[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Krusher
Idd, het is Elm Street 13 :)

@HyperTony
Dat word vanaaf dus zoeken :p

@-Larz-
Die schoorsteen had ik zo kort gemaakt omdat het op mijn referentie plaatje ook zo was, maar ik zal em es een keer langer maken.
Dat van die overkapping zal ik ook ff fixen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HyperTrophy schreef op 20 juni 2004 @ 12:39:
[...]

Vind het toch netjes dat je dit allemaal geschreven hebt! _/-\o_ Tnx zal het gelijk uitproberen... i'll keep u posted!

... hmm ja

Zie wel alle polylijnen zegmaar, eerst een warboel, maar later na flatenen of normal map is t wel weer geordend. maar ik zie geen material op de achtergrond waar ik de lijnen aan refereren kan :(
Tsss |:( leuk.. kom ik nu pas achter...

ik zei immers dat ik de texture niet kon zien in t edit scherm van UVW Unwrap ??

Kijk ik wat rond in de Unwrap (advanced) options...
pruts wat met Tile brightness... (stond eerst op 0 )
zet die op 1,

en Voila. texture is nu wel zichtbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:06:
10*15 :o ;( :X
[afbeelding]
die plane is 10*15 en die paarse doos is 3 meter hoog.
Mijn huis is dus ongeveer 2 keer zo groot :X
zo te zien past hij daar toch op?

ennuh... wat is elm street dan :o

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik zie em er niet echt oppassen :p
Elm Street is de straat uit "A Nightmare On Elm Street"

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op 21 juni 2004 @ 15:23:
@Krusher
Idd, het is Elm Street 13 :)

...

@-Larz-
Die schoorsteen had ik zo kort gemaakt omdat het op mijn referentie plaatje ook zo was, maar ik zal em es een keer langer maken.
Dat van die overkapping zal ik ook ff fixen.
Ik heb ook nog gekeken, maar idd die schoorsteen is zoals ie is :?

Klein filmpje van m'n huis (10secs, xvid, 847kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:06:
10*15 :o ;( :X
[afbeelding]
die plane is 10*15 en die paarse doos is 3 meter hoog.
Mijn huis is dus ongeveer 2 keer zo groot :X
Dat zei ik ook al, als je ontwerp te groot is, gewoon de helft eraf hakken. Kan je een mooie zooi maken, met uitstekende planken van het parket, een lamp die uit het raam bungelt, en wat zooi op de grond.

BTW. (maddog ) Het huis mag dan maar 10×15 meter zijn, de grond waar hij opstaat is toch wel iets groter nietwaar, anders hoef je maar twee zijdes ( achterkant/voorkant of twee zijkanten bij hoekhuis) te moddelen... ???

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Chester schreef op 21 juni 2004 @ 15:58:
Ik zie em er niet echt oppassen :p
Elm Street is de straat uit "A Nightmare On Elm Street"
het past toch precies?
nou ja, het zal wel :P

edit: ow... bedoeltie dat rode ding? ik dacht de ground pane...
wel een mooi huis iig!

hmm.. een film die ik duidelijk niet ken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Punksmurf op 21-06-2004 16:37 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

** gaat nog rommelen met spiegelglas :)
Heb nu een licht zwarte met glans object en hier over een raytrace in de reflect bak.
Is dit materiaal toe gestaan? of verget dat te veel rendertijd ?
Laat het me even weten , dank :)

Krusher :
Net filmpje hoor, ziet er allemaal al strak uit _/-\o_

6K :
Ah ok, dan zal ik toch iets moeten verzinnen voor de achter zijde :)
Das nu een kale muur :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Vet project, alleen een beetje jammer van al die beperkingen. :|

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Sluuut schreef op 21 juni 2004 @ 16:42:
Vet project, alleen een beetje jammer van al die beperkingen. :|
anarchy on got!

nee, ik denk niet dat dat zal werken, de beperkingen zijn net goed, en tegen het einde van het project worden er vast een paar gedoogd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
denk dat we later maar es moeten kijken naar die afmetinge.... loopt zo beetje uit de hand als iedereen moet gaan snijden in zn keuken garage of woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
zirus schreef op 21 juni 2004 @ 16:44:
[...]

anarchy on got!

nee, ik denk niet dat dat zal werken, de beperkingen zijn net goed, en tegen het einde van het project worden er vast een paar gedoogd!
Beperkingen zijn zeker goed, maar deze zijn té beperkt momenteel. Mag zeker wel het dubbele zijn.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ksnap niet wat et probleem is, uit de poll is gebleken dat de meeste voor kleine huizen kozen, dus maak dan ook kleine huizen. Had dan anders voor 50x50 meter gevote ofzow :?
Voor die gene die al redelijk vergevorderd zijn, ik zou et iig niet erg vinden als er een paar grote huizen waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 21 juni 2004 @ 16:55:
[...]

Beperkingen zijn zeker goed, maar deze zijn té beperkt momenteel. Mag zeker wel het dubbele zijn.
Het voordeel is dat je met minder oppervlakte beter je best kan doen aan details e.d. met het gegeven aantal max. poly's
En wat al eerder gezegt is, zo voorkom je een "Ik heb de grootste" wedstrijd.

Owja, ter vergelijk, mijn huis is ongeveer 8m breed x 6.5m diep x 8m hoog

@RCA thanks :)
En over het glas: Mijn glas is als volgt:

Raytrace

Ambient :zwart
Diffuse: zwart
Reflect: donkergrijs/zwart (gewoon mee spelen totat je er mee tevreden bent)
Transparency: wit

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
klein wipje waar ik nu mee bezig ben,

de dakgoten
(sorry modem-guys)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/Work%20in%20progress/Wip%20005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/project/Afbeelding%20009.jpg
Jajaja mooie textures ja!! :P

[ Voor 29% gewijzigd door HyperTrophy op 23-06-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie het niet erg vinden; ik heb mijn huisje wat5 verbeterd, volgens mij begin ik al aardig overweg te kunnen met 3dsmax :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip02.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip03.JPG
:9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zo, m'n eerste wip (moet een watertoren voorstellen, comments zijn welkom :) ). Heb er lang over gedaan, maar dat komt vooral omdat ik 'm meteen geschikt heb gemaakt als game-model. Wordt dus in western-style.. (wil 'm wel een beetje af laten wijken van m'n oorspronkelijke reference, want litoki had dus precies hetzelfde al een keer nagemaakt :P )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/watertoren_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/inq_watertoren_text_klein.jpg
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:37:
** gaat nog rommelen met spiegelglas :)
Heb nu een licht zwarte met glans object en hier over een raytrace in de reflect bak.
Is dit materiaal toe gestaan? of verget dat te veel rendertijd ?
Laat het me even weten , dank :)

Krusher :
Net filmpje hoor, ziet er allemaal al strak uit _/-\o_

6K :
Ah ok, dan zal ik toch iets moeten verzinnen voor de achter zijde :)
Das nu een kale muur :P
raytrace :o . Normaal gesproken niet toegestaan... Maar als we genoeg renderpower hebben, dan wellicht met mate toestaan, maar waarom niet creatief zijn en gewoon zonder raytrace het er goed uit laten zien... Is echt wel goed mogelijk hoor...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 21 juni 2004 @ 18:42:
Zo, m'n eerste wip (moet een watertoren voorstellen, comments zijn welkom )
...

raytrace :o . Normaal gesproken niet toegestaan... Maar als we genoeg renderpower hebben, dan wellicht met mate toestaan, maar waarom niet creatief zijn en gewoon zonder raytrace het er goed uit laten zien... Is echt wel goed mogelijk hoor...
Mooie toren, ik ben alleen wel benieuwt hoe dit zal gaan staan tussen de wat nieuwerwetse huizen :+

Raytrace:
Dan moet je bij de heren Coordinatoren zijn ;)
6K schreef op 20 juni 2004 @ 16:15:
okay heren... voor de max gebruikers: glas maken we als volgt:

Raytrace material
diffuse color: zwart
transparency: wit

iedereen graag dit materiaal gebruiken please.

gebruikers van andere een ander pakket moeten we even kijken hoe we dat gaan doen.

MaDDoG, kun je hier de startpost op aanpassen aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

netjes hoor inquestos!
dat is mijn grootste mankement, dat unwrappen van die toestand.
dat lukt me nou werkelijk nooit fatsoenlijk.

hoeveel polies???

over dat glas materiaal: als iemand (inquestos?) een goed alternatief heeft zonder raytrace.... roep gerust. Tot die tijd op verzoek van MaDDoG iedereen hetzelfde materiaal gebruiken...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:52:
[...]

Mooie toren, ik ben alleen wel benieuwt hoe dit zal gaan staan tussen de wat nieuwerwetse huizen :+
Heb je wel op m'n reference geklikt :? Die watertoren is dus maar een deel van het geheel (hotel/saloon wat het ook moge worden) :P

Ik heb nog maar 215 polygonen gebruikt, dus verwacht meer :)

@Features: Nou die bomen nog zelf modeleren. En denk aan een dakrant, dakgoot (en bijbehorende pijp), en details (lampen, etc.) Alles mag wel wat gedetaillerder (railing, etc). En je ziet niet vaak een raamkozijn wat zo uitsteekt...

[ Voor 34% gewijzigd door inquestos op 21-06-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 21 juni 2004 @ 19:11:
[...]

Heb je wel op m'n reference geklikt :? Die watertoren is dus maar een deel van het geheel (hotel/saloon wat het ook moge worden) :P
...
Net dus :o ik heb niets gezegt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Over de materials. We krijgen als het zo doorgaat met de deelnemers een behoorlijk grote scene. Ray traced materials kunnen veel mooier zijn. Maar hebben ook een flinke render impact.

Mijn plan is dit: Ik zelf weet van materialen in max voorlopig te weinig af. Het lijkt me ideaal voor mij als jullie (en ik natuurlijk :) maar later) Gaan kijken wat werkbaar is om te renderen in behoorlijk grote (400.000 - 1.000.000 polygonen) scenes. Testen daarin met rendertijden kunnen we ook prima in dit forum posten.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij het Minas Tirith (hoe je het ook moge schrijven) project gelezen dat er plannen waren om zegmaar 10 of 20 pc's verdeeld over iedereen die meedeed aan het project te laten renderen en zo alle CPU-kracht te bundelen (lijkt wel pokemon dit). Dan ben je veel minder lang bezig met renderen als dat je het 1 computer laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
We moeten even kijken met hoeveel mensen we zijn en hoelang iedereen wil renderen, ik vind het geen probleem om mijn pc dag en nacht te laten renderen. Met het trein project heeft mijn pc ook 16 uur lang gerenderd over 10 seconden. Verder moeten we dan even zien in welke codec we het gaan doen, neem aan dat divx voor de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 uur omfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
16 uur is echt niet zoveel, het renderen neemt gewoon veel tijd inbeslag daarom moeten alle deelnemers een deel de films renderen, en het handigst is het als je een render slave of misschien een render farm :9~ . Maar de tijd die het renderen inbeslag neemt moet je maar voor lief nemen, het resultaat is meestal na die tijd verblufffend, alleen al omdat het zolang heeft geduurd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Ik volg het topic al een tijdje, en was eigenlijk vanaf het begin van het topic al begonnen aan het bouwen (van een kerk). Dacht eigenlijk dat het op niks uit zou lopen, maar is nu dermate gevorderd dat ik em iig wel af zou kunnen maken.

Probleem is alleen, dat een kerk natuurlijk wel wat groter is dan het gemiddelde huis, onder de 10 x 15 meter zal dan ook niet lukken :'( . Maar tis aan jullie om te beslissen of dit getolereerd ;) wordt, ik heb zelf ook wel door dat me 3d-kunsten niet dermate goed zijn dat ik hier instant-recht op heb. :P

Anyway, wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/twtwn_wip3.jpg

Mannetje is om de verhoudingen een beetje te kunnen zien (1m 80), ik denk dat de kerk wel minimaal zo groot moet zijn om t een beetje realistisch over te laten komen. Aan de voorkant komt nog een soort uitbouwtje/ingang.
C&C welkom, als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het aan mij ligt wel, maar zo'n groot gebouw moet dan wil midden in het dorp in een drukke winkelstraat, in dat geval (als alle aandacht naar dit gebouw toe getrokken gaat worden omdattie in het midden van het dorp staat) zou ik wel graag willen dat iedereen een beetje mee kan helpen aan dat gebouw, omdat het niet een woning is maar een algemeen gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik vind het heel erg mooi gevorden, de grote valt redelijk mee.

ik denk dat de mensen die 10x15 hebben gestemd zich niet hebben voorgesteld hoe groot of klein dat wel niet is, en nou krijgen we allemaal grotere huizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stukje uit de topicstart:
Keuze gebouw: Voordat je enthousiast begint met een gebouw maken. Laat dan eerst in dit topic weten wat je van plan bent te gaan maken. Zodat kan worden bijgehouden dat er geen 4 hotels, 5 banken of 3 kerken komen. Als het idee goedgekeurd wordt komt wat je aan het maken bent komt in de startpost te staan.
M.a.w. Splash kan rustig zelf zijn kerk bouwen, mits het door de rest ook goedkeurd word als (enige) kerk.

@Splash wat zijn de maten verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

over het renderen: Als je inderdaad een scene maakt en iedereen een deel van de frames voor zijn haar rekening laat nemen ;)
ik heb hier een mini renderstraatje, dus ik wil best een deel doen in een weekend of zow zeg maar. 1.000.000 polies is wel veel, maar niet absurd hoor.

Hoe gaat de belichting eruit zien maddog?

de kerk: tuurlijk hoeft wat mij betreft die kerk niet 10x15 te zijn. De standaardkavels zijn 10x15, wanneer iemand iets afwijkends wil maken, graag in overleg met MaDDoG en mij. Een kerk is bijna onmisbaar en mag zeker wel groter zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand een flat (aan de rand van het dorp :x) wil maken of een bioscoop of een discotheek of noem maar op, als het geen wildgroei aan supergebouwen wordt is dat natuurlijk geen probleem wat mij betreft.

@Inquestos: 215 polies... woei.. ben benieuwd hoe jouw scene er uit gaan zien met 30.000+ polies :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
@Krusher
Ik heb geteld, en het valt me eigenlijk nog mee, hij is nu ongeveer 15 meter lang, 8 meter breed en 12 meter hoog.
Hij wordt alleen nog wel iets langer door de uitbouw aan de voorkant, maar veel zal dat niet zijn.
@6K
Ah gelukkig, had niet echt zin om nu weer overnieuw te gaan beginnen met een huis oid. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Splash op 21-06-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash schreef op 21 juni 2004 @ 21:11:
@Krusher
Ik heb geteld, en het valt me eigenlijk nog mee, hij is nu ongeveer 15 meter lang, 8 meter breed en 12 meter hoog.
Hij wordt alleen nog wel iets langer door de uitbouw aan de voorkant, maar veel zal dat niet zijn.
Dat valt heel erg mee en zou nog wel groter kunnen :)

Let wel op de schaal van de versieringen, deze zien er nu te groot uit waardoor de kerk weer kleiner lijkt dan ie is (lekker krom weer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 21 juni 2004 @ 21:09:
over het renderen: Als je inderdaad een scene maakt en iedereen een deel van de frames voor zijn haar rekening laat nemen ;)
Ik zou dat best willen doen 6K , maar ik kan het me niet veroorloven.
Het systeem draait tevens een web server met 4 domains en 2 zware databases.

Deze crashed wanneer ik de pc laat renderen ....... iemand zou mijn deeltje moeten overnemen ..... Sorry het is niet anders :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:13:
Dat valt heel erg mee en zou nog wel groter kunnen :)

Let wel op de schaal van de versieringen, deze zien er nu te groot uit waardoor de kerk weer kleiner lijkt dan ie is (lekker krom weer :+ )
Daar heb je wel gelijk in ja, ik vond zelf ook al dat het een beetje op een huisje uit de efteling begon te lijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 21 juni 2004 @ 19:11:

@Features: Nou die bomen nog zelf modeleren. En denk aan een dakrant, dakgoot (en bijbehorende pijp), en details (lampen, etc.) Alles mag wel wat gedetaillerder (railing, etc). En je ziet niet vaak een raamkozijn wat zo uitsteekt...
Ja, die bomen zijn inderdaad standaard, maar je kan ook niet verwachten dat ik dat nu al kan, ik heb 3d studio max nu namelijk precies 1 week en dat ik dit alles al kan maken vind ik al knap van mezelf ;) Maargoed, gelijk heb je hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

is er plek/geen bezwaar tegen een snackbar? een beetje zichzelf respecterend dopr heeft natuurlijk een snackbar.

in principe zou hij makkelijk moet kunnen op dit formaat. snackbat hier is niet zo groot ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:17:
[...]

Ik zou dat best willen doen 6K , maar ik kan het me niet veroorloven.
Het systeem draait tevens een web server met 4 domains en 2 zware databases.

Deze crashed wanneer ik de pc laat renderen ....... iemand zou mijn deeltje moeten overnemen ..... Sorry het is niet anders :|
nou, dat zijn toch nog best veel wips om je server te laten crashen :+
just kidding... ik render jouw stukje wel :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank :) . max draait ook niet al te snel en lekker hier :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@splash: leuke toon stijl zo op het eerste gezicht trouwens

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik kreeg opeens een geniale ingeven voor een nummer om te gebruiken in onze animatie :)
Keken jullie vroeger de Regenjas wel eens?
Daar had je een nummer van: "Our house , in the midle of our street". Ik weet alleen niet meer hoe die nummer heet (best wel erg nummer).
Kvond em wel passen bij ons project :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 21-06-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^^ Das een nummer van Madness ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Nog een vraagje/opmerking: ik neem aan dat ik de unit setup in max op cm/meters moet zetten?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Daar dacht ik gisteren ook al aan: our house - madness

edit:te laat

[ Voor 15% gewijzigd door mymind* op 21-06-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Chester schreef op 21 juni 2004 @ 22:18:
Ik kreeg opeens een geniale ingeven voor een nummer om te gebruiken in onze animatie :)
Keken jullie vroeger de Regenjas wel eens?
Daar had je een nummer van: "Our house , in the midle of our street". Ik weet alleen niet meer hoe die nummer heet (best wel erg nummer).
Kvond em wel passen bij ons project :)
dat is inderdaat een cool nummer, kan ik mooi skanken tijdens het kijken van het filmpje. Als ik zo kijk wat iedreen aan het maken is word het steeds moeilijker om iets leuks en orgineels te vinden om te maken, maar ik heb gelukkig nog tijd zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spiegelglas texture test, met de manier die van ons verlangt wordt :)
voor de test mijn huis gecopieert en tegen over elkaar gezet. ( render tijd zullen we het maar niet over hebben :( ** Zzzzz Zzzzz

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/project1F_glas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ziet er mooi uit, maar hoe fucking lang duurt het wel niet met een stuk of 50 van die ramen die alles moeten spiegelen 8)7

je zou natuurlijk ook matglas kunnen gebruiken en planten in de vensterbank neerzetten

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg het draadje al een tijdje, omdat ik het een leuk project vind, dus wil eerst even zeggen _/-\o_ goed bezig! Ik ben zelf helaas een ramp met alles wat creatief is en waar tekenen bij betrokken is, dus design ik zelf niet mee.

Maar na aanleiding van de opmerkingen over het verdelen van de workload zodat er meer en sneller gerenderd kan worden gaat mijn DPC hart sneller kloppen }:O

En ik denk dat ik niet de enige DPCer ben die best wel bereid zou zijn om processorkracht ter beschikking te stellen voor het renderen van Tweaktown, dus als jullie een "client" zouden kunnen maken die het werk verdeeld, of gewoon een uitlegje van wat je waar vandaan moet halen dan zou je denk ik aardig wat extra kracht hebben... oproepje in /5 doet wonderen ;)

Genoeg kracht om nog mooiere, nog strakkere, alle toeters en bellen erop en eraan gebouwtjes te maken voor het stadje... misschien een ideetje, denk dat de DPC crew het ook wel een leuke actie zouden vinden, maar kan natuurlijk niet voor hen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:32:
Ik volg het draadje al een tijdje, omdat ik het een leuk project vind, dus wil eerst even zeggen _/-\o_ goed bezig! Ik ben zelf helaas een ramp met alles wat creatief is en waar tekenen bij betrokken is, dus design ik zelf niet mee.

Maar na aanleiding van de opmerkingen over het verdelen van de workload zodat er meer en sneller gerenderd kan worden gaat mijn DPC hart sneller kloppen }:O

En ik denk dat ik niet de enige DPCer ben die best wel bereid zou zijn om processorkracht ter beschikking te stellen voor het renderen van Tweaktown, dus als jullie een "client" zouden kunnen maken die het werk verdeeld, of gewoon een uitlegje van wat je waar vandaan moet halen dan zou je denk ik aardig wat extra kracht hebben... oproepje in /5 doet wonderen ;)

Genoeg kracht om nog mooiere, nog strakkere, alle toeters en bellen erop en eraan gebouwtjes te maken voor het stadje... misschien een ideetje, denk dat de DPC crew het ook wel een leuke actie zouden vinden, maar kan natuurlijk niet voor hen spreken.
wil je mee renderen heb je wel max nodig,

ik weet niet of met max 6 gaan renderen, neem aan dat niet iedereen die heeft. Maar vorige keer was het max 5 als ik het me goed herriner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
ik wil ook best overdag me pc laten ratelen voor een stuk render :)

ik ga zlef ook wat fabriceren voor dit project, weet nog niet echt wat...
heb wel een id, maar denk dat dit uit het project valt :P

MAC DONALDS!!! :D restaurantje zou leuk zijn :)

mag het, mag het?
plz plz? :>

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:26:
spiegelglas texture test, met de manier die van ons verlangt wordt :)
voor de test mijn huis gecopieert en tegen over elkaar gezet. ( render tijd zullen we het maar niet over hebben :( ** Zzzzz Zzzzz

[afbeelding]
Ga jij eens vlug spelen met Renderer -> raytracer, en post dan eens hoeveel procent het scheelt om een raytrace-shader (optimalized) te gebruiken in plaats van niet :P
Splash schreef op 21 juni 2004 @ 20:44:
[afbeelding]

Mannetje is om de verhoudingen een beetje te kunnen zien (1m 80), ik denk dat de kerk wel minimaal zo groot moet zijn om t een beetje realistisch over te laten komen. Aan de voorkant komt nog een soort uitbouwtje/ingang.
C&C welkom, als altijd.
Ik heb er geen probleem mee. Ziet er namelijk wel goed uit, ook al is het nog zo eenvoudig (mooie stijl) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

max 5 hoop ik niet eerlijk gezegd, ik model in max 6 en dat is niet backwards compatible :(
graag snel laten weten als het wel 5 wordt...

McDonalds, we hebben nu 12 huizen en een kerk, dus dat kan op zich wel, maar ik las ook al iets over een frietent. Dus dien zo'n verzoek effe per mail in bij MaDDoG pleaze

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
6K schreef op 21 juni 2004 @ 22:52:
max 5 hoop ik niet eerlijk gezegd, ik model in max 6 en dat is niet backwards compatible :(

McDonalds, we hebben nu 12 huizen en een kerk, dus dat kan op zich wel, maar ik las ook al iets over een frietent. Dus dien zo'n verzoek effe per mail in bij MaDDoG pleaze
k, morgevroeg is hij de eerste, nu ik slapen :D
dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan van max5 naar max6 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 21 juni 2004 @ 22:44:
[...]

wil je mee renderen heb je wel max nodig,

ik weet niet of met max 6 gaan renderen, neem aan dat niet iedereen die heeft. Maar vorige keer was het max 5 als ik het me goed herriner.
Hoe groot is max? is het gratis? is er een aangepaste (kleine variant) van te bouwen die bijvoorbeeld alleen de voor renderen benodigde onderdelen heeft? en is het verdelen van werk goed te regelen?

Zo nee, dan kan je misschientoch alsnog van de DPC gebruik maken, ik denk dan aan bijvoorbeeld een grote flusher die een dagje zijn systeem voor jullie wil laten draaien, er zitten er tussen met genoeg capaciteit om dit HEEL snel te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 22:54:
kan van max5 naar max6 wel?
ja hoor, das geen punt voor karwei ;)

even een wipje mijnerzijds. Het is nog erg basis allemaal, ik heb echt zowat geen tijd om ervoor te gaan zitten.
Het enige wat ik voornamelijk op 3D gebied doe momenteel is tussendoor bijlezen :(

info:
- 7,5 meter breed
- 12 meter diep
- de constructie voorop wordt voorzien van glas (serre op de 1ste verdieping)
- er is nog niets gechamfered (ter info omdat ik daar eerder iets over zei ;) )
- er komt een garage langs
- kleine terrasje achter het huis
- alles dus binnen 10x15 meter... en ik wil d'r best wonen 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/wips/wip1.jpg

c&c uiteraard meer dan welkom

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
volgens mij is er geen apparte prog voor max alleen voor het rendren. We zouden wel een 3th party renderen kunnen nemen die wel in renderfarms werkt maar ik weet niet of die in freeware form verkrijgbaar zijn.

Kan iemand even een poll maken over max 5/6? Of is dat niet nodig, als max 6 gebruiker kan je toch wel bestanden exorteren zodat ze het in max 5 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 21 juni 2004 @ 22:52:
Als het Max 5 wordt dan heb ik ook een probleem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het slimst lijkt mij in max6 aangezien max5 naar max6 kan en niet andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW ik ben zeker de enige met Final Render? ivm met de Distributed Rendering die daar in zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:07:
het slimst lijkt mij in max6 aangezien max5 naar max6 kan en niet andersom
Idd (ben zelf ook in 3dsmax6 bezig) , maar ik denk dat er meer mensen zijn met 3dsmax5 dan met versie 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

dan is het de vraag of juist die mensen met max 6 ook willen renderen :)

edit:
ik had dit gebouw incl garage al helemaal in mijn hoofd )paar posts terug), maar had niet aan het dak gedacht. Iemand suggesties? klassiek schuin dak of iets anders?

[ Voor 57% gewijzigd door 6K op 21-06-2004 23:15 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll: Van welk 3D pakket maak jij gebruik?
3D Max 6
3D Max 5
3D Max 2/3/4
Maya
Lightwave
Cinema4d
Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=11114&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als de TS eventueel een linkje hier naar wil maken in de topicstart?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
het uiteindelijke bestand moet gewoon een max 5 bestand worden want dat kunnen de mensen met max 6 neem ik aan ook openen en de users met max 5 kunnen dan ook meerenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:49
kga do. op vakantie, daarna wil ik graag meedoen, iemand nog een leuk idee voor een gebouw (wordt iig een eigen ontwerp), Ik gebruik maya maar dat moet geen probleem zijn.

Ik ben evt. ook bereid om mee te renderen, mijn systeem staat toch 24/7 aan :)
Mag iemand me tegen die tijd et renderen in max ff uitleggen :P

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]inquestos schreef op 21 juni 2004 @ 22:46:
Ga jij eens vlug spelen met Renderer -> raytracer, en post dan eens hoeveel procent het scheelt om een raytrace-shader (optimalized) te gebruiken in plaats van niet :P
quote]

Sorry , kan echt niet hoor, ben veel te druk bezig te spelen met textures :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:16:
Poll: Van welk 3D pakket maak jij gebruik?
3D Max 6
3D Max 5
3D Max 2/3/4
Maya
Lightwave
Cinema4d
Anders
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Als de TS eventueel een linkje hier naar wil maken in de topicstart?
je vergeet Autocad, of valt dat onder "anders" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik las dat splash al bezig was met een kerk, maar is het niet mooier om een fantastisch gotisch grootse kerk te gaan maken? :P vraagt wel veel inzet natuurlijk. maar een mooie oude kerk kenmerkt weer het dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 22 juni 2004 @ 01:10:
[...]

je vergeet Autocad, of valt dat onder "anders" ??
Hm ik wist dat ik wat vergeten was, kun je na gaan hoe vaak ik dat pakket gebruik :X Maar idd, wat niet is genoemd valt dus onder "Anders" ;)
HyperTrophy schreef op 22 juni 2004 @ 01:14:
ik las dat splash al bezig was met een kerk, maar is het niet mooier om een fantastisch gotisch grootse kerk te gaan maken? :P vraagt wel veel inzet natuurlijk. maar een mooie oude kerk kenmerkt weer het dorp
Leuk zo'n enorm bouwwerk maar dat past echt niet in een relatief kleine dorpskern ;) Bovendien vrees ik dan bouwrendertijden van 100'en jaren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik maak dus gewoon me scene in maya 5, is dat erg??

ik wou nog zo graag meedoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik antwoord maar even: ik _denk_ dat als je je model converteert naar een .x dat dat wel kan omdat daar geen programma aan verbonden zit, maar of 3dsmax dat kan openen weet ik niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 22 juni 2004 @ 06:57:
ik maak dus gewoon me scene in maya 5, is dat erg??

ik wou nog zo graag meedoen...
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:03:
ik antwoord maar even: ik _denk_ dat als je je model converteert naar een .x dat dat wel kan omdat daar geen programma aan verbonden zit, maar of 3dsmax dat kan openen weet ik niet :X
Er is voor Max een OBJ/MTL import plugin, alleen weet ik niet hoe goed dat werkt.

/me Een oproep voor iedereen die NIET met 3D Max werkt maar wel mee doet/willen mee doen:

Maak een scene in je pakket met textures en save het in het formaat dat je pakket als default heeft, en eventueel een versie/type lager (In het geval van Max zou dat .max en .3ds wezen) en upload het. Ik wil de taak wel op me nemen wat en hoe het beste te importeren in 3D Max.
Stuur ook een render mee van je scene zodat ik een referentie heb hoe het er uit moet zien; prop het geheel in een rar of een zipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:03:
[...]

[...]

Er is voor Max een OBJ/MTL import plugin, alleen weet ik niet hoe goed dat werkt.

/me Een oproep voor iedereen die NIET met 3D Max werkt maar wel mee doet/willen mee doen:

Maak een scene in je pakket met textures en save het in het formaat dat je pakket als default heeft, en eventueel een versie/type lager (In het geval van Max zou dat .max en .3ds wezen) en upload het. Ik wil de taak wel op me nemen wat en hoe het beste te importeren in 3D Max.
Stuur ook een render mee van je scene zodat ik een referentie heb hoe het er uit moet zien; prop het geheel in een rar of een zipje.
Misschien kan je ook contact opnemen met Atgast. Die heeft er wat mee zitten experimenteren met het museum gp. Hij had er ook een speciaal programma voor dat bestanden converteerde, werkte erg goed volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 21 juni 2004 @ 23:03:
[...]

ja hoor, das geen punt voor karwei ;)

even een wipje mijnerzijds. Het is nog erg basis allemaal, ik heb echt zowat geen tijd om ervoor te gaan zitten.
Het enige wat ik voornamelijk op 3D gebied doe momenteel is tussendoor bijlezen :(

info:
- 7,5 meter breed
- 12 meter diep
- de constructie voorop wordt voorzien van glas (serre op de 1ste verdieping)
- er is nog niets gechamfered (ter info omdat ik daar eerder iets over zei ;) )
- er komt een garage langs
- kleine terrasje achter het huis
- alles dus binnen 10x15 meter... en ik wil d'r best wonen 8)

[afbeelding]

c&c uiteraard meer dan welkom
Mensen kan iemand mij uitleggen wat de beste manier is om zo'n soort ronde deur te maken zo'n poortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stelde gister in een ander topic precies dezelfde vraag:
http://www.bergen.org/AAS...Tutorial/edit_spline.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@neoky: kijk maar eens HIER daar staat het het beste uitgelegd volgens mij...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich kan het ook met BOOLEAN toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 12:01:
opzich kan het ook met BOOLEAN toch?
Ja het kan, maar het is erg tricky. Boolean wil in max je mesh nog wel eens behoorlijk vern**ken . Dus het kan veel makkelijker en beter met splines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus Boolean is eigenlijk gewoon een kut functie in max? Waar zou je boolean wel heel goed voor kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Boolean gebruik je voor simpele dingen en kleine scene's...

zeg maar de one time specials ;)
en dan nog kun je beter een plugin als powerboolean gebruiken :)

vooral als je meshmooth gaat gebruiken gaat het flink de soep in (heb ik me laten vertellen, op aanraden van oogst, toen ik begon met 3D, een maandje of 10 geleden, heb ik nog nooit boolean gebruikt :p )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meshsmooth en boolean is inderdaad een 'no go'. En voor simpele dingen kun je juist beter een andere methode gebruiken, aangezien het toch simpel is :P

Gewoon boolean zoveel mogelijk vermijden is altijd de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
UPDATE
• dakgoot verbeterd, meer houtwerk toegevoegd

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/Work%20in%20progress/Wip%20006.jpg

1342 Poly's

To Do
• dakgoot optimaliseren
• raamdorpelstenen optimaliseren
• bijkeuken toevoegen (aanbouw)
• Velux dakramen toevoegen :P
• en vele andere modeltweaks
• en de textures niet te vergeten, maar dat heeft absoluut geen haast,
dus verwacht nog geen hoogstaande uitgelijnde en mooie maps van bakstenen
en van dakpannen.

ps.
Heeft iemand een goede tip om mooi je dakpannen er uit te laten springen, zonder teveel poly's te verspillen? zoals ik t nu heb vind ik t niet acceptabel

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 23-06-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Ziet er al mooi uit zeg! Hoe kan ik naar binnen? ;)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
andere kant zie mn sig,

de zijde die je links ziet is de straatzijde

[ Voor 53% gewijzigd door HyperTrophy op 22-06-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ramen zijn wel wat érg hoog. Verder, je polycount, hoe bepaal je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Bovenin rechts (hamertje) utilitytab heet dat geloof ik.
dan op more klikken en de polygon counter kiezen, ready :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Alles is reallife http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/project/index.htm
dus afmetingen kloppen zo goed als precies

en hoe bedoel je dat met mn polycount?

Moet trouwens wel bekennen dat ik zowel met AutoCAD2004 als met 3dsmax5 werk.

zit er wel over te piekeren om t grote model later alsnog in 3dsmax te gaan maken ipv Autocad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
party42 schreef op 22 juni 2004 @ 13:02:
Ziet er al mooi uit zeg! Hoe kan ik naar binnen? ;)
speciaal voor jou
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/Work%20in%20progress/Wip%20007.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 23-06-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 22 juni 2004 @ 13:20:
Bovenin rechts (hamertje) utilitytab heet dat geloof ik.
dan op more klikken en de polygon counter kiezen, ready :)
Ik begrijp ook wel hoe de polycounter werkt :P
Ik wilde alleen weten wat hij nou opgaf als polycount, tri's, quads, polies. Het kan nogal een verschil uitmaken in max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben weer bezig geweest met mijn huisje, en ik zet wel wat renders opt forum:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip04.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip05.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip06.JPG

:9~ :9~ :9~

PS:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/polygon.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:00:
[...]

Ik begrijp ook wel hoe de polycounter werkt :P
Ik wilde alleen weten wat hij nou opgaf als polycount, tri's, quads, polies. Het kan nogal een verschil uitmaken in max.
dan maak je toch een box (6 sides) en kijkt wat ie roept??? bij mij 12 :) :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:16:
Nou ik ben weer bezig geweest met mijn huisje, en ik zet wel wat renders opt forum:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9~ :9~ :9~

PS:

[afbeelding]
Beetje lelijke belichting, zet er s alleen een fake zon in, en schaduwen aan. lijkt t wat mooier naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 22 juni 2004 @ 14:24:
[...]

dan maak je toch een box (6 sides) en kijkt wat ie roept??? bij mij 12 :) :X
Volgens mij begrijp je me echt niet. :/

Maak eens een plane (conv. to edit. poly) en voeg op 1 van de zijden een vertex toe en kijk naar je polygon counter. Die klopt dus nu al niet meer, want je hebt een tri toegevoegd in feite.
Ga je renderen, dan zie je wél de goede facecount (tri's)

Wat ik dus wil weten is hoe jullie de polycounts bepalen en of je beseft dat het uit elkaar gaat lopen (ook met oog op het maximum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:38:
[...]

...

Wat ik dus wil weten is hoe jullie de polycounts bepalen en of je beseft dat het uit elkaar gaat lopen (ook met oog op het maximum)
Final Render geeft bij mij de juiste polycount aan, net nog een testje gedaan, max gaf 8 aan en Final Render 18.

Dat scheelt nogal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 18 zullen wel tri's zijn en de 8 die max aangaf quads. Dus het verschil is 2 tri's.
Maar goed, het kan dus behoorlijk uit elkaar lopen als je niet uitkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 11-09 02:08
Ik doe ook mee, en ga een typisch tankstation voor een dorp maken :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 15:01:
Die 18 zullen wel tri's zijn en de 8 die max aangaf quads. Dus het verschil is 2 tri's.
Maar goed, het kan dus behoorlijk uit elkaar lopen als je niet uitkijkt.
hier nog zo'n extreem verschil:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/polycount_max.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/polycount_fr.jpg

Nu weet ik niet meer wat wat telt :o

En in het geval van m'n huis is het weer precies andersom, FR geeft minder weer dan Max :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoeveel inwoners heeft tweaktown al?

Tot nu toe ziet alles er cool uit.
Mijn complimenten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ikke ben al aan t bouwen in Tweaktown, maar woon er nog niet ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.