kopie te maken.. voila.
Eh, heeft iemand nog een zinnig antwoord op mijn vraag ( zie een paar reacties terug ), want ik kom er zelf niet echt uit.
Nforce idedrivers eraf gooien en de standaard microsoft idedrivers instaleren (is al vaker aangegeven dat nforce idedrivers voor brandproblemen kunnen zorgen). Verder de laatste versie van nero gebruiken (versie 6.3.1.17) alle voorgaande versies bevatten bugs waardoor branden ineens stopt en de buffer leegloopt.Anoniem: 37990 schreef op 28 juli 2004 @ 00:08:
Nou, mijn 2510 stopte met branden met de bijgeleverde Nero bij 63% ( buffer leeg ). Na update van mijn nvidea2 driver gaat hij wel door, maar na 63% branden loopt de buffer steeds leeg en vol. Waar ligt dit aan ? Is het de bedoeling een 40-aderige kabel te gebruiken, of de originele Windows XP IDE-drivers ? Of een ander brandprogramma ? Ik begin (nog) niet aan flashen, want ik gebruik alleen DVD+R(W) en wil goed gebrande schijven. Had meteen al spijt van de aankoop.
Zelf gebruik ik 80-aderige kabels en heb nog nooit problemen gehad maar volgens mij moet een 40-aderige kabel ook goed zijn.
Er is een nieuwe firmware voor de NEC, versie 2.16.
Wat ik me trouwens afvraag, na het lezen van dit nieuwsbericht:
Zou de nec, die op 8x dvd+r brandt, ook in theorie op 4x of uiteindelijk 8x een DL DVD+r kunnen branden? Wellicht na een firmware update. Of is dat te simpel gedacht..
Zou de nec, die op 8x dvd+r brandt, ook in theorie op 4x of uiteindelijk 8x een DL DVD+r kunnen branden? Wellicht na een firmware update. Of is dat te simpel gedacht..