Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 15.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
onnodige post

[ Voor 99% gewijzigd door Mizitras op 01-02-2005 15:22 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met die 'filmbuffer' bij de ixus 40?
Ik heb begrepen dat het ook weer afhankelijk is van de snelheid van de geheugenkaart (klopt dit wel?). Dus maakt het verschil of je 'SD ultra' hebt of 'SD gewoon' voor het 'onbeperkt' opnemen van een filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:22:
Hoe zit het eigenlijk met die 'filmbuffer' bij de ixus 40?
Ik heb begrepen dat het ook weer afhankelijk is van de snelheid van de geheugenkaart (klopt dit wel?). Dus maakt het verschil of je 'SD ultra' hebt of 'SD gewoon' voor het 'onbeperkt' opnemen van een filmpje?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Welke ixus is nu qua prestaties de beste ? Ixus 500 ?

*sorry lama ... beetje opendeur vraag dit*

[ Voor 31% gewijzigd door Bertuss op 24-01-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwalitatief wel ja, ik vind de Ixus40 bijvoorbeel nogal wat ruis leveren, maar de voordelen van deze nieuwe ixus-en zijn zo groot dat ik die extra ruis graag op de koop toe neem (snelheid, compactheid, scherm, SD kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:27:
Welke ixus is nu qua prestaties de beste ? Ixus 500 ?

*sorry lama ... beetje opendeur vraag dit*
De besten zijn de 400 en de 430, meest optimale verhouding tussen resolutie en CCD grootte, zoals bij veel andere camera's is aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
blabla

[ Voor 112% gewijzigd door Mizitras op 01-02-2005 15:26 . Reden: dubbel post eigenlijk ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minimale shutter is 1/1500 en de maximal idd 15 seconde. Nee die kun je niet verhogen.

Ik vraag me wel af waar je die adapter op wilt schroeven. Er zit helemaal geen schroefring op de camera om die adapter erop te schroeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kom op mensen, minder blabla, meer foto's! :)

Vanmiddag geschoten: Met recht een lucky shot (zie de schaduwen op het ijs ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/ixus/IMG_1748_575.jpg

En een seconde later:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/ixus/IMG_1750_575.jpg

M'n Ixus had het lastig met die eenden, ze hadden nogal haast :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:10:
Ik vraag me wel af waar je die adapter op wilt schroeven. Er zit helemaal geen schroefring op de camera om die adapter erop te schroeven :?
Op het schroefgat voor je statief. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Remy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:56:
Kom op mensen, minder blabla, meer foto's! :)
Vooruut dan maar ;)

Afgelopen zondag kon ik mijn nieuwe camera (IXUS 430) eindelijk eens echt goed testen. Ik ben even lekker met mijn vriendin uit wezen waaien in Aamsveen, een natuurgebied bij Enschede, deels in Nederland, deels in Duitsland. Daar hebben we dus een aantal foto's gemaakt, sommige vrij goed gelukt, sommige wat minder, maar wel allemaal klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://foto.r-o-y.nl/tweakers/Aamsveen-1-Web.jpg
Over de kwaliteit van deze foto ben ik zelf behoorlijk tevreden, ik vind hem vrij scherp op de voorgrond, en ook komen de kleuren vrij natuurlijk op mij over.

Afbeeldingslocatie: http://foto.r-o-y.nl/tweakers/Aamsveen-2-Web.jpg
Een omgevallen boom. Ook deze foto vind ik behoorlijk waarheidsgetrouw, vooral omdat het natte karakter van Aamsveen hier vrij duidelijk naar voren komt (Aamsveen is eigenlijk een soort moeras).

Afbeeldingslocatie: http://foto.r-o-y.nl/tweakers/Aamsveen-3-Web.jpg
Bij deze foto zie je de regendruppels mooi in de plas terecht komen, wederom een mooie foto, vind ik.

Uiteraard zaten er ook wel wat mindere foto's bij. Zo zijn uitzichtfoto's niet bijster scherp, maar dat kan ook komen doordat ik hem op het landschap standje had moeten zetten, automatisch ging dat blijkbaar niet heel erg goed.

Overigens heb ik de camera net een week, dus mocht je de foto's waardeloos vinden, wees dan aub niet te hard ;).

BTW: ik heb een mooi tasje (Samsonite Trekking), een CF kaartje van Kingston (256 MB) en een extra accu (Hama) besteld via bol.com.

Ik weet dat het niet echt de bedoeling is om hier winkels neer te plempen, maar aangezien deze (volgens mij) niet in de pricewatch te vinden zijn bij Bol.com, en ik daar de hele set voor zo'n € 65,- besteld heb, vond ik toch dat ik het jullie niet kon onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies de volgende keer een iets lager standpunt, dat zal een hoop verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 10:27
De IXUS serie kan Compact Flash type I aan. Het heeft geen zin om type II te gaan kopen, daar gaat het niks sneller door.
Type II werkt wel in de IXUS, dus je kunt het wel gebruiken.
Ik heb zelf een Ixus 40.... Die werkt met SD. Weet iemand wat voor type SD geheugenkaart deze Ixus 40 aankan? Heb ik er voordeel bij als ik een type 2 neem ipv type 1 in dit apparaat dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavaterrorr schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:32:
[...]

Ik heb zelf een Ixus 40.... Die werkt met SD. Weet iemand wat voor type SD geheugenkaart deze Ixus 40 aankan? Heb ik er voordeel bij als ik een type 2 neem ipv type 1 in dit apparaat dus?
Er bestaat maar 1 soort SD kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavaterrorr schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:32:
[...]

Van SanDisk heb je de gewone SD-kaart en een (veel) snellere versie de Ultra II.
Ik heb ze allebei (256MB) en die Ultra II is ook daadwerkelijk een stuk sneller. Om te fotograferen is die snelheid gewoon handig maar voor filmpjes is die Ultra II onmisbaar.
Met de gewone SD kom ik niet verder dan 20 tot 30 seconden film (640x480x30fps); met de Ultra kun je filmen totdat ie vol is. 8)
Nog niet bepaald speelfilmlengte want op 256MB kun je 2'07'' film kwijt in 640x480x30fps.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
"Ixus 40 heeft meer ruis dan de 430."
"Kleiner CCD, ->meer ruis"
...
En er zijn maar geen vergelijkende foto's van te vinden :(

Iemand een idee of MediaMarkt toelaat om een toestel onder waarborg ofzo een paar dagen te testen ???

[ Voor 65% gewijzigd door Mizitras op 01-02-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ZieMaar! schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:01:
Ik ben even lekker met mijn vriendin uit wezen waaien in Aamsveen, een natuurgebied bij Enschede, deels in Nederland, deels in Duitsland.
Mooi gebied, ben er ook al tig keer geweest :)

Het Buurserveen is ook een aanrader, net als het gebied ten noorden van de UT.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:08:
[...]

Van SanDisk heb je de gewone SD-kaart en een (veel) snellere versie de Ultra II.
Ik heb ze allebei (256MB) en die Ultra II is ook daadwerkelijk een stuk sneller. Om te fotograferen is die snelheid gewoon handig maar voor filmpjes is die Ultra II onmisbaar.
Met de gewone SD kom ik niet verder dan 20 tot 30 seconden film (640x480x30fps); met de Ultra kun je filmen totdat ie vol is. 8)
Nog niet bepaald speelfilmlengte want op 256MB kun je 2'07'' film kwijt in 640x480x30fps.
Er is nu ook SanDisk Extreme III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavaterrorr
  • Laatst online: 04-02 10:27
Er is nu ook SanDisk Extreme III
Ja, die heb ik ook gezien! Echt bizar snel (20 Mb/s schrijven), en maar een klein beetje duurder dan de Ultra II. :*) Maar of je dit verschil nog merkt bij de Ixus 40.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die niet in 512MB beschikbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag om 11.30 bij camerahuis een Ixus 30 besteld ... dinsdag werd ie al bezorgd _/-\o_ .

Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen ...het is mijn eerste digicam (prive) nadeel is de duitse beschrijving die erbij zit ... zijn nog een paar icoontjes die ik niet snap .. maar dat komt wel goed.

Mooi ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:09:
Maandag om 11.30 bij camerahuis een Ixus 30 besteld ... dinsdag werd ie al bezorgd _/-\o_ .

Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen ...het is mijn eerste digicam (prive) nadeel is de duitse beschrijving die erbij zit ... zijn nog een paar icoontjes die ik niet snap .. maar dat komt wel goed.

Mooi ding :9
ik ga mijn Ixus 30 deze week ophalen in Duitsland, die Duitse handleiding vind ik niet erg, maar de teksten van de knopjes en de menuutjes op het tft schermpje zijn toch wel in het Engels of Nederlands hoop ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:22:
[...]

ik ga mijn Ixus 30 deze week ophalen in Duitsland, die Duitse handleiding vind ik niet erg, maar de teksten van de knopjes en de menuutjes op het tft schermpje zijn toch wel in het Engels of Nederlands hoop ik ?
ja meerdere talen mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Iemand ervaring met Ixus 40 en een Sandisk SD kaart? Kan je met de gewone versie ook de hele kaart volledig vol filmen? Of moet je persee een Ultra II kaart hebben? Ik lees hier verschillende berichten over. Iemand op Kieskeurig.nl schreef dat de normele SD kaart van Sandisk al snel genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:45:
AiAF uit: Ook bij de Ixus 40 gebruikers?
Bij mij staat de AiAF ook uit na een aantal mislukte foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:08:
[...]

Ik heb een gewone standaard SD kaart (1GB) van Sandisk, en met deze kaart kan ik ook filmen tot de kaart vol is. ongeveer 8 min. Je hebt dus niet per se een snelle Ultra-II nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
The Stimp! schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:36:
[...]

Ik heb een gewone standaard SD kaart (1GB) van Sandisk, en met deze kaart kan ik ook filmen tot de kaart vol is. ongeveer 8 min. Je hebt dus niet per se een snelle Ultra-II nodig.
Precies dat bedoel ik nou, de ene kan het wel de andere niet. Misschien dat de 1 Gig versie een sneller write heeft dan toch al weer zo'n verouderd 256mb model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt zolang voordat je de foto's naar je PC hebt overgeheveld, dus dan is een snelle kaart wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week een Ixus30 bestellen, en ik wou er eerst een Sandisk Ultra2 kaartje bij (512mb) maar deze shop heeft geen Sandisk in het aanbod. Nu hebben ze wel Twinmos Ultra-X SD kaartjes, die toch ook best snel zijn (6mb/sec lezen, 4.8mb/sec schrijven), zou dit snel genoeg zijn om ten volle van de burst-mogelijkheden en de film-mogelijkheden van de Ixus30 te genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Vorige jaar heb ik een Ixus IIs van m'n vriendin gekregen :> We zijn daarna (in september) twee weken op vakantie geweest naar Costa Rica. Het was toen regenseizoen met een luchtvochtigheid van 90% of hoger. Op zich niks aan de hand, maar een paar maanden later zag m'n vriendin dat er zich roestplekken hadden gevormd op de behuizing. Boven, onder zijkant, voorkant, achterkant, zo'n beetje overal dus :) Ze is teruggeweest naar de zaak waar ze 'm heeft gekocht en het valt mooi onder de garantie :Y)

Het moraal van het verhaal: de IXUS IIs heeft ook roesteigenschappen indien blootgesteld aan zeer vochtige en zoute lucht :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Zijn er mensen die het lukt om mooie scherpte-diepte foto's te maken met de IXUS?
Ik heb volgens mij alle instellingen geprobeerd en het is me niet gelukt. Ik zou graag bijvoorbeeld een portretfoto maken waarbij het onderwerp scherp is en verder alles wazig. Moet ik een udurdere cam gaan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Beekforel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:12:
Zijn er mensen die het lukt om mooie scherpte-diepte foto's te maken met de IXUS?
Ik heb volgens mij alle instellingen geprobeerd en het is me niet gelukt. Ik zou graag bijvoorbeeld een portretfoto maken waarbij het onderwerp scherp is en verder alles wazig. Moet ik een udurdere cam gaan aanschaffen?
Of met behulp van photo-editing programma's dit gewenste effect toepassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kneep schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:51:
[...]

Of met behulp van photo-editing programma's dit gewenste effect toepassen...
Dat gaan echt niet met zo'n cam, de ccd is erg klein en zit heel dicht op de lens, vandaar dat er ook zulke kleine lenzen gebruikt kunnen worden, effect is dat je heel veel dieptescherpte krijgt, kun je kunstmatig wegkrijgen met fotoshop en anders heb je een DSLR nodig, en zelfs daar is het nog best lastig maar een stuk beter dan met zo'n cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:12:
Gaat niet omdat er geen mogelijkheid is om het diafragma vol open te zetten, het effect daarvan zou ook zeer beperkt zijn, maar meer dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:22:
[...]

Dode sub-pixel(s), volgens mij is iig zoiets niet voldoende om hem om te ruilen.
nope geen deadpix maar een hotpix, Geloof me ik ben inmiddels HOT pixel expert.
Advies, niet laten zitten, ga naar ETB in roosendaal en daar clonen ze hem onder garantie er uit!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:46:
[...]

Gaat niet omdat er geen mogelijkheid is om het diafragma vol open te zetten, het effect daarvan zou ook zeer beperkt zijn, maar meer dan niets.
kan inderdaad niet, maar niet daardoor:
diafragma kan wel vol open, bij 7.4mm is diafragma 2.8. Punt zit hem niet daar punt zit dat er een 7.4mm lens gebruikt wordt en een heel klein ccdtje dicht bij de lens. dus krijg je ZELFS bij diafragma 2.8 een heel veel scherptediepte.
Deze 7.4 lens heeft een equivalent van 38mm (vegeleken met een 35mm cam) dwz dat de vergrotingsfactor 38/7.4 = ongeveer 5x is, je kunt dan zo DOF doorrekenen en zien dat er echt heel veel dieptescherpte zit zelfs met diafragma 2.8.

Overigens is de IXUS een supercam, ik heb zelf IXUS500 en ook een 300d, natuurlijk kan de 300d veel meer, maar het is werkelijk ongelofelijk wat je nog uit zo'n IXUS kan krijgen, dus dit is voor mij een perfecte 2e cam voor het losse werk.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:51 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:44:
[...]

kan inderdaad niet, maar niet daardoor:
diafragma kan wel vol open, bij 7.4mm is diafragma 2.8. Punt zit hem niet daar punt zit dat er een 7.4mm lens gebruikt wordt en een heel klein ccdtje dicht bij de lens. dus krijg je ZELFS bij diafragma 2.8 een heel veel scherptediepte.
Deze 7.4 lens heeft een equivalent van 38mm (vegeleken met een 35mm cam) dwz dat de vergrotingsfactor 38/7.4 = ongeveer 5x is, je kunt dan zo DOF doorrekenen en zien dat er echt heel veel dieptescherpte zit zelfs met diafragma 2.8.

Overigens is de IXUS een supercam, ik heb zelf IXUS500 en ook een 300d, natuurlijk kan de 300d veel meer, maar het is werkelijk ongelofelijk wat je nog uit zo'n IXUS kan krijgen, dus dit is voor mij een perfecte 2e cam voor het losse werk.
Zou je eens wat voorbeelden kunnen laten zien die je met de IXUS gemaakt hebt? Ik schiet "gewone" foto's regelmatig op manual en dan de macro stand aan, dan krijg ik wel iets, maar nog lang niet het gewenste effect.

[ Voor 21% gewijzigd door Beekforel op 17-02-2005 00:53 ]

Verwijderd

Beekforel schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:53:
[...]

Zou je eens wat voorbeelden kunnen laten zien die je met de IXUS gemaakt hebt? Ik schiet "gewone" foto's regelmatig op manual en dan de macro stand aan, dan krijg ik wel iets, maar nog lang niet het gewenste effect.
Let even op: scherptediepte betekent: veel scherpte op alle diepten, normaal als je een portet oid wilt schieten wil je juist weinig scherptediepte, dus wat doe je je zet je diafragma vol open, bv naar 2.8, ofwel de portret stand of marco stand oid op een compact cam

ik betoog juist dat ondanks dit grote diafragma er toch veel scherptediepte zit in foto's, ivm met de redenen die ik uitleg, dus het gaat technisch gewoon niet echt lekker met een compact, wel met een DSLR.
er is wel een methode om meer scherptediepte te simuleren achteraf met photoshop
http://www.creativemac.co...ul/tutorials/dofpshop.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 15:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:04:
[...]

Leter is wel een methode om meer scherptediepte te simuleren achteraf met photoshop
http://www.creativemac.co...ul/tutorials/dofpshop.htm
Nu verstrik je je in het betoog: je bedoelt om minder scherptediepte te simuleren...........

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:12:
[...]

Nu verstrik je je in het betoog: je bedoelt om minder scherptediepte te simuleren...........
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( inderdaad, you got me !!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Moeten deze straks ook bij de openingpost toegevoegd worden ?

DE IXUS 50

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?486089+s(350!x243!)
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?486083+s(350!x229!)

En de IXUS 700

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?486091+s(350!x243!)
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?486090+s(350!x237!)

bron: http://www.nu.nl/news/486...euwe_IXUS_camera%27s.html
http://www.dpreview.com/articles/pma2005/Canon/

[ Voor 63% gewijzigd door Kneep op 22-02-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Ixus 40 binnen gekregen...

Zit er me *** toch een dode (rode) pixel op het LCD :(

Terugsturen via pixmania.nl moet naar frankrijk op eigen kosten :(

Iemand tips? Kan ik het ook afhandelen met bv Canon nl.? En hoelang gaat dit duren?

Is het trouwens normaal zo'n dode pixel op mn lcd?

Voor de rest: leuk speelgoed die ixus 40... zat alleen een franse hadleiding bij haha, staat niet ergens een nederlandse online?

greetz Hummel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hey mensen,

Ik ben toch elke keer weer verbaasd over de ultieme nightshot functie vd Ixussen (430 in mijn geval)
Deze foto maakte ik een half uurtje geleden, toen was het net zo donker als nu :P
De enige lichtbron was een straatlamtaarn die om de hoek van mijn huis staat. De rest vd verlichting komt door de stadsverlichting die de lucht verlicht :D
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/sneeuw.jpg
Nog een handige tip: normaal krijg je altijd een vrij oranje gloed over zo'n nighshot foto (door die oranje stadsverlichting). Als je nu eerst handmatige witbalans instelt en je stelt hem in op de lucht krijg je een meer natuurlijke foto qua kleur.

[ Voor 1% gewijzigd door Menesis op 03-03-2005 14:08 . Reden: typen is moeilijk... ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightshot functie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Op mijn IXUS 400 zit geen nightshot functie... Vertel eens wat voor instellingen je had?

@ sanderhummel: heb je inmiddels al gebeld met Canon Support, zoals ik zei in dat andere topic? Probeer dat eerst eens. Een nederlandse handleiding is niet online beschikbaar volgens mij, helaas. Misschien heb je wat aan de handleiding van de 400. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sanderhummel: of bel pixmania gewoon ff op. Je kunt hem overigens altijd nog terugsturen omdat je niet tevreden bent over het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Beekforel schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:16:
Op mijn IXUS 400 zit geen nightshot functie... Vertel eens wat voor instellingen je had?
naja, nightshot... zo noemt men het wel eens in reviews :P het is gewoon een lange sluitertijd

zo krijg je het:
camera op manual stand
druk op func, je komt in het belichtings menuutje met -2 ...+2 etc
druk op 'set' en de Ixus swicht naar een andere stand. Nu kun je de sluitertijd verieren tussen de 1 en 15 seconden!

Als je dat maantje niet ziet staan moet je even in het echte menu duiken, om daar onderin de 'long shutter' functie aan te zetten.

misschien verbaas je je erover waarom hij 30 seconden erover doet als je 15 seconden kiest. De ixus maakt dan nl. twee foto's. één echte en één met de sluiter DICHT, zodat er alleen ruis te zien zou zijn. MBV die tweede foto kan hij dan veel ruis uit de eerste foto halen. en dat werkt heel goed! :*)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

staat dit ueberhaupt in de manual? is me niet opgevallen nml, en de ixus 500 heeft het idd ook :D 'k ga't meteen proberen vanavond.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ow en nog een tip: zet hem op een statief en gebruik een timer, zodat hij absoluut stil staat :P, dan krijg je het scherpste beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 03-03-2005 14:07 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:16:

@ sanderhummel: heb je inmiddels al gebeld met Canon Support, zoals ik zei in dat andere topic? Probeer dat eerst eens. Een nederlandse handleiding is niet online beschikbaar volgens mij, helaas. Misschien heb je wat aan de handleiding van de 400. :?
Doe ik morgen of volgende week ff... mn bmw is vandaag door iemand anders total-loss gereden :'(

Heb ff wat andere dingen aan mn kop, maar volgende week ga ik erachter aan!

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me mompelt iets over achterwielaandrijving...

Sorry m8. Succes met het uitzoeken van een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ergens gelezen (hier en nog ergens) dat Canon een max van 0,01% kapotte pixels toelaat op het LCD. 0,01% is 1 op de 10.000. Het LCD van een Ixus 40 heeft 118.000 pixels, dus voordat je garantie krijgt moeten er minimaal 11,8 dus 12 pixels kapot zijn, toch? :(

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:07:
/me mompelt iets over achterwielaandrijving...

Sorry m8. Succes met het uitzoeken van een nieuwe...
Niets achterwielaandrijving, een oud vrouwtje van 68 reed me vol erin terwijl ik op een voorrangsweg zat en zij kwam van links :(

Ze reed ook nog in een Kia :r zegt genoeg denk ik toch zo....

Maar komt wel goed, dit is waarschijnlijk niet echt het topic om het daarover te hebben he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:48:
Vandaag de Ixus 40 binnen gekregen...

Zit er me *** toch een dode (rode) pixel op het LCD :(

Terugsturen via pixmania.nl moet naar frankrijk op eigen kosten :(

Iemand tips? Kan ik het ook afhandelen met bv Canon nl.? En hoelang gaat dit duren?

Is het trouwens normaal zo'n dode pixel op mn lcd?

Voor de rest: leuk speelgoed die ixus 40... zat alleen een franse hadleiding bij haha, staat niet ergens een nederlandse online?

greetz Hummel
terug dat ding, daar ga je je aan blijven ergeren. europese cams (derde digit van serialnr moet een 3 zijn dacht ik zo uit mijn hoofd) kunnen gewoon naar ETBASS (service bedrijf van Canon)

trouwens dat 0.01% verhaal klopt natuurlijk niet, als klant heb je daar niets mee te maken, het ding doet gewoon niet wat het moet doen, en is het dus garantie, of ben jij soms een overeenkomst met pixmania aangegaan dat je 1 kapotte pixel accepteert >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k zocht al een tijdje een zakje voor een ixus 40, zag ik een langvergeten hoesje van een remote control liggen, snel koordje aan vastgemaakt, resultaat:

http://www.pixagogo.com/4117865412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan sepultur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 01:37:
[...]

terug dat ding, daar ga je je aan blijven ergeren. europese cams (derde digit van serialnr moet een 3 zijn dacht ik zo uit mijn hoofd) kunnen gewoon naar ETBASS (service bedrijf van Canon)

trouwens dat 0.01% verhaal klopt natuurlijk niet, als klant heb je daar niets mee te maken, het ding doet gewoon niet wat het moet doen, en is het dus garantie, of ben jij soms een overeenkomst met pixmania aangegaan dat je 1 kapotte pixel accepteert >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)
Hey, thanks man! Mooie site hebben ze en ook een mooi systeem. En ik hoef me pakketje niet naar frankrijk te sturen.

Alleen een vraagje. Ik heb 2 jaar garantie via pixmania.nl. Wil dit zeggen dat ETBASS mij die dode pixel helemaal gratis repareert (valt immers onder de garantie) en ik hoef alleen de kosten van het versturen van het pakketje te betalen. Of hanteren ze die prijzen wat ik op de site zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de Ixus (40) bezitters:

Vinden jullie deze camera niet HEEL erg compact? Ik bedoel: ik heb laatst de Ixus 40 en de A520 in de handen gehad, en ik vond de Ixus wel errug klein. Daarom twijfel ik nog steeds tussen deze 2. Bovendien kwam in de review op dpreview.com naar voren dat hoewel de Ixus 40 een goede camara is er nog wel eens van die paarse randen op foto's zichtbaar waren, erg jammer.

Maargoed, beide camera's zijn iig beter dan mijn huidige A40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
@Neutron: ik heb de Ixus 40 en heb geen kleine handen. Het is eigenlijk net als een mobiele telefoon, in het begin nog even wennen aan die kleine toetsjes, maar na een tijdje gaat het prima! Wel even opletten dat je vinger niet voor de flitser/lens zit. Als je dat eenmaal doorhebt (veel oefenen/spelen) dan kun je veel plezier hebben aan dit toestel. Ligt er ook aan waar je hem voor gebruikt natuurlijk... als je meer handmatig in wilt stellen zou ik voor de 520 gaan.
Die paarse randen had ik ook op m'n A85, das volgens mij een probleempje van Canon. Ik denk dat de 520 daar ook wel last van heeft, maar weet dat niet zeker.
Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Ixus, heb hem altijd bij me, itt de A85 die altijd thuis lag, (daardoor is ie ook gejat :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@loenen
Bedankt voor de reactie. Ik wist niet dat die paarse randjes golden voor alle Canon camera's, ik dacht alleen voor de Ixus serie. :?

Ik heb er iig geen last van met mijn huidige camera, de A40. Ik ben echter geen prof dus misschien is het mij gewoon niet opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Die nieuwe IXUS 700 en 50 hebben nu ook USB2.0.

Specs van de IXUS 700:
http://web.canon.jp/Imaging/ixus700/spe-e.html

Sample images zijn errug vet! Zie bijv. deze:
http://web.canon.jp/Imaging/ixus700/spl/sam2.html

Specs van de IXUS 50:
http://web.canon.jp/Imaging/ixus50/spe-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Zolang ze nog niet in Europa verkrijgbaar zijn zie ik ook nog niet de noodzaak om ze toe te voegen aan de startpost, eensch?
Wel weer twee mooie cams in de serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik denk er hard over om een Ixus 40 aan te schaffen, nu zag ik dat de bol aanbieding afgelopen is en het dus 40 euro scheelt als ik hem in duitsland bestel.

Is dit de moeite waard ivm eventuele service afhandeling etc ?
zo ja, zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loenen schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:33:
.
Die paarse randen had ik ook op m'n A85, das volgens mij een probleempje van Canon. Ik denk dat de 520 daar ook wel last van heeft, maar weet dat niet zeker.
:().
De meeste compacte digitalen met kleine sensor (versterkt het effect) hebben er last van onder bepaalde omstandigheden , geen specifiek Canon probleem (Canon wordt veel verkocht en gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb vorige week een ixus40 besteld bij bol.com. Hij is nog niet binnen, maar ik verwacht em eigenlijk wel vandaag. Eindelijk ook een leuk cameraatje en vast 10x beter dan mijn no-name trust clone die ik nu heb ;)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:50:
[...]

De meeste compacte digitalen met kleine sensor (versterkt het effect) hebben er last van onder bepaalde omstandigheden , geen specifiek Canon probleem (Canon wordt veel verkocht en gebruikt)
hmm, en het is dus ook niet zo dat deze problemen verholpen worden dmv een firmware update? Ik krijg zelf de indruk van niet nl. Jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:31:
[...]

hmm, en het is dus ook niet zo dat deze problemen verholpen worden dmv een firmware update? Ik krijg zelf de indruk van niet nl. Jammer :'(
Het zou misschien wel kunnen (hoewel het primair een optisch verschijnsel is) maar Canon zal daar niet echt veel moeite voor doen zolang die dingen goed verkocht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:48:
[...]

Het zou misschien wel kunnen (hoewel het primair een optisch verschijnsel is) maar Canon zal daar niet echt veel moeite voor doen zolang die dingen goed verkocht worden
Het verschijnsel komt toch door lichtbreking? Elke kleur heeft een iets andere brekingsindex en met zulke kleine lensjes zie je dat dan sneller. Het gebeurd overigens alleen bij situaties met grote contrasten. Bijvoorbeeld als luxaflex fotografeert waar een streepje (fel!) licht doorheen valt.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:56:
[...]

Het verschijnsel komt toch door lichtbreking? Elke kleur heeft een iets andere brekingsindex en met zulke kleine lensjes zie je dat dan sneller. Het gebeurd overigens alleen bij situaties met grote contrasten. Bijvoorbeeld als luxaflex fotografeert waar een streepje (fel!) licht doorheen valt.
Beweer ik iets anders?
Bij digitalen wordt het versterkt door een verschijnsel dat "blooming"genoemd wordt, pixels waar veel licht op valt geven het signaal dat ze naar de electronica afgeven ook naar naastliggende pixels door,waardoor de randjes breder worden.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
Ik ben van plan een Ixus 30 te gaan halen, en loop een beetje tegen het geheugen aan .... Heb verschillende reviews gelezen, en vooral in continuos shoot mode is er een groot verschil tussen SD Ultra en normaal SD. Maar ik heb nog 512 mb SD in mijn PDA hangen die ik ook graag zou willen gebruiken voor fototjes. (is wel van het "merk" PEAK, weet niet of ik beter een a-merk kan pakken).

Dus mijn vraag, is er naast continuos shoot mode nog een reden om voor een nieuwe Ultra kaart te gaan. Kan filmen op mijn SD 512 mb PEAK kaartje bijvoorbeeld ? In dat geval zou ik een paar ultra kaarten er bij pakken van een A-merk voor vakantiefotos en vakantiefilmpjes op die trage zetten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb zelf een kaartje van Sandisk 512MB (normale, ik zie iig geen Ultra ofzo erop :P) en daarmee kan ik filmen tot die vol is... en dat continuos shoot mode, gaat wel redelijk goed, vind ik zelf, ik weet niet hoeveel verschil er met de Ultra is...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
BiG-GuY schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:37:
ik heb zelf een kaartje van Sandisk 512MB (normale, ik zie iig geen Ultra ofzo erop :P) en daarmee kan ik filmen tot die vol is... en dat continuos shoot mode, gaat wel redelijk goed, vind ik zelf, ik weet niet hoeveel verschil er met de Ultra is...
Klopt. De normale Sandisk kaartjes zijn wel al snel genoeg om continu mee te blijven filmen. Probeer het iig niet met normale Kingston kaartjes, want die trekken dat weer niet. De Ultra kaartjes van Sandisk zorgen voor nog sneller plezier van je cam, zoals bij foto's terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
Duidelijk, ik hou dus die 512 voor te filmen en koop 2x 256mb Ultra Sandisk kaartjes om fotos te maken. Of is het tegenwoordig niet meer nodig om meerdere kleine te kopen en kan ik net zo goed 1 grote kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou een IXUS 40 aanschaffen, maar nu is IXUS 50 verkrijgbaar in Nederland en nu vraag ik me toch af of het wel waard is om 50 euro meer te dokken? Ik maak me niet echt zorgen om het geld, maar als je een nieuwere model neemt verwacht je wel dat het beter is. Is dit ook wel het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdje geleden al iets gepost over de webcamfunctie van ixus 430, destijds geen antwoord daarom nogmaals

is er een mogelijkheid om te voorkomen dat de "kijker" automatisch afsluit na 30 seconden zonder activiteit ?
met name met webcamgebruik is dit lastig, omdat je steeds opnieuw de kijker moet aanzetten..
(remote capture programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:02:
tijdje geleden al iets gepost over de webcamfunctie van ixus 430, destijds geen antwoord daarom nogmaals

is er een mogelijkheid om te voorkomen dat de "kijker" automatisch afsluit na 30 seconden zonder activiteit ?
met name met webcamgebruik is dit lastig, omdat je steeds opnieuw de kijker moet aanzetten..
(remote capture programma)
Wat zegt de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 01:29:
Ik wou een IXUS 40 aanschaffen, maar nu is IXUS 50 verkrijgbaar in Nederland en nu vraag ik me toch af of het wel waard is om 50 euro meer te dokken? Ik maak me niet echt zorgen om het geld, maar als je een nieuwere model neemt verwacht je wel dat het beter is. Is dit ook wel het geval?
Dat kan nog eens vies tegenvallen. Het verschil tussen 4 en 5 MP is niet zo groot, je moet wel heel goed kijken al wil je verschil zien. bovendien krijg je met een sensor op dat formaat meer ruis, de afbeeldingen zijn groter, dus kan je minder kwijt op een geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij staat hierover niets in de handleiding , behalve dat je de settings dat hij automatisch uit moet gaan kan instellen, deze functie staat bij mij uit. Daarnaast heb je de functie dat het scherm uitgaat, deze instelling staat op 3 minuten.

Ben ik nou de enige met dit probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Volgens mij is dit al eens besproken en kan het niet, maar ik weet het niet zeker.
Wat ik wel weet is dat het mij niet gelukt is en toch maar voor een webcam gekozen heb. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat vermoeden had ik al :'(

naya, dan maar een "echte" webcam kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik met mijn ixus 40 kijk hoever mijn batterij op is??
Dit staat nergens volgens mij..

Verder is dit toestelletje de beste koop die ooit gedaan heb..
SCHITTEREND!!
Ik raad het dan ook iedereen aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Vraagje ivm een IXUS 400 :

ik kan nu met een 256MB CF kaartje filmpjes opnemen van 7 minuten en 34 seconden.
Hoeveel minuten filmopnamen wordt dat met een CF kaartje van 512MB? Verdubbelt dan ook die opnametijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:13:
Weet iemand hoe ik met mijn ixus 40 kijk hoever mijn batterij op is??
Dit staat nergens volgens mij..
Kun je nergens zien helaas. De accu indicator gaat pas aan als de accu echt bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fucking irritant zeg...
Hoe ver vantevoren geeft ie dat aan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:37:
fucking irritant zeg...
Tweede accu is eigenlijk onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap niet dat canon zo'n fout kan maken... nou moet ik hem elke keer voor de zekerheid opladen.. maar dit komt natuurlijk niet ten goede van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:37:
fucking irritant zeg...
Als de accu bijna leeg is en dat rode batterijtje met een streep erdoor op je LCD-scherm verschijnt, kun je nog 1 of 2 foto's maken en dan houdt het op.
Ik heb inmiddels ook een tweede accu aangeschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:59:
snap niet dat canon zo'n fout kan maken... nou moet ik hem elke keer voor de zekerheid opladen.. maar dit komt natuurlijk niet ten goede van de accu.
Het is inderdaad niet zo mooi van Canon, echter weet ik niet of het bij andere camera's beter is. Ik los het op met twee accu's: een is altijd volledig opgeladen. Als de accu in de camera leeg is, doe ik die volle accu erin en ga ik die lege opladen. Werkt best goed zo. Mijn tweede accu is overigens een accu van GP Batteries. Werkt zonder problemen en net zo goed als een originele Canon accu en kost nog niet de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:00:
[...]
Als de accu bijna leeg is en dat rode batterijtje met een streep erdoor op je LCD-scherm verschijnt, kun je nog 1 of 2 foto's maken en dan houdt het op.
Ik heb inmiddels ook een tweede accu aangeschaft.
Hoeveel foto's (met flits) kan je ongeveer nemen met een volgeladen accu ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:04:
[...]

Het is inderdaad niet zo mooi van Canon, echter weet ik niet of het bij andere camera's beter is. Ik los het op met twee accu's: een is altijd volledig opgeladen. Als de accu in de camera leeg is, doe ik die volle accu erin en ga ik die lege opladen. Werkt best goed zo. Mijn tweede accu is overigens een accu van GP Batteries. Werkt zonder problemen en net zo goed als een originele Canon accu en kost nog niet de helft.
Mijn ervaring is dat de GP accus minder snel leeg zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel veel... rond de 150 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

^dat is mijn ervaring ook ongeveer.
Niet alle fotos met flits, maar ik zat rond de 175 op een accu (deels met flits / deel zonder flits)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arnie_ schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:08:
[...]

Hoeveel foto's (met flits) kan je ongeveer nemen met een volgeladen accu ?
Toen ik mijn tweede accu net binnen had heb ik hem een paar keer 'leeggetrokken' en toen kon ik in de stand continu-opname tegen de 1000 foto's schieten waarvan 300 met flits voordat ie leeg was.
Bij normale opnames zal dat wel een stuk minder zijn maar ik ben niet ontevreden over de accu. 8)

Waar ik 'm precies vandaan heb kan ik niet meer achterhalen. Besteld via Internet bij een klein bedrijfje in het oosten van het land is het enige wat ik nog weet. Levertijd was een dag of 5 en hij kostte rond de 18 euro.

specs van de accu: Naamloos
For NB-4L replacement
Li-ion battery
3,7 V 800 mAh (iets meer dan de standaardbatterij dus)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Was dat toevallig bij www.janaccu.nl.

Weet iemand iets over de prestaties van de Lenmar- en Uniross-accu's t.o.v. de originele Canon-accu's? En die GP-accus dan? Waar zijn die overigens te krijgen?

Het gaat trouwens om de Canon NB-3L (voor de Ixus 700, die ik morgen ga kopen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:03:

Weet iemand iets over de prestaties van de Lenmar- en Uniross-accu's t.o.v. de originele Canon-accu's? En die GP-accus dan? Waar zijn die overigens te krijgen?

Het gaat trouwens om de Canon NB-3L (voor de Ixus 700, die ik morgen ga kopen :)).
Ik heb GP-accu's gekocht bij Verkoop.net. Is een goede shop, al paar keer wat besteld en als je voor 14.00 uur besteld heb je meestal je spullen de volgende dag in huis.

Edit:
Sinds een paar minuten heb ik de Canon Digita Ixus Metal Strap:

Afbeeldingslocatie: http://www.verkoop.net/prodimg/Canon_IXUS_Metalstrap.gif

Erg mooie accessoire!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:03:

1-Canon accu's bestaan niet

2-Beste NiMH zijn Sanyo, Panasonic, Sony, GP's zijn niet meer dan middenklasse, in veel ijzerwinkels e.d te koop

Edit, sorry, ik dacht dat het over AA's ging......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig zoeken ben ik er toch achter gekomen: de accu NB-4L voor de Ixus 40 heb ik gekocht bij ViMAC Trading op www.accuplus.nl

Hij staat nog steeds op de site maar kost nu geen 17,95 maar inmiddels 14,95.
Zoals gezegd, ik ben er erg tevreden over.
Succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:30:
[...]

Na enig zoeken ben ik er toch achter gekomen: de accu NB-4L voor de Ixus 40 heb ik gekocht bij ViMAC Trading op www.accuplus.nl

Hij staat nog steeds op de site maar kost nu geen 17,95 maar inmiddels 14,95.
Zoals gezegd, ik ben er erg tevreden over.
Succes 8)
Kijk, da's gunstig ... ik woon in Enschede en dat bedrijf schijnt ook in Enschede te zitten :). Maareuh, ze hebben geen afhaalbalie volgens mij hè :? Anders was ik er zo even langs gegaan ...

Ik ga zometeen m'n Canon Digital Ixus 700 halen ... ik kan niet wachten tot ik 'm heb :)

Ik twijfelde nog even tussen de Ixus 50 en de Ixus 700, maar na een paar foto's te hebben vergeleken vond ik de Ixus 50 toch zwaar tegenvallen. Niet superscherp en erg veel ruis. De Ixus 700 is gewoon de betere camera, hij heeft dan ook een betere lens en een andere sensor (formaat en resolutie).

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 15-04-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:37

Eijkb

Zo.

Hoe zit het tegenwoordig met de befaamde E14 error (niet zeker over de foutmelding) welke verschijnt in je LCD venster en verteld dat je camera kaduuk is? Ik had een van de eerste ixus camera's en na 4 maanden kreeg ik deze error met als gevolg dat de lens niet meer goed functioneerde. Het heeft iets te maken met vuil in de lensbody of wat dan ook en op internet veel gelezen over mede-gedupeerden. Is de ixus nog zo kwetsbaar?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hier nog ff een random fototjes voor bijvoorbeeld marktplaats of andere objecten voor mijn ixus 30je :)

Moest wel ff resizen voor imagesjaak

Mooi weer:
http://img186.echo.cx/img186/5386/img0488custom27lb.jpg
Lampen aan + redelijk weer vanuit het raam.
http://img186.echo.cx/img186/2600/img0404custom8mg.jpg
Zonnig:
http://img186.echo.cx/img186/6673/img0370custom2mh.jpg
Redelijk bewolkt:
http://img186.echo.cx/img186/7734/img0159custom8me.jpg
Rotweer:
http://img186.echo.cx/img186/6229/img0375custom2cs.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Carel op 15-04-2005 14:31 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste