Ervaringen met de Samsung 710T of 710N

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 4.791 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik kan niet kiezen :'(

De Q17 van Hyundai, de 710T van Samsung of de E-431SS van Iiyama ? :s

En dan twijfel ik nog tussen andere... pfff.... veel te veel keuze :p

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~mjhg.claassen/SamsungSynchmaster710T.jpg
+/- 8mb

Klik op het plaatje voor een filmpje van de Samsung Synchmaster 710T in actie

beetje kort filmpje maar mijn camera kan niet langer, zal vanmiddag of vanvond nog wel even wat pics schieten!

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 19:54

Gambit

bassio schreef op 12 augustus 2004 @ 10:38:
Dan is het juist toch balen dat je pixelgarantie hebt gekocht, dat was dan dus onnnodig.... :P

Ik ga ook een 710t bestellen in de eerste week van september. Aan de ene kant vind ik het te erg voor worden dat je extra moet betalen voor een pixelfout vrije monitor. Aan de andere kant weet je volgens mij zeker dat je een monitor met dooie pixels krijgt als je geen garantie koopt. Ze hebben immers vast monitoren staan met dooie pixels die omgeruild zijn voor mensen met de garantie....
Dat valt dus wel mee. Ik heb de mijnen zonder garantie besteld en beide zijn gewoon 100%.
Ik had niet eens gezien dat euromaxi pixelgarantie aanbood...

If it is alive it can be killed

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
Hmm, ok. Dan ga ik na mijn vakantie maar even een bestelling doen bij euromaxi denk ik.

Verwijderd

Ook maar eens mijn ervaring met de Samsung 710N neerplempen. Dit was m'n eerste TFT scherm en gelijk m'n laatste, ben er volledig op afgeknapt!

Ik heb voor m'n (grafisch) werk een goede kleurweergave nodig, en dat heeft zo'n ding dus echt niet. Bij bepaalde kleuren zit er gewoon een keihard verloop in, bovenaan het scherm is de kleur donkerder dan onderaan. Natuurlijk terug geweest naar de winkel want dat riekt naar een probleem met een backlight, maar wat blijkt, ze hebben het allemaal!

Voor degene die een Samsung 710 of zelfs 172 hebben, open maar eens een fullscreen venster van Paint, en trek een egaal oranje vlak over de hele hoogte van het scherm....... alsof je potverdorie een kleurverloop hebt getrokken! Ik vind dit dus onacceptabel!

En het zit niet alleen in deze monitor, het lijkt wel een "flaw" in alle TFT schermen. Ik zag het bij alle Samsungs, bij een paar LG's en Ilyama's, volgens mij hebben ze het allemaal. Bij de Samsungs was het nog het ergste. Het verschilt per kleur, maar bij oranje is het 't ergste. De verkoper in de winkel fronste toch ook wel even zijn wenkbrauwen.

Ik heb het ding weer ingeleverd en koop nooit meer een TFT scherm. Doe mij maar CRT, ze zijn lelijk maar geven tenminste goed beeld!

Verwijderd

Is er een winkel in Nederland dichtbij de Belgische grens waar ze de 710T verkopen ? Ik zou hem graag vandaag gaan halen.

• bassio
Ik denk dat een aanschaf van een tft ook erg te maken heeft met je eisen en wensen en je gebruik. Ik kan me voorstellen dat je voor je werk absoluut kleurechtheid nodig hebt. Dan kan een tft inderdaad tegenvallen. Een crt blijft dan het beste.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:48:
Ook maar eens mijn ervaring met de Samsung 710N neerplempen. Dit was m'n eerste TFT scherm en gelijk m'n laatste, ben er volledig op afgeknapt!

Ik heb voor m'n (grafisch) werk een goede kleurweergave nodig, en dat heeft zo'n ding dus echt niet. Bij bepaalde kleuren zit er gewoon een keihard verloop in, bovenaan het scherm is de kleur donkerder dan onderaan. Natuurlijk terug geweest naar de winkel want dat riekt naar een probleem met een backlight, maar wat blijkt, ze hebben het allemaal!

Voor degene die een Samsung 710 of zelfs 172 hebben, open maar eens een fullscreen venster van Paint, en trek een egaal oranje vlak over de hele hoogte van het scherm....... alsof je potverdorie een kleurverloop hebt getrokken! Ik vind dit dus onacceptabel!

En het zit niet alleen in deze monitor, het lijkt wel een "flaw" in alle TFT schermen. Ik zag het bij alle Samsungs, bij een paar LG's en Ilyama's, volgens mij hebben ze het allemaal. Bij de Samsungs was het nog het ergste. Het verschilt per kleur, maar bij oranje is het 't ergste. De verkoper in de winkel fronste toch ook wel even zijn wenkbrauwen.

Ik heb het ding weer ingeleverd en koop nooit meer een TFT scherm. Doe mij maar CRT, ze zijn lelijk maar geven tenminste goed beeld!
Het is wel een bekend probleem dat de kleuren "niet helemaal kloppen" op tft's.
Maar hoever zat ie er naast?
Kan iemand een foto plaatsen van de hierboven beschreven test?
Lijkt me een uitstekende test voor de trotse behulpzame 710T / 710N eigenaren! :)
Alvast bedankt!

Verwijderd

Gambit schreef op 12 augustus 2004 @ 13:11:
[...]
Dat valt dus wel mee. Ik heb de mijnen zonder garantie besteld en beide zijn gewoon 100%.
Ik had niet eens gezien dat euromaxi pixelgarantie aanbood...
ik ken mijn geluk en ongeluk, dus helaas ben ik in dit geval wel genoodzaakt om pixelgarantie erbij te nemen. 8)7

wat krijg je bij euromaxi er eigenlijk bij, need for speed of dvi kabel?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 15:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:29:
Het is wel een bekend probleem dat de kleuren "niet helemaal kloppen" op tft's.
Maar hoever zat ie er naast?
Kan iemand een foto plaatsen van de hierboven beschreven test?
Lijkt me een uitstekende test voor de trotse behulpzame 710T / 710N eigenaren! :)
Alvast bedankt!
>Hoever zat ie er naast
Bij een egaal oranje vlak is ie bovenin bijna rood, onderin bijna geel, en ergens in het midden heb je wel oranje. Je broek zakt er van af als je het ziet.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
offtopic:

BlurpSter: leuke video! Maar hoe heet dat liedje die je op de achtergrond hebt draaien? Alvast bedankt!

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

BvK P4 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:17:
offtopic:

BlurpSter: leuke video! Maar hoe heet dat liedje die je op de achtergrond hebt draaien? Alvast bedankt!
LOL nooit verwacht dat iemand dat zou vragen :X _/-\o_

Endymion - Rock The Part-E

• Lakechurch
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 11:08
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

ik ken mijn geluk en ongeluk, dus helaas ben ik in dit geval wel genoodzaakt om pixelgarantie erbij te nemen. 8)7

wat krijg je bij euromaxi er eigenlijk bij, need for speed of dvi kabel?
Ik-->dvi kabel (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:01:
[afbeelding]
+/- 8mb

Klik op het plaatje voor een filmpje van de Samsung Synchmaster 710T in actie

beetje kort filmpje maar mijn camera kan niet langer, zal vanmiddag of vanvond nog wel even wat pics schieten!
wouw, da's een helder filmpje zeg :)
zou je ook een plaatje willen schieten van een oranje egaal vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:17:
[...]

wouw, da's een helder filmpje zeg :)
zou je ook een plaatje willen schieten van een oranje egaal vlak?
Afbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/samsung/IMG_0199-tn.jpgAfbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/samsung/IMG_0200-tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/samsung/IMG_0201-tn.jpgAfbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/samsung/IMG_0202-tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: bedankt voor de moeite! :)
Er lijkt inderdaad een flink kleurverloop in te zitten.
Maar als je deze monitor kiest neem je dat op de koop toe.
Maar hij is duidelijk niet voor de 2d ontwerpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26
Wederom de media markt utrecht bezocht. Nog geen 710T :( . Wel een stuk of 10 van de 710N.

Ik ga hem nu maar op internet kopen, iemand die een goede winkel weet (met goedkope pixelgarantie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sallandautomatisering.nl
55 euro geloof ik voor pixelgarantie ;)

ik was in totaal 537 eurotjes kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Mja, dat kleurverloop is wel heel duidelijk te zien... Dat is wel erg jammer. :(

Misschien eens kijken naar de nieuwe TFT van CTX (las ik net in computer idee), die is alleen een stukkie duurder (579 euro)

Precieze naam: 'ctx f773L' kijk ook op www.ctxeurope.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om met een videokaart die analoog (voor me crt) en digitaal (voor me komende tft scherm) synchroon te laten lopen?

en dat ik dan van het ene in het andere scherm kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Laatst online: 20:09
Zo, net de 710T opgehaald :)

Eerste indrukken zijn erg positief, via DVI ziet alles er gewoon superscherp uit :)

Nu eerst even spelen en dan goed testen of er geen dooie pixels zijn (heb pixelgarantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wriker

Dit is precies wat mij ook opgevallen is. Als ik een oranje vlak trek is het verloop ook duidelijk te zien. Ik zag het gelijk al op de desktop dat icons boven- en onderin een andere weergave hebben.

Het gekke is dat met monitorcheck programmatje als de nokia tool of wat dan ook dit niet te zien is. Het gebeurd alleen met de kleuren in applicaties. Ik vindt het niet erg genoeg om hem terug te brengen.

Wel vraag ik mij voor de gein af of dit onder garantievoorwaarden/ iso specs van samsung valt.

Eigenlijk wordt je gedwongen om een ips panel (20 inch en groter) te kopen, daar is het probleem (door wat ik in alle topics gelezen heb, vaak zijn deze topics ook meer kritisch als de huis tuin en keuken gamer die een 17 inch wil) niet aanwezig.

Btw, ik draai em op een 9700 pro met de samsung dvi kabel, native op 70 hz.

Wat die kabel betreft, die is single link. Ik heb gezocht naar ervaringen van mensen die een dual link gebruiken. Ik vraag me af of de allround weergave dan beter word.

Verder ben ik uitermate tevreden mee, geen ghosting in doom3/ battlefield vietnam, haarscherp, rustig voor de oogjes, en een crimineel hoge brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the n man schreef op 13 augustus 2004 @ 15:43:
Wederom de media markt utrecht bezocht. Nog geen 710T :( . Wel een stuk of 10 van de 710N.

Ik ga hem nu maar op internet kopen, iemand die een goede winkel weet (met goedkope pixelgarantie :P )
Gewoon vragen of ze hem voor je bestellen,heb dat ook gedaan,2 dagen later had ik hem al.En dan daar meteen kijken of er dooie pixels inzitten.

Bij www.norrod.nl kun je hem binnen 8 dagen terugbrengen/sturen als die niet bevalt of als er dooie pixels inzitten,ook daar kun je eerst vragen of ze hem voor je willen controleren.(als je in de buurt woont natuurlijk om hem zelf op te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Nou ik heb hem vanaf gister nu (de 710T), en ik moet jullie zeggen, wat een veradming zeg, vergeleken bij de IILYAMA 431S....echt stukken beter.

Ook DOOM III wordt heel goed weergegeven, ook de donkere beelden... Ik ben verkocht! Echt een aanrader, de mijne heb ik gekocht voor 439 INKOOPPRIJS vanwege dat ik bij de distibuteur zelf werk, ook zat er bij mij geen nfs u bij maar een goeie DVI kabel.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Hebben jullie de monitor trouwens op 60 HZ of 75 HZ staan? Zelf merk ik hiertussen eigenlijk geen verschil?? (op DVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kieskes schreef op 14 augustus 2004 @ 18:42:
Hebben jullie de monitor trouwens op 60 HZ of 75 HZ staan? Zelf merk ik hiertussen eigenlijk geen verschil?? (op DVI)
Je kunt ook geen verschil merken, het is namelijk een TFT en die werkt anders dan een CRT en je moet hem dus lekker op 60Hz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
CorteX schreef op 15 augustus 2004 @ 13:38:
[...]

Je kunt ook geen verschil merken, het is namelijk een TFT en die werkt anders dan een CRT en je moet hem dus lekker op 60Hz zetten.
Oja? Volgens mij raden ze 1280*1024@75HZ aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, ik heb toch een dode pixel bij mij ontdekt :'(
dus vandaag moet ik hem even terug sturen :|

maarja, kost toch nix, dode pixel garantie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
kieskes schreef op 15 augustus 2004 @ 13:47:
Oja? Volgens mij raden ze 1280*1024@75HZ aan :X
Wie is "ze"? En waar wordt dat aangeraden?

Optimaal is 1280*1024@60Hz en maximaal is 1280*1024@75Hz, optimaal is dus beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 10:36:
hm, ik heb toch een dode pixel bij mij ontdekt :'(
Is het dan zo dat hij er al zat, maar dat je het nooit eerder gemerkt hebt? Of verscheen deze dooie pixel pas later? Ik dacht dat een dooie pixel al bij het productieproces geboren was (althans, een heel groot gedeelte >95%), en niet later kon ontstaan (uitzonderingen waarschijnlijk daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
the n man schreef op 13 augustus 2004 @ 15:43:

kwee nie of je hem al heb gekocht, maar ik heb em bij www.PCMegastore.nl besteld (http://www.pcmegastore.nl..._6_32_34&products_id=1089) , en ik had em de volgende dag in huis.

Je hebt alleen de pixelgarantie via Samsung zelf (als zij die anbieden) en niet via PCMegastore.

p.s. Khad zelf geen dooie pixels, en een 2 vrienden van mu die em ook hebben hadden ook geen dooie pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan heb jij geluk, of waarscheinlijk ik pech.
Ik heb hem daar ook besteld en afgelopen vrijdag had die moeten komen maar ik heb hem nog steeds niet. Ik heb al een mail gestuurd, nu wacht ik op een antwoord.
Er zal wel iets fout zijn gegaan ofzo.
(het ging via nedpak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

RvV

Ik heb laatst ook zitten kijken om een tft aan te schaffen maar zit er veel verschil tussen de 172x en de 710t? Of is dat appels en olifanten vergelijken?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen na het doorlezen van dit topic is net mij nog steeds niet duidelijk waar de voorkeur naar uit gaat

ik was zelf wel onder de indruk van de 172X zeer mooi schermpje.

Ik lees allemaal verhalen over de 710N 710T enz.

172X is out of the picture? Iemand die dit kan samenvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassio schreef op 16 augustus 2004 @ 16:50:
[...]

Is het dan zo dat hij er al zat, maar dat je het nooit eerder gemerkt hebt? Of verscheen deze dooie pixel pas later? Ik dacht dat een dooie pixel al bij het productieproces geboren was (althans, een heel groot gedeelte >95%), en niet later kon ontstaan (uitzonderingen waarschijnlijk daargelaten).
zat er waarschijnlijk al, maar had er nog niet naar gezocht.
Dacht dat zei hij al checkten op dode pixels, maar dat is dus niet het geval.
maargoed, morgen op de bus doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 18:09:
Nou dan heb jij geluk, of waarscheinlijk ik pech.
Ik heb hem daar ook besteld en afgelopen vrijdag had die moeten komen maar ik heb hem nog steeds niet. Ik heb al een mail gestuurd, nu wacht ik op een antwoord.
Er zal wel iets fout zijn gegaan ofzo.
(het ging via nedpak)
Ik had er een heel systeem in bestelling staan, en op het allelaatste moment nog ff dit beeldscherm bijgevoegd, misschien gewoon de service van de zaak dat ze zorgen dat ze er 1tje hebben geregeld voor mij (twas een duur systeem) of gewoon geluk idd.

(of kheb de jouwe, en jij nu w8ten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou volgens hun hadden ze het al verstuurd dus de fout zal wel bij de koerier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

CorteX schreef op 15 augustus 2004 @ 13:38:
[...]

Ik heb vaak genoeg gemerkt dat je wel degelijk een verschil hebt als je hem analoog aansluit.
Ook bij een tft wordt dan elke seconde 60,70 of 75 (of een ander getal :P) beeldjes naar de tft gestuurd en zal hij deze laten zien. Bij sommige krijg je op 60hz een golvend beeld en bij andere helemaal niet en ook komt het probleem op bijv 75hz voor.

Bij DVI is het verhaal anders. Dan stuurt je video kaart alleen de informatie door die nodig is om het beeld aan te passen. Dus bij een stilstaand beeld, gebeurt er erg weinig op de dvi kabel (dacht ik :P)
Bij dvi boeit het geen drol bij een vga aansluiting wel.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou blijkbaar was de koerier geweest toen er niemand thuis was maar hij had geen briefje in de brievenbus gedaan om een afspraak te maken wat wel zo hoort. best handig...
nou nu moet ik hem morgen krijgen.
het zal wel aan vrijdag de 13e gelegen hebben...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:18:
Mensen na het doorlezen van dit topic is net mij nog steeds niet duidelijk waar de voorkeur naar uit gaat

ik was zelf wel onder de indruk van de 172X zeer mooi schermpje.

Ik lees allemaal verhalen over de 710N 710T enz.

nog maar een schop poging dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:25:
[...]

nog maar een schop poging dan
dat is natuurlijk persoonlijk,
gooi de specs naast elkaar en kies wat voor jou het beste is eruit :)

Verwijderd

710T heeft volgensmij iets betere specs, is goedkoper alleen heeft volgens sommige een minder mooie voet maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik heb sinds gister ook mijn 710T binnen en hij valt me niks tegen :) zeer scherp en mooi beeld. Ik heb geen tot heel weinig ghosting in games.
Alleen als je een film kijkt in het donker zie je die backlights een beetje erg goed aan de onder- en bovenkant.
Voorderest een groot verschil met mijn oude 17" monitor.. in positieve zin.

Ik zal binnekort wat foto's posten als er vraag naar is.

Verwijderd

altijd ;) :9 _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:31:
[...]

dat is natuurlijk persoonlijk,
gooi de specs naast elkaar en kies wat voor jou het beste is eruit :)
Persoonlijk vindt 172X heel erg mooi. Maar ik wil de beste monitor! Dus OF de 172X of de 710T (das met DVI?)

Contrast verhouding van de 172X = 1:500 en die van de 710T 1:600. Is dat nog noemenswaardig verschil?

Ook las ik verschillende dingen over dooie pixels in de 172X, was dat nu een kinderziekte? Of hebben ze dat nogsteeds?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:48 . Reden: AHumzzzzz ]

Verwijderd

Ik heb gisteren de Samsung 710N aangeschaft, en ben hier zeer tevreden over, strakke kleuren, mooie contrast, en tot mijn voldoening, geen enkele pixel dood :7

In 1 woord super :D @ 1280 x 1024 @ 75hz :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vaneede.com/~elwin/TFT/A1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vaneede.com/~elwin/TFT/B1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vaneede.com/~elwin/TFT/C1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vaneede.com/~elwin/TFT/D1.jpg

nu nog een toetsenbord kopen die er bij past :)

Ik heb trouwens 1 dode sub-pixel.. maar die zit rechtsonderin en je moet er echt op letten om hem te zien. Hij valt ook totaal niet op (niet rood bijv.)

Valt bij iedereen die backlights zo op als je het licht uit heb en dan vooral als je een dvd kijk (door de zwarte vlakken boven en onder)?

Die pivot functie is btw enorm handig om webpagina's, documenten en dergelijken te lezen.

(710T is idd met DVI)

Verwijderd

ja, met de 172x is dat ook zo, heeft te maken met de backlight.. meeste tft's hebben daar last van.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
offtopic:

@WhiteEagle:

Ik zie dat je hetzelfde speakersetje hebt als mij...nl de Z-5300. Even een vraagje voor jou aangezien niemand reageert in het Logitech topic: Als je het volume op max hebt en alle 3 de stekkertjes aangesloten, kraakt ie dan ook veel? Ik word nl helemaal gek als ik geen muziek oid aan het te staan, en hij kraakt steeds zo irritant. Alvast bedankt voor je antwoord :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

WR.

Kan iemand mij misschien (uit ervaring)vertellen waar ik het beste de 710T kan bestellen. Dit omdat ik graag een pixelgarantie erbij wil,en de meeste winkels in de pricewatch hanteren de garantie van samsung.
Dus als iemand een bedrijf weet welke er een pixelgarantie bij kan leveren en ook de monitor tegen een schappelijke prijs hoor ik het graag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:52:
ja, met de 172x is dat ook zo, heeft te maken met de backlight.. meeste tft's hebben daar last van.
Maar als ik het goed begrijp is het een niet noemenswaardig verschil tussen
de 172X en de 710T ????
Contrast verhoudingen respectievelijk 1:500 en 1:600 is niet interesant?

Verwijderd

BvK P4 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:05:
offtopic:

@WhiteEagle:

Ik zie dat je hetzelfde speakersetje hebt als mij...nl de Z-5300. Even een vraagje voor jou aangezien niemand reageert in het Logitech topic: Als je het volume op max hebt en alle 3 de stekkertjes aangesloten, kraakt ie dan ook veel? Ik word nl helemaal gek als ik geen muziek oid aan het te staan, en hij kraakt steeds zo irritant. Alvast bedankt voor je antwoord :)
nou nergens last van zover ik weet. Ik weet niet precies wat je bedoel maar als ik het volume op max heb en geen muziek aan of iets dergelijks hoor ik iets ruis maar geen gekraak.

• CorteX
  • Niet online
nhimf schreef op 17 augustus 2004 @ 13:31:
Ik heb vaak genoeg gemerkt dat je wel degelijk een verschil hebt als je hem analoog aansluit.

Bij DVI is het verhaal anders. Dan stuurt je video kaart alleen de informatie door die nodig is om het beeld aan te passen. Dus bij een stilstaand beeld, gebeurt er erg weinig op de dvi kabel (dacht ik :P)
Bij dvi boeit het geen drol bij een vga aansluiting wel.
En hij had het scherm dus op DVI aangesloten, zoals hij al eerder zei en dat maakt het dus geen drol uit nee, zoals ik al zei.
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:18:
Valt bij iedereen die backlights zo op als je het licht uit heb en dan vooral als je een dvd kijk (door de zwarte vlakken boven en onder)?
Jep, dit is hèt grote nadeel van dit scherm. Ik heb er al eerder over gepost en ik ben er zelfs mee terug geweest (NoRRoD Groningen), maar daar hadden ze nog nooooit van deze klacht gehoord. :| Helaas, ze zijn gewoon erg goed te zien, maar dat is gelukkig wel het enige nadeel van dit scherm. Van dat 'gaas' waar sommigen het over hebben zie ik echt helemaal niets.

[ Voor 36% gewijzigd door CorteX op 19-08-2004 16:09 ]

• bassio
WR. schreef op 19 augustus 2004 @ 14:08:
Kan iemand mij misschien (uit ervaring)vertellen waar ik het beste de 710T kan bestellen. Dit omdat ik graag een pixelgarantie erbij wil,en de meeste winkels in de pricewatch hanteren de garantie van samsung.
Dus als iemand een bedrijf weet welke er een pixelgarantie bij kan leveren en ook de monitor tegen een schappelijke prijs hoor ik het graag.
Ik ben vorige week naar de mediamarkt geweest want ik ga over 3 weken ook een 710t kopen. Ze hebben hem daar wel alleen stond hij niet in de winkel en was de prijs ook niet geheel duidelijk. In de computer stond 600 euro, maar de medewerker gaf aan dat dat niet de goede prijs was.

Ik heb vervolgens gevraagd hoe het met de pixelgarantie zat. En dat was heel simpel. Mediamarkt heeft een 14 dagen niet tevreden -> geld terug garantie. Met een dooie pixel ben je dus niet tevreden en mag je hem weer ruilen/geld terug krijgen. Dus als je hem bij de mediamarkt voor onder de 500 euro kan krijgen lijkt het mij een goede deal. Over 3 weken weet ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:18:
twijfelde eerst ook tussen de 172X en de 710T, ik ga binnenkort voor de 710T.

waarom de 172X oa op mijn lijstje verliest van de 710T:

172X is een zeer mooi scherm, maar ..
mindere specs dan de 710T (contrast en kijkhoek, erg belangrijk),
de vele pixelfout gevallen (ook al pixelgarantie, kosten qua terug verzenden),
bolle enof loszittende frame gevallen (las zelfs een geval dat er spanning op zat),
de voeding in voet (erg handig als die stuk gaat na je garantie periode),
de vastzittende voet ivm voeding en aansluitingen (ingeval met ophangen lelijk),
tegenvallend in hoogte verstelbaar.

710T, mooi scherm,
betere specs dan de 172X,
lelijke voet, niet mijn smaak (maar draai plateau onder de voet maakt dat enigszins goed),
zeer mooi bij ophangen aan de muur (dmv voet eraf halen),
weinig tot geen pixelfout gevallen (pixelgarantie wel aan te raden, ze kunnen ook verschijnen na een paar dagen),
goed in hoogte verstelbaar en kan 90 graden draaislag maken in stand en beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 01:23:
[...]
twijfelde eerst ook tussen de 172X en de 710T, ik ga binnenkort voor de 710T.

waarom de 172X oa op mijn lijstje verliest van de 710T:

172X is een zeer mooi scherm, maar ..
mindere specs dan de 710T (contrast en kijkhoek, erg belangrijk),
de vele pixelfout gevallen (ook al pixelgarantie, kosten qua terug verzenden),
bolle enof loszittende frame gevallen (las zelfs een geval dat er spanning op zat),
de voeding in voet (erg handig als die stuk gaat na je garantie periode),
de vastzittende voet ivm voeding en aansluitingen (ingeval met ophangen lelijk),
tegenvallend in hoogte verstelbaar.

710T, mooi scherm,
betere specs dan de 172X,
lelijke voet, niet mijn smaak (maar draai plateau onder de voet maakt dat enigszins goed),
zeer mooi bij ophangen aan de muur (dmv voet eraf halen),
weinig tot geen pixelfout gevallen (pixelgarantie wel aan te raden, ze kunnen ook verschijnen na een paar dagen),
goed in hoogte verstelbaar en kan 90 graden draaislag maken in stand en beeld.
Is dat verschil van 1:500 tov 1:600 zo enorm te merken? En de kijkhoek? Echt VEEL verschil zit er niet in. En het prijs verschil tussen de schermen is toch behoorlijk.

Ben ook van mening dat de 172x een wat slanker scherm is? of heb ik dat mis?

De backlights van de 172x ook beter (minder zichtbaar in de boven en onderkant dan in de 710T ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

WR.

bassio schreef op 19 augustus 2004 @ 16:10:
[...]

Ik ben vorige week naar de mediamarkt geweest want ik ga over 3 weken ook een 710t kopen. Ze hebben hem daar wel alleen stond hij niet in de winkel en was de prijs ook niet geheel duidelijk. In de computer stond 600 euro, maar de medewerker gaf aan dat dat niet de goede prijs was.

Ik heb vervolgens gevraagd hoe het met de pixelgarantie zat. En dat was heel simpel. Mediamarkt heeft een 14 dagen niet tevreden -> geld terug garantie. Met een dooie pixel ben je dus niet tevreden en mag je hem weer ruilen/geld terug krijgen. Dus als je hem bij de mediamarkt voor onder de 500 euro kan krijgen lijkt het mij een goede deal. Over 3 weken weet ik mee.
Ik heb al eerder naar de Mediamarkt gebeld(vesteging Alkmaar) en geinformeerd naar de Samsung 710T en die hadden ze niet op vooraad en hij kwam voorlopig ook niet op vooraad. Dus denk dat Mediamarkt niks wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 10:57:
[...]

Is dat verschil van 1:500 tov 1:600 zo enorm te merken? En de kijkhoek? Echt VEEL verschil zit er niet in. En het prijs verschil tussen de schermen is toch behoorlijk.

Ben ook van mening dat de 172x een wat slanker scherm is? of heb ik dat mis?

De backlights van de 172x ook beter (minder zichtbaar in de boven en onderkant dan in de 710T ?)
Contrast ratio
Het contrast ratio van een TFT beeldscherm wordt verkregen uit de minimale en maximale waardes van de helderheid. Contrast ratio geeft de verhouding aan die bestaat tussen het aantal stappen of eenheden die mogelijk zijn tussen de kleuren wit en zwart. Hoe groter deze twee waarden uit elkaar liggen des te beter onder andere de kleur zwart wordt weergegeven. Bijvoorbeeld 600:1

Kijkhoek(en)
Omdat het licht, dat geproduceerd wordt door een achtergrondverlichting, eerst een tweetal polarisatiefilters moet passeren, treedt het voornamelijk verticaal naar buiten.
Dit verklaart waarom het beeld donkerder lijkt of de kleuren vervuild zijn, indien men niet recht voor een TFT scherm zit.
De maximale hoogte van de 172X is 6 cm tussen tafel en het scherm, in combo met de kijkhoek, de verticale kijkhoek (140°), lijkt me dat niet echt geweldig zitten.

Ook de 172X heeft een lichte waas onder en bovenaan het scherm, zowel de 172X en de 710T hebben er dus last van.

Ja, de 172X is slanker door zijn frame, de 710T lijkt dus ook iets groter.

Qua prijsverschil denk dat het een klein 20 a 30 euro verschil is tussen deze schermen op het moment? Sommige winkels leveren bij de 710T een dvi kabel erbij, scheelt daarnaast ook ongeveer 20 euro voor de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26
WR. schreef op 20 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Ik heb al eerder naar de Mediamarkt gebeld(vesteging Alkmaar) en geinformeerd naar de Samsung 710T en die hadden ze niet op vooraad en hij kwam voorlopig ook niet op vooraad. Dus denk dat Mediamarkt niks wordt.
precies, ik heb zelfde ervaringen met de utrecht mediamarkt.

Verder, zit er nou wel of geen DVI kabel bij.

volgens Winkelman Automatisering wel, maar ik hoorde eerst hier andere verhalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Bij Mediamarkt kan je m bestellen, ik heb m hier in Enschede Mediamarkt van 529 voor 475 euro (omdat ie bij PCoost voor 465 was, maar daar niet op voorraad) gehaald, maar heb m inmiddels weer ingeleverd, omdat ik het voor gamen toch niet zo relaxt vond. Het scherm had geen dode pixels en is in perfecte staat (er staan misschien wat vingervlekken van mij op het chassis :P) Dus als iemand in Enschede nog 1 wil, er is 1 bij MM.. Het mooie is dat je daar 14 dagen de tijd hebt om m terug te brengen, wat er ook mee aan de hand is...

Edit: zat trouwens DVI-kabel bij.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 21-08-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the n man schreef op 20 augustus 2004 @ 22:20:
Verder, zit er nou wel of geen DVI kabel bij.

volgens Winkelman Automatisering wel, maar ik hoorde eerst hier andere verhalen? :?
Normaal wordt ie geleverd met de Need For Speed, maar zonder DVI kabel.
Ik las hier dat sommige ipv NFS een DVI kabel erbij kregen.
Aarsbuds0r schreef op 20 augustus 2004 @ 22:39:
.. maar heb m inmiddels weer ingeleverd, omdat ik het voor gamen toch niet zo relaxed vond ..
hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ookal is het 12ms, ik zie toch lelijke effecten in games. Hij zal wel beter of net zo goed zijn als andere TFT-schermen, maar voor iemand die zn hele leven aan CRT gewend is, is het niet goed genoeg.

Als je bijvoorbeeld heen en weer strafet, terwijl je naar verticale lijnen op een muur kijkt, ziet het er heel verrot uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein beetje off topic, maar als ik hier de berichten lees over de samsung monitoren (zowel de 172x en de 710t) dan ben ik blij (vanwege de backlight) dat ik de fujitsu siemens scaleoview 17-3 heb genomen. Vergeleken bij alle andere tft schermen gewoon de meest perfect kleurenweergave, geen vervelende kleurveranderingen in het scherm en zeer snelle responstijd (14ms, en ook nog eens bevestigd door gamers dat het dit scherm werkelijk vrijwel geen ghosting heeft).

Mijn vraag is allen waarom gaat het op dit forum alleen over deze twee schermen terwijl er ook wel wat andere goede tft schermen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maak zelf een topic over die andere dan =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Iedereen zijn 710 posten, ik natuurlijk ook :P

[710 T]

p.s. die poster hangt er alleen maar om de vochtplekken te verbergen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lof102 schreef op 21 augustus 2004 @ 10:42:
p.s. die poster hangt er alleen maar om de vochtplekken te verbergen :P :+
Rigghttt, that's what they _all_ say :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 17:30:
[...]
Contrast ratio
Het contrast ratio van een TFT beeldscherm wordt verkregen uit de minimale en maximale waardes van de helderheid. Contrast ratio geeft de verhouding aan die bestaat tussen het aantal stappen of eenheden die mogelijk zijn tussen de kleuren wit en zwart. Hoe groter deze twee waarden uit elkaar liggen des te beter onder andere de kleur zwart wordt weergegeven. Bijvoorbeeld 600:1

Kijkhoek(en)
Omdat het licht, dat geproduceerd wordt door een achtergrondverlichting, eerst een tweetal polarisatiefilters moet passeren, treedt het voornamelijk verticaal naar buiten.
Dit verklaart waarom het beeld donkerder lijkt of de kleuren vervuild zijn, indien men niet recht voor een TFT scherm zit.
De maximale hoogte van de 172X is 6 cm tussen tafel en het scherm, in combo met de kijkhoek, de verticale kijkhoek (140°), lijkt me dat niet echt geweldig zitten.

Ook de 172X heeft een lichte waas onder en bovenaan het scherm, zowel de 172X en de 710T hebben er dus last van.

Ja, de 172X is slanker door zijn frame, de 710T lijkt dus ook iets groter.

Qua prijsverschil denk dat het een klein 20 a 30 euro verschil is tussen deze schermen op het moment? Sommige winkels leveren bij de 710T een dvi kabel erbij, scheelt daarnaast ook ongeveer 20 euro voor de kabel.
Dank voor je heldere uitleg ;) Ik denk dat ik toch overstap om ook een 710T aan te schaffen,

De extreem lelijke voet dan maar voor lief nemend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 17:09:
[...]

Dank voor je heldere uitleg ;) Ik denk dat ik toch overstap om ook een 710T aan te schaffen,

De extreem lelijke voet dan maar voor lief nemend ;)
Zou je echt voor een iets hoger contrast en iets betere kijkhoek een ander scherm aanschaffen?
Zoveel verschil maakt dat niet uit, kan je beter je 460 euro voor iets anders gebruiken IMO.
Als je echt zoveel geld over hebt en een beter scherm wil, wacht dan hier op:
nieuws: CMV plant introductie 10ms LCD-schermen

offtopic:
Als je echt de 710T wil kopen, ben ik wel geinteresseerd in je oude scherm te kopen als je die voor een laag prijsje wil doorverkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extreem lelijke voet dan maar voor lief nemend
Ik vind hem juist mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 19:26:
[...]

Zou je echt voor een iets hoger contrast en iets betere kijkhoek een ander scherm aanschaffen?
Zoveel verschil maakt dat niet uit, kan je beter je 460 euro voor iets anders gebruiken IMO.
Als je echt zoveel geld over hebt en een beter scherm wil, wacht dan hier op:
nieuws: CMV plant introductie 10ms LCD-schermen

offtopic:
Als je echt de 710T wil kopen, ben ik wel geinteresseerd in je oude scherm te kopen als je die voor een laag prijsje wil doorverkopen...
Wehehe ik heb nu een Ilyama Visionmaster 404 17" CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 710T en kan zijn sterktes en zwaktes bevestigen. Een oranje egaal vlak is... geen oranje egaal vlak ;) de monitor is niet geschikt voor layouters. Als het beeld zwart wordt schijnen de backlights er enigszins doorheen.
Als je de native resolution van 1280*1024 aanhoudt ziet het er akelig scherp en vooral heel erg helder uit. Hij is zeer geschikt voor programmeren en latex / tekstverwerken en terminal schermpjes. Ook geschikt voor TV kijken als je het realtime deinterlaced. Hij is iets minder geschikt voor het kijken van DVD's omdat je met zwarte balken boven en onder last zou kunnen hebben van de backlights.
Spelletjes kun je ook uitstekend spelen maar denk erom dat als je een resolutie kiest kleiner dan 1280*1024 dat hij dan geen pixel per pixel kan afbeelden. Dat geeft effecten die door veel mensen als onprettig ervaren worden.
Ghosting: geen gezien. Streaking: lichte streaking als ik snel scroll, de tekst wordt een beetje bold (hehe bold in italic) maar het blijft goed leesbaar.
Al met al vind ik de sterktes opwegen tegen de zwaktes en zou ik niet voor een andere monitor kiezen (maar ik heb makkelijk praten want ik heb al gekozen).
Met TFT's op DVI heb je een hoop problemen die je hebt met CRT's niet: bijvoorbeeld convergentieproblemen en afstellingsproblemen.
Helaas moet ik hem nog wel ruilen, hij heeft een dooie pixel (storend in het midden). Overigens zou ik hem altijd op 75 Hz zetten omdat ie dan ietsje sneller ververst :)

Over zijn uiterlijk heb ik geen mening. De voet is zwaar en solide en momenteel zie ik die amper omdat de monitor zo helder is. Gelukkig kan je met MagicBright instelling makkelijk switchen van helderheid zodat je niet als een zielig konijntje versufd voor je uit zit te staren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oranje egaal vlak is... geen oranje egaal vlak
Ik heb daar niet last van(met photoshop).. mischien heel minimaal maar niet opvallend. kan ook aan het programma liggen of de instellingen..(view->proof setup->monitor rgb heb ik aanstaan)

Met de calibrator op http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ krijg ik ook gewoon egale vlakken Rood Groen en Blauw.
Ook geschikt voor TV kijken als je het realtime deinterlaced
Wat bedoel je daarmee en hoe doe je dat als ik vragen mag. (ik weet niet of dat met AIW/MMC kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 22:25:
[...]

Ik heb daar niet last van(met photoshop).. mischien heel minimaal maar niet opvallend. kan ook aan het programma liggen of de instellingen..(view->proof setup->monitor rgb heb ik aanstaan)

Met de calibrator op http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ krijg ik ook gewoon egale vlakken Rood Groen en Blauw.

[...]

Wat bedoel je daarmee en hoe doe je dat als ik vragen mag. (ik weet niet of dat met AIW/MMC kan)
Vlakken die rood, groen of blauw zijn doen het ook goed bij mij maar vooral de kleur oranje is problematisch. BlurpSter heeft op pagina 17 van deze thread er een aantal foto's van geschoten.

oh :) ik bedoelde alleen: TV kijken kun je er goed mee. Interlaced beeld kun je gemakkelijk herkennen aan de streperigheid (die je tv fijn vindt). Bij mijn kaartje (saa7134 chip) moet het beeld nog gedeinterlaced worden voordat je er goed naar kunt kijken. Dat gebeurt softwarematig. Volgens mij hebben ATI all in wonder kaarten deinterlacing via de GPU: hardwarematige deinterlacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:34
bassio schreef op 19 augustus 2004 @ 16:10:
[...]
Ik heb de mijne vrijdag besteld bij de MM Den Haag. In de computer stond 607 euro als verkoopprijs, maar door de laagste prijsgarantie krijg ik hem voor maximaal 499 (prijs van PCL aan de Laan van Meerdervoort). Nu nog even zoeken of er nog adresjes in/rond Den Haag zijn die nog goedkoper zijn (webwinkels mogen niet). Iemand nog suggesties (behalve de pricewatch)?

Weet iemand eigenlijk of je bij de MM een dvi-kabel of NfS erbij krijgt? Ik kan bijna niet wachten!

DVI dus... mooizo :)

@Aarsbuds0r: Ik zie idd nu je edit van 21-8 'savonds. Toen ik je post de eerste keer las stond dat er nog niet en toen ik zelf ging posten was het weer een dag later: meestal lees ik vanaf het punt waar ik gebleven was :)

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenG op 23-08-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

JeroenG33 schreef op 22 augustus 2004 @ 15:32:
[...]Weet iemand eigenlijk of je bij de MM een dvi-kabel of NfS erbij krijgt? Ik kan bijna niet wachten!
Lees ff wat posts terug. Ik heb het inmiddels 2 keer vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kheb Zaterdag de 710T opgehaalb bevalt op het eerste gezicht prima, maar heb hem nog neit echt kunnen testen omdat ik hem alleen nog maar op de pc van m'n vriendin aangelsoten heb...die heeft alleen vga, ben benieuwd hoe het er thuis met mijn dvi aansluiting uit gaat zien.

dvi kabel zit er bij de samsung overigens altijd bij (in tegenselling tot bv illyama) en dat scheelt idd 40 euro.

de refrshrate is 12ms dat moet wel goed zitten dus ;) maar ik ga hem maandag met wat spellen testen thuis. ben ook benieuwd of ik echt het verschil tussen vga en dvi kan zine.

Overigens volgens de samsung site zit bij de 710T het spel NFSU... nou kheb hem niet aangetroffen in de doos :( :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah en volgens de samsung site zit er geen DVI kabel bij... dus waarscheinlijk hebben ze ipv NFSU een DVI kabel erbij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
Ik lees hier nou dingen over prijsen van tussen de 499 en de 600 euro, maar ik had em toch egt voor de prijs van 461 euro, of ik begrijp et verkeerd, of jullie kijken nie goed uit naar de goedkoopste leverancier.

ik had er btw een DVI en een VGA kabel bij en geen NFSU.
op de webstie wordt btw geen eens iets vermeld over een DVI kabel of NFSU, alleen dat je er een VGA kabel bij krijgt :?

http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/710t.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb dus ook een 172X, foto's eerder in dit topic, en ik schrok me daarnet toch een hoedje !

Na al dat pixelgezever was ik blij een mooi gaaf exemplaar te hebben. Kijk ik net wat verse digitale kiekjes in een slideshow in ACDSee, valt me een felgroen stipje op. Ik de achtergrondkleur veranderen door wat foto's te skippen, het felgroene stipje bleef...

Ik wilde me al een tirade beginnen, tot ik bedacht dat het een stofdeeltje ofzo op de lens van de camera moest zijn. Dit was het geval, ik ben weer blij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 19:32:
Jah en volgens de samsung site zit er geen DVI kabel bij... dus waarscheinlijk hebben ze ipv NFSU een DVI kabel erbij gedaan.
lijkt me sterk... volgens mij hebben alle syncmasters een dvi kabel standaard... tenminste dat zeiden ze bij norrod.

maar kheb samsung een mailtje gestuurd dan hoor ik het wel.

kheb hem bij norrod gekocht voor 509 euro... bij webwinkels issie idd goedkoper maar ivm pixelgarantie enzo koop ik liever een tft bij de lokale pjoeterboer. dan maar 50 euro extra dokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Chaoss schreef op 23 augustus 2004 @ 00:04:
kheb hem bij norrod gekocht voor 509 euro...
Ik heb hem daar een paar weken geleden voor €539 gekocht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zowel bij de iiyama prolite nogiets DVI, als mijn Syncmaster 172T zat geen DVI kabel, die mocht ik in een winkel verderop voor 30 euro nog los aanschaffen (hint: Gistron heeft ze voor 10 euro, dus het kan goedkoper)

De verkoper bij Norrod wist mij te vertellen dat er standaard alleen analoge kabel bij is geleverd, digitaal is tegen meerprijs.

Wat betreft pixelgarantie bij Norrod: deze is zeer goed, je moet alleen niet te lang wachten met terugbrengen. Norrod ruilt schermen met dode pixels in binnen de 8 dagen niet goed, geld retour garantie. Zo heb ik een iiyama met 4 dode pixels omgeruild voor een Samsung 172T met teruggave van zo'n 50 euro.

Overigens denk ik dat ik gewoon een rotte IIyama gehad heb, volgende week ga ik sowieso nog eentje proberen omdat ik het beeld, behalve de dode pixels dan, gewoon perfect vond. Klant moet nieuwe PC hebben met TFT, dus dat gaat een Iiyama worden, die zijn nml een stuk goedkoper dan de samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

quote: Choass
lijkt me sterk... volgens mij hebben alle syncmasters een dvi kabel standaard... tenminste dat zeiden ze bij norrod.
Dit is niet waar , Samsung levert standaard geen DVI kabels bij hun TFT produkten .
Uit eigen ervaring heb ik het volgende aangeschaft :

1X 193T @ Salland
1X 193T @ Multicom
1X 213T @ Komplett

Bij geen van deze monitoren , elk apart besteld bij een ander leverancier door de maanden heen wordt GEEN DVI kabel meegelevert.
De standaard VGA kabel zit erbij , bij elk monitor waren ze nog bevestigt eraan en goed aangeschroeft , ik zou gewoon denken dat als het bij de 19 en 21 inch varianten zo is het ook zeker bij de 17 zou zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een maand geleden een 710T gehaald bij Informatique voor 569 euro. Wel duur, maar met pixel-garantie, een DVI-kabel en NFSU.
Best lullig als je voor gemiddeld 500 euro voor zo'n scherm niet eens een DVI kabel erbij krijgt...

PS. Voor pics, kijk hierboven maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, is die NFSU een beperkt aantal leveringen? Ik heb laatst mijn 710N bij salland gehaald, en hier zat geen NFSU in de doos T_T kan ik hier nog wat aan doen? Of zal dit gewoon pech zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat er meestal bij op de site of ze die erbij leveren of niet.

Ik heb hem nog in een dichter verpakking, doe er niets mee. Als iemand hem over wil nemen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:31:
Hmmz, is die NFSU een beperkt aantal leveringen? Ik heb laatst mijn 710N bij salland gehaald, en hier zat geen NFSU in de doos T_T kan ik hier nog wat aan doen? Of zal dit gewoon pech zijn..
zit sowie niet bij de 710N alleen bij de 710T, kheb nog geen reply van samsung gehad dus ik wacht af :)

wel vaag wat betreft de DVI kables Illyama zitten ze idd nooit bij, en nogmaals bij de duurdere types van samsung wel volgens norrod... doet er ook niet toe kga hem vanavond eindelijk op dvi proberen! ben benieuwd

maar zop vga b evalt hij al prima, heerlijke heldere kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de 710t bij hardware discount in amsterdam gehaald voor 469.
maar volgens hun zit er bij de t standaard een dvi kabel.
vindt zelf het licht van de bac,klights wel meevallen alleen in het pikkedonker bij een film zie je er iets van maar niet veel.
en films moet je op een breedbeeld tv kijken ipv een monitor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:27:
ik had de 710t bij hardware discount in amsterdam gehaald voor 469.
maar volgens hun zit er bij de t standaard een dvi kabel.
vindt zelf het licht van de bac,klights wel meevallen alleen in het pikkedonker bij een film zie je er iets van maar niet veel.
en films moet je op een breedbeeld tv kijken ipv een monitor ;)
Mja het liefst een beamer nog he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Samsung Syncmaster 710T.

Ik ben zeer tevreden over dit scherm. Ik heb geen dode pixels :9
Dit is mijn eerste tft scherm, ik gebruik hem samen met een crt monitor. Het beeld is echt monsterscherp, k zie geen vorm van ghosting, gewoon alles perfect. Zelfs dat kleurverloop van oranje viel bij mij reuze mee, veel minder dan die afbeelding die hier toen was gepost. Ook zie ik totaal geen gaaswerk, mijn ogen zijn wel goed :P

Ik heb dit scherm met DVI aangesloten, ik kreeg er een DVI kabel bij, waarschijnlijk i.p.v. Need for Speed Underground.

Kortom, dit scherm is een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

khad een reply van Samsung:
Geachte heer Wijbenga,

Bedankt voor uw email aangaande het spel \'need for speed\'

Helaas is het voor ons als technische helpdesk niet mogelijk u te voorzien van het spel.

Wij willen u adviseren om met de aankoopbon langs te gaan bij uw dealer.

Mocht het door u gevraagde artikel niet voorradig zijn, dan zal de dealer

deze voor u kunnen bestellen via de Samsung leverancier.

Helaas kunnen wij u als technische helpdesk niet voorzien van een

specifieker antwoord.
ze ontkennen dus niet dattie er niet bij zou zitten... lijkt me ook sterk dat de nederlandse importeur alle dosen openhaalt en NFSU vervangt voor een DVI-kabel.

enniewee stuur het mailtje dan maar ff door naar norrod, gaat me niet om het spel maar om het princiepe natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

inmiddels ook een reply van norrod gehad, ik moest even mijn adres gegevens terug mailen en nu gaan ze me het spel toesturen!

Go Norrod! 8) echt perfecte service! _/-\o_

vol verwachting wacht ik op de post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik heb ondertussen de 710T besteld, krijg hem morgen binnen.
Heb wel de zero dead pixel garantie genomen, maar hoe kan ik dat het best testen..
ik volg het topic maar kom er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt en ben uiteindelijk voor de 710T gegaan.
Ik heb wat bedrijven afgemaild in de PriceWatch voor de dodepixel informatie.

De klantenservice (voor zover je dat service noemen kan) was bij PCZAAK ontzettend triest, en hondsbrutaal! Daar koop ik dus echt NOOIT wat.

Ik kreeg al snel een aardige mail van Multicom-Shop.nl een aardige man die mijn kort maar netjes uitlegde hoe dat bij hun in zijn werk ging.

Ik heb daar de pixelgarantie van € 35,- genomen met de garantie op een monitor zonder dode pixels.

Ik verwacht mijn scherm morgen in huis van Multicom-Shop.nl en zal dan hem eens inspecteren op dode pixels, ik laat dan van mij horen.

Echt een aanrader deze winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Agja, NFSU kost nu nog maar 15 euro... :P

maja, evengoed wel lullig natuurlijk als ze zeggen dat er NFSU bij zit en dat ie nergens te bekennen is.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

T-mo-T schreef op 25 augustus 2004 @ 22:35:
Agja, NFSU kost nu nog maar 15 euro... :P

maja, evengoed wel lullig natuurlijk als ze zeggen dat er NFSU bij zit en dat ie nergens te bekennen is.. :'(
jah ach, khad er al een kopie van, maar nu kannik em online spelen :D

zat vandaag trouwens bij de post, dus is netjes geregeld ;)

Verwijderd

ik krijg een nieuwe van salland :) top service daar.. alleen de eerste x zat mijn NFSU er niet bij.. nu wel als het goed is :)

Verwijderd

Hee, zo'n grijzig vlakje dat niet meedoet met veranderen van kleur met de andere pixels heet toch een dode pixel? Ik had mn 710T aangesloten via de DVI aan mijn Sapphire 9800 pro. Ik kon de pixels die grijzig / donker waren het best zien als ik er recht in keek.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:37 ]

Verwijderd

fatalharry schreef op 24 augustus 2004 @ 17:08:
Ik heb ondertussen de 710T besteld, krijg hem morgen binnen.
Heb wel de zero dead pixel garantie genomen, maar hoe kan ik dat het best testen..
ik volg het topic maar kom er niet helemaal uit.
hier staat een test voor je tft op : http://www.monitorsdirect.com/toolkit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:13:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben uiteindelijk voor de 710T gegaan.
Ik heb wat bedrijven afgemaild in de PriceWatch voor de dodepixel informatie.

De klantenservice (voor zover je dat service noemen kan) was bij PCZAAK ontzettend triest, en hondsbrutaal! Daar koop ik dus echt NOOIT wat.

Ik kreeg al snel een aardige mail van Multicom-Shop.nl een aardige man die mijn kort maar netjes uitlegde hoe dat bij hun in zijn werk ging.

Ik heb daar de pixelgarantie van € 35,- genomen met de garantie op een monitor zonder dode pixels.

Ik verwacht mijn scherm morgen in huis van Multicom-Shop.nl en zal dan hem eens inspecteren op dode pixels, ik laat dan van mij horen.

Echt een aanrader deze winkel!
Beetje ongebruikelijk quoten op me eigen post maar:

Ik heb em binnen, zo op het eerst gezicht geen dode pixels, maar ik ga zo nog even een pixeltest uitvoeren.

Complimenten voor Multicom-Shop.nl
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.