Even een flinke schop met een aantal vragen, opmerkingen en ervaringen -->
Ik weet dat de laptop ondertussen al wat ouder is, maar hij werkt nog steeds super hier! Ik heb tijdelijk een 1GB module gehad (in overleg met het NSC geplaatst op mijn werk) in plaats van de 256MB en dat werkt erg lekker met Photoshop, Premiere, zwaardere games en multitasken

! Helaas is de module kapot en heb ik nog geen tijd gehad om hem te ruilen

!
Mensen die op zoek zijn naar een dvd brander moeten volgens mij ook bij IBM zijn, deze kan er ubermakkelijk uit, maar is ook kleiner (dunner) als een normale slimline drive. Helaas, maar waar.
Verder een aantal vragen -->
Er zijn heel wat mensen die een reinstall hebben gedaan en daarmee veel snelheid hebben gekregen, nu wil ik dit ook doen,
maar:
* Onderop je laptop zit een Home key, geen Pro. We hebben Pro nodig voor het domein hier, sowieso. Maar ik wil niet meer de TU/e image, maar een schone! Kan ik gewoon mijn eigen Pro pakken en dan in overleg met het NSC een key regelen? Ik wil het namelijk wel legaal doen voor de Pro laptop!
* Behalve dat je computer je s-nummer als naam moet hebben en dat je de wifi en vpn verbindingen goed moet aanmaken (is allemaal te vinden bij het NSC) moet ik nog aan meer dingen denken?
* Ik wil eigenlijk helemaal geen IBM drivers, maar pure brand drivers. Haal ik dat? Behalve het moederbord en harde schijf protectie. Wireless en bedraad van Intel, graphics van ATi, sound van SoundMax, thats about it

? En notebook hardware control

!!
Ik heb een schone T42 met MCE zien opstarten in 35 seconden, daar waar hij er bij mij bijna 2 minuten over doet. Ook zit ik standaard met 350MB in gebruik op een fresh boot, terwijl hij 140MB had (wereld van verschil). Ik ga het dus sowieso doen, maar vooral de vragen zijn belangrijk. Ik moet nog wel op studyweb / network places (de s, w en g schijf en de portal met studyweb). Ook wil ik dat het legaal is en zo weinig mogelijk IBM spul heeft wat niet nodig is.
Hopelijk kunnen jullie met ervaringen me helpen!
edit:
http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-55386
Daar zie je dus de drivers. Ik zie al meteen dat WiFi, sound en video drivers verouderd zijn en er nieuwe (meer ondersteunende) drivers bij intel, soundmax en ati te halen zijn. Het modem moet ik niet vergeten, power management wil ik niet, hotkey features uiteraard wel en even goed letten op de chipset/dma/hdd drivers

.
Nog iets in een bepaalde volgorde?
[
Voor 10% gewijzigd door
Cassius op 20-12-2006 13:09
]