[Stampede] Voorstel voor gewijzigde opzet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Stampede - Voorstel voor gewijzigde opzet

Beste mede DPC'ers,

Eerst even wat mensen uit een mogelijke droom helpen: Nee dit topic gaat niet over de derde editie van de Stampede! ;)
Dit topic gaat over een mogelijke wijziging in de opzet (op het gebied van Stampede teams) en ik hoop jullie mening hierover te mogen horen.
Omdat de Stampede voor en door DPC'er is, is jullie mening in onze opinie noodzakelijk.

Maar first things first, dus lees onderstaande goed door alvorens te reageren! Ik zal het probleem eerst even inleiden.

Inleiding

Inmiddels hebben we twee succesvolle Stampedes achter de rug en we hopen daar nog dit jaar weer een vervolg aan te geven. Nu is het ons opgevallen dat er bij beide Stampedes nog wel eens wat gemort werd over bepaalde zaken. Bij sommigen liepen frustraties hoog op en ik heb zelfs al van een aantal mensen te horen gekregen dat het van hun niet meer hoeft op deze manier.

Nu zullen een groot aantal van jullie zeggen: "welke kritiek? Ik weet van niets?". Waarop ik hier kan stellen dat de meeste kritiek ons niet via fora ter ore is gekomen maar via chats en emails. Natuurlijk willen we graag iets met de kritiek doen en daarom lezen jullie dit nu.

Voor iedereen die niet weet waar ik het over heb, lees even rustig verder ;)
De meeste klachten die we hebben vernomen gaan over de verdeling van kracht over de Stampede teams. Nu mag het duidelijk zijn dat het extreem lastig in te schatten is hoe krachtig de nieuwe DPC users gaan optreden. Op het moment dat er nieuwe mensen bijkomen weten we niet of ze één PC in gaan zetten of een hele vloot (zoals sf de laatse DF Stampede - inmiddels een top2 speler aldaar). We doen ons best om de teams gelijk te trekken op het moment dat er nieuwe aanwas bijkomt, en we hebben de afgelopen keer de regels versoepeld om ervoor te zorgen dat de twee laagst genoteerde teams er niet opeens met alle nieuwe leden vandoor gingen.
Het mag duidelijk zijn dat dit een lastig puntje is, en ik hoop dat jullie ons geloven als we zeggen dat we onze uiterste best doen om het zo gelijk mogelijk te houden. De hier voorgestelde nieuwe opzet zal ook hier enige wijzigingen tot gevolg hebben, maar deze zullen niet super ingrijpend zijn.

Helaas is er nog een tweede puntje van kritiek, en dat is waar deze post aan met name aan gewijd is.
Mensen kijken soms flink scheef naar elkaar als bepaalde subteams opeens met de nieuwe DPC'ers aan de haal gaan. Uit de eerste Stampede is zelfs een heus nieuw subteam voortgekomen dat een groot deel van de leden van dit Stampede team heeft overgenomen. Nu is er in de loop der tijd flinke kritiek gespuid op dit team, maar ook andere subteams worden soms verwijtend aangekeken. Kort gezegd: men is bang, en gelooft vaak zelfs, dat er misbruik wordt gemaakt van de Stampede om het eigen subteam te laten groeien.

Als aanverwant punt wordt ook vaak gezegd dat we de Stampede team reclame af moeten schaffen. Mensen zouden zelf een objectief oordeel moeten vellen om een team te joinen, in plaats dat ze binnen worden geloodst door mensen die de Stampede draad 24/7 lijken te monitoren. Nieuwe DPC'ers helemaal, lijken geen enkele waarde te hechten aan het team waar ze inkomen, waardoor ze meteen kiezen voor het eerste team wat ze uitnodigd.

Het mag duidelijk zijn dat het afschaffen van deze reclame zijn voor- en tegenstanders kent. Hoewel het een dimensie toevoegd, is dit dus niet voor iedereen een gewenste extra dimensie.

Stampede

Als je geen idee hebt waar bovenstaande over gaat, en mogelijk nog nooit hebt gehoord van een Stampede, dan mag je dit topic met rust laten. Ik heb persoonlijk liever dat je dan je mening niet laat horen. ALs je wel meer wilt weten van de Stampede bekijk dan de onderstaande links even:

Stampede FAQ
Stampede intro #2

Tweedeling binnen DPC

De Stampede is in beginne gewoon bedoeld om als team gedurende een bepaalde tijdsperiode (tot nu toe steeds een maand) flink te fonkelen en schitteren op één enkel DC project. We proberen zoveel mogelijk power erop te krijgen in de hoop onze naam daar flink de hoogte in te helpen. Dit alles voor de meerdere eer en glorie van ons team ;)

Nu kunnen we DPC ruwweg en kort door de bocht indelen in twee groepen.

Er is een groep die aan de Stampede meedoet met enkel en alleen dit bovenstaande doel voor ogen. Zij geven behoorlijk weinig om de interne Stampede team strijd en zullen ook behoorlijk weinig geven om deze discussie (want dat moet het worden).

Er is een tweede groep die ook wel meedoet om bovenstaande doel, maar die wel veel waarde hecht aan de onderlinge Stampede team strijd. Het is deze groep waarop dit topic zich voornamelijk richt en die hier hopelijk ook hun aandacht aan willen schenken, want het is op dit punt dat we mogelijk enkele forse wijzigingen gaan doorvoeren.

Waarom dit topic?

Bovenstaande moet natuurlijk ergens naar toe gaan leiden en dat komt nu:

We hebben al enkele maanden terug een gewijzigde opzet (met dank aan MarcyDarcy) bedacht die hopelijk een groter deel van DPC gelukkiger maakt. We hebben in de loop der tijd deze voorgelegd aan enkele bekendere DPC'ers en het is inmiddels dan ook al wat bijgeschaafd. Nu is de tijd rijp om DPC te laten kiezen. Lees na het onderstaande ook de rest van dit topic nog door! Het is niet de bedoeling dat dit topic gaat verzanden in een woordenstrijd!

De nieuwe opzet

In eerste instantie hadden we een paar nieuwe regels toegevoegd die eigenlijk duidelijk hadden moeten zijn, maar het kennelijk niet waren. Uiteindelijk kwam een andere DPC user met een grootschalige wijziging en die hebben we verder uitgewerkt:

Iedereen die mee wilt doen met de Stampede geeft zich voortaan, naast een draad op GoT, op via de Stampede site. Alle benodigde info moet dan worden ingevuld (verschilt per project) en via GoT worden bevestigd.*1

Vervolgens worden na de inschrijvingstermijn (die ook enkele dagen eerder afloopt dan het geval was) door ons teams samen gesteld. Dit zal in eerste instantie gebeuren doordat wij gebruikers indelen in klassen waarna we vervolgens een random schifting maken (ge-automatiseerd). Aan de hand van de klassen zal worden geprobeerd de balans zoveel mogelijk in evenwicht te houden.*2

Zodra deze indeling bekend is zal deze worden gepubliceerd op GoT (enkele dagen voor aanvang van de Stampede) waarna alle teams de gelegenheid krijgen om op een forum (waar iedereen dan automatisch een account heeft gekregen) te discussieren over over een mogelijke naam en bijbehorende omschrijving. Op de Stampede website is voor elk team een pagina te vinden waar deze omschrijving (motto/iets anders) op te lezen is.

Alle mensen die in een later stadium, bijvoorbeeld na een FP posting, mee willen doen worden op eenzelfde manier in de grote molen gegooid. Natuurlijk kunnen we hen in dit geval niet indelen in klassen, maar dat zal achteraf wel steeds gebeuren, zodat wanneer er weer nieuwe leden bijkomen we de balans weer in ere zullen proberen te herstellen.

Buiten het forum en stukje op de Stampede site is het niet toegestaan dat een Stampede team daarbuiten nog andere fora gebruikt. Elke forum heeft ook een geheim deel waar enkel de teamleden kunnen komen en de Stampede crew.

*1) Het is goed mogelijk dat dit slechts één keer hoeft. Als we eenmaal zeker weten dat de persoon op de Stampede site dezelfde is als op GoT, kan de registratie fase daar bij volgende Stampedes mogelijk worden overgeslagen.

*2) Het is zeer goed mogelijk dat we elke user ook zelf vragen om zichzelf in te delen in de klasse waartoe hij denkt te behoren. De klassen zullen dan worden bekend gemaakt voordat men zich op kan geven.

Storm van protest

There, I've said it! Ik vermoed dat er genoeg mensen zich onder jullie zullen bevinden die nu al stormen van protest in hun hoofd hebben rondzwerven, dus probeer even te kalmeren en lees de rest nog even ;)

Het is evident dat dit een groot deel van de problemen oplost, maar het is goed te begrijpen dat jullie vinden dat er een groot deel van de lol en het taunten zo verloren gaat. Mocht dit zo zijn, dan horen we dat graag van je! Wat ik nog veel liever hoor in plaats van "tegen" (die term wil ik hooguit als deel van een post zien) is een alternatief. Zelfs als je helemaal geen problemen had, wat je uiteraard mag zeggen, hoop ik dat je even met ons mee wilt denken en met mogelijke alternatieven komt. Als je die niet kunt bedenken dan so be it.

In het kort

De stampedeteams:
  • worden ingedeeld door de stampedecrew
  • mogen zelf een eigen naam verzinnen
  • krijgen een eigen forumgedeelte
  • mogen text (en ontwerp e.d.) aanleveren voor hun website gedeelte, die door de stampedecrew op de site wordt gezet.
De voordelen:
  • Je ontmoet nog eens DPC'ers die helemaal niet kent, dit ook ten behoeve van een sterkere binding tussen DPC'ers.
  • Er is meer controle mogelijk (helaas lijkt dat dus nodig ;()
  • Alle fora zijn snel te vinden, alles staat op 1 site. Alles is dus ordelijk en overzichtelijk.
  • Hopelijk een nog betere verdeling van users over een team.
  • Geen recruitment meer aka reclame.
  • De Stampedeteams hoeven geen kosten meer te maken voor hosting e.d.
  • Het idee dat een Stampede team een tweede subteam is wordt weggenomen.
De nadelen:
  • Je zit mogelijk niet meer met je vriendjes in 1 team.
    Maar bekijk dit van de positieve kant, je ontmoet eens andere mensen.
  • Een team oprichten en zelf een naam bedenken is niet meer mogelijk. Enkel in teamverband wordt een naam bedacht
  • Geen recruitment meer aka reclame.
Het item: "Geen recruitment meer aka reclame" komt inderdaad twee keer voor omdat dit op twee manieren kan worden opgevat.

Je strijdt elke Stampede voor en tegen andere mensen wat het gevoel van herhaling op dit punt weg neemt.

Meer details

Omdat is gebleken dat het een slecht plan is later met details te komen, hebben we er hier al een paar genoemd in de vorm van een korte FAQ. Deze zal mogelijk worden uitgebreid adhv reacties alhier.

Q: Wat als twee of meer teams met dezelfde naam komen?
A: FIFO. De team met de eerste melding krijgt de naam, de overigen moeten een nieuwe bedenken.

Q: Wie gaat de forums indelen?
A: Elk team dient een persoon aan te stellen die admin rechten krijgt en naar eigen goeddunken fora kan maken, aanpassen en verwijderen.

Q: De Stampede crew kan overal bij, dus doen ze zelf dan ook nog mee of niet?
A: Dat valt te bezien. Gezien er eigenlijk weinig boeiends besproken kan worden op een hidden forum en omdat sparen reeds verboden is, lijkt het dat we weinig voordeel kunnen behalen. Zoiezo blijft die info bij ons en die zullen we ook niet gebruiken om ons team voordeel uit te laten behalen. Zou het zo zijn dat men dit toch niet weet te waarderen is het voor ons geen probleem om niet aan de teamstrijd mee te doen.

Tot slot

Nu sta je vast op het punt te reageren, maar denk gerust de zaken nog eens rustig over. Er is geen eindtijd voor deze discussie, we willen gewoon eens zien wat jullie hiervan denken.

Als blijkt dat een meerderheid tegen het idee is dan hoop ik ook dat jullie met evt. alternatieven kunnen komen. Zoiezo hebben we al wat regels klaarliggen voor als jullie dit niets vinden. Hoewel deze regels enkele zaken indammen krijgen we het niet zo mooi voor elkaar als met deze opzet. Deze opzet maakt het mogelijk directe controle uit te oefenen waardoor mensen niet bang hoeven te zijn dat er mensen (openlijk!) worden geronseld voor subteams. Het moge duidelijk zijn dat elke poging die bekend wordt verstrekkende gevolgen heeft voor de persoon in kwestie. Ook als later mails blijken te zijn verstuurd of mensen in chatlogs zijn binnengehengeld. Dit is gewoon uit den boze en absoluut niet de bedoeling van een Stampede.

Het is ook absoluut niet onze bedoeling het plezier uit de Stampede te halen. Simpel een bepaald project een boost geven met bijbehorende gezelligheid heeft voor ons ook de grootste prioriteit, maar omdat er diverse klachten zijn gekomen willen we het concept mogelijk dus iets wijzigen om hierin tegemoet te komen.

Goed :)
Tot zover.. kommaar, kommaar, kommaar :P

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Ik heb je postdoorgelezen en ik ben het gedeeltelijk wel met je eens ... en gedeeltelijk ook niet ... als we kijken naar de laatste stampede dan was de kracht redelijk verdeeld ... vooral voordat de nieuwe leden erbij kwamen was het echt heel erg dicht op elkaar ... 10 miljoen tussen de verschillende teams onderling ... dus 40 miljoen in totaal ... dat is minder dan 10% verschil omdat de scores boven de 400 miljoen zaten ... tenminste ... deze getallen zijn dacht ik ongeveer kloppend ... weet het niet meer helemaal zeker.
De ene stampede wint het ene team, de de volgende stampede wint een ander team. Sommige teams vinden het leuk om eens samen te vechten voor de eerste plaats. Het gaat mij zelf niet zozeer om of we nouw iemand inhalen of niet ... maar de sfeer binnen een stampede team ... waarin 2 teams lekker onderling ook nog aan het vechten zijn ... dat heeft toch ook charme ...

Misschien is het beter om iedereen die echt bij elkaar wilt ook gewoon bij elkaar te stoppen ... en de mensen die het niet uitmaakt die netjes te verdelen ... om de kracht een beetje gelijk te trekken ... Ik bedenk me nu ook een groot nadeel ... als iedereen even sterk is word er niet als een koe zonder kop gezocht naar nog die halve megahertz extra ... als je achter staat en er moet meer power komen dan moet je gewoon iedereen stalken ... en daardoor de tegenstanders ook weer als je een grote hoeveelheid power erbij vind ...

Taunten verbieden ... ik vind het goed ... iedereen indelen ... dat gaat mensen en kracht kosten ... maarja ... kben benieuwd wat de rest vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Mooi idee
maar net als djklungel al opmerkte; misschien moet er een voorkeur kunnen worden meegegeven met wie je in het team wilt. En dan niet natuurlijk een heel team opgeven maar als je vaak aan een dc project werkt met iemand kan ik me voorstellen dat je ook met zn 2e in een stampede team wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
;) We hadden al bedacht dat dit een mogelijke tegenwerping zou zijn.

Er is een groep mensen die vindt dat je niet moet zeuren over met wie je in een team zit, aangezien _het_ idee van de Stampede is dat je juist steeds verschillende mensen ontmoet. Zo maak je nieuwe vrienden en dit komt de onderlinge band tussen DPC'ers, en dus de hechtheid van DPC als groep, ten goede.

Hier tegenover staat een groep die de Stampede aangrijpt om met mensen uit andere, vaak bevriende, subteams eens samen te kunnen strijden. Dit maakt hun onderlinge band ook hechter, maar zorgt wel voor meer groepsvorming.

Feit is natuurlijk dat het er hier niet om gaat welke achterliggende gedachte nou beter is. Het gaat erom te weten te komen wat de DPC'ers zelf willen. We hopen dus tevens door middel van dit topic te bepalen hoe die verhoudingen nou ongeveer liggen.

Dus laat die reacties maar komen :)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf kunnen kiezen is wel voor mij een noodzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar met een kernvraag te beginnen: Wat is toch het probleem met subteam-reclame? :?

De woordenstrijd, de manier van werven en de animositeit bij een stampede plaatstvinden, zijn juist de grootste pluspunten van een stampede.

Dit is namelijk een van de weinige mogelijkheden om mensen kennis te laten maken met DCP, de subteams en de mensen die er aan meedoen.
Hoe moet je er anders ooit achterkomen wie aardig, vervelend, irritant, opdringerig, arrogant, behulpzaam, etc. is? Door een aantal weken of maanden DPCH's van projecten waar je niets van begrijpt door te lezen soms?

De enige reden dat ik ben blijven hangen, is dat ik tijdens de laatste stampede voor een leuk team heb gekozen (o.a. dankzij de teamreclame). En ik doe geen DC omdat ik een hoger doel na streef, maar om de simpele reden dat ik hier mensen ben tegengekomen waarbij ik me thuis voel.

Maar er lopen hier ook mensen rond waar ik helemaal niets mee heb. De kans dat ik na de stampede weer weg was geweest als ik bij die in een team zou zijn geplaatst is 100%. En mensen die jaloers zijn dat na een stampede niet zo veel beginnende DPkalfjes in hun subteam willen grazen, moeten de oorzaak toch echt bij zichzelf zoeken.

Verplicht ander DPC'ers leren kennen lijkt me trouwens helemaal van de zotte. Ik zoek zelf wel uit met wie ik in een team wil.

Kortom: probeer op basis van vrijwilligheid de power wat eerlijk te verdelen, maar verander niets aan de opzet van de stampede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:23
Als ik het zo lees dan denk ik dat veel van de oorspronkelijke stampede charme verloren gaat door het zo strak in te regelen. Als er echt zoveel klachten zijn geweest kan ik me wel indenken dat er verbetering moet komen maar mensen die vinden dat ze benadeeld worden of mensen die het ergens niet mee eens zijn blijf je altijd houden.

Ik vind jammer dat je niet meer als subteam mee mag doen in een stampede team maar iedereen afzonderlijk wordt ingedeelt. Kan hier misschien een uitbreiding op die regel komen door de eventuele subteams ook in te delen in verschillende klasse. Zo kan met subteams de stampede teams grof ingevuld worden en met de losse gebruikers alles aangevuld worden en op die mannier fine tunen.
Zo krijg je toch nog gelijke teams en ben je met je vriendjes toch bij elkaar.

Ik verwacht alleen wel dat de stampede teams als ze er zelf voor kiezen toch hun eigen site/ forum in de lucht brengen cq houden. Dus wat dat taunten betrefd zal toch gebeuren.

[ Voor 12% gewijzigd door sweetdude op 20-06-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meegedaan aan de laatste Stampede en ik vond de organisatie ervan erg goed. Tot op de laatste dag was het spannend en de onderlinge strijd tussen de
deelnemende teams was stevig.

De teams die in de eerste week bovenaan stonden, zijn de dupe geworden van het succes van deze Stampede. Wie had kunnen bedenken dat er zoveel nieuwe aanwas zou ontstaan in de volgende weken? Waar het fout is gegaan, is dat de teams die na de eerste week hoog genoteerd stonden (ik dacht de top 3) helemaal geen nieuwe leden mocht krijgen. Daar is de zaak scheef getrokken.

Mijn voorstel: werk met een verdeelsleutel, waarbij ELK team naar rato nieuwe leden krijgt toegewezen, zodat iedereen meeprofiteerd van de extra power die beschikbaar komt. (vb. er doen 5 teams mee. 1e plek krijgt 10%, 2e plek krijgt 20%.....5e plek krijgt 50% van de nieuwe leden.) Reken dit om naar beschikbare plaatsen en stel deze vacant. Er komen 50 nieuwe leden bij in de volgende week,
stel dan 5 plekken voor het team op de 1e plek vacant en 25 voor het team op de laatste plek. Laat de nieuwe mensen ZELF kiezen waar ze bij willen! Ga dus ook niet uitvogelen wat iemand aan power heeft, daar kom je vanzelf wel achter en dat is juist 1 van de factoren die spanning kunnen geven in de onderlinge strijd.

De Stampede is een origineel, spontaan en vrij concept en ik vind dat je het "laagdrempelig" en eenvoudig moet houden. Ik snap de redenen die aangevoerd worden om het geheel "dicht te spijkeren", maar ik ben er absoluut geen voorstander van en het doet afbreuk aan het wedstrijd-element. Het mooie aan de onderlinge team-battles is dat er van alles bedacht wordt om het andere team te verslaan, maar door de introductie van de voorgestelde "bureaucratische aanpak" zullen de spontaniteit en mogelijkheden om iets verrassends te doen gesmoord worden en zullen sommige DPC-ers die voorheen wel meededen afhaken. Dit gaat dan uiteindelijk ten koste van het hogere doel: DPC binnen een project laten schitteren!

Wordt er gekozen voor het voorstel, dan voorspel ik een statische, duffe en minder spannende 3e Stampede dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vin mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Zoals hierboven staat inderdaad ... de vorige stampede was wel super spannend ... en de nummer 1 was moeilijk te behouden ... en vanuit het niets kwam er toen nog een eindstoot vanaf de laatste plaats tot bijna plaats 1 ... kijk ... dat soort dingen maken het dan wel super spannend ...
Maar iedereen heeft wel een beetje gelijk ... misschien is een poll handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Wow.. flinke lap tekst zeg.. even laten bezinken.

Nou, mijn mening hierover: ergens vind ik het opzicht wel een goed idee om alle members gewoon in een molen te werpen en maar te zien in welk team ze terecht komen. Ander nadeel daarin is dat de vaste Subteams kans hebben dat ze niet meer bij elkaar zitten. Dit kan misschien tot wroeging leiden tussen die leden van die subteams en is eigenlijk niet 100% fair.

Hoe het de afgelopen Stampede is gelopen vond ik eigenlijk heel erg leuk en spannend! De teams waren gelijk en het was van tijd tot tijd echt lastig op op Nr. 1 te kunnen blijven. Vooral toen de tweede lading members aan kwam zetten. Volgens mijn mening mag het zo blijven als voorheen, dit nieuwe systeem heeft te veel nadelen volgens mijn mening, en vorige keer was heel erg leuk en spannend.

Opzicht wel een Idee om de grootste teams ieder apart de leiding over een Stampede team te geven. NGS doet de Stampertjes, ColdFusion VGG enzo.. lijkt me leuker dan het 'molen-principe'

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

:w stapmede it was fun while it lasted.
code:
1
2
re·gel·zucht (de ~)
    1 overdreven neiging om zaken te regelen, vooral voor anderen

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmja alles schijnt geregeld te moeten worden helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Mark83 schreef op 20 juni 2004 @ 13:42:
Zoals hierboven staat inderdaad ... de vorige stampede was wel super spannend ... en de nummer 1 was moeilijk te behouden ... en vanuit het niets kwam er toen nog een eindstoot vanaf de laatste plaats tot bijna plaats 1 ... kijk ... dat soort dingen maken het dan wel super spannend ...
Maar iedereen heeft wel een beetje gelijk ... misschien is een poll handiger?
Nope! Dat is juist niet de intentie van deze post.
We willen graag een mening horen en die kan ik niet in een paar pollvragen gieten.
Bovendien horen we graag alternatieven en waslijsten met argumenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Funcracker, allereerst hulde voor je poging _/-\o_
Ik denk dat het goed is nu een discussie te houden over de opzet en mogelijke wijzigingen qua procedure voor de Stampede.

Maar door deze opzet haal je de FUN eruit en komt er REGIE voor in de plaats. Ik denk daarom dat deze opzet niet goed is. De post van La Muis is imo kenmerkend.

Dat iedereen bij elkaar kruipt in 1 team en bij vriendjes is denk ik normaal groepsgedrag. Wat je wilt voorkomen is dat teveel mensen bij elkaar kruipen en en superteam gaan vormen met 80 leden ofzo.

Mijn voorstel is gewoon om 'slots' te maken. Ieder team begint met 25 slots. Als die vol zijn, kan je niet meer bij dat team, maar moet je een ander team kiezen of zelf een team beginnen. Zijn alle slots vol, dan worden ze uitgebreid naar 35. Simpel maar eenvoudig. Een website om het aantal bij te houden lijkt me handig. Iedereen kan zich aanmelden bij een team waar de slots nog 'open' zijn, degenen die al vol zijn die zijn dicht. Ook kunnen mensen zo overstappen en slots 'vrij' maken.

De mensen die het niets uitmaakt, kan de stampedecrew indelen. 2 vliegen in 1 klap dus.

* Marcelloz ziet al koehandel ontstaan: Dukebox en Funcracker voor Soulmaster >:)

Het is een alternatief, en nogmaals ik waardeer je inzet maar ik denk dat het te ver doorschiet.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcelloz op 20-06-2004 14:12 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 13:54:
Hmmmja alles schijnt geregeld te moeten worden helaas ;(
Als je dat zegt dan heb je de intentie van deze post alsnog weten te missen. Dit hangt namelijk af van jullie.

Enkel als een meerderheid van DPC zich hierin kan vinden zal het doorgang vinden, en dan wil die meerderheid dus kennelijk dat er inderdaad meer regels bijkomen omdat zij vinden dat het de negatieve tendensen kan voorkomen.

Mochten de meeste mensen hier geen zin in hebben, dan horen we dus graag alternatieven. Als je 0,0 problemen had met de gang van de Stampedes de laatste keer dan mag je dit ook mededelen natuurlijk. Maar misschien wil je ook wel even meedenken met de rest en kun je aan de hand daarvan nog wat suggesties doen.

Zoals ook in de firstpost staat:
Wat ik nog veel liever hoor in plaats van "tegen" (die term wil ik hooguit als deel van een post zien) is een alternatief. Zelfs als je helemaal geen problemen had, wat je uiteraard mag zeggen, hoop ik dat je even met ons mee wilt denken en met mogelijke alternatieven komt.
Dus opmerkingen zoals van JohnR gaan nergens over en voegen ook niets toe aan dit topic. We zijn opzoek naar opbouwende steun uit jullie midden, en zijn echt niet van plan ook maar iets te wijzigen zonder dat we daar een aanzienlijk deel van de rest van DPC in meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
wat marcelloz voorstelt vind ik een heel interessant idee! ... moeten we wel beetje kijken naar vorige stampedes hoeveel erin zitten ... als 1 groot team meteen die 25 vol heeft dan werkt dat ook niet ... moet het iets groter zijn om toch wat mening te krijgen ...

Maar ook heeft anoon gelijk ... moet alles geregeld worden ... maar voor een stampede moest denk ik altijd al bestwel wat geregeld worden ... veel mensen werden al ingedeeld op het laatst ...

[ Voor 6% gewijzigd door Mark83 op 20-06-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Ha! Een goed voorstel, en meteen een goed voorbeeld van een goede post/reactie :)

En ik vind Duke en mijzelf tegen Soulmaster wel een heel erg koopje voor het team waaruit Soulmaster dan komt :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verplicht worden ingedeeld is nix, je moet gewoon worden overgehaald door een team die de bij jouw passende reclame maakt
Marcelloz schreef op 20 juni 2004 @ 14:07:

Mijn voorstel is gewoon om 'slots' te maken........ De mensen die het niets uitmaakt, kan de stampedecrew indelen. 2 vliegen in 1 klap dus.
zo'n systeem zou goed kunnen werken, vrijheid maar toch ook gelijke verdeling
* Marcelloz ziet al koehandel ontstaan: Dukebox en Funcracker voor Soulmaster >:)
wat heb je over voor een gezond kalfje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke de basis van vrije keuze is dan enigzins aanwezig ,niet om het een of ander ,maar in eerste instantie was het goed geregeld de vorige stampij.
De nieuwe aanwas zorgde alleen voor een explosie en die had niemand voorzien dus.
Nu zijn er meer dingen gebeurt wat reclame betreft,een foutje pardon bedankt hier en daar,,,allee das geregeld allemaal.
Maar laten we in DPC,s naam niet gaan overdrijven geef de teams een beetje de ruimte , mocht er alsnog ingrijpen nodig zijn dan kan dat alsnog wel.
Het moeilijkste lijkt mij toch het inschatten van power alhoewel het duidelijker is als vorige keer (het is heeel veeeeel powerrrr).
Ik persoonlijk zit in meer teams en laat ook deze belangen niet door elkaar lopen.
Het gaat om sport fun en zekers spontaniteit }:O eeeeh móóóó

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is leuk dat er vanuit gegaan wordt dat door iedereen eerlijk gespeeld gaat worden, maar als je niet kan kiezen in welk team je wilt ingedeeld worden, wie houdt je dan tegen om een proxy op te zetten en met zijn alleen onder 1 naam te flushen en zo alsnog de teams uit balans te halen?

Of wil je spionnen gaan inzetten om te kijken of iedereen wel eerlijk speelt?

Iedere output stijging als het spannend is kan dan gezien worden als valsspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf niet kan bepalen in welk team je mag zitten is eigenlijk de fun er van mij een beetje af. Juist dat vindt ik het leuke aan de stampende.
Als alternatief zie ik liever dat mensen die het niet uitmaken door de stampende crew wordt toe gevoegd om de power zo goed als het kan te verdelen.
Verder zie ik aparte forums en site's voor stampende teams onzin omdat er diverse mensen zijn die al een eigen domein hebben voor een stampende team. Eerlijk gezegd zie ik het nut er niet van in en snap de bedoeling er niet van.
Ik zou die regel dus gewoon weg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:49:
Het is leuk dat er vanuit gegaan wordt dat door iedereen eerlijk gespeeld gaat worden, maar als je niet kan kiezen in welk team je wilt ingedeeld worden, wie houdt je dan tegen om een proxy op te zetten en met zijn alleen onder 1 naam te flushen en zo alsnog de teams uit balans te halen?

Iedere output stijging als het spannend is kan dan gezien worden als valsspelen.
Niemand.

Zoals je al zegt: we gaan ervan uit dat iedereen eerlijk is. Als mensen doelbewust de zaak onderuit willen schoppen zal dat ze niet in dank worden afgenomen door hun mede-stampers. We gaan op dit punt geen meneer agent spelen en zijn dat ook zeker niet van plan. Als dit nodig blijkt te zijn dan kunnen we de hele teamstrijd wel uit de Stampede weglaten want dat heeft dan toch geen waarde meer.

Verder wordt men geacht MF's aan te kondigen bij ons met een reden. Dit is tot nu altijd gebeurd en er is nog nooit een reden geweest om deze in twijfel te trekken.

Als je kwaad wil kan dat altijd. Maar ga dat dan ergens anders doen.
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:53:
<knip>
Verder zie ik aparte forums en site's voor stampende teams onzin omdat er diverse mensen zijn die al een eigen domein hebben voor een stampende team. Eerlijk gezegd zie ik het nut er niet van in en snap de bedoeling er niet van.
Ik zou die regel dus gewoon weg laten.
Beetje vreemde conclusie aangezien het idee hierboven juist probeert te voorzien in een forum omdat dit er _niet_ is. Er zijn geen stampede sites (of forums), omdat deze elke keer van samenstelling veranderen. Dus tenzij je helemaal geen forum wilt of iedere keer iemand wilt zoeken die bereid is er 1 te hosten, lijkt dit me juist een goede zaak.

[ Voor 24% gewijzigd door Funcracker op 20-06-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:49:

Spionnen zijn ook afgelopen stampede gebruikt,het heet ook wel toezichthouders |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 20 juni 2004 @ 15:02:
[...]
Beetje vreemde conclusie aangezien het idee hierboven juist probeert te voorzien in een forum omdat dit er _niet_ is. Er zijn geen stampede sites (of forums), omdat deze elke keer van samenstelling veranderen. Dus tenzij je helemaal geen forum wilt of iedere keer iemand wilt zoeken die bereid is er 1 te hosten, lijkt dit me juist een goede zaak.
En wat voor site's zijn dit:

http://dpcstampede.homeip.net/
http://stampede.stampertjes.nl/
http://funcracker.net/vgg/index.php

Dit zijn al drie site die specifiek voor de stampede zijn gemaakt en nu nog altijd draaien en de volgende keer weer kunnen worden gebruikt.

Je hebt zelf een forum gemaakt en dan ga je beweren dat er geen forum's zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik ben in ieder geval "voor" een random verdeling... Je doet imo mee met een stampede om DPC naar voren te helpen en met wie/wat/waar doet er niet toe... dat het gezellig(er) is met bekenden dan onbekenden, dat zal ik niet ontkennen maar zoals al toegegeven is het leren kennen van nieuwe mensen ook erg gezellig. Ook de strijd binnen je reeds bestaande subteam kan door de random-factor natuurlijk een stuk hoger worden...

Lijkt mij in ieder geval duidelijk en Funcracker, mooi stukje tekst !! Thumbs up !!

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Anoon: Als je ergens een probleem mee hebt, mail mij of begin er desgewenst een topic over, maar dit topic is niet bedoeld voor dit soort offtopic reacties die niets bijdragen.
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 15:44:
[...]

En wat voor site's zijn dit:

http://dpcstampede.homeip.net/
http://stampede.stampertjes.nl/
http://funcracker.net/vgg/index.php

Dit zijn al drie site die specifiek voor de stampede zijn gemaakt en nu nog altijd draaien en de volgende keer weer kunnen worden gebruikt.

Je hebt zelf een forum gemaakt en dan ga je beweren dat er geen forum's zijn. :?
:? :?
Lezen jullie wel of niet? Dit soort reacties schieten mij een beetje in het verkeerde keelgat. Als het nou nog ergens op gebasseerd was okay, maar probeer te _lezen_ :/

Ik praat over de situatie zoals die hier wordt voorgesteld. Daar gaat dit topic tenslotte over. In die situatie zijn er geen forums of sites meer om de simpele reden dat de teams steeds van samenstelling veranderen en de naam steeds zal varieren. Dat is nu juist het voorstel. Dus ga geen reacties uit verband trekken, want ik praat uiteraard niet over de huidige situatie hier. Ik weet duvelsgoed dat er nu sites en fora zijn die behoren aan stampede teams die mee hebben gedaan aan de eerste en/of tweede stampede.

[ Voor 8% gewijzigd door Funcracker op 20-06-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier spreekt sf :P (Leuk dat zelfs hier nog steeds mensen onder de indruk zijn van de verassing die ik teweeg gebracht lijk te hebben!)

Ook mij lijkt het geen goed idee om zoveel controle uit te gaan voeren. Waar blijft de spanning dan? En ik moet zeggen dat het voor mij al lastig genoeg was om te ontdekken hoe DF in elkaar zat!
Stel ik ben een nieuwe user: Moet ik me dan NOG een keer ergens voor gaan aanmelden, voordat ik echt besta?! Ik zou verwachtten dat men blij was met de processorkracht die ik leverde en dat men dit dan ook zo gemakkelijk mogelijk zou maken..!

Ik ben overigen niet geheel tegen subteam reclame: Laat het team wat de meeste moeite doet ook maar het snelste groeien. Het enige nadeel is dan dat de grootste teams waarschijnlijk ook het hardst gaan groeien.

Wil je echt iets tegen de subteam-reclame doen, dan denk ik dat je het 'random' moet gaan doen, op een manier die Marcelloz en Bold_seeker al voorstelden. De nadelen van random vind ik dan weer dat je geen echte band hebt met je teamleden en een team geluk of juist pech kan hebben.
Stel wederom dat ik een nieuwe user zou zijn: Ik doe mee en ik zit plotseling ingedeeld bij een team waarvan ik niet eens het bestaan van wist! Dit lijkt me een beetje vreemd en dus ook ontmoedigend.

Ik zie dan ook het voordeel van stampede-sub-teams niet echt in. Het zal wellicht voor een beetje meer spanning zorgen (als kleine nieuweling kun je toch kijken naar hoge getalletjes van je team, waar jij aan bijgedragen hebt) en dat is dan ook de enige bestaansreden lijkt mij.
Als de reden van subteams is dat veel nieuwelingen dan de blijvende sub-teams zouden joinen en zo alles uit balans kunnen gooien, dan zou je wellicht kunnen besluiten om een stop op de joins te zetten tot bijv. 2 weken na de stampede.

Het idee van een 'marktplaats' waar leden geruild kunnen worden, klinkt mij wel erg grappig en aantrekkelijk in de oren, maar ik denk niet dat de leden dit zelf ook leuk zouden vinden als hun team hen 'verkocht'. En daarnaast is het natuurlijk gevaarlijk om iemand weg te kopen als je weet dat die persoon binnenkort meer output zal gaan produceren.

Naja, lang verhaal, maar mijn mening moge duidelijk zijn:
Maak het vooral niet te moeilijk! En mocht je dan toch de subteams in stand willen houden, doe het dan op een manier zoals Marcelloz of Bold_seeker al voorstelden.
Gravend in mijn geheugen, kan ik mij herinneren dat ik - als nieuw user - dat gedoe van die sub-teams een beetje vreemd vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 16:20
Even voor de extra duidelijkheid. We praten over stampedeteams en subteams. De Stampedeteams zoals "de stampertjes", "en die muis zei tegen de olifant", "Verenigd Graaskundig Genootschap" e.d. daar is niks ansich natuurlijk mis mee. De reden dat er (volgens bovenstaand voorstel) wat extra controle wordt uitgevoerd is doordat er stampedeteams zijn geweest waarbinnen bestaande subteams (die buiten de stampede aan DPC projecten mee doen) ongewenste reclame hebben gemaakt en daardoor extra leden hebben kunnen werven. Van andere mensen zijn hier klachten over gekomen en het was een aardig gedoe toen geweest tijdens de 2e stampede. Er waren imho toen ook niet echt duidelijke regels over

Om nu te voorkomen dat er weer zulke taferelen ontstaan met boze gezichten als gevolg (de stampede moet vooral leuk blijven) is er nagedacht over een mogelijkheid om dit te ondervangen. Dat is dus verwoord in de openingspost.
Het is zeker niet de bedoeling om meer regels en minder gezelligheid/fun te introduceren. :)

Chapeau voor de prima reacties alhier :)

[ Voor 13% gewijzigd door MarcyDarcy op 20-06-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

;( Mag ik dan ook geen verhaaltjes meer tikken over de Stumpertjes, de #dpc-kneuzen die van #1 op #5 terecht kwamen, over de olifanten die zich de tering schrokken van hun eigen muizen of over het Vereenighd Graeskundigh Ghenootschap dat zich nog in den middeleeuwen waande en houten computer inschakelde om een overwinning te behalen? Mijns inziens is de gezonde competitie en de daarbij behorende subteamstrijd (zowel punt-technisch als taunt-technisch) juist de kracht van de stampede, mits er geen grenzen opgezocht worden, wat tijdens de vorige stampede wellicht iets teveel werd gedaan (onder andere door mij :) )

Of ik bij mijn vriendjes in een team terecht kom kan mij niet zoveel boeien. Ik vind het prima om zowel met als tegen mijn vrienden ten strijd te trekken, beide opties hebben leuke kanten aan zich gekleefd zitten :) Er moet alleen een manier gevonden worden om de stampedeteams enigszins in evenwicht te houden, en volgens mij is Marcelloz' voorstel helemaal zo gek nog niet. Dat er dan nieuwe "sf-type" users 1 enkele slot opnemen, tja.. dat kan gebeuren, maar waar gestreden wordt, wordt gewonnen en verloren. We hebben nu 2 stampedes gehad met twee verschillende winnaars, en ik ben ervan overtuigd dat de komende twee stampedes ook weer andere winnaars gaan opleveren. En dat houdt het mijns inziens ook gewoon leuk :)

Ik vind de problemen van het ongelijk zijn van de teams zoals die in de oude vorm naar boven kwamen eigenlijk zo erg nog niet, maar als er verbetering mogelijk is, dan wil ik die zeker niet tegenhouden :)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 13:31:
Om maar met een kernvraag te beginnen: Wat is toch het probleem met subteam-reclame? :?

De woordenstrijd, de manier van werven en de animositeit bij een stampede plaatstvinden, zijn juist de grootste pluspunten van een stampede.
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 16:26:
Ik ben overigen niet geheel tegen subteam reclame: Laat het team wat de meeste moeite doet ook maar het snelste groeien. Het enige nadeel is dan dat de grootste teams waarschijnlijk ook het hardst gaan groeien.
Laat ook ik dan maar een totale offtopic duit in het zakje doen. :)

Het probleem met (subteam)reclame is dat het een soort van "hek-van-de-dam" sneeuwbal effect oplevert, waar met name wij nederlandstaligen gevoelig voor lijken te zijn.

Waar het onschuldig begint met een kleine oproep van hoe mooi de site van een bepaald team wel niet is, eindigt het in een niet meer leesbare reclamebrij.
In beginsel is de "geen subteamreclame" regel ingevoerd hier op /5. Hieruit is door velen vanwege het positieve effect de conclusie getrokken dat het eigenlijk zo geldt voor alle openbare /5 cq DPC activiteiten.

Juist de onduidelijkheid hierover heeft geleid tot een grote discussie, en zijdelings tot dit topic.

Ik zou hier graag zeggen dat iedereen wijs genoeg is om voor zichzelf een fatsoenlijke grens aan te houden, maar mede vanwege het sneeuwbaleffect "zij, dus wij ook +1" wat blijkbaar iets typisch nederbelgisch is, is dat niet mogelijk.
Bij ons schijnt zoiets dan maar opgevoerd te moeten worden totdat de situatie ontploft.

Om het probleem kort te omschrijven:
Het toestaan van subteamreclame leidt tot steeds verdergaande reclameactiviteiten. Iets waar mensen (DPC en non-DPC) dan ongevraagd mee te maken krijgen, SPAM dus.
Opgedrongen reclame is ook niet gewenst door de projectorganisatie. (in ieder geval bij distributed.net, ik weet niet hoe dat bij andere projecten zit)

(subteam)reclame zal indien het wordt toegestaan het begin van het einde van DPC inluiden omdat het simpelweg tot ruzies zal leiden. (Ik hoop dat iedereen door heeft dat ik met dit verhaal niet doel op pietje die zijn buurman / klasgenoot enthousiast verteld over DC enz enz.)
JohnR schreef op 20 juni 2004 @ 13:53:
code:
1
2
re·gel·zucht (de ~)
Tjemig John, ben je nou alwéér alleen maar aan het roepen? Voeg nou voor één keer in je leven een keer wat toe aan een discussie...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 20 juni 2004 @ 12:00:
De meeste klachten die we hebben vernomen gaan over de verdeling van kracht over de Stampede teams.
Als iemand iets eerlijk probeert te verdelen, en dat lukt niet helemaal, dan houd je altijd ontevreden mensen.
Als Sinterklaas pepernoten strooi en iemand raapt er iets meer als een ander, is er niets aan de hand.
Mensen kijken soms flink scheef naar elkaar als bepaalde subteams opeens met de nieuwe DPC'ers aan de haal gaan.
Foei, nieuwe DPC'ers moet je weer weg laten lopen 8)7

Iedereen heeft dezelfde mogelijkheden te communiceren en zich te profileren. Als daardoor subteams groeien en mensen blijven hangen is dat alleen maar positief (en juist een van de doelen van een stampede).
Als sommige mensen daartoe niet in staat zijn en geen nieuwe DCP'ers weten te binden, is het toch vreemd om juist dat als uitgangspunt te nemen en maatregelen te nemen om nieuwe aanwas te voorkomen.
Als aanverwant punt wordt ook vaak gezegd dat we de Stampede team reclame af moeten schaffen. Mensen zouden zelf een objectief oordeel moeten vellen om een team te joinen
Waar moet je als nieuweling in godsnaam je informatie vandaan halen om een 'objectief?' oordeel te kunnen vellen?
Er is een tweede groep die ook wel meedoet om bovenstaande doel, maar die wel veel waarde hecht aan de onderlinge Stampede team strijd. Het is deze groep waarop dit topic zich voornamelijk richt ...
En vervolgens probeer je alles wat met die strijd te maken heeft af te schaffen cq te elimineren en reguleren.
Bij strijd hoort list en bedrog, tactiek en bedreiging, bluf, op je bek gaan en... de mogelijkheid omdat dat alles naar eigen inzicht in te zetten.
Vraag anders gewoon onze GHz-en te leen voor een maand en heb het niet meer over een stampede.
Allemaal fantasties verzonnen maatregelen, die elke eigen inbreng en eigen spelvreugd op een vreselijke manier aan banden legt.
Eigenlijk zijn wij toch gewoon maar een groepje jongetjes (en meisjes) die competitie leuk vinden en continu nieuwe mede- en tegenstanders, nieuwe uitdagingen en goals verzinnen om maar met onze computers te kunnen spelen.
Hoe meer je die strijd probeert te reguleren hoe minder leuk het wordt.
Het is evident dat dit een groot deel van de problemen oplost...
Wat mij nog steeds niet duidelijk is: welke problemen dan en vooral van wie?
Voor mij creëer je alleen problemen.
Zelfs als je helemaal geen problemen had, wat je uiteraard mag zeggen, hoop ik dat je even met ons mee wilt denken en met mogelijke alternatieven komt.
Moet ik een alternatief verzinnen voor iets dat in mijn ogen goed is? Het lijkt mij beter als je me eerst duidelijk maakt wat er fout is, want dat is je nog niet gelukt.
De voordelen:... die in mijn optiek dus geen voordelen zijn..
De nadelen:... die idd wel vette minpunten zijn
Het is ook absoluut niet onze bedoeling het plezier uit de Stampede te halen. Simpel een bepaald project een boost geven met bijbehorende gezelligheid heeft voor ons ook de grootste prioriteit, maar omdat er diverse klachten zijn gekomen willen we het concept mogelijk dus iets wijzigen om hierin tegemoet te komen.
Probeer mij eerst eens te overtuigen van de ernst van die klachten en het belang daarvan.

Sorry als deze reactie hier en daar wat verwijtend klinkt, maar ik heb het idee dat iets leuks als de stampede om zeep geholpen gaat worden en ik dat vind ik nou een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Misschien krijg ik nu wel hele rare dingen in mijn hoofd ... maare ... er zijn genoeg mensen in DPC die stats kunnen maken ... krijg je straks niet dat er dubbele stats komen als mensen random worden ingedeeld? de stats zoals de organisatoren ze graag willen zien ... en de "echte" stats zoals de mensen zelf ingedeeld willen zijn?

En over dat koehandel ... eigenlijk is dat toch een super cool idee? Alleen organisatorisch iets lastiger ... maar als je een team captain maakt ... en dat die dan als mensen dat aangegeven dat ze in koehandel willen ... dat er dan gehandeld gaat worden? beetje gezelligheid eraf en meer puntjes erbij ... of alleen SF krijgen als je DJKlungel ook erbij neemt ... krijg je er dan gratis bij zodat ze van hem af zijn ;) ...

Maar goed ... ik dwaal af ... waar ik dus bang voor ben dat de mensen buiten DPC om het oude vertrouwde concept houden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:18:
[De meeste klachten die we hebben vernomen gaan over de verdeling van kracht over de Stampede teams.]

Als iemand iets eerlijk probeert te verdelen, en dat lukt niet helemaal, dan houd je altijd ontevreden mensen.
Als Sinterklaas pepernoten strooi en iemand raapt er iets meer als een ander, is er niets aan de hand.
Dat laatste zal je nog verbazen bij sommige mensen :P
Maar strooien is helaas neit echt een optie omdat we dan nooit een echte strijd zouden hebben. Teams zouden onwijs verschillen in power wat de strijd niet ten goede zal komen. Om die reden doen we onze best om dit in goede banen te leiden zodat er een interessante strijd kan plaatsvinden.
[Mensen kijken soms flink scheef naar elkaar als bepaalde subteams opeens met de nieuwe DPC'ers aan de haal gaan.]

Foei, nieuwe DPC'ers moet je weer weg laten lopen 8)7
Uhm nee, natuurlijk niet. In tegenstelling tot wat jij lijkt te denken bestaat DPC ook voor een groot uit mensen die niet bij een subteam zitten. Het is uiteraard geen enkel probleem als een subteam zich door middel van een goede sfeer zo weet te profileren dat jij er brood inziet om je bij hen te voegen. Verre van! Dit is juist de manier waarop het zou moeten gaan. Maar als subteams naar _jou_ toekomen en je proberen in te lijven dan krijg je dus scheve gezichten. En dat is precies wat we tegen willen gaan.
Iedereen heeft dezelfde mogelijkheden te communiceren en zich te profileren. Als daardoor subteams groeien en mensen blijven hangen is dat alleen maar positief (en juist een van de doelen van een stampede).
Als sommige mensen daartoe niet in staat zijn en geen nieuwe DCP'ers weten te binden, is het toch vreemd om juist dat als uitgangspunt te nemen en maatregelen te nemen om nieuwe aanwas te voorkomen.
Ik volg niet precies wta je hier bedoeldt, maar laat me je verzekeren dat het ten zeerste niet de bedoeling is nieuwe aanwas weer te verliezen! Maar je moet begrijpen, je hebt het zelf zo te lezen ervaren, dat nieuwe mensen niet beter weten soms dan dat ze kennelijk in een subteam moeten. Dat is een kwalijke zaak, want dat moet absoluut niet. Het mag, maar dit moet gebeuren door de instelling van mensen en niet door SPAM achtige technieken.
[Als aanverwant punt wordt ook vaak gezegd dat we de Stampede team reclame af moeten schaffen. Mensen zouden zelf een objectief oordeel moeten vellen om een team te joinen]

Waar moet je als nieuweling in godsnaam je informatie vandaan halen om een 'objectief?' oordeel te kunnen vellen?
:) Het idee is dus dat elk team een stukje op de stampede site ter beschikking krijgt om zich daar te kunnen profileren. Dat lijkt me aanzienlijk objectiever dan mensen die nu gewoon lopen te roepen om zieltjes. Iets waar niet direct iets mis mee is overigens, maar wel iets wat dus niet door iedereen gewaardeerd wordt. Wederom: nieuwe leden zal het een worst wezen dus de eerste die roept is vaak ook de "gelukkige"
[Er is een tweede groep die ook wel meedoet om bovenstaande doel, maar die wel veel waarde hecht aan de onderlinge Stampede team strijd. Het is deze groep waarop dit topic zich voornamelijk richt ...]

En vervolgens probeer je alles wat met die strijd te maken heeft af te schaffen cq te elimineren en reguleren.
Bij strijd hoort list en bedrog, tactiek en bedreiging, bluf, op je bek gaan en... de mogelijkheid omdat dat alles naar eigen inzicht in te zetten.
Vraag anders gewoon onze GHz-en te leen voor een maand en heb het niet meer over een stampede.
Nee dat proberen we niet. Er komen nog steeds Stampede teams en deze gaan nog steeds onderling strijden? En er is nog steds ruimte voor taktiek en wat nog meer. Ze kunnen alleen niet meer zelf mensen naar binnen leuren. De consequentie hiervan is dat men ook niet meer uit vrije wil kan kiezen om bij een bepaald team te gaan stampen. Dit begrijpen we en vandaar dit topic ;)

Overigens vind ik dat je nogal hoog van de toren blaast hier. Ik mag het niet meer over een Stampede hebben? Om welke reden? Je CPU power te leen? Sorry maar ik denk niet dat je het helemaal hebt begrepen. Er verandert niets aan de Stampede opzich. En ik bepaal niet waar die kracht op neerdaalt. Dat doen jullie.
Eigenlijk zijn wij toch gewoon maar een groepje jongetjes (en meisjes) die competitie leuk vinden en continu nieuwe mede- en tegenstanders, nieuwe uitdagingen en goals verzinnen om maar met onze computers te kunnen spelen.
Hoe meer je die strijd probeert te reguleren hoe minder leuk het wordt.
Kijk :) Dat is nu een goed punt. Ik had al begrepen dat je het er niet mee eens was, maar dit snijdt hout. Nu weet ik tenminste ook waarom. Het is waar dat het iets meer geregeld wordt, maar zodra de Stampede begint en de teams zijn gevormd zal er niet heel veel verschil zijn ten opzichte van voorgaande Stampedes.
[Het is evident dat dit een groot deel van de problemen oplost...]

Wat mij nog steeds niet duidelijk is: welke problemen dan en vooral van wie?
Voor mij creëer je alleen problemen.
De problemen die mensen dus hebben met getouwtrek van subteams aan leden, terwijl de Stampede is bedoeld als boost voor DPC. Het is ook, en dat is zeer positief!, verworden tot een soort promo actie van DPC. Dit wil niet zeggen dat alle nieuwe leden dan maar meteen geassimileerd moeten worden in subteams. Dit gebeurt echter wel en daar waren de laatste keer duidelijke klachten over te horen in onze mailbox en op IRC.

Het is niet onze intentie problemen te creëeren. Als men denkt dat we dit hiermee wel doen, dan gaat dit voorstel gewoon geen doorgang vinden. Wees gerust :)
Moet ik een alternatief verzinnen voor iets dat in mijn ogen goed is? Het lijkt mij beter als je me eerst duidelijk maakt wat er fout is, want dat is je nog niet gelukt.
Dude. No offense ofzo, maar jij bent hier pas sinds de laatste Stampede (toch?). Hoe kun je dan weten wat de problemen zijn? Jij zal niet geklaagd hebben dan omdat je niet weet wat de mentaliteit hier is. Zoals Floppus in zijn post al aangaf: subteam reclame is ongewenst. En het mijden ervan houdt deze fora leuk en dus ook de sfeer binnen DPC.

En zelfs als je al 5 jaar lid bent van DPC kan het prima zijn dat je geen enkel probleem hebt de gang van zaken. Goed dan! Daar ben ik serieus blij om want we hebben de voorgaande twee keer ook ons best gedaan om het in goede banen te laten verlopen. Als je geen suggesties wilt doen omdat je het niet wilt veranderen: ook prima. Ik vraag het alleen maar voorzichtig omdat er misschien anderen zijn die dat wel willen, maar er niet zelf aan zouden denken.
Probeer mij eerst eens te overtuigen van de ernst van die klachten en het belang daarvan.

Sorry als deze reactie hier en daar wat verwijtend klinkt, maar ik heb het idee dat iets leuks als de stampede om zeep geholpen gaat worden en ik dat vind ik nou een probleem.
Ik kan je niet overtuigen van de ernst vermoed ik. Jij kan voor jezelf beoordelen of het nieuwe idee je wat lijkt, iets waar het hier om gaat.

Als je zelf geen klachten hebt: prima en we hopen dat zo te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Mark83 schreef op 20 juni 2004 @ 17:47:
Misschien krijg ik nu wel hele rare dingen in mijn hoofd ... maare ... er zijn genoeg mensen in DPC die stats kunnen maken ... krijg je straks niet dat er dubbele stats komen als mensen random worden ingedeeld? de stats zoals de organisatoren ze graag willen zien ... en de "echte" stats zoals de mensen zelf ingedeeld willen zijn?

En over dat koehandel ... eigenlijk is dat toch een super cool idee? Alleen organisatorisch iets lastiger ... maar als je een team captain maakt ... en dat die dan als mensen dat aangegeven dat ze in koehandel willen ... dat er dan gehandeld gaat worden? beetje gezelligheid eraf en meer puntjes erbij ... of alleen SF krijgen als je DJKlungel ook erbij neemt ... krijg je er dan gratis bij zodat ze van hem af zijn ;) ...

Maar goed ... ik dwaal af ... waar ik dus bang voor ben dat de mensen buiten DPC om het oude vertrouwde concept houden ...
Ik zie het idee zelf niet direct zitten, maar hey dat is slechts 1 persoon ;)

Mensen die zelf andere stats erop nahouden zie ik niet meteen gebeuren. Maar als ze dat willen dan mogen ze dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Als ze dat doen uit onvrede omdat (even hypothetisch) dit voorstel ten uitvoer wordt gebracht ,ook prima. Maar zij zullen slechts tot een absolute minderderheid behoren, aangezien het hele voorstel anders niet eens ten uitvoer gebracht zou zijn.

Volgen jullie me nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Tuurlijk volgen we je nog ... zoveel moeilijke dingen heb je nog niet gezegt :P

Maare ... er zal maar een klein gedeelte hier reageren van de DPC'ers ... alleen met een poll krijg je volgens mij de mening van DPC tegenwoordig.

[aanmoedig modus]
Jongens en Meisjes ... Kom naar beneden ... en sla je slag
[/aanmoedig modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Mark83 schreef op 20 juni 2004 @ 18:00:
Tuurlijk volgen we je nog ... zoveel moeilijke dingen heb je nog niet gezegt :P

Maare ... er zal maar een klein gedeelte hier reageren van de DPC'ers ... alleen met een poll krijg je volgens mij de mening van DPC tegenwoordig.

[aanmoedig modus]
Jongens en Meisjes ... Kom naar beneden ... en sla je slag
[/aanmoedig modus]
Zo moeilijk is het toch niet om "voor" of "tegen" te zeggen? Ookal zie ik dat laatste dan liever vergezeld gaan van wat punten, zodat we er iets mee kunnen ;)

Ik heb geen behoefte aan een poll omdat we in goede Stampede traditie al hebben bemerkt dat zo'n ding nooit betrouwbaar is, en bovendien hebben we er niets aan als we weten dat 49% tegen is. De vraag blijft dan: "waarom?"

Verder is er geen einddatum hiervoor. Dus iedereen kan dit even rustig laten bezinken en op een later moment alsnog reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Funcracker op 20-06-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEGEN

Ik had vanmorgen als 1e een reactie willen geven, maar moest met spoed de deur uit.
Nu even geen tijd maar nog een minuut of 40 en ik zal een heel verhaal posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Hmmm.. lees me vorige post voor meer:

Over dat andere puntje, ik ben het er opzicht mee eens dat teams niet zomaar nieuwe members kunnen inlijven, ze moeten zelf een keuze kunnen maken, en dat vindt ik dan, moet je eens goed proberen uit te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan zal ik maar eens wat dingen gaan zeggen.
Ik heb alles goed gelezen en een paar keer mijn rust geprobeerd terug te vinden.

Het idee om 1 site op te zetten en 1 forum met wat subforums klinkt in eerste instantie erg leuk.
Handig en makkelijk voor iedereen.
Hoe zit het alleen met de “oude” stampede teams die al een eigen domeinnaam hebben?
Zelf heb ik namelijk net weer 1 jaar vooruit betaald voor een stampede domein voor het team dat we hadden.
En dit domein word enkel gebruikt voor de stampede. (en nu tijdelijk voor de UD stats)

Waarom kan de “stampede crew” niet gewoon toegang krijgen tot de al bestaande forums?
Op die mannier heeft ook niemand voor niets geld uitgegeven aan een domein.
Want laten we wel wezen is lees duidelijk uit de openingspost dat het gaat om controle en beheer.
Maar wie gaat er controleren of er niet mensen gaan zitten mailen?

Er word gezegd dat er mensen zijn die bij de vorige stampede geklaagd hebben.
Nou zou ik wel eens willen weten hoeveel dat er geweest zijn.
Het mag namelijk duidelijk zijn dat als je met een grote groep ergens aan gaat beginnen het bijna nooit zo kan zijn dat iedereen het met elkaar eens is.
Dus als er b.v. door 2% van alle leden geklaagd is dan vraag ik me af of je daarom wel dingen zou moeten veranderen.
Want in zoon geval is dus 98% het schijnbaar eens met hoe alles gaat.

Kijk voor nieuwe mensen zal het allemaal niet zoveel uitmaken hoe alles gaat en hoe de “regels” zijn die weten immers niet beter.
Maar voor de gevestigde orde is dit heel iets anders.
Want met het hele voorstel zoals het er nu ligt is de FUN er wel af.
Ook het puntje indelen is namelijk iets wat erg moeilijk is.
Hierbij neem ik even mezelf als voorbeeld.

Stel we nemen RC5 als volgende stampede project (ik weet dat dit niet nodig is)
Dan zou ik ongeveer 15Ghz kunnen inzetten.
Als dan alle start problemen opgelost zijn kom ik er ineens achter dat ik dit ook makkelijk op een aantal werk bakken zou kunnen zetten.
Gevolg zou kunnen zijn dat ik ineens 30Ghz extra kan inzetten.
Moet ik dan het team gaan verlaten en bij een ander team moeten meedoen omdat die niet voldoende power hebben?

Ik ben en blijf voor de oude opzet.
Hier hebben mensen meer vrijheid en daar gaat het toch om binnen DPC.

En dan even terug komend op de klachten.
Waarom heeft niemand die gezien?
Nu weet ik zelf dat er wel wat gespeeld heeft en dat ik zelf daar een redelijk onderdeel van ben geweest, maar verder zijn er niet veel mensen die daar iets van gezien hebben.
En dat wat ik heb gezien waren eigenlijk maar 2 klachten.
Waarbij van 1 daarvan NGS betrokken was met De Stampertjes.
En bij de andere een aantal losse DPC leden waarvan er ook iemand van de “Stampede Crew” bijzat.

Mag die “Stampede Crew” het dan allemaal nog wel regelen?
Want ook die konden zich schijnbaar niet houden aan een ongeschreven regel die duidelijk moest zijn voor iedereen.

In mijn ogen gaat het er dus heel duidelijk om dat er via de stampede geen nieuwe subteam leden geworven mogen worden voor bestaande subteams.
En dat is in mijn oegen zo opgelost door op de bestaande forums en websites de admin of mod rechten te verdelen onder meerdere subteam leden.
Dan kan iedereen dit in de gaten houden.

Ik ben dus duidelijk TEGEN het nieuwe idee en hoop dat ik wat andere punten heb aangedragen om dit duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
@ Allied

Dude, ik weet dat jij een domein hebt geregd. Dat was ook iets wat ter sprake is gekomen, maar daar kunnen we moeilijk iets aan doen. Ik kan me zeker voorstellen dat je, mocht dit voorstel doorgang vinden, hier absoluut niet blij mee zult zijn. Ik kan je alleen vragen je rust te bewaren en af te wachten. We kunnen niet een voorstel wegmikken omdat 1 user kosten heeft gemaakt voor een domein. Maar geloof me als ik zeg dat die gedachte mij niet gelukkig maakt.

Hoeveel mensen geklaagd hebben? Ow ik heb ze niet geteld. We hebben ook geen schriftelijke klachten formulieren dus ik kan hier niet veel over zeggen. Maar ik weet wel uit ervaring dat als 10 man klagen er nog een hoop meer zijn met dezelfde gedachte, maar die komen niet naar ons toe. Maar hey, stel je even voor dat er slechts 1 man geklaagd heeft. Als een meerderheid zich evengoed kan vinden in dit voorstel wordt het toch gezien als een verbetering. Dus het doet imho eigenlijk niet echt ter zake toch? Het gaat nu om dit voorstel.

Om toch even door te gaan. Je vraagt waarom niemand de klachten heeft gezien? Tjah, omdat de meeste hun weg naar ons hebben gevonden via andere kanalen dan /5? Moeten we nu ook ons vuilnis buitenzetten ofzo? Wees blij dat we er wat aan proberen te doen. We proberen met een oplossing te komen.

En om in te gaan op inhoudelijke punten in je post (die zocht ik ;)). Als je bent ingedeeld blijf je daar ook. We gaan niet switchen tussen teams achteraf. Dat blijft dus hetzelfde.

Ik begrijp dat je tegen bent. Ik had dit al verwacht in jouw geval. Laten we rustig afwachten wat de rest van DPC vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Ik snap de drukte om het punt van een eigen domein niet. Die kun je toch alsnog gewoon blijven gebruiken? Verwijs de dns gewoon naar de lokatie van de stampede site. De stampede crew maakt een vhost aan en niemand die het merkt of die site nou op je eigen pc draait of op een server van de stampede crew. Beetje gammel tegenargument als je het mij vraagt.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 20 juni 2004 @ 12:00:

Beste mede DPC'ers,

...
Inmiddels hebben we twee succesvolle Stampedes achter de rug en we hopen daar nog dit jaar weer een vervolg aan te geven. Nu is het ons opgevallen dat er bij beide Stampedes nog wel eens wat gemort werd over bepaalde zaken. Bij sommigen liepen frustraties hoog op en ik heb zelfs al van een aantal mensen te horen gekregen dat het van hun niet meer hoeft op deze manier.
Ik vind dit een vreemd begin van een probleemstelling. Waar zijn die stiekeme klagers? zitten ze nu aan de lijn met http://www.etfinga.com/ ?
....
Voor iedereen die niet weet waar ik het over heb, lees even rustig verder ;)
De meeste klachten die we hebben vernomen gaan over de verdeling van kracht over de Stampede teams. Nu mag het duidelijk zijn dat het extreem lastig in te schatten is hoe krachtig de nieuwe DPC users gaan optreden. Op het moment dat er nieuwe mensen bijkomen weten we niet of ze één PC in gaan zetten of een hele vloot (zoals sf de laatse DF Stampede - inmiddels een top2 speler aldaar).
...
OK, voor mij klinkt het tot nu nog of het probleem is dat er een paar mensen niet willen verliezen, en dat jullie te aardig zijn om gewoon te zeggen dat ze moeten opzouten...
...
Helaas is er nog een tweede puntje van kritiek, en dat is waar deze post aan met name aan gewijd is.
Mensen kijken soms flink scheef naar elkaar als bepaalde subteams opeens met de nieuwe DPC'ers aan de haal gaan. Uit de eerste Stampede is zelfs een heus nieuw subteam voortgekomen dat een groot deel van de leden van dit Stampede team heeft overgenomen. Nu is er in de loop der tijd flinke kritiek gespuid op dit team, maar ook andere subteams worden soms verwijtend aangekeken. Kort gezegd: men is bang, en gelooft vaak zelfs, dat er misbruik wordt gemaakt van de Stampede om het eigen subteam te laten groeien.
....
Maar we praten hier toch over (ten minste marginaal) handelingsbekwame DPC'ers die bij een team komen?
Moet je dan een tekst van het type 'Vraag een volwassene om je aan te melden' gaan
gebruiken?
...
Als aanverwant punt wordt ook vaak gezegd dat we de Stampede team reclame af moeten schaffen. Mensen zouden zelf een objectief oordeel moeten vellen om een team te joinen, in plaats dat ze binnen worden geloodst door mensen die de Stampede draad 24/7 lijken te monitoren. Nieuwe DPC'ers helemaal, lijken geen enkele waarde te hechten aan het team waar ze inkomen, waardoor ze meteen kiezen voor het eerste team wat ze uitnodigd.
...
Ja, zo werkt dat met verkiezingen ook vaak. Dat soort populariteits-wedstrijden noemen ze democratie. Een werkende remedie tegen democratie kun je vast wel ergens vinden...
..., dan mag je dit topic met rust laten. Ik heb persoonlijk liever dat je dan je mening niet laat horen. ALs je wel meer wilt weten van de Stampede bekijk dan de onderstaande links even:
...
Jaja, tegen mij durf je wel te zeggen dat ik moet opzouten.
...

Er is een groep die aan de Stampede meedoet met enkel en alleen dit bovenstaande doel voor ogen. Zij geven behoorlijk weinig om de interne Stampede team strijd en zullen ook behoorlijk weinig geven om deze discussie (want dat moet het worden).
Hoho, geen reclame voor subgroep 1 maken...
Er is een tweede groep die ook wel meedoet om bovenstaande doel, maar die wel veel waarde hecht aan de onderlinge Stampede team strijd. Het is deze groep waarop dit topic zich voornamelijk richt en die hier hopelijk ook hun aandacht aan willen schenken, want het is op dit punt dat we mogelijk enkele forse wijzigingen gaan doorvoeren.
Fors nog wel, is de discussie al gevoerd zonder dat ik hem heb gezien?
...
Bovenstaande moet natuurlijk ergens naar toe gaan leiden en dat komt nu:
....
Iedereen die mee wilt doen met de Stampede geeft zich voortaan, naast een draad op GoT, op via de Stampede site. Alle benodigde info moet dan worden ingevuld (verschilt per project) en via GoT worden bevestigd.
...
Vervolgens worden na de inschrijvingstermijn (die ook enkele dagen eerder afloopt dan het geval was) door ons teams samen gesteld.
...
etc....
En voor de DPC'ers die wel tegen hun verlies kunnen, of die wel kunnen lachen om de doorzichtige reclamepraatjes, of die al genoeg flutregeltjes en formuliertjes van hun werk hebben en alleen voor de lol meedoen is er altijd nog Ars Technica, waar je zo kun binnenlopen?
...
There, I've said it! Ik vermoed dat er genoeg mensen zich onder jullie zullen bevinden die nu al stormen van protest in hun hoofd hebben rondzwerven, dus probeer even te kalmeren en lees de rest nog even ;)
...
Wat ik nog veel liever hoor in plaats van "t***n" (die term wil ik hooguit als deel van een post zien) is een alternatief. Zelfs als je helemaal geen problemen had, wat je uiteraard mag zeggen, hoop ik dat je even met ons mee wilt denken en met mogelijke alternatieven komt.
...
Ik had inderdaad helemaal geen probleem, ook niet met de schandelijkste uitwassen van subteam-lobbyen.
Maar met de voorgestelde opzet heb ik ook geen probleem, want ik ben niet van plan mezelf een aantal arbitraire restricties op te laten leggen om het misplaatste egalitaire sentiment van een of andere anonieme zeurpiet te bevredigen.

Mijn voorstel is derhalve het volgende:
Iedereen die het lobbyen en ledenwerven en kuddegedrag de laatste keer onverdragelijk vond gaat gezellig in een speciaal op te richten subteam zitten; met een eigen forum (zonder smilies zou ik durven adviseren) ; met allemaal verstandige regels (bijvoorbeeld: niet meer dan vier blokjes quoten, en geen vieze worden gebruiken, en met mes en vork eten, en altijd met twee woorden posten) alwaarvandaan men zich niet-kuddesgewijs maar toch als groep in het gelid in kan schrijven voor de stampede.

Indien gewenst wil ik wel een paar namen suggereren voor dit subteam.
...
Goed :)
Tot zover.. kommaar, kommaar, kommaar :P
Me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op 20 juni 2004 @ 21:15:
Ik snap de drukte om het punt van een eigen domein niet. Die kun je toch alsnog gewoon blijven gebruiken? Verwijs de dns gewoon naar de lokatie van de stampede site. De stampede crew maakt een vhost aan en niemand die het merkt of die site nou op je eigen pc draait of op een server van de stampede crew. Beetje gammel tegenargument als je het mij vraagt.
Ik denk niet echt dat er srukte word gemaakt om een eigen domein.
DPC kost mij per jaar op zeker een kleine € 1500,- en die € 40,- voor dat domein + hosting (dus niets op eigen PC) kan daar best nog wel bij.
Ik kan me alleen voorstellen dat er mensen bezwaren zouden kunnen hebben.
Ons stampede domein voor "De Stampertjes" word ook alleen nog maar voor dat doel gebruikt.
En laten we even niet voorbij gaan dat het gewoon geld heeft gekost.

Vergeet niet dat dit hobby is en geen wensput.
Als ik van mijn geld af zou moeten (en dit geld ook voor anderen) dan weet ik dat wel beter te besteden dan het zo weg te gooien.

Tevens zet ik even wat vraagtekens bij het gehele topic.
Ik lees namelijk erg duidelijk dat het gaat om het niet meer maken van subteam reclame.
Leuke lap tekst die hetzelfde blijft zeggen. (niets ten nadelen van Funcracker trouwens hoor)
Het draaid dus allemaal om toezicht en dat kan ook gewoon door zoals ik heb voorgesteld. (voor zover dat wenselijk is)

Tevens vraag ik me af wat een stampede nog voor nut heeft met de nieuwe opzet.
Het was toch ook juist de bedoeling om hierbij ook nieuwe leden naar DPC te trekken.
Of hebben we bij de vorrige stampede voor niets 2 FP postings gehad :?

En dat er nieuwe leden bij een bestaand subteam willen komen na de stampede zou dus niet meer moeten kunnen?
Want dit gebeurd niet alleen bij een stampede FP hoor, maar ook bij de normale FP meldingen.
Klein voorbeeld kan zijn dat er wat leden zich hebben gemeld bij ons team na de laatste FP voor UD.
En dit zou best kunnen komen doordat we veel op GoT te vinden zijn en een duidelijke website hebben.

Tevens blijft er dan nog steeds de vraag staan uit de 1e stampede.
Mag ik wel nieuwe leden onder mijn naam laten meedoen :?
Kan me namelijk nog erg goed herinderen dat er bij de ECC2 stampede verschillende mensen waren die per-install clients hadden.
Want bij bijna alle DC projecten is dit mogelijk.

Dus de toezicht die bereikt zou willen worden met de geheel aangepaste opzet komt er toch niet.
Wie gaat mij nou tegenhouden om op b.v. een DVD copy forum waar ik MOD ben om daar een oproep te doen?
En laten we wel wezen mail kan SPAM zijn maar een topic op een forum leest iemand uit eigen vrije wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Om dan maar iets toe te voegen aan de discussie. Ik word zo langzamerhand dood maar dan ook doodmoe van het idee dat alles anders moet. De DPC bestaat al een behoorlijk tijdje en de laatste maanden krijg ik steeds meer het gevoel dat alles gecontroleerd en gereguleerd moet gaan. Allemaal leuk en aardig als we het over een kleuterklasje hebben maar zoals ik al vaker heb aangegeven is het niet de manier om mensen aan je te binden.

Als ik lees

- Minder keuzes (teams worden ingedeeld)
- Geen subteamreclame (het zijn nog niet eens "echte" subteams dus what's the fuzz)
- Stampede-crew controleert fora en reguleert fora (Je mag nergens anders meer posten)
- Apart reggen op een stampede-forum om mee te mogen doen

Mag ik dan misschien mijn ongezouten mening geven en vertellen dat de afgelopen stampedes erg gaaf waren maar dat voor mij de lol compleet weg is.

Het kan aan mijn onafhankelijkheidsdrang liggen maar ik hoef niet in een hokje gestopt te worden en als mensen me teveel in een richting duwen werkt dat enkel benauwend. Het is voor mij het aloude verhaal. Hoe meer je mensen probeert te beperken, hoe harder ze ook tegen die beperkingen gaan vechten.

* JohnR geeft het hele idee een dikke binaire 4 met de vingers en gaat nooit meer meedoen aan stampedes

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

* Marcelloz vindt dat Funcracker de eer aan zichzelf moet houden en het beter is dat hij alles weer intrekt/terug neemt. Niemand is tot nu toe positief. Je bedoelingen zijn volgens mij harstikke goed ( een betere verdeling van de power ) maar de voorgestelde oplossing dramatisch.

* Marcelloz geeft Funcracker een lekkere smirnoff :)

[ Voor 14% gewijzigd door Marcelloz op 20-06-2004 23:39 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Tsjah, tsjah.

Er is niets mis met een lekkere discussie. Het is duidelijk dat een paar mensen er op tegen zijn. Het is alleen jammer dat ze dat niet op een beschaafde, opbouwende, manier weten te verwoorden.

Ik ga nog even reageren op MrMr om te beginnen. Dit topic laat ik even doorsudderen, alhoewel het, ondanks een imho duidelijk startpost, nu weer is uitgelopen op strijdtoneel.

Ik mag daaruit, positief, concluderen dat de Stampede in ieder geval leeft bij het volk :D

Het gaat trouwens niet om de eer aan mijzelf houden. Ik heb al tig keer gezegd dat ik mij aanpas aan de wensen van DPC (op het stampede punt dan ;)).

Eens even zien nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
@MrMr

edit..<knip><knip><knip><knip>

Sorry maar ik kan hier niet meer op een positieve manier op reageren. Het is duidelijk dat het Stampede idee bij je leeft en dat is een goed teken.

De meeste antwoorden zul je in de posts boven je vinden trouwens, alhoewel je eigenlijk weinig vragen stelt, maar vooral heel cynisch en overtrokken reageert op stukjes FP.

Het is duidelijk dat je het er niet mee eens bent. Mogelijk dat je op een later moment nog iets constructiefs bij wilt dragen. Mocht je toch nog met vragen zitten dan zou ik je willen vragen mij je telefoonnummer te mailen zodat ik je kan bellen, want mailen/posten of whatever lijkt me zinloos zonder elkaars stem te kunnen horen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik dit soort posts niet van je ken. Dat moet betekenen dat het je inderdaad nogal veel doet. Excuses voor de slechte avond die dit voorstel je mogelijk heeft bezorgd. Iets dat trouwens ook geldt voor JohnR die er zich zo te zien duidelijk heeft verslikt in iets.

Ga allemaal rustig slapen en morgen is er een nieuwe dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Even een slotconclusie voor vandaag ;)

/me Op basis van de reacties zoals die er vandaag zijn gaat het voorstel duidelijk niet door. Het topic blijft wel open voor mogelijk positieve voorstellen voor de Stampede en voor mensen die dit topic nog niet gelezen hebben en hun zegje willen doen.*

p.s. Excuses aan hen die hartklachten hebben, dat was niet onze intentie :9

[ Voor 16% gewijzigd door Funcracker op 21-06-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 20 juni 2004 @ 23:56:
@MrMr

weinig vragen stelt, maar vooral heel cynisch en overtrokken reageert op stukjes FP.
Cynisch ben ik altijd, maar jij begint met kommaren, dus nou niet terugkrabbelen en gaan miepen over overtrokken reacties als ik es hap.
Het is duidelijk dat je het er niet mee eens bent. Mogelijk dat je op een later moment nog iets constructiefs bij wilt dragen. Mocht je toch nog met vragen zitten dan zou ik je willen vragen mij je telefoonnummer te mailen zodat ik je kan bellen, want mailen/posten of whatever lijkt me zinloos zonder elkaars stem te kunnen horen.
Dan heeft mijn commentaar blijkbaar toch niet precies overgebracht wat ik wilde.
1 - ik vind het een stom idee, maar dat is geen verwijt aan jou, ik beschouw je eerder als slachtoffer dat gedwongen wordt een non-probleem op te lossen.
2 - ik heb het 'ik vind het niet erg maar er zijn mensen die klagen' net iets te vaak gehoord om zo'n intro te laten lopen.
3 - mijn voorstel om een subteam op te richten waar al deze regels gelden was tenminste semi-serieus, als mensen daartegen het bezwaar hebben dat zo'n team nooit zo groot wordt als de ongeregelde kletsteams zegt dat m.i. genoeg.
Ik moet trouwens zeggen dat ik dit soort posts niet van je ken. Dat moet betekenen dat het je inderdaad nogal veel doet. Excuses voor de slechte avond die dit voorstel je mogelijk heeft bezorgd. Iets dat trouwens ook geldt voor JohnR die er zich zo te zien duidelijk heeft verslikt in iets.
Misschien maar beter om niet te bellen. Ik ben een van de weinige mensen die op het web veel minder grofgebekt is dan live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Jeeej! Mag ik gelukkig bij de volgende stampede weer heerlijk gekleurde stukjes tekst boven de hitparades plakken *D

</luchtigetussendooropmerkingomdespanningteontladen> :+

[ Voor 23% gewijzigd door Blistimo op 21-06-2004 01:14 . Reden: Hmpf, rottige nohtml-tags ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 21 juni 2004 @ 00:07:
Even een slotconclusie voor vandaag ;)

/me Op basis van de reacties zoals die er vandaag zijn gaat het voorstel duidelijk niet door. Het topic blijft wel open voor mogelijk positieve voorstellen voor de Stampede en voor mensen die dit topic nog niet gelezen hebben en hun zegje willen doen.*

p.s. Excuses aan hen die hartklachten hebben, dat was niet onze intentie :9
Dan moet daar wel op doorgegaan worden.
Er zijn best al wat punten aangedragen her en der, maar zoals bij vele van dit soort topics gaan we alleen in op het commentaar.

Daarbij las ik toch echt dat als dit idee geen doorgang zou vinden er nog een backup plan klaar zou liggen.
Komt die nu ook online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Backup plan == huidige opzet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Laat ik als eerste maar eens beginnen met vermelden dat ik het wel een positief punt vind dat deze discussie opgestart is. Stilstand is dodelijk zeggen ze wel eens en in tegenstelling wat sommige anderen daarvan vinden vind ik het erg positief dat een aantal mensen zich aktief opstellen om ideeen naar voren te brengen om te kijken of er wellicht veranderingen nodig/gewenst/leuk zijn. Zo is bijvoorbeeld het stampede idee destijds naar voren gekomen wat ik persoonlijk een erg leuk onderdeel vind van het huidige DPC-en. Als er dus bij de crew een aantal klachten / ideeen binnenkomen om te kijken of er iets aangepast kan worden vind ik het goed dat er iemand (in dit gevan Funcracker, goed gedaan :) ) komt met een voorstel waarover open gediscusieerd kan worden.

Ik ben gisteren niet echt on-line geweest, maar wil toch nog even (met het risico te herhalen wat anderen al gezegd hebben) mijn eigen mening ventileren.
Mijn persoonlijke mening is dat ik het zelf erg leuk vind om zelf te bepalen bij wie ik in een stampede team kan zitten. Gezien het feit dat ik al eventjes meedoe binnen DPC vind ik het bijvoorbeeld leuk om met wat "oudgedienden" met wie ik in het verleden het wel eens "sportief aan de stok" gehad heb gzamenlijk "jonkies" (mijn excuses voor het wellicht denigrerend taalgebuik, het is niet de bedoeling om hiermee aanstoot te geven :P ) proberen te verslaan, of dit al dan niet lukt is eigenlijk minder van belang.

De afgelopen stampede's vond ik persoonlijk erg leuk en spannend. Ik denk dat indelen naar gelang de "kracht" van deelnemers geen goed idee is, het ligt vaak bij de stampede projecten geheel aan de client en het moment van stampede of sommige mensen veel power kunnen inzetten. Daarnaast, stel dat bijvoorbeeld SETI het nieuwe stampede project zou worden (SETI is toch binnenkort afgelopen dus kan ik dit project gemakkelijk aanhalen :P ) dat zouden een SSSF en een Soulmaster met z'n tweetjes op dat project de gehele DPC bijna kunnen verslaan.
Als het echter project XXX zou zijn waar de client bijvoorbeeld niet op de zware machine's van Soulmaster kan draaien (zoals DukeBox volgens mij bij de laatste stampede ook problemen had om op de bladeservers de DF client goed werkend te krijgen), waardoor dus dit soort indeling helaas niet zou werken.

Het voorstel van Marcelloz om met "slots" te gaan werken is op zich wel interessant, alleen dat heb je alsnog misschien mensen die niet mee gaan doen omdat ze niet bij "hun team" kunnen komen. Het idee achter de stampede was destijds o.a. dat je buiten de normale competitie om een keertje extra stats had met virtuele teams, het zou leuk zijn als iedereen bij een nieuwe stampede een ander team zou joinen, ik zie echter dat er langzamerhand (en ik maak me zelf daar ook "schuldig" aan) vaste teams zijn met vaste deelnemers die als een stampede-tijd-subteam vaststaan. Het is op zich jammer, maar volledig begrijpelijk.

Ik denk dat er bij een volgende stampede gewoon vriendelijk gevraagd moet worden of mensen random een team willen joinen, wellicht dat de grotere spelers uit zichzelf bijvoorbeeld op de laatste dag van inschrijving kijken welk team zij denken het zwakst is en die joinen. Dit moet dan uiteraard wel vrijblijvend zijn.
Regels opleggen zoals ze hier vermeld zijn kan wellicht een aantal problemen oplossen, het levert ook weer zijn eigen problemen op met mensen die hier niet van gedient zijn. Wat de reclame en "inpikken" van nieuwe leden betreft, er zou afgesproken kunnen worden met de grote teams dat er bijvoorbeeld tijdens en 2 weken na een stampede tijdelijk een lock komt op het aannemen van nieuwe leden (gezien mijn eigen team ook als kool aan het groeien is zou ik daar persoonlijk totaal geen moeite mee hebben, maar ook dit zou een keuze moeten zijn van de verschillende teams of zij daaraan mee willen doen. Het is nu eenmaal een feit dat grotere teams een grotere aantrekkingskracht hebben op nieuwe leden dan de kleinere deelnemers, gezien de vele subteamstats die de meeste teams hebben levert dat voor nieuwe leden vaak een argument op om daaraan mee te doen. Het kan echter geen kwaad om te benadrukken dat je ook als eenling gewoon mee kan doen en gewaardeerd wordt.

Vooralsnog denk ik dat de huidige opzet gehandhaaft moet worden, met wellicht duidelijke vermelding dat subteam reclame (dus geen stampede-subteam-reclame) niet gewenst is (zoals wij reeds jaren hier, en naar tevredenheid denk ik, als policy hebben), een duidelijke vermelding dat nieuwkomers (en sub-teams) verzocht word tijdens de stampede niet direct een subteam te joinen als het niet hoeft, en te vermelden dat het niet verplicht is een sub-team te joinen.

Een goed initiatief van Funcracker om de discussie aan te gaan om te kijken of er wellicht wat veranderd kan of moet worden, ik ben benieuwd of er nog interessante ideeen naar voren komen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Funcracker schreef op 21 juni 2004 @ 00:07:p.s. Excuses aan hen die hartklachten hebben, dat was niet onze intentie :9
En de mensen die RSI krijgen door al die plannen, wordt daar ook nog aan gedacht? :+

Maare FunnyCracker ... we vinden je allemaal lief hoor :> O+ ... hoe de mensen reageren komt door het voorstel en je moet het vooral niet persoonlijk opvatten :) ... kben benieuwd naar wat er verder voor plannen gelanceerd gaan worden de komende tijd :) ... hartklachen en RSI rulez :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark83 schreef op 21 juni 2004 @ 09:51:
[...]

En de mensen die RSI krijgen door al die plannen, wordt daar ook nog aan gedacht? :+

Maare FunnyCracker ... we vinden je allemaal lief hoor :> O+ ... hoe de mensen reageren komt door het voorstel en je moet het vooral niet persoonlijk opvatten :) ... kben benieuwd naar wat er verder voor plannen gelanceerd gaan worden de komende tijd :) ... hartklachen en RSI rulez :P
Hier sluit ik me geheel bij aan. ;)
Daarbij denk ik ook niet dat het gehele plan alleen door Funcracer bedacht is.
Iemand moet het posten en dat is hij nu.

Wel vraag ik me even af waar de rest van de "stampede crew" is in deze draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even alles op een rijtje zetten:

Wat willen we wel:
+ Een gigantische rush op een project
+ Gezellige onderlinge competitie

Wat willen we niet:
+ Subteams die stampedeteams misbruiken om te groeien
+ Om het hardste spammen dat iemand je stampedeteam moet joinen
+ 1 van de stampedeteams boosten door een fp en de rest niet of veel minder

De eerste stampede ging wat dat betreft redelijk goed. Er waren toen wat andere problemen en die zijn bij stampede 2 opgelost. Tijdens de vorige stampede zijn de laatste 3 problemen naar voren gekomen en die willen we nu oplossen.

Wij hadden met een aantal mensen het bovenstaande idee bedacht hiervoor, blijkbaar was dit geen goed idee. Met z'n allen kunnen we denk ik wel een goed alternatief verzinnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 10:32:
Even alles op een rijtje zetten:

Wat willen we wel:
+ Een gigantische rush op een project
+ Gezellige onderlinge competitie

Wat willen we niet:
+ Subteams die stampedeteams misbruiken om te groeien
+ Om het hardste spammen dat iemand je stampedeteam moet joinen
+ 1 van de stampedeteams boosten door een fp en de rest niet of veel minder

De eerste stampede ging wat dat betreft redelijk goed. Er waren toen wat andere problemen en die zijn bij stampede 2 opgelost. Tijdens de vorige stampede zijn de laatste 3 problemen naar voren gekomen en die willen we nu oplossen.

Wij hadden met een aantal mensen het bovenstaande idee bedacht hiervoor, blijkbaar was dit geen goed idee. Met z'n allen kunnen we denk ik wel een goed alternatief verzinnen? :)
Ik denk dat de laatste 2 punten van "Wat willen we niet" wel kunnen afvallen.
Bij de vorrige stampede heb ik toch niets gemerkt dat het vervelend was als teams spamde. (voor zover je dat zo kan noemen op een forum)
En de kracht verdeling viel ook nog wel mee na de FP postings.
Uiteindelijk is de kracht toch redelijk verdeeld.

Dan nog even terug komend op het nieuwe leden verhaal en niet bij een subteam mogen komen vind ik onzin.
Wij als NGS doen bij iedere stampede een wervings aktie op forums die geheel niets met DPC te maken hebben. (en dit moet ook haast wel omdat we bij veel projecten al mee doen)
Dus de mensen die we daar zelf naar DPC toe trekken mogen niet joinen omdat er een stampede bezig is :?
Lijkt mij dus niet echt.
Wel zou dit kunnen gelden voor mensen die via de tweakers FP bij DPC komen al denk ik niet dat dit te controleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Woei, dat nachtje slaap heeft iedereen toch goed gedaan zie ik :P
Thnx voor de positievere bijdragen peepz!

@Allied: Alle nieuwe en gewijzigde voorstellen die langskomen worden genoteerd. Wij gaan daar zelf nog niet hier op in, omdat dit topic dan alle kanten op zwalkt. Wel wordt alles meegenomen voor latere analyse.

@Elteor: Woei. Goede reactie en goede punten!
Je voorstellen zijn iig genoteerd. Het is het zwakste alternatief, maar mogelijk ook de beste omdat het met dit topic nogmaals duidelijk is geworden dat:

+ Mensen een hekel hebben aan teveel regels
+ Mensen zo min mogelijk sturing willen van buitenaf/bovenaf

Ik hoop btw dat er nog meer DPC'ers hier willen komen reageren. Of maakt het hen niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 21 juni 2004 @ 12:22:
Woei, dat nachtje slaap heeft iedereen toch goed gedaan zie ik :P
Thnx voor de positievere bijdragen peepz!

@Allied: Alle nieuwe en gewijzigde voorstellen die langskomen worden genoteerd. Wij gaan daar zelf nog niet hier op in, omdat dit topic dan alle kanten op zwalkt. Wel wordt alles meegenomen voor latere analyse.

@Elteor: Woei. Goede reactie en goede punten!
Je voorstellen zijn iig genoteerd. Het is het zwakste alternatief, maar mogelijk ook de beste omdat het met dit topic nogmaals duidelijk is geworden dat:

+ Mensen een hekel hebben aan teveel regels
+ Mensen zo min mogelijk sturing willen van buitenaf/bovenaf

Ik hoop btw dat er nog meer DPC'ers hier willen komen reageren. Of maakt het hen niet uit?
Nou snap ik best dat je dingen op je gemak zou willen uitwerken, maar dan is dit dus meteen geen discussie draad meer 8)7
En dat was toch de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Sure. Jullie kunnen toch zelf discussieren. Dit draadje is bedoeld voor jullie. Ik heb nu al een aantal mensen zien zeggen dat ze marcelloz zijn slots idee wel aardig vonden of toch niet. Prima info!

Ik vind het zelf een interessant idee, wat wil je dat ik verder nog zeg dan? Ik wil liever nog wat reacties over het voorstel waar dit topic mee begonnen is. Ook negatieve reacties geven ons voldoende stof tot denken. Maar zodra ik een alternatief noem bestaat de kans dat de rest van de discussie daar over zal gaan dus dat doe ik expres niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnR schreef op 20 juni 2004 @ 13:53:
code:
1
2
re·gel·zucht (de ~)
Da's typisch NEDERLANDS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 21 juni 2004 @ 12:46:
Sure. Jullie kunnen toch zelf discussieren. Dit draadje is bedoeld voor jullie. Ik heb nu al een aantal mensen zien zeggen dat ze marcelloz zijn slots idee wel aardig vonden of toch niet. Prima info!

Ik vind het zelf een interessant idee, wat wil je dat ik verder nog zeg dan? Ik wil liever nog wat reacties over het voorstel waar dit topic mee begonnen is. Ook negatieve reacties geven ons voldoende stof tot denken. Maar zodra ik een alternatief noem bestaat de kans dat de rest van de discussie daar over zal gaan dus dat doe ik expres niet.
Zit ook wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:04:
Waar het onschuldig begint met een kleine oproep van hoe mooi de site van een bepaald team wel niet is, eindigt het in een niet meer leesbare reclamebrij.
In beginsel is de "geen subteamreclame" regel ingevoerd hier op /5. Hieruit is door velen vanwege het positieve effect de conclusie getrokken dat het eigenlijk zo geldt voor alle openbare /5 cq DPC activiteiten.

Om het probleem kort te omschrijven:
Het toestaan van subteamreclame leidt tot steeds verdergaande reclameactiviteiten. Iets waar mensen (DPC en non-DPC) dan ongevraagd mee te maken krijgen, SPAM dus.
Opgedrongen reclame is ook niet gewenst door de projectorganisatie. (in ieder geval bij distributed.net, ik weet niet hoe dat bij andere projecten zit)

(subteam)reclame zal indien het wordt toegestaan het begin van het einde van DPC inluiden omdat het simpelweg tot ruzies zal leiden. (Ik hoop dat iedereen door heeft dat ik met dit verhaal niet doel op pietje die zijn buurman / klasgenoot enthousiast verteld over DC enz enz.)
Ik ben het met je eens dat subteamreclame ongewenst is. Dat dat bij de stampede ook uitgebannen dient te worden is inderdaad een goed idee.

However, ik vraag me af of dit plan de oplossing biedt. Buiten de stampedestats zijn er nl. ook nog de normale DPCH's (neem ik toch aan). Hierin zullen subteams als vanouds losgaan over hoe geweldig ze wel niet zijn en dat ze sinds de stampede out of the blue een top 30 notering gehaald hebben enzovoorts. Ook op de fora van de stampedeteams zullen vriendjes die dan toevallig in een ander team zitten wel komen chatten, waardoor ook hier subteamreclame mogelijk wordt/blijft. Verder is er natuurlijk niets wat mensen belet om buiten de officiele stampede pagina websites/fora op te richten.

Ik zie dat in dit plan natuurlijk strenger gemodereerd kan worden en dat is inderdaad een groot goed, maar zie nog vele sluiproutes om te recruteren/uit te breiden. Ik vermoed dat dit plan dus niet de ideale oplossing biedt en denk dat het voor een grote groep mensen de pret in een stampede zal bederven omdat ze hun eigen team niet meer mogen uitkiezen. Mensen ontmoeten doet iedereen uiteindelijk toch het liefst op zijn eigen voorwaarden en dat kan dus nu niet meer.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 07-09 16:20
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 10:13:
[...]

Hier sluit ik me geheel bij aan. ;)
Daarbij denk ik ook niet dat het gehele plan alleen door Funcracer bedacht is.
Iemand moet het posten en dat is hij nu.

Wel vraag ik me even af waar de rest van de "stampede crew" is in deze draad?
In de beginpost staat van wie het opzetje was voor deze voorstel. Funcracker post het nu idd.
De "stampede crew" voor zover die in harde vorm bestaat, bevat 2 personen. En de 2e heeft net gepost. Daarnaast waren er 2 anderen op de hoogte van het voornoemde voorstel en die hebben ook al gereageerd. Maar dit doet er toch niet echt toe? Het is een voorstel voor een gewijzigde opzet van de Stampede waarover een discussie gevoerd kan worden.

Het is, zoals Elteor prachtig wist te verwoorden, bedoeld alszijnde een inspeling op 'problematiek' rond de eerdere 2 stampedes. Of het zo moet worden is een 2e en vandaar ook dit topic. Intentie is dat het natuurlijk wel leuk voor iedereen moet blijven die stampede :)

[ Voor 16% gewijzigd door MarcyDarcy op 21-06-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Voor

Kleine kanttekening;
Ik denk dat het leuker is om een set vaste teams te hebben met een vaste naam. Welke namen dit zouden moeten zijn kan varieren tot team #1 <-> team #5 tot gekozen namen in een poll oid.
Met deze vaste set teamnamen zou het volgens mij makkelijker zijn (vooral op de langere termijn) om niet-DPC'ers mee te laten doen aan de stampede. De namen kunnen namelijk steeds weer gecommuniceerd worden op bv T.net

Tevens ben ik van mening dat niet door de organistatie bepaald moet worden wie in welk team komt te zitten. Dat zou voor iedereen vrij moeten blijven. Het veranderen van stapedeteam gebeurt na de volgende stapede waarschijnlijk toch wel omdat de site + forum + stats voor ieder team nagenoeg gelijk zijn.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
als eerste ... waarom heb jij het plaatje van die k*tkip .... das echt een mietje :P

maar om verder te gaan ... die 5 "vaste" teams is toch iets wat automatisch ontstaat ... er zijn in ieder geval 3 oude teams in stampede 2 doorgegaan ... de 4de ben ik niet zeker van ... en de oude koeien ... dat zul je ook niet bij elk project hebben ...

En verder weet ik eigenlijk niet waarom ik reageer :/ ... deze post steigt met stip in de lijst der onzinnige posts van mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

hehe LOL :)
Misschien dat het beter is om in dat geval wel van start te gaan met 5 nieuwe teams met nieuwe namen, oftewel beginnen met een schone lei.

offtopic:
over mn icon --> hit F5 (was een tijdelijk actie van ongeveer 2 uurtjes vorige week).

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo, eindelijk deze hele draad gelezen. phewwww, krijg je het warm van...

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik denk dat een van de factoren waardoor sommige mensen een probleem hadden bij de afgelopen stampede, bestond uit het feit dat de onderste teams nadat deze versterking mochten accepteren onverwacht sterk zijn gaan stijgen. Dit natuurlijk mede doordat de FP post zo'n onverwacht succes was.
Een nadeel van het voorstel zoals dat door Funcracker is verwoord, is dat de mensen die meedoen aan de stampede helemaal geen keus meer hebben over welk subteam ze mogen joinen. Ik denk zelf dat het juist voor de mensen die al langer binnen DPC aktief zijn, een van de leukste onderdelen van de stampede is om zelf te kunnen kiezen bij wie ze in een stampede team kunnen aansluiten. Ik denk dat de eerder geplaatste reacties in grote lijnen ook hierop neerkomen.

Ik vind het voorstel van Bold Seeker wel wat hebben en heb zelf e.e.a. wat verder uitgewerkt. Laat het starten van een stampede zoals het tot nu toe is geweest. Iedereen kan zelf kiezen bij welk team ze mee willen doen, mensen die aangeven geen voorkeur te hebben, worden door de organisatie zo goed mogelijk verdeeld over de stampede teams, zodat de krachten enigszins gelijk verdeeld worden. Na de start wordt een niet te lange periode van status quo (lees geen nieuwe leden) gehandhaafd, zodat nieuwe kandidaat leden niet ontmoedigd worden door een te lange wachttijd voordat zij een team joinen. Na deze periode kan men wederom zelf aangeven bij welk team hij/zij zich wil aansluiten. Voor mensen die geen voorkeur hebben kan de organisatie een verdeelsleutel toepassen waarbij de op dat moment laagst geplaatste teams de meeste nieuwe leden krijgen en de topteams wat minder nieuwe leden krijgen. Neem als ijkpunt voor het bepalen van de verdeelsleutel bijvoorbeeld de prestaties van de subteams over de voorgaande volledige kalenderweek (ma t/m zo). Ik zeg hier bewust prestaties en niet de stand, zodat geen al te grote scheefgroei in de verdeling kan ontstaan. Het is echter niet de bedoeling de teams konstant even sterk te houden, een beetje krachtsverschil is een goede stimalans om ergens wat extra Ghzen te assimileren. of computers wat meer uren te laten maken.

Wat betreft het punt van subteam reclame. Ik denk dat niet van de vaste subteams verwacht kan worden dat ze tijdens de stampede stoppen met het reclame maken voor het eigen subteam. Zoals allied al aangef, de subteam reclame vind vaak plaats buiten dpc om, door op verschillende fora of via mail of anderszinx aan geinterresseerde mensen kenbaar te maken hoe leuk en gezellig het wel niet is om DPC en dan in het bijzonder NGS te helpen bij een of meer projecten. Ik kan mij niet voorstellen dat dit op de een of andere manier niet ook voor de overige subteams geld. Ik denk hier bijvoorbeeld aan een recent gevormd team bij DF. En ook de bestaande top subteams hebben ooit zieltjes moeten winnen om zover te komen. Het verbieden van subteam reclame in de draden van de stampede kan ik me voorstellen. Het verbieden van subteam reklame tijdens de stampede, in de normale DPCH draden van het project dat de stampede host, kan ik me ook nog enigszins voorstellen (in de trend van, geen verwijzingen naar de stampede prestaties/standen). En ook het verbieden van het spammen in de vorm van ongevraagd, en gericht aan nieuwe DPC ers, mail sturen met subteam reklame, kan ik tijdens een stampede zeker goedkeuren. Maar daar houd het voor mij wel op. Wat bij een subteam op een eigen forum wordt geplaatst en zeker als dat forum alleen voor eigen leden toegankelijk is, kan ik niet als subteam reklame zien. Het bereikt immers de buitenwereld niet.
Mijn punt is dus: Wees terughoudend met het maken van subteamreklame, maar benoem uitingen ook niet te snel als ongewenste subteam reklame. Een beetje reklame is goed voor DPC omdat hierdoor mensen en dus computerkracht aan DPC gebonden kunnen worden. Dat is uiteindelijk ook een van de doelen van een stampede. reclame maken voor DPC.

Zo, dat is dan weer een heel verhaal in deze toch al niet korte draad. Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden. Ik ga nu eerst mijn ogen eens een paar uur dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
@ dropshot67

Wat jij voorstelt is ongeveer wat er nu al is. Het nieuwe is de verdeelsleutel. Voorheen mochten mensen alleen de onderste 50% joinen (een optie die overigens door DPC'ers via een poll is bepaald). In de volgende poll is zo'n verdeelsleutel optie geen slecht idee. Die percentages die eerder al door iemand zijn genoemd zijn een mogelijke optie daarvoor.

Over de subteam reclame. Verwar dit niet met Stampede team reclame. Met dat laatste is niet zoveel mis, maar met subteam reclame des te meer.
Zoals ik het nu lees lijkt het of je jezelf tegenspreekt :P Je zegt dat mailen wel mag om later te zeggen dat dit tijdens Stampedes niet mag. Nu zal ik je overigens meteen vertellen dat ook buiten Stampedes het niet wordt gewaardeerd (en dan druk ik me voorzichtig uit ;)) als je ongevraagd mail naar DPC'ers gaat versturen met de vraag of ze je subteam willen joinen. In het verleden zijn hier ook al wat mensen op aangesproken. Persoonlijk kan ik er nog wel iets in zien om als loner andere loners te vragen of ze geen nieuw subteam met je willen oprichten. Maar dat is mijn mening en bovendien niet ontopic ;) De issue is dat het op /5 altijd verboden is subteam reclame te maken en alle stampede gerelateerde fora en sites worden gezien als extensie van /5. De regels gelden daar ook dus. De laatste keer is er al een team op aangesproken wat hiermee wat dubieus leek om te springen (iets dat is gesetteld overigens) en in de toekomst willen we dit helemaal zien uit te sluiten. Vandaar ook dit voorstel :) Maar wat duidelijkere regels kunnen ook genoeg zijn (ons backup plan ;))

Verder is het zo dat subteams uiteraard reclame mogen maken op hun eigen site. Dit spreekt voor zich, tis hun eigen site. Overigens zijn grote subteams "groot" geworden door nieuwe leden te werven en niet door bestaande te rekruteren (afgezien van een paar teams ;))

Maar goed. Misschien zit ik wel onwijs langs je heen te praten omdat je het over stampede teams hebt ;) Daar is niet zoveel over te zeggen. We hebben het toegestaan (zelfs met DSmarty overlegd en toestemming gekregen). Het bleek de laatste keer dat sommige teams dag en nacht het stampede topic leken te bewaken :P Maar dit is enkel credit ten opzichte van die teams. Het is mogelijk dat we voor een vervolg zeggen dat dit wel mag, maar enkel voor bestaande DPC'ers. Alle nieuwe worden dan bijvoorbeeld door ons ingedeeld. Daar zullen de nieuwe mensen geen problemen mee hebben lijkt me. Als een subteam zelf iemand rekruteert en die mee wil laten doen in een bepaald team zou dat dan aangegeven moeten worden zodat we daar rekening mee kunnen houden.
Misschien is dat een werkbare opzet?

Tijd voor bed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Stampede Team reclame is een van de leukste dingen ook tijdens de stampede ... alle teams krijgen bijnamen ... en de ene gebruikt die nog vaker dan de ander ... (kzal maar geen namen noemen van iemand dat dat veel doet :X) ... maar het heeft wel wat charmants ... elkaar beetje motiveren om nog harder te gaan :) ...
DPC Subteam reclame ... daar moet proberen op gelet te worden ... ik zal als eerste toegeven dat ik ook vrij duidelijk op /5 reclame heb gemaakt voor m'n team ... maar wij bestaan dan nu ook voor het grootste gedeelte uit ouwe ballen ... maar buitenstaanders die het ook maar 1x wagen om op ons forum te komen ... die worden meteen bestookt met allemaal berichtjes van mij of ze ons willen joinen :+ ... maar dit gaat teveel offtopic :S ...

Maar om weer even terug te komen op het hierboven staande ... toen er vorige keer zoveel nieuwe aanwas was, toen hebben de andere teams toch ook gewoon nieuwe leden erbij gekregen ... het was hard werken om de kop boven water te houden in het nieuwe geweld ... maar ik denk dat het bij iedereen is gelukt ... t'is niet leuk van van plek 2 naar plek 5 te zakken .. maar het is maar een spelletje ... om nu meteen erover te gaan klagen ... volgende keer gewoon meer op /5 rondhangen en iedereen naar je toe trekken ... er waren 2 teams die dat het meeste deden in het begin ... en uiteindelijk kwamen die teams ook op 1 en 2 terecht ... het ligt dus ook gedeeltelijk aan het enthousiastme dat je hebt om je team groot te maken ... en als je 20 grote blaters in je team hebt ... dan krijg je gewoon meer mensen ... moeten die andere ook maar hun mond meer open trekken :) ... maar moet natuurlijk geen ruzie worden onderling ... maar beetje die stumpertjes belachelijk maken mag toch wel door een lieve muis O-) om maar even oude koeien uit de sloot te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark83 schreef op 22 juni 2004 @ 10:11:
Stampede Team reclame is een van de leukste dingen ook tijdens de stampede ... alle teams krijgen bijnamen ... en de ene gebruikt die nog vaker dan de ander ... (kzal maar geen namen noemen van iemand dat dat veel doet :X) ... maar het heeft wel wat charmants ... elkaar beetje motiveren om nog harder te gaan :) ...
DPC Subteam reclame ... daar moet proberen op gelet te worden ... ik zal als eerste toegeven dat ik ook vrij duidelijk op /5 reclame heb gemaakt voor m'n team ... maar wij bestaan dan nu ook voor het grootste gedeelte uit ouwe ballen ... maar buitenstaanders die het ook maar 1x wagen om op ons forum te komen ... die worden meteen bestookt met allemaal berichtjes van mij of ze ons willen joinen :+ ... maar dit gaat teveel offtopic :S ...

Maar om weer even terug te komen op het hierboven staande ... toen er vorige keer zoveel nieuwe aanwas was, toen hebben de andere teams toch ook gewoon nieuwe leden erbij gekregen ... het was hard werken om de kop boven water te houden in het nieuwe geweld ... maar ik denk dat het bij iedereen is gelukt ... t'is niet leuk van van plek 2 naar plek 5 te zakken .. maar het is maar een spelletje ... om nu meteen erover te gaan klagen ... volgende keer gewoon meer op /5 rondhangen en iedereen naar je toe trekken ... er waren 2 teams die dat het meeste deden in het begin ... en uiteindelijk kwamen die teams ook op 1 en 2 terecht ... het ligt dus ook gedeeltelijk aan het enthousiastme dat je hebt om je team groot te maken ... en als je 20 grote blaters in je team hebt ... dan krijg je gewoon meer mensen ... moeten die andere ook maar hun mond meer open trekken :) ... maar moet natuurlijk geen ruzie worden onderling ... maar beetje die stumpertjes belachelijk maken mag toch wel door een lieve muis O-) om maar even oude koeien uit de sloot te halen :+
Hier ben ik het wel mee eens.
En komt dus allemaal terug op het laten zoals het was.

Even terug komen op iets wat iets eerder gemeld werd.
Een website of een forum van een subteam van NGS is geheel geen verlengde van /5.
Dit begint al bij de opening van het forum, want bijna alles staat dicht voor iedereen die geen lid is.
En ook een stampede forum vind ik geen verlengde van /5.
Ondanks dat die redelijk open staat (op een stukje strategie na natuurlijk :P ) zie ik dat toch echt anders.
We hebben daar om maar eens te beginnen geen /5 MODS maar eigen MODS.
Houd dus ook in dat die bepalen wat wel en niet mag.
En om daar even op door te gaan hebben de meeste van die forums zo goed als geen regels in tegen stelling tot /5.
Ook zijn er veel meer onderwerpen op zoon forum.
Hier draaid alles op DC & DPC terwijl wij b.v. ook gewoon zwam topics en spam topics hebben (het HK gevoel)

Maar het lijkt mij wel allemaal duidelijk zo.
De meeste mensen willen niet teveel regels en al helemaal niet dat ze bij iedere letter op de vingers worden meegekeken.
Ik zou dus zeggen laten zoals het was met mischien een kleine toevoeging.

Door dit hele topic is voor een aantal leden de lol er volgens mij al redelijk af.
Gisteren heb ik een aantal mensen gesproken en die melden al heel duidelijk dat het voor hun eigen al niet meer hoeft.
Iets wat erg jammer zal zijn, want laten we wel wezen dat nog steeds de meeste power zit bij de huidige leden.
En ik denk toch eigenlijk dat de stampede meer bedoeld is voor de huidige leden als voor de eventuele nieuwe leden.

En dan nog een laatste punt om eens over na te denken.
Als er nou geen reclame gemaakt mag worden voor stampede teams zoals in het voorstel gemeld word.
Gaan we dan nogwel een FP op tweakers zetten :?
Daar ga je namelijk indirect voor alle teams reclame maken.
En Tweakers FP zie ik nog eerder als verlengstuk van /5 als een subteam/stampede forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou schiet me nog even iets te binnenn (ja ik had ook edit kunnen doen)
Ook in deze hele draad valt he mij al op dat de mensen die hard blaten tijdens een stampede ook nu weer hard aan het woord zijn.
Heeft de rest geen mening?

En ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten wie en hoeveel klachten er nou eigen waren.
Niet om iemand aan te vallen maar ik zou wel eens willen weten waarom alles nou echt zo zou moeten veranderen.

In mijn ogen was de laatste stampede toch een redelijk suc6.
En bij iets wat goed werkt zou ik niet teveel aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Mark83 schreef op 21 juni 2004 @ 21:58:
[...]

als eerste ... waarom heb jij het plaatje van die k*tkip .... das echt een mietje :P
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
@Klungel: goed verhaal. En waarom heb ik nooit een PM gehad? Ow nix gepost waarschijnlijk :P

@Allied:
Ik praatte over stampede fora en sites. Ik heb in mijn laatste post duidelijk aangegeven dat subteam fora en sites idd vrij zijn en je mag daar doen wat je wilt.
Ik besef me wel dat ik vannacht niet de juiste woorden heb gebruikt. Want ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat enkel die subteamreclame regel die hier op /5 geldt ook op stampede fora en sites geldt. Je mag verder zoveel spammen als je wilt daar natuurlijk en wat er verder gebeurt zal ons ook niet interesseren. Maar als je zelf een forum wilt maken voor je stampede team dan houdt dat in dat er een heleboel DPC'ers ook daar gaan komen, die al in subteams zitten of loner zijn. Het wordt dan op dat punt een verlengde van /5. Dat je er eigen mods en regels hebt is prima. Maar subteam reclame hoort daar net zo goed niet thuis. Als jij nu zegt van wel, dan vraag ik me ergens af of je wel begrijpt waarom dit op /5 is verboden? Anders snap ik niet dat je dit kunt zeggen. Zeker in jou specifieke geval. In de opzet waar dit topic om begon draaide het ook enkel om controle op dit punt. Juist om dit punt is deze hele opzet van de grond gekomen.

En over het reclame maken voor Stampede teams. In mijn laatste reply heb ik al aangegeven dat daar imho niet zoveel mee mis is. Klungel verwoord dat nog eens op een andere manier. Maar stel (stel!) dat je dat uit zou sluiten dan doet dat niets af aan een FP op Tweakers. Ik vind dit een erg rare vergelijking, want het is tenslotte ook toegestaan om reclame te maken voor DPC op Tweakers (en waar dan ook) en dit is niet anders.

Verder heb je wel gelijk dat de Stampede is begonnen voor de bestaande leden, maar het idee blijkt erg aantrekkelijk voor nieuwe leden. Nu we de kracht hebben ontdekt van het concept gaan we dat natuurlijk proberen uit te buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 22 juni 2004 @ 12:15:
@Klungel: goed verhaal. En waarom heb ik nooit een PM gehad? Ow nix gepost waarschijnlijk :P

@Allied:
Ik praatte over stampede fora en sites. Ik heb in mijn laatste post duidelijk aangegeven dat subteam fora en sites idd vrij zijn en je mag daar doen wat je wilt.
Ik besef me wel dat ik vannacht niet de juiste woorden heb gebruikt. Want ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat enkel die subteamreclame regel die hier op /5 geldt ook op stampede fora en sites geldt. Je mag verder zoveel spammen als je wilt daar natuurlijk en wat er verder gebeurt zal ons ook niet interesseren. Maar als je zelf een forum wilt maken voor je stampede team dan houdt dat in dat er een heleboel DPC'ers ook daar gaan komen, die al in subteams zitten of loner zijn. Het wordt dan op dat punt een verlengde van /5. Dat je er eigen mods en regels hebt is prima. Maar subteam reclame hoort daar net zo goed niet thuis. Als jij nu zegt van wel, dan vraag ik me ergens af of je wel begrijpt waarom dit op /5 is verboden? Anders snap ik niet dat je dit kunt zeggen. Zeker in jou specifieke geval. In de opzet waar dit topic om begon draaide het ook enkel om controle op dit punt. Juist om dit punt is deze hele opzet van de grond gekomen.

En over het reclame maken voor Stampede teams. In mijn laatste reply heb ik al aangegeven dat daar imho niet zoveel mee mis is. Klungel verwoord dat nog eens op een andere manier. Maar stel (stel!) dat je dat uit zou sluiten dan doet dat niets af aan een FP op Tweakers. Ik vind dit een erg rare vergelijking, want het is tenslotte ook toegestaan om reclame te maken voor DPC op Tweakers (en waar dan ook) en dit is niet anders.

Verder heb je wel gelijk dat de Stampede is begonnen voor de bestaande leden, maar het idee blijkt erg aantrekkelijk voor nieuwe leden. Nu we de kracht hebben ontdekt van het concept gaan we dat natuurlijk proberen uit te buiten :)
Ik snap dat subteam reclame niet gewenst is.
En ik snap ook nog wel dat dit liever niet zou moeten gebeiren op een stampede forum.
Al snap ik niet dat een stampede forum een verlengde is van /5.
Ik kom zelf b.v. ook op websites en forums van andere normale subteams en ik zie dat ook niet als een verlengde van /5.

Als 1 van de MODS en ADMINS van "De Stampertjes" zou ik zelf kunnen melden dat wij MOD rechten al hebben gegeven aan mensen uit verschillende subteams.
En dit zouden andere stampede forums ook kunnen doen.
Op die mannier ben je er al vanaf.
Want als subteam X reclame gaat zitten maken en een MOD uit subteam Y vind dat niet goed dan kan hij dit simpel weg verwijderen en die persoon daar op aanspreken.
Op deze mannier blijft iedereen vrij om te doen wat hij wil en houden de DPCers elkaar gewoon in de gaten.
Dit lijkt mij persoonlijk de beste oplossing.
Dan zou er alleen een voorstel moeten komen om meerdere mensen MOD rechten te geven op een forum en dat is denk ik iets waar weinig mensen problemen mee zouden hebben.
Ook voor een IRC kanaal en de website hebben we dit al geregeld.
Wel zullen we kijken naar wie we MOD rechten gaan geven omdat het geen zooitje moet worden, maar dat kunnen we redelijk goed inschatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is mij te horen gekomen dat ik soms wat te hard over kan komen.
Na wat zaken terug gelezen te hebben zie ik dat zelf ook wel her en der terug komen.
Sorry maar dit was niet de bedoeling.
Ik probeer alleen maar te melden dat het best was zoals het was en dat er niet teveel regels moeten komen.
Ik probeer dus niets of niemand onderuit te schoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

*KICK*

Na wat vakantie en een hoop geregel eindelijk tijd om een reply te tikken. Het risico om in herhaling te vallen is groot en aangezien de draad al zo ver afgezakt was en het aanvankelijke concept reeds verworpen lijkt, zal ik daar niet verder op in gaan (al kost het wel wat moeite :P)

Ik haal dit draadje naar boven omdat ik toch iets te melden heb en hopelijk komt dit de stampede-crew een beetje tegemoet.

Één van de redenen om te beginnen met stampedes was om DPC-ers aan te moedigen contact te laten zoeken en maken met andere DPC-ers. Je zal verrast worden dat er ook mensen buiten je eigen subteam best aardig en gezellig kunnen zijn ;) Na de eerste stampede waren er een aantal teams gevormd en het was duidelijk dat veel mensen het die stampede erg gezellig vonden. Gevolg was dat bij de 2e stampede veel mensen er voor kozen in het zelfde stampede-team te gaan zitten. Op zich begrijpelijk, maar in eerste instantie toch niet de bedoeling. Het ‘risico’ bestaat dat er bij een eventueel volgende stampede (indien de regels niet wijzigen) mensen wederom plaats gaan nemen in hun ‘oude eigen’ stampede-team. Dit is practisch niet te voorkomen, maar we kunnen het wel een beetje sturen.

Na topoverleg binnen de organisatie van ‘En die muis zei tegen de olifant…’ is er besloten dat het desbetreffende stampede-team sabbatical gaat :O Met andere woorden: Bij een volgende stampede zal EDMZTDO niet meedoen en wij (oprichters bikbakkus, Marcelloz en content providers veter en ik) hopen op deze manier te stimuleren dat onze oud-leden weer gehoor geven aan één van de originele ideeën van de stampede: Nieuwe DPC-ers leren kennen.

Het stampede team wordt NIET opgeheven, maar gaat er gewoon voor (minimaal) 1 stampede even tussenuit en dan kijken we daarna wel weer verder. :)

Toch nog even terugkomen (sorry, ik kan het niet laten) op de klachten die er bij de stampede-crew waren aangekaart. Jullie weten van wie de klachten afkomstig waren en ik hoop dat deze mensen ook gereageerd hebben in deze draad. Zoals ik het nu lees, heeft niemand (meer) problemen met de oude opzet en daarom hoop ik ook dat we snel kunnen beginnen aan Stampede III al dan niet met een mogelijke manier op de krachten beter te verdelen (een aantal leuke voorstellen zijn langs gekomen).

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33

Fiets

A.K.A. Bambi

Ideetje:

Alle nieuwe leden en mensen wie het weinig uitmaakt in welk stampede team ze zitten standaard in één ietwat gemanaged team doen.

Dan kijken of ze de 'gevestigde' ledenteams aankunnen :-P

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Jammer dat EDMZTDO niet meedoet, maar ik vind het wel een goed idee :)

Kom maar op met dat 'Stampede III'-draadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Persoonlijk vond ik de de stampede een heel leuk gebeuren.
Ik zou ook niet te veel veranderd willen zien.
Wel ben ik voor het idee om de nieuwe leden via een verdeel sleutel toe te voegen. (post van onze seeker :) )

Ook zou ik het leuk vinden als er 1 stampede forum was, waar alle teams een plekje hebben, en een algemeen forum waar de teams elkaar lekker kunnen "prikken en motiveren".

Subteam reclame heb ik geen moeite mee. Dat maakt de boel levendig. Alleen moet het wel beperkt zijn tot 1 draadje/hokje, en verder niet.

Bijv een forum met:

- Algemeen & Help
- Wie, Wat Waar (Het reclame forum)
- Stats

- Team 1
- Team 2
- Team 3
- etc

Zoiets zou misschien een idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste reply in deze draad.
Alle ideeën zijn leuk, maar ik zie geen noodzaak tot aanpassing.
Tevens zullen De Stampertjes gewoon mee doen onder die naam.
En ja NGS zal daar vast voor een groot gedeelte in plaats nemen.
Uiteraard zullen er ook weer leden uit andere teams bij komen.
Leuk om eens een ander te leren kennen enz, maar voor mij geen noodzaak.
Tijdens de stampede zit je altijd al met andere in het nieuwe team want dat was al een regel.

Tevens zie ik ook niet in waarom dit topic een kick moest hebben want het was beter voor de bloed druk toen hij verzonken was in de andere /5 topics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ben ik het niet met je eens. En jij hebt er misschien geen behoefte aan. Het was wel één van de redenen voor de stampede.

Veel mensen zitten/zaten in een hokje in hun eigen project/subteam en de stampedes hebben er mede voor gezorgd dat een hoop DCP-ers nu wat breder geinteresseerd en georienteerd geraakt zijn met alle voordelen van dien.

Als jij/jullie er voor kiezen die motivatie aan de laars te lappen dan is dat jullie goed recht natuurlijk....

En blijkbaar vinden de mensen die toentertijd geklaagd hebben bij de stampede-crew het allemaal opeens niet meer zo erg.... Jammer van de tijd van die jongens.

[ Voor 16% gewijzigd door Mobster op 06-07-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je zelf al aan gaf Mobster, zijn de gene die mailde dat de stampende anders moest omdat ze anders niet mee zouden doen hier niet echt aanwezig geweest om hun mening te geven. Dat betreur ik eigenlijk wel omdat en de gene waar het omgaat die graag veranderingen willen zien voor de komende stampende niet openbaar hun mening wil posten om wat voor rede dan ook. De inzet van de stampende crew vaalt hier bij helaas omdat hun er veel tijd in hebben gestoken en iedereen die hier gepost heeft er niet echt iets positief in ziet in hun idee. Ik wil hier bij de mensen die zich hier in verdiept hebben en zich er sterk voor gemaakt hebben toch bedanken voor hun werk en inzet. _/-\o_ _/-\o_
Ik hoop dat er verder geen hard feelings zijn want ieder is toch vrij om zijn of haar mening hier te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:42:
Zoals je zelf al aan gaf Mobster, zijn de gene die mailde dat de stampende anders moest omdat ze anders niet mee zouden doen hier niet echt aanwezig geweest om hun mening te geven.
Dat weet ik dus niet, want ik weet (gelukkig) niet wie die mensen waren. Als ze die dreiging gebruikt hadden had ik er helemaal geen tijd in gestopt. Maar ok. We raken off topic.

Wanneer gaan we stampen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 06 juli 2004 @ 16:46:
[...]Wanneer gaan we stampen? :P
idd, let's rock some cows. }:O Moaaauuuhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Thnx voor je bijdrage Mobster! Je had al aangegeven nog wat te gaan posten dus ik wachtte al in spanning af ;)

Ook thnx aan de overigen die weer gereageerd hebben!

Jullie zullen spoedig iets over Stampede III gaan horen ;) have patience folks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als iedereen op vakantie is zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:23:
Hehe :P
Dat is juist de reden dat we even gewacht hebben. En zoals altijd komt er eerst een poll met daarin enkele opties op het gebied van exacte data.

Dus rest assured ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 23:19

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:23:
nee, net na de vakantie als alle koetjes lekker uitgerust zijn, }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op 06 juli 2004 @ 19:15:
[...]

nee, net na de vakantie als alle koetjes lekker uitgerust zijn, }:O }:O }:O
Uitgerust :?
Mijn }:O }:O }:O gaan alleen uit tijdens de aankomende verhuizing en tijdens de vakantie moeten ze juist hard doorwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

sinds wanneer heeft een }:O vakantie?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Een subtiel schopje van mijn kant alsnog :/ :P

Zoals wel uit vele reacties is gebleken, denk ik niet dat we iets aan het leden-verdeel-systeem moeten veranderen. Er waren blijkbaar vorige keer wel wat 'klachten' over ontvangen, maar die blijken spontaan opgelost te zijn. Toch hulde voor de stampede crew om scherp te blijven. Stilstand is achteruitgang zeggen ze. Kijken of er ruimte voor verbetering is, moet altijd aangemoedigd worden :) Dus in dat opzicht een thumbs up voor die mensen :)

Verder wil ik nog even iets kwijt over het voorstel om alles op 1 centraal punt te verzamelen. Ik ben hier wel een groot voorstander van. Lekker alles centraal op 1 algemene stampede site waar alles m.b.t. de stampede is te vinden en waar elk stampede team een eigen stukje ruimte krijgt om zichzelf te promoten en met elkaar te kunnen communiceren.

Met het communiceren bedoel ik dat het forum dat gewoon centraal is voor elk team. Die kunnen dan gewoon private blijven en dus alleen toegankelijk voor de mensen van dat specifieke stampede team.

Het voordeel is dan gewoon dat een totaal nieuw persoon in de DC wereld, niet alleen hoeft af te gaan op wie het hardste kan schreeuwen dat ze in hun team moeten komen. Nieuwe mensen komen dan gewoon op de centrale site binnen, fietsen gezellig even langs alle teams en kunnen aan de hand daarvan een keuze maken. Maakt het ze niks uit, kunnen ze dat altijd nog kenbaar maken.

Door ook alles op 1 centraal punt te houden is het voor iedereen een stuk overzichtelijker. Wat vaak mij vaak opviel tijdens de afgelopen stampede's, was dat een groot deel van de mensen de site van hun eigen team niet eens wisten te vinden. De stampede gaat vooral om binding, binding om het team gevoel op te krikken. Door alles centraal te houden, denk ik dat die drempel een stuk lager ligt. Voor de die-hard dc'ers lijkt het misschien allemaal wat overdreven, maar we moeten ook kijken (misschien wel juist) naar alle compleet nieuwe mensen die de stampede aantrekken. Die komen in het midden van de hele heksenketel binnen waardoor niet altijd alles even duidelijk is.

Even kort:
Ik ben dus voorstander van een complete stampede site. Hierop vinden we het volgende:
- algemene info omtrent stampede
- faq's
- eigen stukje voor elk team waar ze zich kunnen promoten en evt andere dingen op kwijt kunnen
- een forum met een apart (private) subforum voor elk team en nog een algemeen forum voor bv vragen of andere zaken.

Per team kan dan een zgn teamleader worden aangewezen die de rechten krijgt om hun subforum en stukje site te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Thnx voor je reply.
Wijze woorden ;)

Dat centrale punt komt er zoiezo (de site). Wat we met team pages en centrale fora gaan doen valt nog te bezien. Als anderen daar nog iets over kwijt willen dan horen we dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Funcracker schreef op 13 juli 2004 @ 23:37:

Dat centrale punt komt er zoiezo (de site). Wat we met team pages en centrale fora gaan doen valt nog te bezien. Als anderen daar nog iets over kwijt willen dan horen we dat graag.
Dat er een centraal punt komt is goed en de perfecte plaats daarvoor lijkt mij wdo. wdo/stampede of stampede.dutchpowercows.org lijken mij dan voor de hand liggend (als jullie hiermee accoord gaan natuurlijk). Komt bij dat op fdo al 2 fora zijn betreffende de stampede en daar kunnen wat mij betreft ook de stampedeteams een gedeelte krijgen. Ook de teampages zouden op wdo kunnen (bij voorbeeld 1) wdo/stampede/stampedeteam1 enzv. Hoe en of dat technisch allemaal mogelijk is moet ik even naar de mensen van beheer kijken maar volgens mij moet dat geen probleem geven. Wat vinden jullie hiervan? :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt allemaal leuk maar ik blijf tegen 1 groot forum.
Zeker omdat je vaak niet naar de rechten kan kijken van anderen.
Als ik b.v. zou willen bespreken met een stampede team wanneer ik mijn offline buffers ga storten wil ik wel zeker weten dat er niet iemand anders mee zit te lezen.
Juist dit soort kleine zaken maken de stampede leuk.
De andere even het gevoel geven dat ze voor staan en dan weer niet :P

Dat er 1 site gaat komen waar wat info op staat en b.v. een FAQ dat lijkt me wel een goed idee, maar daar is WDO al voor.
Gezien die voor alle DPC doeleinde gebruikt word kan de stampede daar in mijn ogen gewoon bij.

Komt er trouwens nog een lijstje met punten waar nog steeds geen antwoord op is gekomen vanuit de stampede crew?
En komen de "andere maatregelen" zoals word gemeld in de openingspost ook nog online?
Alles is nu wel aangekaart en besproken, maar het blijft allemaal wel erg vaag wat er nu gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:37:
Klinkt allemaal leuk maar ik blijf tegen 1 groot forum.
Zeker omdat je vaak niet naar de rechten kan kijken van anderen.
Als ik b.v. zou willen bespreken met een stampede team wanneer ik mijn offline buffers ga storten wil ik wel zeker weten dat er niet iemand anders mee zit te lezen.
Juist dit soort kleine zaken maken de stampede leuk.
De andere even het gevoel geven dat ze voor staan en dan weer niet :P
Heb jij wel eens met PHPBB gewerkt? Dan zou je toch moeten weten dat je daarmee heel goed kunt afregelen wie waarin mag. Elk stampede tijd krijgt een eigen subforum waar _alleen_ de mensen van dat team in mogen. Dus de mensen van andere teams kunnen dan ook niet meelezen. En trouwens sparen mag toch niet ;) Je mag hooguit je offline pc's 1x per week flushen. Maar dat heeft iedereen toch ook wel na 1x door, dus zoveel verassing is er dan ook weer niet, maar goed daar gaat het niet om ;)
Dat er 1 site gaat komen waar wat info op staat en b.v. een FAQ dat lijkt me wel een goed idee, maar daar is WDO al voor.
Gezien die voor alle DPC doeleinde gebruikt word kan de stampede daar in mijn ogen gewoon bij.
Er kan imo best een apart deel voor de stampede komen op WDO. Met die FAQ bedoelde ik de stampede FAQ. Die staat nu toch echt niet op WDO maar op SID ;) En verder nog wat FAQ dingetjes voor nieuwe aanwas en dan met name over het reilen en zeilen mbt de stampede. Ik denk dat jij dit toch ernstig onderschat hoe onduidelijk dingen soms kunnen zijn voor mensen die echt als complete n00b (nofi) hier binnen komen. Het is echt niet allemaal zo vanzelfsprekend als waar jij n van uit gaat. De stampede is niet alleen voor mensen die nu al met DPC meedoen en dus weten hoe het allemaal werkt en alles weten te vinden.
Alles is nu wel aangekaart en besproken, maar het blijft allemaal wel erg vaag wat er nu gaat gebeuren.
Het is natuurlijk allemaal maar net zo vaag als dat je het zelf maakt ;) De stampede crew zal vast wel met e.e.a. komen voordat we daadwerkelijk aan stampede 3 gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op 14 juli 2004 @ 11:47:
[...]

Heb jij wel eens met PHPBB gewerkt? Dan zou je toch moeten weten dat je daarmee heel goed kunt afregelen wie waarin mag. Elk stampede tijd krijgt een eigen subforum waar _alleen_ de mensen van dat team in mogen. Dus de mensen van andere teams kunnen dan ook niet meelezen. En trouwens sparen mag toch niet ;) Je mag hooguit je offline pc's 1x per week flushen. Maar dat heeft iedereen toch ook wel na 1x door, dus zoveel verassing is er dan ook weer niet, maar goed daar gaat het niet om ;)
Jij toch ook?
Dan weet je ook dat je hidden groepen kan maken waar je mensen weer extra rechten gaat geven.
Nou gaat het ook niet om echte geheimen maar bij sommige dingen heb je gewoon liever niet dat een ander meeleest.
[...]

Er kan imo best een apart deel voor de stampede komen op WDO. Met die FAQ bedoelde ik de stampede FAQ. Die staat nu toch echt niet op WDO maar op SID ;) En verder nog wat FAQ dingetjes voor nieuwe aanwas en dan met name over het reilen en zeilen mbt de stampede. Ik denk dat jij dit toch ernstig onderschat hoe onduidelijk dingen soms kunnen zijn voor mensen die echt als complete n00b (nofi) hier binnen komen. Het is echt niet allemaal zo vanzelfsprekend als waar jij n van uit gaat. De stampede is niet alleen voor mensen die nu al met DPC meedoen en dus weten hoe het allemaal werkt en alles weten te vinden.
En waarom staat ide FAQ niet op WDO?
We zijn juist bezig om alle DPC FAQ's daar neer te zetten en die van de stampede zou juist daar heel goed kunnen staan.
En ik onderschat niets hoor en heb ook al een paar keer aangeboden om te helpen bij zaken voor de stampede. ;)
Dat het veel werk is dat snapt iedereen.
Tevens ben ik van mening dat de stampede is vor alle huidige DPC leden en niet voor de eventuele nieuwe leden.
Je kan er namelijk niet van te voren vanuit gaan dat we nieuwe leden erbij krijgen.
Want wat nu als er geen FP posting zou kunnen komen voor de stampede?
Dan heb je al bijna geen nieuwe leden.

Als de insteek word dat een stampede voor nieuwe leden zou zijn dan kan ik er erg kort in zijn.
Dan was namelijk stampede 2 mijn laatste.
[...]

Het is natuurlijk allemaal maar net zo vaag als dat je het zelf maakt ;) De stampede crew zal vast wel met e.e.a. komen voordat we daadwerkelijk aan stampede 3 gaan beginnen.
Het is en blijft vaag omdat er op een hoop punten dor geheel niemand word terug gekomen.
Dus het idee voor een discussie topic is geheel weg.
Het komt er nu op neer dat je even kan posten wat je er van vind en daar komt dan door de stampede crew geen antwoord op (mischien later wel, maar nu dus even niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 12:02:
[...]

Jij toch ook?
Dan weet je ook dat je hidden groepen kan maken waar je mensen weer extra rechten gaat geven.
Nou gaat het ook niet om echte geheimen maar bij sommige dingen heb je gewoon liever niet dat een ander meeleest.
En wie zouden die mensen moeten zijn dan? Hooguit de admins van het forum en dat zullen er misschien 2 zijn. Ze zullen heus niet mensen van andere teams extra rechten gaan geven om te kunnen spioneren in het forum van een ander team. Ik denk dat je hier wel een erg negatieve blik op de zaken hebt.
[...]
En waarom staat ide FAQ niet op WDO?
We zijn juist bezig om alle DPC FAQ's daar neer te zetten en die van de stampede zou juist daar heel goed kunnen staan.
Waarom staat die niet op WDO. Tja toen was er nog geen plek voor iig. Nu istie er misschien wel en hij zou wmb best naar WDO toekunnen ook. Alleen daar ga ik niet over.
En ik onderschat niets hoor en heb ook al een paar keer aangeboden om te helpen bij zaken voor de stampede. ;)
Dat het veel werk is dat snapt iedereen.
Tevens ben ik van mening dat de stampede is vor alle huidige DPC leden en niet voor de eventuele nieuwe leden.
Je kan er namelijk niet van te voren vanuit gaan dat we nieuwe leden erbij krijgen.
Want wat nu als er geen FP posting zou kunnen komen voor de stampede?
Dan heb je al bijna geen nieuwe leden.
Als de insteek word dat een stampede voor nieuwe leden zou zijn dan kan ik er erg kort in zijn.
Dan was namelijk stampede 2 mijn laatste.
Ik deel jouw mening toch niet dat een Stampede alleen voor huidige DPC'ers is. Ik zeg ook niet dat het puur bedoeld is om nieuwe leden te winnen. Natuurlijk kun je er niet van uit gaan dat we weer zo'n berg nieuwe leden krijgen zoals met de vorige Stampede. Maar je kunt er wel rekening mee houden. Als er nieuwe leden komen, moeten we er natuurlijk wel voor zorgen dat ze ook echt blijven. Ook na de Stampede. We willen toch allemaal dat DPC verder groeit? Wat ik bedoelde te zeggen is dat de huidige DPC'ers toch meestal alles al weten te vinden en weten hoe het allemaal werkt. Maar waarom zou je nieuwe mensen niet een helpende hand toebieden in het overzichtelijk en toegankelijk maken van alle benodigde info? Zo'n grote moeite is het nou ook weer niet.
[...]
Het is en blijft vaag omdat er op een hoop punten dor geheel niemand word terug gekomen.
Dus het idee voor een discussie topic is geheel weg.
Het komt er nu op neer dat je even kan posten wat je er van vind en daar komt dan door de stampede crew geen antwoord op (mischien later wel, maar nu dus even niet)
Het is gewoon het peilen van de meningen geweest over het voorstel voor een nieuwe opzet. Nu kunnen ze er wel constant tussendoor gaan reageren, maar ze wilden _onze_ mening weten en niet die van hunzelf doordrukken. Dus vanuit dat punt kan ik het begrijpen dat de stampede crew nu misschien wat weinig inhoudelijk reageert. En jij moet net zo goed weten dat Funcracker en Silk_dude toch echt nog wel inhoudelijk zullen gaan reageren en vertellen wat er al dan wel of niet gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op 14 juli 2004 @ 12:17:
[...]

Ik deel jouw mening toch niet dat een Stampede alleen voor huidige DPC'ers is. Ik zeg ook niet dat het puur bedoeld is om nieuwe leden te winnen. Natuurlijk kun je er niet van uit gaan dat we weer zo'n berg nieuwe leden krijgen zoals met de vorige Stampede. Maar je kunt er wel rekening mee houden. Als er nieuwe leden komen, moeten we er natuurlijk wel voor zorgen dat ze ook echt blijven. Ook na de Stampede. We willen toch allemaal dat DPC verder groeit? Wat ik bedoelde te zeggen is dat de huidige DPC'ers toch meestal alles al weten te vinden en weten hoe het allemaal werkt. Maar waarom zou je nieuwe mensen niet een helpende hand toebieden in het overzichtelijk en toegankelijk maken van alle benodigde info? Zo'n grote moeite is het nou ook weer niet.
Juist om die reden denk ik dat alles richting WDO zou moeten gaan.
Op die mannier hoeven nieuwe (en ook oude) leden maar naar 1 plek toe te gaan voor info.

En dat ik wel weet dat ze ooit gaan reageren is leuk, maar ik probeer het hier ook voor wat nieuwere leden duidelijk te krijgen.
Leden die b.v. met de laatste UD FP gekomen zijn zegt dit allemaal waarschijnlijk niets.
En juist daarom vind ik het jammer dat er door de stampede crew wat weining terugkoppeling is.
Dit is zeker geen aanval, want in mijn ogen doen ze het wel goed hoor al kan alles altijd beter. ;)
Pagina: 1 2 Laatste