SMS prijzen-oorlog is een feit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

wilko2 schreef op 22 juni 2004 @ 18:15:
[...]

Waar dan precies? Want ik zie wel heel mooi dat je *gratis* een prepaid-starterspakket kan aanvragen maar als je op die link klikt zie je dat het je 10 euro gaat kosten :?
Ik zal je ff helpen met de berekening :P
Het simkaartje is gratis, de verzendkosten zijn gratis etc. Voor die 10 euro, krijg je 10 euro btg :*) en als je t kaartje voor de NAW gegevens instuurt, krijg je nog eens 5 euro extra :*) das dus typisch nederlands: 15 euro voor 10 euro :P
Polderdijk schreef op 22 juni 2004 @ 20:35:
LET OP!!! Er zitten wat adders onder het gras!!!
Die 8 cent is naar alle nummers van GSM's in Nederland, alleen die actie van 4 cent per bericht is alleen naar Telfort nummers!

Ook heb ik even navraag gedaan bij de klantenservice en daar hoorde ik (nadat de vrouw mij ongeveer 10 minuten in de wacht heeft laten staan) dat er morgen op de site meer informatie wordt gezet over bijvoorbeeld de abbonnees en al dit soort vragen.
Dat eerste klopt niet, kijk maar op de site, staat er letterlijk :P dat 2e klopt (over meer info :P )
Dus we moeten even tot morgen wachten.

P.S. Misschien wel verstandig om alle Telfort abbo's te laten bellen naar 1200 en daar een klacht indienen dat het nu nog niet mogelijk is voor abbo's. Waarschijnlijk zal dit wel helpen. Maar ik hoorde wel dat ze op dit moment helemaal worden plat gebeld en gemaild over de SMS tarieven. Echter heeft de helpdesk maar een half uurtje geleden pas de mailing gehad dat dit wordt aangepast :P
Ja gaan jullie lekker allemaal bellen :P Helpt toch niet :P
Enne die mailing was er eerder trouwens hoor, tegen 18.00 al (miss nog wel eerder ) :)

[ Voor 23% gewijzigd door _Mystikal_ op 22-06-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 21:14:
[...]

offtopic:
Compleet offtopic, maar nu het toch ter sprake komt: ik snap deze reclame niet helemaal. Is nu de boodschap dat negers gevaarlijk zijn ofzo? Of dat negers niet van foute muziek houden? Of dat blanke mensen sukkels zijn? Of is het hele zwart/wit verhaal alleen maar toevallig en is er een andere boodschap?
offtopic:
Als je met gezond verstand de situatie inschat dan kom je erachter dat je beter niet met zo'n auto zo raar kan gaan doen bij dat "soort mensen". Ze zien er nogal gevaarlijk uit. Je moet wel erg veel lef hebben om zoiets te doen en ze laten het overkomen alsof die hoeveelheid lef komt door een goede verzekering :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
_Mystikal_ schreef op 22 juni 2004 @ 23:07:
Dat eerste klopt niet, kijk maar op de site, staat er letterlijk :P dat 2e klopt (over meer info :P )
van de site:
Telfort verlaagt vanaf 23 Juni 2004 haar prepay sms-tarieven aanzienlijk. Alle prepay klanten sms-en voortaan standaard voor 8 cent per bericht. Tijdens deze zomerperiode bedraagt het tarief zelfs 4 cent per bericht.
het staat er idd niet, maar Polderdijk heeft de klantenservice erover gebeld... who's right, who's wrong?
iig... vanmiddag sta ik bij de belcompany (oid) ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van ruim 20 ct naar minder dan 10....
Kan je nagaan hoe wij ons allemaal hebben laten naaien afgelopen jaren....
Wie is er hier nou achterlijk..... :?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 22:01:
[...]

Wat is er precies nuttig aan SMS dan? Het is echt het meest onnuttige product wat er bestaat, het succes ervan moeten wij als maatschappij ons flink voor schamen imo.
Stil communiceren? Hoe wil je bij een concert of bij een voordracht of in een vergadering (of in de klas O-) ) met iemand anders communiceren zonder dat het (te veel) opvalt? Even lekker je telefoon uit de zak halen en er flink in beginnen lullen valt wel erg op he?

Er zijn echt wel momenten dat SMS een voordeel heeft boven bellen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dat is gewoon voor iedereen verschillend, daar valt verder weinig meer over te zeggen. het 'smaken verschillen'-verhaal gaat ook hier op. de een geeft zijn geld liever uit aan hongerende kindjes in afrika, de ander aan smsjes. punt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tipje voor Telfort abo's:

Op de website kan je registreren en SMS-en vanaf dat portal voor 6ct naar Telfort nummers en 8 ct naar overig. Al maanden. In het begin kon je zelfs voor 4ct naar Telfort nummers sms-en, maar dat hebben ze snel teruggedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een SMS kost voor een telecombedrijf inderdaad 2 cent per bericht *.

Je kan je dus, op z'n zachtst gezegd, zwaar genaaid voelen door je provider die de afgelopen tijd € 0,19 (gemiddeld) vroeg voor en sms'je. En in het bijzonder door KPN, die vroeger (ten tijde van de eerste "Swing") 1 gulden 25 cent vroeg voor een sms'je.

*Ray kan het weten. Ray zit dicht bij het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Punksmurf schreef op 23 juni 2004 @ 07:59:
[...]

van de site:

[...]

het staat er idd niet, maar Polderdijk heeft de klantenservice erover gebeld... who's right, who's wrong?
iig... vanmiddag sta ik bij de belcompany (oid) ;)
Ik weet t zeker, ik ben klantenservice medewerker, en uit polderdijk's verhaal maak ik niet op dat hij dat bij de klantenservice heeft gevraagd :P
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 09:03:
Een SMS kost voor een telecombedrijf inderdaad 2 cent per bericht *.

Je kan je dus, op z'n zachtst gezegd, zwaar genaaid voelen door je provider die de afgelopen tijd € 0,19 (gemiddeld) vroeg voor en sms'je. En in het bijzonder door KPN, die vroeger (ten tijde van de eerste "Swing") 1 gulden 25 cent vroeg voor een sms'je.

*Ray kan het weten. Ray zit dicht bij het vuur.
hehe, ik zit net zo dicht bij t vuur :P

[ Voor 33% gewijzigd door _Mystikal_ op 23-06-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
reactie via e-mail van Orange:
Bedankt voor uw bericht.

Orange kan zich uw gedachtengang voorstellen.

We zijn echter niet van plan onze sms-tarieven te verlagen.

KPN en Telfort hebben de sms-tarieven inderdaad spectaculair verlaagd.

Hoe lang dat zo blijft hebben ze niet aangekondigd!

Bij KPN gaat het om prepaid-klanten. Die blijven er echter mee zitten

dat hun beltarieven stukken hoger zijn dan de beltarieven van onze prepaid klanten.

Bij Telfort geldt het goedkope tarief alleen voor zolang je binnen je bundel blijft.

Zodra die op is betaal je weer het duurdere tarief.

Bij Orange blijft het voordeel altijd dat je alles wat je doet uit je belbundel gaat,

En dat niet-gebruikt beltegoed altijd behouden blijft.

Pas wanneer je belbundel op is betaal je pas voor je smsjes.

Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag opkomt. Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of problemen belt u 1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777 (buitenland). Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl

Met vriendelijke groet,

Orange Nederland N.V.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
_Mystikal_ schreef op 23 juni 2004 @ 09:36:
[...]

Ik weet t zeker, ik ben klantenservice medewerker, en uit polderdijk's verhaal maak ik niet op dat hij dat bij de klantenservice heeft gevraagd :P
nee, maar ik sprak hem op msn
en wat weet je zeker? is het nou wél of níét zoals polderdijk zegt?

uit orange mail hierboven:
Bij Telfort geldt het goedkope tarief alleen voor zolang je binnen je bundel blijft.
dat is dus niet waar... Telfort heeft dat tarief idd voor zijn abonnementen met bundel, maar voor prepaid geldt het gewoon altijd:

Telfort prepaid:
U betaalt standaard € 0,08 per bericht.

Sms-en voor € 0,04 per bericht.
Tijdens de zomer sms-t u wel heel voordelig. Tot 21 september 2004 betaalt u slechts € 0,04 per bericht.
Telfort abo:
Standaard sms-tarief € 0,18
BundelPrijs per maandPrijs per bericht
30 berichten€ 4,-€ 0,13
60 berichten€ 7,-€ 0,12
90 berichten€ 10,-€ 0,11
120 berichten€ 12,-€ 0,10
150 berichten€ 14,-€ 0,09
300 berichten€ 25,-€ 0,08

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuh dat wordt mijn Albertheijn KPN kaart wegdonderen en telfort of HI halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

koen schreef op 23 juni 2004 @ 10:51:
reactie via e-mail van Orange:
[...]
:(
Wat had jij dan verwacht.. dat jij de primeur zou hebben wat betreft informatie over de prijsverlaging...

Als ze gaan verlagen gaan ze dat eerst landelijk bekend maken via de media.
Gewoon lekker afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Bahbahbah had ik Orange maar opgezegt toen ik kon! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
damster schreef op 23 juni 2004 @ 11:05:

Wat had jij dan verwacht.. dat jij de primeur zou hebben wat betreft informatie over de prijsverlaging...

Als ze gaan verlagen gaan ze dat eerst landelijk bekend maken via de media.
Gewoon lekker afwachten.
Ik had in ieder geval juiste informatie verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat is er niet juist aan dan? :)
(Ik ben net wakker, misschien kijk ik scheel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Punksmurf schreef op 23 juni 2004 @ 11:00:
[...]

nee, maar ik sprak hem op msn
en wat weet je zeker? is het nou wél of níét zoals polderdijk zegt?
T is niet zoals polderdijk zegt. Dat tarief is gewoon voor alle smsjes die je met prepaid verstuurt.
damster schreef op 23 juni 2004 @ 11:14:
Wat is er niet juist aan dan? :)
(Ik ben net wakker, misschien kijk ik scheel)
Wat er niet juist aan is is dat orange B***sh** loopt te praten over telfort :P en dat wordt hierboven al uitgelegd :P

[ Voor 33% gewijzigd door _Mystikal_ op 23-06-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

aah bedoel je zo..
Nouja, echt goed uitgelegd hier wordt het niet.. Er zijn meerdere ideeën :P

In elk geval ik wacht rustig af tot de eerste provider ook de sms voor abo's goedkoper maakt. De rest volgt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Orange zegt ook dat het sms-tarief van HI alleen tijdens deze zomer geldt. Toen ik vroeg hoe hij aan die info kwam werd hij een beetje onduidelijk.
Ik heb de reclames zelf niet gezien (ja ik leef onder een staan :+ ) maar volgens Polderdijk zeggen ze in de reclames dat het blijvend is.

Nog meer stierenpoep van Orange :X

Meer info van de Telfort site:
Sms-tarief blijvend in prijs verlaagd.
Nóg meer stierenpoep van Orange :X :X

[ Voor 16% gewijzigd door Punksmurf op 23-06-2004 11:31 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik ga orange bellen me provider dus en een heel bullshit verhaal beginnen :-) dat ik zwart op wit kan krijgen enzo van telfort dat die tariefen blijven ;)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ZandBak schreef op 23 juni 2004 @ 11:35:
ik ga orange bellen me provider dus en een heel bullshit verhaal beginnen :-) dat ik zwart op wit kan krijgen enzo van telfort dat die tariefen blijven ;)
ohw, maar das zelfs goed mogelijk denk ik, maar niet zo 123, daar is wat meer gezeur voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ik w8 nog steeds

kut orange menu je kan geen eens meteen iemand aan de lijn krijgen

echt moeilijk doen
en dan zijn ze nog allemaal in gesprek ook

[ Voor 81% gewijzigd door ZandBak op 23-06-2004 11:43 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ZandBak schreef op 23 juni 2004 @ 11:41:
ik w8 nog steeds

kut orange menu je kan geen eens meteen iemand aan de lijn krijgen

echt moeilijk doen
en dan zijn ze nog allemaal in gesprek ook
wat een hoeren kut zegt meteen dat ik een klachten brief moet sturen sorry voor het taal gebruik kan er niks beter van maken en ze wist er niks van enzo klotuh zooi

Doe eens rustig zeg :/
Volgende keer een kick binnen 24 uur of zulk taalgebruik levert je een OW op.

[ Voor 15% gewijzigd door intoxicated op 23-06-2004 21:02 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

GJ-tje schreef op 22 juni 2004 @ 17:14:
[...]
Vodafone is 20 Eurocent per berichtje...

Ik verstuur mijn SMSjes via GPRS (Vodafone) en ben iets van 1 eurocent kwijt per SMS... Vanmorgen zelfs geSMSt naar mijn vriendin, en dat is er nog steeds niet afgeschreven, vraag me af of dat ze dan om de X kB een bedrag afschrijven...

Heb PrePaid, en moest speciaal Vodafone Live! aanvragen... Dus ik weet ook niet hoeveel ik kwijt ben per kB...
Net ff hele draadje gelezen, maar hoe doe je sms versturen via GPRS dan? Dit is eigenlijk nog interessanter dan overstappen op prepay hi of telfort, wat jullie? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op 23 juni 2004 @ 11:44:
[...]

wat een hoeren kut zegt meteen dat ik een klachten brief moet sturen sorry voor het taal gebruik kan er niks beter van maken en ze wist er niks van enzo klotuh zooi
Volgens mij heb je niet echt het recht je zo druk te maken, je geeft zelf al aan dat je een lulverhaal op gaat hangen, daarnaast zijn zij jou niks verplicht. Wat een onzin om iets af te dwingen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

[...]

Das standaard. Een klantenservice KAN er ook helemaal niets mee, dit gaat veel hogerop.

Ik wordt een beetje moe van al die mensen die op klantenservicemedewerkers schelden, om helemaal niets :r We kunnen namelijk dit soort bovenstaande dingen helemaal niet, en mogen er ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Heeft iemand misschien enig idee wat KPN Mobile gaat doen met de SMS-tarieven? Want ik begrijp dat Hi en KPN zo'n beetje hetzelfde is, maar ik betaal nog fijn 23 cent per bericht. Ik heb nu wel zo'n gratis Hi-simmetje liggen maar het zou fijner zijn als KPN ook gewoon meeging, zodat ik m'n nummer kan houden (scheelt weer hoop gedoe :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Boekster

Naimoholic

[...]

Doe anders even normaal. Je begint totaal onnodig te vloeken op mensen omdat ze invloed uit moeten oefenen op dingen waar ze absoluut geen invloed op hébben. Een klachtbrief lijkt me niet meer dan terecht. Meer dan dat kun je echt niet doen. Of dacht je meneer de directeur direct aan de lijn te krijgen en dat je probleempje binnen een minuut of 10 was opgelost? Overigens lijkt me sterk dat Orange dat soort gegevens van Telfort op papier zou verstrekken. Da's niet zo heel safe voor een provider, om dat soort gein van de concurent zomaar door te spelen. Zeker als het onwaarheden zou betreffen.

Overigens mag je ook leestekens en hoofdletters gebruiken. Je hebt geen idee hoe makkelijk dat leest!

[/rant]

Ik ben benieuwd hoe Vodafone hierop reageert. Mijn abbonnement moet verlengd worden in juli/augustus en ik was van plan m'n SMS bundel op te vijzelen. Met een beetje mazzel wordt dat dus nogwat goedkoper, al verwacht ik het niet. Vodafone is niet zo'n stunter.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
wilko2 schreef op 23 juni 2004 @ 12:19:
Heeft iemand misschien enig idee wat KPN Mobile gaat doen met de SMS-tarieven? Want ik begrijp dat Hi en KPN zo'n beetje hetzelfde is, maar ik betaal nog fijn 23 cent per bericht. Ik heb nu wel zo'n gratis Hi-simmetje liggen maar het zou fijner zijn als KPN ook gewoon meeging, zodat ik m'n nummer kan houden (scheelt weer hoop gedoe :))
tot oktober kun je eenmalig gratis wisselen tussen kpn mobile en hi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Tot 1 oktober 2004 kunt u nog één maal gratis wisselen tussen Hi PrePay en KPN PrePay. Dit kan door te bellen met het gratis nummer 0800 - 1245 of via de klantenservice PrePay, nummer 0900 - 200 52 00.
Vanaf 1 oktober 2004 kunt u niet meer wisselen tussen Hi PrePay en KPN PrePay.
van de Hi site dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 22:01

sjaakaq

It might get loud

Orange kan gewoon niet achterblijven...dat kost ze klanten. Ik denk dat ze binnen een maand overstag zijn; een SMS is een homogene dienst, Orange SMS'jes zijn hetzelfde als Telfort SMS'jes Dus niemand (met de mogelijkheid) gaat meer betalen voor hetzelfde...

En al helemaal niet als andere providers gaan volgen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik SMS dus ontzettend veel (wat ook nuttig is trouwens, althans wel voor mij) en ik zit nu bij telfort :9 Ik vond het al vreemd dat mijn beltegoed niet op was :P Vodafone kan wat klanten gaan verliezen als ze niet meedoen denk ik. Want er zijn veel mensen die alleen maar bellen, maar ook veel mensen die alleen maar sms'sen (omdat bijv sommige mensen een toetsenbord op hun mobiel hebben zitten like me :+ ,5510 hè ;) ) En aangezien de meeste aanbieders overwegen hun tarieven omlaag te doen, denk ik dat vodafone problemen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Telfort site is weer aangepast.
Het volgende is er bij gekomen:

http://www.telfort.nl/actie/sms/
---------------
Klanten met een prepay sms-bundel

Aangezien het nieuwe standaard sms-tarief lager is dan de tarieven in de prepay sms-bundels, heeft Telfort besloten om geen bundels meer te verkopen. Je kan je huidige sms-bundel wel gewoon opmaken, daarna gaat dan het nieuwe sms-tarief in. Heb je in de afgelopen 30 dagen een bundel aangeschaft dan krijg je binnen 14 dagen de helft van de aanschafprijs van de laatst aangeschafte bundel als beltegoed terug. Telfort stuurt een sms als het beltegoed is bijgeschreven
---------------

Is wel netjes dat ze telfort klanten tegemoet komen die net een sms bundel hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hi kan dit weer van zijn site afhalen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hi.nl/images/image.asp?id=13694

de laagste sms-prijs van Nederland!! >:)

Hopelijk doet vodafone ook een beetje mee als is het 10-12 cent p/sms dat is al een stuk beter... en mms kan ook veel goedkoper, 25 ct voor alleen tekst bij voda. en email is ook duur vanwege de data via gprs, dat live! mag dus ook veel en veel goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of t-mobile eens mee zal gaan, en hoe ze dat gaan oplossen. Ik begin net aan mijn tweede jaar t-mobile, dus ik krijg mijn sms-bundel nu gratis. Ergens zou ik zeggen van, maak er dan net zoveel sms-jes van als dat je normaliter voor dat bedrag had gekregen. Maar voorlopig is t-mobile nog steeds te duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

EditieNL 1
EditieNL 2
NMa
De Consumentenbond wil telecomwaakhond Opta en mededingingsautoriteit NMa op de bedrijven afsturen, als de kosten niet ook omlaag gaan voor bellers met langlopende abonnementen.
Het is dus kijken of ze wat voor elkaar kunnen krijgen.
Ik als Orange abonnee zit er wel op te wachten.

http://www.opta.nl/
http://www.consumentenbond.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door T-Junkie op 23-06-2004 18:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 21:20
Dat zou idd wel lekker zijn ja. Ik zit ook bij Orange en vind het eigenlijk maar discriminatie dat prepay'ers wel goedkoop kunnen sms'en en mensen met een abo niet... Maar als er een tariefwijziging plaatsheeft kun je toch je abo opzeggen (niet bij Orange)? Misschien zijn veel aanbieders daar bang voor....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met m'n abbo van Telfort betaal ik nu nog 15 eurocent per smsje !! AFZETTERIJ ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat verwacht je dan als je op zo'n manier een gesprek aangaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik betaal gelukkig nu al 10 cent per SMS, via een bundel, maar reken maar dat zodra de tarieven voor pre-paid er onder komen ik een aangetekende brief ga sturen naar t-mobile...

Ik vind dat je als telecomprovider zoiezo prepaid klanten niet moet voortrekken aangezien je die toch niet heel lang vast kunt houden, die zijn erg afhankelijk van de markt en de aanbiedingen van concurrenten. Abbonnee's daarintegen heb je minstens voor een periode van 12 maanden (meeste gevallen) en als die tevreden zijn zullen ze naar alle waarshcijnlijkheid bij je blijven. Dan is het verstandiger om die tevreden te houden (zodat ze nog een jaar blijven) dan die mensen te irriteren zoals je ziet hier in dit topic... Daar maak je dan veel meer winst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 08:25:

Wie is er hier nou achterlijk..... :?

Peter
:P

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobcohen schreef op 23 juni 2004 @ 18:50:
Dat zou idd wel lekker zijn ja. Ik zit ook bij Orange en vind het eigenlijk maar discriminatie dat prepay'ers wel goedkoop kunnen sms'en en mensen met een abo niet... Maar als er een tariefwijziging plaatsheeft kun je toch je abo opzeggen (niet bij Orange)? Misschien zijn veel aanbieders daar bang voor....?
Dan zit je helemaal aan het goede eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Telfort steelt wel geld van je als je in de afgelopen 30 dagen een sms-bundel hebt gekocht.
Vanaf de site van Telfort:
Aangezien het nieuwe standaard sms-tarief lager is dan de tarieven in de prepay sms-bundels, heeft Telfort besloten om geen bundels meer te verkopen. Je kan je huidige sms-bundel wel gewoon opmaken, daarna gaat dan het nieuwe sms-tarief in. Heb je in de afgelopen 30 dagen een bundel aangeschaft dan krijg je binnen 14 dagen de helft van de aanschafprijs van de laatst aangeschafte bundel als beltegoed terug. Telfort stuurt een sms als het beltegoed is bijgeschreven.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PierreAronnax schreef op 23 juni 2004 @ 19:22:
Telfort steelt wel geld van je als je in de afgelopen 30 dagen een sms-bundel hebt gekocht.
Volgens mij is dit niet stelen maar een tegemoedkoming? Correct me if I'm wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
PierreAronnax schreef op 23 juni 2004 @ 19:22:

[...]
Het is geen stelen, want ongetwijfeld is er ook met de sms-bundel gesmst. Voor die smsjes moet uiteraard worden betaald. Telfort probeert gewoon een gulden middenweg te vinden, ga ze niet meteen van stelen beschuldigen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 07:30:
[...]

Volgens mij is dit niet stelen maar een tegemoedkoming? Correct me if I'm wrong?
inderdaad! je hebt die bundel toch gekocht? en zij besluiten daarna om hun tarieven te verlagen... dat is dus gewoon dikke pech voor jou. als je een abo hebt kun je evt. nog proberen op grond hiervan je contract te ontbinden (al vraag ik me af hoeveel kans je zou hebben aangezien het hier om een eenmalige benadeling gaat), maar aangezien het hier gaat om prepaid heb je geen contract.

(nja, jij niet per sé, maar diegenen die er een probleem mee hebben ;))

omdat er wellicht nog enige onduidelijkheid is omtrend de 4 of 8 cent per sms van telfort (en omdat het lekker goedkoop is :p ) heb ik besloten de proef op de som te nemen. gister dus een telfort prepaid pakket gehaald, en ik moet zeggen wat heerlijk goedkoop :9 want voorlopig heb ik nog steeds al m'n beltegoed ;) (en ja, ik heb wel gesmst :) )
weet iemand hoelang het duurt voordat telfort dat afboekt? wat ik nog weet van lang geleden bij kpn en (toen nog) dutchtone en meer recent orange france was dat het gelijk werd afgeboekt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 17-09 15:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 08:40:
[...]

omdat er wellicht nog enige onduidelijkheid is omtrend de 4 of 8 cent per sms van telfort (en omdat het lekker goedkoop is :p ) heb ik besloten de proef op de som te nemen. gister dus een telfort prepaid pakket gehaald, en ik moet zeggen wat heerlijk goedkoop :9 want voorlopig heb ik nog steeds al m'n beltegoed ;) (en ja, ik heb wel gesmst :) )
weet iemand hoelang het duurt voordat telfort dat afboekt?
Ook bij Telfort wordt dat meteen afgeschreven van je beltegoed.

Waarschijnlijk geniet je nog van de gratis sms'jes die je krijgt bij aanschaf van een prepaid. Las je *101# "belt" dan krijg je waarschijnlijk een berichie terug met een saldo.....

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een mailtje naar Vodafone gestuurd. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
The_Wireless_Guy schreef op 24 juni 2004 @ 09:27:
[...]

Ook bij Telfort wordt dat meteen afgeschreven van je beltegoed.

Waarschijnlijk geniet je nog van de gratis sms'jes die je krijgt bij aanschaf van een prepaid. Las je *101# "belt" dan krijg je waarschijnlijk een berichie terug met een saldo.....
krijg ik gratis smsjes dan :? even kijken dan :) ik weet allen €10 btg, + €5 als je het kaartje instuurt en ze toestemming geeft je via je brievenbus te spammen met 'interessante informatie' :p
en het is *100#

edit: *101# geeft informatie over sms-bundels. ik blijk inderdaad 10 smsjes gehad te hebben, dat stond nergens volgens mij. niet dat ik het erg vind ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 24-06-2004 09:44 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe duur was zon telford sim pakket dan wel niet ? ...

wil van mijn appie heijn prepaid af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 21:20
Zo'n kaart kost 10 euro met 15 euro beltegoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

GFM schreef op 24 juni 2004 @ 10:21:
Zo'n kaart kost 10 euro met 15 euro beltegoed..
en kpn is gratis >:)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 16-09 23:57

jurma

simply connecting...

de abo's moeten wel omlaag, dit was gisteren op de radio te horen.
als de providers die nu stunten met sms (prepaid) en niet in voeren bij abo's dat de consumentenbond ze aan ging klagen (naam even kwijt was gsm bond oid)

dus binnenkort zullen de abo's ook wel goedkoper smsen :P

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 07:16

Wallie

Herr

jurma schreef op 24 juni 2004 @ 10:59:
de abo's moeten wel omlaag, dit was gisteren op de radio te horen.
als de providers die nu stunten met sms (prepaid) en niet in voeren bij abo's dat de consumentenbond ze aan ging klagen (naam even kwijt was gsm bond oid)

dus binnenkort zullen de abo's ook wel goedkoper smsen :P
Mag het hopen, anders zijn ze mij aan het eind van het jaar kwijt als abbo klant bij Hi... heb niet voor niks een abbo |:(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
met €7 btg ja, tegen €5 gratis bij telfort

maar bij hi kosten smsjes 9 cent, bij telfort 8 en tot 21 september zelfs maar 4 cent :D

en het is dus echt zo, sorry polderdijk je had geen gelijk, het maakt niet uit naar welk nummer :D

over abo: idd.. ik neem aan dat ze zullen zakken met de prijs! daarom heb ik nu ook prepaid kaartje erbij genomen, tot de abo's zakken. verlies er toch niets aan verder :) het is alleen even wat lastig en ik loop met 2 telefoons :+

[ Voor 56% gewijzigd door Punksmurf op 24-06-2004 11:10 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
Gaat T-mobile ook met de prijs omlaag of zijn zei al omlaag gegaan? en hoe zit het dan als je een smsbundel hebt. want dan wordt je eigenlijk wle benadeeld. of krijg je dan voor dezelfde prijs meer smsjes of gaat de prijs dan omlaag?
of tellen deze nieuwe prijzen niet voor een abonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

roomkaas1 schreef op 23 juni 2004 @ 11:51:
Net ff hele draadje gelezen, maar hoe doe je sms versturen via GPRS dan? Dit is eigenlijk nog interessanter dan overstappen op prepay hi of telfort, wat jullie? :7
Ik kan bij mijn Nokia 7210 bij Berichtinstellingen -> Tekstberichten -> GPRS gebruiken -> Op ja zetten... :)

Maar dit is alleen bij Vodafone goedkoper, en het werd ook al eerder gezegd door iemand in dit topic :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dat kan ik ook, maar dan werkt het niet :/ (orange)
welke provider heb jij?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 11:25:
dat kan ik ook, maar dan werkt het niet :/ (orange)
welke provider heb jij?
Vodafone, had ik er later bij gezet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Voor zover ik weet werkt het bij geen 1 provider in nederland. Ik kan ze zelf heel braaf VIA gprs verzenden maar het wordt gewoon tegen normale kosten berekend.

edit: blijkbaar bij vodafone weer wel

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 24-06-2004 11:31 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
GJ-tje schreef op 24 juni 2004 @ 11:29:
[...]
Vodafone, had ik er later bij gezet... ;)
ja, maar later dan ik mijn bericht postte dus :P
bij orange werkt het iig helemaal niet

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Leuk hoor, smsjes versturen via GPRS, maar GPRS is alleen een gegevensdrager. Waar gaan die smsjes naar toe om juist bezorgd te worden?

Juist, de sms-centrale. Die levert gaarne je smsje af, maar wel tegen het gebruikelijke tarief ;). Althans, dit is mijn idee. Het komt wel aan, maar het kost m.i. evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
rclahsen schreef op 24 juni 2004 @ 11:47:
Leuk hoor, smsjes versturen via GPRS, maar GPRS is alleen een gegevensdrager. Waar gaan die smsjes naar toe om juist bezorgd te worden?

Juist, de sms-centrale. Die levert gaarne je smsje af, maar wel tegen het gebruikelijke tarief ;). Althans, dit is mijn idee. Het komt wel aan, maar het kost m.i. evenveel.
Maar normale sms gaan via het telefonie netwerk en niet via het data netwerk.
Omdat bij telefonie netwerk je een bepaalde bandbreedte moet reserveren wanneer er overdracht plaats vind. Zou je provider gewoon de kosten voor kunnen rekenen (eigenlijk normaal tarief).
Via GPRS zouden ze korting kunnen geven omdat daar het data pakketje minder voorrang heeft en daarom ook via de "idle" bandbreedte verstuurd kunnen worden.
Hierdoor zou het voor de provider dus goedkoper kunnen zijn en kan deze jouw daarvoor korting geven.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
maar aangezien je bij vodafone klaarblijkelijk alleen de data betaalt is het imho gewoon een bug :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 11:52:
maar aangezien je bij vodafone klaarblijkelijk alleen de data betaalt is het imho gewoon een bug :)
Ik gun jullie wel het voordeel hoor :), maar ik zou het wel raar vinden. Dat smsje wat je stuurt moet op 1 of andere manier bij een sms-centrale terechtkomen. Lijkt mij dan. Maar als dit een 'undocumented feature' van Vodafone is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Hij zal daar wel terechtkomen, maar ik denk dat hij wordt afgerekend als hij op de normale manier binnenkomt en anders niet (wellicht komt het binnen alsof het een sms is van een andere provider, of wordt hij vanuit het 'gprs-traject' gelijk gedumpt bij de ontvangende provider)
Wat ik er wel raar aan vind is: het lijkt me dat deze service apart geinstalleerd moet worden, er moet immers een koppeling worden gelegd tussen het sms-systeem en het gprs-systeem... wáárom maken ze die koppeling, terwijl het ze alleen maar geld kost?
Het kan zijn dat het nu nog een test is oid, en dat het over een tijdje live gaat. zo kon je ook ongeveer een half jaar of een jaar lang gratis gprs-en in het buitenland met orange (was ook testfase).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Laat die spam de volgende keer maar achterwege :/

[ Voor 87% gewijzigd door intoxicated op 26-06-2004 12:40 ]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 22:01

sjaakaq

It might get loud

:?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 12:35:
Hij zal daar wel terechtkomen, maar ik denk dat hij wordt afgerekend als hij op de normale manier binnenkomt en anders niet (wellicht komt het binnen alsof het een sms is van een andere provider, of wordt hij vanuit het 'gprs-traject' gelijk gedumpt bij de ontvangende provider)
Wat ik er wel raar aan vind is: het lijkt me dat deze service apart geinstalleerd moet worden, er moet immers een koppeling worden gelegd tussen het sms-systeem en het gprs-systeem... wáárom maken ze die koppeling, terwijl het ze alleen maar geld kost?
Het kan zijn dat het nu nog een test is oid, en dat het over een tijdje live gaat. zo kon je ook ongeveer een half jaar of een jaar lang gratis gprs-en in het buitenland met orange (was ook testfase).
Ik vind het dus ook raar...blijkbaar laat Vodafone hier omzet liggen. Niet dat het vervelend voor jou is natuurlijk, maar ik had dit niet verwacht eigenlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 17-09 10:06
Ik ben wel blij met de verlaging, Telfort rulez nu :9~ .

En ik denk zeker wel dat Telfort ook de prijzen voor sms voor het abonnement gaat verlagen, aangezien ik denk dat daar de meeste afnemers voor zijn. Prepay is toch meer voor mensen die weinig bellen en meer bereikbaar willen zijn.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bond eist ook lage sms-tarieven bij abonnementen
24 juni 2004
Nu KPN en Telfort een prijzenslag hebben ontketend voor sms-tarieven bij prepaidkaarten wil de Consumentenbond dat sms’en ook bij abonnementen goedkoper wordt.

De Consumentenbond vindt het onbegrijpelijk dat alleen de sms-tarieven bij prepaidkaarten omlaag gaan. De bond eist van telecomaanbieders dat ook de tarieven bij abonnementen omlaag gaan.

Mochten de telefoonbedrijven hier niet mee instemmen dan vraagt de bond telecomwaakhond Opta en kartelpolitie NMa om hiertegen op te treden.

De Consumentenbond heeft vorig jaar al aangegeven dat de sms-tarieven in Nederland veel te hoog zijn. Tarieven voor het verzenden van sms’jes in Nederland behoren tot de hoogste in Europa. Het tarief voor een sms’je bij een abonnement is in Nederland €0,21, bij een prepaidkaart betalen consumenten €0,22.

In de rest van Europa ligt de prijs voor het verzenden van een sms’je bij een abonnement op gemiddeld €0,15. De laagste tarieven betalen consumenten in Denemarken en Noorwegen: gemiddeld €0,08 per sms’je.

De Franse consumentenorganisatie UFC Que Choisir heeft vanaf 2001 de Franse sms-markt onderzocht. UFC heeft onder andere gekeken naar de reële kostprijs en de tarieven van sms’jes.

Dit onderzoek heeft de Consumentenbond vorig jaar tegen de Nederlandse markt gelegd. De reële kostprijs voor een sms’je is €0,02 à €0,03. De telecombedrijven maken met tarieven van gemiddeld €0,08 per sms’je ruime winst.
bron: www.consumentenbond.nl

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 16-09 23:57

jurma

simply connecting...

dimmu, ik dacht juist dat ze laatst dat ze kosten hadden verhoogd? (of ben ik in de war met t-mobile) :S

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik denk dat alle providers wel zullen volgen... zowel abbo als prepaid. Ik denk dat het bij iedere provider 8 a 9 cent zal gaan kosten. De vraag is alleen hoe lang het nog duurt. Ik weet bijna zeker dat een provider als Orange ons uit zal melken tot ze echt bijna marktaandeel gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
met ^^
ik zie orange er idd voor aan het zo te laten tot ze echt gedwongen worden (door consumentenbond, opta en/of vertrekkende klanten) :(
rclahsen schreef op 24 juni 2004 @ 12:58:
[...]

Ik vind het dus ook raar...blijkbaar laat Vodafone hier omzet liggen. Niet dat het vervelend voor jou is natuurlijk, maar ik had dit niet verwacht eigenlijk :P.
heb zelf geen vodafone hoor... helaas in dit geval :P

[ Voor 19% gewijzigd door Punksmurf op 24-06-2004 13:23 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 13:22:
met ^^
ik zie orange er idd voor aan het zo te laten tot ze echt gedwongen worden (door consumentenbond, opta en/of vertrekkende klanten) :(

[...]

heb zelf geen vodafone hoor... helaas in dit geval :P
Orange zal zich eerder iets aantrekken van vertrekkende klanten dan door een zeurende Consumentenbond. Orange-klanten die veel sms'en zullen ook donders goed weten dat ze bij KPN of Telfort ongeveer 2,5 smsje kunnen sturen voor de prijs van 1 Orange-smsje. En die zullen ook op termijn eieren voor hun geld gaan kiezen.

Jammer voor je, dat je geen gebruik van die exploit kunt maken :(

[ Voor 6% gewijzigd door rclahsen op 24-06-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:58:
Eerst zien, dan geloven.

Vraagje
Wat is de kostprijs voor een smsje? weet iemand dat?
Op het nieuws hoorde ik iets van 4-5 eurocent

Nou nog w8en voor mij totdat t-mobile ook zo ver gaat :-)

En ik hoorde ook dat de prijzen alleen naar beneden gingen voor pre-pay omdat jongeren vaker pre hadden :S

Persoonlijk val ik ook onder jongeren maar helaas met een abbo :S kijken welke aanbieder daar ook mee gaat stunten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Ik werd vanmorgen gebeld door iemand van KPN naar aanleiding van mijn mail, of ze ook voor abbo's de smskosten omlaag zouden doen. (Waar ze bellen is me ook een raadsel, mailtje mocht ook) Maar ze konden er nog geen uitspraken overdoen... (waarom bel je dan? :P ). Op mijn opmerking dat ik dan aan 't eind van het jaar, als mijn contract afloopt, net zo goed prepaid kon gaan nemen, was zijn opmerking "Ja, dat kan ik me best voorstellen".

Euh... willen ze soms liever prepaid klanten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als KPN echt wil zieken, knallen ze de prijs zo op de 4 cent. Daar gaat niemand onder zitten gezien de kostprijs en zij kunnen dat best lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob-Saibot
  • Laatst online: 09-07-2024
ik hoorde gisteren dat T-Mobile de prijs van SMS'en naar 17 cent had verlaagd, damn zeg stelletje vrekken daarzo straks haal ik nog aparte SIM om te SMS'en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is de angst niet voor de providers dat als zij hun abonneeprijzen gaan verlagen van de SMS tarieven dat iedereen zijn abonnement gaat opzeggen?

Want volgens mij mag je je abonnement opzeggen bij een prijswijziging.. Zal T-mobile dat doen, dan zeg ik mijn abonnement ook op.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 21:54
nou dan kunnen ze toch nog altijd zeggen dat je onder de oude prijzen verder mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Noob-Saibot schreef op 24 juni 2004 @ 14:17:
ik hoorde gisteren dat T-Mobile de prijs van SMS'en naar 17 cent had verlaagd, damn zeg stelletje vrekken daarzo straks haal ik nog aparte SIM om te SMS'en :P
Volgens mij heeft T-Mobile dat al een tijdje, een ander soort prijsplan voor prepaid: Prepaid Afterschool, met smsjes van 17 cent. Dat bestond al voordat Hi de prijs verlaagde naar 9 cent, dus ik denk dat dit los staat van de sms-oorlog en zeker geen reactie hierop is.

Quote van Sandertje!
Is de angst niet voor de providers dat als zij hun abonneeprijzen gaan verlagen van de SMS tarieven dat iedereen zijn abonnement gaat opzeggen?

Want volgens mij mag je je abonnement opzeggen bij een prijswijziging.. Zal T-mobile dat doen, dan zeg ik mijn abonnement ook op.
Ik denk dat deze angst niet echt gegrond is. Bij KPN mag je opzeggen bij een tariefwijziging, mits deze tariefwijziging ten nadele is van de eindgebruiker. Als iets goedkoper is, heb je het heel moeilijk om de stelling te onderbouwen dat je slechter af bent. Telfort hanteert ook zo'n clausule (bij tarieven binnenland in ieder geval ;)). Bij Vodafone is er niet zo'n clausule. Orange en T-Mobile hebben in hun Algemene Voorwaarden vastgelegd dat zij het recht hebben om de tarieven aan te passen. Uiteraard moeten deze wijzigingen redelijk zijn. Dat lijkt mij bij prijsverlagingen wel het geval en dus lijkt het me dat je dan niet op kunt zeggen bij een rechter of de GCT.

Ik denk eerder dat het invoeren van lagere tarieven meer een kwestie is van inpassing. Op welk prijsniveau worden smsjes geplaatst, wanneer worden de nieuwe prijzen ingevoerd, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
rclahsen schreef op 24 juni 2004 @ 13:53:
[...]

Orange zal zich eerder iets aantrekken van vertrekkende klanten dan door een zeurende Consumentenbond. Orange-klanten die veel sms'en zullen ook donders goed weten dat ze bij KPN of Telfort ongeveer 2,5 smsje kunnen sturen voor de prijs van 1 Orange-smsje. En die zullen ook op termijn eieren voor hun geld gaan kiezen.

Jammer voor je, dat je geen gebruik van die exploit kunt maken :(
bijna 3! (2,75) en met de huidige actie van telfort zelfs 5,5 :D
dus ik sms nu lekker met telfort ;)
jammer is wel dat m'n abo nog 1,5 jaar doorloopt maar dat laat ik iig terugzetten naar een free 20 abo (heb nu 30). dan kan ik voor die €20 -€6 (orange world) = €14/.22 = 63 smsjes sturen, en voor €10 bij telfort 125 = 188 totaal, itt tot €(30-6)/.22=109. iig 79 smsjes voordeel :)
Wallie schreef op 24 juni 2004 @ 14:13:
Ik werd vanmorgen gebeld door iemand van KPN naar aanleiding van mijn mail, of ze ook voor abbo's de smskosten omlaag zouden doen. (Waar ze bellen is me ook een raadsel, mailtje mocht ook) Maar ze konden er nog geen uitspraken overdoen... (waarom bel je dan? :P ). Op mijn opmerking dat ik dan aan 't eind van het jaar, als mijn contract afloopt, net zo goed prepaid kon gaan nemen, was zijn opmerking "Ja, dat kan ik me best voorstellen".

Euh... willen ze soms liever prepaid klanten? 8)7
wees blij dat ze bellen, krijg je iig niet zo'n stom standaard mailtje om je mee af te schepen. imho een blijk van klantvriendelijkheid en dat men er mee bezig is.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 14:50:

[...]

wees blij dat ze bellen, krijg je iig niet zo'n stom standaard mailtje om je mee af te schepen. imho een blijk van klantvriendelijkheid en dat men er mee bezig is.
Is zeker klantvriendelijk, alleen ik heb er geen fluit aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Noob-Saibot schreef op 24 juni 2004 @ 14:17:
heb ik ook gedaan met de actie van Hi gratis simkaart met 7 euro beltegoed dat is toch weer goed voor 77 smsjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
koen schreef op 23 juni 2004 @ 12:35:
[...]

van de Hi site dus
Super bedankt! :D
Wel jammer dat je (tot) een week moet wachten voor het erdoor is... maar niet zeiken hoor ben allang blij dat t uberhaubt kan :)

[ Voor 31% gewijzigd door Wortelsoep op 25-06-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone:
Geachte heer Holleboom,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Bij Vodafone staat het belang van de klant altijd voorop. Al meer dan
een jaar heeft Vodafone voor SMS zeer concurrerende tarieven. Zo kan een
abonnee SMS-en vanaf EUR 0,10 en een Prepaid klant vanaf EUR 0,125.

Natuurlijk kijken wij serieus naar de ontwikkelingen in de markt en als
daar aanleiding voor is, zorgen we ervoor dat onze klanten waar voor hun
geld blijven krijgen.

Als u over deze e-mail contact met ons wilt opnemen, vermeld dan het
e-mailreferentienummer uit het 'onderwerp'-veld en uw mobiele nummer. U
kunt voor vragen ook bellen met onze Klantenservice via:

-1200 (vanaf Vodafone mobiel), optie 4. Voor de meest gestelde vragen en
antwoorden kiest u gratis voor optie 1. Voor overige vragen kiest u
optie 2, waarna u wordt doorverbonden met een medewerker van de Vodafone
prepaid Klantenservice (EUR 0,34 per minuut).
-0654500100 (vanaf een vaste aansluiting)
We zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Meer informatie over onze diensten vindt u op onze website:
www.vodafone.nl.

Met vriendelijke groet,
Vodafone E-mailklantenservice
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ja, lekker, maar dan moet je dus een smsvoorraad nemen :/
abo: 300 of 500 smsjes / maand (a 10ct), resterende neem je mee
prp: 100 smsjes, 1 maand geldig

zouden ze je echt niet begrepen hebben? 8)7 :+

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede ontwikkeling! Nu de anderen nog ;) Komop orange, waar blijft je verlaging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
vodafone was al zo hoor, volgens mij
't zou pas een ontwikkeling zijn als je er niet zo'n idioot grote bundel voor moest kopen :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik zie trouwens nog door de hele stad posters in de bushokjes hangen van Hi dat ze met hun 9 cent de goedkoopste van Nederland zijn. De hele lading posters is weggegooid geld geweest. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja, echt lullig.
Zeker sinds telfort nu al hun reclame's op tv hebben.
Kwam er gister nog een langs rond het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Jongens, ff een vraagje mag ik aan de hand hiervan mijn contract opzeggen bij Vodafone?
vodafone verhoogt prijs sms NAAR BUITENLAND

[ Voor 15% gewijzigd door xces op 25-06-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

xces schreef op 25 juni 2004 @ 15:09:
Jongens, ff een vraagje mag ik aan de hand hiervan mijn contract opzeggen bij Vodafone?
vodafone verhoogt prijs sms NAAR BUITENLAND
Is de verandering conform aan de hand van de Algemene Voorwaarden Consument, dan zou je in feite het contract schriftelijk op kunnen zeggen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 21:54
hier gaat het om prepaid, wil je die opzeggen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Maite op 25-06-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte meneer .........,

Wij hebben uw e-mailbericht ontvangen en geven hierop graag de volgende
reactie.

U geeft aan dat u de SMS-tarieven van T-Mobile te hoog vindt en u vraagt ons
deze tarieven te verlagen. Wij kunnen niet aan uw wens tegemoetkomen.
T-Mobile kiest haar eigen koers en de SMS-tarieven van T-Mobile blijven
vooralsnog ongewijzigd.
Als T-Mobile haar tarieven wijzigt, worden deze wijzigingen altijd zo snel
mogelijk bekend gemaakt aan onze bestaande klanten. Daarnaast zijn eventueel
gewijzigde tarieven bekend bij T-Mobile Klantenservice en worden deze via de
media gecommuniceerd.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen
heeft, kunt u die stellen via www.t-mobile.nl.

Met vriendelijke groet,

Diana Braat
Medewerker T-Mobile Klantenservice
Internet: www.t-mobile.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verbaasd me dit niet? Jammer dat t-mobile hier niet in mee gaat, nouja misschien kunnen wij als klanten hun het vuur aan de schenen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:14:
en hoe duur was zon telford sim pakket dan wel niet ? ...

wil van mijn appie heijn prepaid af :P
€ 10.00

edit:
Oei...
Ik reageer op een post van 2 dagen geleden die allang beantwoord is.... :p

[ Voor 19% gewijzigd door Ginz op 26-06-2004 11:50 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone probeerd nu nog zieltjes te trekken door 5 MMSjes gratis te laten versturen, okee dat is leuk, maar niet voor altijd, na een week zijn die ook op :'( En nu nog wachten dat vodafone de smsjes ook lager gaat maken, ik zie ze der niet voor aan, ik wordt gek van Vodafone ze doen echt alles om geld te verdienen......Boehoehoe ik wil telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 20:36:
Vodafone probeerd nu nog zieltjes te trekken door 5 MMSjes gratis te laten versturen, okee dat is leuk, maar niet voor altijd, na een week zijn die ook op :'( En nu nog wachten dat vodafone de smsjes ook lager gaat maken, ik zie ze der niet voor aan, ik wordt gek van Vodafone ze doen echt alles om geld te verdienen......Boehoehoe ik wil telfort!
offtopic: 5 MMSjes per week? waar staat dat??, kan het nergens op hun site vinden. terwijl ze me altijd op de hoogte houden, ik heb laatst alleen een mmsje van hun niet geopend, maar dat het daar over ging lijkt me stug
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste