Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 12:54
Dan heb je idd geluk gehad, er zijn nog steeds grote problemen met leveren. Mail ze anders met de vraag waarom het zo lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik had trouwens nog even gevraagd over die T43, maar hij verwachtte dat dat nog wel een hele tijd ging duren eer die er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:33:
Ik had trouwens nog even gevraagd over die T43, maar hij verwachtte dat dat nog wel een hele tijd ging duren eer die er was.
Ik zeg toch :P verwacht die pas rond of later zelfs dan april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies dat zei hij ook :) Maar jezus wat een mooie laptop! Hij is mooier dan ik had kunnen denken. Hier kan zon Powerbook helemaal niet tegen op. Ik miste wel ff de windows toets, maar ik heb nu altgr als windows toets. Beetje onlogische plek, maar kan niet anders. Vooral dat lichtje is erg stoer. Gaat ie nou ook automatisch aan als het te donker wordt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
Nee, hij gaat niet automatisch aan als het donker is. Dan moet je gewoon de FN toets + PgUp intoetsen.

Heb gisteren Windows XP Media Center erop gezet en die is grafisch nog net wat mooier dan de oude XP en nu is ie helemaal top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:09:
Hier kan zon Powerbook helemaal niet tegen op.
Goeie smaak heb jij :') Een blauwe enter toets, een clitorismuisje. drie knoppen die blij het clitoris muisje passen en dat allemaal afgemaakt met een ontzettende vieze Access IBM knop.

Nee, daar kan een volledig aluminium powerbook met slot-in drive niet tegenop.. 8)7

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MLO2 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:55:
[...]

Goeie smaak heb jij :') Een blauwe enter toets, een clitorismuisje. drie knoppen die blij het clitoris muisje passen en dat allemaal afgemaakt met een ontzettende vieze Access IBM knop.

Nee, daar kan een volledig aluminium powerbook met slot-in drive niet tegenop.. 8)7
tjah smaken verschillen he.
edit:
niet dat ik die powerbook niet een verschikkelijk geil ding vind, daar niet van :P Alleen jammer dat ik er geen autocad op kan draaien :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 15-01-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
MLO2 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:55:
[...]

Geef mij maar mijn titanium polycarbonaat laptop ...

Ik wil zeggen, fijn dat jij een pb mooier kan vinden, moeten wij dit weten? ;)
En ik zelf werk echt 100x liever met de tracknav dan met een touchnav (ja zo noemt ibm die dingen 8)7) maar hey, dat is ook persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had nog beloofd om wat plaatjes te schieten van mn nieuwe laptop, weet niet meer wie het vroeg. Hier zijn ze, verwacht geen super foto's, gaat om het idee :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/5.jpg

Hij 's mooi hè! :7 Weer een trotse eigenaar van een T42

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 21-01-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

RS_003 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:51:
[...]

Geef mij maar mijn titanium polycarbonaat laptop ...

Ik wil zeggen, fijn dat jij een pb mooier kan vinden, moeten wij dit weten? ;)
En ik zelf werk echt 100x liever met de tracknav dan met een touchnav (ja zo noemt ibm die dingen 8)7) maar hey, dat is ook persoonlijk ;)
Eigelijk heet het TrackPoint, maar we gaan maar niet op details in he? Het is een kwestie van smaak.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk vind ik de trackpoint plezieriger werken dan de touchpad, alhoewel ik de scroll functionaliteit van de touchpad wel weer super vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gaaf dingetje! Ik zit momenteel te dubben tussen de T42 (1.7, 768, a/b/g, sxga, radeon 9600) en de R51 (1.6, 256, a/b, xga, radeon, intele onboard). Prijsverschil is ruim 600 euro.... De specs van de R51 zijn voor mij ruim voldoende, maar ik heb geen idee of ik 'm niet te groot/zwaar ga vinden, en of ie wel stevig genoeg is. Kan hem hier in de buurt ook nergens bewonderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Thefirstikke schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:56:
Gaaf dingetje! Ik zit momenteel te dubben tussen de T42 (1.7, 768, a/b/g, sxga, radeon 9600) en de R51 (1.6, 256, a/b, xga, radeon, intele onboard). Prijsverschil is ruim 600 euro.... De specs van de R51 zijn voor mij ruim voldoende, maar ik heb geen idee of ik 'm niet te groot/zwaar ga vinden, en of ie wel stevig genoeg is. Kan hem hier in de buurt ook nergens bewonderen :(
Stevig genoeg is hij wel ;) (die R51)

Ik kan zelf ook kiezen tussen of het T42 TUE model, of een R50P (demo model dat wel) die nu nog zelfs @ campuskorting zon 2400 euro kost. (maar dat betaal ik er niet voor ;))
Specs:

A/B/G Wlan
1.7Ghz Banias
1600x1200 15" scherm
FireGL T2 128mb
512mb
9Cell highcap accu (6 uur accu tijd)
60gb 7200rpm 8mb cache hdd.

Tja, moeilijke keuze.

qua specs wint de R50P dik. Echter is hij wel 3 kilo ipv 2.5kilo van de T42 8)7

Moeilijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Idd :) En het scheelt ook nog eens 1cm in dikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122319

Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:26:
Ik had nog beloofd om wat plaatjes te schieten van mn nieuwe laptop, weet niet meer wie het vroeg. Hier zijn ze, verwacht geen super foto's, gaat om het idee :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super geil, wauw , bijna een ibook :9 8)

Hij 's mooi hè! :7 Weer een trotse eigenaar van een T42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Thefirstikke schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:12:
Idd :) En het scheelt ook nog eens 1cm in dikte...
Ja, daarom kan ik dus niet kiezen 8)7

Heeft iemand hier ervaring met een 1600x1200 scherm op een 15" ? (van de tientale laptops die ik al heb gehad heeft er nooit eentje een 1600x1200 scherm gehad)

Maar door die extra cm trek ik atm toch meer naar de T42.
Ik probeer dan ook nu op dit moment een T42 14" te vinden met 1400x1050. Als ik die kan vinden is het meteen duidelijk.

T42 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind persoonlijk 1400x1050 al erg klein op mn 15", dus ik zou niet moeten denken aan 1600x1200. Ik zou lekker voor de T42 gaan, of als je geduld hebt de T43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
RS_003 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:20:
[...]
Maar door die extra cm trek ik atm toch meer naar de T42.
Ik probeer dan ook nu op dit moment een T42 14" te vinden met 1400x1050. Als ik die kan vinden is het meteen duidelijk.

T42 :)
Is de behuizing van een T42 met een 14" scherm ook kleiner dan? Ik neig zelf meer naar de R serie toe. Aangezien de specificaties mij niet zo heel veel boeien vind ik 600+ euro nogal een groot verschil. Een mooie midden weg zou de T41 zijn, alleen heeft dat ding alleen b wlan :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk is de behuizing van de T42 kleiner :P, lichter, dunner, en doet langer met zn batterij vanwege het kleinere scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:08:
Tuurlijk is de behuizing van de T42 kleiner :P, lichter, dunner, en doet langer met zn batterij vanwege het kleinere scherm
Yup, want de 15" flexview die vreet stroom.

De T41 (en T42 met 14" ) doet ongv 3 tot 4 uur met gemak op de accu, dat zie ik je dus echt niet doen met de T42 flexview :P
Thefirstikke schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:05:
[...]

Is de behuizing van een T42 met een 14" scherm ook kleiner dan? Ik neig zelf meer naar de R serie toe. Aangezien de specificaties mij niet zo heel veel boeien vind ik 600+ euro nogal een groot verschil. Een mooie midden weg zou de T41 zijn, alleen heeft dat ding alleen b wlan :( :(
De T42 behuizing is ook kleiner.

Ik zal vanavond wel hoge resolutie plaatjes posten (heb pics van de 15" naast de 14") maar in de T41 kun je gewoon A/B/G of B/G duwen hoor :)
Mits het maar een IBM Nic is, en mocht je zelfs dat niet willen, moet je maar ff zoeken naar mijn posts. Ik heb ooit de link naar een progje gepost die je cmos edit waardoor je ook non ibm mini-pci nics kunt gebruiken :)

[ Voor 51% gewijzigd door Roberto op 22-01-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
RS_003 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:17:
[...]

Yup, want de 15" flexview die vreet stroom.

De T41 (en T42 met 14" ) doet ongv 3 tot 4 uur met gemak op de accu, dat zie ik je dus echt niet doen met de T42 flexview :P

[...]

De T42 behuizing is ook kleiner.

Ik zal vanavond wel hoge resolutie plaatjes posten (heb pics van de 15" naast de 14") maar in de T41 kun je gewoon A/B/G of B/G duwen hoor :)
Mits het maar een IBM Nic is, en mocht je zelfs dat niet willen, moet je maar ff zoeken naar mijn posts. Ik heb ooit de link naar een progje gepost die je cmos edit waardoor je ook non ibm mini-pci nics kunt gebruiken :)
Wat ik bedoel is of een T42 met een 14" scherm kleiner is dan een T42 met een 15" scherm...

Stel dat ik voor 1600 euro een T41 koop, en ik duw daar een b/g kaartje in, plus nog 512mb extra geheugen, dan kan ik net zo goed meteen voor 1900 euro een T42 kopen :P

Ik denk dat ik die extra halve kilo + 1cm maar op de koop toe neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Thefirstikke schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:24:
[...]

Wat ik bedoel is of een T42 met een 14" scherm kleiner is dan een T42 met een 15" scherm...

Stel dat ik voor 1600 euro een T41 koop, en ik duw daar een b/g kaartje in, plus nog 512mb extra geheugen, dan kan ik net zo goed meteen voor 1900 euro een T42 kopen :P

Ik denk dat ik die extra halve kilo + 1cm maar op de koop toe neem :)
Dat zeg ik toch net :? Hij is idd kleiner :P

Maargoed,

Ik upload die pics wel voor het eind van de dag. Dus dan weet je het 100% zeker :P

Btw: Ik weet dus nogsteeds _niet_ welke ik moet kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
RS_003 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:38:
[...]

Dat zeg ik toch net :? Hij is idd kleiner :P
Het was nog vroeg :+
Maargoed,

Ik upload die pics wel voor het eind van de dag. Dus dan weet je het 100% zeker :P

Btw: Ik weet dus nogsteeds _niet_ welke ik moet kiezen :(
Ik heb zelf al besloten dat een T41/42 te duur wordt. Ik ga dus voor de R51, of misschien zelfs een asus M6800, maar die ga ik komende week in het echt bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke de foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/14inch%20vs%2015inch%20T42/thinkpad2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/14inch%20vs%2015inch%20T42/thinkpad5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/14inch%20vs%2015inch%20T42/thinkpad6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/14inch%20vs%2015inch%20T42/thinkpad6a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/14inch%20vs%2015inch%20T42/thinkpad7.jpg

De linker is dus 14" En niet flexview.
De rechter is dus 15" en heeft wel flexview

Ik hoop dat het duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Dat scheelt best veel nog. Het linker scherm lijkt mooier, alleen heeft de rechter een grootere kijkhoek lijkt het? Maargoed, ik had al besloten dat ik het met een simpel 15" xga dingetje ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
linker scherm lijkt idd mooier.

Maar ik heb nog een IBM (IBM X40... vanaf maandag niet meer :'( verkocht 8)7 )
en op die IBM waren de kleuren dus ook zoals op de rechter. En zo moeten de kleuren er ook echter uit zien. De ibm achtergrond is nml erg licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen een ding, bij campuskorting hebben ze niet dat 14" model, anders had ik die wel genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:17:
Alleen een ding, bij campuskorting hebben ze niet dat 14" model, anders had ik die wel genomen.
die is wel leverbaar hoor, alleen die kost wat meer :)
Of minder (T41 14" ... maar helaas XGA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kost meer?!, hoe kan dat nou?, je zou toch verwachten dat die goedkoper zou zijn. Waarschijnlijk niet een standaard "onderwijs laptop" aanbieding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:09:
Kost meer?!, hoe kan dat nou?, je zou toch verwachten dat die goedkoper zou zijn. Waarschijnlijk niet een standaard "onderwijs laptop" aanbieding ofzo?
klopt.

Plus de 14" is minder geproduceerd.

Maargoed,

Ik ga maandag de knoop doorhakken: R50P of T42 TUE specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En?, welke is het geworden, en wat zijn je ervaringen?. Mijn ervaring met mn T42 is dat het een top laptop is, maar dat ie nog wel relatief wat geluid maakt. Dat zou toch wel stiller moeten kunnen. Verder echt een top ding, stabiel, sterk, snel :) Wat wil je nog meer :P Meest irritante tot nu toe is de plaatsting van de linker ctrl knop.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:34:
En?, welke is het geworden, en wat zijn je ervaringen?. Mijn ervaring met mn T42 is dat het een top laptop is, maar dat ie nog wel relatief wat geluid maakt. Dat zou toch wel stiller moeten kunnen. Verder echt een top ding, stabiel, sterk, snel :) Wat wil je nog meer :P Meest irritante tot nu toe is de plaatsting van de linker ctrl knop.. :(
Morgen uitgebreide post (als ik er aan toe kom :P moet nog 3 dvd's kijken :))

Maargoed.

Het is de T42 geworden.
Echter was de R50P heel wat beter qua resolutie en video :P en het gekke is, ze waren dus beide even groot (ja het scheelt 1mm in hoogte ... en 500gram ... hoewel ik dat zelf niet heb gemerkt) (dus 1 van mij argumenten om geen R50P te nemen bleek onwaar.)

Maargoed, ik ga het dus niet lang maken.

Je weet nu igg dat het de T42 is geworden :)

Hoe, en waarom komt morgen / overmorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:34:
Vreemd dat die van jouw relatief veel geluid maakt.

Bij mij staat 40% van de tijd de ventilator uit, andere 50% de ventilator op minimale toerental te draaien dat je niks hoort.

En de overige 10% is onder gamen. Dan springt de ventilator maximaal, maar dan heb ik een hoofdtelefoon op voor het spelgeluid :).

Heb je al nagekeken of je processor snelheid netjes terug loopt als je minder op je apparaat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Wat ik wel vreemd vind is dat je bij de de meest professionele laptop op de planeet (T42) Windows XP HOME geïnstalleerd krijgt. Tenminste, bij campuskorting.nl. Voor mij is dat geen reden om wel of niet voor een laptop te gaan, maar het viel me gewoon op. Ik heb de knoop zo goed als doorgehakt, ik ga ook voor de T42. Nog een paar weekjes sparen en dan ben ik er. Overigens ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de ervaring/pics/etc van RS_003 (pics van zijn laptop dan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien het vooral studenten zijn die deze laptops kopen, kunnen ze ook wel via surfspot xp pro kopen voor nop. Heb ik wel gedaan iig. Zoals gezegd ben ik zeer tevreden, hij voelt heel stevig aan, hij ziet er mooi uit, hij is stabiel en snel. Alles werkt zoals het zou moeten werken. Kleine minpuntjes zijn voor mij: plaatsing linker ctrl toets, afwezigheid windows toets, ventilatie zou volgens mij wel stiller kunnen. Zelfs op max battery saver vind ik hem nog relatief wat geluid maken. Het is heel zacht, maar wel hoorbaar. En zo nu en dan blaast ie even hard en dan is ie weer stil. Dit is overigens een veel voorkomend "probleem", waar voor zover ik weet niet echt wat aan te doen is. Ik vind het niet echt storend, maar dat zou het enige puntje van verbetering zijn voor deze verder perfecte laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat je als student ook weleens in een 'stil' klaslokaal of een collegezaal zit met je laptop. Zou het geluid storend kunnen zijn voor docent of medestudenten? Dat is voor mij wel belangrijk omdat ik hem veel op school zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Wat me trouwens al vaker is opgevallen bij ThinkPads en wat ik ook weer op de foto's zie is dat er geen Centrino-sticker opzit, maar 'n Pentium-M sticker. Is dat omdat IBM er een eigen Wireless-kaart in heeft gestopt en dus officiëel niet aan de Centino-specificaties voldoet (waar ie uiteraard niet minder goed om is ... 't is ook maar een merknaampje uiteraard).

:? Dat vroeg ik me dus af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:05:
Ik neem aan dat je als student ook weleens in een 'stil' klaslokaal of een collegezaal zit met je laptop. Zou het geluid storend kunnen zijn voor docent of medestudenten? Dat is voor mij wel belangrijk omdat ik hem veel op school zal gebruiken.
Nee ik denk niet echt dat het storend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ThaWout schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:52:
Wat me trouwens al vaker is opgevallen bij ThinkPads en wat ik ook weer op de foto's zie is dat er geen Centrino-sticker opzit, maar 'n Pentium-M sticker. Is dat omdat IBM er een eigen Wireless-kaart in heeft gestopt en dus officiëel niet aan de Centino-specificaties voldoet (waar ie uiteraard niet minder goed om is ... 't is ook maar een merknaampje uiteraard).

Klopt ja.

Alleen een andere mini-pci kaart zover ik weet.

En dus wel de cpu en het moederbord. (in dit geval het 855PM chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
ThaWout schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:52:

Omdat het een Pentium M is met een a/b/g kaart heeft hij geen Centrino licentie, alleen laptops met een b/g kaart hebben een Centrino licentie, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mkrgoede schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:42:
[...]

Omdat het een Pentium M is met een a/b/g kaart heeft hij geen Centrino licentie, alleen laptops met een b/g kaart hebben een Centrino licentie, vandaar.
Da's ook niet waar ... KLIK!

Die PRO/Wireless 2915ABG wordt ook al geleverd in laptops en voldoet gewoon aan de Centrino-specificaties. 't Is enkel dat IBM er dus een eigen kaart in doet en dus vervolgens niet aan de exacte Centrino-specificaties voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
ThaWout schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:11:
[...]

Da's ook niet waar ... KLIK!

Die PRO/Wireless 2915ABG wordt ook al geleverd in laptops en voldoet gewoon aan de Centrino-specificaties. 't Is enkel dat IBM er dus een eigen kaart in doet en dus vervolgens niet aan de exacte Centrino-specificaties voldoet.
Dan is het toch wel waar ? Alleen op de nieuwe modellen is dit zo en de Thinkpad T42 is kwa hardware iets ouder in design. Daarnaast zit er in de T42 een Philips a/b/g kaart welke dus niet Centrino gecertificeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87089

mkrgoede schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:41:
[...]

Dan is het toch wel waar ? Alleen op de nieuwe modellen is dit zo en de Thinkpad T42 is kwa hardware iets ouder in design. Daarnaast zit er in de T42 een Philips a/b/g kaart welke dus niet Centrino gecertificeerd is.
Het is natuurlijk spijkers op laag water voor gevorderden, maar het gaat toch echt om een IBM a/b/g kaart:

"... Grafische kaart:
ATI Mobility Radeon 9600, 64MB DDR-SDRAM
Communicatie:
Geintegreerd, internationaal V.92 Modem (56 Kbps data, 14,4 Kbps fax). 1GB ethernet en IBM 802.11 a/b/g wireless LAN Mini-PCI Adapter II
Muis:
ThinkPad Nav (TouchPad + Trackpoint) ..."

Maar verder klopt het verhaal.
Centrino betekent:
1. Een Intel Pentium M processor
2. Een Intel 915 Express of een Intel 815 chipset
3. Een Intel Pro Wireless adapter

Intel kan uiteraard beter aan de performance van eigen componenten verbeteren, maar een gestandaardiseerd component als een a/b/g adapter zal bij andere fabrikanten dan Intel vast niet enorm afwijken.

Het is dus een Pentium M machine, maar voor een Centrino Mobile doet de T42 TUE (T42 CTO bij Campuskorting) beslist niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mkrgoede schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:41:
[...]

Nee, zoals jij het in je eerste reply zei voldoet "een A/B/G-adapter" niet aan de Centrino-norm. Dat is dus niet zo, want ook als je een oude Centrino-laptop upgrade met de Intel PRO/Wireless A/B/G-adapter blijft ie voldoen aan de Centrino-specificaties.

De ThinkPad voldoet simpelweg niet aan de Centrino-specificaties omdat er een A/B/G-adapter van een ander merk in zit dan de Intel PRO/Wireless, maar doet er dus absoluut niet voor onder.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 01-02-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand weleens overwogen een T42 in de US te bestellen? Toevallig gaat een vriend van mij een jaar naar de US en hij kan voor mij een T42 kopen. Het scheelt aardig in de prijs met de huidige dollarkoers.

http://www.pcnation.com/web/details.asp?item=D88667

Tegen de huidige koers kost bovenstaande laptop (bijna gelijk aan die van campuskorting.nl) $1950 * 0.77 = €1501. Dan omgerekend nog 40 Euro voor verpakking en verzending via luchtpost geeft een eindprijs van €1540. Dat is een verschil van €355. Goede deal. Zeker als je nagaat dat het enige verschil met die van campuskorting is dat er 256Mb minder geheugen in zit. Maar voor een prijsveschil van 355 Euro heb ik dat er wel voor over. :)

Zeker als de dollar nog verder wegzakt ga ik in de US bestellen. Ik twijfel alleen nog tussen een goedkope versie met een XGA scherm of een dure versie met een SXGA (Flexview) scherm. De Flexview schermen zullen ongetwijfeld mooier zijn, maar ze hebben wel een erg negatief effect op de levensduur van de batterij helaas... Ik lees dat Thinkpads met XGA scherm tot 5 uur meegaan en de Thinkpads met een Flexview scherm 2,5 a 3 uur. Kortom: schoonheid en kracht staan weer eens tegenover mobiliteit. Decisions, decisions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
Anoniem: 42791 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:34:
Iemand weleens overwogen een T42 in de US te bestellen? Toevallig gaat een vriend van mij een jaar naar de US en hij kan voor mij een T42 kopen. Het scheelt aardig in de prijs met de huidige dollarkoers.

http://www.pcnation.com/web/details.asp?item=D88667

Tegen de huidige koers kost bovenstaande laptop (bijna gelijk aan die van campuskorting.nl) $1950 * 0.77 = €1501. Dan omgerekend nog 40 Euro voor verpakking en verzending via luchtpost geeft een eindprijs van €1540. Dat is een verschil van €355. Goede deal. Zeker als je nagaat dat het enige verschil met die van campuskorting is dat er 256Mb minder geheugen in zit. Maar voor een prijsveschil van 355 Euro heb ik dat er wel voor over. :)

Zeker als de dollar nog verder wegzakt ga ik in de US bestellen. Ik twijfel alleen nog tussen een goedkope versie met een XGA scherm of een dure versie met een SXGA (Flexview) scherm. De Flexview schermen zullen ongetwijfeld mooier zijn, maar ze hebben wel een erg negatief effect op de levensduur van de batterij helaas... Ik lees dat Thinkpads met XGA scherm tot 5 uur meegaan en de Thinkpads met een Flexview scherm 2,5 a 3 uur. Kortom: schoonheid en kracht staan weer eens tegenover mobiliteit. Decisions, decisions...
Een ander verschil is dat het campuskorting.nl model een a/b/g kaart heeft en die bij PC Nation niet. Ik zou overigens wel kiezen voor SXGA aangezien XGA net te groot is en het beeld niet zo mooi is, alleen als je erg vaak weg bent zou ik voor het XGA model kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk. Die bij PCNation heeft een b/g kaartje. Ik ga vanmiddag eens kijken of ik in de winkel ergens een XGA laptop kan bezichtigen en dan liefst met een SXGA ernaast natuurlijk....

Update

Ik ben net even bij de Block en Mycom geweest. De Diamondview schermen van Packard Bell en de Sony Vaio schermen (X-black) zijn wel errug mooi zeg. De kleuren zijn heel levend en diep. Een klein maar overkomelijk nadeel is dat ze glanzen, waar 'normale' TFTs door hun 'wazige' toplaag alle glans opzuigen. De XGA schermen van HP en Asus vond ik ronduit matig. De inkijkhoek is klein en het beeld verandert snel van uiterlijk en kwaliteit als je al een klein beetje de inkijkhoek verandert. Ik heb daarom besloten om voor een Thinkpad met Flexview (SXGA+) scherm te gaan. Natuurlijk blijft het een beetje een gok, omdat ik niet weet hoe Flexview schermen eruit zien en ik weet niet of een Thinkpad XGA scherm net zo matig is als een HP of Asus XGA scherm, maar goed. Ik kan niet eeuwig wachten met besluiten. Een goede laptop is het sowieso.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 02-02-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135460

nu het hier toch over het beeldschermen gaat: het beeldscherm van mijn tu laptopje is er mee gekapt ofzo :s Ik krijg soms gewoon geen beeld als ik em aan zet, soms houdt ie t wel even vol maar freezed mn laptop dan en valt het uit
heeft iemand anders dit wel es gehad? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
Anoniem: 135460 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:50:
nu het hier toch over het beeldschermen gaat: het beeldscherm van mijn tu laptopje is er mee gekapt ofzo :s Ik krijg soms gewoon geen beeld als ik em aan zet, soms houdt ie t wel even vol maar freezed mn laptop dan en valt het uit
heeft iemand anders dit wel es gehad? :S
Dan zou ik maar eens langsgaan bij de helpdesk op de TU zodat ze ernaar kunnen kijken. Het kan je videokaart zijn maar er zijn nog legio andere mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
Anoniem: 42791 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:24:
Je hebt gelijk. Die bij PCNation heeft een b/g kaartje. Ik ga vanmiddag eens kijken of ik in de winkel ergens een XGA laptop kan bezichtigen en dan liefst met een SXGA ernaast natuurlijk....

Update

Ik ben net even bij de Block en Mycom geweest. De Diamondview schermen van Packard Bell en de Sony Vaio schermen (X-black) zijn wel errug mooi zeg. De kleuren zijn heel levend en diep. Een klein maar overkomelijk nadeel is dat ze glanzen, waar 'normale' TFTs door hun 'wazige' toplaag alle glans opzuigen. De XGA schermen van HP en Asus vond ik ronduit matig. De inkijkhoek is klein en het beeld verandert snel van uiterlijk en kwaliteit als je al een klein beetje de inkijkhoek verandert. Ik heb daarom besloten om voor een Thinkpad met Flexview (SXGA+) scherm te gaan. Natuurlijk blijft het een beetje een gok, omdat ik niet weet hoe Flexview schermen eruit zien en ik weet niet of een Thinkpad XGA scherm net zo matig is als een HP of Asus XGA scherm, maar goed. Ik kan niet eeuwig wachten met besluiten. Een goede laptop is het sowieso.
Ik heb zelf een T42 met XGA en een T42 met SXGA gehad en SXGA is echt mooier ! Dus ik zou zeggen kies daar voor, daarnaast is de resolutie van XGA lager ( 1024 x 768 ) en ik vindt zelf 1400 x 1050 toch een stuk prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135460

mkrgoede schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:33:
[...]

Dan zou ik maar eens langsgaan bij de helpdesk op de TU zodat ze ernaar kunnen kijken. Het kan je videokaart zijn maar er zijn nog legio andere mogelijkheden
inderdaad, maar ik hoop wel dat ik vervanging mee krijg anders ga ik echt dood denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135460 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:41:
[...]

inderdaad, maar ik hoop wel dat ik vervanging mee krijg anders ga ik echt dood denk ik :P
Die TU T42 is toch van september/oktober 2004? Je hebt drie jaar garantie op die ThinkPad. Maar ik denk niet dat je een vervangende machine krijgt. Ik heb nog in de bespreking bij de TU Delft gezeten waarin dat werd afgestemd.
Je kunt er eerlijkgezegd ook nauwelijks op rekenen dat een kant en klare machine met een image voor jouw studierichting klaar ligt. Met 20 studierichtingen wordt dat een aardige stapel werkloze ThinkPads.
Ik zou in ieder geval alle userdata onmiddelijk dubbel backuppen (en ergens testen of je backup ook werkt!) en je machine dan aanbieden bij de leverancier (Inter Access heeft Tree Data nadat die failliet ging overgenomen, ik denk dat je naar Hilversum moet).
Mogelijk ben je een van de studenten die een backup contract met de BackupFactory heeft gesloten. Dan is het veel eenvoudiger: backup maken, ThinkPad inleveren en wachten op de reparatie.
Als je er in Delft en Hilversum niet uit komt kun je ook even naar Campuskorting bellen, dan proberen we wel iets voor je te regelen.
Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
Anoniem: 135460 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:41:
[...]

Vervanging zit er helaas niet in bij de TU, je moet hem gewoon bij het laptopcentrum inleveren en dan krijg je hem na een helaas lange periode weer terug. Ze zijn daar al niet al te snugger zo heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien (hopelijk) opvolger T43 PDF'je (met dank aan wenslauw)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Iemand hier die onder linux de wireless verbinding werkend heeft gekregen op de TUe? Met de madwifi driver werkt mijn kaart thuis perfect en vind op de TUe ook de accesspoints wel, maar de PEAP / MSCHAPv2 ellende krijg ik niet geconfigureerd.

|_____vakje______|

Hey, weet iemand of je voor de T42 ook zon neopreen beschermend tweede huidje hebt? tegen krassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:21:
Hey, weet iemand of je voor de T42 ook zon neopreen beschermend tweede huidje hebt? tegen krassen etc.
Ja hoor, die zijn er.
En raad eens waar je dat huidje kunt kopen? :-)
Hij staat niet op de site, maar voor 25 euri heb je er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je misschien een linkje dat ik hem even kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119870

Hallo,

Ik heb een paar vragen over de T42 op de TU/e. Ik zit zelf ook op de TU/e maar kan geen VPN maken met de TU.
Het probleem zal wel zijn dat ik achter een router thuis zit. (internet via @home).
Mij is verteld dat ik iets mijn NAT moet invullen, maar geen idee wat dat is en wat ik daar moet invullen. Hebben nog meer mensen deze problemen en of weten iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groeten
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

Ik ben erg tevreden over mn laptop, maar ik heb een dingetje wat me erg irriteert. Ik maak gebruik van een draadloze logitech notebook muis http://www.logitech.com/i...,CRID=2135,CONTENTID=7732

Als ik mijn laptop dichtklap gaat ie op standby. Nu het volgende: als ik, bij het in standby gaan, de ontvanger van de muis in de usb poort laat zitten en vervolgens mn laptop open klap, zonder de ontvanger in de usb poort, start windows niet meer op. De enige optie is dan nog een reset. Soms vergeet k dat ding van mn muis eruit te trekken alvorens in stanby te gaan en dan gaat het dus fout. :'(

Heel vervelend en ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik zag net een bios update voor mn laptop, maar ook deze is niet de oplossing. Ik maak gebruik van een vers geïnstalleerde xp sp2 (slipstream) met de laatste IBM drivers. Overigens bij hibernate en standby dezelfde verschijnselen. Iemand nog een idee of hier wat aan gedaan zou kunnen worden? Ik lees overal dat sp2 standby problemen geeft, maar het is voor mij geen optie om sp2 eraf te gooien aangezien een een geïntegreerde installatie is.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 22-02-2005 17:12 ]

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Anoniem: 87089 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 00:19:
[...]

Het is natuurlijk spijkers op laag water voor gevorderden, maar het gaat toch echt om een IBM a/b/g kaart:

"... Grafische kaart:
ATI Mobility Radeon 9600, 64MB DDR-SDRAM
Communicatie:
Geintegreerd, internationaal V.92 Modem (56 Kbps data, 14,4 Kbps fax). 1GB ethernet en IBM 802.11 a/b/g wireless LAN Mini-PCI Adapter II
dit is onzin... het is echt een Philips wireless kaartje wat erin zit! zie ook de fotos van de opengeschroefde IBM's in dit topic, ik kan het weten, die T42 op de foto's is de mijne, heb hem zelf opengeschroefd...

bij het NSC op de TU ook al een discussie over de harddisks, zegt zon gast daar dat er IBM schijven in zitten en dat die k*t zijn en dat het ook kl*te is dat ze maar 5400 rpm zijn, dus ik zo: nee het zijn hitachi's van 7200 rpm, en hij helemaal boos zo van, werk jij nou hier of ik ?! en ik zo, heb jij hem nou opengeschroefd of ik?!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Roberto
Johannusvanudos schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:45:
[...]

dit is onzin... het is echt een Philips wireless kaartje wat erin zit! zie ook de fotos van de opengeschroefde IBM's in dit topic, ik kan het weten, die T42 op de foto's is de mijne, heb hem zelf opengeschroefd...

bij het NSC op de TU ook al een discussie over de harddisks, zegt zon gast daar dat er IBM schijven in zitten en dat die k*t zijn en dat het ook kl*te is dat ze maar 5400 rpm zijn, dus ik zo: nee het zijn hitachi's van 7200 rpm, en hij helemaal boos zo van, werk jij nou hier of ik ?! en ik zo, heb jij hem nou opengeschroefd of ik?!
Zo, en toen ging ik me er ook maar ff mee bemoeien :P

IBM gebruikt 2 verschillende A/B/G Nics, 1 van Aorthos, en 1 van Philips (De type 2)
Beide kunnen in iedere laptop worden gebruik.
Maar ze hebben wel een speciaal hardware ID.
Dit is nodig omdat de vanaf de T40, X31, en R50 reeks er een hardware lock op de mini-pci kaarten zit.
En dus alleen “IBM” mini-pci kaarten worden geaccepteerd. Anders boot de laptop niet.
(je kunt btw de cmos editen om deze lock te verwijderen, maar dan ben je je garantie kwijt)

Wat de 5400 rpm vs 7200 rpm hdd betreft.

In mijn (TUE model) T42 zit een 60Gb 5400 rpm 5k80.
Toen ik hier achterkwam heb ik dus boos naar IBM gemaild, dit omdat ik dacht dat ik een verkeerd model had gekregen.
(ik ging er dus net zoals jij vanuit dat er een 7200rpm hdd in moest)

Dus, ik heb met de county manager van IBM Nederland gesproken.
En deze man is het helemaal voor mij gaan uitzoeken.
En wat blijkt?

(in iedergeval in mijn serie)
Omdat de 5400rpm's op waren is er in een groot gedeelte van de T42 CTO (TUE) laptops een 7200rpm hdd gegaan. Echter hoort er dus een 5400 in.

Aldus IBM Zelf.

Anoniem: 39835 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:10:
Hallo allemaal,

Ik ben erg tevreden over mn laptop, maar ik heb een dingetje wat me erg irriteert. Ik maak gebruik van een draadloze logitech notebook muis http://www.logitech.com/i...,CRID=2135,CONTENTID=7732

Als ik mijn laptop dichtklap gaat ie op standby. Nu het volgende: als ik, bij het in standby gaan, de ontvanger van de muis in de usb poort laat zitten en vervolgens mn laptop open klap, zonder de ontvanger in de usb poort, start windows niet meer op. De enige optie is dan nog een reset. Soms vergeet k dat ding van mn muis eruit te trekken alvorens in stanby te gaan en dan gaat het dus fout. :'(

Heel vervelend en ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik zag net een bios update voor mn laptop, maar ook deze is niet de oplossing. Ik maak gebruik van een vers geïnstalleerde xp sp2 (slipstream) met de laatste IBM drivers. Overigens bij hibernate en standby dezelfde verschijnselen. Iemand nog een idee of hier wat aan gedaan zou kunnen worden? Ik lees overal dat sp2 standby problemen geeft, maar het is voor mij geen optie om sp2 eraf te gooien aangezien een een geïntegreerde installatie is.
Nieman die hier een oplossing voor heeft?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb ingesteld dat hij niet op standby gaat als je de klep dichtdoet, maar niets doet.
't is natuurlijk een oplossing, maar ik weet niet of je het erg vindt dat ie niet meer hibernate.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elektronicanet schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:52:
Ik heb ingesteld dat hij niet op standby gaat als je de klep dichtdoet, maar niets doet.
't is natuurlijk een oplossing, maar ik weet niet of je het erg vindt dat ie niet meer hibernate.
Nee, das niet bepaald een oplossing. Als ik mn laptop dichtklap en in mn rugzak doe, moet ie wel echt uit of standby zijn. Ik ben al een tijdje aan het zoeken of er meer mensen dit probleem hebben, maar ik denk dat ik er gewoon een gewoonte van moet maken om die reciever uit mn laptop te trekken alsvorens in standby te gaan. Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd of dit probleem zich ook voordoet met een andere externe niet-draadloze muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Iemand enig idee van de voorraad t42/ x40 bij campuskorting?

Want ik heb nog steeds niets van ze gehoord na een mailtje lang geleden dat ze ze even neit op voorraad hadden.. :|.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is de T42 op voorraad. Ik heb eergisteren een T42 besteld en vandaag is-ie binnen. :) Net een uurtje.

Mooie machine hoor. Het valt meteen op dat-ie erg stevig is. Ik heb gisteren op een Dell zitten typen en dat voelt toch wat minder stevig allemaal, in het bijzonder het toetsenbord. Verder is-ie lekker snel, vergelijkbaar met mijn desktop. Ik zit even te twijfelen of ik al die IBM software erop zal laten staan of dat ik hem gewoon formateer en Win XP pro installeer....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 25-02-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
bombadil schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:23:
Iemand enig idee van de voorraad t42/ x40 bij campuskorting?

Want ik heb nog steeds niets van ze gehoord na een mailtje lang geleden dat ze ze even neit op voorraad hadden.. :|.
Er was een probleem waardoor de X40's idd niet op voorraad waren.
Maar toen ik er laatst was had hij nog wel een hoop T42 CTo's hoor :)

Sowieso, mailen werkt nooit goed bij hem :P (Of de mailt komt maar half aan, of je krijgt zelf je mail in 3 voud terug)

Dus ff bellen, en je weet het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 42791 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:37:
Volgens mij is de T42 op voorraad. Ik heb eergisteren een T42 besteld en vandaag is-ie binnen. :) Net een uurtje.

Mooie machine hoor. Het valt meteen op dat-ie erg stevig is. Ik heb gisteren op een Dell zitten typen en dat voelt toch wat minder stevig allemaal, in het bijzonder het toetsenbord. Verder is-ie lekker snel, vergelijkbaar met mijn desktop. Ik zit even te twijfelen of ik al die IBM software erop zal laten staan of dat ik hem gewoon formateer en Win XP pro installeer....
Verse install!!

Werkt veel sneller. En vanaf de IBM site kun je al de software die er eerst opstond ook weer gratis downloaden. (op powerdvd ofzo na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 14:16
RS_003 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:12:
IBM gebruikt 2 verschillende A/B/G Nics, 1 van Aorthos, en 1 van Philips (De type 2)
Beide kunnen in iedere laptop worden gebruik.

(in iedergeval in mijn serie)
Omdat de 5400rpm's op waren is er in een groot gedeelte van de T42 CTO (TUE) laptops een 7200rpm hdd gegaan. Echter hoort er dus een 5400 in.
Ik neem dan aan dat je verschillende drivers nodig hebt voor de 2 verschillende A/B/G nics; 'k denk dan meteen aan mogelijke Linux driver ellende: wat is de ervaring van beide "merken"? Zelf heb ik na wat Googlen hele hoop sites gezien die Madwifi drivers werkend hebben gekregen, maar weet niet of dat bij allebei het geval is? :?.

Betreffende de HD in de T42 CTO van Campuskorting.nl, hier zit op moment van schrijven en na wat navraag wel degelijk een 7200 RPM schijfje van Hitachi in: mooi meegenomen toch? :>.
Anoniem: 39835 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:10:
Klinkt niet erg positief, ik was zelf eigenlijk ook van plan om dat muisje erbij te nemen (mogelijke aanschaf van T42 CTO). Misschien dat instellingen in het BIOS betreffende USB eigenschappen de boosdoener is? Denk hierbij bijv. aan USB Storage ondersteuning vanuit 't BIOS?

[ Voor 31% gewijzigd door InsjaHH op 25-02-2005 15:08 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InsjaHH schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:06:
[...]

Ik neem dan aan dat je verschillende drivers nodig hebt voor de 2 verschillende A/B/G nics; 'k denk dan meteen aan mogelijke Linux driver ellende: wat is de ervaring van beide "merken"? Zelf heb ik na wat Googlen hele hoop sites gezien die Madwifi drivers werkend hebben gekregen, maar weet niet of dat bij allebei het geval is? :?.

Betreffende de HD in de T42 CTO van Campuskorting.nl, hier zit op moment van schrijven en na wat navraag wel degelijk een 7200 RPM schijfje van Hitachi in: mooi meegenomen toch? :>.

[...]

Klinkt niet erg positief, ik was zelf eigenlijk ook van plan om dat muisje erbij te nemen (mogelijke aanschaf van T42 CTO). Misschien dat instellingen in het BIOS betreffende USB eigenschappen de boosdoener is? Denk hierbij bijv. aan USB Storage ondersteuning vanuit 't BIOS?
Er valt in de bios niet bijster veel in te stellen, maar ik zal voor de zekerheid nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ik sta op het punt om een T42 CTO model aan te schaffen via Campuskorting.nl. Aangezien de 512 MB PC2700 DDR RAM modules helaas niet op voorraad zijn, heb ik besloten om zelf het geheugen te upgraden.

Echter vroeg ik mij hierbij af, ook na wat foto's gezien te hebben in dit topic over welke merken er "toevallig" in zitten, welk merk ik het beste kan aanschaffen, zonder dat er compabiliteitsproblemen optreden. Ik heb van dhr. Coenen helaas geen concreet antwoord vernomen, maar kon mij vertellen dat RS_003 het hoogstwaarschijnlijk zou weten, maar ik sta open voor ieder antwoord / ervaring met een bepaald merk geheugenmodules in de T42 :).

Zelf zat ik te denken aan een module van Dane-Elec of Kingston, gezien winkels deze het meeste over de toonbank verkopen...

Dus concreet: van welk merk geheugenmodule kan ik het beste 512 MB aanschaffen die perfect compatible is met het T42 CTO model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InsjaHH schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:50:
Ik sta op het punt om een T42 CTO model aan te schaffen via Campuskorting.nl. Aangezien de 512 MB PC2700 DDR RAM modules helaas niet op voorraad zijn, heb ik besloten om zelf het geheugen te upgraden.

Echter vroeg ik mij hierbij af, ook na wat foto's gezien te hebben in dit topic over welke merken er "toevallig" in zitten, welk merk ik het beste kan aanschaffen, zonder dat er compabiliteitsproblemen optreden. Ik heb van dhr. Coenen helaas geen concreet antwoord vernomen, maar kon mij vertellen dat RS_003 het hoogstwaarschijnlijk zou weten, maar ik sta open voor ieder antwoord / ervaring met een bepaald merk geheugenmodules in de T42 :).

Zelf zat ik te denken aan een module van Dane-Elec of Kingston, gezien winkels deze het meeste over de toonbank verkopen...

Dus concreet: van welk merk geheugenmodule kan ik het beste 512 MB aanschaffen die perfect compatible is met het T42 CTO model?
Ik zou zeggen gebruik even zo'n online geheugen kiezer en zoek een winkel die dat geheugen verkoopt. Je kunt ook gewoon kingston SODIMM kopen en als het niet werkt alsnog een compatible reepje kopen. Wat me echter opviel bij informatique dat er vrijwel geen prijsverschil is tussen zon compatible reepje en normaal. (iig voor een Apple Powerbook G4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:33:
Ik zou zeggen gebruik even zo'n online geheugen kiezer en zoek een winkel die dat geheugen verkoopt. Je kunt ook gewoon kingston SODIMM kopen en als het niet werkt alsnog een compatible reepje kopen. Wat me echter opviel bij informatique dat er vrijwel geen prijsverschil is tussen zon compatible reepje en normaal. (iig voor een Apple Powerbook G4)
Je hebt gelijk, die geheugen wizard bij Informatique gaf me enkel resultaten voor een T40/T41 model, aangezien deze slechts PC2100 ondersteunen (en de T42 dus PC2700) is het ook niet een betrouwbaar "advies", om 't zo maar even te omschrijven.

Verder zie ik de modules die dan als advies worden gegeven, nergens terug op hun website. Welk model ik ook pak bij de wizard, ze zijn allemaal op 1 of andere manier niet op voorraad. Terwijl een "gewoon" module van bijv. Dane-Elec of Kingston PC2700 dat wel is. Een of andere manier is het beetje raar geschreven die wizard.

Ik zal anders eens een mailtje sturen naar Informatique of zo'n niet-compatible module teruggestuurd kan worden in ruil voor een andere of dat ze moeilijk gaan doen erover.

Edit:
Ik heb 't nog eens met de Kingston wizard gedaan en kom inderdaad verschillende modules tegen, die niet op voorraad te leveren zijn (volgens de status). Maar wat ik nu niet begrijp, ook niet na wat Googlen, is wat nu het verschil werkelijk is tussen "gewone" Kingston modules en deze "speciale" voor IBM...

Is het omdat ze dan getest zijn door IBM zelf en labelt ze vervolgens als "IBM modules"? Ik mag toch aannemen dat die "gewone" modules even perfect werken... 8)7.

[ Voor 19% gewijzigd door InsjaHH op 26-02-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InsjaHH schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:33:
[...]

Je hebt gelijk, die geheugen wizard bij Informatique gaf me enkel resultaten voor een T40/T41 model, aangezien deze slechts PC2100 ondersteunen (en de T42 dus PC2700) is het ook niet een betrouwbaar "advies", om 't zo maar even te omschrijven.

Verder zie ik de modules die dan als advies worden gegeven, nergens terug op hun website. Welk model ik ook pak bij de wizard, ze zijn allemaal op 1 of andere manier niet op voorraad. Terwijl een "gewoon" module van bijv. Dane-Elec of Kingston PC2700 dat wel is. Een of andere manier is het beetje raar geschreven die wizard.

Ik zal anders eens een mailtje sturen naar Informatique of zo'n niet-compatible module teruggestuurd kan worden in ruil voor een andere of dat ze moeilijk gaan doen erover.

Edit:
Ik heb 't nog eens met de Kingston wizard gedaan en kom inderdaad verschillende modules tegen, die niet op voorraad te leveren zijn (volgens de status). Maar wat ik nu niet begrijp, ook niet na wat Googlen, is wat nu het verschil werkelijk is tussen "gewone" Kingston modules en deze "speciale" voor IBM...

Is het omdat ze dan getest zijn door IBM zelf en labelt ze vervolgens als "IBM modules"? Ik mag toch aannemen dat die "gewone" modules even perfect werken... 8)7.
Volgens mij kun je gewoon een normale kingston module kopen. Bij een apple powerbook kon het ook, dus ik zie niet in waarom het bij een IBM niet zou kunnen. Hardwarematig boeit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik zie dat sommige mensen via school een renteloze lening hebben voor deze laptop, vanuit school. Nu zit ik ook op de HSZ en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe diegene dat gedaan hebben.

Ik heb alles doorgelezen, dus ik wil de laptop sowieso. Ik kan hem helaas niet in 1 keer betalen, maar ik wil gewoon een goede laptop hebben voor mijn studie, wat ik zeker hiermee heb. En als de lening zonder rente kan, dan wil ik dat graag weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 09:24

Luke!

#Treinbaas
Dat is een regeling tussen i.i.g. de TU/e en de Rabobank Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Zeg ehm, weet iemand of je van de T42 de rubberen pootjes die aan de onderzijde zitten ergens los kunt bestellen? Via 't NSC moet deze worden teruggestuurd naar IBM, dat schiet dus allemaal niet op en als 't kan bestel ik dus liever zelf ergens zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ah ok, dan geld dat dus niet voor mij. Dan weet ik dat iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ik weet niet, misschien geldt dat ook wel voor de HSZ, dat zou je moeten nakijken. Bij het infopakket over de laptop kregen wij ook veel info over die lening i.i.g..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik vraag het op school nog wel na voor de zekerheid.

Wat ik me nog afvraag, maar nergens terug heb kunnen vinden. Is het mogelijk om de dvd/cdbrander eruit te halen en daar een extra accu in te stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yup, dat is goed mogelijk, het betreft dan een Ultrabay accu van 4-cells uit m'n hoofd gezegd. Ter vergelijking, de standaard accu is een 6-cells en de high capacity 8-cells. Het is een kwestie van met een knopje het huidige apparaat eruit en de nieuwe erin :). Combinatie van deze Ultrabay en de 8-cells geven je toch aardig wat energie om een "paar" uurtjes door te kunnen gaan.

Kijk voor meer informatie over de accu's en prijzen eventjes bij Campuskorting.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn TV-out geeft alleen zwart/wit-beeld :/ Ik sluit de laptop aan op de dmv een scartkabel. Geluid is perfect, beeld is perfect scherp alleen... zwart/wit. Iemand een idee?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Meerdere oorzaken zijn mogelijk:

- Niet compatible / slecht kabeltje; vrienden van mij hadden het 'probleem' meteen opgelost door een nieuw kabeltje te halen, natuurlijk als laatste resort gebruiken he :P.

- Drivers / instellingen; staat ie op PAL / PAL-B (of PAL-G, not sure?) ingesteld bij de Eigenschappen?

- TV instellingen; probeer desnoods alle mogelijkheden af te gaan (EXT, VHS, DVD, je kent die soorten / typen wel), maar ook alle SCART aansluitingen afgaan. Mogelijke boosdoeners zijn bijv. een videorecorder, standalone DVD-speler; probeer het eerst zonder en kijk daarna verder.

Volgens mij was dit wel zo'n beetje. Het komt zeer vaak voor dat men *wel* scherp beeld krijgt, maar enkel in zwart-wit. Zelf heb ik dit opgelost door deze mogelijkheden na te gaan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

InsjaHH schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:19:
Meerdere oorzaken zijn mogelijk:

- Niet compatible / slecht kabeltje; vrienden van mij hadden het 'probleem' meteen opgelost door een nieuw kabeltje te halen, natuurlijk als laatste resort gebruiken he :P.

- Drivers / instellingen; staat ie op PAL / PAL-B (of PAL-G, not sure?) ingesteld bij de Eigenschappen?

- TV instellingen; probeer desnoods alle mogelijkheden af te gaan (EXT, VHS, DVD, je kent die soorten / typen wel), maar ook alle SCART aansluitingen afgaan. Mogelijke boosdoeners zijn bijv. een videorecorder, standalone DVD-speler; probeer het eerst zonder en kijk daarna verder.

Volgens mij was dit wel zo'n beetje. Het komt zeer vaak voor dat men *wel* scherp beeld krijgt, maar enkel in zwart-wit. Zelf heb ik dit opgelost door deze mogelijkheden na te gaan.

Succes!
Ik zie nergens waar ik kan instellen of ie PAL of RGB moet doen :? Ik heb trouwens niet de T42 van de TUE maar de T42 van mijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Aha, maar dan nog vrij weinig verschil kwa specs (denk ik) :).

Heb je de ATI Mobility drivers (of Omegadrivers?) geinstalleerd? If so, dan kun je ze vinden onder het volgende:

- Bureaublad, Eigenschappen; tabblad Instellingen, Geavanceerd; tabblad Weergaves. Als het goed is kun je op dat knopje van TV klikken als de S-Video kabel erin zit. Daar vind je dan ook de PAL instellingen (en verscheidene andere opties).

Meteen een vraagje tegenaan: bezit je ook over een 15" versie of een 14"? Viel het gewicht je tegen voor het formaat van de laptop? Zelf het gewicht testen met flessen cola is 1 ding, het werkelijke verdeelde gewicht van een laptop toch net iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

InsjaHH schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:19:
Aha, maar dan nog vrij weinig verschil kwa specs (denk ik) :).

Heb je de ATI Mobility drivers (of Omegadrivers?) geinstalleerd? If so, dan kun je ze vinden onder het volgende:

- Bureaublad, Eigenschappen; tabblad Instellingen, Geavanceerd; tabblad Weergaves. Als het goed is kun je op dat knopje van TV klikken als de S-Video kabel erin zit. Daar vind je dan ook de PAL instellingen (en verscheidene andere opties).
Ik heb de Engelse XP maar kan geen tabblad weergaves (oid) vinden en kan nergens anders PAL/RGB instellen :? Heb je anders een linkje naar die Omega-drivers?
Meteen een vraagje tegenaan: bezit je ook over een 15" versie of een 14"? Viel het gewicht je tegen voor het formaat van de laptop? Zelf het gewicht testen met flessen cola is 1 ding, het werkelijke verdeelde gewicht van een laptop toch net iets anders...
Ik heb (volgens mij) de 14 inch versie. In vergelijking met mijn vorige laptop (ook een IBM) valt het gewicht mij alleszins mee. Liever een iets zwaardere, maar wel stevige laptop dan een krakkemikkige lichtgewicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wokschotel schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:53:
Ik heb de Engelse XP maar kan geen tabblad weergaves (oid) vinden en kan nergens anders PAL/RGB instellen :? Heb je anders een linkje naar die Omega-drivers?

Ik heb (volgens mij) de 14 inch versie. In vergelijking met mijn vorige laptop (ook een IBM) valt het gewicht mij alleszins mee. Liever een iets zwaardere, maar wel stevige laptop dan een krakkemikkige lichtgewicht ;)
Zo te horen heb je hoogstwaarschijnlijk geen ATI drivers geinstalleerd. Linkje: hier. Ik neem aan dat je de stappenplan wel kent, eerst de oude weghalen, in safe-mode opstarten met standaard VGA drivers en daarna de drivers installeren. Desnoods even controleren op oude driver-versies met een tooltje.

Ja nee je hebt helemaal gelijk hoor, maar een 14" van IBM is toch ook niet 'krakkemikkig'? X40 gaat daar veel verder in kwa lichtgewicht :P. Heb daarnet nog uitgebreid met RS_003 zitten discussieren en kletsen over de T42, in ieder geval dank voor je reply erover. +-2.5 kg moet goed te doen zijn en anders moeten we toch sterk overwegen om meer te gaan fitnessen (ofzo :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InsjaHH schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:24:
[...]

Zo te horen heb je hoogstwaarschijnlijk geen ATI drivers geinstalleerd. Linkje: hier. Ik neem aan dat je de stappenplan wel kent, eerst de oude weghalen, in safe-mode opstarten met standaard VGA drivers en daarna de drivers installeren. Desnoods even controleren op oude driver-versies met een tooltje.

Ja nee je hebt helemaal gelijk hoor, maar een 14" van IBM is toch ook niet 'krakkemikkig'? X40 gaat daar veel verder in kwa lichtgewicht :P. Heb daarnet nog uitgebreid met RS_003 zitten discussieren en kletsen over de T42, in ieder geval dank voor je reply erover. +-2.5 kg moet goed te doen zijn en anders moeten we toch sterk overwegen om meer te gaan fitnessen (ofzo :9).
k vind het gewicht van een 15" T42 heel goed te doen hoor. Hij zit hij zit elke dag in mn rugzak :P Batterij gaat ook lekker lang mee om er een hele dag mee te kunnen doen. Ik moet alleen niet te lang gaan maya'en of photoshop'en anders gaat het wel een stuk sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Anoniem: 39835 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:32:
k vind het gewicht van een 15" T42 heel goed te doen hoor. Hij zit hij zit elke dag in mn rugzak :P Batterij gaat ook lekker lang mee om er een hele dag mee te kunnen doen. Ik moet alleen niet te lang gaan maya'en of photoshop'en anders gaat het wel een stuk sneller op.
Ah kijk, dat is mooi en leuk om te horen :). Mag ik aannemen dat je naar TUE gaat (offtopic: welke studie?). Maar als je 't hebt over hele dag mee kunnen doen, praat je dan over de standaard 6-cell accu of de high capacity 9-cell?

Misschien meteen een vervolg vraagje, enig idee waar wellicht die 9-cell accu's op voorraad te verkrijgen zijn? * InsjaHH wacht geduldig nog een paar dagen af op z'n T42 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe BK aan TUD. Ik heb T42 met standaard batterij. Ik kan met die batterij 3 uur effectief werken, maar aangezien je best vaak wat doet en hem weer inklapt, kun je best lang doen met die ene batterij. Ik zag dat ze die 9cell batterij bij campuskorting hadden, weet niet of ze het op voorraad hebben, anders ff pricewatch checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wat ook erg jammer is, is dat er bij het T42 CTO model vrijwel niets kan worden geupgrade, ingewisseld voor bijv. meer geheugen of een grotere / snellere HD. Of te wel, je zit dan zowiezo opgescheept met het oude onderdeel; bijv. de 256 MB module of de oude HD. Best zonde...

Ik vraag me af of dit ook geldt voor de andere modellen; ik heb er in ieder geval een mailtje over gestuurd en zal het later ook nog eventjes hier vermelden (voor het gemak :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Kan ik die Omega-drivers zonder enig probleem installeren op mijn T42 met Radeon 7500??? Hij is van m'n werk, dus veel problemen kan ik niet gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb igg op zowel een ATI mobility 9000 en op een ATI mobility 9600 de Omega-drivers draien :)

Geen probleem idd.

en die 7500. We praten hier zeker over een 14" XGA model ? :)

Hoelang gaat die igg op de accu mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik snap er niets van. Ik heb de Omega-drivers (Radeon 7500) geinstalleerd en heb nog steeds een verrot TV-beeld: onscherp, flikkeren, 'lopen'. De boel in ingesteld op PAL-B via een Scart-kabel. Ik snap er niets meer van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137355

leuke boel is dat dan! :( .
Ik denk dat ik ook maar afzie van mijn vooraanstaande aankoop. Tenzij de prijs wordt verlaagd naar 1750 ofzo. :) . iig bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wees er ook op bedacht dat je bij het gebruik van OmegaDrivers hoogstwaarschijnlijk geen Mobility features worden toegepast, dus dat kan betekenen dat het je accutijd kan schaden.

Ik neem aan (en heb hier en daar gelezen) dat hiervoor weer patches / hacks zijn, maar dat weer terzijde. Over het algemeen, dat was de doelstelling voor de OmegaDrivers, dat ze niet streven naar performance, maar naar quality van het beeld.

Wat betreft die 7200 RPM op de site: het is inderdaad sneu dat het niet *snel* kan worden veranderd, maar zoals er al is gezegd, heeft hij op dit moment geen toegang tot de website. Hij heeft (en zal) toekomstige klanten in ieder geval over informeren, dat heeft hij bij mij ook netjes gedaan.

Af en toe komen e-mailtjes inderdaad niet door bij Campuskorting, dus eventjes opnieuw versturen kan geen kwaad. En inderdaad, anders eventjes een belletje plegen. Over het algemeen is hij wel snel in het beantwoorden van e-mailtjes, vaak zijn bedrijven hier nog slechter in. Om nu meteen te zeggen dat toekomstige klanten hier nie tmoeten komen vind ik zelf ook te ver gaan; natuurlijk je bent benadeeld, maar verder is de service / afhandeling van de aanschaf van de laptop toch wel 'ok' verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138341

Ik ben op zoek naar een IBM laptop, omdat ik onder de indruk ben van de constructie, prestaties en de goede berichten. Ik kan echter niet direct een goede winkel vinden, waar ik ze even kan aanraken of eventueel een goede online winkel waar ik veel informatie kan vinden. Ik vind ook de IBM site qua informatie niet erg duidelijk.
Ook wil ik graag informatie van gebruikers welk type en model het beste zijn. Hebben jullie suggesties, ervaringen en welk model zeker wel en welke zeker niet. Budget is 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Anoniem: 138341 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:54:
Ik ben op zoek naar een IBM laptop, omdat ik onder de indruk ben van de constructie, prestaties en de goede berichten. Ik kan echter niet direct een goede winkel vinden, waar ik ze even kan aanraken of eventueel een goede online winkel waar ik veel informatie kan vinden. Ik vind ook de IBM site qua informatie niet erg duidelijk.
Ook wil ik graag informatie van gebruikers welk type en model het beste zijn. Hebben jullie suggesties, ervaringen en welk model zeker wel en welke zeker niet. Budget is 2000 euro.
Dat is inderdaad een 'groot' probleem, je kunt niet bij iedere winkel terecht om de laptop te bezichtigen. Wellicht kennissen en vrienden, maar dat is dan weer puur toeval. Wat mij o.a. hier in dit draadje is aangeraden, is om even contact te zoeken met ofwel Campuskorting in Maastricht ofwel Studentlaptop in Groningen; een afspraak te maken om modellen te kunnen bezichtigen. Wellicht is OV misschien wel een aanrader.

Wat betreft welk model je moet nemen, dat is geheel afhankelijk van je eisen eraan. Mobiliteit, accuduur, gewicht; the usual things :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Ik vroeg mij trouwens af, de beruchte Hitachi 5K80 serie schijnt een 'akelige', random & regelmatig tik-geluid produceren, waarbij het klinkt alsof de HD de kop terugplaatst naar z'n standby positie.

Heeft iemand hier 'last' van, het geluid geconstateerd? Dit geluid komt natuurlijk ook voor bij HD's die op het punt staan te overlijden...

Iedereen en op aantal fora beweert men weer iets anders, het zou een techniek zijn die geimplementeerd is door Hitachi, de ander meent dat de HD aan z'n eind begint te komen. Bij weer de ander is het akelige getik na een aantal dagen verdwenen.

Het zou mooi zijn om hier opheldering over te hebben, je betaalt toch een hele hoop euro's voor de laptop; om dan meteen met een slechte start te beginnen...

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste