[Upgradetopic] Budgetregel: een richtlijn of een regel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
N.a.v. wat replies in het upgradetopic heb ik dit topic gesplitst. Hier staan nu de replies over het budget. Het ging erom dat er soms/vaak een advies werd gegeven dat voor een klein gedeelte over het budget ging.

Het is wel handig om te horen wat de mensen d'r nou van vinden; is een budget meer een regel, of toch een soort van richtlijn?

Let niet op de datum van deze post

[ Voor 200% gewijzigd door Laurent op 24-09-2004 21:59 ]

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
UltraR-pc schreef op 23 september 2004 @ 19:01:
[...]

Niet voor de 9800pro gaan. Koop een A-merk voeding van min. 350 Watt (Antec, A-open, Zalman, Tagan) en wacht dan even tot de Gforce 6600GT uitkomt. Die wordt een stuk beter dan de 9800pro en zal zo'n 220 Euro gaan kosten. De voeding zal denk ik zo'n 60 Euro kosten dus dan ga je iets over je budget heen maar dan heb je wel wat.
ik deed een poging om binnen t budget te blijven :Y)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
spyros schreef op 23 september 2004 @ 19:13:
[...]

ik deed een poging om binnen t budget te blijven :Y)
Snap ik, maar vermeld dan ook even de, betere, mogelijkheid die net buiten het budget valt.

• FDMK
ik doe mn best in de hulpverlening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
spyros schreef op 23 september 2004 @ 21:31:
ik doe mn best in de hulpverlening
;) , ik zal een goed woordje voor je doen om je buiten de bezuinigingen te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Even over die discussie van binnen het budget of net erover heen... Ik denk dat je toch niet altijd gelijk hebt Ultra. Jij raadt eigenlijk altijd een systeem aan wat buiten het budget treedt. Ik weet ook wel waarom, jij denkt ook beter iets over het budget maar dan betere hardware...

Maar mensen geven niet voor niets een budget aan, dus dan een advies geven waar je er 15-20% overheen gaat is dan een beetje vreemd. Volgens mij kan je dan beter de weg van spyros kiezen: produkt x past binnen je budget, maar als je net nog even doorspaart dan kan je produkt y kopen, wat net een wat betere prijs/kwaliteit heeft.

Kortom: geef een advies binnen het budget en opties om eroverheen te gaan ipv andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
AJ1815 schreef op 24 september 2004 @ 10:19:
Even over die discussie van binnen het budget of net erover heen... Ik denk dat je toch niet altijd gelijk hebt Ultra. Jij raadt eigenlijk altijd een systeem aan wat buiten het budget treedt. Ik weet ook wel waarom, jij denkt ook beter iets over het budget maar dan betere hardware...

Maar mensen geven niet voor niets een budget aan, dus dan een advies geven waar je er 15-20% overheen gaat is dan een beetje vreemd. Volgens mij kan je dan beter de weg van spyros kiezen: produkt x past binnen je budget, maar als je net nog even doorspaart dan kan je produkt y kopen, wat net een wat betere prijs/kwaliteit heeft.

Kortom: geef een advies binnen het budget en opties om eroverheen te gaan ipv andersom
Klopt,maar je hebt niet helemaal gelijk. Ik doe dat lang niet altijd hoor, meestal blijf ik netjes binnen het budget (kijk maar na).
Ik probeer meestal aan te geven welke hardware de beste prijs / prestatie levert. Het is gewoon zonde voor 20 Euro minder een veel mindere pc te kopen (als vb.).
Op dit moment is het bv. gewoon niet slim om voor de 9800pro te gaan met de 6600GT die voor de deur staat. Deze word wel wat duurder, maar is het ook zeker waard.
Wat koop je binnen het budget, en wat er net buiten zit maar wel beter is om aan te schaffen. Dit is idd de juiste manier om antwoord te geven, maar meestal doe ik dat ook wel.
Spyros gaf trouwens alleen het 'binnen het budget advies', dat had ik al zien staan en daarom gaf ik er even bij aan dat binnenkort de 6600GT uitkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door UltraR-pc op 24-09-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
om hier nog even op door te gaan...vb budget rond de 300 euro is dat dan op zn max 20 - 30 euro erboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
spyros schreef op 24 september 2004 @ 12:19:
om hier nog even op door te gaan...vb budget rond de 300 euro is dat dan op zn max 20 - 30 euro erboven?
In principe moet je dan proberen op max. 300 uit te komen. Echter, als je dan bijv. de keuze hebt tussen een 9800pro die het geheel 290 maakt (ik zeg maar wat) of een 6600GT die het geheel 320 maakt. Dan kan je ze het beste allebei noemen en dan duidelijk aangeven dat de 6600GT toch wel duidelijk de betere van de 2 is.
Als mensen zeggen 'max. 300'. Dan hanteer ik nog steeds dezelfde regel. Gewoon omdat het zonde is voor een paar euro besparing een heel wat mindere pc aan te schaffen. Beter wat meer uitgeven waarmee je ook echt blij zult zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
UltraR-pc schreef op 24 september 2004 @ 12:34:
[...]

In principe moet je dan proberen op max. 300 uit te komen. Echter, als je dan bijv. de keuze hebt tussen een 9800pro die het geheel 290 maakt (ik zeg maar wat) of een 6600GT die het geheel 320 maakt. Dan kan je ze het beste allebei noemen en dan duidelijk aangeven dat de 6600GT toch wel duidelijk de betere van de 2 is.
Als mensen zeggen 'max. 300'. Dan hanteer ik nog steeds dezelfde regel. Gewoon omdat het zonde is voor een paar euro besparing een heel wat mindere pc aan te schaffen. Beter wat meer uitgeven waarmee je ook echt blij zult zijn.
ik hou me gewoon aan t gegeven budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Deze replies zijn gesplitst uit het upgradetopic. Eigenlijk is het niet eens een slechte discussie, maar het is niet de bedoeling dat die daar wordt gevoerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

UltraR-pc schreef op 24 september 2004 @ 12:34:
[...]

Als het budget 300 euro is en een aanschaf van 330 is beter, geldt dat dan ook niet voor een budget van 330 euro in combinatie met een aanschaf van 360?

Wat ik bedoel is; dat het stellen van een budget z'n redenen heeft. De vrager weet zelf ook wel dat voor meer geld beter gekocht kan worden. Zelf houd ik mij, wanneer iemand mij om advies vraagt, altijd aan het budget. Ja, tuurlijk zorgt iets meer besteden voor hogere snelheden/kwaliteit, maar daar vraagt degene niet om.

En wat betreft het videokaartverhaal uit het andere topic, de vrager wil de nieuwste spellen spelen, lukt dat met een kaart binnen het budget? Zoja, dan is die kaart de beste optie.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Speedpete schreef op 24 september 2004 @ 22:06:
[...]

Als het budget 300 euro is en een aanschaf van 330 is beter, geldt dat dan ook niet voor een budget van 330 euro in combinatie met een aanschaf van 360?

Wat ik bedoel is; dat het stellen van een budget z'n redenen heeft. De vrager weet zelf ook wel dat voor meer geld beter gekocht kan worden. Zelf houd ik mij, wanneer iemand mij om advies vraagt, altijd aan het budget. Ja, tuurlijk zorgt iets meer besteden voor hogere snelheden/kwaliteit, maar daar vraagt degene niet om.

En wat betreft het videokaartverhaal uit het andere topic, de vrager wil de nieuwste spellen spelen, lukt dat met een kaart binnen het budget? Zoja, dan is die kaart de beste optie.
had er dan ook even ingezet van HET brede begrip : vb. Rond de 300 euro.

verkeerd gepost :s had niet moeten replyen..

maar je kan natuurlijk wel ff doorgaan zo : 300 - 330 , 330 -360, 360 -390 etc..

[ Voor 10% gewijzigd door FDMK op 24-09-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
je moet éérst beslissen hoeveel geld je eraan wil geven, dan kijken wat je voor die centjes kan kopen. anders blijf je geld uitgeven :/

Als het dan een paar euro scheelt, je je moet flexibel blijven hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
The_Stickie schreef op 24 september 2004 @ 22:20:
Als het dan een paar euro scheelt, je je moet flexibel blijven hé
dat werkt niet geloof me....wilde een pc voor ongeveer 850...maar ik kwam op 1050 onder het motte DIE PAAR EUROTJES :D .
Ben er neit minder tevreden over hoor :D

• UltraR-pc
Speedpete schreef op 24 september 2004 @ 22:06:
[...]

Maar vaak heb je als mensen een budget geven van 700 Euro (ik zeg maar wat) dat je daar een prima upgrade voor kan doen. Echter als er voor 730 Euro een grote prestatiewinst is te halen tov. de 700 euro, kan het volgens mij geen kwaad dat erbij te vermelden. Ten slotte zitten we daar in dat topic om mensen aan te raden wat ze het BESTE kunnen upgraden. Tuurlijk, als er pas bij 100 Euro over het budget een aanmerkelijke verbetering optreedt hoef je dat niet te vermelden, dat budget is er idd niet voor niks. Maar als het idd maar een paar euro over het budget heen gaat en je hebt dan een stuk betere upgrade (denk op dit moment aan het verschil tussen de 9800pro en de 6600GT) dan vind ik dat je dat op zn minst even kunt vermelden in je reply. Zolang je ook de optie geeft die binnen het budget blijft zie ik het probleem niet.

• UltraR-pc
spyros schreef op 24 september 2004 @ 22:24:
[...]

dat werkt niet geloof me....wilde een pc voor ongeveer 850...maar ik kwam op 1050 onder het motte DIE PAAR EUROTJES :D .
Ben er neit minder tevreden over hoor :D
Ik had bij de aanschaf van mn nieuwe pc een budget van 900 Euro, heb er uiteindelijk 915 Euro aan uitgegeven en ben er heel erg blij mee! :D

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je een budget hebt van 800 euro, en voor 900 heb je iets veel beters, kan je dan niet beter nog even wachten? Hoewel, voor 900 euro heb je dan dat wat beter is, maar dan is er weer iets van 1000 euro wat veel beter is. Hm. Wellicht moet je eerst voor ogen hebben wat je wil hebben, daar je budget op afstemmen, en dan kijken of er niet iets is wat beter is, maar net zo duur.

Keuzes, keuzes..

ping 127.212.23.124

• UltraR-pc
pjottum schreef op 25 september 2004 @ 11:40:
Als je een budget hebt van 800 euro, en voor 900 heb je iets veel beters, kan je dan niet beter nog even wachten? Hoewel, voor 900 euro heb je dan dat wat beter is, maar dan is er weer iets van 1000 euro wat veel beter is. Hm. Wellicht moet je eerst voor ogen hebben wat je wil hebben, daar je budget op afstemmen, en dan kijken of er niet iets is wat beter is, maar net zo duur.

Keuzes, keuzes..
Maar weet je wat het is. Bij het aanraden van een cpu kan je het heel makkelijk afstemmen op het budget. Ik zeg dan gewoon vaak, 'koop een Athlon64. De 2800+ en de 3000+ liggen binnen je budget. De 3200+ en verder zijn echter telkens een stukje beter en een stukje duurder, dus dan moet je zelf bepalen of je dat er voor over hebt.' Dat is dus geen probleem.
Echter, bij de videokaart is het vaak wat lastiger, dit geld ook voor 512mb of 1 gig. geheugen. Het kan soms net buiten het budget vallen, terwijl de kaart die je wilt aanraden echt verreweg e beste prijs/ prestatie levert rond het genoemde budget. bijv. op dit moment de 6600GT die zo'n 40 euro meer gaat kosten dan de 9800pro maar ook stuk beter schijnt te worden. Na de 6600GT komt de x800pro of de 6800GT voor 200 Euro meer. Dat is dus geen optie, maar de 6600GT eigenlijk wel terwijl hij buiten het budget valt. Ook 85 Euro extra voor 1 gig. tov. 512mb kan buiten het budget vallen. Dan zeg ik altijd, 'wil je binnen het budget blijven, ga dan voor 512mb, maar voor de nieuwste spellen is 1 gig. ook wel aan te raden. Dan ga je net buiten je budget maar hoef je voorlopig niet meer te upgraden.'

• FDMK
UltraR-pc schreef op 25 september 2004 @ 12:00:
[...]

Maar weet je wat het is. Bij het aanraden van een cpu kan je het heel makkelijk afstemmen op het budget. Ik zeg dan gewoon vaak, 'koop een Athlon64. De 2800+ en de 3000+ liggen binnen je budget. De 3200+ en verder zijn echter telkens een stukje beter en een stukje duurder, dus dan moet je zelf bepalen of je dat er voor over hebt.' Dat is dus geen probleem.
Echter, bij de videokaart is het vaak wat lastiger, dit geld ook voor 512mb of 1 gig. geheugen. Het kan soms net buiten het budget vallen, terwijl de kaart die je wilt aanraden echt verreweg e beste prijs/ prestatie levert rond het genoemde budget. bijv. op dit moment de 6600GT die zo'n 40 euro meer gaat kosten dan de 9800pro maar ook stuk beter schijnt te worden. Na de 6600GT komt de x800pro of de 6800GT voor 200 Euro meer. Dat is dus geen optie, maar de 6600GT eigenlijk wel terwijl hij buiten het budget valt. Ook 85 Euro extra voor 1 gig. tov. 512mb kan buiten het budget vallen. Dan zeg ik altijd, 'wil je binnen het budget blijven, ga dan voor 512mb, maar voor de nieuwste spellen is 1 gig. ook wel aan te raden. Dan ga je net buiten je budget maar hoef je voorlopig niet meer te upgraden.'
offtopic :

he ultra-pc : je favoriet is er 6600GT nieuws: nVidia GeForce 6600 en 6600 GT vanaf heden beschikbaar alleen nog in pci- express

• UltraR-pc
spyros schreef op 25 september 2004 @ 13:41:
[...]

offtopic :

he ultra-pc : je favoriet is er 6600GT nieuws: nVidia GeForce 6600 en 6600 GT vanaf heden beschikbaar alleen nog in pci- express
Weet ik, AGP komt over een paar weken. Hoezo? Dat heb ik in mn replys ook duidelijk aangegeven. En ik weet nog niet of het mn favoriet is. PCI-express versie is iig veelbelovend.

• FDMK
UltraR-pc schreef op 25 september 2004 @ 13:46:
[...]

Weet ik, AGP komt over een paar weken. Hoezo? Dat heb ik in mn replys ook duidelijk aangegeven. En ik weet nog niet of het mn favoriet is. PCI-express versie is iig veelbelovend.
just kidding :D .....t gaat waarschijnlijk in de toekomst een plaatsje vinden in mijn sys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Erm.. ja... anders gaan we even off-topic :P

Het lijkt me het best om dit even per mail af te handelen, dit topic hoort n.l. te gaan over de budget-regeling 8)7

Ik heb wat reacties getrashed. Het is niet zo dat ik jullie niet mag, maar iemand krijgt zo de indruk dat het een compleet ander topic is, n.a.v. de vele off-topic replies.

[ Voor 36% gewijzigd door Laurent op 26-09-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
Ben voor de rest helemaal niet thuis in t upgrade topic of zo, maar ik weet nog uit mijn natuurkunde tijd, dat een antwoord 10% mocht afwijken, kan dat niet ook als je iemand advies geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
snap ik best dat je de posts gruimd hebt maar ik krijg nergens een eenduidig antwoord...
en omdat deze beste man geen email openbaar heeft staan in zn profiel probeerde ik t zo...

Pagina: 1