My 2 cents. Ik lees hier nogal veel over dooie pixels, minder over slechte pixels, de zogenaamde "sub" pixels (somige kleuren worden niet weergegeven).
Ik denk dat dooie pixels vaak eerder de oorzaak zijn van slecht vervoer/verpakking dan dat er sprake is van een productie fout. Soms schrik ik nogal eens als ik zie hoe die schermen verpakt zijn. Die hele dooie pixel garantie zouden ze volgens mij kunnen laten vervallen, als ze wat meer zouden investeren in betere verpakking. Tuurlijk komt het voor dat er enkele de fabriek verlaten met een dooie pixel.
Ik zou best iets meer willen betalen voor een betere verpakking, maar goed, dat is aan de producenten. Ik vraag me dan ook af wat goedkoper voor ze is, scherm retour en weggooien of een betere verpakking op hun totale verzendingen.
Ik zou een scherm, persoonlijk, nooit over de post laten komen. Vriend van me had dat een keer gedaan, en dat ding was meer stuk dan heel. Kan een uitzondering op de regel zijn, maar ik hoor vaker deze verhalen. Post vervoer staat nu eenmaal niet bekend om hun "fluwele handschoen" vervoer.
Verder zijn Samsung goeie en mooie schermen, al ben ik zelf een trotse bezitter van een Neovo F-419 scherm, welke een 25 ms response tijd heeft. Toch is er op dit scherm geen ghosting te waarnemen, dus een hogere response tijd is niet altijd per defintie slechter
Ook de Samsung's zijn goeie schermen, al vind ik de kleuren van hun iets "harder". Maar dat is persoonlijk en smaak verschilt en valt niet over te twisten