Ik heb de telefoon vandaag ook aangeschaft, nu vraag ik mij af wat jullie mij adviseren, een bleutooth dongle of een datakabel? waar kan ik een datakabel kopen?? en zolang ik nog geen van beide heb, kan ik dan mischien via ir nog mp3's op de telefoon zetten? zo ja, hoe werkt dat?
Kan sowieso via IR. Gewoon via connection manager IR gebruiken en dan met de software overpleuren.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:16:
Ik heb de telefoon vandaag ook aangeschaft, nu vraag ik mij af wat jullie mij adviseren, een bleutooth dongle of een datakabel? waar kan ik een datakabel kopen?? en zolang ik nog geen van beide heb, kan ik dan mischien via ir nog mp3's op de telefoon zetten? zo ja, hoe werkt dat?
Ik vind zelf persoonlijk BT fijner dan'n kabel, omdat ik gewoon m'n foon in m'n broekzak kan laten zitten als ik wat overpomp, en 20kb/s vind ik snel zat
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
Oké, en nu ik. Ik weet dat het géén helpdesk is hier, maar ik heb twee issues waar ik op dit moment nog mee zit. (Afgezien daarvan is dit de beste foon die ik ooit gehad heb)
Is het normaal dat ik om te sync-en met Nokia PC Sync het keypad van m'n foon moet ontgrendelen? Na het sync-en moet ik ook nog es OK geven op m'n foon. Knap irri, want het geweldige van BT is net dat je de foon fijn in je jaszak hebt zitten terwijl je de hele inhoud ervan bijwerkt/verandert...
Is dit te omzeilen? Ben ik de enige die dit heeft? Ben ik gewoon zo dom en zit hier tóch logica in?
Enne, over die TakeMS 512 MB MMC; ik heb een tijdje terug hier wat over gelezen hiero maar is er ondertussen iemand die dat ding aan de praat heeft op deze foon? Het is echt een cheape 512 kaart, maar als 'ie niet werkt is het toch veel geld...
Thanx in advance!
Is het normaal dat ik om te sync-en met Nokia PC Sync het keypad van m'n foon moet ontgrendelen? Na het sync-en moet ik ook nog es OK geven op m'n foon. Knap irri, want het geweldige van BT is net dat je de foon fijn in je jaszak hebt zitten terwijl je de hele inhoud ervan bijwerkt/verandert...
Is dit te omzeilen? Ben ik de enige die dit heeft? Ben ik gewoon zo dom en zit hier tóch logica in?
Enne, over die TakeMS 512 MB MMC; ik heb een tijdje terug hier wat over gelezen hiero maar is er ondertussen iemand die dat ding aan de praat heeft op deze foon? Het is echt een cheape 512 kaart, maar als 'ie niet werkt is het toch veel geld...
Thanx in advance!
Bij je BT instellingen moet je ff authorisatie uitzetten. Niet veilig, wel makkelijk
Verwijderd
binnenkort wil ik dus ook de 6230 kopen, Wanneer kan ik hem het beste gaan aanschaffen want is het zo dat er nog nieuwe 6230 met nieuwe firmware worden verkocht?
Verwijderd
Ik zit me nu dus weer af te vragen ( k weet dat ik vervelend ben) kan ik met ir ook vanaf de foon naar me laptop sturen, of alleen andersom, want zodra ik op de foon op ir druk, staat er infrarood ontvangst geactiveerdWormaap schreef op 10 juni 2004 @ 23:18:
[...]
Kan sowieso via IR. Gewoon via connection manager IR gebruiken en dan met de software overpleuren.
Ik vind zelf persoonlijk BT fijner dan'n kabel, omdat ik gewoon m'n foon in m'n broekzak kan laten zitten als ik wat overpomp, en 20kb/s vind ik snel zat
Verwijderd
Bedoel je Gepaarde apparaten --> Opties --> Verzoek autorisatie verbinding?Wormaap schreef op 10 juni 2004 @ 23:21:
Bij je BT instellingen moet je ff authorisatie uitzetten. Niet veilig, wel makkelijk
Die staat al uit, want anders blijf je natuurlijk bezig, als je die aan hebt levert je dat een RSI-duim op.
Nee, specifiek voor het sync-en heb ik dit probleem, verder nergens.
Het is ook niet hetzelfde, concreet gaat het als volgt:
Het sync-en duurt ongeveer 1 seconde, in het rapport staat dat er 0 items overgezet zijn en er 1 foutmelding is.
De foutmelding is "De SyncML-client heeft niet gereageerd."
Nog eens sync-en maar dan eerst de toetsen ontgrendelen geeft een goed resultaat qua sync-en, maar eerst dat ontgrendelen en dan na het syncen nog eens op OK duwen vind ik al te veel (ik weet het; ik ben lui), het gaat me er om dat ik met één druk op de knop alles kan bijwerken terwijl m'n foon in m'n broekzak zit. Dat lukt dus niet...
Hallo,
Ik krijg de volgende foutmeldingen met PC Suite 6.1
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Herinstalleren helpt niet
Al vanalles geprobeerd.
Gebruik BT en die werkt maar wil een backup kunnen maken
Ik krijg de volgende foutmeldingen met PC Suite 6.1
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Herinstalleren helpt niet
Al vanalles geprobeerd.
Gebruik BT en die werkt maar wil een backup kunnen maken
Verwijderd
voor mensen die hun .jar en .jad files willen testen op de pc, heb ik hier het programmatje voor, namelijk GameMagic
http://www.amazingmobile.com/
ik heb het zelf getest met een aantal spelletjes, en niet allemaal doen ze het vlekkeloos , maar je hebt iig een idee

ik was hier XIII aan het spelen maar omdat het spelletje 128x128 is , komt het niet full screen op dit beeld maar op de 6230 ongetwijfeld wel
http://www.amazingmobile.com/
ik heb het zelf getest met een aantal spelletjes, en niet allemaal doen ze het vlekkeloos , maar je hebt iig een idee

ik was hier XIII aan het spelen maar omdat het spelletje 128x128 is , komt het niet full screen op dit beeld maar op de 6230 ongetwijfeld wel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 10:37 ]
Verwijderd
Hoe lang heb je nu je Nokia 6230?
1 dag
Wat voor abonnement heb je erbij?
Los toestel ( heb kpn )
Hoe verbind je je telefoon met je PC (IR, Bluetooth, datakabel)
Bluetooth en cardreader
Heb je een andere MMC-kaart erin? (merk/grootte/winkel)
Apacer 128 @Mycom
Welke andere accessiores heb je nog? (indien van toepassing)
Standaard headset
Welke beltoon heb je nu?
Dire Straits - Sultans of Swing ( live )
Welke achtergrond heb je nu?
M'n auto
Welke audio-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Aantal filmquotes en wat leuke nrtjes
Wat voor video-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Een simpsons aflevering en MTV Liebst Gunther filmpje
Wat vind je de fijnste feature van de 6230?
MP3 (via speaker functie)
Welke feature mis je nog? Of wat zou je graag verbeterd zien in firmware v3.16?
Moet ik over na denken
1 dag
Los toestel ( heb kpn )
Bluetooth en cardreader
Apacer 128 @Mycom
Standaard headset
Welke beltoon heb je nu?
Dire Straits - Sultans of Swing ( live )
M'n auto
Aantal filmquotes en wat leuke nrtjes
Een simpsons aflevering en MTV Liebst Gunther filmpje
MP3 (via speaker functie)
Moet ik over na denken
Heb de 6230 met het probleem dat na het laden de telefoon de datum en tijd instellingen verliest.
Ik mocht van BC de telefoon omruilen voor een andere nieuwe, maar helaas hebben ze de komende tijd even geen zwarte. In de winkel hebben ze mij geadviseerd om dan als noodoplossing naar het service center te gaan en de laatste firmware (op de foon zit al 3.15) opnieuw te laten flashen.
Gisteravond bij het bc max center geweest. Medewerker zegt dat flashen geen zin heeft. Als de software geen foutmelding heeft gegeven staat deze er gewoon goed op.
Toen kwam de volgende oplossing. In het service center hebben ze binnenwerken voor telefoons, en zo ook voor de 6230. Deze hebben ze voor mij geplaatst yesss.
Vannacht de telefoon uit gezet en aan de lader gelegd. Vanochtend
misse boel. Datum en tijd weer verloren.
Moraal van het verhaal: Weet iemand of de lader van de 6230 het probleem zou kunnen veroorzaken? (deze maakt bij het laden wel rare geluiden).
De lader is nl. het enige wat niet gewisseld is. ??
Ik mocht van BC de telefoon omruilen voor een andere nieuwe, maar helaas hebben ze de komende tijd even geen zwarte. In de winkel hebben ze mij geadviseerd om dan als noodoplossing naar het service center te gaan en de laatste firmware (op de foon zit al 3.15) opnieuw te laten flashen.
Gisteravond bij het bc max center geweest. Medewerker zegt dat flashen geen zin heeft. Als de software geen foutmelding heeft gegeven staat deze er gewoon goed op.
Toen kwam de volgende oplossing. In het service center hebben ze binnenwerken voor telefoons, en zo ook voor de 6230. Deze hebben ze voor mij geplaatst yesss.
Vannacht de telefoon uit gezet en aan de lader gelegd. Vanochtend
Moraal van het verhaal: Weet iemand of de lader van de 6230 het probleem zou kunnen veroorzaken? (deze maakt bij het laden wel rare geluiden).
ja in principe kan je het niet uitsluiten, maar heb je dan geen andere lader? ik heb er nog wel 3 liggenGymaroe schreef op 11 juni 2004 @ 09:27:
Heb de 6230 met het probleem dat na het laden de telefoon de datum en tijd instellingen verliest.
Vannacht de telefoon uit gezet en aan de lader gelegd. Vanochtendmisse boel. Datum en tijd weer verloren.
misschien moet je even bij iemand anders opladen en kijken wat er dan gebeurt?
trouwens is dat geluid probleem vaker tevoorschijn gekomen, ik heb er overigens geen last van, wellicht omdat ik dat ding in een stekkerblok naast me pc heb liggen
en over dat batterij gebruik en oplaad gedoe dat ie niet lang meegaat. nou ik heb em toch zeker 3 of 4 dagen geleden voor het laatst opgeladen, als het niet nog eerder was, en heb nog steeds 3 streepjes. oke dan zal ie morgen of vanavond wel leeg zijn omdat die laatste 3 het snelst gaan maar toch! ik vind het prima!
is trouwens mijn 1001ste post
[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 11-06-2004 09:32 ]
kan, al diverse fotos via ir naar mijn laptop gesleept met de pc suiteVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:35:
[...]
Ik zit me nu dus weer af te vragen ( k weet dat ik vervelend ben) kan ik met ir ook vanaf de foon naar me laptop sturen, of alleen andersom, want zodra ik op de foon op ir druk, staat er infrarood ontvangst geactiveerd
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Voor iedereen die T-mobile WAP instellingen op zijn 6230 wil, dus niet de GPRS of MMS instellingen die via de nokia site te sms'en zijn naar je telefoon volgen hier de instellingen. (Misschien handig om in de SP op te nemen)
Nogmaals dit zijn de T-mobile WAP instellingen, ga je zo internetten dan gaat het van je belbundel af.
Naam set instellingen: t-zones GSM
Homepage: www.t-zones.nl
Proxy's: Inschakelen
Primaire proxy: 010.010.010.010:8080
Secundaire proxy: (leeg) :8080
Gegevensdrager: GSM-gegevens
Instellingen drager:
Inbelnummer: +31624000927
Verificatietype: Normaal
Type gegevensoproep: ISDN
Snelheid gegevensoproep: 9600
Login-type: Automatisch
Gebruikersnaam: tmobile
Wactwoord: tmobile
Terminalvenster tonen: Nee
Nogmaals dit zijn de T-mobile WAP instellingen, ga je zo internetten dan gaat het van je belbundel af.
Instellingen drager:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 11:02 ]
Weet iemand of er een progje bestaat waarmee je achtergrondjes automatisch kan laten wisselen? Een soort background rotator ofzo...??
thanksVerwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:00:
Voor iedereen die T-mobile WAP instellingen op zijn 6230 wil, dus niet de GPRS of MMS instellingen die via de nokia site te sms'en zijn naar je telefoon volgen hier de instellingen. (Misschien handig om in de SP op te nemen)
Instellingen drager:
kan je dan bijvoorbeeld met deze verbinding mail binnen halen ?
AANDACHT: Openingspost wijzigen
Het gaat hier om een 512MB TakeMS kaartje gekocht bij 4launch.
Zowel bij mij als bij Blauwe Banaan, wordt de kaart niet herkent in de telefoon. Dit probleem is voor zover wij kunnen zien niet op te lossen. Dus dat deze op dit moment compatible is lijkt me stug. Dus graag op dat punt de startpost wijzigen.
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben of toch een oplossing weten, dan verneem ik dat graag.
Ook als iemand een werkende 512MB TakeMS kaartje heeft hoor ik dat graag. Het gaat hier wel om een NIEUW kaartje, aangezien het bij een GoT'er met een oud 512MB TakeMS kaartje wel lukt.
Het gaat hier om een 512MB TakeMS kaartje gekocht bij 4launch.
Zowel bij mij als bij Blauwe Banaan, wordt de kaart niet herkent in de telefoon. Dit probleem is voor zover wij kunnen zien niet op te lossen. Dus dat deze op dit moment compatible is lijkt me stug. Dus graag op dat punt de startpost wijzigen.
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben of toch een oplossing weten, dan verneem ik dat graag.
Ook als iemand een werkende 512MB TakeMS kaartje heeft hoor ik dat graag. Het gaat hier wel om een NIEUW kaartje, aangezien het bij een GoT'er met een oud 512MB TakeMS kaartje wel lukt.
Verwijderd
Ja dat kan. Je hoeft alleen maar naar galerij te gaan -> dan naar het bestandje dat je naar je laptop wilt zetten -> Opties -> Verzenden -> Via infarood. Dan krijg je op je laptopje een popupje of je het bestandje wilt ontvangen.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:35:
[...]
Ik zit me nu dus weer af te vragen ( k weet dat ik vervelend ben) kan ik met ir ook vanaf de foon naar me laptop sturen, of alleen andersom, want zodra ik op de foon op ir druk, staat er infrarood ontvangst geactiveerd
Verwijderd
Van de Imserba heb probeerde ik games te downloaden zoals Splintercell, etc. Als ik de .jar (Executable Jar File) en de .jad heb gedownload en ze wil overzetten met PC Suite (Installeren toepassingen), wordt de .jar-file niet herkend, terwijl die dat bij andere games wel deed... Moet ik nog iest veranderen aan die .jar-file ofzo? Of is die file gewoon niet goed?
Is het trouwens normaal dat je via phonemanager niet op je 6230 kan kijken (ik zie dan nu contacts en gallerij staan, echter zodra ik gallerij kies krijg ik allemaal foutmeldingen dat het niet benaderbaar is.
Het lukt me trouwens ook niet om via music transfer een mp3tje op mijn telefoon te zetten, blijf de melding krijgen dat er niet voldoende geheugen vrij is (mp3 is niet echt groot (7,5) en er is voldoende vrij op de hernoemde mmc, ik kan deze echter niet selecteren.
Verbinding gaat via IR.
[update]MMC er ff uitgehaald en opnieuw ingedaan en hij wordt nu wel weer herkend.
Het lukt me trouwens ook niet om via music transfer een mp3tje op mijn telefoon te zetten, blijf de melding krijgen dat er niet voldoende geheugen vrij is (mp3 is niet echt groot (7,5) en er is voldoende vrij op de hernoemde mmc, ik kan deze echter niet selecteren.
Verbinding gaat via IR.
[update]MMC er ff uitgehaald en opnieuw ingedaan en hij wordt nu wel weer herkend.
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-06-2004 13:22 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
[ knip - doe eerst eens wat eigen research
]

[ Voor 88% gewijzigd door intoxicated op 11-06-2004 13:38 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem, maar dit is alleen als ik eerst de telefoon aansluit op mn lader en dan pas de telefoon uitzet... als ik eerst de telefoon uitzet en dan pas aansluit op de lader heb ik nergens last vanGymaroe schreef op 11 juni 2004 @ 09:27:
Verwijderd
Alweer een probleem ik heb dus gister die telefoon gekocht met een orange free, nu heb ik alle instellingen van multimediaberichtgen ingesteld zoals ik ze heb gekregen van orange, telefoon uit gedaan, weer aan gedaan, maar ik krijg nog steeds telkens t bericht dat hij mijn mms niet kan verzenden, ze mogen max 50kb zijn naar andere providers, hij is 46 dus dat is het probleem niet, ik heb de instellingen al een paar keer nagekeken, maar die kloppen wel.
Verwijderd
[quote]orange.x schreef op 11 juni 2004 @ 09:32:
[...]
trouwens is dat geluid probleem vaker tevoorschijn gekomen, ik heb er overigens geen last van, wellicht omdat ik dat ding in een stekkerblok naast me pc heb liggen
en dat nogal wat vaak lawaai maakt
dusja!
quote]
Dat rare zoemgeluid heb ik ook wel eens gehoord. Ik heb 2 identieke laders, werken beide perfect, maar één maakt rare geluiden en de ander niet. Heb echter (tot nu toe) geen echte problemen gehad.
[...]
quote]
Dat rare zoemgeluid heb ik ook wel eens gehoord. Ik heb 2 identieke laders, werken beide perfect, maar één maakt rare geluiden en de ander niet. Heb echter (tot nu toe) geen echte problemen gehad.
Verwijderd
He hallo iedereen..
Ik heb net eff klantenservice gebeld en die gast zou alles aanmelden orange world mms en al die zooi...
Nou heb ik bij orange site de software laten sturen (nokia 6220 instellingen)
en hij deed het niet... constant melding gprs verbinding niet beschikbaar!
Bij nokia.com instelling laten sturen voor nokia 6210 en die sms komt niet eens aan! Iemand enig idee hoe ik dit slim kan aanpakken? Kan het misschien zo zijn dat het een paar uur doet voordat alles is geactiveerd bij orange?
Laterzzzzzzzz
Ik heb net eff klantenservice gebeld en die gast zou alles aanmelden orange world mms en al die zooi...
Bij nokia.com instelling laten sturen voor nokia 6210 en die sms komt niet eens aan! Iemand enig idee hoe ik dit slim kan aanpakken? Kan het misschien zo zijn dat het een paar uur doet voordat alles is geactiveerd bij orange?
Laterzzzzzzzz
Verwijderd
Werkt er hier iemand met Nokia PC Sync???
Ik heb het probleem gisteren al eens beschreven:
Dus; gebruikt iemand het programma en herken je het probleem?
Thanx
Ik heb het probleem gisteren al eens beschreven:
...aangezien niemand hier iets over kan zeggen vraag ik me af of ik de enige ben die Nokia PC Sync gebruikt. Andere software voor hetzelfde doeleinde heb ik nog niet of heb ik niet aan 't werken gekregen.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:35:
Het sync-en duurt ongeveer 1 seconde, in het rapport staat dat er 0 items overgezet zijn en er 1 foutmelding is.
De foutmelding is "De SyncML-client heeft niet gereageerd."
Nog eens sync-en maar dan eerst de toetsen ontgrendelen geeft een goed resultaat qua sync-en, maar eerst dat ontgrendelen en dan na het syncen nog eens op OK duwen vind ik al te veel (ik weet het; ik ben lui), het gaat me er om dat ik met één druk op de knop alles kan bijwerken terwijl m'n foon in m'n broekzak zit. Dat lukt dus niet...
Dus; gebruikt iemand het programma en herken je het probleem?
Thanx
Verwijderd
Volgende probleem:
Bij filmpjes en clips die op m'n PC goed van kwaliteit zijn, zowel qua audio als video, is het geluid na omzetten met Nokia MultMedia Converter bar slecht.
Uit de luidspreker of headset van m'n foon klinkt voornamelijk veel gekraak. MP3's doet 'ie goed, dus da's het probleem niet.
Nu vraag ik me af; is dit normaal? Wat kan ik er aan doen? (heb al wat instellingen in MM Converter geprobeerd, geen bevredigend resultaat)
Bij filmpjes en clips die op m'n PC goed van kwaliteit zijn, zowel qua audio als video, is het geluid na omzetten met Nokia MultMedia Converter bar slecht.
Uit de luidspreker of headset van m'n foon klinkt voornamelijk veel gekraak. MP3's doet 'ie goed, dus da's het probleem niet.
Nu vraag ik me af; is dit normaal? Wat kan ik er aan doen? (heb al wat instellingen in MM Converter geprobeerd, geen bevredigend resultaat)
Nogmaals, je kan gewoon op de site van Nokia de instellingen laten opsturen van de 6230 met Orange. Die werken wel, de settings van Orange zelf niet (vreemd genoeg) en je kan gewoon voor de 6230 kiezen.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:39:
He hallo iedereen..
Laterzzzzzzzz
Ik heb de Sitecom CN 500 bluetooth dongle (10m).
Ik krijg het nog niet echt aan de praat. Nu weet ik dat er in een van de topics hiervoor een guide stond om het werkend te krijgen waar kan ik deze vinden
Welk topic was dat ?
Ik krijg het nog niet echt aan de praat. Nu weet ik dat er in een van de topics hiervoor een guide stond om het werkend te krijgen waar kan ik deze vinden
Serve The Humanity , Be Server
Welke Nokia software gebruik je?Neoz schreef op 11 juni 2004 @ 14:23:
Ik krijg het nog niet echt aan de praat. Nu weet ik dat er in een van de topics hiervoor een guide stond om het werkend te krijgen waar kan ik deze vindenWelk topic was dat ?
En het is verstandig (staat er ook erbij) om eerst de software en drivers van de BT te installeren en dan pas dat ding in je USB te doen!
Startpost --> Daar staat een driver die wél werktNeoz schreef op 11 juni 2004 @ 14:23:
Ik krijg het nog niet echt aan de praat. Nu weet ik dat er in een van de topics hiervoor een guide stond om het werkend te krijgen waar kan ik deze vindenWelk topic was dat ?
quote:
Gymaroe schreef op 11 juni 2004 @ 09:27:
Nu ik er over nadenk schakel ik inderdaad altijd (na ja altijd?? ik heb hem nog geen week) eerst het toestel uit en daarna aan de lader. Ik ga jou volgorde ook eens proberen en kijken of dit symtoom dan niet meer verschijnt? Thnx voor de tip.
@Iedereen met een lege batterij
Meteen een oproep:
Wie wil er even meewerken aan de volgende test:
1) Als je je 6230 moet laden schakel dan eens voordat je gaat laden het toestel uit en leg hem na uitschakelen aan de lader. Controleer of je na een nacht laden bij het inschakelen opnieuw de tijd en datum moet invullen?
2) Doe hetzelfde als bovenstaand, maar schakel het toestel pas uit als je de lader reeds aan het toestel hebt gekoppeld.
Meld je resultaat.
Ik heb nu 2 6230 gehad met firmware 3.14 en 3.15. Bij methode 1 valt bij mij na een nacht laden de datum en tijd weg. Methode 2 ga ik vannacht proberen.
Pas Op als je de wekkerfunctie gebruikt om op te staan kon je wel eens een probleem met je baas krijgen
edit
ff firmwareversies ferbedert
/edit
@ MvM1975Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:57:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, maar dit is alleen als ik eerst de telefoon aansluit op mn lader en dan pas de telefoon uitzet... als ik eerst de telefoon uitzet en dan pas aansluit op de lader heb ik nergens last van
Nu ik er over nadenk schakel ik inderdaad altijd (na ja altijd?? ik heb hem nog geen week) eerst het toestel uit en daarna aan de lader. Ik ga jou volgorde ook eens proberen en kijken of dit symtoom dan niet meer verschijnt? Thnx voor de tip.
@Iedereen met een lege batterij
Meteen een oproep:
1) Als je je 6230 moet laden schakel dan eens voordat je gaat laden het toestel uit en leg hem na uitschakelen aan de lader. Controleer of je na een nacht laden bij het inschakelen opnieuw de tijd en datum moet invullen?
2) Doe hetzelfde als bovenstaand, maar schakel het toestel pas uit als je de lader reeds aan het toestel hebt gekoppeld.
Meld je resultaat.
Ik heb nu 2 6230 gehad met firmware 3.14 en 3.15. Bij methode 1 valt bij mij na een nacht laden de datum en tijd weg. Methode 2 ga ik vannacht proberen.
Pas Op als je de wekkerfunctie gebruikt om op te staan kon je wel eens een probleem met je baas krijgen

edit
/edit
Firmware 3.014?? Nooit van gehoordGymaroe schreef op 11 juni 2004 @ 15:35:
Ik heb nu 2 6230 gehad met firmware 3.014 en 3.14. Bij methode 1 valt bij mij na een nacht laden de datum en tijd weg. Methode 2 ga ik vannacht proberen.

Ok, dan kan ik meteen antwoord geven op methode 1. Nee bij mij viel de datum niet weg na het opladen. Hij is wel eens uitgevallen en toen aan de lader gedaan en bij het aanzetten was de datum en tijd er nog. En ik heb 3.15
[ Voor 22% gewijzigd door Upbeat op 11-06-2004 16:11 ]
Verwijderd
Zo ik heb net 128 Mb Take MS kaartje gekregen werkt perfect!
De mms settings die ik bij nokia laat opsturen pakt hij wel maar nog steeds geeft de gsm aan gprs verbinding niet beschikbaar k ben einde raad
De mms settings die ik bij nokia laat opsturen pakt hij wel maar nog steeds geeft de gsm aan gprs verbinding niet beschikbaar k ben einde raad
Verwijderd
Zeg maar gerust RENT als een tiet!Wormaap schreef op 10 juni 2004 @ 23:15:
[...]
'T werkte hier ook eerst niet, totdat ik die driver installeerde. Loopt als'n tiet nu

Heb je je telefoon een kwartier uitgezet? Dat zeiden ze bij mij toen ik MMS en World ging aanvragen.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 16:40:
hmz ik heb nou al zoveel lopen kloten dat je heel veel soort verbindingen heb
orange mms, orange MMS, orange world, orange world NL![]()
en hij geef aan multimedia instellingen controleren
Verwijderd
k heb orange klantenservice gebeld.. blijkt dat die lul van vanmiddag helemaal nix heeft aangemeld
Over half uur moet ik m uitzetten en dan zou alles het moeten doen...
Mmc kaartje van TakeMs 128Mb mag wel in de SP hoor...
Mmc kaartje van TakeMs 128Mb mag wel in de SP hoor...

Methode 1: Tijd & Datum wegGymaroe schreef op 11 juni 2004 @ 15:35:
quote:
[...]
@ MvM1975
@Iedereen met een lege batterij![]()
Meteen een oproep:
Meld je resultaat.
edit
/edit
Methode 2: Tijd & Datum staan er nog in.
Dit moet overigens bij de nieuwste firmware verholpen zijn V3.17
Verwijderd
versie 3.17??? heeft iemand die al dan? en komt niet eerst 3.16?? hoe weet je dat dit in de nieuwe verholpen is?
Verwijderd
Ok vandaag eindelijk me nokia 6230 gehaald ( 399.00 euro ), bij duiker hier in zeist.
Dus ik zie die man aanlopen in de winkel met de doos waarin de telefoon zit dus denk jaaah yes daar is ie dan.
Betalen, veel plezier met uw aankoop en tot ziens, ok de mazzel! lekker thuis naar boven, telefoon uit de doos halen.
En wil gelijk me sim, accu en multimedia card erin gooien, shit waarom gaat dit klepje nou niet open doe ik iets verkeerd? hmmm nog maar een keer proberen.
Rot klep ga open en pak de handleiding erbij nou alles was goed wat ik deed en ging dus terug naar de winkel en dat er problemos waren met het klepje dus hij een keer proberen.
Lukt ook niet hmmm denkt hij dan maar naar een collega in het magazijn, hmmpfff het lukt hem ook niet.
Dan maar ff naar een andere collega boven lukt hem ook niet, dan ga ik maar nokia bellen.
Ondertussen sta ik beneden leuk te wachten,
ah daar is de verkoper weer.
Nou me andere collega's hebben het geprobeert lukte hen ook niet en ben naar nokia gaan bellen.
Helaas was dit de laatste nokia 6230 dus we kunnen hem terugnemen en dan volgende week krijg je een nieuwe van ons.
Nou denk ik nou ook lekker ik wil nu die telefoon niet volgende week!
Mja volgende week zou het dus worden en hopelijk werkt die wel
Dus ik zie die man aanlopen in de winkel met de doos waarin de telefoon zit dus denk jaaah yes daar is ie dan.
Betalen, veel plezier met uw aankoop en tot ziens, ok de mazzel! lekker thuis naar boven, telefoon uit de doos halen.
En wil gelijk me sim, accu en multimedia card erin gooien, shit waarom gaat dit klepje nou niet open doe ik iets verkeerd? hmmm nog maar een keer proberen.
Rot klep ga open en pak de handleiding erbij nou alles was goed wat ik deed en ging dus terug naar de winkel en dat er problemos waren met het klepje dus hij een keer proberen.
Lukt ook niet hmmm denkt hij dan maar naar een collega in het magazijn, hmmpfff het lukt hem ook niet.
Dan maar ff naar een andere collega boven lukt hem ook niet, dan ga ik maar nokia bellen.
Nou me andere collega's hebben het geprobeert lukte hen ook niet en ben naar nokia gaan bellen.
Helaas was dit de laatste nokia 6230 dus we kunnen hem terugnemen en dan volgende week krijg je een nieuwe van ons.
Verwijderd
Hey...
Kan iemand mij even in 1 korte en bondige reply bijkletsen over het downloaden van games?
Ik download dus bijvoorbeeld van http://midlet.org/category.jsp?parentLevel=1 een JAD en een JAR file...
In welke folder moet ik dit stoppen? (ik werk met bluetooth), en waarom herkent mijn 6230 de spelletjes niet? (ik doe mijn games altijd in het mapje: Gallerij / Opnamen)
Alvast bedankt! Martin.
Kan iemand mij even in 1 korte en bondige reply bijkletsen over het downloaden van games?
Ik download dus bijvoorbeeld van http://midlet.org/category.jsp?parentLevel=1 een JAD en een JAR file...
In welke folder moet ik dit stoppen? (ik werk met bluetooth), en waarom herkent mijn 6230 de spelletjes niet? (ik doe mijn games altijd in het mapje: Gallerij / Opnamen)
Alvast bedankt! Martin.
Ik heb vernomen dat Nokia V3.16 en zeer kort daarna V3.17 heeft uigebracht.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 17:36:
versie 3.17??? heeft iemand die al dan? en komt niet eerst 3.16?? hoe weet je dat dit in de nieuwe verholpen is?
Ik weet helaas niet wanneer we deze versies in de nieuw uitgeleverde toestellen kunnen verwachten.
Wel hoop ik dat de winkels die de 6230 kunnen update snel de nieuwste versie tot hun beschikking hebben.
Doe zelf eens wat vooronderzoek.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:17:
Hey...
Alvast bedankt! Martin.
Met de Application installer van Nokia PC suite kan je ze installeren op je foon.
En je hebt wel de klantenservice gesproken zodat ze MMS hebben geactiveerd? En je hebt daarna ook je telefoon even uit en aan gezet?Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:14:
Alweer een probleem ik heb dus gister die telefoon gekocht met een orange free, nu heb ik alle instellingen van multimediaberichtgen ingesteld zoals ik ze heb gekregen van orange, telefoon uit gedaan, weer aan gedaan, maar ik krijg nog steeds telkens t bericht dat hij mijn mms niet kan verzenden, ze mogen max 50kb zijn naar andere providers, hij is 46 dus dat is het probleem niet, ik heb de instellingen al een paar keer nagekeken, maar die kloppen wel.
Verwijderd
he
ik heb t zelfde met mn free 40 abb..
orange world (gprs) mms nix doet het
heel vaag ammel..
Binnenkort word de orange site aangepast.. zodat je de instellingen wel kan versturen zei t mannetje van de klantenservice..
ik krijg melding: meld u aan bij gprs???
laterzz
ik heb t zelfde met mn free 40 abb..
orange world (gprs) mms nix doet het
heel vaag ammel..
Binnenkort word de orange site aangepast.. zodat je de instellingen wel kan versturen zei t mannetje van de klantenservice..
ik krijg melding: meld u aan bij gprs???
laterzz
Verwijderd
Ik ben de aanschaf van een Nokia Fashion Headset HS-3 aan het overwegen. Is er iemand die deze headset in zijn bezit heeft? Ben er vooral benieuwd naar of de aansluiting met de draad die naar onder wegloopt fijner en stabieler is. Ik wil hem verder toch modden, dus het geluid interesseert me niet zo.
Of is er misschien iemand die een headset met een soortgelijke (of in ieder geval verbeterde) aansluiting heeft gevonden?
Grtz..Tha Mastra..
Of is er misschien iemand die een headset met een soortgelijke (of in ieder geval verbeterde) aansluiting heeft gevonden?
Grtz..Tha Mastra..
Heeft het toestel niet een soort vliegtuigmodus? Ik wil natuurlijk in het vliegtuig wel mp3'tjes kunnen luisteren maar niet dat de phone steeds probeert netwerk te zoeken...Mijn siemens s45 meen ik had een wel een vliegtuigmodus...erg handig hoewel deze geen mp3'tjes kon afspelen.
Sinds vrijdagmiddag, 16 april 2004
Vodafone 120
Bluetooth en Cardreader (voor m'n MMC)
Nog niet (nog steeds standaard 32MB MMC) binnenkort Apacer 256MB aanschaffen
N.v.t.
Welke beltoon heb je nu?
Kanye West - Through The Wire (MP3 192Kbit/s; compleet nummer)
Heidi Klum
Wat Top 40 week 23 nummers
Momenteel geen
MP3-Beltonen/Mediaspeler (!), Actief TFT-Beeldscherm (65K kleuren) Videocamera, Bluetooth (
) en MMC-Slot (
)
Meer soorten MMC-Compatibiliteit, kleurenschema's om kleuren Operatorlogo (indien aan) en Datum aan te passen (nu zie je die 2 amper niet op donkere achtergronden! Vreselijk irritant)
Sinds vrijdagmiddag, 16 april 2004
Vodafone 120
Nog niet (nog steeds standaard 32MB MMC) binnenkort Apacer 256MB aanschaffen
N.v.t.
Welke beltoon heb je nu?
Kanye West - Through The Wire (MP3 192Kbit/s; compleet nummer)
Heidi Klum
Wat Top 40 week 23 nummers
Momenteel geen
MP3-Beltonen/Mediaspeler (!), Actief TFT-Beeldscherm (65K kleuren) Videocamera, Bluetooth (
Meer soorten MMC-Compatibiliteit, kleurenschema's om kleuren Operatorlogo (indien aan) en Datum aan te passen (nu zie je die 2 amper niet op donkere achtergronden! Vreselijk irritant)
[ Voor 7% gewijzigd door s.Zero op 11-06-2004 20:40 ]
Verwijderd
Sinds vrijdagmiddag, 11 juni 2004
orange free 30 1 jarig
momenteel nog niet maar ga bluetooth halen voor de pc
32 mb .. ga nog 256 aanschaffen
geen
Welke beltoon heb je nu?
standaard .. kan nog niet niet connecten met comp dus kan ook nog nix er op zetten
een van de vooraf geinstalleerde wallpapers
geen
paar zelf gemaakte filmpies
mp3 (beltonen), video, camera, bluetooth en het prachtige design en vast nog veel meer waar ik nog niet achter ben gekomen
themes
.. andere icoontjes etc zou wel koel zijn
Sinds vrijdagmiddag, 11 juni 2004
orange free 30 1 jarig
momenteel nog niet maar ga bluetooth halen voor de pc
32 mb .. ga nog 256 aanschaffen
geen
Welke beltoon heb je nu?
standaard .. kan nog niet niet connecten met comp dus kan ook nog nix er op zetten
een van de vooraf geinstalleerde wallpapers
geen
paar zelf gemaakte filmpies
mp3 (beltonen), video, camera, bluetooth en het prachtige design en vast nog veel meer waar ik nog niet achter ben gekomen
themes
Verwijderd
Dat had ik al geprobeerd, ik ben niet iemand die klakkeloos dingen post.. Maar dit werkt dus niet. Nokia PC Suite zegt dat er te weinig memory voor is (ik neem aan dat er werkgeheugen bedoeld wordt... want mijn mmc kaartje is pas halfvol.Jimster schreef op 11 juni 2004 @ 18:58:
[...]
Doe zelf eens wat vooronderzoek.
Met de Application installer van Nokia PC suite kan je ze installeren op je foon.
Verwijderd
Ik krijg volgende week me nieuwe telefoon van duiker, bestaat er een kans dat er nieuwe software opzit??
Is dit nu handig zo'n cardreader? Ik heb nl. al een paar keer geprobeerd om de achterkant van die 6230 los te maken. En het lukt op den duur wel, maar om nou zo iedere keer die MMC card te moeten gaan lezen en schrijven, nee...s.Zero schreef op 11 juni 2004 @ 20:37:
[Hoe verbind je je telefoon met je PC (IR, Bluetooth, datakabel)
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
sinds zaterdag 5 juni
orange free 30 1 jarig
msi bluetooth dongle
Apacer 256 mb, mycom € 59,-
sinds vandaag (11 juni) een music stand dt-1 (the phonehouse € 29,95)
Welke beltoon heb je nu?
standaard
Heineken oranje
anastasia, velvet revolver, metallica
geen
bluetooth, mp3 functie, handsfree, radio, organiser, ... (eigenlijk alles
)
het overbrengen van bestandjes op de telefoon, kortom dat de telefoon soepeler werkt met de nokia pc suite. verder een soort sleepfunctie, zodat de mp3-player of radio automatisch uitgaat na een bepaalde tijd
sinds zaterdag 5 juni
orange free 30 1 jarig
msi bluetooth dongle
Apacer 256 mb, mycom € 59,-
sinds vandaag (11 juni) een music stand dt-1 (the phonehouse € 29,95)
Welke beltoon heb je nu?
standaard
Heineken oranje
anastasia, velvet revolver, metallica
geen
bluetooth, mp3 functie, handsfree, radio, organiser, ... (eigenlijk alles
het overbrengen van bestandjes op de telefoon, kortom dat de telefoon soepeler werkt met de nokia pc suite. verder een soort sleepfunctie, zodat de mp3-player of radio automatisch uitgaat na een bepaalde tijd
[ Voor 11% gewijzigd door pvdlaan op 12-06-2004 07:58 ]
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
@IKK
De geruchten over firmware 3.17 komen denk ik uit engeland waar Orange gelockte 6230 verkoopt met misschien een voor orange gemaakte firmware die dus waarschijnlijk een custom build nummer heeft.
Ook daar zijn de simlock vrije toestellen voorzien van 3.15
De geruchten over firmware 3.17 komen denk ik uit engeland waar Orange gelockte 6230 verkoopt met misschien een voor orange gemaakte firmware die dus waarschijnlijk een custom build nummer heeft.
Ook daar zijn de simlock vrije toestellen voorzien van 3.15
Verwijderd
Ik wilde net even via infrarood (6230) een melodie sturen naar de ( Nokia 6610 ) maar het lukt steeds niet. Ik krijg de melding ''Verzending Mislukt!''. Ik houd de infraroord poorten precies tegenoverelkaar en op één lijn zodat het goed moet zouden lukken........ Maar ik krijg dus steeds die melding en ik kan het niet oplossen..... Ik activeer ook natuurlijk infrarood van de Nokia 6610 en dan wil ik bijvoorbeeld Missionimpossible.mid sturen via Infrarood en dan is ie een sec of 4 bezig en dan krijg ik dat stop melding!
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Weet iemand waar anders je de imitatie datakabel kan kopen behalve van de site op de sp. Daar zijn ze namelijk niet op voorraad.
bijna 1000 posts, jeetje wel populair foontje zeg
Als je echt zelf wat gelezen had had je gezien dat er al vele malen verteld is dat je applicaties en spelletjes niet op je MMC kaart op kan slaan maar op het geheugen van je tel wordt opgeslagen. wis eens wat van je telefoon geheugen (plaats foto's en dergelijke op je MMC bijvoorbeeld) en probeer het dan nog eensVerwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:48:
[...]
Dat had ik al geprobeerd, ik ben niet iemand die klakkeloos dingen post.. Maar dit werkt dus niet. Nokia PC Suite zegt dat er te weinig memory voor is (ik neem aan dat er werkgeheugen bedoeld wordt... want mijn mmc kaartje is pas halfvol.

Fly or Die
Verwijderd
Hallo,
Ik wil met mijn nokia pc suite gegevens verzenden. Maar als ik dat programma opstart en wat naar mijn public folders wil zetten lukt dit niet.
Dat programma loopt soms vast of zegt verbinding niet gelukt.
Als ik in verkennen een bestand verstuurd kopieren > bluetooth > Nokia 6230 lukt dit wel. Dus mijn bluetooth verbinding is goed.
Wie kan me verder helpen.
Groetjes Dropkick18
Ik wil met mijn nokia pc suite gegevens verzenden. Maar als ik dat programma opstart en wat naar mijn public folders wil zetten lukt dit niet.
Dat programma loopt soms vast of zegt verbinding niet gelukt.
Als ik in verkennen een bestand verstuurd kopieren > bluetooth > Nokia 6230 lukt dit wel. Dus mijn bluetooth verbinding is goed.
Wie kan me verder helpen.
Groetjes Dropkick18
Dit is eigenlijk best'n leuk lijstje 
Weekje nu
Vodafone 120 + 25SMS per maand.
Bluetooth en Cardreader.
Standaard 32MB, als ik geld over heb 512
Niks
Welke beltoon heb je nu?
Van Halen - Girl you really got me now.
CD Cover van Nightwish - Once.
Van Halen, Nightwish, For My Pain, Children of Bodom, Stevie Ray Vaughan, van allemaal 1 nummertje
Demofilmpje van de Radeon 9700 met die vage muziekinstrumenten.
MP3-speler vind ik echt geweldig, gebruik ik ook constant
Voor mij geen losse MP3-player meer 
Door/terugspoelen in MP3's en filmpjes
Resume functie bij filmpjes 
Dat alles eens werkt zoals het hoort
Weekje nu
Bluetooth en Cardreader.
Niks
Welke beltoon heb je nu?
Van Halen, Nightwish, For My Pain, Children of Bodom, Stevie Ray Vaughan, van allemaal 1 nummertje
MP3-speler vind ik echt geweldig, gebruik ik ook constant
Door/terugspoelen in MP3's en filmpjes
heb nog een vraagje:
Ik heb bepaalde mensen in belgroepen gezet (familie/vip etc)
Maar als ik mijn telefoon op profiel stil zet, dan krijg ik alsnog de ringtone te horen van mensen die in die groepen staan.
Als mensen me bellen die niet in een groep staan terwijl mn tel op stil staat, dan trilt hij alleen.
Ik vind dit erg hinderlijk, want stil moet ook stil zijn!
Nog meer met dit probleem of nog beter met de oplossing!?
Ik heb bepaalde mensen in belgroepen gezet (familie/vip etc)
Maar als ik mijn telefoon op profiel stil zet, dan krijg ik alsnog de ringtone te horen van mensen die in die groepen staan.
Als mensen me bellen die niet in een groep staan terwijl mn tel op stil staat, dan trilt hij alleen.
Ik vind dit erg hinderlijk, want stil moet ook stil zijn!
Nog meer met dit probleem of nog beter met de oplossing!?
Stop chasing the dream, you're already living it
Hallo,
ik denk dat het al gevraagd is maar ik vind het nergens terug
heb alle delen geopend met ?limit=999 en dan CTRL-F gedaan en dan op uur en datum elk deel doorspit.
3 vragen:
1. Kan je dat uur dat er op het schem komt veranderen of niet ?
2. al gevonden :-)
3. was jullie kabel van jullie headset ook zo lang. die komt tot aan de bovenkant van mijn broek en dan kunnen de mensen mij toch nie horen. Wat hebben jullie eraan gedaan ?
heb alle delen geopend met ?limit=999 en dan CTRL-F gedaan en dan op uur en datum elk deel doorspit.
3 vragen:
3. was jullie kabel van jullie headset ook zo lang. die komt tot aan de bovenkant van mijn broek en dan kunnen de mensen mij toch nie horen. Wat hebben jullie eraan gedaan ?
[ Voor 25% gewijzigd door KloyenZ op 11-06-2004 23:41 ]
Verwijderd
je kan bij mp3 wel door/trug spoelen door de 5-way toets naar boven of naar beneden ingedrukt te houdenWormaap schreef op 11 juni 2004 @ 23:08:
Dit is eigenlijk best'n leuk lijstje
Weekje nu
Bluetooth en Cardreader.
Niks
Welke beltoon heb je nu?
MP3-speler vind ik echt geweldig, gebruik ik ook constantVoor mij geen losse MP3-player meer
Door/terugspoelen in MP3's en filmpjesResume functie bij filmpjes
* Wormaap test...Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:54:
[...]
je kan bij mp3 wel door/trug spoelen door de 5-way toets naar boven of naar beneden ingedrukt te houden
Funky
3. waarvoor denkje dat dat witte kopelstukje is ?.............................Precies om om je nek te hangen.........kloyenz schreef op 11 juni 2004 @ 23:34:
Hallo,
3 vragen:
Weet iemand hoe ik de WAP settings voor Orange in de GSm kan zetten. De telefoon staat niet bijde automatische opstuur service van Nokia of Orange
[ Voor 82% gewijzigd door Radeon op 12-06-2004 00:11 ]
It's never easy.....
Nokia 6220 instellingen werken ookhirogene schreef op 12 juni 2004 @ 00:06:
Weet iemand hoe ik de WAP settings voor Orange in de GSm kan zetten. De telefoon staat niet bijde automatische opstuur service van Nokia of Orange
(is ook pas 100x gezecht trouwens)
Zo, heb eindelijk bluetooth aan de praat met de 6230. Nu heb ik alleen nog een probleempje waarvoor ik het forum doorgezocht heb maar niet heb kunnen vinden. Mocht het toch al ergens staan en heb ik erover heen gekeken/gezocht dan alvast 1000* excuses... 
Via bluetooth kan ik alle public folders aan van de foon, behalve de MMC card. En hier zou ik nu juist graag mp3'tjes op copieren. Maar hoe? Ik krijg met geen mogelijkheid de MMC card gevonden vanaf de PC.
Via bluetooth kan ik alle public folders aan van de foon, behalve de MMC card. En hier zou ik nu juist graag mp3'tjes op copieren. Maar hoe? Ik krijg met geen mogelijkheid de MMC card gevonden vanaf de PC.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Staat in de startpostXanion schreef op 12 juni 2004 @ 00:37:
Zo, heb eindelijk bluetooth aan de praat met de 6230. Nu heb ik alleen nog een probleempje waarvoor ik het forum doorgezocht heb maar niet heb kunnen vinden. Mocht het toch al ergens staan en heb ik erover heen gekeken/gezocht dan alvast 1000* excuses...
MMC op je foon een andere naam geven, foon uitzetten, foon aanzetten... HF
Sorry, die heb ik dus inderdaad niet gezien. Zat te zoeken op bluetooth met MMC...Wormaap schreef op 12 juni 2004 @ 00:38:
[...]
Staat in de startpost
MMC op je foon een andere naam geven, foon uitzetten, foon aanzetten... HF
1 week
Vodafone 120
Sitecom Bluetooth @ phonehouse, 25 euro oid
Binnenkort cardreader.
256 apacer @ mycomm
Welke beltoon heb je nu?
Opening theme van GANTZ (anime serie)
Welke berichtentoon heb je nu?
Feeeb, One boiled egg (Guest house paradiso
)
Tux Kill Bill
Nog niks (wacht nog op de cardreader
)
Een aantal van mijn katten
MP3-speler
Bluetooth, ik heb veel problemen met het verbreken van de verbinding naar mijn PC.
De 6230 loopt "vast" en moet dan gereset worden.
Mogelijkheid van installeren van midlets vanaf de geheugenkaart.
Edit: Heeft iemand enig idee hoe ik midlets onder linux op mijn 6230 installeer?
Ik kan een verbinding maken en bestanden opsturen/ontvangen etc. maar voor het installeren van midlets kan ik verder niks vinden
1 week
Vodafone 120
Sitecom Bluetooth @ phonehouse, 25 euro oid
Binnenkort cardreader.
256 apacer @ mycomm
Welke beltoon heb je nu?
Opening theme van GANTZ (anime serie)
Welke berichtentoon heb je nu?
Feeeb, One boiled egg (Guest house paradiso
Tux Kill Bill
Nog niks (wacht nog op de cardreader
Een aantal van mijn katten
MP3-speler
Bluetooth, ik heb veel problemen met het verbreken van de verbinding naar mijn PC.
De 6230 loopt "vast" en moet dan gereset worden.
Mogelijkheid van installeren van midlets vanaf de geheugenkaart.
Edit: Heeft iemand enig idee hoe ik midlets onder linux op mijn 6230 installeer?
Ik kan een verbinding maken en bestanden opsturen/ontvangen etc. maar voor het installeren van midlets kan ik verder niks vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Hagar op 12-06-2004 01:25 ]
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
jep, allemaal al gedaan, gebeld met klantenservice, die gozer mij instellingen gemeeld, ik dat ingesteld, werkt nog nietJimster schreef op 11 juni 2004 @ 18:58:
[...]
En je hebt wel de klantenservice gesproken zodat ze MMS hebben geactiveerd? En je hebt daarna ook je telefoon even uit en aan gezet?
Verwijderd
Eh, bij je volgende toestel zal je hetzelfde meemaken, aan het begin willen die klepjes niet open, steek iets op dat knopje zodat die ingedrukt blijf, dan veel rkacht zetten zodat het klepje iets omhoog gaat, dan proberen em nog verder te drukken, wat waarschijnlijk niet lukt, steek dan iets tussen waar een kleine opening is door alle kracht die je heb gezet, gewoon naar boven wippen, dan willie wel open, dat moet je gewoon paar keer doen, dan gaat dat vanzelf soepelerVerwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:12:
Ok vandaag eindelijk me nokia 6230 gehaald ( 399.00 euro ), bij duiker hier in zeist.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 02:40 ]
Verwijderd
bij pc suite 5.8 probeer ik mijn gallerij te openen, en dan zegtie de bewerking kan niet worden voltooid, moet ik nog iets instellen veder dan ofzo? ik werk via ir.
ik kan wel via de telefoon een foto versturen via ir, maar dat schiet ook niet op, als ik alles 1 voor 1 zou moeten versturen, ja kan normaal gesproken toch je gallerij openen met phone browser en dan een heel mapje in 1x kopieren?
ik kan wel via de telefoon een foto versturen via ir, maar dat schiet ook niet op, als ik alles 1 voor 1 zou moeten versturen, ja kan normaal gesproken toch je gallerij openen met phone browser en dan een heel mapje in 1x kopieren?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 04:50 ]
hoe kan ik eigenlijk spelletjes installeren ?
Via PC en niet via WAP
Want met de phone browser is die map nie toegangkelijk en met de application installerer kan ik ook niet naar de games map gaan.
Via PC en niet via WAP
Want met de phone browser is die map nie toegangkelijk en met de application installerer kan ik ook niet naar de games map gaan.
Verwijderd
Eh.... genante vraag:
ik krijg mn 6230 niet open...
Wat voor chirurgische kunstgreep is er voor nodig om dat ding open te krijgen? De handleiding zegt dat je de knop achterop moet indrukken en dan de cover van de telefoon moet schuiven maar zo simpel werkt dat niet. (of het ligt aan mij
)
Heeft iemand hier de juiste tip?
ik krijg mn 6230 niet open...
Wat voor chirurgische kunstgreep is er voor nodig om dat ding open te krijgen? De handleiding zegt dat je de knop achterop moet indrukken en dan de cover van de telefoon moet schuiven maar zo simpel werkt dat niet. (of het ligt aan mij

Heeft iemand hier de juiste tip?
Dat je dit nog durft te vragen! Gaan we nog eens een keer zoeken in dit topic of moet alles 234 keer herhaald worden. Stelletje prutsers!kloyenz schreef op 12 juni 2004 @ 08:55:
hoe kan ik eigenlijk spelletjes installeren ?
Via PC en niet via WAP
gevonden
[ Voor 86% gewijzigd door KloyenZ op 12-06-2004 09:22 ]
Neem ik de taak maar eens op me om hier antwoord op te gevenVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 03:45:
bij pc suite 5.8 probeer ik mijn gallerij te openen, en dan zegtie de bewerking kan niet worden voltooid, moet ik nog iets instellen veder dan ofzo? ik werk via ir.

Oplossing: Geef je geheugenkaart (zie SP) een naam en het probleem is meestal opgelost.
Verwijderd
Je moet de toetsen ontgrendeld hebben en je krijgt na het synchen een melding dat alles ok is verlopen. Ik weet niet hoe vaak jij syncht op een dag, maar ik doe dat maximaal 3-4x en dan vind ik het niet zo'n probleem om m'n foon even uit de broekzak te halen.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:40:
Ook de melding dat alles ok verlopen is vind ik wel prettig eigenlijk.
Ik heb ook de instelling dat iets pas een probleem is als je er een probleem van maakt, dat kan ook helpen misschien
Verwijderd
Ja, da's handig en vooral erg snel. Dat losmaken gaat hier inmiddels prima overigens; ik zal er wel handig in zijn gewordenXanion schreef op 11 juni 2004 @ 21:20:
[...]
Is dit nu handig zo'n cardreader? Ik heb nl. al een paar keer geprobeerd om de achterkant van die 6230 los te maken. En het lukt op den duur wel, maar om nou zo iedere keer die MMC card te moeten gaan lezen en schrijven, nee...

Verwijderd
woensdag avond heb ik de nokia 6230 besteld via 2call.nl alle papieren dezelfde avond nog ingescand en verstuurd, donderdag bericht gekregen dat alles verstuurd was en vrijdagmiddag stond de postbode aan de deur om mij het pakketje met de telefoon te geven
nu ben ik wat aan het uitproberen e.d met de telefoon maar nou wil ik graag mijn berichten signaal aanpassen aan een .mp3 filetje. Ik ga naar instellingen --> tooninstellingen --> berichtentoon --> beltoon --> galerij openen --> en ik wil naar mijn mmc kaartje waar ik het mp3tje heb opgeslagen, maar dan zie ik het mp3tje niet staan? de telefoon zegt dan gezochte bestanden niet gevonen .. moet ik het misschien in een ander formaat opslaan?
nu ben ik wat aan het uitproberen e.d met de telefoon maar nou wil ik graag mijn berichten signaal aanpassen aan een .mp3 filetje. Ik ga naar instellingen --> tooninstellingen --> berichtentoon --> beltoon --> galerij openen --> en ik wil naar mijn mmc kaartje waar ik het mp3tje heb opgeslagen, maar dan zie ik het mp3tje niet staan? de telefoon zegt dan gezochte bestanden niet gevonen .. moet ik het misschien in een ander formaat opslaan?
mijn frontje (achterkant ) zit zo erg los dat ik niet eens hard moet drukken
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
En.....Stap twee (omhoog douwe met je duim) kun je het beste met je nagel onder het randje van de camera doenVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 10:02:
[...]
Ja, da's handig en vooral erg snel. Dat losmaken gaat hier inmiddels prima overigens; ik zal er wel handig in zijn geworden
[afbeelding]
Verwijderd
Let op de griezelige nauwkeurigheid van de pijlVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 10:35:
[...]
En.....Stap twee (omhoog douwe met je duim) kun je het beste met je nagel onder het randje van de camera doen
Verwijderd
De achterkant er af halen had ik eerst ook problemen mee, gaat nu wel makkelijk.. Nu alleen de voorkant nog, die lijkt ook wel vastgelijmd met drie ton secondelijm... Iemand een idee?Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 10:02:
[...]
Ja, da's handig en vooral erg snel. Dat losmaken gaat hier inmiddels prima overigens; ik zal er wel handig in zijn geworden
[afbeelding]
P.S.: Misschien is het handig bij de volgende openings-topic post om ook deze plaatjes van hoe je je frontje eraf moet halen erbij te gooien.. (Ik denk wel dat er een volgende deel komt, toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 11:20 ]
Verwijderd
niemand enig iedee hoe ik dit voor elkaar zou krijgen?Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 10:04:
woensdag avond heb ik de nokia 6230 besteld via 2call.nl alle papieren dezelfde avond nog ingescand en verstuurd, donderdag bericht gekregen dat alles verstuurd was en vrijdagmiddag stond de postbode aan de deur om mij het pakketje met de telefoon te geven
Verwijderd
De voorkant is eraf te halen door aan de zijkant met je nagels tussen de cover en de phone te poeren, van onder naar boven en dan aan de andere kant, dan komt 'ie los te zitten en kun je hem er zo afwippenVerwijderd schreef op 17 april 2004 @ 12:39:
[...]
ik doe het zo:
houd de telefoon in je linkerhand, met je duim onder de uitsparing voor de camera en je wijsvinger bovenop het toestel; zoiets dus:
druk nu met de duim van je rechterhand de knop in -duw ook een beetje naar boven- en duw met de duim van je linkerhand tegen de uitsparing van de camera naar boven.
De cover verschuift nu een cm en kan er zo af worden getild.
Verwijderd
Gelukt!
Dankzij jullie hulp! Mijn dank is groot.
Mijn volgende vraag:
als ik spelletjes installeer komen die in de map Verzameling te staan. Is er een manier om die in de map Spelletjes te krijgen?
Ik heb de indruk dat dat niet mogelijk is...
Dankzij jullie hulp! Mijn dank is groot.
Mijn volgende vraag:
als ik spelletjes installeer komen die in de map Verzameling te staan. Is er een manier om die in de map Spelletjes te krijgen?
Ik heb de indruk dat dat niet mogelijk is...
Verwijderd
nee niet OP de lens maar onder het zwart glimmende randje waar de lens in verwerkt zit en waar NOKIA op staat snap?? dan kun je hem met je nagel omhoog duwen zonder dat je kracht hoeft te zettenVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 10:47:
[...]
Let op de griezelige nauwkeurigheid van de pijl- maar serieus, op het lensje vind ik zelf niet handig (vette vingertjes enzo), maar dat bedoel je toch niet neem ik aan?
Verwijderd
Jawel, maar daarvoor moet je andere software als Nokia Suite gebruiken, MobiMB is er geloof ik een van die wel in de map spelletjes kan installeren.
Edit: volgensmij nadert een deel 8 de premisis.
Edit: volgensmij nadert een deel 8 de premisis.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 11:39 ]
Verwijderd
Je klikt op de map 'muziekbest' terwijl nokia het standaard meegeleverde deuntje gewoon in de root heeft staan. Als je in 'galerij' op het 'mmc kaartje' klikt, vind je je nummer wel.Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 11:26:
niemand enig iedee hoe ik dit voor elkaar zou krijgen?
Waar verkopen ze keypads voor de 6230?
Heb alles al af zitten zoeken, maar zie alleen maar frontjes staan en nergens keypads
Heb alles al af zitten zoeken, maar zie alleen maar frontjes staan en nergens keypads

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
volgens mij hangt het sterk van het weer af of het frontje er makkelijk af gaat of niet. Eerst ging het bij bij heel makkelijk, maar enkele dagen terug met mooi weer ben ik er 5 minuten mee bezig geweest (moest wel héél veel kracht zetten om hem open te krijgen)
Heb je alle 7 de delen gelezen? Zal er vast wel in staan en anders moet je gewoon geduld hebben en niet na 1,5u je vraag alweer herhalen. Kicken van topics is ook pas toegestaan na 24u, dus als je een beetje fatsoen hebt wacht je met het herhalen van je vraag ook minimaal 24u. Er zijn mensen die werken en dus pas 's avonds het topic weer lezen.Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 11:26:
[...]
niemand enig iedee hoe ik dit voor elkaar zou krijgen?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
ik heb nu zowel in muziekbest. als op de mmc kaart een mapje mp3 maar in beide gevallen als ik erop klik zegt hij: gezochte bestanden niet gevondenVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 11:48:
[...]
Je klikt op de map 'muziekbest' terwijl nokia het standaard meegeleverde deuntje gewoon in de root heeft staan. Als je in 'galerij' op het 'mmc kaartje' klikt, vind je je nummer wel.
best raar
Dit topic is gesloten.