SMS prijzen-oorlog is een feit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
die mogen dan ws niets zeggen eh :)
en als ze dat wel doen zijn ze dan eigenlijk fout bezig

ik zou zelf ook graag meer info hebben natuurlijk ;) maar ik kan me voorstellen dat mensen daar voorzichtig mee omgaan ivm evt afgelegde geheimhoudingsverklaringen enzo

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die vodafone klantenservice al heeft gbeld over sms prijzen abbo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een paar keer, en ik was de enige die tot nu toe gebeld had zei ze...tuurlijk :9

Gisteren vertelde die dame het verhaal dat alle telecom aanbieders een brief hadden gehad van de opta dat ze hun sms tarieven moesten aanpassen. Vf was er heel druk mee bezig :z en er was zelfs al een einddatum bekend van wanneer ze er mee kwamen. Welke datum dat was wist ze niet :(
Met dit verhaal kwam ze nadat ze had overlegd met haar chef (of ze dronk gewoon ff koffie)

Ik moest nog maar even afwachten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 01:31:
Het begon met de prepaid, nu het echte werk; de abo's.
En omdat de kpn daarmee is begonnen komt de rest er ongetwijfeld aan. Doen ze dit niet dan weten ze wat er bij de eerste de beste wijziging van de av gebeurd.

Het is toch te triest dat je bij Vf met prep. al goedkoper sms't dan iemand met een abo.
degenen met een abo hebben over het algemeen ook erg dure toestellen en die moeten ook ergens van betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
het voordeel van abbo tov prepaid is altijd geweest dat je idd een duurdere foon kreeg (erg duur is meestal ook wel overdreven) en lage tarieven

het voordeel van lage tarieven is vwb sms nu dus volledig weg. overigens is het al een tijd zo dat je prepaid vaak goedkoper kon smsen dan met abbo maar nu is het verschil wel erg groot.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voornamelijk lage beltarieven ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Punksmurf schreef op 07 juli 2004 @ 09:21:
overigens is het al een tijd zo dat je prepaid vaak goedkoper kon smsen dan met abbo
weet ik ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Nieuwe tarieven SMS bundels van Telfort Abbo:

Oud:

30 berichten € 4,- € 0,13
60 berichten € 7,- € 0,12
90 berichten € 10,- € 0,11
120 berichten € 12,- € 0,10
150 berichten € 14,- € 0,09
300 berichten € 25,- € 0,08

Nieuw:

30 berichten € 2,- € 0,06
60 berichten € 3,50,- € 0,058
90 berichten € 5,- € 0,05
120 berichten € 6,- € 0,05
150 berichten € 7,- € 0,045
300 berichten € 12,50,- €0,04

Hier is het terug te vinden:

http://www.telfort.nl/shop/bellen/abonnement/

Het zou trouwens aardig lullig zijn als het weer alleen voor nieuwe abbonees geld en de bestaande sponsoraars buiten de boot vallen :X

Bron: http://www.prikpagina.nl/...p?f=281&i=169190&t=169190

[ Voor 10% gewijzigd door amokjeeh op 07-07-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat toch duidelijk bij dat dat een actie voor nieuwe abonnees is? Dus niets nieuws, alleen een actie. Zo heeft Vodafone een actie met de eerste paar maanden 50% korting op je abonnementskosten. Dan zijn die tijdelijke kortingen toch ook niet de nieuwe abonnementen?

edit:
Het geldt ook als je je huidige abonnement verlengd. Maar goed, het zijn dus zeker niet de nieuwe prijzen voor SMS bundels

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 22:57:
Er staat toch duidelijk bij dat dat een actie voor nieuwe abonnees is? Dus niets nieuws, alleen een actie. Zo heeft Vodafone een actie met de eerste paar maanden 50% korting op je abonnementskosten. Dan zijn die tijdelijke kortingen toch ook niet de nieuwe abonnementen?

edit:
Het geldt ook als je je huidige abonnement verlengd. Maar goed, het zijn dus zeker niet de nieuwe prijzen voor SMS bundels
Sorry, maar ik zie het maar als een soort copy van wat HI gedaan heeft. Tarieven wijzigen en dan alleen voor mensen die een contract aansluiten en/of net hebben. Daarbij geld deze actie voor zolang je een contract aan gaat. Resp. 12 of 24 maanden. Dan is het niet meer echt een actie lijkt me, maar gewoon normaal tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
OliverBB schreef op 06 juli 2004 @ 11:00:
[...]

degenen met een abo hebben over het algemeen ook erg dure toestellen en die moeten ook ergens van betaald worden.
Vind ik een onzinargument. Als abonnee verplicht ik me om voor een bepaalde periode een bepaalde hoeveelheid diensten af te nemen tegen een bepaalde prijs. In ruil daarvoor krijg ik een korting in de vorm van een (goedkope) telefoon.

Als prepaid klant heb je die verplichting niet: op dit moment is het zo dat je bij een aantal providers maar 1 x per 6 (of 12) maanden gebruik moet maken van de aansluiting (bij Orange moet je alleen BTG hebben, verder is het tegoed onbeperkt houdbaar). Aangezien je geen afnameverplichting hebt en de provider niet kan ruiken voor hoeveel je belt en daarover absoluut geen zekerheid heeft, is het niet meer dan logisch dat providers weinig subsidie op prepaid-telefoons geven. Zo'n simlock stelt tegenwoordig ook weinig voor.

* rclahsen is desondanks wel tevreden met zijn in juni afgesloten Hi-abonnement :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie het maar als een soort copy van wat HI gedaan heeft. Tarieven wijzigen en dan alleen voor mensen die een contract aansluiten en/of net hebben.
Dat heeft Hi dus niet gedaan. Je kunt overstappen naar de nieuwe abo.vorm. Gewoon even met de ks bellen en het is geregeld.
Let op dat als je een stap naar beneden doet je 20.23 Euro betaald. Bijv. je Hi20 overzetten naar de nieuwe vorm van Hi20 kan gewoon (geen extra kosten oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 19:49
Goed nieuws voor diegenen die orange prepay hebben!

Ik mail regelmatig met een vriend van me die bij de orange helpdesk werkt. Ik vertelde hem dat ik wou overstappen op hi, toen zij hij: 'Als je overstapt wegens de sms kosten... Die gaan heel binnenkort bij orange ook naar beneden.'

homo sapiens non urinato in venti adversi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

Pinobigbird

doesn't share food!

You Go schreef op 08 juli 2004 @ 12:14:

Ik mail regelmatig met een vriend van me die bij de orange helpdesk werkt. Ik vertelde hem dat ik wou overstappen op hi, toen zij hij: 'Als je overstapt wegens de sms kosten... Die gaan heel binnenkort bij orange ook naar beneden.'
Mooi! :o
Maar dan doe ik nóg langer met mijn €160 beltegoed dat ik over had na het voortijdig opzeggen van mijn abo! :+

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu Vodafone nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
ik zit zometeen weer een paar uur in de trein, ik heb toch niks beters te doen dus ik ga vodafone maar bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

IKKE86 schreef op 08 juli 2004 @ 13:43:
[...]

ik zit zometeen weer een paar uur in de trein, ik heb toch niks beters te doen dus ik ga vodafone maar bellen ;)
vodafone medewerker "als u een sms bundel neemt smst u voor 11 cent" :+

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

You Go schreef op 08 juli 2004 @ 12:14:
Weer alleen prepay dus. :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ja maar:
hi prepaid verlaagt, week later abo ook
telfort prepaid verlaagt, week later abo ook

naja die week klopt niet maar je vat me wel

hopelijk doet orange mee in de gekte
(al vertrouw ik daar niet zo op :/ )

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
netblade schreef op 08 juli 2004 @ 15:04:
[...]

vodafone medewerker "als u een sms bundel neemt smst u voor 11 cent" :+
dat zeiden ze nog net niet, de eerste medewerker die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat ze er niks vanaf wist en dat ik ook een van de heel weinige was die er over belde :?
maar ik was er nog lang niet dus ik heb een half uurtje later weer gebeld :P . deze keer kreeg ik een iets behulpzamere meneer aan de lijn die na overleg met een collega(duurde slechts 10 minuten) wist te vertellen dat er waarschijnlijk wel iets zou gebeuren maar dat hij er veder niks over kon zeggen en hij ook niet wist of het goedkoper zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
orange klantenservice nog eens gebelt over de abbonements prijzen van smsjes..
de vriendelijke mevrouw deelde me mee dat er nog geen plannen hiervoor zijn en orange zich hierbuiten zou laten..
en nog een fijne avond verder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ze weten allemaal niets en ze doen er niet aan mee. Dat is het enige wat je hoort van die ks-en :( Sms voor 11 of 10 cent, als je ze dan even duidelijk maakt wat voor iets doms ze eigenlijk zeggen weten ze het ineens niet meer.

Eens kijken als ze niet meegaan wie de eerste fout gaat maken om de av te veranderen/wijzigen. Kijken of ze dan nog niets weten bij de ks. Op deze manier gaat de kpn wel weer een aardig deel van de markt terug winnen. Slimme zet van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op 08 juli 2004 @ 22:02:
orange klantenservice nog eens gebelt over de abbonements prijzen van smsjes..
de vriendelijke mevrouw deelde me mee dat er nog geen plannen hiervoor zijn en orange zich hierbuiten zou laten..
en nog een fijne avond verder :>
Ze zijn echt dom bezig, straks al de klanten weglopen let maar eens op hoe snel de prijzen dan dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 00:37:
[...]

Ze zijn echt dom bezig, straks al de klanten weglopen let maar eens op hoe snel de prijzen dan dalen..
volgens mij valt het wel mee met klanten die weglopen, de mensen met een abbo stappen niet zo makkelijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb 2 samenbellen abonnementen lopen bij telfort.Al 1,5 jaar.Koop altijd losse foons ook, dus als ze niet snel hun sms tarieven voor abbo's verlagen zijn ze weer een goeie klant kwijt, want dan stap ik over op een provider die wel goedkoper is.

Heb elke maand voor rond de 200 euro bel en sms kosten.Hoofdzakelijk sms kosten dus.

Kan ook op elk moment van die abbo's af omdat ik ze nooit verlengt heb ofzo.En ze liepen destijds maar een jaar >:)

Dus telfort.. :P

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
IKKE86 schreef op 09 juli 2004 @ 01:14:
[...]

volgens mij valt het wel mee met klanten die weglopen, de mensen met een abbo stappen niet zo makkelijk over
zit er nog anderhalf jaar aan vast idd
maar volgens mij mag ik na 6 maanden (nu dus) m'n abo verlagen als ik het goed heb
dat ga ik ook zeker doen, en dan blijftie alleen voor de gprs. als ik kan terugschakelen naar orange smart doe ik dat ook zeker ;) maar dat zal wel niet.

edit: eigenlijk kwam ik hier een update plaatsen ;)
met ah mobiel kan je nu smsen voor 7,5cent
dit is echter een beetje naaierij, want smsjes kosten dus eigenlijk 10 cent, maar als je €30 btg koopt krijg je er €10 gratis bij... maar je moet dus met met €30 opwaarderen!

[ Voor 23% gewijzigd door Punksmurf op 09-07-2004 08:38 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets ga ik ook maar doen. Zit ook nog 1.5 jaar vast aan Vf maar kan alles op de laagste bundels zetten. Ik verstuur meer dan 300sms-jes per maand dus kan dan gewoon een hi abo. erbij nemen.
de mensen met een abbo stappen niet zo makkelijk over
ik dus wel, geen probleem mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een voorstel van Hi gehad opdat ze gebruik kunnen maken van deze lage prijzen? Ik bedoel dan mensen die al een abonnement hebben bij Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBernie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01-2022
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:54:
Heeft iemand al een voorstel van Hi gehad opdat ze gebruik kunnen maken van deze lage prijzen? Ik bedoel dan mensen die al een abonnement hebben bij Hi?
ik niet, zit er eigenlijk ook al op te wachten :)
ben wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben ook benieuwd, mijn vriendin gaat zo op vakantie, einde van de dag, en zou wel makkelijker zijn als ze dan al goedkoper kon sms-en :) Heeft ze weer een excuus minder om niet ieder half uur een sms te versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:26:
Ja ik ben ook benieuwd, mijn vriendin gaat zo op vakantie, einde van de dag, en zou wel makkelijker zijn als ze dan al goedkoper kon sms-en :) Heeft ze weer een excuus minder om niet ieder half uur een sms te versturen ;)
SMS in het buitenland is een stuk duurder, iets van 55 cent per bericht, kan je nog 25 % korting krijgen, maar het valt bij Hi echt buiten je bundel

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzag net dat abo's bij kpn voor maar 6ct per bericht sms'en...the more things change, the more they stay the same...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op 09 juli 2004 @ 16:28:
[...]

SMS in het buitenland is een stuk duurder, iets van 55 cent per bericht, kan je nog 25 % korting krijgen, maar het valt bij Hi echt buiten je bundel
die 25% korting krijg je door? Ja stom ik zou zelf moeten kunnen kijken, maar werk heeft een uitgeklede versie van IE, plus allerlei restricties. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04

FlashBang

Hoi.

/offtopic
uhm? is dit een voutje of quote en antwoord je je alter ego?

[ Voor 3% gewijzigd door FlashBang op 09-07-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees het hele topic ff door. Volgens mij staat er al dat je kunt overzetten.
Ga dus niet zitten wachten op dat voorstel wat ooit een keer komt maar bel de ks en zet je abo om. Nu zit je dus onnodig duur te sms-en 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Russian Phoenix schreef op 09 juli 2004 @ 17:51:
[...]

/offtopic
uhm? is dit een voutje of quote en antwoord je je alter ego?
hmm... even beter lezen dan snap je het wel :)

ik zeg eerst:

het voordeel van abbo tov prepaid is altijd geweest dat je idd een duurdere foon kreeg (erg duur is meestal ook wel overdreven) en lage tarieven

het voordeel van lage tarieven is vwb sms nu dus volledig weg. overigens is het al een tijd zo dat je prepaid vaak goedkoper kon smsen dan met abbo maar nu is het verschil wel erg groot.

waarna Black Shadow mij 'corrigeert' ...:

voornamelijk lage beltarieven ja ;)

... maar dat had ik al gezegd, dus dat maak ik even duidelijk:

Punksmurf schreef op 07 juli 2004 @ 09:21:
overigens is het al een tijd zo dat je prepaid vaak goedkoper kon smsen dan met abbo
weet ik ;)

snaptu? :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
t-mobile abbo mag ook ff snel verlagen
afgelope maand 243 smsjes verstuurd voor 46,74 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchTSE schreef op 10 juli 2004 @ 00:05:
t-mobile abbo mag ook ff snel verlagen
afgelope maand 243 smsjes verstuurd voor 46,74 euro :/
Dan neem je een SMS bundel van 200 stuks (vanaf maandag verkrijgbaar) voor € 20. Dan betaal je voor de 43 losse berichten nog € 9,46. Maar voor € 30 heb je zelfs een SMS bundel van 300 stuks. Scheelt toch € 0,12 per SMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jah idd, maar toen ik abo afsloot nooit verw8 zoveel te gaan smsen dus geen bundel erbij genomen :) (maja dan krijg je vriendin enz, en dan gaat ut snel :P)
kan ik dat alsnog afsluite dan?

[ Voor 18% gewijzigd door DutchTSE op 10-07-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchTSE schreef op 10 juli 2004 @ 00:22:
jah idd, maar toen ik abo afsloot nooit verw8 zoveel te gaan smsen dus geen bundel erbij genomen :) (maja dan krijg je vriendin enz, en dan gaat ut snel :P)
kan ik dat alsnog afsluite dan?
Yup, kan nog steeds. Probleem met dit soort bundels, in plaats van goedkope losse sms'jes, is dat als het bv. uit is met je vriendin je nog steeds aan die bundel vast zit... Met losse sms'jes maakt dat niet uit. Maar goed, als je er redelijk zeker van bent, gewoon doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04

FlashBang

Hoi.

hmm, oke :) het duurde wel ff maar ik heb het door hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Heeft iemand al enig idee wanneer providers als Orange & Vodafone wat van zich zullen laten horen? Lijkt mij dat inmiddels toch wel wat uit moet beginnen te lekken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Orange komt binnenkort met een "belangrijke mededeling" aldus
de persvoorlichtser op vragen over de plannen van Orange NL
voor de nabije toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat een belangrijke mededeling zijn? Hoop dat ze gelijk de SPV C500 lanceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Whoei gelukkig is AH mobiel nu ook goedkoper met smsen ^_^

Vanaf 7.5 cent ofzo na een hele vage rekensom, je betaalt iig gewoon 10 cent per smsje altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
spuit 11.. :P zie hier hoe ik al een paar dagen geleden die constructie heb uitgelegd B)
Punksmurf schreef op 09 juli 2004 @ 08:15:
[...]
met ah mobiel kan je nu smsen voor 7,5cent
dit is echter een beetje naaierij, want smsjes kosten dus eigenlijk 10 cent, maar als je €30 btg koopt krijg je er €10 gratis bij... maar je moet dus met met €30 opwaarderen!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren even een mail gestuurd naar Orange. Hierbij gezegd dat ik overweeg om over te stappen naar een andere provider ivm de goedkopere sms tarieven. Hierbij de reactie (binnen 1 dag per mail):

Dank voor uw e-mail.

Voorlopig is Orange niet van plan om de tarieven te wijzigen van smsen. Er is wel een mogelijkheid om goedkoper te smsen. U kunt dit doen via groeps-sms op onze website: www.orange.nl . Een smsbericht verzenden kost dan € 0,15.

Bij Orange zijn er nog andere voordelen om klant te blijven.
We hebben gezien dat u een goede klantwaarde heeft opgebouwd bij ons, dus we kunnen u een aantrekkelijke aanbieding doen als u bij ons klant blijft. Dit is mogelijk vanaf 3 maanden voor het eind van uw contract. Ook blijft uw beltegoed altijd van u en onbeperkt geldig. We hopen dat u toch nog wilt overwegen om klant bij Orange te blijven.

Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag opkomt.
Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of problemen belt u 1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777 (buitenland). Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.

Mw. R. Hogerhorst
Klantenservice

-----Original Message-----
From: sretlow@xxxxxx.nl [mailto:sretlow@xxxxxx.nl]
Sent: Tuesday, July 13, 2004 16:09
To: Internet Postpaid
Subject: Formulier klantenservice free

opmerkingen: Graag zou ik willen weten of de sms tarieven bij Orange ook aangepast gaan worden. Binnenkort loopt mijn 1 jarig contract namelijk af. Graag zou ik deze willen verlengen maar de verschillen in sms tarieven zijn nu zo groot dat ik overweeg om over te stappen. ===========================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ze hebben het gewoon over het verlengingsaanbod dus :/
ik dacht eerst toen ik het las.. \o/ ! toen las ik verder... maar het is niks bijzonders dus :(

had leuk geweest als je er alsnog een leuk tijdelijk voordeel uit kon halen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het mij meer om ging is dat Orange geen plannen heeft om te veranderen qua sms tarieven. Ik zal mijn buurvrouw nog eens vragen. Die werkt in een helpdesk center van Orange. Die weet wel vaak een hoop wat er intern speelt.

Dat verlengings aanbod is overigens wel interessant: Je hoeft maar de helft van het abo geld te betalen. Ik ben dus overgestapt van free 30 naar free 60 maar blijf wel 30 euro betalen. Dus 60 euro verbellen, 30 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Punksmurf schreef op 14 juli 2004 @ 09:21:
ze hebben het gewoon over het verlengingsaanbod dus :/
ik dacht eerst toen ik het las.. \o/ ! toen las ik verder... maar het is niks bijzonders dus :(
zo'n verlenginsaanbod stelt echt nooit wat voor.
Als je een nieuw abbo afsluit ben je nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je je eigen nummer wilt houden moet je weer overstappen naar een andere provider. krijg je weer tijdelijk twee nummers en moet je alles in je gsm weer veranderen. GPRS instellen etc... Dus die aanbieding vond ik nog niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik heb mijn verlenging niet via orange gedaan maar een bedrijf ala gsmweb enzo. daarmee was ik aanzienlijk voordeliger uit (bij orange óf korting op toestel óf 3 mnd gratis sms; mij die toko véél meer korting én 3 mnd gratis sms)

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 14-07-2004 13:25 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 13:19:
Maar als je je eigen nummer wilt houden moet je weer overstappen naar een andere provider. krijg je weer tijdelijk twee nummers en moet je alles in je gsm weer veranderen. GPRS instellen etc... Dus die aanbieding vond ik nog niet zo slecht.
Ga naar een willekeurige gsm webshop.
Neem een verlenging... en ook daar ben je goedkoper uit. :)

(al moet je voor orange 60 even zoeken.. daar zit weinig korting op vergeleken met orange zelf.
Ik kan hem voor 25,83 per maand vinden..)

[ Voor 39% gewijzigd door job op 14-07-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu was het een kwestie van telefonisch regelen. Even klantenservce gebeld en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Er wordt in de laatste paar posts vooral gekeken naar een verlengingsaanbod. Maar waar het in dit topic eigenlijk om draait zijn de SMS kosten. De reactie van Orange is ongelofelijk mijns insziens. Te meer omdat het vast staat dat ze géénéén nieuwe klant meer binnenhalen indien ze niets aan de tarieven doen. Laat staan dat de consumentenbond hier op zeker wat aan zal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de CB hier niks aan kan doen, omdat je als provider wel je eigen tarieven mag bepalen. Ookal zijn deze veel hoger dan de werkelijke kosten. Er zijn nu een aantal alternatieven dus waarom zouden ze Orange achter de vodden aan gaan zitten? Dan stap je lekker over. Ik blijf wel bij hun, maar vind die sms tarieven wel veel te hoog. Maar dan nog, ookal was er al iets bekend over de SMS verlaging bij Orange, dan gaan ze dat niet zeggen in zo'n e-mail. Dat doen ze dan denk ik via een persbericht. Maar goed, je kan 't idd altijd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
als alle providers nu zouden volgen zie ik de kans groot dat de NMa eens
langs gaat bij allemaal. Misschien dat Vodafone en Orange daarom nog
afwachtend staan tegenover prijsverlagingen in de markt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Punksmurf schreef op 13 juli 2004 @ 14:29:
spuit 11.. :P zie hier hoe ik al een paar dagen geleden die constructie heb uitgelegd B)

[...]
Oh oops :P ... weekje terschelling :)

Ja vond het al zo vaag dat het er nog niet stond :+

Maar zo kan ik wel tegen me gf patsen dat ik goedkoper sms iig ... ik mag dat systeem wel... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat ze het niet in een email bekend maken maar.... Als ze met iets bezig zouden zijn zouden zij mijn inziens niet zo stellig zeggen dat ze het NIET doen. Want hiermee verliezen ze mij als klant (denken ze). Dus iets nuanceren zou wel kunnen. Iets in de trend van: We zijn aan het kijken of we iets met de sms tarieven doen enz.... Hiermee houden ze een slag om de arm en beloven ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het nou voor een Hi abbo, zijn de nieuwe tarieven al doorgevoerd voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Ik heb er nog niks over gehoord, maar ze zouden per 1 juli ingaan, dus het zal wel gebeurt zijn, wacht wel op de rekening :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kreeg net een sms van Hi,.. "profiteer nu van nog lagere bel en sms tarieven, half augustus ontvang je meer info via de post"

hmmz, dan pas?
Heb net mijn abbo via de site om laten zetten van Hi 40 naar Hi € 30

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:50:
hoe zit het nou voor een Hi abbo, zijn de nieuwe tarieven al doorgevoerd voor iedereen?
als je je abbo laat omzetten bijvoorbeeld van Hi 20 naar Hi 25 dan profiteer je van de lage tarieven.
Anders zal je binnenkort een brief ontvangen waarin staat dat je accoord zal gaan met de nieuwe tarieven.
Dit hebben ze gedaan omdat anders mensen hun abbo mogen opzeggen bij een wijziging van de tarieven.
0800-0507 om je abbo te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Ja, per 1 juli 2004 zijn de tarieven van de Hi abonnementen verlaagd.
De maandbedragen van de Hi abonnementen blijven hetzelfde, maar de tarieven voor bellen en sms'en zijn gedaald. Met het vernieuwde Hi abonnement krijg je dus voor hetzelfde abonnementsbedrag meer gratis belminuten en sms'jes.

Alle nieuwe Hi klanten zullen automatisch profiteren van deze nieuwe tarieven. Heb je al een Hi abonnement, dan zul je binnen een maand een persoonlijk aanbod ontvangen. Als je in juni een Hi abonnement hebt gekocht zullen de nieuwe Hi-tarieven vanaf augustus gelden zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.
Dit komt van de Hi site, hoop dat je er wat aan hebt.
He verdorie, profiteer dus pas van augustus :(

[ Voor 5% gewijzigd door Rox_NL op 15-07-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leest hier nu niemand de eerder geplaatste berichten :?
Als je belt kan je gewoon direkt overzetten, van je oude hi30 naar de nieuwe 30 en bij 20 en de 40........ Anders zit je nu toch duurder te sms-en en te bellen.
Ga ff lekker zitten wachten tot ze met een aanbod komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van bellen.com

Tele2 Mobiel heeft de sms-tarieven per 14 juli verlaagd naar 9 cent per bericht. Dit tarief geldt niet alleen voor prepaid, maar ook voor het bellen met een Tele2 abonnement.

Eerder, voordat de sms-tarievenoorlog uitbrak, was Tele2 met 15 cent per bericht een van de goedkoopste aanbieders op sms-gebied, zowel voor prepaid als voor postpaid (abonnementen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
en telfort heeft de sms prijzen van abbonementen ook omlaag gesmeten :D

www.telfort.nl/sms

kan ik nu ook smsen voor 7ct :p

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

t-mobile laat wel lekker op zich wachten.
Nog steeds kost een sms bij t-mobile 22 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Devian schreef op 21 juli 2004 @ 17:34:

www.telfort.nl/sms

kan ik nu ook smsen voor 7ct :p
vind dat wel wat minder die smsprijzen eigenlijk nog.. je moet nog steeeeds verplicht inkopen. Gelukkig had ik nog een prepaidje van telfort in de kast liggen, en daar zat nog 5 eurie beltegoed op, en daar sms ik vrolijk al een tijd lang van :D

en; t-mobile moet ook actie ondernemen, en zich niet verweren met 'we hebben de sms-bundels'. Schurken zijn het!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
damster schreef op 21 juli 2004 @ 17:37:
t-mobile laat wel lekker op zich wachten.
Nog steeds kost een sms bij t-mobile 22 cent.
Op www.smsoorlog.nl gaan de meeste protest emails ook naar T-mobile!

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Flaterik schreef op 21 juli 2004 @ 18:19:
Op www.smsoorlog.nl gaan de meeste protest emails ook naar T-mobile!
Maar dat komt lijkt mij gewoon omdat ze meer gebruikers hebben... of meer gebruikers die ook internetten. ;) Orange en Vodafone zijn immers ook duidelijk met geldklopperij bezig. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor jullie "liefhebbers":

Telfort zal morgen uitgebreid ingaan op de verlaging van de SMS-tarieven. Uiteraard weer een briljante actie om KPN een hak te zetten. Net als bij de Pre-paid actie.

Vanaf morgen SMS vanaf € 0,05 bij een Telfort abonnement! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
bij een nieuw telfort abbo, of bij elk telfort abbo. En is het een actie, dat na bepaalde periode ook weer teruggeschroefd word naar een ander (interessant, net zoals bij de prepaid gebeurd) tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die € 0,05 is alleen van toepassing als je € 15 per maand uitgeeft aan een SMS bundel van 300 berichten... Leuk, maar nog niet geweldig aangezien prepaid bellers voor € 0,04 kunnen SMS'en zónder bundel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 22:32:
Die € 0,05 is alleen van toepassing als je € 15 per maand uitgeeft aan een SMS bundel van 300 berichten... Leuk, maar nog niet geweldig aangezien prepaid bellers voor € 0,04 kunnen SMS'en zónder bundel!
ondertussen hanteert Orange anders nog maar mooi € 0,22 per bericht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb lekker gekozen voor hi.. sms ook uit de bundel..en voor een acceptabel bedrag.. hopen nu alleen dat ze hun gprs bundels gaan verlagen en eens weg gaan hier emt dat imode..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Laatst online: 18-07 10:58
koen schreef op 21 juli 2004 @ 22:38:

Ja klantvriendelijk zijn ze wel maar goedkoop.
Doe de kosten in die helpdesk maar iets naar beneden en stop die maar in de sms.
Ze maken zo belachelijk veel winst!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Devian schreef op 21 juli 2004 @ 17:34:
Ghehe... Het wordt steeds leuker ;). Heb zelf rond vijf uur een SMS'je van Telfort ontvangen met de mededeling dat de tarieven van de SMS-bundels omlaag zijn gebracht. Ik heb zojuist op de website gekeken en ik bespaar nu maandelijks 3 euro op mijn SMS-bundel van 150 (was 14 euro, nu 11 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op 21 juli 2004 @ 22:38:
Denk je dat daar niets aan gedaan gaat worden? Helaas hebben ze er voor gekozen om het niet overhaast te doen zoals Telfort in navolging van KPN deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu moeten we dus nog een MMS en/of GPRS actie houden!
1,50 euro betalen voor 100 Kb door je sprietje te pompen vind ik ook belachelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoorde vandaag dat Telfort gaat proberen om Orange NL over te nemen van France Telecom.. Zou wel mooi zijn als we dan ook gewoon de tarieven van Telfort gaan hanteren :)

Baal er wel van dat ik net 2 maanden geleden mijn Orange 30 abbo heb verlengd (gelukkig wel voor maar 7,50 per maand -> cashdeal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

three2five schreef op 21 juli 2004 @ 22:17:
bij een nieuw telfort abbo, of bij elk telfort abbo. En is het een actie, dat na bepaalde periode ook weer teruggeschroefd word naar een ander (interessant, net zoals bij de prepaid gebeurd) tarief?
Bij ieder Telfort abonnement, ook bij bestaande gebruikers. En het betreft geen "tijdelijke actie".

Men heeft idd gelijk dat je bij pre-paid nu voor 4 cent sms't, maar dat is wel een tijdelijke actie. Na de zomer is het gewoon 8 cent (en nog steeds het goedkoopst).

Zie ook: http://www.telfort.nl/sms

GPRS kost ook € 1,50 bij Telfort, maar dan wel PER MB en niet per 150 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:26:
Hoorde vandaag dat Telfort gaat proberen om Orange NL over te nemen van France Telecom.. Zou wel mooi zijn als we dan ook gewoon de tarieven van Telfort gaan hanteren :)
schijnt allemaal wel mee te vallen hoor maar hier vind je iig meer informatie en speculaties: Telfort wil Orange Nederland kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2004 09:11 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13
wanneer gaan die kosten van T-Mobile eens omlaag! :(
Heb daar al 3 a 4 jaar een abb. en betaal nu nog steeds de hoofdprijs voor een sms (22 cnt)

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar die actie van Telfort geldt alleen bij bundels. Hoeveel betaal je als je geen bundel hebt?

Heb het al gevonden:
Standaard sms-tarief € 0,18
Ik blijf het belachelijk duur vinden :( Toen ik voor het eerst een Telfort abo nam betaalde ik 25 guldencent voor een sms, toen werd het 35 cent en nu betaal je (ondanks de prijzenoorlog) gewoon zo'n 40 guldencent per bericht :/

[ Voor 62% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-07-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
dan haal je toch een bundel voor 3,50 euro of 6 euro...dan sms je voor 12 of 10ct.. en die 30 of 60 smsjes stuur je vast wel per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:24:
En nu moeten we dus nog een MMS en/of GPRS actie houden!
1,50 euro betalen voor 100 Kb door je sprietje te pompen vind ik ook belachelijk! :P
En dan moet je juist bij Orange zijn, voor maar 3 euro per MB, zowel bij een abonnement als bij prepaid :P

Ondanks dat de sms prijzen hoog zijn bij Orange ben ik nog veel goedkoper uit dan bij welke aanbieder dan ook door de GPRS prijzen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
orange is wat ik zo snel zie even duur als telfort hoor.. 3 euro voor 2 mb.. telfort is 1,50 euro per mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Devian schreef op 22 juli 2004 @ 18:25:
orange is wat ik zo snel zie even duur als telfort hoor.. 3 euro voor 2 mb.. telfort is 1,50 euro per mb.
Bij prepaid bieden ze bij Telfort geen GPRS. Bij een abonnement wel, maar als je weinig gebruik maakt van de "bel" diensten dan heb je extra kosten daaraan, waardoor Orange prepaid nogal goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AtHomer schreef op 22 juli 2004 @ 21:28:
[...]

Bij prepaid bieden ze bij Telfort geen GPRS. Bij een abonnement wel, maar als je weinig gebruik maakt van de "bel" diensten dan heb je extra kosten daaraan, waardoor Orange prepaid nogal goedkoper is.
Ik heb Telfort Pre-Paid en wel GPRS....

Lijkt me duidelijk :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
RonaldMade schreef op 22 juni 2004 @ 17:03:
Van mij hoeft orange niet zonodig te verlagen, zolang ze hun kwaliteit maar behouden ed.
Maarja daar zal 99% het vast niet mee overeens zijn :P
Ik ook niet :P ik wil wel prijs verlagingen zien :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
DannyVersluis schreef op 22 juli 2004 @ 21:32:
[...]

Ik heb Telfort Pre-Paid en wel GPRS....

Lijkt me duidelijk :)
Zie dit topic: GPRS Prepay Telfort

Als je het hebt, heb je mazzel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Bij vodafone nu ook al gedaalde prijzen.
Als je een smsbundel (mjah wel weer smsbundel maar toch) van 100 stuks krijg je er 150 en komen de kosten op 6 cent per sms. De smsprijzen bij een bundel van 50 stuks zijn ook nog eens flink gedaald maar die prijzen weet ik zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
De prijs van een SMS bij Vodafone is toch ook gewoon 10 cent, als je een bundel hebt. Misschien ben ik nu wel spuit 11 en voeg ik niks toe maar dan heb ik vanaf pagina 1 niet goed zitten lezen. Op www.smsoorlog.nl staan die tarieven, en op de website van Vodafone natuurlijk. Wanneer ze het in het gehele pakket (post en prepaid) gaan doorvoeren weten we dus niet en blijven de oude tarieven gelden, maar ze mogen wel naar 8 cent of lager per SMSje als je het mij vraagt.

Eigenlijk is het niks nieuws en SMSte je met de bundel zowieso voor een lagere prijs. Ik voor 0,14 cent per SMSje. Bundel van 25 stuks voor 3,50. Ik bel altijd dus...af en toe een SMSje

Orange snijdt zich dus in de vingers, sukkels als ze slim zijn gaan ze mee, want anders kost het ze centen!

Ik ben dus ook benieuwd wat Vodafone gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 23:50
Allemaal leuk en aardig dat het nu ook iets goedkoper aan het worden is hier in Nederland. Maar dit zijn nog steeds belachelijke bullshit prijzen hoor....

Vorige week was ik nog in Indonesie. Ik heb daar een prepaid sim kaart gekocht van het Telkomsel netwerk á 5 euro, incl. 3,50 euro beltegoed er op. Dit beltegoed bestaat uit 1 bundel waar je alles uit betaald. (sms, sms internationaal, bellen, bellen internationaal, mms, gprs.. enz enz..)
Een smsje binnen Indonesie kost je daar ongeveer 2 eurocent (kunnen ze hier nog veel van leren)
Een smsje internationaal kost maar VIJF eurocent..... (dus van Indonesie naar hier, is goedkoper dan binnen NL :( 8)7 |:( :r )
GPRS kost je daar ongeveer drie euro per MB, best prijzig dus, maar het kan wel, en dat ook nog eens uit die zelfde prepaid bundel.
Deze bundel kan je zelfs opmaken tot er geen enkele Rupiah (loakale valuta) meer op staat.

Zo zie je maar weer... zo kan het ook. _/-\o_

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard is het hier te duur maar een vergelijking met Indonesië gaat redelijk scheef... Zo zal je daar geen honderden euro's korting krijgen op een nieuw toestel en liggen de loonkosten daar flink wat lager. De bedrijven hebben dus veel minder kosten die ze terug moeten verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 00:23:
Uiteraard is het hier te duur maar een vergelijking met Indonesië gaat redelijk scheef... Zo zal je daar geen honderden euro's korting krijgen op een nieuw toestel en liggen de loonkosten daar flink wat lager. De bedrijven hebben dus veel minder kosten die ze terug moeten verdienen.
In Japan kost een sms'je 5 yen (= 3,8 eurocent). Zelfs om naar het buitenland te sturen. En een gsm waarmee je voor 5 yen naast sms'en ook een mail kunt versturen (en gratis mail ontvangen), op de koop toe nog volledig in kleur is met een groot scherm kost 5000 yen (= 38 euro). En dat bij Vodafoon !!!!
Dus zelfs in een Westers land kan het goeikoop zijn. En éénzelfde bedrijf (vodafoon) kan dus blijkbaar sterke verschillen in prijs vertonen, want in België en Nederland is vodafoon een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodje schreef op 28 juli 2004 @ 00:11:
Allemaal leuk en aardig dat het nu ook iets goedkoper aan het worden is hier in Nederland. Maar dit zijn nog steeds belachelijke bullshit prijzen hoor....

Vorige week was ik nog in Indonesie. Ik heb daar een prepaid sim kaart gekocht van het Telkomsel netwerk á 5 euro, incl. 3,50 euro beltegoed er op. Dit beltegoed bestaat uit 1 bundel waar je alles uit betaald. (sms, sms internationaal, bellen, bellen internationaal, mms, gprs.. enz enz..)
Een smsje binnen Indonesie kost je daar ongeveer 2 eurocent (kunnen ze hier nog veel van leren)
Een smsje internationaal kost maar VIJF eurocent..... (dus van Indonesie naar hier, is goedkoper dan binnen NL :( 8)7 |:( :r )
GPRS kost je daar ongeveer drie euro per MB, best prijzig dus, maar het kan wel, en dat ook nog eens uit die zelfde prepaid bundel.
Deze bundel kan je zelfs opmaken tot er geen enkele Rupiah (loakale valuta) meer op staat.

Zo zie je maar weer... zo kan het ook. _/-\o_
Dit bericht kan ik ook bevestigen.
Ik ben namelijk zelf ook op de hoogte van de tarieven in azie. En het verschil is gewoon enorm!
Wel ben je genootzaakt om het toestel waarmee je wilt bellen zelf aan te schaffen. Dit geld voor pre -en postpaid. Dus daar betaal je dan wel weer de volle mep voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 23:50
/offtopic
De toestellen moet je daar dan wel los kopen, maar de toestellen zijn daar allemaal simlockvrij en kosten veel minder dan in Nederland.
Ik gebruik zelf mijn telefoon gekregen bij mijn Hi abo, een Nokia 6600.
Deze kost in Nederland, gemiddeld bijna 400 euro volgens de Pricewatch.
In indonesie is dit toestel volledig compleet en simlockvrij te krijgen voor 290 euro. Als je goed zoekt zijn ze er zelfs voor 250 al te koop. De doos van deze toestellen is voorzien van een echtheids seal.

/Edit: Frontjes voor vrijwel alle toestellen kosten daar trouwens ook maar 1,50€.... :9

[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 30-07-2004 21:51 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
dit berichtje krijg ik net van orange:
Gratis SMS-en in de orange sms weekenden! ieder weekend in augustus september en oktober is sms-en gratis bij orange! kijk voor de voorwaarden op www.orange.nl
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste