Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83963

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/spnews/6230-deel7-header.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/thumbs.jpg

WELKOM IN ALWEER HET 7E :*) DEEL VAN DE NOKIA 6230! SCHIJNT TOCH EEN ERG POPULAIR TELEFOONTJE TE ZIJN, MAAR GOED HIJ KAN DAN OOK VEEL (ZIE HIERONDER). VEEL PLEZIER EN LEES VOORDAT JE WAT POST EVEN GOED DEZE STARTPOST (SP) DOOR, STAAN BEHOORLIJK WAT FAQ-ANTWOORDEN IN! B)

De Nokia 6230
Naar mijn mening de meest complete telefoon tot nu toe en nog voor een schappelijke prijs ook! Deze telefoon biedt je de mogelijkheid om foto's in verschillende modussen te nemen, videoclips in *.3gp formaat op te nemen en af te spelen, muziek in *.mp3 en *.aac formaat te beluisteren, naar je favoriete radio-stations te luisteren, spellen te spelen en te installeren, te wappen en je kan er nog mee bellen ook! Uiteraard biedt deze telefoon nog veel meer mogelijkheden, deze kan je bekijken op de website van Nokia zelf. Hier volgen alvast een aantal van de belangrijkste kenmerken:
Belangrijkste kenmerken:
• Videorecorder & -speler
• Digitale VGA-camera
• Actief TFT-kleurendisplay
• Draadloze Bluetooth- technologie
• Streaming video & audio
• Music player voor MP3- en AAC-bestanden
• FM-stereoradio
• EDGE en GPRS
• Multimediakaart (MMC)
Beschikbare retail kleuren:
Er zijn 2 retail versies van de Nokia 6230, het enige wat deze 2 uniek maakt zijn hun kleur. Deze zijn: Graphite (zwart) en Pearl White (zilver-achtig). Hier zie je beide modellen om een indicatie te krijgen hoe ze er uit zien, deze foto's zijn klikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wolf67/GoT/n6230.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wolf67/GoT/n62303.jpg
Meer foto's VAN en DOOR de Nokia 6230:
Nokia 6230 Originele Nokia Foto's - Hosted by DeZzL
Foto's gemaakt van de Nokia 6230 - Thanks to Binne
Nokia 6230 Foto's - Door jos707
Foto's van de Nokia 6230 gemaakt door DancePlaza - Powered bij orange.x
Foto's van de Witte Nokia 6230 gemaakt door SvdW - Provided bij orange.x
Foto's van silver79 - Powered by dabutcha1976
Foto's gemaakt door dabutcha1976 met Nokia 6230 - Powered bij orange.x
Weppe heeft aantal foto's gemaakt op InQontrol
De fotokunsten van orange.x - Foto's gemaakt door orange.x
Waar is deze telefoon te koop:
Dit kan je vinden in de Tweakers.net Pricewatch, maar om jou een aantal klikken te besparen, hier de 5 goedkoopste:
http://www.zercom.nl
http://www.online-systems.nl
http://www.gsm.tv
http://www.gsmhuis.nl
http://www.telecom4u.nl
Wat zal je in de doos aantreffen:
• De Nokia 6230 in de door jou bestelde kleur
• Een Nokia BL-5C oplaadbare batterij incl. oplader
• Een Nokia HDS-3 headset
• Een Nokia MMC kaart van 32MB
• Een CD met Nokia PC Suite 6.0 en allerlei andere software
• Een Nederlandse en een Franse handleiding
• En een nummer van Norah Jones op je MMC!
De bijbehorende accesoires:
Nokia 6230 Headsets
Nokia 6230 USB Data Kabel
Nokia BL-5C Batterij
USB Datakabel Nabouw voor 12,50 - Drivers voor USB kabel
Ik wil meer opslagruimte! Welke MMC kaarten passen er in:
Apacer MMC 128 en 256MB @ MyCom (128MB kan soms problemen opleveren..)
• Medion 256MB - Geleverd bij een ALDI aanbieding bij de Pocket PC
• MMC van Extrememory.de met een grootte van 512MB
• Take MS 256MB én 512MB
Welke BlueTooth USB dongles kan je gebruiken:
Vrijwel elke BlueTooth USB dongle zou moeten werken, maar om toch het zekere voor het onzekere te nemen, hebben een aantal andere Gotters dit al voor je getest:
Sitecom Bluetooth USB Adapter @ Pricewatch - Copyman
Trust Bluetooth Adapter @ Dixons
MSI Bluetooth Dongle USB 100m PC2PC @ Gistron
MyCom USB Dongle
Epox BT dongle (BT-DG02)
Conceptronic CBTU
• [url=http://catalog.belkin.com...nt=&Product_Id=126336]Belkin BT Dongle[/url] - dabutcha1976
Indien je problemen hebt met bepaalde BlueTooth software gebaseerd op de Widcomm software, ga dan naar deze site en update je drivers dmv deze guide.
DancePlaza spreekt: "Mij is het gelukt, heb zelf de Sitecom CN-502 - USB Bluetooth adapter Class 1"
Tools om audio te converten:
Nokia MultiMedia Converter 2.0 - Wel eerst registeren!
dBPowerAMP 10.1
dBPowerAMP AAC Codec - 1
dBPowerAMP AAC Codec - 2
Nero Burning ROM - Via de CD rip functie meteen AAC selecteren (DEMO)

Tools om video te converten:
Nokia MultiMedia Converter 2.0 - Wel eerst registeren!
pvAuthor - Is niet gratis!
3gp naar avi - Opnames van je telefoon converteren naar *.AVI
Handige Nokia codes:
Deze beginnen altijd met *# (LEES: sterretje hekje) en worden afgesloten met een # (LEES: hekje). Hier volgen de combinaties:
• *#06# - IMEI
• *#0000# - Firmware
• *#335738# - Deletes automaticly added MMS and GPRS profiles received
from your mobile operator through SMS
• *#92702689# - Enter the service menu (Warranty / Lifetimer)
• *#7370925538# - Delete all the content of the wallet and the wallet code
• *#7780# - Restore factory settings. (This does not include memory,
language and counters)
Hier kan je een heleboel mooie games vinden:
Gameloft.com - Niet gratis
Midlet.org - Door mol99

Afbeeldingslocatie: http://www.gameloft.com/common/cat/s40_pandora.gif Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/spacer.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gameloft.com/common/cat/7210_xiii.gif Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/spacer.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gameloft.com/common/cat/7210_siberian.gif Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/spacer.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gameloft.com/common/cat/7210_sandsoftime.gif
En hier een heleboel handige programma's:
Messenger voor de 40series - Door mol99
Mailclient - Door mol99
Mailclient nummertje 2 - Door mol99
Mooie wallpapers voor je Nokia 6230:
Jhonny Wap - Hier vind je er een heleboel!
orange.xwallpapers - Made bij orange.x - komt nog meer
Firmware 3.14 bugs en oplossingen:
Bellergroepen-bug: Oplossing: Je moet een factoryreset doen. Ga naar Menu > Instellingen > Fabrieksinstellingen terugzetten. Voer daar de volgende code in: 12345 ( Standaard code voor Nokia telefoons )
De Ik-kan-niets-verwijderen-bug: Oplossing: Gewoon de telefoon even uit en weer aanzetten. Dit werkt met meer kleine probleempjes
Problemen met MMC: Oplossing: Als je je nieuwe MMC wilt gebruiken, en hij doet het niet, ga dan naar Menu > Gallerij > Kies Opties voor je MMC > Kies Geh.kaart.hern. Vul dan een naam in voor je MMC en zet je telefoon daarna uit en weer aan.
Nokia PC Suite Tipje: Het schijnt dat de nieuwe PC Suite nog niet echt stabiel werkt. Probeer daarom een eerdere versie te krijgen. Versie 5.8 zou goed moeten werken.
Kan Nokia PC Suite niet installeren: Download van de Nokia site de Nokia Register Cleaner. Probeer daarna nog maar een keer.
Telefoon loopt vast als ik Bluetooth uit zet: Dat klopt, gewoon even wachten (minder dan een minuut) en je telefoon is er weer.
Nog een BlueTooth Tip: Je kan je USB Dongle soms laten werken door een andere USB poort te gebruiken.
Een tip van orange.x:
Als je van plan bent wat foto's of filmpjes te maken dan is het verstandiger om niet het geheugen van je telefoon daarvoor te gebruiken maar je MMC. Hier volgt een kleine handleiding om het zo makkelijk mogelijk te doen:
• Staan er al gemaakte foto's in de Afbeeldingen map, maak dan in de Afbeeldingen map een nieuwe map aan ( noem ik even MAP1 ). Zet daarna alle Foto's die in de Afbeeldingen map staan in MAP1.
• Verplaats de complete MAP1 naar je MMC. Dat doe je door op de map MAP1 te gaan staan > Kies opties > Verplaatsen > Op je MMC staan > Opties > Select. De map wordt nu verplaats. Dit kan enige tijd duren, ligt aan het aantal foto's die in de map staan.
• Nu staan alle foto's op de MMC. Ga nu naar het Menu > Media > Camera > Instellingen > Beeldopslag > Kies voor een andere map > Naar de MMC > Kies hier de map MAP1 die aangemaakt was > Opties > Select.
• De foto's die nu gemaakt worden worden automatisch opgeslagen op je MMC.
MMS setting voor T-Mobile door mol99:
Ga naar "Menu" - "Berichten" - "Berichtinstellingen" - "Mulimediaber." -
"Instellingen verbinding" - "Actieve multimedia-instellingen", hier selecteer je
een leeg slot en vervolgens klik je op "Activeer". Daarna ga je naar "Actieve
multimedia-inst. bewerken".
Dit menu kun je doorlopen zoals hieronder beschreven. Links staan de opties
en rechts wat ik ingevuld heb.

• Naam set instellingen == T-Mobile MMS
• Homepage == http://t-mobilemms
• Proxy's == Inschakelen
• Primaire proxy == 010.010.010.011
• Poort == 8080
• Secundaire Proxy == Niets mee gedaan
• Gegevensdrager == GPRS

• Instellingen drager == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
• GPRS toegangspunt == mms (LET OP: Kleine Letters)
• Verificatietype == normaal
• Gebruikersnaam == tmobilemms (LET OP: Zonder Verbindingsstreepje)
• Wachtwoord == tmobilemms
• GPRS toegangspunt == mms

Settings voor Orange World / GPRS door WHiZZi
• Naam set instellingen: Wat jij leuk vindt.
• Homepage: verzin ook iets leuks
• Proxy's: Inschakelen
• Primaire Proxy: 10.250.255.188 poort 5080
• Secundaire Proxy: 010.250.255.188 poort 9201
• Gegevensdrager: GPRS
Instellingen Gegevensdrager
• GPRS-Toegangpunt: wap
• Verificatietype: Normaal
• Login-type: Automatisch
• Gebruikersnaam: 0628000000
• Wachtwoord: PASSWORD
Alle Orange-settings in een handig Excel-document (met dank aan raafke) :)
GRATIS (MMS/WAP/GPRS) settings door Nokia.com:
MMS settings voor diverse providers
WAP/GPRS settings voor diverse providers
EMAIL settings voor diverse providers

Overige provider settings:
Telfort Diensten
Orange Diensten
T-Mobile Diensten
Overzicht Telfort GPRS en MMS settings - door sig69
T-Mobile Email settings icm Freeler - door Sciver3/e1f
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/spnews/6230_bothcolors.jpg
MP3 of AAC bestanden afspelen & ID3 tags:
Omdat sommige mensen denken hier problemen mee hebben, terwijl dat bijna nooit het geval is, hier toch een stukje over dit zogenaamde probleem:
• De muziekbestanden moeten gewoon naar de root van het MMC weggeschreven worden. Daarna is het een kwestie van het verversen van het de
afspeellijst in de telefoon en moet het weer werken. Tuurlijk zouden wij dit
anders willen zien, maar misschien komt zoiets nog een keer.
• De problemen met de ID3 Tags zijn dat er sommige nummers op de telefoon
anders aangeduid zijn dan de bestandsnaam van het muziekbestand, of
andersom. Dus het bestand heet "Michael Jackson - History - CD 1 - 01 -
Billie Jean" maar wordt op de telefoon getoond als "Michael Jackson - Billie Jean".
Dit is te voorkomen dat de ID3 Tag aangepast wordt, door middel van
Winamp, zodat deze goed weergegeven wordt.
Mp3 in mappen op je MMC afspelen:
Upbeat spreekt: dé oplossing om Mp3-tjes die in diverse mappen op je MMC staan toch in de Music Player af te spelen! Gelezen op de howardforums:

• Maak per cd (ik zeg maar wat) een mapje op je MMC
• In de Audio Manager van PC Suite maak je per cd en mapje een playlist
• Zet iedere playlist (ook met de Audio Manager) in de bijbehorende map van de cd op je MMC (via BT of kabeltje of IR)
• Dan via Music Player > opties > lijst met opnames > opties > lijst opns wijz. kan je kiezen uit de verschillende playlists!
Hoe maak ik een nieuwe playlist zonder alle nummers over en weer
te hoeven verzenden?

Dit staat beschreven in
deze post van Jvvianen in deel 6! :)
PC Suite loopt vast/herkent mijn MMC niet - door Jamaat:
Als je via je datakabel in je MMC kaartje in je telefoon wilt komen en PC Suite loopt vast als je naar Galerij wilt, maak dan eerst (met je telefoon) een naam aan voor je MMC kaartje. Dan pakt de PC Suite je MMC kaartje wel. En kun je m.b.v. de software gewoon bestanden naar je MMC kaart kopieren.
Hoe haal ik mijn operator logo weg:
• Wap naar de volgende link http://wap.mob453.com/blanklogo.wml
• En nu kan je het logo opslaan als operatorlogo
• Je kan er ook weer voor kiezen om je oude operatorlogo in te stellen

Alleen voor T-Mobile:
• Even naar www.t-mobile.nl en daar je aanmelden voor My T-Mobile en T-Zones dus
• Ingelogd en wel bovenin het menu kiezen voor t-zones > messaging
• Links in het menu klikken op Picture message > Picture editor
• Men sturen het lege logo naar je mobiel, en opslaan maar!!
Wat is het verschil tussen MMC en SD:

Verschil tussen MMC en SD (Engels)

Het verschil tussen SD en MMC kaarten zit in de extra beveiligingsopties die bij een SD-kaart zitten. Deze beveiligingsprotocollen zijn vooral bedoeld voor PDA's en MP3-spelers. Indien de apparatuur deze protocollen ondersteunt, dan zijn SD-kaarten sneller dan MMC kaarten. Qua connecties zijn deze kaarten vrijwel identiek. Als een camera SD-kaarten ondersteunt, dan passen WAARSCHIJNLIJK MMC kaarten er ook in, en vice versa. Het nadeel van de SD kaarten is dat deze dikker zijn, waardoor de cover aan de achterkant slecht tot niet sluit! Het is dus aan te raden om MMC kaarten te kopen. Veel Tweakers hier raden dan ook af SD-kaarten te kopen, deze werken gewoon niet (goed)!
Ik moet steeds op OK klikken tijdens Outlook Sync:
Daar heeft Express-Soft gelukkig iets op gevonden, het programmaatje ClickYes: "Express ClickYes is a tiny program that sits in the taskbar and clicks the Yes button on behalf of you, when Outlook's Security Guard opens prompt dialog saying that a program is trying to send an email with Outlook or access its address book. You can suspend/resume it by double-clicking its taskbar icon. Developers can automate its behavior by sending special messages."
Bijbehorende post - door bommel
Download ClickYes
Officiële Nokia links:
Nokia 6230
Nokia 6230 Tutorials
Nokia 6230 Handleiding
Nokia 6230 Press Foto's
Nokia PC Suite 6.1 - Engelse versie
Nokia PC Suite 6.1 - Nederlandse versie
Alle Nokia Service Points in Nederland
Alle Nokia Service Points voor in Belgie
Nokia 6230 reviews:
Mobile Review
Mobile Mania
Xonio
Vorige delen:
[rml]Nokia 6230 [ Deel 6][/rml]
[rml]Nokia 6230 [ Deel 5][/rml]
[rml]Nokia 6230 [ Deel 4][/rml]
[rml]Nokia 6230 [ Deel 3][/rml]
[rml]Nokia 6230 [ Deel 2][/rml]
[rml]Nokia 6230 [ Deel 1][/rml]
De DancePlaza headset mod kan je vinden in de SP van [rml]Nokia 6230 [ Deel 5][/rml], dit om wat ruimte te besparen in deel 7! Ik zal dit topic zoveel mogelijk up-to-date proberen te houden.

Nokia 6230 [Deel 7]

Het uitwisselen van alle soorten copyrighted ringtones is hier NIET toegestaan en levert dus gewoon OW's op. Ook korte Finding Nemo 'mine-mine'-ringtones vallen hier dus onder. Zie ook de sticky bovenin I&T.

[ Voor 42% gewijzigd door intoxicated op 31-05-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11
Ik heb de telefoon sinds gisteren
perfect toestelletje nu werkt Orange world mms en wap.

maar ben nu bezig met email instellen
alles is ingevuld voor actieve email instellingen gekozen voor orange world.
email is ingesteld.

maar wanneer ik nu verzenden kies krijg ik de meldingen
meld u aan bij gprs
en Ophalen mislukt

je ziet ook dat hij verbinding wil maken via orange word.

En wanneer ik via diensten naar wap ga zie je ook netjes GPRS verbinding word gelegd en even later is orange world gestart.

ik heb al geprobeer om de instellingen van de 6600 of 6610 op te halen bij orange maar die geeft steeds een fout melding.

ps ik heb de vorige delen al door gespit en veel gezocht bij google

[ Voor 6% gewijzigd door brummers op 30-05-2004 17:41 ]

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28
Ik mis nog steeds dingen zoals het hernoemen van je MMC kaart om ze te zien met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

ik heb dit ding al sinds 1 april en het is by far de beste en meest complete gsm die ik ooit heb gehad
enkele minpuntjes zijn de bugjes in de firmware (ja, ik heb nog versie 3.14) en het feit dat bij een inkomende call het scherm niet blanco wordt, zodat er bij een donkere background niet te zien is wie er belt
voor de rest een perfect toestel met alle opties die ik nodig heb, deze zal ik niet gauw vervangen

ik vind het alleen jammer dat nu onderhand iedereen met dit ding loopt, ik had gehoopt dat het een elite toestelletje zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 22:49
Voor in de SP:
Als je via je datakabel in je MMC kaartje (in je telefoon) wil komen en PC Suite loopt vast als je naar Galerij wilt, maak dan eerst (met je telefoon) een naam voor je MMC kaartje. Bijvoorbeeld MMC, dan pakt de PC Suite je MMC kaartje wel. En doet de software het dus gewoon en kan je bestanden naar je MMC kaart kopieren.
Misschien wat voor de SP? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JaMaaT schreef op 30 mei 2004 @ 18:05:
Voor in de SP:
Als je via je datakabel in je MMC kaartje (in je telefoon) wil komen en PC Suite loopt vast als je naar Galerij wilt, maak dan eerst (met je telefoon) een naam voor je MMC kaartje. Bijvoorbeeld MMC, dan pakt de PC Suite je MMC kaartje wel. En doet de software het dus gewoon en kan je bestanden naar je MMC kaart kopieren.
Misschien wat voor de SP? :?
added! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Ik heb sinds gisteren dus ook de nokia 6230 gehaald... heeeeel erg tevreden over.. echt een topding!!

Nu porbeer ik 3gp filmpjes te maken met behulp van nokia multimedia center 2.0.
Maar als ik voor audio de codec "wb amr" gebruik dan krijg ik helemaal geen geluid bij mijn filmpjes te horen als ik m afspeel op mijn mobieltje. En aangezien die andere codec (amr) geen geweldige kwaliteit geeft baal ik best wel. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:43
Ik heb een beetje een vreemd probleem, als ik de radio aan wil zetten krijg ik "niet toegestaan" (ook als de hoofdtelefoon er in zit) hetzelfde krijg ik bij de Music Player die onder media staat.. naar mijn weten heb ik nergens instellingen ofzo veranderd..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Ik kan via mms mail verzenden, maar hoe kan ik dit instellen dat ik mail kan ontvangen, als mensen mijn mms willen beantwoorden via die mail die ze van mij kregen zeg maar.

Ik heb telfort.

Dan moet je ws een constante gprs verbinding hebben?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heeft iemand nog een goed programaatje om mp3 naar AAC te converteren?

Met het programaatje dBpowerAMP Music Converter wordt de AAC afgekapt aan het einde en soms zitten er ook 'jumps' midden in het nummer -er missen gewoon enkele seconden- wat erg vervelend is. \
wanneer ik met Nero AAC bestanden probeer te maken heb ik een ander probleem, ik kan opslaan als HE-AAC met als extensie mp4 (en ook als aif, aiff, mp3pro, wavi, vqf en wma) maar mp4 bestanden worden niet door de telefoon herkent.
Toen heb ik gezocht om een ander progsel en na het proberebn van verer oa I-tunes en mp3 converters allemaal tropische bestands extensies tegen gekomen (m4a????) maar geen AAC.

Heeft iemand nog een ander programma waar ik simpel mp3 naar AAC mee kan converteren zonder dat ie de bestanden afkapt of er sprongen worden gemaakt in de track?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
  • Laatst online: 26-05 02:10
Dat met die MMC hernoemen stond er allang tussen hoor!
Problemen met MMC: Oplossing: Als je je nieuwe MMC wilt gebruiken, en hij doet het niet, ga dan naar Menu > Gallerij > Kies Opties voor je MMC > Kies Geh.kaart.hern. Vul dan een naam in voor je MMC en zet je telefoon daarna uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
beter 2x dan helemaal niet.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
VirusInside schreef op 30 mei 2004 @ 18:54:
Dat met die MMC hernoemen stond er allang tussen hoor!

[...]
Maar er staat niet dat dat tevens de probleem oplosser is voor als je PC Suite het niet doet als je via datakabel je MMC kaart wil beheren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik heb nu een bluetooth probleempje.

Als ik opstart krijg ik : Btstackserver error License Invalid

Hoe los ik dit op ? Ik heb al op got gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maeslant schreef op 30 mei 2004 @ 19:11:

ff je adaptertje eruit, software de-installen en dan alles ff opnieuw erop zetten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Al 2 x geprobeerd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Maeslant schreef op 30 mei 2004 @ 19:11:

License Invalid? :?
Misschien een nieuwere driver downloaden vanaf de fabrikant-site?
Tis maar een id'tje hoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18
Ik kan met mijn 3650 de wav files als beltoon gebruiken, kan ik dat ook weer met de 6230??

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

JanAlesi schreef op 30 mei 2004 @ 19:26:
Ik kan met mijn 3650 de wav files als beltoon gebruiken, kan ik dat ook weer met de 6230??
Neem aan van wel.. je kan ook gewoon mp3 gebruiken als beltoon namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JanAlesi schreef op 30 mei 2004 @ 19:26:
jazeker, maar makkelijker (en kleiner) is het als je ze naar mp3/aac omzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Heeft iemand misschien nog de orginele complete content van de MMC ik heb hem mijn kaart geformat |:( en het is zo leuk om 'te laten zien' wat ie kan...
zou iemand dit kunnen zippen of rarren en ergens uploaden? of misschine kunnen mailen naar simon-apestaartje-jolmers.com

ik bedoel dus die clipjes van finair, BMW, plaatjes en alle andere zooi...

[ Voor 8% gewijzigd door sjolmers op 30-05-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
JaMaaT schreef op 30 mei 2004 @ 19:26:
[...]

License Invalid? :?
Misschien een nieuwere driver downloaden vanaf de fabrikant-site?
Tis maar een id'tje hoor. 8)7
Het is zo'n sitecom ding, van de T4T maar op de site staan geen nieuwere drivers dan op de cd ?

Iemand nog ideeen ?

Ps. Eerste Bluetooth software en daarna Nokia spul (6.1) of andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Laatst online: 18-05 13:57
Ik heb een probleem met WAPPEN.
Ik kan wel het blanco logo ophalen op de link die in dit start topic wordt wergeven maar als ik naar de bookmark van NOKIA ga krijg ik Geen reactie terug op het scherm. Zo heb ik het wel met meerdere sites. Is dit gewoon een fout op de sites die ik wil bezoeken of ergens iets in me telefoon. Ik gebruik geen GPRS want dat kost alleen maar meer geld. Ik doe het gewoon op TIKKEN (per min.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18
Anoniem: 83963 schreef op 30 mei 2004 @ 19:28:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Das net dat gene wat mij over de streep heeft getrokken.
Ik ben dr dus uit wat mijn nieuwe speel en bel wondertje wordt 8)
Thnx

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Robbert_berg schreef op 30 mei 2004 @ 19:31:
Ik heb een probleem met WAPPEN.
Ik kan wel het blanco logo ophalen op de link die in dit start topic wordt wergeven maar als ik naar de bookmark van NOKIA ga krijg ik Geen reactie terug op het scherm. Zo heb ik het wel met meerdere sites. Is dit gewoon een fout op de sites die ik wil bezoeken of ergens iets in me telefoon. Ik gebruik geen GPRS want dat kost alleen maar meer geld. Ik doe het gewoon op TIKKEN (per min.).
misschien moet je je cache even wissen (menu > diensten > cache wissen)?

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 83963 op 30-05-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

sjolmers schreef op 30 mei 2004 @ 19:30:
ik bedoel dus die clipjes van finair, BMW, plaatjes en alle andere zooi...
alstu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Super! Muchos Gracias :):) Rappe server trouwens 591 kb/s 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Mordeth schreef op 30 mei 2004 @ 18:19:
Ik heb sinds gisteren dus ook de nokia 6230 gehaald... heeeeel erg tevreden over.. echt een topding!!

Nu porbeer ik 3gp filmpjes te maken met behulp van nokia multimedia center 2.0.
Maar als ik voor audio de codec "wb amr" gebruik dan krijg ik helemaal geen geluid bij mijn filmpjes te horen als ik m afspeel op mijn mobieltje. En aangezien die andere codec (amr) geen geweldige kwaliteit geeft baal ik best wel. Iemand een idee?
Dat is inderdaad wel jammer, hopelijk komt ondersteuning daarvoor nog...

edit: Ik encode voornamelijk metal video's en aangezien die vaak nogal een wall of sound zijn is het dan al gauw helemaaaal niet meer om aan te horen. Van die popdeuntjes zijn nog wel te doen, maar met Morbid Angel of Deicide wordt het al snel een geluidsbrei.

[ Voor 19% gewijzigd door JaymzHetfield op 30-05-2004 20:01 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

JaymzHetfield schreef op 30 mei 2004 @ 19:57:
Dat is inderdaad wel jammer, hopelijk komt ondersteuning daarvoor nog...

edit: Ik encode voornamelijk metal video's en aangezien die vaak nogal een wall of sound zijn is het dan al gauw helemaaaal niet meer om aan te horen. Van die popdeuntjes zijn nog wel te doen, maar met Morbid Angel of Deicide wordt het al snel een geluidsbrei.
Inderdaad ja.. gewone filmpjes en al is het kwa geluid allemaal goed.. maar zodra je een fatsoenlijk muziek videotje wil gaan kijken is het afgelopen.. hopen dat het in de volgende firmwarerelease word gefixed.

Hoe lang heb je nu je Nokia 6230?

Sinds 29 mei

Waar heb je 'm vandaan?
Bij Belcompany

Wat voor abonnement heb je erbij?
Mijn T-Mobile abo met 2 jaar verlengd (150)

Hoe verbind je je telefoon met je PC (IR, Bluetooth, datakabel)
usb Qteq Bluetooth usb adapter (gebaseerd op de Widcomm software)

Heb je een andere MMC-kaart erin? (merk/grootte/winkel)
Dat standaard nokia 32mb kaartje nog :)

Welke andere accessiores heb je nog? (indien van toepassing)
-

Welke beltoon heb je nu?
Zo'n standaard nokia tunetje nog :)

Welke achtergrond heb je nu?
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sturing/plaatjes/nokia/shrek.jpg

Welke audio-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Nu even niks.. meer bezig met videobestanden

Wat voor video-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Scrat - Gone nutty (dat eekhoorntje uit Iceage)
Een donald duck filmpje

Wat vind je de fijnste feature van de 6230?
Video.. mp3.. bluetooth!!... email (alhoewel hier nog niet werkend).

Welke feature mis je nog? Of wat zou je graag verbeterd zien in firmware v3.16?
random achtergronden lijkt me wel grappig.. en support voor audio codec "wb amr"

[ Voor 4% gewijzigd door Mordeth op 30-05-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Laatst online: 18-05 13:57
Wie heeft er een MMC kaart van 512MB gekocht in een winkel die er ook in werkt?
Ik wil namelijk niet kopen via inetenet. Ben er ooit een keer mee belazerd.

De informatie die ik wil, Naam winkel, Prijs.

Bijvoorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Sinds 29 april jl.

Waar heb je 'm vandaan?
BelCompany Utrecht (daar werk ik nl.)

geen, los gekocht met 15% personeelskorting >:) zit nog 1 1/2 jaar aan Vodafone vast.. 180 minuten / 75 smsjes

nu haal ik nog mijn MMC-kaartje eruit en stop die in mijn Sweex cardreader, maar
binnenkort heb ik een MyCom USB BlueTooth-dongle :D

juh, Apacer 256MB @ MyCom (€59,-)

Tin-Grey frontje

Welke beltoon heb je nu?
Hans Teeuwen - Snelkookpan en als SMS-beltoon "Mine! Mine! Mine!" (albatrossen uit Finding Nemo) :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.jhonny.org/wap/kuvat/w401050865302.4773.jpg

qua muziek van alles, meeste geripped van 12" (hardstyle, techno en nog wat zooi)

6 South Park-afleveringen :P

BlueTooth, MP3-speler, foto-/videocamera :)

leeg scherm als iemand belt (nu zie je het over de achtergrond heen), doorspoelen in mp3/videofiles.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83963 op 30-05-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114424

kheb die msn van de sp geinstaleerd en na beetje gedoe werkt het wel. loopt niet altijd even soepel in tis niet zo snel maar hej... tis msn OP EEN GSM!!!! echt super.

heeft iemand al eens de post op zen phone gevolgt. kheb een keer geprobeerd om de url te volgen van dit topic maar das niet gelukt. lijkt me leuk om dat een beetje te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Robbert_berg schreef op 30 mei 2004 @ 20:24:
Wie heeft er een MMC kaart van 512MB gekocht in een winkel die er ook in werkt?
Ik wil namelijk niet kopen via inetenet. Ben er ooit een keer mee belazerd.

De informatie die ik wil, Naam winkel, Prijs.

Bijvoorbaad dank.
[rml]beerns in "Nokia 6230 [ Deel 6]"[/rml] <- deze post al gelezen, misschien kan hij je helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06
Zet ff duidelijk in de startpost dat een SD kaartje er niet in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Wie weet hoe je je gedownloade games kan back-uppen. Wil namelijk een software upgrade maar heb al 4,40 euro voor Snake II Ex betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op 30 mei 2004 @ 20:43:
Zet ff duidelijk in de startpost dat een SD kaartje er niet in kan.
aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Nokken daarmee, nu loopt t topic weer vol met onzin (onzin welke ik overigens gestart heb in t vorige topic waarna iedereen volgde)

Met een beetje googlen kun je hem wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry, ook een beetje mijn fout... :o

maar idd
</offtopic><ontopic> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Is het ook mogelijk om met dit telefoontje een bluetooth verbinding met de pc te maken en dan daarvan bestanden kan downloaden (dus zeg maar gewoon met je mobieltje via bluetooth een paar mp3tjes downloaden van de pc)?

[ Voor 27% gewijzigd door Mordeth op 30-05-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mordeth schreef op 30 mei 2004 @ 21:43:
Is het ook mogelijk om met dit telefoontje een bluetooth verbinding met de pc te maken en dan daarvan bestanden kan downloaden (dus zeg maar gewoon met je mobieltje via bluetooth een paar mp3tjes downloaden van de pc)?
Dat vraag ik mij ook af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019

Sinds 6 Mei jl.

Waar heb je 'm vandaan?
Orange shop, Amsterdam(via vriendin)

Orange 40, 1 jaar.

Via de bluetooth op mijn laptop, koop binnenkort een cardreader for desktop.

Transcend, 256mb, interngeheugen.com(€55)

n.v.t.

Welke beltoon heb je nu?
Nightwish - Dead to the world

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diere097/beugels.jpg

Niet zoveel; album van Epica en een album van Nightwish.

2 afleveringen Southpark...Awesome-o- ;)

zeker weten de mp3 speler.

lichte achtergrond achter telnummer/ naam als je gebeld wordt. Resume funcite in de videospeler als je hem hebt afgesloten...beetje ala dvd-style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50772

jha zeker, ik hang me phone via bluetooth aan mijn laptop (pc moet ook kunnen natuurlijk als je bluetooth ding hebt) en dan zet ik mp3's er zo op..en ik kan stuff erafhalen etc..werkt IDEAAL!

p.s: http://home.hccnet.nl/famekel/ownage.MPG

vandaag eventjes wat geklooit ermee :)..me beltoon dus haha
echt leuk speelgoed!!

*edit* owhja je bedoelt met je phone je pc besturen om mp3's te grabben ? ...niet geprobeerd nog en ik zie er ook het nut niet van in...maargoed ;) ...tenzei je op de bank lui wilt doen en dan met je pc connecten ofzow..maar dat is nou ook niet echt ideaal..bluetooth heeft redelijk bereik maar je moet niet denken dat je 20 meter van je pc kan gaan zitten...paar meter houd t wel op dan valt die hier weg...

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 50772 op 30-05-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114424

gaste... kom op man... de sp is de eerste blz... dat is die bladzijde die met een 1 wordt aangegeven...

* Anoniem: 114424 had nooit gedacht dat mensen in deel 7 nog steeds deze vragen zouden stellen

edit: pardon.... de vraag is downloaden van pc naar telefoon met je telefoon... en dat is wel een interesante vraag... helaas denk ik niet dat dat mogelijk is met de huidige software... het is natuurlijk wel mogelijk dat er ooit een soort 'network neigborhood' gemaakt wordt in java. anders moet je je eens verdiepen in de telnet java apps.

post dan wel je bevindingen

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 114424 op 30-05-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Anoniem: 50772 schreef op 30 mei 2004 @ 21:56:
[...]
vandaag eventjes wat geklooit ermee :)..me beltoon dus haha
echt leuk speelgoed!!

*edit* owhja je bedoelt met je phone je pc besturen om mp3's te grabben ? ...niet geprobeerd nog en ik zie er ook het nut niet van in...maargoed ;) ...tenzei je op de bank lui wilt doen en dan met je pc connecten ofzow..maar dat is nou ook niet echt ideaal..bluetooth heeft redelijk bereik maar je moet niet denken dat je 20 meter van je pc kan gaan zitten...paar meter houd t wel op dan valt die hier weg...
hehe zit er ook al halve dag mee te kloten :P. Ik verlies alleen soms mijn verbinding met het kopieren.. terwijl ik er toch echt geen meters er vanaf zit.. vaag soms.

mja dat van bestanden downloaden van de pc leek me wel grappig om uit te proberen.. of het handig iets is of niet ontdek ik dan wel :P. *verder zoekt*

[ Voor 22% gewijzigd door Mordeth op 30-05-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 16:51
Heh, ging het idd bijna weer verkeerd met al die emailadressen, geinteresseerden kunnen idd googlen (of mij mailen ;) )

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dapluiz schreef op 30 mei 2004 @ 22:14:
Heh, ging het idd bijna weer verkeerd met al die emailadressen, geinteresseerden kunnen idd googlen (of mij mailen ;) )
of mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

of mij :P

[ontopic]
Had net een probleempje met mijn toestel.. ik verstuurde via bluetooth een bestand van ongeveer 9 mb.. in de tussentijd ging mijn mobieltje in de screensaver stand (die digitale klokgedoe) en daar kwam ik ook mooi niet meer uit.. telefoontje werkte wel gewoon.. maar alles op de achtergrond zeg maar.. zeer vaag.
Weet iemand trouwens of dat digitale klokgedoe uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, die klok kan niet uit (helaas)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Anoniem: 83963 schreef op 30 mei 2004 @ 22:26:
nee, die klok kan niet uit (helaas)..
Jammer.. je zou toch verwachten dat een zo simpels iets gewoon uit te schakelen is. Ditzelfde irritatie is er ook bij de ericsson en samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 26-05 13:59
Hier stond iets wat hier niet mocht staan 8)7 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Magicw00b op 30-05-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 20:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Jongens, dit gaat weer een slotje opleveren.. 'Warez' uitwisselen door hier je e-mailadres te plaatsen is evenmin toegestaan als het er gewoon in het topic over hebben..

De 6230 is inmiddels ook alweer een maandje in mijn bezig, nog steeds superblij mee :9 Hoop alleen op wat leuke applicaties, o.a. een volwaardige html-browser, en bijv. een applicatie die via je bluetooth Winamp op je computer kan besturen :) Vanaf de bank music zappen ;)
Zou het trouwens ook mogelijk zijn om met de IR van je telefoon je televisie te besturen? (Via een applicatie op je phone, uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niet mijn mooie topic op slot... :'(
mensen, kap ermee met ringtones vragen..

</offtopic #2>
<back on topic #2>

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maeslant schreef op 30 mei 2004 @ 19:30:
[...]

Het is zo'n sitecom ding, van de T4T maar op de site staan geen nieuwere drivers dan op de cd ?

Iemand nog ideeen ?

Ps. Eerste Bluetooth software en daarna Nokia spul (6.1) of andersom
Ik heb ook zo'n sitecom ding. Het gaat erom dat oudere versie van die dingen hebben nog geen licence key die in de dingle geschreven staat, terwijl de nieuwere drivers die wel nodig hebben (vraag mij niet waarom !).

Zie hier voor info.

(Overigens vind je dit ook op door naar www.sitecom.nl te gaan, dan support te klikken en dan faq voor je produkt...... Wellicht een ideetje om dat de volgende keer eerst te doen....)

Trouwens - ik heb de 6230 net op mijn verlanglijstje gezet. Als ik de SP lees, zie ik alleen maar een 5-tal bugs met oplossingen. Betekent dit geen echte bugs meer in de huidige firmware (meestal kost het nokia wel een jaartje om hun telefoons bugvrij te krijgen).

[ Voor 16% gewijzigd door reinhrst op 30-05-2004 22:40 ]

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Ik heb een keer Nokia Suite opnieuw geinstalleerd en nu kan ik niet meer op de playlists die wel op mijn telefoon staan, deze worden niet weergegeven in de Music Manager. Is er een manier om je playlist geheugen met de telefoon zelf te legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41636

Ik weet nog steeds niet hoe je .jar bestanden (spelletjes) kan downloaden op je telefoon, en die in de GOEDE map te zetten, bij toepassingen dus. en dan wel met bluetooth. Met oxygen kan het alleen met een kabel..

Trouwens het is wel moeilijk om iets te vinden in de topics mbv de search. Als je iets intikt bij de search hier krijg je alle 6230 topics, en om nou 7 x 41 pages door te bladeren voor een probleem die je hebt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 41636 schreef op 31 mei 2004 @ 00:24:
Ik weet nog steeds niet hoe je .jar bestanden (spelletjes) kan downloaden op je telefoon, en die in de GOEDE map te zetten, bij toepassingen dus. en dan wel met bluetooth. Met oxygen kan het alleen met een kabel..

Trouwens het is wel moeilijk om iets te vinden in de topics mbv de search. Als je iets intikt bij de search hier krijg je alle 6230 topics, en om nou 7 x 41 pages door te bladeren voor een probleem die je hebt... 8)7
je kan ook gewoon per topic ?limit=999 erachter zetten en dan CTRL+F doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 20:13
Anoniem: 83963 schreef op 30 mei 2004 @ 20:29:

Sinds 29 april jl.

Waar heb je 'm vandaan?
BelCompany Utrecht (daar werk ik nl.)

geen, los gekocht met 15% personeelskorting >:) zit nog 1 1/2 jaar aan Vodafone vast.. 180 minuten / 75 smsjes
15% personeelskorting? 479*0.85=407.15 euro. Waarom dan niet met orange abo? :?
De 6230 is inmiddels ook alweer een maandje in mijn bezig, nog steeds superblij mee
Al een maand in jou bezig? Dan gaat je vibreerfunctie wel snel stuk hoor! :P

Bij PCsuite zit een programma waarmee je bestanden kan kopieren. Dan zet ie hem vanzelf bij toepassingen.
En voor dat search gedoe: stel max berichten per pagina in op 999, en dan gewoon met control-f in het topic zoeken

[ Voor 30% gewijzigd door marteltor op 31-05-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marteltor schreef op 31 mei 2004 @ 00:37:
[...]

15% personeelskorting? 479*0.85=407.15 euro. Waarom dan niet met orange abo? :?

[...]

En voor dat search gedoe: stel max berichten per pagina in op 999, en dan gewoon met control-f in het topic zoeken
geen zin in nog een abo erbij, had ook net mijn loon gestort gekregen. oh, en dat van die search, lees mijn post nog eens! :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112675

Het is al eens eerder gevraagd door verschillende mensen maar tot nu toe heeft zich nog geen oplossing voorgedaan.
Ik heb namelijk een Apacer 128mb MMC kaartje gekocht maar mijn telefoon vind hem niet. Heb de nieuwe firmware (3.15) er op staan maar de telefoon herkent geen MMC kaart.

Formatteren ofz hernoemen helpt dus niet want de telefoon geeft aan dat er geen MMC kaart in zit.

Iemand enig idee wat dit is? Is dit mijn telefoon die stuk is ofzo?
Club Nokia zei dat ik het kaartje bij een andere 6230 moest testen maar ik ken helaas niemand anders met deze topphone ;).

Ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Alvast bedankt :)

Lance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is ook al meerdere keren langsgekomen dat de 128mb versie gewoon niet goed werkt, ga voor de 256mb versie -- die werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 20:13
je kan toch ook gewoon een orange abo nemen en daarna direct bellen met de klantenservice en per direct opzeggen en de resterende termijnen voldoen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Anoniem: 83963 schreef op 31 mei 2004 @ 00:39:
[...]

geen zin in nog een abo erbij, had ook net mijn loon gestort gekregen. oh, en dat van die search, lees mijn post nog eens! :X 8)7
Grijnzz * EvoII heeft m gewoon los gekocht voor 427 euro.Beter dan een (paar) jaar vast te zitten aan een abbo.

Vanavond tijdens het bladeren door mn foto's op mn mmc kaart startte ie spontaan opnieuw op!

Dat bladeren doe ik dmv een foto te openen en dan door op de navigatietoets te drukken, naar beneden of naar boven.Dan krijg je dus niet telkens die index, wat veel meer tijd kost :P

Heb ook een leuke wallpaper trouwens.Gisteravond met de foon zelf gemaakt, tijdens een romantisch avondje met mn wederhelft in Hoek van Holland :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~markie/PIC00034.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114610

nogmaals een keer mn vraag dan maar.. had al in vorige topic gepost.. maar aangezien deeltje 7 er weer is :)

kheb vanmiddag spel gedownd met mn telefoon.. maar als ik nu naar verzameling ga, reboot mn telefoon dus... iemand een oplossing voor me wat ik op mn telefoon zelf kan doen, via pc spel verwijderen lukt nog niet, zit nog steeds op mn immitatiekabel te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Anoniem: 114610 schreef op 31 mei 2004 @ 01:32:
nogmaals een keer mn vraag dan maar.. had al in vorige topic gepost.. maar aangezien deeltje 7 er weer is :)

kheb vanmiddag spel gedownd met mn telefoon.. maar als ik nu naar verzameling ga, reboot mn telefoon dus... iemand een oplossing voor me wat ik op mn telefoon zelf kan doen, via pc spel verwijderen lukt nog niet, zit nog steeds op mn immitatiekabel te wachten :(
Reboot ie al bij het openen van je verzameling óf pas bij het openen van die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij openen van die map al.. ik zie nog net openen staan, en dan reboot ie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 10:02
Heb hier gewoon Oxygen werkend met BT hoor. Alleen is het probleem dat Oxygen geen Jar files, maar alleen Jad files accepteert volgens mij.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizZie
  • Laatst online: 07-05 16:07

BlizZie

Keep Moving Forward

Kan iemand mij misschien de email instellingen vertellen voor Orange email die ik dan zou kunnen ophalen via menu berichten en niet helemaal via een omweg van de orange startpagina via GPRS?

Two is always better than one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Laatst online: 09:11
als je inlogt bij orange dan ga je naar Tools-> Email

dan krijg je deze instellingen

handmatig
e-mail via e-mail client op je telefoon
Sommige nieuwe telefoons hebben een e-mail programma. Als je bent aangemeld voor Orange World, kun je die zo instellen dat je Orange e-mail kunt ophalen en verzenden. Hiervoor kun je de volgende instellingen gebruiken.

Gebruik pop.orange.nl of imap.orange.nl als serveradres voor het ontvangen van e-mails.
Gebruik smtp.orange.nl als serveradres voor het verzenden van e-mails.
Gebruik je alias (de tekst voor het @-teken in je Orange e-mail adres) als gebruikersnaam.
Gebruik je wachtwoord voor 'mijn Orange' als wachtwoord (maar vul het wachtwoord in met hoofdletters).

via bericht wat toegestuurd word
//
Ben je aangemeld voor Orange World en wil je het e-mail programma van je telefoon gebruiken? Wij sturen graag de juiste e-mail instellingen naar je telefoon. Het enige dat jij dan nog hoeft te doen is de instellingen opslaan en activeren in je telefoon. Je kunt kiezen voor e-mail instellingen voor zowel 'imap4' als 'pop3'.

Met pop3 kun je e-mails ophalen naar je telefoon waarbij je er meestal voor kunt kiezen of je ze op de server (in je inbox) wilt laten staan of niet. Je krijgt dan altijd een kopie van de e-mails uit je inbox. Met imap4 heb je direct toegang tot de server. Je kunt dan alle mappen inzien en binnengekomen e-mails kun je verplaatsen naar andere mappen. Je maakt dus geen kopieën, maar ziet de originele e-mails en mappen.
//

en als je het werkend hebt mail me dan want ik krijg het niet werkend zie 2e post

[ Voor 35% gewijzigd door brummers op 31-05-2004 08:30 ]

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoeveel minuten film krijg je ongeveer in de praktijk op een 256MB MMC-kaartje? :?
Is het ook daadwerkelijk de moeite waard om een film te comprimeren etc? :?

Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het verplaatsen van bestanden via een USB 2.0 cardreader.
Dus

bestanden ---cardreader---> MMC

de Nokia heeft problemen schijnbaar met het lezen van die bestanden?
Mijn vraag is dus of er iemand in de praktijk al deze (snelle) manier van het verplaatsen van bestanden van de pc naar de MMC heeft geprobeerd. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

leuk telefoontje wel, maar nog erg duur met een 1 jarig abbo als je het mij vraagt...
of weet iemand deze telefoon icm een leuke aanbieding ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Anoniem: 24175 schreef op 31 mei 2004 @ 10:18:
leuk telefoontje wel, maar nog erg duur met een 1 jarig abbo als je het mij vraagt...
of weet iemand deze telefoon icm een leuke aanbieding ofzo..
Heel nederland belt met Orange O-) :Z _/-\o_
Orange Free 30 1 jarige met 6230 -> gratis bij de belcompany !! _/-\o_ _/-\o_
reinhrst schreef op 30 mei 2004 @ 22:38:
[...]

Ik heb ook zo'n sitecom ding. Het gaat erom dat oudere versie van die dingen hebben nog geen licence key die in de dingle geschreven staat, terwijl de nieuwere drivers die wel nodig hebben (vraag mij niet waarom !).

Zie hier voor info.

(Overigens vind je dit ook op door naar www.sitecom.nl te gaan, dan support te klikken en dan faq voor je produkt...... Wellicht een ideetje om dat de volgende keer eerst te doen....)

Trouwens - ik heb de 6230 net op mijn verlanglijstje gezet. Als ik de SP lees, zie ik alleen maar een 5-tal bugs met oplossingen. Betekent dit geen echte bugs meer in de huidige firmware (meestal kost het nokia wel een jaartje om hun telefoons bugvrij te krijgen).
Dat heb ik al gedaan. Ik heb dat gedownload, daarna geflashed (geloof ik) en daarna die nieuwe driver gebruikt. Maar helpen .. uuhh nee

[ Voor 17% gewijzigd door Maeslant op 31-05-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

kheb dus net mijn abbo bij orange opgezegt vanwege die tarief-verandering, beetje raar om nu weer orange tenemen imo :P , of doen ze daar niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Anoniem: 24175 schreef op 31 mei 2004 @ 10:24:
kheb dus net mijn abbo bij orange opgezegt vanwege die tarief-verandering, beetje raar om nu weer orange tenemen imo :P , of doen ze daar niet moeilijk over
Ik weet niet. Ik had mijnes opgezegd -> nummerbehoud naar vodafone. En dat gebeurd pas 16 juli. Maar heb gewoon deze genomen en niks geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Anoniem: 114610 schreef op 31 mei 2004 @ 01:41:
Dan kun je denk ik het beste op je datakabel wachten en proberen vanuit pc suite die app te verwijderen.

Nu heb je dus geen mogelijkheid om m te verwijderen, als ie bij het openen van die map al opnieuw opstart.

Als je de fabrieksinstellingen terugzet helpt ook niet trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 13:49
Zegato schreef op 31 mei 2004 @ 09:58:
Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het verplaatsen van bestanden via een USB 2.0 cardreader.
Dus

bestanden ---cardreader---> MMC

de Nokia heeft problemen schijnbaar met het lezen van die bestanden?
Mijn vraag is dus of er iemand in de praktijk al deze (snelle) manier van het verplaatsen van bestanden van de pc naar de MMC heeft geprobeerd. :)
Ik heb bestanden op de Nokia MMC gezet via een apacer cardreader. Af en toe had ik tijdens het schrijven wat meldingen over CRC errors. Lezen was geen probleem.

Een paar dagen geleden heb ik het Nokia MMC kaartje vervangen door een Apacer 128MB en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 13:49
Anoniem: 114610 schreef op 31 mei 2004 @ 01:41:
Dit heb ik ook gehad. Ik heb 't spel toen verwijdert via 'Install Applications' van de PC suite. Probeer dat nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50772

op de orange website lees ik overigens dat je bij een orange free 30 of hoger abon. voor 2 jaar een beachcruiser (fiets) krijgt en bluetooth headset etc..
zie:
http://www.orange.nl/acties/beachcruiser/index.php

Ik heb dus een 30 abon afgesloten voor 2 jaar met de 6230 uiteraard ;)
maar ik heb ze niets over deze beachcruiser incl bluetooth headset horen zeggen..
begrijp ik de aktie verkeerd en geldt deze niet voor mij? of hebben hun er gewoon niet aan gedacht? dan ga ik vd week maar eventjes langslopen alsnog :)
Iemand een idee dus?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Laatst online: 20-12-2021
die fiets krijg je alleen als je geen telefoon kiest

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maeslant schreef op 31 mei 2004 @ 10:20:
[...]

Heel nederland belt met Orange O-) :Z _/-\o_
Jammer... heel Nederland heeft een abonnement van Orange, maar van bellen zal weinig komen met zo'n netwerk :X

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zegato schreef op 31 mei 2004 @ 09:58:
Hoeveel minuten film krijg je ongeveer in de praktijk op een 256MB MMC-kaartje? :?
4 minuten film neemt 1,5MB in beslag -> 250 (ja, dit geeft ie aan ipv 256) / 1,5 = 166 minuten ruim :D
Anoniem: 24175 schreef op 31 mei 2004 @ 10:24:
heb dat wel eens meer in de winkel gehad en toen werd die klant gewoon goedgekeurd. ik zou het gewoon proberen als ik jou was. orange heeft hier altijd nog het laatste woord over..
THE_BASE schreef op 31 mei 2004 @ 12:02:
[...]

Jammer... heel Nederland heeft een abonnement van Orange, maar van bellen zal weinig komen met zo'n netwerk :X
wat bazel je nou? orange heeft (op de utrechtse heuvelrug na) een prima netwerk.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik denk dat dit een kwestie is van waar je woont. Ik woon in de Randstad, altijd goed bereik met Orange/KPN/Vodafone/T-mobile. Dus lekker kiezen jah !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvoII schreef op 31 mei 2004 @ 10:32:
[...]

Dan kun je denk ik het beste op je datakabel wachten en proberen vanuit pc suite die app te verwijderen.

Nu heb je dus geen mogelijkheid om m te verwijderen, als ie bij het openen van die map al opnieuw opstart.

Als je de fabrieksinstellingen terugzet helpt ook niet trouwens?
nope.. fabrieksinstellingen als eerste ff geprobeerd.. hielp dus niets.. dan nog maar wachten op me datakabel.. duurt ook al 2 weken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

Ik heb al 4x gevraagd, zonder antwoord maar probeer het nog een x..
Ik heb mijn tel nu ongeveer 3 weken..
Nu heb ik de volgende problemenen:
- Als ik wordt gebeld, hoor ik meestal geen geluid of het beeld valt uit, en soms doet ie hoe hij het moet doen (1:10)
- Soms valt het beeld in een keer uit, bv als ik een smsje krijg een video'tje open ofzo..
Weet iemand hoe dit kan? en vooral wat ik er aan kan doen?
Gewoon ff trug gaan en een nieuwe krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Anoniem: 95473 schreef op 31 mei 2004 @ 13:20:
- Als ik wordt gebeld, hoor ik meestal geen geluid of het beeld valt uit, en soms doet ie hoe hij het moet doen (1:10)
- Soms valt het beeld in een keer uit, bv als ik een smsje krijg een video'tje open ofzo..
Bij mij valt het beeld weleens weg als ik door mn mmc blader. :?

Bij jou klinkt het helemaal niet fris geloof ik.

Zou er mee terug gaan.Of een update, want ik denk dat je sw 3.14 hebt óf een andere foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
binnen 30 dagen kun je aanspraak maken op de toestel-kwaliteitsgarantie, dus gewoon even met alles terug (doos, bon, contract en neem ook ID mee).

suc6! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

neeh het vreemde is dat ik een 6230 met V3.15 heb, mah thnx zal ik morgen ff naar vodafone city :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 95473 schreef op 31 mei 2004 @ 13:20:
Zoals markiedeweert al zegt, ga gewoon terug met je telefoon of bel/mail eens met Nokia of het een bekend probleem is in de softwareversie wat jij hebt.

edit:
spuit nr zoveel wederom

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-05-2004 13:43 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
omdat ik tijdelijk de SP niet kan editten, dan maar even zo:

Alle Orange-settings in een handig Excel-document (met dank aan raafke) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik ook de bluetooth signaalsterkte zien? (op pc suite ofzo, of op mn telefoon) ben wel benieuwd hoe ver ie komt met nog een redelijk signaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Laatst online: 14-03 15:42
THNX danceplaza voor je idee van die headset mod!! Echt zwaaaar relaxed!! Kheb zojuist mn sonies er ff aan vastgesoldeerd (duurde een uurtje maar dan heb je ook wat) en het is lekker lusiteren zo!!
Thnx again!

check http://home.wanadoo.nl/elvin.roest/mod.jpg

fuck.. ik kan ff niet bestanden uploaden... plaatje volgt nog...

[ Voor 12% gewijzigd door nivvle op 31-05-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114664

Anoniem: 83963 schreef op 30 mei 2004 @ 19:28:
[...]

mijn foon speelt wav files niet af. of hij zegt unknown file format of hij herkent m als een AAC maar speelt m nog niet af. is dit alleen bij mij of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114664 schreef op 31 mei 2004 @ 15:30:
[...]

mijn foon speelt wav files niet af. of hij zegt unknown file format of hij herkent m als een AAC maar speelt m nog niet af. is dit alleen bij mij of hoe zit dat?
Heb ik ook, maar waarom zet je ze niet ff om met dat converter programma uit de SP? 10x zo klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Laatst online: 04-06 22:30
Hallo,

Misschien kunnen jullie mij helpen, ik bezit al een tijdje de Nokia 6230. Prachtig toestel, maar nu wil ik een aantal gemaakte foto's naar mijn hardeschijf kopieren. Ik heb een trust bt 180 bt adapter (blootooth) gekocht, maar dat werkt niet echt.

Ten eerste krijg steeds een icoontje te zien, die aangeeft dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten....heeft iemand diezelfde probleem??

Ten tweede kan ik niet de foto's en filmbestanden bekijken als ik in pc-suite via phone browser, mijn gallerij en mijn ontavngen bestanden wil bekijken. Ik kan overigens wel mijn contactlijst, en mediabestanden kopieren en bewerken. Maar het feit dat ik mijn foto's en filmpjes niet naar mijn computer kan verplaatsen vind ik wel hoogst irritant |:( . Iemand hiervoor een oplossing? Moet ik die stome trust inruilen voor een sitecom of datakabel??

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbinding valt weg bij install. BlueTooth
Mijn topic, ook met dat trust ding!
Alleen viel mijn inet verbinding ook nog eens weg!

Nu heb ik een sitecom en nu werkt alles zonder problemen, bagger trust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
four words: DON'T TRUST TRUST :/

offtopic:
wat jij wil KzmZ
:P

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 83963 op 31-05-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Laatst online: 04-06 22:30
Oftewel die trust onding inruilen voor een sitecom...begrepen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

officieel zijn dat 4 woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizZie
  • Laatst online: 07-05 16:07

BlizZie

Keep Moving Forward

Tnx Gobbles en of Raafke voor de Orange settings _/-\o_

Nou, weet iemand toevallig ook raad met het menutje chatten onder berichten en dat mijn aanwezigheid gedoe? 8)7 O-)

Two is always better than one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96604

hallo ik heb sinds kort een nokia 6230 maar ik wil mijn foto's op de pc zetten hoe moet dat?
want het kan niet met het programma die er bij geleverd werd.
ik maak gebruik van een irda adapter.

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 96604 schreef op 31 mei 2004 @ 16:35:
hallo ik heb sinds kort een nokia 6230 maar ik wil mijn foto's op de pc zetten hoe moet dat?
want het kan niet met het programma die er bij geleverd werd.
ik maak gebruik van een irda adapter.

groetjes.
heb je de startpost ook doorgelezen welke mogelijkheden er zijn?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.