AJ1815 schreef op 24 september 2004 @ 10:19:
Even over die discussie van binnen het budget of net erover heen... Ik denk dat je toch niet altijd gelijk hebt Ultra. Jij raadt eigenlijk altijd een systeem aan wat buiten het budget treedt. Ik weet ook wel waarom, jij denkt ook beter iets over het budget maar dan betere hardware...
Maar mensen geven niet voor niets een budget aan, dus dan een advies geven waar je er 15-20% overheen gaat is dan een beetje vreemd. Volgens mij kan je dan beter de weg van spyros kiezen: produkt x past binnen je budget, maar als je net nog even doorspaart dan kan je produkt y kopen, wat net een wat betere prijs/kwaliteit heeft.
Kortom: geef een advies binnen het budget en opties om eroverheen te gaan ipv andersom
Klopt,maar je hebt niet helemaal gelijk. Ik doe dat lang niet altijd hoor, meestal blijf ik netjes binnen het budget (kijk maar na).
Ik probeer meestal aan te geven welke hardware de beste prijs / prestatie levert. Het is gewoon zonde voor 20 Euro minder een veel mindere pc te kopen (als vb.).
Op dit moment is het bv. gewoon niet slim om voor de 9800pro te gaan met de 6600GT die voor de deur staat. Deze word wel wat duurder, maar is het ook zeker waard.
Wat koop je binnen het budget, en wat er net buiten zit maar wel beter is om aan te schaffen. Dit is idd de juiste manier om antwoord te geven, maar meestal doe ik dat ook wel.
Spyros gaf trouwens alleen het 'binnen het budget advies', dat had ik al zien staan en daarom gaf ik er even bij aan dat binnenkort de 6600GT uitkomt.
[
Voor 21% gewijzigd door
UltraR-pc op 24-09-2004 10:52
]