Nokia 6230 [Deel 7]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Weet iemand waar anders je de imitatie datakabel kan kopen behalve van de site op de sp. Daar zijn ze namelijk niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
bijna 1000 posts, jeetje wel populair foontje zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20

Fjeze

AllesPerfect!

Anoniem: 110563 schreef op 11 juni 2004 @ 20:48:
[...]

Dat had ik al geprobeerd, ik ben niet iemand die klakkeloos dingen post.. Maar dit werkt dus niet. Nokia PC Suite zegt dat er te weinig memory voor is (ik neem aan dat er werkgeheugen bedoeld wordt... want mijn mmc kaartje is pas halfvol.
Als je echt zelf wat gelezen had had je gezien dat er al vele malen verteld is dat je applicaties en spelletjes niet op je MMC kaart op kan slaan maar op het geheugen van je tel wordt opgeslagen. wis eens wat van je telefoon geheugen (plaats foto's en dergelijke op je MMC bijvoorbeeld) en probeer het dan nog eens |:( :Z

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110995

Hallo,

Ik wil met mijn nokia pc suite gegevens verzenden. Maar als ik dat programma opstart en wat naar mijn public folders wil zetten lukt dit niet.
Dat programma loopt soms vast of zegt verbinding niet gelukt.
Als ik in verkennen een bestand verstuurd kopieren > bluetooth > Nokia 6230 lukt dit wel. Dus mijn bluetooth verbinding is goed.

Wie kan me verder helpen.

Groetjes Dropkick18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dit is eigenlijk best'n leuk lijstje :P

Hoe lang heb je nu je Nokia 6230?
Weekje nu :P

Wat voor abonnement heb je erbij?
Vodafone 120 + 25SMS per maand.

Hoe verbind je je telefoon met je PC (IR, Bluetooth, datakabel)
Bluetooth en Cardreader.

Heb je een andere MMC-kaart erin? (merk/grootte/winkel)
Standaard 32MB, als ik geld over heb 512 :P

Welke andere accessiores heb je nog? (indien van toepassing)
Niks :)

Welke beltoon heb je nu?
Van Halen - Girl you really got me now.

Welke achtergrond heb je nu?
CD Cover van Nightwish - Once.

Welke audio-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Van Halen, Nightwish, For My Pain, Children of Bodom, Stevie Ray Vaughan, van allemaal 1 nummertje :P

Wat voor video-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Demofilmpje van de Radeon 9700 met die vage muziekinstrumenten.

Wat vind je de fijnste feature van de 6230?
MP3-speler vind ik echt geweldig, gebruik ik ook constant :) Voor mij geen losse MP3-player meer :P

Welke feature mis je nog? Of wat zou je graag verbeterd zien in firmware v3.16?
Door/terugspoelen in MP3's en filmpjes :P Resume functie bij filmpjes :)
Dat alles eens werkt zoals het hoort :D

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
heb nog een vraagje:

Ik heb bepaalde mensen in belgroepen gezet (familie/vip etc)

Maar als ik mijn telefoon op profiel stil zet, dan krijg ik alsnog de ringtone te horen van mensen die in die groepen staan.
Als mensen me bellen die niet in een groep staan terwijl mn tel op stil staat, dan trilt hij alleen.

Ik vind dit erg hinderlijk, want stil moet ook stil zijn! :(

Nog meer met dit probleem of nog beter met de oplossing!?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
Hallo,

ik denk dat het al gevraagd is maar ik vind het nergens terug
heb alle delen geopend met ?limit=999 en dan CTRL-F gedaan en dan op uur en datum elk deel doorspit.

3 vragen:

1. Kan je dat uur dat er op het schem komt veranderen of niet ?
2. al gevonden :-)
3. was jullie kabel van jullie headset ook zo lang. die komt tot aan de bovenkant van mijn broek en dan kunnen de mensen mij toch nie horen. Wat hebben jullie eraan gedaan ?

[ Voor 25% gewijzigd door KloyenZ op 11-06-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109537

Wormaap schreef op 11 juni 2004 @ 23:08:
Dit is eigenlijk best'n leuk lijstje :P

Weekje nu :P

Vodafone 120 + 25SMS per maand.

Bluetooth en Cardreader.

Standaard 32MB, als ik geld over heb 512 :P

Welke andere accessiores heb je nog? (indien van toepassing)
Niks :)

Welke beltoon heb je nu?
Van Halen - Girl you really got me now.

CD Cover van Nightwish - Once.

Van Halen, Nightwish, For My Pain, Children of Bodom, Stevie Ray Vaughan, van allemaal 1 nummertje :P

Demofilmpje van de Radeon 9700 met die vage muziekinstrumenten.

MP3-speler vind ik echt geweldig, gebruik ik ook constant :) Voor mij geen losse MP3-player meer :P

Door/terugspoelen in MP3's en filmpjes :P Resume functie bij filmpjes :)
Dat alles eens werkt zoals het hoort :D
je kan bij mp3 wel door/trug spoelen door de 5-way toets naar boven of naar beneden ingedrukt te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Anoniem: 109537 schreef op 11 juni 2004 @ 23:54:
[...]

je kan bij mp3 wel door/trug spoelen door de 5-way toets naar boven of naar beneden ingedrukt te houden :)
* Wormaap test...
Funky :P Weer wat geleerd over m'n foon :) THX m8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 20:38
kloyenz schreef op 11 juni 2004 @ 23:34:
Hallo,

ik denk dat het al gevraagd is maar ik vind het nergens terug
heb alle delen geopend met ?limit=999 en dan CTRL-F gedaan en dan op uur en datum elk deel doorspit.

3 vragen:

1. Kan je dat uur dat er op het schem komt veranderen of niet ?
2. al gevonden :-)
3. was jullie kabel van jullie headset ook zo lang. die komt tot aan de bovenkant van mijn broek en dan kunnen de mensen mij toch nie horen. Wat hebben jullie eraan gedaan ?
3. waarvoor denkje dat dat witte kopelstukje is ?.............................Precies om om je nek te hangen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Weet iemand hoe ik de WAP settings voor Orange in de GSm kan zetten. De telefoon staat niet bijde automatische opstuur service van Nokia of Orange :(

[ Voor 82% gewijzigd door Radeon op 12-06-2004 00:11 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 20:38
hirogene schreef op 12 juni 2004 @ 00:06:
Weet iemand hoe ik de WAP settings voor Orange in de GSm kan zetten. De telefoon staat niet bijde automatische opstuur service van Nokia of Orange :(
Nokia 6220 instellingen werken ook
(is ook pas 100x gezecht trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Zo, heb eindelijk bluetooth aan de praat met de 6230. Nu heb ik alleen nog een probleempje waarvoor ik het forum doorgezocht heb maar niet heb kunnen vinden. Mocht het toch al ergens staan en heb ik erover heen gekeken/gezocht dan alvast 1000* excuses... :)
Via bluetooth kan ik alle public folders aan van de foon, behalve de MMC card. En hier zou ik nu juist graag mp3'tjes op copieren. Maar hoe? Ik krijg met geen mogelijkheid de MMC card gevonden vanaf de PC.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Xanion schreef op 12 juni 2004 @ 00:37:
Zo, heb eindelijk bluetooth aan de praat met de 6230. Nu heb ik alleen nog een probleempje waarvoor ik het forum doorgezocht heb maar niet heb kunnen vinden. Mocht het toch al ergens staan en heb ik erover heen gekeken/gezocht dan alvast 1000* excuses... :)
Via bluetooth kan ik alle public folders aan van de foon, behalve de MMC card. En hier zou ik nu juist graag mp3'tjes op copieren. Maar hoe? Ik krijg met geen mogelijkheid de MMC card gevonden vanaf de PC.
Staat in de startpost :P
MMC op je foon een andere naam geven, foon uitzetten, foon aanzetten... HF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Wormaap schreef op 12 juni 2004 @ 00:38:
[...]

Staat in de startpost :P
MMC op je foon een andere naam geven, foon uitzetten, foon aanzetten... HF :)
Sorry, die heb ik dus inderdaad niet gezien. Zat te zoeken op bluetooth met MMC...

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

1 week

Vodafone 120

Sitecom Bluetooth @ phonehouse, 25 euro oid
Binnenkort cardreader.

256 apacer @ mycomm

Welke beltoon heb je nu?
Opening theme van GANTZ (anime serie)

Welke berichtentoon heb je nu?
Feeeb, One boiled egg (Guest house paradiso :P)

Tux Kill Bill

Nog niks (wacht nog op de cardreader ;))

Een aantal van mijn katten :)

MP3-speler

Bluetooth, ik heb veel problemen met het verbreken van de verbinding naar mijn PC.
De 6230 loopt "vast" en moet dan gereset worden.
Mogelijkheid van installeren van midlets vanaf de geheugenkaart.

Edit: Heeft iemand enig idee hoe ik midlets onder linux op mijn 6230 installeer?
Ik kan een verbinding maken en bestanden opsturen/ontvangen etc. maar voor het installeren van midlets kan ik verder niks vinden :(

[ Voor 10% gewijzigd door Hagar op 12-06-2004 01:25 ]

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42460

Jimster schreef op 11 juni 2004 @ 18:58:
[...]

En je hebt wel de klantenservice gesproken zodat ze MMS hebben geactiveerd? En je hebt daarna ook je telefoon even uit en aan gezet?
jep, allemaal al gedaan, gebeld met klantenservice, die gozer mij instellingen gemeeld, ik dat ingesteld, werkt nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102311 schreef op 11 juni 2004 @ 18:12:
Ok vandaag eindelijk me nokia 6230 gehaald ( 399.00 euro ), bij duiker hier in zeist.
Dus ik zie die man aanlopen in de winkel met de doos waarin de telefoon zit dus denk jaaah yes daar is ie dan.
Betalen, veel plezier met uw aankoop en tot ziens, ok de mazzel! lekker thuis naar boven, telefoon uit de doos halen.
En wil gelijk me sim, accu en multimedia card erin gooien, shit waarom gaat dit klepje nou niet open doe ik iets verkeerd? hmmm nog maar een keer proberen.
Rot klep ga open en pak de handleiding erbij nou alles was goed wat ik deed en ging dus terug naar de winkel en dat er problemos waren met het klepje dus hij een keer proberen.
Lukt ook niet hmmm denkt hij dan maar naar een collega in het magazijn, hmmpfff het lukt hem ook niet.
Dan maar ff naar een andere collega boven lukt hem ook niet, dan ga ik maar nokia bellen.
Ondertussen sta ik beneden leuk te wachten,
ah daar is de verkoper weer.
Nou me andere collega's hebben het geprobeert lukte hen ook niet en ben naar nokia gaan bellen.
Helaas was dit de laatste nokia 6230 dus we kunnen hem terugnemen en dan volgende week krijg je een nieuwe van ons.
Nou denk ik nou ook lekker ik wil nu die telefoon niet volgende week!
Mja volgende week zou het dus worden en hopelijk werkt die wel :(
Eh, bij je volgende toestel zal je hetzelfde meemaken, aan het begin willen die klepjes niet open, steek iets op dat knopje zodat die ingedrukt blijf, dan veel rkacht zetten zodat het klepje iets omhoog gaat, dan proberen em nog verder te drukken, wat waarschijnlijk niet lukt, steek dan iets tussen waar een kleine opening is door alle kracht die je heb gezet, gewoon naar boven wippen, dan willie wel open, dat moet je gewoon paar keer doen, dan gaat dat vanzelf soepeler

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 42460 op 12-06-2004 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij pc suite 5.8 probeer ik mijn gallerij te openen, en dan zegtie de bewerking kan niet worden voltooid, moet ik nog iets instellen veder dan ofzo? ik werk via ir.
ik kan wel via de telefoon een foto versturen via ir, maar dat schiet ook niet op, als ik alles 1 voor 1 zou moeten versturen, ja kan normaal gesproken toch je gallerij openen met phone browser en dan een heel mapje in 1x kopieren?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 42460 op 12-06-2004 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
hoe kan ik eigenlijk spelletjes installeren ?

Via PC en niet via WAP
Want met de phone browser is die map nie toegangkelijk en met de application installerer kan ik ook niet naar de games map gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115499

Eh.... genante vraag:

ik krijg mn 6230 niet open...
Wat voor chirurgische kunstgreep is er voor nodig om dat ding open te krijgen? De handleiding zegt dat je de knop achterop moet indrukken en dan de cover van de telefoon moet schuiven maar zo simpel werkt dat niet. (of het ligt aan mij 8)7 )

Heeft iemand hier de juiste tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens het bericht hier voor wel gelezen waar het ook uitgelegd staat maar gisteren maakte iemand in de winkel het ding zo open dus het moet eenvoudiger kunnen.
Ik had even moeten vragen hoe die dat nou deed.
Dom dom dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 13-06 20:19
kloyenz schreef op 12 juni 2004 @ 08:55:
hoe kan ik eigenlijk spelletjes installeren ?

Via PC en niet via WAP
Want met de phone browser is die map nie toegangkelijk en met de application installerer kan ik ook niet naar de games map gaan.
Dat je dit nog durft te vragen! Gaan we nog eens een keer zoeken in dit topic of moet alles 234 keer herhaald worden. Stelletje prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
gevonden

[ Voor 86% gewijzigd door KloyenZ op 12-06-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Anoniem: 42460 schreef op 12 juni 2004 @ 03:45:
bij pc suite 5.8 probeer ik mijn gallerij te openen, en dan zegtie de bewerking kan niet worden voltooid, moet ik nog iets instellen veder dan ofzo? ik werk via ir.
ik kan wel via de telefoon een foto versturen via ir, maar dat schiet ook niet op, als ik alles 1 voor 1 zou moeten versturen, ja kan normaal gesproken toch je gallerij openen met phone browser en dan een heel mapje in 1x kopieren?
Neem ik de taak maar eens op me om hier antwoord op te geven :O want er zijn hier mensen die deze vraag nu al zo'n 100000000.... keer hebben beantwoord. Hoewel ik van mening ben dat het in de StartPost nog niet duidelijk genoeg staat. Zie mijn eerdere post hierover.

Oplossing: Geef je geheugenkaart (zie SP) een naam en het probleem is meestal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

Anoniem: 116077 schreef op 11 juni 2004 @ 13:40:
Nog eens sync-en maar dan eerst de toetsen ontgrendelen geeft een goed resultaat qua sync-en, maar eerst dat ontgrendelen en dan na het syncen nog eens op OK duwen vind ik al te veel (ik weet het; ik ben lui), het gaat me er om dat ik met één druk op de knop alles kan bijwerken terwijl m'n foon in m'n broekzak zit. Dat lukt dus niet...
Je moet de toetsen ontgrendeld hebben en je krijgt na het synchen een melding dat alles ok is verlopen. Ik weet niet hoe vaak jij syncht op een dag, maar ik doe dat maximaal 3-4x en dan vind ik het niet zo'n probleem om m'n foon even uit de broekzak te halen.

Ook de melding dat alles ok verlopen is vind ik wel prettig eigenlijk.

Ik heb ook de instelling dat iets pas een probleem is als je er een probleem van maakt, dat kan ook helpen misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op 11 juni 2004 @ 21:20:
[...]

Is dit nu handig zo'n cardreader? Ik heb nl. al een paar keer geprobeerd om de achterkant van die 6230 los te maken. En het lukt op den duur wel, maar om nou zo iedere keer die MMC card te moeten gaan lezen en schrijven, nee...
Ja, da's handig en vooral erg snel. Dat losmaken gaat hier inmiddels prima overigens; ik zal er wel handig in zijn geworden :)

Afbeeldingslocatie: http://zooi.aogoclan.com/fontverwijderinghowto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116072

woensdag avond heb ik de nokia 6230 besteld via 2call.nl alle papieren dezelfde avond nog ingescand en verstuurd, donderdag bericht gekregen dat alles verstuurd was en vrijdagmiddag stond de postbode aan de deur om mij het pakketje met de telefoon te geven
nu ben ik wat aan het uitproberen e.d met de telefoon maar nou wil ik graag mijn berichten signaal aanpassen aan een .mp3 filetje. Ik ga naar instellingen --> tooninstellingen --> berichtentoon --> beltoon --> galerij openen --> en ik wil naar mijn mmc kaartje waar ik het mp3tje heb opgeslagen, maar dan zie ik het mp3tje niet staan? de telefoon zegt dan gezochte bestanden niet gevonen .. moet ik het misschien in een ander formaat opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

mijn frontje (achterkant ) zit zo erg los dat ik niet eens hard moet drukken :S

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 10:02:
[...]

Ja, da's handig en vooral erg snel. Dat losmaken gaat hier inmiddels prima overigens; ik zal er wel handig in zijn geworden :)

[afbeelding]
En.....Stap twee (omhoog douwe met je duim) kun je het beste met je nagel onder het randje van de camera doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109537 schreef op 12 juni 2004 @ 10:35:
[...]
En.....Stap twee (omhoog douwe met je duim) kun je het beste met je nagel onder het randje van de camera doen :)
Let op de griezelige nauwkeurigheid van de pijl :P - maar serieus, op het lensje vind ik zelf niet handig (vette vingertjes enzo), maar dat bedoel je toch niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 10:02:
[...]

[afbeelding]
De achterkant er af halen had ik eerst ook problemen mee, gaat nu wel makkelijk.. Nu alleen de voorkant nog, die lijkt ook wel vastgelijmd met drie ton secondelijm... Iemand een idee? :?

P.S.: Misschien is het handig bij de volgende openings-topic post om ook deze plaatjes van hoe je je frontje eraf moet halen erbij te gooien.. (Ik denk wel dat er een volgende deel komt, toch? 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 12-06-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116072 schreef op 12 juni 2004 @ 10:04:
woensdag avond heb ik de nokia 6230 besteld via 2call.nl alle papieren dezelfde avond nog ingescand en verstuurd, donderdag bericht gekregen dat alles verstuurd was en vrijdagmiddag stond de postbode aan de deur om mij het pakketje met de telefoon te geven
nu ben ik wat aan het uitproberen e.d met de telefoon maar nou wil ik graag mijn berichten signaal aanpassen aan een .mp3 filetje. Ik ga naar instellingen --> tooninstellingen --> berichtentoon --> beltoon --> galerij openen --> en ik wil naar mijn mmc kaartje waar ik het mp3tje heb opgeslagen, maar dan zie ik het mp3tje niet staan? de telefoon zegt dan gezochte bestanden niet gevonen .. moet ik het misschien in een ander formaat opslaan?
niemand enig iedee hoe ik dit voor elkaar zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Anoniem: 39949 schreef op 17 april 2004 @ 12:39:
[...]

ik doe het zo:
houd de telefoon in je linkerhand, met je duim onder de uitsparing voor de camera en je wijsvinger bovenop het toestel; zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://harlequin.myadsl.nl/forum/IMG_1534.jpg

druk nu met de duim van je rechterhand de knop in -duw ook een beetje naar boven- en duw met de duim van je linkerhand tegen de uitsparing van de camera naar boven.
De cover verschuift nu een cm en kan er zo af worden getild.
De voorkant is eraf te halen door aan de zijkant met je nagels tussen de cover en de phone te poeren, van onder naar boven en dan aan de andere kant, dan komt 'ie los te zitten en kun je hem er zo afwippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukt!
Dankzij jullie hulp! Mijn dank is groot. _/-\o_

Mijn volgende vraag:

als ik spelletjes installeer komen die in de map Verzameling te staan. Is er een manier om die in de map Spelletjes te krijgen?

Ik heb de indruk dat dat niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 10:47:
[...]

Let op de griezelige nauwkeurigheid van de pijl :P - maar serieus, op het lensje vind ik zelf niet handig (vette vingertjes enzo), maar dat bedoel je toch niet neem ik aan?
nee niet OP de lens maar onder het zwart glimmende randje waar de lens in verwerkt zit en waar NOKIA op staat snap?? dan kun je hem met je nagel omhoog duwen zonder dat je kracht hoeft te zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Jawel, maar daarvoor moet je andere software als Nokia Suite gebruiken, MobiMB is er geloof ik een van die wel in de map spelletjes kan installeren.

Edit: volgensmij nadert een deel 8 de premisis.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26590 op 12-06-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Anoniem: 116072 schreef op 12 juni 2004 @ 11:26:
Je klikt op de map 'muziekbest' terwijl nokia het standaard meegeleverde deuntje gewoon in de root heeft staan. Als je in 'galerij' op het 'mmc kaartje' klikt, vind je je nummer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Waar verkopen ze keypads voor de 6230?

Heb alles al af zitten zoeken, maar zie alleen maar frontjes staan en nergens keypads |:(

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 00:41
volgens mij hangt het sterk van het weer af of het frontje er makkelijk af gaat of niet. Eerst ging het bij bij heel makkelijk, maar enkele dagen terug met mooi weer ben ik er 5 minuten mee bezig geweest (moest wel héél veel kracht zetten om hem open te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 116072 schreef op 12 juni 2004 @ 11:26:
[...]

Heb je alle 7 de delen gelezen? Zal er vast wel in staan en anders moet je gewoon geduld hebben en niet na 1,5u je vraag alweer herhalen. Kicken van topics is ook pas toegestaan na 24u, dus als je een beetje fatsoen hebt wacht je met het herhalen van je vraag ook minimaal 24u. Er zijn mensen die werken en dus pas 's avonds het topic weer lezen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 12 juni 2004 @ 11:48:
[...]

Je klikt op de map 'muziekbest' terwijl nokia het standaard meegeleverde deuntje gewoon in de root heeft staan. Als je in 'galerij' op het 'mmc kaartje' klikt, vind je je nummer wel.
ik heb nu zowel in muziekbest. als op de mmc kaart een mapje mp3 maar in beide gevallen als ik erop klik zegt hij: gezochte bestanden niet gevonden
best raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u go
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-09-2024
Hallo tweakers,

Sinds anderhalve week ben ook ik de gelukkige eigenaar van een witte 6230 met fw3.15. Voornamelijk door de 7 topics hier op GoT (heb ze allemaal vluchtig doorgebladerd) ben ik veel te weten gekomen over m'n telefoontje.

De DancePlaza headset mod is geweldig, ik heb hem toegepast met een Sennheiser MX500. De volumeregeling heb ik op het draadje laten zitten en ook dat werkt perfect. Wel vind ik dat nog steeds het volume erg laag is. Ik heb mn mp3-tjes zelfs al op 98 dB normalised, maar het volume neemt niets toe. Sterker nog, ik heb het idee dat de 6230 het volume limit, net zoals je vaak bij walkmans en discmans de AVLS (zo heet dat geloof ik bij Sony) aan kan zetten. Ik hoor dat doordat de zwakke passage's in de muziek worden versterkt t.o.v. de normale passages, dit komt overigens niet door het normalisen. Ik vind het volume echt te laag. Ik woon in een drukke stad en op de fiets wil ik gewoon wel ff lekker meeswingen. Dat lukt helaas niet.

Nu zullen de bijdehande Tweakers misschien zeggen: dat komt omdat je doof bent en dat komt weer doordat je vroeger op je Sony discman de AVLS altijd op "off" zette, maar misschien dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb er in 6500 posts nog niets over gevonden, over het te zachte volume dus.

Dus nu de vraag: Is er een manier om de AVLS (of hoe Nokia het dan ook noemt) uit te zetten? Ik vind het aardig van meneer en mevrouw Nokia dat ze mijn gehoor willen beschermen, maar ik wil het toch graag zelf bepalen.

Dan heb ik ook nog een probleempje met mijn mailsettings. Ik ben geen noob op het gebied van mailservers, maar ik krijg het toch even niet werkend. De mailserver die ik gebruik komt niet voor in het lijstje wat je via de link in de SP kan opvragen.

De error die ik krijg is "GPRS acces point not valid". Lijkt me geen melding van de mailserver, maar met de GPRS-settings die ik gebruik om te connecten naar de mailserver kan ik kan wel browsen over het net, dus daaruit zou ik concluderen dat het ook niet de GPRS kan zijn... Ik snap het niet meer :~

MMS versturen en ontvangen gaat goed, al moet ik _soms_ uren wachten totdat ik een MMS ontvang, maar dat zal wel weer aan de T-Mobile MMS servers liggen denk ik dan maar.

Ik hoop dat er mensen zijn die bovenstaande 2 gevalletjes bekend voorkomen en me nuttige tips kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
Qosmic schreef op 11 juni 2004 @ 23:13:
heb nog een vraagje:

Ik heb bepaalde mensen in belgroepen gezet (familie/vip etc)

Maar als ik mijn telefoon op profiel stil zet, dan krijg ik alsnog de ringtone te horen van mensen die in die groepen staan.
Als mensen me bellen die niet in een groep staan terwijl mn tel op stil staat, dan trilt hij alleen.

Ik vind dit erg hinderlijk, want stil moet ook stil zijn! :(

Nog meer met dit probleem of nog beter met de oplossing!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109537 schreef op 12 juni 2004 @ 11:38:
[...]

nee niet OP de lens maar onder het zwart glimmende randje waar de lens in verwerkt zit en waar NOKIA op staat snap?? dan kun je hem met je nagel omhoog duwen zonder dat je kracht hoeft te zetten :9
Waar staat mn pijltje dan op? Juuustem! Op het randje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op 12 juni 2004 @ 11:58:
volgens mij hangt het sterk van het weer af of het frontje er makkelijk af gaat of niet.
Ik denk dat de stand van de maan ook een niet te verwaarlozen factor is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

u go schreef op 12 juni 2004 @ 12:10:
Dus nu de vraag: Is er een manier om de AVLS (of hoe Nokia het dan ook noemt) uit te zetten? Ik vind het aardig van meneer en mevrouw Nokia dat ze mijn gehoor willen beschermen, maar ik wil het toch graag zelf bepalen.
het ZOU natuurlijk ook kunnen dat de versterker/uitgang die ervoor zit niet gewoon domweg niet genoeg pit levert? Ik vind het geluid wel acceptabel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 10:47:
[...]

Alsof vette vingers enige invloed hebben op de sowieso-al-niet-al-te-hoog-kwaliteitsgehalte van de camera.. Het is een fun-camera bedoeld voor kleine fotootjes met een res. van max. 640x480 die niet beter uitprintbaar zijn dan op postzegelformaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) re-posten binnen 12 uur is niet zo netjes, en dan druk ik me voorzichtig uit

2) volgens mij staat er gewoon een fix voor die callergroups in de startpost, namelijk een factory reset doen. Heb je dat al geprobeeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91482

Ik ga de 6230 aanschaffen :), Maar ik kwam plaatjes tegen dat je het menu anders had dan normaal,

Ik zie op veel plaatjes dat het text is, maar ik kwam ook plaatjes volgens mij tegen dat je een soort buttons had, heb ik dit verkeerd gezien of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613 schreef op 12 juni 2004 @ 12:54:
Alsof vette vingers enige invloed hebben op de sowieso-al-niet-al-te-hoog-kwaliteitsgehalte van de camera.. Het is een fun-camera bedoeld voor kleine fotootjes met een res. van max. 640x480 die niet beter uitprintbaar zijn dan op postzegelformaat..
Dude - het is een telefoontoestel, geen camera! Ik vind de fotokwaliteit eerlijk gezegd bijzonder goed voor een telefoon, en voor het echte werk pak ik m'n digicam wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91482 schreef op 12 juni 2004 @ 12:57:
Ik ga de 6230 aanschaffen :), Maar ik kwam plaatjes tegen dat je het menu anders had dan normaal,

Ik zie op veel plaatjes dat het text is, maar ik kwam ook plaatjes volgens mij tegen dat je een soort buttons had, heb ik dit verkeerd gezien of niet?
Je kunt switchen tussen grid (kleine icoontjes) en list (grote iconen, lijkt het meest op het menu van oudere Nokia's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 12:55:
[...]

1) re-posten binnen 12 uur is niet zo netjes, en dan druk ik me voorzichtig uit

2) volgens mij staat er gewoon een fix voor die callergroups in de startpost, namelijk een factory reset doen. Heb je dat al geprobeeerd?
ik heb al die factory reset gedaan, maar dat helpt niet.

Het is wel zo dat wanneer ik een "standaard toon" van het toestel zelf instel, dan trilt hij wel alleen. Maar wanneer ik dmv galerij een gedownloade ringtone instel, dan kriijg ik gewoon de ringtone te horen terwijl ik profiel stil geselecteerd heb!

software = 3.15 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116225

Laatst heb ik de dku-2 kabel gekocht bij www.prijzenstunters.nl, maar ik kan geen foto's, filmpjes en muziek versturen van mijn pc naar mijn telefoon en andersom (van telefoon naar pc). Wel kan ik mijn adressenboek overzetten van mijn telefoon naar mijn pc. Ik heb nokia pc suite 5.8 geinstalleerd.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen? En is er iemand anders met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Mordeth schreef op 30 mei 2004 @ 22:28:
[...]

Jammer.. je zou toch verwachten dat een zo simpels iets gewoon uit te schakelen is. Ditzelfde irritatie is er ook bij de ericsson en samsung
Helemaal mee eens. Als je dit niet wilt dan kost het maar meer stroom. Ze kunnen toch vastwel 1 of andere waarschuwing inbouwen als je de klok uitzet.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Anoniem: 116225 schreef op 12 juni 2004 @ 13:23:
Laatst heb ik de dku-2 kabel gekocht bij www.prijzenstunters.nl, maar ik kan geen foto's, filmpjes en muziek versturen van mijn pc naar mijn telefoon en andersom (van telefoon naar pc). Wel kan ik mijn adressenboek overzetten van mijn telefoon naar mijn pc. Ik heb nokia pc suite 5.8 geinstalleerd.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen? En is er iemand anders met hetzelfde probleem?
Dit staat vrij duidelijk in de StartPost omschreven. Het Nokia 6230 topic is vrij groot maar naar een oplossing zoeken binnen dit topic mag je toch wel proberen.

en als je het daar niet kan vinden zou ik proberen je geugenkaart een naam te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92124

Als ik een mp3tje met bitrate van 240kb of hoger af probeer te spelen, dan speelt'ie hem heel langzaam af! echt niet meer om aan te horen... hebben jullie dit ook?

En nu even een serieus vraagje, want ik kom er echt niet uit:

Ik heb PVauthor, wou het proberen omdat ik die Nokia Multimedia Conerter niet echt om naar huis te schrijven vond...

Maar ik krijg er met geen mogelijkheid een 3gp-bestandsformaatje uitgeperst!!

Wel MP4, de standaard van PVauthor en geschikt voor o.a. de Ericsson P800 dacht ik, maar dat ondersteund/herkent de 6230 niet!!

Iemand moet in de startpost hebben gezet dat je met de PVAuthor wel bestandjes kan converteren voor de 6230, maar weet iemand hoe??

En kan die dat dan ook even vermelden hier?? :P of eronder mag ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116233

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm het converten van video'tjes naar .3gp

In Nokia Multimedia Converter 2.0 kun je 2 soorten geluid aanduiden, nl
- AMR
- WB AMR

Ik heb gezien dat WB AMR iets beter is, daar hij een iets hoger Bit Rate heeft.

Maar nu vraag ik me af, of dit afspeelbaar is op de Nokia 6230, of ondersteunt em da nie ?

Nog een tweede vraagje, welk formaat van video moet ik aanduiden ?
Qcif of Sub-Qsif ? Want ik heb er nu al een aantal geript op die Qcif, maar wordt die dan verkleind op de gsm, of hoe gaat dat dan juist in zn werk.

PS: ik heb nog geen Nokia 6230, ben maar wat aan het experimenteren, maar ik zou me spoedig wel een aanschaffen

Greetz
Yargo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 12-06 06:56
Mijne 6230 komt maandag eindelijk binnen :)

En over 14 dagen 256mb mmc en datakabel. Waren niet voorradig op stuntprijzen :(

[ Voor 50% gewijzigd door kokorico op 12-06-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116239

Ik heb sinds vier dagen ook een Nokia 6230(beste toestel dat ik tot nu toe heb gehad), maar ik wil nu natuurlijk mijn MMC van 256MB volproppen. Mijn vraag is hoe ik dat het beste kan doen. Is dat met een cardreader of met de nep-DKU-2?
Lastige van cardreader is het uitslopen van de MMC. Nadeel van datakabel is dat het langzamer is. Ook wil ik graag weten of de driver voor de datakabel in de startpost ook echt werkt. Als ik die download is de naam van de driver namelijk DKU-5.
Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
bij mij werkte die driver die in de startpost staat niet!

Ik heb toen de driver gepakt die op de nokia site is te vinden, staat ook 2 pagina's terug ergens trouwens.
Wellicht is het ook handig om die driver in de SP te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116239

@Qosmic heb je eigenlijk de originle of de namaak DKU-2? Ik neem aan dat je op de nokiasite de driver voor de dku-2 hebt gedownload. Waar heb je trouwens je datakabel gekocht en wat is de transfersnelheid ongeveer? Zijn er ook opties bij PC Suite die de kabel niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat de stand van de maan ook een niet te verwaarlozen factor is :+
En wat te denken als venus voor de zon langsgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Wanneer komt deeltje 8? :+

[ Voor 12% gewijzigd door kokorico op 12-06-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
Hierbij deel 8 [Nokia 6230] Deel 8
Niet dus :/

[ Voor 37% gewijzigd door intoxicated op 12-06-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 09:24

Chielos

Inno Mini Cooper

Anoniem: 116233 schreef op 12 juni 2004 @ 14:40:
Hallo,

Ik heb een vraagje ivm het converten van video'tjes naar .3gp

In Nokia Multimedia Converter 2.0 kun je 2 soorten geluid aanduiden, nl
- AMR
- WB AMR

Ik heb gezien dat WB AMR iets beter is, daar hij een iets hoger Bit Rate heeft.

Maar nu vraag ik me af, of dit afspeelbaar is op de Nokia 6230, of ondersteunt em da nie ?

Nog een tweede vraagje, welk formaat van video moet ik aanduiden ?
Qcif of Sub-Qsif ? Want ik heb er nu al een aantal geript op die Qcif, maar wordt die dan verkleind op de gsm, of hoe gaat dat dan juist in zn werk.

PS: ik heb nog geen Nokia 6230, ben maar wat aan het experimenteren, maar ik zou me spoedig wel een aanschaffen

Greetz
Yargo
Alleen AMR.. Krijg je hem trouwens wel mooi vloeiend? Ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een 6230 gehaald, heerlijk toestel.. maar het werkt niet.. (aint it cute.. BUT ITS WRONG).

Wat er niet werkt? Vodafone live. Volgens de helldesk is het voor mijn aansluiting geactiveerd, maar heeft mijn toestel nog nooit verbinding gehad.

Poging 1 was het mij laten SMS-en van de instellingen vanaf de nokia site, volgens TS. Instructies uitgevoerd volgens site, alles keurig. Alleen werkt het niet. Zodra ik bv op 'homepage' klik, kom ik terug in het normale scherm (met achtergrond, operator etc).

Poging 2 was het laten SMS-en van de instellingen voor een 6220 vanaf de Vodafone site, met hetzelfde resultaat.

Poging 3 was het opbellen van de helldesk.. deze stuurden mij een email met een stappenplan. Deze heb ik helemaal uitgevoerd, tot op het punt dat het vastloopt.

Volgens dit stappenplan moet ik onder 'diensten' klikken op 'instellingen' dan op 'actieve dienstinst. bekijken', daar op 'instellingen drager'. In het scherm wat je dan krijgt, zou ik van alles moeten invullen, echter ik krijg alleen een leeg wit scherm met rechtsonder een knop 'terug'. Ik kan dus geen APN invullen, of toegangscode of wat dan ook.

Stap 4 is het naar de fodafone winkel gaan. Die jongen daar die snapte het ook niet. De helpdesk zegt mij 'ga terug naar de winkel'.

De enige optie die de winkel nog heeft, is om naar een service-punt te gaan en daar de firmware nogmaals te laten flashen. Dit lijkt mij eigenlijk overbodig, aangezien er versie 3.15 opstaat, wat de nieuwste versie is.

Iemand enig idee wat dit is, en wat ik er aan kan doen? Of hoe ik het toestel VOLLEDIG terug zet naar 'factory default'? Als ik nl. nu voor 'fabrieksinstellingen' kies, dan blijven de vodafone verbindingen in het geheugen staan (inmiddels heb ik 4 of 5 mogelijke verbindingen, 2 vanwege zelf aangevraagde SMS-jes en de rest gestuurd door de helldesk).

Weet iemand ook hoe ik de overbodige verbindingen weg kan halen? Ik kan ze wel selecteren, maar heb dan geen knop 'verwijderen', wat volgens de helldesk wel zou moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91482

Anoniem: 109788 schreef op 12 juni 2004 @ 13:02:
[...]

Je kunt switchen tussen grid (kleine icoontjes) en list (grote iconen, lijkt het meest op het menu van oudere Nokia's)
Dan heb je dus een soort Windows XP style ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem met opslaan operator logo:

Ik had een blank operator logo laten verzenden naar mijn 6230 via www.logopainter.nl maar als ik het wil opslaan zegt het ding: 'opslaan mislukt' en ben ik het blanco logo weer kwijt.

Ik zat gisteren nog bij Telfort en heb toen het zelfde grapje met goed resultaat al eens uitgehaald. Ben net geswitched naar Orange en nu kan ik het niet opslaan. Heeft dit er iets mee te maken?

Zou wel stom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61896

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om met die hele simpele headsets die je kan kopen (1 oordopje en een knopje halverwege) mp3 te luisteren?

Radio zal wel niet lukken aangezien er dan geen antenne in de headset zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als iemand een manier weet om het toestel echt te wissen (dus ook geheugen, alles behalve firmware), houd ik me aanbevolen. 'terug naar fabrieksinstellingen' of de *# code doen dit dus niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 12-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83963

Topicstarter
ga zo beginnen deel 8 te maken, net terug van NJoy dus gun me ajb nog ffies de tijd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92124

Anoniem: 61896 schreef op 12 juni 2004 @ 20:24:
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om met die hele simpele headsets die je kan kopen (1 oordopje en een knopje halverwege) mp3 te luisteren?

Radio zal wel niet lukken aangezien er dan geen antenne in de headset zit.
In de headsets die erbij zitten, zit ook geen antenne...

Althans... de headset zelf word gewoon als antenne gebruikt!! zoveel stelt een antenne namelijk niet voor... gewoon een geleidend draadje

ik meen ooit gelezen te hebben dat die met 1 oor ook werkten met mp3 en radio!!

MAARRRR.... zeker weet ik het ook weer niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aarghh.. het gaat van kwaad naar erger met mijn toestel.. ik heb zelf het vermoeden dat de 1e verbindingsinstelling die er instaat (van xs4all ipv. vodafone live) de boel vernaggelt.

Je kunt die verbindingen niet wissen, en er passen maximaal 20 in. Volgens de vodafone helpdesk vraagt het toestel bij een nieuwe verbinding wel of hij een bestaande mag vervangen. Dat klopt; ik mocht de zelf gedefinieerde verbindingen (=niet per SMS ontvangen) inderdaad vervangen. Dat heb ik voor alle gedaan, nu heb ik dus 19xVodafone Live! en 1*xs4all staan. Ik dacht dat ik dan bij de volgende keer proberen wel die xs4all zou mogen vervangen, niet dus. Hij zegt 'verbindingsgegevens ontvangen', ik zeg 'opslaan', hij zegt 'opslaan mislukt'. Hiernaa doet hij niets meer, ik kan rustig 100 verbindingsinstellingen aanvragen bij vodafone of nokia, maar hij ontvangt ze gewoon niet meer. De bestaande verbindingen zijn allemaal via SMS binnengekomen, en die mag je (dus) niet bewerken of vervangen.

Leuk toestel wel, maar beetje jammer van dit soort bugs in de software. Ik kan niet terug naar de winkel om m'n geld terug te vragen (Vrijdag al gekocht, 48 uur is voorbij) en waarsch. mag ik maandag a.s. het toestel inleveren om 'm vervolgens 3 weken kwijt te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 16-09-2024
Kan je niet "terug naar fabrieksinstellingen"?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, maar dan wist hij die instellingen dus niet. Hij wist dan bv. ook niet je ontvangen SMS-jes.. hij wist dus niet alles.. als jij een methode weet (afgezien van de *# code in de topicstart, of via het menu op het toestel) om het geheugen ECHT te wissen, graag...

//edit
kun je via een datakabel wel bij die instellingen?

Is er hier iemand die zich de instellingen heeft laten SMS-en? Wil die eens kijken of hij/zij zijn/haar instellingen wel mag bewerken?

Zo niet, dan is dat iets wat in de TS mag wat mij betreft: waarschuwing: laat je nooit meer dan 20 keer instellingen versturen, want dan is het over..

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 12-06-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102311

Anoniem: 42460 schreef op 12 juni 2004 @ 02:38:
[...]

Eh, bij je volgende toestel zal je hetzelfde meemaken, aan het begin willen die klepjes niet open, steek iets op dat knopje zodat die ingedrukt blijf, dan veel rkacht zetten zodat het klepje iets omhoog gaat, dan proberen em nog verder te drukken, wat waarschijnlijk niet lukt, steek dan iets tussen waar een kleine opening is door alle kracht die je heb gezet, gewoon naar boven wippen, dan willie wel open, dat moet je gewoon paar keer doen, dan gaat dat vanzelf soepeler
Dus dat is zeg maar ook een algemeen probleem bij deze serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67046

zou iemand mij kunnen vertellen of het nu op dit moment verstandig is om zegmaar nog maandje te wachten met aanschaf van deze mob. in verband met prijs of evt. bugs?
Want ik wil hem wel kopen en voor de vakantie hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Anoniem: 67046 schreef op 12 juni 2004 @ 23:02:
zou iemand mij kunnen vertellen of het nu op dit moment verstandig is om zegmaar nog maandje te wachten met aanschaf van deze mob. in verband met prijs of evt. bugs?
Want ik wil hem wel kopen en voor de vakantie hebben ;)
Hij is nu al top, en wat er aan bugs gefixt gaat worden, kun je binnen de garantie kostenloos erin laten flashen :) (nieuwe firmwares dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik moet voor vandaag alvast me geheugen kaartje vast bestellen op internet, alleen waar is 256 nou het goedkoopst?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op 12 juni 2004 @ 23:03:
Hij is nu al top, en wat er aan bugs gefixt gaat worden, kun je binnen de garantie kostenloos erin laten flashen :) (nieuwe firmwares dus)
Waarbij je je toestel wel minimaal 24 uur kwijt bent, als je geluk hebt en je club nokia lid bent en bij een servicepunt in de buurt woont. En dan nog is 24 uur een gelukkige tijd.

Gemiddeld ben je je toestel 2 tot 4 weken kwijt.

Dus nee. Als je bang bent voor bugs, kun je 'm beter nog niet kopen. Nee het toestel is niet top, er zitten nog bugs in die het gebruik belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Anoniem: 102311 schreef op 12 juni 2004 @ 23:09:
hmm, ik moet voor vandaag alvast me geheugen kaartje vast bestellen op internet, alleen waar is 256 nou het goedkoopst?:S
Stuntprijzen.net, heb hem daar ook besteld vorige week samen met datakabel.

Er zit wel 14 levertijd op (was niet op voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 16-09-2024
Anoniem: 25556 schreef op 12 juni 2004 @ 22:26:
Jawel, maar dan wist hij die instellingen dus niet. Hij wist dan bv. ook niet je ontvangen SMS-jes.. hij wist dus niet alles.. als jij een methode weet (afgezien van de *# code in de topicstart, of via het menu op het toestel) om het geheugen ECHT te wissen, graag...

//edit
kun je via een datakabel wel bij die instellingen?

Is er hier iemand die zich de instellingen heeft laten SMS-en? Wil die eens kijken of hij/zij zijn/haar instellingen wel mag bewerken?

Zo niet, dan is dat iets wat in de TS mag wat mij betreft: waarschuwing: laat je nooit meer dan 20 keer instellingen versturen, want dan is het over..
Dat komt omdat hij de sms'jes waarschijnlijk op de simkaart opslaat. Probeer het is met een andere simkaart. Misschien krijg je dan weer 20 lege plaatsen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
Anoniem: 116239 schreef op 12 juni 2004 @ 15:46:
@Qosmic heb je eigenlijk de originle of de namaak DKU-2? Ik neem aan dat je op de nokiasite de driver voor de dku-2 hebt gedownload. Waar heb je trouwens je datakabel gekocht en wat is de transfersnelheid ongeveer? Zijn er ook opties bij PC Suite die de kabel niet ondersteund?
Ik heb de namaak datakabel van stuntprijzen.net. De drivers komen van de nokia site en zijn voor de dku-2 kabel.
De snelheid weet ik niet echt, maar ik schat tussen de 150 en 200 kbs. En tot nu toe worden alle opties van PC Suite ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

* Ortega wacht nog steeds op zijn DKU-2 kabeltje van stuntprijzen.net. (al 2 weken) :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 13-06-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 15-06 09:34

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kan je ergens volgen wanneer voor nokia modellen nieuwe firmwares uit zijn/komen? Of komt dat gewoon van horen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spiller schreef op 13 juni 2004 @ 00:12:
Dat komt omdat hij de sms'jes waarschijnlijk op de simkaart opslaat. Probeer het is met een andere simkaart. Misschien krijg je dan weer 20 lege plaatsen.
Nope... helaas.. ze staan echt in het toestel zelf.. mijn simkaart werkt in m'n vriendin d'r Samsung E600 prima (ook live) en zowel mijn oude dutchtone als haar vodafone kaart geven dezelfde problemen in mijn toestel.

Ik heb geen datakabel oid, dus kan maandag m'n mobiel weer inleveren voor 2 weken. Vandaar dat ik (hoewel het een mooi apparaat is) vind dat je mensen WEL moet waarschuwen voor bugs, die er overduidelijk nog inzitten..

Kan iemand die zijn/haar instellingen ook via een SMS heeft laten sturen, bevestigen dat hij/zij het volgende ook niet kan?

diensten --> instellingen --> instellingen verbinding --> actieve dienstinst.

Dan heb je alleen de optie 'actieve dienstinstellingen' en 'actieve dienstinst. bekijken'. Dus geen optie 'wijzigen' of 'verwijderen'... klopt dit?

Dus:

Diensten
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34663/full.jpg

Dan instellingen
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34664/full.jpg

Dan instellen verbindingen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34665/full.jpg

In het scherm wat nu volgt heb ik bij een ge-SMS-te instellingen alleen de knoppen 'actieve dienst' (kan ik kiezen tussen alle diensten) en 'dienst bekijken'. Dus geen 'dienst bewerken' of 'dienst verwijderen' oid.

En dan 'bekijken' (op de foto heb ik de verkeerde menuoptie geselecteerd)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34666/full.jpg

Als ik in het lijstje opties dat de bekijken valt op 'instellingen drager' klik:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34667/full.jpg

dan krijg ik dus dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34662/full.jpg

Ik heb uit de verhalen begrepen dat ik hier een APN zou moeten kunnen instellen, de authenticatie en de user/pass (voor vodafone beide vodafone). De juffrouw van de helldesk probeerde het nog met 'in dat witte vak dient u de gegevens in te typen', maar lijkt me duidelijk dat dat geen optie was.

Bovenstaande scherm krijg ik overigens ook bij het bewerken van een zelf aangemaakte verbinding.

//edit
wel strontvervelend dat je de helpdesk er iedere keer weer van moet overtuigen dat je toch echt een leeg scherm voor je neus krijgt.

K: 'leest u dan eens voor wat op dat scherm staat meneer'.
I: 'bovenaan staat vodafone live, met daarnaast een 6"
K: 'en...'
I: 'rechtsonder staat een knop 'terug'
K: 'en..?'
I: 'dat is het.. meer niet
K: meneer dat kan niet, heeft u wel het goede menu?

enz. enz.

Bij het laatste telefoontje wist de man mij wel te vertellen dat mijn toestel vanmiddag om 4 uur blijkbaar wel tenminste één keer geprobeerd heeft contact te maken (GRPS), maar of dat gelukt was wist hij niet.

//edit

ik zat nog wat te klooien, maar zie dat één ding niet waar is. Het toestel reageert nog wel degelijk als nokia instellingen stuurt, alleen is dat nauwelijks te zien. Het onderstaande scherm flitst razendsnel voorbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34668/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 13-06-2004 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68901

Bijzonder probleem heb je!
Ik heb ook een 6230 en die optie active dienstinstellingen bekijken heb ik niet eens!!!
Ik heb alleen kiezen en bewerken in dat menu staan, dus ik zou meteen naar het service-punt gaan als ik jou was.
Heel vervelend, die foutjes die verspreid over de telefoon aan de oppervlakte komen zodra je eens wat meer in de mogelijkheden duikt...

Succes ermee,

Raymond

PS. Ik zie op duitse fora reeds meldingen van 3.16 en geruchten over 3.17 van de firmware verschijnen. Ik ga zelf volgende week eens bellen met het SP bij mij in de buurt of ik die versie ook kan krijgen (heb nu 3.15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels gevonden hoe ik die instellingen kan wissen. Als ik in dat lege scherm op 'ok' klik (midden functietoets) dan kan ik de naam wijzigen. Als ik die leeg haal, is de hele verbinding weg.. YES eindelijk vooruitgang.. nu kijken of ik 'm ook eens aan de praat kan krijgen :P

Niet dus.. weet nu wel hoe ik 'm kan laten crashen (kraakgeluid --> uit).. onder je berichtinstellingen kun je met wat zoekwerk ook bij verbindingen uitkomen. Raar genoeg had hij daar alle namen nog staan (bij pop3 en SMTP) dus die ook maar allemaal weggehaald. Zowel voor multimedia berichten (20x) en POP3 (16x (?)) en SMTP (16x(?)). Nu zijn er een paar keuzes waarbij ik de proxy nog wel mag intype. Probeer ik dat bij nr. 16, dan crashed het ding keihard.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 13-06-2004 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110563

Heb eindelijk mijn (Mycom) bluetooth dongle aan de praat gekregen, en kan nu ook files over zetten.

Ik connect met mijn foon via de software van deze site: http://www.jonscaife.com/bt/drv_du.html uit de startpost, en dingetjes installeren doe ik via de nokia suite 6.1

Werkt prima! Alleen.... slechts 1 keer 8)7

Als ik het heb gebruikt, en het later (na rebooten) nog eens probeer dan krijg ik de melding

Runtime error! Program c:/windows/explorer R6025 - pure virtual function call

...en het bluetooth programma werkt opeens erg traag. (ook wordt er gezegd in t proggie: No bluetooth device detected) Is dit een virus? Wat moet ik doen om dit te verhelpen (zonder te formatteren, of het proggie telkens opnieuw te installen)

(winXP)

Help!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

''terug naar fabrieksinstellingen'' zegt al genoeg --> betekend niet dat ie alle opgeslagen items moet wissen ofzo maar hij zet alleen de instellingen op standaard en volgens mij zijn smsjes geen instelling....het woord zegt het dus al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@ De Generaal:

Dit staat in de SP:
Handige Nokia codes:
Deze beginnen altijd met *# (LEES: sterretje hekje) en worden afgesloten met een # (LEES: hekje). Hier volgen de combinaties:

*#06# - IMEI
*#0000# - Firmware
*#335738# - Deletes automaticly added MMS and GPRS profiles received
from your mobile operator through SMS
*#92702689# - Enter the service menu (Warranty / Lifetimer)
*#7370925538# - Delete all the content of the wallet and the wallet code
*#7780# - Restore factory settings. (This does not include memory,
language and counters)
Had je die *#335738# ook al geprobeerd? (En ja, ik heb gelezen dat je de instellingen hebt verwijderd, maar misschien zijn ze nog niet compleet weg of zo door de manier waarop je ze verwijderd hebt.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Anoniem: 25556 schreef op 13 juni 2004 @ 03:16:
Ik heb inmiddels gevonden hoe ik die instellingen kan wissen. Als ik in dat lege scherm op 'ok' klik (midden functietoets) dan kan ik de naam wijzigen. Als ik die leeg haal, is de hele verbinding weg.. YES eindelijk vooruitgang.. nu kijken of ik 'm ook eens aan de praat kan krijgen :P

Niet dus.. weet nu wel hoe ik 'm kan laten crashen (kraakgeluid --> uit).. onder je berichtinstellingen kun je met wat zoekwerk ook bij verbindingen uitkomen. Raar genoeg had hij daar alle namen nog staan (bij pop3 en SMTP) dus die ook maar allemaal weggehaald. Zowel voor multimedia berichten (20x) en POP3 (16x (?)) en SMTP (16x(?)). Nu zijn er een paar keuzes waarbij ik de proxy nog wel mag intype. Probeer ik dat bij nr. 16, dan crashed het ding keihard.
je kunt ook bij een Nokia Service Point langsgaan
dan flashen ze gratis opnieuw de firmware erin, en ben je echt alles kwijt, je krijgt je gsm dan terug zoals je hem kocht
je bent hem dan een uurtje kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91482 schreef op 12 juni 2004 @ 18:12:
[menutypes]
Dan heb je dus een soort Windows XP style ?:P
Afbeeldingslocatie: http://zooi.aogoclan.com/listmenu.jpg Listmenu
Afbeeldingslocatie: http://zooi.aogoclan.com/gridmenu.jpg Gridmenu

(onscherpte in de onderste komt doordat ik nog geen koffie heb gehad :9)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 109788 op 13-06-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

[quote]Anoniem: 25556 schreef op 13 juni 2004 @ 03:16:
Ik heb inmiddels gevonden hoe ik die instellingen kan wissen. Als ik in dat lege scherm op 'ok' klik (midden functietoets) dan kan ik de naam wijzigen. Als ik die leeg haal, is de hele verbinding weg.. YES eindelijk vooruitgang.. nu kijken of ik 'm ook eens aan de praat kan krijgen

quote]

Goed, dit probleem heb ik dus ook al vanaf dag 1 (heb hem sinds begin mei) met software 3.15. Ik krijg het dus NIET opgelost. Ik hoop dat er toch iemand is die dit weet....

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer komt het nieuwe topic eraan? want hij begint wel erg groot te worden zo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116053

Anoniem: 102311 schreef op 13 juni 2004 @ 11:57:
wanneer komt het nieuwe topic eraan? want hij begint wel erg groot te worden zo:P
1 pag eerder:
Anoniem: 83963 schreef op 12 juni 2004 @ 21:01:
ga zo beginnen deel 8 te maken, net terug van NJoy dus gun me ajb nog ffies de tijd.. :)
dus wees geduldig tweak ... work in progresssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83963

Topicstarter
Anoniem: 83963 schreef op 12 juni 2004 @ 21:01:
en we kunnen weer verder: [rml]Nokia 6230 [ Deel 8][/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlipFluitketel schreef op 13 juni 2004 @ 09:11:
@ De Generaal:

Dit staat in de SP:

[...]

Had je die *#335738# ook al geprobeerd? (En ja, ik heb gelezen dat je de instellingen hebt verwijderd, maar misschien zijn ze nog niet compleet weg of zo door de manier waarop je ze verwijderd hebt.)
Nog snel even afsluiten in deze post..

Ik heb echt met mijn aars zitten kijken. Die code heb ik dus niet gezien, terwijl ik de startpost meerdere malen op die code doorlezen heb. Heb er zelfs 2 uur naar zitten googlen gisteren, maar met de verkeerde searchwoorden. Ik ga nu kijken of het helpt, iig bedankt voor het weghalen van de poep uit mijn ogen :P _/-\o_

//edit
helaas.. ik kan nu wel weer nieuwe instellingen ontvangen, en zelf eentje aanmaken, maar de pagina 'drager instellingen' is nog steeds een lege, witte pagina met alleen de knop 'terug'. Kan daar (dus) nog steeds niets inzetten..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 13-06-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

Korakal

Up up up!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.