[Stampede] Voorstel voor gewijzigde opzet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het bij ARS ook zo gegaan zijn?
Waardoor de fun eraf gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:59:
Zou het bij ARS ook zo gegaan zijn?
Waardoor de fun eraf gaat :+
Grappig dat je dat zegt, bij ARS is juist de lol eraf gegaan omdat het te vrij was, er zat geen structuur in :)

@alliedcomputers: de discussie loopt toch lekker? Ik lees al een hoop dingen die we mee kunnen nemen voor de komende stampede. Maar als Funcracker of ik ons er nu mee gaan bemoeien gaat iedereen zich richten op wat wij zeggen/voorstellen en komen er geen frisse ideeën. Daarom hou ik lekker m'n mond voorlopig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het is in het verleden al gebleken, dat de postings op de frontpage een behoorlijke impact kunnen hebben. In het verleden was het echter zo, dat de verkiezing voor het project al achter de rug was voordat er melding gemaakt werd van de volgende Stampede op de frontpage.

Als je -middels een frontpageposting- ook potentiële deelnemers betrekt bij de verkiezing kweek je een groter draagvlak. Bovendien zullen zij meer tijd hebben om te assimileren (een korte uitleg van de projecten die voldoen aan de gestelde criteria om in aanmerking te komen voor de komende Stampede lijkt me dan wel noodzakelijk).
Een bijkomend voordeel is dat er sneller inzicht is in het aantal deelnemers en de grootte van de teams.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Het is in het verleden al gebleken, dat de postings op de frontpage een behoorlijke impact kunnen hebben. In het verleden was het echter zo, dat de verkiezing voor het project al achter de rug was voordat er melding gemaakt werd van de volgende Stampede op de frontpage.
De posting op de frontpage schud mij iig elke keer wakker. Vind het wel leuk ok af en toe wat nieuws te draaien.
Ik ben helaas voor de discussie iemand die het niet uitmaakt waar ik zit. het gaat mij om het resulataat en niet de onderlinge strijd. de enige strijd waar ik me in interreseer is de strijd tussen de hoofdteams ( DPC vs .........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
@Allied. Lekker genuanceerd ben je vandag weer niet, maar ik zal enige toelichting proberen te geven ;)

Ten eerste lees ik iets over dat je wilt sparen, etc, etc. Het is vast een "bij wijze van spreken"-voorbeeld, maar voor de goede orden wil ik even heel hard benadrukken dat sparen absoluut NIET de bedoeling is tijdens een Stampede. Laat staan buffers flushen die je al voor aanvang hebt gespaard. Ik hou het hier even bij, maar moest dit even kwijt voor nieuwe mensen verkeerde ideeën krijgen.

Verder staat de FAQ niet op WDO om het simpele feit dat er nog maar amper FAQ's op WDO staan en SID dus nog steeds een grotere bron is van FAQ's dan WDO. Ik zou het liever anders zien maar dat is dus aan jullie als crew. Er zijn genoeg mensen die heel goed weten dat ik de FAQ's liefst zo snel mogelijk op de plek zie waar ze al die tijd al behoorden te staan (WDO dus :P).

Verder mis ik je probleem van centrale fora nu even volledig. Hidden usergroups? Wat denk je dat we van plan zijn? Om spionnen groepjes te maken en zo de onze Stampede omzeep te helpen? Daar is niets mee te winnen en alles mee te verliezen. CF heeft gelijk in die zin dat het goed geregeld is binnen phpBB en ik ken nog wel andere fora waar dat ook het geval is.

Centrale site op WDO? Zo lang er geen nieuwe WDO is, is dat zoiezo geen optie. Wel is er al link en rechts geinformeerd naar de mogelijkheid om stampede.dutchpowercows.org als url te linken aan de Stampede site.

Verder valt het me op dat bovenstaande de gemiddelde DPC'er geen fiets uit zal maken waardoor ik me afvraag waarom je nu dit aanhaalt?

De fora op FDO waar je naar verwijst staan er nu inmiddels een krappe week en de verschijning van een public Stampede forum was voor mij een verrassing. Alles wat wij mede hebben te delen komt tenslotte toch op /5 en korte overzichten en links zullen op de site te vinden zijn. Het ook nog op een derde plek neerzetten lijkt me ongewenst omdat het absoluut niet doorzichtig blijft dan.

Dan mijn laatste puntje aan jou: je vraagt waarom wij hier niet inhoudelijk reageren op voorstellen. Aparte vraag omdat ik al eens heb gepost hier waarom dat, dat is en jij het toen begreep (zie je eigen post). Verder legt Silk het hierboven nog eens uit. Wij willen deze discussie rondom om voorstel houden en laten DPC'ers de ruimte om op alle voorstellen te reageren. Als wij er 1 uitkiezen die ons tof lijkt gaat de rest van dit draadje daarover.

Verder is het zo dat we uiteraard nog precies gaan vertellen hoe en wat voor de Stampede begint. Het idee voor Stampede 3 is dat we dit zo goed als hetzelfde houden als de laatste twee keer. Daarna gaan we opnieuw de commentaren (van S3) plus de ideeën hier bekijken en maken we mogelijk een nieuw voorstel dat op dezelfde wijze hier wordt gepost. In de hoop van Stampede 4 een nog groter feest te maken. Als blijkt na 3 dat er geen druppeltje kritiek onze kant op komt is er zelfs een kans dat zo'n topic helemaal niet gaat verschijnen, maar dat gaan zien we tegen die tijd wel.

@Crack
Hoewel ik eigenlijk dus niet echt inhoudelijk wilde reageren, voel ik mij verplicht dat hier wel te doen. Het lijkt mij namelijk een slechte zaak als nieuwe leden mee gaan discussieren over welk project we moeten kiezen gezien het feit dat ze geen verstand van zaken hebben. Bovendien zou de nadruk dan komen te liggen op nieuwe leden ipv de bestaande en we doen dit primair voor de bestaande. Zoals CF al zegt houden we wel zoveel mogelijk rekening met nieuwe leden, maar ze betrekken bij het beslissingsproces lijkt mij iig teveel van het goede. Tevens zouden we dan een FP post moeten maken waarin we nog vrij weinig kunnen zeggen wat Tweakers.net weer niet zo leuk vindt.

Iedereen weer even happy? :P

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff wat oude koeien uit de sloot halen, maar waren de wijzigingen die worden/werden voorgestelt niet omdat er mensen waren die kritiek hadden op de 2de en 1ste stampende.
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik zie nergens iemand een post hebben getikt die 1 van die mensen zou kunnen zijn.
Ik wil niet mensen gaan afvallen, maar ik vindt wel een erg gemis dat juist niet die personen iets van zich laten horen hier en zo de stampende crew in hun hempje laten staan en door somige als schietschijf gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 14 juli 2004 @ 19:22:
@Allied. Lekker genuanceerd ben je vandag weer niet, maar ik zal enige toelichting proberen te geven ;)

[...]Heel verhaal[...]
Genuanceerd ben ik wel vaker niet ;)
Ik weet dat dit een gemis kan zijn maar dat ben ik.

Ik heb het niet over sparen maar over offline PC's.
Iets wat wel mag en een heel verschil is.
Gezien ik (afhanlijk van het project dat het gaat worden) tussen de 3 en 30 van die bakken in kan zetten is het best interesant om te kijken wanneer je die dan binnen het termijn van 1 week gaat legen.
Als ik b.v. 30 bakken met de hand moet gaan legen en daar dus veel tijd in moet stoppen dan wil ik er wel iets mee bereiken in de stats.

Verder snap ik nog steeds wel dat jullie als stampede crew hier geen flame topic willen hebben. (wil ik ook niet)
Maar ik had wel verwacht dat er ondertussen het een en ander duidelijk zou zijn.
Dus een nieuw plan van aanpak of een opmerking als we houden het wel zoals het was zou voldoende kunnen zijn.
Duidelijkheid zou ik dus graag zien, want tot nu toe is het allemaal nog wat onduidelijk.

Ik heb er alle begrip voor dat jullie er veel tijd in hebben gestopt (ook in dit plan weer) en dat ik soms wat ondankbaar kan over komen.
Dit is echter echt niet zo.
Zoals ik al eerder melde kan ik soms (of redelijk vaak) wat rot uit de hoek komen.
Zo ben ik nu eenmaal als ik iets erg leuk vind en iets zo zou willen houden.

Dat ik opperde dat er groepen met hidden gebruikers zijn komt meer terug op de hele opzet.
Controle is wat ik lees in de openingspost en daar heb ik het dan over.
Want de stampede crew kan en mag dan alles lezen, maar die doen ook mee met de stampede.
Dus die zouden info kunnen lezen die hun op dat moment even niet aan gaan.
Wel als Stampede crew, maar niet als stampede deelnemers.
Nou ga ik er wel vanuit dat jullie dit gescheiden kunnen houden, maar dat kan ook moeilijk zijn. (en dit komt ook voort uit dat ik wat zaken weet die ik hier niet kan en wil posten)

Ik ga er ook gewoon vanuit dat de stampede 3 net zo word als stampede 2 en dat we dus als DPC kont gaan schoppen aan de andere teams.
Want dat is soms wat mensen lijken te vergeten, maar we zitten hier allemaal voor DPC.

Groot voorstander dus om het leuk te houden en gewoon te gaan stampen als de tijd er rijp voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:05:
Dat ik opperde dat er groepen met hidden gebruikers zijn komt meer terug op de hele opzet.
Controle is wat ik lees in de openingspost en daar heb ik het dan over.
Want de stampede crew kan en mag dan alles lezen, maar die doen ook mee met de stampede.
Dus die zouden info kunnen lezen die hun op dat moment even niet aan gaan.
Wel als Stampede crew, maar niet als stampede deelnemers.
Nou ga ik er wel vanuit dat jullie dit gescheiden kunnen houden, maar dat kan ook moeilijk zijn. (en dit komt ook voort uit dat ik wat zaken weet die ik hier niet kan en wil posten)
Dat heet professionaliteit. Ik heb er alle vertrouwen in dat Silk en Funcracker dat wel kunnen, maar ze hebben zelfs aangegeven dat (indien er meer mensen problemen mee hebben, zoals jij) ze zullen besluiten niet mee te doen met de stampede.
Persoonlijk vind ik dat overdreven, maar meer kan je toch niet van ze verwachten...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Okay, the final word.

Het door ons, in dit topic, voorgestelde nieuwe beleid ten opzichte van Stampedes vindt geen doorgang. Dit was al bekend, maar voor de duidelijkheid noem ik het nog eens even.

In dit draadje zijn vele voorstellen gepost door mensen die we dankbaar zijn dat ze met ons mee hebben willen denken. Deze voorstellen zullen worden meegenomen bij de organisatie van Stampede 4. Tesamen met de resultaten van Stampede 3.

Waarom? Omdat Stampede 3 te snel gaat beginnen om een nieuwe voorstel uit de grond te stampen. Nog belangrijker is dat velen aangaven dat er niets hoefde te veranderen wat we graag bewezen willen zien door Stampede 3 nagenoeg gelijk aan delen 1 en 2 te houden.

Nagenoeg? Yup, er is 1 regeltje bij verschenen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen er over in kunnen zitten, maar voel je vrij om hier eventueel je gal te spuwen als je, je er totaal niet in kunt vinden.
De extra regel is deze:
Je mag geen reclame maken voor je subteam op zogenaamde 'officiele' Stampede team fora en sites. Deze worden simpelweg als een verlengstuk gezien van het DPC forum op GoT, gezien dezelfde mensen er komen om dezelfde redenen: Teambuilding en informatie. Het is absoluut niet de bedoeling dat ze (zeker de nieuwe DPC'ers) daar al reeds worden blootgesteld aan subteam reclame.
In het kort: de regels op het gebied van subteam reclame die op GoT gelden, gelden ook op alle Stampede team fora en sites. Kun je hier niet mee leven, maak dan geen Stampede teamsite of -forum.
Met deze regel hopen we dit duidelijk te hebben zodat mogelijk problemen, zoals de afgelopen twee Stampedes, zich niet meer voor zullen doen in de toekomst.

Ik hoop dat alles hiermee voor jullie duidelijk is.
Tot slot: Houdt /5 in de gaten want er zit een Stampede 3 topic aan te komen ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanrader in deze is om b.v. op een stampede forum leden uit meerdere subteams MOD rechten te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
@Allied
Ik denk dat als er toevallig van 1 team maar mods zijn deze toch ook wel goed hun werk zouden moeten kunnen doen. De mensen die mods zijn, die zijn toch meestal ook wel vrij serieus met DPC bezig. en anders is een PB of een mailtje ook nog altijd een optie om de mod te vragen of hij het weg wilt halen. Ik heb ook wel eens iets gevraagd aan een mod om iets te veranderen omdat ik iets niet vond kunnen, netjes gevraagd en is toen ook netjes veranderd. Ik zie niet in waarom van elk team iemand mod zou moeten worden

* Mark83 vind dat hij wel erg lange teksten typ om zijn mening te onderbouwen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nadelen:
Je zit mogelijk niet meer met je vriendjes in 1 team.
Dat zou voor mij een reden zijn NIET mee te doen :/

Het leukste is natuurlijk om samen met je teamma(a)ten even een maandje te knallen, al heb ik begrepen dat de nieuwe regels (gelukkig) niet worden doorgevoerd voor de aanstaande Stampede :)

Verder snap ik al het gezeur, scheve ogen naar elkaar omdat het ene team ineens meer leden had bla bla bla niet :?
Het gaat er immers om dat we met z'n allen het betreffende project een BOOST geven om eventueel het project op #1 worldwide te zetten :) Ik snap al dat gezeur dan ook niet, ik moet zeggen dat ik het alleen maar erg spannend vond allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was dit voorstel allang afgefloten, bijna niemand was ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 19:39:
Volgens mij was dit voorstel allang afgefloten, bijna niemand was ervoor...
* Funcracker is met stom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 23 augustus 2004 @ 00:30:
[...]

* Funcracker is met stom ;)
Ow.. zo bedoel ik het nou ook weer niet, oude koeien uit de sloot halen ? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ik ben er een beetje laat bij, maar ik heb nu eenmaal een druk weekend gehad.
Ik vind het jammer dat dit topic geplaatst is net voordat er een nieuwe Stampede van start gaat. Beter was/en is om net NA een Stampede dit soort zaken te bespreken. Noem het een evaluatie.

Gelukkig gaat het voorstel niet door. Dat er zaken beter geregeld zouden kunnen worden kan altijd nog wel bekeken worden.

Van mij uit kun je niet echt concrete voorstellen verwachten. Ik heb namelijk een hekel aan teveel regels, dat er bepaalde regels nodig zijn staat echter vast. (vandaar ook mijn BOA-studie) ;)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17
lang weekend vier jij RoyalFlusher, het topic is namelijk al 2 maanden oud B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ehm, is dat zo? Dan moet ik het wel net gemist hebben. Soep in mijn ogen ofzo ;)
Ik zie het al, 20 juni ipv 20 augustus. Stomme Kletskop dat ik ben...

Division BrabanderT

Pagina: 1 2 Laatste