Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Om maar even af te trappen in het nieuwe topic:
Ik vroeg me af of een trapper assa goed kan werken als mfer. Ik heb nu namelijk een best goeie assa op lvl72, met een 3k ls die nog veel sterker kan worden, en ik dacht, kan ik die niet gaan gebruiken om mee te mfen. Het lijkt me namelijk veel leuker met een assa, en equipgewijs is het makkelijk om mf met +skills te combineren (shako, skullders...). MF doelwitten zouden meph, eldritch en pindle zijn.

Zou dat werken?

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 01:55

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

[message]WUB schreef op 31 mei 2004 @ 23:46[/message]:
@ Pizza

Ik heb denk ik nog wel een leuke build voor je. Hij is ideaal in pvm en erg goed in pvp mits je een beetje tacticken kent.

Een Rabies/Fireclaws Druid

Het vereist wel dat je teminste 1 ding hebt, een bepaalde ring.

Misschien kennen jullie wel de marrowwalk "bug/future".
Het houd in dat op de marrowwalk boots een charge zit van level 33 bone prison. Als je dus een necromancer speelt en je gebruikt spells die boneprison als synergie hebben en je hebt geen punt in boneprison. Dan dankzij een bug gebruikt diablo2 de charge van marrowwalk als synergie.

Deze bug or whatever word veel gebruikt in pvp necros.

Je hebt er ook nog een andere variant op. Deze is minder bekend maar (ik vind) leuker.

De ring die het betreft is carrion wind unique ring. Ik post ff de dingen ervan hier:

Carrion Wind
Required Level: 60
10% Chance To Cast Level 10 Poison Nova When Struck
8% Chance To Cast Level 13 Twister On Striking
6-9% Life Stolen Per Hit (varies)
+100-160 Defense Vs. Missile (varies)
Poison Resist +55%
10% Damage Taken Goes To Mana
Level 21 Poison Creeper (15 Charges)
(Only Spawns In Patch 1.10 or later)

De build is gericht voornamelijk op rabies als aanval.

Rabies is een zeer krachtige aanval die alleen gedaan kan worden in werewolf vorm. De werewolf bijt dan de tegenstander en infect hem met poison damage. Rabies heeft een leuke 2 leuke eigenschappen: 1 het verspreid zich met anderen die in de buurt zitten van wie geinfect is. 2: Het kan je vermoorden in tegenstelling tot andere poison damage brengt deze je niet terug naar 1 hp. Dit is het leuke ervan in pvp omdat veel mensen dat niet weten.

Rabies heeft maar 1 synergie en je voelt hem al aankomen, het is de poison creeper. En die zit als charges op de Carrion wind ring. Dus als je GEEN punten in poison creeper gebruikt en je doet die ring aan dan ziet d2 het als een lvl 21 synergie inplaats dat je 20 punten in poison creeper stopt.

Oftewel, het scheeld je weer 20 punten.

Met alleen rabies doet deze build dus weinig, dus hebben we een andere krachtige aanval nodig.

Fireclaws doet het erg goed en omdat je een heel aantal punten overhebt kun je Fireclaws maxen en nog 2 van de 4 synergies. Fireclaws is puur firedamage dat kan oplopen met 2 synergies naar zo 4-6k damage per slag.

Aangezien bijde aanvallen de schade puur van de skill hebben heb je dus geen wapen nodig die veel damage doet. Maar om effectief te zijn moet je wel een wapen hebben die snel slaat.

Dus heb ik bijvoorbeeld een Phase blade met een base attack van -20. De phase blade kan max 6 sockets hebben en als je in die 6 sockets allemaal shaels doet krijg je 120 increased attack speed. En geloof me, dat is donders snel...

Maargoed, laten we even verder gaan naar de skills:

Elemental skills:

1 Firestorm (preskill)
1 Molten boulder (preskill)
20 Fissure
20 Vulcano

Shapeshifting skills:

1 Werewolf (ja maar 1 nodig, de plus skills boost het genoeg)
1-5 Lycanthropy (als je punten overhebt kun je die hierin doen voor meer life)
1 Feral rage (preskill en handige chargeup)
20 Rabies (de main aanval die ontzettend fijn is)
1 Werebear (preskill voor fireclaws)
1 Maul (preskill en handige chargeup voor werebear vorm)
20 Fireclaws (Dit is je 2e aanval nadat je je vijanden hebt geinfect)

Summoning skills:

1-5 Oak Sage (handig voor je party en jezelf, het boost je life)

Dit alles heeft zo 88-99 skills nodig. Dus ben je ongeveer als je alle belangrijke questen doet met zo level 77 tot 88 klaar.

Op naar de items die je kunt gebruiken:

Helm:

2 mogelijkheden: Jalal Mane of Cerebus bite als je die in +4 ss skills hebt.

Armour:

Veel mogelijkheden: Dure runewords zijn wel goed zoals Chains of Honor of Enigma, maar niet iedereen heeft ze, dus is bijvoorbeeld Aldur armour of Arcaine vailor +2 ook goed voor endgame, voor wat minder dure zijn duriels shell, skin of vipermagi, Shaftstop ook wel goed. Zelf gebruik ik 1 van de 3 nieuwe goedkope runewords: Duress (shael Um Thul) die geeft leuke resistence en 33% open wounds en andere leuke mods.

Belt:

Ook wat meerdere mogelijkheden: String of ears, Tundergods vigor, Verdungo's Hearty Cord of wel de Arachnid Mesh voor de +1 skill.

Gloves:

Eigelijk maar 1 mogelijkheid hier: Trang-Oul gloves, van de necro set. Deze geven +25% poison damage en dat boost je rabies zo enorm... Andere alternatiefen kunnen wel bloodfist, laying of the hands zijn. Maar ik raad echt trangoul gloves aan.

Boots:

Een goede is natuurlijk Gore riders, deze geeft enorm veel leuke mods zoals deathly strike, openwounds en crushing blow. Aangezien je ontzettend vaak slaat heb je grote kans dat je die dingen doet. Alternatieven zijn Waterwalk, Sandstormtrek, Wartravelers.

Shield:

Eigelijk is er maar 1 shield die het beste is voor alle soorten: stormshield. Deze geeft 35 damage reduction en als je daarbij ook nog een perfect string of ears of Verdungo hebt dan heb je gewoon 50% damage reduction wat het max is. Oftewel de helft van de schade word tegengehouden. Alternatieven zijn: Moser's Blessed Circle, Lidless wall voor de +1 skills maar deze heeft lage change of block dus niet heel erg aan te raden.

Ring 1:

Carrion wind ring natuurlijk, zonder deze ring heb je weinig aan deze build

Ring 2:

Meerdere mogelijkheden, Ravenfrost voor de enorme attack rating boost en de cannot be frozen mod is een must. Andere kunnen zijn wisp projector, dwarf star of als je wat rijker bent: bull katos voor de +1 skill.

Amulet:

Mara met een leuke all resistance of een +2 druid amulet of het beste: een +3 shapeshifting amulet met andere leuke dingen erop.

Weapon:

Weapon zijn veel mogelijkheden die je zelf wel kunt gaan uitzoeken, maar 1 ding geld: zo snel mogelijk slaan. Een phase blade heeft de beste base attack speed en kan ook nog 6x shael erin hebben dus die raad ik je aan.

Schade van de wapen maakt weinig uit want de schade die je doet komt puur van je skills.

Inventory:

Shapeshifting skillers zijn best goedkoop te krijgen dus moet je daar wel een aantal voor hebben. En een anni erbij is ook altijd fijn. Verder is veel life charms een aanrader want deze build heeft niet zo heel veel life vergeleken met barbarians en paladins.

Stats points:

Stength: Genoeg om je stormshield te dragen, 156 dus. Of als je een hel rune in je stormshield doet word het minder.

Dex: genoeg om te blokken. Op level 80 is dat ongeveer 200.

Vitality: Alles wat je over hebt moet hierin.

Energie: Niks

Tactiek van spelen:

Tegen beestjes:

Shift in wolf vorm, maak een oak sage en zorg dat je fireclaws op je linkermuisknop hebt en rabies op je rechter. Infect een beestje met rabies zodat deze langzaam doodgaat. Als hij eenmaal geinfect is ga je met je fireclaws aan de gang. Dit gaat zo razend snel dat het beestje zo weg is. De andere beestje erom heen zijn inmiddels al half dood door de rabies en zijn ook zo weg met je fireclaws.

Tegen andere spelers in duels:

Je hebt 2 soorten spelers in duels grofweg:

Runners/Teleporters

Deze lui doen aanvallen op afstand en proberen niet in de buurt te komen, ren achter ze aan door op ze te klikken met je rechtermuisknop en dan die in te houden, dan namelock je hem en blijft je charc hem volgen. Als hij eenmaal geinfect is met rabies dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat hij door is. Loop gewoon weg en zie ondertussen in je beeld staan dat "meneerrenweg dood is gemaakt door meneerrabies".

Melee spelers

Deze lui vechten met je in close combat om het zo ff te noemen. Het eerste wat je moet doen is ze infecten met rabies, daarna snel met fireclaws verder gaan. Als ze bijna doodzijn rennen ze meestal weg, doe geen moeite om ze bij te houden: rabies doet zijn werk wel.

Eindconclusie:

Rabies is een zeer krachtige aanval dat zo op kan lopen naar 20-30k poison damage over 14-18 seconden. Dit is echt enorm veel aangezien dit alleen gestopt kan worden met terugrennen naar de town en je daar laten healen door een npc. Fireclaws is je 2e aanval voor als je rabies al hebt gedaan.

Ik vind dit een ontzettend leuke build en zit al op de level 74 ermee en own ontzettend hard in duels en heb nog maar 3 skillers.

En onthoudt: hoe meer +skills deste meer je poison damage word.
Ten eerste bedankt Genghis Khan voor het maken van het nieuwe topic :D

Dit hierboven is de laatse post uit deeltjuh 20 en wou hier WUB nog ff bedanken voor zijn guidejuh van deze druid...!!!

Ik ga direct beginnen met het maken van deze build (laat ik nou net me carrion wind getrade hebben samen met souldrainers en een snowclash voor de windforce) maar ik ken er vast wel weer aan komen :D Verder vind ik die 20k - 30k poison dmg wel erg leuk klinken :D Lijkt me eindelijk weer een character die de moeite waard is om te gaan bouwen!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 14:11
Kleine aanvulling voor hierboven:

Handige Links

The Arreat Summit (Blizzard's Diablo II site)
D2sector.com build guides
"Maximum Damage Hammerdin" build guide
v1.10 Magic Find guide
Diabloii.net Forums
Diabloii.net (goede informatiebron!)
Skill Calculator

edit:
Oh, er staan al weer 3 posts tussen deze post en de start post :-/

[ Voor 6% gewijzigd door PhoeniX- op 01-06-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Nog een vraagie voor degene die het weet... Zoals wub uitgelegd heeft in zijn rabbies / fireclaw druid guide kan je gebruik maken van de carrion wind bug die lvl 21 poison creeper charges gewoon gebruikt als synergy... Echter zou het ook mogelijk zijn om in plaats van 1 carrion wind (zoals beschreven in de guide) ook gebruik te maken van 2x carrion wind zodat je lvl 42 poison creeper synergy krijgt? of werkt dit niet... (lijkt me trouwens niet aangezien het charges zijn) maar het zou UBER geil :9~ zijn als het zou werken....!

Heb het voor elkaar gekregen een carrion wind te traden nu alleen de gore riders nog en de equip ligt klaar (in eerste instantie ga ik als wapen denk ik een lightsabre of een baranars gebruiken, die beuken lekker snel en hebben nog eens leuke mods) Later ga ik het idd ff proberen om een sterk zwaardje vol te gooien met sheals :D
Verder is het nog ff lastig om aan gore riders te komen dus moeten we het voorlopig maar ff doen met waterwalks... (msg *soulmasher of *soulmasher2 als je gore riders in de aanbieding heeft :D)

* PizZa_CalZone is vandaag bezig met het levelen en rushen van z'n eerste druid

[ Voor 40% gewijzigd door PizZa_CalZone op 01-06-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

Hulp! Hulp!

Ik heb een dik probleem (skelemancer lvl 81) Mijn to block rate is nog maar 17% in hell :|
Schild is sowieso maar 45% to block (zombie head) dus daar moet ik nog aan werken. Wat denken jullie? Komende 18 lvls maar in dexterity duwen, of heeft dat geen zin?

Hebben jullie ook wel eens bij bepaalde builds trouwens, dat je alleen maar goede items voor een bepaalde andere class vindt? Ik heb nu al 4 caster amu's gemaakt en ze zijn allemaal voor de amazone. Verder heb ik nog een aantal redelijk tot goede bogen gevonden en andere amazone tjap, maar necro stuff vinde ho maar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Anoniem: 82860 schreef op 01 juni 2004 @ 09:56:
Hulp! Hulp!

Ik heb een dik probleem (skelemancer lvl 81) Mijn to block rate is nog maar 17% in hell :|
Schild is sowieso maar 45% to block (zombie head) dus daar moet ik nog aan werken. Wat denken jullie? Komende 18 lvls maar in dexterity duwen, of heeft dat geen zin?
Mijn lvl80 necro heeft nog minder % block. Imo is block ratio voor een skellemancer compleet zinloos, want je skellies vangen de klappen wel, jij niet. Ikzelf zou dus zeker niet de komende 18lvls je dex gaan pompen. Schilds voor mn necro gebruik ik vanwege de mods, niet vanwege de % block :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Na even verder brouwen op die druid build van wub en wat nadenken over mogelijke items ben ik op het idee gekomen om een wiz spike te gaan gebruiken voor deze build!

1: Omdat daggers altijd onwijs hoge attack speed hebben en de dmg van het wapen toch niet uit schijnt te halen voor de skills die gebruikt worden

2: Een wiz spike heeft 75 res to all en aangezien je veel close combat werkt en veel geraakt wordt kan dit handig zijn.

3: Zodra er veel resistance is vanwege die wiz spike en storm shield met perf diamond is het vervolgens mogelijk een altijd geile guardian angel als armor te gebruiken voor een faster blockrate en meer chance to block alsmede de 15% die deze armor geeft aan alle maximum resists zodat alle resist nog eens richting de 90% gaan!

(is dit een goed idee? of moet je nog een beetje redelijk dmg hebben op je wapen voor de dmg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351 schreef op 01 juni 2004 @ 10:28:
[...]

Mijn lvl80 necro heeft nog minder % block. Imo is block ratio voor een skellemancer compleet zinloos, want je skellies vangen de klappen wel, jij niet. Ikzelf zou dus zeker niet de komende 18lvls je dex gaan pompen. Schilds voor mn necro gebruik ik vanwege de mods, niet vanwege de % block :)
Nou op hell begint men ineens massaal ondergetekende aan te vallen. (o.a. Slingers in Bloody Foothills) dus ik zit te denken om daar iets aan te doen. Aan de andere kant is vitality natuurlijk ook nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860 schreef op 01 juni 2004 @ 10:34:
[...]

Nou op hell begint men ineens massaal ondergetekende aan te vallen. (o.a. Slingers in Bloody Foothills) dus ik zit te denken om daar iets aan te doen. Aan de andere kant is vitality natuurlijk ook nooit weg.
hehe, ik zelf sta nog aan t begin van act2 hell, ik zal t s proberen met mn necro daar :)
Ik zou zelf eerder voor life gaan dan voor dex, maar ik ben die slinger beesten nog niet tegen gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb al behoorlijk wat in vitality zitten, maar 5 van die speren en dan leg ik toch wel het loodje denk ik. Zal ook wel iets met de cold-damage die ze met zich meebrengen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59413

Ik zou tog voor block gaan eigenlijk, die +2 life die je per puntje krijgt schiet niet echt op. Daarentegen ben je wel weer eigenlijk te laat begonnen met dexterity pompen, dus tja, das weer een ander verhaal dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ok, een complete noob vraag waarschijnlijk :P
Als je je hireling een item geeft met zoveel % magicfind, telt dat dan ook op het totaal mf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mr_Knight schreef op 01 juni 2004 @ 18:46:
Als je je hireling een item geeft met zoveel % magicfind, telt dat dan ook op het totaal mf?
alleen als je hireling de kill maakt

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:55
Mr_Knight schreef op 01 juni 2004 @ 18:46:
Als jij 150mf hebt en je hireling 50 geldt wanneer jij iets sloopt die 150, maar wanneer de hireling iets sloopt geldt 150+50=200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
PizZa_CalZone schreef op 01 juni 2004 @ 10:33:
Na even verder brouwen op die druid build van wub en wat nadenken over mogelijke items ben ik op het idee gekomen om een wiz spike te gaan gebruiken voor deze build!

1: Omdat daggers altijd onwijs hoge attack speed hebben en de dmg van het wapen toch niet uit schijnt te halen voor de skills die gebruikt worden

2: Een wiz spike heeft 75 res to all en aangezien je veel close combat werkt en veel geraakt wordt kan dit handig zijn.

3: Zodra er veel resistance is vanwege die wiz spike en storm shield met perf diamond is het vervolgens mogelijk een altijd geile guardian angel als armor te gebruiken voor een faster blockrate en meer chance to block alsmede de 15% die deze armor geeft aan alle maximum resists zodat alle resist nog eens richting de 90% gaan!

(is dit een goed idee? of moet je nog een beetje redelijk dmg hebben op je wapen voor de dmg?)
Klinkt logisch, aangezien hij al zei dat je weapon damage niet uitmaakt. Voor zover ik het kan zien is de grootste bedreiging voor een Rabies druid misschien wel een Paladin, aangezien die meestal met 90% resist all of hoger rondlopen. 95% Poison res en dan nog 75% poison length reduction en een zealot heeft tijd genoeg om te slaan, en een hammerdin om te casten (daar moet je door de hamers naar em toe rennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Skyclad schreef op 01 juni 2004 @ 19:04:
[...]

Klinkt logisch, aangezien hij al zei dat je weapon damage niet uitmaakt. Voor zover ik het kan zien is de grootste bedreiging voor een Rabies druid misschien wel een Paladin, aangezien die meestal met 90% resist all of hoger rondlopen. 95% Poison res en dan nog 75% poison length reduction en een zealot heeft tijd genoeg om te slaan, en een hammerdin om te casten (daar moet je door de hamers naar em toe rennen).
Sja het enige wat de meeste paladins toch pijn kan doen is magic damage, in pvp trekt mijn pala bijna alle ventjes wel, met uitzondering van necro's. Ik maak dit ventje ook niet echt om pvp te spelen, ik vind vaak pvm koeler. Mja voor de gein es een keer aarsch kicken met pvp ken ook wellus leuk zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Ben al even iets verder gegaan met me rabies druid... Momenteel issie lvl 68 en tot nu toe werkt het goed, me rabies zit vol en dankzij die carrion wind doe ik nu 10 k poison dmg op skill lvl 25. Het lijkt me alleen sterk dat dit nog omhoog gekrikt kan worden tot zoals in de guide genoemd 20 - 30 k. Maar dat zie ik later wel, eerst maar even levelen tot level 73 voor mijn storm met perf diamond...

Het idee van de wiz spike werkt tot nu toe, een wiz spike met een sheal erin is ongeveer even snel als een baranars die een base speed van 10 heeft en nog eens 50% ias. Zelf ben ik aardig blij met de snelheid die ik nu mep met me wiz spike en me resistances worden er ook beter op :*) Nu maar hopen dat ik door middel van skillers mijn poison dmg nog omhoog ken krijgen.

Je wapen damage haalt trouwens wel uit voor die fire claws attack want met me wiz spike doe ik ongeveer 1500 dmg minder dan met die baranars... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Wrom gooi je geen Enigma op je druid? (aight, ze liggen nie voor et oprapen, maar idealistisch gedacht). Dan heb je een bult geile stats lekkere def EN teleport

Dan ben je in ieder geval van de hammerdin-problematiek af. Je port ff en hoppa, ragge met die wizpike :)

(Dit klinkt wel erg gemakkelijk, ik zal wel iets over het hoofd zien ;))

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Hmm, dat is wel een goed idee, je maakt een zealot met Hammerdin in de naam, loopt vantevoren rond met concentration aan, cast buiten de stad een paar hammers, en hele kuddes teleporten naar je toe om van dichtbij in elkaar geslagen te worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Misschien is het dan ook mogelijk om een hybrid zealot/hammerdin te maken. Op je switch voor hammerdin een hoto en hoz en op andere switch een azurewrath of lightsabre en hoz ofzo.

Lijkt me best vet om eens te proberen, maar kheb er de items niet voor ;(

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:01
PizZa_CalZone schreef op 02 juni 2004 @ 00:15:
Ben al even iets verder gegaan met me rabies druid... Momenteel issie lvl 68 en tot nu toe werkt het goed, me rabies zit vol en dankzij die carrion wind doe ik nu 10 k poison dmg op skill lvl 25. Het lijkt me alleen sterk dat dit nog omhoog gekrikt kan worden tot zoals in de guide genoemd 20 - 30 k. Maar dat zie ik later wel, eerst maar even levelen tot level 73 voor mijn storm met perf diamond...

Het idee van de wiz spike werkt tot nu toe, een wiz spike met een sheal erin is ongeveer even snel als een baranars die een base speed van 10 heeft en nog eens 50% ias. Zelf ben ik aardig blij met de snelheid die ik nu mep met me wiz spike en me resistances worden er ook beter op :*) Nu maar hopen dat ik door middel van skillers mijn poison dmg nog omhoog ken krijgen.

Je wapen damage haalt trouwens wel uit voor die fire claws attack want met me wiz spike doe ik ongeveer 1500 dmg minder dan met die baranars... B)
Zijn TO's gloves geen optie om je poison dmg te verhogen?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

www.d2data.net is ook een erg handige site. Staan echt ALLE statistieken van item drops enzo op.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Bertrand schreef op 02 juni 2004 @ 08:33:
Misschien is het dan ook mogelijk om een hybrid zealot/hammerdin te maken. Op je switch voor hammerdin een hoto en hoz en op andere switch een azurewrath of lightsabre en hoz ofzo.

Lijkt me best vet om eens te proberen, maar kheb er de items niet voor ;(
Denk niet dat dat slim zou zijn:

Als je redelijke defense wilt moet je 20 in Holy Shield hebben, dat geldt voor beide.

Zealot: 20 Sacrifice, 20 Zeal, 20 Fanaticism
Hammerdin: 20 Blessed Hammer, 20 Vigor, 20 Blessed Aim, 20 Concentration.

Dat zijn (zonder prereqs) al samen 160 skill points. De enige methode om dus een hybrid te maken is door van (een van) beide types de damage te verminderen.

Dan is een Zealot/Avenger toch efficienter denk ik.

Edit: Hmm, mogelijk kan je mogelijk een Zealot/Avenger maken door alleen punten in die elemental damage skill te stoppen, en deze met Fanaticism te gebruiken om snelle, erg forse physical damage te krijgen, die dus daarna wordt omgezet in een leuke hoeveelheid elemental damage :)

[ Voor 15% gewijzigd door Skyclad op 02-06-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Climaximizer schreef op 02 juni 2004 @ 01:19:
Wrom gooi je geen Enigma op je druid? (aight, ze liggen nie voor et oprapen, maar idealistisch gedacht). Dan heb je een bult geile stats lekkere def EN teleport

Dan ben je in ieder geval van de hammerdin-problematiek af. Je port ff en hoppa, ragge met die wizpike :)

(Dit klinkt wel erg gemakkelijk, ik zal wel iets over het hoofd zien ;))
Hetgene wat jij over het hoofd ziet is dat ik een enigma niet in mijn bezit heb... :P,
hoewel ik gister me eerste soj heb gevonden en een ist heb gekregen voor mijn tal's amu denk ik alsnog niet dat ik een enigma hiervoor ken krijgen. Ik denk zelfs dat ik liever een call to arms ervoor heb voor m'n hammerdin. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil ook SoJ's gvd! :P Wel Eye of Etlich en dat soort zut. Nog nooit geen tegengekomen. Ik zit nu op de 110% MF dus die kans zou in principe al wat hoger moeten worden of niet? Ik zie voorlopig nog geen kans de MF verder op te krikken. Ik kom geen MF charms tegen en de 2 P topazen die ik nog over heb kan ik nergens in kwijt. (helmpje met sockets zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Anoniem: 82860 schreef op 02 juni 2004 @ 11:27:
ik wil ook SoJ's gvd! :P Wel Eye of Etlich en dat soort zut. Nog nooit geen tegengekomen. Ik zit nu op de 110% MF dus die kans zou in principe al wat hoger moeten worden of niet? Ik zie voorlopig nog geen kans de MF verder op te krikken. Ik kom geen MF charms tegen en de 2 P topazen die ik nog over heb kan ik nergens in kwijt. (helmpje met sockets zoeken)
Mijn soj heb ik gevonden door colenzo the annihilator te killen op hell bij baals minions (de shaman van de eerste set ventjes) in mijn geval had ik 277 mf op dat moment. :*)
Als je liev bent ken ik wellicht nog wel een blade of ali baba voor je regelen en een mf shield met 20% waardoor je tijdens een wapen switch ongeveer 100 mf erbij krijgt ofwel 220% en daarna schiet het wel op... (weet het van die ali niet zeker of ik hem nog heb) *soulmasher op bnet (ben niet online denk ik vandaag maar add me maar en vraag er es naar als ik op bnet zit)

[ Voor 24% gewijzigd door PizZa_CalZone op 02-06-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwa krijgen, dan in ieder geval ruilen, ik vind het ook weer zoiets om bij mensen om items te gaan liggen slijmen. Maar ik zal je toevoegen.

Wat trouwens ook weer zoiets is, gisteren ff baalrunnen, komt er een sorc naar mij toe laat me ff een Necro demon head zien met chance to block 75%, +2 to all skill levels, +2 to summon skills en nog wat behoorlijk goede resistances daarnaast.

Goed he! zegt ie. Ja zeg ik. Daarna gaat ie weer.

Doen mensen dat nou gewoon om irritant te zijn of zo?

Affijn, ik ga maar weer eens verder met mn zombie head met chance to block 10% (of zo) +2 to all skill en wat van die muk resistances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Anoniem: 82860 schreef op 02 juni 2004 @ 11:57:
mwa krijgen, dan in ieder geval ruilen, ik vind het ook weer zoiets om bij mensen om items te gaan liggen slijmen. Maar ik zal je toevoegen.

Wat trouwens ook weer zoiets is, gisteren ff baalrunnen, komt er een sorc naar mij toe laat me ff een Necro demon head zien met chance to block 75%, +2 to all skill levels, +2 to summon skills en nog wat behoorlijk goede resistances daarnaast.

Goed he! zegt ie. Ja zeg ik. Daarna gaat ie weer.

Doen mensen dat nou gewoon om irritant te zijn of zo?

Affijn, ik ga maar weer eens verder met mn zombie head met chance to block 10% (of zo) +2 to all skill en wat van die muk resistances.
Zoek je toch de verkeerde mensen uit om mee te spelen. Mijn necro heeft dat +3 all skill hoofdje met mega resistances, heeft ie gratis gekregen van een Duitser die nu op mijn friends list staat :)
Heb hem een paar keer gerusht, en gisteren heeft hij mijn Zealot met Hell Ancients geholpen.

Wist je trouwens dat tussen de trap naar Worldstone keep level 1 en de pilaren ernaast een klein beetje ruimte zit op de Aurreat Summit? Daar kan net een Zealot tussen staan. En daar past dan nog net een Ancient voor. En dat doet best wel au wanneer je geen heals meer hebt na een tijdje en geen teleport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter185
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Gloves:

Eigelijk maar 1 mogelijkheid hier: Trang-Oul gloves, van de necro set. Deze geven +25% poison damage en dat boost je rabies zo enorm... Andere alternatiefen kunnen wel bloodfist, laying of the hands zijn. Maar ik raad echt trangoul gloves aan.
Is het niet zo dat je pas die +25% poison dmg krijgt als je 4 of meer items van de TO set draagt?

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Skyclad schreef op 02 juni 2004 @ 12:16:
[...]

Zoek je toch de verkeerde mensen uit om mee te spelen. Mijn necro heeft dat +3 all skill hoofdje met mega resistances, heeft ie gratis gekregen van een Duitser die nu op mijn friends list staat :)
Heb hem een paar keer gerusht, en gisteren heeft hij mijn Zealot met Hell Ancients geholpen.

Wist je trouwens dat tussen de trap naar Worldstone keep level 1 en de pilaren ernaast een klein beetje ruimte zit op de Aurreat Summit? Daar kan net een Zealot tussen staan. En daar past dan nog net een Ancient voor. En dat doet best wel au wanneer je geen heals meer hebt na een tijdje en geen teleport.
weet je wat pas auw doet

ff een maat helpen met je Sorc om Diablo NM te rushen en dan op chaos santuary tussen al die elemtal mages erachter komen dat je je MF gear nog aanhebt en dus dik in de -3* staat met al je resistances :( |:( 8)7

en idd met de juiste mensen krijg je best wel veel goed spel
heb ook partys meegemaakt waarbij de drops gewoon verdeeld werden voor wie wat nodig had op dat moment, terwijl ik vaak genoeg ook partys heb waarbij iedereen pakt wat ie pakken kan en zonder maar wat te zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Laatst online: 28-05 00:07
Anoniem: 82860 schreef op 02 juni 2004 @ 11:27:
ik heb pas na 3 jaar soj gevonden met sorc van 650mf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ ajouin: Neemt de kans daarop niet drastisch af als je zoveel MF gebruikt?

ik zit dus altijd in klote parties.

- Sorcs doen nooit teleporten (alhoewel het ook wel belachelijk is dat dat meteen verwacht wordt, ik wandel net zo lief even door die 2 verdiepinkjes voor Baal)

- Items worden geshowd om mensen lekker te maken, maar niet eens aangeboden voor ruil

- als spelers dood gaan, worden 3 seconden erna de ruggen goud op de grond door iemand anders meegenomen.

- iedereen gaat ff lekker cold damage gebruiken zelfs als je vraagt of ze een bepaalde gedeelte even willen mijden, zodat je je revives ff kan maken.

- Er wordt altijd gespamd in de message log

Op zich wel leuk als ik mensen terug naai door mijn 30+ summons terug te halen naar de town als men massaal aangevallen wordt in the Chaos Sanctuary of zo. Volgens mij zijn er op die manier al 2 lui een pijnlijke dood gestorven. (moet je je niet laten boosten en daarna gaan meevechten op een veel te hoog lvl voor je)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 02-06-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Anoniem: 82860 schreef op 02 juni 2004 @ 13:40:
ah dus ik zit altijd in klote parties.

- Sorcs doen nooit teleporten (alhoewel het ook wel belachelijk is dat dat meteen verwacht wordt, ik wandel net zo lief even door die 2 verdiepinkjes voor Baal)
psies ik weiger ook pertinent als ze spammen dat ik moet tele enzo, en als ik ze echt wil naaien dan tele ik en kil ik alles zelf wel :D
- Items worden geshowd om mensen lekker te maken, maar niet eens aangeboden voor ruil
ik trade daarom ook nooit :) tenzij er echt getrade wordt natuurlijk, maar 9 van de 10x cancel ik trade, als ze niet eerst wat zeggen/ondehandelen
- als spelers dood gaan, worden 3 seconden erna de ruggen goud op de grond door iemand anders meegenomen.
geld dropt alleen als je ook bij je hebt, voor elke run eerst je cash dumpen
en natuurlijk zorgen dat je gewoonniet doodgaat :P
- iedereen gaat ff lekker cold damage gebruiken zelfs als je vraagt of ze een bepaalde gedeelte even willen mijden, zodat je je revives ff kan maken.
revives zijn minder belangrijk dan skellies
en voor skellies kan je altijd ff snel naar eerste wp act 1 gaan of je gaat ff door red portal van anya :) zat lijken voor het oprapen

ik reken meer op me skellies met me might merc dan me revives, revives zijn leuk,
maar een extra, hoeveel revives heb jij eigenlijk? ik heb er nu 5 maar ik weet niet waar ik me andere skillpoints in moet stoppen, meer in CE? meer in decryp? (beide nu 1
- Er wordt altijd gespamd in de message log
je hebt een heerlijke squelch knop :)
Op zich wel leuk als ik mensen terug naai door mijn 30+ summons terug te halen naar de town als men massaal aangevallen wordt in the Chaos Sanctuary of zo. Volgens mij zijn er op die manier al 2 lui een pijnlijke dood gestorven. (moet je je niet laten boosten en daarna gaan meevechten op een veel te hoog lvl voor je)
das lachen idd :) eerst lokken, dan party leaven TP door en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet dat geld alleen dropt als je dood gaat, maar je hebt er altijd van die lui bij. Die klagen verder ook nooit dat ze het geld kwijt zijn, dus ze zullen zelf ook wel weten dat het niet slim is poen bij je te dragen. Sowieso is dood gaan natuurlijk niet slim. Gedurende Act 5 Hell met die slingers en alles had ik volgens mij al goed 2 lvls verder kunnen zijn als je alles bij elkaar optelt.

ik had skillpoints over, dus ik ben nu mijn revives ook maar aan het maxen (tot het niet meer nuttig is iig). Corpse explosion is zeker wel de moeite waard om te maxen, al wordt het ietsje minder effectief op Hell (vooral omdat je de eerste 10 minuten bezig bent al je summons te maken), maar nog behoorlijk. Vooral met amplify damage.

Decrepify blijf ik trouwens fijner vinden dan amplify damage. Beter crowd control, je skels worden minder vaak aangevallen, dus kunnen zij ook vaker slaan, tanken werkt beter en het houdt het overzicht. Zodra ik nieuwe monsters zie gooi ik op allemaal decrepify, daarna amplify op de groep die aangevallen wordt door mijn skels, merc en revives. Soms heb ik trouwens wel attract nodig in hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Over 'au' gesproken, mijn Concentrate barb en Zealot haten beiden het Chaos Sanctuary... Mijn barb is zelfs als level 76 met Doom een keer op normal in 1x doodgegaan door IM :(
Mijn Zealot overleefde aardig, tot ik met IM op me lekker rond rende de beesten te ontwijken, en toen per ongeluk op een net in beeld gekomen beest klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vervelend ja. Met de necro trouwens minstens zo vervelend als je al je skellies 1 voor 1 in elkaar ziet storten tot je er nog maar heel weinig over hebt. Aan de andere kant zijn die oblivion knights nog best een leuke aanwinst als revives, beter dan de stranglers en gloams in act 4. Maar ja, over het algemeen liever een TP kwijt, en dan weer terug. Kans is groot dat IM niet meteen weer gecast wordt op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Skyclad schreef op 02 juni 2004 @ 14:33:
Over 'au' gesproken, mijn Concentrate barb en Zealot haten beiden het Chaos Sanctuary... Mijn barb is zelfs als level 76 met Doom een keer op normal in 1x doodgegaan door IM :(
Mijn Zealot overleefde aardig, tot ik met IM op me lekker rond rende de beesten te ontwijken, en toen per ongeluk op een net in beeld gekomen beest klikte.
Had ik laatst met me assa, toen ik iemand hielp. Het is een trapper, en ik moest ff wat health leechen dus ik deel een paar klappen uit. Dan zie ik me health op een drastisch dalen en denk "he, hoe kan dat nou, die normal gassies zijn toch superslap?"... Gelukkig zag ik op tijd de curse, anders was het RIP assa geweest :) .

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op normal vind ik het nog niet zo vervelend. Maar in hell, vooral als je experience balk bijna vol is en ik ga dood heb ik altijd zin om met mn muis te gooien! :+

Op zich doe je het bijna altijd zelf natuurlijk, je zit niet op te letten, erbij te eten(waardoord je je vingers niet bij de potion/spell knoppen hebt) beetje onderuit half slapend :)

Maar ik moet zeggen sinds dat ik met de necro ben begonnen, mijn scherm toch wel druk bevolkt is. Sowieso 30 summons, en dan ook nog eens een curse boven alle monsters hun hoofd. Moet voor 56k spelers ook wel vervelend zijn trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Added :).

Speelt hier eigenlijk iemand ook Hardcore op US East, ladder? Ik ben onlangs weer begonnen en zoek nog een maatje om mee te levelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Waarom op US East? Kom gewoon hardcore op Europe spelen!

@Raffuhl: als je hardcore speelt maakt het niet uit of je op normal, nightmare of hell dood gaat, het is overal even kut :P

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Hmm heb het voor mekaar gekregen om mijn soj voor een hoto te ruilen!!
Nu alleen nog es kijken of iemand een cta biedt voor de hoto... (iemand hier misschien??)

[ Voor 85% gewijzigd door PizZa_CalZone op 02-06-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertrand schreef op 02 juni 2004 @ 17:19:

@Raffuhl: als je hardcore speelt maakt het niet uit of je op normal, nightmare of hell dood gaat, het is overal even kut :P
Dat is idd waar ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Bertrand schreef op 02 juni 2004 @ 17:19:
Het bevalt me eigenlijk prima :).

Niet alleen is het voor mij minder lag (geen idee hoe dat komt), ik begon me op Europe (waar ik toch een dikke twee jaar gespeeld heb) te ergeren aan Duitsers en Fransen die het schijnbaar niet nodig vonden Engels te spreken. Op US West spreekt iedereen dezelfde taal en dat is gewoon veel leuker als je in een party speelt of gewoon aan het solo-en bent in een 8-player game.

Je zou het ook eens moeten proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Genghis Khan schreef op 02 juni 2004 @ 18:12:
[...]
Het bevalt me eigenlijk prima :).

Niet alleen is het voor mij minder lag (geen idee hoe dat komt), ik begon me op Europe (waar ik toch een dikke twee jaar gespeeld heb) te ergeren aan Duitsers en Fransen die het schijnbaar niet nodig vonden Engels te spreken. Op US West spreekt iedereen dezelfde taal en dat is gewoon veel leuker als je in een party speelt of gewoon aan het solo-en bent in een 8-player game.

Je zou het ook eens moeten proberen :).
Moek daar weer helemaal overnieuw beginnen :/

Lijkt me opzich niet zon probleem, maar op US West/East ken ik helemaal niemand, en op Europe wel.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Had een tijdje ook een betere link op US East, maar toen dat verslechterde ben ik toch maar naar Europe gegaan.

Zat me gisteren kapot te ergeren aan het feit dat mijn zealot bijna geen klappen kon opvangen, en daardoor te vaak op teams was aangewezen. Was na met een team Izual te hebben gesloopt (had net alleen spelend de weg ernaar vrijgemaakt met een ander char toen de game verdween), en ging op zoek naar een baal game. Zie ik opeens 'O Um_Storm N Um' voorbij komen. Toch maar ff informeren, en het klopte inderdaad. Heb nu een Storm met Um erin, die Um van mij zat toch maar weg te rotten in een kist, wachtend op een ethereal 3 socketted phase blade for Crescent Moon :P

Ga vanavond eens kijken of dit wat beter gaat.

Edit: Oh, en ik heb nog een 14% res all jewel met nog wat dex liggen, dus ik had behalve het runeword niet direct iets nuttigs te doen met die Um.

Denk dat ik als wapen toch maar zolang eens Azurewrath ga proberen. Is altijd nog beter dan een EthEth +14 damage Aldur's mace :P

[ Voor 20% gewijzigd door Skyclad op 03-06-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Cool (-:

Ik schiet inmiddels al weer lekker op met m'n elemental druid, level 75 alweer, vanavond starten met baalruns op hell :)
Wat denken jullie zal ik met full aldur set verder gaan (als die level 77 is, voor de armor), of met de huidige gear die voor + skills zorgt (vipermagi, jalal's, uniq battle hammer met +3 elemental .. ff de naam kwijt ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skyclad schreef op 03 juni 2004 @ 06:40:
Heb nu een Storm met Um erin, die Um van mij zat toch maar weg te rotten in een kist, wachtend op een ethereal 3 socketted phase blade for Crescent Moon :P
Een phase blade kan sowieso niet ethereal zijn, zijn altijd indestructible en NIET ethereal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Anoniem: 59413 schreef op 03 juni 2004 @ 09:55:
[...]

Een phase blade kan sowieso niet ethereal zijn, zijn altijd indestructible en NIET ethereal :).
Vandaar dat SkyClad al zo lang zat te wachten (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Anoniem: 59413 schreef op 03 juni 2004 @ 09:55:
[...]

Was ik al bang voor :P

Maar had ook nog geen 3 socketted gewoon phase blade kunnen vinden, en met Zeal moet je anders continu op en neer rennen om te repareren.

Trouwens, voor de SoJ zoekers: Nm Andy heeft verreweg de hoogste kans het te droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Goed om te weten SkyClad, ga ik vanavond ff proberen .. SoJ's lijken me erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Vond die informatie in de thread bovenaan deze pagina:
http://www.rpgforums.net/forumdisplay.php?f=13

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 19:06

Bene

list incomprehension

Ik ben deze week begonnen aan D2 online, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n n00bie onvriendelijk publiek on-line ben tegengekomen als daar. Alleen andere Nederlanders zijn nog een beetje mee te praten.

Ik was op zoek naar een cleglaw tooth om mijn set compleet te maken en ben al een paar keer uitgekafferd door kleuters, wat vaker genegeerd en uiteindelijk geen stap verder. Wa's de beste manier om een specifiek set item te ritselen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bene op 03-06-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Bene: Volgens mij is 't echt toeval of je normaal volk treft of niet ..
Soms heb ik erg leuke parties in games, en soms heb ik een stel fransen die weigeren engels te praten .. het varieert enorm.

Anyway, als ik 't zwaard vind zal ik het voor je bewaren .. post ff je account hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik heb die set welleens compleet gehad. had h'm binnen heel normal en 2 acts op nightmare helemaal gevonden. best lucky denk ik.
btw wat zijn geel-oranje dingen voor items? want ben gisteren even vopor de lol op open bettlenet geweest. toen vroeg ik wat spul omdat ik net begon. en toen kreeg ik me een berg goude items en een of andere handschoenen set die geel-orangje kleur naam had. verer vraag i kme af of het normaal is zulke gouden items te vinden. de kracht en sul dat ze hebben. en een charm met 411% more gold from monsters :S. schoenen met super veel defence en nog es based on char lvl en increses by dawn :S. zal es kijken nof ik ze kan posten, want volgends mij zijn er een aantal dingen fake ofzo. lijkt mij iig er sterk :S

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Open battle.net schijnt nogal verschrikkelijk veel gedupete items te bevatten .. daardoor

dat geel oranje is een 'crafted item', check maar eens op diabloii.net en arreat summit voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zit er wel in ja. Bedoel je nu uniques of crafted items? Die zijn volgens mij namelijk echt oranje.

Ik had gisteren bij het baalrunnen eindelijk eens wat leuke mensen. Men hielp elkaar allemaal. Sorc en Barb met BO gingen voor, daarna een hammerdin en ik om mijn minions te maken. (ok de rest bleef wel wachten tot er een TP verscheen) met hen toch gelvled naar 84 nu. Dan blijf je ook een aantal runs doen met anderen.

Op de een of andere manier lijkt het aan het uur op de avond te liggen. Zodra het later wordt zijn er opeens mensen die ik wel kan waarderen. (waarschijnlijk ook iets ouder dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 19:06

Bene

list incomprehension

Anyway, als ik 't zwaard vind zal ik het voor je bewaren .. post ff je account hier :)
Dat zou tof zijn.. Ik speel onder "0tting" (met een nul aan het begin). Dan dump ik bij jou al die andere set onzin wel die ik heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bene schreef op 03 juni 2004 @ 13:35:
Ik ben deze week begonnen aan D2 online, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n n00bie onvriendelijk publiek on-line ben tegengekomen als daar. Alleen andere Nederlanders zijn nog een beetje mee te praten.

Ik was op zoek naar een cleglaw tooth om mijn set compleet te maken en ben al een paar keer uitgekafferd door kleuters, wat vaker genegeerd en uiteindelijk geen stap verder.
Er zitten nogal wat mensen tussen die denken dat ze alles zijn als ze eenmaal een bepaalde rijkdom vergaard hebben, legit of niet. Niks van aan trekken :)

En net zoals Raffuhl al zei, het ligt een beetje aan het uur waarop je speelt. Mijn ervaring is ook dat hoe later het wordt, hoe gezelliger het wordt.

En spelers die weigeren engels te praten, squelch ik altijd :Y) Tenzij de hele game NL is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Trouwens ff een vraagje: wat spelen jullie hier allemaal? Softcore/ Hardcore, Ladder/Non Ladder?

Lijkt me wel leuk om te weten, voor men besluit om samen te gaan lvlen of baalrunnen ofzo.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertrand schreef op 03 juni 2004 @ 15:50:
Trouwens ff een vraagje: wat spelen jullie hier allemaal? Softcore/ Hardcore, Ladder/Non Ladder?

Lijkt me wel leuk om te weten, voor men besluit om samen te gaan lvlen of baalrunnen ofzo.
Ik speel softcore ladder op europe realm onder account basydude/darthraider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
De meesten lijken hier SC ladder te spelen. Voor HC moet je een erg goeie link hebben (of extreem veel geluk), en er zijn nog teveel ladder only items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

http://www.aapelite.demon.nl/d2_1.JPG
http://www.aapelite.demon.nl/d2_2.JPG
deze 2 itmens heb ik gekregen. ben zelf nooit tot hell ofzo gegaan. dus ik weet nie tot hoe hoog de defence loopt daar. maar ik denk dat ze gehacked zijn. als jullie het ff willen bevestigen dan weet ik zeker dat ik ze verkopen wil.ik moet echt ff naar act 2. heb te veel chipped spul

spelen jullie allemaal op closed battle.net? daar moet je toch een hele neiuwe char voor maken?

[ Voor 20% gewijzigd door daves2hd op 03-06-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daves2hd schreef op 03 juni 2004 @ 16:21:
http://www.aapelite.demon.nl/d2_1.JPG
http://www.aapelite.demon.nl/d2_2.JPG
deze 2 itmens heb ik gekregen. ben zelf nooit tot hell ofzo gegaan. dus ik weet nie tot hoe hoog de defence loopt daar. maar ik denk dat ze gehacked zijn.
Dat is dan bij deze bevestigd :) (Ume's Lament is trouwens een wand en geen boots :P, maar dat terzijde)
spelen jullie allemaal op closed battle.net? daar moet je toch een hele neiuwe char voor maken?
Daar moet je idd een nieuw account met nieuwe char(s) voor maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26351 op 03-06-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

weg doen dus die hap! bah, waar is de fun met zulke items ik snap de fun iig nie :? maar iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

dat heb je met open battle net, daar maken ze met single player uber characters door gebruik te maken van savegames met lvl 99 chars en alle items en daarnaast ook gehackte items. Deze chars zetten ze vervolgens over naar open battle net en tadaa weer een mega char geboren....
Geen reet aan dus... Speel gewoon "closed" battle net dan is de lol een heel stuk hoger! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Die was gehacked ja.

Nog een voorbeeld van een gehackt item:
http://server5.uploadit.org/files/bertrand-diablo3.JPG

Zoals je ziet is die twitchtroe flink onder handen genomen, en het kan nog veel erger.

Sorcje is net geript op hc, dus vanaf nu ga ik lekker ff sissycore spelen, hoef ik wat minder op me health te letten. Me acc is *Superstring voor iedereen die het zou willen weten. Alle hulp is welkom :*)

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

damn die is erg geflipt... "hoe zwaar ken je het spel verneuken" :r :r :r :r

[ Voor 11% gewijzigd door PizZa_CalZone op 03-06-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Dat gehack enzo is alleen maar om te duelen. Mij lijkt er geen ruk aan, want met zulke gehackte armors en stats enzo duurt het uren voordat je iemand dood hebt.

In 1.09 heb ik zelf ook wel wat singleplayer gehackt, en ik moet zeggen, er was niet veel aan.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bertrand schreef op 03 juni 2004 @ 20:22:
Dat gehack enzo is alleen maar om te duelen. Mij lijkt er geen ruk aan, want met zulke gehackte armors en stats enzo duurt het uren voordat je iemand dood hebt.

In 1.09 heb ik zelf ook wel wat singleplayer gehackt, en ik moet zeggen, er was niet veel aan.
nee hoor 1x slaan en klaar :+

hmmz ben nu iets van 200 runs verder, enige wat ik gevonden heb is een vipermagi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
-=BoKKiE=- schreef op 03 juni 2004 @ 20:32:
[...]

nee hoor 1x slaan en klaar :+
Niet als je tegenover gastjes met een paar miljoen life, gigantisch veel PDR en heel erg veel (tegen de miljoen) defence komt te staan, die dan ook nog een elke skill in het spel kunnen gebruiken.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
PizZa_CalZone: ik heb eens even naar je rabies/fireclaw druid gekeken. en heb een paar vragen.

first of all:
waarom fireclaw?
ding heeft lompe dmg als je alle syns maxt maar dat is praktisch niet echt haalbaar als je ook nog oak+wolf+lycanthropy wil maxen.

als je feral rage neemt hoef je geen extra punten ten behoeve van ... te nemen, en doe je toch aardige dmg
sterker nog ik heb eens zitten rekenen:
fireclaw met visacure en vulcano maxt (lvl 20 dus zonder items)=2500 fire dmg <-- en das ni veel, zeker niet met een vijand die 75 res heeft (dan komt er dus maar 1000 dmg bij hem aan)

nu vraag ik me soieso al af waarom die 2 syns te maxen als je van die andere 2 sowieso al 1 punt kwijt bent en nog 1 punt in firestorm ding, waar je niks van krijgt.

feral rage: geeft op lvl 20 +165% dmg, dus als je normaal 2k dmg doet (wat makkelijk kan one handed) doe je nu 5.x ofzo
bovendien kan je dan poison facets in je wapen doen ipv skulls voor leech of fire facets voor die fireclaws zodat rabies meer dmg doet.
daarbij geeft het je 40 skill punten extra waarmee je je oak/heart normaal kan maken (max)
bovendien geeft die extra punten ook meer dmg, want als je wolf maxt gaat attack speed omhoog.

met je gear ben ik het wel eens, behalve het wapen. Daar zijn betere dan baranars.
denk maar aan een paar runewords zoals Beast (uber vanwege het aura), Breath of the Dying,Crescent moon (wat goedkoper),Silence, Schaefer's Hammer (static) of Stormlash

bovendien is een hel run in een SS zo verschrikkelijk zonde dat dat STERK af te raden is. SS is wel iets meer waard om er zo'n rune in te doen. Ik raad um aan voor rest of pd als je niet zo rijk bent.

mijn skill points zouden er als volgt uit zien:
5 Werewolf
20 Lycanthropy
20 Feral Rage
20 Rabies
20 Oak Sage of Heart Of the Wolverine (hangt van je charms af)
1/2 Raven voor stun/blind (1 punt want met +3/4 +skills heb je er dan 4/5)
1 Artic Blast (setup voor armor)
rest in cyclone armor (een van de betere armors in game, maar heeft niet te veel skill points nodig 10 is echt zat (wat je waarschijnlijk ook niet haalt))

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 03-06-2004 21:15 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik heb ook een druid. maak er altijd een spell caster van. gooi altijd een hele berg op hurricane en cyclone armor. als ik bv dan nog es totaal 3 to all skillpoints heb. zit er dus ook nog 4 in tornado en twister en absorbt die cyclone armour al snel meer dan 600 dmg aan elemental dmg ;) verder geeft het een lekkere hurricane tijd boost. als hurricane dan 1,5 min duurt pak ik tornado erbij die een krachtboost erbij heeft van hurricane en raas zo over het veld. vind shapeshifting wel handig. maar toen ik voor 't eerst in act 5 kwam en die irrie kleine beesten tegen kwam die telepoorten. leek hurricane me erg handig. en da is zo :P want ik ren op ze af, ze bevriezen en sterven :D. zoek altijd wel een helm waarmee ik kan shapeshiften. heb nu bijvoorbeld eentje die 1 to warewolf doet en 3 Lycanthropy. verder maar 14 defence maar voor een helm die je in act 1 vind er handig de extra hp en attackrating. verder zou ik dus echt veel points stoppen ik hurricane. een van de spirrits. weet nie welke echt het beste is. ze zijn allemaal zo nuttig :P maar denk de laatste. en hoopje in de dierenwereld, grizzly, wolfjes ect. helpen altijd leuk mee. ook een berg in cyclone armor en dan moet ik es zien hoeveel ik over houd. nog nooit echt hoog gekomen in d2. hoogste lvl was 45 ofzo. da was een singleplayer/open battle.net char. had bij die char wel clegglaws set en king cows set helemaal compleet gevonden in singleplayer. echt een lucky char. king cows set heb je een lekkere hoge kans op magic item alleen de defence suckt. glecglaw is best vet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

BasieP schreef op 03 juni 2004 @ 20:58:
PizZa_CalZone: ik heb eens even naar je rabies/fireclaw druid gekeken. en heb een paar vragen.

first of all:
waarom fireclaw?
ding heeft lompe dmg als je alle syns maxt maar dat is praktisch niet echt haalbaar als je ook nog oak+wolf+lycanthropy wil maxen.

als je feral rage neemt hoef je geen extra punten ten behoeve van ... te nemen, en doe je toch aardige dmg
sterker nog ik heb eens zitten rekenen:
fireclaw met visacure en vulcano maxt (lvl 20 dus zonder items)=2500 fire dmg <-- en das ni veel, zeker niet met een vijand die 75 res heeft (dan komt er dus maar 1000 dmg bij hem aan)

nu vraag ik me soieso al af waarom die 2 syns te maxen als je van die andere 2 sowieso al 1 punt kwijt bent en nog 1 punt in firestorm ding, waar je niks van krijgt.

feral rage: geeft op lvl 20 +165% dmg, dus als je normaal 2k dmg doet (wat makkelijk kan one handed) doe je nu 5.x ofzo
bovendien kan je dan poison facets in je wapen doen ipv skulls voor leech of fire facets voor die fireclaws zodat rabies meer dmg doet.
daarbij geeft het je 40 skill punten extra waarmee je je oak/heart normaal kan maken (max)
bovendien geeft die extra punten ook meer dmg, want als je wolf maxt gaat attack speed omhoog.

met je gear ben ik het wel eens, behalve het wapen. Daar zijn betere dan baranars.
denk maar aan een paar runewords zoals Beast (uber vanwege het aura), Breath of the Dying,Crescent moon (wat goedkoper),Silence, Schaefer's Hammer (static) of Stormlash

bovendien is een hel run in een SS zo verschrikkelijk zonde dat dat STERK af te raden is. SS is wel iets meer waard om er zo'n rune in te doen. Ik raad um aan voor rest of pd als je niet zo rijk bent.

mijn skill points zouden er als volgt uit zien:
5 Werewolf
20 Lycanthropy
20 Feral Rage
20 Rabies
20 Oak Sage of Heart Of the Wolverine (hangt van je charms af)
1/2 Raven voor stun/blind (1 punt want met +3/4 +skills heb je er dan 4/5)
1 Artic Blast (setup voor armor)
rest in cyclone armor (een van de betere armors in game, maar heeft niet te veel skill points nodig 10 is echt zat (wat je waarschijnlijk ook niet haalt))
Punt 1 was dit me eerste druid en had nog weinig of geen verstand van dergelijke wezens. Ben dus volledig de guide gaan volgen van "wub" en kom er nu op lvl 74 achter dat het achteraf toch geen goede build is (of het ligt aan mij)

Mijn huidige equip:

Cereberus bite helm (+4 to ss)
Vipermage met 35% res to all
Stormshield met perf diamond
Wiz spike met een sheal
Trang Oul's gloves
Infernostride Boots
The eye of etlich amu (bij gebrek aan beter moest ik hier tijdelijk voor kiezen)
Carrion wind ring
Raven frost ring

De skills en stat points zijn ongeveer verdeeld zoals beschreven stond in die guide.

Ik doe momenteel 11k rabies dmg en 4k fireclaw dmg (met beide skills doe ik amper pijn) :(

Ofwel het idee leek me koel 20 - 30 k poison dmg maar om dat te bereiken moet je dus ss skillers hebben. En daar ga ik nu even geen moeite in steken om die te krijgen.

Kortom dat wordt een nieuwe druid maken en dan eens een andere build uitproberen... :*)

Maar eerst: "een spirit necro" die gebruikt maakt van de marrowwalk bug B)

(trouwens best leuke bands in je signature :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben een sorc aan het maken, en nu heb ik een paar tips nodig.

ik had bij 1.09 al een sorc, maar die had echt zwaar problemen als het aankwam op cold immune beesten, omdat mijn lightning damage enorm zoog.

Nu wil ik een frozen orb / meteor sorc gaan maken (als meteor dus goed is)

mijn vragen:

- Kan ik beter energy shield gebruiken dan een cold mastery schild? Ik las over een leuke build die gebaseerd was op 20 pts in energy shield en 20 in telekinesis, waarvoor je uiteindelijk wel 40 skill points in energy shield moet gaan stoppen.
- Ik wil sowieso frozen orb gaan gebruiken. Welke andere cold spells stop ik skill points in, ivm synergies?
- Is meteor goed, (doet deze meer damage) of kan ik beter voor firewall gaan.
- Moet ik hier ook punten in andere spells stoppen voor synergies?
- is meer dan 1 sp in warmth het nog wel waard sinds dat je mana potions overal kan kopen?
- Waar kun je het beste skill points instoppen dus?

De sorc moet dus uiteindelijk fire en cold skills gaan beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

-ik zou idd voor energy schild gaan, maar geen 20 punten!!
-frozen orb heeft geen synergies
-meteor kan goed zijn en veel dmg doen, je moet dan wel de nodige synergies gebruiken
-ja
-ik zou niet meer dan 1 sp erin doen, omdat je ook al een grote cast delay hebt door frozen orb/meteor
-as i said ^^

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
- Mijn voorkeur gaat uit naar het niet gebruiken van energy shield, maar als je dat wel doet, moet je 17 punten in telekinesis gooien en 3 in energy shield. Dan maak je het best gebruik van de syncs met het minste skill points.
- Frozen Orb heeft _wel_ een sync, namelijk Ice Bolt, maar die geeft maar 2% extra dmg per lvl dus dat is te verwaarlozen. Niet meer dan 1 puntje in doen vanwege prereq. Alles wat je over hebt kan je wel hier in gooien.
- Meteor is goed, beter dan Firewall
- Max Meteor en Fire Ball, en doe 1 puntje in Fire Mastery. Zonder +skills equip doe je dan maar 2.5k Meteor damage, mar met bijvoorbeeld +6 skills van equip (wat makkelijk haalbaar is) doe je dan al 5k. Met +10 skills (wat ook goed te doen is, met bijv. fire skillers) doe je dan 7.2k Meteor damage en 3k Fireball
- 1 sp is genoeg, van +skills gear krijg je er genoeg puntjes in, en je hebt zoals Frosty al zei neit zoveel mana regen nodig aangezien FO en Meteor cast delay skills zijn.
- Als je het volgende doet:
20 FOrb
20 Meteor
20 Fireball
17 Telekinesis
3 Energy Shield
1 Fire Mastery
1 Static
1 Teleport
1 Warmth
12 Prereqs.

Je zit dan op 96 Skill points. Zonder Energy Shield zou je op 74 Skill points zitten, die je dan kan stoppen in bijvoorbeeld Fire Mastery of toch Ice bolt als sync voor FOrb. Op lvl20 en met +10 skills gear scheelt het namelijk wel bijna 200 orb damage als je Ice Bolt maxd.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Anoniem: 82860 schreef op 04 juni 2004 @ 00:41:
ik ben een sorc aan het maken, en nu heb ik een paar tips nodig.

ik had bij 1.09 al een sorc, maar die had echt zwaar problemen als het aankwam op cold immune beesten, omdat mijn lightning damage enorm zoog.

Nu wil ik een frozen orb / meteor sorc gaan maken (als meteor dus goed is)

mijn vragen:

- Kan ik beter energy shield gebruiken dan een cold mastery schild? Ik las over een leuke build die gebaseerd was op 20 pts in energy shield en 20 in telekinesis, waarvoor je uiteindelijk wel 40 skill points in energy shield moet gaan stoppen.
- Ik wil sowieso frozen orb gaan gebruiken. Welke andere cold spells stop ik skill points in, ivm synergies?
- Is meteor goed, (doet deze meer damage) of kan ik beter voor firewall gaan.
- Moet ik hier ook punten in andere spells stoppen voor synergies?
- is meer dan 1 sp in warmth het nog wel waard sinds dat je mana potions overal kan kopen?
- Waar kun je het beste skill points instoppen dus?

De sorc moet dus uiteindelijk fire en cold skills gaan beheersen.
heb een metor/bliz sorc op level 78 met de volgende skillpoints

warmth 1
energy shield 1 +pre
1 glacial spike
2e cold armor
1 static
1 teleport
1 telekinese
1 glacial spike
10 bliz (wordt )
1 cold mastery

10 firebolt (wordt meer)
10 fireball (wordt meer)
20 meteor
20 firemastery

main skill is dus fire
maar het valt me eerlijk gezegd nogal tegen qua effectiviteit, je doet gewoon niet genoeg damage deze play is eigenlijk alleen goed in een party met wat tanks
gebruik me sorc ook maar nauwlijks alleen af en toe voor mephruns en dan alleen NM omdat ik nog niet genoeg goed spul heb om op Hell te overleven

strategy is over het algemeen bliz/meteor casten en tijdens je delay gewoon glacial/fireball spammen

door de + skills raak je niet door je mana heen, mits je ook goede gear hebt
oppassen alleen voor die hell witches enzo voor die manaburn curse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
daves2hd & Bokkie: Ik vind het niet zo gek dat de damage en effectiviteit tegenvalt. Heel belangrijk om in hell goed tot je recht te komen in 1.10 zijn synergies, en het uitbouwen van 1 skilltree.

Als je leuk je druid gaat ontwikkelen, en punten stopt in van alles en nog wat, vind ik het niet zo gek dat je stuk loopt op level 45.

Ik doe nu met mijn level 75 elemental druid ongeveer 900 damage met hurricane, en 2500 met tornado wat op hell dus goed tegenvalt!
Tornado, hurricane en cyclone zijn gemaxt en dankzij +skill items heb ik +7 to elemental, alleen oak sage en twister moeten nog gemaxt worden. Hier kan je een goede guide vinden voor een elemental druid.

Gisteravond een stuk of 30 runs op Andariel gedaan, helaas nog geen SoJ gevonden :) Verder dropte ze met name wat low level unique zooi. Ze dropte wel een 'The Mahim-Oak Curio' amulet, wat ook niet verkeerd is:
Required Level: 25
+10 Defense
+10% Enhanced Defense
+10% Bonus To Attack Rating
All Resistances +10
+10 To All Attributes

Vanavond maar weer eens verder proberen :)

Als iemand nog op zoek is naar low level uniques, meldt 't ff, dan drop ik je vanavond wat spul :) Anders gaat het direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

PhoeniX- schreef op 04 juni 2004 @ 09:31:
daves2hd & Bokkie: Ik vind het niet zo gek dat de damage en effectiviteit tegenvalt. Heel belangrijk om in hell goed tot je recht te komen in 1.10 zijn synergies, en het uitbouwen van 1 skilltree.

*knip*
het probleem is in principe niet damage
mijn meteor doet met al mijn skillers en huidge equip 10K damage
maar het probleem is dat meteor een timed spel is en mijn merc gear draagt welke neit goeg genoeg is om hem effectief te laten tanken tegen unique bosspack, en het feit dat er op hell super veel fire imunes zijn, helemaal erg is het als ie fire - cold imune aura enchanted is 8)7

en omdat 1 tree eruit blinkt de secondairy tree cold in mijn geval wel damage doet maar bij lange niet opweegt tegen mijn 10K meteor en 5 a 6 K fireball

om die reden ben ik nu meer bezig met me skelliemancer en heb ik zelfs me amazon pitstrafer op een laag pitje staan

enige is dat ik dus ook op me necor nogal wat gear mis :/ heb nu wel een leuk 4 socket armor met 4ptopaz erin, maar op mijn verlanglijstje staan nog

marrow
arm van koning leo
shako
homo

Hell pitruns lukken wel al , maar wel voorzichting, me res is niet al te best momenteel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Heeft iemand nog leuke ideeen voor eq voor een Zealot? Ik heb geen super items, dus Enigma en BotD en zo zit er echt niet in. Ben al lang blij met mijn schildje.

Ik gebruik nu:

Aldur's Rhythm (Socketted met 2x Eth en 1x +14 max damage jewel), dit wordt vervangen door Azurewrath op level 85, waarschijnlijk met een Amn of Perfect Skull erin.

Iratha's Coil + Iratha's Collar (Zwaar ondergewaardeerd deze twee samen, op level 82 geeft de helm nu 254 defense, en samen geeft het 45% fire-, lightning-, poison res, 15% cold res, en 75% poison length reduction. Moet dus iets met forse resistances om dit te vervangen)

Skin of the Vipermagi (upgraded to Wyrmhide) (Socketted met +13 max damage, +22% cold res jewel)

Stormshield (Socketted met Um)

Laying of Hands

7% ll ring met 22% poison res, 8% ll ring met 14% fire res

String of Ears (Slechts 13% damage reduction, 11 l magical damage)

Natalya's Soul

Wanneer ik Azurewrath ga gebruiken raak ik 10% ll en 5% ml kwijt, als ik er Amn in zet moet ik een mana leech ring of amulet gebruiken, daarom mogelijk een PSkull in plaats van een Amn.
Op dit moment gebruik is charms om mijn resistances naar 75, 75, 75, 60 te krijgen, maar dit neemt vrij veel ruimte in bij gebrek aan goede charms. (Heb geen anni)

Wilde eigenlijk proberen een geupgrade Guardian Angel te krijgen, maar dan raak ik erg veel resistances kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
True Bokkie, maar dat is de consequentie van een bepaalde build (helaas)! Een zealot heeft problemen met phys. immunes, een bliz sorc met cold, etc.
Hell solo doen wordt dus sowieso moeilijk .. maar ik ben er dan voor om heel goed te zijn in 1 ding, in plaats van een beetje goed in 2 (zeg maar)

Skyclad: Je zou kunnen kiezen voor een Guardian Angel, voor de max resistance:

Defense: 770-825 (varies)(Base Defense: 252-274)
Required Level: 45
Required Strength: 118
Durability: 60
+180-200% Enhanced Defense(varies)
+20% Increased Chance Of Blocking
+30% Faster Block Rate
+ (2.5 Per Character Level) 2-247 To Attack Rating Against Demons (Based On Character Level)
+1 To Paladin Skill Levels
+4 To Light Radius
15% To Maximum Poison Resist
15% To Maximum Cold Resist
15% To Maximum Lightning Resist
15% To Maximum Fire Resist

Ik weet niet precies wat mijn zealot atm aan heeft .. maar uit m'n hoofd:
wapen: redeemer met shael
armor : guardian angel
helm : tal rasha (wordt andariel's visage als ik dat level heb -- 20% IAS)
schild: Sacred Rondache met Ral-Ort-Tal (+80% res to all)
boots: natalya boots
ring: dwarf star en een of andere rare (als in 'zeldzaam' ;)) ring

En hiernaast nog de helft van m'n inventory vol met resistance charms :)

Ik moet zeggen dat die voor een zealot best sterk is zo .. loop tegen de 3k damage inmiddels op level 75! Resistance is bijna allemaal max ..

Vraag: Als ik in (bijvoorbeeld) m'n armor een +15% IAS jewel stop, heeft dat dan net zo veel zin als dat ik 'm in m'n wapen stop?

edit:
Reactie op skyclad toegevoegd

[ Voor 73% gewijzigd door PhoeniX- op 04-06-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Had eerst een Pala schildje met 4* PDiamond (10x resist all), maar als ik nu mijn Viperskin in zou ruilen voor een Guardian angel betekend dat een verlies van 35% resist all wat ik niet kan compenseren. Ik heb alleen nog een 14% resist all jewel voor die Guardian angel, dus raak ik 21% resist all kwijt (terwijl niet eens al mijn resistances gemaxt zijn).

Als ik mijn helm vervang moet ik meteen 45% fire en lightning res compenseren, alsook 15% cold en poison res. Als ik het amulet ook vervang wordt dat 45% poison res en 75% poison length reduction. 66% poison res eraf (21% + 45%) zou betekenen dat mijn poison res negatief wordt, dat kan je niet maken als Paladin :P

Edit 1: Dacht dat 15% IAS in een armor hetzelfde doet als in een wapen. Weet niet zeker of het 100% gelijk is, maar je valt er wel sneller door aan.

Edit 2: Bedenk wel dat, wanneer je naar Andariel's Visage gaat, je -45% fire res krijgt (die +15% res all valt weg, en de helm heeft -30% fire res). Als je fire res niet erg hoog zit kan dat een probleem worden.

Btw, hoe goed zou een Zealot met Azurewrath zijn voor PvP? Veel PvPers lopen rond met 50% reduce damage, 95% all res, 75% poison length reduction, met fire/cold/lightning absorb (niet altijd alles tegelijk, maar wel met verschillende items in hun chest waar het mee kan). Maar niet veel hebben ook maar enigsinds magic damage resistance, dus 5 attacks/round met gemiddeld 375 magic damage per hit zou best wel aardig kunnen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Skyclad op 04-06-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Skyclad: ik zeg je ook niet wat je moet doen, alleen wat mijn zealot momenteel voor gear heeft (-:
Ik vind het erg luxe dat m'n resistances bijna allemaal op 90 zitten namelijk .. vandaar het guardian angel advies :)

As for andariel's visage: ik heb er inmiddels een ral rune in gestopt - +30% fire res - dus dat compenseert weer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb dus ook een meteorb sorc met tals set en storm, en kon zonder problem solo door hell heen komen. Het kostte me wel ff wat tijd om me merc te lvlen, maar toen ie eenmaal een hoger lvl was, had ik geen problemen met hell solo.

Ik heb overigens wel me skillpoint een beetje verklooid, namelijk iets teveel in firebolt gedaan.

Ik heb wel fire mastery max, meteor max, ben nu fire ball aan het maxen, en op de cold tree heb ik een lvl 15 mastery na +skills en orb maxed.
Ook heb ik max block gedaan, heb nu ongeveer 900 life ofzo zonder bo, met dan nog 75% chance to block, dus ik kan op zich ook nog wel een beetje zelf tanken, mocht dat nodig zijn :).

edit: Ik zou trouwens niet gaan voor energy shield, kost namelijk teveel punten om nog wat damage te doen met je meteor of orb.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 59413 op 04-06-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
PhoeniX- schreef op 04 juni 2004 @ 10:45:
Skyclad: ik zeg je ook niet wat je moet doen, alleen wat mijn zealot momenteel voor gear heeft (-:
Ik vind het erg luxe dat m'n resistances bijna allemaal op 90 zitten namelijk .. vandaar het guardian angel advies :)

As for andariel's visage: ik heb er inmiddels een ral rune in gestopt - +30% fire res - dus dat compenseert weer mooi.
Je zei dat ik daar voor kon kiezen voor de max resistances. Alleen zijn die resistances dan maar 50 of zo waarschijnlijk, dus dan heb ik niet veel aan een max van 90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 28-05 21:43
er staat een mooie Meteorb guide(1.10) ok rpg forums met heel veel uitleg

http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=130054

ik heb de guide gevolgt en ze is nu lvl 83 en ze doet het heel goed op hell

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32

mvds

Totally awesome!

Skyclad: een gewone guardian angel heb ik wel voor je, mits je SC NL speelt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Anoniem: 59413 schreef op 04 juni 2004 @ 11:06:
Nou ik heb dus ook een meteorb sorc met tals set en storm, en kon zonder problem solo door hell heen komen. Het kostte me wel ff wat tijd om me merc te lvlen, maar toen ie eenmaal een hoger lvl was, had ik geen problemen met hell solo.

Ik heb overigens wel me skillpoint een beetje verklooid, namelijk iets teveel in firebolt gedaan.

Ik heb wel fire mastery max, meteor max, ben nu fire ball aan het maxen, en op de cold tree heb ik een lvl 15 mastery na +skills en orb maxed.
Ook heb ik max block gedaan, heb nu ongeveer 900 life ofzo zonder bo, met dan nog 75% chance to block, dus ik kan op zich ook nog wel een beetje zelf tanken, mocht dat nodig zijn :).

edit: Ik zou trouwens niet gaan voor energy shield, kost namelijk teveel punten om nog wat damage te doen met je meteor of orb.
denk dat ik inderdaad maar een nieuwe sorc ga maken :/
zonder energy shield en dan ook meteorb en de max block route neem

me huidige sorcie is gewoon suckage eigenlijk
met wat voor sorc kan je lekker pitrunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Phoenix, kan ik tekenen voor wat low-lvl uniques? Ik speel SCL.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
obsidian schreef op 04 juni 2004 @ 11:49:
Skyclad: een gewone guardian angel heb ik wel voor je, mits je SC NL speelt dan...
Speel alleen nog maar Ladder, heb ook nog 1 of 2 GA's op non-ladder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Tuurlijk bertrand :) wat is je account? Dan message ik je vanavond wel als ik wat vind.

Ik speel ook SCL, wel handig om dat er even bij te zeggen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Me account is *Superstring .

Ik ben alleen wel vanavond 20.00 weg vanavond, dus als het daarvoor kan zou het top zijn.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-=BoKKiE=- schreef op 04 juni 2004 @ 11:54:
[...]

denk dat ik inderdaad maar een nieuwe sorc ga maken :/
zonder energy shield en dan ook meteorb en de max block route neem

me huidige sorcie is gewoon suckage eigenlijk
met wat voor sorc kan je lekker pitrunnen?
Met deze kun je wel redelijk pitrunnen volgens mij :). Als je namelijk maar 1 element neemt, kom je heel erg veel immunes tegen, terwijl je helemaal niet zoveel immunes tegen zowel fire en cold tegen komt. Maar ik wil toch nog wel benadrukken dat je merc ERG belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Zodra je een sterke merc hebt met je sorc is het heel goed mogelijk om maar voor 1 element te kiezen en deze uber sterk te maken... zo krijgt mijn merc (soms met ietwat hulp van static) bijna elk ventje wel dood... Ik heb nog nooit een hybride sorc gemaakt en het lijkt me ook niet super effectief. Ik ben momenteel in het bezit van een meteor/fireball sorc die 29 k meteor doet en 12 k fireball. En een Blizzard sorc die bijna 5k doet. Met deze ventjes in combinatie met een merc kan ik simpel hell solo'en :*) Ik heb geen idee of een hybride sorc net zo goed werkt maar wat ik wel ken vertellen is dat een sorc in combo met een merc die maar 1 skilltree maxed erg effectief kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Afbeeldingslocatie: http://basiep.dyndns.org/meuk/sorc1.gifMijn boost sorcAfbeeldingslocatie: http://basiep.dyndns.org/meuk/sorc1.gif

Stat points:
Strength: 40
Dexterity: 130
Vitality: 325
Mana: 40

Skill points:
Cold:
Frozen Orb: 20
Ice bolt: 20
Cold mastery: 20
Frozen armor: 1
Fire:
Warmth: 15
Lightning:
Static: 2
energy shield: 1
telekinesis: 17 (more to come)

Items:
headgear: Shako
Armor: perfect Skin of the Vipermagi
Belt: Arachnid Mesh
Gloves: Frostburn
Boots: Perfect Waterwalk
Shield: Whitstan's Guard
weapon: Wizardspike
Amulet: magic amulet met +3 cold skills en +8 life regeneration
Ring1: Rare ring, met +85 mana en 10% faster cast
Ring2: Wisp Projector
Charms: 1x anni (+20 attributes +18 resistance), 1x 20 life small charm, gheeds fortune, 1x 20 life 18 mana small charm

Uitleg:
ok nu hoor ik jullie denken: WTF!!1 maar 40 Strenght????.
Ik moet er even bij vertellen dat deze sorc een remake is van de sorc die ik toen had. Ik ben begonnen met het maken van de sorc toen ik alle items al had, of kon krijgen. Dit houd in dat ik precies uitgerekent heb hoeveel strength en dexterity ik nodig had om mijn sorc zo effectief mogenlijk in te delen.
Zo is die 40 strength +20 strength van die Anni samen precies evenveel strength als nodig is voor het dragen van mijn zwaarste item (frostburn, 60 str)
En zo is ook mijn block net iets boven de 75%, net zoals het hoort.

De sorc is gebouwd als power sorc. ze heet BasieP_Boost, en moet dus in staat zijn om mensen door hell te boosten. Hiervoor moet je ten eerste in leven kunnen blijven.

Mijn resistance op hell is 75% all en 80% op fire. Die 5% van fire komt van de waterwalks af.
De resistance komt natuurlijk voor een groot deel door de wizardspike en de 35% rest all van het armor. Daarbij de 19 van de PD in het schild en ik zit goed.
Ook draag ik de Wisp Projector. Dit is de ultieme lightning beveiliging naast thundergods. helaas heeft thundergods 110 strenght nodig, dus dit was voor mij geen optie.
De Wisp projector absorbeerd lightning dmg. Dit houd in dat als er met een 1000 dmg lightning geschoten word, ik er 10-20% van aan leven bij krijg. Ik heb dan een 17% absorb ring, dus ik krijg er 170 life bij. Daarna gaat er nog eens (1000-170=830) dmg door naar me resistance. Deze blockt daar nog eens 75% van, en zo gaat er (830-75%=207.5) life af. Dit is dan zonder energy shield, wat er ook nog bij komt.

Daarnaast moet de sorc snel kunnen teleporten. Dit is hoewel het door veel mensen vergeten word een van de belangrijkste dingen aan een boost sorc. hoe sneller je kan teleporten hoe hoe minder je geraakt word, en hoe sneller je mensen kan boosten.

hiervoor is Faster cast. Mijn sorc heeft totaal 110% faster cast
50 op wizzy
30 op viper
20 op belt
10 op ring.
Op 105% zit het derde break-even-point van teleport (bij sorc dan) Dit houd in dat ik met 105% of hoger 3x zo snel kan teleporten dan standaard. In de game merk je dat erg goed, omdat niet alleen je mana hard keldert, maar je ook alleen maar geraakt kan worden door snakes en mages of als je per ongeluk vlak voor een al afgeschoten projectiel teleport. Zelfs de lightning dmg van gloams ben ik te snel af, wanneer ik er niet recht op af of recht van af teleporteer. Dit is dus de reden dat ik altijd een beetje waggel ;)

Natuurlijk ben je er niet met alleen teleporteren en zorgen dat je overleeft. De sorc moet ook dmg doen. Hiervoor zijn er skills nodig. Ik heb in totaal +8 cold skills en +5 andere skills. die +5 voor lightning skills zijn nodig om static naar een fatsoenlijke afstand te brengen, en om energy shield iets op te krikken.
Verder heb ik een cold facet in me armor, en die zorgt dat ik nog +5% dmg extra doe, en dat enemy rest ook nog iets naar beneden gaat.
zo doe ik per orb pijltje nu 543-570 dmg.

Merc:
Mijn merc heeft op het moment aan:
Eth Andariel's Visage met +30 fire rest en 28% enhanced dmg jewel
Duriel's Shell
The Reaper's Toll met shael rune

en verder..
Als de sorc helemaal aangeleed is heb ik 1173 life en 1069 mana. Hiermee speel ik als volgt:

tele-tele-tele-tele-orb-orb-tele-tele-tele-static-static-tele2target-wait4merc2kill-tele-tele etc.

Ik kan met deze sorc in me uppie baal runs doen op hell, zelfs als er nog iemand zit te xp-leechen.
Dit houd in dat ik alles wat niet cold immum is zelf kan killen. wanneer er eventueel veel beestjes zijn of als lister bijv. extra fast is gebruik ik glacial spike om de hele groep te bevriezen, en wissel ik dit af met frozen orb om dmg te doen.

Mijn merc kan zonder enige moeite grote groepen cold immum aan, dankzij zijn 'decryp on striking' en grote life leech (8 op helm 12 op wapen)
Wanneer ik bijv. in de throne van die cold immum vogels tegenkom teleport ik er gewoon op, en hebben ze bijna een instand kill van me merc. Bij groepen static ik dan even, en doet me merc de rest.

Wishes:
Ik heb op het moment geen cold skillers en daar zou ik er zeker wel wat van kunnen gebruiken. Verder is er nog ruimte voor een extra cold facet in mijn shako, zodat mijn dmg toch wel naar de 650 of iets in die richting kan.

Verder ben ik nog eens van plan om een Stone Of Jordan te traden, en dan mijn rare ring weg te doen. Het probleem is dan dat ik 5% faster cast tekort kom voor mijn brake-even-point voor teleporten, dus moet ik dan mijn amu omwisselen voor eentje met iig 10% faster cast daar op. Dit moet dan een +2 sorc skills worden met eventueel nog een (paar) andere mod(s) er op.

Verder kan mijn merc nog 2 upgrades gebruiken. Namelijk een Ethereal versie van zijn wapen. (de eth versie is beste merc wapen in het spel)
en een armor. Namelijk de spirit keeper. Deze heeft als grootste voordeel dat hij 4 sockets heeft, en daarmee mij de mogelijkheid geeft om een aantal jewel (die ik inmiddels al heb) toe te voegen.
er zou in gaan:
27% enhanced dmg + 15% increased attack speed
15 rest all jewel met 18% enhanced dmg
um rune (of nog zo'n jewel als ik die vind)
en nog iets leuks :)

[ Voor 170% gewijzigd door BasieP op 04-06-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PizZa_CalZone schreef op 04 juni 2004 @ 15:19:
Zodra je een sterke merc hebt met je sorc is het heel goed mogelijk om maar voor 1 element te kiezen en deze uber sterk te maken... zo krijgt mijn merc (soms met ietwat hulp van static) bijna elk ventje wel dood... Ik heb nog nooit een hybride sorc gemaakt en het lijkt me ook niet super effectief. Ik ben momenteel in het bezit van een meteor/fireball sorc die 29 k meteor doet en 12 k fireball. En een Blizzard sorc die bijna 5k doet. Met deze ventjes in combinatie met een merc kan ik simpel hell solo'en :*) Ik heb geen idee of een hybride sorc net zo goed werkt maar wat ik wel ken vertellen is dat een sorc in combo met een merc die maar 1 skilltree maxed erg effectief kan zijn!
Mja maar dan kan het nog wel een tijdje duren om je merc een groep cold immunes voor je te killen als je een blizz sorc bent. Ik heb er ook een, en bij mij duurde het ook wel ff voordat ie een groep cold immunes had, terwijl ik daar VEEL minder problemen mee had dan met me meteorb sorc. Ik dacht eerst ook, die gaat erg slecht worden, maar ik kan met die sorc mensen door hell boosten, terwijl ik jou dat nog niet zie doen met je 1-element sorc (kan wel, zal alleen ERG lang duren om bijv chaos sanc te clearen, ik spreek weer uit ervaring). Ik zou zeggen, een meteorb sorc is echt wel beter dan dat ze lijkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 59413 schreef op 04 juni 2004 @ 19:22:
[...]

Mja maar dan kan het nog wel een tijdje duren om je merc een groep cold immunes voor je te killen als je een blizz sorc bent. Ik heb er ook een, en bij mij duurde het ook wel ff voordat ie een groep cold immunes had, terwijl ik daar VEEL minder problemen mee had dan met me meteorb sorc. Ik dacht eerst ook, die gaat erg slecht worden, maar ik kan met die sorc mensen door hell boosten, terwijl ik jou dat nog niet zie doen met je 1-element sorc (kan wel, zal alleen ERG lang duren om bijv chaos sanc te clearen, ik spreek weer uit ervaring). Ik zou zeggen, een meteorb sorc is echt wel beter dan dat ze lijkt :).
ik weet niet hoeveel dmg jouw meteor en orb doen hoor, maar volgens mij kan jij never te nooit niet iemand door hell boosten met 2 elements.

simpele berekening:
max orb is 64 punten voor nodig.
max meteor is 100 punten voor nodig.
dan wil je echt wel iig 20 punten voor je defence (warmth/energy shield)
je gaat mij niet vertellen dat je met 100 punten EN orb EN meteor dmg doet.

stel: je neemt alleen orb en 10 in cold mastery fireball en meteor en 10 fire mastery zit je op: 20+10+20+20+10=80 punten. hierbij komen nog 20 punten voor defence en dan zit je vol.

je doet dan met +5 skills op je gear (wat al ruim is)
5935-6253 fire dmg van meteor en 340-357 cold van orb. je lower res van je mastery's suckt, want is maar half zo laag als die van een 1 element sorc.

voor een boost ga je geen normale monsters killen, maar alleen zij die in de weg lopen, en zij die je moet killen voor Quest.
dit houd in dat je alleen unique en super-unique killed, en die hebben over het algemeen echt wel een beetje resistance/life

verder zeg ik hierboven dat je 20 punten voor defence nodig heb, maar voor alleen al 1 static, 1 energy shield (wat suckt) en 10 warmth heb je er al 17 nodig. Je schild suckt dan en je mana regen is zo laag dat je constant potjes moet slikken

ik kan bijv. niet in me uppie anc's aan op hell. Dit red eignelijk geen enkel char behalve necro (duurt wel uren) en (goede) paladin
Een sorc heeft altijd hulp nodig van de persoon die geboost word. zo zal ik nooit een andere cold sorc langs anc's kunnen boosten simpelweg omdat merc's daar zo dood zijn zodra er 3 anc's op in lopen te hakken. 1 op 1 red me merc wel, 2 misschien ook nog wel als ie geluk heeft, maar 3 is gewoon te veel. en ik heb geen zin om ze te tanken. :/

verder kan een sorc sowieso bijna niet CS clearen in je uppie. Dit doen wij altijd in groepen. ik heb behalve me sorc nog een lvl 90 javazon en een lvl 88 conviction paladin, en een vriend heeft een full tranc zookeeper en een hammerdin, die zookeeper kan in ze uppie sc clearen terwijl ik dan met sorc act 1 + 2 doe. Voor council heb ik ook hulp nodig, aangezien die lui veeeel fire dmg doen en me merc daar ook gauw over ze nek gaat. en wederom: een sorc wil niet tanken (als je gaat tanken doe je iets fout)

ik speel trouwens hardcore, en dus is het voor mij natuurlijk veel belangrijker dat ik in leven blijf. als jij een 2 elements sorc bouwt kan je 30x dood gaan op softcore en dan alsnog een baas killen ofzo, maar dit vind ik niet echt 'boosten' en is ook niet netjes.

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 04-06-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
BasieP, volgens mij heb jij dan iets in je build fout gedaan, of je hebt neit de juiste equip. Een maat van mij heeft namelijk ook eem Meteorb sorc, en die kan relatief makkelijk (alleen af en to townportal om z'n merc van een curse af te helpen) aan, zonder hulp van anderen.
Dat je de council niet aan kan, ligt volgens mij ook aan jezelf, want met max resists en een goeie merc, kan je als meteorber dat best aan.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Bertrand schreef op 04 juni 2004 @ 20:14:
BasieP, volgens mij heb jij dan iets in je build fout gedaan, of je hebt neit de juiste equip. Een maat van mij heeft namelijk ook eem Meteorb sorc, en die kan relatief makkelijk (alleen af en to townportal om z'n merc van een curse af te helpen) aan, zonder hulp van anderen.
Dat je de council niet aan kan, ligt volgens mij ook aan jezelf, want met max resists en een goeie merc, kan je als meteorber dat best aan.
lol we praten over hell he. ik vraag me dan aan jouw af wat jij aan die equip van me boost sorc zou veranderen dat ie opeens wel anc's aankan.

ik wil die sorc van die maat van je ook wel eens bekijken dan, want volgens mij klopt dat echt niet

ow en even voor de duidelijkheid: ik zei dat ik als cold sorc geen cold sorc kan boosten op hell anc's, maar dit heeft dan weer als reden dat wij boosten als een char lvl 68-70 is. en niet als ze lvl 80 zijn ofzo. op lvl 70 kan je gewoon minder hebben (doordat je items nog niet kan dragen)

daar komt dan bij dat het vooral me merc is die de bottleneck is. Ikzelf overleeft het sowieso wel, maar kan cold imm gewoon niet killen. Met zowel cold als fire kom je over het algemeen gewoon veel te veel power te kort. bovendien heb je gewoon een tank nodig.
dan is er nog emp dmg wat 30% van de tijd gecast word, en dan is je merc echt gauw genekt

mm edit2:
even geprobeerd, wil idd toch wel aardig. probleem is wel dat ik totaal 4x merc heb moeten resurecten, en 5 tp's kwijt ben omdat ik geen zin had met curse te gaan vechten.

[ Voor 43% gewijzigd door BasieP op 04-06-2004 21:00 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.