Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de Ixus 30 en de Ixus 40. Het prijsverschil tussen die twee bedraagt in de winkel waar ik hem ga kopen juist 30 euro. Maar de reden waarom ik naar de Ixus 30 neig zijn de volgende: volgens een reviewsite (www.dcresource.com) is de Ixus30 net ietsje sneller als de Ixus40 (omdat hij slechts 3.2mpix hoeft te verwerken ipv 4mpix). Dit resulteerde in een snelheid van 2.4fps in continuous mode voor de Ixus40, terwijl de Ixus30 er 2.8fps haalde. En ik zal toch nooit foto's afprinten groter dan 11*15cm, misschien af en toe eens een A4 formaat ofzo, maar zelfs dan is 3.2mpix vlotjes voldoende.
Dus de Ixus30 heeft als voordeel: ietsje sneller, en een klein beetje goedkoper.
Maar nu lees ik hier dat sommige mensen beweren dat de Ixus30 een totaal andere behuizing heeft dan de Ixus40? Dit lijkt me nogal raar, omdat volgens Canon zelf, en de reviewsites, de cameras allebei dezelfde metalen behuizing hebben, enkel een anderskleurige afwerking...
Nog een klein vraagje: hoe groot zijn een 3.2mpixel en een 4mpixel in "fine" jpeg kwaliteit eigenlijk? Want ik was van plan een 256mb Ultra2 SD kaartje erbij te kopen, ik zou graag weten hoeveel foto's daar (ongeveer) op passen in de hoogste kwaliteit.
Dus de Ixus30 heeft als voordeel: ietsje sneller, en een klein beetje goedkoper.
Maar nu lees ik hier dat sommige mensen beweren dat de Ixus30 een totaal andere behuizing heeft dan de Ixus40? Dit lijkt me nogal raar, omdat volgens Canon zelf, en de reviewsites, de cameras allebei dezelfde metalen behuizing hebben, enkel een anderskleurige afwerking...
Nog een klein vraagje: hoe groot zijn een 3.2mpixel en een 4mpixel in "fine" jpeg kwaliteit eigenlijk? Want ik was van plan een 256mb Ultra2 SD kaartje erbij te kopen, ik zou graag weten hoeveel foto's daar (ongeveer) op passen in de hoogste kwaliteit.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 22:22 . Reden: extra vraagje ]