Marrruuuk schreef op 04 juni 2004 @ 20:56:
[...]
Ik zou in plaats van die wizard een Oculus gebruiken icm een Lidless Wall, geeft je +4 skills en ook 50% fcr.
Verder kan mijn merc nog 2 upgrades gebruiken. Namelijk een Ethereal versie van zijn wapen. (de eth versie is beste merc wapen in het spel)
Zelf zou ik kiezen voor een Tomb Reaver(Unique Cryptic Axe) geeft res, hoge dmg en 50-80% mf, dus de eth versie hiervan lijkt me stukken beter
dit houd in dat me resistance met 75+19 naar beneden gaat (hoewel ik in lidless ook weer 19 of 22 in kan doen) dus minimaal 52 res all er af.
ik verlies ongeveer 30% block. van de 75% ga ik naar de 45% dit suckt nogal imho
verder doe ik +4 skills extra dmg, wat wel leuk is, maar ben dus in totaal me hele idee van boost sorc kwijt. de sorc is gewouwd om betrouwbaar te kunnen teleporten door gevaarlijkste dingen van hell heen. dat wil zeggen claw viper temple lvl 1 en 2 (snakes), en worldstone keep lvl 1 (gloams) dit gaat nu lekker, maar als me block en me rest zo hard naar beneden gaan denk ik niet dat ik dat nog durf.
dan zit er op occu nog een levensbedreigende skill. namelijk random teleport. en geloof me. daar wil je echt niet te lang mee spelen. met zoveel life als mijn sorc kan je wel tegen een stootje, maar om dan midden in grote groepen lui geteleport te worden, is gewoon ronduit KUT
nogmaals: ik speel hardcore.. dus dood is dood. die gok waag ik dus niet.
het is over het algemeen vrij dom om alleen voor +skills te gaan. dit is misschien een leuk beetje dmg, maar ik speel alleen, wanneer ik in groepen speel, en dus altijd mensen voor me heb (als sorc zijnde) kan ik het idd doen. Maar omdat ik veel alleen speel, moet ik dus zelf ook ergens tegen kunnen. Die block is een zeer belangrijk deel van me gear, en daarom heb ik ook dat schild gekozen.
die occu heeft magic find, maar omdat ik een boost sorc ben heb ik daar geen klap aan.
Mijn mf sorc heeft een tals armor + amu + belt aan, met PT shako, en veel mf charms, en komt op 520 magic find uit. (verder heb ik first kill bij baal op hell, dus dat dropt uber)
over me merc.
check
deze pagina is. Hier kan je berekenen hoeveel ias je merc moet hebben voor een goede snelle aanval. zoals je ziet is die
tomb reaver een speed van 10.
met dat wapen met 3 sockets vol met 3 shaels en 20% ias op me helm en 15 op armor, kom ik op kom je op 5.5 frames per attack.
met mijn merc wapen is dat ook 6. dit scheeld dus weinig, hoewel je denkt dat 155% ias veel is in vergelijking met mijn 55%, valt dit erg tegen.
je zou denken dat je hiermee net 1 breakpoint beter zit, maar dat is niet zo.
als je heavy armor draagt gaat er namelijk 10% af!!!! <- dat vergeet iedereen
en met 10% er af zit mijn tresher nog op 6 fpa, maar die cryptic axe ook!
Daarnaast mis je een paar belangrijke dingen, namelijk Ignore target defence, en 33% decryp on striking.
Dit laatste is een must tegen groepen, en is ook handig voor jouw als sorc zijnde zodat je niet zo hard weg hoeft te rennen.
die eerste (ignore target def) lijkt niet zo handig, maar daarmee raak je dus ELK monster ALTIJD. om een voorbeeld te noemen. mijn merc kan bij diablo op hell lekker tanken, en leeft aan het eind ook nog. Dit komt natuurlijk voor een deel doordat ie goede rest heeft, maar daarmee kom je er echt niet.
bazen hebben hoge bonussen tegen mercs, en dit houd in dat als ze ook maar even stoppen met slaan, en dus met leechen, dat ze geen leven er bij krijgen, en dus ten doden opgeschreven zijn.
nu is het dus zo dat ignore target def zorgt dat je altijd raakt. dus altijd leeched, dus nooit dood gaat (bijna nooit)
terwijl als jij met elk ander wapen mept, en je mist een keer, of 2x achter elkaar, dat je ten dode opgeschreven ben.
daarnaast heb ik hem wel geprobeerd, maar me merc slaat dan te weinig. bovendien leeched ie niet altijd lekker, en gaat ie dus in totaal erg gauw dood. verder is zijn resistance nu rond de 70, dus meer heb ik toch niet nodig.
[
Voor 6% gewijzigd door
BasieP op 05-06-2004 11:52
]
This message was sent on 100% recyclable electrons.