De islam kan uw vrijheid schaden
Ik kon met de standaard ati / omega drivers altijd alles instellen. en de T42 heeft toch echt een 9600. Dus ff non ibm drivers proberen (De T42P heeft een ATI Fire GL T2 dat het daarmee niet lukt snap ik dus nog wel, maar je zegt alleen T42
ik bedoel dus niet een universele converter of een 12>240 V omvormer, maar een egte ibm car adapter
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

[ Voor 98% gewijzigd door Roberto op 30-10-2004 22:00 ]
al op twee dezelfde routers het geval
compatibility of bug?
one more thing...
Vermeld gaarne welke versie van de Thinkpad T42 je hebt, zit er een A/B/G kaart in ?? Dan zit het waarschijnlijk in je netwerkinstellingen. Start--> Instellingen--> Netwerkverbindingen--> IBM A/B/G kaart en dan eigenschappen. In een van de tabs staan de instellingen, check deze even.MLO2 schreef op 02 november 2004 @ 17:30:
probleem.. 54mbps linksys router.. maar laptop zegt 11mbps.
al op twee dezelfde routers het geval
compatibility of bug?
Suc6
kan verder niets vinden in de instellingen.

one more thing...
Suc6
Nee maar je interne netwerk is wel 100mbitmkrgoede schreef op 03 november 2004 @ 09:05:
Weet je dan wel zeker dat de router ook op 54 Mbps staat ?? Check de instellingen van de router even, deze staan meestal standaard op 11 Mbps. Alleen even tussen haakjes, je hebt toch niks aan die 54 Mbps want 11 Mbps haal je toch al niet aangezien het snelste abo op dit moment zo rond de 7 a 8 Mbps zit.
Suc6
Anyway, ik heb een IBM X40 en die heeft ook een A/B/G nic en die werkt perfect tussen 4 A 5Ghz netwerken, 2 11mbit netwerken en 4 54mbit netwerken.
Het moet dus wel een instellingsfout zijn.
Anders mail je linksys, maar dat dit echt een bug zou zijn geloof ik niet 123
[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 03-11-2004 09:24 ]
one more thing...
Het is dezelfde kaart als je bij ibm kunt kopen (intel pro 2200 geloof ik) maar de hardware check van ibm slikt 'm niet
edit: het is deze maar dan dus zonder ibm-stickertje.
[ Voor 18% gewijzigd door boekel op 12-12-2004 00:32 ]
Verwijderd
Nee helaas niet, ik heb het namelijk ook geprobeerd om een niet ibm (dell) minipci kaartje te installeren in mijn T30 en kreeg de zelfde melding.Boekel schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:30:
Weet iemand of het mogelijk is een minipci te installeren welke niet van ibm afkomstig is? Ik heb een Intel Pro bg 54 Mb gekocht en krijg de melding 'unauthorised minipci networkcard installed, power down and remove card'.
Het is dezelfde kaart als je bij ibm kunt kopen (intel pro 2200 geloof ik) maar de hardware check van ibm slikt 'm niet(oude tijden lijken wel te herleven zo, alleen harware van hetzelfde merk accepteren). Oja verder wel een top-apparaat (heb een T40).
Moet je eens op http://forum.thinkpads.com kijkenBoekel schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:30:
Weet iemand of het mogelijk is een minipci te installeren welke niet van ibm afkomstig is? Ik heb een Intel Pro bg 54 Mb gekocht en krijg de melding 'unauthorised minipci networkcard installed, power down and remove card'.
Het is dezelfde kaart als je bij ibm kunt kopen (intel pro 2200 geloof ik) maar de hardware check van ibm slikt 'm niet(oude tijden lijken wel te herleven zo, alleen harware van hetzelfde merk accepteren). Oja verder wel een top-apparaat (heb een T40).
Daar staat een guide hoe je je register kunt aanpassen zodat je wel een non ibm mini-pci kaartje kunt gebruiken
Succes!
[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 12-12-2004 13:34 ]
Bedankt!! heb via dat forum de volgende site gevonden:RS_003 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:33:
[...]
Moet je eens op http://forum.thinkpads.com kijken
Daar staat een guide hoe je je register kunt aanpassen zodat je wel een non ibm mini-pci kaartje kunt gebruiken
Succes!
http://jcnp.pku.edu.cn/~shadow/1802/
Waar het progje 'no-1802.com' opstaat, dat moet je onder dos laten draaien en het werkt!!
Het grootste probleem bleek het in dos opstarten te zijn waar ik m'n oude trouwe windows-ME installatieschijf voor kon gebruiken (enige waar die cd uberhaupt goed voor is geweest
Geen probleemBoekel schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:47:
[...]
Bedankt!! heb via dat forum de volgende site gevonden:
http://jcnp.pku.edu.cn/~shadow/1802/
Waar het progje 'no-1802.com' opstaat, dat moet je onder dos laten draaien en het werkt!!
Het grootste probleem bleek het in dos opstarten te zijn waar ik m'n oude trouwe windows-ME installatieschijf voor kon gebruiken (enige waar die cd uberhaupt goed voor is geweest)
Ik was blij dat dit hielp, want anders moest ik via ibm 100 euro bovenop de normale prijs betalen ...

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?
[edit]
Nu ik toch bezig ben, bij Apparaatbeheer heb ik 'PCI Device' en 'USB-Controller' staan als ongeïnstalleerd apparaat, ik heb ondertussen uitgevonden dat er voor usb geen drivers zijn voor w2k / wsp, weet iemand of ik wellicht verkeerd zoek bij ibm of iets anders fout doe?
ok nog één vraag; is het niet ergens mogelijk om bij ibm 'driverpacks' of iets dergelijks te downloaden? het is nogal een karwij om alle drivers los de downloaden...
[ Voor 40% gewijzigd door boekel op 17-12-2004 01:46 ]
Ik kon op de IBM zijn anders gewoon op de download pagina alles downloaden wat ik wouBoekel schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:37:
Ik heb nu windows 2000 geïnstalleerd op m'n T40 en als ik winamp gebruik heb ik last van een erg hoge load, dit had ik eigenlijk al met windows xp als ik geluiden afspeelde dat dat erg hakkelig ging. Die hoge load zou op zich geen probleem zijn maar het is zelfs zo dat het geluid hapert...
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?
[edit]
Nu ik toch bezig ben, bij Apparaatbeheer heb ik 'PCI Device' en 'USB-Controller' staan als ongeïnstalleerd apparaat, ik heb ondertussen uitgevonden dat er voor usb geen drivers zijn voor w2k / wsp, weet iemand of ik wellicht verkeerd zoek bij ibm of iets anders fout doe?
ok nog één vraag; is het niet ergens mogelijk om bij ibm 'driverpacks' of iets dergelijks te downloaden? het is nogal een karwij om alle drivers los de downloaden...
http://www-1.ibm.com/supp...US&cs=utf-8&cc=us&lang=en
Deze link is voor de X40... maar je zult vast ook wel de T40 link kunnen vinden
Ik ga er vanuit dat je er nu wel komt ?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Een IBM thinkpad is superieur aan een "merk" zoals Alpha. De mensen die voor een IBM thinkpad gaan letten niet op de prijs, maar gaan voor duurzame kwaliteit met top service. Zo worden alleen Thinkpads gebruikt door astronauten in de ruimte, omdat ze niet kapot te krijgen zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 13:24:
Is de Alpha 2500 niets voor je? vergelijkbare specs ong maar betere videokaart en goedkoper...
Verwijderd
1 Groot nadeel van die thinkpads is: Probeer er nog maar eens een redelijke prijs voor te krijgen.
Ik probeer al 1 maand mijn IBM X40 te verkopen. Nieuwprijs 2400 euro. Ik krijg er echt niet meer dan 1100 euro voor.
En daar doe ik het echt niet voor. 1700 euro is het laagste wat ik wil gaan voor een laptop die 19x is aangeweest. En verder nooit is gebruikt.
Maargoed, dan mekkeren die n00bs dat ze dan wel een medion kopen...

Verwijderd
Verwijderd
T42 en de (en in mindere maten de T41) hebben een bug dat de fan soms zomaar aanslaat en dan niet meer uit gaat. Totdat je hem uitzet of in standby gooit.Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:10:
Jongens, als student krijg ik deze laptop voor iets van 1800 €! En mijn vraag ging ook helemaal niet over het geld, maar over de geluidsproductieDus als iemand daar wat over kan vertellen?
Verder gaat voor de fan minder hard gaat draaien de fan 5 sec op volle toeren draaien.
Maar ik kon er igg wel mee leven (hoewel ik nu natuurlijk een X40 heb) toen ik hem had.
Ze zijn igg een stuk stiller dan menig DTR
Dan koop jij toch lekker een Acer of een of de ander 2e rangs merk? En dan spreken we elkaar nog wel als de laptop 2 of 3 jaar oud isVerwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:55:
500 euro meer voor een behuizing + service lijkt me wat overdreven
[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 01-01-2005 19:52 ]
Rs_003 ik ben het met je eens. Maar ik denk dat je het eerst moet meemaken. Voor mijn Acer dacht ik ook dat dat verschil nooit zo groot kon zijn...RS_003 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:51:
[...]
Dan koop jij toch lekker een Acer of een of de ander 2e rangs merk? En dan spreken we elkaar nog wel als de laptop 2 of 3 jaar oud is
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
En die bug is nog steeds niet verholpen met een bios update ofzo? Lijkt mij best irritant namelijk. Ik had de T42 gekozen omdat ik de verhouding performance/size daar het beste vond. Hoe bevalt de X40 jou, is die nog stiller? En verder hoe is de performance daarvan, zou je er bijvoorbeeld Maya op kunnen draaien.RS_003 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:51:
[...]
T42 en de (en in mindere maten de T41) hebben een bug dat de fan soms zomaar aanslaat en dan niet meer uit gaat. Totdat je hem uitzet of in standby gooit.
Verder gaat voor de fan minder hard gaat draaien de fan 5 sec op volle toeren draaien.
Maar ik kon er igg wel mee leven (hoewel ik nu natuurlijk een X40 heb) toen ik hem had.
Ze zijn igg een stuk stiller dan menig DTR
[...]
Dan koop jij toch lekker een Acer of een of de ander 2e rangs merk? En dan spreken we elkaar nog wel als de laptop 2 of 3 jaar oud is
Ik denk dan aan dit model: http://www.campuskorting....VOfu5L2f&saArticle[ID]=86
Als ik dit lees, is hij niet echt geschikt voor wat ik ermee wil doen: photoshop, maya, autocad
http://hardware.earthweb.com/computers/article.php/3342851
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 20:45 ]
Tja vergelijk hem met een p4 2.4ghz met een gf 2 gts ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:40:
[...]
En die bug is nog steeds niet verholpen met een bios update ofzo? Lijkt mij best irritant namelijk. Ik had de T42 gekozen omdat ik de verhouding performance/size daar het beste vond. Hoe bevalt de X40 jou, is die nog stiller? En verder hoe is de performance daarvan, zou je er bijvoorbeeld Maya op kunnen draaien.
Ik denk dan aan dit model: http://www.campuskorting....VOfu5L2f&saArticle[ID]=86
Als ik dit lees, is hij niet echt geschikt voor wat ik ermee wil doen: photoshop, maya, autocad
http://hardware.earthweb.com/computers/article.php/3342851
Niet echt een 3D laptop nee.
Maar wel extreem stil
Zelfs met de fan @ fullspeed moet ik goed luisteren wil ik hem horen
En tijdens normaal gebruik draait de fan niet of maar @ 25% speed. Dan is hij echt onhoorbaar.
Mja, daarom is deze laptop ook zo duur
Jullie weten nog wel dat ik er 1 probeer te verkopen he?
Owja, en de bug is nog niet opgelost, en krijgt men ook niet opgelost. Dit speelt al meer dan 1 jaar. Kijk anders maar eens op het IBM thinkpad forum, heel soms konden users het oplossen door het replacen van de fan of moederbord maar ongv 96% is nooit van het probleem afgekomen. Ik erger me er echter niet echt aan, en zou zo mijn X40 willen ruilen tegen een T42 of T41P
[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 01-01-2005 21:03 ]
Iemand anders dit probleem / een oplossing ervoor?
one more thing...
valt wel mee, ik heb zelf een compal en daarmee merk ik geen verschil met die van em vriendin(die heeft een t42).Hoedje schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:56:
[...]
Rs_003 ik ben het met je eens. Maar ik denk dat je het eerst moet meemaken. Voor mijn Acer dacht ik ook dat dat verschil nooit zo groot kon zijn...
alleen het lampje mis ik eigelijk, voord e rest is het ook wel geil om vanuit die fios te fokken, maar verder zou ik niet willen ruilen met wat ik nu heb
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Je liegt misschien niet, maar er is iets mis met je oren. Als de fan voluit draait maakt ie lawaai. Niet irritant en nog steeds minimaal in verhouding met de koelcapaciteit (voor zover ik dat in kan schatten natuurlijk) maar dan hoor je hem zeker. Gelukkig heb ik dit met mijn gebruik na genoeg nooit gehad. (De enige kans dat je het hoort lijkt wel een gecrasht programma wat 100% CPU vreet voor een poosje)RS_003 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:00:
Zelfs met de fan @ fullspeed moet ik goed luisteren wil ik hem horenEn dan lieg ik niet.
Ik heb 3 jaar met een Toshiba Sattelite Pro 4600 intensief gewerkt en deze IBM is echt een verademing. Een ontzettend degelijk fijn apparaat, maar het gebrek aan slechte geluiden in dit topic zegt opzich vrij veel.
|_____vakje______|

Nou ik bedoel meer in mijn werkomgeving. (Mijn excuus dusCyberSnooP schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:39:
[...]
Je liegt misschien niet, maar er is iets mis met je oren. Als de fan voluit draait maakt ie lawaai. Niet irritant en nog steeds minimaal in verhouding met de koelcapaciteit (voor zover ik dat in kan schatten natuurlijk) maar dan hoor je hem zeker. Gelukkig heb ik dit met mijn gebruik na genoeg nooit gehad. (De enige kans dat je het hoort lijkt wel een gecrasht programma wat 100% CPU vreet voor een poosje)
Ik heb 3 jaar met een Toshiba Sattelite Pro 4600 intensief gewerkt en deze IBM is echt een verademing. Een ontzettend degelijk fijn apparaat, maar het gebrek aan slechte geluiden in dit topic zegt opzich vrij veel.
Als ik thuis in mijn kamer om 2 uur s'nachts nog aan het werk ben en ik ben alleen thuis. Ja dan hoor ik hem. Maar hij is zeer zeker een heel stuk stiller dan alle andere laptops die ik hier heb gehad.
De T41 is ook best stil, maar de T41P was geloof het stilste. (die heeft nml een andere fan, de "long fan" zoals ze hem @ thinkpads.com noemen
donald_dick schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:10:
welke idioot het ooit gedacht dat je spiers aande onderkant moet maken en dan nog eens richting beneden
de t42 heeft zijn spreaks aan de voorkant van de laptop, maar hij loopt rond af, waardoor het geluid uit de speakers naar bendene 'geblazen'word, zodat je als je hem bijv. op bed hebt niks meer hoord
welke idioot luistert er nou naar de laptop speakersdonald_dick schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:10:
welke idioot het ooit gedacht dat je speakers aande onderkant moet maken en dan nog eens richting beneden
zet een koptelefoon op
one more thing...
gezellgi als je met je vriendin in bed ligtMLO2 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:21:
[...]
welke idioot luistert er nou naar de laptop speakers(nofi)
zet een koptelefoon op
maar ik vind het een GROOT mispunt
Om terug te komen op de wizkids die hem te duur vinden en dat vreemd vinden voor deze behuizing :
1. allereerst is de behuizing van titanium wat hem lichter maakt dan menig ander maar tegelijkertijd vele malen sterker.
2. er zij iemand dat de hardware die erin zit niet bijzonder is, sorry maar zeg dan niets als je het niet weet ! Allereerst zijn de videokaarten afgewerkt met koper voor een goede en koele verwerking. Dit zit haast in geen enkele andere laptop ! Daarnaast gebruikt men de beste TFT monitoren ( speel maar een DVD, is haarscherp ! ), zit er een zeer goede Philips A/B/G kaart in, zij de toetsenborden beter dan elke andere laptop, je merkt haast geen verschil met een normaal toetsenbord en zijn alle onderdelen zeer netjes verwerkt op het moederbord.
3. De laptops zijn getest door Nasa, TU Delft en TU Eindhoven en allen vonden hem zeer deugdelijk ! Bij de laatste test in PC Mag is hij dan ook als beste getest ! Men vond hem alleen een beetje duur, maar men koos wel 1 van de duurste modellen a 5000 eur.
Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben
Right on!mkrgoede schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:03:
Nee maar hij wil weten of de T42 van Campuskorting stil genoeg is en dat is ie absoluut. Hij maakt minder geluid dan menig ander merk. Je zou dan ook een prima laptop hebben, ik kan het weten want heb hem zelf ook bij campuskorting gekocht.
Om terug te komen op de wizkids die hem te duur vinden en dat vreemd vinden voor deze behuizing :
1. allereerst is de behuizing van titanium wat hem lichter maakt dan menig ander maar tegelijkertijd vele malen sterker.
2. er zij iemand dat de hardware die erin zit niet bijzonder is, sorry maar zeg dan niets als je het niet weet ! Allereerst zijn de videokaarten afgewerkt met koper voor een goede en koele verwerking. Dit zit haast in geen enkele andere laptop ! Daarnaast gebruikt men de beste TFT monitoren ( speel maar een DVD, is haarscherp ! ), zit er een zeer goede Philips A/B/G kaart in, zij de toetsenborden beter dan elke andere laptop, je merkt haast geen verschil met een normaal toetsenbord en zijn alle onderdelen zeer netjes verwerkt op het moederbord.
3. De laptops zijn getest door Nasa, TU Delft en TU Eindhoven en allen vonden hem zeer deugdelijk ! Bij de laatste test in PC Mag is hij dan ook als beste getest ! Men vond hem alleen een beetje duur, maar men koos wel 1 van de duurste modellen a 5000 eur.
Zat pas nog naar de tv te kijken. Zie ik die nederlandse vent in het ruimte station. Ik zo like, hey daar staat mijn laptop

Maargoed, ontopic.
Wat je zegt klopt helemaal, vandaar dat je mij ook geen andere laptop meer zult zien kopen.
IBM only, het enige merk waar ik dan nog een beetje respect voor kan opbrengen is Sony
Die TR 2's zijn wel erg gaaf. En mijn baas heeft een PGZ-1 (ofzo) en die is moet ik zeggen dat die toch ook wel erg degelijk is.
Verwijderd
Kijk hier heb ik nou echt wat aanmkrgoede schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:03:
Nee maar hij wil weten of de T42 van Campuskorting stil genoeg is en dat is ie absoluut. Hij maakt minder geluid dan menig ander merk. Je zou dan ook een prima laptop hebben, ik kan het weten want heb hem zelf ook bij campuskorting gekocht.
Zal ik mijn X40 behouden, of een dikkere T42 kopen?
Zit trouwens best veel verschil tussen een T41 en T42
Zie deze pic:

En veel succes met je nieuwe laptop, je zult er absoluut niet ontevreden over zijn !
Mocht je vragen hebben als je hem hebt of dingen niet begrijpen laat het me dan weten
suc6
-*snip*-mkrgoede schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:03:
Is idd een behoorlijk dilemma jah ! Er zit ook een behoorlijk verschil tussen T41 en T42 mede doordat de T42 een 15" (kan) hebben en de T41 altijd een 14" scherm heeft
En veel succes met je nieuwe laptop, je zult er absoluut niet ontevreden over zijn !
Mocht je vragen hebben als je hem hebt of dingen niet begrijpen laat het me dan weten
suc6
De T42 is er ook in 14" Maar het model wat ik kan kopen is idd 15"
Mijn voorkeur gaat echter naar de T41P met zijn 1400x1050 SXGA 14" scherm @ 2.2kg ipv 15" 1400x1050 2.5kg (ik heb deze al 1x gehad voor een tijdje)
[ Voor 40% gewijzigd door Roberto op 05-01-2005 13:05 . Reden: toch maar ff wat weg gehaald ]
Verwijderd
Mijn doos van de X40 was zo klein dat ik hem nog wel in een beetje grote rugzak kwijt kon, maar de doos van een T4x kun je wel met beide handen dragen, de doos is ook niet zwaar. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Zorg er wel voor dat hij in een zakje ofzo zit. Want als een groep jongeren ziet dat jij met een laptop van 2+k over straat loopt kan dat mogelijk tot problemen leiden ...Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:15:
Hoe groot is de doos waar de laptop in zit, is die een beetje te vervoeren in de trein? Ik heb voor de laptop zelf al wel een targus notebook backpack gekocht, maar ik wil eigenlijk ook wel de doos meenemen
Verwijderd
Haha, ja daarom had ik maar even zon notebook backpack gekocht. En dan de doos in een plastic zakRS_003 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:28:
[...]
Mijn doos van de X40 was zo klein dat ik hem nog wel in een beetje grote rugzak kwijt kon, maar de doos van een T4x kun je wel met beide handen dragen, de doos is ook niet zwaar. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Zorg er wel voor dat hij in een zakje ofzo zit. Want als een groep jongeren ziet dat jij met een laptop van 2+k over straat loopt kan dat mogelijk tot problemen leiden ...

suc6
Verwijderd
De doos is dus niet echt de moeite waard om te bewaren. Dan stop ik alles lekker in mn nieuwe rugzakmkrgoede schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:54:
De doos is idd gelukkig niet zo groot en zeer licht, sterker nog toen ik de doos kreeg dacht ik : heb ik hier 2000 euro voor neergeteld ?? in de doos zit ook niet veel, tel stekker, adapter, boekje en de laptop. Moet makkelijk mee te nemen zijn. Kijk idd alleen wel uit en ga er niet zo mee over straat. Er staat namelijk wel groots IBM op de doos maar ik denk dat ze daarvoor bij campuskorting wel een oplossing hebben
suc6
mijn compal is ook stil, die hoor je ook niet in word, alleen als ik FarCry speel:Pmkrgoede schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:03:
Nee maar hij wil weten of de T42 van Campuskorting stil genoeg is en dat is ie absoluut. Hij maakt minder geluid dan menig ander merk.
hijs net zo licht als me compal, maar die heeft geen titanium laagje:p1. allereerst is de behuizing van titanium wat hem lichter maakt dan menig ander maar tegelijkertijd vele malen sterker.
de mijne ook, so what?2. er zij iemand dat de hardware die erin zit niet bijzonder is, sorry maar zeg dan niets als je het niet weet ! Allereerst zijn de videokaarten afgewerkt met koper voor een goede en koele verwerking.
true, but so not true, hijs idd de scherpste beeldscherm die ik ooit gezien hebt, maar als er licht op schijnt dan is ie waardeloosDit zit haast in geen enkele andere laptop ! Daarnaast gebruikt men de beste TFT monitoren ( speel maar een DVD, is haarscherp ! )
A is heel leuk, maar in nederland kom je het nergens tegenzit er een zeer goede Philips A/B/G kaart in,
stomme opmerking, er zit helemaal geen WinKey opzij de toetsenborden beter dan elke andere laptop, je merkt haast geen verschil met een normaal toetsenbord

en de FN knop zit rechtsonder waar normaal de Control knop zit

echt te stom voor woorden
ja en as je zelf wat wil vervangen lukt dat nieten zijn alle onderdelen zeer netjes verwerkt op het moederbord.
als ze zeggen dat Nokia telefoons deugdelijk zijn, dan koop jij een nokia?3. De laptops zijn getest door Nasa, TU Delft en TU Eindhoven en allen vonden hem zeer deugdelijk !
de reden waarom TUD hem heeft in hun pilot, is dat IBM veel met hun samenwertk(lees studentjes steelt)
Allereerst zou ik zeggen, toets eens google eens in : reviews Thinkpad T42 en lees wat men schrijft. Gelukkig is daarin iedereen het wel eens, een de universiteiten hadden de keuzen uit 5 verschillende merken laptops dus je argument slaat nergens op. Daarnaast heeft de NASA hem dan ook om deze reden gekozen ?? Daarnaast levert IBM 3 jaar garantie op zijn modellen, een unicum in de markt. En lees de laatste PCMAG eens, er wordt verteld dat de laptop met kop en schouders boven de anderen uitsteekt.
Alleen uhh je mag ook gewoon vertellen dat je het geld niet hebt of uit zou willen geven voor een Thinkpad T42 hoor.....
Eerste indruk is aardig positief! Ik denk dat ik hem ook wel had overwogen als ik prive een laptop zou (willen) aanschaffen
[ Voor 8% gewijzigd door fetcher op 05-01-2005 22:21 ]
nee hoezo? ik discusier alleen maar?mkrgoede schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:14:
Blijkbaar hebben we hier te maken met nogal een gefrustreerd gebruiker.
nee natuurlijk niet, daarom zeiden ze dat 3 keer bij hun open dag bij TI?Allereerst zou ik zeggen, toets eens google eens in : reviews Thinkpad T42 en lees wat men schrijft. Gelukkig is daarin iedereen het wel eens, een de universiteiten hadden de keuzen uit 5 verschillende merken laptops dus je argument slaat nergens op.
?Daarnaast heeft de NASA hem dan ook om deze reden gekozen ??
heb ik ook op me compal, een unicum zeg ik danDaarnaast levert IBM 3 jaar garantie op zijn modellen, een unicum in de markt.
mag ook wel voor de 5000 dollar laptop. en die heb jij en ik en de studenten nietEn lees de laatste PCMAG eens, er wordt verteld dat de laptop met kop en schouders boven de anderen uitsteekt.
ik heb hemzelf en gebruik hem ook dagelijks naast me compal laptop. maar wat me stoorde is dat ik hem niet kon upgraden en dat er laaiend over gedaan wordt terwijl er gewoon dikke minpunten aanzitten die JIJ verdoezeld. dat je jezelf steeds herhaald is ook niet wonderlijk, je hebt gewoon een duur ding gekocht en je wilt ermee patsen, dat doe ik ook, maar ik ben trotser op me zelfgebouwde Compal dan op me IBMAlleen uhh je mag ook gewoon vertellen dat je het geld niet hebt of uit zou willen geven voor een Thinkpad T42 hoor.....
Joy. Die compals zijn lang niet zo stevig als die IBM Thinkpads. Ik heb wat kunnen vergelijken aangezien ik ze beide in handen heb gehad. Overigens is de Asus M2N al een stuk steviger dan de Compals. De IBM Thinkpads zijn dan nog weer een stuk steviger.donald_dick schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:42:
[...]
hijs net zo licht als me compal, maar die heeft geen titanium laagje:p
Ik heb het maar even geprobeerd met het TFT scherm. Druk op de achterkant en je ziet op de voorkant van die kringen. Tot nog toe is de IBM Thinkpad die ik in de handen heb mogen houden de 1e laptop waarbij ik niet die achterkant kon indrukken om die kringen te verkijgen.
En als er licht op mijn CRT schijnt dan zie ik ook niks meer. Op moment dat er licht op valt is geen enkel scherm te lezen.[...]
true, but so not true, hijs idd de scherpste beeldscherm die ik ooit gezien hebt, maar als er licht op schijnt dan is ie waardeloos
Je hebt trouwens wel 2 typen schermen bij de IBM's: de gewone normale en de flexview versies.
Flexview is mooi beeld maar wel weer ghosting, iets wat de normale schermen dan weer niet hebben.
Nergens...niet veel zeg maar[...]
A is heel leuk, maar in nederland kom je het nergens tegen
Ik ken wel een plek waar ze een heel gebouw vol hebben gehangen met mooie 802.11a access points.
Mja, die layout op de IBM's is nou niet bepaald mijn smaak nee. Het wijkt net te veel af van wat de rest ook gebruikt en van de 'normale' toetsenborden.[...]
stomme opmerking, er zit helemaal geen WinKey op![]()
![]()
en de FN knop zit rechtsonder waar normaal de Control knop zit![]()
echt te stom voor woorden
Kwestie van gewenning en dan heb je er ook geen last meer van.
Tja, dat heb je nou eenmaal wanneer je een laptop hebt. Het gaat niet zo makkelijk als met een pc.[...]
ja en as je zelf wat wil vervangen lukt dat niet
Denk even na en dan weet je zelf ook wel te bedenken dat er niet ff in 10 seconden een beslissing wordt gemaakt omdat iemand het ergens heeft gelezen. Zeker niet op grote schaal zoals bij de genoemde organisaties.[...]
als ze zeggen dat Nokia telefoons deugdelijk zijn, dan koop jij een nokia?
de reden waarom TUD hem heeft in hun pilot, is dat IBM veel met hun samenwertk(lees studentjes steelt)
Wensen en eisen lijstjes spelen daar eerder de hoofdrol, dat je daarna een goede deal met een notebookfabrikant/leverancier kunt maken, hartstikke mooi toch.
Nu is het helemaal niet raar dat IBM dat doet hoor. Bedrijven zijn nogal erg happig om een deal met het onderwijs te sluiten, dat is heel normaal.
Dan bestaat er nog het service plaatje wat er naast hangt. Wat IBM aan biedt vindt je bij heel erg weinig leveranciers. En al helemaal het pakket wat de TUE heeft weten te bedingen.
true true, ik heb het idee dat die een overrijding van ene auto nog overleven, maar hij ziet er ook uit als een blokkendoosppl schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:01:
[...]
Joy. Die compals zijn lang niet zo stevig als die IBM Thinkpads. Ik heb wat kunnen vergelijken aangezien ik ze beide in handen heb gehad. Overigens is de Asus M2N al een stuk steviger dan de Compals. De IBM Thinkpads zijn dan nog weer een stuk steviger.
hier geen last vanIk heb het maar even geprobeerd met het TFT scherm. Druk op de achterkant en je ziet op de voorkant van die kringen.
ik weet niet hoe hard je drukt, maar idd je zal een flinke (behoorlijk harde) tik moeten geven wil je hem brekenTot nog toe is de IBM Thinkpad die ik in de handen heb mogen houden de 1e laptop waarbij ik niet die achterkant kon indrukken om die kringen te verkijgen.
jawel hoor, ik kan me scherm ng gewoon lezen van me compal, en die van me philips brillance 180p ookEn als er licht op mijn CRT schijnt dan zie ik ook niks meer. Op moment dat er licht op valt is geen enkel scherm te lezen.
dat zou ik ff moeten opzoeken, dat weetik niet uit me hoofdJe hebt trouwens wel 2 typen schermen bij de IBM's: de gewone normale en de flexview versies.
Flexview is mooi beeld maar wel weer ghosting, iets wat de normale schermen dan weer niet hebben.
waar, dat zou ik wel eens willen zienNergens...niet veel zeg maar
Ik ken wel een plek waar ze een heel gebouw vol hebben gehangen met mooie 802.11a access points.
klopt, maar ik type dit nu op me compal en dat voel toch weer ff 'vertrouwlijker'aanMja, die layout op de IBM's is nou niet bepaald mijn smaak nee. Het wijkt net te veel af van wat de rest ook gebruikt en van de 'normale' toetsenborden.
Kwestie van gewenning en dan heb je er ook geen last meer van.
jawel, op me compal kan ik bijna alles aanpassen, alleen het moederboard nietTja, dat heb je nou eenmaal wanneer je een laptop hebt. Het gaat niet zo makkelijk als met een pc.
dat zeg ik, vriendjespolitiekDenk even na en dan weet je zelf ook wel te bedenken dat er niet ff in 10 seconden een beslissing wordt gemaakt omdat iemand het ergens heeft gelezen. Zeker niet op grote schaal zoals bij de genoemde organisaties.
Wensen en eisen lijstjes spelen daar eerder de hoofdrol, dat je daarna een goede deal met een notebookfabrikant/leverancier kunt maken, hartstikke mooi toch.
Nu is het helemaal niet raar dat IBM dat doet hoor. Bedrijven zijn nogal erg happig om een deal met het onderwijs te sluiten, dat is heel normaal.
wat de TUE heeft gedaan weet ik niet, kan alleen spreken vannuit de TUDDan bestaat er nog het service plaatje wat er naast hangt. Wat IBM aan biedt vindt je bij heel erg weinig leveranciers. En al helemaal het pakket wat de TUE heeft weten te bedingen.
Verwijderd
Verwijderd
en dat noemt zich laptop specialistVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:39:
Het gaat hier over de IBM T42, dus graag een beetje on topic blijven. Het stoort namelijk om tijdens het lezen over deze laptop steeds wat "ruis" te krijgen over een Compal barebone. Daar heb je al een topic over namelijk...een topic die ik overigens gewoon heb overgeslagen.

en btw, GoT is een Discussieforum, geen aanbidforum, dus de negatieve punten mogen ook besproken worden toch? Iig draagt dit meer bij dan jouw semi leuke grap

[ Voor 19% gewijzigd door donald_dick op 06-01-2005 08:59 ]
De TU/e heeft zo`n 1500 T42`s aangeschaft dit jaar en heeft in de test Toshiba, Acer, Asus, HP, Paradigit en IBM getest. De IBM kwam er het beste af, zeker voor de zwaardere prog`s als Autocad.
Je kan de T42 dichtklappen en erop gaan staan, er is er geen enkele waar dit ook bij mogelijk is.
En waarom zou je een laptop nog willen aanpassen, je kan bij de IBM wel het geheugen en de Harddisk veranderen, ook A/B/G en toetsenbord is mogelijk.
en de T41/P ook.
De T40 echter niet
Daar had ik het niet over.donald_dick schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:44:
[...]
ik weet niet hoe hard je drukt, maar idd je zal een flinke (behoorlijk harde) tik moeten geven wil je hem breken
Een lichte druk op de achterkant wat die kringen op het tft scherm veroorzaakt is niet fijn.
Het betekent dat je je laptop dan goed moet beschermen wanneer je het in een tas doet.
Mensen hebben namelijk de neiging om hun adapter en muis e.d. bovenop het scherm te leggen.
Veel tassen zijn dan net groot, net klein, waardoor er diezelfde lichte druk continu op het scherm staat. Het scherm daarmee breken zul je niet doen, daar is heel veel kracht voor nodig.
Je krijgt echter wel hele lelijke vage, wazige witte plekken op je scherm. Die ga je heeeeel duidelijk zien en dat wil je dus echt niet.
Notebooks gemaakt voor de hele wereld is goedkoper dan per gebied he[...]
waar, dat zou ik wel eens willen zienwant ik snap er nog gen hol van dat ze de A standaard hebben meegenomen en zo hun Centrino centificaat hebben verloren
A wordt veel in de USA gebruikt. Hier in NL is er 1 universiteit die er ook mee werkt.
Vanwege het feit dat het veel in de USA wordt gebruikt zullen ze die A er wel bij hebben zitten.
Mogelijk dat deze combinatie kaart ook beter presteert dan de Intel versie die standaard bij het Centrino platform hoort. Overigens doen wel meer fabrikanten dat.
Hmmm, ik ken alleen een zeer oude notebook van Digital waar het niet kan. De hedendaagse notebooks hebben allemaal de mogelijkheid om het te vervangen.[...]
jawel, op me compal kan ik bijna alles aanpassen, alleen het moederboard niet
Heeft er niets mee te maken. Zo werkt dat nou eenmaal bij grote aantallen.[...]
dat zeg ik, vriendjespolitiek
Onderwijs, bedrijfsleven, waar dan ook en met wat voor product of dienst dan ook.
Als je met 10 man naar het zwembad gaat kun je ook groepskorting krijgen.
Als ik het goed begrepen heb op een ander forum maakt Asus zowel de Apple laptops als die van Sony. Mja, had je een Asus kunnen nemen, had je ook een Apple gehadVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 07:58:
Kijk als we het geld aspect nou even vergeten dan is en blijft die T42 de beste. Ik wilde eerst een powerbook gaan kopen, maar omdat autocad hier niet op draait moest ik toch een windows laptop kopen. De IBM komt als enige met een laptop die kwalitatief net zo goed is als een powerbook. Hij ziet er alleen een klein beetje minder mooi uit, maar ja daar gaat het uiteindelijk niet om. Ik heb nog geen andere laptop kunnen vinden die net zo goed is. Er zijn sony laptops die ook heel goed zijn, maar niet zoo goed
Ik denk dat die IBM zelfs qua build beter (lees steviger) dan de iBook. Powerbooks zijn door hun aluminium behuizing niet bepaald stevig in vergelijking met de iBooks. De powerbook behuizing deukt al wanneer er iets te hard op valt of wanneer je er net wat bovenop legt in een net iets te kleine tas.
Wat betreft build blijven thinkpads toch wel erg de nummer 1. Ze zijn bestendig genoeg met gewoon gebruik, zeker als je ziet hoe sommige studenten er mee omgaan
Ik vraag me af in hoeverre de Paradigit Rocksolid laptop in de buurt komt met die T42.
De rocksolid wordt gebruikt door o.a. de universiteit twente.
In den beginne nog wel, nu niet meer. Asus M6000n/ne serie heeft ook al Gbit aan boord zag ik al wel. Waar je het voor nodig hebt beats me, zelfs in bedrijven wordt er nog gewerkt met 100Mbit. Het is leuk voor over een jaar of 8 ofzo, maar tegen die tijd heb je toch al een nieuweVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:29:
En de T42 heeft een gbit netwerk verbinding wat volgens CNET uniek is voor een laptop
[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 06-01-2005 11:50 ]
acer 1500 heeft het ookVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:29:
En de T42 heeft een gbit netwerk verbinding wat volgens CNET uniek is voor een laptop
Bij mijn HP omnibook was dat het eerste wat het begaf...
nee dat zeg ik net, ik heb ze allebei dus geld speelt geen rolmkrgoede schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:26:
Dat je blij bent met je Compal laptop is uiteraard geen probleem alleen blijkbaar zijn er meer mensen het eens met het feit dat de T42 top of the line is. En alleen een geldkwestie ??
das bullcrap, als alle laptops een P M735 hadden dan was er nauwelijks verschil geweest.De TU/e heeft zo`n 1500 T42`s aangeschaft dit jaar en heeft in de test Toshiba, Acer, Asus, HP, Paradigit en IBM getest. De IBM kwam er het beste af, zeker voor de zwaardere prog`s als Autocad.
ga jij maar op je t42 staan, kijken als ie het houd.. ik doe het niet iigJe kan de T42 dichtklappen en erop gaan staan, er is er geen enkele waar dit ook bij mogelijk is.
En waarom zou je een laptop nog willen aanpassen, je kan bij de IBM wel het geheugen en de Harddisk veranderen, ook A/B/G en toetsenbord is mogelijk.
de wireless is erop gesoldeerd, toetsenboarden ervoor worden niet verkocht dus dan houd het snel op
Verwijderd
Wat is je probleem nou jongen?, met dit soort berichten verpest je de sfeer zo verschrikkelijk. En das jammer, want dit is een fantastisch forum! Komt een beetje door de "smilie" die je gebruikt
Hoe dan ook, ik schrijf ook dat het volgens CNET bijzonder was.(review daarvan is waarschijnlijk ook wel weer gedateerd) Maar mooi dat dat Gbit steeds meer gebruikt gaat worden, nu de netwerken zelf nog upgraden
Even wat onwaarheden brekendonald_dick schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:24:
[...]
nee dat zeg ik net, ik heb ze allebei dus geld speelt geen rol
[...]
das bullcrap, als alle laptops een P M735 hadden dan was er nauwelijks verschil geweest.
[...]
ga jij maar op je t42 staan, kijken als ie het houd.. ik doe het niet iig
de wireless is erop gesoldeerd, toetsenboarden ervoor worden niet verkocht dus dan houd het snel op
In de winkel waar ik IBM's koop heb ik het eens gezien. En dan dus ook niet voorzichtig ofzo
Niks aan de hand. Gewoon weer open gedaan en verder gewerkt...
Geen krasje er op
Wireless kun je wel vervangen, gewoon dmv mini-pci slot
Toetsenborden worden wel los verkocht, anders mag je aan mij en Grrrrrene vragen hoe wij op de duitse T41P een us tobo hebben gekregen.
Idd...offtopic:
Wat is je probleem nou jongen?, met dit soort berichten verpest je de sfeer zo verschrikkelijk. En das jammer, want dit is een fantastisch forum! Komt een beetje door de "smilie" die je gebruikt
En je post @ fok in mijn topic was ook van een zeer hoog niveau...
Ha ha ha, gekocht bij een inkoop actie op school en wil hem met winst verkopen![]()
![]()

/me Denk je igg dat de NASA ze gebruikt, en dat er T42P's en X40's rondzweven in het ISS?
[ Voor 52% gewijzigd door Roberto op 07-01-2005 19:53 ]
Ik heb het de verkoper zelf zien doen dus.....donald_dick schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:24:
[...]
das bullcrap, als alle laptops een P M735 hadden dan was er nauwelijks verschil geweest.
Ha, nou je hebt dus duidelijk geen verstand van computers, als ik alle 5 de laptops naast elkaar zet met dezelfde specs dan zullen er nog zijn die beter scoren. De TU/e en TUD hadden namelijk overal bij het testen dezelfde specs erin zitten, anders kun je niet goed benchmarken.
De T42 won dan ook nog steeds van de andere laptops. En van Paradigit hadden ze de Rocksolit gekozen en das nu ook niet zo`n slechtte...
[...]
Verwijderd
Is uiteraard onze met betonijzer verstevigde versie van de T42...mkrgoede schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:48:
[...]
Ik heb het de verkoper zelf zien doen dus.....
Iedereen tot een kilo of 80 mag een keer, kom maar naar Maastricht.
Discussies zijn uiteraard wel toegestaan op GoT, maar dan moeten ze wel zinvol zijn. Als je toch niet van plan bent om een IBM notebook aan te schaffen, hoef je ook geen discussie erover te beginnen.
Verwijderd
- hoeveel invloed heeft bluetooth (wanneer actief) op de batterijduur
- is de 80 GB schijf ook 5400 rpm (op site staat ata-100, maar niks over rpm)
- hoe groot is de invloed van de 100 Mhz op de batterijduur
Zul je van die 100 Mhz extra power veel merken bij apps als autocad en maya? (of merk je meer van extra geheugen)
ff checken: past dit geheugen in de laptop, heeft iemand dat al eens geprobeerd. (het hoeft toch niet per se "ibm" geheugen te zijn?)
S0D333-06428 Dane-Elec 1 GB Sodimm PC2700 (shop.tweakers.net)
Verwijderd
http://forum.thinkpads.co...s=0&postorder=asc&start=0
Misschien toch maar even wachten dan met kopen T42?!
Dus je kunt er wel op wachten maar de kans is vrij klein, mail ze anders op info@campuskorting.nl
Opvolger voor de T42 van de TuE voor komend jaar dus???Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:27:
Ik zat beetje op www.thinkpads.com te surfen en kwam deze thread tegende IBM T43 begin februari....
http://forum.thinkpads.co...s=0&postorder=asc&start=0
Misschien toch maar even wachten dan met kopen T42?!
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Inderdaad.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:38:
Het is altijd zo verleidelijk om te wachten, maarja, computers ontwikkelen zich nou eenmaal snelIk ga morgen gewoon mn T42 met 1,7 Ghz halen. Voor wat ik met mn laptop wil doen voldoet die T42 ruimschoots. Als ik serieus ga renderen doe ik dat wel op mn desktop
Voor mij zit er ook een T42 in, met hopelijk nog een 14" scherm. En anders dan toch het 15" model. (ter vervanging van mijn eigenlijk nog nieuwe

Maar ik ben best actief @ dat forum. Ik zou zeggen lees het topic maar eens goed
De laptop van Pa, een HP omnibook pentium III geeft driedubbel belabberd geluid om van te gaan huilen..
Is het geluid van deze geluidschip wel aanvaardbaar, of is een externe/pcmcia geluidskaart aan te raden?
Life is not about specs, it is about joy!
Tja extern is altijd beter (zag pas audigy 2 in pcmcia vorm @ mediamarkt rotterdam)bartvl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:28:
Maar hou zit het nou eigenlijk met de geluidskwaliteit als je um aansluit op een externe receiver? (kan niet digitaal toch?)
De laptop van Pa, een HP omnibook pentium III geeft driedubbel belabberd geluid om van te gaan huilen..
Is het geluid van deze geluidschip wel aanvaardbaar, of is een externe/pcmcia geluidskaart aan te raden?
Maar ik als iemand die toch wel erg goede oren heb kan wel zeggen dat de geluidskaart redelijk is.
Het is gewoon een intel dingetje wat standaard op ieder "centrino" intel 855GM / PM moederbord zit.
Wel moet ik zeggen dat alles beter klinkt dan op mijn Acer travelmate 800LCi die een zelfde mobo had (daar had ik ook heel vaak statische tikjes enzo)
Verwijderd
Ik heb gelijk even schone installatie gedaan en hij start nu behoorlijk stuk sneller op. Nu vroeg ik mij af heeft iemand al eens geprobeerd om de image, of unattended install? op die hidden partitie te vervangen met je eigen installatie? Ik kan daar weinig info over vinden.
Hoe lang doen jullie eigenlijk met een volle batterij? Ohja en het viel me op dat er geen finger print reader op deze laptop zat itt tot alle reviews en de brochure die op campuskorting staat. Bij de specs op de site staat idd geen finger print reader, maar ik was er vanuit gegaan dat het standaard was voor dit model
Fingerprint reader is een optieVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:56:
Ik heb inmiddels mn T42Hij is nog mooier dan ik dacht
Je hoort hem wel een beetje, maar het is niet storend. (Na een tijdje hoor ik gelukkig helemaal niks meer, zal wel aan de performance stand liggen) Ik heb in de winkel nog even getest op dode pixels, maar gelukkig was er geen dode pixel te bekennen.
Ik heb gelijk even schone installatie gedaan en hij start nu behoorlijk stuk sneller op. Nu vroeg ik mij af heeft iemand al eens geprobeerd om de image, of unattended install? op die hidden partitie te vervangen met je eigen installatie? Ik kan daar weinig info over vinden.
Hoe lang doen jullie eigenlijk met een volle batterij? Ohja en het viel me op dat er geen finger print reader op deze laptop zat itt tot alle reviews en de brochure die op campuskorting staat. Bij de specs op de site staat idd geen finger print reader, maar ik was er vanuit gegaan dat het standaard was voor dit model
Maar naar wat ik er van hoor is dat de ibm software toch niet zo super geweldig is die samen met de reader moest werken. Dus echt veel gemis is het niet, maar natuurlijk toch jammer
Zou je trouwens wat foto's willen maken van de omvang? en de dikte.
Ik heb alleen nog maar de 14" modellen in mijn handen gehad, en ik ga nu waarschijnlijk zelf ook een 15" kopen maar dit alleen maar uit noodzaak. Het liefst had ik een T41 met 14"
Verwijderd
Het enige wat ik niet snap is dat bij de pre install van IBM, het eerste wat ie gaat doen is de schijf converteren naar NTFS. Waarom niet gewoon gelijk als NTFS formatteren?! Dat snap ik niet helemaal. Het valt me ook op dat mn eigen schone install en stuk sneller is. Was wel een hell om alle drivers bij elkaar te sprokkelen
De fingerprint reader is leuk alleen die wordt alleen op specifieke modellen geleverd en niet op de onderwijsmodellen. Tis ook niet echt een gemis vind ik zelf.
Je kan trouwens bij IBM een verzoek indienen om de software alsnog op CD Rom te ontvangen.
Naar wat ik hoor kost dat 45 euro
(als je belt)
Maargoed, ik vergeef me dan ook altijd op amerikaanse forums
[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 12-01-2005 18:58 ]
Verwijderd
Maar weet je toevallig hoe de factory image op de verborgen partitie kunt vervangen door je eigen image? Lijkt me wel handig namelijk. Of werkt het niet met een image en werken ze met een attended installatie?mkrgoede schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:42:
Ik heb zelf ook gelijk de image eraf geflikkerd en een schone installatie gedaan. Het was idd een aardig werkje om alle drivers dan weer bij elkaar te krijgen maar dat lukt gelukkig wel. Ik vindt het scherm zelf geweldig, ik had eerst een laptop met 1024 x 768 en dit kijkt op 1400 x 1050 toch gewoon een stuk beter. Je moet er alleen wel aan wennen dat het idd wat kleiner is maar ach dat lukt wel.
De fingerprint reader is leuk alleen die wordt alleen op specifieke modellen geleverd en niet op de onderwijsmodellen. Tis ook niet echt een gemis vind ik zelf.
Je kan trouwens bij IBM een verzoek indienen om de software alsnog op CD Rom te ontvangen.
Deels attended. Maar ik heb hem al verziektVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:
[...]
Maar weet je toevallig hoe de factory image op de verborgen partitie kunt vervangen door je eigen image? Lijkt me wel handig namelijk. Of werkt het niet met een image en werken ze met een attended installatie?
Ik had win2k naast mijn xp prof install er op gezet. En nu kan ik niet meer met "the blue buttom" xp prof opnieuw installeren.
Maargoed. Toch maar eens ibm bellen en kijken of ze het in nl wel gratis willen opsturen (dacht dat ze dit niet meer deden omdat je ze zelf kon branden, in mijn geval is dat wel een probleem want ik heb een X40

Je kunt de cd`s gewoon in nederland bestellen bij IBM. Als het goed is moet dit gratis zijn.
Ja dat dacht ik ook.mkrgoede schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:29:
De bestanden die geplaatst zijn door IBM zijn een Image, ik heb deze compleet verwijderd en heb gewoon een nieuwe installatie geplaatst.
Je kunt de cd`s gewoon in nederland bestellen bij IBM. Als het goed is moet dit gratis zijn.
Maargoed, ik zal ze komende week eens bellen. Ik zal het resultaat hier wel posten.
Maar mij staat het toch echt bij dat men het niet meer doet omdat je ze zelf kon branden
Verwijderd
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik wil. (of ik begrijp jou niet, maargoedmkrgoede schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:29:
De bestanden die geplaatst zijn door IBM zijn een Image, ik heb deze compleet verwijderd en heb gewoon een nieuwe installatie geplaatst.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Hey, er zou toch ook een verlichting in het scherm zitten, die als het donker is je toetsenbord verlicht. Of heeft ons model dat ook al niet?!
ik heb het al gevonden! In de bios kun je niks instellen aan het lampje maar met de fn toetsen kun je hem aanzetten. STOER
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 14:40 ]
Klopt.odysseus schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:27:
Voor zover ik begrepen heb hangt het er een beetje vanaf hoe erg je zeurt - het is inderdaad in principe niet meer gratis, maar als jij aankomt met de mededeling dat je niet kan backuppen op een X40 en dat je echt geen brander eraan kunt hangen en zo dan moet het denk ik wel lukken.
Alleen als het kwam door een partitie / hdd fout (dus geen software onder windows) kreeg je het gratis. Anders 45 euro ofzo (er zitten volgens mij geen nederlanders, want echt duidelijk spraken ze niet)
Maargoed, wel erg handig van ibm dat ze dus die opstart zooi gewoon in de boot.ini hadden gezet, die dus overwrited was door win2k setup ... Mogen ze imho wel een melding van maken
Verwijderd
Je kunt het zelf downloaden, z'on 400 MB.IBM Rescue and Recovery™ v2.0 is a suite of self-recovery tools to help you diagnose, get help, and recover your system.
For the end user, IBM Rescue and Recovery helps you stay productive even if the operating system will not boot. Backup and recover your whole system, including operating system, applications, and data, access the Web through a browser, run diagnostics, and much more.
Verwijderd
En dat duurt laaaaangmkrgoede schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:32:
Ik denk niet dat Campuskoring zo snel die T43 zal hebben aangezien de modellen die ze aanbieden specifiek worden geassembleerd voor de Onderwijsmarkt.
Dus je kunt er wel op wachten maar de kans is vrij klein, mail ze anders op info@campuskorting.nl
Begin december gemaild maar geen t 42 of x40 op voorraad. En nog niets van ze gehoord..
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Iemand had in de X40 topic gezegd dat er een inbraak bij Campuskorting is geweest en hele voorraad is geroofd. Dat kan een reden zijn.bombadil schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:14:
[...]
En dat duurt laaaaang
Begin december gemaild maar geen t 42 of x40 op voorraad. En nog niets van ze gehoord..
Maw, ze zijn gewoon verdomde traagVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:43:
[...]
Iemand had in de X40 topic gezegd dat er een inbraak bij Campuskorting is geweest en hele voorraad is geroofd. Dat kan een reden zijn.
Maar als ze reageren doen ze het wel goed.
Als in: Duidelijk
Maar ik geloof dat er problemen zijn met de mailservers die hun gebruiken, want ik krijg ook vaak de e-mails dubbel of 3 dubbel terug

Verzonden op verschillende tijdstippen.
Je kunt imho ook beter bellen.
Verder denk ik niet dat campuskorting (samen met iedere andere nederlandse winkel) de 43 met het 915i chipset zal gaan voeren voor april of mei (ibm is nooit zo snel)
Tevens is ibm ibm niet meer, omdat ze hun pc divisie hebben verkocht aan een chinees bedrijf.
Ze worden na productie in China direct naar NL geshipt en geleverd, mijn T42 was pas 1 week geleden gemaakt.
Mja, dan kunnen ze nog wel terug email ben ik van meningmkrgoede schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:40:
De belangrijkste reden waarom Campuskorting.nl zo traag is, is dat het model zeer populair is en dat IBM problemen heeft om te leveren. Ik moest zelf ook 2 maanden wachten.
Ze worden na productie in China direct naar NL geshipt en geleverd, mijn T42 was pas 1 week geleden gemaakt.
Verwijderd