huidige specs:
[A64 3000+
MSI K8T Neo-FSR
512 mb Corsair Value Select
Sapphire Radeon 9800 Pro
Seagate 7200.7 120 Gb HD]
Mijn pc gebruik ik voor gamen (Doom III, Far Cry, Joint Operations, in de toekomst HL2, CS: Source, UT2004) en voor mijn opleiding wat programmaatjes als Photoshop CS en Flash MX Professional.
Ik wil dus het volgende:
- Ander moederbord, om op den duur beter te kunnen overklokken (mijn huidige mist een AGP/PCI lock, of is er een kans dat MSI die ooit nog gaat implementeren/is er een goede alternatieve bios te krijgen?)
- 1 Gb ander geheugen. Die Corsair ValueRAM is lekker stabiel maar is voor geen meter te tweaken. Wat is goed oc-geheugen voor een redelijke prijs?
Mijn budget ligt voor deze maand rond de 200 euro. Volgende maand doet de IB-groep er weer wat bij.

Dit geeft mij de volgende opties:
1.) Huidige geheugen verkopen, 1 Gb RAM aanschaffen en voor de rest standaard laten draaien.
2.) Huidige geheugen verkopen, 1 Gb RAM aanschaffen, sparen voor ander S754 mobo en gaan OCen. Op den duur overstappen op de 3700+
3.) Huidige geheugen verkopen, 2x 512 MB matched RAM aanschaffen en wachten tot de overstap naar S939 financieel een beetje te doen is.
4.) Nu ander mobo aanschaffen, RAM verkopen, 512 Gb ander geheugen erin prikken.
5.) Extra reepje ValueRAM
Ik twijfel tussen optie 2 en 3. Optie 1 is niet zo aanlokkelijk, ivm het 'standaard laten draaien', optie 4 ook niet, omdat ik merk dat 512 mb toch wel te weinig is (grote swap bestanden + Doom III loopt niet zoals ik het zou willen). Optie 5 is ook niet ideaal, omdat ik toch nog wel wat wil gaan tweaken aan mijn geheugen.
Nu is dus de vraag: Iemand een mening hierover? Wat vindt men hier het verstandigst? Ik zie graag argumenten.
En wat concreter: welk geheugen kan ik het beste nemen i.c.m. een A64. Enkel 1024mb plakje voor een S754 mobo of is het toch beter om 2x512mb matched te nemen? En welk mobo is aan te raden voor leuk overclocken? (Graag zonder temperatuurbug

)
Ik voel me overigens niet echt verbonden aan een bepaald merk, dus dat is niet van belang. (als het maar compatible is)
Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld!
Groeten,
Andreas