Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 15.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Omdat ik een tijdje (3 weken) leeuwen aan de staart ga trekken (safari in tanzania) heb ik een stapeltje accus nodig. Zijn er, naast bugboy, nog meer mensen die ervaring hebben met accuinternational.de?

€5 per accu, ook al gaat ie maar een paar keer mee, is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet iemand waar ik online een Nederlandse handleiding van de S410/S430 kan komen?
Die in de startpost staat is van de S400, ik weet dat ze bijna identiek zijn maar wil toch het liefst die van de S410/430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-07 21:18

KnOeFz

no comment...

Crew One schreef op 31 augustus 2004 @ 22:43:
Omdat ik een tijdje (3 weken) leeuwen aan de staart ga trekken (safari in tanzania) heb ik een stapeltje accus nodig. Zijn er, naast bugboy, nog meer mensen die ervaring hebben met accuinternational.de?

Ik heb vandaag een bestelling gedaan (2 stuks) maar wacht nog op mijn internationale overboekingsformulieren van de postbank (ook die zijn vandaag besteld). Kan het geld niet per girotel overboeken... Ik hoop dat die formulieren niet te lang op zich laten wachten.

Als je ze binnen 3 weken wil hebben zou ik niet te lang wachten. Op de postbank site hebben ze het over 5 dagen voor de duur van de overboeking. Tenzij je ze ter plekke op wil gaan halen natuurlijk. Maar ik kan je dus nog geen gebruikerservaring geven.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
KnOeFz schreef op 01 september 2004 @ 21:08:
[...]

Ik heb vandaag een bestelling gedaan (2 stuks) maar wacht nog op mijn internationale overboekingsformulieren van de postbank (ook die zijn vandaag besteld). Kan het geld niet per girotel overboeken... Ik hoop dat die formulieren niet te lang op zich laten wachten.

Als je ze binnen 3 weken wil hebben zou ik niet te lang wachten. Op de postbank site hebben ze het over 5 dagen voor de duur van de overboeking. Tenzij je ze ter plekke op wil gaan halen natuurlijk. Maar ik kan je dus nog geen gebruikerservaring geven.
Ze accepteren paypal. Makkelijk zat! Komt dus gewoon van me credit card af.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand toevallig de handleiding van de ixus500 in het Nederlands of Engels... want ik heb de duitse, en die sux :(

ik bedoel dan het liefst in pdf ofzo

Anoniem: 94923

Anoniem: 97569 schreef op 14 augustus 2004 @ 16:52:
Als ik tegen de zon in een foto wil maken, krijg ik ook allemaal van die "strepen" op mijn beeld. Is daar wat aan te doen met een bepaalde instelling of niet?

Voor degenen die nog een tasje zoeken:
Ik heb het volgende tasje:
Sportive Special 1 van Samsonite.
De camera past precies in het tasje. Het tasje lijkt wel een 2de huid.
Ik persoonlijk vind de ritsjes wel fijner dan klitteband o.i.d en er is zelfs een extra zakje aanwezig voor een CF kaart. Ideaal. Er zit geen koord aan het tasje die je om je nek kunt hangen, maar het tasje kun je aan je riem bevestigen :)
Tevens heb je 2 soorten uitvoeringen van het tasje.

Foto's tasje:
[afbeelding]

[afbeelding]
Waar is dat tasje te koop? We hebben hier geen mediamarkt in de buurt :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Executor16 schreef op 16 september 2004 @ 17:12:
Heeft iemand toevallig de handleiding van de ixus500 in het Nederlands of Engels... want ik heb de duitse, en die sux :(

ik bedoel dan het liefst in pdf ofzo
Staat geloof ik al eerder in dit topic, maar neem die van de ixus 400, zit minimaal verschil in.
http://www.handleiding-on...ocamera/Canon/Ixus%20400/

Anoniem: 119582

Heb vorige week op schiphol (SeeBuyFly) eindelijk het body glove IXUS tasje gekocht. Echt zeer strak ontwerp, goede kwaliteit (rubber) met klitteband en belt clip (draaibaar naar 45 graden stand). Aanrader! Zie ook http://www.canon.nl/About...180937&SourcePageID=26019

• KnOeFz
  • Laatst online: 16-07 21:18

KnOeFz

no comment...

Crew One schreef op 31 augustus 2004 @ 22:43:

Ik heb mijn accu's gisteren van de postbode gekregen. :9
Op 10 sept. was het geld van mijn rekening afgeschreven en 7 dagen later had ik ze dus in huis. Netjes vind ik zelf. Ook erg netjes was dat ik had gevraagd aan te geven dat het pakketje enkel aan de geadresseerde mag wirden afgegeven. Dat stond ook netjes (in het nederlands) op de bubbeltjes envelop vermeld. Op de envelop en ook de email over de bestelling vermeld trouwens een andere website dan waar ik besteld heb, dat was echt http://www.akkuinternational.de/

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/Ixus_accu.JPG

Er zat verder geen bon, gebruiksaanwijzing, opberghoesje of iets dergelijks in de envelop. Enkel de 2 accus's in plastic verpakt. Verder viel me eigenlijk nu pas op dat de originele accu 3.7 volt is en deze nieuwe accu 'slechts' 3.6 V. Dat verschil is zo minimaal (als het al niet een afrondingsverschil is (zo'n accu bestaat dacht ik uit 3 cellen van 1.2x volt?)) Afmetingen van de accu zijn prima, hij past net zo mooi in de camera als de originele accu. Nu maar hopen dat hij ook goede levensduur heeft. De eerste indruk is goed maar ik heb toch een beetje het 'voor een dubbeltje op de eerste rang' gevoel. :7

edit:
De tweede accu die ik bestelde was niet voor mezelf maar voor iemand met een Ixus V2. Daar paste de accu iets minder mooi in, het bruine klemmetje dat de accu op zijn plaats moet houden glijdt er erg makkelijk af omdat de accu iets afgerondere hoeken heeft dan het origineel. Daar heb ik bij mijn Ixus 400 geen last van. Dit was overigens op te lossen door er een tapeje (raar woord?!) op te plakken. Bij nameten was de namaak accu ook 0.2 mm smaller dan het origineel :9

[ Voor 42% gewijzigd door KnOeFz op 21-09-2004 07:24 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Zijn er mensen die weten wanneer er weer een nieuwe Ixus wordt uitgebracht? De opvolger van de Ixus 500 bijv

Anoniem: 89521

Bram schreef op 18 september 2004 @ 21:33:
Zijn er mensen die weten wanneer er weer een nieuwe Ixus wordt uitgebracht? De opvolger van de Ixus 500 bijv
Volgend voorjaar komt de Ixus 700 uit, met 7MP en een paar kleine toeters en bellen extra..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123933

misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik heb ook de canon ixus500. maar je kunt hiermaar telkens 30sec mee filmen, en dan moet je opnieuw een filmpje maken. ik kan echter niet een instelling vinden op het camera'tje zelf dat je dit kunt uitschakelen, en gewoon 2min lang kunt filmen b.v.

weet iemand misschien of deze instelling niet te veranderen is. of dat het wel mogelijk is? ik hoop van wel!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123933 schreef op 20 september 2004 @ 19:49:
misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik heb ook de canon ixus500. maar je kunt hiermaar telkens 30sec mee filmen, en dan moet je opnieuw een filmpje maken. ik kan echter niet een instelling vinden op het camera'tje zelf dat je dit kunt uitschakelen, en gewoon 2min lang kunt filmen b.v.

weet iemand misschien of deze instelling niet te veranderen is. of dat het wel mogelijk is? ik hoop van wel!.
Klassieker.
Als de buffer vol is, stopt ie met opnemen om naar de kaart te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

Anoniem: 89521 schreef op 18 september 2004 @ 21:57:
[...]

Volgend voorjaar komt de Ixus 700 uit, met 7MP en een paar kleine toeters en bellen extra..........
Ben benieuwd naar de ruis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 20 september 2004 @ 21:32:
[...]

Klassieker.
Als de buffer vol is, stopt ie met opnemen om naar de kaart te schrijven.
en valt hier nog wat tegen te doen?
wat mij echter opvalt, is dat alleen de ixus versie dit heeft (misschien andere canon versies ook), andere merken die filmpjes kunnen maken hebben dit niet, die kunnen zeg maar gewoon een paar min filmen nonstop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan bericht niet wijzigen..., maar zat ff te kijken, op 320X nog wat blijft die tot 3min doorfilmen, maar op 640X480 kan die dus maar 30sec..., dit is neit te veranderen?

640X480 vind ikt och wat leuker namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

nee dat is niet te veranderen, en nee sommige andere typen camera's hebben ook een filmlimiet.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123933 schreef op 20 september 2004 @ 22:26:
[...]

en valt hier nog wat tegen te doen?
wat mij echter opvalt, is dat alleen de ixus versie dit heeft (misschien andere canon versies ook), andere merken die filmpjes kunnen maken hebben dit niet, die kunnen zeg maar gewoon een paar min filmen nonstop....
Ja het is typisch Canon, de interne configuratie bepaalt de mogelijkheden

Zijn er programma's die in batch een bulk foto's de rode ogen kan weghalen?

Anoniem: 94923 schreef op 23 september 2004 @ 10:38:
Zijn er programma's die in batch een bulk foto's de rode ogen kan weghalen?
Nee, voor zover ik weet niet

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 29-09-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

maybe een hele stomme vraag, maar met welke lens van die ene site die in de start post staan kan ik nog betere macro`s schieten?
ik heb een ixus 430 in mijn bezit.

telelens of groot hoek?? kan er niet echt wijs uit worden. of is dit allebei niet goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 48293 op 28-09-2004 22:36 ]

Anoniem: 48293 schreef op 28 september 2004 @ 22:36:
maybe een hele stomme vraag, maar met welke lens van die ene site die in de start post staan kan ik nog betere macro`s schieten?
ik heb een ixus 430 in mijn bezit.

telelens of groot hoek?? kan er niet echt wijs uit worden. of is dit allebei niet goed :)
voor macro heb je macrolenzen nodig (soort vergrootglazen) , tele- en/of wide converters gaan NIET werken...........
De sterkte wordt aangegeven in dioptrieeen (+10 is de sterkste geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 22:52
weet iemand hoe je een lange sluitertijd kan kiezen op de ixus 500??
Ik wil eens proberen om onweer te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 16:16
Is vast wel in de handleiding te vinden, maar ik heb mijn ixus ff er bijgepakt en het gaat als volgt:
- Klik op func toets.
- Bij de bovenste menuoptie +-0 druk je op set.
- Dan kan je met links en recht je sluitertijd kiezen.
- Vervolgens druk je weer op func en je bent klaar om je foto's te maken.

Veel succes en het zou leuk zijn om het resultaat hier te zien!

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Miscchien effe offtopic

Ixus 30/40 vergelijken met Ixus IIs en 430. Zouden ze veel schelen qua foto kwaliteit? Ik wil Ixus 30 halen maar die moeten nog geleverd worden in de winkels en Ixus40 is al overal te koop.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9079

Er staan sinds vandaag wat sample foto's van de Ixus 40 (SD300 in Amerika) bij dcresource online. Ik heb deze vergeleken met de foto's van de S430 en moet toch wel concluderen dat de foto's van de S430 stukken beter zijn. Let maar eens op de witte letters op gebouwen. Ook bevatten de foto's van Ixus 40 volgens mij meer ruis.

Oordeel zelf:

Foto's Ixus 40 (SD300)
http://www.dcresource.com...d300-review/gallery.shtml

Foto's Ixus S430 (S410)
http://www.dcresource.com...review/s410/gallery.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Anoniem: 9079 schreef op 08 oktober 2004 @ 13:39:
Er staan sinds vandaag wat sample foto's van de Ixus 40 (SD300 in Amerika) bij dcresource online. Ik heb deze vergeleken met de foto's van de S430 en moet toch wel concluderen dat de foto's van de S430 stukken beter zijn. Let maar eens op de witte letters op gebouwen. Ook bevatten de foto's van Ixus 40 volgens mij meer ruis.

Oordeel zelf:

Foto's Ixus 40 (SD300)
http://www.dcresource.com...d300-review/gallery.shtml

Foto's Ixus S430 (S410)
http://www.dcresource.com...review/s410/gallery.shtml
Die fotos van Ixus 30 lijken alsof ze overbelicht zijn en misschien dat verklaart die ruis die jij bedoelde.

En die kleur van lucht... waarom is zo blauw?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Na lang erover nagedacht te hebben ( in de winkel) en ik zat echt zo twijfelen of ik ixus 40 of 430 zou nemen. Maar ixus 40 blonk gewoon uit op formaat/design/kleur en grotere lcd scherm. Dus toch maar Ixus 40 gehaald. Damn echt mooie toestel.

Maasluis Fotohustel heet ie zaak ofzo.. het scheelde maar 40 euro vergeleken met 430.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
_sepulnation_ schreef op 06 oktober 2004 @ 18:49:
weet iemand hoe je een lange sluitertijd kan kiezen op de ixus 500??
Ik wil eens proberen om onweer te fotograferen.
Ja, in de stand met de rode M via functietoetsen naar ISO waarde gaan en die op 400 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJkim schreef op 08 oktober 2004 @ 17:48:
Na lang erover nagedacht te hebben ( in de winkel) en ik zat echt zo twijfelen of ik ixus 40 of 430 zou nemen. Maar ixus 40 blonk gewoon uit op formaat/design/kleur en grotere lcd scherm. Dus toch maar Ixus 40 gehaald. Damn echt mooie toestel.

Maasluis Fotohustel heet ie zaak ofzo.. het scheelde maar 40 euro vergeleken met 430.
Mooi is de Ixus 40 zeker!
Maar ik zit nog steeds met hetzelfde dilemma. De 430 of de 40? De 430 is allom geprezen om zijn kwaliteit. Ik wacht daarom even wat reviews af of de 40 dit kan voortzetten. Misschien kun je wat foto's posten die je met je nieuwe aanwinst de ixus 40 hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ja ik ga wel vanmiddag een paar fotos posten hierzo. Ixus 40 is ongeveer iets kleiner dan een Marlboro pak ( denk 4-6mm korter en dunnner). Dit was ook doorslag voor mij. Foto kwaliteit zal het niet heel veel schelen vergeleken met Ixus430 maar formaat was gewoon veel kleiner en nu pas het echt in je binnenzak en kun je overal meenemen.

PS

Heeft iemand Nederlandse gebruiksaanwijzing in pdf? Ik ben nog steeds op zoek naar gebruiksaanwijzing.

[ Voor 15% gewijzigd door DJkim op 09-10-2004 17:52 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb heel wat fotos snel gemaakt. Laatste is gemaakt met Nikon 4300

Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/1776/Pic18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/4522/Pic19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/7195/Pic21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/6589/Pic22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/8641/Pic23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/8492/DSCN0006.jpg

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

@DJkim :

Kan je met de IXUS 40 ook inzoomen terwijl je filmt ?
(Bijv. in de 640x480 mode) En in welk formaat slaat ie het op ?

Ik heb nu zelf een Sony P10 die kan filmen in 640x480 maar niet zoomen :(
Voor de rest een perfect toestel, maar dat zoomen vind ik een gemis.

Vriend van me heeft net een [eenvoudige] Nikon Coolpix 3200 gekocht
en die kan wel zoomen tijdens het filmen, terwijl het niet in de handleiding stond !!! :?
(Ben alleen niet zo weg van het qmov formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Net geprobeerd nee helaas zoomt ie niet in.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 10:51
TheVisitoR schreef op 09 oktober 2004 @ 22:20:
@DJkim :

Kan je met de IXUS 40 ook inzoomen terwijl je filmt ?
(Bijv. in de 640x480 mode) En in welk formaat slaat ie het op ?
....
BSplayer opent die movies niet en zegt 'unknown filformat (MJPEG)'. Soort 'moving JPEG' denk ik?

[ Voor 37% gewijzigd door Menesis op 10-10-2004 10:42 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik had ook aantal samples gedownload en ze waren gewoon mov bestanden dacht ik.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik zie dat Canon de Ixus lijn heeft uitgebreid met de 200 en de 300, maar wat heeft zo'n groot scherm nou voor zin, het zuipt alleen maar meer energie!

[ Voor 16% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 10-10-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Calvin&Hobbes schreef op 10 oktober 2004 @ 15:36:
Ik zie dat Canon de Ixus lijn heeft uitgebreid met de 200 en de 300, maar wat heeft zo'n groot scherm nou voor zin, het zuipt alleen maar meer energie!
Uh waarom neem je dan grotere TV dat zuipt ook alleen maar energie? Groter LCD scherm is altijd fijner en ik maak alleen fotos via LCD scherm en viewfinder gebruik ik bijna nooit.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wederom wat test foto's gevonden van een Ixus 40 gebruiker:

http://w1.463.comhem.se/~u46316482

Moet zeggen dat ik nog niet erg onder de indruk ben van de 40. Denk dat de 430/ 500 betere foto's maakt. Maar ok hij is wel klein en stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-07 11:44

Bosmonster

*zucht*

Als het goed is krijg ik vandaag mn Ixus 40 binnen. Zal kijken of ik zo snel mogelijk wat meer foto's kan posten ermee.

Persoonlijk ging het mij om een compact formaat (voor vakantie e.d.), maar wel met een goede kwaliteit. De Ixus 40 was daarbij voor mij de beste keuze, ook al is de beeldkwaliteit misschien ietsje minder dan de 430 door het nog slankere formaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 13-10-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Blah informatique heeft er een zooitje van gemaakt.. mag nu blij zijn als ik hem vrijdag heb... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Bosmonster schreef op 13 oktober 2004 @ 10:23:
Als het goed is krijg ik vandaag mn Ixus 40 binnen. Zal kijken of ik zo snel mogelijk wat meer foto's kan posten ermee.
Als je hem hebt , zou ik graag van je willen weten wat je vindt van de kwaliteit van de fotos en wat je verder nog opvalt, positief danwel negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

BTW is het niet handig om IXUS 30/40 topic te starten? iemand?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
DJkim schreef op 13 oktober 2004 @ 13:00:
BTW is het niet handig om IXUS 30/40 topic te starten? iemand?
Ik heb de basisinformatie van de beide cam's toegevoegd aan de startpost, zal even kijken wat er nog meer bij kan en zal even vragen om een titelchange. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Beekforel op 13-10-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wederom sample foto's:

http://mulu.shackspace.com/ixus40_samples/

Kwaliteit wordt al beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126218

Hoi mensen

Ik heb sinds kort een Ixus 40. Maar helaas :( is die met Duitse handleiding, dus ben op zoek naar Nederlandse handleiding, heeft iemand hiervoor een oplossing? :? Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Anoniem: 126218 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:48:
Hoi mensen

Ik heb sinds kort een Ixus 40. Maar helaas :( is die met Duitse handleiding, dus ben op zoek naar Nederlandse handleiding, heeft iemand hiervoor een oplossing? :? Dank u
Hoe bevalt ie? Ik heb hem vandaag in mijn handen gehad, echt super toestelletje

Wat vind je van de kwaliteit van de fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Fotokwaliteit is wel degelijk en savonds kan ie ook redelijk mooie fotos schieten en alleen bepaalde kleuren vind ik dat ie beetje wazig over brengt (paars/blauw) heeft iemand dit ook gezien?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bram schreef op 16 oktober 2004 @ 17:19:
[...]

Hoe bevalt ie? Ik heb hem vandaag in mijn handen gehad, echt super toestelletje

Wat vind je van de kwaliteit van de fotos?
Een super ding. Klein compact en goede kwaliteit, heb hiervoor een Sony P8 gehad was echt niks, deze is veel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey effe vraag tussendoor. Ik heb vandaag een Dane Elec SD kaartje (256 MB) aangeschaft.
Maar als ik via camera het kaartje wil formatteren dan geeft mijn Ixus 40 dat kaartje 243 mb ruimte heeft. Moet het niet gewoon 256 mb aangeven of gebruikt hij zelf resterende ruimte voor iets anders?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Mijn 256MB kaartje is ook 243MB, of ik em nou in Windows of in m'n cam formateer. Heeft iets te makne met bits en bytes. Net als dat een 200GB harddisk geen 200GB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ah thnx ik hoef dan geen zorg maken :D

P.S

Als ik nog bezig ben, laat me nog een vraag stellen :D

Ik heb zitten kloten met softcam 1.52 om mijn Ixus 40 als webcam te gaan gebruiken. Alleen vind ik nergens een remote functie dus ik kan het ook niet als webcam gebruiken. Is het niet meer mogelijk met ixus 40?

[ Voor 79% gewijzigd door DJkim op 19-10-2004 00:42 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:24

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb het voor elkaar gekregen om m'n Ixus 430 te gebruiken als webcam. Als antwoord op de vraag van DJkim: Het Canon Remote Shooting is een stuk software van de CD'tjes die bij de camera zaten. Je moet dan de ZoomBrowser EX starten en onder 'Tools' op 'Remote Shooting' klikken.

Da's allemaal heel erg mooi en het werkt ook, alleen gaat de lens van de camera na een seconde of 30 dicht, aangezien er niets direct met de camera zelf gedaan wordt. Dan moet ik dus in de het Remote Shooting schermpje aanklikken dat ik een plaatje wil schieten, waarna de lens weer open gaat. Mijn vraag is dan ook of daar iets tegen te doen is :)

Als antwoord op een paar posts hier boven over de grootte van het geheugen wat niet helemaal zou kloppen.. die is ook best wazig. Zoals freakstar al zegt heeft dat normaliter iets te maken met bits en bytes, of beter gezegt over kilobytes. Je kunt een kilobyte rekenen als 1000 bytes, maar eigenlijk gaat het om 1024 bytes. Op zich niet zo'n groot verschil, maar als je het daarna hebt over doorrekenen naar Mb's of Gb's merk je het wel degelijk.

Wat raar is, is dat 243 in principe ook niet uit komt via dat rekensommetje:
256 / 1,000 = 256
245 / 1,024 = 250
Daar zou dan dus 250 uit moeten komen. Als je echter die 250 weer deelt door 1,024, dan krijg je 244. En dat komt meer in de buurt van wat je op je camera ziet. Kortom: Je wordt geflest waar je bijstaat ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Kaastosti op 19-10-2004 12:14 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je wordt helemaal niet geflest, er wordt alleen de BRUTO capaciteit aangegeven, de FAT van de kaart slokt het verschil op, kijk maar eens als je een nieuwe HD hebt geformatteerd, kost ook wat MB's

Dit is er eentje in de rij klassiekers zoals: ik maak foto's in 1600x1200, waarom drukken ze dan geen 10 x15 af...........

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 19-10-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126712

effe een vraagje, ik heb sinds vandaag een ixus 40 in huis (damn, wat is ie klein), maar er zit enkel een duitse gebruiksaanwijzing bij. Weet iemand hier toevallig waar ik een nl of engels exemplaar kan downloaden?

en over dat andere onderwerp. Ieder apparaat zal een klein deel van het geheugen innemen als het goed is. Het staat zelfs in het boekje van het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Anoniem: 126218 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:48:
Hoi mensen

Anoniem: 126712 schreef op 20 oktober 2004 @ 14:10:
effe een vraagje, ik heb sinds vandaag een ixus 40 in huis (damn, wat is ie klein), maar er zit enkel een duitse gebruiksaanwijzing bij. Weet iemand hier toevallig waar ik een nl of engels exemplaar kan downloaden?

en over dat andere onderwerp. Ieder apparaat zal een klein deel van het geheugen innemen als het goed is. Het staat zelfs in het boekje van het toestel!
Inmiddels al twee keer naar gevraagd. Ik heb al een behoorlijke tijd gezocht maar niks gevonden. Is het misschien een idee dat jullie eens naar Canon mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Nu online
Beekforel schreef op 21 oktober 2004 @ 13:59:
[...]

[...]

Inmiddels al twee keer naar gevraagd. Ik heb al een behoorlijke tijd gezocht maar niks gevonden. Is het misschien een idee dat jullie eens naar Canon mailen?
canon bied die dingen aan voor 25e ofzo :/

boeiend die handleiding, staat werkelijk alleen maar in wat de verschillende knopjes doen, iets waar je met zo'n ixus een half uur voor nodig hebt om het zelf uit te vogelen... staat niks fototechnisch verder in, waardeloos ding die handleiding

[ Voor 30% gewijzigd door dribbel op 21-10-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er idd een paar uur mee zitten spelen en weet inmiddels al hoe alles werkt. In het geval van nood kun je nog de duitse handleiding erbij nemen. Ik ben overigens zeer tevreden met het toestelletje!

(wel een digitale handleiding van een ixus 400 kunnen vinden in het engels, deze lijkt wat menu's betreft ook erg op de 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109756

ik had een pentax optio s4i maar die is verongelukt door een incidentje en nou zag ik de canon ixus 40 en beviel e wel gezien de formaten ervan vrijwel zelfde zijn als de S4i...

tot nu toe wat ik heb gelezen qua functies en bedieningsgemak geen slechte dingen gezien of gehoord, maar er rest mij 1 vraag...
kun je de sluiterstijd handmatig instellen?? bij de ouwe ixusII die ik heb gehad kon je alleen loangere sluiterstijd instellen, maar bij de ixus 40 zou je ook korter moeten kunnen (tot 1/1500)
is dit handmatig allemaal te realiseren?

en kun je diafragma ook instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Nu online
Anoniem: 109756 schreef op 25 oktober 2004 @ 11:38:
ik had een pentax optio s4i maar die is verongelukt door een incidentje en nou zag ik de canon ixus 40 en beviel e wel gezien de formaten ervan vrijwel zelfde zijn als de S4i...

tot nu toe wat ik heb gelezen qua functies en bedieningsgemak geen slechte dingen gezien of gehoord, maar er rest mij 1 vraag...
kun je de sluiterstijd handmatig instellen?? bij de ouwe ixusII die ik heb gehad kon je alleen loangere sluiterstijd instellen, maar bij de ixus 40 zou je ook korter moeten kunnen (tot 1/1500)
is dit handmatig allemaal te realiseren?

en kun je diafragma ook instellen?
kan beide niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Anoniem: 126712 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:53:
ik heb er idd een paar uur mee zitten spelen en weet inmiddels al hoe alles werkt. In het geval van nood kun je nog de duitse handleiding erbij nemen. Ik ben overigens zeer tevreden met het toestelletje!

(wel een digitale handleiding van een ixus 400 kunnen vinden in het engels, deze lijkt wat menu's betreft ook erg op de 40)
In de startpost staat een link naar een nederlandse handleiding van de IXUS400.
http://users.pandora.be/hubear/ixus_400_nl.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nou heb hem eindelijk binnen..

Hier een paar foto's die ik net buiten gemaakt heb met default settings (1600/1200, fine).

IMG_0093.JPG
IMG_0087.JPG
IMG_0088.JPG

(Ixus 40 voor degenen die te lui zijn om naar de vorige posts te kijken ;))

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 25-10-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127143

Ik was van plan een canon ixus 430 of ixus 500 te kopen, totdat ik de ixus 40 zag! Is deze te vergelijken met de ixus 430, zoniet wat zijn dan de opmerkelijke verschillen (behalve natuurlijk dat hij veel kleiner is)? De lens is natuurlijk wel heel erg klein! Maakt dat voor de kwaliteit iets uit? Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven! alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat ik begrepen heb is dat ie een stuk sneller is door die nieuwe DiGiC2 processor (die heeft zelfs de ixus 30 niet, megapixels is daar dus niet het enige verschil).

Nu heb ik geen ander vergelijkingsmateriaal, maar ik moet zeggen dat ie inderdaad bloedsnel is. Opslaan van afbeelding gaat zo goed als direct, zoomen/bladeren door afbeeldingen gaat ook als een gek, zonder wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127143 schreef op 25 oktober 2004 @ 15:32:
Ik was van plan een canon ixus 430 of ixus 500 te kopen, totdat ik de ixus 40 zag! Is deze te vergelijken met de ixus 430, zoniet wat zijn dan de opmerkelijke verschillen (behalve natuurlijk dat hij veel kleiner is)? De lens is natuurlijk wel heel erg klein! Maakt dat voor de kwaliteit iets uit? Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven! alvast bedankt!
ik zou eerst een goed deze review doorlezen:
http://www.dcresource.com..._sd300-review/index.shtml

Stukje van de dcresource:

"Although I think image quality has gone downhill a bit since its predecessor, that doesn't stop me from putting the Canon PowerShot SD300 Digital ELPH high on my list of favorite ultra-compact cameras. It's got a stylish, ultra-thin metal body, a 3X zoom lens, a big 2-inch LCD, first-rate movie mode, and robust performance. The SD300 is about 1/3 inch thinner than the S410 and it's small enough to go everywhere with you. The lens is still 3X, though its new design lends itself to increased purple fringing and blurry edges, the main image quality issues that I found. The LCD is quite a bit larger and it's bright and sharp."

ps. sd300 is amerikaanse naam voor ixus 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127143

Bedankt voor jullie reacties, ik las net het volgende op die site.

Overall the photo quality on the SD300 is very good, though perhaps not as good as the old S410. The new UA lens design seems to lend itself to above average purple fringing (chromatic aberrations) and edge blurriness than the "regular" lenses used on previous models. The fuzzy edges are noticeable in many photos, with this one being a prime example. These are the tradeoffs that come with the small camera.

Kan iemand mij de volgende twee begrippen uitleggen. purple fringing (chromatic aberrations) en edge blurriness. ik ben niet echt een foto freak, maken deze twee verschillen dan wat voor mij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 23:26
Purple fringing kan je bij deze foto van Bosmonster heel mooi zien: http://www.bosmonster.nl/files/IMG_0093.JPG
Het gaat hier dus om de paarse randjes bij de bladeren. Dit komt vooral voor bij grote contrastverschillen (plotselinge overgang van licht/donker in een scene), zoals de vrij donkere blaadjes met stukjes felle buitenlucht ertussen.

Edge blurriness houdt in dat de hoeken van de foto onscherper zijn dan het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mijn zus d'r ixus is na een E18 gratis vervangen voor een ixus 500 en een jaar extra gar.

Ze heeft zelf het zand er uit gekiepert, daarna kwam de e18 niet meer terug. e18 komt vaak door zand of stof in de lens, ik vind het niet gek dat canon daar geen garantie op geeft. Maar ze heeft geluk en Canon _/-\o_

Ze gaat vast wel een hoesje kopen en voorzichtiger doen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

Ik wilde binnekort met mijn IXUS430 foto's gaan maken in een zwembad waar ikzelf ook nat aanwezig zal zijn, maar kan de ixus tegen een beetje water dat afdruipt van de fotograaf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het is een risico.. een druppel op de verkeerde plek kan je camera verzieken.

Je hebt voor de 430 speciale onderwater hoezen.. maar die zijn helaas niet zo goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Het is niet aan te raden denk ik...
Camera's en water gaan niet echt onwijs goed samen (zelf ook ondervonden met een D70 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

Ja dat dacht ik al. Maar omdat er zo'n robuuste behuizing heeft dacht ik dat hij toch wel redelijk tegen een paar druppels water kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ja kan ook best wel.. ik heb met mn pentax ook in de regen gelopen.. maar het blijft een kwestie van geluk..

zoals ik al zei.. een druppel op de verkeerde plek kan het einde van je camera betekenen :P

maaruh.. een plastic zakje eromheen wil ook wel helpen als het maar gaat om wat druppels van je handen (niet voor de lens uiteraard :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 23:26
Droog gewoon eerst je handen even af voordat je foto's gaat maken, ik heb de afgelopen zomervakantie mn Ixus 400 regelmatig meegehad op het waterski-platform waar ik ook zeiknat foto's aan het maken was, even mn handen drogen en uitkijken dat er geen druppels opkomen en gaaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb net een uur geleden toch maar de ixus 40 aangeschaft, want ik kon niet langer zonder camera zitten...

op t eerste gezicht nog geen negatieve dingen tegengekomen! nu nog even wat lekker prullen en dan zien we wel weer verder...

eventuele vindingen zul je hier misschien kunnen lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik ben net even bij de MediaMarkt geweest om de verschillende toestelletjes in mijn handjes te houden en te overleggen met de verkopers:
- De Ixus IIs is net in de aanbieding voor 249,- omdat deze uit de handel genomen wordt. Op zich een mooi dingetje voor, zeker voor die prijs.
- De Ixus 30 en 40 zijn nu dus de leidende modellen voor 349,- en 399,- respectievelijk (in de pricewatch 280 en 320). Als je ze vergelijkt zijn eigenlijk de twee belangrijkste punten van verschil: 3,2 vs 4,0 MP en het uiterlijk. De 40 ziet er een stuk robuuster uit dan de 30. Eerlijk gezegd ziet de 30 er een beetje plastic uit vergeleken met het metalen uiterlijk van de 40. Wel een beetje jammer eigenlijk.

Het maakt de keuze er echter niet makkelijk op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Ik heb net de IXUS 500 gekocht. Ze verkopen 'm nu bij Talens en Kral voor € 399. 5MP op een iets grotere CCD dan die van de IXUS 30 en 40. Zie ook deze produktvergelijker Ik heb ook nog met de verkoopster een testje gedaan met de IXUS 500 en de Minolta G-530 omdat ik die laatste wel chic vond. 3x ingezoomd op zelfde stukje toren onder gelijke omstandigheden (strakblauwe lucht, foto's 10 seconden na elkaar genomen), direct uitgeprint op Kodak xtralife paper en de IXUS won het op zowel kleurechtheid als scherpte. Die geheugenkaart waar ze op staan kreeg ik helaas niet mee maar de prints heb ik toch nog maar even gescanned, niet helemaal zuivere koffie ;-) maar geeft toch aardige indruk
IXUS 500
Minolta G-530

Uiteindelijk dus de deur uitgelopen met de IXUS 500. Die Minolta was trouwens ook wel erg dun en dat pakt gewoon niet zo lekker vast ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Compunologist op 27-10-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 19:50
Ik heb zelf nog de IXUS 400, nu heb ik een vraag over die nwe modellen de
Ixus 30/40. Deze nwe modellen hebben SCENE MODE, zodat je bv als het donker is toch mooie natuurlijke foto's kan maken zodat bv een verlicht gebouw in het donker er mooi opstaat zonder een statief te gebruiken!!

Met mijn Ixus 400 lukt dat alleen met statief via sluitertijd, zonder statief krijg je wazige foto's!

Nu is mijn vraag met die SCENE MODE NIGHT zegt Canon dat je nu zonder statief mooie foto's in het donker kan maken! Iemand hier al positieve ervaring mee met de IXUS 30/40

Meer info wat ik bedoel zie deze link dan zie je gelijk wat ik bedoel.

http://bj.canon.co.jp/eng...ion/camerafunction03.html

Alvast bedankt voor jullie reacties!

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Druppel
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/102_0292.JPG
Gemaakt met een Canon Ixus II, vrijwel hetzelfde als de IIs dacht ik

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Sjezus jongens, al die verschillende modellen maken het er niet makkelijker op. Ik ben nu aan het twijfelen tussen de IXUS IIs, Ixus 40 en Ixus 430. Gek genoeg neig ik toch naar de IIs, aangezien deze de goedkoopste is van de drie en volgens mij niet heel veel voor de anderen onder doet qua kwaliteit!!!

Ik ben echt naar een point-and-shoot cameraatje op zoek, dus op automatisch zo mooi mogelijke foto's maken is voor mij de BOM!!! Wie heeft er nog argumenten tegen mijn keuze??? Of wie is het helemaal met mij eens???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de ixus 40 nu een weekje ofzo en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Kwaliteit is nog steeds erg goed en hij is zeker snel! Daarnaast gaat de accu ook best lang mee moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AJ1815 schreef op 28 oktober 2004 @ 15:59:
Sjezus jongens, al die verschillende modellen maken het er niet makkelijker op. Ik ben nu aan het twijfelen tussen de IXUS IIs, Ixus 40 en Ixus 430. Gek genoeg neig ik toch naar de IIs, aangezien deze de goedkoopste is van de drie en volgens mij niet heel veel voor de anderen onder doet qua kwaliteit!!!

Ik ben echt naar een point-and-shoot cameraatje op zoek, dus op automatisch zo mooi mogelijke foto's maken is voor mij de BOM!!! Wie heeft er nog argumenten tegen mijn keuze??? Of wie is het helemaal met mij eens???
koop ze iig niet in de winkel maar on-line. ik heb vorige week de ixus 40 voor 329 besteld en dat scheeld best met 399 in de winkel.

Wel aan te bevelen meteen een hoesje bij te nemen. Canon heeft zelf mooi en kwalitatief goede hoesjes voor de ixus modellen in leer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Online kopen is meestal goedkoper, maar de Ixus IIs is nu bij de Mediamarkt bij mij in de buurt (Groningen) nog maar 249,-. Dit is tevens de laagste prijs in de pricewatch. Het zou te maken hebben met het feit dat de Ixus IIs niet meer geleverd gaat worden. De Ixus 30 en 40 gaan de 400,430 en IIs gewoon opvolgen en uit de schappen verstoten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Laatst online: 12-07 15:33
Bosmonster schreef op 25 oktober 2004 @ 16:24:
Wat ik begrepen heb is dat ie een stuk sneller is door die nieuwe DiGiC2 processor (die heeft zelfs de ixus 30 niet, megapixels is daar dus niet het enige verschil).
.
Neen, de 30 heeft deze proc ook, quote van Canon over de ixus 30:
"De Digital IXUS 30 is uitgerust met Canons krachtige DIGIC II-beeldprocessor van de tweede generatie"

Verder zie ik op de plaatjes niet echt qua kleur of materiaal verschil tussen de 30 en de 40, kan iemand dit eventueel beter toelichten, want eerde3r in het topic hoorde ik iemand hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Cruzer schreef op 28 oktober 2004 @ 15:07:
Ik heb zelf nog de IXUS 400, nu heb ik een vraag over die nwe modellen de
Ixus 30/40. Deze nwe modellen hebben SCENE MODE, zodat je bv als het donker is toch mooie natuurlijke foto's kan maken zodat bv een verlicht gebouw in het donker er mooi opstaat zonder een statief te gebruiken!!
Canon zegt niet dat je zulke foto's zonder statief kan maken, zelfs het tegenovergestelde:
[...] Because the shutter speed becomes very slow in the night scene mode, it is important to hold the camera tightly. Use a tripod if you have one. If you do not hold the camera steady, the photo will be blurred like the one below. [...]
De night-scene mode doet niets anders dan de sluitertijd verhogen, en tegelijk de flits gebruiken, om zo de achtergrond er goed op te krijgen, en personen op de voorgrond ook...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Laatst online: 12-07 15:33
Ik heb mijn ixus 30, ik ben er erg tevreden over.

Het ding presteerd zeker nog beter dan mijn ixus v2, ik heb hem overigens vooral genomen voor het feit dat je hiermee filmpjes kan maken en deze ook zolang als je wilt kan opnemen.

Verder is en blijft het natuurlijk een digi cam met een kleine lens en maak je bij schemering niet geniale foto's, maargoed dat maakt mij niks uit.

Verder is deze echt lekker klein en is dat schermpje echt super. Voor onder de 300 euro is dit dus zeker wel een top product. Ze hebben er overigens ook niet verkeerd aan gedaan om een speakertje erin te zetten, waardoor je dus ook kan horen wat je hebt opgenomen. Ik moet overigens wel toegeven dat lichtgrijs er goedkoper uit ziet dan iets donderker voor de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeadBeateR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik ben op zoek naar de nederlandse handleiding voor de Canon ixus 40... Heeft iemand deze digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Carel schreef op 04 november 2004 @ 18:32:
[...]

Neen, de 30 heeft deze proc ook, quote van Canon over de ixus 30:
"De Digital IXUS 30 is uitgerust met Canons krachtige DIGIC II-beeldprocessor van de tweede generatie"

Verder zie ik op de plaatjes niet echt qua kleur of materiaal verschil tussen de 30 en de 40, kan iemand dit eventueel beter toelichten, want eerde3r in het topic hoorde ik iemand hierover.
Je merkt wel duidelijk het verschil in het materiaal van de behuizing van de Ixus 30 versus de Ixus 40. De 40 voelt echt metalig aan waar de 30 wat meer plastics/speelgoed aanvoelt... Maar ja daar betaal je dan ook voor...

Verder nog een vraagje: als je een camera in the USA bestelt krijg je er vast een USA oplader bij... Dan heb je vast ook een overloop stekker nodig om hem in NL stopcontacten te stoppen of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeadBeateR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05-2023
Het prijs verschil tussen de ixus 40 en 30 is maar 20 of 25 euro op pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120783

Argggggg.... ik heb net van Canon te horen gekregen dat bij de Ixus 40 geen Remote Shooting mogelijk is!!!!

//Met uw camara Ixus 40 is het niet mogelijk om op Remote Shooting fuction terug
te vallen. Dit staat ook vermeld op de meegeleverde CD.//

Remote Shooting staat inderdaad niet tussen de specifics op de canon website, maar aangezien de 430 vanaf de pc kon bediend worden ging ik er van uit dat de Ixus 40 dat ook kon....

De rubriek "Kan ik de camera als webcam gebruiken?" begin dit topic geldt dus niet voor de Ixus 30(?)/40!!

Helaas... en ik vrees dat het ook niet softwarematig kan worden opgelost.

Voor de rest een goed toestelletje!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120783 op 10-11-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120783

Eh... nu weet ik het ook niet meer. Canon Amerika antwoordt me:

//We apologize for any inconvenience with the PowerShot SD300 not working
properly when using the Remote Capture software.

Please ensure you have set the camera to the playback mode when using
this shooting feature. Also, ensure no other devices are connected to
your computer other than the camera, keyboard, and mouse. //

Dus eh... doet ie het of doet ie het niet, de ixus 40, remote shoot'en???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eff een vraagje. Ik wil het geheugen van mijn Ixus 40 uitbereiden. Maar dan zit ik te twijfelen tussen een gewone sd-kaart en een ultra II. Is dit werkelijk sneller dan gewone kaart? Heeft het zien om zoiets aan te schaven? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik gebruik SD kaart en Ixus40 schrijft fotos heel snel weg. Ik denk dat je met Ultra versie niet echt veel snelheids winst zal behalen... in de zin van of je dat nog op merkt... snap je?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 07:45
DJkim schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:33:
Ik gebruik SD kaart en Ixus40 schrijft fotos heel snel weg. Ik denk dat je met Ultra versie niet echt veel snelheids winst zal behalen... in de zin van of je dat nog op merkt... snap je?
De winst haal je alleen als je filmpjes maakt. Die kan je maken met een resolutie van 640x480 en 30 fps. Als je dan een normale kaart gebruikt dan houdt de Ixus het niet meer bij met wegschrijven en dan stopt ie na ongeveer 20 sec. Met een snelle kaart kan je net zo lang "filmen" totdat de kaart vol is.

Waarschijnlijk haal je ook wat winst als je burstmode gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126218 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:49:
Eff een vraagje. Ik wil het geheugen van mijn Ixus 40 uitbereiden. Maar dan zit ik te twijfelen tussen een gewone sd-kaart en een ultra II. Is dit werkelijk sneller dan gewone kaart? Heeft het zien om zoiets aan te schaven? :? :? :? :? :?
heeft zeker wel nut...
wat die anderen ook al zeggen: je merkt het bij het filmen!!
met fotos maken niet zo want dan ben je gewoon beperkt door de snelheid waarmee je camera hem wegschrijft, maar met filmen vergroot je door de hoge snelheid de "buffer" die bepaald hoe lang je kutn filmen...

ik heb zelf een ixus 40 en had een 256 MB ultra II kaart aar die heb ik verkocht en heb van deze zelfde serie een 2GB besteld omdat ik voor mijn website nogal wat moet filmen en met 256 MB haal je maar 2 min op beste formaat!
coor compacte camera's hoef je echt niet sneller te hebben dan die ultra II want dat is zonde van het geld!

snelle kaart is trouwens wle makkelijk als je externe cardreader gebruikt om je data van je kaart af te halen! als je het via de camera doet wordt je alsnog beperkt door de snelheid van de cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109756 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:34:
[...]
ik heb zelf een ixus 40 en had een 256 MB ultra II kaart aar die heb ik verkocht en heb van deze zelfde serie een 2GB besteld omdat ik voor mijn website nogal wat moet filmen
[...]
URL? Ben nl. wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ik heb op de HCC de Ixus30 gezien en de behuizing viel me tegen,volgens de verkoper is het geen eens metaal meer,alleen in de Ixus40 zit nog een beetje metaal,denk dat ik voorlopig me Ixus II nog maar even hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.party-addict.nl

filmpjes staan onder funstuff....
(let wel: ze zijn niet allemaal met de ixus 40 gemaakt, en op andere formaten gezien ik niet genoeg geheugen had! en ze zijn later gecomprimeerd!! maar het geeft wel een beetje een idee van welke kwaliteit mogelijk is!)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 109756 op 15-11-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109756 schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:30:
[...]

http://www.party-addict.nl

filmpjes staan onder funstuff....
(let wel: ze zijn niet allemaal met de ixus 40 gemaakt, en op andere formaten gezien ik niet genoeg geheugen had! en ze zijn later gecomprimeerd!! maar het geeft wel een beetje een idee van welke kwaliteit mogelijk is!)
Ziet er prima uit. Waarmee hang je je logo in de pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:55:
[...]

Ziet er prima uit. Waarmee hang je je logo in de pics?
met pictureshark 1.0

heel simpel en heel effectief!!
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste