[TU/e / HSZ laptop 2004/2005] IBM Thinkpad T42 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 12:12
Ik heb er 0.0 last van.
Ik had het echter wel bij mijn 1.8" mini hdd in mijn X40.

Maar die doet het gewoon perfect.

Tevens verkoop ik hitachi's en ik heb het al vanaf de 4200 rpm 4gb disken :)
Dan is het af en toe tik tik.

Ik heb het ook al eens 1 keer mee gemaakt dat hij maar bleef tikken. dit was echter geen defect.
Maar omdat het het persoon erg stoorde heeft hij toen toch een nieuwe van IBM gehad.

Maar mijn 5k80 60gb ben ik best over te spreken, ik hoor hem wel draaien. Maar verder is hij muist stil (Je hoort hem sowieso pas draaien als je in je eentje in een kamer zit die erg stil is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:54:
Ik ben op zoek naar een IBM laptop, omdat ik onder de indruk ben van de constructie, prestaties en de goede berichten.....[knip]
Ik heb zo'n beetje elke IBM verkopende winkel in Nederland gebeld. Het is echt heel moeilijk om ze in het echt te zien te krijgen. Maar je kunt er vanuit gaan dat je een goede laptop koopt, dat is het prettige met deze machines :). Bij Bluelink.nl zijn de IBM's redelijk goedkoop. Volgens mij heb je voor een Euro of 1600 een R51 met een 1400 * 1050 scherm. Voor een T42 betaal je ietsje meer. Kijk maar eens...

Welke model het beste is hangt een beetje af van je wensen. Ik vind de T42 het beste omdat-ie het nieuwste, het dunst en het snelst is. Echter, de batterij gaat niet zo lang mee. Een iets trager model (bijv R51) met een 1024 * 768 scherm heeft weer een langere batterijduur.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 15:52
Ok, redelijk offtopic dit, maar aangezien dit momenteel het enig topic is wat handelt over thinkpads leek het me beter hier te posten dan een hele nieuwe draad te starten...

Het is namelijk zo dat ik sterk overweeg een tweedehands thinkpad t41 met ati mobility radeon 7500 - 32 mb te kopen. (1,5 Ghz p-m, 512 mb ram, enz)

Mijn vraag komt echter vooral hierop neer; zal ik met deze laptop een beetje fatsoenlijk 3ds max kunnen draaien? :? Ik heb google en tweakers al afgezocht zonder een concreet antwoord te vinden.
Echt hele complexe scenes hoeft hij niet aan te kunnen, maar bij het simpelere MAX-werk moet het wel gewoon goed werkbaar zijn.
Ik hoop dat iemand me hier een concreet antwoord op kan geven :) Hoe hij het voor de rest in games enzo doet boeit me niet zo, max is het zwaarste wat ik ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:24
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:51:
Ik heb mezelf er al bij neergelegd onder het mom van "het is toch wel een onwijs mooie laptop". Ik ben benieuwd of je mail terug krijgt. Ik heb in elk geval niets mogen ontvangen en ik schat de kans dat dit nog gebeurt laag in.
Ook ik ben dik tevreden met de laptop. Het enige puntje dat mij toch stoort, vooral in de late uurtjes, is dat de hardeschijf een ellendige, irritante tik-tik-tik geluid produceert. Ja, het betreft inderdaad om de beruchte 5K80 series van Hitachi. Veel verhalen over gelezen op het internet; en het schijnt dat een gebruiker het ook heeft meegemaakt en na een paar dagen het niet meer kan waarnemen (als in 'weg').

Aangezien ik de laptop nu al 1 week intensief heb gebruikt en ik het geluid nog waarneem, vraag ik het me toch af...

Maar goed; de 7200 RPM is vandaag per post binnengekomen en gaat er morgen waarschijnlijk mooi erin. Proberen om die Ultrabay Slim drive te regelen en ik kan de oude HD als 'storage' mooi gebruiken.

Ik laat het hier nog weten hoe het zit met de 7K60 series, ook van Hitachi. Ik mag toch aannemen dat deze niet het irritante tik geluid heeft of hij mag dezelfde weg terug naar Informatique... tenzij ook zij moeilijk gaan doen net zoals Campuskorting, want dan hebben we toch een 'probleempje' 8)7.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:12:
[...]

Ook ik ben dik tevreden met de laptop. Het enige puntje dat mij toch stoort, vooral in de late uurtjes, is dat de hardeschijf een ellendige, irritante tik-tik-tik geluid produceert. Ja, het betreft inderdaad om de beruchte 5K80 series van Hitachi. Veel verhalen over gelezen op het internet; en het schijnt dat een gebruiker het ook heeft meegemaakt en na een paar dagen het niet meer kan waarnemen (als in 'weg').

Aangezien ik de laptop nu al 1 week intensief heb gebruikt en ik het geluid nog waarneem, vraag ik het me toch af...

Maar goed; de 7200 RPM is vandaag per post binnengekomen en gaat er morgen waarschijnlijk mooi erin. Proberen om die Ultrabay Slim drive te regelen en ik kan de oude HD als 'storage' mooi gebruiken.

Ik laat het hier nog weten hoe het zit met de 7K60 series, ook van Hitachi. Ik mag toch aannemen dat deze niet het irritante tik geluid heeft of hij mag dezelfde weg terug naar Informatique... tenzij ook zij moeilijk gaan doen net zoals Campuskorting, want dan hebben we toch een 'probleempje' 8)7.
Nu je het zo zegt had ik in het begin ook zon irritante tik. Was natuurlijk gelijk bang dat ik een brakke schijf had, maar momenteel hoor ik het niet meer. Ik heb drie jaar volledige garantie, dus mocht ie nog eens kapot gaan binnen die drie jaar....

edit:
van campuskorting (was bijna wel te verwachten) niks gehoord, het is net alsof je tegen een muur zit te praten :O

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe claim je die garantie eigenlijk? Het staat bij mij op de bon dat-ie erbij zit, maar ik heb geen certificaat ofzo. (Misschien een beetje een RTFM vraagje dit, maar ik zit momenteel op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:54:
Hoe claim je die garantie eigenlijk? Het staat bij mij op de bon dat-ie erbij zit, maar ik heb geen certificaat ofzo. (Misschien een beetje een RTFM vraagje dit, maar ik zit momenteel op werk).
Nee goed punt, ik vraag 't mij eigenlijk ook af. Is er zoiets als een registratie website bij IBM of een kaartje dat je moet invullen en opsturen om te 'zeggen' dat je 'm hebt gekocht? Ik heb in ieder geval geen kaart of zoiets dergelijks gezien; ik ben overigens ook 'blij' dat ik niet een boekje heb gekregen met daarin 'hoe te werk met Windows XP Home' ofzoiets dergelijks. Doet mij een beetje denken aan die eerste Packard Bell PC, hahaa... wat een tijdperk; maar ik dwaal af :9.

Alhoewel, wat ik mij kan herinneren is dat ik bij mijn Plextor drives ook nooit die kaarten heb ingevuld en/of per post heb opgestuurd... maar goed, ook nooit garantie te hoeven claimen.

Oude Plextor drive begint nu wel kuren te vertonen, slecht CDtjes lezen...
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:19:
Nu je het zo zegt had ik in het begin ook zon irritante tik. Was natuurlijk gelijk bang dat ik een brakke schijf had, maar momenteel hoor ik het niet meer. Ik heb drie jaar volledige garantie, dus mocht ie nog eens kapot gaan binnen die drie jaar....

edit:
van campuskorting (was bijna wel te verwachten) niks gehoord, het is net alsof je tegen een muur zit te praten :O
Hoe lang heeft het zo'n beetje geduurd eer hij 'opgewarmd' was en geen tikjes meer vertoonde? Langer dan 1 week, wellicht 2 weken?

Ik heb verder die Ultrabay Slim drive bij Campuskorting 'geannuleerd'; dat wil zeggen een mailtje gestuurd met de cancellation ervan... Tot nu toe nog niets vernomen, gelezen, gehoord, gesproken. Op een gegeven moment heb ik 't ook wel gehad; dan maar je verzekering ergens anders afsluiten.

Door deze stilte *mag* ik hem niet eens meer afsluiten, sinds ze zeggen dat het binnen 7 dagen gedaan moest worden. Tssk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Om verwarring te voorkomen, een extra post (i.p.v. een edit van mijn vorige).

Ik ben de draad helemaal kwijt wat betreft dead / stuck / lazy pixels. Wanneer is een pixel nu 1 van deze 3? Hoe wordt een pixel genoemd als je de aanwezigheid ervan ziet bij iedere kleur, behalve bij een zwarte achtergrond?

Het is toch zo dat een pixel nooit 'kapot' kan gaan naar verloop van tijd? Dus dat je na, bijvoorbeeld in mijn geval 10 dagen, plotseling een grijs pixel ziet bij iedere kleur achtergrond behalve zwart. Kan dit na verloop van tijd gewoon gebeuren? Verkoper en sommige websites beweren dat dit niet kan, maar ik ben nu helemaal de weg kwijt, gezien ik hier toch echt een kapotte pixel zie (hetzij lazy, hetzij stuck).

Als het goed is ontstaat 1 van deze pixels door een fabrieksfout, een pixel kan de juiste kleur niet aannemen en daarom wordt hij gezien op het scherm. Ik mag toch hopen dat dit wel juist is :9.

Ik hoop dat iemand mij hierover meer opheldering kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ik ben iets heel vreemds tegengekomen met mijn T42 CTO model.

Het betreft het volgende: om de zoveel tijd zie ik af en toe zwarte / witte pixels verschijnen in beeld. Het lijken dan zeer sprekend op dead pixels, aangezien ze zwart / wit blijven ongeacht de achtergrond kleur.

Maar na verloop van tijd verdwijnen ze ook van mijn scherm af, af en toe restart ik de laptop en zodra hij in Windows terug is, is die specifieke pixel dan ook verdwenen... 8)7.

Heb ik nu een slecht scherm te pakken, kan dit kwaad / zijn dit voortekenen van de komst van dead / stuck pixels? Het betreft een 15" @ 1400x1050 resolutie scherm. Komt dit vaker bij IBM schermen voor? Googlen en zoeken geven mij geen resultaten :(.

Ik heb volgens mij ook 1 stuck pixel zitten, hij geeft de originele kleuren donkerder weer / met een donkere grijstint, waardoor deze dus is op te merken. Hopelijk hoef ik mij geen zorgen te maken, ik heb hem pas +- 12 dagen in mijn bezit en wil niet binnenkort met de gebakken peren zitten. Beter nu dan later zeg maar.

edit:

Heb net een test uitgevoerd, een screenshot gemaakt en ook hier komt hij in 'beeld', je ziet de pixel op de screenshot van mijn desktop. Kan ik hieruit concluderen dat het om een driver fout kan gaan? Dat hij mijn videokaart / scherm verkeerd aanstuurt?

[ Voor 12% gewijzigd door InsjaHH op 19-03-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah als je het ook op screenhot ziet is het iig geen dode pixel. Wat het wel is zou ik niet weten, nog nooit meegemaakt. Welke driver heb je, en wellicht spyware?, is maar een wilde gok hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ik had op dat moment de ATI Radeon 9600 drivers geinstalleerd van ATI zelf (Catalyst 5.3) m.b.v. Patje's Mobility patch. Het werkte wel goed en lekker, dat was het niet maar kreeg dus die 'symptomen' om het zo maar te noemen.

Nu ben ik maar voorlopig geswitched naar de drivers van IBM zelf, die op dit moment op de website te verkrijgen zijn. Tot nu toe nog niet zoiets gezien, mocht ik het *wel* zien dan laat ik mijn bevindingen wel hier achter.

Puntje van 'kritiek': toen ik de drivers gebruikte van ATI, kon ik Fn + F7 niet meer gebruiken; het switchen tussen je output, LCD only, LCD + VGA out, VGA out only. Plotseling kan dit nu weer wel ;).

Helaas ben ik met de screenshot ook achter gekomen dat ik hoogstwaarschijnlijk een stuck pixel heb, maar ik kan het niet helemaal plaatsen... wellicht post ik morgen een foto van de 'pixel', misschien zou jij mij kunnen vertellen wat het nu precies is, aangezien in mijn vriendenkring de mensen ook niet zeker van zijn. Gewoon vuiligheid of inderdaad die stuck, grijze pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:55

lonkhuijzen

100% ADH

Er is op de site van IBM een nieuwe software installer uitgekomen.
Werkt een beetje als windows update: zoekt zelf welke updates er zijn e.d.
Erg gemakkelijk dus :)

http://www-307.ibm.com/pc...nt.do?lndocid=SOFT-UPDATE

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heeft er verder iemand last met het installeren van de laatste bios (3.14 NON-diskette),
want bij mij stopt m'n laptop als hij in het upgrade scherm van de bios komt.

Verder alle updates geinstalleerd

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ik heb me er nog niet aan gewaagd, de BIOS update terwijl ik meestal toch up-to-date wil zijn.

Naar wat ik mij nog kan herinneren is dat er geen kritieke verbeteringen zijn gemaakt in 3.14. Ik heb op dit moment ook zoiets, "if it works, why change it"-gevoel. Maar goed, hier heb jij natuurlijk niets aan...

Overigens kan ik nog wel vertellen dat ik af en toe *nog steeds* van mijn "oude" 5K80 5400 RPM schijfje, die nu in de laptop zit als extra opslag in de Ultrabay Slim drive, het beroemde tik-tik-tik geluidje produceert.

In het begin maakte overigens mijn "nieuwe" 7K60 7200 RPM schijfje een hoog, irritant piep geluidje, maar dat tijdperk is nu gelukkig al voorbij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of zijn hier berichten weggegooid?! Er waren berichten over campuskorting die de boel op aan het lichten was, en die zijn nu verdwenen? Ik wilde die brief van die Duitse CEO nog eens lezen.... Ik begin een beetje paranoia te worden, maar dat was toch in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:39:
Ligt het nou aan mij of zijn hier berichten weggegooid?! Er waren berichten over campuskorting die de boel op aan het lichten was, en die zijn nu verdwenen? Ik wilde die brief van die Duitse CEO nog eens lezen.... Ik begin een beetje paranoia te worden, maar dat was toch in dit topic?
Je bent niet gek geworden hoor, ze ontbreken inderdaad...
Maar waarom???

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:52:
[...]

Je bent niet gek geworden hoor, ze ontbreken inderdaad...
Maar waarom???
Jah en zo zonder enige mededeling, beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie op de verwijderde berichten is niet verwijderd. Een beetje slordig vind ik. Nu lijkt het alsof ik tegen mezelf aan het praten was 8)7

Ik heb iig een T42 14,1 inch XGA, besteld en hoop m deze week binnen te krijgen. :P
Naar aanleiding van jullie berichten toch maar afgezien van het CTO model. Het is natuurlijk "bad publicity" voor campuskorting maar ja, ze hadden een kans om uitleg te geven. Deze kans hebben ze helaas laten liggen. Bovendien is hun website nog steeds online. Hoe moeilijk is het nou om de stekker uit de server te trekken of hun host opdracht te geven de site onbereikbaar te maken.

Nu ga ik eens rustig op mn Denkpad wachten. Hopelijk kom ik niet voor "onaangename verassingen" te staan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Overigens, ik heb zojuist m.b.v. een bootable USB stick de Feature Tool van Hitachi weten op te starten en de Acoustic Management enabled (het stond standaard disabled). "Naar horen zeggen" zou dit een mogelijke oplossing zijn tegen het tik-tik-tik geluidje, over het algemeen werken schijven stiller dan gewoonlijk, zonder performance verlies.

Wat betreft het performance verlies heb ik kunnen bevestigen, HDTach gaf mij geen slechtere resultaten dan dat ik eerst had, gewoon hetzelfde / "iets erboven".
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:39:
What the...? Hmmz, inderdaad een beetje vreemd en gezien ik de poster van het mailtje was als quote; ik mag toch ervan uit gaan dat ik niet plotseling gek ben geworden :9. Maar goed, een moderator zal dit vast met goede intenties hebben gedaan en daar sluit ik mij dan maar bij aan.

Voor degene die interesse hebben voor dat mailtje / uitleg; stuur me maar een mailtje of PM.

@Megatron77
Het CTO model is niet zo gek niet ofzo hoor, dat is hij zeker niet. Wel heel grappig is dat ik dus *dacht* Bluetooth erop te zitten, maar dat mocht niet zo zijn. Voor *mij* geen ramp, gezien ik helemaal niets met Bluetooth te maken heb, voor sommige een major disaster ;). Kwestie van een PCMCIA-tje erin gooien en gaan met die banaan.

Ze als in de Duitse CEO heeft ook de kans gehad om het hele verhaal uit te leggen, maar zie hiervoor mijn bovenstaande quote. Laat ik in ieder geval volstaan met het feit dat het niet snor zat.

Verassingen? Nee volgens mij niet hoor, je zou enkel *ook* last kunnen krijgen van het tik-tik-tik geluidje dat (sommige) Hitachi schijven berucht om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic is afgesplitst en is hier terug te vinden:
Campuskorting: oplichting met o.a. valse specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een T42 kopen, maar ik kan gewoon niet achterhalen welk model ik nodig heb (dus de beroemde IBM productcode, zoals UC2G8D of 2373K7T). De IBM sites geven weinig nuttige info.

Ik zoek een IBM ThinkPad T42 PM 745-1.8GHz 512MB 60GB (7200 RPM!) 15inch (1400x1050) DVD-R WiFi WinXP-

En waar kan ik hem het beste kopen, want ook dat is niet makkelijk. Ik begrijp dat campuskorting.nl geen optie meer is :r . Een winkel met voorraad zou helemaal mooi zijn, want ik wil hem toch eerst zien voordat ik hem koop....

En heeft iemand ervaring met een aankoop uit de Verenigde Staten. De dollar is namelijk HEEL goedkoop........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:20:
Ik wil graag een T42 kopen, maar ik kan gewoon niet achterhalen welk model ik nodig heb (dus de beroemde IBM productcode, zoals UC2G8D of 2373K7T). De IBM sites geven weinig nuttige info.

Ik zoek een IBM ThinkPad T42 PM 745-1.8GHz 512MB 60GB (7200 RPM!) 15inch (1400x1050) DVD-R WiFi WinXP-

En waar kan ik hem het beste kopen, want ook dat is niet makkelijk. Ik begrijp dat campuskorting.nl geen optie meer is :r . Een winkel met voorraad zou helemaal mooi zijn, want ik wil hem toch eerst zien voordat ik hem koop....

En heeft iemand ervaring met een aankoop uit de Verenigde Staten. De dollar is namelijk HEEL goedkoop........
Ik denk dat je hier de beste kans hebt om de laptop te bekijken. (Duitse versie campuskorting) en een goede prijs, en een groter aanbod dan campuskorting NL, de T43 bv :P
http://www.campusrabatt.de/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:20:

Ik heb dit aardig uitgezocht. Als je die laptop naar Nederland verscheept moet je uitvoerrechten betalen. Dat is geloof ik 19%. Als je daar nog eens verzendkosten bij optelt scheelt het niet zoveel meer. Als je iemand kent die naar de VS gaat zou je hem/haar de laptop kunnen laten kopen. Diegene kan hem dan meenemen in de handbagage en doen alsof-ie in Europa gekocht is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en je zal wel de verpakking daar weg moeten doen, anders is het wel erg duidelijk dat-ie in de VS gekocht is.

Overigens, op de site van IBM heb je toch zo'n prachtige laptop samensteller waarmee je jouw model kan uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb nog ff een vraagje :D
Hebben meer mensen die dat bakkerelkhuizen toetsenbord gebruiken het effect
dat toetsen softmatig blijven hangen?
De toets blijft in principe ingedrukt totdat er op een andere toets wordt gedrukt. Daarom vraag ik me af of m'n toetsenbord kapot is.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 27-03-2005 15:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
InsjaHH schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:54:
Ik ben iets heel vreemds tegengekomen met mijn T42 CTO model.

Het betreft het volgende: om de zoveel tijd zie ik af en toe zwarte / witte pixels verschijnen in beeld. Het lijken dan zeer sprekend op dead pixels, aangezien ze zwart / wit blijven ongeacht de achtergrond kleur.

Maar na verloop van tijd verdwijnen ze ook van mijn scherm af, af en toe restart ik de laptop en zodra hij in Windows terug is, is die specifieke pixel dan ook verdwenen... 8)7.

Heb ik nu een slecht scherm te pakken, kan dit kwaad / zijn dit voortekenen van de komst van dead / stuck pixels? Het betreft een 15" @ 1400x1050 resolutie scherm. Komt dit vaker bij IBM schermen voor? Googlen en zoeken geven mij geen resultaten :(.

edit:

Heb net een test uitgevoerd, een screenshot gemaakt en ook hier komt hij in 'beeld', je ziet de pixel op de screenshot van mijn desktop. Kan ik hieruit concluderen dat het om een driver fout kan gaan? Dat hij mijn videokaart / scherm verkeerd aanstuurt?
Om hierop terug te komen, vandaag heb ik weer zo'n pixel ontdekt. Nee het is geen vuiligheid aangezien ik 'm niet "weg kan poetsen" met een zacht brillendoekje.

Het is alweer een tijd geleden dat ik deze bovenstaande post heb gemaakt, maar vandaag was het weer zover. Overigens draai ik nu weer gewoon de standaard ATI drivers die te downloaden zijn bij IBM zelf. Versie 8.062.2-041023m-019104C IBM volgens de eigenschappen.

Concreet mijn vraag: hebben meerdere mensen hier toevallig last van / opgemerkt bij IBM laptops in het algemeen? Heb ik hier te maken met wellicht een brakke LCD scherm / ATI chip of ligt het wellicht aan de drivers ervan?

Kenmerken:
- Het is bij een restart / log off meteen ook weer verdwenen, het lijkt wel alsof een refresh van het hele scherm wordt gedaan door de ATI driver.
- De pixel(s) verschijnen ook op screenshots, dus het kan hier niet betreffen om een tijdelijke hot pixel of zoiets dergelijks.
- Dit fenomeen is erg duidelijk en gebeurt vaker bij de Catalyst drivers (5.3) met Patjes Mobility patch.
- Nog niet ondervonden in Debian met standaard meegecompileerde ATI drivers.

Enige feedback hierover is welkom, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt... :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Een vriend van me met een T41P had dit ook.
Bij hem lag het echt aan de VGA drivers.

Ik zal hem eens vragen in de loop van de week om een reactie hier te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

InsjaHH schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:42:
[...]

Om hierop terug te komen, vandaag heb ik weer zo'n pixel ontdekt. Nee het is geen vuiligheid aangezien ik 'm niet "weg kan poetsen" met een zacht brillendoekje.

Het is alweer een tijd geleden dat ik deze bovenstaande post heb gemaakt, maar vandaag was het weer zover. Overigens draai ik nu weer gewoon de standaard ATI drivers die te downloaden zijn bij IBM zelf. Versie 8.062.2-041023m-019104C IBM volgens de eigenschappen.

Concreet mijn vraag: hebben meerdere mensen hier toevallig last van / opgemerkt bij IBM laptops in het algemeen? Heb ik hier te maken met wellicht een brakke LCD scherm / ATI chip of ligt het wellicht aan de drivers ervan?

Kenmerken:
- Het is bij een restart / log off meteen ook weer verdwenen, het lijkt wel alsof een refresh van het hele scherm wordt gedaan door de ATI driver.
- De pixel(s) verschijnen ook op screenshots, dus het kan hier niet betreffen om een tijdelijke hot pixel of zoiets dergelijks.
- Dit fenomeen is erg duidelijk en gebeurt vaker bij de Catalyst drivers (5.3) met Patjes Mobility patch.
- Nog niet ondervonden in Debian met standaard meegecompileerde ATI drivers.

Enige feedback hierover is welkom, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt... :?.
Duw eens op de scrolltoets en kijk of hij verdwijnt.
Bij mij lag he dus aan dat scrollprogramma van ibm, heb ik ook in een ander topic gezet over dode pixel van T42. Tis te proberen he :*)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurdy
  • Laatst online: 15-07 19:14
Deze link geeft mij een error: De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Wat moet ik doen om dit wel te mogen zien?

[ Voor 29% gewijzigd door Kurdy op 27-03-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kurdy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:56:
[...]

Deze link geeft mij een error: De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Wat moet ik doen om dit wel te mogen zien?
Een beetje langer op GoT rondhangen ;)

Het forum waar jij geen toegang tot hebt is SG.
Stufis Generalis.

Gewoon nog even wachten, ook jij krijgt ooit xs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wellicht een stom vraagje, maar is het gebruikelijk dat bij laptops niet naar de temperatuur kan worden gekeken? Ik kan mij ook niet herinneren dat je dit via het BIOS kon bekijken / benaderen.

MBM kon in ieder geval geen sensor ontdekken en dus geen temperaturen weergeven. Als het gaat om desktops, dan ligt het voornamelijk aan het merk van je moederbord, maar over het algemeen zit op ieder modern moederbordje een temperatuursensortje.

Ik zou toch verwachten dat IBM ook zoiets simpels in hun bordje stoppen, is dit echter wel het geval? Helaas valt er via de IBM site niet echt informatie hierover te vinden; of ik zoek weer eens verkeerd.

Overigens vind ik de laptop helemaal niet warm worden, ik heb er vrij weinig last van. Zelfs mijn nieuwe 7200 RPM schijfje wordt niet zo heel warm; ja oke defragmenteren ervan dan wel maar dat is ook zo'n apart geval / schijfintensief gebeuren :9.

Overigens, het tik-tik-tik geluid komt nog steeds van de 5400 RPM schijf af, ook al zit deze in de Ultrabay Slim. Ik had eerst het vermoeden dat het zou kunnen liggen aan het HD detectiesysteem, maar het tikken is nu veel minder geworden. Het gebeurt af en toe gewoon "spontaan" en is zo weer weg. Eigenaardig, eigenwijs Hitachi schijfje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hoe makkelijk was het vervangen van die HD? Heb je ergens een manual hoe je dat moet doen? Als ik met een beetje grote bestanden ga photoshoppen is een snellere HD wel erg handig, zo niet onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:01:
Hey hoe makkelijk was het vervangen van die HD? Heb je ergens een manual hoe je dat moet doen? Als ik met een beetje grote bestanden ga photoshoppen is een snellere HD wel erg handig, zo niet onmisbaar.
Eitje, om maar in de sfeer van Pasen te blijven :9. Hehee, nee maar het was zo gepiept, enkel had ik wel eventjes problemen met het schroefje los krijgen, daar heb je gewoon brute kracht en een goede schroevendraaier (toch het liefst een kruiskop i.v.m. meer grip) voor nodig :). Oh en wilskracht niet te vergeten.

Verder is het eruit schuiven van de schijf een irritant verschijnsel, hij zit namelijk aardig vast in z'n slot en er is vrij weinig houdvast voor je nagels / handen om eraan te trekken.

Omdat ik zo lief ben: manual.

Heb je nog enige ervaring / idee hoe het zit met sensor op moederbord; is het mogelijk om de temperatuur te meten met behulp van een programmaatje :?.

edit:
Dat was mij dus ook overkomen tijdens de aanschaf van de laptop, de medewerker van Campuskorting had geen setje met kleine schroevendraaiers in huis om het geheugen te kunnen upgraden. Om het verhaal kort te houden, het setje bij de Blokker in Maastricht gekocht en ging maar liefst 3x kapot (en dus ook 3x terug de stad in en weer terug naar CK); de schroevendraaier draaide zeg maar "door" zodra je de schroef probeerde open te schroeven.

Uiteindelijk een geniale ingeving dat paps ooit zo'n setje bij de Hema had gekocht; en ja hoor, die waren stevig genoeg om de schroefjes open te krijgen. Kortom: IBM moest z'n schroefjes maar supervast zetten met de accu boormachine ofzo :X.

[ Voor 25% gewijzigd door InsjaHH op 28-03-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:01:
Als je wilt kan ik nog wel wat foto's posten van het vervangen van een T42 hdd :)

Doe het vaak genoeg voor m'n werk, en pas had ik een T42 in mijn handen :)

Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah als je dat kan doen, foto's zijn wel makkelijk :) Ik was er al achtergekomen dat het niet even eruit klikken en erin klikken was :P Maar met die handleiding en jouw foto's lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:32:
is het mogelijk om de temperatuur te meten met behulp van een programmaatje :?.
Met de hitachi feature tool kun je de temperatuur van de harde schijf bekijken.
Dit gebeurt alleen niet onder windows maar met een dos opstart cd die je kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:13:
Met de hitachi feature tool kun je de temperatuur van de harde schijf bekijken.
Dit gebeurt alleen niet onder windows maar met een dos opstart cd die je kunt maken.
Hehee, I know thanks :). Ik had het over je CPU, sensor op het moederbord, niet de Hitachi schijfjes.

Dat wist ik namelijk al en kan met elk willekeurig programmaatje wel worden "uitgelezen", gezien het gewoon SMART is die deze gegevens doorgeeft.

Maar is het mogelijk voor je CPU / GPU? GPU heb ik overigens nooit gedaan, dus het gaat mij eigenlijk om de CPU. Als er geen support voor is door IBM in de vorm van een sensortje op het moederbord, dan houd het natuurlijk op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:33:
Jah als je dat kan doen, foto's zijn wel makkelijk :) Ik was er al achtergekomen dat het niet even eruit klikken en erin klikken was :P Maar met die handleiding en jouw foto's lukt het wel
Ad me maar ff @ msn.
ik heb geen zin om de 1600x1200 pics te resizen voor hier @ got :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:17:
[...]

Maar is het mogelijk voor je CPU / GPU? GPU heb ik overigens nooit gedaan, dus het gaat mij eigenlijk om de CPU....
Gebruik MobileMeter:
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

ik heb zoveel mogelijk gezocht naar antwoorden, maar kon nix vinden dus dan maar hier:
zou ik in mijn t42 (van tue) ook niet-tue dvd branders kunnen proppen?
die ibm branders kosten namelijk 400 euro, terwijl een nec slimline nog geen kwart kost:
pricewatch: NEC ND-6500 8x (Dual-Layer, Slimline)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nee, de T serie gebruikt 9.5mm drives vs de 13.5mm drivers (geloof dat het 13.5mm was kan er ook iets naast zitten) die in normale laptops gaan, dus dat past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hey mensen, sorry dat ik dit topic schop met een vraag maar toch ;) !

Ik ben heel tevree met mijn lappy en gebruik de catalyst 5.4 drivers (gemod met patje's DH modder) en dat werkt lekker (iig een stuk sneller dan met de IBm cat 5.2 drivers). Maar er is 1 probje (heel klein) --> mijn Fn + F7 werkt niet meer :) . Als ik het handmatig doe heb ik geen probs, maar ik zou graag willen dat hij het weer deed, iemand een idee? Bvd.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Omega drivers al eens geprobeerd?
Met omega drivers doet de functie het nog wel bij mij :)

En anders toch de IBM drivers :P

Maar game jij dan op die laptop? Want met mijn T42 is bijna niet te gamen (FPS) omdat het scherm een reactietijd boven de 25ms heeft.

Igg, hij ghost enorm in vergelijking met mijn oude X40 / 2x Xerox XL 775D schermen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Roberto op 17-04-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 20:50

nnk

Spreek uit: en en kaa

RS_003 schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:29:
Omega drivers al eens geprobeerd?
Met omega drivers doet de functie het nog wel bij mij :)

En anders toch de IBM drivers :P

Maar game jij dan op die laptop? Want met mijn T42 is bijna niet te gamen (FPS) omdat het scherm een reactietijd boven de 25ms heeft.

Igg, hij ghost enorm in vergelijking met mijn oude X40 / 2x Xerox XL 775D schermen :)
Tja gamen en ghosting, ik merk het niet eens meer. In het begin wel, maar niet meer na inmiddels driekwart jaar gamen :) Wel vooral wat rustigere spellen (rpg/rts), maar toch is het voor mij geen probleem meer.

Ik gebruik Omega drivers en mijn fn+F7 werkt nog goed (wel 2 keer doen voor beeld op beide monitoren he!)

[ Voor 9% gewijzigd door nnk op 17-04-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een dvd rippen met mn T42, maar dat gaat maar 1,9x en das echt veelste langzaam. Zit er een lock op deze speler of is ie hardwarematig gewoon niet zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kixtart schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:14:
Heeft er verder iemand last met het installeren van de laatste bios (3.14 NON-diskette),
want bij mij stopt m'n laptop als hij in het upgrade scherm van de bios komt.

Verder alle updates geinstalleerd
Om ff mezelf te quoten.
Toch nog ff geprobeerd de bios up te daten, want er was weer een nieuwere versie en deze stond in de auto updater van IBM. Had er helemaal niet aan gedacht dat USB aparaten kunnen worden uitgeschakeld met zo'n update. |:(
Met toetsenbord van laptop is het nu gelukt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dode pixel, zat net te autocad'en en er viel me ineens een wit puntje op wat maar niet weggaat :'( Zo lastig om mensen duidelijk te maken om met hun fikken van mn scherm af te blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:53:
Ik heb een dode pixel, zat net te autocad'en en er viel me ineens een wit puntje op wat maar niet weggaat :'( Zo lastig om mensen duidelijk te maken om met hun fikken van mn scherm af te blijven :(
Wat hebben fikken op een scherm te maken met een HOT (niet dooie) pixel?

Dode pixels zijn defecten, niet zozeer aanrakingen van het scherm. Daarnaast is het mogelijk dat je net zoals mij een softwarematige 'hot-pixel' hebt. Ga eens mouseover en als je cursor dan verandert naar een scroll cursor, moet je op dat punt erop klikken. Dan ALT-F4 en dan is ie weg.

Indien het echt hardwarematig is, dan heb je pech.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel wat dode pixels zijn. Echter ik had een keer hier op het forum gelezen dat je dode pixels kunt krijgen van het aanraken van het scherm. Verder zie ik hem momenteel niet meer (hij heeft een paar uur uit gestaan), dus wellicht toch een softwarematige hot pixel. Nog niet eerder meegemaakt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je dat lampje van wireless internet uit kunt schakelen, zonder dat je wireless ook echt uitschakeld? (handing bij tentamens waar je geen gebruik mag maken van je wireless)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 19:02

Elektronicanet

Leds do it!

Simpel man :) Ga naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, en disable je wireless adapter gewoon.
Dit kan overigens ook via het tekentje rechtsonder in de tray, rechtermuisknop disable :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Elektronicanet schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:36:
Simpel man :) Ga naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, en disable je wireless adapter gewoon.
Dit kan overigens ook via het tekentje rechtsonder in de tray, rechtermuisknop disable :)
Maar dan doet het W-LAN gedeelte het niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het erg lastig gaat worden, er moet dan waarschijnlijk iets in je bios gekraakt worden ofzo. En het is natuurlijk ook niet echt een veelvoorkomende vraag :P Misschien dat het makkelijker is om alle lampjes uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn T42. Om op alle lokaties altijd de WLAN setting in te stelling heb ik gebruik gemaakt van de software van IBM. FN+F5 toest.

DIt werkte echt geweldig, nooit meer zoeken en instellen. Maar wat blijkt nu, gisteren heb ik alles van IBM nog eens een update gegeven en dus ook dit. Maar je kunt het natuurlijk raden het werkt niet meer.

Als ik dit connectien scherm in ga, kan ik WLAN niet meer aan of uit zetten, terwijl mijn LED wel aangeeft onder aan de monitor dat de WLAN aan is, maar software matig niet.
En verder kan ik op geen lokatie meer inloggen met wifi.

Heeft iemand al eerder dit probleem gehad? Is er een oplossing hiervoor?

Groeten
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Na een halve dag zoeken etc, heb ik de "standaard" oplossing gevonden.
De update service van IBM installeerd een versie 8,XXXX
maar door deze te overschrijven met de versie 7,7xxxx werkt teminste het aan en uitzetten weer. Kan nu ook weer WLAN zoeken, maar nog niet in mijn eigenhuis inloggen, Maar misschien dat ik nu te lang met de instellingen gespeeld heb.

Dus denk dat dit de oplossing is.
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-52527

Groeten
Roel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik he ook dit probleem gehad. goede tip! werkt geweldig. mijn toestenboven mijn touchpad doen echter niet (die zwart-rode toetsen.) Ik kan er in de configuratie niets meer overvinden. Heeft iemand een idee? Ik heb deze laptop pas een paar dagen en ben er erg blij mee tot nu toe!

Ook heb ik nog wel eens het probleem met virtueel scrollen op mijn touchpad dat mijn laptop na dat ikhebgescrolled nog wel eens door wil gaan met scrollen. ergodinges staat uit en ik heb mijn vingers niet meer op de touchpad. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:40
Mogen wij eigenlijk zomaar onze laptop upgraden? Ik zou namelijk graag dat reepje van 256 MB vervangen door een van 1024 MB, zodat ik weer wat meer bij de tijd ben en wat fijner kan werken. Ik weet niet of dat zomaar mag binnen het service contract en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Moet je geloof ik in overleg met het NSC doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Bij het NSC heb ik nagevraagt, en inderdaad hun plaatsen ter plekke een 1024 MB geheugen erbij. Deze moet je wel zelf kopen. Welk type moet er precies is?
Deze?

1 GB - SO DIMM 200-polig - DDR - 333 MHz / PC2700 - CL2.5 - 2.5 V - ungepuffert
Typ: DRAM
Technologie: DDR SDRAM
Formfaktor: SO DIMM 200-polig
RAM-Geschwindigkeit: 333 MHz ( PC2700 )
CAS Latency: CL2.5
Leistungsmerkmale: Ungepuffert
Modulkonfiguration: 128 x 64
Versorgungsspannung: 2.5 V
Metallüberzug: Gold

En wat moeten die ongeveer kosten? rond de 100 Euro voor een KINGSTON zie ik op ebay.

Een verdere vraag is wat er nog allemaal te upgraden is aan de T42?
Kan er meer video geheugen in? Of kunnen wij ook de processor vervangen?

Groeten

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:39
Ben ook van plan om er 1gb bij te zetten, naast de 512 die ik al heb. Office 2007 enzo vreet toch echt veel van je systeem...

Heb je dat geheugen van eBay inmiddels al binnen?

En als ik de website van IBM mag geloven komt er geen update naar Vista toe (wat ik niet begrijp)

[ Voor 11% gewijzigd door okio op 16-11-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 21:42

Luke!

#Treinbaas
Ej. M'n T42 vergeet sinds kort steeds z'n datum- en tijdinstellingen, dus komt niet door 't booten heen. Lijkt me dus gevalletje Bios-batterijtje gaar (en dat kan goed nadat het ding water over zich heen heeft gehad, stom idd). Ik heb de handleiding al eens zitten bekijken, maar ik word er niet echt wijs uit waar dat batterijtje zit en hoe ik daar bij kom. Heeft iemand van jullie daar al wat kaas van gegeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 07:17

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Heeft iemand toevallig zijn harde schijf vervangen? (en misschien toevallig ook via het NSC?) Wat voor type heb je geplaatst (5400RPM/7200RPM) en merk je prestatie verbeteringen?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:28:
Bij het NSC heb ik nagevraagt, en inderdaad hun plaatsen ter plekke een 1024 MB geheugen erbij. Deze moet je wel zelf kopen. Welk type moet er precies is?
Heb je het genoemde geheugen er bij geplaatst? Ging dat zonder problemen via het NSC?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Even een flinke schop met een aantal vragen, opmerkingen en ervaringen -->

Ik weet dat de laptop ondertussen al wat ouder is, maar hij werkt nog steeds super hier! Ik heb tijdelijk een 1GB module gehad (in overleg met het NSC geplaatst op mijn werk) in plaats van de 256MB en dat werkt erg lekker met Photoshop, Premiere, zwaardere games en multitasken :) ! Helaas is de module kapot en heb ik nog geen tijd gehad om hem te ruilen :( !

Mensen die op zoek zijn naar een dvd brander moeten volgens mij ook bij IBM zijn, deze kan er ubermakkelijk uit, maar is ook kleiner (dunner) als een normale slimline drive. Helaas, maar waar.

Verder een aantal vragen -->

Er zijn heel wat mensen die een reinstall hebben gedaan en daarmee veel snelheid hebben gekregen, nu wil ik dit ook doen, maar:

* Onderop je laptop zit een Home key, geen Pro. We hebben Pro nodig voor het domein hier, sowieso. Maar ik wil niet meer de TU/e image, maar een schone! Kan ik gewoon mijn eigen Pro pakken en dan in overleg met het NSC een key regelen? Ik wil het namelijk wel legaal doen voor de Pro laptop!

* Behalve dat je computer je s-nummer als naam moet hebben en dat je de wifi en vpn verbindingen goed moet aanmaken (is allemaal te vinden bij het NSC) moet ik nog aan meer dingen denken?

* Ik wil eigenlijk helemaal geen IBM drivers, maar pure brand drivers. Haal ik dat? Behalve het moederbord en harde schijf protectie. Wireless en bedraad van Intel, graphics van ATi, sound van SoundMax, thats about it :/ ? En notebook hardware control _/-\o_ !!

Ik heb een schone T42 met MCE zien opstarten in 35 seconden, daar waar hij er bij mij bijna 2 minuten over doet. Ook zit ik standaard met 350MB in gebruik op een fresh boot, terwijl hij 140MB had (wereld van verschil). Ik ga het dus sowieso doen, maar vooral de vragen zijn belangrijk. Ik moet nog wel op studyweb / network places (de s, w en g schijf en de portal met studyweb). Ook wil ik dat het legaal is en zo weinig mogelijk IBM spul heeft wat niet nodig is.

Hopelijk kunnen jullie met ervaringen me helpen!

edit:

http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-55386

Daar zie je dus de drivers. Ik zie al meteen dat WiFi, sound en video drivers verouderd zijn en er nieuwe (meer ondersteunende) drivers bij intel, soundmax en ati te halen zijn. Het modem moet ik niet vergeten, power management wil ik niet, hotkey features uiteraard wel en even goed letten op de chipset/dma/hdd drivers :) .

Nog iets in een bepaalde volgorde?

[ Voor 10% gewijzigd door Cassius op 20-12-2006 13:09 ]

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Niemand?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 07:17

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

[message=27156618,noline]Cassius schreef op woensdag 20 december 2006
* Onderop je laptop zit een Home key, geen Pro. We hebben Pro nodig voor het domein hier, sowieso.
Het domein heb je niet echt ergens voor nodig (en vertraagt het netwerkbrowsen en inlogproces enigszins) Als je MAC adres geregistreerd is en je computernaam klopt heb je toegang tot het netwerk en je kunt apart inloggen voor de Software shares (\\campusmp\Software)
Maar ik wil niet meer de TU/e image, maar een schone! Kan ik gewoon mijn eigen Pro pakken en dan in overleg met het NSC een key regelen?
Nog niet geprobeerd, maar ik denk niet dat ze daar aan gaan beginnen.
* Behalve dat je computer je s-nummer als naam moet hebben en dat je de wifi en vpn verbindingen goed moet aanmaken (is allemaal te vinden bij het NSC) moet ik nog aan meer dingen denken?
Je (POP3)-mailserver. Die verschilt per generatie nog wel eens.
* Ik wil eigenlijk helemaal geen IBM drivers, maar pure brand drivers. Haal ik dat? Behalve het moederbord en harde schijf protectie. Wireless en bedraad van Intel, graphics van ATi, sound van SoundMax, thats about it :/ ? En notebook hardware control _/-\o_ !!
De wlan-kaart die in mijn TU/e T42 zit is geen Intel, maar een Atheros (AR5215). Verder was ik grotendeels heel tevreden met de IBM software. Wat je niet gebruikt hoef je uiteraard niet te installeren, maar de globale systeem software (zoals bijv. de Power Management enzo)
Ik zou even het IBM modelnummer opzoeken (bijvoorbeeld met de Thinkpad Configuratie tool) en daar de driverpagina van opzoeken ipv de pagina die je hierboven noemt. Per model wijkt het nogal wat af. Ik had zelf voordat mijn moederbord vervangen werd een 2373-A23 en nu een 2373-CWG (al klopt de genoemde configuratie van dat model niet helemaal met de TU/e laptop).

Bij mij was de herinstallatie een eitje en het loont de moeite. Leuk om je positieve bericht te lezen over de 256MB --> 1GB upgrade. Welke type en merk geheugen had je geprobeerd?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik had een Nanya on Nanya module, 1024MB PC3200 (dus niet de PC2700, die was duurder :) ) SODIMM. Hij deed het een maand, daarna 2 weken zo nu en dan, daarna veel blauwe schermen. Memtest bewees het en na de module te hebben verwijderd, geen problemen. Wacht nog op nieuwe module :/ .

Na de assessment (ergens in februari) gaat de herinstall eroverheen, huppa!

Mijn moederbord is twee keer vervangen, dus ik neem aan dat de stickers met het mac-adres en het specifieke type nummer op de behuizing niet meer kloppen. Kan je me zeggen waar ik moet kijken voor dat type nummer (mac-adres weet ik natuurlijk in dos te vinden :p ) ?

[ Voor 27% gewijzigd door Cassius op 22-12-2006 17:12 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[kick] :o [/kick]

Heeft iemand op de laptop succesvol Vista Home Premium draaien? Ik heb de Catalyst 7.3 drivers en 1.5GB geheugen, maar de advisor zegt dat het niet kan omdat de Radeon 9600 in de notebook maar 64MB heeft en het minimaal 128MB moet zijn.

Iemand ervaringen :) ?

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste