Dithering maakt gebruik van meerdere pixels om een kleur na te bootsen (1 witte en 1 rode pixel naast elkaar geeft de illusie van de kleur roze). Met Frame Rate Control (FRC) wisselt 1 pixel heel snel van kleur (wit-rood-wit-rood). Het effect van beide technieken is ongeveer hetzelfde.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:53:
[...]
Inderdaad, helemaal juist. Dit verklaart ook het grote prijsverschil tussen bijv. de Samsung 173P en de Samsung 710T/710N. De 173P is in alle opzichten beter, behalve dan in de verversingssnelheid van de transistoren. Als je geen spellen speelt, of als je zelden een spelletje speelt, dan kun je beter voor een monitor zoals de 173P gaan of wachten op de 711T. Een PVA panel is echt superieur op het kleurenvlak.
Verwijderd
Naast dat alle PVA panels uitgerust zijn met 8 subpixels, i.t.t. TN panels waar 8 subpixels zeldzaam zijn, heeft een PVA panel ook een veel grotere kijkhoek. Dit komt de kleuren ook ten goede, omdat je niet per se recht voor je scherm hoeft te zitten voor een adequaat zicht. Ook kan een PVA panel veel mooier wit & zwart weergeven dan een TN panel.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:27:
[...]
Dithering maakt gebruik van meerdere pixels om een kleur na te bootsen (1 witte en 1 rode pixel naast elkaar geeft de illusie van de kleur roze). Met Frame Rate Control (FRC) wisselt 1 pixel heel snel van kleur (wit-rood-wit-rood). Het effect van beide technieken is ongeveer hetzelfde.
Ik krijg vandaag mijn 710T binnen
Besteld bij komplett.
Is het misschien niet eens verstandig om een poll te starten met de staat van de 710x van mensen hier? Dus geen dode pixels, 1 dode (sub)pixel etc. Misshcien handig voor mensen die de aanschaf overwegen.
Is het misschien niet eens verstandig om een poll te starten met de staat van de 710x van mensen hier? Dus geen dode pixels, 1 dode (sub)pixel etc. Misshcien handig voor mensen die de aanschaf overwegen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 95930
Zo Ik heb de 710t binnen. Geweldig scherm. Ziet er goed uit en heeft een mooie beeldopbrengst.
Het enige wat me dwars zit is het volgende:
De 710t is 1280x1024 als ik me niet vergis. Zodra ik een spel instel op die resolutie dan is er niks aan de hand, alleen dan dat de spellen wat langzamer draaien omdat ik niet een echte super video kaart heb (radeon 9700 pro)
Als ik het spel instel op 1042x768 dan is alles wazig en heb ik veel meer last van ghosting. Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?
De 710t is 1280x1024 als ik me niet vergis. Zodra ik een spel instel op die resolutie dan is er niks aan de hand, alleen dan dat de spellen wat langzamer draaien omdat ik niet een echte super video kaart heb (radeon 9700 pro)
Als ik het spel instel op 1042x768 dan is alles wazig en heb ik veel meer last van ghosting. Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Bij een TFT scherm is het nu eenmaal zo dat je een waziger beeld krijgt als je niet meer op je native resolutie draait. En de ghosting is wellicht te verklaren doordat je meer FPS haalt onder die resolutie, dat brengt ook weer meer ghosting met zich mee.Anoniem: 95930 schreef op 14 september 2004 @ 14:14:
Zo Ik heb de 710t binnen. Geweldig scherm. Ziet er goed uit en heeft een mooie beeldopbrengst.
Anoniem: 106913
off-topic: toevalig ook gisteren besteld? ik hoorden namelijk opeens dat ze pas woensdag verzend werdenThund3r schreef op 14 september 2004 @ 09:57:
Ik krijg vandaag mijn 710T binnenBesteld bij komplett.
Daar heb je gelukkig V-sync voor
Ik draai een paar spellen op 1-24*768 en heb nergens last van, alleen als er veel text is dan valt het erg op, in de menu's van games bv.
Ik draai een paar spellen op 1-24*768 en heb nergens last van, alleen als er veel text is dan valt het erg op, in de menu's van games bv.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Zondagavond besteld.Anoniem: 106913 schreef op 14 september 2004 @ 16:54:
[...]
off-topic: toevalig ook gisteren besteld? ik hoorden namelijk opeens dat ze pas woensdag verzend werden
Ze zijn er vandaag mee aan de deur geweest, morgen op het postkantoor ophalen (was op dat moment niet thuis)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
500.000Anoniem: 70503 schreef op 15 september 2004 @ 16:12:
Ik heb vraagje, is er nouw veel verschil tussen die 16.2mln en 16.7mln kleuren?
Waarschijnlijk niet zichtbaar.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Anoniem: 70503
Ja maar normaal zijn het maar 6bits per kanaal dus 18bits in totaal en dit geeft maar 262144 kleuren, en die zijn dan opgewaardeerd naar 16.2mln kleuren. Nu wil ik eigenlijk weten of je het er aan ziet dat ze opgewaardeerd zijn.
Op sommige afbeeldingen is het idd te merken dat je met minder kleuren werkt, maar dit vind ik nog op acceptabel niveau.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 55228
kunnen jullie misschien even opmeten hoeveel cm dit scherm werkelijk is.. ik zie hier een advertentie van de lidl met een 17" tft erin, daarin staat 43.2 cm.
maar nu meet ik mijn vision master 1451 op ( 19"crt) , en nu is die bijna 45 cm....
dus ik zou graag willen weten hoeveel cm deze samsung nu werkelijk is.O+
ps. van linksonder naar rechtsboven meten he
maar nu meet ik mijn vision master 1451 op ( 19"crt) , en nu is die bijna 45 cm....
dus ik zou graag willen weten hoeveel cm deze samsung nu werkelijk is.O+
ps. van linksonder naar rechtsboven meten he
haha, ja dat mag ook
, maar iemand die van een 19" crt is overgestapt, en dit scherm echt merkbaar kleiner vindt? hmm mijn vision master heeft geen 100% plat scherm, misschien dat dat er ook nog mee te maken heeft..niet dat het een vissenkom is 
maar ik bedoel 't scheelt toch wel 2 cm ofzo, dat is bijna een inch..

maar ik bedoel 't scheelt toch wel 2 cm ofzo, dat is bijna een inch..

Ik ben van 19" CRT overgestapt.
Ja het is merkbaar, maar niet zo dat het heel veel kleiner is.
Ja het is merkbaar, maar niet zo dat het heel veel kleiner is.
wel kut dat het ietsje kleiner is dan, maarja je kunt niet alles hebben. ik vind ze op het moment toch nog te duur, bovendien voldoet m'n IIyama LS902UT nog goed, hij kan wel 1600x1200
, heeft 32 bit kleuren, kan ook lagere resoluties aan. Maar slurpt wel 110 watt op, en is best groot, geeft veel warmte af, geen 100% vlak scherm etc. Heeft trouwens ook geen dooie pixels
.
Toch blijft dit een
scherm.
Ik was een tijdje terug naar de dixons geweest en daar stonden ook een aantal schermen, weet niet meer precies welke, maar ik moet zeggen, die tft's vielen me toch echt vies tegen, bij veel schermen zag ik van die golfjes die horizontaal lopen(kennen jullie dit?), ik zag ook veel witte ruis(komt door vga ofzo?) en bij veel schermen vond ik de inkijkhoek ronduit slecht. Maargoed ik neem aan dat dit scherm van hogere kwaliteit is. Er stond overigens wel 1 mooi scherm bij, dat was een 19" tft (zou denk ik goed een samsung kunnen zijn), die had geen last van al die dingen. Herkennen jullie hier misschien iets van?(die ruis en golfjes)
Toch blijft dit een
Ik was een tijdje terug naar de dixons geweest en daar stonden ook een aantal schermen, weet niet meer precies welke, maar ik moet zeggen, die tft's vielen me toch echt vies tegen, bij veel schermen zag ik van die golfjes die horizontaal lopen(kennen jullie dit?), ik zag ook veel witte ruis(komt door vga ofzo?) en bij veel schermen vond ik de inkijkhoek ronduit slecht. Maargoed ik neem aan dat dit scherm van hogere kwaliteit is. Er stond overigens wel 1 mooi scherm bij, dat was een 19" tft (zou denk ik goed een samsung kunnen zijn), die had geen last van al die dingen. Herkennen jullie hier misschien iets van?(die ruis en golfjes)
Ik ben zelf van een Samsung 959NF overgestapt op de 710T, dit door ruimtegebrek. Over de monitor ben ik zeer tevreden, hoewel de 959NF toch het grote voordeel bood van 1600x1200, inderdaad ook lagere resoluties goed weergaf en de o zo handige highlight functie had.
Ook tevreden zijn mijn ouders met een lagere stroomrekening.
Van die golven merk ik niks, het kan misschien liggen aan de manier van aansluiten in de winkel.
Ook tevreden zijn mijn ouders met een lagere stroomrekening.
Van die golven merk ik niks, het kan misschien liggen aan de manier van aansluiten in de winkel.
Anoniem: 51818
Ik heb mijn 710T nu een paar dagen en wat ik erover kwijt wil (misschien ten overvloede):
1. Ik zie een duidelijk verschil tussen VGA en DVI. Vooral tekst in kleine lettertypes ziet er veel beter uit. In VGA vind ik die er een beetje " korrelig" uitzien. Dus mijn advies: neem de T niet de N.
2. In native ziet alles er perfect uit. Lagere resoluties in bijv. een game zijn ook goed aan te zien. Alleen bij menu's zijn de randen en tekst een stuk minder scherp, dat vind ik wel jammer.
3. Ik heb totaal geen last van ghosting. Ook het genoemde "gaas" zie ik echt niet, ook al ga ik er met mijn neus tegen aanzitten.
4. Het is misschien vreemd, maar wanneer de monitor op 60Hz staat, vind ik het beeld beter dan op 75Hz. Bij 75Hz kreeg ik zelfs last van hoofdpijn
. 60 Hz is ook de aanbevolen frequentie.
Weet iemand waarom eigenlijk? Bij CRT's is het hoe hoger hoe beter in principe, geldt dat niet voor LCD/TFT?
1. Ik zie een duidelijk verschil tussen VGA en DVI. Vooral tekst in kleine lettertypes ziet er veel beter uit. In VGA vind ik die er een beetje " korrelig" uitzien. Dus mijn advies: neem de T niet de N.
2. In native ziet alles er perfect uit. Lagere resoluties in bijv. een game zijn ook goed aan te zien. Alleen bij menu's zijn de randen en tekst een stuk minder scherp, dat vind ik wel jammer.
3. Ik heb totaal geen last van ghosting. Ook het genoemde "gaas" zie ik echt niet, ook al ga ik er met mijn neus tegen aanzitten.
4. Het is misschien vreemd, maar wanneer de monitor op 60Hz staat, vind ik het beeld beter dan op 75Hz. Bij 75Hz kreeg ik zelfs last van hoofdpijn
Weet iemand waarom eigenlijk? Bij CRT's is het hoe hoger hoe beter in principe, geldt dat niet voor LCD/TFT?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 51818 op 17-09-2004 12:31 ]
Anoniem: 89521
Dat weet 90% van diegenen die dit lezen..........Anoniem: 51818 schreef op 17 september 2004 @ 12:30:
Ik heb mijn 710T nu een paar dagen en wat ik erover kwijt wil (misschien ten overvloede):
3. Ik heb totaal geen last van ghosting. Ook het genoemde "gaas" zie ik echt niet, ook al ga ik er met mijn neus tegen aanzitten.![]()
4. Het is misschien vreemd, maar wanneer de monitor op 60Hz staat, vind ik het beeld beter dan op 75Hz. Bij 75Hz kreeg ik zelfs last van hoofdpijn. 60 Hz is ook de aanbevolen frequentie.
Waarom beantwoord je mijn vraag dan niet?Anoniem: 89521 schreef op 17 september 2004 @ 18:38:
[...]
Dat weet 90% van diegenen die dit lezen..........

Dacht je dat ik dat nog niet gedaan had? Maar er staat werkelijk helemaal niets in over waarom een lage refresh (60 Hz) bij een tft een beter beeld geeft dan een hogere refresh (75 Hz).Anoniem: 89521 schreef op 18 september 2004 @ 01:43:
FAQ wel eens gelezen?
Natuurlijk weet ik dat het vergelijken van refreshrates tussen TFT en CRT hetzelfde is als appels met peren vergelijken. Maar dat was mijn vraag helemaal niet.
Volgens mij is bij 1280*1024 75 hz de juiste frequentie. Dus die zou ook het beste beeld moeten geven.
Ik heb de 710n gekocht vanmiddag. 75hz is inderdaad wat fijner.
Aangezien ik toch op een kvm switch zit heeft dvi voor mij zowiezo geen zin.
Het verschil tussen vga en dvi ken ik dus niet maar vga vind ik scherp zat. Zeker voor de prijs die je extra neer moet leggen voor dvi bij de 710t
Aangezien ik toch op een kvm switch zit heeft dvi voor mij zowiezo geen zin.
Het verschil tussen vga en dvi ken ik dus niet maar vga vind ik scherp zat. Zeker voor de prijs die je extra neer moet leggen voor dvi bij de 710t
I'll be back
Een TFT heeft geen refreshrate, het beeld hoeft namelijk niet ververst te worden, zet je hem hoger dan 60 Hz (minimum dat de driver van de kaart genereert) dan gaat de traagheid van de transistoren tegenwerken en troebelt het beeld.Anoniem: 51818 schreef op 18 september 2004 @ 11:29:
[...]
Dacht je dat ik dat nog niet gedaan had? Maar er staat werkelijk helemaal niets in over waarom een lage refresh (60 Hz) bij een tft een beter beeld geeft dan een hogere refresh (75 Hz).
Natuurlijk weet ik dat het vergelijken van refreshrates tussen TFT en CRT hetzelfde is als appels met peren vergelijken. Maar dat was mijn vraag helemaal niet.
Flauwekul, de refreshrate bij een TFT hoger zetten dan 60Hz heeft alleen maar negatieve effectenbassio schreef op 18 september 2004 @ 12:37:
Volgens mij is bij 1280*1024 75 hz de juiste frequentie. Dus die zou ook het beste beeld moeten geven.
Waarom staat er dan op de doos heel groot 1024x768 @ 75hz...
Persoonlijk zie ik het verschil ook niet echt.
Overigens zijn er nog wel meer verschillen met de T ten opzichte van de N. De T is o.a. in hoogte verstelbaar een heeft een pivot functie. Het verschil tussen VGA en DVI is best groot. Ik had hiervoor een 710v, maar heb deze weer snel terug gebracht. Het scherm kwam best wazig over, zeker in vergelijking met de 710t die ik nu heb.
Overigens zijn er nog wel meer verschillen met de T ten opzichte van de N. De T is o.a. in hoogte verstelbaar een heeft een pivot functie. Het verschil tussen VGA en DVI is best groot. Ik had hiervoor een 710v, maar heb deze weer snel terug gebracht. Het scherm kwam best wazig over, zeker in vergelijking met de 710t die ik nu heb.
Verwijderd
Flits flits heeft gelijk, 60Hz is de ideale verversingssnelheid voor TFT schermen. Als je de verversingssnelheid hoger zet wordt het beeld over algemeen minder.
710x heeft al mindere specs dan de 710n. Dus wat meer verschil zal er dan wel zijn ja.bassio schreef op 19 september 2004 @ 00:45:
Waarom staat er dan op de doos heel groot 1024x768 @ 75hz...
Ik heb hem nu ook toch weer op 60hz
I'll be back
Ik heb hem nu ook, de 710t, relaxed schermpje
Ik ben overgestapt van een CRT naar TFT, en heb er wel wat gemengde gevoelens over.
Ruimte! Ik zit nu echt heerlijk achter mijn bureau, niet meer met mn gezicht IN het scherm
Uiterlijk is ook mooier.
Ghosting zie ik niet: geen verschil met CRT (ja vast wel, maar niet merkbaar/hinderlijk/etc)
Stroomverbruik is minder (beter milieu...
)
De kwaliteit van CRT is nog wel mooier, het oranje vlak is irritant als je daar op gaat letten.
Als je hem 90 graden draait, zie je het 'oranje effect' nog duidelijker, zelfs met de standaard windows xp blauwe achtergrondkleur.
Just my 2 cents
Ruimte! Ik zit nu echt heerlijk achter mijn bureau, niet meer met mn gezicht IN het scherm
Uiterlijk is ook mooier.
Ghosting zie ik niet: geen verschil met CRT (ja vast wel, maar niet merkbaar/hinderlijk/etc)
Stroomverbruik is minder (beter milieu...
De kwaliteit van CRT is nog wel mooier, het oranje vlak is irritant als je daar op gaat letten.
Als je hem 90 graden draait, zie je het 'oranje effect' nog duidelijker, zelfs met de standaard windows xp blauwe achtergrondkleur.
Just my 2 cents
Ik merkte het ook kwa kleurverloop, en niet alleen oranje heeft het, probeer maar eens met andere kleuren. Als je de monitor gebruikt voor dtp/grafische vormgeving e.d. kan ik me voorstellen dat je het helemaal niks vindt. Persoonlijk vind ik het niet erg en merk je het verder in het gebruik niet.
Is het mogelijk om het beeldsherm aan de muur op te hangen?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Ja, met een andere 'voet'. Je hoeft de bijgeleverde voet niet te gebruiken, hij is gewoon VESA 100 voorbereid
ok even op een rijtje waar de Samsung 710N en 710T last van hebben is van:
-zichtbare backlights
-gaas effect
-veel dode pixels
-kleur overgang.
Ik wou dus de 710N gaan kopen,maar nu denk ik bij mij eigen laat maar zitten!
-zichtbare backlights
-gaas effect
-veel dode pixels
-kleur overgang.
Hoezó veel dode pixels? Ook ik heb mijne in 1 keer pixelperfect gekregen! Ik krijg niet het idee uit dit topic dat er zoveel verkocht zijn met veel dode (sub)pixels, itt die andere van Samsung, de 17x.x ofzo
Ik heb de 710t en 710v gehad. Deze hadden geen last van gaas effect of dode pixels.
Zichtbare backlights en kleurovergang is volgens mij inherent aan ieder tft scherm, en niet alleen de samsungs.
heb je nog andere modellen in je hoofd of niet? En waarvoor ga je de tft gebruiken. Ik merkte echt heel veel verschillen tussen de VGA en DVI aansluiting (in het voordeel van de DVI) dus als je iets meer te besteden hebt zou ik voor de T gaan.
Zichtbare backlights en kleurovergang is volgens mij inherent aan ieder tft scherm, en niet alleen de samsungs.
heb je nog andere modellen in je hoofd of niet? En waarvoor ga je de tft gebruiken. Ik merkte echt heel veel verschillen tussen de VGA en DVI aansluiting (in het voordeel van de DVI) dus als je iets meer te besteden hebt zou ik voor de T gaan.
Backlight irriteren mij niet zo, omdat ik mijn films op tv kijk. (elke tft heeft backlights wat dat betreft)CerandoX.nl schreef op 21 september 2004 @ 13:12:
-zichtbare backlights
-gaas effect
-veel dode pixels
-kleur overgang.
Ik zie geen gaas effect
Ik heb de mijne pixel perfect gekregen, je verwart jezelf met de 172x
Kleur overgan was al bekent, tenzij je professioneel foto's wilt gaan bewerken is dit ook niet zo erg
Verwijderd
Ieder scherm heeft zo zijn voor- en nadelen, ik denk dat je voordat je een scherm koopt eerst eens goed moet nadenken wat je er precies mee gaat doen. Backlights zijn bij vrijwel alle TFT's (goed) zichtbaar, over het algemeen hebben schermen met een snelle responstijd wat mindere kleuren en geen TFT is immuun tegen dode pixels. Kortom, je moet voor jezelf een afweging maken tussen al deze factoren. Als je veel spellen speelt en films kijkt dan is de 710N/710T zeker geen miskoop, maar als je eigenlijk alleen maar internet, of als je veel aan tekstverwerking of beeldbewerking doet, dan kan je beter een 173P kopen.CerandoX.nl schreef op 21 september 2004 @ 13:12:
-zichtbare backlights
-gaas effect
-veel dode pixels
-kleur overgang.
alleen jammer dat hij in de regio leiden nergens te verkrijgen is,en ik wil hem namelijk wel op pixel fouten controlleren.
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik heb een 172x met 2 dooie subpixels, deze kan ik aan mijn broer verkopen die daar minder moeite mee heeft. Nu wil ik een nieuwe 172x zonder dooie pixels of een pixelperfecte 710T kopen maar er zijn hier nergens winkels in de regio die deze modellen verkopen.CerandoX.nl schreef op 21 september 2004 @ 19:20:
alleen jammer dat hij in de regio leiden nergens te verkrijgen is,en ik wil hem namelijk wel op pixel fouten controlleren.
En een pixelgarantie van meer dan 50 euro vind ik ook te ver gaan. Ik weet niet hoe duur een mediamarkt is met TFT's?
Y'24
ik heb mycom gemailt om te vragen of ze hem in het assortiment krijgen,of als dat niet zo is,ik hem dan kan bestellen bij hun.
Maar bij de 710T komen heeeeel weinig pixelfouten voor.
Maar bij de 710T komen heeeeel weinig pixelfouten voor.
Ik heb ook sinds een weekje een 710T, hij bevalt me prima. Geen dode pixels of subpixels, in vergelijking met mijn 20ms Acer Al707 is het allemaal nét wat smoother, en het zwart is wat echter zwart dan mijn Acer kon laten zien.
Heb hem afg. weekend op een LAN uitgebreid kunnen testen, en hij bevalt me gewoon prima
Ik straks ook even wat foto's uppen.
Heb hem afg. weekend op een LAN uitgebreid kunnen testen, en hij bevalt me gewoon prima
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Mooi zo,ik ga denk ik voor de iiyama 431s-s/b,dit omdat de 710T hier nergens in de regio te verkrijgen is,en ik wil graag wil controleren op dode pixels.Ik zit nog wel te twijfelen of ik nu de 434s-s/b wil nemen of de 31.De 31 is nu ook nog overal duurder dan de 34,maar de 34 heeft wel 14ms,maar heeft gewoon een D-Sub aansluiting.Ik denk dat ik dan toch gewoon beter voor de 431s-b kan gaan.
Ik had eerste een 710v gehaald bij de mediamarkt. Omdat ze de 710t niet hadden, kwam nog wel maar duurde weken. Tevens was de prijs 529 euro. Over geld terug of ruilen doen ze niet moeilijk. Binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden.RvV schreef op 21 september 2004 @ 19:59:
[...]
En een pixelgarantie van meer dan 50 euro vind ik ook te ver gaan. Ik weet niet hoe duur een mediamarkt is met TFT's?
Maar ik snap niet waarom je hem niet bij een webshop koopt. Ik heb hem bij www.4launch.nl gekocht met pixelgarantie (55 euro) en hij is keurig afgeleverd door de tpg. Dus dat kan ook. Je krijgt dan een pixelperfect monitor want ze testen hem eerst zelf. Dus niet dat je er een krijgt en dat je hem weer terug moet sturen net zolang tot je een goede hebt.
iets wat ik niet snap is dat er geen dode pixels bij Laptops voor komen.Of toch wel?
zou het een combinatie van een slechte VGA splitter en non native-resolutie kunnen zijn oid?Anoniem: 55228 schreef op 16 september 2004 @ 21:17:
die tft's vielen me toch echt vies tegen, bij veel schermen zag ik van die golfjes die horizontaal lopen(kennen jullie dit?), ik zag ook veel witte ruis(komt door vga ofzo?) en bij veel schermen vond ik de inkijkhoek ronduit slecht. Herkennen jullie hier misschien iets van?(die ruis en golfjes)
je ziet het idd wel vaker, maar volgens mij ligt het meer aan de winkel-setup dan de kwaliteit van het schermpje zelf
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Anoniem: 51612
jahoor mijn laptop heeft 2 blauwe pixels
maar stoort niet ,zitten aan de boven rand.
maar mijn 710t heeft geen gaaseffect,geen dooie pixels.
backlights zijn wel licht zichtbaar maar kijk er geen films op.
maar stoort niet ,zitten aan de boven rand.
maar mijn 710t heeft geen gaaseffect,geen dooie pixels.
backlights zijn wel licht zichtbaar maar kijk er geen films op.
kheb mijn 710T nu zo'n 3-4 weken khad em eigenlijk direct op 70hz gezet, maar toen ik gister bovenstaande posts las heb ik hem maar op 60hz gezet, en ik zie eigenlijk totaal geen verschil.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb mijn 710t sinds gisteren ook binnen! Geen dode pixels of iets dergelijks..
Draai nu 1280x1024 op 70Hz en vind het echt een mooi scherp beeld leveren.. Stukken beter dan m'n vorige Medion 19" CRT.. Op het moment gebruik ik m'n beeldscherm nog als extern beeldscherm via m'n laptop, omdat ik m'n nieuwe pc nog in mekaar moet zetten. Als die in elkaar zit dan sluit ik 'm aan op dvi, dus dan zal het beeld nog wel beter en scherper worden, al zou ik niet weten hoe?
[ Voor 26% gewijzigd door blakez op 23-09-2004 11:06 ]
Hier zijn de foto's:Thund3r schreef op 22 september 2004 @ 10:59:
Ik heb ook sinds een weekje een 710T, hij bevalt me prima. Geen dode pixels of subpixels, in vergelijking met mijn 20ms Acer Al707 is het allemaal nét wat smoother, en het zwart is wat echter zwart dan mijn Acer kon laten zien.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Is er iemand die me kan vertellen of er een dvi kabel en nfsu meegeleverd is bij 4launch?
4Launch levert alleen DVI kabel, geen NFSU.
Dan weet ik niet of jij hem daar ook besteld hebt, maar ik kreeg gewoon een VGA & DVI kabel en NFSU. Dus.....Chester schreef op 26 september 2004 @ 17:14:
4Launch levert alleen DVI kabel, geen NFSU.
Verhaal:
Ik ga op kamers. Op dit moment heb ik een bureau wat mn vader in elkaar geflanst heeft en aan de muur vastgeboort is etc, die kan ik dus niet meenemen naar mn studentenkamer.
Op dit moment kijk ik tegen een 20" Eizo monitor aan die weegt als dieplood, dat houd mn nieuwe ikea bureautje dus nooit, dus zoek ik een nieuw scherm, kom je al gauw uit bij een leuk TFT schermpje.
Budget:
rond de 400 euro
Gebruik:
Ik gebruik mn computer vooral voor het spel counter-strike, daarnaast surf ik wat rond en kijk wat films. Zoals de meeste mensen dus.
Ik counter-strike vrij vaak en het is het hobby gehalte een beetje overstegen, ben er nu vrij fanatiek in.
Vraag:
Waarom zie ik zo weinig mensen over dit beelscherm praten:
De Acer AL1912 (19 inch!)
Kenmerken:
* Resolution 1280 x 1024
* Brightness 250 cd/m2
* Contrast Ratio 500:1
* Response Time 16ms
* Horizontal Viewing Angle 140°
* Vertical Viewing Angle 140°
* Video Signal Analog (D-sub)
* Tilt & Base Rotation Tilt: +5° ~ -25°, Swivel: +45° ~ -45°
* Weight Net : 5.5kgs
* Dimensions (WXHXD) 422.2 x 433x 175.8mm
Vergeleken met de Samsung 710T specs, zie hieronder, komt ie er helemaal niet slecht uit, en hij is 19" inplaats van 17" en kost slechts 420 euro tegen de ongeveer 450 euro van de Samsung.
Kenmerken:
* Type beeldscherm TFT/TN
* Beelddiagonaal 17"
* Dotpitch 0,264 mm
* Aantal kleuren 16,2 miljoen
* Kijkhoek hrz/vrt 160° / 160°
* Contrast ratio maximaal 600:1
* Helderheid 300 cd / m2
* Responstijd 12 ms
* Max. resolutie 1280 x 1024
* Input connector VGA(15 pin D-Sub) DVI-D
* Afmetingen ( bxhxd ) 370 x 407 x 191
* Gewicht ( kg ) 4,5 kg
* Monitor Stand hoogte verstelbaar, 90° roteerbaar
* Accessoires VGA & DVI kabel
Ik ga op kamers. Op dit moment heb ik een bureau wat mn vader in elkaar geflanst heeft en aan de muur vastgeboort is etc, die kan ik dus niet meenemen naar mn studentenkamer.
Op dit moment kijk ik tegen een 20" Eizo monitor aan die weegt als dieplood, dat houd mn nieuwe ikea bureautje dus nooit, dus zoek ik een nieuw scherm, kom je al gauw uit bij een leuk TFT schermpje.
Budget:
rond de 400 euro
Gebruik:
Ik gebruik mn computer vooral voor het spel counter-strike, daarnaast surf ik wat rond en kijk wat films. Zoals de meeste mensen dus.
Ik counter-strike vrij vaak en het is het hobby gehalte een beetje overstegen, ben er nu vrij fanatiek in.
Vraag:
Waarom zie ik zo weinig mensen over dit beelscherm praten:
De Acer AL1912 (19 inch!)
Kenmerken:
* Resolution 1280 x 1024
* Brightness 250 cd/m2
* Contrast Ratio 500:1
* Response Time 16ms
* Horizontal Viewing Angle 140°
* Vertical Viewing Angle 140°
* Video Signal Analog (D-sub)
* Tilt & Base Rotation Tilt: +5° ~ -25°, Swivel: +45° ~ -45°
* Weight Net : 5.5kgs
* Dimensions (WXHXD) 422.2 x 433x 175.8mm
Vergeleken met de Samsung 710T specs, zie hieronder, komt ie er helemaal niet slecht uit, en hij is 19" inplaats van 17" en kost slechts 420 euro tegen de ongeveer 450 euro van de Samsung.
Kenmerken:
* Type beeldscherm TFT/TN
* Beelddiagonaal 17"
* Dotpitch 0,264 mm
* Aantal kleuren 16,2 miljoen
* Kijkhoek hrz/vrt 160° / 160°
* Contrast ratio maximaal 600:1
* Helderheid 300 cd / m2
* Responstijd 12 ms
* Max. resolutie 1280 x 1024
* Input connector VGA(15 pin D-Sub) DVI-D
* Afmetingen ( bxhxd ) 370 x 407 x 191
* Gewicht ( kg ) 4,5 kg
* Monitor Stand hoogte verstelbaar, 90° roteerbaar
* Accessoires VGA & DVI kabel
misschien omdat je toch de resolutie van 1280 x 1024 behoudt. daar moet je denk ik wel even op letten
wat bedoel je? Dat lijkt me dan toch juist beter om die 1280*1024 weer te geven op groter beeld, anders zijn al die letters etc zo klein.
Ik vind de specs nou niet echt op elkaar lijken als ik heel eerlijk ben. Het grootste verschil, de samsung heeft DVI!!!!!. Zoals al vele malen eerder aangegeven is het verschil t.o.v. VGA echt groot te noemen. Daarbij zijn de andere specs ook beter (al moet je je daar niet altijd klakkeloos van uit gaan).
Het enige voordeel wat ik kan bedenken voor de acer is dat hij 19" is. Dus wordt het beeld inderdaad groter.
Het enige voordeel wat ik kan bedenken voor de acer is dat hij 19" is. Dus wordt het beeld inderdaad groter.
[ Voor 3% gewijzigd door bassio op 27-09-2004 11:37 . Reden: typo's enzo ]
Hoe zit het nou met die resolutie? Want ik las ergens 'alle spellen etc spellen op de standaard resolutie is beste' dat is dus bij de Samsung 1280*1024, nu speel ik dus counter-strike, en daar is de meest optimale resolutie 800*600 (dat speelt dus fijner vind ik, 1024*8nogwat is ook mogelijk maar dat speel gewoon heel anders) anyway: Is het dus wel gewoon goed mogelijk om op een tft met een resolutie van 800*600 te spelen?
Anoniem: 72907
Ik ben van plan dit scherm binnenkort aan te schaffen, alleen vraag ik me af of de kleur-echtheid van dit scherm enigsinds acceptabel is. M'n laptopscherm scoort wat dat betreft bedroevend laag, en aangezien ik voor m'n studie nogal bezig met met Photoshop en ander grafisch geweld, is dit punt voor mij nogal belangrijk. Is er misschien iemand die me hier antwoord op kan geven?
Edit: Daarbij meteen nog een vraagje: Ik zie in de pricewatch door de bomen het bos niet meer. Heel veel prijsverschil, en op bijna geen enkele site staat aangegeven of je er een pixel-garantie bij kunt kopen. Waar hebben julie hem gekocht, of welke winkel valt er aan te raden (met pixel garantie)?
Edit: Daarbij meteen nog een vraagje: Ik zie in de pricewatch door de bomen het bos niet meer. Heel veel prijsverschil, en op bijna geen enkele site staat aangegeven of je er een pixel-garantie bij kunt kopen. Waar hebben julie hem gekocht, of welke winkel valt er aan te raden (met pixel garantie)?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 72907 op 27-09-2004 13:45 ]
Anoniem: 115695
Dan kijk je toch echt niet goed...Anoniem: 72907 schreef op 27 september 2004 @ 13:36:
Laten we bijvoorbeeld beginnen met de goedkoopste winkel: Euromaxi. Die biedt pixelgarantie voor 50 euro.
Zelf heb ik hem daar gekocht zónder pixelgarantie (vergeten

Afgelopen zaterdag was het dan zover.... ik wilde ook mijn 710T gaan halen, bij de mediamarkt in Heerlen (okay, niet de goedkoopste, maar wel automatisch pixelgarantie omdat je em 8 dagen lang mag terugbrengen... en dan valt het prijsverschil wel weer mee + dat ik em liever in een winkel ga halen).
Monitor test progje mee en 3 schermpjes bekeken... helaas... geen pixel perfecte ertussen... SNIK
Over een tijdje dus nog maar een keer een poging wagen...
Monitor test progje mee en 3 schermpjes bekeken... helaas... geen pixel perfecte ertussen... SNIK
Ik heb hem bij 4launch vandaan met pixelgarantie (55 euro). Erg goede winkel met super afhandeling.Anoniem: 72907 schreef op 27 september 2004 @ 13:36:
Ik ben van plan dit scherm binnenkort aan te schaffen, alleen vraag ik me af of de kleur-echtheid van dit scherm enigsinds acceptabel is. M'n laptopscherm scoort wat dat betreft bedroevend laag, en aangezien ik voor m'n studie nogal bezig met met Photoshop en ander grafisch geweld, is dit punt voor mij nogal belangrijk. Is er misschien iemand die me hier antwoord op kan geven?
Over de kleur-echtheid... Koop maar geen tft. In dit topic staat al meer hierover geschreven. Trek in MS paint een beeldscherm breed oranje vlak en zie de kleuren verlopen.... Van boven naar beneden steeds lichter... Anders kleuren hebben het ook maar minder zichtbaar.
Mocht je dit dus hinderlijk vinden, geen tft kopen. Vrijwel iedere tft heeft het. Ikzelf stoor me er niet aan (gebruik hem vooral voor games & internet).
Ik heb em daar besteld.bassio schreef op 26 september 2004 @ 23:44:
[...]
Dan weet ik niet of jij hem daar ook besteld hebt, maar ik kreeg gewoon een VGA & DVI kabel en NFSU. Dus.....
Ik had eerst ook mail gestuurd of ze er een DVI kabel bij leverden, toen zeiden ze nee, maar wel NFSU. Nadat ik em besteld had kreeg ik mail dat er wel een DVI kabel bijzat. Nadat ik em had opgehaald zat er alleen maar DVI kabel bij en geen NFSU.
Die hoef ik ook niet, want die heb ik al
Sinds een paar uur ben ik in bezit van de 710T. De eerste vraag die ik had "hoe verstel je dat ding in hoogte na een search op got was me dit duidelijk. Gewoon het pinnetje eruit trekken.
Maar genoeg over het pinnetje. Het is echt een hele heldere monitor. Ik had hiervoor een HP 1702 17" flatscreen, maar dit is echt vele malen beter.
Alleen het feit dat deze monitor 2 aansluitingen heeft (das makkelijk als je een pc moet repareren). Bespaart je steeds de stekker omzetten(ik heb geen KVM switch nee).
Gewoon de 170T is:
- Mooi vormgegeven
- De software om de monitor in te stellen is zeer handig (geen geklooi op de knopjes van de monitor meer)
- Zeer makkelijk te draaien en in hoogte te verstellen
- Helder, scherp en kleurecht beeld
Kortom dit was mijn €499,- monitor+€25,- eurie pixelgarantie zeker waard. Er zitten trouwns geen doode pixels op maar dit hebben ze waarschijnlijk bij opsturen al gecontroleerd.
Echt een aanrader dus.
Maar genoeg over het pinnetje. Het is echt een hele heldere monitor. Ik had hiervoor een HP 1702 17" flatscreen, maar dit is echt vele malen beter.
Alleen het feit dat deze monitor 2 aansluitingen heeft (das makkelijk als je een pc moet repareren). Bespaart je steeds de stekker omzetten(ik heb geen KVM switch nee).
Gewoon de 170T is:
- Mooi vormgegeven
- De software om de monitor in te stellen is zeer handig (geen geklooi op de knopjes van de monitor meer)
- Zeer makkelijk te draaien en in hoogte te verstellen
- Helder, scherp en kleurecht beeld
Kortom dit was mijn €499,- monitor+€25,- eurie pixelgarantie zeker waard. Er zitten trouwns geen doode pixels op maar dit hebben ze waarschijnlijk bij opsturen al gecontroleerd.
Echt een aanrader dus.
ik ben zojuist genaaid door mycom.Ik heb zaterdag voor 429 een Samsung 710N gekocht,en hij staat nu voor 400 te koop.Ik heb ook een fout in me beeldscherm.Geen pixel fout maar een streepje die nauwelijks zichtbaar is als je er niet langer dan een kwartier naar kijkt,maar als je er op let is het super irritant.
Dus ik ga morgen gebruikmaken van de niet goed,geld terug garantie van 8 dagen en ik wil mijn geld dan terug en dan koop ik 1 minuut later een nieuw scherm.
Wat zouden jullie doen?
Dus ik ga morgen gebruikmaken van de niet goed,geld terug garantie van 8 dagen en ik wil mijn geld dan terug en dan koop ik 1 minuut later een nieuw scherm.
Wat zouden jullie doen?
dat de prijs gedaald is, daar kun je mycom niet op aankijken vind ik.. Heb laatst es geheugen gekocht, dag later was het 30 euro goedkoper geworden. Zijn dagprijzen.
Maar omdat je scherm defect is, kun je em gewoon ruilen, wat ik dus ook had gedaan.
edit: dacht dat het 4launch was
Maar omdat je scherm defect is, kun je em gewoon ruilen, wat ik dus ook had gedaan.
edit: dacht dat het 4launch was

[ Voor 10% gewijzigd door BvK P4 op 28-09-2004 18:05 ]
En anders wissel ik hem om voor geld en dan koop ik weer een nieuwe
Ik ben nu zo langzamerhand wel overtuigd dat de 710T een goede monitor is. En ik heb geen zin meer om nog te wachten op snellere/betere monitoren want je blijft echt aan de gang (nog steeds niets gehoord over de gedoodverfde Hyundai Q17+ en ook de viewsonic 8ms duurt te lang).
Ik heb alleen nog 1 vraag. Wat wordt er standaard geleverd; wel of geen DVI-D aansluiting en wel of geen NFS underground want ik kan d'r geen wijs meer uit worden. NFS is mooi mee genomen (kan ik hem ook eens online spelen) maar vooral die DVI kabel bepaalt ook weer de totaal prijs (en ja ik ben een echte Hollander
)
Ik heb alleen nog 1 vraag. Wat wordt er standaard geleverd; wel of geen DVI-D aansluiting en wel of geen NFS underground want ik kan d'r geen wijs meer uit worden. NFS is mooi mee genomen (kan ik hem ook eens online spelen) maar vooral die DVI kabel bepaalt ook weer de totaal prijs (en ja ik ben een echte Hollander
Ik was het wachten inderdaad ook beu. En je kan bijven wachten, want straks komen er 8 ms schermen en daarna weer snellere,betere etc. IK zou gewoon een mailtje sturen naar de shop waar je hem wilt gaan kopen. Volgens mij verschilt het nogal per shop en zelfs bij dezelfde shop willen ze nog wel eens wat anders sturen. Zie het verschil tussen mijn bestelling en die van Chester.
Oh en BvK P4: Hij was genaaid (al vind ik dat een groot woord want hij kan gewoon nog terug en misschien valt het gewoon onder garantie) bij Mycom, niet bij 4launch.
Oh en BvK P4: Hij was genaaid (al vind ik dat een groot woord want hij kan gewoon nog terug en misschien valt het gewoon onder garantie) bij Mycom, niet bij 4launch.
Verwijderd
Ik heb zondag ook een 710T besteld.
Vandaag was de betaling ontvangen, is iemand me voor geweest met betalen
Moet ik tot vrijdag op zn minst wachten
Maar het is veelbelovend wat ik hier allemaal lees
Vandaag was de betaling ontvangen, is iemand me voor geweest met betalen

Moet ik tot vrijdag op zn minst wachten
Maar het is veelbelovend wat ik hier allemaal lees
Even een vraagje. Is er van de Samsung 710T ook een versie leverbaar met ingebouwde speakers, of anders een een Samsung met dezelfde/vergelijkbare specificaties?
In deze vorm is het scherm trouwens wel mooi te gebruiken in een duo setup, mooie dunne randen namelijk.
In deze vorm is het scherm trouwens wel mooi te gebruiken in een duo setup, mooie dunne randen namelijk.
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
Volgens mij zijn er weinig schermen van samsung met deze specs en boxen. persoonlijk zou ik het ook zeker niet doen. Koop een leuk 2.1 setje. Veel beter geluid en je monitor ziet er ook mooier uit. Voor echt dunne randen kan je voor de 172x gaan.
Is het nou zo dat als je bijv. een game op 1024 X 768 speelt dat het er dan niet mooi uitziet? (Omdat je niet op de native resolutie ofzo speelt???)
Anders ga ik hem denk ik kopen...
Thnx alvast,
Thnx alvast,
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de 710T of de 173P en zoals hier boven ook staat is de 173P superieur aan de 710T behalve op het refreshtime gebied. Nu wil ik ook gamen op m'n schermpje en hangt mijn keuze dus eigenlijk op dit punt:Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:53:
[...]
Inderdaad, helemaal juist. Dit verklaart ook het grote prijsverschil tussen bijv. de Samsung 173P en de Samsung 710T/710N. De 173P is in alle opzichten beter, behalve dan in de verversingssnelheid van de transistoren. Als je geen spellen speelt, of als je zelden een spelletje speelt, dan kun je beter voor een monitor zoals de 173P gaan of wachten op de 711T. Een PVA panel is echt superieur op het kleurenvlak.
Is de hoeveelheid ghosting die met de 173P op zou treden significant merkbaar tegenover de 710T?
Als iemand hier ervaring mee heeft, post het alsjeblieft dat zou me enorm helpen.
En zijn er ook tooltjes die ghosting opwekken te downloaden die ik zou kunnen draaien op de twee schermen in een winkel om te vergelijken?
Nee hoor, wees maar niet bang. Uiteraard zal het er op een native res beter uit zien, maar ik draai Battefield Vietnam op 1024 en dat speelt prima. Ook andere spelen doen het prima. Dus wat mij betreft mag je hem kopen.T-mo-T schreef op 29 september 2004 @ 15:53:
Is het nou zo dat als je bijv. een game op 1024 X 768 speelt dat het er dan niet mooi uitziet? (Omdat je niet op de native resolutie ofzo speelt???)
Thnx alvast,
Ik heb nu een 172X en een 710T naast elkaar staan.
Een van de verschillen die ik tot nu toe heb gezien: de 172x heeft minder wit licht aan de randen op een zwarte achtergrond.
En de 710T heeft rechtsbovenin een rare, grijze pixel? Hij is niet pik-zwart maar grijs en nauwelijks zichtbaar op zwart/wit als je er ook maar 10cm vanaf zit, op blauw een beetje. Is dit een dode pixel? Ik dacht namelijk dat die wel goed zichtbaar waren.
Een van de verschillen die ik tot nu toe heb gezien: de 172x heeft minder wit licht aan de randen op een zwarte achtergrond.
En de 710T heeft rechtsbovenin een rare, grijze pixel? Hij is niet pik-zwart maar grijs en nauwelijks zichtbaar op zwart/wit als je er ook maar 10cm vanaf zit, op blauw een beetje. Is dit een dode pixel? Ik dacht namelijk dat die wel goed zichtbaar waren.
Y'24
Verwijderd
Misschien een dode sub-pixel, die toevallig niet heel erg opvaltRvV schreef op 30 september 2004 @ 17:27:
Ik heb nu een 172X en een 710T naast elkaar staan.
Of misschien is je scherm gewoon vies
Net uit de doos en dan al vies, zo erg is het hier nou ook weer niet in mijn rommelhokVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:41:
[...]
Misschien een dode sub-pixel, die toevallig niet heel erg opvalt
Of misschien is je scherm gewoon vies
Kan het zijn dat het een half haperend meedoende pixel is?
Y'24
Bedankt voor de uitleg!bassio schreef op 29 september 2004 @ 22:09:
[...]
Nee hoor, wees maar niet bang. Uiteraard zal het er op een native res beter uit zien, maar ik draai Battefield Vietnam op 1024 en dat speelt prima. Ook andere spelen doen het prima. Dus wat mij betreft mag je hem kopen.
*T-mo-T kijkt in z'n spaarpot en ziet dat ie nog lang moet sparen...

Verwijderd
Hehe, je weet het nietRvV schreef op 30 september 2004 @ 17:44:
[...]
Net uit de doos en dan al vies, zo erg is het hier nou ook weer niet in mijn rommelhok
Kan het zijn dat het een half haperend meedoende pixel is?
En tja, het zou kunnen... een halfdode pixel, geen idee of dat bestaat
Anoniem: 110299
na 2 uur er over te hebben gedaan om et hele topic door te lezen... pfff
wat een godoe... ben ik er nog steeds niet uit :
is DVI-aansluiting van de 710T écht vele malen beter dan de analoge van de 710N?
is DVI-aansluiting van de 710T écht vele malen beter dan de analoge van de 710N?
Echt heel erg veel beter. Ik heb hem dan vergeleken met de 710x, een daar zijn de letters op de een of andere manier niet scherp. Je moet daar ook altijd handmatig bijstellen. Bij dvi niet. En je hebt een dubbele aansluiting op je monitor plus de ander genoemde voordelen.
Ook zal je vlugger ghosting effecten ervaren met analoog dan met dvi, ik weet nou niet of het met dit scherm ook zo is natuurlijk.
Net de 710T ontvangen, ben op m'n werk dus nog eventjes wachten
Weet iemand zo 1-2-3 of een ATI Radeon 9700 Pro een DVI aansluiting heeft? Volgens mij wel maar... ben niet zeker
Die kaart heeft een DVI-aansluiting. Had je zelf ook even kunnen opgooglen.Blue-eagle schreef op 01 oktober 2004 @ 12:14:
Net de 710T ontvangen, ben op m'n werk dus nog eventjes wachtenWeet iemand zo 1-2-3 of een ATI Radeon 9700 Pro een DVI aansluiting heeft? Volgens mij wel maar... ben niet zeker
ja maar wat ik bedoel is, is die extra 100 euro echt waard? want 380 ofzo is al veel!
Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen tussen de T en de N, maar ik vond het iedere euro waard. Ook het in hoogte verstellen is erg handig.
Dan denk ik dat momenteel voor jou een crt nog het beste is. Een tft is pas goed als je er "veel" geld wil voor geven, en dan is het woord "veel" relatief.Anoniem: 110299 schreef op 01 oktober 2004 @ 15:19:
ja maar wat ik bedoel is, is die extra 100 euro echt waard? want 380 ofzo is al veel!
I know, sorry, maar 'k postte dat op m'n werk en ik moest naar een afspraak (sortof)CorteX schreef op 01 oktober 2004 @ 12:35:
[...]
Die kaart heeft een DVI-aansluiting. Had je zelf ook even kunnen opgooglen.
Goed, inmiddels thuis gearriveerd en ik moet zeggen: WOW! Echt een mooi scherm, lekker scherp, geen dode pixels tot nu toe, en ook nog eens leuke software erbij
Ik ga nog eventjes lopen klooien, tot nu toe bevalt hij goed, ook in snelle games (Max Payne 2, Dark Age of Camelot:ToA) en ook met films.
ja maar kijk, ik HEB al een dikke 19" tft staan, maar ik wil er nóg eentje hebben, maar wil er gewoon niet al teveel geld aan uitgeven, en wat mijn vraag is, is of et et echt waard is die DVI... maarjah ik zal wel vanmiddag een paar winkels langsgaan. maw, ik wil et geld gewoon goed besteden, als die DVI echt zoveel beter is, dan wordt die et.Anoniem: 70503 schreef op 01 oktober 2004 @ 19:49:
[...]
Dan denk ik dat momenteel voor jou een crt nog het beste is. Een tft is pas goed als je er "veel" geld wil voor geven, en dan is het woord "veel" relatief.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 02-10-2004 11:31 ]
als je die 17" dan als secundaire monitor gaat gebruiken dan is het niet zo nodig, als je er op gaat gamen en veel tekst lezen dan is dvi toch wel aangeraden.
ok dan, dan denk ik dat et de 710T wordt, ennuhm nog een klein vraagje : kan ik et met een adapter of omvormer ook in canada/amerika gebruiken? aangezien de voeding 110/240V aankan?
Anoniem: 82643
Nu ik een tijd de 710T gebruik acht ik mezelf in staat een zinnige gebruikers-verklaring te geven. De zwakke punten die genoemd zijn zijn allemaal waar:
1. Kleur
a) Kleuren kloppen niet helemaal, kijkhoek maakt echt uit (verticale hoek vooral), daardoor lijken egale vlakken soms niet egaal.
b) Het aantal kleuren is laag en dat zie je vaak ook, 16.2 Miljoen zijn het er niet en het interpoleren is slim maar werkt niet altijd even goed. Als je 'ware' kleuren wil is dit em dus niet.
2. De backlights schijnen er doorheen, het is duidelijk zichtbaar bij donkere vlakken.
3. Als je er dicht op zit dan is er sprake van interferrentie als je je ogen over het scherm laat gaan. Aan te bevelen valt om redelijke afstand te nemen van de monitor om dit (wat geloof ik ook wel gaas-effect wordt genoemd) tegen te gaan of weg te nemen.
4. Elk veegje/vuiltje/smutsje/kuchje op een pixel is zichtbaar als een refracterende reflector (alliteratie rules) en heeft me al vele keren doen denken dat een pixel zijn werk niet goed deed. Schoonmaken is lastig omdat je alleen een zachte stofdoet mag gebruiken. Vette vingerafdrukken zijn zwaar irritant en vergen veel uitpoets-geduld.
5. Lage pixelbandbreedte, dit is overigens meestal geen probleem.
6. Lage refreshrate, 75Hz is te weinig als je internetpagina's smooth wil scrollen.
Maar ik ben een tevreden gebruiker! Spelletjes spelen gaat namelijk geweldig. Ik had een 19" medion CRT die het goed deed. Maar die was wazig vergeleken met dit beeld, en niet omdat ie convergentie-problemen had. CRT's zien eruit als vissekommen als ik ze nu nog zie, wat zijn die dingen bol zeg
Die kon je alleen wel schoonmaken met zeepzop! Behalve dat het met de 710T heerlijk programmeren en/of tekstverwerken is kan je met magic-bright de helderheid (die zowiezo groot is) nog verder opvoeren om films of tv te kijken. De backlights zijn voor mij niet storend aanwezig bij 16:9 films. Toch kun je als je hem ook voor dit doeleinde overweegt te kopen beter eerst zelf even kijken of je het ook niet erg vindt. Naar mijn mening zijn zijn sterke punten dat hij scherp, helder en plat is. Het niet noemen van ghosting en/of streaking in de sterke punten is logisch want het niet hebben van ghosting of streaking doet ie niet extra goed ofzo 
Mijn eindoordeel is dat de kijkhoek iets beter kon, het aantal kleuren wat klein is, er meer rekening met doorschijnen van backlights gehouden had kunnen worden maar dat de monitor door zijn scherpte en helderheid een goede keuze is geweest voor de vele doeleinden {tv kijken, programmeren, tekstverwerken, internetten, films kijken, etc.} die ik er voor heb. (deze lange zin is vast krom
)
1. Kleur
a) Kleuren kloppen niet helemaal, kijkhoek maakt echt uit (verticale hoek vooral), daardoor lijken egale vlakken soms niet egaal.
b) Het aantal kleuren is laag en dat zie je vaak ook, 16.2 Miljoen zijn het er niet en het interpoleren is slim maar werkt niet altijd even goed. Als je 'ware' kleuren wil is dit em dus niet.
2. De backlights schijnen er doorheen, het is duidelijk zichtbaar bij donkere vlakken.
3. Als je er dicht op zit dan is er sprake van interferrentie als je je ogen over het scherm laat gaan. Aan te bevelen valt om redelijke afstand te nemen van de monitor om dit (wat geloof ik ook wel gaas-effect wordt genoemd) tegen te gaan of weg te nemen.
4. Elk veegje/vuiltje/smutsje/kuchje op een pixel is zichtbaar als een refracterende reflector (alliteratie rules) en heeft me al vele keren doen denken dat een pixel zijn werk niet goed deed. Schoonmaken is lastig omdat je alleen een zachte stofdoet mag gebruiken. Vette vingerafdrukken zijn zwaar irritant en vergen veel uitpoets-geduld.
5. Lage pixelbandbreedte, dit is overigens meestal geen probleem.
6. Lage refreshrate, 75Hz is te weinig als je internetpagina's smooth wil scrollen.
Maar ik ben een tevreden gebruiker! Spelletjes spelen gaat namelijk geweldig. Ik had een 19" medion CRT die het goed deed. Maar die was wazig vergeleken met dit beeld, en niet omdat ie convergentie-problemen had. CRT's zien eruit als vissekommen als ik ze nu nog zie, wat zijn die dingen bol zeg
Mijn eindoordeel is dat de kijkhoek iets beter kon, het aantal kleuren wat klein is, er meer rekening met doorschijnen van backlights gehouden had kunnen worden maar dat de monitor door zijn scherpte en helderheid een goede keuze is geweest voor de vele doeleinden {tv kijken, programmeren, tekstverwerken, internetten, films kijken, etc.} die ik er voor heb. (deze lange zin is vast krom
ik vind meer dat jouw review gebasseerd is op verschillen tussen CRT en TFT....
kbedoel, een TFT van die prijsklasse heeft gewoonlijk 75Hz op 1280X1024, en dat naar beneden scrollen kun je gewoon aanpassen door smooth scrolling uit te zetten, heb je er geen last meer van...
of bijv dat je zegt dat et moeilijk is om stof, speeksel etc van et scherm af te krijgen, das bij elk TFT scherm. En in die prijsklasse heb ik in de winkels geen enkel ander tft scherm gezien, waar de kleuren zo goed klopten. (maarjah dat zal wel een mening zijn...)
kbedoel, een TFT van die prijsklasse heeft gewoonlijk 75Hz op 1280X1024, en dat naar beneden scrollen kun je gewoon aanpassen door smooth scrolling uit te zetten, heb je er geen last meer van...
of bijv dat je zegt dat et moeilijk is om stof, speeksel etc van et scherm af te krijgen, das bij elk TFT scherm. En in die prijsklasse heb ik in de winkels geen enkel ander tft scherm gezien, waar de kleuren zo goed klopten. (maarjah dat zal wel een mening zijn...)
Dit topic is gesloten.