Ik keek net ff op dat padje.nl ga het maar bestellen. Ik heb een ixus 430, dan moet je toch de NB-1LH hebben. PS goeie tip bonbon
volgens mij moet je jopie1974 bedanken voor die linkAnoniem: 105997 schreef op 10 juli 2004 @ 17:12:
Ik keek net ff op dat padje.nl ga het maar bestellen. Ik heb een ixus 430, dan moet je toch de NB-1LH hebben. PS goeie tip bonbon
Vandaag een tasje gehaald voor mijn IXUS500. Omdat ik voor mijn vorige S50 een LowePro had, en daar zeer tevreden over was, wilde ik dat nu weer, en heb een D-Res 8S gehaald. 24 euri...

In tegenstelling tot de in de startpost genoemde D-Res 4M heeft de D-Res 8M geen rits over de bovenkant van het tasje, maar over de voorkant.
Het resultaat hiervan is dat er geen beschading door de rits aan de de camera optreedt. Met een rits over de bovenkant, in een net passend tasje krijg je door het openen en sluiten van de rits beschadigigen aan je camera. Zonde imo.
De D-Res 8S is dan wel een tikkie groter, maar ook dat is niet zo erg, hij zal ook wel vaak genoeg in mijn broekzak mee gaan, maar daar beschadigd hij niet. Zou fijn zijn als een tasje dat ook niet deed
En daarbij komt nog dat mijn vriendin over het algemeen wel een tas bij zich heeft
* UltraSub zeer tevreden over de maatvoering van de 8S...

In tegenstelling tot de in de startpost genoemde D-Res 4M heeft de D-Res 8M geen rits over de bovenkant van het tasje, maar over de voorkant.
Het resultaat hiervan is dat er geen beschading door de rits aan de de camera optreedt. Met een rits over de bovenkant, in een net passend tasje krijg je door het openen en sluiten van de rits beschadigigen aan je camera. Zonde imo.
De D-Res 8S is dan wel een tikkie groter, maar ook dat is niet zo erg, hij zal ook wel vaak genoeg in mijn broekzak mee gaan, maar daar beschadigd hij niet. Zou fijn zijn als een tasje dat ook niet deed
En daarbij komt nog dat mijn vriendin over het algemeen wel een tas bij zich heeft

* UltraSub zeer tevreden over de maatvoering van de 8S...
Nou ik happy gebruiker van de ixus 430
die holidy set bij Alternate gekocht, mooi compleet setje met precies wat ik wil
vooral erg blij met de AF support light, zelfs in het donker scherpe foto's
wel erg gemeen laserstraaltje trouwens
MAAR 1 groot nadeel
die red eye removal werkt echt super superslecht
heb nog nooit een camera dat zo slecht zien doen
kan die red eye accelarator net zo goed uitzetten
wordt weer meer photosoepen, maarja dat schiet niet op met 100 party foto's in een sessie
die holidy set bij Alternate gekocht, mooi compleet setje met precies wat ik wil
vooral erg blij met de AF support light, zelfs in het donker scherpe foto's
wel erg gemeen laserstraaltje trouwens
MAAR 1 groot nadeel
die red eye removal werkt echt super superslecht
heb nog nooit een camera dat zo slecht zien doen
kan die red eye accelarator net zo goed uitzetten
wordt weer meer photosoepen, maarja dat schiet niet op met 100 party foto's in een sessie
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Is goddank geen laser, anders maak je al die mensen blind.wel erg gemeen laserstraaltje trouwens
Alors.
Anoniem: 12019
Gaat hier om een Canon NB-1LH accu of een kloon?Anoniem: 96032 schreef op 07 juli 2004 @ 22:58:
[...]
Ik heb een paar dagen geleden een Originele accu NB-1LH besteld via www.padje.nl
Eerst geloofde ik niet dat dit om een originele accu kon gaan voor slechts €20 euro.
Dus ik hem gemailt met de vraag of het om een originele accu ging, dat bleek inderdaad zo te zijn.
De accu betaald en keurig vandaag via de post een pakje met daarin een originele NB-1LH accu netjes in originele verpakking.
Moet ook een NB-3L hebben voor me IXUS II en wou hem eigelijk bestellen bij Khan Digital Planet,die accu is iets zwaarder dan de originele accu en ook nog goedkoper dan padje.nl.
Ik heb ook sinds enkele dagen zo'n Ixus 500. (m'n eerste cameraatje)
Maar ik snap iets nog niet helemaal.
Als je een opname maakt, maar je mute het geluid in 'menu' ,neemt hij dan geen geluids-spoor mee? dus wordt de omvang dan kleiner?
En dan nog iets: Is het normaal dat de camera na enkele minuten gebruik warm word, altans de behuizing dan, batterij zijde.
Als je een opname maakt, maar je mute het geluid in 'menu' ,neemt hij dan geen geluids-spoor mee? dus wordt de omvang dan kleiner?
En dan nog iets: Is het normaal dat de camera na enkele minuten gebruik warm word, altans de behuizing dan, batterij zijde.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
warm worden is normaal, doet mijn ixus 400 ook na een tijdjeBajo schreef op 12 juli 2004 @ 17:32:
Ik heb ook sinds enkele dagen zo'n Ixus 500. (m'n eerste cameraatje)
Anoniem: 39924
Ik zit erg te twijfelen tussen 2 camera's uit de Ixus lijn.
- Ixus IIs
- Ixus i
Dit is de eerste digitale camera die ik ga kopen en ik zal hem voornamelijk gebruiken voor de vakantie, op feesten en dat soort happenings. Ik neig meer naar de IIs omdat die optical zoom heeft maar aan de andere kant ook naar de Ixus i omdat die 4 megapixel aan boord heeft.
Kan ik dus beter voor de 3.2 megapixel gaan met de optical zoom of voor de 4 megapixel zonder optical zoom??
- Ixus IIs
- Ixus i
Dit is de eerste digitale camera die ik ga kopen en ik zal hem voornamelijk gebruiken voor de vakantie, op feesten en dat soort happenings. Ik neig meer naar de IIs omdat die optical zoom heeft maar aan de andere kant ook naar de Ixus i omdat die 4 megapixel aan boord heeft.
Kan ik dus beter voor de 3.2 megapixel gaan met de optical zoom of voor de 4 megapixel zonder optical zoom??
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39924 op 14-07-2004 01:29 ]
Anoniem: 62640
Heeft er iemand ervaring met die Cokin Telelens S of met een ander soort telelens voor de IXUS 400? Ik ben zeer benieuwd want ik zit er over te denken om zoiets aan te schaffen...
ga voor de 3.2 met optische zoom. Die megapixels zijn zo belangrijk niet. Zoom zul je minder spijt van krijgen.Anoniem: 39924 schreef op 14 juli 2004 @ 01:05:
Ik zit erg te twijfelen tussen 2 camera's uit de Ixus lijn.
- Ixus IIs
- Ixus i
Anoniem: 39924
Had vanmiddag ook al de beslissing genomen dat het de IIs moest gaan worden en nu ben ik er dus helemaal zeker van want een mening van een mede tweaker is altijd belangrijk.Bbfreak schreef op 14 juli 2004 @ 16:50:
[...]
ga voor de 3.2 met optische zoom. Die megapixels zijn zo belangrijk niet. Zoom zul je minder spijt van krijgen.
Thanks mate
Anoniem: 105997
Ik heb net het setje ontvangen van padje.nl. Na 2 dagen al supersnel. heel goed, het werkt ook nog. De accu is van canon geen replica dus! inc doosje en alles.
echte aanrader dus www.padje.nl voor maar 22.50
echte aanrader dus www.padje.nl voor maar 22.50
Anoniem: 118819
Weet er iemand waar ik deze ixus nekkoord kan kopen? Heb em gezien in deel 2, maar de poster heeft em op de markt gekocht, ik vind em nergens online te koop 

Of een ander degelijk nekkoord voor de ixus..?
Alvast bedankt

Alvast bedankt
Dus als ik mijn ixus 500 op 4 Mpixel zet, dan is die ruis verdwenen? Of gaat die theorie niet op?Anoniem: 89521 schreef op 19 juni 2004 @ 18:54:
[...]
De lens heeft niks met ruis te maken, wel de gevoeligheid van de CCD, hoe meer pixels op dezelfde maat CCD, hoe meer kans op ruis..........
Anoniem: 102311
Weet niet of canon nog steeds het probleem heeft maar denk het wel, het is zo dat er een mogelijkheid is dat je lens een crash maakt.
De camera zal nog wel aangaan maar in de lens is geen beweging meer te krijgen, Ben nu van plan om een defecte canon ixus 400 te kopen waarbij een defect is.
Heb je een lens crash gehad en krijg je de error code "E18" op je display? maak je toestel open ga voorzichtig eerst kijken had gelezen op een paar andere forums dat je met een simpel stukje tape om de lens heen het probleem kan verhelpen en dit scheelt dus een paar honderd eurootjes.
De camera zal nog wel aangaan maar in de lens is geen beweging meer te krijgen, Ben nu van plan om een defecte canon ixus 400 te kopen waarbij een defect is.
Heb je een lens crash gehad en krijg je de error code "E18" op je display? maak je toestel open ga voorzichtig eerst kijken had gelezen op een paar andere forums dat je met een simpel stukje tape om de lens heen het probleem kan verhelpen en dit scheelt dus een paar honderd eurootjes.
Anoniem: 89521
Nee, de pixeldichtheid bepaalt (mede,naast de electronica) de ruisgevoeligheid, de bouw van de CCD dus, daar verandert de gekozen resolutie niets aan.jzn21 schreef op 16 juli 2004 @ 17:39:
[...]
Dus als ik mijn ixus 500 op 4 Mpixel zet, dan is die ruis verdwenen? Of gaat die theorie niet op?
Lijkt me een leuk en vooral handig systeem, handig is belangrijk voor converters anders gebruik je ze niet.Anoniem: 62640 schreef op 14 juli 2004 @ 12:04:
Heeft er iemand ervaring met die Cokin Telelens S of met een ander soort telelens voor de IXUS 400? Ik ben zeer benieuwd want ik zit er over te denken om zoiets aan te schaffen...
Van de optische kwaliteit moet je denk ik geen overdreven verwachtingen hebben, goede converters zijn meestal veel duurder.
Er zijn in de VS ook wel lensadapters te vinden die met de statiefschroefdraad bevestigd worden waarmee Canon's eigen TC DC 52 (2,4x) in beeld komt, kost wel plm. 120 maar dan heb je ook wat (ik heb em zelf)
Als je dat vaker hebt, is de CCD waarschijnlijk defect...........Anoniem: 20380 schreef op 20 juli 2004 @ 22:24:
weet iemand hoe dit komt
[afbeelding]
en dan bedoel ik dus die paarse strepen links en rechts.
Anoniem: 52687
Je 500 op 4 mpixel zetten? Kan toch helemaal niet ?jzn21 schreef op 16 juli 2004 @ 17:39:
[...]
Dus als ik mijn ixus 500 op 4 Mpixel zet, dan is die ruis verdwenen? Of gaat die theorie niet op?
Anoniem: 20380
Nee dit was de eerste keer. ik zag het nu pas voor het eerst toen ik een foto wilde maken van dit knipperlicht. Tis wel een zeer fel licht dat wel.Anoniem: 89521 schreef op 20 juli 2004 @ 22:29:
[...]
Als je dat vaker hebt, is de CCD waarschijnlijk defect...........
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 20380 op 21-07-2004 00:16 ]
Aangezien de strepen precies bij het felle gedeelte van de lampjes op de foto zitten lijkt het me dat er op één of andere manier reflectie optreedt in de lens ofzo. Dat de CCD kapot is kan misschien ook, maar lijkt me onwaarschijnlijk.Anoniem: 20380 schreef op 20 juli 2004 @ 22:24:
weet iemand hoe dit komt
[afbeelding]
Als je een foto maakt in andere felle lichtbronnen krijg je toch ook aparte effecten op de foto? Misschien wel gewoon "normaal" dus.
Anoniem: 119317
ik ben sinds kort eigenaar van de ixus 430. dit bevalt prima alleen krijg ik de fotos niet op mijn computer. na de software geinstalleerd te hebben en de usb-kabel aangesloten te hebben doe ik de camera aan maar vervolgens gebeurt er helemaal niets. bij een vriend van mij doet hij het wel dus het zal wel aan mij pc liggen. bij de Canon A80 ging het allemaal prima maar bij deze ixus werkt t dus niet. hij herkent de camera gewoon niet. ik ben echt al dagen bezig maar heb geen idee wat er mis is. iemand een idee?
alvast bedankt
alvast bedankt
heb je het schuifje van fotos bekijken wel naar links gezetAnoniem: 119317 schreef op 22 juli 2004 @ 15:28:
ik ben sinds kort eigenaar van de ixus 430. dit bevalt prima alleen krijg ik de fotos niet op mijn computer. na de software geinstalleerd te hebben en de usb-kabel aangesloten te hebben doe ik de camera aan maar vervolgens gebeurt er helemaal niets. bij een vriend van mij doet hij het wel dus het zal wel aan mij pc liggen. bij de Canon A80 ging het allemaal prima maar bij deze ixus werkt t dus niet. hij herkent de camera gewoon niet. ik ben echt al dagen bezig maar heb geen idee wat er mis is. iemand een idee?
alvast bedankt
Nou zeg ik zie zojuist pas dat ik een hotpixel heb in mijn camera. Valt dat onder de garantie.
Misschien niet geheel ontopic, maar ik heb een Ixus V2 2 Megapixel. Deze kan wel filmpjes opnemen, maar niet echt lang. Ik vroeg me af of firmware ook mogelijk is bij deze en of dit omzeild kan worden.
@ bommetje:
Mijn IXUS400 had ook een paar hotpixels bijna aan het eind van de garantie. Heb hem opgestuurd naar Canon/ETBASS en na een week of twee netjes zonder hotpixels teruggekregen. Afgezien van de verzendkosten naar ETBASS valt alles onder de garantie.
Mijn IXUS400 had ook een paar hotpixels bijna aan het eind van de garantie. Heb hem opgestuurd naar Canon/ETBASS en na een week of twee netjes zonder hotpixels teruggekregen. Afgezien van de verzendkosten naar ETBASS valt alles onder de garantie.
Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.
NeeCarel schreef op 23 juli 2004 @ 11:15:
Misschien niet geheel ontopic, maar ik heb een Ixus V2 2 Megapixel. Deze kan wel filmpjes opnemen, maar niet echt lang. Ik vroeg me af of firmware ook mogelijk is bij deze en of dit omzeild kan worden.
Enige rotte is dat ik hem de komende maand flink weer flink ga gebruiken. (DTM - Nurburgring, Marlboro Masters, DTM - Zandvoort) dus ik kan hem voorlopig nog niet opsturen. Dan maar die hotpixel er maar even uit photoshoppen.The hunting Hunter schreef op 24 juli 2004 @ 14:27:
@ bommetje:
het is aardig rustig in dit topic, maar had toch nog een vraagje.
Als je de ixus 400 op automatisch zet heb je standaard die aiaf aanstaan, het vierkantie komt dan nooit op onderwerp. Zetten jullie dan het onderwerp in het frame of gebruiken jullie de manual functie met aiaf uit ?
Als je de ixus 400 op automatisch zet heb je standaard die aiaf aanstaan, het vierkantie komt dan nooit op onderwerp. Zetten jullie dan het onderwerp in het frame of gebruiken jullie de manual functie met aiaf uit ?
Ik schiet met alles op auto maar wel aiaf uit. Dus draaiknopje wel op de M.Tito schreef op 27 juli 2004 @ 20:48:
het is aardig rustig in dit topic, maar had toch nog een vraagje.
Zal dat ook is proberen, snap namelijk niks van dat aiaf.Beekforel schreef op 27 juli 2004 @ 20:51:
[...]
Ik schiet met alles op auto maar wel aiaf uit. Dus draaiknopje wel op de M.
Trouwens voor dat jullie de foto's laten afdrukken doen jullie dan ook in photoshop
auto levels of wat anders?
Dat AIAF moet je ook niet proberen te snappen, er is maar 1 ding goed aan en dat is dat het UIT kan..........Tito schreef op 27 juli 2004 @ 21:15:
[...]
Zal dat ook is proberen, snap namelijk niks van dat aiaf.
Trouwens voor dat jullie de foto's laten afdrukken doen jullie dan ook in photoshop
auto levels of wat anders?
Dat is als je bij de hema gaat afdrukken niet meer nodig, kan nu ook 4:3 aan.Anoniem: 20380 schreef op 27 juli 2004 @ 23:24:
enige wat ik doe is croppen naar 2/3 verhouding.
das mooi, maar ik ga naar de mediamarkt voor het laten afdrukken van mijn foto's. Is het daar ook al mogelijk?
ik ben erg geinteresseerd in de ixus serie. Momenteel gebruik ik nog mijn Kodak DX3900 (3,2MP). Ga ik er erg in kwaliteit op vooruit door mijn dx3900 weg te doen en dan de 430 of 500 van de IXUS serie te kopen!?
mijn eisen:
- goede camera die duidelijk beter scoort dan mijn huidige
- fotos maken van concerten (binnen/buiten)
- fotos maken in vakantie
thanks alvast
mijn eisen:
thanks alvast
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Zit er aan te denken om me Ixus 500 te verkopen (is 3 mnd. oud en in perfecte staat)cypress3d schreef op 28 juli 2004 @ 14:42:
ik ben erg geinteresseerd in de ixus serie. Momenteel gebruik ik nog mijn Kodak DX3900 (3,2MP). Ga ik er erg in kwaliteit op vooruit door mijn dx3900 weg te doen en dan de 430 of 500 van de IXUS serie te kopen!?
mijn eisen:
thanks alvast
Ik heb hetzelfde gehad. Blijkbaar werkte de auto-launch niet goed meer. Deze kun je opnieuw instellen. Ga naar 'Start-Canon Utilities-CameraWindow 4.6-CameraWindow Set Auto-Launch'. Daarna een reboot en toen werkte het weer.Anoniem: 119317 schreef op 22 juli 2004 @ 15:28:
alvast bedankt
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik heb een accu besteld via www.akkuinternational.de. De akku kun je hier vinden voor de bespottelijke prijs van 4.69 EUR. Er gaat wel bijna 10 euro verzendkosten overheen, maar dat weegt minder als je meer besteld.
Ook andere accu's zijn er erg goedkoop, dus ik heb samen met een collega wat besteld. Ik ben benieuwd of ik wat geleverd krijg en hoe goed die dingen zijn. Wel zet ik er eerst maar even de multimeter op
Als het wat is laat ik het hier weten. Nu nog op zoek naar een goedkoop adres voor een 512MB flashcard. Iemand tips? Oh ja, maakt de snelheid van die dingen in de praktijk nog echt iets uit of kan ik dat geld beter in m'n zak houden?
Ook andere accu's zijn er erg goedkoop, dus ik heb samen met een collega wat besteld. Ik ben benieuwd of ik wat geleverd krijg en hoe goed die dingen zijn. Wel zet ik er eerst maar even de multimeter op
Als het wat is laat ik het hier weten. Nu nog op zoek naar een goedkoop adres voor een 512MB flashcard. Iemand tips? Oh ja, maakt de snelheid van die dingen in de praktijk nog echt iets uit of kan ik dat geld beter in m'n zak houden?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Komt vermoedelijk doordat het diafragma teveel openstaat. Helaas kan je dat bij de ixus serie niet instellen. Normaal zou het dichtzetten van je diafragma dit probleem moeten oplossen.Anoniem: 20380 schreef op 20 juli 2004 @ 22:24:
weet iemand hoe dit komt
[afbeelding]
Hoe gaan jullie Ixus gebruikers eigenlijk om met het ontbreken van een instelbaar diafragma om? Is toch wel handig bij bijvoorbeeld portret fotografie of landschapsfotografie....
Quod licet lovi, non licet bovi
er zit volgens mij wel een landschapsmode op de ixus, portretten weet ik nietMrDry schreef op 30 juli 2004 @ 12:19:
[...]
Komt vermoedelijk doordat het diafragma teveel openstaat. Helaas kan je dat bij de ixus serie niet instellen. Normaal zou het dichtzetten van je diafragma dit probleem moeten oplossen.
Hoe gaan jullie Ixus gebruikers eigenlijk om met het ontbreken van een instelbaar diafragma om? Is toch wel handig bij bijvoorbeeld portret fotografie of landschapsfotografie....
ik zit er zelf ook over te denken om een mijn a60 te verkopen en een ixus 430 te kopen, ga er dan wel op achteruit in mogelijkheden, maar t gaat mij meer om de compactheid, ben er nog niet helemaal uit though
[ Voor 4% gewijzigd door dribbel op 01-08-2004 23:25 ]
Anoniem: 45023
Van de week een IXUS IIs binnen gekregen (via internet besteld). En alles helemaal perfect. Alleen had ik geen SD geheugen erbij besteld omdat 256mb bij de MyCom 50 euro is en op internet was het 80 euro.
Ben ik gisteren dus daar zo'n SD kaartje (Apacer) wezen halen geeft mn camera een geheugenkaart fout wanneer ik hem wil formateren.
Dus ik op de site van Canon gekeken blijkt het dus zo te zijn (iig bij de IXUS II) dat je alleen geheugen van canon erin kan stoppen. Wanneer je geheugen van een ander merk erin wilt doen is dit alleen via een firmware update op te lossen.
Het enige probleem is dat er voor de IIs geen firmware update beschikbaar is en je de andere niet kan gebruiken (ik heb al naar Canon gemaild).
Ik zit dus nou met zo'n kaartje van 50 euro waar ik niks mee kan en moet ik nog geheugen gaan kopen
. Slechte zaak hoor vind ik.
Ben ik gisteren dus daar zo'n SD kaartje (Apacer) wezen halen geeft mn camera een geheugenkaart fout wanneer ik hem wil formateren.
Dus ik op de site van Canon gekeken blijkt het dus zo te zijn (iig bij de IXUS II) dat je alleen geheugen van canon erin kan stoppen. Wanneer je geheugen van een ander merk erin wilt doen is dit alleen via een firmware update op te lossen.
Het enige probleem is dat er voor de IIs geen firmware update beschikbaar is en je de andere niet kan gebruiken (ik heb al naar Canon gemaild).
Ik zit dus nou met zo'n kaartje van 50 euro waar ik niks mee kan en moet ik nog geheugen gaan kopen
Zelf heb ik sinds kort ook de Ixus IIs en ook in combinatie met een Apacer 256MB SD kaartje van de Mycom. Bij mij werkt deze combinatie perfect. Foto's opslaan, uitlezen en kaart formateren levert allen geen problemen op.
Ik vermoed dus dat of je kaartje, of je camera een probleem heeft.
Waar heb jij trouwens gevonden dat de camera alleen in combinatie met Canon SD kaarten werkt. In de handleiding staat dat de camera "het beste" werkt met Canon SD kaarten en dat betekent niet dat de camera "niet" werkt met andere kaarten. Wel wordt er ten zeerste afgeraden MMC kaarten te gebruiken.
Waar heb jij trouwens gevonden dat de camera alleen in combinatie met Canon SD kaarten werkt. In de handleiding staat dat de camera "het beste" werkt met Canon SD kaarten en dat betekent niet dat de camera "niet" werkt met andere kaarten. Wel wordt er ten zeerste afgeraden MMC kaarten te gebruiken.
Ah mooi, dan hoop ik dat het aan het kaartje ligt.Evert schreef op 30 juli 2004 @ 16:39:
Zelf heb ik sinds kort ook de Ixus IIs en ook in combinatie met een Apacer 256MB SD kaartje van de Mycom. Bij mij werkt deze combinatie perfect. Foto's opslaan, uitlezen en kaart formateren levert allen geen problemen op.
Dat geldt dus alleen voor de IXUS II. Of het dus ook voor de IIs geldt weet ik niet zeker.
Ik had dat gevonden op de site van canon via:
self service - digitale fotocamera's - foutmeldingen (in pulldown menu) en dan nr. 4
Wat moet ik doen als het bericht 'Memory card error' (Fout op geheugenkaart) wordt weergegeven op het LCD-scherm van de Digital IXUS II?
Als we weten of het wat is kan iemand misschien een inkoopactie opzetten.BugBoy schreef op 30 juli 2004 @ 09:38:
Ik heb een accu besteld via www.akkuinternational.de. De akku kun je hier vinden voor de bespottelijke prijs van 4.69 EUR. Er gaat wel bijna 10 euro verzendkosten overheen, maar dat weegt minder als je meer besteld.
Mijn probleem is intussen opgelost. Het was dus gewoon het kaartje wat niet goed was. Naar de MyCom geweest en nieuwe gekregen.
Ik vind een dergelijke bewering niet kunnen in een startpost. Dit is de mening van de TS en geen vaststaan feit. Laat de mensen zelf een afweging maken tussen de kosten en baten van de IXUS 430/500.Loont het om de 500 te nemen ipv. de 400/430?
Die ene megapixel zal in de praktijk niet of zelden gebruiken. 4.0 Mpix is genoeg om op A4 formaat af te drukken, dus die extra megapixel is eigenlijk overbodig.
Bovendien zijn de plaatjes groter van formaat, waardoor er dus minder op je CF-kaart passen. Gezien de huidige prijzen kun je dus net zo goed een 400/430 op de kop tikken.
Anoniem: 101107
Hey neosand, heb jij die lens nou al aangeschaft?! Ik zit er namelijk zelf ook over te denken om die telelens te halen. Die groothoeklens boeit me niet zoveel... maar als jij hem al hebt, kun je dan ff replyen en wat zeggen over de kwaliteit van de foto's die je ermee gemaakt hebt en of het verder beetje goed en degelijk systeem is?! Alvast bedankt!Anoniem: 62640 schreef op 14 juli 2004 @ 12:04:
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 101107 op 31-07-2004 17:42 ]
klopt het dat je de sluitertijd + diafragma NIET in beeld ziet bij het half indrukken van de sluiterknop??
zoals bijvoorbeeld bij de A-series wel het geval is
zoals bijvoorbeeld bij de A-series wel het geval is
[ Voor 21% gewijzigd door dribbel op 01-08-2004 00:05 ]
Je ziet helemaal niks van diafgrama's of sluiterstand. Maar waarom moet je dat ook zien als je het niet kan instellen.
vind ik gewoon handig om in te schatten hoe stil je de camera moet houden
wel een minpunt dat het er niet op zit
wel een minpunt dat het er niet op zit

[ Voor 24% gewijzigd door dribbel op 01-08-2004 11:43 ]
Van het weekend weer naar een raceweekend geweest, deze keer de Nurburgring. De DTM bezocht. Ik zal van de week weer eens wat foto's plaatsen.
Daarvan zijn een enkeling redelijk tot goed geslaagde pans van auto's op hoge snelheid.
Daarvan zijn een enkeling redelijk tot goed geslaagde pans van auto's op hoge snelheid.
Anoniem: 62640
Ik heb hem inderdaad besteld. Helaas is er tijdens mijn vakantie een mailtje binnengekomen van de winkel waar ik hem besteld had, dat de lens niet meer leverbaar is via hun(FotoVideoStore.nl). Ik ga hem van de week dus nog even bestellen bij een andere winkelAnoniem: 101107 schreef op 31 juli 2004 @ 17:40:
[...]
Hey neosand, heb jij die lens nou al aangeschaft?! Ik zit er namelijk zelf ook over te denken om die telelens te halen. Die groothoeklens boeit me niet zoveel... maar als jij hem al hebt, kun je dan ff replyen en wat zeggen over de kwaliteit van de foto's die je ermee gemaakt hebt en of het verder beetje goed en degelijk systeem is?! Alvast bedankt!
foto's zijn wat te groot om hier te plaatsen. Maar heb even een gallery gemaakt met Jalbum en is hier te bekijken
Zeker zitten leuke en goed gelukte foto's bij, be benieuwd hoe je dat gedaan het met die snelheid, eerst focus op een auto en dat vast zetten ofzo?Anoniem: 20380 schreef op 02 augustus 2004 @ 17:19:
foto's zijn wat te groot om hier te plaatsen. Maar heb even een gallery gemaakt met Jalbum en is hier te bekijken
Focussen op een punt op de baan, wachten tot een auto langs dat punt komt afdrukken en meetrekken met dezelfde snelheid als de auto langs rijdt.
Heb tijdens eerdere pogingen geprobeert om op de Manual stand de ISO-waarde te verhogen om zo de camera te forceren om een wat langere sluitertijd en een kleiner diafragma te gebruiken, maar op de Auto-stand maakt die mooiere foto's vind ik.
er komen best redelijke resultaten uit. Natuurlijk niet zo goed als bij een toestel waar je alles handmatig kan instellen. Maar zeer zeker acceptabel al zeg ik het zelf.
Zoals bijvoorbeeld deze
Heb tijdens eerdere pogingen geprobeert om op de Manual stand de ISO-waarde te verhogen om zo de camera te forceren om een wat langere sluitertijd en een kleiner diafragma te gebruiken, maar op de Auto-stand maakt die mooiere foto's vind ik.
er komen best redelijke resultaten uit. Natuurlijk niet zo goed als bij een toestel waar je alles handmatig kan instellen. Maar zeer zeker acceptabel al zeg ik het zelf.
Zoals bijvoorbeeld deze
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 20380 op 02-08-2004 18:31 ]
hmm veel oefenen dus.. zal is gaan proberen, lijkt me wel geinig.Anoniem: 20380 schreef op 02 augustus 2004 @ 18:26:
Focussen op een punt op de baan, wachten tot een auto langs dat punt komt afdrukken en meetrekken met dezelfde snelheid als de auto langs rijdt.
Zoals bijvoorbeeld deze
Alles handmatig instellen is leuk, maar dan is de camera ook groter en dat wou ik dus niet. Dat was wel 1 van de grootste redenen om een ixus te kiezen
Ik ga jullie weer verlaten na een paar maandjes, deze week neem ik voor de tweede keer weer afscheid van me ixus
Was altijd een korte maar fijne rit en deze keer komt ie niet terug 
Dag Ixus
Dag Ixus
Jep als je mijn eerste poging tot pannen ziet van de MotoGP in Barcelona (staan trouwens ook in dit topic) tot het resultaat wat ik nu heb.Tito schreef op 02 augustus 2004 @ 22:58:
[...]
hmm veel oefenen dus.. zal is gaan proberen, lijkt me wel geinig.
Alles handmatig instellen is leuk, maar dan is de camera ook groter en dat wou ik dus niet. Dat was wel 1 van de grootste redenen om een ixus te kiezen
Maar een maat van me heeft een kodak DX6440 met een sportstand erop heeft helemaal geen ervaring met pannen en daar waren relatief veel meer foto's van gelukt. Maar ja die is ook bijna 2x zo groot als mijn Ixus.
BTW mijn camera is schokbestendig. Is van kniehoogte gevallen op beton en hij werkt nog steeds. Enige wat eraf was gevallen was het knopje om foto's te maken, gelukkig teruggevonden en weer terugkunnen plaatsen.
Tja liever een kleine camera waar geen foto van lukt dan een wat grotere camera die wel foto's maakt hèAnoniem: 20380 schreef op 02 augustus 2004 @ 23:18:
[...]
Jep als je mijn eerste poging tot pannen ziet van de MotoGP in Barcelona (staan trouwens ook in dit topic) tot het resultaat wat ik nu heb.
Maar een maat van me heeft een kodak DX6440 met een sportstand erop heeft helemaal geen ervaring met pannen en daar waren relatief veel meer foto's van gelukt. Maar ja die is ook bijna 2x zo groot als mijn Ixus.
Want wie koopt er nu nog een camera om de foto's? Niemand toch, het gaat toch puur om het pats-formaat

Nee het gaat om de handzaamheid. Deze past gemakkelijk in mijn broekzak, geen last van als ik loop. Heb geen zin om met een klots om mijn nek rond te lopen.
Dan had je eens moeten kijken naar de Minolta G400. Even handzaam als de Canon IIs, met handmatige instellingen en 3x zoom. Dan heb je geen klots om je nek en grotere kans dat je foto's de volgende keer wel lukken.
Alors.
Dat bedoel ik dusStereotomy schreef op 03 augustus 2004 @ 10:57:
Dan had je eens moeten kijken naar de Minolta G400. Even handzaam als de Canon IIs, met handmatige instellingen en 3x zoom. Dan heb je geen klots om je nek en grotere kans dat je foto's de volgende keer wel lukken.
even een vergelijking tussen een Kodak DX6440 en een IXUS430 met een vrijwel dezelfde foto.
Kodak6440
Quality 3:2 best
Deze stand is op de kodak de best mogelijke kwaliteit, je kan alleen nog de resolutie veranderen in 4:3
IXUS430
M1 - Fine
Ondanks de lagere resolutie en image quality heeft volgens mij de IXUS toch een lagere jpegcompressie dan de kodak. Dat zie je al aan de bestandsgrote. Het plaatje uit de kodak heeft is 690 KB bij een resolutie van 2304x1536 met de hoogste kwaliteit en bij de IXUS 495 KB bij een resolutie van 1600x1200 op de een na hoogste kwaliteit.
Kodak6440
Quality 3:2 best
Deze stand is op de kodak de best mogelijke kwaliteit, je kan alleen nog de resolutie veranderen in 4:3
IXUS430
M1 - Fine

Ondanks de lagere resolutie en image quality heeft volgens mij de IXUS toch een lagere jpegcompressie dan de kodak. Dat zie je al aan de bestandsgrote. Het plaatje uit de kodak heeft is 690 KB bij een resolutie van 2304x1536 met de hoogste kwaliteit en bij de IXUS 495 KB bij een resolutie van 1600x1200 op de een na hoogste kwaliteit.
Anoniem: 26121
Vandaag heb ik de Canon Soft Leather Case DCC-10 gekocht voor mijn Ixus 400. Dit tasje is echt een aanrader. Het is lekker compact en gemaakt van mooi materiaal.

Anoniem: 69946
Ik heb zelf onlangs ook een Canon IXUS 430 gekocht en ben nu opzoek
naar een 'tasje'. Ik ben opzoek naar een zacht leren tasje welke met een
'veter' dichtknijpt, puur ter bescherming van de camera. Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben om de camera in mijn zak te houden (zonder deze te beschadigen).
Ik meen hem al eens ergens gezien te hebben bij het na struinen van reviews maar ik kan hem nergens meer vinden. Iemand die weet wat ik bedoel ?
naar een 'tasje'. Ik ben opzoek naar een zacht leren tasje welke met een
'veter' dichtknijpt, puur ter bescherming van de camera. Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben om de camera in mijn zak te houden (zonder deze te beschadigen).
Ik meen hem al eens ergens gezien te hebben bij het na struinen van reviews maar ik kan hem nergens meer vinden. Iemand die weet wat ik bedoel ?
Anoniem: 95590
Als ik RemoteCapture gebruik (bijgeleverd op de Canon-cd), dan gaat na een halve minuut ongeveer de lens van mijn IXUS IIs automatisch uit en is het scherm bij RemoteCapture weer zwart. Ik moet dan op Release drukken zodat er weer beeld is.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de lens constant open blijft staan en dus niet na een halve minuut ongeveer uit gaat?!
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de lens constant open blijft staan en dus niet na een halve minuut ongeveer uit gaat?!
Anoniem: 120994
Hier heb ik iets gevonden. Het product heet "Canon Metal Neck Strap 1".Anoniem: 118819 schreef op 15 juli 2004 @ 16:27:
Weet er iemand waar ik deze ixus nekkoord kan kopen? Heb em gezien in deel 2, maar de poster heeft em op de markt gekocht, ik vind em nergens online te koop
[afbeelding]
Alvast bedankt
http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/store/viewitem.asp?idproduct=8979573
en http://www.camcorner.nl/products.php?id=36&open=5
In Nederland kost hij voor zover ik gezien heb overal EUR 29,00.
In de USA is hij al te krijgen voor EUR 8,00, maar moet kan hij vaak alleen naar een Amerikaans adres verstuurd worden, of er komen ineens EUR 35,00 verzendkosten bij ofzo.
Anoniem: 97569
Als ik tegen de zon in een foto wil maken, krijg ik ook allemaal van die "strepen" op mijn beeld. Is daar wat aan te doen met een bepaalde instelling of niet?
Voor degenen die nog een tasje zoeken:
Ik heb het volgende tasje:
Sportive Special 1 van Samsonite.
De camera past precies in het tasje. Het tasje lijkt wel een 2de huid.
Ik persoonlijk vind de ritsjes wel fijner dan klitteband o.i.d en er is zelfs een extra zakje aanwezig voor een CF kaart. Ideaal. Er zit geen koord aan het tasje die je om je nek kunt hangen, maar het tasje kun je aan je riem bevestigen
Tevens heb je 2 soorten uitvoeringen van het tasje.
Foto's tasje:

Voor degenen die nog een tasje zoeken:
Ik heb het volgende tasje:
Sportive Special 1 van Samsonite.
De camera past precies in het tasje. Het tasje lijkt wel een 2de huid.
Ik persoonlijk vind de ritsjes wel fijner dan klitteband o.i.d en er is zelfs een extra zakje aanwezig voor een CF kaart. Ideaal. Er zit geen koord aan het tasje die je om je nek kunt hangen, maar het tasje kun je aan je riem bevestigen
Tevens heb je 2 soorten uitvoeringen van het tasje.
Foto's tasje:

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 97569 op 14-08-2004 16:53 ]
die strepen zijn normaal,dat heeft iets te maken met de beperkingen van het LCD scherm, anyway je ziet er op de foto nix van terug dus veel maakt t ook niet uitAnoniem: 97569 schreef op 14 augustus 2004 @ 16:52:
Als ik tegen de zon in een foto wil maken, krijg ik ook allemaal van die "strepen" op mijn beeld. Is daar wat aan te doen met een bepaalde instelling of niet?
[ Voor 3% gewijzigd door dribbel op 14-08-2004 17:51 ]
Anoniem: 97569
ow zal eens uitproberen dandribbel schreef op 14 augustus 2004 @ 17:47:
[...]
die strepen zijn normaal,dat heeft iets te maken met de beperkingen van het LCD scherm, anyway je ziet er op de foto nix van terug dus veel maakt t ook niet uit
als het toch niet terug te zien is in de foto zelf is er idd geen probleem
Ik heb een tijdje geleden een accu besteld via www.akkuinternational.de. De akku kun je hier vinden voor de bespottelijke prijs van 4.69 EUR. Er gaat wel bijna 10 euro verzendkosten overheen, maar dat weegt minder als je meer besteld. De website is overigens erg krom vertaald naar het Nederlands.
De bestelling is vooruit betaald via een buitenlandse overboeking (is gratis binnen de EU). Toen het geld aangekomen was kreeg ik netjes een e-mail en een DHL link waar ik de zending kon volgen. De accu's werden na betaling binnen enkele dagen netjes afgeleverd.
In theorie moet de accu iets langer meegaan dan de standaard accu van Canon. De kloon-accu is een Li-on 3.7V/1000mAh type en de Canon een Li-on 3.7V/840mAh. De accu past perfect en kan opgeladen worden met het standaard Canon oplaad apparaat. Het beschikt ook over een CE keurmerk, maar ik weet niet of dit belangrijk is.
De accu doet het nu een week goed met mijn Canon Ixus 430. Hoe lang hij in de praktijk meegaat weet ik dus nog niet. Ik wil hem vooral gebruiken als ik plotseling zonder accu zit en er geen tijd/mogelijkheid is om de accu bij te laden. Hiervoor lijkt de accu i.i.g. perfect geschikt.
Hier nog even een plaatje van de accu:
De bestelling is vooruit betaald via een buitenlandse overboeking (is gratis binnen de EU). Toen het geld aangekomen was kreeg ik netjes een e-mail en een DHL link waar ik de zending kon volgen. De accu's werden na betaling binnen enkele dagen netjes afgeleverd.
In theorie moet de accu iets langer meegaan dan de standaard accu van Canon. De kloon-accu is een Li-on 3.7V/1000mAh type en de Canon een Li-on 3.7V/840mAh. De accu past perfect en kan opgeladen worden met het standaard Canon oplaad apparaat. Het beschikt ook over een CE keurmerk, maar ik weet niet of dit belangrijk is.
De accu doet het nu een week goed met mijn Canon Ixus 430. Hoe lang hij in de praktijk meegaat weet ik dus nog niet. Ik wil hem vooral gebruiken als ik plotseling zonder accu zit en er geen tijd/mogelijkheid is om de accu bij te laden. Hiervoor lijkt de accu i.i.g. perfect geschikt.
Hier nog even een plaatje van de accu:

[ Voor 6% gewijzigd door BugBoy op 16-08-2004 20:36 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Handige tip voor laptop gebruikers die graag hun CompactFlash wat sneller willen uitlezen. Ik heb een CompactFlash card lezer aangeschaft in PCMCIA formaat. Hiermee kun je dus direct in de laptop de foto's uitlezen i.p.v. via de USB kabel. Dit gaat uiteraart een stuk sneller.
Het kaartje is van Sweex en heeft geen extra drivers nodig (tenminste niet met Windows XP). Het kaartje kost 8 euro en werkt feilloos. Ik heb het bij Salland Automatisering gekocht, maar is vast ook wel elders te vinden.
Het enige nadeel is dat ik er een WiFi kaart boven heb zitten, waardoor je wat lastig grip krijgt op de CompactFlash kaart als deze erin zit
Het kaartje is van Sweex en heeft geen extra drivers nodig (tenminste niet met Windows XP). Het kaartje kost 8 euro en werkt feilloos. Ik heb het bij Salland Automatisering gekocht, maar is vast ook wel elders te vinden.
Het enige nadeel is dat ik er een WiFi kaart boven heb zitten, waardoor je wat lastig grip krijgt op de CompactFlash kaart als deze erin zit
Da's goed nieuws, ik heb ook wel serieus interesse in zo'n accu. Mooi dat je hier je bevindingen hebt geplaatst want na een eerder bericht in dit topic over een goedkope accu die niet goed bleef zitten was ik een beetje huiverig geworden voor het bestellen van 'namaak' accu's.BugBoy schreef op 16 augustus 2004 @ 20:29:
[knip] De accu doet het nu een week goed met mijn Canon Ixus 430. Hoe lang hij in de praktijk meegaat weet ik dus nog niet. Ik wil hem vooral gebruiken als ik plotseling zonder accu zit en er geen tijd/mogelijkheid is om de accu bij te laden. Hiervoor lijkt de accu i.i.g. perfect geschikt.
Hier nog even een plaatje van de accu: [knip]]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Anoniem: 121214
Misschien een tip ?
Als je echt een heel goedkoop tasje wilt hebben, koop je bij de trekpleister een verrekijker. Kost bijna nix (6,79 Euro).
Dan heb je er een tasje bij waarin je ixus precies inpast !
Die je zo aan je broekriem rijgt.
Heb je er een verrekijker (8X21) en een lensdoekje bij!
Als je echt een heel goedkoop tasje wilt hebben, koop je bij de trekpleister een verrekijker. Kost bijna nix (6,79 Euro).
Dan heb je er een tasje bij waarin je ixus precies inpast !
Heb je er een verrekijker (8X21) en een lensdoekje bij!

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n verrekijker gekocht en het tasje past inderdaad precies. Helaas is de kwaliteit van het tasje niet geweldig. Het klitteband plakt aan de voering, waardoor die bij mij na 2 weken al begon te scheuren. Ook beschermt het alleen maar tegen krassen, want er zit totaal geen versteviging in en het schuimlaagje is flinterdun. Desondanks wel handig voor gewoon transport, maar nog niet de ideale oplossing.Anoniem: 121214 schreef op 17 augustus 2004 @ 10:29:
Als je echt een heel goedkoop tasje wilt hebben, koop je bij de trekpleister een verrekijker. Kost bijna nix (6,79 Euro). Dan heb je er een tasje bij waarin je ixus precies inpast !Die je zo aan je broekriem rijgt. Heb je er een verrekijker (8X21) en een lensdoekje bij!
Anoniem: 108646
Ik zit erg te twijfelen na dit alles gelezen te hebben.
Als ik het zo lees zijn veel mensen tevreden over de 430 of de 500. Ik wou nu juist de IIs aan schaffen, maar na dit te lezen slaat het twijfelen toe.
Doeleinde: Ga modeontwerpen dus moet af en toe een "fotoshoot" maken van de kleren die jij maakt en ontwerpt. Dit hoeft niet profesioneel, maar moeten mooie foto's zijn.
Ik ben niet van plan om de mooiste wonderen der natuur of auto races er mee fast te stellen het is puur bedoeld voor het doeleinde wat hier boven staat beschreven en vakanties kiekjes lukt dan ook wel.
Ik koos speciefiek vooor de ixus IIs voor de prijs, is het handig om toch voor de 400 - 430 - 500 te gaan of is de ixus IIs voor mijn doeleinde meer dan genoeg..
Alle comments zijn welkom.
Als ik het zo lees zijn veel mensen tevreden over de 430 of de 500. Ik wou nu juist de IIs aan schaffen, maar na dit te lezen slaat het twijfelen toe.
Doeleinde: Ga modeontwerpen dus moet af en toe een "fotoshoot" maken van de kleren die jij maakt en ontwerpt. Dit hoeft niet profesioneel, maar moeten mooie foto's zijn.
Ik ben niet van plan om de mooiste wonderen der natuur of auto races er mee fast te stellen het is puur bedoeld voor het doeleinde wat hier boven staat beschreven en vakanties kiekjes lukt dan ook wel.
Ik koos speciefiek vooor de ixus IIs voor de prijs, is het handig om toch voor de 400 - 430 - 500 te gaan of is de ixus IIs voor mijn doeleinde meer dan genoeg..
Alle comments zijn welkom.
[VRAAG]
Mede naar aanleiding van de berichten in deze topic heb ik gisteren een Ixus 430 gekocht. Nu ben ik druk bezig de handleiding door te werken. Wat ik niet helemaal begrijp is wat de functie 'snelle beelden' (of quickshot in het engels) precies inhoudt. De informatie die ik heb weten te vinden is niet helemaal duidelijk.
Ik heb gelezen dat de camera in deze modus, tenzij je de sluiterknop eerst half indrukt, niet scherpstelt, zodat je dingen op dezelfde afstand snel kunt fotograferen. Ergens anders las ik dat de camera in deze modus niet scherpstelt maar overschakelt naar de 'oneindig-modus' (op een andere site las ik ook nog dat objecten minstens een meter of tien verwijderd moesten zijn als je fotografeert in deze modus).
Tot slot heeft men het in de handleiding over een vertraging van de sluitertijd - daar kan ik niet zoveel mee. :-S
Kan iemand mij uitleggen wat nu precies de consequenties zijn van het gebruiken van deze modus? Als het geen enkel nadeel had, neem ik toch aan dat de camera er gewoon altijd gebruik van zou maken. Waarom foto's maken op de 'langzame' manier?
Mede naar aanleiding van de berichten in deze topic heb ik gisteren een Ixus 430 gekocht. Nu ben ik druk bezig de handleiding door te werken. Wat ik niet helemaal begrijp is wat de functie 'snelle beelden' (of quickshot in het engels) precies inhoudt. De informatie die ik heb weten te vinden is niet helemaal duidelijk.
Ik heb gelezen dat de camera in deze modus, tenzij je de sluiterknop eerst half indrukt, niet scherpstelt, zodat je dingen op dezelfde afstand snel kunt fotograferen. Ergens anders las ik dat de camera in deze modus niet scherpstelt maar overschakelt naar de 'oneindig-modus' (op een andere site las ik ook nog dat objecten minstens een meter of tien verwijderd moesten zijn als je fotografeert in deze modus).
Tot slot heeft men het in de handleiding over een vertraging van de sluitertijd - daar kan ik niet zoveel mee. :-S
Kan iemand mij uitleggen wat nu precies de consequenties zijn van het gebruiken van deze modus? Als het geen enkel nadeel had, neem ik toch aan dat de camera er gewoon altijd gebruik van zou maken. Waarom foto's maken op de 'langzame' manier?
waarschijnlijk zal de camera toch iets in moeten leveren, om sneller foto's te kunnen maken, dat zou idd het focussen kunnen zijn, maar misschien ook wat anders ik ben niet bekend met die functiePhobophile schreef op 22 augustus 2004 @ 10:02:
[VRAAG]
als het geen enkel nadeel zou hebben is er geen reden waarom ze die functie er niet als standaard schiet methode opzetten
Die functie is bedoeld voor b.v. sportfotografie waarbij je HET moment moeilijk kan pakken door de snelle actie.Phobophile schreef op 22 augustus 2004 @ 10:02:
[VRAAG]
De volgende parameters worden maar 1 keer bepaald en blijven dan de serie hetzelfde:
-scherpstellen of focusseren (bij de eerste opname, mogelijk ook op oneindig)
-lichtmeting en instellen sluiter+diafragma
het enige dat de camera nog doet is sluiter open en dicht en wegschrijven naar het buffergeheugen, als dat vol is stopt de serie
PS, misschien is de quick shot functie voor enkele beelden ook aanwezig, hierbij wordt dan inderdaad niet op een onderwerp gefocust, maar een vaste focus ingesteld, wat minder tijd kost, maar meer kans op missers........
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 22-08-2004 21:03 ]
Anoniem: 108646
ik trek nu naar de ixus 430.. Deze is maar 337 euro dan wel met duitse handleiding is dit af te raden?..
ZOu iemand ook mijn vraag hier boven nog kunnen doorlezen en misschien daaar nog de benodigde feedback over te geven..
Dank
ZOu iemand ook mijn vraag hier boven nog kunnen doorlezen en misschien daaar nog de benodigde feedback over te geven..
Dank
ik heb mijn ixus 500 onlangs in duitsland gekocht bij alta-discount.de
goede ervaringen met deze shop. geld overmaken, enige dagen later wordt het pakketje aangeboden. en het belangrijkst .. goede prijzen.
ixus 500 compleet met originele 2e accu, leder opberg tasje en kingston 512 mb cf voor 485 euro (incl. verzendkosten)
de ixus 430 met bovenstaande onderdelen alleen zonder de cf card hebben ze voor 340 euro..
zeker het overwegen waard.
goede ervaringen met deze shop. geld overmaken, enige dagen later wordt het pakketje aangeboden. en het belangrijkst .. goede prijzen.
ixus 500 compleet met originele 2e accu, leder opberg tasje en kingston 512 mb cf voor 485 euro (incl. verzendkosten)
de ixus 430 met bovenstaande onderdelen alleen zonder de cf card hebben ze voor 340 euro..
zeker het overwegen waard.
- - - - T F - - - -
Anoniem: 121748
Ik wil deze fotos graag bekijken maar zie alleen vierkanten blokjes met een kruis.'Anoniem: 20380 schreef op 28 juni 2004 @ 11:02:
Wat (actie)shots gemaakt met mijn IXUS430 op de TT in assen. Ze komen zo uit de camera en zijn onbewerkt, alleen de grote heb ik aangepast.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle andere fotos in dit forum kan ik wel zien..
(heb ik iets in te stellen/ downloaden ?)
Of kan ik ze elders bekijken?
Ik ben niet de enige lees ik, die twijfelt tussen de 430 en 500.
Voor zover ik begrepen heb na wat research op het internet kan ik beter de 430 nemen, niet alleen vanwege de prijs maar 5mp zou teveel zijn voor het apparaartje waardoor foto's minder scherp van kwaliteit zijn als de 430.
Verder zou ik graag willen weten aangezien ik na zoekwerk er niet wijzer op ben geworden, of ik in de 430 / 500 dat snellere compact flash kan zetten? Heeft dat nut?
Voor zover ik begrepen heb na wat research op het internet kan ik beter de 430 nemen, niet alleen vanwege de prijs maar 5mp zou teveel zijn voor het apparaartje waardoor foto's minder scherp van kwaliteit zijn als de 430.
Verder zou ik graag willen weten aangezien ik na zoekwerk er niet wijzer op ben geworden, of ik in de 430 / 500 dat snellere compact flash kan zetten? Heeft dat nut?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Als je geen bezwaar hebt tegen een Nederlands handleiding in PDF formaat (zie SP), geen probleem ! Ik heb namelijk hetzelfde gedaan tijdje terugAnoniem: 108646 schreef op 23 augustus 2004 @ 01:43:
ik trek nu naar de ixus 430.. Deze is maar 337 euro dan wel met duitse handleiding is dit af te raden?..
Dank
Ik heb via ebay een (nieuwe) 1000 mAh accu gekocht voor mijn ixus 430. Voor €7,50 + €2,- verzendkosten heb ik nu een accu. Past prima en voor zover ik het nu kan beoordelen werkt 'ie ook prima (nog bezig met de eerste 'lading'). Het voordeel t.o.v. die duitse site is de ruim vijf euro verschil in de uiteindelijke prijs. Even zoeken op ebay kan ik de mensen die voor weinig geld klaar willen zijn van harte aanraden.
Is dit een originele accu? Ik heb er net één gekocht bij www.padje.nl voor de camera van mijn broer. Is ook niet duur en wel origineel!! thanx Padje!
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nee, geen originele. Dat vond ik niet zo belangrijk namelijk.

Anoniem: 121748
Tasje(s) ixus SC-PS500
Ik was ook op zoek naar een tasje met als wens zo kein mogelijk.
Echter zat ik dan met geheugenkaart en extra accu.
Uiteindelijk ben ik geslaagd met een tasje van Canon de PS500.
De sluiting is met klitterband.. (mijn voorkeur)

Ook voor de extra ass. is hier een oplossing in een appart bijbehorend tasje.
Dit tasje kan aan de fototas worden geklit.. dus wordt het geheel één tasje..

Het geheel kan aan de riem worden bevestigd en er is een opening voor de hals-ketting..
Het is uitgevoerd in zacht suede met harde (binnen bescherming).

Misschien was het al bekend maar ik dacht .. ach.. laat ik het maar even melden
Ik betaalde er 35 euro voor.. en mijn ixus 430 past exact..
Ik was ook op zoek naar een tasje met als wens zo kein mogelijk.
Echter zat ik dan met geheugenkaart en extra accu.
Uiteindelijk ben ik geslaagd met een tasje van Canon de PS500.
De sluiting is met klitterband.. (mijn voorkeur)

Ook voor de extra ass. is hier een oplossing in een appart bijbehorend tasje.
Dit tasje kan aan de fototas worden geklit.. dus wordt het geheel één tasje..

Het geheel kan aan de riem worden bevestigd en er is een opening voor de hals-ketting..
Het is uitgevoerd in zacht suede met harde (binnen bescherming).

Misschien was het al bekend maar ik dacht .. ach.. laat ik het maar even melden
Ik betaalde er 35 euro voor.. en mijn ixus 430 past exact..
Leuk tasje, maar ik persoonlijk vind ik €35 wel een tikje prijzig voor een cameratasje.
Ik heb bij de mediamarkt voor €9,- eergisteren onderstaande gekocht. Stevig tasje met een vakje waar een extra flashkaart en accu in kunnen (zoals hieronder te zien).

Ik heb bij de mediamarkt voor €9,- eergisteren onderstaande gekocht. Stevig tasje met een vakje waar een extra flashkaart en accu in kunnen (zoals hieronder te zien).