Mijn boost sorc
Stat points:
Strength: 40
Dexterity: 130
Vitality: 325
Mana: 40
Skill points:
Cold:
Frozen Orb: 20
Ice bolt: 20
Cold mastery: 20
Frozen armor: 1
Fire:
Warmth: 15
Lightning:
Static: 2
energy shield: 1
telekinesis: 17 (more to come)
Items:
headgear:
Shako
Armor:
perfect Skin of the Vipermagi
Belt:
Arachnid Mesh
Gloves:
Frostburn
Boots:
Perfect Waterwalk
Shield:
Whitstan's Guard
weapon:
Wizardspike
Amulet: magic amulet met +3 cold skills en +8 life regeneration
Ring1: Rare ring, met +85 mana en 10% faster cast
Ring2:
Wisp Projector
Charms: 1x anni (+20 attributes +18 resistance), 1x 20 life small charm, gheeds fortune, 1x 20 life 18 mana small charm
Uitleg:
ok nu hoor ik jullie denken:
WTF!!1 maar 40 Strenght????.
Ik moet er even bij vertellen dat deze sorc een remake is van de sorc die ik toen had. Ik ben begonnen met het maken van de sorc toen ik alle items al had, of kon krijgen. Dit houd in dat ik precies uitgerekent heb hoeveel strength en dexterity ik nodig had om mijn sorc zo effectief mogenlijk in te delen.
Zo is die 40 strength +20 strength van die Anni samen precies evenveel strength als nodig is voor het dragen van mijn zwaarste item (frostburn, 60 str)
En zo is ook mijn block net iets boven de 75%, net zoals het hoort.
De sorc is gebouwd als power sorc. ze heet BasieP_Boost, en moet dus in staat zijn om mensen door hell te boosten. Hiervoor moet je ten eerste in leven kunnen blijven.
Mijn
resistance op hell is 75% all en 80% op fire. Die 5% van fire komt van de waterwalks af.
De resistance komt natuurlijk voor een groot deel door de wizardspike en de 35% rest all van het armor. Daarbij de 19 van de PD in het schild en ik zit goed.
Ook draag ik de Wisp Projector. Dit is de ultieme lightning beveiliging naast thundergods. helaas heeft thundergods 110 strenght nodig, dus dit was voor mij geen optie.
De Wisp projector absorbeerd lightning dmg. Dit houd in dat als er met een 1000 dmg lightning geschoten word, ik er 10-20% van aan leven bij krijg. Ik heb dan een 17% absorb ring, dus ik krijg er 170 life bij. Daarna gaat er nog eens (1000-170=830) dmg door naar me resistance. Deze blockt daar nog eens 75% van, en zo gaat er (830-75%=207.5) life af. Dit is dan zonder energy shield, wat er ook nog bij komt.
Daarnaast moet de sorc snel kunnen teleporten. Dit is hoewel het door veel mensen vergeten word een van de belangrijkste dingen aan een boost sorc. hoe sneller je kan teleporten hoe hoe minder je geraakt word, en hoe sneller je mensen kan boosten.
hiervoor is
Faster cast. Mijn sorc heeft totaal 110% faster cast
50 op wizzy
30 op viper
20 op belt
10 op ring.
Op 105% zit het derde break-even-point van teleport (bij sorc dan) Dit houd in dat ik met 105% of hoger 3x zo snel kan teleporten dan standaard. In de game merk je dat erg goed, omdat niet alleen je mana hard keldert, maar je ook alleen maar geraakt kan worden door snakes en mages of als je per ongeluk vlak voor een al afgeschoten projectiel teleport. Zelfs de lightning dmg van gloams ben ik te snel af, wanneer ik er niet recht op af of recht van af teleporteer. Dit is dus de reden dat ik altijd een beetje waggel
Natuurlijk ben je er niet met alleen teleporteren en zorgen dat je overleeft. De sorc moet ook dmg doen. Hiervoor zijn er
skills nodig. Ik heb in totaal +8 cold skills en +5 andere skills. die +5 voor lightning skills zijn nodig om static naar een fatsoenlijke afstand te brengen, en om energy shield iets op te krikken.
Verder heb ik een cold facet in me armor, en die zorgt dat ik nog +5% dmg extra doe, en dat enemy rest ook nog iets naar beneden gaat.
zo doe ik per orb pijltje nu 543-570 dmg.
Merc:
Mijn merc heeft op het moment aan:
Eth Andariel's Visage met +30 fire rest en 28% enhanced dmg jewel
Duriel's Shell
The Reaper's Toll met shael rune
en verder..
Als de sorc helemaal aangeleed is heb ik 1173 life en 1069 mana. Hiermee speel ik als volgt:
tele-tele-tele-tele-orb-orb-tele-tele-tele-static-static-tele2target-wait4merc2kill-tele-tele etc.
Ik kan met deze sorc in me uppie baal runs doen op hell, zelfs als er nog iemand zit te xp-leechen.
Dit houd in dat ik alles wat niet cold immum is zelf kan killen. wanneer er eventueel veel beestjes zijn of als lister bijv. extra fast is gebruik ik glacial spike om de hele groep te bevriezen, en wissel ik dit af met frozen orb om dmg te doen.
Mijn merc kan zonder enige moeite grote groepen cold immum aan, dankzij zijn 'decryp on striking' en grote life leech (8 op helm 12 op wapen)
Wanneer ik bijv. in de throne van die cold immum vogels tegenkom teleport ik er gewoon op, en hebben ze bijna een instand kill van me merc. Bij groepen static ik dan even, en doet me merc de rest.
Wishes:
Ik heb op het moment geen cold skillers en daar zou ik er zeker wel wat van kunnen gebruiken. Verder is er nog ruimte voor een extra cold facet in mijn shako, zodat mijn dmg toch wel naar de 650 of iets in die richting kan.
Verder ben ik nog eens van plan om een Stone Of Jordan te traden, en dan mijn rare ring weg te doen. Het probleem is dan dat ik 5% faster cast tekort kom voor mijn brake-even-point voor teleporten, dus moet ik dan mijn amu omwisselen voor eentje met iig 10% faster cast daar op. Dit moet dan een +2 sorc skills worden met eventueel nog een (paar) andere mod(s) er op.
Verder kan mijn merc nog 2 upgrades gebruiken. Namelijk een Ethereal versie van zijn wapen. (de eth versie is beste merc wapen in het spel)
en een armor. Namelijk de spirit keeper. Deze heeft als grootste voordeel dat hij 4 sockets heeft, en daarmee mij de mogelijkheid geeft om een aantal jewel (die ik inmiddels al heb) toe te voegen.
er zou in gaan:
27% enhanced dmg + 15% increased attack speed
15 rest all jewel met 18% enhanced dmg
um rune (of nog zo'n jewel als ik die vind)
en nog iets leuks
[
Voor 170% gewijzigd door
BasieP op 04-06-2004 19:16
]
This message was sent on 100% recyclable electrons.