Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 15.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de Ixus 30 en de Ixus 40. Het prijsverschil tussen die twee bedraagt in de winkel waar ik hem ga kopen juist 30 euro. Maar de reden waarom ik naar de Ixus 30 neig zijn de volgende: volgens een reviewsite (www.dcresource.com) is de Ixus30 net ietsje sneller als de Ixus40 (omdat hij slechts 3.2mpix hoeft te verwerken ipv 4mpix). Dit resulteerde in een snelheid van 2.4fps in continuous mode voor de Ixus40, terwijl de Ixus30 er 2.8fps haalde. En ik zal toch nooit foto's afprinten groter dan 11*15cm, misschien af en toe eens een A4 formaat ofzo, maar zelfs dan is 3.2mpix vlotjes voldoende.
Dus de Ixus30 heeft als voordeel: ietsje sneller, en een klein beetje goedkoper.
Maar nu lees ik hier dat sommige mensen beweren dat de Ixus30 een totaal andere behuizing heeft dan de Ixus40? Dit lijkt me nogal raar, omdat volgens Canon zelf, en de reviewsites, de cameras allebei dezelfde metalen behuizing hebben, enkel een anderskleurige afwerking...
Nog een klein vraagje: hoe groot zijn een 3.2mpixel en een 4mpixel in "fine" jpeg kwaliteit eigenlijk? Want ik was van plan een 256mb Ultra2 SD kaartje erbij te kopen, ik zou graag weten hoeveel foto's daar (ongeveer) op passen in de hoogste kwaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 22:22 . Reden: extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:13:
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de Ixus 30 en de Ixus 40. Het prijsverschil tussen die twee bedraagt in de winkel waar ik hem ga kopen juist 30 euro. Maar de reden waarom ik naar de Ixus 30 neig zijn de volgende: volgens een reviewsite (www.dcresource.com) is de Ixus30 net ietsje sneller als de Ixus40 (omdat hij slechts 3.2mpix hoeft te verwerken ipv 4mpix). Dit resulteerde in een snelheid van 2.4fps in continuous mode voor de Ixus40, terwijl de Ixus30 er 2.8fps haalde. En ik zal toch nooit foto's afprinten groter dan 11*15cm, misschien af en toe eens een A4 formaat ofzo, maar zelfs dan is 3.2mpix vlotjes voldoende.
Dus de Ixus30 heeft als voordeel: ietsje sneller, en een klein beetje goedkoper.
Maar nu lees ik hier dat sommige mensen beweren dat de Ixus30 een totaal andere behuizing heeft dan de Ixus40? Dit lijkt me nogal raar, omdat volgens Canon zelf, en de reviewsites, de cameras allebei dezelfde metalen behuizing hebben, enkel een anderskleurige afwerking...
Nog een klein vraagje: hoe groot zijn een 3.2mpixel en een 4mpixel in "fine" jpeg kwaliteit eigenlijk? Want ik was van plan een 256mb Ultra2 SD kaartje erbij te kopen, ik zou graag weten hoeveel foto's daar (ongeveer) op passen in de hoogste kwaliteit.
Je draagt zelf het goede argument aan voor 3,2 of 4 MP, namelijk de gewenste afdrukgrootte, voor A4 is 4 MP toch wel wat beter (geeft net iets meer reserve)

3,2 MP in de beste (superfine) kwaliteit is plm 1,6MB, bij fine plm 1,1 MB
4 MP geeft resp. 2 MB en 1,4 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:13:
Het antwoord op dat laatste kleine vraagje vind je in de FAQ. Over die behuizing: Ik zou zeggen ga eens naar een fotoshop bij jou in de buurt en houdt ze allebei eens goed vast. Je merkt het verschil meteen... Ik vond zelf dat de IXus30 een wat meer plastic gevoel had en de Ixus40 een meer metalig gevoel. De Ixus40 lijkt mij een stuk duurzamer. Maar of jij dat ook zo voelt, daarvoor zul je hem toch echt zelf vast moeten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
AJ1815 schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:20:
[...]

Het antwoord op dat laatste kleine vraagje vind je in de FAQ. Over die behuizing: Ik zou zeggen ga eens naar een fotoshop bij jou in de buurt en houdt ze allebei eens goed vast. Je merkt het verschil meteen... Ik vond zelf dat de IXus30 een wat meer plastic gevoel had en de Ixus40 een meer metalig gevoel. De Ixus40 lijkt mij een stuk duurzamer. Maar of jij dat ook zo voelt, daarvoor zul je hem toch echt zelf vast moeten houden...
Volgens mij is vooral de kleur anders, die 30 heeft een wat meer goedkoper plastic kleurtje, het materiaal is volgens mij wel hetzelfde.
Hoe dan ook, ik vind dat beide sowieso niet in de buurt komen van het goedkoop aanvoelen, canon is wat dat betreft altijd wel sterk met dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:24:
[...]

met pictureshark 1.0

heel simpel en heel effectief!!
Tof Furb!
Ik nu ook de Ixus 40 gekocht :D
Welke stand raad je me aan voor partyfoto's (Night Snapshot/Binnen/Of...?).

Iemand mijn 2 maanden oude Ixus 430 kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:47:
[...]
Tof Furb!
Ik nu ook de Ixus 40 gekocht :D
Welke stand raad je me aan voor partyfoto's (Night Snapshot/Binnen/Of...?).

Iemand mijn 2 maanden oude Ixus 430 kopen? :P
tja is moeilijk te zeggen.... ligt er namelijk aan waar je precies foto van wilt maken!!

- van de mensen zelf, dan zet ik m op portret, of gewoon op automatisch.
- als je een foto van iemand wilt maken met bv een laser op de achtergrond, moet je hem op handmatig instellen en de flits op da poppetje met het sterretje erboven zetten, en de focus mode op landschap!
- fotos van lichteffecten of een laser, gebruik ik meestal de nachtmodus, of de functie: kinderen/dieren omdat er dan een wat snellere sluiterstijd genomen wordt.

ik weet het ook allemaal niet precies, is gewoon kwestie van uitvogelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb men Ixus 40 vandaag ontvangen, voor 300 euro, precies een week moeten wachten voor ik hem in huis had, mooi gedaan van Topvisionshop! Een Sandisk Ultra II kaartje bijgekocht om ten volle gebruik te kunnen maken van de filmmodus. Zeer snelle camera moet ik zeggen! De kwaliteit van de foto's zal ik later testen aangezien hij nu aan't opladen is. Voor de mensen zoals ik met een Duitse handleiding:

http://consumer.usa.canon...odelid=10599#New%20Window

De Engelstalige handleiding staat er tussen in pdf.

Foto: http://www.pixagogo.com/9255035247

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 15:38 ]

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:50
Welke van deze fototoestellen maakt de mooiste (is subjectief ik weet het) foto's
de 40, 430 of de 500.
Ik kan dat uit de reviews niet op maken.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor natuurfotos en omgevingfotos.

[ Voor 22% gewijzigd door Tijs_a op 25-11-2004 16:16 ]

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

500 heeft de meeste megapixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Waarom duurt het zo tergend langzaam in Win2K Prof om foto's van m'n Ixus400 naar m'n pc te downloaden, terwijl dit in WinXP zo snel gaat. |:(
Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

WinXP gebruiken? Of anders USB2 aan de praat zien te krijgen onder Win2k Prof (weet niet of die er ondersteuning voor heeft).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Tijs_a schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:09:
Welke van deze fototoestellen maakt de mooiste (is subjectief ik weet het) foto's
de 40, 430 of de 500.
Ik kan dat uit de reviews niet op maken.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor natuurfotos en omgevingfotos.
De 430 geeft de mooiste foto's (tot A4). De 500 heeft in verhouding een kleinere CCD, dus meer ruis. Maar het verschil merk je nauwelijks in beeldkwaliteit.
Doordat de Ixus 40 een kleinere lens heeft is ie wat onscherp. Als je ook nog mooie filmpjes wil maken moet je voor de Ixus 40 gaan.

Ik heb de Ixus 40 gekocht. Ik zal volgende keer eens wat vergelijkingsfoto's maken en online zetten. (Ixus 40, Ixus 400, Canon G3).

[ Voor 2% gewijzigd door The Stimp! op 26-11-2004 22:49 . Reden: (0 teveel getypt) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeadBeateR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:29:
Voor de mensen zoals ik met een Duitse handleiding:

http://consumer.usa.canon...odelid=10599#New%20Window

De Engelstalige handleiding staat er tussen in pdf.

Foto: http://www.pixagogo.com/9255035247
Hardstikke bedankt voor de link naar de handleiding!! Ik heb me kapot gezocht maar niet gevonden 8)7

Oh ja en nieuwe review van de ixus 40 @ dpreview.com

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenavond Tweakernick

heb interesse voor je ixus 430

mail mij a.u.b. om tot een overkomst te komen

dank bij voorbaat

gastonenrita@skynet.be

;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan IXUS 40 bezitters: Het downloaden (uploaden, zo je wilt) van foto's naar een pc toe, is daar de Canon software voor nodig, of herkend de pc de camera als externe schijf oid?

En is het usb 1.1 of 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:07:
Ik heb het voor elkaar gekregen om m'n Ixus 430 te gebruiken als webcam. Als antwoord op de vraag van DJkim: Het Canon Remote Shooting is een stuk software van de CD'tjes die bij de camera zaten. Je moet dan de ZoomBrowser EX starten en onder 'Tools' op 'Remote Shooting' klikken.

Da's allemaal heel erg mooi en het werkt ook, alleen gaat de lens van de camera na een seconde of 30 dicht, aangezien er niets direct met de camera zelf gedaan wordt. Dan moet ik dus in de het Remote Shooting schermpje aanklikken dat ik een plaatje wil schieten, waarna de lens weer open gaat. Mijn vraag is dan ook of daar iets tegen te doen is :)
heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor dit 30 seconden probleem, ben namelijk gestuit op het zelfde probleem en vind het erg irritant op steeds weer opnieuw de viewfinder aan te moeten zetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:56:
Even een vraagje aan IXUS 40 bezitters: Het downloaden (uploaden, zo je wilt) van foto's naar een pc toe, is daar de Canon software voor nodig, of herkend de pc de camera als externe schijf oid?

ik heb geen flauw idee, ik gebruik altijd de card-reader van mn pc...
ik weet wel dat dat altijd sneller is als via de camera zelf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:56:

Als je XP hebt dan wordt de camera herkend als extra schijf. Het overzetten gaat langzamer dan met een cardreader. Ik denk dus dat het USB 1.1 is.
Je hebt de software dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ff een vraagje
ik zie dat een hoop mensen een duitse handleiding hebben voor de ixus 430.
erg vervelend heb ik ook last van.
heeft iemand de handleiding in het nederlands als pdf.
ik zoek me een ongeluk maar ik kan niets vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn.
En ik vind de copyright regel overigens wel heel belangrijk.

offtopic:
Warez ed. mag niet op dit forum, maar zoals het hier in de policy staat, lijkt het dat het schenden van copyright geen probleem is. Ik snap dat dit uiteraard niet door de beugel kan, aangezien het posten van de foto's van Georgina ook niet is toegestaan, maar het staat wel vreemd in de policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Het is allemaal usb1.1, echter schelen die digicams onderling ook nog wel een hoop qua transfer snelheid. Ik vind mijn ixus 30 overigens wel zeer goed qua snelheid, vergeleken met mijn oude ixus v2 is hij 2 keer zo snel en hij is ook sneller dan mijn vaders 300D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 01:30:
hallo ff een vraagje
ik zie dat een hoop mensen een duitse handleiding hebben voor de ixus 430.
erg vervelend heb ik ook last van.
heeft iemand de handleiding in het nederlands als pdf.
ik zoek me een ongeluk maar ik kan niets vinden op het web.
http://users.pandora.be/hubear/ixus_400_nl.zip

Is vrijwel gelijk aan de 430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet toevallig hoe duur de canon ixus 500 kost bij media markt, want ik heb een Konica Minolta Dimage G530 gekregen voor "sinterklaas" :P maar ben zo bang voor dat schuif klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:12:
Wie weet toevallig hoe duur de canon ixus 500 kost bij media markt, want ik heb een Konica Minolta Dimage G530 gekregen voor "sinterklaas" :P maar ben zo bang voor dat schuif klepje.
http://www.tweakers.net/pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:12:
link is dan wel naar duitse mediamarkt.... ixus 500 voor 317 euro

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:43
Bonzai schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:32:
[...]

link is dan wel naar duitse mediamarkt.... ixus 500 voor 317 euro
De prijzen van de mediamarkt Duitsland zijn vaak lager dan de prijzen van de mediamarkt Nederland. En de prijzen van de website MM duitsland zijn weer lager dan die in de winkel. De prijs waar jij naar linkt is de online prijs (en ze leveren alleen in Duitsland :/ )

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ontzettend gelukkig met mijn IXUS IIs 3.2MP

Prachtige foto's, alleen een tripod is wel verstandig:)

zie hier een foto van mijn cpu als voorbeeld:
http://home.casema.nl/kaasjes45/IMG_0594.JPG

p.s. bij mediamarkt was hij 50euro goedkoper dan bv dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een programma die in batch een reeks foto;s van watermerk kan voorzien.
Helaas bieden de reguliere fotobewerkingsprogramma's deze niet op een simpele werkwijze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
tweakernick: Heeft mijn's inziens erg weinig met de IXUS te maken maar ik denk dat je met de volgende twee topics een heel eind komen moet!
Digitale lijstjes om foto's
Kaders maken rondom foto mbv Photoshop actions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:02:
Ik ben opzoek naar een programma die in batch een reeks foto;s van watermerk kan voorzien.
Helaas bieden de reguliere fotobewerkingsprogramma's deze niet op een simpele werkwijze :(
een pro maakt natuurlijk zijn eigen batch, kom op wat is dat nou voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:29:
[...]

een pro maakt natuurlijk zijn eigen batch, kom op wat is dat nou voor werk.
Ik ben geen ontwikkelaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

De Canon Ixus 430 kun je beter onder de naam Canon Powershot S410 kopen, scheelt je 50 euro. Volgens mij zijn de modellen exact gelijk? Ik heb de specificaties bekeken en zie geen verschil?

edit: niet goed gelezen, ook in startpost wordt aangegeven dat ze hetzelfde zijn. :)

[ Voor 19% gewijzigd door T.T. op 15-12-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Even een luchtige foto tussendoor ;) Mijn D70+Sigma-lens naast m'n Ixus 430:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/bigensmall.jpg

130 gram tegenover 1099 gram :+ Wat mensen ook zeggen, die Ixus 430 blijft een fijne cam :9

Gemaakt met mijn Sony F717 overigens :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik klikte vandaag naar de startpost om even wat dingetjes te controleren en zag dat ie nogal vernaggeld was in de nieuwe lay-out. Ik heb em een aangepast, nu past ie netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een ixus 40 te kopen, maar nu wil ik graag nog wat dingen weten, namelijk:

Hoe erg is het rode ogen probleem
Hoe zijn personen foto;s in situaties met weinig licht (feestjesenzo)
iemand nog goede op of aanmerkingen

Ik heb hiervoor een canon powershot s30, maar die had voormij gewoon te veel opties die ik toch niet gebruikte. Dus wil nu een makkelijke, snelle en kleine camera op leuke foto's mee te maken. Voornamelijk op feestjes en dergelijke en vaak heb je daar toch weinig ligt, en ik heb geen zin om met een camera van een kilo om te nek te hangen maar 1 tje die je in zak kan steken.

Als iemand voormij voorbeeld foto's maar ze niet op internet wil zitten, kan die ook mailen. Zou heel graag voorbeeld foto's willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:33:
Ik sta op het punt om een ixus 40 te kopen, maar nu wil ik graag nog wat dingen weten, namelijk:

Hoe erg is het rode ogen probleem
Hoe zijn personen foto;s in situaties met weinig licht (feestjesenzo)
iemand nog goede op of aanmerkingen

Ik heb hiervoor een canon powershot s30, maar die had voormij gewoon te veel opties die ik toch niet gebruikte. Dus wil nu een makkelijke, snelle en kleine camera op leuke foto's mee te maken. Voornamelijk op feestjes en dergelijke en vaak heb je daar toch weinig ligt, en ik heb geen zin om met een camera van een kilo om te nek te hangen maar 1 tje die je in zak kan steken.

Als iemand voormij voorbeeld foto's maar ze niet op internet wil zitten, kan die ook mailen. Zou heel graag voorbeeld foto's willen zien.
1-is nooit een probleem, kan je simpel met PSP weghalen
2-Is geen sterk punt van zo'n mini, moet je niet te veel van te verwachten.......
3-Die S30 was juist een goeie bij weinig licht, onder moeilijke omstandigheden moet je handmatig kunnen ingrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik zit er over te denken om mijn ixus 430 te verkopen en er een ixus 40 voor terug te kopen. Mijn voornaamste redenen om dit te doen zijn:

- filmpjes op 30 fps ipv 15 fps
- makro van 3 cm ipv 5 cm
- De afmetingen van de camera natuurlijk :)
- Snelheid :D

Maar ik zit hier nog even over in:

- 30 fps; worden die filmpjes dan niet erg groot?
- Kwaliteit van de foto's is duidelijk minder :/

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven (over die fps)? Kan je bijv. instellen dat je op 15 fps opneemt?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Remy schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:22:
Even een luchtige foto tussendoor ;) Mijn D70+Sigma-lens naast m'n Ixus 430:

[afbeelding]

130 gram tegenover 1099 gram :+ Wat mensen ook zeggen, die Ixus 430 blijft een fijne cam :9

Gemaakt met mijn Sony F717 overigens :)
Welke Sigma-lens heb je? (want dat is niet helemaal duidelijk op de foto).
Heb zelf een 300D / S400 dus bijna vergelijkend een DSLR met een P&S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:44:
Kan je bijv. instellen dat je op 15 fps opneemt?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Heb jij toevallig icq of msn? Ik heb een aantal vragen, en aangezien jij ook van de 430 naar de 40 bent gegaan, zou je mij daar uitermate mee kunnen helpen... :D
Mijn icq is 6981021, msn fire_foz@hotmail.com :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Tha BasZ schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:08:
[...]
Welke Sigma-lens heb je? (want dat is niet helemaal duidelijk op de foto).
Heb zelf een 300D / S400 dus bijna vergelijkend een DSLR met een P&S.
Ik heb een 18-125mm Sigma DC f/3.5 ~ 5.6 genomen ipv de 18-70 DX kitlens van Nikkor. De hoofdreden was het extra telebereik tussen 70 en 125mm, aangezien ik wat verwend ben door het bereik van de lichtsterke (f/2.0 ~ 2.4) lens van de F717: 38mm tot 190mm namelijk :) Op de D70 wordt die Sigma lens een 28mm tot 187,5mm lens, en dat is best fijn om mee te werken, daarbovenop zijn er zeer weinig minpunten tov de 18-70 DX Nikkor :)

[/offtopic] ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17
Ik ga me Sony T1 verkopen en wil daar in plaats een Ixus 500 of Ixus 40 kopen.
Welke raden jullie aan, ixus 500 of 40? LCD schermpje van Ixus 40 is wel een groot voordeel vind ik, ziet er erg leuk uit. Maar het gaat mij meer om de kwaliteit van foto's etc.

/edit; Bij T1 was het probleem dat het moeilijk was om scherpe foto's te krijgen omdat de camera klein is en dat het snel trilt, zou dit ook het probleem zijn bij Ixus 40?

[ Voor 27% gewijzigd door devil-j op 26-12-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
FireFoz schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:44:
Ik zit er over te denken om mijn ixus 430 te verkopen en er een ixus 40 voor terug te kopen. Mijn voornaamste redenen om dit te doen zijn:

- filmpjes op 30 fps ipv 15 fps
- makro van 3 cm ipv 5 cm
- De afmetingen van de camera natuurlijk :)
- Snelheid :D

Maar ik zit hier nog even over in:

- 30 fps; worden die filmpjes dan niet erg groot?
- Kwaliteit van de foto's is duidelijk minder :/

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven (over die fps)? Kan je bijv. instellen dat je op 15 fps opneemt?
Ja, dat kan idd. Vergeet ook niet dat deze onbeperkt lang filmpjes kan opnemen en de ixus 430 niet. Waar baseer je trouwens op dat de foto's duidelijk minder zijn? Weet je toevallig een roundup, waar bepaalde ixussen gebruikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 13-09 22:36
Vandaag de Ixus 40 gekocht.
Ik zocht een klein en vooral snel cameraatje, en hij voldoet uitstekend aan deze eisen :9 .

Nu wil ik overigens een imagetank o.i.d. erbij kopen, zijn er mensen die weten of er compatibiliteitsproblemen met sommige modellen zijn?
En is die lenzenkit de moeite waard om aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:10:
[...]

Ja, dat kan idd. Vergeet ook niet dat deze onbeperkt lang filmpjes kan opnemen en de ixus 430 niet. Waar baseer je trouwens op dat de foto's duidelijk minder zijn? Weet je toevallig een roundup, waar bepaalde ixussen gebruikt zijn?
Ik kan met mn 430 onbeperkt filmpjes maken hoor, tot mn schijfje vol is... Hmzz misschien ook niet eigenlijk... Ik heb een filmpje hier van 6 minunten. Das lang zat. En dat filmen is leuk enzo, maar dat gebruik je toch eigenlijk nooit. Die van ixus 40, 30 fps is ook gewoon lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:16:
[...]

Ik kan met mn 430 onbeperkt filmpjes maken hoor, tot mn schijfje vol is... Hmzz misschien ook niet eigenlijk... Ik heb een filmpje hier van 6 minunten. Das lang zat. En dat filmen is leuk enzo, maar dat gebruik je toch eigenlijk nooit. Die van ixus 40, 30 fps is ook gewoon lelijk.
Ik vind 640/480 en 320/240 er wel redelijk uit zien van de ixus 30/40, alleen jammer dat 640 2 mb/sec is :P. Echter rip ik het gewoon uiteindelijk naar divx, zodat het wat kleiner wordt en dr nog wel fatsoenlijk uit ziet ;)

Voor zover ik wist waren de ixus 40/30 de eerste Canons, die filmpjes oneindig lang konden opnemen tov de voorgaande series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de behuizing van de Ixus 40 geheel van aluminium of van roestvrijstaal. Het croom gedeelte is dat ook van metaal of is dat metaal look. Kortom is de degelijkheid zoals dat bij de eerste Ixus toestellen was nog steeds aanwezig. Is het toesel waterdicht of spatwaterdicht.

Knilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Behuizing is roestvrijstaal en aluminium gecombineerd want het voelt toch best wel stevig aan. Croom is gedeeltelijk metaal look. Het is wel degelijk en het is niet waterdicht maar probeer jij maar straks uit zou ik zeggen ;)

Lucky Goldstar

Verwijderd

Zijn er ook echt lederen tasjes voor de canon ixus 40 te verkrijgen, wie kan mij aangeven waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ZOjuist een telefoontje gekregen van Mediamarkt dat het 165 euro gaat kosten om onze Canon Ixus II te laten repareren.
M'n zus heeft van ongeveer 1.40 mtr hoogte op et tapijt laten vallen toen ze em vast had. Helaas was de camera aan, en dus de lens uitgestoken, en viel precies op de lens. Als gevolg; errorcode E18.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:27:
Zijn er ook echt lederen tasjes voor de canon ixus 40 te verkrijgen, wie kan mij aangeven waar.
MediaMarkt stikt ervan.
In de winkel hebben ze meer dan de online shop, dus je moet ze wel even een bezoekje brengen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
YellowNeck schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:18:
Zojuist een telefoontje gekregen van Mediamarkt dat het 165 euro gaat kosten om onze Canon Ixus II te laten repareren. M'n zus heeft van ongeveer 1.40 mtr hoogte op et tapijt laten vallen toen ze em vast had. Helaas was de camera aan, en dus de lens uitgestoken, en viel precies op de lens. Als gevolg; errorcode E18.
De E18 code is zo ongeveer het beroerdste dat je kunt krijgen. Als de garantie er toch al af is, dan kun je proberen er zelf wat aan te doen. Op Ixus-World.de staat vermeld hoe je dit kunt doen. Vergt wel wat moed wellicht, maar het is beter dan helemaal niets.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik ga morgen ook een Ixus 40 halen :) (Had een HP 735 maar die is kapotgevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de snelheid van de camara vertraagt al naar gelang de grootte van de geheugenkaart.
of heeft e.e.a. geen invloed, ik overweeg namelijk een 1 Gb SD kaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

BugBoy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:58:
[...]

De E18 code is zo ongeveer het beroerdste dat je kunt krijgen. Als de garantie er toch al af is, dan kun je proberen er zelf wat aan te doen. Op Ixus-World.de staat vermeld hoe je dit kunt doen. Vergt wel wat moed wellicht, maar het is beter dan helemaal niets.
Mja..was hiervan al op de hoogte.
Ik had de camera nog maar 6 maanden, dus garantie zat er nog op. Was dus even gokken of Canon et zou repareren of niet. Helaas niet dus. Als ik dit van tevoren wist had ik zelf wel eerst wat geprutst.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Zoals zoveel mensen weten is de ixus400 redelijk traag in het nemen van foto's.

Wij hebben thuis ook een ixus400 en het begint me behoorlijk te irriteren dat het zoalng duurt voordat hij de daadwerkelijke foto heeft gemaakt (de tijd tussen dat ik op de knop druk en ik een daadwekelijke foto heb is rond de 2seconden) die 2sec kan er net voor zorgen dat het geen leuke foto meer is (zeker op het moment dat ik me opa wil fotograferen).

Nu is mijn vraag aan jullie, bestaat er een truc om die foto's iets sneller te maken. Ik heb al een tijdje zitten zoeken. Ik kom op een aantal GoT threads uit, maar kan het daar niet in vinden. Bij kieskeurig hebben ze het er ook over, maar bieden ze geen oplossing. Tot slot staat er niets over op de canon site.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?!

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamer schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:44:
Zoals zoveel mensen weten is de ixus400 redelijk traag in het nemen van foto's.

Wij hebben thuis ook een ixus400 en het begint me behoorlijk te irriteren dat het zoalng duurt voordat hij de daadwerkelijke foto heeft gemaakt (de tijd tussen dat ik op de knop druk en ik een daadwekelijke foto heb is rond de 2seconden) die 2sec kan er net voor zorgen dat het geen leuke foto meer is (zeker op het moment dat ik me opa wil fotograferen).

Nu is mijn vraag aan jullie, bestaat er een truc om die foto's iets sneller te maken. Ik heb al een tijdje zitten zoeken. Ik kom op een aantal GoT threads uit, maar kan het daar niet in vinden. Bij kieskeurig hebben ze het er ook over, maar bieden ze geen oplossing. Tot slot staat er niets over op de canon site.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?!
Ik neem aan dat als je de knop half indrukt, hij eerst scherpstelt, als het moment daar is ,dan doordrukken, ben je 3/4 van de vertraging kwijt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb de ixus 40 nu welgeteld 1 uurtje oid :P

Mooi ding :)

ff de cam zelf op de foto gezet:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/nieuwecam.jpg

8)7

Alleen zit er in elke foto linksonder een blauw puntje :? Daar ga ik misschien nog ff voor terug om em om te ruilen als dat kan...

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1 op 04-01-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:38:
Wordt de snelheid van de camara vertraagt al naar gelang de grootte van de geheugenkaart.
of heeft e.e.a. geen invloed, ik overweeg namelijk een 1 Gb SD kaart aan te schaffen.
Nee dat heeft geen invloed, maar verstandig is anders. Als je nl. 2x 500MB kaarten koopt ben je minder kwijt als er 1 stukgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Erik1 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:46:
Ik heb de ixus 40 nu welgeteld 1 uurtje oid :P

Alleen zit er in elke foto linksonder een blauw puntje :? Daar ga ik misschien nog ff voor terug om em om te ruilen als dat kan...
Dode sub-pixel(s), volgens mij is iig zoiets niet voldoende om hem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:57:
[...]

MediaMarkt stikt ervan.
In de winkel hebben ze meer dan de online shop, dus je moet ze wel even een bezoekje brengen.
In welke MediaMarkt kom jij? Ik was van de week in de MediaMarkt in Alkmaar, maar daar hadden ze welgeteld twee Canon tasjes...

Ik ben trouwens op zoek naar de metal neck strap. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-cameras.com/shop/images/canon_ixus_metal.jpg

Die is niet te koop bij de MediaMarkt in Alkmaar. Wellicht wel bij Mediamarkt Arena? Of weet iemand een andere winkel waar die dingen verkocht worden? Ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:41:
[...]

In welke MediaMarkt kom jij? Ik was van de week in de MediaMarkt in Alkmaar, maar daar hadden ze welgeteld twee Canon tasjes...

[afbeelding]

Die is niet te koop bij de MediaMarkt in Alkmaar. Wellicht wel bij Mediamarkt Arena? Of weet iemand een andere winkel waar die dingen verkocht worden? Ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden :(
Loop'ns binnen bij de ouderwetse fotoboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:24:
[...]

Loop'ns binnen bij de ouderwetse fotoboer
Toevallig vanmiddag gedaan. Helaas zonder resultaat. Deze ouderwetse fotoboeren vinden het zelfs niet nodig originele Canon accu's in het assortiment op te nemen. Mooi origineel Canon tasje? Stel niet van die moeilijke vragen, je Ixus pas toch ook gewoon in een alternatief tasje! :X En maar klagen dat men massaal overstapt naar grote ketens zoals Mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:55:
[...]

Toevallig vanmiddag gedaan. Helaas zonder resultaat. Deze ouderwetse fotoboeren vinden het zelfs niet nodig originele Canon accu's in het assortiment op te nemen. Mooi origineel Canon tasje? Stel niet van die moeilijke vragen, je Ixus pas toch ook gewoon in een alternatief tasje! :X En maar klagen dat men massaal overstapt naar grote ketens zoals Mediamarkt...
Mocht je een accu willen:
http://www.poweraccu.nl/

Daar heb ik een 750 mAh accu besteld voor totaal 17 euro, lag in principe 2 dagen later in de post, heb hem getest en dr is verder absoluut niks mis mee.
Overigens heb ik gekozen voor een cam tasje van samsonite, hij is uietaard wel iets te groot, vooral te dik, maar dat maakt mij niet echt uit.

Verder zoek ik idd nog een bescherm tasjes, die je in zn geheel over de cam zelf kan schuiven(dus doorzichtig plastic bij het schermpje en opening bij de lens), terwijl je hem nog wel kan gebruiken, heeft iemand enig idee of die bestaan, zoja waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:41:
[...]

[afbeelding]

FaceDown in "Canon IXUS 400/430/500 deel 2" < Staat in deel 2, volgens die poster nog niet gezien in een winkel.
Ik heb zo'n ding ook nog nooit gezien, volgens mij is het niet iets nederlands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben van plan om de IXUS 430 te kopen, maar ik twijfel nog een beetje. Ook de A85 trekt mij wel. Wat ik zo relaxed vind aan de 430, is dat hij zo klein is en lekker makkelijk, maar ik wil niet het risico lopen om over een maand of twee/drie ofzo tegen de beperking van het aantal instellingen (wat bij de a85 veel hoger is) aan te lopen. Het wordt mijn eerste digitale camera, dus ik weet niet of ik die instellingen ga gebruiken.

Ik wil vooral foto's maken op vakantie (waardoor de 430 dus pluspunten krijgt, vanwege zijn formaat), en eventuele uitjes zoals de dierentuin etcetera (dus buiten).

Ik neig dus al naar de 430, maar wil dus niet het risico lopen straks te zitten met een camera waarmee ik niet alles kan wat ik wil. Hoe groot is de kans dat dat zo is? Ik weet dat het persoonlijk is, maar toch wil ik graag wat suggesties horen :).

PS: Het prijsverschil tussen beide camera's boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discussie: wel AiAF of niet AiAF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
niet, want hij stelt altijd op het verkeerde scherp
Ik heb mijn 430 nooit op AiAF staan. Gewoon eerst even richten op wattie moet scherpstellen > knop half indrukken en daarna de camera zo bewegen dat je een mooie compositie hebt. Bij mij gaat dat AiAF 9 van de 10 keer fout. En zonder kan ik tenminste zelf bepalen wat het onderwerp van de foto wordt.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Menesis schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:59:
[...]

niet, want hij stelt altijd op het verkeerde scherp
Gelijk heb je. Het is bijzonder irritant om het gebouw scherp te hebben en dgene die ervoor staat te posseren onscherp.
Dus AIAF staat bij mij na een aantal teleurstellingen uit.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AiAF uit: Ook bij de Ixus 40 gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb zelf een Ixus 40 maar heb hem nog niet lang genoeg om daar antwoord op te kunnen geven :P Zal het in de praktijk wel uitproberen wat beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik zal wel simpel zijn met mijn ixus 30, maar ik zie nergens de optie AiaF?
Dit is toch een intelligente autofocus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

2e optie in het opname-menu, maar dan wel in de manuele stand. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon Digital IXUS i met 40 mega pixels en een canon lens van 6.4mm 1:2.8
Geweldige camara maakt mooie foto's anti roode oogen, flits alles er op en er aan, ook veel funcites voor het fotograferen.
Foto's kun je goed bekijken op het lcd schermpje. (met inzoom functie)
Ook zit er een film functie op, je kan helaas niet inzoomen maar hij neemt wel geluid op, die film funcite moet je meer als bij dingetje zien, maar is natuurlijik wel handig. Battertij is ook goed gaat lang mee en is snels opgelanden.
De camara is ook aan te sluiten op de tv.
Kortom een geweldige camera (in 4 kleuren verkrijgbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.yopi.de/images/prod_pics/130/e/130846.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yootech.de/images/ixus_i_br_neu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.world-tronix.de/shop_btoc/images/ixus_i_all.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/46166-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak regelmatig foto's op housefeesjes (zie www.bikini2990.net) waar ik ook overzichtsfoto's moet maken (foto zaal, lasers etc).
Dt moet natuurlijk zonder statief, maar het is me nog steeds niet gelukt om de juiste instelling op de Ixus 40 te vinden. Elke keer zijn die foto's bewogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:42:

Ik heb een Canon Digital IXUS i met 40 mega pixels en een canon lens van 6.4mm 1:2.8
Geweldige camara maakt mooie foto's anti roode oogen, flits alles er op en er aan, ook veel funcites voor het fotograferen.
Foto's kun je goed bekijken op het lcd schermpje. (met inzoom functie)
Ook zit er een film functie op, je kan helaas niet inzoomen maar hij neemt wel geluid op, die film funcite moet je meer als bij dingetje zien, maar is natuurlijik wel handig. Battertij is ook goed gaat lang mee en is snels opgelanden.
De camara is ook aan te sluiten op de tv.
Kortom een geweldige camera (in 4 kleuren verkrijgbaar)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar zoom heeft ie niet...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
En 40 Megapixels is wel wat overdreven denk ik ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Zonder statief is het bijna niet mogelijk om scherpe foto's te maken.
Je zou over een 1-poots statief kunnen denken. Zo'n statief voorkomt dat je zakt tijdens de shoot.
Zelf gebruik ik ook vaak de 2 secondentimer. Camera los, 2 secs wachten en klik. Altijd goed in nachtsituaties.
Spontane situaties zijn hierdoor vaak wel vervlogen.

Als je het onderwerp laat poseren, dan maakt het niet uit of de omgeving onscherp is. Daarnaast zul je "freeze" ipv "cheese" moeten zeggen. Leg het wel even van te voren uit. Met een drankje op hoor je het verschil niet meer. ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:46:
[...]

Maar zoom heeft ie niet...................
Bij die van mij kan je in en uit zoomen als je een foto wil maken. En je kan ook in en uit zoomen als je de gemaakte foto's aan het bekijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:10:
En 40 Megapixels is wel wat overdreven denk ik ;)
Ja sorry, had niet goed gekeken 8)7 8)7 8)7 het is 4.0 mega pixels :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:31:
[...]

Bij die van mij kan je in en uit zoomen als je een foto wil maken. .
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:31:
[...]

Bij die van mij kan je in en uit zoomen als je een foto wil maken. En je kan ook in en uit zoomen als je de gemaakte foto's aan het bekijken bent.
Echt uniek commentaar... Het zoomen waar jij het over hebt is digitaal en niet optisch... Daarnaast heb je wel heel raar commentaar... Beetje noobig komt het over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over AiAf
En ik me maar afvragen waarom veel foto's van mijn Ixus 40 niet scherp waren totdat ik (nav dit topic) de AiAf-functie uitzette...

Probleem verholpen, messcherpe foto's. 8)

Prima camera verder alleen de coating van het LCD-scherm begint nu al (na twee weken) te slijten. Ik had 'm meestal in mijn binnenzak maar ik ben dus eigenlijk wel gedwongen om het ding altijd in een hoesje te vervoeren. Lastig...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:41:
Over AiAf
En ik me maar afvragen waarom veel foto's van mijn Ixus 40 niet scherp waren totdat ik (nav dit topic) de AiAf-functie uitzette...

Probleem verholpen, messcherpe foto's. 8)
Dus je schiet altijd in de Manual modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:40:
[...]
Ik schiet ook 99 van de 100 keer in manual zonder AiAF denk ik. Alleen de "snelle" foto's (niet echt snel met m'n 400 :P) schiet ik gewoon op standaard. Ik vind het resultaat vaak een stuk mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal wel ja omdat je dan ook het kleurenprofiel (Effect) op Neutraal kunt instellen wat naar mijn smaak de meest natuurgetrouwe kleuren oplevert.
En zoveel valt er verder niet in te stellen in de handmatige modus; belichtingscompensatie, witbalans en ISO-waarde. Waarbij ik in de meeste gevallen (overdag dus) de belichtingscompensatie gewoon op 0 laat staan, de witbalans op automatisch en de ISO-waarde op 100. Sluitertijd en diafragma gaan sowieso automatisch en het probleem met scherpstellen (zonder AiAf) was over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:49:
[...]

Meestal wel ja omdat je dan ook het kleurenprofiel (Effect) op Neutraal kunt instellen wat naar mijn smaak de meest natuurgetrouwe kleuren oplevert.
En zoveel valt er verder niet in te stellen in de handmatige modus; belichtingscompensatie, witbalans en ISO-waarde. Waarbij ik in de meeste gevallen (overdag dus) de belichtingscompensatie gewoon op 0 laat staan, de witbalans op automatisch en de ISO-waarde op 100. Sluitertijd en diafragma gaan sowieso automatisch en het probleem met scherpstellen (zonder AiAf) was over. 8)
Okay, maar dan moet het onderwerp altijd in het midden staan toch?
Gebruik je ISO100 ook binnen bij schemerige ruimtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moriaty schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:09:
[...]

De prijzen van de mediamarkt Duitsland zijn vaak lager dan de prijzen van de mediamarkt Nederland. En de prijzen van de website MM duitsland zijn weer lager dan die in de winkel. De prijs waar jij naar linkt is de online prijs (en ze leveren alleen in Duitsland :/ )
Sorry dat ik deze link nu pas zie, maar probeer het anders een via: http://www.huifkar.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:25:
[...]
Okay, maar dan moet het onderwerp altijd in het midden staan toch?
Gebruik je ISO100 ook binnen bij schemerige ruimtes?
Mijn onderwerpen probeer ik meestal wel in het midden te krijgen ja en als een onderwerp niet in het midden staat focus ik op de ouderwetse manier: sluiterknop half indrukken, scherpstellen op het onderwerp en daarna de positie van de camera verplaatsen tot je het gewenste beeld/kader hebt.

De flits van de IXUS 40 vind ik niet zijn sterkste punt (niet breed en niet ver genoeg) dus in schemerige of donkere ruimtes valt het resultaat snel tegen. Ik heb wel geëxperimenteerd met ISO 400 zonder flits en dat gaat op zich goed maar levert veel ruis op in je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:06:
De flits van de IXUS 40 vind ik niet zijn sterkste punt (niet breed en niet ver genoeg) dus in schemerige of donkere ruimtes valt het resultaat snel tegen. Ik heb wel geëxperimenteerd met ISO 400 zonder flits en dat gaat op zich goed maar levert veel ruis op in je foto's.
Als je er geen bewegende dingen of personen op hebt staan kun je ook de camera op een statief/muurtje/tafel/etc zetten en dan zonder flits doen, camera op self-timer 2 seconden zetten zodat er geen trilling van jezelf bijop komt. (die 2-seconden timer is niet echt nuttig omdat je dan bijna nooit optijd zelf ook nog op de foto kan staan, maar voor dit doel is het dan wel weer handig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:06:
Ik heb wel geëxperimenteerd met ISO 400 zonder flits en dat gaat op zich goed maar levert veel ruis op in je foto's.
Idd, ISO 400 raad ik ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gisteravond de Ixus 430 toch maar aangeschaft. Helaas had ik gister niet al te veel puf meer om vanalles uit te probereren, maar mijn twijfels die ik eerst had, ivm het gebrek aan instelmogelijkheden, zijn voorlopig wel weggenomen.

Het is op zich inderdaad niet veel, maar de witbalans, de ISO waarde, de flits en de sluitertijd (kort/lang) zijn wel enigszins in te stellen, en dat is voor mij, zeker in het begin, meer dan voldoende.

Het AiAF werkte bij mij ook nog niet zo goed gister avond, maar ik denk dat dat ook wel eens aan het feit dat ik binnen foto's probeerde te maken, in mijn huiskamer, die uiteraard niet fel verlicht is .

Met een beetje gepiel in de instellingen kon ik overigens, met flits, toch best wel hele mooie en scherpe foto's maken, dat had ik niet verwacht. Zometeen eens de uitgebreide handleiding lezen, gister uiteraard alleen de quickstart gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een speciaal beschermfolie te verkrijgen om het scherm van de Ixus 40 te beschermen, of is het scherm wel voldoende bestand tegen krasjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat zowel folie voor telefoons als voor PDA's. Dat moet je dan alleen nog even op maat knippen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
'Nadeel' van de Ixus40 tov de Ixus500 (buiten de ene MP) zie ik niet al te goed.
En de IXUS40/500 vs de A85/95; sluitertijden 1-15sec en 1/2000-vergeten
Ehm..., kan die IXUS écht niet 'sneller' ??? Of moest dat zijn: "Altijd 1/15sec" ???

Ik probeerde met een IXUS430 op 30cm op mijn arm scherp te stellen, toestel had er moeite mee, en kreeg maar niet goed. Zelfs met flash ofzo, kon ik geen haartjes onderscheiden.

En ander ding wat me eraan stoorde; dat focuslichtje vanvoor altijd, in het donker zie je dat even op je object (muur/plant/persoon) en zo is soms het spontane aan een foto weg als je iemand wil trekken, kan dat niet worden uitgeschakeld ?

Ook voor de IXUS40/430/500 is die adapter van Canon te kopen voor 5x optische zoom ???

DPREVIEW schrijft van héél veel purple fringing en vignetering/wazige randjes in de hoeken, ondervinden jullie dit ook zo ? Met moeite kreeg ik een klein paars randje na een 50-tal 'extreme' testshoots met een IXUS430.

En laatste issue; die DIGICII processor, die maakt toch wel degelijk een verschil (voor de 30/40-serie) als je ziet dat ie sneller klaar is voor te trekken en op te starten ed. Ondervindingen?

Wil de A85/95 kopen, maar omdat de IXUS40/430 'evenveel' kan, EN tenminste compact is voor aan m'n hals, lijkt me die interessanter.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel, het nadeel van de ixus40 tov de ixus 500 is de veel kleinere CCD. Hierdoor heb je meer beeldruis dan bij de Ixus500. Voor de rest alleen maar voordelen. Ik vind de vervormingen mbt het lensje erg meevallen, ondanks zijn kleine formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:53:
Heel simpel, het nadeel van de ixus40 tov de ixus 500 is de veel kleinere CCD. Hierdoor heb je meer beeldruis dan bij de Ixus500. Voor de rest alleen maar voordelen. Ik vind de vervormingen mbt het lensje erg meevallen, ondanks zijn kleine formaat.
Ehm, maar de lens was toch nieuwer ? en de DIGICII kuist toch ook al wat meer en beter op voor het beeld wordt opgeslagen ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar ik vind de resultaten van de Ixus40 in weinig licht erg tegenvallen (lees veel ruis). Natuurlijk zit er een betere ruisreductie in, maar dit gaat wel ten koste van beeldkwaliteit. Qua beeldkwaliteit vind ik de Ixus430 dan ook de beste van de serie. Echter, ik vind de voordelen van de Ixus40 zwaarder wegen dan de slechte(re) bruikbaarheid op hoge ISO waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mizitras schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:44:...
En ander ding wat me eraan stoorde; dat focuslichtje vanvoor altijd, in het donker zie je dat even op je object (muur/plant/persoon) en zo is soms het spontane aan een foto weg als je iemand wil trekken, kan dat niet worden uitgeschakeld ?
Die kun je gewoon uitzetten als je in de opname modus bent. Knop menu, en dan AF hulplicht aan/uit.

* ZieMaar! heeft de handleiding wèl doorgelezen ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste