Ervaringen met de Samsung 710T of 710N

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 4.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een gebruiker met een 710N in zijn bezit.

Mijn ervaringen met het scherm zijn goed. 1e keer dat ik een tft heb aangeschaft. Mooi plat beeldscherm waar ik weinig ruimte heb. Ben van een 17'' crt naar 17'' tft gestapt. (omdat mijn 17'' crt wazig wordt en niets meer kon lezen op 1024x768 en hoger). Bij installatie had ik 1 dode pixel. Omgeruild bij de winkel en nu een perfect mooi exemplaar op mn bureau :). Tevens erg scherp beeld ondanks enkelt een sub-15 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:13:
Ik verwacht mijn scherm morgen in huis van Multicom-Shop.nl en zal dan hem eens inspecteren op dode pixels, ik laat dan van mij horen.

Echt een aanrader deze winkel!

.......................................................................................................

leandres schreef op 27 augustus 2004 @ 12:43:
Beetje ongebruikelijk quoten op me eigen post maar:

Ik heb em binnen, zo op het eerst gezicht geen dode pixels, maar ik ga zo nog even een pixeltest uitvoeren.

Complimenten voor Multicom-Shop.nl
je zou bijna denken dat je commissie krijgt....

[ Voor 9% gewijzigd door bebopper op 27-08-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bebopper schreef op 27 augustus 2004 @ 14:54:
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft met dat PCZaak hem zo slecht behandeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

CorteX schreef op 27 augustus 2004 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat het er meer mee te maken heeft met dat PCZaak hem zo slecht behandeld heeft.
dat kan het natuurlijk ook zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 14:45
kunnen jullie eventjes iets testen aub?

ik heb problemen met mn scherm en vraag me af of jullie dit ook hebben

Bij filmkes van half-life 2, rolt mn scherm als het ware
download even de trainstation movie (hier te vinden: http://gamershell.com/news/14830.html )

als je nu het fimpje bekijkt , in het begin wanneer het personnage uit de trein stapt en snel z'n hoofd draait, dan heb ik het

het is altijd wanneer je personnage snel zn hoofd nr links of rechts draait, dat het beeld als het ware rolt over mn scherm

Bij dit filmke "tenements" (http://gamershell.com/news/14880.html) heb ik er ook enorm last van gedurend het ganse filmpje misschien dit eerst even testen

mn specs zijn ati 9700 1gig aan ram, refreshrate scherm staat op 60hz en 1280x1024 32bpp dus daaraan kan het niet liggen

graag hulp, hebben jullie dit ook met de 710T????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 14:31
Ik was net bij Mycom (kinkerstraat amsterdam) om een 172X te kopen maar die was helaas niet op voorraad. Een blik in de computer deed de verkoper echter roepen dat hij ook "niet meer te bestellen is". (?!)

Meteen gevraagd of de 710T dan misschien te koop was. Dit was ook niet het geval maar dit scherm zal binnenkort wel te leveren zijn want het stond al in de 'kassa' !

Uitstekend nieuws al zeg ik het zelf ... ik ga liever voor de betere specs van de 710T dan dat ik statistisch gezien meer risico loop op kapotte (sub)pixels met een 172X.

Van de voet van de 710T zal ik geen seconde wakker liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bebopper schreef op 27 augustus 2004 @ 14:54:
[...]

Whahaha beveeld iemand een goede winkel aan met goeie sevice is het weer niet goed. Wat is dat toch met GOT mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen geweest die problemen hadden met het installeren van de Software?

Ik heb nu wel de INF file geinstalleerd, maar de CD kon ik niet installeren.

Hij gaf een error.

De AUTO Adjustment knop als ik daar op klik dan zegt ie: NOT AVAILEBLE

:S iemand die weet waar dit van komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:22:
Zijn er meer mensen geweest die problemen hadden met het installeren van de Software?

Ik heb nu wel de INF file geinstalleerd, maar de CD kon ik niet installeren.

Hij gaf een error.

De AUTO Adjustment knop als ik daar op klik dan zegt ie: NOT AVAILEBLE

:S iemand die weet waar dit van komt?
DVI heeft geen adjustment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Heb hem ondertussen binnen, super monitor.
De voet is geweldig, doordat de voet open is kan je mooi je kabels afvoeren.

Ik heb even paar uurtjes wat shooters zitten spelen en niets van ghosting tegengekomen, ook het tv kijken gaat super.

Wel 1 minpunt, doordat je het scherm kan draaien krijg ik hem niet helemaal waterpas als ik hem terug draai. hadden ze een andere oplossing voor kunnen zoeken.

Dit is mijn eerste TFT, maar ben enorm blij met mijn aankoop een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:20:
[...]

Whahaha beveeld iemand een goede winkel aan met goeie sevice is het weer niet goed. Wat is dat toch met GOT mensen :+
Dan ga ik daar mijn 172x bestellen met pixelgarantie.
nicolai schreef op 28 augustus 2004 @ 15:52:
Ik was net bij Mycom (kinkerstraat amsterdam) om een 172X te kopen maar die was helaas niet op voorraad. Een blik in de computer deed de verkoper echter roepen dat hij ook "niet meer te bestellen is". (?!)
Bij mij betwijfelde de jongen in de winkel (Haarlem) of die binnenkort te bestellen is. En daarnaast is de Mycom vrij duur. En in Amsterdam heb je zat andere winkels waar je hem veel goedkoper kunt halen.

Daarnaast heb je met een dode pixelgarantie bij de 172x of de 710T natuurlijk geen risico meer op de pixels. Ik ga voor de 172x want ik vind die dunne rand echt super mooi, maar ja dat was al geen geheim meer :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen rap tft's kopen, binnenkort moeten de importeurs 14% invoerbelasting betalen voor tft schermen MET DVI aansluiting. :X

Omdat tft's met dvi aansluiting niet vallen onder pc onderdelen maar onder entertainment, en daarmoet volgens brussel 14% belasting over worden betaald. Dus 3 maal raden wie die 14% gaat betalen. Dat word vrolijk door berekend aan de consument. 8)7

* leandres is blij dat ie zijn tft al heb.

KUT EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik was afgelopen vrijdag bij een bedrijfje om wat printers uit reparatie op te halen en daar zag ik een rijtje EIZO tft voeten staan... Dat zijn wel mooie dingen voor onder mn 710t's, dacht ik terwijl ik mn printers aan het inladen was. Dus ik kom terug om mn handtekening te zetten... zegt die kerel ineens tegen de ander: "Wat moeten we nou eigenlijk met die voeten? Ze staan alleenmaar in de weg" Hey! dacht ik, die zijn verkocht :)
Ik heb er maar 3 mee naar huis genomen voor als ik eventueel een 3e scherm erbij ga kopen. Mn ouders hebben helaas de camera meegenomen dus ik heb foto's met mn telefoon moeten maken. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/Afb014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/Afb015.jpg

Ik ben er ontzetend blij mee, want ik vond de originele voeten niet echt bijster mooi. Tevens staan mn tft's nu op ooghoogte. Die voeten zijn gemaakt voor 21" EIZO's
Wat vinden jullie ervan? 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Fallout op 29-08-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

RvV

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:38:
Iedereen rap tft's kopen, binnenkort moeten de importeurs 14% invoerbelasting betalen voor tft schermen MET DVI aansluiting. :X

Omdat tft's met dvi aansluiting niet vallen onder pc onderdelen maar onder entertainment, en daarmoet volgens brussel 14% belasting over worden betaald. Dus 3 maal raden wie die 14% gaat betalen. Dat word vrolijk door berekend aan de consument. 8)7

* leandres is blij dat ie zijn tft al heb.

KUT EU
Ik heb 5 minuten geleden een 172X besteld om dat ik toch het design mooier vind dan dat van de 710T. Weet iemand wanneer die 14% belasting eigenlijk in gaat?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 28 augustus 2004 @ 21:56:
[...]

Daarnaast heb je met een dode pixelgarantie bij de 172x of de 710T natuurlijk geen risico meer op de pixels.
Dit klopt niet helemaal... bij mycom krijg je 5 dagen garantie... Dus de eerste vijf dagen garanderen ze een pixelvrie monitor... Als je na een week een aantal dooie pixels krijgt. tja, dan krijg je geen nieuwe meer ofzow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 13:05:
[...]

Dit klopt niet helemaal... bij mycom krijg je 5 dagen garantie... Dus de eerste vijf dagen garanderen ze een pixelvrie monitor... Als je na een week een aantal dooie pixels krijgt. tja, dan krijg je geen nieuwe meer ofzow...
Dat is mooi, dan is er wat dat betreft iig geen reden om hem niet bij de Mycom te bestellen.

Ik heb overigens inmiddels ook mijn nieuwe TFTje besteld (de 172x) bij Multicom-shop.nl. Dus ik ben benieuwd...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind ik het al zo moeilijk om te kiezen tussen de 710 n en de t, blijkt dat er ook nog een 710n pivot is.
pivot sugereert draaien maar volgens mij is ie allenig in hoogte verstelbaar.

en welke voet zit er nu bij, die van de n of de t?

bij veel webwinkels is (nog) geen afbeelding of staat de n afgebeeld maar dan onder voorbehoud

ik heb wat rondgebeld maar daar kwam ik ook niet verder mee

wie weet wat die 710n pivot nu kan en welke voet erbij zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei heb mijn schermpje weer, een nieuwe welliswaar en dode pixel vrij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fallout

Ik vind het grappig dat je de voeten hebt vervangen. Ziet er super uit daar niet van. Ik vind de voet de geweldig, hij heeft een makkelijk draaivlak wat ik handig vind als ik langs het scherm naar mn tv wil kijken, of als ik op de bank een filmpje wil kijken als ik mn xbox aan mn huisgenoot heb uitgeleend. De voet is robuust, draait goed, imho 1 van de pluspunten van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:49:
@Fallout

Ik vind het grappig dat je de voeten hebt vervangen. Ziet er super uit daar niet van. Ik vind de voet de geweldig, hij heeft een makkelijk draaivlak wat ik handig vind als ik langs het scherm naar mn tv wil kijken, of als ik op de bank een filmpje wil kijken als ik mn xbox aan mn huisgenoot heb uitgeleend. De voet is robuust, draait goed, imho 1 van de pluspunten van dit scherm.
Deze voet is dus nog robuuster, stabieler en zwaarder. Achterop is een kabelgoot aanwezig die ik bij de originele mis. Tevens is deze ook gewoon naar alle kanten draaibaar (in de kop) Duss :P

edit:
plaatje van voet..
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/voet.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fallout op 31-08-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
kan er echt niemand antwoorden op mn bovenstaande post aub????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het zipje gedownload om ff te kijken, maar het is een exe, en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bink video.. zelfspelend filmpje.

Maaruh ik had laatst dat filmpje tenements gekeken maar ik had daar geen last van zover ik weet.

• skank
nog iemand die dit wil testen aub? ik wil echt wel weten of er iets mankeert aan mn scherm

Verwijderd

dit is wel het 710t topic, geen probleem topic. En je vraag het ook niet op zo'n manier dat mensen je graag willen helpen.

• skank
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:15:
dit is wel het 710t topic, geen probleem topic. En je vraag het ook niet op zo'n manier dat mensen je graag willen helpen.
|:( dit gaat wel over de 710t he
en als ik een vraag heb erover moet ik toch geen 10 verschillende topics openen?
kan netjes hier denk ik zo....
op welke manier vraag ik het dan volgens jou?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Maar wat ik eigenlijk niet snap is,
De 172x duurder en minder goed dan de 710 t / n...

Hier moet toch uitleg voor zijn :? ik snap het namelijk niet.

Ik vind de 172x wel mooier en denk er aan deze aan te schaffen, twijfel nu alleen nog tussen de 710t(met dvi ingang toch?),de 172x en de Sony SDM-HX73...

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ErikCornelissen schreef op 02 september 2004 @ 18:13:
Ze zijn gemiddeld ongeveer even duur hoor. Ik vind het een zwaar pluspunt aan de 710T dat je hem zo ver omhoog kunt zetten, waardoor ik hem nu bijna op oog-hoogte heb gezet (kan nog verder). Maar als je de 172X aan de muur gaat hangen, maakt dat natuurlijk weinig uit.

[ Voor 4% gewijzigd door CorteX op 02-09-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik snap waarom in Doom 3 het er soms niet zo fraai uit ziet.
Niet alleen omdat ik op 1024 * 768 speel (niet native dus met interpolatie)
maar ook omdat de pixelbandbreedte klein is. 134 MHz is weinig.
Omdat pixels die 'gelijk blijven' niet gecommuniceerd hoeven te worden is het voor de meeste toepassingen geen probleem.
In Doom 3 heb je echter donkere en lichte gedeelten die elkaar zeer snel afwisselen. Daar merk je dat de pixelbandbreedte klein is. Dus geen ghosting, maar een soort pixel-lagging. Ik weet niet zeker of ik hier een correcte benaming kies of dat m'n theorie klopt maar ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

edit: okee, no response

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

ErikCornelissen schreef op 02 september 2004 @ 18:13:

Hier moet toch uitleg voor zijn :? ik snap het namelijk niet.

Ik vind de 172x wel mooier en denk er aan deze aan te schaffen, twijfel nu alleen nog tussen de 710t(met dvi ingang toch?),de 172x en de Sony SDM-HX73...
Ik zit een klein beetje met hetzelfde.
De sony valt voor mij iig af, die vind ik gewoonweg te lelijk en is nog duurder ook.

De 710t en 172X beide van samsung, tussen deze beide twijfel ik een beetje.
De 172X vind ik een geweldig mooi design hebben alleen schijnt samsung nogal een probleem te hebben met het leveren van dode pixel vrije versies hiervan (zelfs met pixel garantie blijft het moeilijk, stond in het topic van de 172X).
De 710t daarentegen hoor ik goede verhalen over, ook als je dit topic leest alleen vind ik deze iets minder mooi.

Hmmpf, wie geeft mij de doorslaggevende reactie ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb er gister ook maar 1tje besteld voor 448,- :)
Zit ook mooi een DVI kabel bij, heb er meteen een pixelgarantie bijgekomen. En dan hoor ik em mooi volgende week binnen te hebben :)
Kan niet wachten tot ik hem heb, eindelijk een mooie scherm die ook geschikt is voor gaming.

@t!mP
Het lijk mij al genoeg doorslaggevend te weten dat de 172x erg weinig zonder dode (sub)pixels voorkomt :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook interesse in de 710N (of 710T), maar als ik zo de verhalen eens lees dan twijfel ik toch wel heel sterk:

-Backlights goed zichtbaar
-Een soort van 'gaas' soms zichtbaar
-Geen mooie kleurovergang; een oranje vlak is boven roodachtig & onder geelachtig
-Toch nog steeds wat ghosting

De ghosting vind ik niet zo'n probleem, aangezien het scherm vooral voor internet & tekstverwerking gebruikt zal worden, maar ik vind de 3 andere nadelen toch wel erg. Zijn er misschien andere schermen die niet zo'n last hebben van backlights & kleurproblemen? Ghosting, ook al is lager uiteraard mooi meegenomen, is voor mij niet echt van belang.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het allemaal wel mee vallen, en ik zie geen gaaswerk.
Sommige bureaubladen hebben een soort van gaaswerk (jpg), misschien zien sommige mensen dat. Ik denk dat het een soort van jpg artifact is.

En dat kleurverloop, dat valt echt mee. Bij mij is het niet zo duidelijk als op die foto die hier toen is geplaatst, valt echt mee bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-backlights zijn inderdaad wat minder maar je ziet het eigenlijk bijna nooit.
-gaas heb ik geen last van
-kleurovergang valt best mee bij mij
-ghosting heb ik geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 20:51:
-backlights zijn inderdaad wat minder maar je ziet het eigenlijk bijna nooit.
-gaas heb ik geen last van
-kleurovergang valt best mee bij mij
-ghosting heb ik geen last van
En hoe vind je de kleuren? Zien die er goed uit? Er was een reviewer die twijfelde aan de 16,2 miljoen kleuren die zijn opgegeven, hij zei dat het soms net leek alsof je naar een scherm met 260k kleuren zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet die reviewer maar een nieuwe bril ofzo kopen, want dat klopt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:40
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 17:32:
De ghosting vind ik niet zo'n probleem, aangezien het scherm vooral voor internet & tekstverwerking gebruikt zal worden, maar ik vind de 3 andere nadelen toch wel erg. Zijn er misschien andere schermen die niet zo'n last hebben van backlights & kleurproblemen? Ghosting, ook al is lager uiteraard mooi meegenomen, is voor mij niet echt van belang.
Waarom kijk je dan juist naar een TN-scherm? Als ik jou was zou ik voor iets als de 173T oid gaan, die heeft 25 ms pixels, maar wel 16.7M kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arzie schreef op 05 september 2004 @ 13:50:
[...]

Waarom kijk je dan juist naar een TN-scherm? Als ik jou was zou ik voor iets als de 173T oid gaan, die heeft 25 ms pixels, maar wel 16.7M kleuren.
Je hebt gelijk, ik heb inmiddels al een keuze gemaakt, ik ga voor de Samsung 173P. Wel een stuk duurder, maar in alle opzichten, behalve schakelsnelheid, beter. Ik heb heel veel reviews over dit scherm gelezen en alles was positief. Veel reviewers waren zelfs verbaasd over de minimale hoeveelheid ghosting van dit 25 ms scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 14:11:Je hebt gelijk, ik heb inmiddels al een keuze gemaakt, ik ga voor de Samsung 173P. Wel een stuk duurder, maar in alle opzichten, behalve schakelsnelheid, beter. Ik heb heel veel reviews over dit scherm gelezen en alles was positief. Veel reviewers waren zelfs verbaasd over de minimale hoeveelheid ghosting van dit 25 ms scherm.
Of je wacht nog even... :+
De gloednieuwe Samsung SyncMaster 711T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
beetje offtopic.. Ik zit net een review te lezen uit december 2003 waarin de syncmaster 171T wordt gereviewed en daarin erg goed scoort en een enorm hoog contrast behaalde in de tests.. en die werd aangeraden voor gebruik voor bijvoorbeeld photoshop of 3d applicaties.

Maar dat is dus al bijna een jaar geleden en in de pricewatch zie ik helemaal geen samsung syncmaster 171T?

Weten jullie daar misschien meer over? komt ie niet in europa uit ofzo? andere naam misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 06 september 2004 @ 07:32:
beetje offtopic.. Ik zit net een review te lezen uit december 2003 waarin de syncmaster 171T wordt gereviewed en daarin erg goed scoort en een enorm hoog contrast behaalde in de tests.. en die werd aangeraden voor gebruik voor bijvoorbeeld photoshop of 3d applicaties.

Maar dat is dus al bijna een jaar geleden en in de pricewatch zie ik helemaal geen samsung syncmaster 171T?

Weten jullie daar misschien meer over? komt ie niet in europa uit ofzo? andere naam misschien?
Is alweer verouderd...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wat is er mis met de voet van de 710t dan? kvin hem zlef eigenlijk prima! staat stevig, in hoogte verstelbaar, draaibaar niets mis mee toch?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op 07 september 2004 @ 12:28:
wat is er mis met de voet van de 710t dan? kvin hem zlef eigenlijk prima! staat stevig, in hoogte verstelbaar, draaibaar niets mis mee toch?
Ze bedoelen ook meer het uiterlijk van de voet.
Toen ik de 710T op plaatjes zag, vond ik de voet er ook lelijk uit zien. Maar nu ik hem heb, vind ik het heel erg meevallen en ik vind hem zelfs wel mooi. :)

Binnenkort ga ik hem aansluiten op m'n pc en dan zal ik hier mijn ervaringen over ghosting posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
iemand een idee of je ook dingen in 1024x768 kan spelen/draaien zonder interpolation?

dat de image centered is met zwarte randen er om heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
komakeef schreef op 07 september 2004 @ 15:02:
iemand een idee of je ook dingen in 1024x768 kan spelen/draaien zonder interpolation?

dat de image centered is met zwarte randen er om heen?
Het lijkt me dat hier wel een softwarematige oplossing voor te vinden moet zijn (als het om afspelen van dvd'tjes gaat of zo), maar naar mijn weten ondersteunt de driver dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
marino_centrino schreef op 07 september 2004 @ 15:09:
[...]

Het lijkt me dat hier wel een softwarematige oplossing voor te vinden moet zijn (als het om afspelen van dvd'tjes gaat of zo), maar naar mijn weten ondersteunt de driver dit niet.
Driver als in het circuit in de monitor zelf? Zo ja, dan zou dat heel erg jammer zijn. Is toch wel een feature die ik in een TFT zoek, deze leek me zeer interessant wegens positieve reviews, DVI, mooi model etc... maar gamen in 1280x1024 trekt m'n bak net niet denk ik ... (of ik zou het eens moeten proberen met Doom 3.. hehe)

Voor dvd maakt het stretching me niet zo veel uit... maar dingen als starcraft zou het wel handig zijn als het uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Samsung 710T in mijn bezit (0 dode pixels) en ik ben er tot nu toe erg tevreden mee! Tot nu toe heb ik nog niets van ghosting gemerkt. :) Als iemand nog iets wil weten, vraag het dan gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
ik doelde op een softwarematige driver. Zoiets in de hardware heb ik nog nooit gezien, maar dat kan aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
marino_centrino schreef op 07 september 2004 @ 16:41:
ik doelde op een softwarematige driver. Zoiets in de hardware heb ik nog nooit gezien, maar dat kan aan mij liggen...
oude notebook LCD's (STN/DSTN alsmede TFT's ...) hadden dit volgens mij ...

en ik meen me te herinneren dat de nokia 15" TFT waar ik voor heb zitten werken tijdens m'n stage ook dit in hardware had (dat je dus stretch/interpolation uit kon zetten en het resulterende kleinere scherm kon laten centreren).

maja, het is niet echt een feature die ik vaak tegen kom in reviews de laatste tijd (zeg maar gerust niet/nooit) ... maar het moet kunnen lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Eindelijk mn monitor binnengekregen vanavond :)
Echt een vette schermpje, geen dode pixels. Ook geen ghosting bij spellen (alleen UT getest) Maar het was wel even wennen met UT omdat ik nu opeens op 60fps speel, en op mn CRT was dat dus hoger :p
Spellen op 1024x768 spelen is ook niet al te erg, alleen in de menu van UT viel het op.
Je hebt idd kleuroverloop, al is dit bij sommige kleuren meer als bij andere. Vooral op clanbase is het erg merkbaar. Ik heb ook geen last van dat "gaas" effect, waar sommige mensen het over hadden.
Wat ik erg handig vind, is het magic bright knopje :) Daar kan je steeds switchen tussen gepresette brightness levels. Ik heb ook nog niks van die backlights gezien, maar dat komt denk ik omdat ik nog niks in het donker heb bekeken.
Tot nu toe vind ik het een toppie monitor :) (nu nog hopen dat dat zo blijft... :p :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik had gisteren ook mijn 710T binnen gekregen.
Gelukkig was mijn monitor ook pixel vrij.
Wat mijn opviel is toch wel de scherpte die deze monitor produceert in vergelijking met mijn vorige monitor (Samsung 152T).
Misschien dat de DVI aansluiting heeft geholpen.
Ghosting zie je inderdaad nauwelijks, maar met mijn vorige monitor had ik er niet zoveel moeite mee.
Kleurenverloop was ik vergeten te testen, maar dat ga ik zeker vanavond uitproberen.
Maar net als anderen zie ik ook soms een soort gaas-effect.
Dat zie ik duidelijk links boven in mijn scherm bij bepaalde kleuren (grijs).
Je moet er niet op fixeren, want anders zie je meteen het effect niet meer. Echt probleematisch vind ik het niet, maar je kunt het wel zien.
Verder lekt er wat licht uit de backlights, maar storend is het zeker weten niet.
Als je het hele beelscherm zwart zet (screensaver) dan zie je het wel wat, maar storend is het voor mij niet. Ik vind het eigenlijk wel een mooi effect hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Hamlet op 08-09-2004 10:38 . Reden: Tekst toegevoegd ]

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gaas-effect waar jullie het over hebben is dat interferentie door de ruimte tussen de pixels? (dot-pitch) die zie ik namelijk wel en ik wordt er soms behoorlijk duizelig van. of bedoelen jullie iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik weet inmiddels hoe je die effect kun krijgen en dat is door je hoofd van links naar rechts te bewegen en dan weer terug.
Misschien dat er nog andere mensen zijn die dat kunnen bevestigen.
Bij voorkeur met een lichte achtergrond (grijs).

heb ik niet meer :P

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hamlet schreef op 08 september 2004 @ 19:44:
Ik weet inmiddels hoe je die effect kun krijgen en dat is door je hoofd van links naar rechts te bewegen en dan weer terug.
Misschien dat er nog andere mensen zijn die dat kunnen bevestigen.
Bij voorkeur met een lichte achtergrond (grijs).
Klopt :/

Verwijderd

Maar wel 16.7M kleuren (710T heeft er slechts 262K), hoger contrast en grotere kijkhoek :7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 14:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:50:
[...]
Maar wel 16.7M kleuren (710T heeft er slechts 262K), hoger contrast en grotere kijkhoek :7
de 710t slechts 262k kleuren????? Zie spec van de 710t:

Specificaties
Type beeldscherm TFT/TN
Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0,264 mm
Aantal kleuren 16,2 miljoen
Kijkhoek hrz/vrt 160° / 160°
Contrast ratio maximaal 600:1
Helderheid 300 cd / m2
Responstijd 12 ms
Max. resolutie 1280 x 1024

volgens mij staat daar toch echt 16,2 M of lees ik dt verkeerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:00:
[...]

de 710t slechts 262k kleuren????? Zie spec van de 710t:

Specificaties
Type beeldscherm TFT/TN
Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0,264 mm
Aantal kleuren 16,2 miljoen
Kijkhoek hrz/vrt 160° / 160°
Contrast ratio maximaal 600:1
Helderheid 300 cd / m2
Responstijd 12 ms
Max. resolutie 1280 x 1024

volgens mij staat daar toch echt 16,2 M of lees ik dt verkeerd
Wat er staat is niet altijd waar.............
dat aantal wordt softwarematig opgekrikt (geinterpoleerd)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:09:
[...]

Wat er staat is niet altijd waar.............
dat aantal wordt softwarematig opgekrikt (geinterpoleerd)
en dat wat bij de 711t staat is dan niet softwarematig opgekrikt.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:40
De 711T heeft 8-bit subpixels, dus 24-bit pixels (16.7M kleuren). De 710T heeft 6-bit subpixels, dus 18-bit pixels (262k kleuren). Dit wordt dmv dithering of frame rate control opgekrikt naar 16.2M kleuren.

Thanks FFWD :).

[ Voor 27% gewijzigd door Arzie op 11-09-2004 19:44 ]

Verwijderd

Arzie schreef op 09 september 2004 @ 19:24:
De 711T heeft 8-bit subpixels, dus 24-bit pixels (16.7M kleuren). De 710T heeft 6-bit subpixels, dus 18-bit pixels (262k kleuren). Dit wordt dmv dithering opgekrikt naar 16.2M kleuren (de subpixels wisselen heel snel tussen 2 kleurwaardes, zodat het lijkt dat ze meer kleuren aankunnen).
Inderdaad, helemaal juist. Dit verklaart ook het grote prijsverschil tussen bijv. de Samsung 173P en de Samsung 710T/710N. De 173P is in alle opzichten beter, behalve dan in de verversingssnelheid van de transistoren. Als je geen spellen speelt, of als je zelden een spelletje speelt, dan kun je beter voor een monitor zoals de 173P gaan of wachten op de 711T. Een PVA panel is echt superieur op het kleurenvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 11:38

L01

Ik ben waarschijnlijk van plan om de 710T te halen maar ik heb er nog 1 vraag over: Is het ook mogelijk om het scherm aan de muur op te hangen?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:53:
[...]
Inderdaad, helemaal juist. Dit verklaart ook het grote prijsverschil tussen bijv. de Samsung 173P en de Samsung 710T/710N. De 173P is in alle opzichten beter, behalve dan in de verversingssnelheid van de transistoren. Als je geen spellen speelt, of als je zelden een spelletje speelt, dan kun je beter voor een monitor zoals de 173P gaan of wachten op de 711T. Een PVA panel is echt superieur op het kleurenvlak.
Dithering maakt gebruik van meerdere pixels om een kleur na te bootsen (1 witte en 1 rode pixel naast elkaar geeft de illusie van de kleur roze). Met Frame Rate Control (FRC) wisselt 1 pixel heel snel van kleur (wit-rood-wit-rood). Het effect van beide technieken is ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:27:
[...]
Dithering maakt gebruik van meerdere pixels om een kleur na te bootsen (1 witte en 1 rode pixel naast elkaar geeft de illusie van de kleur roze). Met Frame Rate Control (FRC) wisselt 1 pixel heel snel van kleur (wit-rood-wit-rood). Het effect van beide technieken is ongeveer hetzelfde.
Naast dat alle PVA panels uitgerust zijn met 8 subpixels, i.t.t. TN panels waar 8 subpixels zeldzaam zijn, heeft een PVA panel ook een veel grotere kijkhoek. Dit komt de kleuren ook ten goede, omdat je niet per se recht voor je scherm hoeft te zitten voor een adequaat zicht. Ook kan een PVA panel veel mooier wit & zwart weergeven dan een TN panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Pubbert

random gestoord

Ik krijg vandaag mijn 710T binnen :) Besteld bij komplett.

Is het misschien niet eens verstandig om een poll te starten met de staat van de 710x van mensen hier? Dus geen dode pixels, 1 dode (sub)pixel etc. Misshcien handig voor mensen die de aanschaf overwegen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo Ik heb de 710t binnen. Geweldig scherm. Ziet er goed uit en heeft een mooie beeldopbrengst.

Het enige wat me dwars zit is het volgende:

De 710t is 1280x1024 als ik me niet vergis. Zodra ik een spel instel op die resolutie dan is er niks aan de hand, alleen dan dat de spellen wat langzamer draaien omdat ik niet een echte super video kaart heb (radeon 9700 pro)

Als ik het spel instel op 1042x768 dan is alles wazig en heb ik veel meer last van ghosting. Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 14:14:
Zo Ik heb de 710t binnen. Geweldig scherm. Ziet er goed uit en heeft een mooie beeldopbrengst.

Het enige wat me dwars zit is het volgende:

De 710t is 1280x1024 als ik me niet vergis. Zodra ik een spel instel op die resolutie dan is er niks aan de hand, alleen dan dat de spellen wat langzamer draaien omdat ik niet een echte super video kaart heb (radeon 9700 pro)

Als ik het spel instel op 1042x768 dan is alles wazig en heb ik veel meer last van ghosting. Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?
Bij een TFT scherm is het nu eenmaal zo dat je een waziger beeld krijgt als je niet meer op je native resolutie draait. En de ghosting is wellicht te verklaren doordat je meer FPS haalt onder die resolutie, dat brengt ook weer meer ghosting met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op 14 september 2004 @ 09:57:
Ik krijg vandaag mijn 710T binnen :) Besteld bij komplett.

Is het misschien niet eens verstandig om een poll te starten met de staat van de 710x van mensen hier? Dus geen dode pixels, 1 dode (sub)pixel etc. Misshcien handig voor mensen die de aanschaf overwegen.
off-topic: toevalig ook gisteren besteld? ik hoorden namelijk opeens dat ze pas woensdag verzend werden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Daar heb je gelukkig V-sync voor :Y)
Ik draai een paar spellen op 1-24*768 en heb nergens last van, alleen als er veel text is dan valt het erg op, in de menu's van games bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:54:
[...]

off-topic: toevalig ook gisteren besteld? ik hoorden namelijk opeens dat ze pas woensdag verzend werden :(
Zondagavond besteld.

Ze zijn er vandaag mee aan de deur geweest, morgen op het postkantoor ophalen (was op dat moment niet thuis)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ik heb vraagje, is er nouw veel verschil tussen die 16.2mln en 16.7mln kleuren?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:12:
Ik heb vraagje, is er nouw veel verschil tussen die 16.2mln en 16.7mln kleuren?
500.000 :)
Waarschijnlijk niet zichtbaar.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Ja maar normaal zijn het maar 6bits per kanaal dus 18bits in totaal en dit geeft maar 262144 kleuren, en die zijn dan opgewaardeerd naar 16.2mln kleuren. Nu wil ik eigenlijk weten of je het er aan ziet dat ze opgewaardeerd zijn.

• Chester
  • Niet online
Op sommige afbeeldingen is het idd te merken dat je met minder kleuren werkt, maar dit vind ik nog op acceptabel niveau.

Verwijderd

kunnen jullie misschien even opmeten hoeveel cm dit scherm werkelijk is.. ik zie hier een advertentie van de lidl met een 17" tft erin, daarin staat 43.2 cm.
maar nu meet ik mijn vision master 1451 op ( 19"crt) , en nu is die bijna 45 cm....
dus ik zou graag willen weten hoeveel cm deze samsung nu werkelijk is.O+
ps. van linksonder naar rechtsboven meten he :+

Verwijderd

43,2 cm.Heb van rechtsboven naar linksonder gemeten mag dat ook? :+

Verwijderd

haha, ja dat mag ook :+ , maar iemand die van een 19" crt is overgestapt, en dit scherm echt merkbaar kleiner vindt? hmm mijn vision master heeft geen 100% plat scherm, misschien dat dat er ook nog mee te maken heeft..niet dat het een vissenkom is 8)7
maar ik bedoel 't scheelt toch wel 2 cm ofzo, dat is bijna een inch.. :X

• Chester
  • Niet online
Ik ben van 19" CRT overgestapt.
Ja het is merkbaar, maar niet zo dat het heel veel kleiner is.

Verwijderd

wel kut dat het ietsje kleiner is dan, maarja je kunt niet alles hebben. ik vind ze op het moment toch nog te duur, bovendien voldoet m'n IIyama LS902UT nog goed, hij kan wel 1600x1200 :9 , heeft 32 bit kleuren, kan ook lagere resoluties aan. Maar slurpt wel 110 watt op, en is best groot, geeft veel warmte af, geen 100% vlak scherm etc. Heeft trouwens ook geen dooie pixels :P .

Toch blijft dit een :9~ scherm.

Ik was een tijdje terug naar de dixons geweest en daar stonden ook een aantal schermen, weet niet meer precies welke, maar ik moet zeggen, die tft's vielen me toch echt vies tegen, bij veel schermen zag ik van die golfjes die horizontaal lopen(kennen jullie dit?), ik zag ook veel witte ruis(komt door vga ofzo?) en bij veel schermen vond ik de inkijkhoek ronduit slecht. Maargoed ik neem aan dat dit scherm van hogere kwaliteit is. Er stond overigens wel 1 mooi scherm bij, dat was een 19" tft (zou denk ik goed een samsung kunnen zijn), die had geen last van al die dingen. Herkennen jullie hier misschien iets van?(die ruis en golfjes)

• Otho
  • Laatst online: 11:07

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Ik ben zelf van een Samsung 959NF overgestapt op de 710T, dit door ruimtegebrek. Over de monitor ben ik zeer tevreden, hoewel de 959NF toch het grote voordeel bood van 1600x1200, inderdaad ook lagere resoluties goed weergaf en de o zo handige highlight functie had.

Ook tevreden zijn mijn ouders met een lagere stroomrekening. :Y)

Van die golven merk ik niks, het kan misschien liggen aan de manier van aansluiten in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 710T nu een paar dagen en wat ik erover kwijt wil (misschien ten overvloede):

1. Ik zie een duidelijk verschil tussen VGA en DVI. Vooral tekst in kleine lettertypes ziet er veel beter uit. In VGA vind ik die er een beetje " korrelig" uitzien. Dus mijn advies: neem de T niet de N.

2. In native ziet alles er perfect uit. Lagere resoluties in bijv. een game zijn ook goed aan te zien. Alleen bij menu's zijn de randen en tekst een stuk minder scherp, dat vind ik wel jammer.

3. Ik heb totaal geen last van ghosting. Ook het genoemde "gaas" zie ik echt niet, ook al ga ik er met mijn neus tegen aanzitten. 8)

4. Het is misschien vreemd, maar wanneer de monitor op 60Hz staat, vind ik het beeld beter dan op 75Hz. Bij 75Hz kreeg ik zelfs last van hoofdpijn :?. 60 Hz is ook de aanbevolen frequentie.

Weet iemand waarom eigenlijk? Bij CRT's is het hoe hoger hoe beter in principe, geldt dat niet voor LCD/TFT?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:30:
Ik heb mijn 710T nu een paar dagen en wat ik erover kwijt wil (misschien ten overvloede):

1. Ik zie een duidelijk verschil tussen VGA en DVI. Vooral tekst in kleine lettertypes ziet er veel beter uit. In VGA vind ik die er een beetje " korrelig" uitzien. Dus mijn advies: neem de T niet de N.

2. In native ziet alles er perfect uit. Lagere resoluties in bijv. een game zijn ook goed aan te zien. Alleen bij menu's zijn de randen en tekst een stuk minder scherp, dat vind ik wel jammer.

3. Ik heb totaal geen last van ghosting. Ook het genoemde "gaas" zie ik echt niet, ook al ga ik er met mijn neus tegen aanzitten. 8)

4. Het is misschien vreemd, maar wanneer de monitor op 60Hz staat, vind ik het beeld beter dan op 75Hz. Bij 75Hz kreeg ik zelfs last van hoofdpijn :?. 60 Hz is ook de aanbevolen frequentie.

Weet iemand waarom eigenlijk? Bij CRT's is het hoe hoger hoe beter in principe, geldt dat niet voor LCD/TFT?
Dat weet 90% van diegenen die dit lezen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:38:
[...]

Dat weet 90% van diegenen die dit lezen..........
Waarom beantwoord je mijn vraag dan niet? :/

Verwijderd

FAQ wel eens gelezen?

Verwijderd

Dacht je dat ik dat nog niet gedaan had? Maar er staat werkelijk helemaal niets in over waarom een lage refresh (60 Hz) bij een tft een beter beeld geeft dan een hogere refresh (75 Hz).
Natuurlijk weet ik dat het vergelijken van refreshrates tussen TFT en CRT hetzelfde is als appels met peren vergelijken. Maar dat was mijn vraag helemaal niet.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09
Volgens mij is bij 1280*1024 75 hz de juiste frequentie. Dus die zou ook het beste beeld moeten geven.

• herminator
  • Niet online
Ik heb de 710n gekocht vanmiddag. 75hz is inderdaad wat fijner.
Aangezien ik toch op een kvm switch zit heeft dvi voor mij zowiezo geen zin.
Het verschil tussen vga en dvi ken ik dus niet maar vga vind ik scherp zat. Zeker voor de prijs die je extra neer moet leggen voor dvi bij de 710t

I'll be back

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 11:29:
[...]

Dacht je dat ik dat nog niet gedaan had? Maar er staat werkelijk helemaal niets in over waarom een lage refresh (60 Hz) bij een tft een beter beeld geeft dan een hogere refresh (75 Hz).
Natuurlijk weet ik dat het vergelijken van refreshrates tussen TFT en CRT hetzelfde is als appels met peren vergelijken. Maar dat was mijn vraag helemaal niet.
Een TFT heeft geen refreshrate, het beeld hoeft namelijk niet ververst te worden, zet je hem hoger dan 60 Hz (minimum dat de driver van de kaart genereert) dan gaat de traagheid van de transistoren tegenwerken en troebelt het beeld.

Verwijderd

bassio schreef op 18 september 2004 @ 12:37:
Volgens mij is bij 1280*1024 75 hz de juiste frequentie. Dus die zou ook het beste beeld moeten geven.
Flauwekul, de refreshrate bij een TFT hoger zetten dan 60Hz heeft alleen maar negatieve effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Waarom staat er dan op de doos heel groot 1024x768 @ 75hz...
Persoonlijk zie ik het verschil ook niet echt.

Overigens zijn er nog wel meer verschillen met de T ten opzichte van de N. De T is o.a. in hoogte verstelbaar een heeft een pivot functie. Het verschil tussen VGA en DVI is best groot. Ik had hiervoor een 710v, maar heb deze weer snel terug gebracht. Het scherm kwam best wazig over, zeker in vergelijking met de 710t die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flits flits heeft gelijk, 60Hz is de ideale verversingssnelheid voor TFT schermen. Als je de verversingssnelheid hoger zet wordt het beeld over algemeen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Niet online
bassio schreef op 19 september 2004 @ 00:45:
Waarom staat er dan op de doos heel groot 1024x768 @ 75hz...
Persoonlijk zie ik het verschil ook niet echt.

Overigens zijn er nog wel meer verschillen met de T ten opzichte van de N. De T is o.a. in hoogte verstelbaar een heeft een pivot functie. Het verschil tussen VGA en DVI is best groot. Ik had hiervoor een 710v, maar heb deze weer snel terug gebracht. Het scherm kwam best wazig over, zeker in vergelijking met de 710t die ik nu heb.
710x heeft al mindere specs dan de 710n. Dus wat meer verschil zal er dan wel zijn ja.

Ik heb hem nu ook toch weer op 60hz

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ik heb hem nu ook, de 710t, relaxed schermpje :) Ik ben overgestapt van een CRT naar TFT, en heb er wel wat gemengde gevoelens over.

Ruimte! Ik zit nu echt heerlijk achter mijn bureau, niet meer met mn gezicht IN het scherm :)
Uiterlijk is ook mooier.
Ghosting zie ik niet: geen verschil met CRT (ja vast wel, maar niet merkbaar/hinderlijk/etc)
Stroomverbruik is minder (beter milieu... ;))

De kwaliteit van CRT is nog wel mooier, het oranje vlak is irritant als je daar op gaat letten.
Als je hem 90 graden draait, zie je het 'oranje effect' nog duidelijker, zelfs met de standaard windows xp blauwe achtergrondkleur.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik merkte het ook kwa kleurverloop, en niet alleen oranje heeft het, probeer maar eens met andere kleuren. Als je de monitor gebruikt voor dtp/grafische vormgeving e.d. kan ik me voorstellen dat je het helemaal niks vindt. Persoonlijk vind ik het niet erg en merk je het verder in het gebruik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 11:38

L01

Is het mogelijk om het beeldsherm aan de muur op te hangen?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ja, met een andere 'voet'. Je hoeft de bijgeleverde voet niet te gebruiken, hij is gewoon VESA 100 voorbereid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

ok even op een rijtje waar de Samsung 710N en 710T last van hebben is van:

-zichtbare backlights
-gaas effect
-veel dode pixels
-kleur overgang.

Ik wou dus de 710N gaan kopen,maar nu denk ik bij mij eigen laat maar zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Hoezó veel dode pixels? Ook ik heb mijne in 1 keer pixelperfect gekregen! Ik krijg niet het idee uit dit topic dat er zoveel verkocht zijn met veel dode (sub)pixels, itt die andere van Samsung, de 17x.x ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb de 710t en 710v gehad. Deze hadden geen last van gaas effect of dode pixels.
Zichtbare backlights en kleurovergang is volgens mij inherent aan ieder tft scherm, en niet alleen de samsungs.

heb je nog andere modellen in je hoofd of niet? En waarvoor ga je de tft gebruiken. Ik merkte echt heel veel verschillen tussen de VGA en DVI aansluiting (in het voordeel van de DVI) dus als je iets meer te besteden hebt zou ik voor de T gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op 21 september 2004 @ 13:12:
ok even op een rijtje waar de Samsung 710N en 710T last van hebben is van:

-zichtbare backlights
-gaas effect
-veel dode pixels
-kleur overgang.

Ik wou dus de 710N gaan kopen,maar nu denk ik bij mij eigen laat maar zitten!
Backlight irriteren mij niet zo, omdat ik mijn films op tv kijk. (elke tft heeft backlights wat dat betreft)
Ik zie geen gaas effect
Ik heb de mijne pixel perfect gekregen, je verwart jezelf met de 172x
Kleur overgan was al bekent, tenzij je professioneel foto's wilt gaan bewerken is dit ook niet zo erg

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.