SMS prijzen-oorlog is een feit

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster schreef op 25 juni 2004 @ 15:02:
Ja, echt lullig.
Zeker sinds telfort nu al hun reclame's op tv hebben.
Kwam er gister nog een langs rond het voetbal.
Dat heet niet "lullig"....

Dat heet BRILJANT!

Geweldige zet van Telfort om de grootste concurrent hiermee een hak te zetten en het nakijken te geven. KPN heeft net miljoenen ingezet voor radioreclame, posters, winkelacties met hogere kortingen met als insteek "Laagste sms-tarief". Zonde van het geld.

Als kleine "underdog" is Telfort gewoon goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
^^ met stom!

de kpn startte voor miljoenen een flinke actie die de aandacht van het publiek keihard op de smsprijs smeet. kort daarop volgt telfort die met zijn smsprijs nog een riant onder die van kpn duikt, wat direct door het ruw wakker geschudde publiek wordt gezien!
het valt me nog mee dat ze niet duidelijker adverteren met tijdelijk 4ct / sms...

geweldig!

jammer dat het bij de rest even stilletjes blijft...

[beetje ot]
ik vraag me overigens af of qick het nog gaat redden als nieuwe aanbieder. mensen die switchen van provider vanwege de smsprijs hebben nu 3 keuzes: hi, telfort en qick. hi heeft meer 'naam' dan telfort dat iets goedkoper is en tijdelijk een heleboel, welke hier dus zo'n beetje gelijk staan denk ik.

qick daarentegen is compleet nieuw en heeft nog geen enkel vertrouwen bij het publiek kunnen opbouwen. telfort biedt mensen (iig gevoelsmatig) veel meer zekerheid dan qick, want telfort draait al aardig wat jaartjes mee, en tevens zijn ze nu tijdelijk een stuk goedkoper.

men zal daarom denk ik vooral kiezen tussen hi of telfort, en qick zal een zachte dood sterven...
[/]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

Dentheman

Zie signature

Punksmurf schreef op 27 juni 2004 @ 18:44:
^^ met stom!

de kpn startte voor miljoenen een flinke actie die de aandacht van het publiek keihard op de smsprijs smeet. kort daarop volgt telfort die met zijn smsprijs nog een riant onder die van kpn duikt, wat direct door het ruw wakker geschudde publiek wordt gezien!
het valt me nog mee dat ze niet duidelijker adverteren met tijdelijk 4ct / sms...

geweldig!

jammer dat het bij de rest even stilletjes blijft...

[beetje ot]
ik vraag me overigens af of qick het nog gaat redden als nieuwe aanbieder. mensen die switchen van provider vanwege de smsprijs hebben nu 3 keuzes: hi, telfort en qick. hi heeft meer 'naam' dan telfort dat iets goedkoper is en tijdelijk een heleboel, welke hier dus zo'n beetje gelijk staan denk ik.

qick daarentegen is compleet nieuw en heeft nog geen enkel vertrouwen bij het publiek kunnen opbouwen. telfort biedt mensen (iig gevoelsmatig) veel meer zekerheid dan qick, want telfort draait al aardig wat jaartjes mee, en tevens zijn ze nu tijdelijk een stuk goedkoper.

men zal daarom denk ik vooral kiezen tussen hi of telfort, en qick zal een zachte dood sterven...
[/quote]

Ben ik het mee eens, maar alsqick ongelovelijke toestelkortingen gaat geven zullen ze flink groeien

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 27-06-2004 18:54 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert-630 schreef op 27 juni 2004 @ 01:43:
[...]

offtopic: 5 MMSjes per week? waar staat dat??, kan het nergens op hun site vinden. terwijl ze me altijd op de hoogte houden, ik heb laatst alleen een mmsje van hun niet geopend, maar dat het daar over ging lijkt me stug
Rustig rustig..! haal adem, het zijn er 5 gratis, niet 5 per week, maar gewoon eenmalig. Je zou ook een MMS van vodafone moeten ontvangen hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is er maar 1 echte oplossing voor dat maffe sms gedoe... gewoon niet proberen te gebruiken todat de tel maatsch. eens ophouden met het lijmen van kids en idioten aan belachelijk te dure prijzen voor een paar bits over een kabeltje/door de ether. het mag van mij ook wel een stuk bruikbaarder... de laatste keer dat ik het controleerde zag ik dat we al in het jaar 2004 leven en dat het sms systeem me erg veel doet denken aan de goede oude (pre 2000) tijd...

sms = exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop maar dat de rest snel zal volgen met sms prijzen onder de 10 eurocent iig.
Orange is nogsteeds 22 eurocent! :r

Ik heb soms nog liever HI Prepaid of Telfort Prepaid ipv Orange 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een wijziging van Telfort en opheffing sms bundels bij prepay, komt KPN nu met 6ct bij hi abonnementen, daarnaast hebben ze hun tarieven naar beneden gebracht ! dus na prepay O hi 12 maanden geldig is ook abo laag bedrag sms :9~

bellen met hi 20 (20 euro) is nu 16 ct, dus 125 min
of met hi 25 (25 euro) nu 175 minuten of 350 sms-jes

Per minuut per sms

HI20 0,16 0,8

HI25 0,14 0,7

HI30 0,13 0,7

HI40 0,12 0,6

HI50 0,11 0,6

lijkt erop dat Hi de prijsvechter wordt en een oorlog gaat beginnen,
wat denk jij wat er met de markt gaat gebeuren en denk je dat de
concurrent gaat volgen.

OK ik had het verkeerd gelezen van Telfort ! Ze doen de bundels weg bij Prepay en elke prepay klant gaat sms en voor 8ct, Klanten met abo blijven het huidige
bedrag van sms 18 ct betalen. neem je een bundel van 30 smsjes betaal je 13 ct

reden volgens telfort, klant moet meer payen bij prepay per minuut, gaat nergens over sms data en spraak zijn twee verschillende dingen ! :Y) aktie!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je toevallig een bron van deze feiten.

Feit is wel dat de oorlog los is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

Nu al een prijsverlaging?
bron?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik wacht eigenlijk op de T-Mobile SMS prijsverlaging :|

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t for telecom heeft hun folder te vroeg verspreid, staat in het teken van Hi, daarbij "'de nieuwe spectaculaire tarieven van Hi "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Mocht ook wel een keer. Nadat ik in '98 een Libertel abbo nam is het alleen maar steeds duurder geworden toen iedereen een GSM had. Ik keek laatst eens wat momenteel de Vodafone tarieven zijn en het is echt bezopen. Maar ik bel weinig dus merk er niet zoveel van. Kan eigenlijk net zo goed prepaid nemen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
mooi! hopelijk volgt telfort weer, want ik betaal bij m'n telfort abo nog gewoon 0,18 cent :(
brave abonnees naaien noem ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 10:24:
Na een wijziging van Telfort en opheffing sms bundels bij abonnementen
Zeg je nu dus dat de smsbundels van abo's van telfort zijn opgeheven? Volgens de site van telfort bestaan ze nog steeds hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t mobile, deutsch telecom, investeert miljoenen in de nederlandse markt er wordt nu al gezegd dat de investeringen die men doet in het bedrijfsleven qua afkoopsommen en overnemen van bestaande abo's het bedrijf veel niuewe klanten oplevert,maar tevens ook een grote kosten post, zodat het 4-5 jaar duurt voordat t-mobile zijn kosten er uit heeft, ze hebben in 2 jaar tijd hun klanten bestaand behoorlijk uitebreid ! penetratie van de markt met grote bedragen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telfort heeft zijn bundels niet meer , klant gaat per sms 8 ct payen

klopt dat het niet op de site staat, net als kpn , nieuws gaat sneller dan het update van een site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik nodig iedereen uit om contact te zoeken via hun provider, vodafone, tmobile en debitel , o ja orange en tele2 etc etc, zoek het uit , en meld dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
nlb:
d'r zit een mooie edit knop rechts van je post. gebruik die liever :)

ontopic:
ik hoop dat deze 'oorlog' niet alleen sms prijzen naar beneden schroeft, maar ook gewone bel prijzen. ik sms namelijk toch bijna niet. bellen vind ik veel belangrijker

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

BasieP bedoeld deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

BasieP schreef op 28 juni 2004 @ 10:42:
ik hoop dat deze 'oorlog' niet alleen sms prijzen naar beneden schroeft, maar ook gewone bel prijzen. ik sms namelijk toch bijna niet. bellen vind ik veel belangrijker
Oh, het ging over SMS'en dit... Boeit mij dus ook niet zo. Maandagmorgen, oogjes nog dicht enzo :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 10:35:
telfort heeft zijn bundels niet meer , klant gaat per sms 8 ct payen

klopt dat het niet op de site staat, net als kpn , nieuws gaat sneller dan het update van een site
Prepay van Telfort is 8 ct/sms en 's zomers 4 ct en dat staat al op de site hoor. Op abo-gebied van Telfort is er nog niets gebeurd voor zover ik weet.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 28 juni 2004 @ 10:47:
[...]

Prepay van Telfort is 8 ct/sms en 's zomers 4 ct en dat staat al op de site hoor. Op abo-gebied van Telfort is er nog niets gebeurd voor zover ik weet.
ga maar naar de vraag opdracht van telfort en zoek dan op abo en bundel en dan krijg je een paar antwoorden op sms bundel. daar staat het bij als antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 14:42
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:47:
Ik hoop maar dat de rest snel zal volgen met sms prijzen onder de 10 eurocent iig.
Orange is nogsteeds 22 eurocent! :r

Ik heb soms nog liever HI Prepaid of Telfort Prepaid ipv Orange 30
Hey! Een lotgenoot! Ik heb ook Orange Free 30... en betaal dus ook 22ct/SMS. Idioot gewoon... ik dacht dat klanten met een abbo altijd goedkoper uitwaren... kan beter een prepay-kaartje erbij doen...

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 10:51:
[...]

ga maar naar de vraag opdracht van telfort en zoek dan op abo en bundel en dan krijg je een paar antwoorden op sms bundel. daar staat het bij als antwoord
Ik vind alleen
Vraag
Wat doet Telfort nu met de abonnementen sms-tarieven? Wordt deze ook aangepast?
Antwoord
De De sms tarieven van de abonnementen van Telfort behoren tot de meest voordelige in de markt.

Telfort rekent € 0,15 per bericht op de abonnementsvorm Samenbellen. KPN, Vodafone, Orange en T-mobile minimaal 22 cent.
Voor extra voordeel biedt Telfort sms bundels. Het goedkoopste tarief is 8 cent. Dat is dus gelijk aan het Telfort Prepay tarief.
daar. Je haalt gewoon prepay en abo door elkaar.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 28 juni 2004 @ 10:55:
[...]

Ik vind alleen
[...]

daar. Je haalt gewoon prepay en abo door elkaar.
ja ik kan het nu ook niet vinden, terwijl ik dat net wel las, ga even verder zoeken, stond namelijk dat klanten hun bundel bedrag terug kregen, en dat klanten die nog sms-jes overhadden deze eerst konden opmaken. etcetcc. maar kan het antwoord niet terugvinden

wahct hun antwoord af zodra ik meer weet meld ik dit, ben nog steeds benieuwd of mensen die bij de andere zitten ook een prijsverlaging krijgen.

ga nu eerst werken en zal vanmiddag even telfort bellen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wokkels van Telfort zijn dus niet duidelijk over hun sms tarieven voor abonnement houders.
Lekker is dit. Over een maand of drie loopt mijn abonnement af. Misschien dat ik dan toch maar prepay ga nemen. Is toch belachelijk dat ik als trouwe klant bijna 2x zoveel voor een sms betaal als een pre-pay klant.
Dan maar een pre-pay kaart om te smsen en dan het abo om te bellen of overstappen naar een andere club.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Misschien niet de juiste plaats om dit te vragen, maar ik doe t lekker toch :P

Iemand enig idee wat KPN Mobile gaat doen met de SMS tarieven? Aangezien ze bij Hi (=KPN) verlaagd zijn naar die 9ct lijkt t me geen gek idee om dat ook voor KPN Mobile zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op 28 juni 2004 @ 10:29:
Ik wacht eigenlijk op de T-Mobile SMS prijsverlaging :|
Ik niet, over 8 maanden is mijn 2-jarig abonnement afgelopen en stap ik over. Een waardeloze provider waarvan ik niet begrijp dat deze nog bestaat. Slechte service, slecht ontvangst, regelmatig vertraging in de SMS aflevering. Sinds jaar en dag betaal ik netjes op tijd, er glipt 1 rekening doorheen en wordt meteen als de grootste crimineel bestempeld.

Nooit meer T-mobile voor mij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:19:
[...]

Ik niet, over 8 maanden is mijn 2-jarig abonnement afgelopen en stap ik over. Een waardeloze provider waarvan ik niet begrijp dat deze nog bestaat. Slechte service, slecht ontvangst, regelmatig vertraging in de SMS aflevering. Sinds jaar en dag betaal ik netjes op tijd, er glipt 1 rekening doorheen en wordt meteen als de grootste crimineel bestempeld.

Nooit meer T-mobile voor mij :r
Ik ga er ook weg, wat een bagger provider :(. Ik woon in de Randstad en ik moet buiten mijn huis gaan staan voor ontvangst :(. Alleen ik zit er nog wel een tijdje aanvast, en eerder opzeggen zal wel weer een hoop geld kosten. En dat probleem met SMS'jes heb ik ook. Krijg ik opeens van iemand te horen, waarom stuur je eigenlijk nooit sms'jes terug :/ terwijl ik die toch echt heb verstuurd. En die kosten worden waarschijnlijk ook niet minder voor de sms'jes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:35:
[...]

Ik ga er ook weg, wat een bagger provider :(. Ik woon in de Randstad en ik moet buiten mijn huis gaan staan voor ontvangst :(. Alleen ik zit er nog wel een tijdje aanvast, en eerder opzeggen zal wel weer een hoop geld kosten. En dat probleem met SMS'jes heb ik ook. Krijg ik opeens van iemand te horen, waarom stuur je eigenlijk nooit sms'jes terug :/ terwijl ik die toch echt heb verstuurd. En die kosten worden waarschijnlijk ook niet minder voor de sms'jes.
Toen ik laatst het Tros-radar forum zag kreeg ik helemaal de rillingen. Bijna alleen maar klachten over T-mobile, zelden over een ander aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Topic gemerged met 'Hi nu vanaf 6 ct".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 10:24:
bellen met hi 20 (20 euro) is nu 16 ct, dus 125 min
of met hi 25 (25 euro) nu 175 minuten of 350 sms-jes

Per minuut per sms

HI20 0,16 0,8

HI25 0,14 0,7

HI30 0,13 0,7

HI40 0,12 0,6

HI50 0,11 0,6
Is dat al zeker? En veranderd het voor alle abbonnementen of alleen de nieuwe. En mocht het dan alleen de nieuwe zijn, is er dan reden om je abbo op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

sjaakaq

It might get loud

Dank je wel voor je e-mail.

Orange is altijd bezig om op een innovatieve manier de tevredenheid van haar
klanten hoog te houden. Dit kan natuurlijk alleen als Orange weet wat de
klant wil, we zullen daarom je opmerking mee nemen en kijken hoe wij dit op
onze manier kunnen vertalen naar jou als klant toe.
Zo heeft Orange bijvoorbeeld vorig jaar de onbeperkte houdbaarheid van het
beltegoed geïntroduceerd. We zien dat dit bij onze klanten aanspreekt.

Met vriendelijke groet
Orange Nederland N.V.
:X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:35:
[...]

Haha wat dacht je van op het station van Sloterdijk staan en geen bereik hebben. Ik heb zo'n t610 dat door hun gelocked etc. etc. is. Ze doen niks, ze helpen je nergens mee. De software willen ze niet verhogen. Ik heb nu al ruim 2 maanden geleden via de klantenservice mijn codes aangevraagd om mijn telefoon simlock vrij te maken, hij is ouder dan een jaar, maar nee hoor, nog geen reactie (Ik bel om de week, en volgens hun is hij onderweg met de post... waarschijnlijk met dezelfde snelheid als hun sms-jes). Echt een waardeloos bedrijf met een heel slecht bereik en hele slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
erg ot allemaal, maar mijn vriendin heeft echt nooit problemen met t-mobile...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AMDFreak

Intel is zo..

Zucht.. waarom voel ik me behoorlijk genaait met me Vodafone 120 abbo.. :/
Volgens mij is dat gewoon voordeliger hoor. zo'n prepaid ding.. :/

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Punksmurf schreef op 28 juni 2004 @ 16:01:
offtopic:
erg ot allemaal, maar mijn vriendin heeft echt nooit problemen met t-mobile...
idd, woon ook in randstad, en nooit problemen gehad, 1 keer dat ik niet kon belle, en dat was op koningingendag :Y)
verder af en toe vertraging in smsjes, maar vaak niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
hmm misschien dat het aan de combinatie met een telefoon ligt? Dat excuus gebruikte ze bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Even een vraagje tussendoor..
hi en kpn zijn toch eigenlijk hetzelfde.. (het netwerk dan)
Als ik de tarieven van belbundels bekijk valt op dat hi goedkoper is dan kpn..
Waarom zou iemand dan nog voor kpn kiezen?

[ Voor 58% gewijzigd door job op 28-06-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tmobile neemt nog geen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
damster schreef op 28 juni 2004 @ 17:57:
Even een vraagje tussendoor..
hi en kpn zijn toch eigenlijk hetzelfde.. (het netwerk dan)
Als ik de tarieven van belbundels bekijk valt op dat hi goedkoper is dan kpn..
Waarom zou iemand dan nog voor kpn kiezen?
het is idd hetzelfde
bij kpn is alleen je beltegoed onbeperkt geldig, er zijn wel een paar haken en ogen aan, je moet je aansluiting bijv. 'actief' benutten, ofwel bellen en smsen. Kpn heeft natuurlijk meer naam en een zakelijker imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt raar dat zelfs KPN abbo´s nu goedkoop zijn met sms. Ik ben op dit moment nog goedkoper uit met een pre-paid pakket van Hi of Telfort lijkt me. Ik sms meer dan dat ik bel.

Heb nu Orange 30 |:( Waar blijven die prijsverlagingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Vodafone Verlaagt Ook De Sms Tarieven!!

enkele quotes:
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:31:
Vanaf vandaag heeft ook vodafone zijn prijzen voor prepaid sms aangepast!

SMS-voorraad pre-paid

25 stuks voor 2,25 = 0,09

Zomeractie:
150 stuks voor 9,00 = 0,06

de geldigheid van een bundel is niet meer 30 dagen maar 60 dagen, dus ook voordelig voor de niet veel sms-ers. En daarbij kun je voortaan zoveel sms bundels kopen als je wilt. Elke dag 1.

Bron: Telecomvergelijker
Radjesh schreef op 29 juni 2004 @ 10:57:
Bel 1200 met je vodafone pre-paid en je hoort het :D
reactie's hierop:
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:47:
Dus als je een abo hebt betaal je 1 keer 9 euro, en dan krijg je 150 sms'jes? Vind het overigens geen echte verlaging, maar eerder een speciale aanbieding, niemand weet hoelang dit duurt, terwijl het bij hi en telfort echt vaste prijzen zijn.
robert-630 schreef op 29 juni 2004 @ 14:38:
wat een nep actie, ze doen er echt alleen maar een klein beetje wat aan door de grote actie's van de concurrenten. Moet je weer een bundel nemen, die niet onbeperkt geldig is. Heel vroeger moest je ook om te smsen bij kpn een bundel nemen, wat heb ik daar toch een hekel aan, wil alles uit een btg-bundel doen, kan ook maar wordt je weer benadeeld...

[ Voor 6% gewijzigd door robert-630 op 29-06-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

ik vind het eerlijk gezegd wel een goede actie van Vodafone

vooral het feit dat je voor 9 euro tijdelijk 150 sms krijgt (zomeractie)
Daarnaast is het al een stuk beter dat Vodafone al z'n PrePaid klanten een voordeel geeft, KPN doet dit dus alleen bij Hi, KPN PrePay doet niet mee!

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kreeg ook 150 SMSjes gratis, omdat ik nog een voorraad had... van 1 SMSje :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Buzz_Lightyear schreef op 29 juni 2004 @ 15:54:
ik vind het eerlijk gezegd wel een goede actie van Vodafone

vooral het feit dat je voor 9 euro tijdelijk 150 sms krijgt (zomeractie)
Daarnaast is het al een stuk beter dat Vodafone al z'n PrePaid klanten een voordeel geeft, KPN doet dit dus alleen bij Hi, KPN PrePay doet niet mee!
dit is al uitgbreid besproken:

dat heet MERK DIFFERENTIATIE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Laatst online: 14-04 20:57
Quote:

Telfort verlaagt sms-tarief

Gepubliceerd op woensdag 23 juni 2004

(P7) Telfort verlaagt haar sms-tarieven voor haar prepaid-klanten. De prijs bedraagt in de zomermaanden vier cent per bericht, daarna acht cent. Daarmee is Telfort de goedkoopste aanbieder. De telecom-aanbieder is momenteel een dure partij voor derden die het bedrijf willen kopen.
Dat zegt Ton aan de Stegge, algemeen directeur van Telfort in Amsterdam, in een vraaggesprek voor Planet Multimedia

Alle prepaid-klanten sms’en voortaan standaard voor acht cent per bericht. Tot 21 september, het einde van de zomer, is dat zelfs vier cent per bericht. Het prepay-sms-tarief in het buitenland wordt 45 cent, tot nu toe was dat bedrag maarliefst 75 cent. Het sms-tarief voor abonnees gaat niet omlaag.

Aan de Stegge zegt dat kostenbesparingen Telfort de mogelijkheid bieden om het sms-tarief drastisch te verlagen. Hij bevestigt dat de stap van KPN om voor een deel van haar mobiele abonnementen de sms-prijs te verlagen de stap van Telfort heeft versneld.

De Telfort-chef ontkent, uiteraard, dat Nederlanders al jaren veel te veel betalen voor hun sms'jes. Hij zegt wel verrast te zijn dat KPN, als marktleider, de eerste stap zette tot prijsverlaging.

Aan de Stegge ontkent op de hoogte te zijn van eventuele belangstelling van Vodafone om Telfort in te lijven. Vodafone, zo gaan geruchten, wil marktleider worden in Nederland en kan die positie louter met een overname bereiken. Bovendien zou Vodafone met Enertel als zusterbedrijf ook goedkoop toegang hebben tot vaste verbindingen en tot de vaste draadloze toegang tot woningen met wireless local loop die Enertel nu ontwikkelt. Vodafone zelf gaat niet op geruchten in.

Aan de Stegge vermoedt dat Orange niet veel interesse heeft in vergroting van het marktaandeel met een aankoop. Bij dit bedrijf zou de nadruk liggen op het maken van winst. Dat strookt met de mededeling die Orange gisteren in Planet Multimedia deed. Het bedrijf meldde dat ze niet meedoet met de prijsverlaging voor sms.

De Telfort-directeur is positief over T-Mobile, maar heeft niet de indruk dat de Duitsers op dit moment weer in de markt zijn voor Telfort, zoals voor O2 dat vorig jaar wel was.

Mogelijk meer sms-tariefverlagingen op komst

Gepubliceerd op dinsdag 22 juni 2004

(P7) De door KPN en nieuwkomer Qick van Belcompany begonnen prijzenslag voor sms krijgt vooralsnog geen navolging van Vodafone en Orange. T-Mobile en Telfort onderzoeken of ze meegaan met de prijsverlaging.
KPN verlaagde begin vorige week haar prijs voor sms voor prepaidbellers op het merk Hi, voornamelijk consumenten, van 23 naar 9 cent per bericht voor binnenlandse berichten. Voor berichten naar het buitenland blijft de prijs 29 cent.

Vandaag presenteerde zich de nieuwe aanbieder van mobiele telefonie, Qick, via artikelen in De Telegraaf en het Algemeen Dagblad. Qick rekent voor sms naar bestemmingen in zowel binnen- als buitenland een tarief van 8 cent.

Qick is een initiatief van de Macintosh Retail Group, ook het moederbedrijf van distributieketen Belcompany. Behalve Belcomapny zal ook zusje Halfords abonnementen verkopen, later mogelijk gevolgd door de zusterbedrijven zoals Kwantum. Qick draait op het net van Telfort, net als wederverkopers als Tele2 en AH.

In dubio

We belden even met de andere aanbieders. Volgen ze de stap van KPN en Qick? We citeren de woordvoerders en noemen tarieven. Alle woordvoerders benadrukken overigens dat een bericht vanuit Nederland naar het buitenland een gelijke prijs heeft als binnenlandse sms, anders dan bij Hi. De meeste partijen bieden ook sms-bundels waarvan tarieven soms aanzienlijk lager liggen dan de reguliere tarieven. Onderstaand staan tussen haakjes de reguliere prijzen zoals aangetroffen op de sites van de aanbieders.

Vodafone (22 cent binnen abonnementen en 23 cent voor prepaid): "We kijken uiteraard goed naar stappen van de concurrentie, maar reageren nooit in paniek en zijn vooralsnog niet van plan om de stap van KPN met Hi te volgen. Eerder al hebben we de prijs van sms in de bundel verlaagd tot 12,5 cent per bericht en die prijs lijkt ons nog concurrerend genoeg."

(Op de site van Vodafone troffen we toevallig nog het volgende aan: "Per 1 juli 2004 worden de tarieven voor het versturen van een SMS Tekstbericht naar een internationaal nummer voor Vodafone Prepaid verhoogd. Het tarief zal van 0.23 euro verhoogd worden naar 0.30 euro per SMS Tekstbericht.")

T-Mobile (22 cent binnen abonnement en17-23 cent voor prepaid): "Binnen abonnementen waren we met sms zeer concurrerend met bundels en zijn dat nog ten opzichte van de meeste concurrenten. Maar we beraden ons wel over stappen om voorop te blijven lopen."

Telfort (18 cent in het abonnement en 23 cent prepaid): "Voor ons is het zaak om in prijs zeer concurrerend te blijven en we beraden ons over concrete stappen."

Orange (22 cent bij abonnementen en 23 cent prepaid): "We zien geen noodzaak om de prijzen voor sms'jes te verlagen. Een belangrijk kenmerk van Orange is dat je beltegoed altijd kunt meenemen en nooit opgaat, en daar houden we het nu bij."

Tele2 (15 cent bij abonnement en 15 cent prepaid): "We communiceren niet over tariefsverlagingen via de pers, maar ik heb de prijsaankondigingen van concurrenten ook gezien. Uiteraard houden we die altijd in het vizier, net als onze eigen kosten."

Veel verlagingen zullen er dus nog niet aan komen 8)7 |:( en ik zit nog een half jaar aan me Orange abbo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davitos schreef op 29 juni 2004 @ 18:43:
Quote:
...
Veel verlagingen zullen er dus nog niet aan komen 8)7 |:( en ik zit nog een half jaar aan me Orange abbo :(
Ik ook :(. Orange en anderen die de prijzen niet verlagen hebben schijnbaar nog niet helemaal door dat dit Klanten gaat kosten :( Waaronder mij als ze hun prijzen niet verlagen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk uiteindelijk dat alle aanbieders wel omlaag gaan, ze zullen wel moeten want dit kost klanten. Of het is een tijdelijke stunt van KPN en Telfort en dat ze binnenkort weer omhoog gaan, we zullen het vanzelf wel merken.
Ik ben iig snel weg bij T-mobile, ik ga naar KPN. Die €0,09 per sms vind ik toch wat beter dan die fijne €0,17 per sms bij T-mobile! Die nieuwe tel haal je daar zo ff uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
DutchTSE schreef op 28 juni 2004 @ 16:18:
[...]

idd, woon ook in randstad, en nooit problemen gehad, 1 keer dat ik niet kon belle, en dat was op koningingendag :Y)
verder af en toe vertraging in smsjes, maar vaak niet :)
offtopic:
heb ik ooit gezegd dat m'n vriendin in de randstad woonde dan? :P maar iig ze woont in leiden, dus weet ik nu dat ik ooit heb gezegd waar ze woont :P

ontopic: dankzij telfort bespaar ik nu zo'n €36 per maand :*) (van 22 naar 4ct, ca 200 per maand)
alleen zo jammer dat m'n orange abbo nog anderhalf jaar doorloopt :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online

Aan de Stegge zegt dat kostenbesparingen Telfort de mogelijkheid bieden om het sms-tarief drastisch te verlagen. Hij bevestigt dat de stap van KPN om voor een deel van haar mobiele abonnementen de sms-prijs te verlagen de stap van Telfort heeft versneld.
Hmmm, hij spreekt dus ook over de verlagingen in prijs van de abbonnementen, waar blijft dan de officiele bevestiging?

En worden de oude abbo's aangepast? En zo nee, is het reden om je KPN abbo op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:51:
[...]
Ik ook :(. Orange en anderen die de prijzen niet verlagen hebben schijnbaar nog niet helemaal door dat dit Klanten gaat kosten :( Waaronder mij als ze hun prijzen niet verlagen.
Inderdaad. En dat is een vaststaand feit. Ik ben altijd zeer te spreken geweest over Orange en ben heel erg tevreden, maar als ze zo star blijven doen ben je een dief van je eigen portemonnee als je geen andere provider neemt. Ik zit maar liefst nog 1,5 jaar aan ze vast. Daar sta ik op zich achter, mits ze spoedig ook hun SMS tarieven aan zullen passen. Zo niet... :( Ik denk dat de consumentenbond zich hier toch ook wel mee gaat bemoeien dus ik vrees op het moment nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

cosmetische titelfix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
wat was er mis met de titel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Barca schreef op 29 juni 2004 @ 22:53:

Inderdaad. En dat is een vaststaand feit. Ik ben altijd zeer te spreken geweest over Orange en ben heel erg tevreden, maar als ze zo star blijven doen ben je een dief van je eigen portemonnee als je geen andere provider neemt. Ik zit maar liefst nog 1,5 jaar aan ze vast. Daar sta ik op zich achter, mits ze spoedig ook hun SMS tarieven aan zullen passen. Zo niet... :( Ik denk dat de consumentenbond zich hier toch ook wel mee gaat bemoeien dus ik vrees op het moment nog niet.
Orange gaat echt wel volgen hoor als ze inzien dat te veel klanten
de overstap gaan maken naar andere providers. Als Orange namelijk
in Nederland marktaandeel verliest, zal het France Telecom bestuur
niet érg gelukkig meer zijn met de Nederlandse Orange tak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou nog een orange 40 abbo.
Maar denk toch echt dat ik naar Hi 40 ga overstappen.
Kan ik voor zelfde bedrag veel meer smsen.
Zelfs zou ik een abbo van hi 30 nemen, en het bereik is ook een stuk beter van KPN :D. Is kijken of ze binnenkort een mooie actie hebben icm S65 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

koen schreef op 29 juni 2004 @ 23:36:
[...]

Orange gaat echt wel volgen hoor als ze inzien dat te veel klanten
de overstap gaan maken naar andere providers. Als Orange namelijk
in Nederland marktaandeel verliest, zal het France Telecom bestuur
niet érg gelukkig meer zijn met de Nederlandse Orange tak :)
Ja, Orange kan niet anders dan volgen.

Maar je moet wel goed begrijpen dat Orange momenteel degene is die het het moeilijkste heeft. Ze moeten namelijk van France Telecom een bepaald marktaandeel zien te halen. Als ze dat niet halen kan Orange NLD misschien wel weer eens keer Dutchtone gaan heten.

Orange is momenteel duidelijk bezig met een gigantisch offensief om zoveel mogelijk mensen/klanten binnen te halen. Dat doen ze door bepaalde dingen proberen zo over te laten komen alsof hun daarmee de enigste, goedkoopste, beste en eerste zijn, terwijl geen van alle gevallen het geval is.

Orange zal dus zich nog een HEEL goed achter hun oren moeten krabben om te kijken hoe ze het nu weer moeten aanpakken. En volgens mij zal dit ook weer een redelijke tegenvaller zijn voor Orange.

Ik heb al een hele tijd geleden ooit een topic geopend met de titel: Gaat Orange het wel redden?

Ik meen, net als heel veel specialisten dat Nederland te klein is voor een 5-tal providers. Misschien kan deze komen oorlog betreffende SMS, en belminuten wel eens slecht uitdraaien voor een bepaalde provider.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Telfort verlaagt sms-tarief

blablablablabla

Orange (22 cent bij abonnementen en 23 cent prepaid): "We zien geen noodzaak om de prijzen voor sms'jes te verlagen. Een belangrijk kenmerk van Orange is dat je beltegoed altijd kunt meenemen en nooit opgaat, en daar houden we het nu bij."

blablablablabla
Wel grappig dat Orange zich stug blijft vasthouden aan "Een belangrijk kenmerk van Orange is dat je beltegoed altijd kunt meenemen en nooit opgaat, ".

Zodra je je abonnement opzegt en je krijgt geen facturen meer, kun je ook niet meer bellen en dus niet langer gebruik maken van je opgespaarde belminuten die je niet hebt gebruikt gedurende de looptijd van je abo. Het leuke is ook dat je bijvoorbeeld € 30,- in de maand betaald en dat je dat overal voor kan gebruiken (sms, bellen, internationaal). Dat lijkt voordelig en handig totdat je ziet dat je met die € 30,- veel minder minuten belt dan dat je die € 30,- bij T-Mobile of Telfort zou betalen. De tarieven zijn hoger, dus voordelig is het zeker niet.

Het blijft een vaag zooitje daar. Orange -Free- "abonnementen". (Hoe verzin je het?) "Je hebt geen abonnement, maar je moet wel maandelijks een x-bedrag betalen. Heb je dan wel/geen abonnement? Is toch raar?

"Onbeperkt houdbaar" beltegoed mag overigens van de OPTA bij pre-paid al genoemd worden zodra je als telecomprovider de minimale eis stelt dat je 1 x per half jaar je tegoed opwaardeerd of een call pleegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 08:34:
Zodra je je abonnement opzegt en je krijgt geen facturen meer, kun je ook niet meer bellen en dus niet langer gebruik maken van je opgespaarde belminuten die je niet hebt gebruikt gedurende de looptijd van je abo.
Dat is toch niet zo? Voor zover ik weet wordt het dan gewoon omgezet in pre-paid tegoed. Je behoud het dus wel! :?

Dat Orange zoals jij beschrijft iets duurder is dan de anderen... valt maar te bezien. Dat is puur afhankelijk van belgedrag. Want het feit dat alles van een bundel af gaat kan heel veel geld schelen. Immers, b.v. separaat betalen voor SMS en vanuit het buitenland bellen komt bij andere providers bovenop de normale kosten.

[ Voor 29% gewijzigd door Barca op 30-06-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Op zich is de alles-uit-één bundel gedachte van Orange een prima idee, mits
de tarieven die ze hanteren binnen de bundel overeenkomen met de rest
van de branche. Nu was dit tot voor kort zeker het geval, want alleen bellen
naar andere netwerken was duurder bij Orange. Maar als ze nu niet mee
zullen gaan met deze prijsverlaging inzake sms, denk ik dat veel (heel veel)
mensen de overstap naar een goedkopere provider zullen maken.

De klanten die af en toe bellen en de "vakantiespaarders" zullen dan wel
blijven, maar of je als telecom concern juist die klanten wilt behouden ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:54
je vergeet de gprs-gebruikers. Zolang de andere provider zo belachelijk hoge grps tarieven hebben blijven bij mij alleen orange en telfort als optie over. Heb nu orange en ben erg tevreden. Zit elke maand dik over de 6 mb's en dat voor 6 euro/maand. Dan vind ik het niet zo erg als de belminuten iets meer kosten. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Maite op 30-06-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb het met de klantenservice over die sms prijzen oorlog gehad en die vrouw vertelde mij dat orange zeer zeker hierop zal gaan reageren (ze zijn er mee bezig)
echter zouden ze dit alleen doorvoeren op prepaid kaartjes en niet doorvoeren naar de abbonementen waar ik wel van baal :r aangezien ik zelf orange free heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
KPN zei zelf eerst ook dat het alleen voor prepay zou gaan gelden,
dus dat Orange dat nu ook als commentaar geeft wil niks zeggen.

Wel leuk al te lezen dat ze al zijn bijgedraaid van "wij varen onze
eigen koers en passen de prijzen resoluut niet aan" naar het
huidige commentaar "wij zijn er mee bezig en zullen zeker reageren" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
Waarschijnlijk doen ze dat, omdat deze persoon ongetwijfeld niet de enige is die hierover gebeld heeft.

En over je "Free"-abonnement zou ik je geen zorgen maken. Dit staat er in een mail van 6 dagen geleden die ik terugkreeg van KPN/HI:
Bedankt voor je e-mail.

Over de tariefswijziging van SMS-berichten voor abonnementen is nog niets bekend. Zodra dit wel het geval is, zal het in de dagbladen en commercials zeker te vernemen zijn.

Is je vraag hiermee niet beantwoord? Kijk voor meer vragen en antwoorden op de Hot issues pagina van de Hi site. Je kunt ook bellen met 0800 - 0507 (abonnementen) of Klantenservice PrePay 0900 - 200 5 200.

We vertrouwen erop dat we je hiermee voldoende hebben geholpen.
Zoals bekend worden per morgen nieuwe tariefplannen voor Hi-abonnementen bekend (en ze zijn nu ook publiek geheim vanwege een fout van T-for-Telecom) en wie weet veranderen ze bij Orange ook wel.

Hoewel het bij de concurrenten qua abonnementen nog wel rustig is...

[ Voor 15% gewijzigd door rclahsen op 30-06-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
rclahsen schreef op 30 juni 2004 @ 11:29:
Zoals bekend worden per morgen nieuwe tariefplannen voor Hi-abonnementen bekend (en ze zijn nu ook publiek geheim vanwege een fout van T-for-Telecom) en wie weet veranderen ze bij Orange ook wel.
Weet iemand al of het ook voor de huidige abbonnementen geldt? En zo nee, is dat een reden om je abbo op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Rox_NL schreef op 30 juni 2004 @ 11:42:
[...]

Weet iemand al of het ook voor de huidige abbonnementen geldt? En zo nee, is dat een reden om je abbo op te zeggen?
Iets eerder staat in het topic: :{
1) Het geldt voor nieuwe abonnementen;
2) Voor abonnementen die zijn afgesloten in juni wordt ook het nieuwe prijsplan toegepast. 'Oude' abonnementen blijven standaard bij het oude;
3) Voor 'oude' abonnementen doet KPN een voorstel. Ik vermoed dat het iets wordt in de trant van 'als je wil mag je over, maar daarmee ga je akkoord met de nieuwe prijzen en wordt het contract niet vroegtijdig opgezegd, maar als je het oude tarief wil handhaven vinden wij dat ook oké'

Dus nee, je kunt niet opzeggen. Wat een gekken hier, die ook bij een prijsverlaging willen opzeggen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scroll eventjes door de topic heen.
Het is in je voordeel deze wijziging, en het is niet verplicht, je mag gebruik blijven maken van de oude voorwaarden, je zou alleen gek zijn als je het deed. Dus nee je kan op deze basis niet je contract verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Rox_NL schreef op 30 juni 2004 @ 11:42:
[...]

Als ik voor HI(van KPN) mag spreken die gaan de huidige klanten een ''aanbod'' doen binnenkort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
mmm, dan heb ik totaal over dat heengelezen. Waar staat dat dan? En is dat al bevestigd, misschien nog belangrijker :9

En nee, ik zou mijn abbo niet opzeggen als er een wijziging komt, maar anders wel. Heb namelijk net een abbo afgesloten.

Maar zoals ik het nu lees, profiteer ik sowieso, heb mijn abbo in juni afgesloten, en anders krijg ik een "aanbod".

Iig bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

rclahsen schreef op 30 juni 2004 @ 11:47:
...

Dus nee, je kunt niet opzeggen. Wat een gekken hier, die ook bij een prijsverlaging willen opzeggen :{
Bij Vodafone kon ik laatst bij een prijsverlaging gewoon opzeggen, en ja dat is voordelig omdat je dan je cashback al gehad hebt en een nieuw abo met nieuwecashback kunt afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Oscar Mopperkont schreef op 30 juni 2004 @ 13:59:
[...]

Bij Vodafone kon ik laatst bij een prijsverlaging gewoon opzeggen, en ja dat is voordelig omdat je dan je cashback al gehad hebt en een nieuw abo met nieuwecashback kunt afsluiten.
Dat Vodafone je opzegging accepteert, is aardig van ze. KPN doet dat niet, getuige hun AV! Iemand vraagt of dat wel rechtsgeldig is, ook binnen de termijn van 3 maanden, en ik probeer zo goed mogelijk een antwoord te vinden. Namelijk dat KPN in haar recht staat een overeenkomst niet te ontbinden op grond van een prijsverlaging, ook binnen drie maanden.

Dat het voor jou voordelig is om op te zeggen, zodat je opnieuw geld op je rekening gestort krijgt kan ik ook wel bedenken, maar dat je destijds bij Vodafone kon opzeggen was geen recht, maar een gunst. Dat is het verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ik heb op het internet een actie gestart.

Op de website www.smsoorlog.nl kun je een actie email sturen naar alle providers om te zorgen dat de sms tarieven naar beneden moeten! Er zijn inmiddels al 1300 berichten verstuurd. De site is geen commerciele actie, en is alleen gemaakt om de tarieven voor SMSend Nederland te verlagen.

Als mods het spam vinden mag hij wmb wel weer weg.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Flaterik schreef op 30 juni 2004 @ 14:24:
Ik heb op het internet een actie gestart.

Op de website www.smsoorlog.nl kun je een actie email sturen naar alle providers om te zorgen dat de sms tarieven naar beneden moeten! Er zijn inmiddels al 1300 berichten verstuurd. De site is geen commerciele actie, en is alleen gemaakt om de tarieven voor SMSend Nederland te verlagen.

Als mods het spam vinden mag hij wmb wel weer weg.
Och, ik heb een Hi-abonnement van KPN en zoals je weet zullen de tarieven voor sms omlaag gaan. Per abonnementsvorm verschilt het wel een beetje, maar het komt er op neer dat de verhouding bellen:sms is gewijzigd van 1 minuut voor 1 sms naar 1 minuut voor 2 sms. Binnen en buiten de bundel, dus dat is al een positief teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53
Zo ik heb maar een Telfort sim-kaartje besteld, ga niet zit wachten totdat T-mobile is wakker wordt en de prijzen gaat verlagen. Die € 15,- krijg ik de rest van het jaar niet meer op geSMSt dus lekker goedkoop en ik heb nog wel een telefoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook maar even een berichtje gestuurd. Individueel zullen die berichten niet veel uitmaken, maar toch het idee. Ben benieuwd wanneer de andere aanbieders gaan volgen. T-Mobile mag wel opschieten wat mij betreft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
LEEUWARDEN (ANP) - De 20-jarige Erik van der Meulen uit Leeuwarden heeft de afgelopen dagen veel steun vergaard in zijn actie voor lagere sms-tarieven. Via zijn website www.smsoorlog.nl zijn al ruim 1300 protestmailtjes verstuurd aan diverse aanbieders van de tekstberichten op de mobiele telefoon. Dat heeft de Leeuwarder internetondernemer woensdag gemeld.

Marktleider KPN liet de prijs van een verzonden sms-je onlangs zakken tot 9 cent voor het merk Hi Prepay. Concurrent Telfort volgde met een lager tarief van 8 cent, eveneens voor sms-en met een vooraf betaalde telefoonkaart. Van der Meulen besloot vorige week tot een actie om ook andere aanbieders tot prijsverlagingen te bewegen. Vodafone sloot zich dinsdag aan bij KPN en Telfort. Voor prepaidgebruikers die minimaal 25 berichten afnemen, zakt de prijs per bericht naar 9 cent.

,,De meeste aanbieders rekenen belachelijk hoge prijzen voor een sms'', stelde Van der Meulen. Zo rekenen T-Mobile en Orange circa 22 cent voor de verzending van een tekstbericht. De Consumentenbond, die al langer ageert tegen de hoge sms-tarieven, toonde zich woensdag aangenaam verrast over de mailactie. ,,Heel goed. Als mensen duidelijk maken dat ze niet meer zoveel willen betalen, volgen hopelijk ook andere aanbieders'', zei een woordvoerster.

Volgens Van der Meulen heeft vooral T-Mobile veel protestmail ontvangen. Een woordvoerster bevestigde dat er circa vierhonderd reacties zijn binnengekomen. ,,Maar op dit moment doen we niets aan de prijs.''

Aanbieders als T-Mobile, Orange, Tele2, Debitel en AH Mobiel rekenen ,,een belachelijke prijs. Die moet naar beneden, zeker naar onder de 10 cent'', meende Van der Meulen. Volgens de Consumentenbond is de kostprijs voor een sms-bericht namelijk slechts 2 of 3 cent. Het versturen van tekstberichten is vooral populair onder jongeren.

De consumentenorganisatie wil - net als Van der Meulen - dat niet alleen de tarieven voor sms-en via beltegoedkaarten, maar ook voor abonnees naar beneden gaan. Dinsdag maakte KPN al bekend dat het bedrijf de sms-tarieven binnen een Hi-abonnement, afhankelijk van de abonnementsvorm, verlaagt naar 10 tot 6 cent per bericht.

De concurrentie bekijkt elkaar met argusogen, maar volgens Vodafone zijn de tarieven voor abonnees al concurrerend volgens het principe hoe meer belminuten, hoe lager de sms-prijs. ,,Bij een abonnement van 75 belminuten kost een sms 11 cent'', zo gaf een woordvoerder als voorbeeld.
:D B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag geslaagd voor mijn rijexamen :) , 10 sms berichten verstuurd, 2 euro 20 dus :(.

Dat kan veel goedkoper als Orange niet zo f*cking eigenwijs doet. Zoals ik al eerder zei: dit gaat ze zeker wel klanten kosten want iedereen die nu een nieuw abbonement zoekt gaat echt wel kijken naar de sms kosten. (pre-paid ook wel)

Omgerekend naar dataverkeer kost een smsje nog geen 2 cent* En zelfs dan denk ik dat ze nog wel winst maken op 1 smsje.

Ik denk dat ze gewoon zo gewend zijn aan deze enorme bron van inkomsten en ze de prijzen daarom niet willen verlagen.

*bron: GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 22:25:
Vandaag geslaagd voor mijn rijexamen :) , 10 sms berichten verstuurd, 2 euro 20 dus :(.

Dat kan veel goedkoper als Orange niet zo f*cking eigenwijs doet. Zoals ik al eerder zei: dit gaat ze zeker wel klanten kosten want iedereen die nu een nieuw abbonement zoekt gaat echt wel kijken naar de sms kosten. (pre-paid ook wel)

Omgerekend naar dataverkeer kost een smsje nog geen 2 cent* En zelfs dan denk ik dat ze nog wel winst maken op 1 smsje.

Ik denk dat ze gewoon zo gewend zijn aan deze enorme bron van inkomsten en ze de prijzen daarom niet willen verlagen.

*bron: GoT
Je had natuurlijk ook webbased kunnen smssen via jouw orange site. Had je ipv 2.20 dan 60centjes gekocht :) misschien tip voor volgende keer.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België is een sms al jaar en dag meestal 15 cent.

Maar er bestaan ook speciale 'sms' abonnementen.
Of soms krijgen ze hier van die kuren : deze maand 50 sms'en versturen = 50 gratis volgende maand.

De goeikoopste in Belgie vind ik nog atlijd Base (KNP is meerderheidsaandeelhouder), daar bel je prepaid voor 12 ct (direct per seconde + 5ct connectie) in dal en 30 ct in piek. (en naar andere base altijd 12 ct) ==> bellen goekoper dan sms, dus ik bel

btw : vodafoon Duitsland is ook een raar ding. Ooit eens 2 minuten staan bellen van Duitsland naar Nederland met een Belgisch abonnemnet en het heeft mij 50 ct gekost. Was zeker verkeerd, maar ik heb slechts dat moeten betalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
je was ook op het nieuws net (radio 538 iig)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Punksmurf schreef op 01 juli 2004 @ 08:10:
[...]

je was ook op het nieuws net (radio 538 iig)
Jammer net gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Laatst online: 30-06 15:56
Stond er nou een drukfout in de advertentie van KPN HI in de spits vanochtend, ik dacht toch echt dat ik nu 6 cent zag staan. Ik heb hem helaas weg gegeven aan een lief meisje dat erom vroeg :) anders had ik nu nog wel een keertje nagekeken. Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siknu schreef op 01 juli 2004 @ 10:17:
Stond er nou een drukfout in de advertentie van KPN HI in de spits vanochtend, ik dacht toch echt dat ik nu 6 cent zag staan. Ik heb hem helaas weg gegeven aan een lief meisje dat erom vroeg :) anders had ik nu nog wel een keertje nagekeken. Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten aub?
Neej dat is vanaf 6 cent. Dit is geen drukfout. ALs je HI50 hebt ofzo, dan betaal je iets van 6 cent per sms.

Heb he HI20 dan betaal je 8 cent er voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
siknu schreef op 01 juli 2004 @ 10:17:
Hi heeft haar SMS tarieven voor Abo's ook goedkoper gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
SMSoorlog.nl is morgen vroeg om 07:50 op de radio - NoordzeeFM met Gordon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
ik zou het stil houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
ik zag het laatst.
m'n pa heeft en betaalde nog maar €0,08/sms met Hi
week later was het bij mij: Telford ook 0,08/sms geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

koen schreef op 01 juli 2004 @ 19:57:
ik zou het stil houden :X
:? Juist niet! Ik ga gelijk de frequentie opzoeken. Dit initiatief is toch geweldig! Petje af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11
Nieuwe abbo sms tarieven van Hi kan je hier vinden. Al vanaf 6 ct per sms-je. Nu hopen dat de rest ook snel meegaat.

http://www.hi.nl/hishop/kies_profabo.asp

[ Voor 16% gewijzigd door s441558 op 03-07-2004 08:30 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwoon naar deze link en omzetten dat abo. Let op dat je bij een verlaging E20.23 betaald. Als je bijv. een Hi30 hebt omzetten naar Hi E30. Je gaat dan niet lager omdat je nog steeds hetzelfde maandbedrag betaald (krijgt er alleen meer voor ;) )

http://www.hi.nl/vragen/regelzelf2.asp

Vodafone gaat op het moment nog steeds niet mee ;(
Bij navraag kreeg ik te horen dat het prep. gebruik toch goedkoper was geworden... Dat dat goedkoper was per sms dan bijv. een abonnee met een 300 sms bundel vond de medewerkster toch ook wel wat vreemd ja. Het voordeel als abonnee kon ze ook niet zo snel bedenken.

Als Vf niet gaat verlagen dan zou je bij de eerste de beste wijziging kunnen opzeggen en dan bijv. overstappen naar de Hi.
Als ze verlagen, maar nog boven het tarief van Hi blijven, kan je ook opzeggen omdat Vf niet zoals de Hi een aparte voorwaarden heeft dat de wijziging in je nadeel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

Oorlog of geen oorlog, vandaag de dag kan je gratis sms-jes sturen. Kijk maar eens op www.gsmstunter.nl.
Waarom zou je ergens voor betalen als het gratis kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 17-09 10:06
wvp schreef op 03 juli 2004 @ 12:07:
Oorlog of geen oorlog, vandaag de dag kan je gratis sms-jes sturen. Kijk maar eens op www.gsmstunter.nl.
Waarom zou je ergens voor betalen als het gratis kan?
Ik zie het er niet op staan hoor ;).

Nog even reageren op de thread: Ik ben blij dat eindelijk de prijzen omlaag zijn gegaan. Het was natuurlijk asociaal hoe duur de prijzen waren. Niet dat ik er nu meer om ga smssen natuurlijk ;).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Dimmu schreef op 03 juli 2004 @ 12:12:
[...]

Ik zie het er niet op staan hoor ;).

Nog even reageren op de thread: Ik ben blij dat eindelijk de prijzen omlaag zijn gegaan. Het was natuurlijk asociaal hoe duur de prijzen waren. Niet dat ik er nu meer om ga smssen natuurlijk ;).
hij bedoelt dat je daar gewoon een sim-only abbo kan nemen met cash-back, kan je als het ware gratis smsen (is net hoe je het bekijkt) maar het is na 6mnd wel zo'n klein abbo dat het voor de meeste mensen alleen als extra sms abbo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
robert-630 schreef op 03 juli 2004 @ 15:19:
[...]

hij bedoelt dat je daar gewoon een sim-only abbo kan nemen met cash-back, kan je als het ware gratis smsen (is net hoe je het bekijkt) maar het is na 6mnd wel zo'n klein abbo dat het voor de meeste mensen alleen als extra sms abbo handig is.
hoe werkt dat cash-back dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
check de site? B)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij belde orange over iets en toen vroegen ze of hij wel eens smst..( beetje domme vraag maar goed..) Hij zo ja, maar jullie zijn wel een beetje duur. Toen zei die medewerker dat "er wel iets aan zit te komen" we moetenmaar weer afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 16-09 23:57

jurma

simply connecting...

het vervelende van die sms oorlog, is dat dit alleen prepaid betreft.
de meeste hebben abo en willen ook laag sms!! :D

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begon met de prepaid, nu het echte werk; de abo's.
En omdat de kpn daarmee is begonnen komt de rest er ongetwijfeld aan. Doen ze dit niet dan weten ze wat er bij de eerste de beste wijziging van de av gebeurd.

Het is toch te triest dat je bij Vf met prep. al goedkoper sms't dan iemand met een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 20:12:
Een vriend van mij belde orange over iets en toen vroegen ze of hij wel eens smst..( beetje domme vraag maar goed..) Hij zo ja, maar jullie zijn wel een beetje duur. Toen zei die medewerker dat "er wel iets aan zit te komen" we moetenmaar weer afwachten...
aan mij beloofden ze een half jaar geleden dat er sms-bundels aan zouden komen (goedkoper dan normaal, dus), en het bleek dat ze dat al eerder hadden gezegd

nou nog niks van gehoord :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 20:12:
Kijk dat is nog eens interessant. Te meer omdat Orange er deze keer zelf over begint. Waarschijnlijk zijn de details van hetgeen Orange van plan is nog niet duidelijk/besloten... maar ik vraag me toch af of er echt niemand is die er meer van weet? Er zijn immers gerust Orange medewerkers onder ons Tweakers. ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste