Ik heb het voor elkaar gekregen om m'n Ixus 430 te gebruiken als webcam. Als antwoord op de vraag van DJkim: Het Canon Remote Shooting is een stuk software van de CD'tjes die bij de camera zaten. Je moet dan de ZoomBrowser EX starten en onder 'Tools' op 'Remote Shooting' klikken.
Da's allemaal heel erg mooi en het werkt ook, alleen gaat de lens van de camera na een seconde of 30 dicht, aangezien er niets direct met de camera zelf gedaan wordt. Dan moet ik dus in de het Remote Shooting schermpje aanklikken dat ik een plaatje wil schieten, waarna de lens weer open gaat. Mijn vraag is dan ook of daar iets tegen te doen is
Als antwoord op een paar posts hier boven over de grootte van het geheugen wat niet helemaal zou kloppen.. die is ook best wazig. Zoals freakstar al zegt heeft dat normaliter iets te maken met bits en bytes, of beter gezegt over kilobytes. Je kunt een kilobyte rekenen als 1000 bytes, maar eigenlijk gaat het om 1024 bytes. Op zich niet zo'n groot verschil, maar als je het daarna hebt over doorrekenen naar Mb's of Gb's merk je het wel degelijk.
Wat raar is, is dat 243 in principe ook niet uit komt via dat rekensommetje:
256 / 1,000 = 256
245 / 1,024 = 250
Daar zou dan dus 250 uit moeten komen. Als je echter die 250 weer deelt door 1,024, dan krijg je 244. En dat komt meer in de buurt van wat je op je camera ziet. Kortom: Je wordt geflest waar je bijstaat
[
Voor 44% gewijzigd door
Kaastosti op 19-10-2004 12:14
]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.