Zo, ik heb hem inmiddels ook

Gisteren gratis gekregen bij verlenging van mn Vodafone 300 1jr

Ik moet zeggen, ben nog weinig problemen tegengekomen. Ik heb FW04, maar een aantal problemen die ik hier hoor, heb ik niet. Ff een paar puntjes:
design
Er zit wel heel veel ruimte tussen de joystick en de rest, echt een enorm gat

Ik heb gelezen dat dit bewust gedaan is door Siemens, maar het is wel jammer. Op zich is de joystick ook wel even wennen, vooral het indrukken moet je net ff goed doen. Ook de knopjes maken wel een erg "klik" geluid, maar dat stoort me niet. Onderin is het wel soms lastig goed te toetsen, omdat die nu eenmaal wat meer bij elkaar staan. Dat er snel krasjes op het display komen (dat las ik hier ergens) kan ik niet onderschijven. Bovendien kan je later covers wisselen en ben je weer krasvrij

De oplader is trouwens ook erg fijn, echt de meest ieniemini die ik ooit heb gehad (makkelijk mee te nemen!

)
software
Over het algemeen loopt het vrij soepel. Af en toe wat traag mn bij java applicaties. Ik zie nog weinig bugs. De verlichting van het toestel gaat ook gewoon uit tijdens het laden, dus dat probleem ken ik al niet

Ook vastlopen nog maar weinig last van gehad, een paar keer met de Wap browser, die vind ik dan ook niet zo best. Hoop dat die binnenkort is te updaten. Verder vind ik het menu/instellingen soms wat onlogisch bij elkaar gezet, maar mn vorige foon (GD87) had dit eigenlijk ook

(het valt ook niet mee om zo veel functies "logisch" onder te brengen

) Wat iemand eerder al als voorbeeld poste zijn de ringtones, die kom je overal tegen...
mogelijkheden
Ik heb alles al aan de gang, dwz e-mail ophalen/versturen, MMS, verbinding via IR met mn pda, Mobile phone manager via IR. Het enige wat nog niet werkt zijn de live! sites, krijg daar alleen tekst (dat zal overigens wel aan de Browser versie liggen). Wat ik wel een nadeel vindt is dat er zo weinig goede sms-ringtones zijn. Of je hebt leuke lange midi poly ringtones (maar dat is meer voor inkomende gesprekken etc) of je hebt een paar wavs, maar die klinken niet echt mooi of vrij zacht. Ben dus nog steeds op zoek naar goede ringtones voor sms, iemand ideeën?
conclusie 
Al met al een leuke foon voor zo weinig (vind ik dan

) geld. Mooi van design, de joystick had iets beter/mooier gekunnen en een firmware update zal een aantal bugs nog wel oplossen. Standby tijden kan ik nog niets over zeggen, omdat ik er TE veel mee heb gespeeld, dus ja.. dan istie ook vrij snel leeg
edit: op het krasgevoelige moet ik toch nog ff terugkomen. ik heb nu net 2 dagen, nog niet eens in mn zak gehad ofzo, maar je ziet inderdaad tegen het licht allemaal hele kleine krassen. ga hier toch nog even over mailen naar siemens.. jammer
[
Voor 7% gewijzigd door
Gully op 19-07-2004 11:18
]