Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 15.494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wouter! schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:03:
Weet iemand iets over de prestaties van de Lenmar- en Uniross-accu's t.o.v. de originele Canon-accu's?
Heb een jaartje terug bij de Mediamarkt een unicross voor mijn ixus 400 gekocht. Merk geen verschil tov de Canon.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peetke schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:13:
Die nieuwe IXUS 700 en 50 hebben nu ook USB2.0.
Zou je niet denken dat ze de ixus 40 (in de toekomst) upgraden naar tevens een 2.0? 1.1 is zo passeee, ik wil de ixus 40 aanschaffen maar wacht zeker totdat er 2.0 inzit. Overigens, op http://www.digicamshop.nl/product/12412 staat wel dat er 2.0 opzit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:04:
[...]

Zou je niet denken dat ze de ixus 40 (in de toekomst) upgraden naar tevens een 2.0? 1.1 is zo passeee, ik wil de ixus 40 aanschaffen maar wacht zeker totdat er 2.0 inzit. Overigens, op http://www.digicamshop.nl/product/12412 staat wel dat er 2.0 opzit :?
Er zit gewoon USB 1.1 op. :) geen 2.0.

Koop voor 15 euro een cardreader USB 2.0 en je bent natuurlijk ook gewoon klaar. Ik zie het probleem dus niet zo. Ik ben van plan voor de Ixus 30 te gaan, maar ik hoor iedereen dan 4 MP wel genoeg is, 5 MP is niet nodig, maar 3 MP, is dat te kort dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Hann1BaL op 19-04-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:22:
[...]

Ik ben van plan voor de Ixus 30 te gaan, maar ik hoor iedereen dan 4 MP wel genoeg is, 5 MP is niet nodig, maar 3 MP, is dat te kort dan?
Hangt er vanaf wat je met de foto's wilt gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:52:
[...]
Hangt er vanaf wat je met de foto's wilt gaan doen :)
Ja, dat is logisch natuurlijk. Ehm. Gewoon normale foto's maken die bij uitzondering een A4 formaat kunnen krijgen, maar dat is uitzondering. De regel is dat het gaat om normale foto's (15x10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:22:
Er zit gewoon USB 1.1 op. :) geen 2.0.

Koop voor 15 euro een cardreader USB 2.0 en je bent natuurlijk ook gewoon klaar. Ik zie het probleem dus niet zo.
Ik wil tzt ook een Ipod Photo aanschaffen met camera connector, om tijdens vakantie mn foto's te uploaden naar me Ipod. Dan is 2.0 natuurlijk wel een stuk relaxter... en het scheelt weer een cardreader kopen. Dan kan je beter maar gelijk voor de ixus 50 (incl 2.0) gaan, alhoewel ik ivm ruis liever de 40 zou hebben. B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
mensen, ik heb wel de gebruikershandleiding van de ixus 30 / 40 serie in PDF formaat.
Nederlands uiteraard
Mag ik dat hier plaatsen ? of link geven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:59:
mensen, ik heb wel de gebruikershandleiding van de ixus 30 / 40 serie in PDF formaat.
Nederlands uiteraard
Mag ik dat hier plaatsen ? of link geven ??
Volgens mij is dat niet in strijd met een regel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik heb uiteindelijk een Ixus 40 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over, heb alleen een klein puntje :

als ik mijn 256Mb Sandisk SD kaartje in de kaartlezer in mn compu stop dan kan ik die alleen de eerste 10 seconden correct uitlezen, daarna is hij niet meer aanspreekbaar. De data op de disk zelf wordt niet aangetast gelukkig dus ik kon de foto's via de USB kabel ook er vanaf halen maar dat is een beetje behelpen...

Is dit het kaartje of ligt het aan mijn kaartlezer ??

PS> link naar NL handleiding zou ik zeer waarderen aangezien ik spaans niet mijn favoriet is...

[ Voor 10% gewijzigd door akoster op 29-04-2005 09:39 ]

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
Ik had het zelfde probleem met mijn ixus 30 in combinatie met de canon software (dat ik maar een paar seconde fotos kon lezen).... Even de software verwijderd en kon rustig al mijn fotos uitlezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arnie_ schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:38:
Ik heb uiteindelijk een Ixus 40 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over, heb alleen een klein puntje :

als ik mijn 256Mb Sandisk SD kaartje in de kaartlezer in mn compu stop dan kan ik die alleen de eerste 10 seconden correct uitlezen, daarna is hij niet meer aanspreekbaar. De data op de disk zelf wordt niet aangetast gelukkig dus ik kon de foto's via de USB kabel ook er vanaf halen maar dat is een beetje behelpen...

Is dit het kaartje of ligt het aan mijn kaartlezer ??

PS> link naar NL handleiding zou ik zeer waarderen aangezien ik spaans niet mijn favoriet is...
Heb je veel last van purple frigging?
Ik zit namelijk ook te denken om de Ixus 40 te kopen, maar dat purple frigging is dat zo erg als sommige beweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
zal de pdf zo uploaden , handleiding dus van de Ixus 30/40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:35:
[...]
Heb je veel last van purple frigging?
Ik zit namelijk ook te denken om de Ixus 40 te kopen, maar dat purple frigging is dat zo erg als sommige beweren?
Viel mij erg mee.
Als je binnenshuis raam fotografeerd waar veel zon op staat dan zie je het alleen als je gaat inzoomen, heb er nog geen foto's mee af laten drukken maar voorzover als ik dat in kan schatten ga je dat er niet op terugzien. Wat wel opvalt is dat bij binnen opnames zonder flits de hoeken iets donderder zijn dan het centrum.

Als je een ixus koopt is het misschien handig om even op ebay naar accu's te zoeken, ik was voor een extra accu nog geen 10 euro kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
Rappie schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:17:
Ik had het zelfde probleem met mijn ixus 30 in combinatie met de canon software (dat ik maar een paar seconde fotos kon lezen).... Even de software verwijderd en kon rustig al mijn fotos uitlezen .
Welke software was dat dan ?

ik heb nog niets geinstalleerd van de CD die er bij zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:28:
zal de pdf zo uploaden , handleiding dus van de Ixus 30/40
Hopelijk ben je nog bereid deze handleiding ergens te linken, heb namelijk net de ixus40 besteld en volgens mij zat daar een Duitse handleiding bij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een feestje gehad en daar een behoorlijke set foto's genomen met m'n IXUS 40. Ik heb vrijwel alles geschoten op ISO 50 (lekker weinig ruis) en op het 'groothoek' deel van de zoom (37 mm, f/2.8). Nou zijn vrijwel alle foto's enorm bewogen uit de camera gekomen.

Als ik de EXIF bekijk, is dat ook geen wonder. Sluitertijden (welke de IXUS zelf instelt) varieeren van 1/2 tot 1/4 en zelfs gewoon 1 seconde.

Het vreemde is dat sommige foto's ook gewoon met in mijn ogen correcte sluitertijden zijn genomen, zoals 1/60. Macro-foto's die ik eerder die dag gemaakt heb, hebben sluitertijden tussen 1/100 en 1/500.

Mijn grote vraag is dan ook, hoe stelt de IXUS 40 in hemelsnaam vast welke sluitertijd te gebruiken? Er lijkt geen touw aan vast te knopen. Welke instellingen (ISO, flash, metering) geven de beste resultaten binnenshuis met een acceptabel ruisniveau?

Verder nog tips om de camera goed stil te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:41:
Ik heb gisteren een feestje gehad en daar een behoorlijke set foto's genomen met m'n IXUS 40. Ik heb vrijwel alles geschoten op ISO 50 (lekker weinig ruis) en op het 'groothoek' deel van de zoom (37 mm, f/2.8). Nou zijn vrijwel alle foto's enorm bewogen uit de camera gekomen.

Als ik de EXIF bekijk, is dat ook geen wonder. Sluitertijden (welke de IXUS zelf instelt) varieeren van 1/2 tot 1/4 en zelfs gewoon 1 seconde.

Het vreemde is dat sommige foto's ook gewoon met in mijn ogen correcte sluitertijden zijn genomen, zoals 1/60. Macro-foto's die ik eerder die dag gemaakt heb, hebben sluitertijden tussen 1/100 en 1/500.

Mijn grote vraag is dan ook, hoe stelt de IXUS 40 in hemelsnaam vast welke sluitertijd te gebruiken? Er lijkt geen touw aan vast te knopen. Welke instellingen (ISO, flash, metering) geven de beste resultaten binnenshuis met een acceptabel ruisniveau?

Daar is heel best een touw aan vast te knopen, de camera meet het beschikbare licht , neemt bij relatief weinig licht volle lensopening, calculeert de ingestelde ISO mee en dan komt er een lange tijd uit de bus.........
Neem je i.p.v. ISO 50 bijvoorbeeld 200, dan is de sluitertijd nog maar 1/4 dan bij ISO 50.....

Er betaat niet zoiets als een correcte sluitertijd, korte tijden zijn alleen mogelijk bij voldoende licht en/of hoge ISO waarden.
Je kan zelf de keus maken tussen bewogen foto's of ruisende foto's

Stil houden:
Gebruik nou eens niet het scherm ,maar druk de cam tegen het hoofd en gebruik het zoekertje ,ook al staat dat niet stoer......., veel stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:18
Mijn huidige camera heeft het begeven en ik ben sterk aan het denken over een ixus50 of een ixus 40.

Mij is alleen nog niet duidelijk hoe het nu zit met de ruis welke toe zou nemen bij camera's met meer megapixels. Ook heb ik nog nergens een duidelijke uitleg kunnen vinden van wat ruis is, kan iemand mij dit mogelijk uitleggen?

Als ik een camera van 4 megapixel (bij IXUS 40) op 3 megapixel zet (vergelijk ixus30) is de ruis dan bij beide camera's gelijk of heeft de 4 magapixel camera ook dan meer last van ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dickster schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:09:
Mij is alleen nog niet duidelijk hoe het nu zit met de ruis welke toe zou nemen bij camera's met meer megapixels. Ook heb ik nog nergens een duidelijke uitleg kunnen vinden van wat ruis is, kan iemand mij dit mogelijk uitleggen?
Op dpreview.com vind je een aardige uitleg over ruis: http://www.dpreview.com/l...ital_Imaging/Noise_01.htm
Als ik een camera van 4 megapixel (bij IXUS 40) op 3 megapixel zet (vergelijk ixus30) is de ruis dan bij beide camera's gelijk of heeft de 4 magapixel camera ook dan meer last van ruis?
De IXUS 30 en de IXUS 40 hebben een even grote sensor (1/2.5", wat neer komt op ongeveer 5,8 bij 4,3 mm). De IXUS 40 heeft echter wel een hogere resolutie dan de IXUS 30 (4,1 megapixel vs. 3,3 megapixel) en heeft daarom ook meer photo detectors aan boord. Bij de IXUS 30 zijn dat er 3,3 miljoen, bij de IXUS 40 4,1 miljoen. De IXUS 40 heeft dus meer photo detectors op eenzelfde oppervlak, waardoor deze kleiner zijn, of dichter op elkaar liggen (hier blijf ik even vanaf, het is in ieder geval meer 'proppen'). Hierdoor heeft de IXUS 40 meer last van ruis dan de IXUS 30.

De IXUS 50 heeft 5,2 miljoen photo detectors op hetzelfde oppervlak als de IXUS 30 en 40 en heeft dus nog meer last van ruis.

De IXUS 700 heeft op zijn beurt weer een grotere sensor en daardoor minder last van ruis dan bijvoorbeeld de IXUS 50.

edit:
Sorry, ik lees nu je vraag pas goed. De IXUS 40 maakt op de hoogste stand foto's (L) van 2272 bij 1704 pixels, de IXUS 30 maakt dan foto's van 2048 bij 1536 pixels. De eerstvolgende grootte (M1) op beide camera's is 1600 bij 1200 pixels, dus ongeveer 1,9 megapixel. De IXUS 40 op 3 megapixel zetten kan dus niet.

Hoe het in theorie zit weet ik niet, maar ik heb even wat testshots genomen op L, M1, M2 (1024 bij 768 pixels) en S (640 bij 480 pixels) en zie geen verschil in ruis.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige camera heeft het begeven en ik ben sterk aan het denken over een ixus50 of een ixus 40.

Bepalend is de grootte/afstand van de fotodioden, hier verander je niks aan met een andere instelling.
Principieel hebben camera's met hogere resoluties (op dezelde kleine sensor) meer last van ruis, hoe dit er uiteidelijk in de plkaatjes uitzoiet hang nog van meer factoren af (signaalverwerking.ruisonderdrukking e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:41:

er zitten ook verschillende modes op de cam hè, in ieder geval wel op mijn IXUS 30, als je de mode 'kinderen & dieren' gebruikt, dan gaat het AiAf lampje langer branden, waardoor die makkelijker scherpstelt, ik neem aan dat je geen flits gebruikt?
want anders is het moeilijk om een wazige foto te maken, hij stelt veel makkelijker scherp.

edit:
typo's eruit gehaald, en wat meer Nederlands gemaakt :o

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 06-05-2005 23:57 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:22:
[...]

er zitten ook verschillende modes op de cam hè, iig wel op mijn IXUS 30, als je kinderen & dieren gebruikt, dan gaat het AiAf lampje langer branden, waardoor die makkelijker scherpstelt, ik neem dat je geen flits gebruikt? want anders kan je zo goed als niet een wazige foto creeren :P, dan krijg je zo;n cool effect, dat de persoon waarop die focust scherp is en er omheen wazig :)...
Deze wartaal bevat geen antwoord voor de vragensteller........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een ixus 40 gekregen en nu wilde ik hem dus aansluiten op mn pc, heb met solution disk alles geinstalled maar als ik nu de camera aan de usb kabel aansluit krijg ik melding nieuwe hardware gevonden laat ik hem naar nieuwe stuurprogramma's zoeken, automatisch installeren maar dan krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden en de gegevens ongeldig zijn. Nu kan ik dus nix :S...iemand een oplossing? Ik heb windows xp met service pack 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:48:
Ik heb gister een ixus 40 gekregen en nu wilde ik hem dus aansluiten op mn pc, heb met solution disk alles geinstalled maar als ik nu de camera aan de usb kabel aansluit krijg ik melding nieuwe hardware gevonden laat ik hem naar nieuwe stuurprogramma's zoeken, automatisch installeren maar dan krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden en de gegevens ongeldig zijn. Nu kan ik dus nix :S...iemand een oplossing? Ik heb windows xp met service pack 2
Gooi die rommel er 'ns af en sluit hem dan aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:52:
[...]

Gooi die rommel er 'ns af en sluit hem dan aan......
Blijft tzelfde..maar ik tligt aan windows want bij apparaatbeheer blijft hij ook staan kheb dus geen drivers ervoor...zijn die te downloaden dan van canon site ofzo?
Kregen jullie gwn gelijk digitale camera gevonden etc? nix hoeven te installen enzo?
Laat ik het anders stellen...hoe krijg je uberhaupt de cam geinstalleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeling???? Waar is die handleiding nou??
Heb je het er al opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
zie alleen dat het engelse is.
sorry, als mensen toch willen zou ik hem erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb sinds kort de ixus 30 en ben wel verbaasd hoe mooie foto's eruit komen uit zo'n kleine camera :)

Ik heb tevens net met m'n ixus 30 foto's gemaakt van de verkorte handleiding, voor degene die willen weten waar alle knoppen voor zijn. (heb de nederlandse versie)

pagina 1
pagina 2
pagina 3
pagina 4

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand in het bezit van een Ixus 700?
Kan ik daar wat nachtfoto's van zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:37:
[...]
Hopelijk ben je nog bereid deze handleiding ergens te linken, heb namelijk net de ixus40 besteld en volgens mij zat daar een Duitse handleiding bij.....
hier de Engelse handleiding(en) van Canon:
1. http://www.canon-asia.com...t&prod_type=dc&country=SG
2. ff type cam kiezen en "User Manuals & Guides" aanvinken

[ Voor 4% gewijzigd door Altaphista op 09-05-2005 09:12 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 20:55
Heb nu ook sinds 2 dagen een Ixus 30, en ben echt verbaasd :D Heb niet heel veel ervaring met digicams, maar echt heerlijk klein (maar toch niet TE klein), en de kwaliteit is echt super imo :) Ook vond ik 'm een stuk sneller met focussen, foto nemen en opslaan. Hoorde dat er bij de A85 (die ik eerst overweegde te kopen) een stuk langer was, dus dat valt me ook weer mee :) Ook de filmpjes zijn trouwens betere kwaliteit en fps dan ik verwacht had.

Wel jammer van het gebrek aan batterij-indicator, maar heb op eBay meteen een extra (third-party) accu gekocht, zit ik iig niet snel zonder stroom :)

Gun jullie ook wel even wat van mijn eerste foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://www.artifix.net/pub/IMG_0079.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.artifix.net/pub/IMG_0080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een kort vraagje.

Hoe veel geluid maakt jullie ixus 40/50 bij het focussen?

Bij het autofocussen op mijn ixus 50 hoor je een snerpend geluid in de lens.. nu heb ik ook andere camera's gehad etc maar dit was nooit zo opvallend.. Normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 20:22
Bij mijn ixus 40 is het precies hetzelfde.
Ik ga er vanuit dat dit zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Smirnoff schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:35:
Bij mijn ixus 40 is het precies hetzelfde.
Ik ga er vanuit dat dit zo hoort.
Thanks, wilde het even zeker weten :)

Al wat slechte ervaring met digi-cams gehad etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 16:45
Kan er iemand bevestigen dat wanneer ik een Ultraspeed CF kaartje in m'n Ixus 500 stop dat ik dan op de hoogste resolutie langer dan 30 seconden een filmpje op kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 17:54

pes

Volgens de technische specificaties is 30 sec het maximum op die resolutie, ongeacht de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor de vakantie een nieuwe camera aanschaffen.. Maa nu zie ik door de bomen het bos niet meer! Ik heb de ixus 40/50 en 700 op het oog, maar nu hoor ik verschillende dingen. Welkek an ik het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes

pes

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:41:
Ik wil voor de vakantie een nieuwe camera aanschaffen.. Maa nu zie ik door de bomen het bos niet meer! Ik heb de ixus 40/50 en 700 op het oog, maar nu hoor ik verschillende dingen. Welkek an ik het beste nemen?
De voordelen van de 50 ten opzichte van de 40 (USB2, vage kleurverwisseling-speeltje) wegen als je het mij vraagt niet op tegen de hogere prijs en slechtere beeldkwaliteit. (Meer pixels op dezelfde CCD geeft meer noise.)

De 700 lijkt een betere meerprijs te hebben. Naast de bovenstaande voordelen van de 50 heeft de 700 ook een grotere batterijcapaciteit. Ook heeft de 700 geloof ik wat betere lenzen dan de 40/50; samen met de grotere CCD zal deze kwalitatief betere foto's maken.

Tenzij je echt meer dan 4 Mpx nodig hebt dan zou ik je de IXUS 40 aanraden. Heb 'm ook; prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paesu schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:31:
[...]

De voordelen van de 50 ten opzichte van de 40 (USB2, vage kleurverwisseling-speeltje) wegen als je het mij vraagt niet op tegen de hogere prijs en slechtere beeldkwaliteit. (Meer pixels op dezelfde CCD geeft meer noise.)

De 700 lijkt een betere meerprijs te hebben. Naast de bovenstaande voordelen van de 50 heeft de 700 ook een grotere batterijcapaciteit. Ook heeft de 700 geloof ik wat betere lenzen dan de 40/50; samen met de grotere CCD zal deze kwalitatief betere foto's maken.

Tenzij je echt meer dan 4 Mpx nodig hebt dan zou ik je de IXUS 40 aanraden. Heb 'm ook; prima ding.
Zit er ook een focus functie op de ixus 40?

edit bedoel niet focus maar macro van dicht bij, toch :? IIg zit het er beide op dan 8)7 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Heb net een 40 gekocht.
Vind het een geweldig apparaat.
Nadeel is dat mijn dochter zich inmiddels mede-eigenaar waant.

Nu mijn vragen:
Zou bij sportwedstrijden graag beelden wat dichter bij willen halen.
Daarvoor voldoet de 3x lens net niet voldoende.
Heb gelezen dat er voorzetlenzen beschikbaar zijn voor de 40.
Heeft iemand ervaring met dergelijke lenzen?
Weet iemand waar ik reviews over voorzetlenzen kan vinden?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij wat vertelen over de afdrukvertraging van de Canon Ixus 40 / 50? DWZ de tijd tussen het indrukken van de knop en het moment dat de foto gemaakt wordt; is die tijd te verwaarlozen?
En hoe lang duurt het voordat je een nieuwe foto kunt maken?
Ik heb over de Sony Cybershot W1 / W5 kunnen vinden dat de afdrukvertraging 0 is en de tijd tussen twee foto's maken iets meer dan 1 sec (1,2 sec als ik het goed herinner)
Als de ixus 40 of 50 even snel is is mijn keuze snel gemaakt ;)

alvast bedankt, Loca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes

pes

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:48:
[...]

Zit er ook een focus functie op de ixus 40?

edit bedoel niet focus maar macro van dicht bij, toch :? IIg zit het er beide op dan 8)7 ?
Ja, er zit een macro-functie op. Ook een "Digital macro", maar weet niet precies hoe dat laatste werkt. Volgens de specificaties is de kortste focus-afstand 3 cm.

Qua "normale" focus heeft canon zowel 9-punts AiAf focus als "centraal" autofocus. Helaas geen manual focus. (Wel focus lock en dat soort dingen.)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:02:
kan iemand mij wat vertelen over de afdrukvertraging van de Canon Ixus 40 / 50? DWZ de tijd tussen het indrukken van de knop en het moment dat de foto gemaakt wordt; is die tijd te verwaarlozen?
En hoe lang duurt het voordat je een nieuwe foto kunt maken?
Ik heb over de Sony Cybershot W1 / W5 kunnen vinden dat de afdrukvertraging 0 is en de tijd tussen twee foto's maken iets meer dan 1 sec (1,2 sec als ik het goed herinner)
Als de ixus 40 of 50 even snel is is mijn keuze snel gemaakt ;)

alvast bedankt, Loca
De precieze vertragingen kan je nalezen op verscheidene recensies...

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd300/page4.asp
http://www.imaging-resource.com/PRODS/SD300/SD3DATA.HTM

[ Voor 5% gewijzigd door pes op 17-05-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
paesu schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:19:
[...]
Ook een "Digital macro", maar weet niet precies hoe dat laatste werkt. Volgens de specificaties is de kortste focus-afstand 3 cm.
[...]
de digital macro mode zorgt ervoor dat alleen het object waarop scherpgesteld wordt (via 9-punts of centrale autofocus) scherp is, de rest is niet scherp. Of dit met scherptediepte geregeld wordt of door een ontscherpingsfilter eroverheen te gooien zou ik niet weten, het resultaat is bijvoorbeeld zo :

Afbeeldingslocatie: http://img261.echo.cx/img261/1159/img03736zk.th.jpg
klik op plaatje voor origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:51

Kang

Holy Fleurking schnit!

Trouwens voor mensen die nog een 430/s410 willen kopen. Bij de norrod voor 179 euro, dan heet het wel de Digital ELPH S410 en geen Digital IXUS 430. Maar bij mijn weten is dat gewoon de amerikaanse benaming van hetzelfde apparaat. Ik heb hem besteld, misschien mensen die er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 17:40
_Arnie_ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:22:
[...]

de digital macro mode zorgt ervoor dat alleen het object waarop scherpgesteld wordt (via 9-punts of centrale autofocus) scherp is, de rest is niet scherp. Of dit met scherptediepte geregeld wordt of door een ontscherpingsfilter eroverheen te gooien zou ik niet weten, het resultaat is bijvoorbeeld zo :

[afbeelding]
is dat digital macro?

in die mode gaat ook automatisch je digitale zoom aan, ik dacht altijd dat die mode bedoeld was om digitaal in te zoomen en zo je onderwerp nog dichterbij te krijgen dan het al was, beeldkwaliteit wordt dan uiteraard wel verneukt... maar toch

ik denk dat je dat plaatje van jou met gewoon macro net zo krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb zelf net een Ixus 50 besteld , met een SanDisk Secure Digital 1GB kaartje .
Hopelijk kan ik hier in Jamaica volgende week mooie pics mee schieten .

Maar even terzake :P

Ik las hier niet erg veel positieve dingen over de Ixus 50 , heb ik nu een miskoop
gedaan, of valt het allemaal wel mee , zijn er mensen die zelf een Ixus 50 hebben,
en miss hier wat pics zouden willen posten .... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
_Arnie_ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:22:
[...]

[afbeelding]
Digitale macro is gewoon digitale zoom in de macro-stand ... waardeloos dus. M'n Ixus 700 heeft dat ook, maar je hebt er echt niks aan. Dan kun je beter later met Photoshop o.i.d. croppen als je dat nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
Wouter! schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:15:
[...]
Digitale macro is gewoon digitale zoom in de macro-stand ... waardeloos dus. M'n Ixus 700 heeft dat ook, maar je hebt er echt niks aan. Dan kun je beter later met Photoshop o.i.d. croppen als je dat nodig vindt.
op mijn ixus 40 heet de macro stand zo, het houdt in dat je _als_ je inzoomd dit digitaal doet, blijkbaar is er een vaste stand van de lens nodig...

als je toch een macro foto maakt kan je beter wat dichter op je onderwerp gaan zitten dat levert inderdaad een beter beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
_Arnie_ schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:33:
[...]

op mijn ixus 40 heet de macro stand zo, het houdt in dat je _als_ je inzoomd dit digitaal doet, blijkbaar is er een vaste stand van de lens nodig...

als je toch een macro foto maakt kan je beter wat dichter op je onderwerp gaan zitten dat levert inderdaad een beter beeld op.
Ja, op m'n Ixus 700 is dat dus precies zo ... werkt hetzelfde. Feit blijft dat dit zoomen niet met de lens gebeurt en dus alleen maar een achteruitgang in kwaliteit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 15:23
Ik heb een Ixus 400. Nou blijft m'n geheugenkaart-deksel openstaan omdat er een piepklein haakje is afgebroken. :( Is daar wat aan te doen? Ik heb er nu een plakbandje op gedaan, maar mooi is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon DCC-60 Leather case

Afbeeldingslocatie: http://www.superfoto.de/img/large/6144.jpg

Dit is een case die specifiek voor Ixus 30 en 40 serie is gemaakt. Het is een stijlvolle zacht leren camerahoes waar de camera precies in past. Hiermee beschermt u de camera niet alleen maar heeft u ook een prachtige behuizing. Bij meeste webwinkels kost deze 35-50 euro.

Expert heeft hem nu in aanbieding voor 25,95 dus als iemand eentje wil aanschaffen kan ie beter bij Expert doen ! Heb zelf ook een gekocht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes

pes

Alternatieve mening over de DCC-60: idd mooi en strak. Iets te strak; ik moest m'n Ixus 40 er altijd in duwen. Kreeg ook het idee dat hij zo niet beschermt tegen stoten e.d. Ook jammer dat er geen ruimte is voor een extra batterij en/of geheugenkaart. Was ook bang om m'n scherm en zo te krassen vanwege de krapheid en de metalen sluitknop.

De Lowepro D-Res 8M beviel mij veel meer. Dikke en zachte binnenvoering, extra apart vakje voor batterij/geheugenkaart. Alleen ietwat onhandige handvat/riemgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb de DCC60 ook, bevalt goed. Mooi afgewerkt ook. Ik heb er bij Combi Lijnmarkt in Utrecht overigens ook maar €26 voor betaald ('maar' €26 euro voor een stom tasje...).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:28:
Ik heb de DCC60 ook, bevalt goed. Mooi afgewerkt ook. Ik heb er bij Combi Lijnmarkt in Utrecht overigens ook maar €26 voor betaald ('maar' €26 euro voor een stom tasje...).
kan je beter op ebay rondneuzen, heb je een zo goed als identiek exemplaar (met canon als woord-logo ipv schildje) voor 15 euro inclusief verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ixus 30 past heel makkelijk in dus je hoeft niet te duwen. Ik vind hem wel fijn en lekker klein en strak zoals de camera zelf. Enige nadeel vind ik dat er geen plaats is voor extra SD-kaartje of battarij zoals hierboven wordt gezegd maar ondanks dat ben ik wel tevreden.

Hij is idd duur voor een klein tasje maar dat komt waarschijnelijk omdat hij van leer is en leer is duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit tasje heb ik gekocht bij Kamera Express in Capelle ad IJssel voor € 20,00 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
_Arnie_ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:15:
[...]

kan je beter op ebay rondneuzen, heb je een zo goed als identiek exemplaar (met canon als woord-logo ipv schildje) voor 15 euro inclusief verzending
Weet ik, maar ik had nog een tegoedbon van die zaak en dan is de keuze tussen 'nu' hebben en een week wachten makkelijk gemaakt ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
MENSEN, bij Mediamarkt hebben ze leuke hoesjes van Vanguard. De Borneo 5a is geschikt voor andere andere de ixus 30/40 etc...

Afbeeldingslocatie: http://www.thetwistergroup.com/store/image.php?imagefile=BORNEO-5A.JPG

Ik heb de zwarte versie, dies mooier _/-\o_ en dat domme plugje bovenaan moet je wegdenken, die hebben ze omhoog geduwd.. Verder zit er handige klitterband op de achterkant om em aan je riem te hangen

Deze kost maar €9, ziet er degelijk uit en is stukken beter tegen stoten en krassen dan de leathercase van canon zelf. Ook is hij waterresistant.

En er zit aan de voorkant ook een plek waar je je batterij en sdkaart in kwijt kan.

Al met al een verektte goede aankoop.

Ook hebben ze andere maten voor andere toestellen, type 5 is iets dieper en type 6/6a/7 etc...

[ Voor 24% gewijzigd door ToFast op 09-06-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hier nog een paar foto's in macro modus van mijn ixus 30, ik heb ze ook in het natuur foto topic gezet.

Afbeeldingslocatie: http://img51.echo.cx/img51/6691/img06124kz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/4834/img06383dm.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/6938/img06425fh.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/3286/img06036vt.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/8985/img06478kh.th.jpg

PS, dat ixus tasje wil ik eigenlijk ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zouden wat mensen wat nachtshot, met de ixus 30 kunnen plaatsen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:34:
Ik heb sinds kort de ixus 30 en ben wel verbaasd hoe mooie foto's eruit komen uit zo'n kleine camera :)

Ik heb tevens net met m'n ixus 30 foto's gemaakt van de verkorte handleiding, voor degene die willen weten waar alle knoppen voor zijn. (heb de nederlandse versie)

pagina 1
pagina 2
pagina 3
pagina 4
Bedankt voor deze handleiding, hij kwam goed van pas. Nu de uitgebreide nog. Alle suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Gisteren naar Tim & Neil Finn (ex-Crowded House, Split Enz) geweest in Brussel en ik heb wat plaatjes geschoten met m'n Canon IXUS 500. Omdat het bijzonder irri is voor een artiest is als je gaat lopen flitsen (van dichtbij) heb ik alle plaatjes geschoten op manual, ISO400, flash geblokkeerd. Ik was wel nieuwsgierig wat de IXUS ervan zou bakken. Als je een indruk wilt hebben moet je hier maar even kijken. De scherpte is natuurlijk minder maar ik ben vooral tevreden over de weergave van de kleuren. Ik heb niks geretoucheerd alleen wat geresized.

Ik heb m'n IXUS 500 nu zo'n 8 maanden en ik ben 'r toch wel erg blij mee. Ideaal point & shoot-ding en als je van tevoren even bedenkt wat voor fotoshoot je gaat maken, kun je toch een hoop dingen instellen voor een pocketcamera. Gaat overal mee naar toe, moet alleen toch 's een echt tasje kopen want ik doe het nog steeds met dat noppenfolieding 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Compunologist op 13-06-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hoor,
even door Neat Image heen halen en ze zijn super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb een probleem met mn ixus 430:
Sinds een tijdje draai ik server 2003 als OS, maar sinsdien kan mn camera niet meer connecten met mn pc. Als ik mn camera inplug, dan komt hij wel te staan onder imaging devices, bij device manager, maar ik kan er verder niets mee. Als ik bijvoorbeeld zoombrowser gebruik, dan krijg ik een error dat hij mijn camera niet kan vinden...het schermpje op de camera zelf wordt ook niet zwart, maar geeft gewoon de fotos weer.

Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Ben sinds een half uur de trotse bezitter van een canon ixus 40. Het is mijn eerste camera daarom deze vraag.is het normaal dat ik drie kleine zachtje tikjes hoor als de lens uit schuift of is dit een out of the box mankement.

hij doet het verder wel enzo...

gr

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:36:
Hmm ik heb een probleem met mn ixus 430:
Sinds een tijdje draai ik server 2003 als OS, maar sinsdien kan mn camera niet meer connecten met mn pc. Als ik mn camera inplug, dan komt hij wel te staan onder imaging devices, bij device manager, maar ik kan er verder niets mee. Als ik bijvoorbeeld zoombrowser gebruik, dan krijg ik een error dat hij mijn camera niet kan vinden...het schermpje op de camera zelf wordt ook niet zwart, maar geeft gewoon de fotos weer.

Iemand suggesties ?
Canon stelt vooralsnog geen drivers voor Windows 2003 beschikbaar. Je zult het dus moeten doen met een cardreader, of downgraden naar XP.

Zie http://www.petitiononline.com/canon2k3/petition.html en http://www.theinquirer.net/?article=24004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de link, maar das klote zeg :(
wat een onzin trouwens, ik zie voor andere canon producten wel gewoon server 2003 drivers staan
nu moet ik mn foto's van m'n ene pc naar de andere pc gaan brengen via mn ipod :/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 17:40
Sigmund_Freud schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:48:
Ben sinds een half uur de trotse bezitter van een canon ixus 40. Het is mijn eerste camera daarom deze vraag.is het normaal dat ik drie kleine zachtje tikjes hoor als de lens uit schuift of is dit een out of the box mankement.

hij doet het verder wel enzo...

gr
nou dat is volgens mij niet normaal hoor, ik hoor hier geen tikjes als de lens uitschuift..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ook als hij dichtgaat?
Het zou je lens kunnen zijn die stelt of zoiets.
Ik hoor wel een soort getik (2x), maar dat is al sinds het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Smirnoff schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:41:
Ook als hij dichtgaat?
Het zou je lens kunnen zijn die stelt of zoiets.
Ik hoor wel een soort getik (2x), maar dat is al sinds het begin
Ik hoor 2x kggrk(alias tik) bij aanzetten, en ook bij uitzetten. Dit geluid is erg zacht en hoor ik gelijk als ik de aan/uit knop loslaat. Verder hoor ik als ik aan de zoom schuif zit hetzelfde geluid maar dan 1x. Ik hoor het dan op het moment als ik de zoom schuif loslaat. Is hij dan aan het scherp stellen ofzo ?

Hoop dat iemand met hetzeflde toestel ff goed kan luisteren want mocht het echt een defect zijn, dan kan ik er nu nog mee terug

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Al die klikjes zijn gewoon normaal. Dat heeft idd te maken met het scherpstellen. moet je maar eens naar je lcd display kijken terwijl je dat doet, dan zal je het zien. Dus maak jullie maar geen zorgen lieve kindertjes het is allemaal goed ;) ;) ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik ook als Ixus 40 eigenaar kan dat beamen, nix aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Okay, dan zit het wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
FrankGuthrie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:54:
Zouden wat mensen wat nachtshot, met de ixus 30 kunnen plaatsen?
Ga er vanuit dat je full size wil :)
http://www.rappie.net/pics/IMG_2240.jpg (onweer van gisterenavond, kwam er na het onweer pas achter dat je m'n dakraam zag en een irritant touwtje voor de verduistering)

Heeft er trouwens iemand al een oplossing voor het verzetten van de sluitertijd onder de 1 sec. ? Ik zou graag handmatig lager gaan, maar dit laat de cam niet toe :(

[ Voor 19% gewijzigd door Rappie op 30-06-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ixus 40 is net bezorgd na een maand wachten bij een andere winkel besteld die hem zowaar binnen 3 dagen bij mij had afgeleverd, en nog goedkoper ook _/-\o_

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn belevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister een canon ixus 400 gekocht met een kapot beeldscherm wat ik wist maar daar door was hij ook wel weer goedkoop alleen nou zou ik graag willen weten of je zo'n ding kan laten maken en wat het kost ?
Weet dat het vrij prijzig is maar volgens mij heb ik er nog garantie op.
Maar weet niet of dat goed gaat zeg maar er zit een barst in ...
maar in de buurt van een knopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:51:
Heb gister een canon ixus 400 gekocht met een kapot beeldscherm wat ik wist maar daar door was hij ook wel weer goedkoop alleen nou zou ik graag willen weten of je zo'n ding kan laten maken en wat het kost ?
Weet dat het vrij prijzig is maar volgens mij heb ik er nog garantie op.
Maar weet niet of dat goed gaat zeg maar er zit een barst in ...
maar in de buurt van een knopje..
In geval van een barst in het scherm kun je garantie wel vergeten, omdat dit een gebruikersfout is (schermpjes barsten niet uit zichzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke daar heb je een punt idd :)
En wat kost het dan om er een nieuw in te laten maken weet iemand dat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien EUR 117,65 (zie http://mail2.etbass.nl/crp/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dus niet zo heel veel zin om hem te laten fixen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Heeft iemand een filmpje gemaakt met de Ixus 40 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Ik heb sinds kort een ixus 500, maar heb even een vraagje. Ik kan nergens in de EXIF data het ISO level terugvinden. Mijn JPG's hebben geen ISO of ISOSpeedRatings entry.
Iemand enig idee waar dat aan ligt en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ecco op 12-07-2005 19:40 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik ga vanavond weer op pad met een vriend een beetje simpele foto's maken,
vooral van lampjes.

Ik vraag me nu wel af hoe ik de sluitertijd kan vergroten van me IXUS 30.
Ik kan het maar niet vinden, zelfs na veel zoeken. Het hoogste waar ik voorlopig
om ben gekomen is 1 sec. De handleiding is duits, en mijn duits is heel zwak.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
AarsRuB schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:58:
Ik ga vanavond weer op pad met een vriend een beetje simpele foto's maken,
vooral van lampjes.

Ik vraag me nu wel af hoe ik de sluitertijd kan vergroten van me IXUS 30.
Ik kan het maar niet vinden, zelfs na veel zoeken. Het hoogste waar ik voorlopig
om ben gekomen is 1 sec. De handleiding is duits, en mijn duits is heel zwak.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik weet niet hoe het bij de ixus 30 is maar bij mijn ixus 430 kan je de sluitertijd instellen door eerst de camera in nachtmodus te zetten (onder de ' menu' knop) en dan door op de ' func' knop te drukken en naar de +/-0 fuchtie (dat is om het tegenlicht in te stellen) te gaan daar op set te drukken en dan veranderd het instellen van het tegen licht in de tijd dat je de sluiter op of dicht laat staan. Min 1 sec, max 15sec.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39
Het is gelukt, heb engelse handleiding gevonden.
Had niet goed gezocht.
Bij deze lukt het ook door de functie op handmatig te zetten,
dan naar het menu en lange Sluitertijd in te stellen, en daarna
via func de sluitertijd verhogen :)

Toch bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Ecco schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:39:
Ik heb sinds kort een ixus 500, maar heb even een vraagje. Ik kan nergens in de EXIF data het ISO level terugvinden. Mijn JPG's hebben geen ISO of ISOSpeedRatings entry.
Iemand enig idee waar dat aan ligt en wat ik er aan kan doen?
Ik heb het inmiddels zelf al gevonden. Voor degenen die het interesseert: Canon zet allerlei informatie in niet-standaard plekken in de EXIF data. Zo kan de ISO waarde niet gevonden worden in EXIF.ISOSpeedRatings maar op verkapte wijze in MAKERNOTE.ModeArray[16], met als waarden:
code:
1
2
3
4
5
6
If zero, use ISOSpeedRatings EXIF tag instead
15: auto
16: 50
17: 100
18: 200
19: 400

Fijn als mensen zich aan standaarden houden :P
Anyway, de zo'n beetje complete specificatie van EXIF data bij Canon Powershot camera's is hier te vinden.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Ecco schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:07:
[...]

Ik heb het inmiddels zelf al gevonden. Voor degenen die het interesseert: Canon zet allerlei informatie in niet-standaard plekken in de EXIF data. Zo kan de ISO waarde niet gevonden worden in EXIF.ISOSpeedRatings maar op verkapte wijze in MAKERNOTE[16], met als waarden:
code:
1
2
3
4
5
6
If zero, use ISOSpeedRatings EXIF tag instead
15: auto
16: 50
17: 100
18: 200
19: 400

Fijn als mensen zich aan standaarden houden :P
Anyway, de zo'n beetje complete specificatie van EXIF data bij Canon Powershot camera's is hier te vinden.
Hmm, ik heb ook een IXUS500 en met XnView (en trouwens ook met Canon's ZoomBrowser EX) kun je bij properties=>EXIF direct je ISO waarde aflezen. Nou vraag ik me weer af hoe jij die MAKERNOTE zichtbaar krijgt? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Compunologist op 18-07-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Compunologist schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:37:
[...]

Hmm, ik heb ook een IXUS500 en met XnView (en trouwens ook met Canon's ZoomBrowser EX) kun je bij properties=>EXIF direct je ISO waarde aflezen. Nou vraag ik me weer af hoe jij die MAKERNOTE zichtbaar krijgt? :?
Die programma's zullen de gegevens uit de MakerNote wel gewoon automatisch gebruiken als de 'normale' tags ontbreken. Ik moet het zelf doen omdat ik alles letterlijk uitlees in een php script.

Zit ik trouwens wel weer met het nadeel dat als de ISO niet handmatig is ingesteld, ik dus gewoon 'auto' te zien krijg in plaats van wat het ding er zelf van gemaakt heeft. Is daar nog een oplossing voor? Misschien dat ik ergens de totale belichting kan vinden en het dan zelf kan uitrekenen ofzo...
Nee dus die staat er niet tussen

[ Voor 31% gewijzigd door Ecco op 18-07-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zit te twijfelen om een ixus 40 te kopen.

Hoe groot is de kans dat er een opvolger van de ixus 30 of 40 komt?
Zou liever een ixus 30 voor 170 kopen ofzo, maar deze wordt vrijwel nergens meer aangeboden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
PnD schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:34:
Ik zit te twijfelen om een ixus 40 te kopen.

Hoe groot is de kans dat er een opvolger van de ixus 30 of 40 komt?
Zou liever een ixus 30 voor 170 kopen ofzo, maar deze wordt vrijwel nergens meer aangeboden..
Die is eral, de ixus50 :P
Probeer anders 2ehands een ixus30 te krijgen. Echt het verschil is alleen 3.2mp en 4.0mp.
De ixus40 is voor de rest precies hetzelfde en heeft dus ook wat meer last van ruis. 3.2 is ruimvoldoende voor de meeste mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ja inderdaad, dat vind ik dus ook dat 3mp genoeg is, maar de 30 wordt nergens nieuw aangeboden en 2de hands kijk ik al maanden naar.
Op marktplaats geven die domme figuren alleen veelteveel! Gewoon tegen de 200 euro meestal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Laatst online: 07-09 14:41
Ik heb de ixus 30 paar maanden geleden op cameranu.nl gekocht. Daar wordt hij aangeboden voor 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ja dat is dus een belachelijke prijs aangezien een 40, 270 euro kost..Zo is het overal waar de 30 aangeboden wordt, veel te hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

PnD schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:42:
Ja inderdaad, dat vind ik dus ook dat 3mp genoeg is, maar de 30 wordt nergens nieuw aangeboden en 2de hands kijk ik al maanden naar.
Op marktplaats geven die domme figuren alleen veelteveel! Gewoon tegen de 200 euro meestal :S
pricewatch: Canon Digital Ixus 30 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)

Ik heb 'm 3 weken geleden nog bij Norrod gekocht, ik was inclusief verzendkosten zo'n 217 euro kwijt.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Bij de nog enigzins gunstige prijzen vd ixus 30 tov de ixus 40 staat hij niet meer op de site.
Progress Automatisering Hengelo € 206,- € 8,33 7556 BN 22-07
Norrod € 207,50 € 9,- 9711 GP 23-06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al ruim een jaar een ixus 500 en tot nu toe beviel hij perfect. Hij is alleen ineens gestopt met automatisch scherpstellen. Waardoo je alleen nog maar blurry foto's kan maken. Herkent iemand dit? Is er een simpele fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Bij de Ixus 40 staat:
SD/MMC Card

Is dit getest dat ie ook MMC aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2004 @ 00:04:
[...]

Ik heb hem inderdaad besteld. Helaas is er tijdens mijn vakantie een mailtje binnengekomen van de winkel waar ik hem besteld had, dat de lens niet meer leverbaar is via hun(FotoVideoStore.nl). Ik ga hem van de week dus nog even bestellen bij een andere winkel :)
Hey Neosand, heb je die lens uiteindelijk ooit nog besteld? Ik zat zelf aan deze te denken voor mijn Ixus V, mocht ie weer beschikbaar zijn.

edit: ah, hier is ie wel beschikbaar en goedkoper! Anyway, als iemand er ervaring mee heeft, ik ben zeer benieuwd!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

PnD schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:48:
Bij de nog enigzins gunstige prijzen vd ixus 30 tov de ixus 40 staat hij niet meer op de site.
Progress Automatisering Hengelo € 206,- € 8,33 7556 BN 22-07
Norrod € 207,50 € 9,- 9711 GP 23-06
Ga met de prijs van Progress naar de BCC en je krijgt hem voor de prijs van die van Progress. Tenminste, ik wel, toen nog wel 240 euro, maar ja.... :)

Bij de Mediamarkt weigerden ze dat te doen.

De Ixus 30 is een prima camera voor de huis, tuin en keuken fotograaf. Vriend van mij heeft de 40, maar op gewoon formaat en full screen op beeldscherm is er eigenlijk weinig/geen verschil waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Bij de Ixus 40 staat:
SD/MMC Card

Is dit getest dat ie ook MMC aankan?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste