Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 15.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11
Pizzaman schreef op zondag 03 juli 2005 @ 01:43:
Heeft iemand een filmpje gemaakt met de Ixus 40 ?
Ja.

bevalt prima !
je kan kiezen uit 320x240 of 640x480, beide op 15 of 30 fps.
320x480 kan zelfs op 60 fps.

filmen tot je kaart vol zit (bij de snellere geheugen kaarten zoals sandisk iig)

let er wel op dat de camera bij het begin de scherpte instelt en die vervolgens niet meer bijwerkt. lichtbalans wordt wel tijdens het filmen bijgehouden.

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:52:
Bij de Ixus 40 staat:
SD/MMC Card

Is dit getest dat ie ook MMC aankan?
Yep, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zit te twijfelen tussen hetvolgende geheugen:
13757 Transcend 512MB MULTIMEDIA CARD MMC
13828 Transcend 512MB RS-MMC Reduces size + adapter

Het kost allebei evenveel..Ik wil het gebruiken in mijn Ixus 30.(en misschien in de toekomst een smartphone, vandaar RS)

Gaat dat nou snelheid kosten ofzo als ik RS neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

ff een kort vraagje omdat ik mijn 350D niet altijd kan gebruiken wil ik er een klein cameratje bij hebben,nou heeft mijn zwager een powershot 510 of 520 iig 3,2MP maar wat is die camera traag zeg niet normaal.
Nou weet ik dat ik nu aan mijn dslr bent gewent maargoed.
Is de Ixus serie wel iets sneller of duurd het ook zolang....
Zat te denken aan de Ixus 40

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40
mijn zusje heeft een a510 (dus de 3.2mp versie) en ik heb een ixus 40

de a510 is inderdaad ontzettend sloom, de ixus is veel sneller

[ Voor 9% gewijzigd door dribbel op 31-07-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

dribbel schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:21:
mijn zusje heeft een a510 (dus de 3.2mp versie) en ik heb een ixus 40

de a510 is inderdaad ontzettend sloom, de ixus is veel sneller
Gelukkig dan bestel ik de Ixus 40 :) die 510 is net een diesel van voor WOII

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Is er eigenlijk een manier dat je met de ixus 30 kan kijken hoe vol de batterij is?
Ik heb het boekje doorgelezen, maar kan er niks over vinden.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:53:
Is er eigenlijk een manier dat je met de ixus 30 kan kijken hoe vol de batterij is?
Ik heb het boekje doorgelezen, maar kan er niks over vinden.
Nope, Canon doet daar niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn IXUS 400 staat nu op ebay, de flits was iets te vervelend. Ik denk over te gaan naar een 700 ofzo. Weet iemand of die ook zo een dubbele flits heeft? de mensen stonden bijna altijd met gesloten ogen op die foto's met flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn nieuwe ixus 30 mee..zet ik hem aan maakt ie gelijke een foto, of start ie gelijk een filmpje..vervolgens blijft het beeld hangen en kan ik niks meer..

Lijkt er dus op alsof de grote knop vast zit en constant een ingedrukt signaal geeft..

Iemand een oplossing of is dit gewoon doa werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
kheb nu een ixus40,
enige methode die ik kan vinden om hem als webcam te gebruiken is door 'm aan te sluiten op mijn tvkaart (maargoed, op die manier kan je elke camera gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Niet online

HGJ

Sigmund_Freud schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:12:
[...]

Ik hoor 2x kggrk(alias tik) bij aanzetten, en ook bij uitzetten. Dit geluid is erg zacht en hoor ik gelijk als ik de aan/uit knop loslaat. Verder hoor ik als ik aan de zoom schuif zit hetzelfde geluid maar dan 1x. Ik hoor het dan op het moment als ik de zoom schuif loslaat. Is hij dan aan het scherp stellen ofzo ?

Hoop dat iemand met hetzeflde toestel ff goed kan luisteren want mocht het echt een defect zijn, dan kan ik er nu nog mee terug
Ik heb hetzelfde bij mijn net nieuwe Ixus 40. Alleen is het toch vrij hard. Het geluid hoor ik niet alleen bij het uit- en aanzetten, maar bij vrijwel elke functie die ik gebruik. Macro etc.
Ik ga ervan uit dat dit zo hoort, maar ik vind het toch wel storend, zeker voor een duur toestel.

Verder heb ik de indruk dat ik iets hoor rammelen in het toestel zelf, alsof er iets los zit. Maar dit zou ook een van de knopjes buiten het toestel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 20:22
HGJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:34:
[...]

Ik heb hetzelfde bij mijn net nieuwe Ixus 40. Alleen is het toch vrij hard. Het geluid hoor ik niet alleen bij het uit- en aanzetten, maar bij vrijwel elke functie die ik gebruik. Macro etc.
Zie ook
Sigmund_Freud schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:48:
Ben sinds een half uur de trotse bezitter van een canon ixus 40. Het is mijn eerste camera daarom deze vraag.is het normaal dat ik drie kleine zachtje tikjes hoor als de lens uit schuift of is dit een out of the box mankement.
Dit schijnt bij iedere Ixus 40 wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 17:40
HGJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:34:
[...]

Verder heb ik de indruk dat ik iets hoor rammelen in het toestel zelf, alsof er iets los zit. Maar dit zou ook een van de knopjes buiten het toestel kunnen zijn.
dat is de orientatiesensor, dus dat klopt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Vreemd dat je bij de canon ixus40 geen datum in de foto kan laten zetten (tenzij je een foto op briefkaart (1600x1200) fotografeert).
Wel zie ik dat de datum van de foto wordt opgenomen in het jpg bestand, hoe kan ik deze in mijn foto laten zetten? Is er een batch tooltje voor?

:?

vb op briefkaartformat:
http://www.falcon4ever.com/macro3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door falcon4ever op 06-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
Jazeker,

met het irfanview programma kan je individuele plaatjes maar ook hele series laten bewerken.

batch conversion / rename - set advanced options - miscellaneous : add overlay text - settings
gebruik daar dan $T voor datum & tijd of $Ex voor exif info in je afbeeldingen

[ Voor 21% gewijzigd door akoster op 08-08-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
falcon4ever schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:49:
Vreemd dat je bij de canon ixus40 geen datum in de foto kan laten zetten (tenzij je een foto op briefkaart (1600x1200) fotografeert).
Wel zie ik dat de datum van de foto wordt opgenomen in het jpg bestand, hoe kan ik deze in mijn foto laten zetten? Is er een batch tooltje voor?

:?

vb op briefkaartformat:
http://www.falcon4ever.com/macro3.jpg
Met ImageMagick zijn dat soort dingen erg makkelijk.
Een voorbeeldje als bash-script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#! /bin/bash

DATETIME=`identify -format "%[EXIF:DateTime]" $1`
DATE=${DATETIME:0:10}
DATE=(${DATE//:/ })
DATE="${DATE[2]}/${DATE[1]}/${DATE[0]}"

convert -background '#00000080' -fill orange label:"$DATE" miff:- |\
    composite -gravity southeast -geometry +0+3 - $1 $2

Sla op als label.sh ofzo, en daarna roep je hem aan met 2 argumenten; het plaatje dat je als input wilt gebruiken en het plaatje dat er uit moet rollen. Je kunt nog heel veel finetunen aan hoe het er uit komt te zien hoor :)

Als je dan een hele dir met plaatjes wilt converteren:
code:
1
2
mkdir labeled
for i in `ls *.jpg`; do . ./label $i labeled/$i; done

Komen alle gelabelde plaatjes in de dir labeled te staan :)

Oh ja, als je toch de originele plaatjes niet wilt houden kun je convert veranderen in mogrify, en dan $2 weghalen. Krijg je dus:
code:
1
2
mogrify -background '#00000080' -fill orange label:"$DATE" miff:- |\
    composite -gravity southeast -geometry +0+3 - $1

[ Voor 23% gewijzigd door Ecco op 08-08-2005 14:49 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
hmm thnx arnie & ecco,
zal zo dat tooltje proberen.

ecco: ik was zelfs al bezig om met php dat inelkaar te flansen, kheb toch standaard hier een apache/php combinatie draaien en php heeft enkele leuke functies on exif info te extracten.

maar goed als irfanview werkt, bespaart dat me een hoop werk ;)

vind het nog steeds stom dat het niet direct op de cam aangezet kan worden

edit:
irfan werkt op zich prima _/-\o_ , helaas is het wel een ge-etter om de text goed uit te lijnen daar hij de pixels vanaf linksboven berekend (en ik wil 'm rechts onder :X ). Daarnaast is de tekst helaas soms slecht te zien door het beperkte keuze aan font kleuren =/ (anti-alias tekst niet mogelijk?)

[ Voor 30% gewijzigd door falcon4ever op 08-08-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
falcon4ever schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:48:
hmm thnx arnie & ecco,
zal zo dat tooltje proberen.

ecco: ik was zelfs al bezig om met php dat inelkaar te flansen, kheb toch standaard hier een apache/php combinatie draaien en php heeft enkele leuke functies on exif info te extracten.

maar goed als irfanview werkt, bespaart dat me een hoop werk ;)
Op mijn manier is natuurlijk één keer een scriptje schrijven en daarna achterover zitten luieren :P
Hij leest de datum uit de exif (wat inderdaad ook prima in php kan als je geen bash ter beschikking hebt) en zet hem netjes rechtsonder in het plaatje, ongeacht hoe groot deze is. Hij zet nu oranje letters op een transparant zwart vlak zodat het altijd goed leesbaar is (voorbeeld), maar je kunt nog finetunen wat je wilt; er zijn ook wel manieren om een schaduw achter de tekst te krijgen. Je kunt er ook gewoon de tijd in laten staan als je wilt (die haal ik nu hardhandig weg).
Als je geen linux hebt; je hebt ImageMagick ook voor windows.
En er is ook wel een kant en klare front-end voor php. Al volstaan GD volgens mij dan ook prima.
Zo is het zelfs zonder bash een kwestie van een paar regeltjes code :)
Wees een tweaker :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Ecco op 09-08-2005 01:06 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• SanderV89
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03-2022
Is het mogelijk om bij de Ixus 40 de sluitertijd handmatig in te stellen?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

SanderV89 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:55:
Is het mogelijk om bij de Ixus 40 de sluitertijd handmatig in te stellen?
Natuurlijk!
Gebruik de 'Manual' stand.
Zorg dat je in het menu (via de 'menu' knop) 'Lange sluiertijd' op 'aan' hebt staan.
Seleceteer dan met 'FUNC. SET' de '+/-0' en druk op de 'menu' knop.
Dan kan je de sluiertijd selecteren.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• SanderV89
Pinobigbird schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:01:
[...]

Natuurlijk!
Zorg dat je in het menu (via de 'menu' knop) 'Lange sluiertijd' op 'aan' hebt staan.
Bedankt voor je antwoord. IK heb 'm alleen (nog) niet :) Maar ik wou het even weten want bij m'n Sony P72 krijg ik vaak van die vegen bij bewegende voorwerpen ;( Maaruh jij bent er wel enthousiast over zo te horen? Ik wil 'm namelijk mss gaan kopen...

[ Voor 17% gewijzigd door SanderV89 op 11-08-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:54

pes

Je kan alleen handmatig een langzame sluitertijd instellen. Dit zal je niet helpen om "vegen" e.d. te voorkomen. Daarvoor zal je de ISO moeten opkrikken of zo; 't blijft altijd een overweging tussen ruis en scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
paesu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:49:
Je kan alleen handmatig een langzame sluitertijd instellen. Dit zal je niet helpen om "vegen" e.d. te voorkomen. Daarvoor zal je de ISO moeten opkrikken of zo; 't blijft altijd een overweging tussen ruis en scherpte.
Wat zouden jullie doen? (ik heb er nl. geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderV89 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:28:
[...]

Wat zouden jullie doen? (ik heb er nl. geen verstand van)
De enige mogelijkheid is ,zoals hierboven opgemerkt, de ISO verhogen, hiermee verkort je de sluitertijd in een bepaalde lichtsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:13:
[...]

De enige mogelijkheid is ,zoals hierboven opgemerkt, de ISO verhogen, hiermee verkort je de sluitertijd in een bepaalde lichtsituatie.
Hmm zal het is proberen. Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees -gelukkig nog voor bestellen - net dat de Ixus 40 veel problemen heeft met het LCD schermpje... dat deze makkelijk deffect zou gaan en Canon geen/weinig support bied?
ik wil de camera echt in me broekzak mee gaan nemen... en dan ook nog eens naar feesten, festivals en andere evenementen... zou erg vervelend zijn als het LCD scherm dan ineens kapot gaat
zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten?

heeft er iemand verder de DCC-60 tas? past de camera met dit tasje/hoesje nog steeds in je broekzak of kan je dat dan wel vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
Heb de ixus nu een paar maanden en heb nog geen problemen ondervonden. Omdat ik nogal wat spijkerbroeken heb met die metalen rondjes in de zakken heb ik hem altijd in een lederen hoesje zitten. Dit past nog aardig maar is wel iets minder confortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
kheb een ixus40 met een lowepro rezo10 tasje (best wel klein).
beschermt goed maar ik zou hem niet in m'n broekzak steken (tenzij je zo'n skatersbroek heb met ingebouwde boodschappentassen).

Met mijn schermpje is tot nu toe nog niks aan de hand geweest. Denk dat het voornamelijk te maken heeft met hoe voorzichtig je de ixus40 behandeld, daar het schermpje relatief groot is en dus kwetsbaar kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woohoo mijn schermpje is gebarsten! ik werd sochtends wakker en er zat een flinke barst in het LCD scherm.
Geen sporen van buitensporig geweld, geen krassen of een beschadigd schermpje. Dus PUUR alleen het LCD is gebarsten, backlight werkt ook nog. Canon gebeld en als alleen het LCD defect is valt het onder garantie. Maar even contact opnemen waar ik m gekocht heb.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:24:
Ik probeer mijn canon ixus 500 camera op de mac (osX) aan te sluiten zodat ik hem tijdens chatten als webcam kan gebruiken. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg? De mensen van softcam (link uit op) zeggen op hun site al dat ze (nog) geen ondersteuning voor mac bieden. Is er een andere manier??

Alvast bedankt : ))
Het systeem maakt even niet uit. Ik heb het namelijk op een windows pc geprobeerd en kan je vertellen dat je beter de moeite kan nemen om een redelijke webcam in de aanbieding te kopen. Het is niks anders dan ergenis.
Camera gaat namelijk om de zoveel minuten uit en dan begint het hele ritueel weer van voren af aan.

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

hij's binnen... idd echt gewoon broekzak-formaat... toch ben ik enigzins bang om dit ding zo in me broekzak te laten zitten terwijl ik rond loop of zelfs sta te dansen... aan de andere kant, daarom heb ik 'm wel gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Voor mijn IXUS 40 heb ik een Screen Protector gekocht, dit is een sterk stuk krasbestendig plexiglas dat je over het LCD scherm heen plakt. Je camera vordt een paar mm dikker ten hoogte van je scherm, maar je kunt er nu gewoon op tikken. En als hij toch beschadigd zou raken, haal ik hem er weer af (zit vast me dubbelzijdig plakstripjes) en vervang door een nieuwe.
Gekocht via het internet, ik kan de site zo 1-2-3 niet vinden. Maar elke screen protector voor een scherm van 2 inch is goed.
Ik kan de URL nog even opzoeken en er een foto van maken, maar ik zit nu op mijn werk en niet thuis....

Edit:
De url: http://www.daproducts.com/index.htm

Kost 6 dollar + verzendkosten, heb je wel een creditcard voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 19-08-2005 12:00 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Canon Ixus 500 en mijn schermpje is er net aangegaan. Ik kan gewoon foto´s maken, maar als ik hem aan zet wordt het scherm helemaal wit en dan stilaan zwart.
Ik ben bang dat er water onder gekomen is en dat ie daarom kapot is. Iemans een idee wat te doen?

Of weet iemand wat het kan gaan kosten als ik dit wil laten maken?

Het is erg lastig fotograferen nu: geen idee hoeveel foto´s ik nog kan maken, panorama optie heeft ook geen nut meer en ga zo maar door. Ik wil het wel laten maken daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Lol, ik kom er net 8er dat een ixus 30 precies in het tasje past van mijn logitech vf500 muisje. Gewoon alsof het ervoor gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haloo
ik heb een vraagje. Ik heb op dit forum gezien dat de canon a95 zeer goede avond fotos maakt. Ik wil een digicam kopen die dit ook kan? De a95 is mij net iets te groot, nu vroeg ik mij af of de ixus serie ook goeie fotos schiet in de avond, dus op a95 kwaliteit zeg maar. :)
ik heb al veel review sites bekeken, maar meestal plaatsten ze geen sample pics die in de avond zijn geschoten.
danku

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 22:03 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ben zelf ook opzoek naar een andere camera
de ixus 50 of ixus 700

maar ik wil dus ook goed avond/nacht foto's willen maken heeft iemand voorbeelden van avond/nacht foto's van deze camera's

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
brummer schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:26:
Ben zelf ook opzoek naar een andere camera
de ixus 50 of ixus 700

maar ik wil dus ook goed avond/nacht foto's willen maken heeft iemand voorbeelden van avond/nacht foto's van deze camera's
Over de Ixus 50/700 loopt een apart topic. De 700 heeft (ook) een lange sluiterstand die 15" sluitertijd mogelijk maakt. Daarmee zijn prima nachtfoto's te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Laatst online: 10-09 20:09
bedankt ik ga opzoek naar het andere topic kon ik eert niet vinden namelijk
maar bedankt word de 700 denk ik :)

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 05:13:
Ik heb een Canon Ixus 500 en mijn schermpje is er net aangegaan. Ik kan gewoon foto´s maken, maar als ik hem aan zet wordt het scherm helemaal wit en dan stilaan zwart.
Ik ben bang dat er water onder gekomen is en dat ie daarom kapot is. Iemans een idee wat te doen?

Of weet iemand wat het kan gaan kosten als ik dit wil laten maken?

Het is erg lastig fotograferen nu: geen idee hoeveel foto´s ik nog kan maken, panorama optie heeft ook geen nut meer en ga zo maar door. Ik wil het wel laten maken daarom.
Niemand een idee? Er moeten hier toch een aantal mensen zijn die hetzelfde al hebben meegemaakt?

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:05:
[...]

Niemand een idee? Er moeten hier toch een aantal mensen zijn die hetzelfde al hebben meegemaakt?
Check even www.etbass.nl/crp want daar staat precies uitgelegd hoe de gang van zaken is bij reparaties en/of prijsopgave en/of totall-loss verklaringen :/.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heeft iemand nog een oude versie van remotecapture, versie 2.7.5. werkt niet met de ixus 300 :( en weet iemand of QC ook te gebruiken is icm de ixus 700 (ja wij hebben beide modellen, nou en?).

edit, ixus 700 heeft dus apart topic, thx

[ Voor 11% gewijzigd door Technicality op 14-09-2005 17:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:56:
woohoo mijn schermpje is gebarsten! ik werd sochtends wakker en er zat een flinke barst in het LCD scherm.
Geen sporen van buitensporig geweld, geen krassen of een beschadigd schermpje. Dus PUUR alleen het LCD is gebarsten, backlight werkt ook nog. Canon gebeld en als alleen het LCD defect is valt het onder garantie. Maar even contact opnemen waar ik m gekocht heb.

Groeten
Goed nieuws, ik heb mijn Canon opgestuurd naar de Canon repair shop in Roosendaal en de camera is gemaakt onder garantie.
Voorwaarden: geen sporen van val/stoot schade.
Goede service van Canon!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:21:
[...]

Goed nieuws, ik heb mijn Canon opgestuurd naar de Canon repair shop in Roosendaal en de camera is gemaakt onder garantie.
Voorwaarden: geen sporen van val/stoot schade.
Goede service van Canon!

Groeten
Hmm ... dan had die van mij wellicht ook onder garantie kunnen vallen want er is verder geen enkele beschadiging te vinden op de hele camera, ik ben 'r ontzettend zuinig op!

Gelukkig wordt mijn schade door de reisverzekering gedekt omdat het tijdens een weekendje-weg is gebeurd, ik heb ook bij voorbaat geen garantie geclaimd omdat ik er al vanuit ging dat dit onder val-, druk- of stootschade zou vallen. In iedergeval maar even onthouden voor een volgende keer :) (al hoop ik niet dat dit nog eens gebeurt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer net de filmpjes van mijn Ixus 40 te importeren met Adobe Premiere en dat lukt dan niet... unsupported compression in file... terwijl ze dus rechtstreeks van de camera komen
Ik kan ze natuurlijk m.b.v. Virtual Dub eerst omzetten naar XviD of DivX maarja, dat is best irritant... bovendien is mij 'altijd geleerd' om met je originele bestanden te werken en dan pas later te comprimeren

Is hier wat aan te doen of moet ik het oplossen op bovengenoemde manier? Verder nog steeds heel erg blij met deze aankoop alhoewel ik soms moeite heb met het maken van scherpe foto's; iemand daar nog tips voor (anders dan de flits te gebruiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 14:41
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:40:
Ik probeer net de filmpjes van mijn Ixus 40 te importeren met Adobe Premiere en dat lukt dan niet... unsupported compression in file... terwijl ze dus rechtstreeks van de camera komen
Ik kan ze natuurlijk m.b.v. Virtual Dub eerst omzetten naar XviD of DivX maarja, dat is best irritant... bovendien is mij 'altijd geleerd' om met je originele bestanden te werken en dan pas later te comprimeren

Is hier wat aan te doen of moet ik het oplossen op bovengenoemde manier?
[..]
Je moet 'm met Virtual Dub gewoon opslaan als avi, zonder verdere compressie. Dan kan het gewoon worden geïmporteerd in Premiere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
[...] alhoewel ik soms moeite heb met het maken van scherpe foto's; iemand daar nog tips voor (anders dan de flits te gebruiken)?
probeer zoveel mogelijk de (hand waarin je je) camera houdt te ondersteunen met statief / leuning / paaltje etc. is er geen vast steunpunt in de buurt kan je ook je andere hand of gezicht gebruiken als extra steun.

los daarvan : over het algemeen geldt dat hoe meer licht er is hoe scherper foto's kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I

Verder nog steeds heel erg blij met deze aankoop alhoewel ik soms moeite heb met het maken van scherpe foto's; iemand daar nog tips voor (anders dan de flits te gebruiken)?
Begin eens met de gewone zoeker te gebruiken en de camera stevig tegen het hoofd te drukken, scheelt enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, ben nieuw hier.

Een leuk en leerzaam forum!

Even een vraag over de Ixus 40, mijn LCD schermpje is een beetje bekrast. Is de plastic laag een beschermlaagje, of is dit daadwerkelijk het LCD scherm?

Wil dit graag laten repareren, iemand een idee wat dit gaat kosten?

Bedankt alvast.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op www.etbass.nl dat is het repaircenter van Canon. Je vind daar ook de standaard prijzen voor reperaties. Ik meen dat die voor jouw camera rond de 150 lag.

Of heb je nog garantie?

Ze doen daar niet super moeilijk. Heb het scherm van mijn ixus500 daar ook laten repareren en ik was net buiten garantie, maar ze hebben hem toch gemaakt zonder dat ik een cent heb moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 25-08 15:44
Ik heb een Ixus 400, maar vraag me al geruime tijd af hoe ik het beste foto's kan maken van bewegende objecten.
Bijvoorbeeld als ik een foto wil maken van iemand die aan het karten is.

Nu krijg ik dan alleen maar een schim op de foto, dit is duidelijk niet de bedoeling.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een zeer vervelend probleem met mijn Ixus 400. Af en toe krijg ik een 'memory card error'. Ik kan dan geen foto's maken of bekijken. Als ik een dag later de camera weer aanzet, is er niets aan de hand. Heb dit met verschillende kaartjes gehad... Waar zou dit aan kunnen liggen? De garantieperiode is verlopen, dus opsturen naar het repaircentre ga ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdrianP schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:06:
Ik heb een Ixus 400, maar vraag me al geruime tijd af hoe ik het beste foto's kan maken van bewegende objecten.

Nu krijg ik dan alleen maar een schim op de foto, dit is duidelijk niet de bedoeling.
Helaas is dat ding daar niet zo geschikt voor omdat het een belichtingsautomaat is....
Kies een stand waar je de ISO zo hoog mogelijk kan zetten, dan kiest de camera de kortste sluitertijd en die heb je nodig.
Verder heb je veel licht nodig, wat betekent dat je binnenfoto's kan vergeten.
Daarnaast is er de mogelijkheid de camera mee te trekken met de kart, waardoor de kans dat ie er goed op komt flink stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik ben opzoek naar de Canon Ixus die nu wordt gepromoot in de tv reclames. Welk type is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awwexl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:11:
Ik ben opzoek naar de Canon Ixus die nu wordt gepromoot in de tv reclames. Welk type is dit?
Ixus 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn vriendin heeft een Ixus30 en de foto's worden op de SDcard automatisch opgeslagen in mappen (100CANON, 101CANON, ...). Ik kan me herinneren ooit gelezen te hebben dat je die automatische mappen-instelling kon uitzetten door een bestandje in de root van de geheugenkaart te zetten. Kan iemand me in de goede richting helpen? Met de search en Google kwam ik niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
AdrianP schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:06:

Er is ook een stand in het menu waar je kan kiezen voor het maken van 'snelle' foto's.
Zet de camera aan, druk op menu, dan kiezen voor 'snel beeld aan'

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 05-12-2005 16:25 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
jfeelders schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:03:
Mijn vriendin heeft een Ixus30 en de foto's worden op de SDcard automatisch opgeslagen in mappen (100CANON, 101CANON, ...). Ik kan me herinneren ooit gelezen te hebben dat je die automatische mappen-instelling kon uitzetten door een bestandje in de root van de geheugenkaart te zetten. Kan iemand me in de goede richting helpen? Met de search en Google kwam ik niet verder...
Ik zou dit ook graag uitzetten, iemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ixus 50, maar krijg de remote shooting via mijn PC niet aan de gang. iemand tips, of werkt dit gewoon niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
Wat zijn buiten het uiterlijk en het type geheugenkaart nog verschillen tussen de ixus 40 en de 400?
Edit: ik weet dat de 40 de opvolger is van de 4x0 reeks, maar zijn er ook merkbare verschillen in (beeld)kwaliteit? Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat de ixus 40 nogal wat last van een slechte lens heeft. Er vormen zich paarse vlakken op plaatsen met een scherp contrast, ook zijn de foto's aan de randen wat waziger. Misschien wel handig om in de sp te vermelden?

[ Voor 75% gewijzigd door Teun_2 op 28-12-2005 18:59 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Met deze vraag zit ik ook, zijn de filmpjes van een 40 veel beter dan die van een 400/430?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
--

[ Voor 103% gewijzigd door Teun_2 op 30-12-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoutvat schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:59:
Wat zijn buiten het uiterlijk en het type geheugenkaart nog verschillen tussen de ixus 40 en de 400?
Edit: ik weet dat de 40 de opvolger is van de 4x0 reeks, maar zijn er ook merkbare verschillen in (beeld)kwaliteit? Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat de ixus 40 nogal wat last van een slechte lens heeft. Er vormen zich paarse vlakken op plaatsen met een scherp contrast, ook zijn de foto's aan de randen wat waziger. Misschien wel handig om in de sp te vermelden?
De 400 heeft een veel grotere sensor en ook een andere (betere) lens , qua fotokwalteit te verkiezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Filpmjes van de 40 weet ik niet, heb zelf de 430 (of was het nou 420?) en ik moet zeggen dat ik niet echt te klagen heb over de filmpjes daarvan. Ook het geluid is best ok. Ten minste ik film dan voornamelijk tijdens feesten (Qlimax, etc) en daar komt het geluid dan nog aardig op te staan. Het is niet alleen gekraak zoals je zo vaak wel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 02:05:
[...]

De 400 heeft een veel grotere sensor en ook een andere (betere) lens , qua fotokwalteit te verkiezen dus.
Ik neem aan dat de 430 dezelfde snesor/lens heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoutvat schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:53:
[...]

Ik neem aan dat de 430 dezelfde snesor/lens heeft?
Ja, de 430 is vrijwel identiek aan de 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe de remote shooting op de ixus 50 werkt?? Ik krijg hem via het Camera window (bijgeleverde software) niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

jfeelders schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:03:
Ik heb gegoord dat het kan, maar waarom zou je dit uitzetten?
Als je dit uitzet, wordt na het overzetten van de foto's weer bij 0 begonnen.
Het is een handige manier om te voorkomen dat je 2 verschillende foto's met hetzelfde nummer hebt.
Ik zelf sla alles op in gelijknamige mappen.
Wil ik er een kenmerk aangeven, dan doe ik dat met ACD See.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn vriendin gebruikt de geheugenkaart van de camera ook om gemaakte foto's in op te slaan. Door de afbeeldingen in 1 map (root) te zetten heb je zowel op de LCD van de camera als ook op de PC direct overzicht van welke foto's er nog op de geheugenkaart staan.
Zo ook als je een serie foto's in één keer hebt gemaakt en je gaat over de map-telling heen. Dan heb je één event/gelegenheid over verschillende mappen staan. Dit dus omdat ze de geheugenkaart ook als opslagmedium gebruikt.

Het is niet mijn ding, maar haar manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Gisteren mijn ixus55 ontvangen en sindsdien gepiel met Camerawindows etc.
Geen camera detected soms en camerawindows en zoom klappen er steeds uit. Verder de bekende drawing failed. Zucht, de software en drivers maar eens opnieuw installeren?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb een tijdje geleden een ixus 430 gekocht, die weliswaar wat duurder was dan de xx reeks omdat die volgens allerlei bronnen veel minder last van CA zou hebben. Ik heb wel de indruk dat de mijne hierop dan de grote uitzondering heb. de CA is zeer goed te zien en best wel storend. Ligt het aan de slechtafgestelde lens en valt dit onder garantie of is dait 'normaal' bij deze cameras?

Je kan hier een voorbeeld vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 21-02-2006 21:53 ]

• Teun_2
Canon zegt dat dit heel normaal is. Is de hoeveelheid die ik heb niet overdreven groot?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zoutvat schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:45:
Canon zegt dat dit heel normaal is. Is de hoeveelheid die ik heb niet overdreven groot?
Tis inderdaad niet wat ik zou verwachten van zo'n Canon Ixus 430.
Ik heb zelf nog de Canon Digital Ixus II en die maakt stukken betere foto's, wat dus niet het geval mag zijn.
Heb je dit bij alle foto's die je schiet?

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 23-02-2006 18:32 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Pinobigbird schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:01:
[...]

Natuurlijk!
!!!!!! Die kon ik nog niet!!! meteen geprobeerd, werkt helemaal top, iso ook nog ff op 400 en in het donker is het net alsof het dag is.Dit deed ik dus met een Ixus 500.
Heel bedankt.
Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/9075/8er9pg.th.jpg

En die flits? das een lantaarnpaal..... 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Gem1e op 23-02-2006 22:29 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Entity

9000rpm

Ik kende hem ook nog niet inderdaad... Binnenkort eens mee gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Jeezzz... Heb me de afgelopen week suf gezocht naar deze functie.. Hij zat dus verscholen achter de belichtingscompensatie. Ik ga m'n IXUS 500 steeds meer waarderen. Uitstekende kwaliteit foto's voor zo'n compact ding, filmpjes zijn ook toegevoegde waarde en het ding ziet er ook nog 's goed uit. Welke compressie gebruiken jullie eigenlijk? Ik schiet nagenoeg alles op "Fine" en dat voldoet voor mij eigenlijk prima. Ik vind alleen blauwe luchten er niet zo geweldig uit zien, altijd wel een tikkeltje onregelmatig bij nadere inspectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld met mijn ixus 30 om de 10 minuten een foto te maken? Desnoods aangestuurd vanaf mijn laptop, gezien deze cam volgens mij standaard deze opties niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 20:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Carel schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:14:
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld met mijn ixus 30 om de 10 minuten een foto te maken? Desnoods aangestuurd vanaf mijn laptop, gezien deze cam volgens mij standaard deze opties niet heeft.
Dit is zeker mogelijk, om de 10 minuten weet ik niet zeker... Toen je je cam kocht zat er een cd bij met wat software, daar zit dit ook tussen als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Heeft er al iemand een Ixus 60 of een 65?
Ik wil de IXUS 65 kopen.. maar ik heb nog nergens een echte review gelezen. En t lijkt alsof niemand hem heeft :(

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MCK schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:32:
Heeft er al iemand een Ixus 60 of een 65?
Ik wil de IXUS 65 kopen.. maar ik heb nog nergens een echte review gelezen. En t lijkt alsof niemand hem heeft :(
Zoek eens op stevesdigicams. Is een amerikaanse site, dus de naam is niet ixus 60/65 maar anders, weet zo niet welke, maar misschien dat die daar bij staat. Kijk anders voor de naam even op de amerikaanse canon site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ixus = Digital Elph in de USA.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

IXUS 60 = SD 600
IXUS 65 = SD 630

Op die heb ik al gezocht. Ik neem aan dat je die namen bedoelt? Of zijn er dan 3 verschillende benamingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Even een vraag tussendoor :
Ik heb een IXUS400 en wil een 1GB CF geheugenkaart erbij kopen, maar herkent de camera dit wel?
In de handleiding gaat het geheugenschema maar tot 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Laatst online: 26-12-2024
BonBon schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:09:
Ik heb een IXUS400 en wil een 1GB CF geheugenkaart erbij kopen, maar herkent de camera dit wel?
Ik heb een Ixus 400 met 512 erin en dat gaat uitstekend! Maar 1 GB weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BonBon schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:09:
Kan wel hoor, ik heb gewoon 1GB CF erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:56:
[...]

Kan wel hoor, ik heb gewoon 1GB CF erin :)
OK, bedankt voor de feedback! Zit je met 1GB op ongeveer 500 foto's?
256MB = 123
512MB = 246
1GB = 492
(schatting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen de 65 en 800 IS die nog uit moet komen.

De grootste verschil is dat de 800 IS 1 MP meer heeft, Ixus 65 heeft 3" schermpje ipv 2.5 die 800 heeft. Die 0.5 inch en 1 MP meer is voor mij absuluut niet belangrijk. Wat misschien wel belangrijk kan zijn is de IS die 800 heeft. Is 80 euro meer waard om toch voor de Ixus 800 IS ( Image Stabilizer ) te gaan ?

Is Image Stabilizer zoveel geld waard ?

Owja, 800 heeft 4x optische zoom, 65 heeft 3x maar ook dot is niet relevant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:30:
Ik twijfel nog tussen de 65 en 800 IS die nog uit moet komen.

De grootste verschil is dat de 800 IS 1 MP meer heeft, Ixus 65 heeft 3" schermpje ipv 2.5 die 800 heeft. Die 0.5 inch en 1 MP meer is voor mij absuluut niet belangrijk. Wat misschien wel belangrijk kan zijn is de IS die 800 heeft. Is 80 euro meer waard om toch voor de Ixus 800 IS ( Image Stabilizer ) te gaan ?

Is Image Stabilizer zoveel geld waard ?

Owja, 800 heeft 4x optische zoom, 65 heeft 3x maar ook dot is niet relevant voor mij.
Als ik jou was en je geeft toch niet om de 4x optische zoom zou ik de IXUS 750 ergens op de kop tikken, die heeft een grotere sensor (1/1.8") wat je een betere sharpness/pixel geeft en kost je een paar tientjes minder. De IS van de 800 gaat je die sharpness niet gevens, hoogstens een reductie in bewegingsonscherpte. Je kunt deze drie modellen hier vergelijken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:43:
[...]

Als ik jou was en je geeft toch niet om de 4x optische zoom zou ik de IXUS 750 ergens op de kop tikken, die heeft een grotere sensor (1/1.8") wat je een betere sharpness/pixel geeft en kost je een paar tientjes minder. De IS van de 800 gaat je die sharpness niet gevens, hoogstens een reductie in bewegingsonscherpte. Je kunt deze drie modellen hier vergelijken. :Y)
Bedankt voor je advies maar nee ik ga toch voor de nieuwe serie. Waarom ?

- 2.5" scherm heeft 173,000 pixels, Ixus 750 met 2.5" scherm heeft 115,000 pixels
- Met nieuwe serie kun je in breedbeeld foto's en videos maken, relevant voor mij
- Met nieuwe serie kun je video opnemen op 60 FPS op resolutie van 640 x 480 (QVGA)
- Macro focuus: IXUS 65: 3cm, 800 IS: 2 cm en 750: 5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

IK HEB EEN IXUS 65 :D

Alleen moet de accu nu nog ff 1,5 uur laden ;) ik zal wel wat foto's maken en posten (morgen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCK schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:46:
IK HEB EEN IXUS 65 :D

Alleen moet de accu nu nog ff 1,5 uur laden ;) ik zal wel wat foto's maken en posten (morgen) :)
Graag ! Hoe meer hoe beter. Ik zie graag fotos die binnen zijn geschoten in de avond dus met flits en van beetje dichtbij (30 a 50 cm) en dan de ISO op Auto laten.

Was vandaag langs een shop geweest en Ixus 65 in mijn handen gehad, leuk apparaatje alleen vond ik de scherm toch iets te lomp voor zo'n klein cam. Ik stond ook op het punt om hem te kopen maar toen ik van de medewerker hoorde dat ze de Ixus 800 IS volgende week binnen krijgen heb ik de winkel meteen verlaten...."Tot volgende week" :)

Ixus 800 IS heeft 2.5 scherm maar wel dezefde resolutie (pixels) als de Ixus 65 met zijn 3.0 inch scherm. Hij is wel iets dikker dan de Ixus 65 denk ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ixus 800 IS heeft 2.5 scherm maar wel dezefde resolutie (pixels) als de Ixus 65 met zijn 3.0 inch scherm. Hij is wel iets dikker dan de Ixus 65 denk ik :|
[lolbroek]Dat komt omdat ze er meer pixels in moesten stoppen[/lolbroek]

Ik vindt het jammer dat die uitlopende modellen vd Ixus er nooit voor echte spotprijzen uitgaan..Heb de Ixus 30 er nooit voor onder de 200 zien staan, idem nu met de 40 en 50 :(

[ Voor 26% gewijzigd door PnD op 08-04-2006 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 07:54:
[...]

[lolbroek]Dat komt omdat ze er meer pixels in moesten stoppen[/lolbroek]

Ik vindt het jammer dat die uitlopende modellen vd Ixus er nooit voor echte spotprijzen uitgaan..Heb de Ixus 30 er nooit voor onder de 200 zien staan, idem nu met de 40 en 50 :(
Niet alleen 1 MP meer maar ook 4x optische zoom, daarom is hij beetje dikker :)

Prijzen van IXUS serie is inderdaad beetje vaag. Een 30 is nu bv duurder dan een 40, een 55 is goedkoper als een 500 terwijl 55 betere specs heeft. Ik zou trouwens geen 55 kopen, heb zelf geen goede ervaingen mee en ook niet veel goeds over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Heb een paar foto's op internet. Heb ze niet bewerkt/verkleint dus post alleen het linkje hier.
http://home.wanadoo.nl/kasella/foto/
Foto in de keuken was in t schemer zonder flits.
Testfoto 013 was in t PIKdonker met flits.
Ben er blij mee :) Hij werkt super snel, is compact en de foto's zijn ook erg mooi!
(gaat dus om de IXUS 65) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 09-04-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCK schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:03:
Heb een paar foto's op internet. Heb ze niet bewerkt/verkleint dus post alleen het linkje hier.
http://home.wanadoo.nl/kasella/foto/
Foto in de keuken was in t schemer zonder flits.
Testfoto 013 was in t PIKdonker met flits.
Ben er blij mee :) Hij werkt super snel, is compact en de foto's zijn ook erg mooi!
(gaat dus om de IXUS 65) ;)
Geen slechte foto's. Heb je die laatste op macro stand gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Die neus? Ja dat is de Macrostand :)
Ik ben erg tevreden. De filmpjes zijn ook BIZAR goed! maar wel 2MB per sec. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de ixus 60 en 65 ? Behalve dan het scherm ? Is het de moeite waard ? Want ik kan me voorstellen dat het niet hebben van een zoeker vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:22:
heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de ixus 60 en 65 ? Behalve dan het scherm ? Is het de moeite waard ? Want ik kan me voorstellen dat het niet hebben van een zoeker vervelend kan zijn.
Alleen de scherm is groter inderdaad, resolutie van de scherm is echter dezelfde, beide hebben 173k pixels. Verder zijn alleen gewicht en afmetingen anders :+

Je kan ze hier vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:54:
[...]

Alleen de scherm is groter inderdaad, resolutie van de scherm is echter dezelfde, beide hebben 173k pixels. Verder zijn alleen gewicht en afmetingen anders :+

Je kan ze hier vergelijken.
Dank je. Is het vervelend om alleen via scherm te kunnen fotograferen ? kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij je de zoeker wil gebruiken. Iemand ervaringen ?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste