Ervaringen met de Samsung 710T of 710N

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 4.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Beste mensen,

Na het doorlezen van veel topics viel het me op dat hier nog niet echt een topic over is. Heeft een van jullie ervaring met dit scherm en hoe verhoud dit scherm zich tot de 172X ? ik ben speciaal geintresseerd in de 710T i.v.b.m. met het aanwezig zijn van DVI.

[img]"http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/images/710t_m.jpg"</img[/img]

Specs 710T:

Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0,264 mm
Aantal kleuren 16,2 miljoen
Kijkhoek hrz/vrt 160° / 160°
Contrast ratio maximaal 600:1
Helderheid 300 cd / m2
Responstijd 12 ms
Max. resolutie 1280 x 1024

Electrische data
Horizontale frequentie 30 - 81 kHz
Verticale frequentie autoscan 56 - 75 Hz
Pixel frequentie 140 mHz
Maximale stroomverbruik 34 w
Standby mode <1W

Signaal
Input connector VGA(15 pin D-Sub) DVI-D
Plug & Play DDC 2B
Features
Functies MagicTune, MagicBright, Pivot software

Fysieke data
Afmetingen ( bxhxd ) 370 x 407 x 191
Gewicht ( kg ) 4,5 kg
Monitor Stand hoogte verstelbaar, 90° roteerbaar
Wall mount voorbereid VESA 100
Certificaten TCO'03
Beschikbare kleuren zilver

Accessoires VGA kabel

[ Voor 3% gewijzigd door Franck op 10-06-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Laatst online: 23-06 20:30
Ik heb net de 710T binnengekregen. Ben op mijn werk dus heb 'm alleen even kort aangesloten om mijn werk-pc. Eerste indruk zeer goed.
Ik ben vooral voor die korte responstijd en de turretfunctie gevallen en dat voor de realtief lage prijs (veel goedkoper dan de 172x)
Vanavond sluit ik 'm thuis aan en kan ik een wat uitgebreider verslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Super, Waar heb je hem gekocht? zoals ik het zie hebben de meeste winkels alleen de 710N (zonder DVI dus). in de pricewatch een paar die de 710T hebben.
Ik zoek eigenlijk een winkel in Utrecht die de 710T heeft, wil het beestje eerst proberen (i.v.b.m. pixels e.d. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Ik heb 'm bij EMPC Solutions in Dronten gekocht. In utrecht is er inderdaad geen winkel die hem verkoopt voor zover ik weet. Duurde even voor ik 'm had (2 weken) maar hij is ook pas net op de markt geloof ik. Heb 'm met pixel-perfect garantie besteld en pixelperfetc is 'ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
*Bump*

Ik heb op dit moment zelf de 172X, maar ben er niet over te spreken :'( , te duur met te veel dooie pixels (2 groene en een rooie). Ik breng deze vandaag terug (binnen 8 dagen niet goed geld terug bij mycom :z ). Ik zit dus te azen op jouw scherm :). De 172x had weinig last van ghosting. Wel vielen de kleuren wat tegen en zag je de backlight langs de randen van het scherm doorschijnen. Geen enkel geluid op de externe voedings adapter though. Hoe is dat bij de710T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Franck schreef op 10 juni 2004 @ 15:52:
*Bump*

Ik heb op dit moment zelf de 172X, maar ben er niet over te spreken :'( , te duur met te veel dooie pixels (2 groene en een rooie). Ik breng deze vandaag terug (binnen 8 dagen niet goed geld terug bij mycom :z ). Ik zit dus te azen op jouw scherm :). De 172x had weinig last van ghosting. Wel vielen de kleuren wat tegen en zag je de backlight langs de randen van het scherm doorschijnen. Geen enkel geluid op de externe voedings adapter though. Hoe is dat bij de710T?
Ik moet kan er vanavond pas naar kijken, maar ik zal het je laten weten. Ik heb weinig tot geen vergelijkingsmateriaal dus of mijn oordeel nu heel veel waard is weet ik niet zo goed... iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106662

Hey,

Ik wou eerst ook de 172X kopen maar na het lezen van revieuws heb ik hier maar vanaf gezien (veel dode pixels enzo). Ik wil nu ook gaan voor de 710T mede doordat de specs beter zijn dan de 172X en de prijs lager is (30euri ofzo) 8)7 8)7 8)7 8)7, wel een beetje raar maar goed. Ik wil alleen eerst ff weten hoe het met de 710t zit met Ghosting (dus snelheid in GAMES!!!!) en dode pixels. Want ik wil GEEN dode pixels!

Duss... Ik ben blij dat deze topic geopent is

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:38
ik heb nog geen reviews kunnen vinden omtrend dit scherm.... jammer!
Of heeft iemand misschien wél een review..ondenkaar anders was ie allang gepost denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 12:40

shades

huh ?

Anoniem: 106662 schreef op 10 juni 2004 @ 16:55:
Hey,

Ik wou eerst ook de 172X kopen maar na het lezen van revieuws heb ik hier maar vanaf gezien (veel dode pixels enzo). Ik wil nu ook gaan voor de 710T mede doordat de specs beter zijn dan de 172X en de prijs lager is (30euri ofzo) 8)7 8)7 8)7 8)7, wel een beetje raar maar goed. Ik wil alleen eerst ff weten hoe het met de 710t zit met Ghosting (dus snelheid in GAMES!!!!) en dode pixels. Want ik wil GEEN dode pixels!

Duss... Ik ben blij dat deze topic geopent is

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En de kleur - ook heel belangrijk voor als je aan het fotosoepen bent of geen veel digitale fotoos maakt. In het 172 ervaring topic werd gezegd dat dat scherm minder kleuren kon weergeven dan dat in de specs vermeld staan. Hoe zit het daar mee (6,7 of 8 bit verhaal dacht ik - of zo iets)

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
wellicht, is dit panel ook gewoon een 6-bits panel zoals de 172X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92763

Ik was de hele tijd van plan de Samsung Syncmaster 172X te kopen en nu begin ik toch te twijfelen! Qua specs lijkt de Samsung Syncmaster 710T toch beter te zijn! Helaas zijn er nog geen reviews, dus als iemand ervaring heeft met de 710T laat het ons horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik zou die 'betere' specs vooralsnog met een korreltje zout nemen. Zolang ik nog geen professionele review heb gezien blijven de 172x en de 710T voor mij één pot nat. want die specs liggen nou ook nog zó denderend ver uit elkaar dat ik zou zeggen: dat verschil ga je echt zien.
Ik geloof namelijk dat het gewoon hetzelfde panel is wat ze er in rammen met wat minor tweaks.

[ Voor 3% gewijzigd door Gehaktbal op 11-06-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen de 710T en de 710N. Er zit een groot prijsverschil tussen (100 euri ofzo), en dat alleen voor DVI-D. Ik heb @ the moment ook een digitaal flatpanel, en het is geweldig. Maar is analoog nu zoveel slechter, dus is die 710N nu zoveel slechter dan die 710T???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44278

Info over het grotere broertje, de 910T:

http://www.gamepc.com/lab...C6D10D4427C29B96A50E54420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
Jammer dat ie nog steeds een 25ms paneel heeft.. Prijs is 651 in pricewatch! Vindt ik toch wel redelijk. Alleen ik vindt die voet wel mooi lijken van de voorkant, maar ik wist niet dat die voet zo'n dik ding was! Is dat bij de 710T ook zo? Ik hoop het niet.. :'(

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga deze monitor ook kopen (710T). Ik koop hem bij http://www.pcoost.nl/, daar is ie 455 euro. Ik ga voor de 710T ivb met mooier design (voetje) en dvi aansluiting die ik wel belangerijk vind . Als ik hem heb (duurt nog wel ff) post ik hier natuurlijk mijn ervaringen met foto's >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marino_centrino waar blijft jou revieuw? 'k ben heel benieuwd (en ik ben niet de enige) :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Anoniem: 106662 schreef op 12 juni 2004 @ 23:35:
Ik ga deze monitor ook kopen (710T). Ik koop hem bij http://www.pcoost.nl/, daar is ie 455 euro. Ik ga voor de 710T ivb met mooier design (voetje) en dvi aansluiting die ik wel belangerijk vind . Als ik hem heb (duurt nog wel ff) post ik hier natuurlijk mijn ervaringen met foto's >:) >:) >:) >:)
455 is zeker niet duur, maar heeft die zaak ook een bad-pixelgarantie? De 172x is gewoon een brak scherm, dit scherm gebruikt hetzelfde paneel dus misschien is dat hier ook het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Aspje op 13-06-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje

Aspje

Blaat

oeps quote ipv edit B)

[ Voor 91% gewijzigd door Aspje op 13-06-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Anoniem: 106662 schreef op 12 juni 2004 @ 23:35:
Ik ga hem bij 4launch kopen denk ik. Hij kost daar iets meer, maar daar heb je wel dode pixel garantie. Ik kom dan op een totaal van 525 met vooruitbetalen. Dat heb ik liever dan dat ik een dode pixel heb bij zo'n duur scherm. Hij moet nl. nog wel ff meegaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115662

ik twijfel tussen de N en de T, maar wat doet de DVI beter tegenover VGA??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou eerst de 172X bij 4Launch kopen, met pixelgarantie. De pixelgarantie is daar 55 euro (duur!). Ik heb 4Launch ff gemaild wat die pixelgarantie inhoud. Het is tot mijn verbazing zo dat ze (als je een samsung 172x wil met pixelgarantie) dat ze er een stuk of 3 bestellen en dat je dan de beste van de 3 krijgt. Dit is 9 van de 10 keer een scherm met 1 dode (sub)pixels. Ik vond dit heel raar dus belde ik ze ff en ze zeiden dat je gewoon de beste kreeg die ze hadden (dit geld voor de 172X) omdat Samsung gewoon nauwelijks perfecte 172X monitoren leverd. Een medewerken van 4Launch zei dat ze tot nu toe 15 beeldschermen verkocht hadden met pixelgarantie en dat er daarvan maar 3 pixelfoutvrij de deur uit was gegaan. Dus bedenk je nog een keer voordat je bij 4Launch een pixel "garantie" van 55 euro koopt. Dit is dus eigenlijk geen garantie! Dit geld voor de 172X maar omdat de 710T hetzelfde paneel heeft geld het daarvoor waarscheinlijk ook. Ik zou 4Launch ff mailen om te vragen hoe het met de 710T zit als ik jou was :( :( :(
oli4100 schreef op 13 juni 2004 @ 11:34:
[...]

Ik ga hem bij 4launch kopen denk ik. Hij kost daar iets meer, maar daar heb je wel dode pixel garantie. Ik kom dan op een totaal van 525 met vooruitbetalen. Dat heb ik liever dan dat ik een dode pixel heb bij zo'n duur scherm. Hij moet nl. nog wel ff meegaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115662 schreef op 13 juni 2004 @ 11:38:
ik twijfel tussen de N en de T, maar wat doet de DVI beter tegenover VGA??
Dat is heel simpel: DVI-D (digitaal) is sneller dan VGA (analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Sneller? kan jij die nano-seconden opmerken dan??
Als ik bij een Philips TFT wissel tussen DVI en anoloog wordt mijn beeld kwaliteit stuk beter...
Door het gebrek aan omzettingen van digitaal naar analoog en van analoog naar digitaal gaat er ook een enorm klein stukje tijd verloren, maar ik weet niet of jij die ene nanoseconde opmerkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Anoniem: 106662 schreef op 13 juni 2004 @ 12:01:
Ik wou eerst de 172X bij 4Launch kopen, met pixelgarantie. De pixelgarantie is daar 55 euro (duur!). Ik heb 4Launch ff gemaild wat die pixelgarantie inhoud. Het is tot mijn verbazing zo dat ze (als je een samsung 172x wil met pixelgarantie) dat ze er een stuk of 3 bestellen en dat je dan de beste van de 3 krijgt. Dit is 9 van de 10 keer een scherm met 1 dode (sub)pixels. Ik vond dit heel raar dus belde ik ze ff en ze zeiden dat je gewoon de beste kreeg die ze hadden (dit geld voor de 172X) omdat Samsung gewoon nauwelijks perfecte 172X monitoren leverd. Een medewerken van 4Launch zei dat ze tot nu toe 15 beeldschermen verkocht hadden met pixelgarantie en dat er daarvan maar 3 pixelfoutvrij de deur uit was gegaan. Dus bedenk je nog een keer voordat je bij 4Launch een pixel "garantie" van 55 euro koopt. Dit is dus eigenlijk geen garantie! Dit geld voor de 172X maar omdat de 710T hetzelfde paneel heeft geld het daarvoor waarscheinlijk ook. Ik zou 4Launch ff mailen om te vragen hoe het met de 710T zit als ik jou was :( :( :(

[...]
Mmm...bedankt voor deze informatie! Ik heb gelijk een mailtje naar 4Launch gestuurd. Dit scherm moet zeker 3 jaar meegaan, en ik ben een zeikerd :P , dus ik wil een scherm dat 100% perfect is :) Ze zeiden tegen mij dat ze afgelopen week eigenlijk al het scherm binnen hadden moeten krijgen, maar dat dat niet is gebeurd, en dat ze nu verwachten dat hij komende week binnenkomt. Ik ben dus benieuwd. Het zijn hun eerste exemplaren dus de kans is natuurlijk groot dat ze nog niet zo goed zijn :( Maar goed, als zij mij niet kunnen verzekeren dat ik een 100% perfect scherm krijg mét dode pixel garantie dan koop ik gewoon de Iiyama E431S-S. Slechtere kwaliteit, maar dan is hij in ieder geval wel perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dus bij 4launch komt het erop neer: €55 extra betalen voor een scherm MET garantie op minstens 1 dooie pixel?? :?

tja dan zou ik ook liever voor zekerheid gaan..kan je net zo goed uit b-voorraad bestellen bij info, scheelt je al gauw 150€

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sneller? kan jij die nano-seconden opmerken dan??
Als ik bij een Philips TFT wissel tussen DVI en anoloog wordt mijn beeld kwaliteit stuk beter...
Door het gebrek aan omzettingen van digitaal naar analoog en van analoog naar digitaal gaat er ook een enorm klein stukje tijd verloren, maar ik weet niet of jij die ene nanoseconde opmerkt.....
bedankt voor deze info, als het verschil echt zo klein is, steek ik die €50 liever in mijn zak.

lataz allemaal, EnTo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
het verschil in snelheid wel ja, kwaliteit van het beeld kan wel vooruit gaan, houd daar rekening mee :)
Ik zelf wil een scherm met DVI, tis de toekomst zo'n beetje..... al is de toename van kwaliteit echt afhankelijk van welk scherm het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op 13 juni 2004 @ 20:00:
het verschil in snelheid wel ja, kwaliteit van het beeld kan wel vooruit gaan, houd daar rekening mee :)
Ik zelf wil een scherm met DVI, tis de toekomst zo'n beetje..... al is de toename van kwaliteit echt afhankelijk van welk scherm het is
Klopt. En ik denk dat het met dit beeldscherm een redelijk groot verschil is ivm met prijsverschil (80 euri ofzo). Ik weet het, het is een beetje een kromee redenering maar ik denk dat het verschil dus wel groot is. Daarom (en om het design) wil ik voor de 710T gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Sorry dat mijn review zo lang op zich laat wachten...
Ik heb eigenlijk weinig tot geen ervaring met TFT's, dit voorop gesteld.
Wat betreft ghosting en dat soort zaken: op mijn laptop (Acer TM803LCi) zie ik al een vertraging bij het scrollen op een webpagina (is dit wat met ghosting bedoeld wordt?). Daar heb ik de 710T nog niet op kunnen betrappen.
Ik ben jammer genoeg (nog) niet in het bezit van een vet spel om eens goed te kijken naar de reactietijd, zodra ik meer weet laat ik het natuurlijk horen.
Verder ben ik zeer tevreden met de monitor. Helderheid, contrast, inkijkhoek etc. zijn dik in orde, ook de turret-functie is handig voor word-processing.
De voet is volgens sommige mensen wat te groot begrijp ik, dat valt volgens mij wel mee. Het is in ieder geval niet storend.
Al met al ben ik er tot nu toe dus erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje

Aspje

Blaat

Er staat dat er een vga kabel bij de 710T zit. Nu even een vraag voor de mensen die de monitor hebben: is dit een DVI kabel of gewoon een dsub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Aspje schreef op 15 juni 2004 @ 19:40:
Er staat dat er een vga kabel bij de 710T zit. Nu even een vraag voor de mensen die de monitor hebben: is dit een DVI kabel of gewoon een dsub?
Beide. Ik kreeg zelfs twee DVI kabel erbij, maar dit zal wel een foutje geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik twijfel nu heel erg tussen 2 schermen 8)7 , de iiyama E431S-S, en de Samsung 710N
vooral omdat de specs van de samsung beter zijn, maar de meeste mensen zeggen weer dan de Iiyama kwalitatief beter is :? .

kan iemand mij overtuigen welke beter is? bedankt _/-\o_ ,

lataz allemaal, EnTo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
de Q17 en de Q17+ ;) Ik zat eerst ook te denken aan de iiyama 431, tot mijn oog op de Q17 valt van Hyundai! Nogsteeds ongevenaard goed :D
En binnekort een 10ms panel in de Q17+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier zijn een aantal ervaringen van Amerikanen die in het bezit zijn van een Syncmaster 710T! Het stond op de site www.newegg.com.
Just received this samsung and let me tell you. No dead or stuck pixels, perfect color, NO GHOSTING at all, great viewing angle. There isnt 1 single bad thing to be said about this monitor!!!! Best money I have spent in a long time!
I've been messing around with my new 710t (0 dead pixels). BEAUTIFUL color reproduction (looks better than the 172x I saw in the stores - a product of it's newer panel). I haven't got around to game testing yet, but I watched a couple movies - LOTR: 3 and The Last Samurai and they were absolutely amazing. No ghosting whatsoever. The ability to go into portrait mode is a huge plus - GREAT for looking at forums and websites. This monitor gets my vote for its lower price, better color, better features and amazing response time.

I Just did some game testing: Farcry and UT2k4 - crisp, clear, beautiful and best of all: NO GHOSTING at all. I think I'm gonna get a second - these monitors are amazing.
Behoorlijk positief denk ik zo! :) Dit waren voorlopig de enige 2 reacties op de site, mischien verschijnen er binnenkort nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
hmm klinkt niet echt professioneel. maar het heeft idd wel wat alures!
ook mooi dat ze de pixelfouten druit hebben nu dan! Tzal wel nieuwe productiesequence zijn :)
Mgoed ligt er ook aan of ze van CRT naar TFT gestapt zijn, precies weten wat Ghosting inhoudt en of ze misschien niet zichzelf voor schut willen zetten en in plaats daarvan overmatig happy te doen :P

Tsja je weet het nooit! Als ie gratis is kijk je er toch heel anders naar, bwijze van spreken.
Ik ben benieuwd, het is zeker geen gekke monitor! Al moet ik het uiterlijk toch echt tot de categorie: 'muah' rekenen voor mij persoonlijk.
De pivot mode is daarentegen wél iets makkelijks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neej je moet inderdaad niet naar aanleiding van deze reacties de Syncmaster 710T kopen, want het zijn geen vakkundige beoordelingen. Maar het is toch leuk op te lezen dat er tevreden klanten zijn! :) Qua uiterlijk vindt ik de 710T er niet verkeerd uitzien! Beter dan de Huyandai Q17 in ieder geval! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Anoniem: 92763 schreef op 16 juni 2004 @ 18:10:
Qua uiterlijk vindt ik de 710T er niet verkeerd uitzien! Beter dan de Huyandai Q17 in ieder geval! :P
Daar verschillen we dan over van mening :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Kan iemand nog een plaatje plaatsen van de 710T, en dan graag van de zijkant? Dan kan ik zien hoe dik het paneel is, en de voet.

offtopic: ben geslaagt voor HAVO NT :*) :*) :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Ik heb de 710T nu een week in gebruik en kan zeggen dat ik erg tevreden over ben. Ik werk met medische echo-beelden, die zien er meestal niet uit op een TFT, maar op deze samsung is het contrast en de helderheid echt verbluffend.
Ik begrijp dat dit natuurlijk klnikt als het zoveelste verhaaltje van een gelukkige eigenaar, maar ik denk echt dat dit een goed punt is van deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
BvK P4 schreef op 18 juni 2004 @ 13:01:
Kan iemand nog een plaatje plaatsen van de 710T, en dan graag van de zijkant? Dan kan ik zien hoe dik het paneel is, en de voet.

offtopic: ben geslaagt voor HAVO NT :*) :*) :*) :*) :*)
congrats!! :D
En nu? een TFT scherm kado van het ouderlijk gezag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116712

Bij deze een aantal foto's van mijn net nieuwe Samsung 710T. Een review heeft niet zoveel zin, omdat de laptop waar ik hem tijdelijk op aangesloten heb niet hoger gaat dan 1024X768. Zodra ik 'm op de videokaart in mijn desktop aangesloten heb (met dvi), zal ik, als daar interesse voor is, een review plaatsen.
Dan nu de foto's (mochten jullie nog andere aangezichten willen, dan is dat geen probleem, post ff een reply en ik maak er een foto van)

Ik heb moeten flitsen omdat ik mijn statief niet bij me heb, vandaar dat sommige foto's niet erg duidelijk zijn, maar ik denk dat dit afdoende is.

Afbeeldingslocatie: http://www.soul2soulkidz.nl/Monitor/monitor1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.soul2soulkidz.nl/Monitor/monitor2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.soul2soulkidz.nl/Monitor/monitor3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.soul2soulkidz.nl/Monitor/monitor5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.soul2soulkidz.nl/Monitor/monitor6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116664

Anoniem: 116712 schreef op 18 juni 2004 @ 16:37:
Zodra ik 'm op de videokaart in mijn desktop aangesloten heb (met dvi), zal ik, als daar interesse voor is, een review plaatsen.
Dan nu de foto's (mochten jullie nog andere aangezichten willen, dan is dat geen probleem, post ff een reply en ik maak er een foto van)
Zou je een foto willen maken van het scherm zo laag mogelijk versteld in hoogte?
Daarbij hoop ik ook jouw review te mogen lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116712

Ook al lijkt het niet zo, dit is de monitor op z'n laagste stand. Ik had alleen het scherm een beetje naar achter gekanteld, waardoor hij onder iets naar voren uitsteekt. Het scherm begint ongeveer vanaf 9.5 cm hoogte.
De review zal ik maandag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

Ik vind de voet van de achterkant best groot, ik denk omdat hij zilvers is. Want van voor valt hij best mee...

Ik denk dat ik binnenkort ook maar dit scherm ga halen.. alleen zit ik nog te twijfelen tussen die BenQ met kruisvoet en die Hyundai Q17. En die laatste omdat de 20Ms 8bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81511

Beste mensen,

Als reactie op de posts hier: onze dode pixel garantie houdt in dat wij gegarandeerd een scherm leveren zonder enkele dode pixel. In het geval van de 172X is het nu 2 keer voorgekomen dat wij dit helaas niet hebben kunnen waarmaken. De cijfers van de 172X zijn zo:

Verkocht: 110
Dode pixel garantie genomen door klanten: 33
Aantal zonder dode pixels verzonden: 31
Aantal met 1 dode subpixel onder pixelgarantie verzonden: 2
Getest op dode pixel: 84
Niet getest: 26
Maximale aantal geconstateerde dode pixels: 2 subpixels en 1 volledig dood

Van de partij waar iemand hier eerder naar refereerde van 15 stuks hadden er 3 geen dode pixels en 4 klanten wilde pixelgarantie. Na contact hebben we een deal getroffen met klant 4: voor 1 dode subpixel en korting op de pixelgarantie.

Het is dus zeker niet zo dat er van de 15 klanten die dode pixelgarantie hadden genomen, maar slecht 3 een dode pixelvrije monitor kregen. De andere 11 hadden geen dode pixelgarantie genomen!!

Kijk verder even naar mijn post in de 172X thread.

Groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 11:24
ik heb de 710 T op mijn werk even bekeken en geprobeerd en vind het beeld zeer ok!
zit er zelf alleen aan te denken een 710N aan te schaffen. de 710T (zelfde specs) alleen geen DVI. die ik toch niet zal gebruiken. + de voet vind ik een stukje mooier, want de voet van een 710T is errug groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem nu bij Mycom besteld. wel erug jammer dat er nog geen reviews zijn. als iemand deze tog tegenkomt, kan je die dan mailen naar entexor@hotmail.com? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

lataz, EnTo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff over welke voet er nou bij zit, bijde voeten kunnen op bijne modellen geleverd worden, het verschil is dat de zilveren (vooral bij T) een draaivoet is. de zwarte is alleen in hoogte verstelbaar, welke vooral bij de N geleverd word. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

ik krijg hem zeer binnenkort binnen, mischien vandaag zelfs al, ik zal dan wel even het verschil posten tussen een medion en een samsung tft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Anoniem: 115662 schreef op 24 juni 2004 @ 10:43:
ik heb hem nu bij Mycom besteld. wel erug jammer dat er nog geen reviews zijn. als iemand deze tog tegenkomt, kan je die dan mailen naar entexor@hotmail.com? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

lataz, EnTo
ik zou zeggen; lees gewoon dit topic, de reviews komen vanzelf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da_EnTo schreef op 24 juni 2004 @ 10:43:
ik heb hem nu bij Mycom besteld. wel erug jammer dat er nog geen reviews zijn. als iemand deze tog tegenkomt, kan je die dan mailen naar entexor@hotmail.com?

lataz, EnTo

ik zou zeggen; lees gewoon dit topic, de reviews komen vanzelf.....
bedankt, ik zal dan afw8en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k heb net gehoort dat ik hem dinsdag of woensdag binnen heb, samen met me amd 64 :) ik zal het dan hier zo snel mogenlijk posten (begin hier steeds meer van te kwijlen :D)

k hoop dat het lekker gamen met zo'n ding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb m waarschijnlijk maandag al, naanananana...:P

ik ben benieuwt naar je review, ik zal de mijne ook posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom is het kiezen toch zo moeilijk :/ (hmm misschien omdat je er 500 euro voor kwijt bent :X )

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze

- Samsung 710T Goed en mooi scherm, niet zo'n mooie voet.
- BenQ FP783 12ms Zeer mooi model
- Hyundai Q17 ( ivm 8 bit enzo...) Niet zo'n mooi model, wel 8 bits etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27734 op 27-06-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik had dat ook maar ik ben erachter dat ik de 710T neem omdat hij er gewoon veel mooier uitziet dan zo'n Benq of Hyundai (ofzo :P ).
Ik bekeek het zo: je doet tog zo'n 5-10 jaar met monitor dus als je nu gewoon een tijdloos model neemt vind je hem bijna altijd wel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 14:27

Foxz

343 Guilty Spark

Ik snap niet waarom iedereen er zo van overtuigd is dat de Q17 een 8 bits panel heeft. Als je namelijk een kijkje neemt op de site, zul je zien dat bij de specificaties 16,2 miljoen kleuren worden vermeld. Ofwel 6 bits kleuren met dithering, aangezien er bij echte 8 bit panels altijd sprake is van 16,7 miljoen kleuren en bij panels met dithering van 16,2 miljoen. Het kan zijn dat het een onjuistheid in de specificaties betreft, maar dit lijkt mij eerlijk gezegd nogal vreemd. Hieronder een linkje naar de specs.

http://www.hyundaiq.com/pro_spec_q17.asp

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou waar blijven de reviews ? :)

ik moet nog een dag of 2 wachten op die van mij :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 115662 schreef op 16 juni 2004 @ 12:54:
ik twijfel nu heel erg tussen 2 schermen 8)7 , de iiyama E431S-S, en de Samsung 710N
vooral omdat de specs van de samsung beter zijn, maar de meeste mensen zeggen weer dan de Iiyama kwalitatief beter is :? .

lataz allemaal, EnTo
ik zit met net dezelfde 2 opties
welkeen nemen?
irritant probleem als je niet kan kiezen tss beide

[ Voor 12% gewijzigd door skank op 28-06-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zit met net dezelfde 2 opties
welkeen nemen?
irritant probleem als je niet kan kiezen tss beide
ik heb nu erg veel dingen gelezen van gebruikers en heb ze zelf in de winkel getest, mijn comclusie is dat we (ik) beter af zijn met de 710, vooral als je veel games en films er op gaat afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Anoniem: 115662 schreef op 28 juni 2004 @ 21:29:
[...]

ik heb nu erg veel dingen gelezen van gebruikers en heb ze zelf in de winkel getest, mijn comclusie is dat we (ik) beter af zijn met de 710, vooral als je veel games en films er op gaat afspelen ;)
beide schermen naast elkaar gezien? mooier en scherper???? ik dacht echt dat die iyama beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu net Mijn E710N opgehaald bij Mycom, GEEN DODE PIXELS, GEEN GHOSTING, perfecte weergave van games en films. (AAO, WC3, matrix revolutions en LOTR 3 gespeeld). het ging mijn fantasieen teboven, egt gigantiesch helder. ik ga nu aan een revieuw werken, tot die tijd zullen julie het hier mee moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
Anoniem: 115662 schreef op 29 juni 2004 @ 14:33:
Ik heb nu net Mijn E710N opgehaald bij Mycom, GEEN DODE PIXELS, GEEN GHOSTING, perfecte weergave van games en films. (AAO, WC3, matrix revolutions en LOTR 3 gespeeld). het ging mijn fantasieen teboven, egt gigantiesch helder. ik ga nu aan een revieuw werken, tot die tijd zullen julie het hier mee moeten doen ;)
Heb je bij MyCom eerst geprobeerd of er dode pixels in zaten? Of een dode pixel garantie (als dat uberhaupt kan bij mycom)?

...kben benieuwd naar de review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Weet iemand hoe paradigit met bad-pixels omgaat, en of je ze in de winkel kan/mag testen, daar staat de 710N voor 449,- in de prijslijst.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94703

Heb net mijn 710T opgehaalt bij MyCom, zij hebben hun eigen 8 dagen neit tevreden garantie op bijna al hun producten inclusief tft's. Wanneer je bij thuiskomst dus ontevreden bent dooradat er een pixelfout in zit kan je gewoon aanspraak maken op die 8 dagen regeling. Na die 8 dagen is er alleen nog terug te komen op de garantie van de fabrikant.

Over de 710T ben ik erg tevreden, zeer solide scherm met een degelijke voet. De voet is in in hoogte verstelbaar en erg stabiel waardoor er optimaal aan het scherm gedraait en gestelt kan worden.

Heb de mijne aangesloten op DVI wat het erg goed doet, heb ook nog geen enkele pixelfout moge ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
Anoniem: 94703 schreef op 29 juni 2004 @ 17:28:
Heb net mijn 710T opgehaalt bij MyCom, zij hebben hun eigen 8 dagen neit tevreden garantie op bijna al hun producten inclusief tft's. Wanneer je bij thuiskomst dus ontevreden bent dooradat er een pixelfout in zit kan je gewoon aanspraak maken op die 8 dagen regeling. Na die 8 dagen is er alleen nog terug te komen op de garantie van de fabrikant.

Over de 710T ben ik erg tevreden, zeer solide scherm met een degelijke voet. De voet is in in hoogte verstelbaar en erg stabiel waardoor er optimaal aan het scherm gedraait en gestelt kan worden.

Heb de mijne aangesloten op DVI wat het erg goed doet, heb ook nog geen enkele pixelfout moge ontdekken.
Ik kan de 710T niet op de site van MyCom vinden :S
Wat heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raps schreef op 29 juni 2004 @ 17:46:
[...]

Ik kan de 710T niet op de site van MyCom vinden :S
Wat heb je ervoor betaald?
Klopt ze hebben em net binnen, vorige week wist een personeelslid mij te vertellen dat hij vanaf de 28ste lvoor hun verkrijgbaar zou zijn. Vandaag hadden ze hem binnen gekregen, dit was op centuurbaan. 529 euro, Snap dat je denkt jeetje de pricewatch staat stukken goedkoper. Helemaal mee eens meot je alleen eens kijken wat voor zaak je dan terecht komt:

- geen pixel regeling of pixel garantie met bijbetaling
- andere kant van het land (voor mij dan)
- niet mogelijk om langs te komen alles via de post, ook bij problemen.

Nee dank je betaal liever iets meer. (ps heb er een 3meter dvi kabel bij gepingelt(zit een korte 1,nogiets bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je bij MyCom eerst geprobeerd of er dode pixels in zaten? Of een dode pixel garantie (als dat uberhaupt kan bij mycom)?

...kben benieuwd naar de review
Ik had niet gecontroleetr bij mycom ofdat er dode pixels bij zaten, en Mycom heeft ook geen dode-pixel garantie. Ze hebben wel een 8 dagen niet goed, geld trug garantie en dat was voor mij genoeg ;)

lataz, ikkuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75377

Hey, ik wilde ook altijd een samsung 172x, maar nu ik dit gelezen heb, begin ik toch eigenlijk wel te twijfelen. Zelf ben ik nogal gevoelig voor het design, dus wil ik beide monitoren wel een keer naast elkaar zien. Ook beeld vergelijken en ze gewoon een keer zien. Maar heb nog steeds geen winkel gevonden die ze ook echt allebei hebben staan.
Woon zelf nogal in een uithoek (zeeuws vlaanderen), dus een uitstapje maken zonder dat ik zeker weet dat ze er ook staan zit er niet in. Zoals de mediamarkt bijvoorbeeld. Als iemand me een winkel zou kunnen zeggen waar ze de 172x en 710t (of als het niet anders kan 710n) hebben staan, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwacht dat mediamarkt de 710 serie heel binnekort in huis zal nemen waardoor zowel de 172x en de 710N/T naast elkaar te bewonderen zijn. Overigings lijkt de 172x erg klein vanwegen de dunne slanke (en minder stevige) omhulsing. De 710T heeft ook zeker geen dikke rand.
Zal een gil geven wanneer ik een dual adres vor je weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Eindelijk! Mijn 710T komt morgen binnen! Ik had hem 2 weken terug bij 4Launch besteld, en nu hebben zij hem van de leverancier binnen gekregen. Ik ben benieuwd! Natuurlijk had ik ook dode pixel garantie, dus ik verwacht een pixel perfect scherm :)

Als het lukt post ik morgen ook wel een klein reviewtje met wat pic's (verwacht niet al teveel van die pic's, mijn cam is niet zo goed :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
oli4100 schreef op 30 juni 2004 @ 23:31:
Eindelijk! Mijn 710T komt morgen binnen! Ik had hem 2 weken terug bij 4Launch besteld, en nu hebben zij hem van de leverancier binnen gekregen. Ik ben benieuwd! Natuurlijk had ik ook dode pixel garantie, dus ik verwacht een pixel perfect scherm :)

Als het lukt post ik morgen ook wel een klein reviewtje met wat pic's (verwacht niet al teveel van die pic's, mijn cam is niet zo goed :( )
Okee, ik heb em binnen gekregen, ziet er pr8ig uit, alles goed :) ....je raadt het al...één dode subpixel :( Één zo'n klein k*tpuntje wat grijs is als het zwart moet zijn, maar wel netjes wit kleurt :X Anyways, ik denk dat ik hem terug ga sturen, aangezien ik dus dode pixel garantie had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oli4100 schreef op 01 juli 2004 @ 12:13:
[...]

Okee, ik heb em binnen gekregen, ziet er pr8ig uit, alles goed :) ....je raadt het al...één dode subpixel :( Één zo'n klein k*tpuntje wat grijs is als het zwart moet zijn, maar wel netjes wit kleurt :X Anyways, ik denk dat ik hem terug ga sturen, aangezien ik dus dode pixel garantie had :)
Wel raar, want ze zeggen dat ze een perfekte opsturen als je die garantie neemt:

Quote:

Het is mogelijk om u via de dode pixelgarantie van 4Launch in te dekken tegen dode pixels bij TFT monitoren. Wij garanderen dan dat er geen enkele dode pixel in de TFT monitor zit op het moment van verzenden. Dit kan echter wel effect hebben op de levertijd aangezien wij bij het constateren van een dode pixel weer een nieuwe monitor bij onze leverancier zullen moeten bestellen.

Bel ik trouwens net mycom op, of ze een 710t hebben, zeggen ze "nee, die hebben we niet" :?

Ik vraag me trouwens af als je een kapotte (sub)pixel hebt en je krijgt geen nieuw scherm, wat de consumentenbond hier van zegt.
Als je iets koopt heb je het recht een volledig werkend product te krijgen. Als je er dan niet te vreden over bent, mag je het terug geven volgens de wet van aankoop ofzoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 27734 op 01-07-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 16:59
Anoniem: 115662 schreef op 16 juni 2004 @ 12:54:

lataz allemaal, EnTo
Ik heb de IIyama E431S-B hier 2 dagen op mn bureau gehad, ding was ragscherp, maar ik vond het ding niet lekker kijken, deed gewoon pijn aan mn ogen.

Daarnaast zaten er nog 4 dode pixels in (bright spots, 2 blauwe, 2 groene), dus ik heb het ding gisteren teruggebracht.

Ik kwam afgelopen maandag bij de Norrod binnen om een Samsung 172T, die was op, dus toen die IIyama van 50 euro duurder meegenomen. Gisteren de IIyama alsnog omgeruild voor een Samsung 172T zonder dode pixels: het ding kijkt heerlijk, en mn Samsung 757DFX die ernaast staat, ziet er nu wel fatsoenlijk uit (met die iiyama ernaast leek die CRT net een oud 14" bol zwart-wit scherm :P)

Voor mij geen iiyama weer, heb tot nu toe 1 liteon paneel, 3 wiseview, 1 LG, 3 samsung 172V, 1 Samsung 171S en een 152V doorverkocht, waarbij ik ooit een bright spot bij die lite-on heb gehad die later is weggegaan, en ook een bright spot (rode) heb gehad bij die 152V, verder nog nooit dode pixels gezien op al die schermen. Koop je een overpriced iiyama, meteen 4 stuks.

Wat betreft iiyama kwalitatief beter: dat was 5 jaar terug zo, iiyama leeft de laatste paar jaren eigenlijk alleen nog maar wat door op de goede naam die ze in het verleden opgebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Anoniem: 27734 schreef op 01 juli 2004 @ 13:55:
[...]

Wel raar, want ze zeggen dat ze een perfekte opsturen als je die garantie neemt:

Quote:

Het is mogelijk om u via de dode pixelgarantie van 4Launch in te dekken tegen dode pixels bij TFT monitoren. Wij garanderen dan dat er geen enkele dode pixel in de TFT monitor zit op het moment van verzenden. Dit kan echter wel effect hebben op de levertijd aangezien wij bij het constateren van een dode pixel weer een nieuwe monitor bij onze leverancier zullen moeten bestellen.

Bel ik trouwens net mycom op, of ze een 710t hebben, zeggen ze "nee, die hebben we niet" :?

Ik vraag me trouwens af als je een kapotte (sub)pixel hebt en je krijgt geen nieuw scherm, wat de consumentenbond hier van zegt.
Als je iets koopt heb je het recht een volledig werkend product te krijgen. Als je er dan niet te vreden over bent, mag je het terug geven volgens de wet van aankoop ofzoiets?
Ik krijg wel een nieuwe hoor, ik moet eerst natuurlijk de "oude" opsturen. Overigens vertelde 4Launch mij dat er kennelijk bij deze nieuwe 710 series een nieuw probleem is: Er ontstaan dode pixels nadat het scherm enkele uren heeft aangestaan. Hierdoor was het scherm bij hen pixel perfect, maar nadat ik hem een uurtje had aanstaan ontstonden er 2 dode subpixels (ja, inmiddels zijn het er 2 :( ). De oplossing hiervoor hebben zij gevonden door de schermen die ze nog hebben enkele uren aan te laten staan en dán te controleren op dode pixels. Dus ze hebben mij waarschijnlijk wél een pixel perfect opgestuurd, en dat geloof ik ook, maar bij mij pas slopen die dode pixels erin (wat natuurlijk nog steeds niet mag) Ik ga vandaag mijn "oude" scherm opsturen; maar dan hoor je hier pas weer wat over 3 weken, want dan pas ben ik terug van vakantie :)

[ Voor 7% gewijzigd door oli4100 op 02-07-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik heb sinds gisteren twee 710t's op mn bureau staan :) De ene heeft aan de linker kant 1 rode sub-pixel, maar daar heb ik heel weinig last van, omdat die alleen opvalt bij zwarte achtergronden. Hier plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/710t_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/710t_2.jpg

Ik zit er nog over na te denken om ze op een VESA arm te hangen, maar ik denk dat de kosten hiervan een beetje tegen gaan vallen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, hoewel ik nog een beetje zit te stoeien met het contrast. Mijn ogen kunnen namelijk niet erg veel licht verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Wat lijkt dat vet zeg :D :D :D Kun je ook nog plaatjes van de zijkant genomen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56450

Heb sinds vandaag ook een 710T. Ideaal scherm, geen dooie pixels. Gewoon geweldig!
Heb even een foto gemaakt (helaas met flits dus een beetje vertekend). Probeer morgen overdag nog een natuurlijkere foto te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bushwoelie/710T.jpg

Het beloofde plaatje overdag:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bushwoelie/710T2.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 56450 op 04-07-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn ik moet dat ding hebben :9 Maar waar zal ik hem kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97195

Das echt een mooi scherm,wil hem ook wel graag zit echter te twijfelen tussen de n en t versie.Bij www.hgcomputers.nl hebben ze de t versie voor 479,- en de n voor 410,-Pixelgarantie voor 2 maanden kost daar 35 euro.Bij de N versie bespaar je toch wel weer 69 euro en ik vraag me af of ik het verschil van kwaliteit zou zien tussen de n en t!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56450

Anoniem: 97195 schreef op 04 juli 2004 @ 13:16:
Das echt een mooi scherm,wil hem ook wel graag zit echter te twijfelen tussen de n en t versie.Bij www.hgcomputers.nl hebben ze de t versie voor 479,- en de n voor 410,-Pixelgarantie voor 2 maanden kost daar 35 euro.Bij de N versie bespaar je toch wel weer 69 euro en ik vraag me af of ik het verschil van kwaliteit zou zien tussen de n en t!?
Verschil zit hem in het ontbreken van DVI wat het instellen van je monitor lastiger maakt (zeker om alle pixels van het beeld precies uit te lijnen op de pixels van het scherm). Bij DVI gaat dat automatisch waardoor het beeld meteen haarscherp is (zonder enige afregeling).

Verder vind ik de voet van de T beter omdat je je toetsenbord bijna helemaal onder kan schuiven zodat je meer ruimte op je bureau hebt).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 56450 op 04-07-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vind je een review van de Samsung 710T en een aantal reacties van medegebruikers. Het is niet geschreven door een deskundig iemand, maar er staat aardig wat interessante informatie! :) http://www.hardforum.com/showthread.php?t=772648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
BvK P4 schreef op 03 juli 2004 @ 17:06:
Wat lijkt dat vet zeg :D :D :D Kun je ook nog plaatjes van de zijkant genomen posten?
Sorry, mn ouwe hebben de camera meegenomen op vakantie. Zodra ze terug zijn zal ik wat meer pics plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110495

Hey,

Ik ben (ook) van plan om over te stappen van een crt naar een TFT. Ik denk dat ik voor de 710T ga ;) . Dit vooral vanwege de DVI-aansluiting. Jammer van die "lelijke" voet, tis nou eenmaal zo. BTW: volgens mij kan je ook nog die voet van N op de T zetten of niet?
Mijn belangrijkste vraag is: Hoe is de dode-pixel garantie geregeld? Hangt dat af van het merk (Samsung), van de winkel waar je hem koopt of van allebei?
Daarnaast vroeg ik mij af of de T wel aan de muur kan worden bevestigd en de N niet?

Alvast bedankt,

BoosteR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 92763 schreef op 04 juli 2004 @ 17:57:
Hier vind je een review van de Samsung 710T en een aantal reacties van medegebruikers. Het is niet geschreven door een deskundig iemand, maar er staat aardig wat interessante informatie! :) http://www.hardforum.com/showthread.php?t=772648
Een modje heeft de topics bij elkaar gevoegd volgens mij, dit is nu de goede link.

Er zijn daar een paar mensen niet erg positief over de 710T, dat maakt mij nu wel aan het twijfelen. Er zou wel veel ghosting te zien zijn en zelfs een slechte kleurweergave. Andere bezoekers zeggen weer het omgekeerde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110495 schreef op 05 juli 2004 @ 19:57:
Hey,

Ik ben (ook) van plan om over te stappen van een crt naar een TFT. Ik denk dat ik voor de 710T ga ;) . Dit vooral vanwege de DVI-aansluiting. Jammer van die "lelijke" voet, tis nou eenmaal zo. BTW: volgens mij kan je ook nog die voet van N op de T zetten of niet?
Mijn belangrijkste vraag is: Hoe is de dode-pixel garantie geregeld? Hangt dat af van het merk (Samsung), van de winkel waar je hem koopt of van allebei?
Daarnaast vroeg ik mij af of de T wel aan de muur kan worden bevestigd en de N niet?

Alvast bedankt,

BoosteR
Het kan ook liggen aan het systeem wat die mensen daar hebben. Misschien hebben ze wel een brakke videokaart. In Nederland hoor je veel meer positieve reacties en haast niemand heeft ghosting.

Ik denk dat ik hem morgen maar ga bestellen bij http://www.hgcomputers.nl/ Daar is hij inclusief pixel garantie toch het goedkoopst. En ze hebben teminste een "echte winkel".
Die pixel garantie hangt van de winkel af. De ene winkel hanteerd die van samsung zelf (staat in dit topic al beschreven) de andere garandeerd voor een extra bedrag dat je een dode-pixel vrije tft krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
CorteX schreef op 05 juli 2004 @ 20:03:
[...]

Een modje heeft de topics bij elkaar gevoegd volgens mij, dit is nu de goede link.

Er zijn daar een paar mensen niet erg positief over de 710T, dat maakt mij nu wel aan het twijfelen. Er zou wel veel ghosting te zien zijn en zelfs een slechte kleurweergave. Andere bezoekers zeggen weer het omgekeerde. :/
idem
ik heb ook enorme tijwfels tss de 710t en de iiyama 431s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoei ik heb hem besteld bij Multicom Shop met pixel-garantie.
Bij Hgcomputers moest ik er ander half uur heen rijden om vooruit te betalen. Ben ik al 25 euro benzine kwijt :/ + nog eens om op te halen als hij er is.

En ik krijg het spel Need for speed underground erbij.
Ik ben benieuwd hoe hoe het scherm is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56709

hoe duur is die pixelgarantie my multicom dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 14:58
Anoniem: 56709 schreef op 06 juli 2004 @ 16:42:
hoe duur is die pixelgarantie my multicom dan ???
35 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118083

Nou dan misschien ter overvloede nog wat over de dode pixels..
Dit is de reactie op mijn vraag aan samsung; er is een uitspraak gedaan door de geschillen commissie dat een monitor omgeruild moet worden met 1 dode pixel. Houden jullie zich aan die afspraak?
Dank u voor uw email met betrekking tot de pixel policy.

Aangaande pixel problemen met monitoren hanteert Samsung de ISO II standaard. De ISO II standaard stelt dat een limiet van maximaal twee heldere of donkere hoofdpixels of vijf defecte subpixels acceptabel wordt geacht bij specifieke instellingen van de monitor, afhankelijk van de locatie en kleur van de kapotte pixels.
Dat is de policy van Samsung. Dat zegt niets over de policy van de dealer waar u de monitor denk aan te schaffen.

Hebben we dus niks aan.

Verder vraag bij de winkel goed na was de pixel garantie inhoudt..
Euromaxi bv, de goedkoopste bij tweakers heeft voor 30 euro pixel garantie.. maar die geld dus alleen op de dag van aankomst zelf, als je het de 2e dag ontdekt ben je al te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110495

Ey,

Klopt het dat de T wel bevestigd kan worden aan de muur en de N niet?
Nog een vraag: kan de T op de standaard van de N gezet worden?

BVD,

BoosteR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou Multicom had hem toch niet meer op vooraad, dus toch maar geanuleerd en bij informatique besteld. Kost me wel 49 euro meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
Kan iemand met deze monitor misschien vertellen of films er ook goed op uitzien of gaat ie flikkeren omdat ie 6bit is ipv 8bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb hem eindelijk binnen... en je raad het al...

:/ :'( |:( :X :|

Een kapotte pixel..

Ik had een Powepoint presentatie gemaakt en elke pagina een andere kleur gegeven. Zo kun je dus mooi zien of alle pixels het doen.
Het is een pixel die alleen grijs kan weergeven. Hij valt niet erg op maar ik wil voor 564 euro toch echt wel een pixel perfect scherm!

*zucht*

Ben wel blij dat ik een pixel garantie heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37729

zijn die schermen in de 710 N/T hetzelfde als die in de 172x serie?

Ik heb nl. weinig zin in kapotte pixels en overweeg mede daarom om een 710T te gaan halen ipv een 172x. Maar als het dezelfde (rotte pixel gevoelige) schermen zijn maakt dat natuurlijk geen zak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37729 schreef op 08 juli 2004 @ 10:34:
zijn die schermen in de 710 N/T hetzelfde als die in de 172x serie?

Ik heb nl. weinig zin in kapotte pixels en overweeg mede daarom om een 710T te gaan halen ipv een 172x. Maar als het dezelfde (rotte pixel gevoelige) schermen zijn maakt dat natuurlijk geen zak uit :)
Nou er zijn meer klachten over de 172x dan de 710T. Maar sommige zeggen dat er het zelfde scherm is zit. en alleen het model anders is.

Volgens mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37729

Anoniem: 27734 schreef op 08 juli 2004 @ 12:20:

Nou er zijn meer klachten over de 172x dan de 710T. Maar sommige zeggen dat er het zelfde scherm is zit. en alleen het model anders is.

Volgens mij iig niet.
ik heb de topics hier over de 172x idd gelezen en heb besloten die niet te bestellen, ook niet met pixel garantie. Gezien de hoeveelheid problemen daarmee ga ik me daar niet aan wagen :)

Daarom was ik aan het kijken naar de 710 serie, maar aangezien ik hier ook alweer een aantal negatieve reacties heb gezien ben ik ook hierover aan het twijfelen :)
Ik weet wel dat het bij alle merken voorkomt, maar tot nu toe heb ik altijd CRT's gehad, dus als ik overstap moet het ook meteen goed gebeuren :Y)

Ik heb 4Launch iig een mail gestuurd met de vraag wat hun ervaring er mee is, en als die niet (al) te negatief is bestel ik hem wsl daar (met pixelgarantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37729 schreef op 08 juli 2004 @ 12:25:
[...]

ik heb de topics hier over de 172x idd gelezen en heb besloten die niet te bestellen, ook niet met pixel garantie. Gezien de hoeveelheid problemen daarmee ga ik me daar niet aan wagen :)

Daarom was ik aan het kijken naar de 710 serie, maar aangezien ik hier ook alweer een aantal negatieve reacties heb gezien ben ik ook hierover aan het twijfelen :)
Ik weet wel dat het bij alle merken voorkomt, maar tot nu toe heb ik altijd CRT's gehad, dus als ik overstap moet het ook meteen goed gebeuren :Y)

Ik heb 4Launch iig een mail gestuurd met de vraag wat hun ervaring er mee is, en als die niet (al) te negatief is bestel ik hem wsl daar (met pixelgarantie).
Het scherm is trouwens wel anders:

Type beeldscherm TFT/TN .....172x......................710T
Beelddiagonaal......................17".........................17"
Dotpitch..............................0,264 mm.................0,264 mm
Aantal kleuren......................16,2 miljoen..............16,2 miljoen
Kijkhoek hrz/vrt....................160° / 140°..............160° / 160°
Contrast ratio maximaal..........500:1......................600:1
Helderheid............................250 cd / m2.............300 cd / m2
Responstijd..........................12 ms......................12 ms
Max. resolutie.......................1280 x 1024.............1280 x 1024

De 710T is wel beter.

Hoewel het bij mij wel mee viel, het was wel een mini puntje dat je haast niet zag, maar ik vertik het gewoon om voor zoveel geld een niet helemaal perfekt product te kopen.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.