[cooling]Het hoe bereiden jullie je voor voor de zomer topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu CPU 38 en Case 40, alles is gewoon zon 10 graden warmer (idle) Dit volgens asus probe. Wel beetje raar dat case warmer is dan cpu :? Misschien toch nog maar eens een keer een case fan erin zetten.

Misschien toch zon VGA Silencer op mn Radeon zetten, want die wordt het meest warm in mn kast, lijkt het wel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Mm toch knaak die zomer. Net effe Collin McRea Rally gespeeld, werdt mijn proc toch gezellig 61 graden 8)7 . Normaal is dit zo'n 48 graden. De casetemp is nu 38 graden.
Echt warm dus. Ik zit ook op zolder dus ik ben flink de klos. CPU koeler is standaard (intel boxed cooler). Ik heb wel 4 casefans, maar ik heb zo'n idee dat we echt wel effe wat meer moeten gaan doen.

Wat wel lache was is dat die CPU fan goed hard ging draaien (5400 rpm). Dat hoor je wel effies :P .

Ik weet alleen nog niet wat ik er aan moet doen. Het ligt vooral aan mijn omgevingstemp die heel hoog is. Ik moet effe wat meer koeling aanbrengen dus. Tips misschien nog?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff me case opengezet scheelt weer 5/6 graden :) proc nu idle op 52, mobo 32, hdd 33.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
browsing:

CPU 37°
MoBo 31°

20minuutjes il2=

CPU =45°
MoBo=37°

:+

SP97 isleuk,maar toch men 92mm nodig :( ;)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
De SLK948U met 92MM Enermax op mn A64 3000+ doet het perfect, kamertemp gelijk aan CPU temp! Allebei 36 graden. :X De temperaturen zijn netjes voor een CPU maar niet leuk voor mij op deze fijne hete zolder. Ach jah het zal ook wel door de 6 8x8CM Fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

nou ik heb maar uit ellende eventjes mijn server snachts er uit ook maar eventjes folding @ home uit en mijn video kaart op stock. vanmiddag was et in mijn case haast 40 grade:S.
cpu ging over de 54 terwel 47 normaal is met proggie aan. kwilde cool and quiet op mijn pc aan zette maar daar liep ie elke keer op vast.
nu staat et proggie uit videokaart terug en server uit snachts. ouders ware ook nie zo blij met de stroom rekening:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:22
Ach momenteel overdag 30 graden op me kamer.

Cpu zo rond de 50 idle met zalman 6000cu op 5 volt.
mobo temp rond de 40 graden wil wel warm worde zo'n videokaartje van sapphire met pasieve koeling >:) heb wel extra fan aan die zalman dinges van cpu koeling hange. Afbeeldingslocatie: http://yankees.myadsl.nl/zalmandinges.JPG ook op 5 volt natuurlijk en 2 case fans op 7 volt.

Lekker still en koelt nog best aardig.

Als het nog warmer word gooie we de voltages gewoon wat omhoog. :Y)

edit\ btw sommige hebben het over je case open gooie maar als ik da doe word me case temp alleen maar hoger. Me cpu word wel wat lager dan. Dus ik laat me case gewoon lekker dicht hoor. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wazzup! op 09-06-2004 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:15
Ik heb nog niet veel verschil gemerkt met een weekje geleden.
Toen werd de cpu zo'n 65 graden, HDD tussen de 50-55 en de case bloedheet.
Nu wordt de cpu zo'n 67 graden, HDD tussen de 50-60 en de case bloedheet. :)

CPU heb ik al een paar keer de 75 graden zien halen, dankzij de temperatuur-geregelde-fan. Met Speedfan aan wordt de cpu hooguit 70.

Als je je zorgen maakt bij dit soort temps, dan weet je dat je geen Medion-pc moet kopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
ik vanaaf ff me koeler lappen.
Want mijn mobile wordt 67 graden stressed op 1,62v. :X

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 19:16
Mijn cpu: AMD xp 2400+ @stock speed.
1 casefan +voedingfan. Airflow is goed dankzij 'n paar rijen luchtgaatjes onderin 't linkerpaneel.

Ik had gisteren de coolermaster aero 7 lite gekocht: vette miskoop! :(
Temp: 48 idle en 57 stressed. (20 min unreal 2004) en dit met de fan op stofzuigerstand!
Met de fan op 2500 toeren werd-ie idle al 53....
En voor de duidelijkheid: ik had 'm er goed opzitten met niet teveel koelprut.

Nu met de boxed cooler: 45 idle en 50 stressed. Kamertemp: 27.

Als het echt te bar wordt klok ik wel terug naar 1500 mhz. (15x100) Gister uitgeprobeerd en scheelde ongeveer 5 graden.

P.S. Alles gemeten met Motherboard monitor.

[ Voor 6% gewijzigd door Richub op 09-06-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hoho, ik had al eerder gepost, maar gister met die hitte was de temeratuur wel wat warmer :)

Mijn cpu werd nu 65C en in mn kast werd de hd 45, kast 36 en 29. (best stessed na 2 uur gamen)
FF slikken was dat, maar stond ook wel in die veelste hete zon op luchtkoeling :P

Moet nog ff wat bedenken voor de somer denk ik, want anders gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:10:
Hier nu CPU 38 en Case 40, alles is gewoon zon 10 graden warmer (idle) Dit volgens asus probe. Wel beetje raar dat case warmer is dan cpu :? Misschien toch nog maar eens een keer een case fan erin zetten.

Misschien toch zon VGA Silencer op mn Radeon zetten, want die wordt het meest warm in mn kast, lijkt het wel
je weet dat je Asus Probe niet kunt vertrouwen he.... heb je MBM (motherboard monitor) al gebruikt, daar zal ik is ff naar kijken als ik jou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah die heb ik ook, geeft zelfde waarden. Momenteel geeft MMB/Asus Probe 34 cpu en 36 case. Op zich kan het wel kloppen, ik heb zon Zalman 7000 CU op mn proc en in mn kast zelf zitten verder geen koeler. Alleen een outtake in mn voeding. Mn radeon is het warmst in mn kast geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamer = 33ºC (verhit door de zon, kamer op 't zuiden :X)
CPU = 68ºC (boxed barton 2500+ cooler)
Northbridge = 51ºC (passief door zalman nb47j)
HD1 = 41ºC (cooled by intake fan)
HD2 = 36ºC (cooled by intake fan)

Dit zijn de temps stressed :(

3 casefans
1* 8cm intake @12 volt
2* 8cm outtake @ 7volt...

Van de week maar ffies een extra in (en out) take instaleren :)
kijken of dat voldoende is en anders ffies folie op mijn raampies plakken en om airco zeuren bij ouders })

(tip: ga ipv achter je PC hangen op het teras zitten met een biertjuh of wijntjuh!!! >:) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
peddro schreef op 09 juni 2004 @ 09:54:
[...]

je weet dat je Asus Probe niet kunt vertrouwen he.... heb je MBM (motherboard monitor) al gebruikt, daar zal ik is ff naar kijken als ik jou was...
MBM hoeft ook niet de juiste temperaturen aan te geven, als de temp. sensors brak zijn hoor...

de makkelijkste manier om de echte temperatuur te weten te komen, als je een P4 of celeron hebt, is door gebruik te maken van throttling..

edit:
ik refereerde naar yalhambra, die wel een P4 heeft.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NewbieNeo op 09-06-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 09 juni 2004 @ 11:38:
[...]

MBM hoeft ook niet de juiste temperaturen aan te geven, als de temp. sensors brak zijn hoor...

de makkelijkste manier om de echte temperatuur te weten te komen, als je een P4 of celeron hebt, is door gebruik te maken van throttling..
maar aangezien ik een AMD heb....
maja, ik heb ook Asus Probe en die geeft ook andere dingen aan dan het MoBo (bios) die ik toch het allermeeste vertrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn case was gister (8-6) 30 graden en na een tijdje gamen was mn cpu 62 graden. Normaal is die zo'n 48 graden stressed.

Na een tijd gamen, kreeg ik 1 of andere VPU recovery error. De resolutie vloog omlaag en kon pas na herstart weer teruggezet worden op 1280x1024.

Ik denk dat mn club3D Radeon 9700 pro te heet is geworden. De (fabrieks)koeling is brak, zoals velen al weten, en die legt het nu dus af, denk ik.

De Artic VGA silencer is besteld. Misschien dat de casetemp daardoor ook iets naar beneden gaat. Als de cpu steeds boven de 60 graden blijft, stap ik waarschijnlijk over op de Zalman 7000a- AlCu of alleen Cu om mn 2800+ @ 3200+ koel te houden.

Ik denk dat ik em tijdelijk iig even wat lager klok dan dat ik nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz gister avond heel vreemd gebeuren allemaal. ik was aan het gamen en het was toch wel BLOEDHEET op mijn kamer. Denk tegen de 35 graden aan. Ik me ramen op maar koelde langzaam af. Totdat ik ineens maar 2 a 3 fps kreeg. Dus ik kap eraf, ventilatie toren uit mijn kamer gehaald en die er tegen aan blazen. Ik rook ook iets van een brand lucht maar ik kon geen gesmolten onderdelen vinden. Ik heb (zoals eerder gepost) een amd 2000+ die tegen de 80 graden was voor ongeveer 20 minuten. hierna heb ik de kast open gehaald en er een koeler tegen aan gezet. Dit moet voor een amd toch op zich geen schade hebben veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren ook ff geschrokken mijn WC-PC zowel cpu als MB waren 46 graden! Op zich niet verwonderlijk, want m'n hok was ook bijna 40 graden!
Moet ik wel zeggen dat me 2X 12 cm fans van me rad uit staan alsmede me keesfans. Normaal is de passieve koeling van me WC voldoende om alles ruim onder de 40 graden te houden (bij normale kamertemps)
Heb me fans dus maar ff op stand "loeien" gezet |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
lekker warm...

BTW ik lees mother board monitor,hoe vind ik dit ding? sry voor de noob achtige vraag,maar ik vertrouwde asus probe altijd

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:46

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gisteren eerste hittetest ;) 30 graden op m'n kamer (uitzonderlijk, ik zit aan de schaduwkant)... CPU idle 52 graden (kan kloppen, heb heatsink gevoeld :|) en GPU idle 62 (passieve Zalman cooling op een FX5900 XT)... Toen ging ik nog gamen ook en schoot de GPU naar de 76 volgens die nVidia sensor, maar da kan volgens mij nooit, hij blijft 't gewoon stabiel doen...

En die paar graadjes extra gaat m'n pc niet dood aan :)

Edit: Heb trouwens ook een Logitech Z-2200 speakerset, maar die heatsink werd nou niet echt warm ofzo... En ik draai 'm ook wel 's langdurig lekker open... Die komt er wel doorheen (8>

[ Voor 20% gewijzigd door strandbal op 09-06-2004 13:57 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity_Razer schreef op 09 juni 2004 @ 13:46:
lekker warm...

BTW ik lees mother board monitor,hoe vind ik dit ding? sry voor de noob achtige vraag,maar ik vertrouwde asus probe altijd
http://mbm.livewiredev.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbereidingen, euh..... eigenlijk weinig, alleen gister even een 80 mm fan die ik over had op een adaptertje geplugt en op m'n monitor geplakt zodat ie precies in m'n gezicht blaasde :D

Verder m'n CPU koeler voluit, werd 61 graden stressed (standaard 53 stressed op low-noise stand). Moederbord werd 45 graden, daar schrok ik wel ff van....
Schijven tussen de 35 en 40 graden, op één (oudste) 40 gb schijf na, die werd 45.

Na 2 uur gamen geen enkel probleem ondervonden (behalve de herrie van m'n cpu fan) dus ik vermoed dat ik er wel een zomer tegen aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

Zo, net even een Zalman CNPS70004-Cu erop gegooid >:) En cpu is nu lekker 31 in idle en 38 stressed :)
Gister met de hitte en die ouwe shitfan van Intel ,die meer herrie maakt dan koelen :( ,kwam de temp uit op 38 idle en 46 stressed :(

Specs P4 @3Ghz, 1 Gb Ram, Ati Radeon 9800XT 256. Maxtor 40Gb en 80Gb @7200,
Illyama Vision master pro 21" _/-\o_

Dit even aanzien/horen(ah wat een stilte :) ) en dan gaan we nadenken over een WC install 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 09-06-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
peddro schreef op 09 juni 2004 @ 11:42:
[...]

maar aangezien ik een AMD heb....
maja, ik heb ook Asus Probe en die geeft ook andere dingen aan dan het MoBo (bios) die ik toch het allermeeste vertrouw...
edit:

ok, is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/153/naamloos2Small1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/8589/100_0094Small.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen-v op 09-06-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
GH45T schreef op 30 mei 2004 @ 00:06:
3 weken terug een thermaltake aquarius geplaatst; draai nu een 2400+ @ 2313 mhz @ 1,85 vcore en vandaag heb ik de 80x80 fan van de radiator vervangen door een homemade fanadapter met een 120 x 120 fan er op welke een rond 120 mm gat heeft gekregen aan de voorkant van de kast. Ik hoop dat deze setup mijn systeem deze zomer onder de 40 graden weet te houden (op dit moment is hij 27 graden) Verder op de chipset en graka overal 80x80 fans geplaatst alleen hdd's nog een betere oplossing voor zoeken.
Nou ik ben dus toch wel geschrokken met wat er de laatste paar dagen is gebeurd... Mijn hele pc is opeens erg warm geworden (vooral het moederbord wat tot nu toe 100% passief gekoeld was begint aardig warm te worden. Ik ga maar eens wat heatsinkjes en fannetjes bestellen en nog wat hdd koeling omdat deze ook zo warm worden de laatste tijd (2 x 7200 rpm onder elkaar met heel weinig airflow in de kast :r) en die airflow ga ik maar eens behoorlijk opvoeren met 2 120 mm fans op 1,3 ampere corebuilder fans zodat mijn pctje toch nog wat afkoeling krijgt. Het jammerlijke van alles is dat 20 centimeter boven de pc de zwarte dakpannen zitten :X Maar het komt uiteindelijk allemaal wel goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Laatst online: 04-08 14:27
Hoe bereid ik me voor ..
Fan bovenin m'n pc van 5 naar 12 volt,
as zaterdag AMD Athlon 1200 vervangen door een AMD 2400+,
en hoogstwaarschijnlijk m'n Geforce 2 GTS vervangen door een Sapphire Radeon 9600 XT (128 MB).
offtopic:
Nu ik toch aant typen ben.. enig idee als die Sapphire kaart problemen gaat geven met m'n moemoe-plank (Asus A7A266) :?

[ Voor 4% gewijzigd door sjhgvr op 09-06-2004 16:32 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:20:
Ik heb (zoals eerder gepost) een amd 2000+ die tegen de 80 graden was voor ongeveer 20 minuten. hierna heb ik de kast open gehaald en er een koeler tegen aan gezet. Dit moet voor een amd toch op zich geen schade hebben veroorzaakt?
denk van niet, hij gaat eerst hard crashen voordat hij kapot gaat.

Maar je kunt het toch beter zelf testen voordat je het vraag, er kan wel gezegt wroden:"hij is kapot", maar dan ga je je alleen maar zorgen maken. Terwijl je hem toch gaat testen voordat je een nieuwe cpu koopt.

trouwens 80 graden met een kamer temp van 30, houd in dat je ook de hele winter 70 graden hebt gedraait in een kamer met 20 graden lucht. (daar heb je CV immers voor) Wellicht zinnig om je koeler eens goed na te kijken, daar is vast iets mee mis, elke koeler kan een std amd 2000+ rond de 60 houden in deze omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was het 41 graden op mijn zolderkamer .. ennuh .. cpu was 55 graadjes toen mijn pc een dvd aan het backup'n was .. dus dat gaat denk ik wel goed :) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mijn gewone PC houdt het wel uit, maar mijn server heeft een [idle] casetemp van 53°C.. de CPU [Xp1900+] word idle 74°C.. Ik wil hem meenemen als fileserver naar campzone, maar dan moeten er eerst flink wat fans in :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

Me cpu werd 55 graden en case 40.

Heb me kast nu open gedaan en ventilator voor me pc gezet >>>

Cpu : 47
Case : 30

Scheeld een hoop :D

[ Voor 7% gewijzigd door t3q op 09-06-2004 18:26 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het wel uithoud de komende zomer.

Ik heb hier 2 heethoofdjes van pc's staan (2000+ palomino zegt genoeg ;) ), maar bij beiden zit er al zalman koeling op de cpu en vga. Op den duur komen ze wel tegen de 60 graden, maar dat is echt max. De ene is wat koeler dan de ander, door een extra case fan en voeding met 2 koelers. Maar op zich wel netjes voor een kamer op het zuidoosten :)

Wat ik nog ga doen... Op zich valt er niet zo veel meer te doen. Eentje kan dan nog een casefan dr bij hebben, maar dan zitten ze allebei vol...

Ik denk in ieder geval dat ik de 75 graden niet meer haal van vorig jaar :D
(was zonder casefans en met brakke glacialtech koeling)

edit: ff wat toevoegen nog: Ik was wat aan het overklokken geweest, maar ik heb nu alles weer netjes standaard lopen. Vooral mn videokaart begon vreemd te doen...
En de 60 graden is van gisteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een papst fan in mn kast geplaatst en een VGA silencer op mn Radeon. Nu cpu 30 idle en case 32 idle. Echt fantastisch die silencer. Al die warme lucht wordt nu uit mn kast geblazen, best warme lucht, dus de silencer doet goed zn werk. EN niet onbelangrijk, lekker stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ach temps vallen mee.

case is 25 graden en cpu is 35 graden.

cpu kan wel heel wat hebben. anders had die geen cpu moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Ik zit hier met waterkoeling en heb totaal geen last van de hitte :Y)

Kamertemp ligt rond de 29 graden.

Temps:

CPU: 34graden stressed, 29 IDLE (A64 3200+ @ 2400MHz 1,8v) volgens Gigabyte EasyTune.
Water: 29graden

Koeling gebeurt d.m.v een Airplex EVO360 die voorzien is van 2x120mm Papst @ 1500rpm. Een Swiftech MCW5000-64 met Artic Ceramique op de cpu, en een MCW50 op de GPU. Verder blazen er 2 casefans op mn vga en 1tje op mn mosfets (allemaal @ 5v)

Owja, ik gebruik geen kast :+

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik doe er niets aan... CPU is met CPUidle 33graden en case is 36graden :7
Ik koel met water,de CPU wordt onder stress rond de 54 graden met een kamertemp van 28 graden en intreseerd me geen r*k.. :)
Ow ja ik pomp er nogal wat volts er doorheen om 2500MHz stabiel te houden..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
wat kost een mooie airco geval dan zo ongeveer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
mijn 3d-kaart is nu ook maar 57 idle en 70 stressed :P,

proc is 32 idle en 45 stressed

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb nu even de aerogate 2 er in gezet en dat werkt lekker.

Voorkant -> 2x intake onder in de kast + 1x intake tussen de HD's.
Achterkant 2x uittake boven in de kast + Voeding 1x uittake
Voorkant boven in 1x uitaken.

Ik meet tempreturen van.

Het is op mijn kamer: 24 a 25 Graden.

Case: 28 Graden
CPU Stressed: 45 a 48 Graden.
HDD: 32 Graden. (tussen 2 schijven in gemeten.)

Ik merk wel dat de videocard veel warmte afgeeft ben daar nog wat voor aan het bedenken.

Voor de rest ben ik zeer tevreden met dit weer.

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh, mn case is 34 graden en mn cpu 37 graden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je geen gat in een oud koelkasje make en daar lucht van zuige :P
of met wc je radiator in de koelkast 8)7 op niet te koude temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:03:
kun je geen gat in een oud koelkasje make en daar lucht van zuige :P
of met wc je radiator in de koelkast 8)7 op niet te koude temps
bouw dan meteen een airco in je case 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
is wel een leuk idee, voor een mooie [CiP] iemand?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-09 20:45

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik heb recent een extra passieve radiator gekocht, een Innovatek Konvekt O matic Ultra Naast de passieve zelfbouw radiator die ik al op mijn case had. Hiermee zijn mijn temps iets omlaag gegaan, bij 23 kamertemperatuur had ik 37 graden watertemp maar nu ong 34 graden. Ik had meer daling verwacht maar blijkbaar presteerd mijn eigen passieve rad toch veel beter dan deze.
Binnenkort heb ik ook een watergekoelde voeding en dan kan ik helemaal fanless draaien ! Hopelijk gaan dan mijn temps niet weer al te hard omhoog, zeker in de zomer, of ik zal er nog een passieve rad bij moeten kopen of ik bouw zelf een goede. Maar ik zal in elk geval niet mijn fans weer aanzetten !
Silence is addictive ;)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

mijn barton 2500+ draait prima op 3200+ maar voorlopig heb ik deze maar weer op stock snelheid draaien, ik heb immers een Radeon 9600SE (ja echt) als videokaart dus in games is dat toch wel de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

afgelopen dinsdag was voor mij de druppel.
Ik zit nu bijna 6 jaar op de zolder hier thuis, en de afgelopen zomers heb ik tot nu toe overleeft.
maar toen ik dinsdag wakker werd en op mijn thermometer het getal 33 zag staan en mijn CPU met watercooling al dik in de 50 graden zat, ben ik gelijk dezelfde dag op zoek gegaan naar een airco.
dit omdat ventilatoren geen zak helpen in mijn geval, enige wat die dingen doen hier is de warme lucht een beetje rondslingeren.
het word er in ieder geval niet kouder op, het is alleen wel "lekker" als je zo'n ding naast je hebt staan.
verder helpt zo'n ventilator vrijwel niets voor je pc als de omgevings temp hetzelfde blijft.
Goed, ik naar de praxis, staat er een grote airco te koop voor 399 euro...
Nu is het wel zo dat ik momteel veel werk, maar 399 euro vond ik net iets te veel van het goede, dus ben maar es naar 2dehands spul gaan kijken.
kom ik stom toevallig exact dezelfde airco tegen die iemand een paar uur voordat ik naar de praxis ging had aangeboden op internet voor 145 meuri :*)
geen tijd verspild, en gelijk dat ding opgehaald :Y)
Het scheen dat ze de airco 2 weken hadden gebruikt, en niet meer mochten gebruiken ivm appartement en natte muren bij de buren ofzo :)
anyway hij staat nu een uur te blazen en z'n ding te doen en het is hier nu echt al stukken koeler _/-\o_
Nu maar hopen dat het ook stukken scheelt als het weer warmer word.

piccie nog van het ding:
http://www.markgeljon.cistron.nl/got/airco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Mijn laptop (Siemens Fujitsu, Intel PIII 500) kan zijn warmte niet kwijt in de zomer, en valt dan spontaan uit.
Om dit te voorkomen heb ik een groot vrieselement uit de diepvriezer gehaald, een handdoek er omheen gedaan, en daarna onder de laptop gelegd.

Gelukkig heb ik 2 van deze elementen, dus kan de ene in de diepvriezer weer bevriezen, terwijl de andere onder mijn laptop warm wordt.

Vorig jaar was het een hete zomer, maar door deze actie kon ik gewoon op de laptop door blijven werken.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Laatst online: 11-06 11:25
Aangezien de computerkamer een plat dak heeft hier..... eeehhh blussen?

ondanks Zalman koeler (CNPS7000A-Cu), Thermaltake RAM heatspreaders, en mijn AMD proc 2200+ loopt gewoon standaard op 1800 Mhz, was ie vorig jaar ineens een dikke 65 C+, oeps.

ik zie wel, de "kill" temp van een amd proc ligt dacht ik op 80-90 graden dus dat zal wel meevallen, waarschijnlijk haha.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
ik hoop het voor je, anders misschien ook maar een airco'tje.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:43

casemodder

--->

Ik woon hier ook op zolder thuis en toen ik afgelopen dinsdag thuis kwam van m'n werk zat de temp meter van de proc. op 55graden idle (2400+ @stock), dus ik ff flink gamen later op de avond 65 graden met alle fans vol open.
Ik denk dat ik ook maar es een airco ga halen.

[ Voor 3% gewijzigd door casemodder op 11-06-2004 20:12 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
The_Prince_of_Mu schreef op 11 juni 2004 @ 15:24:
Mijn laptop (Siemens Fujitsu, Intel PIII 500) kan zijn warmte niet kwijt in de zomer, en valt dan spontaan uit.
Om dit te voorkomen heb ik een groot vrieselement uit de diepvriezer gehaald, een handdoek er omheen gedaan, en daarna onder de laptop gelegd.

Gelukkig heb ik 2 van deze elementen, dus kan de ene in de diepvriezer weer bevriezen, terwijl de andere onder mijn laptop warm wordt.

Vorig jaar was het een hete zomer, maar door deze actie kon ik gewoon op de laptop door blijven werken.
Die fujitsu's zijn idd warme pokke krengen, ik heb hier de AMD K6-2 versie, en die wordt ook goed heet, het is alleen nog niet zo erg dat hij uitvalt...

gelukkig is het inmiddels weer wat koeler aan het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de volgende maatregelen genomen...

- Standaard 9800 koeler vervangen door een Arctic VGA Silencer.
- Airco van zolder gehaald en aangesloten..

m'n case is van z'n eigen al prima geventileerd.. :)

laat de zomer maar komen..

edit:

tov vorig jaar nog een goeie maatregel... van zolder naar 1e etage verhuist met alle pc's..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me dan toch maar aan waterkoeling gewaagd en ik moet zeggen : Het resultaat is er! Heerlijke stilte, en zalige temps...

CPU (AMD TB1400 @ 1600 ) : 35°C
System (Chieftec kast met Abit KG7-RAID) : 20°
Northbridge : 34°

Voedingsfan @ 7V
Outtake @ 7V
Radiator fan @ 7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
* Fludizz doet neits aan bijzondere koeling in de zomer... hou alleen me hdd's wat meer in de gaten. zitten op dit moment op een 24 graden voor de 40GB en 37graden voor de 120GB...

Me 40 heeft betere koeling dan me 120 :P vandaar het tempverschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Fludizz op 14-06-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 11 juni 2004 @ 15:24:

is dit wat voor je?!
http://shop.informatique..../iqshop.xgi?M=I&A=896004#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Fludizz schreef op 11 juni 2004 @ 20:48:
* Fludizz doet neits aan bijzondere koeling in de winter... hou alleen me hdd's wat meer in de gaten. zitten op dit moment op een 24 graden voor de 40GB en 37graden voor de 120GB...

Me 40 heeft betere koeling dan me 120 :P vandaar het tempverschil.
we zitten hier over de zomer te praten he.... das geen winter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik bouw een complete kast voor en nieuw systeem(amd 64 :P ) alleen ben bang dat het pas net na de zomer af is :X , dus bouw ik maar ff snel een airco :*) om mijn en m'n pc koel te houden. mijn amd xp2000+ word maar (ongeveer) 45 graden met boxed koeler dus zo extreem zal het van de zomer niet worden

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
ik heb pas 5 casefans en een zalman 7000 gekocht :) case 25, hdd 25, cpu max 52 stressed :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week, op die hele warme dag ook even (met PC-probe op een Asus A7V8X-X) naar mijn CPU temperatuur gekeken, OEPS die was 82 graden. :(
Dus maar even snel de deur uit de kast gehaald. Hij zakte toen naar 62 graden maar is vandaag nog steeds 56 graden. De kast temperatuur was toen 43 graden en is nu 32 graden. Nu weet ik dat zowel de PC-probe als de Asus niet bekend staan om hun exacte temp. weergaven maar dan nog. 82 graden })

Ik was best verbaasd 8)7 omdat ik in mijn Aopen HQ08 twee 80 mm fans (1 onderin voorin die aanzuigt en 1 achterin bovenin die uitblaast) erbij heb geplaatst deze winter. Verder blaast de voeding ook nog wat hete lucht naar buiten en heb ik een Coolermaster (DP5-7JD1B) koeler op de processor (XP 2000+) zitten.

Ik denk dat ik maar eens snel een aantal (grote) fans en een fancontroler* moet gaan kopen (* om het nog een beetje stil te houden). En eens ga zoeken naar een stille goeie processorkoeler. Deze laatste had ik al een Zalman 6000CU voor maar 5 euro besteld bij de Hardware concurrent, maar deze was ineens niet meer leverbaar. Vast per ongeluk te laag geprijsd en nu zeggen dat het op is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Wel leuk, maar ik houd het bij mijn huidige oplossing, want die is toch goedkoper. ;)

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmz... vandaag pc open.. poot op me hdd geleg... ouch... ding was *te* heet... toen maar cheap-ass hdd coolertjes in mn 5"zoveel inch gebouwd- hdd erachter... supercool nu- alleen het geluid.. afschuwlijk X_X ik zoek eigenlijk zon hdd cooler die plat OP je hdd gaat... kannie tenminste in zn normale rekkie hangen. en het zit dan IN de kast en is dus hopelijk wat stiller... <zucht> en mn flatop.. floppy drive kan eruit- en batt. ook.. en daar passen precies twee ice packs in :D en ik heb zat van die dingen.. dus af en toe nieuwe drin.. werkt perfectos.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week ook even voorbereiding gedaan;

Koeler (Gigabyte 3D cooler pro) eruit. Lagers gesmeerd / stof eruit etc. Met AS5 er weer in. Chipset-koeler en koeler op DSP2 idem.

Casefans / voedingfans alleen gesmeerd (natuurlijk).

Temps weer oké (p4 3.0: idle 34; stress <50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n server is niet gecrashed met die hitte, dus gaat er hier niets veranderen qua koeling.
Kan denk ik wel een ei op de cpu's bakken maargoed, P1's kunnen wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn cpu is stressed @ 39C (p4 2,66 @ 3,1). Dit met cpu blokje (ja is idd wterchilled). Terwijl t in me kamer snikheet is, dakkapel weer overdag de zon op schijnt.
Ik maak me meer zorgen om me 2e hdd. Ik heb nl cpu, chipset, vga en hdd1 watergekoeld en 2e hdd hangt onder hdd1. Maar wegens een te kleine kast ken ik hdd2 niet waterkoele.
Zit dus te denken aan een fan dr voor te hangen. Maar de warme lucht word dan door me rad weggezogen die dus de andere temps omhoog zal gooien. En dan nog niet te beginnen over die radfan, want die blaast tegen een muur aan, als t egt warm word maar ff een fan in me bureau bouwen die de warmte omhoog dwingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
peddro schreef op 11 juni 2004 @ 22:29:
[...]

we zitten hier over de zomer te praten he.... das geen winter....
offtopic:
Excuses, ik bedoelde zomer :P
editted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 20:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Iedereen is bang dat hun pc te warm wordt... nooit bang dat jezelf te warm word?

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQCFAskWz3MJXeLHQWtd8Pz*H9iGBp0!JMvihe*1w0ya0Jj!fsTb4amCGFBvuNGJdnEVQXYsmVuYkVhs2iuuUxRlMOH4ybeuENKAeMEUZNNF2nNTsDS6pQ/Afbeelding%20003.jpg?dc=4675476022463421281

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQCJAsoWC3QJXeLHQWtd8Pz*H9iGBp0!kaHl8dOiw*v1JsGk4PCrfo!Sc4zXRBdVhR1ni1CetnWEUQKlh6yqAH9mpCRK3hPt4cRJ0buyhgQ2xUykYJEPkg/Afbeelding%20004.jpg?dc=4675476022466507294

2 80mm fannetjes die recht in men gezicht blazen :)

offtopic:
sorry voor de lage kwaliteit van de pics... is met een webcam getrokke :X

En voor men pc... tja.. overclock heel wat terug gedraaid, van 2354 mhz terug naar de 1800mhz en op een lager voltage...

[ Voor 42% gewijzigd door Jellabie op 14-06-2004 01:54 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Fludizz schreef op 14 juni 2004 @ 01:35:
[...]

offtopic:
Excuses, ik bedoelde zomer :P
editted.
offtopic:
geeft nix, kan iedereen gebeuren....

@ Jellabie:

ik heb een (ja eentje maar) 120MM Papst fan op mij gericht staan die voluit zit te blazen voor echt de warmere dagen, hij maakt wel een lawaai, maar het is ff heerlijk.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Okay :P
CpuIdle=40
CaseIdle=41

(hij haalt de koele lucht echt rechtstreeks van buiten de kast)

als ik game wordt de cpu max 50 omdat dan de fans harder gaan draaien (draaien standaard op fluister stil==1300RPM)

misschien dat ik een betere voeding ga kopen om de luchtstroom te verbeteren (heb namelijk een case waar je echt geen case fans in kan zetten :( )
Na 3 uur Generals spelen wordt mijn CPU 37 graden. Idle hangt het rond de 28 normaal en nu met warm weer rond de 32 :). En het mooiste van allemaal is: mijn pc blijft fluisterstil. Zet alle casefans gewoon nog steeds op 5V en zalman koeling doet het op 900rpm ook heerlijk stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 14 juni 2004 @ 09:21:
[...]

Okay :P

[...]

Na 3 uur Generals spelen wordt mijn CPU 37 graden. Idle hangt het rond de 28 normaal en nu met warm weer rond de 32 :). En het mooiste van allemaal is: mijn pc blijft fluisterstil. Zet alle casefans gewoon nog steeds op 5V en zalman koeling doet het op 900rpm ook heerlijk stil
Wow, mooie temps! _/-\o_

Ik ga denk ik een thermaltake V8000A kopen met een Thermaltake W00016 voeding (2 controleerbare fans) ik denk dat dat wel een paar graden scheelt want ik heb nu zo'n goedkope standaard Mycom kast met noname voeding....

Chez me gaat cool de zomer in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:34
peddro schreef op 14 juni 2004 @ 09:10:
[...]

offtopic:
geeft nix, kan iedereen gebeuren....

@ Jellabie:

ik heb een (ja eentje maar) 120MM Papst fan op mij gericht staan die voluit zit te blazen voor echt de warmere dagen, hij maakt wel een lawaai, maar het is ff heerlijk.... :)
daar heb ik nou een 40 cm ventilator voor ;)
hmm mijn cpu is idle 55 graden met aerocool ht-101 en een enermax 120mm als intake :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ga lekker heerlijk de waterkoeling in deze zomer O+
Lekker stil want ik word gek van al die brommende fans in mijn kassie.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.visser05/foto4.jpg
Eigengemaakte reservoir..... ff zien of dit pompje er in past.
Dan kan ik de aansluitingen er op gaan maken.
Afbeeldingslocatie: https://shop.sallandautomatisering.nl/files/3047.jpg
Dan nog de koelblokjes van Zalman
Afbeeldingslocatie: https://shop.sallandautomatisering.nl/files/969.gif
Afbeeldingslocatie: https://shop.sallandautomatisering.nl/files/3020.gif
Dan nog een autoradiator uit een Audi :)

Hou ik mijn hoofd wel koel hoop ik

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
b00m schreef op 14 juni 2004 @ 09:59:
[...]

daar heb ik nou een 40 cm ventilator voor ;)
hmm mijn cpu is idle 55 graden met aerocool ht-101 en een enermax 120mm als intake :X
die heb ik ook nog wel ergens liggen, alleen die maakt mij heel erg veel lawaai....
ik gebruik hem meestal buiten.....
er is ooit al een X een duif er door heen gevlogen :D
die leefde niet lang meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk heb ik het gewoon zo opgelost:

http://www.radox.nl/casemod/tweak.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Geweldig! :D Eenvoudig maar wel heel goed gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
wel slim bekeken ja.... en erg goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje over de soorten en de voordelen van de verschillende voeistoffen die gebruikt kunnen worden in watekoelingen.

Ben er over aan het denken om mij ne zalman reservator (cpu+ gpu set) aan te schaffen. Ik weet dat er gedemineraliseerd water + een algendodend middel meestal gebruikt word, heb ook al gehoord van "waterwetter", en verschillende soorten van fluo kleurstof wat zou toegevoegd kunnen worden.
Wat zou de beste "oplossing" zijn voor ne reservator? :?

Misschien mag er wel wat droog ijs in de reservator tijdens de echte warme dagen ? ;)

Op dit moment bij een kamertemp van 20° loopt hij idle, cpu=33° en mb= 28° mag echt niet klagen maar hij loopt dan ook standard, ben wel van plan om hem een beetje te modden in de toekomst.

specs: Intel 3.2 @ 3.2 Ghz, asus p4c800, corsair twinx 2*512Mb, 2*200Gb maxtor diamond, Ati 9800 pro, Audigy2, zalman 400W psu en alles in een chieftech dragon case en nog 2* 80mm smart case fans van Thermaltake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
er zijn wel speciale vloeistoffen.... moet je ff kijken bij http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/917649
en dan zie je wel vloeistof en metalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Laatst online: 03-09 19:34
Even een bewuste kick, aangezien het nu echt zomers weer begint te worden met temperaturen rond de 30 graden.

Het is misschien wel interessant om te kijken wat de geplande koeling nu presteerd. Mijn extra fan en coolermaster aerogate presteren enig sinds (met de front van de kant eraf)

Maar aangezien ik nog niet tevreden ben (en het teveel lawaai maakt) ga ik nu het echt zomer begint te worden kijken naar een andere koeloplossing. Ditmaal met 2 maal een 12×12 cm fan en een betere zalman pcu koeler.

Uiteraard ook een nieuwe kast, met betere airflow en de ruimte om die 2, 12×12 cm fans te kunnen plaatsen.

Zijn er nog meer mensen, die ondanks de voorbereidingen nu toch weer aanpassen / overstappen omtrent hun koeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
RonaldMade schreef op 23 juli 2004 @ 21:10:
Even een bewuste kick, aangezien het nu echt zomers weer begint te worden met temperaturen rond de 30 graden.

Het is misschien wel interessant om te kijken wat de geplande koeling nu presteerd. Mijn extra fan en coolermaster aerogate presteren enig sinds (met de front van de kant eraf)

Maar aangezien ik nog niet tevreden ben (en het teveel lawaai maakt) ga ik nu het echt zomer begint te worden kijken naar een andere koeloplossing. Ditmaal met 2 maal een 12×12 cm fan en een betere zalman pcu koeler.

Uiteraard ook een nieuwe kast, met betere airflow en de ruimte om die 2, 12×12 cm fans te kunnen plaatsen.

Zijn er nog meer mensen, die ondanks de voorbereidingen nu toch weer aanpassen / overstappen omtrent hun koeling ?
hmm, misschien tijd voor een nieuw topicje, [cooling] hebben de maatregelen ook geholpen topic

maak jij em of zou ik het ff doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Laatst online: 03-09 19:34
peddro schreef op 23 juli 2004 @ 21:12:
[...]

hmm, misschien tijd voor een nieuw topicje, [cooling] hebben de maatregelen ook geholpen topic

maak jij em of zou ik het ff doen?
Is misschien wel een leuk idee ja. Misschien even aan een mod vragen, de eer is overigens volledig aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
RonaldMade schreef op 23 juli 2004 @ 21:14:
[...]

Is misschien wel een leuk idee ja. Misschien even aan een mod vragen, de eer is overigens volledig aan jou :)
ik zal wel ff vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 20:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb vandaag m'n nieuwe Zalman cnps7000a CPU koeler binnen gekregen. Stressed temp ging van 60 naar 45C. Temperatuur op m'n kamer is 32C. :P

Morgen verwacht ik een ZM-80D GPU koeler ook van Zalman voor m'n 9800XT.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 23-07-2004 21:17 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
mail verstuurd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Mijn SP 97 moet uitgekuist worden (stof vanuit de vinne halen) maar presteerd goed, IDLE(browsen,MP3's en wat downloaden) wordt socket=40°C en met MBM5 de core 45°.
Bij gamen wordt de core 49 graden.
Is wel leuk,vraag mij enkel af wat zo'n monster als X800PRo gaat doen met mijn temps volgende week, men 9200'tje nu is een koel manneke e :D
:? :/
Die X800 kan wel eens voor wat warmte ectra zorgen 8) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb toch maar mijn fan voor de hd's terug gezet. Temps van de hd's vond ik niet aangenaam (40° idle en liep tegen de 50° stressed aan), op geen 5min had ik de fan terug geplaatst en heb ik een idle temp van <30° en stressed max 35° op 5v.
Zonder fan was de maxtor het warmst en nu met fan is de wd het warmst 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Mijn oplossing hier ook maar eens posten dan

Deze heb ik gisteren opgehaalt :)

Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/2064/prometeia.jpg

Moet genoeg zijn denk ik

Als iemand nog weet hoe ik de sensor kan calibreren, laat me ff weten ;)
Hij geeft 15 graden te warm aan :?

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, daar kom je de zomer wel mee door >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
:O B) :X :? 8)7 :9~ }:O

Hoe zot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zozeer een hitte-probleem in de zomer, maar eerder een ongedierte probleem.. Er zitten namelijk geregeld vliegen, bijen vlinders e.d. in mijn computer (Ik heb het raam open en heb casefans met leds, deze trekken dat soort beestkes aan)..

Heeft iemand hier een oplossing voor?? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:56
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:15:
Ik heb niet zozeer een hitte-probleem in de zomer, maar eerder een ongedierte probleem.. Er zitten namelijk geregeld vliegen, bijen vlinders e.d. in mijn computer (Ik heb het raam open en heb casefans met leds, deze trekken dat soort beestkes aan)..

Horren voor je raam / ramen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb m'n pc gisteravond 50Mhz teruggeclockt (2250->2200) en 0,25v van de vcore afgehaald(1,775->1,750) , omdat de temperatuur richting de 50 graden graden ging. Op 50 wordt ie hier instabiel en kan ie een vastloper krijgen.

Trouwens, de meest effectieve airflow die ik ooit gehad heb in een systeem:
Aopen HQ08 kast, gemod met een 120mm fan als intake vooronderin en een 80mm blowhole in het zijpaneel, precies op de plek van de processor. vervolgens de processorfan omgedraaid en met een simpele papieren fanduct blaast ie dan alle warme lucht direct het systeem uit. De casetemp daalde 7 graden, en de temp van de processor dus ook :)

@Dalocktree: stoffiters gebruiken ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

* Extra casefan
* Fanbus om het geheel te tunen voor warme/koude tijden (verhouding temp/geluid moet wel een beetje werkbaar blijven ;))
* Overbodige kabels weggewerkt achte tray van moederbord (= betere airflow)
* rounded IDE kabels (ook betere flow)
* Zalman CNPS 6000 CU
* HD's anders opgesteld zodat de warmte beter afgegeven kan worden (warmste HD in de airflow geplaatst)
* PC uit de zon houden :)
* Eventueel een backupventilator maar die zal niet nodig zijn ezien het huidige weer denk ik ;)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

helemaal niks :)
de boel blijft koel genoeg hier op deze snikhete zolder kamer

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
NaLiN schreef op 24 juli 2004 @ 00:09:
helemaal niks :)
de boel blijft koel genoeg hier op deze snikhete zolder kamer
Idem hierO... 37,5 graadjes leest CM Aerogate II uit.. voor een amd 64 3000+@2100mhz. Gekoeld door een Zalman CNPS7000 Arevisie A-cu @ +/- 1900 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ik door de zomer kom simpel waterkoeling stressed in de zomer niet meer dan 43 graden :) . ohja ook nog lekker stil fan's draaien 7 volt verstelbaar naar 12 volt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

Nooit geen problemen met warmte in m'n eigen miditowers, nu lopen de exhausts rustig op 1200rpm, en ze trekken vanzelf door tot 2500rpm mocht 't hier ooit 40 graden worden :-)

Slechts 1 systeempje heeft wat speciale aandacht gekregen, een 3.4GHz Prescott in een 2U-kastje. Met standaard luchtkoeling liep die 56 idle, 80 (throttled) fullload. Moest dus sowieso wat aan gebeuren, maar 't valt toevallig samen met 't mooie weer :-) Hij heeft nu een externe watercooling-unit (corsair hydrocool 200) - fullload doet 'ie een keurige 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:15:

Spanning zetten op jouw fanguards? :P Dan krijg je ongeveer zoiets: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.pest-control-supplies.com/images/flowbk80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja.. heb een radiateur van 30x35 cm gekocht + een berg Swiftech spul.. geen warmte-problemen hier. PC amper hoorbaar 8) 8) 8)

Nu nog ff een kast klussen waar dat rad in past :P wordt 80cm hoog ofzo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
jullie kunnen nu, de maatregelen die jullie hebben genomen hier posten

[cooling] hebben de zomer maatregelen ook geholpen topic

daar kunnen jullie het effect posten.... :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste