Toon posts:

[Ervaringen] NEC ND-2510 Dual Layer brander

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Oscar Mopperkont schreef op 07 juli 2004 @ 20:25:
Lees net in BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop? dat bij een test van C'T de NEC brander middelmatig scoort en dat de BENQ brander als beste getest wordt (deze test ging nog niet over de DL versies).

Mijn vraag is dan waarom is de NEC eigenlijk zo populair als hij kennelijk niet beste is :?
Ik heb de C'T test niet gelezen en weet dus niet waar ze op getest hebben. Het enige 'zwakke' punt v/d NEC is dat ie soms leesproblemen heeft met bepaalde schijfjes. Voor de rest is ie zwaar beter op -R dan zo'n beetje alle branders. BenQ drives supporten standaard vaak alleen +R, dus dat is een beetje appels met peren vergelijken.

webOS all the way!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2019
Ik heb de 2510 nu een paar dagen, heb nu 76 Dvd's gebrand

46*Philips 4x, 20x Verbatim 8x@6xgebrand, 5*Sony 4x, 5*TDK 4X@6Xgebrand (deed dvdshrink uit zichzelf) Allen DVD+R.

Er zijn mislukt:

1*TDK (die dus eigenlijk te snel werden gebrand en mn hele brander blokkeerde wou ook niet meer ope, DVDshrink was ineens weg tijdens het branden... Een reboot losde alles op)

2*Philips, Tjah bij eentje liet ik mn dvd-speler ondertussen een film rippen terwijl de nec aan het branden was. En bij de andere was ik ook andere dingen erbij aan het doen op de pc.

Nog een detail, de pc is hooguit 2x gereboot in de afgelopen paar dagen. Hij heeft er zeker 45+ gebrand zonder reboot !

Ik ben kortom best tevreden over de Nec 2510. :P

[Voor 11% gewijzigd door Skimovic op 08-07-2004 05:20]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 21:54
ik zie nu dat deze brander bij YUser te koop is voor €76,-. Nu wil ik nog een brandertje kopen. Is dit nou een goede om te kopen? Of zeggen jullie van, goh, als je er nu eentje moet kopen dan zou ik die en die kopen? graag wat koopadvies... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 12:03
Skimovic schreef op 08 juli 2004 @ 04:06:

46*Philips 4x, 20x Verbatim 8x@6xgebrand, 5*Sony 4x, 5*TDK 4X@6Xgebrand (deed dvdshrink uit zichzelf) Allen DVD+R.

Er zijn mislukt:

1*TDK (die dus eigenlijk te snel werden gebrand en mn hele brander blokkeerde wou ook niet meer ope, DVDshrink was ineens weg tijdens het branden... Een reboot losde alles op)

2*Philips, Tjah bij eentje liet ik mn dvd-speler ondertussen een film rippen terwijl de nec aan het branden was. En bij de andere was ik ook andere dingen erbij aan het doen op de pc.

Nog een detail, de pc is hooguit 2x gereboot in de afgelopen paar dagen. Hij heeft er zeker 45+ gebrand zonder reboot !

76 dvd's in paar dagen?

wow, ik heb denk ik 76 cd's in 3 jaar gebrand

Ik ga volgende week ook de 2510 aanschaffen, weet iemand schijfjes waarmee je op 8x kan branden en die zelden fout gaan?

[Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-07-2004 15:57]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:01
Ik heb een NEC2500 .. ik raad je dan toch aan 8x media te kopen.

Ik heb hier Arita 8x media en Philips 8x media. Het brand echt perfect.
RITEK-R03-01 media en Philips is eigen Philips 8x.. mediacode ff niet wetend.

PVoutput

Anoniem: 114415

Skimovic schreef op 08 juli 2004 @ 04:06:

Er zijn mislukt:

ai zoveel dvd's. Ik heb in totaal nog nooit zoveel dvd's/cd's gebrand.
maar ik heb ook een nec 2510a en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hertog_Martin
ik neem aan dat er bij de 2510 wel 1 of 2 dvdr's bijgeleverd zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Bij de bulk versie in ieder geval niet,
het enige wat je daar bij krijgt (bij mij) zijn een plastic tasje en de kassabon

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2019
ikmattie schreef op 09 juli 2004 @ 16:01:
Bij de bulk versie in ieder geval niet,
het enige wat je daar bij krijgt (bij mij) zijn een plastic tasje en de kassabon
Same here

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok, snel opzoek naar wat media dan.. heb de 2510 zojuist besteld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22

westergas

rikkie_pc

Ik heb deze brander ook besteld. Ik zal hem volgende week wel binnen hebben.

Deze brander is natuurlijk lekker goedkoop. En hij blijkt, als ik de reviews en deze posts mag geloven, ook goed te presteren.
Maar toch....DL branden op 2.4 speed?? Heb ik daar wel zin in??

Ik begin me steeds mee af te vragen of ik niet weer (zoals altijd) TE vroeg een nieuwe techniek heb aangeschaft. Iemand toevallig enig iedee wanneer we DL met een hogere snelheid kunnen branden?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 10:33
man je hebt nog niet eens de prijs van een dual layer disk gecheckt zeker. Die dingen zullen over een jaar pas waarschijnlijk goed betaalbaar zijn. Je kan wel eeuwig wachten maar dan komt bluray/hd-dvd alweer opzetten. Ik heb die dual layer meer als leuk extra'tje gezien.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 06:34
Waarom is iedereen toch zo gek op die double-layer? Super traag en de schijfjes zijn peperduur. Ik heb liever een single-layer brander op 8 of 12x die gewoon een "perfecte" brandkwaliteit heeft. Als alle kinderziektes uit die double-layer zijn, ze op 4 of 8x kunnen branden en de schijfjes betaalbaar zijn ga ik naar double-layer branders kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 04-07 21:54
Volgens mij brandt deze perfect op single layer schijfjes... En daarnaast op 8 speed. Dus volgens mij is dit een prima koop.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 22:14
Ik heb llaatst in een artikel gelezen (weet niet meer waar, zal proberen de bron terug te vinden) waarin iemand van Philips zei dat Dual Layer gewoonweg niet sneller dan 2.4 speed geschreven kán worden, omdat dan de grens van het schijfje/de techniek wordt opgezocht. Dus helaas... :)

En dan ff een snel n00b-vraagje ertussendoor: wat is book-type branden waar sommigen van jullie het over hebben? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
The Evil Brain schreef op 09 juli 2004 @ 21:29:
En dan ff een snel n00b-vraagje ertussendoor: wat is book-type branden waar sommigen van jullie het over hebben? :?
Met booktype branden bedoelen ze mee dat je bitsetting kan doen. Dat houd dus in, dat als je brander dat ondersteund, je vooraf aan kan geven of een dvd +r(w) als dvd-rom gebrand moet worden. Hierdoor kan die op veel stand-alone dvd-spelers afgespeeld worden. Of beter gezegd door meer spelers herkend/gelezen wordt.

[Voor 6% gewijzigd door Nilco op 09-07-2004 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:36
Omdat die even duur is als een singel layer brander en ook even goed singel layer dvd's kan branden ^_O.

• ®Otto
  • Laatst online: 06:35
In PC-Active staat een test van 8 DVD-branders waaronder 2 DL branders (Sony DRU 700A en de Lite-on 832S). Gezien de populariteit van de NEC 2510 vind ik het toch wel vreemd dat deze niet is meegenomen, ook gezien de prijs op dit moment.

Afgelopen week heb ik de 2510 besteld, hoop 'm snel te krijgen, mijn eerste DVD-brander :)

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 15:51
®Otto schreef op 10 juli 2004 @ 09:22:
In PC-Active staat een test van 8 DVD-branders waaronder 2 DL branders (Sony DRU 700A en de Lite-on 832S). Gezien de populariteit van de NEC 2510 vind ik het toch wel vreemd dat deze niet is meegenomen, ook gezien de prijs op dit moment.

Afgelopen week heb ik de 2510 besteld, hoop 'm snel te krijgen, mijn eerste DVD-brander :)
Omdat dit een test is van branders die fabrikanten aan PC-Active hebben toegestuurd. Nec heeft dit niet gedaan.
Ik vind het dus ook geen representatieve test, waar ik vorig jaar dus achter ben gekomen toen ik de Sony DRU-500ax had gekocht naar aanleiding van een test in de PC-Active.
Dus mijn ervaring is als ik iets nieuws wil kopen dat ik eerst op GOT kijk en andere forums doorspit dan blind te vertrouwen op deze tests.
Wou ik ff kwijt.

Volgens mij heb je dus een goeie koop gedaan met je 2510!

[Voor 4% gewijzigd door GrrRon op 10-07-2004 10:26]

"Soylent Green is people!"

• westergas
  • Laatst online: 21:22

westergas

rikkie_pc

cybermans schreef op 09 juli 2004 @ 20:09:
Je kan wel eeuwig wachten maar dan komt bluray/hd-dvd alweer opzetten.
Daar heb je gelijk in.
MEGATRON schreef op 09 juli 2004 @ 20:37:
Waarom is iedereen toch zo gek op die double-layer?
- We zijn tweakers.
- Het is een "nieuwe" techniek
- Er past veel op.

;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Nilco
@Otto: Je vindt weinig tot geen reviews van de 2510a. Dit omdat NEC geen drives naar de testers opstuurt. Zelf vind ik dit ook heel jammer want het is momenteel 1 van de meest verkochte branders.

@w3sTErGaS:
- 99% van de pc bezitters zijn geen tweakers.
- nieuwe technieken bevatten in het begin veel kinderziekten.
- Kan veel op maat is peperduur en duurt verschrikkelijk lang.

[Voor 33% gewijzigd door Nilco op 10-07-2004 11:25]

• ®Otto
  • Laatst online: 06:35
MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 11:22:
@Otto: Je vindt weinig tot geen reviews van de 2510a. Dit omdat NEC geen drives naar de testers opstuurt. Zelf vind ik dit ook heel jammer want het is momenteel 1 van de meest verkochte branders.
Had zelf ook al gezocht naar rewiews maar ook erg weinig gevonden idd. Heb ook best lang gewacht om een DVD-brander te kopen, maar gezien de positieve ervaringen hier en de prijs (heb 'm besteld voor 80 euro) heb ik 't dan toch gedaan, hoop dat ie vandaag komt...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 03:21
MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 11:22:

@w3sTErGaS:
- 99% van de pc bezitters zijn geen tweakers.
- nieuwe technieken bevatten in het begin veel kinderziekten.
- Kan veel op maat is peperduur en duurt verschrikkelijk lang.
Je vraagt hier op het forum waarom iedereen er gek op is.
Hier zitten alleen maar tweakers, de andere 1% van de pcbezitters dus. ;)

• Nilco
Fire69 schreef op 10 juli 2004 @ 12:19:
[...]

Je vraagt hier op het forum waarom iedereen er gek op is.
Hier zitten alleen maar tweakers, de andere 1% van de pcbezitters dus. ;)
Vergeet niet dat een groot aantal bezoekers van dit forum GEEN tweaker is. Mensen die dus niet met gehackte firmware gaan zitten klooien. Deze mensen lezen dus dat de NEC 2510a een "wereld"-branders is en alles kan. Ze weten dan niet dat je eerst aanpassingen moet doen. Zij gaan dus op verdraaide constateringen uit. Voorbeeld : "Ik heb op het forum gelezen dat booktype setting op deze brander zit. Nu heb ik hem gekocht maar het zit er niet op. Nee meneer, dan moet u eerst even uw garantie vernaggelen door een illegale firmware erop te gooien. Oh...als ik dat had geweten had ik 'm niet gekocht."

[Voor 3% gewijzigd door Nilco op 10-07-2004 12:50]

• Hermanvh

Hermanvh

MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 12:49:
[...]

Vergeet niet dat een groot aantal bezoekers van dit forum GEEN tweaker is. Mensen die dus niet met gehackte firmware gaan zitten klooien. Deze mensen lezen dus dat de NEC 2510a een "wereld"-branders is en alles kan. Ze weten dan niet dat je eerst aanpassingen moet doen. Zij gaan dus op verdraaide constateringen uit. Voorbeeld : "Ik heb op het forum gelezen dat booktype setting op deze brander zit. Nu heb ik hem gekocht maar het zit er niet op. Nee meneer, dan moet u eerst even uw garantie vernaggelen door een illegale firmware erop te gooien. Oh...als ik dat had geweten had ik 'm niet gekocht."
Updaten met officiële firmware vernaggelt je garantie ook, dus dat moet niet het probleem zijn ;)

webOS all the way!

Anoniem: 102844

Is er al een oplossing om de Platinum 8x schijfjes op 8x Speed te laten branden met de 2510??

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 102844 schreef op 10 juli 2004 @ 13:13:
Is er al een oplossing om de Platinum 8x schijfjes op 8x Speed te laten branden met de 2510??
Mediacode?

webOS all the way!

• lamko
  • Laatst online: 19-06 17:24
the same here, arita schijfjes met media code RITEK R03
kan maar op 4x en moet 8x aan kunnen

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Hermanvh

Hermanvh

lamko schreef op 10 juli 2004 @ 14:13:
the same here, arita schijfjes met media code RITEK R03
kan maar op 4x en moet 8x aan kunnen
Binnenkort breng ik ook een gehackte firmware voor de 2510 uit :) Dan kunnen ze zonder probs op 8x :) Als tijdelijke oplossing zou je de 107v2 Beta 5 voor de 2500A kunnen installeren. Dit is een HP 520i (NEC 2510 OEM) firmware, dus heeft gewoon dual layer, maar wel 8x support voor deze schijfjes :)

webOS all the way!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 14:36
Zou het mogelijk zijn om door middel van een firmware, van deze 8x schrijver een 12x schrijver te maken ?

• Hermanvh

Hermanvh

jos707 schreef op 10 juli 2004 @ 14:58:
Zou het mogelijk zijn om door middel van een firmware, van deze 8x schrijver een 12x schrijver te maken ?
Misschien, blijft afwachten op de 12x van NEC. Ik verwacht van niet, maar je weet maar nooit :P

webOS all the way!

• Hertog_Martin
Herman, heb jij de 2510 of ga je er blind vanuit dat de 2500 en de 2510 identiek aan elkaar zijn?

Ik dacht iets gelezen te hebben over dat de laser van de 2510 anders gecalibreert is om te optimaliseren voor dual layer

Loop ik dan niet het risico dat als ik een gehackte firmware erop zet dat dual layer branden dan niet zo goed gaat als het zou doen met de officieele versie?

het liefst heb ik gewoon een firmware die identiek is aan de officieele alleen dan zonder riplock

• Nilco
Hermanvh schreef op 10 juli 2004 @ 12:50:
[...]

Updaten met officiële firmware vernaggelt je garantie ook, dus dat moet niet het probleem zijn ;)
Kan me dat niet voorstellen. Dus als er een fout (af fabriek) hersteld kan worden dmv een firmware-upgrade, die gewoon officieel op de website van het merk staat, en je moet dan zelf flashen ben je je garantie kwijt. Maw moet je dus of terug naar de winkel (waar ze het niet doen) of je brander opsturen naar importeur/fabriek.

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25
Ik heb vandaag 3 Verbatim DL DVD+r gekocht. De mediacode is identiek als die philips die ik eerder gepost heb. DVDInfo Pro:

Media Information
Region information N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID MKM 001
Media Product Revision Number 00h
Free Blocks 4253024256
Free Capacity 7.96GB(8.55GB)
Book Type DVD+R DL
Media Type DVD+R DL
Media Id Code Speed 2.4x 3324KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Linear Density Blank Disc
Track Density Unknown
Number of Layers 1

Ik ga nu branden (neuh geen bauers meer :P ) Maar het zal wel goed gaan. (originele 2510a)

Hoeveel kosten de Verbatim?

• jos707
altern8 schreef op 10 juli 2004 @ 17:11:
Ik heb vandaag 3 Verbatim DL DVD+r gekocht. ...
Geld teveel ? :) Voor de prijs van die krengen kan je toch beter achter het origineel aan.

Ik heb het probleem dat bij het branden steeds de buffer helemaal leeg loopt waarna het branden stopt om de buffer te laten vollopen. Na het vollopen loopt die terug helemaal leeg enz.. Waaraan ligt dit? Hd is een seagate 120mb 100ATA, snap niet waarom de hd de 5000kb/s bij het wegschrijven niet kan volgen.

[Voor 40% gewijzigd door jos707 op 10-07-2004 17:44]

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 17:46
MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 16:49:
[...]

Kan me dat niet voorstellen. Dus als er een fout (af fabriek) hersteld kan worden dmv een firmware-upgrade, die gewoon officieel op de website van het merk staat, en je moet dan zelf flashen ben je je garantie kwijt. Maw moet je dus of terug naar de winkel (waar ze het niet doen) of je brander opsturen naar importeur/fabriek.
Een nieuwe firmware wil niet zeggen dat er een fout herseld wordt; vaak zorgt een nieuwe firmware ervore dat meer media herkend en/of beter beschreven kunnen worden.

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:11
jos707 schreef op 10 juli 2004 @ 17:38:
[...]

Geld teveel ? :) Voor de prijs van die krengen kan je toch beter achter het origineel aan.

Ik heb het probleem dat bij het branden steeds de buffer helemaal leeg loopt waarna het branden stopt om de buffer te laten vollopen. Na het vollopen loopt die terug helemaal leeg enz.. Waaraan ligt dit? Hd is een seagate 120mb 100ATA, snap niet waarom de hd de 5000kb/s bij het wegschrijven niet kan volgen.
Staat dma wel aan bij de schijf?

Anoniem: 114757

Weet er iemand waar ik deze firmware kan dl ...?

En liefst een versie die de meeste media's ondersteund.
Ik volg deze topic al even en het word mij allemaal minder duidelijk
wat nu de beste optie is.

( ik heb een NEC2500BL die ik 2 mn geleden voor +/- 70 euro had )

Wat ik afvraag is ; op de beschrijving staat na 'NEC2500BL... 8*DVD+R 8* DVD-R BULK' wilt dit dan zeggen dat deze al 8* ondersteund ?

Een vrind van mij kan MAM's 4* op 8* branden ( met firmware upgrade ), dit is mij nog niet gelukt. Nero B geeft bij mij zelf deze optie niet. Dus heb ik dan tovh een 4* ?

• altern8
jos707 schreef op 10 juli 2004 @ 17:38:
[...]

[...]
Neuh, gewoon een kwestie van declareren ;) Maar het branden is goed gegaan. Voor diegene die dat willen weten :)

• altern8
16.99 bij Dynabyte. 1 euro goedkoper al dan Dixons :P

• Hertog_Martin
altern8 schreef op 10 juli 2004 @ 18:05:
[...]

Neuh, gewoon een kwestie van declareren ;) Maar het branden is goed gegaan. Voor diegene die dat willen weten :)
Snelheid en kwaliteit is constant?

• Hermanvh

Hermanvh

Hertog_Martin schreef op 10 juli 2004 @ 16:47:
Herman, heb jij de 2510 of ga je er blind vanuit dat de 2500 en de 2510 identiek aan elkaar zijn?

Ik dacht iets gelezen te hebben over dat de laser van de 2510 anders gecalibreert is om te optimaliseren voor dual layer

Loop ik dan niet het risico dat als ik een gehackte firmware erop zet dat dual layer branden dan niet zo goed gaat als het zou doen met de officieele versie?

het liefst heb ik gewoon een firmware die identiek is aan de officieele alleen dan zonder riplock
Ze zijn identiek aan elkaar! Hebben zelfde FCC ID :) (Net als de 2100 trouwens). De firmware is afkomstig van een 2510 en kan dus nooit geen nadelige gevolgen op de 2510 zelf hebben :)

Het enige waar zich problemen kunnen voordoen is op de 2500, omdat de laser hier niet zo precies staat afgesteld, waarom DL minder goede resultaten zou kunnen geven!

Voor Single Layer maakt het helemaal niets uit!

webOS all the way!

• jos707
ismael86 schreef op 10 juli 2004 @ 17:50:
[...]

Staat dma wel aan bij de schijf?
Ja dma en schijfcache staat aan, ik denk dat ik diskeeper er eens laat over gaan en kijken of het schrijven wat beter gaat. Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze tegenwoordig in een dvd schrijver maar 2mb ram plaatsen, zelfs mijn 4 jaar oude plextor 8x cd schrijver heeft 4mb ram. (werkt nog altijd perfect trouwens :) )

• Hertog_Martin
Hermanvh schreef op 10 juli 2004 @ 18:12:
[...]

Ze zijn identiek aan elkaar! Hebben zelfde FCC ID :) (Net als de 2100 trouwens). De firmware is afkomstig van een 2510 en kan dus nooit geen nadelige gevolgen op de 2510 zelf hebben :)

Het enige waar zich problemen kunnen voordoen is op de 2500, omdat de laser hier niet zo precies staat afgesteld, waarom DL minder goede resultaten zou kunnen geven!

Voor Single Layer maakt het helemaal niets uit!
Ok, maar ik heb dus niet helemaal 10 euro voor niets teveel betaald aan de 2510 ipv de 2500 want met een 2510 is de kans dat de lens beter afgesteld staat voor DL dus groter?

• Hermanvh

Hermanvh

Hertog_Martin schreef op 10 juli 2004 @ 18:21:
[...]

Ok, maar ik heb dus niet helemaal 10 euro voor niets teveel betaald aan de 2510 ipv de 2500 want met een 2510 is de kans dat de lens beter afgesteld staat voor DL dus groter?
Correct!

webOS all the way!

• lamko
Hermanvh schreef op 10 juli 2004 @ 14:40:
[...]

Binnenkort breng ik ook een gehackte firmware voor de 2510 uit :) Dan kunnen ze zonder probs op 8x :) Als tijdelijke oplossing zou je de 107v2 Beta 5 voor de 2500A kunnen installeren. Dit is een HP 520i (NEC 2510 OEM) firmware, dus heeft gewoon dual layer, maar wel 8x support voor deze schijfjes :)
Ik w8 wel ff op die nieuwe want deze gehackte versie was iets mis met de bufferunderrun functie. Ik heb liever dat alles goed gaat dan dat ik iets sneller brand en mijn schijfjes zijn allemaal rijp voor de prullenbak

• Hermanvh

Hermanvh

lamko schreef op 10 juli 2004 @ 19:30:
[...]

Ik w8 wel ff op die nieuwe want deze gehackte versie was iets mis met de bufferunderrun functie. Ik heb liever dat alles goed gaat dan dat ik iets sneller brand en mijn schijfjes zijn allemaal rijp voor de prullenbak
Dat is een probleem met Nero! Alle andere programma's die ik gebruikt heb werken prima! Dus gewoon RecordNow Max, CopyToDVD of DVDDecrypter gebruiken :)

webOS all the way!

Anoniem: 87513

jos707 schreef op 10 juli 2004 @ 18:20:
[...]

Ja dma en schijfcache staat aan, ik denk dat ik diskeeper er eens laat over gaan en kijken of het schrijven wat beter gaat. Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze tegenwoordig in een dvd schrijver maar 2mb ram plaatsen, zelfs mijn 4 jaar oude plextor 8x cd schrijver heeft 4mb ram. (werkt nog altijd perfect trouwens :) )
Probeer maar eens met decrypter of een andere versie van Nero te branden, dan is het waarschijnlijk over.

Anoniem: 114757 schreef op 10 juli 2004 @ 18:05:
Weet er iemand waar ik deze firmware kan dl ...?

En liefst een versie die de meeste media's ondersteund.
Ik volg deze topic al even en het word mij allemaal minder duidelijk
wat nu de beste optie is.

( ik heb een NEC2500BL die ik 2 mn geleden voor +/- 70 euro had )

Wat ik afvraag is ; op de beschrijving staat na 'NEC2500BL... 8*DVD+R 8* DVD-R BULK' wilt dit dan zeggen dat deze al 8* ondersteund ?

Een vrind van mij kan MAM's 4* op 8* branden ( met firmware upgrade ), dit is mij nog niet gelukt. Nero B geeft bij mij zelf deze optie niet. Dus heb ik dan tovh een 4* ?
sorry voor de herhaling, maar weet iemand hier meer over ?

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 114757 schreef op 10 juli 2004 @ 20:15:
[...]

sorry voor de herhaling, maar weet iemand hier meer over ?
Mitsui MAM-E doet het standaard maar op 2x. Met gehackte firmware wel op 8x, maar geeft geen leesbare schijfjes. In de volgende versie lock ik ze op 4x!

webOS all the way!

• Nilco
@Herman: Als je een 4x-dvd op 8x gebrand hebt, wat en op welke manier test je dan om te zien of de gebrande dvd goed is?? PI / PO errors, leescurve (constant of drop in snelheid)?

• Hermanvh

Hermanvh

MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 21:06:
@Herman: Als je een 4x-dvd op 8x gebrand hebt, wat en op welke manier test je dan om te zien of de gebrande dvd goed is?? PI / PO errors, leescurve (constant of drop in snelheid)?
PI/PO kan je met LiteOn en een paar andere drives uitlezen. Leescurve zou een stijgende lijn moeten zijn :)

webOS all the way!

• Nilco
Herman dat weet ik. Maar ik vraag dus of jij dat ook doet voordat je de snelheden voor bepaalde type media locked in je firmwares? Of Is het zo van: "Hij brand op 8x terwijl die 4x gecertificeerd is, dus ook in de firmware op 8x". Test jij daarna de gebrande dvd op PI/PO-errors, leescurve, ed.?

[Voor 43% gewijzigd door Nilco op 10-07-2004 21:39]

• Hermanvh

Hermanvh

MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 21:36:
Herman dat weet ik. Maar ik vraag dus of jij dat ook doet voordat je de snelheden voor bepaalde type media locked in je firmwares? Of Is het zo van: "Hij brand op 8x terwijl die 4x gecertificeerd is, dus ook in de firmware op 8x". Test jij daarna de gebrande dvd op PI/PO-errors, leescurve, ed.?
Yup als ik ze zelf heb wel, meeste van m'n testers hebben ook een LiteOn om PI/PO te doen :) Pas wanneer die acceptabel zijn gaan ze naar 6x of 8x :)

webOS all the way!

• Nilco
M.a.w jouw gehackte firmwares zijn dus door en door getest. Das goed nieuws dan weten de gebruikers van jouw firmwares dat ondanks de overspeed er betrouwbare dvd's uitkomen. Chapeau.

[Voor 5% gewijzigd door Nilco op 10-07-2004 22:05]

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 20:55
HermanV

Krijg jeuk aan mijn grote teen .. Kan namelijk niet wachten op je release van de gehackte firmware :P

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:13
Ik heb sinds vandaag ook een NEC 2510A :)

ding fikt een xbox dvd in 10 minuten (wel drops en had sneller gekunt, maar ik was aan het spelen met een vriend over Flash :P ) Hij bevalt me evengoed als de 1300A, oftewel top! :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Nilco
Chadi schreef op 10 juli 2004 @ 22:29:
Krijg jeuk aan mijn grote teen
Dan moet je krabben 8)7

• Chadi
MEGATRON schreef op 10 juli 2004 @ 22:41:
[...]

Dan moet je krabben 8)7
>:)

Aan die tenen wil je niet zitten. :D

• Chadi
Burnfout schreef op 10 juli 2004 @ 22:37:
Ik heb sinds vandaag ook een NEC 2510A :)

ding fikt een xbox dvd in 10 minuten (wel drops en had sneller gekunt, maar ik was aan het spelen met een vriend over Flash :P ) Hij bevalt me evengoed als de 1300A, oftewel top! :D
Het enige wat tegenvalt is het lezen van de dvdtjes waar die meoite mee heeft. Fikken gaat als een trein :)

• Nilco
Chadi schreef op 10 juli 2004 @ 23:15:
[...]
Het enige wat tegenvalt is het lezen van de dvdtjes waar die meoite mee heeft. Fikken gaat als een trein :)
Dat is algemeen bekend. Je moet een NEC niet nemen om te rippen. De errorcorrectie is zeer matig (sommige zeggen slecht). Branden gaat goed, rippen is een drama.

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Heb sinds een week ook een 2510a. Ben er zeer tevreden over.
Hij doet over een film back-uppen 25 tot 45 minuten ( in lezen en schrijven, tijd hangt ervan af hoe lang de film is).
Tot nu toe 10 Dvd's gefikt: 0 frisbees :D
Ik heb echter nog niet de kans gezien Dual Layer eens te testen.

[Voor 3% gewijzigd door Midnightimpact op 10-07-2004 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
Midnightimpact schreef op 10 juli 2004 @ 23:30:
Ik zou je voor gek verklaren als je ca. €20,- uit ga geven voor een DL=schijfje om te kijken of ie het wel doet. Die NEC doet dat heus wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
Hermanvh schreef op 10 juli 2004 @ 21:47:
[...]

Yup als ik ze zelf heb wel, meeste van m'n testers hebben ook een LiteOn om PI/PO te doen :) Pas wanneer die acceptabel zijn gaan ze naar 6x of 8x :)
Om dat te testen moet je dan een LiteOn-brander hebben of is elke LiteOn-drive (brander of dvd-rom) daarvoor geschikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 118449

Ik heb een NEC 2510 gekocht, nu probeer ik te branden van een gebrande film DVD+ 4 x Traxdata via lezer direct naar een Professional onbedrukt DVD+ 8x .

Met Nero 6 blijft ie gewoon op een brandsnelheid van 4x Staan terwijl 8x mogelijk moet zijn toch ? 8)7

Hoe is dit mogelijk?

Ook als je image brand van een film naar die Prof DVD+ 8x doet ie het ook niet 8 speed maar 4 speed en dat is toch niet waar ik hem voor hebt gekocht.

15 minuten voor een dvd is veel te lang,dus moet ik hier bepaalde instellingen veranderen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 118449

Midnightimpact schreef op 10 juli 2004 @ 23:30:
Heb sinds een week ook een 2510a. Ben er zeer tevreden over.
Hij doet over een film back-uppen 25 tot 45 minuten ( in lezen en schrijven, tijd hangt ervan af hoe lang de film is).
Tot nu toe 10 Dvd's gefikt: 0 frisbees :D
Brand ie van jou wel 8x dan , bij mij zijn de 8x DVD+ gewoon met 4x speed door Nero geaccepteerd ,dus nog geen 8x speed balen!

Heb jij suggesties,ik Professional onbedrukt 8x DVD's zou dat uitmaken?

Ik zie trouwens bij Nero alleen maar de 2.4X en de 4x speed opties om te branden
veranderd dit vanzelf of ligt het aan de nog niet gedane instellingen?

Bedankt alvast voor je antwoord _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 16:17
Ik heb mazzel geloof ik met mn 2510, mijn verbatim DVD+R 8 speed (mediacode??) worden in alcohol 120% als 4 herkent, maar brandt gewoon op 8x... :D. Volgens mij moet je niet altijd te veel letten op welke snelheid de brandprogramma's aangeven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 118449 schreef op 11 juli 2004 @ 11:47:
[...]

Brand ie van jou wel 8x dan , bij mij zijn de 8x DVD+ gewoon met 4x speed door Nero geaccepteerd ,dus nog geen 8x speed balen!

Ik zie trouwens bij Nero alleen maar de 2.4X en de 4x speed opties om te branden

Welke versie van nero gebruik je. Probeer anders de laatste versie van Nero (als je nu de laaste niet gebruikt uiteraard).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 23:22
Ik heb mijn 2500a om geflashed, hij kan nu volgens nero en dvd info dual layer branden, maar dat heb ik nog niet kunnen teste (geen media)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 118449 schreef op 11 juli 2004 @ 11:47:
[...]

Mediacode v/d schijfjes?

webOS all the way!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

MEGATRON schreef op 11 juli 2004 @ 10:52:
[...]

Om dat te testen moet je dan een LiteOn-brander hebben of is elke LiteOn-drive (brander of dvd-rom) daarvoor geschikt?
Elke LiteOn moet werken, maar writer is het beste ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kga morgen ook een 2510a halen. maar ik vroeg me af of dual layer schijfjes straks met een firmware update ook op 4x gebrand kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
spacejam schreef op 11 juli 2004 @ 18:32:
kga morgen ook een 2510a halen. maar ik vroeg me af of dual layer schijfjes straks met een firmware update ook op 4x gebrand kunnen worden.
DL op 2.4x is net uit en moet nog algeheel ondersteund worden en jij begint al over 4x DL. :? Zolang die schijven nog circa €20,- kosten koop ik helemaal geen DL, al was het 8x.

Acties:
  • 0Henk 'm!

MEGATRON schreef op 11 juli 2004 @ 18:36:
[...]

DL op 2.4x is net uit en moet nog algeheel ondersteund worden en jij begint al over 4x DL. :? Zolang die schijven nog circa €20,- kosten koop ik helemaal geen DL, al was het 8x.
ze zullen wel snel zakken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 114415 schreef op 11 juli 2004 @ 18:42:
[...]

ze zullen wel snel zakken
Stel voor dat ze 50% in prijs dalen, dan praat je nog steeds over 7,5-10 pleuro per schijf. En dat is nog steeds absurd duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

normaal moeten ze onder de 5euro kunnen geraken. Meer en meer bedrijven zullen dual layer produceren gevolg: er is een overschot, dus de prijzen zullen dalen. Aja laat ons hopen maar ik denk van wel want er zijn al veel mensen die duals willen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het is maar een vraag. misschien dat iemand het weet
het zou altijd mooi meegenomen zijn.
ik vroeg me af op het technisch gezien wel mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
Laat ik het dan zo zeggen: Als er (als die er ooit komen) 8x DL-branders komen en de DL-schijven kosten iets van €2,- pas dan ga ik er serieus over nadenken om een DL-brander te kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
je hebt nu al meer dan 3 reacties gepost in dit topic van dat je het te duur vind.
over 2 maanden zijn die schijfjes al in prijs gezakt zoals alles wat met de it te maken heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
spacejam schreef op 11 juli 2004 @ 18:55:
je hebt nu al meer dan 3 reacties gepost in dit topic van dat je het te duur vind.
Sorry, sorry, sorry. Vergeef me _/-\o_

[Voor 18% gewijzigd door Nilco op 11-07-2004 19:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 10:33
Ik denk dat de dual layer functie meer een extra'tje is en ut zal me niet eens verbazen als je tegen de tijd dat er dual layer disks betaalbaar zijn (2-3 euro) dat je er al branders zijn die ze op veel hogere snelheid kunnen fikken en dat je er nog weinig aan hebt.

wachten kan je eeuwig want als dit er eenmaal goed is komt het volgende nog betere.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
cybermans schreef op 11 juli 2004 @ 19:09:
Ik denk dat de dual layer functie meer een extra'tje is en ut zal me niet eens verbazen als je tegen de tijd dat er dual layer disks betaalbaar zijn (2-3 euro) dat je er al branders zijn die ze op veel hogere snelheid kunnen fikken en dat je er nog weinig aan hebt.

wachten kan je eeuwig want als dit er eenmaal goed is komt het volgende nog betere.
Ik vraag me dan ook als je nu een brander koop hoelang je ermee vooruit kan.
1 hooguit 2 jaar omdat je tegen die tijd met de huidige branders niets/weinig meer kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
over 2 jaar is er waarschijnlijk blu-ray.
dus dan is dat het volgende

Blue-ray.... het zal zelf geen 2 jaar duren, er zijn er nu al op de markt.

Hoe het met de media verloopt.....

Anoniem: 114757 schreef op 12 juli 2004 @ 07:52:
Blue-ray.... het zal zelf geen 2 jaar duren, er zijn er nu al op de markt.

Hoe het met de media verloopt.....
en anders is er dit nog :
nieuws: Optware toont brander voor 300GB-hologramschijven

ff noob vraagje: wat is blue ray

edit: niet meer nodig kheb het opgezocht. Ma volgens mij zal het 2jaar duren want ik denk dat men eerst duals gaat perfectioneren

[Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 114415 op 12-07-2004 10:54]

• blender
  • Niet online
Anoniem: 114415 schreef op 12 juli 2004 @ 10:43:
ff noob vraagje: wat is blue ray
Blauw laserstraaltje dat met een veel hogere schrijfdichtheid schijfjes kan beschrijven. Daardoor past er dus meer op.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 20:18
cybermans schreef op 11 juli 2004 @ 19:09:

Probleem bij op hogere snelheden fikken van DL media is niet de fikker, maar de media. Las dat er geen snellere fikkers zijn voor DL omdat er simpelweg nog geen schijfjes gemaakt kunnen worden die het aankunnen. Dus mocht er snellere media beschikbaar komen, dan kan het ook zijn dat deze fikker met een firmware update ook sneller DL schijfjes kan fikken. Maar dat zijn dingen die allemaal nog lang op zich laten wachten. Het duurt nog wel ff voordat 2.4x media goed beschikbaar is, en dan duurt het ook nog wel ff voordat er snellere fikkers beschikbaar komen.

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 09:01
Herman Hou ons pls. op de hoogte van je Firmware voor de 2510.

• Avvd
  • Niet online
hmm ga morgen toch de benq dw1600a halen :)

• Nilco
gewist. Staat nu in BenQ topic.

[Voor 93% gewijzigd door Nilco op 12-07-2004 22:00]

• lamko
goed voor jouw ;)
maar wat hebben we hier aan in dit topic :? post het dan in het benq topic :+

• Chadi
Herri

Stel je voor je flasht de drive 2510A naar de 2500A met bitsettings maar over een week breng jij een gehackte firmware uit voor de 2510A ..werkt die dan wel op de al eerder geflashte firmware omdat hij hem nu ziet als een 2500?

• Oscar Mopperkont
Weet er trouwens al iemand of de 2500 en 2510 ook echt identiek zijn?

• Chadi
Oscar Mopperkont schreef op 13 juli 2004 @ 13:22:
Weet er trouwens al iemand of de 2500 en 2510 ook echt identiek zijn?
Jah ze zijn identiek volgens de kenners alleen de lens kan van mindere kwaliteit zijn ten opzichte van de 2510

• Avvd
  • Niet online
de lens van de 2500 is iets anders een klein beetje anders afgesteld wat problemen kan geven bij dl layer branden

• Hertog_Martin
Hmm, zojuist de 2510 ontvangen en erin gezet.

jammere is is dat ik nog ff op mn bestelde schijfjes moet wachten

Maar ik dacht dus ff wat dvd's erbij te pakken om dvd-rom content af te spelen.. maar hij speelt voor geen meter af.

Is met zo'n bijgeleverde interactual speler en het gaat in superslomotion.
Ik heb tijdje een laptop gehad met dvdrom en daarin kon ik wel gewoon met die interactual speler makkelijk dvd-rom content afspelen

Heb ook geprobeert een .vob af te spelen in bsplayer, zo doe ik dat met gedownloade dvd's ook altijd.. maar krijg allemaal haperingen en duizenden gekleurde blokjes

enige speler waarin ik gewoon de dvd kan afspelen is windvd.

is de 2510 echt zo belachelijk slecht in aflezen dat zelfs op 1x speed het al voor problemen kan zorgen?? of is er wat anders aan de hand?

geen goed begin iig.

• ToppY
  • Laatst online: 05-07 20:44
Kunnen de bezitters van een NEC ND-2510 misschien wat meer ervaringen posten over het lezen van DVD's en het gebruik zonder extra DVD station.
Ik wil em namelijk gebruiken in een, nog in aanmaak zijnde, zelfbouw case. Ik wil daar namelijk maar 1 drive in hebben en het liefst toch wel deze. Ik heb al het een en ander gelezen over problemen daarmee. Misschien dat het probleem zich niet altijd voordoet.

• Oscar Mopperkont
Ik dacht ik test even de leessnelheid van mijn gloednieuwe drive, krijg ik bij het lezen van The Matrix (echte DVD) de volgende foutmelding:
READ OF SCRAMBLED SECTOR WITHOUT AUTHENTICATION (056F03)
:'(

Moet ik veel waarde hechten aan deze foutmelding en wordt het dus een RMA?

DVDInfoPro geeft de volgende foutmelding:
---------------------------
DVDInfo
This DVD is encrypted and locked and cannot be read. Try playing in a player first to unlock it
OK

[Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-07-2004 15:43]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee