Ik bedoel daarmee dat als hij niet bevalt of er zitten dode pixels dat je hem kunt ruilen of terugbrengen,dat kan niet bij alle winkels vooral pc zaken niet en dan is het bij MM wel weer zo makkelijk om hem eerst uit te testen.Eastman schreef op 19 juli 2004 @ 16:19:
[...]
Wat is daar dan het voordeel van? kan ik net zo goed in die winkel kopen waar ik hem voor zoweinig zag..
als ze nou zeggen, dat ze nog is 25procent van het verschil er af halen
enigste voordeel wat ik me nu kan bedenken is dat winkel X een klein winkeltje is en hem niet op voorraad heeft, MM wel ofzo
Verwijderd
Hey, ik zit ook nog opzoek naar een TFT'tje 't wordt de 710N of te T versie.
Kheb de 710N al een keer mogen bewonderen. Daarna ben ik opzoek gegaan naar de 710T.
Uiteindelijk heb ik de 710T niet meer gevonden en dus ook niet kunnen beoordelen op uiterlijk.
Aangezien ik de zilveren versie van N wel heb gezien, vroeg ik mij af of zilveren T versie qua omlijsting van het zelfde "zilver"/grijs is als de N versie. ???
Ik ben van plan om de monitor bij PC Oost te gaan aanschaffen. Is dit juist wel of niet verstandig? (ervaring)
bvd,
BoosteR
(btw, zeg het ff als je de T wel weet te staan in omgeving Arnhem)
Kheb de 710N al een keer mogen bewonderen. Daarna ben ik opzoek gegaan naar de 710T.
Uiteindelijk heb ik de 710T niet meer gevonden en dus ook niet kunnen beoordelen op uiterlijk.
Aangezien ik de zilveren versie van N wel heb gezien, vroeg ik mij af of zilveren T versie qua omlijsting van het zelfde "zilver"/grijs is als de N versie. ???
Ik ben van plan om de monitor bij PC Oost te gaan aanschaffen. Is dit juist wel of niet verstandig? (ervaring)
bvd,
BoosteR
(btw, zeg het ff als je de T wel weet te staan in omgeving Arnhem)
booster - ik heb um ook bij pc oost bestelt - ik had even gebelt of ze um wilde testen op dode pixels - hebben ze gedaan en had er geen 1 - ze hebben goeie snelle service - dus ik kan je iig niet afraden daar je tft te kopen
ik heb trouwens de T en volgens mij is die gewoon hetzelfde als de N alleen met DVI (en het verschil met DVI en analoog schijnt wel heel goed merkbaar te zijn - niet zelf mee gemaakt, maar er is in dit topic wel het een en ander over te lezen) success iig
ik heb trouwens de T en volgens mij is die gewoon hetzelfde als de N alleen met DVI (en het verschil met DVI en analoog schijnt wel heel goed merkbaar te zijn - niet zelf mee gemaakt, maar er is in dit topic wel het een en ander over te lezen) success iig
Verwijderd
Naast het verschil in kwaliteit is het ook erg handig om 2 pc's aan je monitor aan te kunnen sluiten. Niet iedereen zal deze optie gebruiken, maar je kunt eenvoudig switchen van ingangssigniaal, Pc dus.Woutev schreef op 19 juli 2004 @ 22:17:
booster - ik heb um ook bij pc oost bestelt - ik had even gebelt of ze um wilde testen op dode pixels - hebben ze gedaan en had er geen 1 - ze hebben goeie snelle service - dus ik kan je iig niet afraden daar je tft te kopen
Verwijderd
Kan men nu ook een crt en een tft tegelijkertijd gebruiken dan en hoe werkt dat dan?Mijn videokaart heeft een digitale en analoge aansluiting.Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 08:25:
[...]
Naast het verschil in kwaliteit is het ook erg handig om 2 pc's aan je monitor aan te kunnen sluiten. Niet iedereen zal deze optie gebruiken, maar je kunt eenvoudig switchen van ingangssigniaal, Pc dus.
lezen!Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 08:36:
[...]
Kan men nu ook een crt en een tft tegelijkertijd gebruiken dan en hoe werkt dat dan?Mijn videokaart heeft een digitale en analoge aansluiting.
2 pc aan 1 monitor..... al heb ik gehoord dat het niet zo fijn werkt zoals jij het beschrijft, zodra er geen signaal van D-sub komt schakeld hij gelijk over naar DVI. schijnt wel irritant te zijn....
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
Ik had het gelezen ja,Eastman schreef op 20 juli 2004 @ 09:08:
[...]
lezen!
2 pc aan 1 monitor..... al heb ik gehoord dat het niet zo fijn werkt zoals jij het beschrijft, zodra er geen signaal van D-sub komt schakeld hij gelijk over naar DVI. schijnt wel irritant te zijn....
Dit ligt aan je grafische kaart... en niet aan de monitoren die je eraan wilt hangen... als je grafische kaart het aankan... kun je er zo 2 710T's aanhangenVerwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 10:07:
[...]
Ik had het gelezen ja,had het misschien anders moeten omschrijven:2 monitoren op 1 pc.
Verwijderd
Anders heb je even geld te veel ofzobebopper schreef op 20 juli 2004 @ 11:31:
[...]
Dit ligt aan je grafische kaart... en niet aan de monitoren die je eraan wilt hangen... als je grafische kaart het aankan... kun je er zo 2 710T's aanhangen
woehoe
ik heb hem zopas gekregen
en dan nog recht op mijn verjaardag
en en
tvoornaamste
0 dooie pixels en 0 dooie subpixels !
zalig om nr te kijken
hosting nog niet getest, straks even farcry
en en
tvoornaamste
zalig om nr te kijken
Verwijderd
Gefeliciteerd.Mooier kan haast niet he?skank schreef op 20 juli 2004 @ 13:43:
woehoe
en en
tvoornaamste
zalig om nr te kijken
En kijk ook eens of het zwart echt zwart is en of de backlights er niet doorheen schijnen,er staat een internet adres in dit topic om je monitor te controleren,
En de mijne was ook binnen gekomen bij de MM,dat was supersnel moet ik zeggen,ga hem morgen pas ophalen.Zet mijn bevinden dan ook hier wel neer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 14:44 ]
Verwijderd
Ik heb een Leadtek geforce 4,4200 met 128mb geheugen videokaart.bebopper schreef op 20 juli 2004 @ 11:31:
[...]
Dit ligt aan je grafische kaart... en niet aan de monitoren die je eraan wilt hangen... als je grafische kaart het aankan... kun je er zo 2 710T's aanhangen
Dat moet de toch makkelijk kunnen en wil dan misschien mijn Iiyama crt monitor naast de Samsung 710T erbij aansluiten.
Ik had even een vraagje aan de 710T bezitters. Als ik op de US-site kijk zie ik staan dat deze een RGB Video Input zou moeten hebben, maar op de NL-site is dit niet terug te vinden. Zit er nu een RGB-aansluiting op de 710T hier in NL of niet?
Tesla Model Y RWD (2024)
jawel er is een rgb aansluiting voorzien--MeAngry-- schreef op 20 juli 2004 @ 15:37:
Ik had even een vraagje aan de 710T bezitters. Als ik op de US-site kijk zie ik staan dat deze een RGB Video Input zou moeten hebben, maar op de NL-site is dit niet terug te vinden. Zit er nu een RGB-aansluiting op de 710T hier in NL of niet?
wat ik wel moet aanmerken, bij mij zat need for speed underground er niet bij, ik dacht dat deze er normaal zou moeten bijzitten?
wat er dan wel bijzat, was naast de rgb kabel, een dvi kabel
en normaal zit die dvikabel er toch niet bij dacht ik?
dan liever een dvi kabel ipv nfs
mooier kan idd haast nietVerwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:43:
[...]
Gefeliciteerd.Mooier kan haast niet he?
En kijk ook eens of het zwart echt zwart is en of de backlights er niet doorheen schijnen,er staat een internet adres in dit topic om je monitor te controleren,
En de mijne was ook binnen gekomen bij de MM,dat was supersnel moet ik zeggen,ga hem morgen pas ophalen.Zet mijn bevinden dan ook hier wel neer.
normaal moest ik hem verleden week gehad hebben, maar mijn vriendin had hem achter mijn rug reeds besteld, en de verkoper (vriend van ons) speelde het spelletje mooi mee en zei dat hij nog niet binnen was (terwijl het eigenlijk wel zo was)
wel leuk om van je vriendin te krijgen
die blacklights zie je idd goed, zowel boven onder als zijkanten
maar ja
die zie je enkel op een volledig zwart scherm
waar staat dat internet-adres om je monitor te testen?
Mijn moeder had dat een paar jaar geleden geflikt met de special edition van Return to Castle Wolfenstein. Minder leuk daaraan was dat ik ondertussen de site waar ik het bestel had al een paar zeer gefrustreerde mailtjes had gestuurd waarom mijn bestelling nog niet was aangekomen... Niet leuk.skank schreef op 20 juli 2004 @ 16:35:
mooier kan idd haast niet
normaal moest ik hem verleden week gehad hebben, maar mijn vriendin had hem achter mijn rug reeds besteld, en de verkoper (vriend van ons) speelde het spelletje mooi mee en zei dat hij nog niet binnen was (terwijl het eigenlijk wel zo was)
wel leuk om van je vriendin te krijgen
die blacklights zie je idd goed, zowel boven onder als zijkanten
maar ja
die zie je enkel op een volledig zwart scherm
waar staat dat internet-adres om je monitor te testen?
Ach, die backlights. Ik kan er niet mee zitten, dit is gewoon de beste 17" TFT die je nu kunt krijgen, ik ben er echt zeer tevreden mee.
ik ben er ook tevreden meeCorteX schreef op 20 juli 2004 @ 16:52:
[...]
Mijn moeder had dat een paar jaar geleden geflikt met de special edition van Return to Castle Wolfenstein. Minder leuk daaraan was dat ik ondertussen de site waar ik het bestel had al een paar zeer gefrustreerde mailtjes had gestuurd waarom mijn bestelling nog niet was aangekomen... Niet leuk.
Ach, die backlights. Ik kan er niet mee zitten, dit is gewoon de beste 17" TFT die je nu kunt krijgen, ik ben er echt zeer tevreden mee.
alleen ik test nu juist generals
en als ik daar scroll, toont alles toch wazig aan, als ik stop is het direct weer weg
is dat dan wat ze noemen hosting?
of ligt het aan mijn grafische kaart? radeon 9700 (hercules) (niet de pro)
kan ik die hosting testen?
die blacklights vallen wel heel goed op, bij jullie ook?
nochtans met die monitorsdirect callibrator heb ik geen ghosttrail hoor, niks van sporen te zien... en in generals wel een beetjeVerwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 17:19:
http://www.monitorsdirect.com/toolkit/
en het is ghosting
maar ik lees ook juist dat het toch wel aan uw grafische kaart ook kan liggen
iemand die die pixelsharp gebruikt vanop die site?
Heb je de game resolutie wel op 1280x1024? Anders draai je namelijk op de non-native resolutie van het scherm, wat voor meer ghosting kan zorgen
neen, ik kan die resolutie niet kiezen in generals, hij gaat hoogstens tot 1280x960BvK P4 schreef op 20 juli 2004 @ 17:54:
Heb je de game resolutie wel op 1280x1024? Anders draai je namelijk op de non-native resolutie van het scherm, wat voor meer ghosting kan zorgen
of anders moet ik nog lager kiezen uit 1152x864, 1024x768 ......... maar 1280x1024 is niet mogelijk om te kiezen
Ik ben van plan om 2 Samsung 710T schermen te kopen *dual screen*.
Maar mijn videokaart *ATi Radeon 8500LE* heeft een DVI uitgang een en VGA uitgang. Als ik dus mijn 710T op die vga poort hang *doormiddel van een converter ofzo?* zie je dan verschil tussen die twee?
Maar mijn videokaart *ATi Radeon 8500LE* heeft een DVI uitgang een en VGA uitgang. Als ik dus mijn 710T op die vga poort hang *doormiddel van een converter ofzo?* zie je dan verschil tussen die twee?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ja, ik ben er zelfs mee terug geweest naar NoRRoD, maar die hadden zelfs nog nooit van backlights gehoord daar bij technische dienst. In de winkel was in ieder geval niets te zien en dat kwam dus omdat het daar veel lichter was. In een donkere kamer zie je de backlights extra duidelijk.skank schreef op 20 juli 2004 @ 17:07:
die blacklights vallen wel heel goed op, bij jullie ook?
Ghosting heb je met de scherm eigenlijk niet. Andere oorzaken dan het scherm zelf worden genoemd bij MonitorsDirect. Als je weinig fps hebt bij Generals kan dat ook ghosting versterken/veroorzaken. Een snelle videokaart is dus wel aan te raden met TFT's, omdat je natuurlijk wel op de native resolution wilt draaien.
Waarom sluit je de ene 710T niet gewoon aan op de DVI-uitgang met de DVI-kabel, en de andere 710T met een D-Sub-kabel op de VGA-uitgang? Dan heb je geen converter nodig. De 710T heeft een VGA- en een DVI-uitgang, misschien dat je dat nog niet wist?AMDFreak schreef op 20 juli 2004 @ 18:12:
Ik ben van plan om 2 Samsung 710T schermen te kopen *dual screen*.
[ Voor 30% gewijzigd door CorteX op 20-07-2004 19:04 ]
Verwijderd
Om even terug te komen op die keuze tussen een 172 x en een 710.
Weet nog altijd niet wat kiezen. Na veel revieuws te lezen blijkt de 172x toch goed te zijn
. Ik vind het model ook mooier dan die van de 710
Maar ik weet niet wat kiezen.
Weet nog altijd niet wat kiezen. Na veel revieuws te lezen blijkt de 172x toch goed te zijn
ik zit nl ook in een donkere kamer.. :-/CorteX schreef op 20 juli 2004 @ 19:01:
[...]
Ja, ik ben er zelfs mee terug geweest naar NoRRoD, maar die hadden zelfs nog nooit van backlights gehoord daar bij technische dienst. In de winkel was in ieder geval niets te zien en dat kwam dus omdat het daar veel lichter was. In een donkere kamer zie je de backlights extra duidelijk.
Ghosting heb je met de scherm eigenlijk niet. Andere oorzaken dan het scherm zelf worden genoemd bij MonitorsDirect. Als je weinig fps hebt bij Generals kan dat ook ghosting versterken/veroorzaken. Een snelle videokaart is dus wel aan te raden met TFT's, omdat je natuurlijk wel op de native resolution wilt draaien.
[...]
dus jij denkt dat het ghosting bij het scrollen v generals aan mn videokaart ligt? (radeon 9700 nt pro)
gebruik jij pixel sharp? (monitors direct page)
Ahh, dat verklaardCorteX schreef op 20 juli 2004 @ 19:01:
Waarom sluit je de ene 710T niet gewoon aan op de DVI-uitgang met de DVI-kabel, en de andere 710T met een D-Sub-kabel op de VGA-uitgang? Dan heb je geen converter nodig. De 710T heeft een VGA- en een DVI-uitgang, misschien dat je dat nog niet wist?
thnx
Als je een lamp op je beeldscherm richt zie je het veel minder, maar ik vind het niet meer storend. Toen ik de 710T net had vond ik het ook even twijfelachtig, zeker als je een CRT gewend bent, maar je hebt er gelukkig bijna nooit last van. Over de ghosting: ik weet niet zeker of het aan je videokaart (of systeem) ligt, maar ik weet ook niet hoe erg de ghosting is. Dit scherm heeft echt bijna geen zichtbare ghosting, dus als het duidelijk te zien is ligt het denk ik wel aan je videokaart, of misschien wel je geheugen. Ik heb totaal geen verstand van ATi kaarten en weet ook niet welke types snel zijn.skank schreef op 20 juli 2004 @ 19:30:
ik zit nl ook in een donkere kamer.. :-/
dus jij denkt dat het ghosting bij het scrollen v generals aan mn videokaart ligt? (radeon 9700 nt pro)
gebruik jij pixel sharp? (monitors direct page)
Waarom zou je PixelSharp eigenlijk gebruiken? Je kan de monitor toch gewoon zelf in de native resolution zetten? Ik gebruik het dus niet.
[ Voor 13% gewijzigd door CorteX op 20-07-2004 20:38 ]
Verwijderd
zet dit in een .txt file:
------------------------------------
<html>
<body bgcolor="Black">
</body>
</html>
------------------------------------
En sla hem op als .html
dubbel klik op het html bestand en druk op f11 voor voledig scherm. Klaar!
Verwijderd
@ Woutev (en anderen die een tft hebben aangeschaft bij PC Oost)
Tijdens het bestellen van de 710T was ik vergeten na te vragan of bij de tft een dvi kabel werd meegeleverd.
Werd bij jullie automatisch een dvi kabel meegeleverd?
Tijdens het bestellen van de 710T was ik vergeten na te vragan of bij de tft een dvi kabel werd meegeleverd.
Verwijderd
ik had hetzelfde probleem. Heb toen voor de 710T gekozen omdat die technisch toch net wat beter is, ook al vond ik de 172x er een stuk mooier uitzien. Helaas was deze niet goed leverbaar bij de winkel waar ik hem wilde bestellen, en de 172x was dat wel, vandaar dat ik dus toch de 172x ga kopen.Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:04:
Om even terug te komen op die keuze tussen een 172 x en een 710.
Weet nog altijd niet wat kiezen. Na veel revieuws te lezen blijkt de 172x toch goed te zijn. Ik vind het model ook mooier dan die van de 710
hij komt vandaag nl. pas binnen
Verwijderd
Ik heb hem net bij de MM opgehaald en buiten dat er het spel Need for Speed Underground bijzit zit er ook een digitale kabel bij wat ik ook niet had gedacht.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:24:
@ Woutev (en anderen die een tft hebben aangeschaft bij PC Oost)
Blijkbaar zit dat om een of andere reden niet bij elke 710T monitor.
Had al een vivanco kabel erbij gekocht bij de MM,heb die voor de helft van het geld gekregen,die is echter wel een stuk dikker,vraag me af of dat nog wat uitmaakt?!
Verwijderd
edit:die kabel die bij samsung zit heeft 2 groepen van 9 pinnetjes,daartussen zit niks en aan het eind een breed pinnentje.Die van Vivanco zitten allemaal pinnetjes.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:42:
[...]
Ik heb hem net bij de MM opgehaald en buiten dat er het spel Need for Speed Underground bijzit zit er ook een digitale kabel bij wat ik ook niet had gedacht.
Had al een vivanco kabel erbij gekocht bij de MM,heb die voor de helft van het geld gekregen,die is echter wel een stuk dikker,vraag me af of dat nog wat uitmaakt?!
Totaal 24 pinnetjes en eentje ligt iets dieper.
Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 kabels?
Verwijderd
Degene die ervaring hebben met PC Oost: wordt hij bij hen wel meegeleverd?Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:42:
[...]
BVD,
BoosteR
Verwijderd
Heb je hem al binnen gekregen, zo wel laat me weten of die goed isVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:30:
[...]
ik had hetzelfde probleem. Heb toen voor de 710T gekozen omdat die technisch toch net wat beter is, ook al vond ik de 172x er een stuk mooier uitzien. Helaas was deze niet goed leverbaar bij de winkel waar ik hem wilde bestellen, en de 172x was dat wel, vandaar dat ik dus toch de 172x ga kopen.
hij komt vandaag nl. pas binnen
Verwijderd
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen de 172x en de 710T.
Overwegingen:
Hoe zit het met de donkere/grijstinten in donkere spellen. Ik vind bijvoorbeeld de donkere wereld in het eerste level van call of duty op een LG Flatron L1710B er niet goed uitkomen. Tis net alsof alles 1 zwart wordt. Als ik straks Doom3 en halflife 2 ga spelen vraag ik me af of ik nog wel iets aan zie komen
. Heeft iemand ervaringen met dat soort spellen, bijv. Max Payne/ Need for speed underground etc.
De specs van de 710T zijn ietsie beter: de verticale kijkhoek is groter, en de contrastratio is wat groter als ik het goed heb. Ik vraag me af of ik dat verschil in de praktijk ook echt opmerk.
Weet iemand hoe het met de behuizing van de 2 schermen zit. De 172x vind ik persoonlijk mooier, de randen zijn wat smaller, het scherm als geheel komt wat ranker over. Zijn ze allebij van hetzelfde materiaal gemaakt (kunstof/ alluminium?) en kan zon 172x een stootje hebben, aangzien sommige mensen spreken van slecht gemonteerde behuizingen, en ik nog wel eens fysiek ingesteld ben
Overwegingen:
Hoe zit het met de donkere/grijstinten in donkere spellen. Ik vind bijvoorbeeld de donkere wereld in het eerste level van call of duty op een LG Flatron L1710B er niet goed uitkomen. Tis net alsof alles 1 zwart wordt. Als ik straks Doom3 en halflife 2 ga spelen vraag ik me af of ik nog wel iets aan zie komen
De specs van de 710T zijn ietsie beter: de verticale kijkhoek is groter, en de contrastratio is wat groter als ik het goed heb. Ik vraag me af of ik dat verschil in de praktijk ook echt opmerk.
Weet iemand hoe het met de behuizing van de 2 schermen zit. De 172x vind ik persoonlijk mooier, de randen zijn wat smaller, het scherm als geheel komt wat ranker over. Zijn ze allebij van hetzelfde materiaal gemaakt (kunstof/ alluminium?) en kan zon 172x een stootje hebben, aangzien sommige mensen spreken van slecht gemonteerde behuizingen, en ik nog wel eens fysiek ingesteld ben
Verwijderd
Heb mijn 710T aangeslotenen helaas een dode subpixel
(rood) die aan de linkerkant zit en je goed kunt zien bij donkere achtergronden.
Heb hem digitaal aangesloten en ik kan jullie wel vertellen dat die veel scherper is dan de analoge 710N die ik heb uitgeprobeerd.Hij is ook heel helder en de kleuren zijn ook goed,zie ook geen zichtbare ghosting alleen ook hier zie je de backlights er bij zwarte achtergronden goed doorheen,blijkbaar hebben al deze typen dit.
Daar moet je dus aan wennen.
Alleen op de tvkaart zie je bij snelle bewegingen dat het wat wazig wordt.
Hij is ook heel makkelijk in hoogte verstelbaar en er zit een pivotfuntie op en ik vind de voet ook veel mooier dan die van de 710N maar dat is een kwestie van smaak.
Alles voelt ook heel stevig en solide aan en hij is natuurlijk ook nog eens heel mooi om naar te kijken.
Alleen die dooie subpixel
,kan hem wel weer ruilen bj MM maar moet dan weer wachten tot de nieuwe binnen is,zucht.
Heb hem digitaal aangesloten en ik kan jullie wel vertellen dat die veel scherper is dan de analoge 710N die ik heb uitgeprobeerd.Hij is ook heel helder en de kleuren zijn ook goed,zie ook geen zichtbare ghosting alleen ook hier zie je de backlights er bij zwarte achtergronden goed doorheen,blijkbaar hebben al deze typen dit.
Daar moet je dus aan wennen.
Alleen op de tvkaart zie je bij snelle bewegingen dat het wat wazig wordt.
Hij is ook heel makkelijk in hoogte verstelbaar en er zit een pivotfuntie op en ik vind de voet ook veel mooier dan die van de 710N maar dat is een kwestie van smaak.
Alles voelt ook heel stevig en solide aan en hij is natuurlijk ook nog eens heel mooi om naar te kijken.
Alleen die dooie subpixel
Verwijderd
Hij is vandaag binnengekomen, dus ik ga vandaag een half uurtje eerder naar huis zodat ik hem meteen even kan ophalen. (En in de winkel testen op dode pixels.)Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:09:
Heb je hem al binnen gekregen, zo wel laat me weten of die goed is![]()
Vanavond zul je mijn ervaringen wel terug kunnen lezen in het topic over de 172x
Vraag het hier ook maar even:
Kunnen mensen met een 710T eens Natural Color opstarten, dan Monitor Adjustment » Monitor Initialization » LCD en dan steeds snel achter elkaar op Adjust Viewing Angle klikken, het beeld vernieuwt zich dan steeds. Zien jullie dan ook flitsende witte balken, als je goed kijkt?
Gisteren is hier namelijk de stroom uitgevallen en hij doet af en toe raar.
Kunnen mensen met een 710T eens Natural Color opstarten, dan Monitor Adjustment » Monitor Initialization » LCD en dan steeds snel achter elkaar op Adjust Viewing Angle klikken, het beeld vernieuwt zich dan steeds. Zien jullie dan ook flitsende witte balken, als je goed kijkt?
Verwijderd
Ja heb ik ook wel,was ook al bij de 710N.Is normaal.CorteX schreef op 21 juli 2004 @ 16:05:
Vraag het hier ook maar even:
Bedankt. Ik zie nu iedere onregelmatigheid als gevolg van die stroomuitval.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 17:03:
Ja heb ik ook wel,was ook al bij de 710N.Is normaal.

60Hz is genoeg op een TFT, die kent namelijk niet zoiets als een refresh rate. Heeft volgens mij niets met digitaal te maken. Je kunt hem trouwens wel op 75Hz zetten, moet je even "Hide modes that this display cannot display" uitvinken. Maar ik zou hem lekker op 60Hz laten staan.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:06:
Ik kan mn monitor nu alleen op 60Hz zetten,komt dat omdat die digitaal is aangesloten?
[ Voor 41% gewijzigd door CorteX op 21-07-2004 18:22 ]
Verwijderd
Ik had hem eerst wel op 75 hz staan maar toen ik de drivers installeerde is die automatisch op 60hz gaan staan.En nu doet mijn tv kaart ook beter,had het nog ff weer geprobeerd door het op 75hz te zetten en daar doet die niet zo goed in snelle bewegingen.Ook weer opgelost.CorteX schreef op 21 juli 2004 @ 18:15:
[...]
60Hz is genoeg op een TFT, die kent namelijk niet zoiets als een refresh rate. Heeft volgens mij niets met digitaal te maken. Je kunt hem trouwens wel op 75Hz zetten, moet je even "Hide modes that this display cannot display" uitvinken. Maar ik zou hem lekker op 60Hz laten staan.
Verwijderd
Weet niemand dat?Die Vivanco heeft 6 pinnetjes meer,vraag me af waarom!Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:48:
[...]
edit:die kabel die bij samsung zit heeft 2 groepen van 9 pinnetjes,daartussen zit niks en aan het eind een breed pinnentje.Die van Vivanco zitten allemaal pinnetjes.
Totaal 24 pinnetjes en eentje ligt iets dieper.
Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 kabels?
Verwijderd
Ik heb net een Samsung 710T bij www.pcmegastore.nl besteld. Ik heb alleen naar dat ik de bestelling bevestigd had een mailtje gestuurd of er eigenlijk wel een DVI kabel bij zit
, had ik wel iets eerder kunnen bedenken
Ze hebben bij PCmegastore geen pixelgarantie. Dit is ook eigenlijk niet nodig want als je een dode pixel hebt en je wil van het scherm af dan maak je toch gewoon gebruik van de "afkoelperiode". Dat betekend dat als je een product binnen 7 dagen terug stuurt dan moet je je geld terug krijgen ongeacht de reden.
Als ik m'n monitor binnen heb, zal ik hier een review plaatsen, met natuurlijk foto's vanaf het uitpakken van de doos

Ze hebben bij PCmegastore geen pixelgarantie. Dit is ook eigenlijk niet nodig want als je een dode pixel hebt en je wil van het scherm af dan maak je toch gewoon gebruik van de "afkoelperiode". Dat betekend dat als je een product binnen 7 dagen terug stuurt dan moet je je geld terug krijgen ongeacht de reden.
Als ik m'n monitor binnen heb, zal ik hier een review plaatsen, met natuurlijk foto's vanaf het uitpakken van de doos

Van de PC Megastore site:Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 19:17:
Toch lastig: pixels controleren, zonder openen van de doos...Wat zijn de voorwaarden voor deze afkoelingsperiode?
* Het product moet ongeopend geretourneerd worden, verzegeling en verpakking mogen niet beschadigd c.q. verbroken zijn.

Verwijderd
joa, best wel.... maar dat is een fout op de site want in de wet staat dat de afkoelingsperiode geld als het product in de ORGINELE verpakking ONBESCHADIGD wordt terug gezonden. en onbeschadigd is wat anders dan ongeopend. Ik heb ook al een keer een monitor terug gestuurd naar een winkel die wist dat ik de monitor al een weekje op m'n bureau had staan, maar zei zijden ook dat het goed was als het maar in orginele en onbeschadigde verpakking zat.raps schreef op 21 juli 2004 @ 20:02:
[...]
Van de PC Megastore site:
[...]
Toch lastig: pixels controleren, zonder openen van de doos...
en als je heel voorzichtig bent met de verpakking hoef je niet eens te merken dat ie open is geweest. en als ze er wel achter komen daar in de winkel dan sturen ze hem toch niet terug...... hoop ik

Verwijderd
Omdat ik een dooie subpixel had ben ik weer naar de Media Markt gegaan en inderdaad deden ze er niet moeilijk over en wordt er een nieuwe besteld,en mag ik hem de volgende keer daar ook eerst bekijken of die wel goed is.Goeie service bij MM. 
Edit:Heb al een nieuwe dit keer zonder dooie pixels.
Edit:Heb al een nieuwe dit keer zonder dooie pixels.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 14:01 ]
Dit ook kortgesloten met de PC Megastore? Dit maakt hele pixelpolicies namelijk in een klap overbodig. Staat er nergens in de Algemene Voorwaarden ofzo van PC Megastore dat dode pixels uitzondering zijn ofzoVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:49:
[...]
joa, best wel.... maar dat is een fout op de site want in de wet staat dat de afkoelingsperiode geld als het product in de ORGINELE verpakking ONBESCHADIGD wordt terug gezonden. en onbeschadigd is wat anders dan ongeopend. Ik heb ook al een keer een monitor terug gestuurd naar een winkel die wist dat ik de monitor al een weekje op m'n bureau had staan, maar zei zijden ook dat het goed was als het maar in orginele en onbeschadigde verpakking zat.
en als je heel voorzichtig bent met de verpakking hoef je niet eens te merken dat ie open is geweest. en als ze er wel achter komen daar in de winkel dan sturen ze hem toch niet terug...... hoop ik
Ik ruik een addertje onder het gras, maar zien doe ik hem niet...
Bericht van PC Megastore:
De online shop mag inderdaad ook voorwaarden stellen aan het retourneren van producten in de afkoelingsperiode. Wij vragen dan ook om een product ongeopend te retourneren. Over het algemeen zijn wij hier zeker niet zeer strikt in, echter deze voorwaarde heeft voornamelijk te maken met de aanschaf van de Tft-schermen, juist om te zorgen dat mensen, zoals u zelf noemt, onfair van deze regel gebruik maken.
Ook echt weer zo'n voorwaarde die regelrecht tegen de consumentenbescherming ingaat. Je mag terugsturen als het product om wat voor reden niet bevalt, maar je mag het product alsnog niet zien van tevoren. De voorwaarden die ze mogen stellen lijken me eerder van de orde: het produkt moet goed verpakt zijn enzo. Hier stellen ze een voorwaarde die de hele wet ontkracht, en geen rechter zal dit gaan goedkeuren.De online shop mag inderdaad ook voorwaarden stellen aan het retourneren van producten in de afkoelingsperiode. Wij vragen dan ook om een product ongeopend te retourneren.
Verwijderd
Ik zie en soort diagonale hele fijne strepen op mijn 710T,men ziet het meer als je snel met je ogen beweegt of je ogen even samenknijpt.Als je gewoon kijkt is het bijna niet zichtbaar.Had mn vorige met de dooie pixel ook.
Wie heeft of ziet dat ook op zijn scherm?
IK heb hem hier ook voor me, maar ik zie echt geen diagonale strepen. Ik gebruik DVI, en heb gewoon optimale resolutie: 1280x1024@75hzVerwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 21:58:
Ik zie en soort diagonale hele fijne strepen op mijn 710T,men ziet het meer als je snel met je ogen beweegt of je ogen even samenknijpt.Als je gewoon kijkt is het bijna niet zichtbaar.Had mn vorige met de dooie pixel ook.
Jij ook ?
Optimaal is 1280x1024@60Hz, maximaal is 1280x1024@75hz.Tutti-frutti schreef op 23 juli 2004 @ 22:01:
IK heb hem hier ook voor me, maar ik zie echt geen diagonale strepen. Ik gebruik DVI, en heb gewoon optimale resolutie: 1280x1024@75hz
Ik zie het ook niet, denk echt dat je je TFT nu echt iets te kritisch aan het inspecteren bent.
Verwijderd
Nou ik let er niet eens zo op maar het valt automatisch op,kan niet aan het scherm liggen.Heb hem ook gewoon op 60hz maar ook 75 valt het me ook op.Misschien komt het door de videokaart (geforce4 ti 4200,128mb)!CorteX schreef op 23 juli 2004 @ 22:35:
[...]
Optimaal is 1280x1024@60Hz, maximaal is 1280x1024@75hz.
Ik zie het ook niet, denk echt dat je je TFT nu echt iets te kritisch aan het inspecteren bent.
ik denk soms dat men echt spoken begint te zien
zo zoeken nr fouten, dat je dingen ziet die er niet zijn???
Dat denk ik nou nietskank schreef op 24 juli 2004 @ 08:42:
ik denk soms dat men echt spoken begint te zien
Ik denk dat het gewoon aan zijn gf4 ti ligt.
Gringoman; Gebruik je de DVI-aansluiting ? Probeer eens vga te gebruiken. Of andersom
ik heb nog een vraagje
als ik mijn computer afsluit, moet mijn scherm toch automatisch in standby gaan? bij mij doet ie dat niet, en moet ik hem telkens handmatig afzetten
als ik mijn computer afsluit, moet mijn scherm toch automatisch in standby gaan? bij mij doet ie dat niet, en moet ik hem telkens handmatig afzetten
Als je 30 seconde wacht ? Dan gaatie standbyskank schreef op 24 juli 2004 @ 18:01:
ik heb nog een vraagje
Ik zag dat dit scherm leuke specs heeft:
Aantal kleuren 16,2 miljoen
Responstijd 12 ms
Maar ik lees de laatste tijd veel over geïnterpoleerde kleuren enzo (260k kleuren, zelfs 16k kleuren) en ik vroeg me af of dit scherm echt wel 24-bit (dus 16milj. kleuren) kan weergeven. Want mijn primair doel voor mijn toekomstig scherm is toch wel grafische toepassingen en ik wil liefst wat meer dan 260k kleuren dus.
Weet ook iemand een winkel met deze schermen (niet online shop liefst) voor regio Limburg ?
Responstijd 12 ms
Maar ik lees de laatste tijd veel over geïnterpoleerde kleuren enzo (260k kleuren, zelfs 16k kleuren) en ik vroeg me af of dit scherm echt wel 24-bit (dus 16milj. kleuren) kan weergeven. Want mijn primair doel voor mijn toekomstig scherm is toch wel grafische toepassingen en ik wil liefst wat meer dan 260k kleuren dus.
Weet ook iemand een winkel met deze schermen (niet online shop liefst) voor regio Limburg ?
Verwijderd
Heb hem op DVI aangesloten.Zal eens op VGA controleren.Tutti-frutti schreef op 24 juli 2004 @ 12:31:
[...]
Dat denk ik nou niet
Gringoman; Gebruik je de DVI-aansluiting ? Probeer eens vga te gebruiken. Of andersom
16,2 miljoen dat bestaat gewoon niet.. er stond ergens een bepaalde berekening.. *geloof ook in dit topicje*Sharkbyte schreef op 24 juli 2004 @ 18:38:
Ik zag dat dit scherm leuke specs heeft:
Responstijd 12 ms
Ik heb ook een GF4 Ti4200 en ik zie die diagonale strepen niet, maar het zou zo kunnen zijn dat je videokaart niet helemaal 100% meer is.Tutti-frutti schreef op 24 juli 2004 @ 12:31:
Hoezo zou 16,2 miljoen kleuren niet bestaan ? De meeste mensen draaien zelfs op 32-bit kleuren op een CRT en dat is 4,3 miljard... Het verschil merk je echt wel tussen 16-bit (65536 kleuren) en 24-bit (16,2milj. kleuren), voornamelijk in overgangen.AMDFreak schreef op 24 juli 2004 @ 18:49:
[...]
16,2 miljoen dat bestaat gewoon niet.. er stond ergens een bepaalde berekening.. *geloof ook in dit topicje*
Jep, en als je geen vga/digital icoontje meer ziet, dan istie standbyskank schreef op 24 juli 2004 @ 20:09:
[...]
of toch
groen lampje flikkert daarpas
dus das toch standby?
Verwijderd
Op vga hetzelfde en heb mijn crt er ook bij aangesloten en daar zie ik niks van die strepen.Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 18:38:
[...]
Heb hem op DVI aangesloten.Zal eens op VGA controleren.
Als je bv een internetvenster heen en weer sleept kun je boven in het menu op die balk die fijne lijntjes bij mij beter zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:24 ]
Ik heb vandaag een nieuwe binnen gekregen, pixel perfect
Ik merk idd ook dat je van die hele kleine lijntjes kan zien. Maar dat zie ik alleen als ik heel dichtbij zit en er extreem op let. En aangezien ik dat normaal niet doe boeit het me niet zoveel. Een dode (sub)pixel vind ik veel erger
Zijn het lijntjes die ontstaan door een hoge dotpitch ? Of bedoel je echt andere lijntjes ?oli4100 schreef op 24 juli 2004 @ 23:52:
Ik heb vandaag een nieuwe binnen gekregen, pixel perfectIk merk idd ook dat je van die hele kleine lijntjes kan zien. Maar dat zie ik alleen als ik heel dichtbij zit en er extreem op let. En aangezien ik dat normaal niet doe boeit het me niet zoveel. Een dode (sub)pixel vind ik veel erger
Bedoel je die lijntjes die ontstaan als je bijvoorbeeld naar het woordje back/vorige kijkt, hier in internet explorer, en dan vervolgens met je hoofd van links naar rechts gaat (terwijl je op het woordje "back/vorige" gefixeerd blijft)
[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-07-2004 00:16 ]
Verwijderd
Die bedoel ik wel ja,je kunt het beter zien als je het venster heen en weer of diagonaal versleept,dus dat is normaal?Hebben alle tft's dat?Tutti-frutti schreef op 25 juli 2004 @ 00:11:
[...]
Bedoel je die lijntjes die ontstaan als je bijvoorbeeld naar het woordje back/vorige kijkt, hier in internet explorer, en dan vervolgens met je hoofd van links naar rechts gaat (terwijl je op het woordje "back/vorige" gefixeerd blijft)
Je bedoelt toch wat anders hoor. Maar bedoel je niet gewoon ghosting ? Dat de lettertjes wat minder duidelijk worden als ze bewegen ?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:23:
[...]
Die bedoel ik wel ja,je kunt het beter zien als je het venster heen en weer of diagonaal versleept,dus dat is normaal?Hebben alle tft's dat?
Verwijderd
Nee bedoel geen ghosting want ik zie het ook wel als het beeld stilstaat ,maar niet zo erg nartuurlijk,oli4100 ziet het ook en jij toch ook?beschrijf je net zelf!Tutti-frutti schreef op 25 juli 2004 @ 13:13:
[...]
Je bedoelt toch wat anders hoor. Maar bedoel je niet gewoon ghosting ? Dat de lettertjes wat minder duidelijk worden als ze bewegen ?
Heb Samsung er ook over gemaild,kijken wat die zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 13:54 ]
Verwijderd
YepCorteX schreef op 25 juli 2004 @ 14:02:
Ik zie echt geen lijntjes. Draai je wel op 1280*1024@60Hz?
Die lijntjes.. is dat een soort heel fijn gaas ?
Als je het daar over hebt dan is het gewoon de dotpitch. Ik zie dat "gaas" namelijk ook wel lichtjes, maar dat is alleen als ik mn kop heen en weer voor mn scherm beweeg
Als je het daar over hebt dan is het gewoon de dotpitch. Ik zie dat "gaas" namelijk ook wel lichtjes, maar dat is alleen als ik mn kop heen en weer voor mn scherm beweeg
Verwijderd
Ja je zou het een soort fijn gaas kunnen noemen.Wat wil dat zeggen dan dat dat de dotpitch is?Heeft elk tft scherm dat dan dat je dat gaaswerk ziet?En heeft de videokaart er ook mee te maken?dacht eerst dat het aan mijn videokaart lag.Tutti-frutti schreef op 25 juli 2004 @ 15:34:
Die lijntjes.. is dat een soort heel fijn gaas ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:40 ]
Verwijderd
Ik heb de 710T nu ook ongeveer een week. Gekocht bij Euromaxi. Er zat geen Need for Speed bij. Wel een DVI kabel. Het scherm heeft een kapotte pixel (die meestal lichtgrijs is). Ik zie de backlights ook door het zwart aan de kanten van het scherm. Ik zie ook het 'gaas'-effect bij een stil beeld als ik ongeveer 30cm voor het scherm met mijn hoofd heen en weer ga. Ik gebruik de analoge aansluiting.
Zo dat was even een reactie op een aantal voorgaande berichten. Ik ben heel tevreden over het scherm. Die kapotte pixel valt totaal niet op, ik moet meestal zoeken om hem te zien. Ik vind het scherm een echte aanrader. Ik heb gekozen voor de 710T ipv de 710N omdat ik een digitale aansluiting en pivot functie wil hebben.
Zo dat was even een reactie op een aantal voorgaande berichten. Ik ben heel tevreden over het scherm. Die kapotte pixel valt totaal niet op, ik moet meestal zoeken om hem te zien. Ik vind het scherm een echte aanrader. Ik heb gekozen voor de 710T ipv de 710N omdat ik een digitale aansluiting en pivot functie wil hebben.
Kan mij iemand die grafische vormgeving doet (dus met Photoshop, Quark of Illustrator werkt) zijn mening over het scherm geven, liefst over details zoals de weergave van dunne lijntjes, kleurovergangen,... Ben er best wel benieuwd naar.
Verwijderd
Ik heb de 710T besteld en ik krijg hem waarschijnlijk dinsdag/woensdag.
Ik hoop dat k geen dooie pixels hebt
Maar ik zal jullie op de hoogte houden over het scherm, zodat twijfelaars kunnen beslissen.
Ik hoop dat k geen dooie pixels hebt
Maar ik zal jullie op de hoogte houden over het scherm, zodat twijfelaars kunnen beslissen.
Is het scherm nou echt helemaal nergens in zwart te bestellen
denk het wel, maar waarom wil je nou zwart als zilver mooier isUltraSub schreef op 25 juli 2004 @ 18:29:
Is het scherm nou echt helemaal nergens in zwart te bestellen
neen, elk z'n stijl
Heb jij er een dvi kabel bij gekregen, waar ik 7,14 euro voor heb betaald bij euromaxi ?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:19:
Ik heb de 710T nu ook ongeveer een week. Gekocht bij Euromaxi. Er zat geen Need for Speed bij. Wel een DVI kabel. Het scherm heeft een kapotte pixel (die meestal lichtgrijs is). Ik zie de backlights ook door het zwart aan de kanten van het scherm. Ik zie ook het 'gaas'-effect bij een stil beeld als ik ongeveer 30cm voor het scherm met mijn hoofd heen en weer ga. Ik gebruik de analoge aansluiting.
Verwijderd
Wat ik me dus uiteindelijk afvraag na het doorlezen van dit enorme topic is:
Is het de moeite waard om met deze super-schermen nog voor de 710T te gaan (ivm digitale uitgang). Ik hoorde dat de prestatieverbetering van de 710t echt nihiel is. Heeft iemand anders hier toevalllig ervaring mee of eventueel commentaar?
Is het de moeite waard om met deze super-schermen nog voor de 710T te gaan (ivm digitale uitgang). Ik hoorde dat de prestatieverbetering van de 710t echt nihiel is. Heeft iemand anders hier toevalllig ervaring mee of eventueel commentaar?
Ja, die bedoel ik, en ik draai ook 1280x1024 @ 60 HzTutti-frutti schreef op 25 juli 2004 @ 00:11:
[...]
Zijn het lijntjes die ontstaan door een hoge dotpitch ? Of bedoel je echt andere lijntjes ?
Verwijderd
Ik heb de 710N even gehad en nu de 710t dus en het scherm is velen malen scherper vind ik en de letters zijn op bepaalde gekleurde ondergronden ook veel beter.Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 20:05:
Ik zie ze echter nergens. Heb een paar posts gezien waarin mij duidelijk werd dat ze in het zwart zouden bestaan, maar vinden kan ik ze nergensskank schreef op 25 juli 2004 @ 18:37:
[...]
denk het wel, maar waarom wil je nou zwart als zilver mooier is
neen, elk z'n stijl
En idd.. ieder zijn stijl..
Uhh het is net met welke monitor je het vergelijkt!Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 20:05:
Beetje nadenken resulteerd in de logische conclusie dat hij natuurlijk de 710N bedoeld, die geen digitale aansluiting heeft. DVI heeft zeer veel voordelen en ik vind het het prijsverschil waard, alleen al omdat hij zelf het scherm goed instelt.AMDFreak schreef op 25 juli 2004 @ 22:45:
Uhh het is net met welke monitor je het vergelijkt!
Buiten het feit dat het zo handig is dat hij het scherm zelf instelt, lijkt het me ook de toekomst. Als je straks een nieuwe gfx kaart wilt, heb ik het vage vermoeden dat alle vette kaarten straks alleen met DVI, zo niet dual DVI gaan komen.
Kan er natuurlijk ook volledig naast zitten
Anyway, ik ga ook zeker voor DVI!
Kan er natuurlijk ook volledig naast zitten
Anyway, ik ga ook zeker voor DVI!
Verwijderd
Waarom gebruik je de analoge aansluiten als je de T hebt?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:19:
btw:ik ben inmiddels ook in het bezit van een 710T: prachtig scherm; (nog) geen dode pixels waargenomen.
De MediaMarkt in Heerlen heb ik vorige week gebeld ivm de prijs en ze hadden er toen een stuk of 7 staan, probeer het daar eens zou ik dus zeggen.Sharkbyte schreef op 24 juli 2004 @ 18:38:
Laat het even weten als ze daar staan, en wat ze kosten!
Oh Heerlen, lekker dichtbij
Morgen weet ik of ik mijn bestelde Philips 170C4 heb, als hij hem nog niet heeft, ga ik voor die Samsung. Maar wel eerst even testen voor kleurechtheid...
Verwijderd
Denk toch dat ik de mijne weer terugbreng,ik erger me te veel aan dat fijne gaaswerk,hoort toch volgens mij niet.Jammer voor de rest was die perfect,probleem is alleen welke voor in de plaats te nemen?
Is het niet gewoon een kwestie van goed calibreren om dat 'gaaswerk' weg te krijgen? Even de meegeleverde software installeren!
Verwijderd
Heb ik wel geïnstalleerd maar sommige dingen kun je niet op dvi calibreren maar had dat ook al op vga geprobeerd,blijft hetzelfde.marino_centrino schreef op 27 juli 2004 @ 08:53:
Is het niet gewoon een kwestie van goed calibreren om dat 'gaaswerk' weg te krijgen? Even de meegeleverde software installeren!
Heb in de winkel een samsung 172x bekeken en die had dat ook maar bij de Iiyama 431s heb ik het niet gezien.Dus blijkbaar hebben die samsung monitoren dat alleen?Of het is op die monitoren beter zichtbaar dan op andere?!
De Philips 170C4 is dus aangekomen, dus voor die Samsung hoef ik niet te gaan kijken. Maar dit scherm heeft dus iets dat me bij andere LCD-schermen ook stoorde: het verschil in lichtopbrengst van boven naar ander varriërt. Dat ligt eraan hoe je naar het scherm kijkt. Maar ook de kleurtemperatuur varriërt van warm naar koud van boven naar onder. Hoe ik er me ook voorzet, ik blijf het zien feitelijk. Is dit op een manier weg te werken ?
Verwijderd
Het lijkt erop dat de backlights niet goed 'uitgelijnd' staan,als je met de bijbehorende software het niet kunt calibreren dan denk ik niet dat je het wegkrijgt.Je moet er trouwens wel kaarrsrecht voor zitten om alles goed te zien,dus het licht ook aan hoe groot de kijkhoek van die philips is.Met de samsung 710T is de kijkhoek wel goed.Sharkbyte schreef op 27 juli 2004 @ 16:26:
De Philips 170C4 is dus aangekomen, dus voor die Samsung hoef ik niet te gaan kijken. Maar dit scherm heeft dus iets dat me bij andere LCD-schermen ook stoorde: het verschil in lichtopbrengst van boven naar ander varriërt. Dat ligt eraan hoe je naar het scherm kijkt. Maar ook de kleurtemperatuur varriërt van warm naar koud van boven naar onder. Hoe ik er me ook voorzet, ik blijf het zien feitelijk. Is dit op een manier weg te werken ?
Kijkhoek van 160 graden enzo. Maar dit scherm is niet het eerste dat dat heeft, ik zie dat bij praktisch elk TFT-scherm
Dit topic is gesloten.