[cooling]Het hoe bereiden jullie je voor voor de zomer topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
b00m schreef op 14 juni 2004 @ 09:59:
[...]

daar heb ik nou een 40 cm ventilator voor ;)
hmm mijn cpu is idle 55 graden met aerocool ht-101 en een enermax 120mm als intake :X
die heb ik ook nog wel ergens liggen, alleen die maakt mij heel erg veel lawaai....
ik gebruik hem meestal buiten.....
er is ooit al een X een duif er door heen gevlogen :D
die leefde niet lang meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk heb ik het gewoon zo opgelost:

http://www.radox.nl/casemod/tweak.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Geweldig! :D Eenvoudig maar wel heel goed gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
wel slim bekeken ja.... en erg goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje over de soorten en de voordelen van de verschillende voeistoffen die gebruikt kunnen worden in watekoelingen.

Ben er over aan het denken om mij ne zalman reservator (cpu+ gpu set) aan te schaffen. Ik weet dat er gedemineraliseerd water + een algendodend middel meestal gebruikt word, heb ook al gehoord van "waterwetter", en verschillende soorten van fluo kleurstof wat zou toegevoegd kunnen worden.
Wat zou de beste "oplossing" zijn voor ne reservator? :?

Misschien mag er wel wat droog ijs in de reservator tijdens de echte warme dagen ? ;)

Op dit moment bij een kamertemp van 20° loopt hij idle, cpu=33° en mb= 28° mag echt niet klagen maar hij loopt dan ook standard, ben wel van plan om hem een beetje te modden in de toekomst.

specs: Intel 3.2 @ 3.2 Ghz, asus p4c800, corsair twinx 2*512Mb, 2*200Gb maxtor diamond, Ati 9800 pro, Audigy2, zalman 400W psu en alles in een chieftech dragon case en nog 2* 80mm smart case fans van Thermaltake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
er zijn wel speciale vloeistoffen.... moet je ff kijken bij http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/917649
en dan zie je wel vloeistof en metalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Even een bewuste kick, aangezien het nu echt zomers weer begint te worden met temperaturen rond de 30 graden.

Het is misschien wel interessant om te kijken wat de geplande koeling nu presteerd. Mijn extra fan en coolermaster aerogate presteren enig sinds (met de front van de kant eraf)

Maar aangezien ik nog niet tevreden ben (en het teveel lawaai maakt) ga ik nu het echt zomer begint te worden kijken naar een andere koeloplossing. Ditmaal met 2 maal een 12×12 cm fan en een betere zalman pcu koeler.

Uiteraard ook een nieuwe kast, met betere airflow en de ruimte om die 2, 12×12 cm fans te kunnen plaatsen.

Zijn er nog meer mensen, die ondanks de voorbereidingen nu toch weer aanpassen / overstappen omtrent hun koeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
RonaldMade schreef op 23 juli 2004 @ 21:10:
Even een bewuste kick, aangezien het nu echt zomers weer begint te worden met temperaturen rond de 30 graden.

Het is misschien wel interessant om te kijken wat de geplande koeling nu presteerd. Mijn extra fan en coolermaster aerogate presteren enig sinds (met de front van de kant eraf)

Maar aangezien ik nog niet tevreden ben (en het teveel lawaai maakt) ga ik nu het echt zomer begint te worden kijken naar een andere koeloplossing. Ditmaal met 2 maal een 12×12 cm fan en een betere zalman pcu koeler.

Uiteraard ook een nieuwe kast, met betere airflow en de ruimte om die 2, 12×12 cm fans te kunnen plaatsen.

Zijn er nog meer mensen, die ondanks de voorbereidingen nu toch weer aanpassen / overstappen omtrent hun koeling ?
hmm, misschien tijd voor een nieuw topicje, [cooling] hebben de maatregelen ook geholpen topic

maak jij em of zou ik het ff doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
peddro schreef op 23 juli 2004 @ 21:12:
[...]

hmm, misschien tijd voor een nieuw topicje, [cooling] hebben de maatregelen ook geholpen topic

maak jij em of zou ik het ff doen?
Is misschien wel een leuk idee ja. Misschien even aan een mod vragen, de eer is overigens volledig aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
RonaldMade schreef op 23 juli 2004 @ 21:14:
[...]

Is misschien wel een leuk idee ja. Misschien even aan een mod vragen, de eer is overigens volledig aan jou :)
ik zal wel ff vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb vandaag m'n nieuwe Zalman cnps7000a CPU koeler binnen gekregen. Stressed temp ging van 60 naar 45C. Temperatuur op m'n kamer is 32C. :P

Morgen verwacht ik een ZM-80D GPU koeler ook van Zalman voor m'n 9800XT.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 23-07-2004 21:17 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
mail verstuurd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Mijn SP 97 moet uitgekuist worden (stof vanuit de vinne halen) maar presteerd goed, IDLE(browsen,MP3's en wat downloaden) wordt socket=40°C en met MBM5 de core 45°.
Bij gamen wordt de core 49 graden.
Is wel leuk,vraag mij enkel af wat zo'n monster als X800PRo gaat doen met mijn temps volgende week, men 9200'tje nu is een koel manneke e :D
:? :/
Die X800 kan wel eens voor wat warmte ectra zorgen 8) })

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb toch maar mijn fan voor de hd's terug gezet. Temps van de hd's vond ik niet aangenaam (40° idle en liep tegen de 50° stressed aan), op geen 5min had ik de fan terug geplaatst en heb ik een idle temp van <30° en stressed max 35° op 5v.
Zonder fan was de maxtor het warmst en nu met fan is de wd het warmst 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Mijn oplossing hier ook maar eens posten dan

Deze heb ik gisteren opgehaalt :)

Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/2064/prometeia.jpg

Moet genoeg zijn denk ik

Als iemand nog weet hoe ik de sensor kan calibreren, laat me ff weten ;)
Hij geeft 15 graden te warm aan :?

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, daar kom je de zomer wel mee door >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
:O B) :X :? 8)7 :9~ }:O

Hoe zot :D

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zozeer een hitte-probleem in de zomer, maar eerder een ongedierte probleem.. Er zitten namelijk geregeld vliegen, bijen vlinders e.d. in mijn computer (Ik heb het raam open en heb casefans met leds, deze trekken dat soort beestkes aan)..

Heeft iemand hier een oplossing voor?? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:56
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:15:
Ik heb niet zozeer een hitte-probleem in de zomer, maar eerder een ongedierte probleem.. Er zitten namelijk geregeld vliegen, bijen vlinders e.d. in mijn computer (Ik heb het raam open en heb casefans met leds, deze trekken dat soort beestkes aan)..

Horren voor je raam / ramen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb m'n pc gisteravond 50Mhz teruggeclockt (2250->2200) en 0,25v van de vcore afgehaald(1,775->1,750) , omdat de temperatuur richting de 50 graden graden ging. Op 50 wordt ie hier instabiel en kan ie een vastloper krijgen.

Trouwens, de meest effectieve airflow die ik ooit gehad heb in een systeem:
Aopen HQ08 kast, gemod met een 120mm fan als intake vooronderin en een 80mm blowhole in het zijpaneel, precies op de plek van de processor. vervolgens de processorfan omgedraaid en met een simpele papieren fanduct blaast ie dan alle warme lucht direct het systeem uit. De casetemp daalde 7 graden, en de temp van de processor dus ook :)

@Dalocktree: stoffiters gebruiken ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

* Extra casefan
* Fanbus om het geheel te tunen voor warme/koude tijden (verhouding temp/geluid moet wel een beetje werkbaar blijven ;))
* Overbodige kabels weggewerkt achte tray van moederbord (= betere airflow)
* rounded IDE kabels (ook betere flow)
* Zalman CNPS 6000 CU
* HD's anders opgesteld zodat de warmte beter afgegeven kan worden (warmste HD in de airflow geplaatst)
* PC uit de zon houden :)
* Eventueel een backupventilator maar die zal niet nodig zijn ezien het huidige weer denk ik ;)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

helemaal niks :)
de boel blijft koel genoeg hier op deze snikhete zolder kamer

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NaLiN schreef op 24 juli 2004 @ 00:09:
helemaal niks :)
de boel blijft koel genoeg hier op deze snikhete zolder kamer
Idem hierO... 37,5 graadjes leest CM Aerogate II uit.. voor een amd 64 3000+@2100mhz. Gekoeld door een Zalman CNPS7000 Arevisie A-cu @ +/- 1900 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ik door de zomer kom simpel waterkoeling stressed in de zomer niet meer dan 43 graden :) . ohja ook nog lekker stil fan's draaien 7 volt verstelbaar naar 12 volt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

Nooit geen problemen met warmte in m'n eigen miditowers, nu lopen de exhausts rustig op 1200rpm, en ze trekken vanzelf door tot 2500rpm mocht 't hier ooit 40 graden worden :-)

Slechts 1 systeempje heeft wat speciale aandacht gekregen, een 3.4GHz Prescott in een 2U-kastje. Met standaard luchtkoeling liep die 56 idle, 80 (throttled) fullload. Moest dus sowieso wat aan gebeuren, maar 't valt toevallig samen met 't mooie weer :-) Hij heeft nu een externe watercooling-unit (corsair hydrocool 200) - fullload doet 'ie een keurige 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:15:

Spanning zetten op jouw fanguards? :P Dan krijg je ongeveer zoiets: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.pest-control-supplies.com/images/flowbk80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja.. heb een radiateur van 30x35 cm gekocht + een berg Swiftech spul.. geen warmte-problemen hier. PC amper hoorbaar 8) 8) 8)

Nu nog ff een kast klussen waar dat rad in past :P wordt 80cm hoog ofzo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
jullie kunnen nu, de maatregelen die jullie hebben genomen hier posten

[cooling] hebben de zomer maatregelen ook geholpen topic

daar kunnen jullie het effect posten.... :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste