Er staat hier een prommy, maar nog steeds koelproblemen hoorCyber007 schreef op 30 mei 2004 @ 00:35:
Koel problemen zal ik niet krijgen, hang gewoon een flinke pomp in de vijver en een slang naar de zolder toe.
En natuurlijk ook weer een slang terug naar de vijver om het water af te voeren.
en dan heb je geen last vandit soort verschijningen
Over die zonwerende folie: kan je daarvoor in plaats ook aluminium-folie gebruiken? Ik zit op een zolder (wordt dus superheet op m'n kamer 's zomers) met een dakraam (1 m2)...MetalRush schreef op 30 mei 2004 @ 00:20:
Zonwerende folie op m'n ramen plakken en een airco kopen... werd afgelopen zomer hier 36 graden binnen...
Slapen is dan echt bijna onmogelijk als het zo warm is. Probleem is alleen dat het dakraam op het noorden staat, dus zoveel hitte komt er niet door het raam, misschien moet ik het hele dak maar volplakken met alu-folie
Een vijver van 5 bij 2 en dan nog eens 1 mtr 25 diep nou koel problemen zal je dan echt niet krijgen.Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:50:
[...]
Er staat hier een prommy, maar nog steeds koelproblemen hoorZal wel nooit overgaan denk ik
er zit meer dan 10.000 liter in
ideetje: waarschijnlijk vrij onhaalbaarVerwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:50:
[...]
Er staat hier een prommy, maar nog steeds koelproblemen hoorZal wel nooit overgaan denk ik
3 compressor phase change cascade koelinkje
1e trap : R507
2e trap : Ethyleen
3e trap : LN2
en 't dan nog kouder willen hebben.....
That's the spirit
FSB op 50Mhz
.
Of gewoon niet aangezien m'n XP-M 2400+ het toch niet erg vind om 65C te worden
.
Of gewoon niet aangezien m'n XP-M 2400+ het toch niet erg vind om 65C te worden
tvw
Wow 65 graden is wel erg heet is dat idle of stressed (stressed mag ik hopen)iets schreef op 30 mei 2004 @ 03:02:
FSB op 50Mhz.
Of gewoon niet aangezien m'n XP-M 2400+ het toch niet erg vind om 65C te worden.
Verwijderd
Ik heb maar even een oud fannetje uit een voeding gesloopt en boven mn HD gehangen, deze werd met dit weer toch wel erg warm.. 
Voor de rest niet echt extra koeling, gewoon de koeling die k altijd heb (vrij goede luchtkoeling), loopt de temp wel wat graadjes op, nog altijd rond de 40 graden, overklokken zit er met dit weer dus niet echt in. Maar das niet erg..
Voor de rest niet echt extra koeling, gewoon de koeling die k altijd heb (vrij goede luchtkoeling), loopt de temp wel wat graadjes op, nog altijd rond de 40 graden, overklokken zit er met dit weer dus niet echt in. Maar das niet erg..
Misschien een lompe vraag... Maar waarom zou je nóg beter willen koelen? Zoals Fewture al zei, hadden 'we' dat ook nu en in de winter kunnen doen... Maar dan vraag ik me alsnog af waarom?
Bedoel... Kijk eens naar de specificaties van bijv AMD CPU's...
De Athlon XP die kan / mag 90 graden worden...
En de Athlon XP-M zelfs 100...
En dan kijken we op, als de CPU's 60 graden worden of meer, terwijl ze dus nog makkelijk 66% warmer kunnen / mogen worden?
Met andere woorden: ik zal dus niets aan mijn cooling doen... Moet er zelfs eerst wel geld voor hebben
En dan kijken we op, als de CPU's 60 graden worden of meer, terwijl ze dus nog makkelijk 66% warmer kunnen / mogen worden?
Met andere woorden: ik zal dus niets aan mijn cooling doen... Moet er zelfs eerst wel geld voor hebben
De processor is geen probleem (zou wat instabiel kunnen worden met eventuele overclock).GJ-tje schreef op 30 mei 2004 @ 10:37:
Misschien een lompe vraag... Maar waarom zou je nóg beter willen koelen? Zoals Fewture al zei, hadden 'we' dat ook nu en in de winter kunnen doen... Maar dan vraag ik me alsnog af waarom?
Als je harddisk rond de 60 graden komt, dan is de kans dat ie het begeeft een stuk groter.
Heb zelf twee server op zolder staan (altijd aan). Nu begon het aardig waar te worden op zolder. Heb nu van dat bubbeltje plastic met een zilverlaagje (van de bouwmarkt) voor het raam gedaan en dat scheelt een stuk met de warmte.
Andere oplossing die ik nog heb als het extreem warm wordt is, een utp kabeltje naar de garage trekken en daar de servers in de zomer neerzetten. (garage is altijd 21 graden).
Andere oplossing die ik nog heb als het extreem warm wordt is, een utp kabeltje naar de garage trekken en daar de servers in de zomer neerzetten. (garage is altijd 21 graden).
Naar mijn weten, mogen hardeschijven ook best wel heet worden hoor, in ieder geval warmer dan 60 graden...dinokiller schreef op 30 mei 2004 @ 10:48:
De processor is geen probleem (zou wat instabiel kunnen worden met eventuele overclock).
Als je harddisk rond de 60 graden komt, dan is de kans dat ie het begeeft een stuk groter.
Warmer als 60 kan ie wel hebben, maar volgens mij gaat dan de levensduur omlaagGJ-tje schreef op 30 mei 2004 @ 10:57:
[...]
Naar mijn weten, mogen hardeschijven ook best wel heet worden hoor, in ieder geval warmer dan 60 graden...
Lijkt me eigenlijk ook niet, want dan zou de fabrikant iets garanderen, wat hij dus niet garanderen kandinokiller schreef op 30 mei 2004 @ 10:59:
Warmer als 60 kan ie wel hebben, maar volgens mij gaat dan de levensduur omlaag
om mijn pctje voor te bereiden voor de zomer ga ik binnenkort wat fans vervangen.
- 80mm CPU fan wordt vervangen met een 120mm fan mbv. een fanadapter
- 90mm GPU fan wordt vervangen met een 120mm fan
- in het dak komt nog een 120mm fan, die lucht rechtstreeks van de CPU afzuigt dmv. een nog te maken airduct van plexiglas
denk dat dat wel voldoende moet zijn 4x120mm fans (incl. PSU fan)
- 80mm CPU fan wordt vervangen met een 120mm fan mbv. een fanadapter
- 90mm GPU fan wordt vervangen met een 120mm fan
- in het dak komt nog een 120mm fan, die lucht rechtstreeks van de CPU afzuigt dmv. een nog te maken airduct van plexiglas
denk dat dat wel voldoende moet zijn 4x120mm fans (incl. PSU fan)
Heb nu 6 fans (2 x intake, 2 x outtake, 1 op mijn graka en 1 op m'n geheugen). Lopen allemaal op de laagste stand van m'n fancontroller. Heb ook QFan aanstaan.
Wordt het te warm
:
-fans wat harder laten draaien
-QFan uit
-event. extra P2 koelertje op m'n Northbridge
Moet gaan lukken
Wordt het te warm
-fans wat harder laten draaien
-QFan uit
-event. extra P2 koelertje op m'n Northbridge
Moet gaan lukken
edit:
djengizz heeft ook een 120mm fan in z'n voeding. --> laat de lange hete zomer maar komen. Een beetje meer herrie in ruil voor mooi weer vind djengizz een goeie deal
djengizz heeft ook een 120mm fan in z'n voeding. --> laat de lange hete zomer maar komen. Een beetje meer herrie in ruil voor mooi weer vind djengizz een goeie deal
[ Voor 27% gewijzigd door djengizz op 30-05-2004 12:14 ]
Waarom de meesten hun systeem liever koel willen hebben ? Omdat het de levensduur en betrouwbaarheid aanzienlijk verlengd. Of eerder, te warm verkort het aanzienlijk.
Agh kortere levensduur
lekker boeiend wie wil tegenwoordig nog 20 jaar met zijn pc doen...
3 jaar is LANG genoeg

Lekker mijn SLK948 z'n rondjes laten draaien op mn A64 (noujah niet de heatsink maar de fan
), die nu met een kamerambiance van 20 graden slechts 30 graden is! Dus in de zomer misschien 40 graden, en anders laten we de fan iets harder draaien
[ Voor 11% gewijzigd door Stinger666 op 30-05-2004 14:57 ]
3 jaar is zeker lang genoeg, maar het hoeft ook niet minder te zijn.n00bs schreef op 30 mei 2004 @ 14:05:
Agh kortere levensduurlekker boeiend wie wil tegenwoordig nog 20 jaar met zijn pc doen...
3 jaar is LANG genoeg
ik ga helemaal niks doen
(wat koeling betreft). Ik ga een laptop kopen, en lekker buiten zitten.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Voor mijn computer hoef ik niks te doen, die blijft lekker koel met zijn waterkoeling 
Alleen de fans in me server ga ik misschien op 7 ipv 5 volt laten draaien, is iets gezonder voor de hd's.
Ik zit er ook sterk over te denken om ergens een 2e hands laptopje te kopen, genoeg om te internetten (GoTten
) en muziek te luisteren en dan lekker in de tuin te gaan zitten.
Alleen de fans in me server ga ik misschien op 7 ipv 5 volt laten draaien, is iets gezonder voor de hd's.
Ik zit er ook sterk over te denken om ergens een 2e hands laptopje te kopen, genoeg om te internetten (GoTten
Ehm, misschien een ander access point kopen die een sterker signaal geeft zodat ik wel buiten op het balkon kan internetten (het signaal komt niet echt lekker door het glas van de schuifpui...) Of access point verplaatsen naar 2 kamers verderop
Voor mn desktop boeit het weinig, die wordt nu 34 graden idle op 3.2 Ghz en hijs keistil
Doom 3 zou op 14 juni worden gereleased... maak je borst maar nat dus...AvK schreef op 28 mei 2004 @ 22:28:
Niet te hopen dat Doom3 deze zomer uit komt.
Dan hebben we allemaal een acuut koelprobleem vrees ik.
BTW, Ik heb een Spire Whisperrock op m'n Athlon XP 2500+ @ 3200+ (Barton-core) zitten, de originele fan heb ik vervangen door een Enermax UC-12FAB 120x120mm fan (middels een fanadapter natuurlijk).
Dat moet maar genoeg zijn...
(en natuurlijk nog een slootlading casefans die al in m'n Xaser 2 zaten)
[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 30-05-2004 16:23 ]
Nog niet een superhete dag gehad om te testen, dus laat de zomer nou maar komen!
Verwijderd
neej niet echt... ik woon in zuid-frankrijk... tis hier ´s zomers tussen de 40-50 graden als t windstil is, zo rond op de middag... dan lig ik meestal in het zwembad met vrienden/vriendinpeddro schreef op 28 mei 2004 @ 19:43:
[afbeelding]
hier kun je je verhaal, uitleg, foto's, opmerkingen & tips posten voor deze zomer als het straks lekker op buiten misschien meer dan 30 graden wordt en je PC'tje naar Case: 40 graden..... das bale!!wat doe je nu?? KOELEN!!!!
maar, idd de pc word dan wel errug warm! ik heb een paar hele goeie ideetjes waar ik nu nix over ga zeggen. t enige wat ik zeg is dat ik een extreme mod in mn hoofd heb

lol mijn broer zen pc was beetje heet geworden denk ik vooral zen videokaart ( witte spikkels in beeld ) nu 2 casefans erbij en het gaat weer goed. Dit is zen eerste zomer. Btw alles default
vandaag ook nog ff een casefan op metalen standaardjes gebouwt, om mn 9800SE@Pro@411MHz koel te houden
mn casetemp is ook meteen gigantisch gezakt
(veel warme lucht verdwijnt nu uit de case via de 2 open sloten eronder- en boven..)
Ik heb precies het zelfde gedaangeez schreef op 30 mei 2004 @ 20:42:
vandaag ook nog ff een casefan op metalen standaardjes gebouwt, om mn 9800SE@Pro@411MHz koel te houdenmn casetemp is ook meteen gigantisch gezakt
(veel warme lucht verdwijnt nu uit de case via de 2 open sloten eronder- en boven..)
Enne Ik heb nu 5 casefans! En een nieuwe CPU cooler: Vulcano 12! Dus laat die warmte maar kome
kep net gehoord dat ik 2 UV fans krijg en een Fanbus... dus van mij mag de zomer ook wel gaan komen hoor!
Verwijderd
Ik bereid me niet voor. Mijn systeem draait als ik niet aan het benchen ben gewoon 12.5x200. Meer dan snel zat voor alles wat ik doe.
Ik ga niets bijzonders doen. Laat mijn pc zoals het is. Hij overleeft dit ieder jaar weer, heb nog nooit problemen gehad. Komt misschien ook omdat de gordijnen van mijn kamer in de zomer altijd dicht zitten, om zo te voorkomen dat het bloedheet wordt in mijn kamer.
ik krijg misschien zonwerende gevallen voor op mn dakramen, tis altijd heel erg warm op mn kamer, hopelijk werken die dingen, aan de binnenkant heb ik al speciaal spul, alleen werkt niet helemaal perfect....
hopelijk strax wel....
hopelijk strax wel....
Verwijderd
heb een prometeia op de kop kunnen tikken en deze gaat op m'n processor, waterkoeling voor mijn vga, nb. het enige nadeel van een prom is dat hij warm word en dus heb ik voor mijn raam een ventilator geplaatst om al de warme lucht uit mijn kamer te blazen
Verwijderd
Ik heb een Lian Li case, met regelbare front-casefans, die zet ik 1 standje hoger, en misschien m'n Zalman ook. Zie wel. Hoop er toch niet al te veel achter te zitten met heeeel mooi weer!
.
Ik ga in 2 fases de zomer in 
Ten eerste ben ik begonnen met het kopen van iets om me hd te koelen.
Dus heb ik een case fan gekocht en die eronder geplaats.
specs:
Arctic Cooling
Fan Pro 2L
• Toerental: 1500/2000/2500 tpm
• Geluidsproductie: 14 - 22 dB
• Luchtverplaatsing: 32,3/43,1/53,9 m³/h

Fase 2:
Een nieuwe vga koeler. Na veel reviews te hebben gelezen en na de goede ervaringen met Arctic cooling van anderen ga ik voor:
Chipset Cooler Arctic Cooling VGA Silencer rev. 3
Specs:
• Materiaal: aluminium
• Toerental: 1200 - 2400 tpm
• Geluid: 18 dB in Silent mode

En als finishing touch:
Thermaltake UFO Fan Blauw UV
• Toerental: 1300 - 3600 tpm
• Geluidsproductie: 17 - 47 dB
• Luchtverplaatsing: 45,5 - 138 m³/h

Max temp van de cpu is 44 graden, mijn seagate 200 gb hd wordt atm maximaal 46 graden en het moederbord 40.
Nu nog ff zien hoe het er allemaal na de upgrade zal zijn. Ik ben van plan om in de zomer niet te gaan computeren. En dit gaat me zekers te weten lukken zoals ieder jaar weer. Zou het door de vrouwen komen of door de zon?
Ten eerste ben ik begonnen met het kopen van iets om me hd te koelen.
Dus heb ik een case fan gekocht en die eronder geplaats.
specs:
Arctic Cooling
• Toerental: 1500/2000/2500 tpm
• Geluidsproductie: 14 - 22 dB
• Luchtverplaatsing: 32,3/43,1/53,9 m³/h

Fase 2:
Een nieuwe vga koeler. Na veel reviews te hebben gelezen en na de goede ervaringen met Arctic cooling van anderen ga ik voor:
Chipset Cooler Arctic Cooling VGA Silencer rev. 3
Specs:
• Materiaal: aluminium
• Toerental: 1200 - 2400 tpm
• Geluid: 18 dB in Silent mode

En als finishing touch:
Thermaltake UFO Fan Blauw UV
• Toerental: 1300 - 3600 tpm
• Geluidsproductie: 17 - 47 dB
• Luchtverplaatsing: 45,5 - 138 m³/h

Max temp van de cpu is 44 graden, mijn seagate 200 gb hd wordt atm maximaal 46 graden en het moederbord 40.
Nu nog ff zien hoe het er allemaal na de upgrade zal zijn. Ik ben van plan om in de zomer niet te gaan computeren. En dit gaat me zekers te weten lukken zoals ieder jaar weer. Zou het door de vrouwen komen of door de zon?
[ Voor 10% gewijzigd door Mad. op 01-06-2004 08:43 ]
:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
Verwijderd
Ik zet gewoon m'n casefans op 12 volt in plaats van 7. M'n Athlon XP 2100+ @ 2800+ wordt onder een Zalman CNPS7000A-AlCu toch niet warmer dan de 30 graden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 09:03 ]
Het enigste wat ik ga doen is iedere keer schrikken als ik me temps aflees deze zomer 
Maja komt toch een mobile en WC in deze maand dus zal dit jaar wel meevallen denk ik
Maja komt toch een mobile en WC in deze maand dus zal dit jaar wel meevallen denk ik
Verwijderd
ik ga eerst maar eens afwachten of het uberhaupt een warme zomer wordt, tot nu toekan ik het niet echt warm noemen.
Alls het echt warm wordt hang ik een extra fannetje in m'n servertje (dual P200 passief, 2 scsi drives + 1 ide), nu zit er alleen de fan van de psu in.
Alls het echt warm wordt hang ik een extra fannetje in m'n servertje (dual P200 passief, 2 scsi drives + 1 ide), nu zit er alleen de fan van de psu in.
Mwah.. alle pcs thuis draaien gewoon goed, daar ben ik niet zo bang voor. Behalve voor mn servert. Die heeft gister al DRIE bsod's gehad omdat er rond t geheugen te weinig airflow is. Alle fans stonden al op max, dus dat schiet niet op
Nu heb ik tijdelijk mar ff de zijkant vanaf gehaald, nu draait ie tenminste fatsoenlijk. Nu nog ff op zoek naar een leuke nieuwe case voor dat ding, iets met veeel fans
Nu heb ik tijdelijk mar ff de zijkant vanaf gehaald, nu draait ie tenminste fatsoenlijk. Nu nog ff op zoek naar een leuke nieuwe case voor dat ding, iets met veeel fans
Bij PC1 ga ik denk eens mijn silverado schoonmaken en arctic silver ertussen doen. Was ik de laatste keer vergeten wat een resultaat van een processortemp van 85 gaf. Draait stabiel maar in de zomer wil ik ongeveer de helft kunnen halen.
En bij PC2 ga ik waarschijnlijk mijn waterkoeling eindelijk eens inbouwen (staat ook al een jaar in de kast)
En bij PC2 ga ik waarschijnlijk mijn waterkoeling eindelijk eens inbouwen (staat ook al een jaar in de kast)
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Niet warm? Het was heet hier vandaag hoorVerwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 13:05:
ik ga eerst maar eens afwachten of het uberhaupt een warme zomer wordt, tot nu toekan ik het niet echt warm noemen.
Mijn voorbereiding voor de zomer: hooikoorts pilletjes klaarhouden
1 jaar ?The Dolf schreef op 01 juni 2004 @ 13:15:
Bij PC1 ga ik denk eens mijn silverado schoonmaken en arctic silver ertussen doen. Was ik de laatste keer vergeten wat een resultaat van een processortemp van 85 gaf. Draait stabiel maar in de zomer wil ik ongeveer de helft kunnen halen.
Ik gooi ijsblokjes in mijn recevoir!
Nee, ik denk dat ik maar eens de fans op mijn rad aan ga zetten, en als het echt te erg wordt die in mijn case ook. (maar wel alles op 5v)
Nee, ik denk dat ik maar eens de fans op mijn rad aan ga zetten, en als het echt te erg wordt die in mijn case ook. (maar wel alles op 5v)
Verwijderd
Ja..10.000 liter water van 0 graden of meer. Een prom word -50 en ik zeg dat het niet koud genoeg is...zal zo'n vijver helpen dan denk je???Cyber007 schreef op 30 mei 2004 @ 02:32:
[...]
Een vijver van 5 bij 2 en dan nog eens 1 mtr 25 diep nou koel problemen zal je dan echt niet krijgen.
er zit meer dan 10.000 liter in

Nieuwigheidje,HD koeler van 11.50 euro 
Is wel nodig vrees ik
men HD wordt in de winter al redelijk warm dus
Is wel nodig vrees ik
men HD wordt in de winter al redelijk warm dus
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Klik het zijpaneel even uit de rails, airco ervoor ziezo opgelost 
En waarschijndelijk draaien op default speeds. .
En waarschijndelijk draaien op default speeds. .
* Mister I gaat van 2600 mhz naar 2500 mhz en zet zijn fans op iets meer toeren en gast rustig door 
Oh ja moest nog ff zeggen dat het op H20 is dus ik zie wel of het nodig is.
Oh ja moest nog ff zeggen dat het op H20 is dus ik zie wel of het nodig is.
[ Voor 27% gewijzigd door Mister I op 01-06-2004 20:06 ]
* Chester doet helemaal niks aan zijn kast, laat et zo, aangezien et hier niet al te warm wordt
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Phase-change + Waterkoeling combo moet er geen problemen mee hebben
Die airco zit ik sterk over te denken... niet alleen voor de pc, ik moet hier ook slapen...
http://www.karwei.nl/krant -> Elektra
Die airco zit ik sterk over te denken... niet alleen voor de pc, ik moet hier ook slapen...
[ Voor 34% gewijzigd door GHengeveld op 01-06-2004 19:01 ]
psst zeg er ff bij dat je op H20 draaitMister I schreef op 01 juni 2004 @ 18:57:
* Mister I gaat van 2600 mhz naar 2500 mhz en zet zijn fans op iets meer toeren en gast rustig door
me h20 case is dalijk gechilled continu koud
(project red darkness in casemod topic) en me kamer is koud door me airco pinquin, van delonghi
Die airco heb ik in mn kamer staanKoradhil schreef op 01 juni 2004 @ 19:01:
Phase-change + Waterkoeling combo moet er geen problemen mee hebben![]()
Ik krijg van mijn pa een mooie grote radiator
en ik heb eindelijk koelpasta besteld
.
Het is eigenlijk een schande om met waterkoeling geen koelpasta te gebruiken, niet
?
Toch wel een stressed temp van wel 54 graden
.
Het is eigenlijk een schande om met waterkoeling geen koelpasta te gebruiken, niet
Toch wel een stressed temp van wel 54 graden
[ Voor 15% gewijzigd door GeforceDDQ op 01-06-2004 19:35 ]
301SQN
mijn 6 case fans wel aanzetten, ze staan nu meestal uit omdat ik zo toch niet nodig hebt, en anders hoor ik de stofzuiger niet meer
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
aan mn eige pc ga ik nix doen alles lekkere temps nu 27 idle 34 stressed ( intel ) en alle fans op 5 volt . ma ga wat doen aan een pc van un vriend van me , laatste keer dat ik daar was mbm5 geinstaleerd om te kijke of de voeding brak was want de pc viel de hele tijd uit . zie ik daar mooi staan bij temp 73 , idle !!! telkens als ie m stresste viel ie uit . hij heeft zijn pc door iemand in elkaar laten zette en deze zei dat dr een 2600+ in zat ma de voeding zegt als ik de fsb op die van een 2600+(1,87 ghz) zet dat veranderen gevaarlijk is en als ik de fbs lager zet dan zeg ie nix . ben dus bang dat die persoon hem gewoon een overgeklokte xp heeft verkocht . binne kort een na kijken . ma daar ga ik dus de northbrige koelen want dat ding kun je niet aanraken heb er de vorige keer een brand blaar aan overgehouden . en een andere koeller op de proc zette ipv coolermaster nogwat
ma we zien het wel , laat maar komen
ma we zien het wel , laat maar komen
ik voel me lekkaah !!!
- Enermax potmeter open
- Zalman Fanmate potmeter open
- Lian Li Knopje op H ipv L
En dan overleeft mij systeem elke zomer
- Zalman Fanmate potmeter open
- Lian Li Knopje op H ipv L
En dan overleeft mij systeem elke zomer
Same here. buiten mijn eigen PC upgrades/ aanpassingen voor de zomer krijg in momenteel meerdere aanvragen in om hun PC stabielt e laten lopen en overclockbaar te maken(koeling) en hem stabiel te houden in de zomer.
Ik heb hier echt geen problemen mee omdat ik hier wel een centje aan overhoud
Ik heb hier echt geen problemen mee omdat ik hier wel een centje aan overhoud
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
das wel lekker.... je houd je hoofd er wel bij koel zeg maar....
Ach mijn pc zal niet veel warmer worden anders gooi im me aero7+ wel op vliegtuig stand
Maar mijn ouders wilden nog een airco kopen voor mijn kamer, ben benieuwt wat met temps zijn met airco op me pc
Lijkt me ook wel relaxed een airco in m'n kamerXiqum schreef op 02 juni 2004 @ 12:23:
Ach mijn pc zal niet veel warmer worden anders gooi im me aero7+ wel op vliegtuig standMaar mijn ouders wilden nog een airco kopen voor mijn kamer, ben benieuwt wat met temps zijn met airco op me pc
* downtime gaat zijn ouders overhalen om een airco te kopen
Gewoon alles op volle toeren draaien, en de fans ook. temps zijn niet zo hoog bij mij
Blaad
Ik ga eens kijken hoe het van de zomer gaat met de lucht cooling gewoon voluit draaien net als altijd fans vol ook altijd 100% load door
en we zien wel 8 c extra is geen probleem mocht het meer zijn zie ik dan wel weer
zo veel gebruik ik em deze zomer denk ik toch niet.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ook al met
aan de gang, ik denk dat ik in de zomer maar ff uit laat...
Laatst een airco in de muur laten bouwen boven me pc, dus die zal zeker goed koelen deze zomer. Anders kan ik altijd nog buiten zitten met laptop op schoot als ik zo nodig moet gamen of internetten.
-- Microsoft Certified Professional --
Verwijderd
Als iedereen even pics gaat maken van z'n koeling dan is dit topic gelijk een stuk interessanter ...
Hmm... de dingen die ik meestal doe is mijn HDD koeler inschakelen (staat meestal uit ivm. herrie enzo). Bij mijn server ga ik er binnenkort een HDD koelertje bij hangen, aangezien die nu niet aanwezig is en hij op een zolder staat te draaien waar de temperatuur regelmatig rond de 30graden is.
Verder... Niets eigenlijk....
Al mijn pc's zijn wel redelijk gekoeld.
Verder... Niets eigenlijk....
If it ain't broke, fix it till it is...
Ik heb mijn beide zijplaten gewoon niet gemonteerd het hele jaar door. Prima doorluchten, ik heb er geen last van.
het idee is wel leuk, gewoon iedereen plaatjes sturen van hun "zomer" koeling....
Van het zomer ga ik maar eens bezig met waterkoeling... ik zit nu op 65C Idle, en dat vindt ik echt niet lief! Net voor de gein een 12CM Industrial Fan voor m'n headsink gehangen (letterlijk) maargoed werkt niet echt op een 8CM headsink.
K'heb geen idee wat er allemaal bij waterkoeling komt kijken, ik koop wel ergens een setje en boor wat in m'n case
K'heb geen idee wat er allemaal bij waterkoeling komt kijken, ik koop wel ergens een setje en boor wat in m'n case
Verwijderd
2 extra casefans erbij en mijn huidige boxed Athlon64 koeler op mijn 9800pro zetten en leuke zalman koeler voor mijn CPU want ik wil overklokken 
dan heb ik dus 4 case fans + eentje in mijn voeding (120mm):
3 naar binnen en de 2 bovenste naar buiten. Mag ook wel want het is hierzo een sauna op zolder als het lekker weer is.
Maar verder zit ik amper achter de PC als het lekker weer is, gewoon lekker naar het strand met een kratje bier is stukken beter
dan heb ik dus 4 case fans + eentje in mijn voeding (120mm):
3 naar binnen en de 2 bovenste naar buiten. Mag ook wel want het is hierzo een sauna op zolder als het lekker weer is.
Maar verder zit ik amper achter de PC als het lekker weer is, gewoon lekker naar het strand met een kratje bier is stukken beter
Verwijderd
Zet mijn aan/uit knopje aan (speciaal gemod voor mijn casefans, evenals eentje voor mijn neon buizen
), waardoor 5 extra case fans gaan draaien, en dat zou voldoende moeten zijn lijkt me
Verwijderd
Plaatjes geupload:peddro schreef op 03 juni 2004 @ 17:31:
het idee is wel leuk, gewoon iedereen plaatjes sturen van hun "zomer" koeling....
[rml]drahcir in "[ cooling]Het hoe bereiden jullie je voor..."[/rml]
Zodra ik fancontroller heb is het geen probleem, dan kan ik alle fans regelen en op een stiller niveau zetten dan het schreeuwend lawaai. Want er zitten 2 6000rpm en 2 7000rpm fans in, waarvan die 2 7000rpms niet aangesloten zijn en de stilste 6000rpm op 12V (geen regeling, andere 6000rpm op 5V (3 stappen regeling van Volcano 7+).
Verwijderd
Tip: Aeromax IISharkbyte schreef op 03 juni 2004 @ 20:19:
Zodra ik fancontroller heb is het geen probleem, dan kan ik alle fans regelen en op een stiller niveau zetten dan het schreeuwend lawaai. Want er zitten 2 6000rpm en 2 7000rpm fans in, waarvan die 2 7000rpms niet aangesloten zijn en de stilste 6000rpm op 12V (geen regeling, andere 6000rpm op 5V (3 stappen regeling van Volcano 7+).
Heb hem zelf ook, lekker goedkoop, efficient en makkelijk te bedienen/installeren
Wou ik ook, probleem is dat ik geen 5,25" bays meer vrij heb, enkel nog één 3,5". Dus moet ik die Vantec 305 pakken. Maar die is duur en bij de meesten out of stock...
Ik zie wel hoe het gaat in de zomer, mocht m'n PC het niet leuk vinden klok ik em iets lager.
paar dagen geleden toen het erg warm was had ik m'n raam hier dicht. toen werd het dus loei heet en sloeg m'n PC vast
Het is hier nu 19C, mijn CPU is 59C, Chipset NB 34C en kast 29
(allemaal met een CPU load van 100%
) Gaat dus prima, komt m'n CPU temp echter boven de 65 dan slaat ie af en toe vast
paar dagen geleden toen het erg warm was had ik m'n raam hier dicht. toen werd het dus loei heet en sloeg m'n PC vast

Het is hier nu 19C, mijn CPU is 59C, Chipset NB 34C en kast 29
Verwijderd
Ik ga in de zomer de pc upgraden naar een P4 3.4C en dan een mooie Zalman CNPS7000A-Cu erop... het nieuwe geheugen wordt 1GB aan Corsair XMS Pro met ledjes, en goeie koeling uiteraard. En de processor wordt ook nog eens afgezogen met een Aopen 400W Xpower. En dit alles in een Alu kast...
Dat moet wel koel genoeg blijven denk ik...
Dat moet wel koel genoeg blijven denk ik...
Verwijderd
pc uit... nar spanje op vakantie @ the beach mej wa kouwe pils [cooling]: en af en toe in t water om koel te blijve
ontopic:
heb rond die tijd mijn nieruwe systeem ongeveer wel wat casefans @ highspeed zalman CNPS7000A-Cu op t cpu-tje moet wel lukke dan..
veel zal mn pc in de zomer niet aan staan denk ik

ontopic:
heb rond die tijd mijn nieruwe systeem ongeveer wel wat casefans @ highspeed zalman CNPS7000A-Cu op t cpu-tje moet wel lukke dan..
veel zal mn pc in de zomer niet aan staan denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:14 ]
Ik zet gewoon de fans van mn PC iets harder
(via mn baybus dus)
mn laptop moet er maar tegen kunnen, hoop ik.
mn laptop moet er maar tegen kunnen, hoop ik.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ketama woont gelukkig op Curacao, tis de helejaar zomer hier.
Gelukkig heb ik een flinke airco die alles gewoon het helejaar koel houd.
Hebben regelmatig temps boven de 40graden Celcius in de ruimte gehad.
tis nu 32Graden en de zomer moet nog beginnen.... hahahaha
Gelukkig heb ik een flinke airco die alles gewoon het helejaar koel houd.
Hebben regelmatig temps boven de 40graden Celcius in de ruimte gehad.
tis nu 32Graden en de zomer moet nog beginnen.... hahahaha
bij mn broer op zolder is het ook altijd pokke heet.... maja, 120X120 Papst red zich er nog wel mee, alleen nog wel ff 2 casefans kopen en dan klaar
'T lijkt mij dat jij gewoon een warmteprobleem hebt.Erik1 schreef op 04 juni 2004 @ 15:26:
Ik zie wel hoe het gaat in de zomer, mocht m'n PC het niet leuk vinden klok ik em iets lager.
Het is hier nu 19C, mijn CPU is 59C, Chipset NB 34C en kast 29(allemaal met een CPU load van 100%
) Gaat dus prima, komt m'n CPU temp echter boven de 65 dan slaat ie af en toe vast
Zeggen dat je cpu terugklokt op www.tweakers .net in een forum dat heet Die -Hard OVERCLOCKING & cooling ,schaam je
[ Voor 7% gewijzigd door Haeg op 05-06-2004 11:52 ]
Danger Den Maze4 op de CPU
Danger Den Z-Chip op de NB
Swiftech MCW50-T op VGA
Dit alles gekoeld door een BlackIce Xtreme 1 en een BlackIce Xtreme2
Swiftech MCW50-T op VGA
I love watercooling
Verwijderd
vandaag was het eeen hele warme dag, mn CPU is rond de 62 graden als ik aan het gamen ben op idle rond de 57 graden!!
Zal ik mn computer boven de bureau zetten of toch maar weer onder mn bureau ?
Ik heb wel eens gehoord dat koude lucht meestal van onder komt, maar als ik me niet vergis heb je een beter airflow als je het op de bureau zet.
Wat is de beste oplossing??
Zal ik mn computer boven de bureau zetten of toch maar weer onder mn bureau ?
Ik heb wel eens gehoord dat koude lucht meestal van onder komt, maar als ik me niet vergis heb je een beter airflow als je het op de bureau zet.
Wat is de beste oplossing??
Staan die gewoon in serie?Garrett schreef op 05 juni 2004 @ 11:52:
Danger Den Maze4 op de CPU
Swiftech MCW50-T op VGA
mijn idle temps liggen zo 5 graden hoger, dus ook de stressed temps
mobo: 45/50
cpu: 39/43
vid kaart: geen idee, maar voelt wel erg warm aan, zo rond 45 graden (radeon 9800 pro @ 390/365)
hd's: 28/30
aangezien ik ook examens heb gehad, en ook wat mag uitzoeken als ik geslaagd ben zit ik er aan te denken om een zalman CNPS7000A-ALCU te halen en de zalman ZM80C-HP met fan ......
maar zouden de temps hier lager van worden, want kheb ut liever toch wat lager
of de gigabyte 3DCooler GH-PCU21-FD , maar die is 400 gram, kan je die gewoon aan je socket hangen, lijkt mij een beetje zwaar
mobo: 45/50
cpu: 39/43
vid kaart: geen idee, maar voelt wel erg warm aan, zo rond 45 graden (radeon 9800 pro @ 390/365)
hd's: 28/30
aangezien ik ook examens heb gehad, en ook wat mag uitzoeken als ik geslaagd ben zit ik er aan te denken om een zalman CNPS7000A-ALCU te halen en de zalman ZM80C-HP met fan ......
maar zouden de temps hier lager van worden, want kheb ut liever toch wat lager
of de gigabyte 3DCooler GH-PCU21-FD , maar die is 400 gram, kan je die gewoon aan je socket hangen, lijkt mij een beetje zwaar
[ Voor 13% gewijzigd door sjorremans op 08-06-2004 00:57 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
de zalman's zijn wel heel erg stil.... dat is ook mooi!
Processor upgraden...
Van een 1.33 GHz 0.18 micron Thunderbird (die +/- 73 Watt verstookt) naar een 0.13 micron Athlon XP 2400+ (2.0 GHz) (die +/- 62 Watt verstookt).
audio en video encoding gaat nu ongeveer 2x zo snel (dus minder lang 100%), terwijl ie ondertussen 15% minder vermogen gebruikt (scheelt al snel 2-3 graden Celsius, bij 0.25 Watt/graad)
Van een 1.33 GHz 0.18 micron Thunderbird (die +/- 73 Watt verstookt) naar een 0.13 micron Athlon XP 2400+ (2.0 GHz) (die +/- 62 Watt verstookt).
audio en video encoding gaat nu ongeveer 2x zo snel (dus minder lang 100%), terwijl ie ondertussen 15% minder vermogen gebruikt (scheelt al snel 2-3 graden Celsius, bij 0.25 Watt/graad)
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
ik ben bang dat ik mijn koeling problemen op moet gaan lossen door mn PC uit te laten staan 
ik slaap op zolder en het is daar dan wel geisoleerd... maarjah
nog 30 graden gister
en aangezien ik nogal geen budget heb
...
zijn er nog low-budget maar wel goedwerkende maatregelen?
vorig jaar had ik er minder last van, toen had ik n 2000+ met n Zalman 6000 serie en 12cm Ys-tech
maar helaas... dat heb ik verkocht
nou een 2200+ met de Thermalright SLK-947-U

kan ook hard gaan dat ding, maar heb er nou een 80x80x25 fan op liggen, als ik nix anders weet om mn cpu koeler te houden dan maar weer de 80x80x38 Delta fan op
ik slaap op zolder en het is daar dan wel geisoleerd... maarjah

en aangezien ik nogal geen budget heb
zijn er nog low-budget maar wel goedwerkende maatregelen?
vorig jaar had ik er minder last van, toen had ik n 2000+ met n Zalman 6000 serie en 12cm Ys-tech
maar helaas... dat heb ik verkocht
nou een 2200+ met de Thermalright SLK-947-U
kan ook hard gaan dat ding, maar heb er nou een 80x80x25 fan op liggen, als ik nix anders weet om mn cpu koeler te houden dan maar weer de 80x80x38 Delta fan op
Ik denk dat ik 'm maar gewoon uit laat, kwam gisteravond thuis en toen stond er al weer een casetemp van 48 graden en een cpu temp van 68 graden op de klokken... En dan is het net een paar dagen warm.
Ach, ik heb eigenlijk niet eens zin om er iets aan te gaan doen, ga wel op het terras zitten met een Wieckse Witte..
Ach, ik heb eigenlijk niet eens zin om er iets aan te gaan doen, ga wel op het terras zitten met een Wieckse Witte..
net alle twee mijn ramen open gezakt kamer temp zakt meteen lekker windje er door heen (en nee ik zit niet op de tocht
) maar verder wordt het moeilijk een koeler tevinden die in mijn barebone'tje past maar 6,3 cm breed mag tie zijn en 7 cm hoog dus dat is nog al een probleem. (met een koetje maar die zet ik snacht's gewoon op 75%)
No signature found
Ik kom de zomer wel door met mijn zalman 7000a-cu op mijn XP-M 2500+ @ 2300 mhz. is nu 45 graden idle terwijl het bloedheet in mijn kamer is.
kast is een thermaltake xaser 3 met alle fans op silent. gewoon gesloten.
kast is een thermaltake xaser 3 met alle fans op silent. gewoon gesloten.
[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 08-06-2004 14:50 ]
Verwijderd
De mijne is ilde 62 en stressed tegen de 70 aan
Vorige zomer is mijn PC al een paar keer gecrashed.
Oplossing: Zijkap loshalen en je eigen ventilator er op los laten van ongeveer 2 meter afstand. Ook niet op volle toeren want dat vinden de fans in je pc niet zo leuk
. Maar hij heeft het de rest van de zomer wel gedaan. Ik heb een 2000+ met een standaart koelertje
Ik ga nog een ventilator kopen denk ik
Vorige zomer is mijn PC al een paar keer gecrashed.
Oplossing: Zijkap loshalen en je eigen ventilator er op los laten van ongeveer 2 meter afstand. Ook niet op volle toeren want dat vinden de fans in je pc niet zo leuk
Ik ga nog een ventilator kopen denk ik
Mwoh, bij mij beginnen de temperaturen met dit warme weer nu toch echt wel wat op te lopen 

(Met een AMD XP 2500+ @ 3200+ en een koe welke dag en nacht draait)
Dit is met 2x 120mm Papst fan op mijn radiator op 5 volt en een 80mm 12Db Papst fan in mijn voeding en eenzelfde fan in mijn kast, beide op 7 volt. Mijn Seagate 7200RPM was tot een paar weken terug steeds rond de 50 graden en mijn Samsung 5400RPM schijven waren rond de 40 graden. Nu zijn ze allemaal een stukje hoger en wordt het wel erg warm allemaal.
Ik heb reeds een nieuwe Antec SLK3700BQE kast met plaats voor 2x 120mm fans, zodat ik dan mijn schijven ook actief kan gaan koelen. Echter ik wacht nog even met het overzetten van mijn spulen in deze kast, aangezien ik mijn waterkoeling ook ga aanpassen, met een inline Eheim pomp en een bay reservoir ipv. mijn huidige Hydor pomp in een Blokker-bakje welke erg veel ruimte inneemt in mijn huidige kast.
Ik hoop dat de IA waar ik deze spullen vandaan haal nu toch binnenkort mijn spullen opstuurt, deze huidige warme setup kan niet goed zijn voor mijn onderdelen, vooral de harde schijven
Naja, je moet er wat voor over hebben als je je pc zo stil mogelijk wilt hebben

(Met een AMD XP 2500+ @ 3200+ en een koe welke dag en nacht draait)
Dit is met 2x 120mm Papst fan op mijn radiator op 5 volt en een 80mm 12Db Papst fan in mijn voeding en eenzelfde fan in mijn kast, beide op 7 volt. Mijn Seagate 7200RPM was tot een paar weken terug steeds rond de 50 graden en mijn Samsung 5400RPM schijven waren rond de 40 graden. Nu zijn ze allemaal een stukje hoger en wordt het wel erg warm allemaal.
Ik heb reeds een nieuwe Antec SLK3700BQE kast met plaats voor 2x 120mm fans, zodat ik dan mijn schijven ook actief kan gaan koelen. Echter ik wacht nog even met het overzetten van mijn spulen in deze kast, aangezien ik mijn waterkoeling ook ga aanpassen, met een inline Eheim pomp en een bay reservoir ipv. mijn huidige Hydor pomp in een Blokker-bakje welke erg veel ruimte inneemt in mijn huidige kast.
Ik hoop dat de IA waar ik deze spullen vandaan haal nu toch binnenkort mijn spullen opstuurt, deze huidige warme setup kan niet goed zijn voor mijn onderdelen, vooral de harde schijven

Naja, je moet er wat voor over hebben als je je pc zo stil mogelijk wilt hebben
grmbl topic ripoff
[rml][ zomer]oc'en in de zomer hoe doe jij het[/rml]

hier nog geen probz met me huidige sys op boxed air cooling.
2.4 @ 3 gzh. agja binnen kort maar eens mijn wc gaan herbouwen
hier nog geen probz met me huidige sys op boxed air cooling.
2.4 @ 3 gzh. agja binnen kort maar eens mijn wc gaan herbouwen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
ik zet er gewoon des noods een ventilator tegenaan. zo'n grote met een diameter van 30 cm. vorige zomer kreeg ik hem van 50 ongeveer naar 29
. alleen er kwam wel veel stof naar binnen dus toen het kouder werd heb ik hem meteen weg gehaalt. nu ben ik aan het sparen voor een WC'tje.