Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Skillz schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:52:
Zelf zie ik niet echt de meerwaarde van een VGA scherm, behalve dat de browser wat overzichtelijker zal zijn, maar aan de andere kant zit je dan wel met een zwaardere, grotere PDA opgescheept.
Kan iemand mij vertellen of dat 'scroll'wieltje aan de zijkant echt handig is en of je die veel gebruikt?
Het lijkt mij een handige toets om even snel iets op te zoeken zonder de stylus. En die mis ik nu eigenlijk op de RX3715.
Ik mis het VGA scherm ook niet, maar ik denk dat je dat in de toekomst wel steeds meer gaat missen aangezien programma's die over een jaar uitkomen het waarschijnlijk wel zullen vereisen (en Windows Mobile 5 ook, dat kan ook niet op de X30). Persoonlijk had ik er het extra geld (ongeveer 2x zo duur) niet voor over. Maar het is wel iets om bij stil te staan. De X30 is inderdaad wel lekker klein.

Dat scrollwieltje is helaas geen echt wieltje maar het is zo'n knopje dat je of omhoog of omlaag kan drukken (en indrukken). Dit werkt een beetje als een joystick, om bijvoorbeeld in een lijst van items naar beneden te scrollen moet je per item 1x naar beneden drukken en het knopje weer op laten komen. Ik vind dit persoonlijk erg onhandig werken. Een echt wieltje dat je zoals bij een muiswieltje een flinke draai kan geven om snel flink door te scrollen is het dus niet. Ik gebruik het daardoor nooit. Het touchscreen werkt veel sneller. In de praktijk gebruik ik mijn nagel (gebruik wel een screenprotector!) om even snel iets aan te tippen, zodat ik de stylus er ook niet uit hoef te halen.

Maar zoals gday al zei, misschien vind jij het wel handig werken! Smaken verschillen. En het knopje zit niet in de weg..

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:40:
[...]

Ik mis het VGA scherm ook niet, maar ik denk dat je dat in de toekomst wel steeds meer gaat missen aangezien programma's die over een jaar uitkomen het waarschijnlijk wel zullen vereisen (en Windows Mobile 5 ook, dat kan ook niet op de X30). Persoonlijk had ik er het extra geld (ongeveer 2x zo duur) niet voor over. Maar het is wel iets om bij stil te staan. De X30 is inderdaad wel lekker klein.

Dat scrollwieltje is helaas geen echt wieltje maar het is zo'n knopje dat je of omhoog of omlaag kan drukken (en indrukken). Dit werkt een beetje als een joystick, om bijvoorbeeld in een lijst van items naar beneden te scrollen moet je per item 1x naar beneden drukken en het knopje weer op laten komen. Ik vind dit persoonlijk erg onhandig werken. Een echt wieltje dat je zoals bij een muiswieltje een flinke draai kan geven om snel flink door te scrollen is het dus niet. Ik gebruik het daardoor nooit. Het touchscreen werkt veel sneller. In de praktijk gebruik ik mijn nagel (gebruik wel een screenprotector!) om even snel iets aan te tippen, zodat ik de stylus er ook niet uit hoef te halen.

Maar zoals gday al zei, misschien vind jij het wel handig werken! Smaken verschillen. En het knopje zit niet in de weg..
volgens mij vereist Windows Mobile 5 geen VGA scherm, immers zijn er ook WM5 pda's met 320x240 resolutie

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• GekkePrutser
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:02:
[...]

volgens mij vereist Windows Mobile 5 geen VGA scherm, immers zijn er ook WM5 pda's met 320x240 resolutie
Nee klopt.. Ik bedoelde alleen dat dat naast de VGA mogelijkheden ook een reden zou zijn om voor een nieuwer model PDA te gaan: Omdat WM5 niet voor de X30 aangeboden wordt. En ik verwacht wel dat er over een jaar minder software wordt uitgebracht die nog op WM2003SE werkt.

• GekkePrutser
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:40:
[...]

Dit werkt een beetje als een joystick, om bijvoorbeeld in een lijst van items naar beneden te scrollen moet je per item 1x naar beneden drukken en het knopje weer op laten komen.
Sorry, ik heb het nog even nagekeken, en je kan het wieltje wel omhoog of omlaag gedrukt houden, en dan scrollt hij snel door de records heen. Ik heb het even met mijn email geprobeerd en het is toch wel redelijk handig :) Ik denk nog steeds niet dat ik het ga gebruiken, maar het werkt handiger dan ik in eerste instantie gezien had. Je kan met het wieltje een email uitzoeken uit je inbox, dan door hem in te drukken die email lezen en dan met het wieltje er doorheen scrollen. Als je hem dan weer indrukt dan kom je weer terug in je inbox.

Ik denk dat als je je Axim echt als PDA gebruikt, je er toch wel wat aan hebt.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 16:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Het scrollbalkje werkt nog steeds fijner imho. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:51:
[...]

Sorry, ik heb het nog even nagekeken, en je kan het wieltje wel omhoog of omlaag gedrukt houden, en dan scrollt hij snel door de records heen. Ik heb het even met mijn email geprobeerd en het is toch wel redelijk handig :) Ik denk nog steeds niet dat ik het ga gebruiken, maar het werkt handiger dan ik in eerste instantie gezien had. Je kan met het wieltje een email uitzoeken uit je inbox, dan door hem in te drukken die email lezen en dan met het wieltje er doorheen scrollen. Als je hem dan weer indrukt dan kom je weer terug in je inbox.

Ik denk dat als je je Axim echt als PDA gebruikt, je er toch wel wat aan hebt.
Dat is wel beter als dat je in eertse instantie vertelde :)
Nu wacht ik eigenlijk nog op een zeer gunstige aanbieding

• GekkePrutser
  • Niet online
Skillz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 07:44:
[...]

Dat is wel beter als dat je in eertse instantie vertelde :)
Nu wacht ik eigenlijk nog op een zeer gunstige aanbieding
Ja, ik had hem (624 Mhz met Bt/Wifi) voor 270 euro incl. verzend. Ze zijn nu een heel stuk duurder zag ik (344 + verzend) maar ik zou het in de gaten houden want voor hetzelfde geld gaan ze weer omlaag om de voorraden op te maken voor ze er definitief uit gaan. Ik denk wel dat ze er snel uit gaan, in de VS worden ze al niet meer verkocht... Bovendien, over een paar maanden kunnen ze het echt niet meer maken om een nieuwe PDA zonder WM5 upgrade mogelijkheid te verkopen... Tenzij ze met de prijs gaan stunten.

Oh ja nog wel 1 ding wat me de laatste tijd irriteert aan mijn X30: Het scherm is heel erg kijkhoekafhankelijk in de vertikale richting als je de PDA rechtop houdt. Als je hem rechtop houdt merk je dat niet zo omdat je ogen hetzelfde beeld krijgen.

Maar als je hem horizontaal gebruikt, krijgen je 2 ogen een verschillend beeld omdat ze onder een andere hoek staan t.o.v. het scherm in de kijkhoekafhankelijke richting. Met name bij het kijken van films (donkere stukken) valt het op dat het zwart door je ene oog veel lichter is en dat geeft een raar 'doorkijk' effect. Soms gaat het zelfs inverteren. De enige mogelijkheid om het beter te maken is er niet recht op te kijken maar een beetje vanaf de zijkant richting de bovenkant van de PDA. Daar is de hoek het stabielste.

Edit: Oeps, dit laatste had ik op 7 november al geschreven, sorry!

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 14-12-2005 13:52 ]

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:51:
[...]
Maar als je hem horizontaal gebruikt, krijgen je 2 ogen een verschillend beeld omdat ze onder een andere hoek staan t.o.v. het scherm in de kijkhoekafhankelijke richting. Met name bij het kijken van films (donkere stukken) valt het op dat het zwart door je ene oog veel lichter is en dat geeft een raar 'doorkijk' effect. Soms gaat het zelfs inverteren. De enige mogelijkheid om het beter te maken is er niet recht op te kijken maar een beetje vanaf de zijkant richting de bovenkant van de PDA. Daar is de hoek het stabielste.

Edit: Oeps, dit laatste had ik op 7 november al geschreven, sorry!
Als ik de RX3715 Horizontaal gebruik kijkt het ook niet lekker als ik vanuit een hoek op het scherm kijk

• GekkePrutser
  • Niet online
Skillz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 08:12:
[...]

Als ik de RX3715 Horizontaal gebruik kijkt het ook niet lekker als ik vanuit een hoek op het scherm kijk
Ja, maar bij de X30 heb ik dat probleem juist als ik er recht op kijk. Ik weet niet of dat bij die RX3715 ook zo is. Het beeld is pas goed als ik onder een bepaalde hoek kijk. Dat maakt het kijken niet zo prettig.

Maargoed, het is wel te doen hoor. Met gewoon PDA gebruik merk je het zowiezo niet zo erg omdat de contrasten veel groter zijn (zwarte letters op donkere achtergrond). Als je er geen films op kijkt zal je het veel minder merken.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 16:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Vreemd probleem:

Ik had gisteren mijn Axim in de cradle geplaatst, maar omdat ik niet wilde dat hij aan zou gaan als de PC aan zou worden gezet, had ik hem niet doorgedrukt. Toen ik hem later op de avond wilde gebruiken bleek dat de accu en de backup accu helemaal leeg waren. Daarom heb ik hem in de nacht opgeladen. Vervolgens heb ik alles geinstalleerd etc. etc. Daarna heb ik hem gebruikt voor navigatie, en bij aankomst op bestemming uitgezet. Toen ik pakweg 15 minuten later weer op weg ging, ging de Axim niet meer aan. Ik kon alleen een hard reset doen. Een soft reset haalde ook niks uit.

Na wat langer onderzoeken ben ik erachter gekomen dat ik de Axim eigenlijk maximaal 15-20 seconden uit kan laten staan. Als ie korter uitstaat gaat ie zonder problemen aan. Als ie langer uitstaat gaat ie niet meer aan.

WTF IS DIT????????? :( :(

edit:
Ik heb, na lang speuren op verschillende fora, gelezen dat het in sommige gevallen helpt om gedurende een nacht de batterij eruit te laten, en de backup batterij op die manier helemaal leeg te laten lopen.

Geprobeerd, en het hielp wonderwel! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door gday op 26-08-2006 13:03 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste