Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:18:
[
De meeste klachten die we hebben vernomen gaan over de verdeling van kracht over de Stampede teams.]
Als iemand iets eerlijk probeert te verdelen, en dat lukt niet helemaal, dan houd je altijd ontevreden mensen.
Als Sinterklaas pepernoten strooi en iemand raapt er iets meer als een ander, is er niets aan de hand.
Dat laatste zal je nog verbazen bij sommige mensen

Maar strooien is helaas neit echt een optie omdat we dan nooit een echte strijd zouden hebben. Teams zouden onwijs verschillen in power wat de strijd niet ten goede zal komen. Om die reden doen we onze best om dit in goede banen te leiden zodat er een interessante strijd kan plaatsvinden.
[
Mensen kijken soms flink scheef naar elkaar als bepaalde subteams opeens met de nieuwe DPC'ers aan de haal gaan.]
Foei, nieuwe DPC'ers moet je weer weg laten lopen

Uhm nee, natuurlijk niet. In tegenstelling tot wat jij lijkt te denken bestaat DPC ook voor een groot uit mensen die niet bij een subteam zitten. Het is uiteraard geen enkel probleem als een subteam zich door middel van een goede sfeer zo weet te profileren dat jij er brood inziet om je bij hen te voegen. Verre van! Dit is juist de manier waarop het zou moeten gaan. Maar als subteams naar _jou_ toekomen en je proberen in te lijven dan krijg je dus scheve gezichten. En dat is precies wat we tegen willen gaan.
Iedereen heeft dezelfde mogelijkheden te communiceren en zich te profileren. Als daardoor subteams groeien en mensen blijven hangen is dat alleen maar positief (en juist een van de doelen van een stampede).
Als sommige mensen daartoe niet in staat zijn en geen nieuwe DCP'ers weten te binden, is het toch vreemd om juist dat als uitgangspunt te nemen en maatregelen te nemen om nieuwe aanwas te voorkomen.
Ik volg niet precies wta je hier bedoeldt, maar laat me je verzekeren dat het ten zeerste niet de bedoeling is nieuwe aanwas weer te verliezen! Maar je moet begrijpen, je hebt het zelf zo te lezen ervaren, dat nieuwe mensen niet beter weten soms dan dat ze kennelijk in een subteam moeten. Dat is een kwalijke zaak, want dat moet absoluut niet. Het mag, maar dit moet gebeuren door de instelling van mensen en niet door SPAM achtige technieken.
[Als aanverwant punt wordt ook vaak gezegd dat we de Stampede team reclame af moeten schaffen. Mensen zouden zelf een objectief oordeel moeten vellen om een team te joinen]
Waar moet je als nieuweling in godsnaam je informatie vandaan halen om een 'objectief?' oordeel te kunnen vellen?

Het idee is dus dat elk team een stukje op de stampede site ter beschikking krijgt om zich daar te kunnen profileren. Dat lijkt me aanzienlijk objectiever dan mensen die nu gewoon lopen te roepen om zieltjes. Iets waar niet direct iets mis mee is overigens, maar wel iets wat dus niet door iedereen gewaardeerd wordt. Wederom: nieuwe leden zal het een worst wezen dus de eerste die roept is vaak ook de "gelukkige"
[Er is een tweede groep die ook wel meedoet om bovenstaande doel, maar die wel veel waarde hecht aan de onderlinge Stampede team strijd. Het is deze groep waarop dit topic zich voornamelijk richt ...]
En vervolgens probeer je alles wat met die strijd te maken heeft af te schaffen cq te elimineren en reguleren.
Bij strijd hoort list en bedrog, tactiek en bedreiging, bluf, op je bek gaan en... de mogelijkheid omdat dat alles naar eigen inzicht in te zetten.
Vraag anders gewoon onze GHz-en te leen voor een maand en heb het niet meer over een stampede.
Nee dat proberen we niet. Er komen nog steeds Stampede teams en deze gaan nog steeds onderling strijden? En er is nog steds ruimte voor taktiek en wat nog meer. Ze kunnen alleen niet meer zelf mensen naar binnen leuren. De consequentie hiervan is dat men ook niet meer uit vrije wil kan kiezen om bij een bepaald team te gaan stampen. Dit begrijpen we en vandaar dit topic
Overigens vind ik dat je nogal hoog van de toren blaast hier. Ik mag het niet meer over een Stampede hebben? Om welke reden? Je CPU power te leen? Sorry maar ik denk niet dat je het helemaal hebt begrepen. Er verandert niets aan de Stampede opzich. En ik bepaal niet waar die kracht op neerdaalt. Dat doen jullie.
Eigenlijk zijn wij toch gewoon maar een groepje jongetjes (en meisjes) die competitie leuk vinden en continu nieuwe mede- en tegenstanders, nieuwe uitdagingen en goals verzinnen om maar met onze computers te kunnen spelen.
Hoe meer je die strijd probeert te reguleren hoe minder leuk het wordt.
Kijk

Dat is nu een goed punt. Ik had al begrepen dat je het er niet mee eens was, maar dit snijdt hout. Nu weet ik tenminste ook waarom. Het is waar dat het iets meer geregeld wordt, maar zodra de Stampede begint en de teams zijn gevormd zal er niet heel veel verschil zijn ten opzichte van voorgaande Stampedes.
[Het is evident dat dit een groot deel van de problemen oplost...]
Wat mij nog steeds niet duidelijk is: welke problemen dan en vooral van wie?
Voor mij creëer je alleen problemen.
De problemen die mensen dus hebben met getouwtrek van subteams aan leden, terwijl de Stampede is bedoeld als boost voor DPC. Het is ook, en dat is zeer positief!, verworden tot een soort promo actie van DPC. Dit wil niet zeggen dat alle nieuwe leden dan maar meteen geassimileerd moeten worden in subteams. Dit gebeurt echter wel en daar waren de laatste keer duidelijke klachten over te horen in onze mailbox en op IRC.
Het is niet onze intentie problemen te creëeren. Als men denkt dat we dit hiermee wel doen, dan gaat dit voorstel gewoon geen doorgang vinden. Wees gerust

Moet ik een alternatief verzinnen voor iets dat in mijn ogen goed is? Het lijkt mij beter als je me eerst duidelijk maakt wat er fout is, want dat is je nog niet gelukt.
Dude. No offense ofzo, maar jij bent hier pas sinds de laatste Stampede (toch?). Hoe kun je dan weten wat de problemen zijn? Jij zal niet geklaagd hebben dan omdat je niet weet wat de mentaliteit hier is. Zoals Floppus in zijn post al aangaf: subteam reclame is ongewenst. En het mijden ervan houdt deze fora leuk en dus ook de sfeer binnen DPC.
En zelfs als je al 5 jaar lid bent van DPC kan het prima zijn dat je geen enkel probleem hebt de gang van zaken. Goed dan! Daar ben ik serieus blij om want we hebben de voorgaande twee keer ook ons best gedaan om het in goede banen te laten verlopen. Als je geen suggesties wilt doen omdat je het niet wilt veranderen: ook prima. Ik vraag het alleen maar voorzichtig omdat er misschien anderen zijn die dat wel willen, maar er niet zelf aan zouden denken.
Probeer mij eerst eens te overtuigen van de ernst van die klachten en het belang daarvan.
Sorry als deze reactie hier en daar wat verwijtend klinkt, maar ik heb het idee dat iets leuks als de stampede om zeep geholpen gaat worden en ik dat vind ik nou een probleem.
Ik kan je niet overtuigen van de ernst vermoed ik. Jij kan voor jezelf beoordelen of het nieuwe idee je wat lijkt, iets waar het hier om gaat.
Als je zelf geen klachten hebt: prima en we hopen dat zo te houden!