[cooling]Het hoe bereiden jullie je voor voor de zomer topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/pics/topic.jpg

Hallo en welkom in deze topic....

Ik zal geen lange lul verhaal hier neer zetten.
Dus alleen de bedoeling van deze topic,
Bedoeling van deze topic:

hier kun je je verhaal, uitleg, foto's, opmerkingen & tips posten voor deze zomer als het straks lekker op buiten misschien meer dan 30 graden wordt en je PC'tje naar Case: 40 graden..... das bale!! ;) wat doe je nu?? KOELEN!!!!

dus post hier gewoon wat voor maatregelen je juist of niet neemt....

Heel veel plezier in deze topic!!!!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door peddro op 28-05-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
veel plezier!

[ Voor 96% gewijzigd door peddro op 28-05-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

LOL @ header ;) :D

Ik ga hem niet extra koelen of doen, ik hou het gewoon bij wat ik nu heb (beetje standaard enzo)

Alleen ik ga in de zomer en in de vakantie NIET achter de PC zitten, ik heb er schoon genoeg van de laatste tijd.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

buiten zitten!

en evt. die radiale fan (uit een groot stencilapparaat) met een alternatief papieren blowthingie op de processor zetten. maar ik denk dat dit niet nodig zal zijn

(gepolijste aerocool dp-102 werkt perfect!)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
weer verkeer :/

[ Voor 96% gewijzigd door peddro op 28-05-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
mooi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
twil niet lukken, steeds weer verkeerde post :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb bij de Karwei laatst een Airco gehaald van Amcor (Amcor Coolflow, 50euro). Het scheelt nu al vet veel in mn kamer wat hitte betreft! Er bestaat ook een dual versie voor 70euro. Probably zijn ze nu niet meer in de aanbieding.

Voor de rest doe ik qua koeling niets meer extra :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik neem mijn laptop mee naar buiten, hang m'n voeten in de vijver en werk rustig verder :z

[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 28-05-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nacht gamen :O

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
airco.... kun je ook doen he... had ik nog niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

aramdin schreef op 28 mei 2004 @ 19:49:
Ik heb bij de Karwei laatst een Airco gehaald van Amcor (Amcor Coolflow, 50euro). Het scheelt nu al vet veel in mn kamer wat hitte betreft! Er bestaat ook een dual versie voor 70euro. Probably zijn ze nu niet meer in de aanbieding.

die airco's vreten stroom bij het leven

ik ziet hier op een zoldert waar het in de zomer meestal rond de 30 wordt, ik denk dat ik dan mijn overklok wat omlaag moet gaan brengen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46
als me pc nog warmer wordt ( nu idle 51,5 graden boxed cooler 2600+) zet ik denk de airco voor me intake fans, 's kijken of ie dan koud word :D

voorderest weinig speciaals aan koeling ivm de zomer (alleen een wc set maar dat stond al in de planning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Niets... heel weinig op de PC zitten, veel buiten doen en me amuseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op 28 mei 2004 @ 19:51:
Ik neem mijn laptop mee naar buiten, hang m'n voeten in de vijver en werk rustig verder :z
:X Zielig voor de vissen die overleven de zomer dus ook niet ;),
Anyway hier wordt de cpu maar 3 graden warmer ook al stijgt me kamer temp van 22 naar 40 ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb juist einde zomer van vorig jaar een Intel bak gekocht omdat ook mijn AMD zoooo heet werd ;) (Thunderbird). Dus het zal allemaal wel loslopen :)
Heb stockcooling met AS3 ertussen ipv thermal pad. 1 Outtake fan, intake fan voor mijn 2 HDD's. En 1 intake aan de zijkant van mijn case :)

En ik zag nog bij de Sligro portable airco's voor 180 Euro! :) misschien dat ik die ook wle haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Zalman CNPS7000A-AlCu

That should do the trick...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Fans lekker op hoogste stand zetten met de aerogate, en anders in de tuin een beetje met het pda-tje internetten :D

Alhoewel je daar soms ook wel een koellichaam op kan zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
ik zet me podmeters weer verder open dus moet ik weer leren leven met lawaai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamer met geblindeerde ruiten... snachts lucht binnenlaten... maar.. o.O...misschien bouw ik een giga koeler! *pshychotisch lachje* wacht maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
dat kun je ckers wel doen ja.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Niet :) Wordt m'n cpu maar 5 graden warmer... boeiuh.

Misschien m'n 2 outtake fans op 12v ipv 7v, maar dan moet m'n kast open enzo, daar ben ik toch te lui voor.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij echt echt héél warm weer .................
Dan ga ik naar buiten en nadat ik m`n computer ff heb uitgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met waterkoeling is de zomer voor mij echt geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Binnenkort 2x 7000rpm 80mm's intake, 1x 7000rpm 92mm outtake, geregeld met Vantec 3,5" dingetje. Op processor zit al radiaal dingetje dat XP2400+ @ 2300MHz op 40-50 graden houdt op lage stand. Die kan nog op 24V ipv. 12V en dan gaat er serieus wat lucht rond in de case.

Idem voor videokaart, die is nog niet eens lauw bijna en staat op laagste stand. Juist 2 Zalman HD koelers gehaald voor de 2 36GB Raptor schijven, daar moet ook nog een stil fannetje bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 28-05-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Ik ga er helemaal niks aan doen behalve er minder achter zitten en eventueel met laptopje buiten in the shadow met een ventilator naar me toe.

Heb er al helemaal zin an, vanmiddag ook al met laptopje buiten gezeten, dat was even heerlijk. Behalve dat ik nu al verbrand ben, maar ja wat wil je ook met zo'n wit tweakers huidje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet de fan op mn radiator op 7 volt ipv 5 volt.. en ik denk dat ik mn casefans maar ff aan ga zetten:

intake:
- UV reactive 80 en 92 mm fans (komen volgende week binnen :*) )
- 3 x delta 60 mm fans @ 7000 toeren gericht op mosfets/cpu/gpu enz Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/zomerkoeling/intake.jpg

outtake:
- voedingsfan
- delta FFB1212EHE 120 mm fan op mn radiator
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/zomerkoeling/delta.jpg

- Een 120 mm fan komt aan de onderkant van mn voeding om de warme lucht af te voeren
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/zomerkoeling/voeding.jpg

Volgende week is mn window af.. dus mn zijpaneel gaat er deze zomer weer op.. (dan heb ik een veel betere airflow in mn kast) De 3 intake fan's die nu nog op een PVC buisje staan die komen dan ook in mn sidepanel te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/sidepanel.gif

Als ik nog tijd / geld en een koelkast over heb dan ga ik misschien wat experimenteren met phase change >:) Maar tot die tijd moet mijn Black ICE Xtreme het doen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/zomerkoeling/blackice.jpg

edit:

zoals je hier kan lezen ben ik ook bezig met die plugin voor mbm. Deze zorgt er voor dat in idle toestand mn fsb naar 166 mhz gaat ipv naar 200 mhz. Want gotten met een amd 1800+ op 2.4 ghz is een beetje zonde van mn energie, en tis nie goed voor mn temp :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Denk dat ik er vrij weinig aan ga doen.
Op het moment van typen schommelt de temp van mijn onderstaande bak rond de 39 c cpu en 24c case onder redelijke load.

Hoe gedaan?

Thermalright AX-7 met delta 0812 ehe die via fancontroller nu 3300rpm loopt, is nog heerlijk stil ook, vervolgens 2 intake fans van 8cm (sharkoon SL1) gewoon op 12v, hoor je haast niet, en nog een vrij zwakke delta van 8cm die als outtake dient (type weet ik eigenlijk niet).

Het hele systeem valt op zich nog wel mee met hitte, tenzij ik net ff stevig heb zitten gamen (ut2k4 bv, die richt wel wat warmte aan), daardoor gaat men 9700pro wel wat warmer worden, en zal mijn cpu/case temp gaan stijgen naar 45/29.

Mocht het echt warm gaan worden hierboven, dan kan altijd de controller van die delta naar standje 3 >:) (= 6600rpm) dat scheelt nog 7c, maar dan zit ik niet echt meer gelukkig hier, sjeeesssss wat een herrie dan.

Maar ja, gelukkig duren die hele lange warme dagen toch niet langer dan 2 a 3 weken.

Edit:

Voor mezelf gaat de plafond ventilator met een diameter van 1m10 volopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Banshee op 28-05-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
  • Laatst online: 04-03-2019
Ik ga er ook niks aan doen, ik heb nu dus waterkoeling dus de zomer moet geen probleem zijn voor mij.

Ik zet wel een fan neer op mijn kamer maar die is dan meer voor mezelf aangezien mijn pc op zolder staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo'n droogtrommelslang aanleggen van CPU koeler naar fanmount :) Ik weet trouwens niet of het wat uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost, sorry

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

In de zomer is mijn PC altijd koeler :)... dan staat het raam open en gaat de koele lucht van de gang (graniet steen achtig :P) langs/door mijn PC en dan naar buiten...
In de winter zitten alle deuren/ramen en kieren potdicht, kachel aan...dan is de PC veel warmer.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 10:18
Waterkoeling gekocht laatst, voor de zomer wil ik ook gpu gekoeld hebben, en desnoods zet ik een fannetje direct op mijn northbridge, maar tis dus allemaal zo'n probleem niet ;) Herrie kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Lekker op 't terasje zitten, pilsje erbij enzo en me verder niet al te druk maken. Prommy draait wel door :9

Wel ff de zaak een keer in de gaten houden natuurlijk of ie 't met R507 wel leuk doet, maar ik verwacht weinig problemen :P en anders een extra fan op de compressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Ik ben nog steeds van plan om een nieuwe (misschien wc) cooling te kopen voor me videoplank want die word na ff lekker hard gamen wel een beetje warm (duz moe je na gaan in de zomer (ik zit @ zolder))...

Mja.. k heb nu exames duwz misgien krijg ik wel wat als ik geslaagt ben ofzo...

voor de rest doek nie veel als het erg warm word haal ik me side-panel er wel ff uit en zet ik er zo'n eigehuis en keuke ventilator tege :) werkt ook goe...

ik zit te denke om zo'n set aan te schaffen dat je CPU -50 is (maar ja dat is dan weer alleen voor je CPU en nie voor je GPU)...

Specs =
P4 3.03 @ 3.3
Radeon 9800 Pro 256 MB

alle bij met standaard cooling

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_Dark op 28-05-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agg denk dat bij meerdere mensen die WC hebben wel lekker koel door kunnen werken en gamen ;) . Ik verwacht zelf geen problemen mocht dat wel gebeuren dan kan er altijd nog wat extra maatregelingen getrokken worden o.a peltier, maar hoop dat er niet van toepassing komt wil wel een rustige relax zomer hebben zonder al te veel problemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Misschien heeft het niet zozeer met dit topic te maken, maar ik heb zojuist de volgende onderdelen aangeschaft om mijn pc-tje koel de zomer door te laten komen

- Arctic Cooling Super Silent Pro 4 (manual dingetje)
- Arctic Cooling VGA Silencer

Het eerste is vooral omdat ik mijn std CPU koeler een beetje heb verragd, in de richting van de nabootsing van de Boeing 747 :S

Maar goed; laat de zomer maar komen ! (Of doorgaan 8) )

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Alleen ik ga in de zomer en in de vakantie NIET minder achter de PC zitten, ik heb er schoon genoeg van de laatste tijd.
^^

Behalve campzone natuurlijk, maar dan ga ik ook niet dag en nacht erachter zitten maar ook nog ff andere dingen doen. Badminton ofzo :P

(aan koeling doe ik dus niets, heb al een CNPS7000+ (CU))

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 28-05-2004 21:29 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tweede autorad. een GPU + VGA ook waterkoelen. De rad presteert benedenmaats vindt ik. Althans, ik vermoed dat mn ietwat hogere temperaturen daaraan liggen. Ik weet niet of je met een simpele Wc je palomino onder de 35 graden krijgt.

verder vooral het raam open idd. Een mooie luchtstroom van de tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit word mijn eerste zomer op de zolder. Voorheen op de 1e etage geslapen :P daaro was het al.. behoorlijk sticky.. en nu ik op de zolder ben gehuisvest zal het wel NOG stickiër worden. Komt nog eens bij dat ik hiero boven een C.V. Ketel heb hangen :P en die zorgt voor nog meer sticky plezier zo gezegt. Maar die gaan we inbouwen met isolatie platen, hij haalt zijn lucht voor verbranding immers allemaal van buiten en de uitlaatgassen worden ook naar buiten afgevoerd. Verder mijn pc.. die gaat wellicht deze zomer nog een verassing krijgen in de vorm van WC setup >:) plannen in de maak. Of anders word het een aerogate kopen en me 80mm fan plaatsen in me BXie volstampen om alles chill te houden :P voor mijzelf chill te houden.. buitenlucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor het eerst dat deze xp1700 een zomer gaat meemaken in deze kast, dus ik weet niet wat zijn temperatuurtjes gaan worden. Mede omdat hij een jaar terug nog niet zo snel liep als nu.
Op zich houd ie tot nu toe zijn hoofd nog best koel (34c) waar dat in de winter 3 graden lager is. en met 34 graden is ie ook nog stabiel, dus zolang ie op deze snelheid blijft gaan zal ik er nix aan doen. Waarom wel :P wel me extra papst'je aan die zorgt voor wat flow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

met een nieuwe airplex 240 en twee regelbare enermax 12cm fans

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
_ferry_ schreef op 28 mei 2004 @ 21:56:
Voor het eerst dat deze xp1700 een zomer gaat meemaken in deze kast, dus ik weet niet wat zijn temperatuurtjes gaan worden. Mede omdat hij een jaar terug nog niet zo snel liep als nu.
Op zich houd ie tot nu toe zijn hoofd nog best koel (34c) waar dat in de winter 3 graden lager is. en met 34 graden is ie ook nog stabiel, dus zolang ie op deze snelheid blijft gaan zal ik er nix aan doen. Waarom wel :P wel me extra papst'je aan die zorgt voor wat flow :)
Mijn AMD XP 1700+ (Palomino heethoofd :P) loopt in de winter 45°C en in de zomer zo'n 48°C dus zal het geen probleem worden voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

SgtStrider schreef op 28 mei 2004 @ 21:25:
Misschien heeft het niet zozeer met dit topic te maken, maar ik heb zojuist de volgende onderdelen aangeschaft om mijn pc-tje koel de zomer door te laten komen

- Arctic Cooling Super Silent Pro 4 (manual dingetje)
- Arctic Cooling VGA Silencer

Het eerste is vooral omdat ik mijn std CPU koeler een beetje heb verragd, in de richting van de nabootsing van de Boeing 747 :S

Maar goed; laat de zomer maar komen ! (Of doorgaan 8) )
is dat een beetje een goede VGA cooler en is die ook voor ATI Radeon 9800 Pro ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
en of ie goed is

review: http://www.silentpcreview...warticle&artid=117&page=1

Arctic site: http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/

en ja ook voor de 9800PRO

[ Voor 15% gewijzigd door peddro op 28-05-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Niet te hopen dat Doom3 deze zomer uit komt.
Dan hebben we allemaal een acuut koelprobleem vrees ik. :o

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
ja dat denk et wel, je kunt em ook bewaren voor in de winter.... maar ja.... moet je weer zo lang wachten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
k denk dat k mn cpu gewoon btj trug klok, heb k nu ook al een btj gedaan. in de winter kon ie nog sneller :D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ik heb op dit moment een XP-M2500+ op 4100+ speeds lopen en de cpu werd vandaag overdag (en met het dak op het zuiden op de zolder) 38 graden idle (Na een paar uur gamen 44 graden). Lijkt me geen probleem dus. Hier hoeft niks aan de opstelling veranderd te worden en als het toch te heet wordt, heb ik altijd nog een airco die ik aan kan zetten of desnoods met de laptop in de tuin (waar ik overigens zo'n grappige notebookcooler voor heb gehaald welke nog werkt ook! De fans van de laptop zijn sindsdien niet meer gaan draaien). :z

* Smarron denkt dat hij het deze zomer goed voor elkaar heeft. 8)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Zomer en winter het water blijft 15 graden en geruisloos met een chiller van mezelf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hac-v81 x-dream dr op ipv de boxed koeler (cxdream is iets te lawaaierig naar mijn mening) en de zijplaat iets open.

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Ik ga helemaal niks doen denk ik, het stond eigenlijk al in de planning een extra fan te kopen. Ook zat ik te denken aan een fancontroller (vraagje: kan je die dingen ook zo instellen dat je je sys. bv op 40 graadjes houden).

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kheb et dit jaar goed.vorig jaar een amd 2400+ @ 2800+ en die werd soms te warm. nu heb ik mijn videokaart gecooled via 2 case fans( een van zij 1 er op) en heb ik genoeg case fans. ook heb ik een andere processor namelijk een amd 64 3200+ met stock cooling maar deze blijft goed cool:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb een SP 97 met enermax 92mm fan deropgezet(moest eigenlijk zowizo gebeuren om overclocken mogelijk te maken)
en voor de rest steken men 2 80 mm's van coolermaster derin is al.

Ben enkel plannetje aan't maken voor een Ram-jet achtige koeling(lucht)

In samenwerkign met een vriend diue veel van zulke dingen afweet en van brommers(vanwelke het concept afkomstig is)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Mmm, ik ga een pentium 3 case klaar stomen voor waterkoeling ( moet heelveel aan gebeuren paintjob blowholes window lassen etc ) En lekker zo goedkoop mogelijk een goed presterede wc set maken voor men toekomstige A64

Koeling van men huidige pc blijft gewoon TTA2 en 3 casefans etc op 7 Volt op dit moment 25 graden case stressed en 42 cpu stressed @ 1,75 volt. Dus ik denk dat ik zeker niks aan men koeling hoef te doen voor de zomer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
De fancontroller van m'n CPU koeler ietsje omhoog draaien misschien, en desnoods GPU fan op een hoger voltage (12V ipv 5V).

Er zitten al twee temperatuursvariabele 12x12 fans in die vanzelf wel wat harder gaan draaien als het warmer wordt.

Voor tijdens campzone zet ik misschien tijdelijk een extra fannetje op de hdd's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc staat in de kelder, daar is 't het hele jaar door een lekkere 21 graden.
En dankzij watercooling kan ik lekker overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zomer....*erm*....neerklokken...dan maar ff geen 3.75Ghz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 04-09 10:41
Als het me te heet word, alle fans op outtake zetn. Maar gewoon de kamer verduisteren helpt al zeer veel! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wc-set met zelf bouw rad. aan de ene kant van rad gaat water door trad blok en aan de andere kant een koelkast unit (hoe noem je het) die ze koelvloeistof erdoor pompt zodat rad blok errug koud is als het water er door heen gaat. water gaat dan op 3 graden de pc in maar is wel wat lawaaiig

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bereid me heel goed voor de zomer voor :P

Ik heb laatst namelijk in een duitse webwinkel een splinternieuwe Casetek CS-1018 gekocht met 2 koelers erbij :Y)

Daarbij nog 3 koelers die ik al hier heb word het een goeie airflow. ALs ik weer wat geld heb koop ik me ook nog de CoolerMaster Aerogate II (ALD-V02) en nog 2 case fans. Ik denk dat ik dan met 7 casefans en men zalman cnps7000 genoeg koeling heb voor de zomer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn pc gaat kouder als ooit tevoren worden komende zomer, want ik ga mn prometeia + watercooling inbouwen >:)

als het echt warm wordt verhuis ik trouwens wel weer naar mn pa zn kantoor beneden want hier op de bovenverdieping, met 2 ramen aan beide kanten waardoor je min of meer de hele dag zon hebt, is het dan echt niet meer uit te houden (zelfs niet met 2 tafelventilatoren en liters water ..)

ben nog wel van plan om een refill te laten doen voor prom, en wat nieuwe isolatie erop :) dus ben eigenlijk wel benieuwd of de prom die temperaturen wel uithoudt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

YoupY schreef op 28 mei 2004 @ 21:04:
Lekker op 't terasje zitten, pilsje erbij enzo en me verder niet al te druk maken. Prommy draait wel door :9

Wel ff de zaak een keer in de gaten houden natuurlijk of ie 't met R507 wel leuk doet, maar ik verwacht weinig problemen :P en anders een extra fan op de compressor
compressor is het ergste niet waarschijnlijk, die kunnen er over het algemeen wel tegen. Het is de condenser waar je je druk om zou moeten maken. Deze moet wel fatsoenlijk gekoelt worden namelijk.

overigens heb jij geluk, dat je kamer niet aan de zonkant van het huis ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netlan heeft hiervoor een zalman 7000alcu aangeschaft en 3 extra casefans,
die mijn cpu op een kamer van 30 graden op 36 graden willen houden.
maarja op de zomer wil het nog wel eens tot de 40 stijgen of meer.
maar dan ga je niet voor je lol de pc aan zetten om te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klok mn PC terug naar zn standaart snelheid (2400mhz) als ie dat nog steeds neit leuk vind dat gaat ie naar 1800mhz, ik merk het verschil toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe helemaal niets, mocht mijn pc vast gaan lopen dan gaat de oc gewoon stukje naar beneden :)

(in de zomer wil het hier nog wel eens tegen de 40 graden gaan op mijn kamer.. maarja dan staat me pc toch uit en zit ik op het strand :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bereid niks voor.. Als je ruimte hebt om te compenseren voor de zomer, dan was het daarvoor al niet goed toch? Ik bedoel, als je nu extra kan koelen, dan kon dat in de winter ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
ja maar nu wordt het heel erg warm, en in de winter niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik doe er niks aan.. me watercooling trekt het met gemak :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
  • Laatst online: 04-03-2019
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:11:
Ik bereid niks voor.. Als je ruimte hebt om te compenseren voor de zomer, dan was het daarvoor al niet goed toch? Ik bedoel, als je nu extra kan koelen, dan kon dat in de winter ook :)
In de winter waren de tempraturen in je computer kamer lager dan nu in de zomer en dan zal je pc natuurlijk net wat warmer worden wat mischien voor sommige overgeklokte pc's net de druppel kan zijn waardoor ze niet meer stabiel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

GGS_VR6 schreef op 28 mei 2004 @ 19:45:
LOL @ header ;) :D

Ik ga hem niet extra koelen of doen, ik hou het gewoon bij wat ik nu heb (beetje standaard enzo)

Alleen ik ga in de zomer en in de vakantie NIET achter de PC zitten, ik heb er schoon genoeg van de laatste tijd.
Whaha :) i'm with stupid!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:04

Wizardtm

>>> H20 <<<

Vapochill classic installeren ;)

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, Gigabyte 3DCooler pro (Serieus, prachtding!, geniaal ontwerp) op een 1700+ @ 2600+, in een Lian-Li PC75, DWZ: 4 fans (alhoewel ik de 2 achterin vervangen heb door 2 LED-Fan's), en een Enermax 365 voeding. Videokaart met een ZM-OP1, en de temps houden zich keurig onder de 45 graden. En dat terwijl alles op 5V draait. Mocht het toch te heet worden, gaat d'r een klein tikkie richting casefan's/voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 02-09 14:03
Hoewel m'n PC in de warmste kamer van het huis staat, is het huis zelf behoorlijk koel, dus echt dramatisch wordt het hier niet. Vorig jaar heeft m'n systeem het iig glansrijk doorstaan (en ook op CampZone), dus dat zal dit jaar ook wel weer lukken. Mocht ik toch nog problemen krijgen (ik heb er sinds vorige zomer nou eenmaal wel wat extra hardware in zitten), dan zet ik m'n drie andere case fans maar weer aan (staan al een paar maanden uit - m'n systeem blijft ook redelijk koel met slechts 1 case fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wc-setje word gevoed door een bierkoeler >:) op een timer,en die houd mijn cpu+gpu koel,hij kan natuurlijk lager -15 à -20°c haalt hij,t'is te zien hoe warm/koel het hier in huis is.

Ik houd het voorlopig wel condens vrij,maar daar komt later nog verandering in :9 .

Water:10 à 15°c
CPU:20 à 25°c aan 2300mhz
GPU:no sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Een Zalman CnPS7000A-AlCU zal mijn A64 moeten koel houden, want de stock AMD koeler slaagde er vorige zomer niet in om mijn 1900+ goed te koelen [bij 85°C sloeg 'ie af...]
Verder heb ik de roostertjes voor mijn fans van mijn chieftec dragon weggedremeld voor een betere airflow.

Ik wil graag rounded kabels hebben voor al mijn HD's [7 op het moment] want de airflow word nu serieus verstoord :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
aramdin schreef op 28 mei 2004 @ 19:49:

Beetje laate post mja :P Wat krijg je er dan allemaal bij ? Ik d8 dat airco altijd veel duurder koste 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik ga niets doen, mijn huidige koeling voldoet ruimschoots. Ik ga wel mijn grafische kaart wc koelen, want het fanneke wilt het nu al opgeven :? Nachtje uitlaten de pc en 's morgends een hels lawaai dan door de grafische kaaart... Daarom blijft mijn pc nu altijd maar aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

GleNnoS_ schreef op 29 mei 2004 @ 20:20:
[...]

Beetje laate post mja :P Wat krijg je er dan allemaal bij ? Ik d8 dat airco altijd veel duurder koste 8)7 ?
Dit is ook geen airco, maar een unit die water laat verdampen (wat dan in de lucht terrecht komt) en daar wordt warmte mee uit de lucht onttrokken waardoor de lucht koeler wordt. Het brengt alleen wel de luchtvochtigheids graad erg omhoog en dus is het maar de vraag of je blij moet zijn met zo'n apparaat. Het wordt namelijk ongeloofelijk benauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ik dan stroom op m'n cpu-fan zet :lol:
casefans (5 stuks op ~7v (fancontroller)) zorgen voor een cpu-temp van ongeveer 55 graden idle en 60 stressed volgens bios, mbm en cpucool wanneer m'n cpu-fan uit staat (met een 40% overclock) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Epsilon schreef op 29 mei 2004 @ 20:26:
[...]

Dit is ook geen airco, maar een unit die water laat verdampen (wat dan in de lucht terrecht komt) en daar wordt warmte mee uit de lucht onttrokken waardoor de lucht koeler wordt. Het brengt alleen wel de luchtvochtigheids graad erg omhoog en dus is het maar de vraag of je blij moet zijn met zo'n apparaat. Het wordt namelijk ongeloofelijk benauwd.
Inderdaad ,ik vind het ook een beetje vreemd dat iemand dat airco noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waterkoeling met Airplex EVO 240 mag mijn proc koelen (meer dan voldoende, fans op ultrasilent mode 8) )

Verder haal ik dinsdag effe 2x 80 mm op voor intake, me Zalman passief ding op de VGA werd als warmer in de zom, ook met 1x80 mm op 12v

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me een paar maanden geleden er al op voorbereid: 1 fan erbij geplaatst voor als ik achter de computer ga zitten af en toe. Gaat niet zo heel vaak gebeuren want deze zomer wordt voor mij een "naar-het-strand-ga" zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoeling met een radiator in een externe behuizing voor nog lagere temps ^_^.
Maarja, in de zomer heb ik nog geen enkel keer last gehad dat het te warm was voor me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Mijn systeem ondergaat momenteel een make-over en is daarmee gelijk op en top ready voor de aanstormende hittegolven 8)

New CPU koeler -> Gigabyte 3D-cooler Pro (goede temps @ max speed met oordoppen :X), costum made GPU koeling air, 5 case fans @ LM317 met speciale geforceerde luchtkoeling die ik nog niet eerder hier op GoT ben tegengekomen...
Van't weekend hoop ik ver te komen met me externe baybus om zo alles te kunnen regelen, een kleine paint-job daarna en mijn pc klaar om aan GoT voorgesteld te worden.. :7

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ik me pc koel in de zomer ? Nix extra's laat hem maar lekker vastlopen of affikke _/-\o_
ik moet toch een snellere :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aero 7+ op vol vermogen zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op 29 mei 2004 @ 16:21:
[...]

In de winter waren de tempraturen in je computer kamer lager dan nu in de zomer en dan zal je pc natuurlijk net wat warmer worden wat mischien voor sommige overgeklokte pc's net de druppel kan zijn waardoor ze niet meer stabiel lopen.
Wat ik dus bedoelde:
Als je nu extra maatregelen neemt, dan had je die ook in de winter kunnen nemen om verder te OCen. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je minder ver kan OCen in de zomer dan in de winter. En of je nou lucht, water of een prom hebt..dat maakt niks uit. In de zomer gaat je systeem minder hard, simpel.

Kortom, het hele voorbereiden op de zomer slaat niet echt ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:01

slaay

Natuurbeleven.com

Meestal zet ik bij 30+ temperaturen een zijkant open van de pc. De ventilator op mijn kamer aan het plafond zorgt voor een goeie wind op mijn kamer en bereikt zo ook mijn pc.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga deze zomer gewoon mijn fan's hoger zetten mocht dat nodig zijn dan draai ik alles op 12v :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwuah, mijn palomino 2000+ @ 2100+ wordt idle al 59 graden :) na een uurtje of twee far cry spelen zit ie volgens MBM zo rond de 68 graden. en dat met een CNPS6000CU op low. Laat die zomer maar komen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
palomino 2000+ met klein oc'tje naar 2100/2200+ (net ertussen).. net mijn volcano 12 binnengehad en er vanmiddag op gezet :) kom maar op :D
heb nog wel hoge casetemp.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
3 weken terug een thermaltake aquarius geplaatst; draai nu een 2400+ @ 2313 mhz @ 1,85 vcore en vandaag heb ik de 80x80 fan van de radiator vervangen door een homemade fanadapter met een 120 x 120 fan er op welke een rond 120 mm gat heeft gekregen aan de voorkant van de kast. Ik hoop dat deze setup mijn systeem deze zomer onder de 40 graden weet te houden (op dit moment is hij 27 graden) Verder op de chipset en graka overal 80x80 fans geplaatst alleen hdd's nog een betere oplossing voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 23:23:
[...]

Wat ik dus bedoelde:
Als je nu extra maatregelen neemt, dan had je die ook in de winter kunnen nemen om verder te OCen. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je minder ver kan OCen in de zomer dan in de winter. En of je nou lucht, water of een prom hebt..dat maakt niks uit. In de zomer gaat je systeem minder hard, simpel.

Kortom, het hele voorbereiden op de zomer slaat niet echt ergens op.
Wel waar >:) , je wilt je systeem toch evengoed hard mogelijk laten gaan ofniet soms. Alleen veel mensen komen niet op het id om dat in de winter ook te doen ;)

Enne mij maakt die hele zomer nix uit hebben hier airco :z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga m'n systeem wc'en :Y)

om maar weer ff te reageren op de startpost :P

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Zonwerende folie op m'n ramen plakken en een airco kopen... werd afgelopen zomer hier 36 graden binnen... Gelukkig heeft mijn Dell (inmiddels vervangen door een andere pc) geen temp sensoren... ;)
Heb nu een Prescott en een Zalman 7000AlCu. Toch wordt deze al 47 graden idle... (nu 28 graden in kamer) :/

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Koel problemen zal ik niet krijgen, hang gewoon een flinke pomp in de vijver en een slang naar de zolder toe.
En natuurlijk ook weer een slang terug naar de vijver om het water af te voeren.

en dan heb je geen last van :( dit soort verschijningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Het wordt hier op zolder altijd wel vrij heet..
Zeker als ook nog de hele dag mijn XP2000+ Palomino aanstaat :D

Meestal haal ik dan het zijpaneel eraf, en dan vind ik het wel weer genoeg.
Ben eerlijk gezegd banger dat mn hd's overlijden dan dat een ander onderdeel er mee kapt.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36

Gamer

mobile

Prometeia + pelt+ waterkoeling :9

[ Voor 3% gewijzigd door Gamer op 30-05-2004 09:52 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Pagina: 1 2 3 4 Laatste