Dan kun je altijd nog blijven wachten, want Apple heeft altijd wel mooie nieuwe features in het vooruitzicht. De iMacs zijn nog niet eel lang geleden geüpdate, (als ik mij niet vergis), dus het zal niet echt een miskoop zijn. Financieel gezien dan.
Als je wilt wachten op intel vanwege de prijs en snelheid: Allereerst denk ik dat het een tijdje zal duren voordat de intels net zo snel zijn als de huidige G5's. Niet qua rauwe CPU kracht, maar meer qua ondersteuning van software. Als nog alles eerst door een emulator heen moet, zul je wellicht 70% van je snelheid overhouden, en da's nog niet bijster veel. Een aantal dingen die wel soepel zullen draaien zijn mooi meegenomen, maar je kunt niet van alle ontwikkelaars verwachten dat zij ineens perfect draaien op de intels.
Daarbij, ik betwijfel of de iMac één van de eerdere intel Macs zal worden. Ik denk dat de notebooks daar eerder behoefte aan zullen hebben.
Je tweede argument, dat hij goedkoper wordt, geloof daar maar niets van. Misschien wordt hij voor Apple goedkoper om te maken, maar dat betekent niet dat ze ineens noemenswaardig in hun prijs gaan zakken! In de andere markten komt dit namelijk ook niet zoveel voor, want de extra financiële ruimte die Apple creeert, zullen ze eerder vullen meet meer en betere features dan dat ze hun machines goedkoper maken voor de consument. Wellicht wordt het het beste van twee werelden en wordt hij beter én goedkoper, maar verwacht niet meteen een 30% prijsdaling ofzo.
Uiteraard ben ik geen financieel analist en is dit gewoon iets waar ik op uitkom met een beetje logisch nadenken. Denk een andere kant op, en je komt ook ergens anders op uit, maar dit leek mij iig het meeste passen...
Ik moet trouwens ook maar weer eens foto's van mijn setupje gaan schieten...
[
Voor 3% gewijzigd door
Kurkentrekker op 30-06-2005 00:01
]