[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 93354 schreef op 05 juli 2004 @ 17:22:
Owja dus eerst was er niks aan de hand en nu is de 1.2 patch er en dan is er ''opeens'' een bug in het sm2 path.
De achtergronden van het ontstaan van deze problemen op SM2-kaarten laat ik verder in het midden. Maar de artifacten onstaan natuurlijk niet door rondvliegende SM3-commands op SM2-kaarten, zoals de post waar ik op reageerde beweerde.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Ati en nvidia moeten echt eens ff gezamelijk afspraken gaan maken want dit gaat echt de verkeerde kant op.
Heel simpel; hou je aan de norm van de huidige DirectX, en daarin zit geen ondersteuning voor SM3.0. Over 2 maanden pas komt WinXP service pack 2 met de nieuwe DirectX 9.0c.
Maar goed, Nv wilde koste wat het kost die patch er doorheen jagen want de FarCry performance was niet al te best in SM2.0 vergeleken met Ati.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 05-07-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 21:04
Hoe zit het dan met de "oude" SM2.0 kaarten van Nvidia?
Gaat daar de performance ook dan flink omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
CJ schreef op 05 juli 2004 @ 02:42:
[...]

Maar aangezien de kaart nog steeds artifacts vertoonde in bepaalde tests (dus niet alle), gaat men er van uit dat die extra 4 pipelines dus half defect zijn. Sommige games deden het prima, andere games dus totaal niet.

En volgens velen is de kans op een succesvolle mod klein, aangezien nVidia meer slechte NV40 cores schijnt te hebben dan goede.
Die conclusie laat ik voor jou rekening, best kans dat het aantal goeie cores binnen paar maanden stuk beter zal zijn. Maar wat ik begrijp is er nog amper mee geexperimenteerd, maar het zou dus kunnen met enkel een bios upgrade... (een aangepaste bios met 700mhz mem bijv.?) Nouja zo boeiend is het nou ook weer niet, de 6800 zijn echte probleem ligt bij de Mem-snelheid en niet zozeer bij "maar" 12 pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 38733 schreef op 05 juli 2004 @ 17:37:
[...]

Heel simpel; hou je aan de norm van de huidige DirectX, en daarin zit geen ondersteuning voor SM3.0.
Maar goed, Nv wilde koste wat het kost die patch er doorheen jagen want de FarCry performance was niet al te best in SM2.0 vergeleken met Ati.
Het lijkt mij juist heel gezond dat de fabrikanten elkaar de loef af trachten te steken met nieuwe uitbreidingen, en als die dan compatibel zijn met/de basis zijn van een volgende DirectX specificatie, des te beter. 3DC wordt toch ook niet gespecificeerd in de huidige DirectX, moet ATi dat dan maar weglaten?

Dat verhindert niet dat ze tegelijkertijd wel kunnen voldoen aan de huidige specificatie. Voor zover ik weet is de huidige generatie van beide fabrikanten volkomen DX9(-b) conform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Legion schreef op 05 juli 2004 @ 17:39:
Niet noodzakelijkerwijs, aangezien die sowieso al een eigen NV30 path draaien wat niet hetzelfde is als wat de ATi kaarten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3DC wordt toch ook niet gespecificeerd in de huidige DirectX, moet ATi dat dan maar weglaten?
De eerste spellen of patches die 3Dc ondersteunen komen pas als DirectX 9.0c er is. Stel je voor dat Ati volgende week koste wat het kost een 3Dc patch er door heen zou jagen bij Crytek, die de performance/textures van Nvidia verkloot in Far Cry, wat zou je hier van denken? Imho een vies marketing spelletje. Maar goed, het probleem lijkt al opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 38733 schreef op 05 juli 2004 @ 17:53:
[...]

De eerste spellen of patches die 3Dc ondersteunen komen pas als DirectX 9.0c er is.
De SM3-ondersteuning van Far Cry werkt dan ook alleen met DX9c, wat overigens niet al te lang meer op zich zal laten wachten.
Stel je voor dat Ati volgende week koste wat het kost een 3Dc patch er door heen zou jagen bij Crytek, die de performance/textures van Nvidia verkloot in Far Cry, wat zou je hier van denken? Imho een vies marketing spelletje.
Tja ik zou zelf eigenlijk niet al te veel conclusies durven trekken uit hetgeen wat een beta patch doet op een OS met een beta service pack met beta videodrivers...
Maar goed, het probleem lijkt al opgelost te zijn.
Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Legion schreef op 05 juli 2004 @ 17:39:
sm2 en de oude nvidia kaarten is net zoiets als proberen een ferrarie er op je fiets uit te blazen ;)

ff serieus, de oude kaarten van nvidia lopen op een speciaal path wat geen sm2 gebruikt (dus eigelijk rendert fc het spel net zoals het met bv een gf4ti zou doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 38733 schreef op 05 juli 2004 @ 17:53:
[...]

De eerste spellen of patches die 3Dc ondersteunen komen pas als DirectX 9.0c er is. Stel je voor dat Ati volgende week koste wat het kost een 3Dc patch er door heen zou jagen bij Crytek, die de performance/textures van Nvidia verkloot in Far Cry, wat zou je hier van denken? Imho een vies marketing spelletje. Maar goed, het probleem lijkt al opgelost te zijn.
Iedereen kan SP2 RC2 incl dX9.0C gewoon downloaden en installeren dus wat maak je je druk? Bij mij werkt het prima en ik hoor van anderen ook weinig klachten.
Het is pas een probleem als de patch officieel uitgebracht wordt terwijl tests met de RTM patch uitgewezen hebben dat ATI bezitters slechte(re) IQ hebben.

Verder is die hele 1.2 patch dus nog niet eens uit maar er worden weer allemaal voorbarige conclusies getrokken. Wie zegt dat Crytek die patch released als ATI kaarten m.n. IQ problemen hebben?

Daarnaast, de ATI fanboys vinden het geweldig dat HL2 supposedly veel sneller zou draaien op ATI kaarten. Hoe kan dat? Misschien ook omdat Gabe voor ATI optimaliseert.
Alleen heb ik geen ATI adept gehoord dat dat misschien niet helemaal eerlijk is voor al die nVidia bezitters out there.

Meten met twee maten. Anyone?

Ja Crytek is een TWIMTBP spel (ofzoiets) dus nVidia zal zeker alles op alles zetten om hun architectuur optimaal ondersteund te krijgen. Dat lijkt me logisch en ATI doet precies hetzelfde.

Het is aan de developers om ervoor te zorgen dat het geld van ATI of nVidia hen er niet toe dwingt om een vd twee te cripplen. Dat kan een probleem worden maar voorlopig is dat nog niet bewezen.

Ik geloof er alleen niks van dat Crytek een patch zal gaan lanceren waarbij de ATI bezitters corrupte IQ hebben enzovoorts. Daarmee snijden ze alleen zichzelf in de vingers want hoeveel mensen hebben wel niet een ATI.

Verder heb ik er geen problemen mee hoor als gamedevelopers zsm de nieuwste features in hun spel proberen te ondersteunen. Of het nou 3DC is of SM3 hoe eerder hoe beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2004 19:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hl2 en ati is een ander verhaal. hl2 is opzich helemaal dx9 het enige wat erin zit is 3dc maar dat is een open standaart dus dat zou nvidia ook kunnen gebruiken als ze zouden willen. Bij die patch van farcry zag je gewoon dat het niet helemaal goedzat. Gelukkig heeft crytech het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

BlowFish schreef op 05 juli 2004 @ 17:09:
[...]

hmm best triest in dat geval hadden ze wel rekening mee mogen houden,

btw salland krijgt morgen 4 XFX 6800 GT kaarten binnen! ik heb er al een besteld :P dus zijn er nog 3 wees snel ;)
Heb je ook de review van de XFX gelezen?? Dat dit merk wel de aller aller luidruchtigste koeler heeft van allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 93354 schreef op 05 juli 2004 @ 19:25:
Bij die patch van farcry zag je gewoon dat het niet helemaal goedzat. Gelukkig heeft crytech het snel opgelost.
Dat klopt dat het niet goed zat in een betapatch en het is, wat ik ervan hoor, idd gelukkig opgelost. :)

Alleen jammer dat er zovelen gelijk weer allemaal conclusies trekken dat Crytek dit expres doet omdat ze geld van nVidia krijgen.

Wat mij betreft wordt er weer veel te vroeg "gehuild" :+ .

ps:
HL2 zal ongetwijveld geheel Dx9 zijn. Maar wie heeft de code van HL2 bekeken? Wie zegt mij dat het echt zo is. Omdat Gabe het zegt? Call me paranoia maar Gabe kan zoveel zeggen. Wie zegt mij dat Valve niet in de eerste plaats bezig is om iets te programmeren dat vooral goed werkt op ATI omdat ze geld krijgen van ATI. :o

Al zou het zo zijn dat Valve strikt volgens de dX9 richtlijnen programmeert dan nog kun je je afvragen hoe "ethisch" dat zou zijn. Miljoenen mensen op de wereld hebben een nVidia en willen ook van HL2 genieten.
Dit is gewoon een dilemma. Als gamedeveloper programeer je voor je fans en buyers ongeacht hun videokaart.

Als je als developer besluit om strikt 9.0 te programmeren terwijl je weet dat er enorm veel kaarten zijn die met dat pad niet helemaal perfekt lopen , ben je dan goed bezig? Ik weet het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2004 19:41 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Help!!!! schreef op 05 juli 2004 @ 19:38:
[...]

Dat klopt en het is, wat ik ervan hoor, idd gelukkig opgelost.

Alleen jammer dat er zovelen gelijk weer allemaal conclusies trekken dat Crytek dit expres doet omdat ze geld van nVidia krijgen.

Wat mij betreft wordt er weer veel te vroeg "gehuild" :+ .

ps:
HL2 zal ongetwijveld geheel Dx9 zijn. Maar wie heeft de code van HL2 bekeken? Wie zegt mij dat het echt zo is. Omdat Gabe het zegt? Call me paranoia maar Gabe kan zoveel zeggen. Wie zegt mij dat Valve niet in de eerste plaats bezig is om iets te programmeren dat vooral goed werkt op ATI omdat ze geld krijgen van ATI. :o

Al zou het zo zijn dat Valve strikt volgens de dX9 richtlijnen programmeert dan nog kun je je afvragen hoe "ethisch" dat zou zijn. Miljoenen mensen op de wereld hebben een nVidia en willen ook van HL2 genieten.
Dit is gewoon een dilemma. Als gamedeveloper programeer je voor je fans en buyers ongeacht hun videokaart.

Als je als developer besluit om strikt 9.0 te programmeren terwijl je weet dat er enorm veel kaarten zijn die met dat pad niet helemaal perfekt lopen , ben je dan goed bezig? Ik weet het niet.
Tja, vergelijk die situatie met de miljoenen website bouwers die voornamelijk hun site voor IE bouwen, en de sites die dan conform de W3 standaard worden gebouwd, zien er niet goed uit in IE omdat MS hun eigen regels er op nahoudt.

Ik heb liever dat HL2 of andere spellen zich aan een (vooraf) bepaalde standaard houden dan dat ze het zelf interpreteren zoals het willen (of hoe een bepaalde videokaart fabrikant het wil). Met andere woorden kies ik dus liever voor een bedrijf dat de standaarden volgt dan een eigen standaard verzint en vervolgens daar op doorgaat (tot in zekere mate, eigen engines en zo mogen van mij zeker ontwikkeld blijven worden, het is alleen dat het volgens een bepaalde architectuur moet lopen die bij de verschillende videokaartfabrikanten ook strict gevolgd worden).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pastapappie.NET schreef op 05 juli 2004 @ 19:43:
[...]

Tja, vergelijk die situatie met de miljoenen website bouwers die voornamelijk hun site voor IE bouwen, en de sites die dan conform de W3 standaard worden gebouwd, zien er niet goed uit in IE omdat MS hun eigen regels er op nahoudt.

Ik heb liever dat HL2 of andere spellen zich aan een (vooraf) bepaalde standaard houden dan dat ze het zelf interpreteren zoals het willen (of hoe een bepaalde videokaart fabrikant het wil). Met andere woorden kies ik dus liever voor een bedrijf dat de standaarden volgt dan een eigen standaard verzint en vervolgens daar op doorgaat (tot in zekere mate, eigen engines en zo mogen van mij zeker ontwikkeld blijven worden, het is alleen dat het volgens een bepaalde architectuur moet lopen die bij de verschillende videokaartfabrikanten ook strict gevolgd worden).
Tja, ;) dat heb ik ook liever maar het feit ligt er dat dit niet de realiteit is. In the end is er maar een zeeeeer klein gedeelte van de kopers van videokaarten die zich uberhaupt bewust is van deze dingen en moet je als gamedeveloper deze mensen dan in de kou laten staan terwijl zij wel jouw game kopen??

Dat is het dilemma voor de developer.

Ik vind dat je als developer dan geen keus hebt en voor beide kaarten moet programmeren hoe inefficient dat ook is.

PS:
Ook hier http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040705/index.html Farcry 1.2 onder de loep.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2004 20:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Help!!!! schreef op 05 juli 2004 @ 19:52:
[...]
Ik vind dat je als developer dan geen keus hebt en voor beide kaarten moet programmeren hoe inefficient dat ook is.
Met als gevolg dat het developen van een game soms 2x zo lang duurt... zie ook HL2 waar 5x meer tijd besteed werd aan het optimaliseren voor nV FX hardware t.o.v. ATi hardware om het goed te laten lopen... dat was niet nodig geweest als nV zich gewoon aan de DX standaard had gehouden. Of denk aan Doom3. Hoeveel kostbare tijd is er wel niet verspild aan het FX pad, omdat FX hardware niet goed overweg kon met het standaard ARB2 pad? En nu is het ook nog eens geschrapt... echt zonde van de tijd gewoon. B)

En dat heeft allemaal weer tot gevolg dat de hardware steeds verder op de software vooruit komt te lopen. Nog meer zelfs dan we nu al doen. Nee dank je. Doe mij dan maar één standaard pad. (8>

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 05 juli 2004 @ 20:19:
[...]

Met als gevolg dat het developen van een game soms 2x zo lang duurt... zie ook HL2 waar 5x meer tijd besteed werd aan het optimaliseren voor nV FX hardware t.o.v. ATi hardware om het goed te laten lopen... dat was niet nodig geweest als nV zich gewoon aan de DX standaard had gehouden. Of denk aan Doom3. Hoeveel kostbare tijd is er wel niet verspild aan het FX pad, omdat FX hardware niet goed overweg kon met het standaard ARB2 pad? En nu is het ook nog eens geschrapt... echt zonde van de tijd gewoon. B)

En dat heeft allemaal weer tot gevolg dat de hardware steeds verder op de software vooruit komt te lopen. Nog meer zelfs dan we nu al doen. Nee dank je. Doe mij dan maar één standaard pad. (8>
Kan jij makkelijk zeggen want je hebt een ATI.... :Y) maar als alle developers dat zouden doen dan ben je wel mooi de L@L als nVidia owner. En dat zijn er nogal wat.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Als ik een nV bezitter was met bijvoorbeeld een FX5950U dan zou ik ook behoorlijk pissig zijn hoor. :) Het is toch jammer dat er een hele nieuwe serie kaarten nodig is om de fouten weer goed te maken? Ondertussen zitten wel duizenden mensen 'opgescheept' met hun FX kaart die door nieuwere games als DX8.1 kaart wordt behandeld.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

CJ schreef op 05 juli 2004 @ 20:43:
Als ik een nV bezitter was met bijvoorbeeld een FX5950U dan zou ik ook behoorlijk pissig zijn hoor. :) Het is toch jammer dat er een hele nieuwe serie kaarten nodig is om de fouten weer goed te maken? Ondertussen zitten wel duizenden mensen 'opgescheept' met hun FX kaart die door nieuwere games als DX8.1 kaart wordt behandeld.
Ach ja, niks mis met een 5950U, dat is een betere kaart dan de kaart die ik heb nl : :een 9800PRO met gratis brakke ATI drivers. Overigens zijn beide kaarten toch te traag om echte dx9 features in hoge resoluties met aa en af te spelen.

ps. Zullen weer lekker positief over Nvidia praten ? het is tenslotte een Nvidia topic en geen ATI topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Lol, als Ati bezitter kan je beter je flashlight in FarCry uit laten staan :9 , quote van THG:
Turning the flashlight on costs the GeForce 6800 Ultra much less performance (9%) than the X800 XT PE (18%).
Afbeeldingslocatie: http://img28.photobucket.com/albums/v85/tyranium/flashlight.gif
(Lichtgroen is SM3, donkergroen is SM2.)

[ Voor 8% gewijzigd door Tyranium op 05-07-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 17:16
Dat met de flashlight geeft duidelijk aan waar de 6800 en x800 beter/slechter in zijn. De 6800 heeft stukken minder moeite met shaders, maar kan ruwe pixels niet zo snel verwerken als de x800, waarschijnlijk omdat de 6800 ruim 20% langzamer loopt dan de x800.
En als ik naar de next-gen games kijk, zie ik veel shaders... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

ach wat, zowel de 6800Ultra en de X800XT zijn beide goeie kaarten. Ik vind dat er veel gekeken wordt naar de FPS, wat is het verschil nou tussen 80 of 85 FPS? NIKS.
Laten we eerst maar eens wachten totdat ze echt uit zijn. ik ga niet meer van die benchies uit.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik doelde meer op de GT en Pro. Het zijn inderdaad allemaal goede kaarten, maar wachten tot ze uit zijn is erg moeilijk, want ze zijn zo'n beetje uit. :) De reviews die je nu ziet zijn 99,9% gelijk aan die van de uit-zijn-reviews. Het enige verschil zal 'm in de drivers en out-of-the-box-overclock zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
epo schreef op 05 juli 2004 @ 21:19:
[...]

Ach ja, niks mis met een 5950U, dat is een betere kaart dan de kaart die ik heb nl : :een 9800PRO met gratis brakke ATI drivers. Overigens zijn beide kaarten toch te traag om echte dx9 features in hoge resoluties met aa en af te spelen.
Heb je de scores gezien van de FX5950U in Far Cry in de laatste review van Tom's Hardware? :X Het komt vaak voor dat de FX5950U meer dan 50% trager is dan de 9800XT. Dus die 9800Pro van je zal er ook wel met redelijk gemak over heen gaan denk ik. ;)

http://graphics.tomshardw...ry-05.html#level_research

En daarom vind ik het zo sneu dat de FX5950U bezitters er nu zo bekaaid van af komen.

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 06-07-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
Ik vind de hele sm.3 3dc discussie nu wel erg hoog oplopen. Er wordt nvidia van alles en nog wat beschuldigd over het probleem dat de ati kaartjes nu hebben met far cry. Gaat dit niet veels te ver en in hoeverre is het nou eigenlijk wel de schuld van nvidia.

Voor de 6800 is het een goed teken dat sm.3 meer snelheid laat zien in far cry laat toch wel zien dat die kaart zeker wel snel is in de nieuwste games.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ati kaarten hier op achteruit gaan maar is die patch 1.2 nou al af of was het een beta test?? Als ie beta was snap ik de hele discussie niet.

Dat patch 1.3 3dc gaat ondersteunen snap ik niet helemaal. 3dc is toch geen richtlijn in dx9. (als ik het fout heb meld dit dan aub op een normale manier)
Waarom zou 3dc dan op de markt moeten komen in deze dx versie?
Als dit idd geen dx standaard is is het eigenlijk complete onzin om deze te ondersteunen. (nogmaals als ie wel dx9 is neem ik dit terug)
Nvidia heeft het voortouw genomen door sm3 te ondersteunen en ati niet ( net zoiets als de fx geen volledige dx9 is) en dan is volgens mij logsch dat nvidia hiervan profijt heeft in snelheid. Dit is een keuze die ati ook had kunnen maken en valt niemand te verwijten behalve de gene die er voor kiest het niet te nemen als de ander het wel doet.

Verder wil ik even verzoeken (geen flame maar wil dat dit topic blijft bestaan) dat bv mensen zoals b3n666 en apple ff wat rustig gaan doen. Volgens mij is het voor jullie een spel om een flame war te beginnen ofzo (sommige hier doen dat ook). En mij is het ondertussen wel duidelijk dat jullie voorkeur ati is, maar doe dit dan aub in het ati topic. Dit is geen flame maar een vriendelijk verzoek doe ermee wat jullie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

@sjek

"Dat patch 1.3 3dc gaat ondersteunen snap ik niet helemaal. 3dc is toch geen richtlijn in dx9. (als ik het fout heb meld dit dan aub op een normale manier)
Waarom zou 3dc dan op de markt moeten komen in deze dx versie?"

PS3.0 zit toch ook niet in DX9? Dus waarom zou Farcry PS3.0 moeten gaan ondersteunen.....

mmmmm

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
sjek schreef op 06 juli 2004 @ 01:41:
Dat patch 1.3 3dc gaat ondersteunen snap ik niet helemaal. 3dc is toch geen richtlijn in dx9. (als ik het fout heb meld dit dan aub op een normale manier)
Waarom zou 3dc dan op de markt moeten komen in deze dx versie?
Als dit idd geen dx standaard is is het eigenlijk complete onzin om deze te ondersteunen. (nogmaals als ie wel dx9 is neem ik dit terug)
[eigenlijk offtopic]
3Dc zit niet in rechtstreekse vorm in DX9. 3Dc is een manier van texture compressie waardoor er een stuk minder geheugen verbruikt wordt. Zie het als een soort van middel om een doel te bereiken. Elke IHV heeft verschillende middelen om hun doel te bereiken; zo verschillen de FSAA en AF algoritmes van beide IHVs, terwijl de output (zo goed als) identiek is. De een is echter net wat sneller in FSAA, terwijl de ander misschien sneller is in AF. Maar hoe men precies AA en AF moet toepassen staat niet exact gedefinieerd in de DX9 standaard. Daar zijn de IHVs vrij in om er hun eigen methodes voor te verzinnen.

Zo is 3Dc een methode/middel om snelheid te winnen wanneer er gebruik wordt gemaakt van normal maps, zonder dat de IQ omlaag gaat. Of in het omgekeerde geval, om tot 4x zo veel detail toe te voegen zonder dat er meer geheugen benodigd is en zonder de performance te beinvloeden.

Tot voor kort waren er nog geen goede methodes om met normalmap compressie om te gaan, aangezien de standaard DXTC voor artifacts/blokkerigheid kan zorgen. Dus is men op zoek gegaan naar een compressiemethode die wel goed werkt met normal maps. Resultaat: 3Dc.

Normal maps worden in nieuwe games zeer intensief gebruikt, zie Far Cry, Doom 3, Serious Sam 2, Half Life 2 etc. En dit nieuwe techniekje kan dus voor een leuke performanceboost zorgen, terwijl het ook nog eens heel gemakkelijk is te implementeren. De tools zijn zelfs al voor devs beschikbaar.

Gamedevs willen natuurlijk dat hun game er zo mooi mogelijk uit ziet dan wel zeer snel loopt. En Cry Tek realiseert zich natuurlijk ook dondersgoed dat ATi inmiddels een stevige positie heeft en wil die fanbase waarschijnlijk niet teleurstellen. Dus stoppen ze ook 3Dc in de game, aangezien die zich er toch al goed voor leent door het hoge normalmap gehalte.

ATi wil natuurlijk niets liever dan 3Dc als "standaard" voor normalmapcompressie in DX te krijgen, en om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben ze gekozen voor een open standaard. Het staat nVidia, S3, XGI, Matrox etc dus vrij om dit kosteloos te integreren in hun hardware. En toevallig is het ontwikkeld door drie mensen die ook verantwoordelijk zijn voor S3TC texture compression, wat later in DirectX is verschenen als DXTC. Dus het zou me niets verbazen als we 3Dc in een volgende versie of revisie van DX gaan zien, dan wel in X-Box2.[/ eigenlijk offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tussen al het geneuzel over SM3.0 en 3Dc in Far Cry zouden we haast vergeten dat er ook een versie van Far Cry onderweg is geoptimaliseerd voor AMD 64 bit. Ik denk dat dit nog veel interessanter is eigenlijk. :P
FiringSquad: In addition to SM 3.0, Far Cry will also be patched to take advantage of AMD’s 64-bit architecture in the future – what changes are you implementing in the 64-bit version of Far Cry?

Cevat Yerli: We’ve done it mainly for content development creators and mod creators, there will be huge benefits from it. For the gameplay it will be more beneficial to the environment, you will have some specific content for 64-bit. There will be a 64-bit version of Far Cry, a separate one eventually. That will be essentially content-wise slightly improved over the 32-bit version but it’s not something which, I mean people with the 32-bit version can still compare to the 64-bit version, but it’s optimized for the 64-bit experience. And the user of course will benefit from the 64-bit CPU architecture, which is more registers, better memory controller, but also more addressable memory.

FiringSquad: Will it look any better, or are you just going to use 64-bit to enhance performance?

Cevat Yerli: Well you will have a better experience, not necessarily “the look”; well you will have more environmental objects. If you consider that a better “look”, then yes, but the experience will be better because more things will be happening on screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

nVidia GeForce 6800 SLI breekt 20K.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36263/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36264/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36265/full.jpg

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

swampy schreef op 06 juli 2004 @ 02:17:
@sjek

"Dat patch 1.3 3dc gaat ondersteunen snap ik niet helemaal. 3dc is toch geen richtlijn in dx9. (als ik het fout heb meld dit dan aub op een normale manier)
Waarom zou 3dc dan op de markt moeten komen in deze dx versie?"

PS3.0 zit toch ook niet in DX9? Dus waarom zou Farcry PS3.0 moeten gaan ondersteunen.....

mmmmm
Tuurlijk zit PS3.0 wel in DX9c. Net zoals PS2.0 in DX9b zit. De fout die Nvidia maakte door niet volledig PS2.0 te ondersteunen, maakt misschien Ati nu ook wel door geen PS3.0 te ondersteunen.
Ik zeg ook nadrukkelijk misschien want een performance winst in nog maar 1 game vind ik toch te weinig om me volledige conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met de schade. We moeten niet vergeten dat DX9.0c naast SM3.0 ook SM2.0b met zich mee brengt die speciaal voor X800 kaarten is. Dat zit er ook niet voor niets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg ook nadrukkelijk misschien want een performance winst in nog maar 1 game vind ik toch te weinig om me volledige conclusie te trekken.
Waar ik nou werkelijk benieuwd naar ben is of de sm3.0 performance in de échte Far Cry game nou ook zo "jaw dropping" is, ik bedoel hiermee dat de reviews die we tot nu toe gelezen hebben 4 demo levels bevatten die door Nv aangereikt zijn, en dus niet in het werkelijke spel voorkomen. ;) Enkel Anand heeft naast die demo levels 2 werkelijk in het spel voorkomende levels getest met daarop de losgelaten 1.2 patch, te weten Mangoriver en Airstrip. En wat zien we hier; een winst van één frame als een 6800 het SM3.0 pad bewandelt i.p.v. het 2.0 pad.. :/

Airstrip: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2102&p=5

Mangoriver: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2102&p=6

Als de patch eenmaal in omloop is zullen we vast wel reviews/benches te zien krijgen over wat SM3.0 nu in de praktijk brengt, en niet op demo levels van Nv.

(Dezelfde "marketing" krijgen we in de toekomst natuurlijk ook te zien als Ati met 3Dc demo's aan komt kakken, je krijgt dan een veel rooskleuriger beeld voorgeschoteld als dat het in de praktijk op zal leveren. Ik zeg dit even omdat ik niet flamerig over wil komen :) )

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 06-07-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjek schreef op 06 juli 2004 @ 01:41:
Verder wil ik even verzoeken (geen flame maar wil dat dit topic blijft bestaan) dat bv mensen zoals b3n666 en apple ff wat rustig gaan doen. Volgens mij is het voor jullie een spel om een flame war te beginnen ofzo (sommige hier doen dat ook). En mij is het ondertussen wel duidelijk dat jullie voorkeur ati is, maar doe dit dan aub in het ati topic. Dit is geen flame maar een vriendelijk verzoek doe ermee wat jullie willen.
Uhm oke... Wat flame ik nou weer? Ik heb al 6x gezegd dat Nvidia atm een betere keus is. Ik zal vast wel wat minder leuke dingen over Nv gezegd hebben maar volgens mij nooit zonder het ook te onderbouwen (en dat is dus geen flamen, dat heet een onderbouwde mening geven). En zelf ben je geloof ik ook niet altijd even objectief? Maargoed zoals ik al 10x heb gezegd boeit het merk mij niet, de enige reden dat ik liever had gezien dat ati sneller was is omdat ik dan geen niew gpu blok voor me wc had hoeven kopen (nee ik heb idd geen geld over).

Anyway, Is het al bekend wanneer er voldoende GT kaarten zijn overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 93354 schreef op 06 juli 2004 @ 09:49:
[...]

Uhm oke... Wat flame ik nou weer? Ik heb al 6x gezegd dat Nvidia atm een betere keus is. Ik zal vast wel wat minder leuke dingen over Nv gezegd hebben maar volgens mij nooit zonder het ook te onderbouwen (en dat is dus geen flamen, dat heet een onderbouwde mening geven). En zelf ben je geloof ik ook niet altijd even objectief? Maargoed zoals ik al 10x heb gezegd boeit het merk mij niet, de enige reden dat ik liever had gezien dat ati sneller was is omdat ik dan geen niew gpu blok voor me wc had hoeven kopen (nee ik heb idd geen geld over).

Nou het is echt heel erg gesteld daarmee.
Het lijkt erop dat de GTs eerder leverbaar worden als de Ultras terwijl het precies andersom had moeten zijn .... 8)7

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

waar blijven eigenlijk de mid- en low-end kaarten van nvidia? :? Ati heeft de X600 en de X300 al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

De x600 is nou niet echt heel vernieuwend.

krijgen de low-mid ook sm3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Waarschijnlijk krijgen de low- en mid- ends ook SM3.0, niet dat het interessant is voor de kopers; low- en mid- end kunnen het toch niet verwerken met hoge resoluties en veel oogsnoep.

Inmiddels is mijn XFX 6800GT ook besteld: heb de asus maar laten vallen, want die laat nog minstens twee weken op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoef ook geen hoge resoluties. Maar een goede vervanger voor me voodoo 5. 1024 is genoeg met eye-candy.

Ik zat te kijken naar een FX5900XT maar misschien word de NV43 wel interresanter voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 09:10

Pubbert

random gestoord

IceEyz schreef op 06 juli 2004 @ 11:15:
Waarschijnlijk krijgen de low- en mid- ends ook SM3.0, niet dat het interessant is voor de kopers; low- en mid- end kunnen het toch niet verwerken met hoge resoluties en veel oogsnoep.
idd, net als DX9 support voor de FX5200 :D :X
Anoniem: 114616 schreef op 06 juli 2004 @ 11:16:
Ik hoef ook geen hoge resoluties. Maar een goede vervanger voor me voodoo 5. 1024 is genoeg met eye-candy.

Ik zat te kijken naar een FX5900XT maar misschien word de NV43 wel interresanter voor dezelfde prijs.
fftjes afwachten is idd het beste, totdat de midrange van beide kaarten goed gereviewed zijn.

Op dit moment heeft de 9800 Pro de beste prijs/kwaliteit.

[ Voor 42% gewijzigd door Pubbert op 06-07-2004 11:46 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voor zover ik weet heeft nVidia pas voor begin 2005 een low-end kaart met SM3.0 gepland.

Overigens een leuke benchmark voor GF6800/GT/Ultra bezitters, de Ruby Benchmark:

http://www.tommti-systems...teien/TOOLS/RubyBench.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Zo, de XFX 6800GT is op voorraad bij Alternate.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Volgens mij is dat een cheat. Het project staat namelijk niet online op orb. Er loopt een tread op Xtreme over deze cheat. Je moet gewoon de PS waarde op 0 zetten.

http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=38159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 93354 schreef op 06 juli 2004 @ 09:49:
[...]

Ik gegrijp je punt wel MAAR jij post alleen de negatieve dingen over nvidia en behalve dat je de GT de betere kaart vind post je veel kritiek en heb je vrij weinig positiefs te melden in dit topic (valt mij op). Wat zou jij er van vinden als ik continu nieuws over ati een negatief kantje zou geven en wat er een beetje negatief is opblazen met factor 100 ( zak geld van nvidia naar crytek etc). Je zegt zelf dat je de dingen die je zegt onderbouwd. Waarmee dan?? want dat verhaal van bv weer die zak geld is echt niet onderbouwd. Dat geld lijkt me speculatie ten top en je brengt het als de waarheid. (als het wel zo is kun je hetelfde zeggen over ati en HL2.) Dan krijg je wellus/nietus over en weer en fanatics/nvidiot opmerkingen etc.

Maar zoals ik al zei doe ermee wat je wilt. Het was ook geen direct verwijt naar jouw maar ook naar andere mensen toe. Ik bedoelde dit over het totale beeld kwa reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 06-07-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op 06 juli 2004 @ 12:58:
[...]

Ik gegrijp je punt wel MAAR jij post alleen de negatieve dingen over nvidia en behalve dat je de GT de betere kaart vind post je veel kritiek en heb je vrij weinig positiefs te melden in dit topic (valt mij op). Wat zou jij er van vinden als ik continu nieuws over ati een negatief kantje zou geven en wat er een beetje negatief is opblazen met factor 100 ( zak geld van nvidia naar crytek etc). Je zegt zelf dat je de dingen die je zegt onderbouwd. Waarmee dan?? want dat verhaal van bv weer die zak geld is echt niet onderbouwd. Dat geld lijkt me speculatie ten top en je brengt het als de waarheid. (als het wel zo is kun je hetelfde zeggen over ati en HL2.) Dan krijg je wellus/nietus over en weer en fanatics/nvidiot opmerkingen etc.

Maar zoals ik al zei doe ermee wat je wilt. Het was ook geen direct verwijt naar jouw maar ook naar andere mensen toe. Ik bedoelde dit over het totale beeld kwa reacties.
Jij deed/doet precies hetzelfde in het ati-topic vriend ;)

* Pubbert verw8 nu weer een reactie terug :+

Maar laten we daar nu maar over op houden. Ieder zn merk, ieder zn mening. Als we niet op elkaar reageren blijft dit topic ook nog schoon ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 06-07-2004 13:19 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 06 juli 2004 @ 12:01:
Zo, de XFX 6800GT is op voorraad bij Alternate.
2 stuks zeker maar, zoals altijd. Het wordt echt eens tijd nu. Kep geen zin meer om te wachten.
Wat hadden ze gezegd bij Alternate?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Thund3r schreef op 06 juli 2004 @ 13:15:
[...]

Jij deed/doet precies hetzelfde in het ati-topic vriend ;)

* sjekneck verw8 nu weer een reactie terug :+

Maar laten we daar nu maar over op houden. Ieder zn merk, ieder zn mening. Als we niet op elkaar reageren blijft dit topic ook nog schoon ook.
Oh das waar ben jou naam vergeten. ;) En vergeet niet dat ik wel degelijk credit geef ook naar ati. Ja ik heb ook kritiek gegeven maar doe dat niet door loze opmerkingen te maken die niet onderbouwd zijn. Je verwacht een reactie maar vergeet niet dat jij als eerste hapt. ;)

Als je weet dat je een reactie gaat krijgen waarom post je dan?? Wees dan zelf zo wijs en verstandig om niks te zeggen.
Genoeg flauwigeheid.

Is er nu al een whql driver uit of laat dat nog op zich wachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Deathchant schreef op 06 juli 2004 @ 13:21:
[...]

2 stuks zeker maar, zoals altijd. Het wordt echt eens tijd nu. Kep geen zin meer om te wachten.
Wat hadden ze gezegd bij Alternate?
Dan is het er nu 1 ;) :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Hier nog een leuke review van de Leadtek 6800Ultra en de Leadtek 6800 :) :

http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-3-p1.html

offtopic:
Is het niet al tijd voor deeltje 6? 510 posts alweer.

[ Voor 23% gewijzigd door Tyranium op 06-07-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

smokey, ik dacht dat jij ook voor de Asus ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 19:34
Tyranium schreef op 06 juli 2004 @ 13:30:
Hier nog een leuke review van de Leadtek 6800Ultra en de Leadtek 6800 :) :

http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-3-p1.html
halflife2 blijft tog wel een beta maar je ziet tog dat de NV 40 duidelijk gelijk waardig al dan niet beter presteert dan zijn grote "vriend" de X800. 40% sneller zegt gabe. volgens mij is dat de x800 t.o.v de geforce 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Deathchant schreef op 06 juli 2004 @ 13:32:
smokey, ik dacht dat jij ook voor de Asus ging?
Ja maar zoals jullie ook hadden gezien is niks leverbaar :X en ik wil nog voor me vakantie van deze brute power gebruik maken :D ;)
Vanavond wat high reso pix van de XFX 6800 GT ik ga hem nu ophalen bij alternate :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
SmokeyTheBandit schreef op 06 juli 2004 @ 13:35:
[...]

Ja maar zoals jullie ook hadden gezien is niks leverbaar :X en ik wil nog voor me vakantie van deze brute power gebruik maken :D ;)
Vanavond wat high reso pix van de XFX 6800 GT ik ga hem nu ophalen bij alternate :D ;)
ik heb hem morgen ook binnen van Salland, mocht het zo zijn dat de geluids productie van de XFX echt zo hoog is dan ruil ik hem in tegen de asus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eerst maar eens afwahten wanneer die binnenkomt. Iemand al een verwachtingsdatum (Edward2 misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, de Ultra is nog onbekend :(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
BlowFish schreef op 06 juli 2004 @ 13:33:
[...]

halflife2 blijft tog wel een beta maar je ziet tog dat de NV 40 duidelijk gelijk waardig al dan niet beter presteert dan zijn grote "vriend" de X800. 40% sneller zegt gabe. volgens mij is dat de x800 t.o.v de geforce 5 serie.
offtopic:
*kuch* 3Dc in HL2 *kuch* O-) en de 9800 serie is al zo'n 40% sneller dan de GF FX serie wanneer het standaard DX9 pad wordt gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117758

Ik ben een systeem aan het samenstellen gebaseerd op de nieuwe prescott platform (LGA 775)
De moederbord ondersteund dus alleen PCI Express. Mijn vraag is dan ook wanneer de gf6800 met PCI-E ongeveer in de schappen ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 06 juli 2004 @ 13:51:
Nee, de Ultra is nog onbekend :(
De GT dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die was gewoon op voorraad.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
edward2 schreef op 06 juli 2004 @ 16:38:
[...]

Die was gewoon op voorraad.
jup bij salland ook die hebben er nu ook op voorraad voor slechts 447 euro, mooi prijsje :)

ps. de XFX!

[ Voor 4% gewijzigd door BlowFish op 06-07-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

op vorraad ?? De Asus? En hoeveel stuks? (staat niet op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kon geen geforce FX topic meer vinden.

Heeft de Geforce FX5900XT veel verbeteringen tegenover een geforce 4 in far cry?
Of is er geen echt merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 31-03 14:08
Anoniem: 114616 schreef op 06 juli 2004 @ 18:30:

Heeft de Geforce FX5900XT veel verbeteringen tegenover een geforce 4 in far cry?
Wereld van verschil. Superkaart!! (prijs/kwali-wijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Raziel schreef op 06 juli 2004 @ 18:45:
[...]

Wereld van verschil. Superkaart!! (prijs/kwali-wijs)
Toch moet je eerlijk en oprecht blijven en toekennen dat een 9800 Pro (Sapphire 256bit) toch wel betere prijskwaliteit heeft dan een 5900XT ;)

Daarmee kraak ik de 5900Xt niet af, het is zeker geen slechte kaart.

Maar het ligt er ook aan wat voor een geforce4 je hebt, een geforce4 mx 420 vs 1 van hierboven is idd een wereld van verschil :P En de Ti4600 nou weer net niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Pubbert op 06-07-2004 19:54 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een GeForce 4 TI 4400.

De 5900XT is toch nog goedkoper dan de 9800pro.
Maar is de beeldkwaliteit in Far Cry en of andere spellen beter dan een GeForce 4 TI?

Dat lijkt me wel.

( 525 posts, deel 6? )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 06-07-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 21:04
Anoniem: 114616 schreef op 06 juli 2004 @ 18:30:

Geforce 4 = DX8
Geforce 5 = DX9
(dacht ik)

De IQ en performance gaan er dus zeker op vooruit als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Anoniem: 114616 schreef op 06 juli 2004 @ 19:58:
Het is een GeForce 4 TI 4400.

De 5900XT is toch nog goedkoper dan de 9800pro.
Maar is de beeldkwaliteit in Far Cry en of andere spellen beter dan een GeForce 4 TI?

Dat lijkt me wel.

( 525 posts, deel 6? )
op firingssquad hebben ze dat een tijdje terug bekeken, en het verschil was dus minimaal tussen een gf4 en een fx59*
Komt natuurlijk omdat in de praktijk het beide dx8.1 kaarten zijn.

Zou ik toch eens naar een echte dx9 kaart kijken voor een klein beetje meer

http://www.firingsquad.com/hardware/far_cry_nvidia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 17-05 12:00
BlowFish schreef op 06 juli 2004 @ 13:37:
[...]

ik heb hem morgen ook binnen van Salland, mocht het zo zijn dat de geluids productie van de XFX echt zo hoog is dan ruil ik hem in tegen de asus :+
maakt die XFX koeler dan zoveel herrie ten opzichte van andere merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

taz3d_nl schreef op 06 juli 2004 @ 20:13:
[...]

maakt die XFX koeler dan zoveel herrie ten opzichte van andere merken ?
In de tweakers.net review stond dat de xfx koeler wel veel (of teminste meer dan de andere merken) geluid maakt....

[ Voor 20% gewijzigd door Tyranium op 06-07-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
naja meer dan andere merken, zoveel heeft men er nog niet "onder de loep" genomen. Maar in een relatief stil systeem zal dit de grootste herrie schopper kunnen zijn, alhoewel XFX niet veel van her reference model afwijkt zal het t.o.v andere wel mee vallen. Ik laat het jullie morgenw el weten als ik hem uitgebreid heb getest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
Mhh... er komt kennelijk ook een 6800LE chip/kaart op de markt. Meerdere details zijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
The Source schreef op 06 juli 2004 @ 21:03:
Mhh... er komt kennelijk ook een 6800LE chip/kaart op de markt. Meerdere details zijn nog niet bekend.
heel binnenkort of gewoon " indien er een x800se komt "
we kunnen dus 12/8 pipes verwachten?
(weetwel er staat dat je niets meer weet maar geef toch eens je eigen gedacht erover)

[ Voor 21% gewijzigd door oeLangOetan op 06-07-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:16
Ik heb net de laatste XFX 6800 GT bij Salland besteld(na mijn bestelling was hij niet meer voorradig volgens hun site). Hij komt hier waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen.

Heeft iemand enig idee welke geheugenchippies worden gebruikt op deze kaart. En welke op de Ultra versie. Zijn deze hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En in andere spellen is er nog verschil tussen een GeForce 4TI en 5900?

Bij de Far Cry 1.2 patch zou de beeldkwaliteit toch verbeteren ook op een FX videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

ik heb gewoon de ASUS GeForce 6800GT Gamers Edition besteld bij Salland vorrige week vrijdag om en uur of 10 s 'ochtends, dus hij zal toch zeker deze week moeten verschijnen of niet?

Anyway ik neem aan van wel, ik vind de ASUS gewoon het mooiste design hebben , terwijl mijn andere kaart: Leadtek Winfast GeForce4 Ti4600 ook 1 van de mooiste designs heeft voor de Ti-4600 lijn. Die gebruik ik nog steeds, echt een super kaart de Ti4600.

Leadtek Winfast A250 ULTRA TD [nVidia GeForce4 Ti4600]
Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/ltgf4ti/cardsidelight.jpg

Dat is mijn mening daarvan natuurlijk :D Ieder zijn eigen mening ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 07-07-2004 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Anoniem: 23009 schreef op 07 juli 2004 @ 01:31:
Leadtek Winfast GeForce4 Ti4600 ook 1 van de mooiste designs heeft voor de Ti-4600 lijn. Die gebruik ik nog steeds, echt een super kaart de Ti4600.

Leadtek Winfast A250 ULTRA TD [nVidia GeForce4 Ti4600]
[afbeelding]

Dat is mijn mening daarvan natuurlijk :D Ieder zijn eigen mening ;)
Ik heb exact dezelfde :D

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

tja.. mooi heh die blauwe ledjes... en die koeler.. alleen jammer dat zulks altijd naar beneden hangt in je pc....

maar bij salland staat ie nog steeds op ''levertijd meer dan 2 weken'' (rood vierkantje)

k heb eigenlijk altijd al asus, dus ik heb er ook zo 1 besteld.
en wacht duurt dat wachten lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

GZEasy heeft een NV45 te pakken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k4/07/07/nvidia_reference_6800_pcx-15.jpg

Prestaties:

- WinFast A400GT(6800GT;350MHz/1000GHz):
- Intel Pentium4 3.4GHz(Socket478,1MB L2 cache)
- Intel i875P + ICH5
- PC-3200(DDR-400) 512MB x2(CL:2-2-2-5)
- Maxtor Maxline III 250GB(SATA-150、7200rpm、16MB)
- NVIDIA ForceWare 61.71
Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k4/07/07/benchmark_3dmark03_nv40gt_61.71_p4e3.4.PNG

- GeForce 6800GT PCI eXpress(350MHz/1000MHz):
- Intel Pentium4 3.6GHz(LGA775,1MB L2 cache)
- Intel i925x + ICH6
- Micron PC2-4300(DDR2-533) 512MB x2 (CL:4-4-4-10)
- Maxtor Maxline III 250GB(SATA-150、7200rpm、16MB)
- NVIDIA ForceWare 61.71

Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k4/07/07/benchmark_3dmark03_nv45gt_61.71_p4e3.4.PNG

En dan nog een ShaderMark vergelijking tussen de NV4x en de R3xx/R4xx:

R3xx/R4xx:
Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k4/07/07/sm1.jpg

NV4x:
Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k4/07/07/sm2.jpg

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Laatst online: 14-05 16:13
Tyranium schreef op 04 juli 2004 @ 21:32:
[...]

De Geforce 6800 serie = de Geforce 6 serie. :+
Ja oke, dat is waar, maar ik doelde op de 3 plaatjes in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

silentsnow schreef op 07 juli 2004 @ 05:23:

En dan nog een ShaderMark vergelijking tussen de NV4x en de R3xx/R4xx:

R3xx/R4xx:
[afbeelding]

NV4x:
[afbeelding]
Misschien doe ik iets fout maar ik zie echt totaal geen verschil behalve dat licht/reflectie linksbovenaan de gele bol, wat op de NV40 iets feller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens een eerlijke mening gevraagd aub als je kijkt naar het doel gamen :

X800 XT Platinum Edition (Gemodde ViVo) a 489 Euro

of de

XFX 6800 GT a 447 Euro ...

Ik wou gister me 6800 ophalen maar plots stond de TPG voor de deur met de ViVo :P ;)
Wat zeggen jullie ?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

SmokeyTheBandit schreef op 07 juli 2004 @ 08:17:
Jongens een eerlijke mening gevraagd aub als je kijkt naar het doel gamen :

X800 XT Platinum Edition (Gemodde ViVo) a 489 Euro

of de

XFX 6800 GT a 447 Euro ...

Ik wou gister me 6800 ophalen maar plots stond de TPG voor de deur met de ViVo :P ;)
Wat zeggen jullie ?!?!?!
Dus die X800XT PE is een door die winkel gemodde pro ofzo? Ik zou er dan wel rekening mee houden dat je er goede garantie bij krijgt. :+ Maar voor die prijzen (ookal ben ik een heel klein beetje Nvidia fan :P ) zou ik toch voor de XT gaan. :)
(Ik persoonlijk zou eigenlijk wachten tot die GT gewoon de normale prijs heeft, maar omdat jij NU moet kiezen... :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Tyranium op 07-07-2004 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:16
Als je weet dat je mod een goeie kans van slagen heeft zou ik voor de Vivo gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, als je er zeker te weten een X800XT van kan maken dan zou ik geen twijfel hebben, dan zou ik voor die Vivo gaan. Blijft het een Pro dan zou ik de GT nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 07-07-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zou de GT nemen, je kan lullen wat je wilt, het blijft een Pro, en daarvoor is die gewoon duur, plus dat ik me na die mod amper kan voorstellen dat je nog bij de fabriek kan aankloppen om garantie indien nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 07-07-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep maar eens gemaild naar SallandAutmatisering:
Mail van Salland om 09:39 uur:Goedemorgen,

Wij hebben de XFX geforce 6800 GT op voorraad gehad, maar deze is helaas al weer uitverkocht.

Wij verwachten wel eind deze week de XFX Geforce 6800 Ultra binnen.

De Asus kaarten hebben wij nog niet binnen gehad en de levertijd daarvan is ook langer als 2 weken.

Met vriendelijke groet,

R. Klink
Salland Automatisering
Langer dan 2 weken dus.
Computer-cash-and-Carry (een filiaal in Duitsland) krijgt de GT en de Ultra van Asus binnen op 13 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
ik heb zojuist de XFX 6800 GT binnengehad en heb hem maar meteen een 3dmarkje laten draaien:

resultaat: 10942

niet mis lijkt me :)

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2744232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Sjah schreef op 07 juli 2004 @ 13:18:
Ik zou de GT nemen, je kan lullen wat je wilt, het blijft een Pro, en daarvoor is die gewoon duur, plus dat ik me na die mod amper kan voorstellen dat je nog bij de fabriek kan aankloppen om garantie indien nodig.
Volgens mij merk je helemaal niets van die mod bij de X800Pro ViVo aangezien het puur om een biosflash gaat. De ViVo's zijn gewoon gerebatchte XTs. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

BlowFish schreef op 07 juli 2004 @ 14:23:
ik heb zojuist de XFX 6800 GT binnengehad en heb hem maar meteen een 3dmarkje laten draaien:

Zeker niet, en op default neem ik aan?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

GT2 - Battle of Proxycon 87.6 fps
GT3 - Troll's Lair 74.2 fps
GT4 - Mother Nature 59.9 fps

Nice...

60 FPS is mother nature... dat is zeker best aardig.

Trolls lair op die snelheden is ook niet slecht...

Yup de nieuwe generatie kaartjes heeft het duidelijk in zich om technisch gezien extreem veel te kunnen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Best mooie score.

Als ik hem compare met mijn X800 Pro normale score (en 1,8Ghz AMD) dan merk ik dat jij vooral in de 1ste test veeel sneller bent, de 2de en 3de test ben je net iets sneller, terwijl ik in de 4de test zo'n 20fps sneller ben.

Beide kaarten lijken dus zn sterke punten te hebben.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

Tyranium schreef op 06 juli 2004 @ 20:18:
[...]

In de tweakers.net review stond dat de xfx koeler wel veel (of teminste meer dan de andere merken) geluid maakt....
Kan jij gewoon een kaart installeren en gebruiken en dan toch maar omruilen omdat ie niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 90323 schreef op 07 juli 2004 @ 14:51:
[...]

Kan jij gewoon een kaart installeren en gebruiken en dan toch maar omruilen omdat ie niet bevalt?
ik heb de GT die is iig een stuk kleiner gebruikt ook slechts 1 slot, en qua geluid productie heb ik nergends last van :) beestje presteert uitstekend in farcry nu patch 1.2 nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb toch gekozen voor de GT guys deze heb ik nu ook in huis :)

Aangezien ik ook een nforce 3 250 gebaseerd mobo draai werkt dit toch ff lekkerder voor nog minder hebt ik een id :)
De non ultra die ik had draaide wel standaard bijna 11 000 3d marks 2003 en deze moet wel rond de 14k komen met mijn sysje :D ;)
En ook met het oog op eye candy en PS 3.0 en de kommende games :)

Zal straks even de pix uppen :)

[ Voor 16% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-07-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
CJ schreef op 07 juli 2004 @ 14:26:
[...]

Volgens mij merk je helemaal niets van die mod bij de X800Pro ViVo aangezien het puur om een biosflash gaat. De ViVo's zijn gewoon gerebatchte XTs. 8)
Dat weet ik wel, maar voor Ati blijft het een Pro, en dan vindik 450 een leuke max., maar nee deze zaak levert hem voor minimaal 40 meer, zonder dat je zeker bent van garantie (stel hij geeft geen beeld: moet je dan die Pro met een Xtbios terugsturen? terug flashen zal een beetje moeilijk gaan he?)
Noem me een zeikerd, maar voor 490 willik geen product waar ik bedenkingen bij heb (al zijn het maar kleine bedenkingen).

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 07-07-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stop je een pci videokaart van 5 euro in je pc en flashed je x800 zo terug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

SmokeyTheBandit schreef op 07 juli 2004 @ 15:14:
Ik heb toch gekozen voor de GT guys deze heb ik nu ook in huis :)

Aangezien ik ook een nforce 3 250 gebaseerd mobo draai werkt dit toch ff lekkerder voor nog minder hebt ik een id :)
De non ultra die ik had draaide wel standaard bijna 11 000 3d marks 2003 en deze moet wel rond de 14k komen met mijn sysje :D ;)
En ook met het oog op eye candy en PS 3.0 en de kommende games :)

Zal straks even de pix uppen :)
heb je een Asus GT ???? en heb je een 6800 non ultra gehad? Wist ik niet. Post je ervaringen eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
hier verder aub --> [rml][ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 6[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-07-2004 16:46 ]

www.google.nl

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Mag ik vragen waar jij dat bios download?
ik zoek nl. een NV40 6800 Ultra bios voor mijn NV40 6800GT kaart.

signature

Anoniem: 44568

dupke30, wat aan bovenstaande reply begrijp je niet?

[rml][ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 6[/rml] daar verder dus...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.