Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om deze te kopen aangezien hij ook net uit is. Maar er zijn 3 versies.
Nu zit ik twijfelen of te wachten op de high x30 € 399,- ) en iets meer betalen of nu gewoon de mid x30 versie ( € 329,- ) nemen en wat minder betalen.

Wat is het verstandigst?

[ Voor 24% gewijzigd door HekkeySE op 19-01-2006 13:55 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Verwijderd

Het zijn zeker mooie apparaatjes, maar ik zou wachten tot de vga pocketpc's uitkomen met een resolutie van 640*480. Dan kan je nml echt gaan browsen via je mobiel of netwerk. Het kiezen tussen de mid of high is gewoon afwegen of je de extra processor kracht nodig heb. Ik zou het wel doen de 600+ mhz is nml. echt retesnel in de benchmarks. Dit is misschien handig voor toekomstige spellen en divx bekijken.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11 11:24
Die X30 high heeft toch de 600 Mhz processor of zit ik dan heel fout? Die kun je gewoon op de dell site bestellen.

Edit.

He dat is vreemd. Op de Dell site stond die gister zeker weten. Nu staat hij alleen nog maar op deze link:

http://www1.euro.dell.com...handhelds?c=nl&l=nl&s=dhs

Als je dan verder klikt kun je de plus versie niet meer kiezen.

Raar maar waar ik ben er ook over aan het denken deze te kopen na de zomer vakantie als ik weer wat centjes bij elkaar heb gewerkt :)

Weet iemand wat het verschil is tussen deze versie Mobile 2003 SE-software en de normale 2003 versie??

[ Voor 75% gewijzigd door jbcyber op 25-05-2004 11:33 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik vind het wel een beetje lame dat je er dus niet standaard een cradle bij krijgt, en de standaard 950 mAh batterij is nou ook niet echt van een grootte om over naar huis te schrijven... Als je een cradle en de 1800 mAh batterij erbij wil ben je nog even een kleine 120 euro kwijt. Dan valt de prijs opeens niet echt mee ofzo.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

en ben je er al uit of je hem gaat nemen of niet?
ik zit nu te twijfelen tussen de mid x30 of de asus mypal a716

en eigenlijk wel stom, want als je de cradle bij de mid x30 besteld (+47,60 euro)
kan je net zo goed voor 20 euro meer de x30 high nemen.
grr
dillemma dilemma

ok heb hem net besteld, nu moet ik 1 of 2 dagen wachten op een bevestiging :O :O

[ Voor 58% gewijzigd door randje op 25-05-2004 17:06 ]

• HekkeySE
  • Niet online
pokeran schreef op 25 mei 2004 @ 16:39:
en ben je er al uit of je hem gaat nemen of niet?
ik zit nu te twijfelen tussen de mid x30 of de asus mypal a716

en eigenlijk wel stom, want als je de cradle bij de mid x30 besteld (+47,60 euro)
kan je net zo goed voor 20 euro meer de x30 high nemen.
grr
dillemma dilemma

ok heb hem net besteld, nu moet ik 1 of 2 dagen wachten op een bevestiging :O :O
Nee nog niet. Moet zoiezo eerst van mijn Fujitsu Siemens Loox 600 af en dan ga ik hem bestellen. Maar denk wel de high versie dan.

VGA scherm weet niet of dat zoveel nut heeft voor agenda en navigatie plus dat ze aardig in de prijs zullen zitten.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

HekkeySE schreef op 25 mei 2004 @ 19:22:
[...]

Nee nog niet. Moet zoiezo eerst van mijn Fujitsu Siemens Loox 600 af en dan ga ik hem bestellen. Maar denk wel de high versie dan.

VGA scherm weet niet of dat zoveel nut heeft voor agenda en navigatie plus dat ze aardig in de prijs zullen zitten.
kheb net het geld overgemaakt voor die mid range.

mjah je zegt net zelf al, je weet niet of vga nut heeft voor agenda en navigatie.
die 624mhz wel dan? :P

naja als ik het geld nu had en die ook beschikbaar was zou ik hem waarschijnlijk ook nemen hoor, daar niet van.
ik heb nu nog geen pda. Het wordt dus mn eerste, geen idee nog wat ik ermee ga doen. (vermaken in de trein, msnen op het schoolplein met wifi) enz enz ohw ja en agenda natuurlijk O-) )

ohw je kan trouwens wel die 624Mhz kopen, maar je moet niet als consument daar gaan bestellen dan.

[ Voor 6% gewijzigd door randje op 25-05-2004 21:48 ]

• HekkeySE
  • Niet online
pokeran schreef op 25 mei 2004 @ 21:37:
[...]

kheb net het geld overgemaakt voor die mid range.

mjah je zegt net zelf al, je weet niet of vga nut heeft voor agenda en navigatie.
die 624mhz wel dan? :P

naja als ik het geld nu had en die ook beschikbaar was zou ik hem waarschijnlijk ook nemen hoor, daar niet van.
ik heb nu nog geen pda. Het wordt dus mn eerste, geen idee nog wat ik ermee ga doen. (vermaken in de trein, msnen op het schoolplein met wifi) enz enz ohw ja en agenda natuurlijk O-) )
Dat is waar. Maar ik zou het zonde vinden als de snelle volgende week uit komt en dan maar 70 euro meer kost maar dan wel een cradle erbij

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

jbcyber schreef op 25 mei 2004 @ 11:29:
Die X30 high heeft toch de 600 Mhz processor of zit ik dan heel fout? Die kun je gewoon op de dell site bestellen.

Edit.

He dat is vreemd. Op de Dell site stond die gister zeker weten. Nu staat hij alleen nog maar op deze link:

http://www1.euro.dell.com...handhelds?c=nl&l=nl&s=dhs
Klopt, ik heb maandag (gisteren) gebeld omdat: a) de prijs was fout, en b) was nog niet leverbaar, dus hebben ze hem offline gehaald.
Als je dan verder klikt kun je de plus versie niet meer kiezen.

Raar maar waar ik ben er ook over aan het denken deze te kopen na de zomer vakantie als ik weer wat centjes bij elkaar heb gewerkt :)

Weet iemand wat het verschil is tussen deze versie Mobile 2003 SE-software en de normale 2003 versie??
Voordeel van SE: je kan realtime switchen tussen portait (staand) en landscape (liggend) beeld.
Dus als je bijvoorbeeld iets moet opzoeken online ofzo, kan je de resolutie 90C roteren. Kon (standaard) met Windows Mobile niet.

MAAR

De Axim X30 624MHz is leverbaar :)

Heb de offerte voor me liggen, morgen de betaling de deur uit doen >:)

Incl. BTW & Transport kwam die op 392 euro.

[ Voor 80% gewijzigd door RaZ op 25-05-2004 22:39 ]

Ey!! Macarena \o/

• HekkeySE
  • Niet online
RaZ schreef op 25 mei 2004 @ 21:50:
[...]

Klopt, ik heb maandag (gisteren gebeld) omdat a) de prijs was fout, en b) was nog niet leverbaar, dus hebben ze hem offline gehaald.

[...]

Voordeel van SE: je kan realtime switchen tussen portait (staand) en landscape (liggend) beeld.
Dus als je bijvoorbeeld iets moet opzoeken online ofzo, kan hje de resolutie 90C roteren. Kon (standaard) met Windows Mobile niet.

MAAR

De Axim X30 624MHz is leverbaar :)

Heb de offerte voor me liggen, morgen de betaling de deur uit doen >:)

Incl. BTW & Transport kwam die op 392 euro.
Huh? Waarom is hij nog niet te bestellen via de website dan? En wat is de levertijd bij Dell?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

HekkeySE schreef op 25 mei 2004 @ 22:11:
[...]

Huh? Waarom is hij nog niet te bestellen via de website dan? En wat is de levertijd bij Dell?
Via het internet kan je hem nog niet bestellen, klopt, maar als je belt lukt het prima hoor. ;)
Levertijd is ongeveer 2 weken.

Ey!! Macarena \o/

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

RaZ schreef op 25 mei 2004 @ 22:37:
[...]

Via het internet kan je hem nog niet bestellen, klopt, maar als je belt lukt het prima hoor. ;)
hij staat wel gelinkt op de site, maar de link loopt dood.
ik HOOP dat ik hem deze week al binnenkrijgt, trouwens laat je ff weten wanneer je hem binnen hebt? (met een kleine review uiteraard) :P

• jbcyber
pokeran schreef op 25 mei 2004 @ 22:43:
[...]

hij staat wel gelinkt op de site, maar de link loopt dood.
ik HOOP dat ik hem deze week al binnenkrijgt, trouwens laat je ff weten wanneer je hem binnen hebt? (met een kleine review uiteraard) :P
Een kleine revieuw is natuuurlijk van harte welkom he :).

Samen met een paar foto's dat zou ook wel fijn zijn. Dan zal binnenkort de high versie ook wel beschikbaar komen op de site.

• HekkeySE
  • Niet online
RaZ schreef op 25 mei 2004 @ 22:37:
[...]

Klopt ik heb hem net besteld. Duurt ongeveer 10 werkdagen.
Kan niet wachten!

Prijs was €417,69 inclusief transport

[ Voor 7% gewijzigd door HekkeySE op 26-05-2004 14:23 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

HekkeySE schreef op 26 mei 2004 @ 14:21:
[..]
Prijs was €417,69 inclusief transport
Wat heb jij er meer bij dan mij dan?
Die van mij kwam op 392 Incl transport :P

Ey!! Macarena \o/

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

RaZ schreef op 26 mei 2004 @ 16:18:
[...]

Wat heb jij er meer bij dan mij dan?
Die van mij kwam op 392 Incl transport :P
als je via internet besteld krijg je ook nog een hard case erbij
staat er sinds vandaag, ik heb hem gisteren besteld EN betaald, ik ga nu ff bellen of het dan ook nog voor mij geldt.

anders ga ik het snel inruilen en opnieuw bestellen :(

edit:
pff wat een gedoe. ik moest hem annuleren en dan opnieuw bestellen met de vermelding dat hij dan al betaald is onder mn eerste referentienummer.
en dat allemaal voor een hard case actie die 1 dag later is gekomen na mn bestelling.

bij/na het bestellen op internet zie je trouwens niets staan over die aanbieding :S

hopen dat het goed gaat..

[ Voor 30% gewijzigd door randje op 26-05-2004 17:37 ]

• HekkeySE
  • Niet online
pokeran schreef op 26 mei 2004 @ 16:42:
[...]

als je via internet besteld krijg je ook nog een hard case erbij
staat er sinds vandaag, ik heb hem gisteren besteld EN betaald, ik ga nu ff bellen of het dan ook nog voor mij geldt.

anders ga ik het snel inruilen en opnieuw bestellen :(

edit:
pff wat een gedoe. ik moest hem annuleren en dan opnieuw bestellen met de vermelding dat hij dan al betaald is onder mn eerste referentienummer.
en dat allemaal voor een hard case actie die 1 dag later is gekomen na mn bestelling.

bij/na het bestellen op internet zie je trouwens niets staan over die aanbieding :S

hopen dat het goed gaat..
Even gebeld maar ik krijg geen case erbij?? Bij die high versie althans.
Maar heb hem nu wel voor 391!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

HekkeySE schreef op 27 mei 2004 @ 14:27:
[...]

Even gebeld maar ik krijg geen case erbij?? Bij die high versie althans.
Maar heb hem nu wel voor 391!
je moet hem wel online bestellen. (ik weet niet of je dat hebt gedaan)
staat op de dell site.
w8 ik zoek even die 'advertentie' voor je

edit:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&~lt=popup

ik werd net gebeld of het klopte dat ik 2x heb besteld, en toen heb ik hem het verhaaltje uitgelegd.
en toen zei hij dat hij het zou regelen ofzo.
maar ik weet ook niet 100% zeker of ik nou wel die hardcase krijgt, want dat is wel de main reason dat ik die eerste bestelling annuleerde.

[ Voor 44% gewijzigd door randje op 27-05-2004 14:31 ]

• HekkeySE
  • Niet online
pokeran schreef op 27 mei 2004 @ 14:29:
[...]

staat op de dell site.

edit:

ik werd net gebeld of het klopte dat ik 2x heb besteld, en toen heb ik hem het verhaaltje uitgelegd.
maar ik weet ook niet 100% zeker of ik nou wel die hardcase krijgt, want dat is wel de main reason dat ik die eerste bestelling annuleerde.
Nee maar geldt niet bij de 624mhz versie :'(
Maar nu wel gratis transport kosten die je op de site niet hebt.

• HekkeySE
  • Niet online
pokeran schreef op 27 mei 2004 @ 14:29:
[...]

staat op de dell site.

edit:

Oeps dubbel post

[ Voor 9% gewijzigd door HekkeySE op 27-05-2004 14:53 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

HekkeySE schreef op 27 mei 2004 @ 14:53:
[...]

Nee maar geldt niet bij de 624mhz versie :'(
Maar nu wel gratis transport kosten die je op de site niet hebt.
ohw wist ik niet :/
maar serieus, ik heb 0,0 iets terug gelezen over die hard-case bij het bestellen enzo. ik heb nu echt geen geduld, ik wil dat ding in mn handen hebben B)

• HekkeySE
  • Niet online
pokeran schreef op 27 mei 2004 @ 14:54:
[...]

ohw wist ik niet :/
maar serieus, ik heb 0,0 iets terug gelezen over die hard-case bij het bestellen enzo. ik heb nu echt geen geduld, ik wil dat ding in mn handen hebben B)
Haha, ik ook maar ik mag hem niet bestellen bij dell ofzo. Probeer nu al een dag een order bevestiging te krijgen om hem te betalen. Maar die account manager is constant in gesprek of niet aanwezig. Het lullige is dat alleen hij mij mag helpen blijkbaar.
Hoe moeilijk kan het zijn om een orderbevestiging te mailen :?

edit:

Ok na een aantal geprobeerd te bellen heb ik hem maar via het internet besteld en wat blijkt? Nu krijg ik wel een gratis case (alleen wel 15 euro duurder :() Naja hij is in ieder geval besteld. Daar gaat het om.

[ Voor 17% gewijzigd door HekkeySE op 28-05-2004 17:18 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

HekkeySE schreef op 28 mei 2004 @ 10:03:
[...]

Haha, ik ook maar ik mag hem niet bestellen bij dell ofzo. Probeer nu al een dag een order bevestiging te krijgen om hem te betalen. Maar die account manager is constant in gesprek of niet aanwezig. Het lullige is dat alleen hij mij mag helpen blijkbaar.
Hoe moeilijk kan het zijn om een orderbevestiging te mailen :?

edit:

Ok na een aantal geprobeerd te bellen heb ik hem maar via het internet besteld en wat blijkt? Nu krijg ik wel een gratis case (alleen wel 15 euro duurder :() Naja hij is in ieder geval besteld. Daar gaat het om.

hoe weet je trouwens dat je die case er gratis bij krijgt?
want ik heb daar nog _NIETS_ van gehoord bij mij

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

pokeran schreef op 29 mei 2004 @ 01:10:
[...]

hoe weet je trouwens dat je die case er gratis bij krijgt?
want ik heb daar nog _NIETS_ van gehoord bij mij
Op internet staat dit:
Special Promotion
Gratis: Planet 21 Hard Carry Case t.w.v 24,- (ex BTW)
Dus das ook wel leuk :P

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Koetjeboe schreef op 29 mei 2004 @ 11:09:
[...]

Op internet staat dit:

[...]
Dus das ook wel leuk :P
haha lees es terug, en dan vooral naar de reden dat ik de eerste bestelling annuleerde en hem opnieuw bestelde....
:P

maargoed, vandaag de status bekeken, hij is al op de post gedaan :)
ik denk dat ik hem dinsdag/woensdag krijg

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb hem binnen, kwam vandaag binnen om 12:30 ongeveer (bron: mamma)

euh ja als jullie wat willen weten, vraag maar.

ik heb die hardcase er niet bij gekregen :( dus direct gebeld en hij wordt nagestuurd :)

ik ga denk ik nu ff 512MB sdkaartje halen en ik moet nog screenprotector kopen eigenlijk.

en er staat bij dat je hem eerst 8 uur moet laden, maarja mensen willen spelen enzo

Verwijderd

Ben benieuwd. Ga je ook DivX films erop zetten en kijken in de trein ofzo?
Balen is dat altijd he? dat wachten tot de accu is opgeladen....

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

divx kijken in de trein? dan is een portable DVD-player goedkoper, die heb je voor 249 al ofzo, en DVD-fikkers kosten ook geen drol meer.

Ey!! Macarena \o/

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb net teigetjes film omgezet, en het kijken van divx is beter dan ik d8 joh :)
ik kwam uit op 150MB.

ik heb niet zitten wachten tot de accu is opgeladen :P
Hij was volgens de batterij indicator op een gegeven moment wel 100%, en dat was na ong. 3 uur ofzo.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb vorige week maandag die X30 High besteld, en heb nogsteeds geen bevestiging gehad datíe is released. |:(
Woensdag al gebeld met Dell, straks nog maar een keer terugbellen. Blijkbaar is er ergens in de betaling een vertraging ofzo, maargoed de gast die die ik nu al diverse keren aan de telefoon heb gehad zou het dan vandaag eens grondig uitzoeken.
Maargoed, ik hoop hem begin volgende week ofzo toch wel te hebben eerlijk gezegd.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik krijg net bericht dat mijn X30 (624MHz) is overgedragen aan UPS.

Alleen jammer dat bij creditcard-bestellingen het aflever-adres gelijk moet zijn aan het adres waarop je creditcard geregistreerd is. Thuis, dus. En ik werk fulltime. :'( Dell kon daar niks meer aan veranderen, dus ik moet maar wachten tot ze (tevergeefs) langs zijn geweest, en een briefje hebben achtergelaten met telefoonnummer om een ander afleveradres op te geven. :(

Pokeran, nog tips of links over het overzetten van films?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 10:22 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jah
veel films van nu (divx) hebben vbr mp3 formaat en vdub kan daar niet mee omgaan. Dus dan moet je eerst de mp3 omzetten met nandub en vervolgens ga je de film met nieuwe mp3stream omzetten in vdub.
gewoon resolutie van 320*240 selecteren bij divx5.0x. en bitrate van 250 en de film wordt ongeveer 150MB.
(uitgetest met the tigger movie)

ik gebruikt overigens betaplayer om films af te spelen en het werkt perfect, hij doet automatisch het scherm in landscape als je fullscreen doet.

enige vage van de dell is dat hij af en toe mijn SDkaartje niet wilt zien. Een soft reset helpt dan wat erg irritant is.

voor mp3's heb ik winampaq 0.93 dit omdat 0.98 en 1.00 gewoonweg niet lekker willen werken op mn dell. Heel vaag.

misshcien een idee om 'ervaringen' enzo uit te wisselen als jullie hem ook hebben?
ik heb helaas nog geeen wifi ergens ontdekt, dus die functies heb ik nog niet kunnen bekijken.

Verwijderd

Hm, nog steeds niks geleverd... Dell heeft het aan UPS overgedragen, maar als ik op hun site kijk via de link op Dell's orderstatuspagina, dan krijg ik "unable to track shipment". Hadden jullie dat ook, of is mijn pakketje bij UPS zoekgeraakt? :(

Edit: opeens staat de tracking-info wel op de site... En zie ik bij status "Exception", en is het apparaat van Ierland naar Nederland gestuurd... en zojuist aangekomen in Frankrijk. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 14:35 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:42:
Hm, nog steeds niks geleverd... Dell heeft het aan UPS overgedragen, maar als ik op hun site kijk via de link op Dell's orderstatuspagina, dan krijg ik "unable to track shipment". Hadden jullie dat ook, of is mijn pakketje bij UPS zoekgeraakt? :(

Edit: opeens staat de tracking-info wel op de site... En zie ik bij status "Exception", en is het apparaat van Ierland naar Nederland gestuurd... en zojuist aangekomen in Frankrijk. |:(
nee duurt wel een tijdje, volgens komt het pakketje uit ierland, maar weet het niet zeker.

bij mij was het dagenlang: unable to track shipment, maar het was dan ook pinksterweekend.
2 dagen nadat ik de status voor het eerst goed zag, kreeg ik mn pakketje

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die van mij staat nog in hold, ze hebben nogsteeds geen geld gezien. Betaling bij de bank bij de bank zelf gedropt op vrijdag 28 maart.
Snap er geen drol van |:(

Naja, afwachten maar.

Meer info:

Wat blijkt nou, de overschrijvingskaart is afgegeven bij de bank. Daar hebben ze hem niet doorgezet, dus die lag daar nog. Dus die doos achter de balie zegt: er zat geen envelop omheen zit.
We hebben notabene gevraag die vrijdag of het zo goed was. Naja, volgende keer in een enveloppie dus >:)

Morgen moet Dell het geld dus binnenhebben, en dan komt het misschien toch wel goed.

[ Voor 52% gewijzigd door RaZ op 07-06-2004 17:19 ]

Ey!! Macarena \o/

• jbcyber
pokeran schreef op 07 juni 2004 @ 15:07:
[...]

nee duurt wel een tijdje, volgens komt het pakketje uit ierland, maar weet het niet zeker.

bij mij was het dagenlang: unable to track shipment, maar het was dan ook pinksterweekend.
2 dagen nadat ik de status voor het eerst goed zag, kreeg ik mn pakketje
Ze distributeren inderdaad vanuit ierland alles.

Heb je misschien al foto's ofzo.

En hoe bevalt verder het scherm de knoppen en hoe voelt ie aan??

Zou een krte revieuw wel leuk vinden :)

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

pokeran schreef op 29 mei 2004 @ 18:19:
[...]

haha lees es terug, en dan vooral naar de reden dat ik de eerste bestelling annuleerde en hem opnieuw bestelde....
:P

maargoed, vandaag de status bekeken, hij is al op de post gedaan :)
ik denk dat ik hem dinsdag/woensdag krijg
Hehe, goeiemorgen ik :)

Ben zelf ook erg nieuwsschierig naar wat meer ervaringen met dit speeltje, zit er zelf namelijk ook over na te denken om hem te bestellen (vakantie geld etc net binnen :P En dat moet rollen :Y))

Kwa wat je voor het geld krijgt (dikke processor vergeleken met andere? Standaard wlan etc) is het volgens mij een erg voordelig apparaatje

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

grrr foto's lukken nu niet echt, scherm reflecteert als de pest. en licht is niet goed in mn kamer.

maarja ik kan die dell niet vergelijken met andere PDA's omdat ik er eigenlijk nog nooit eentje had aangeraakt :P (alleen een SEp800 met symbianOS)

euh ja wat ik ervan vind:
- uiterlijk vind ik echt mooi (ook al issie het zelfde als de X3), ik vind hem mooier dan bijv. de asus mypal a716
- prijs/kwaliteit verhouding, ook perfect. Wlan/BT lekker processortje erin (kheb wel de 312Mhz versie)

wat niet echt een minpunt is, maar gewoon een kwestie van wennen:
- pocket windows is echt wennen, soms lijk het net het windows 3.11 tijdperk weer. Maarja teksten invoeren gaat nu al wat sneller, (al is het nog altijd trager dan echt opschrijven, maar in ruil daarvoor is het wel overzichtelijk enzo wat je opschrijft).

- divx/xvid afspelen doet ie gewoon goed (met pocketdivx omgezet, al ben ik nie echt tevreden met de resultaten, het is wel ERG makkelijk en snel)
- mp3's afspelen doet ie ook gewoon goed natuurlijk :)
- Worms world party doet ie ook gewoon goed, alleen als je veel wormpjes in 1x dood heb gemaakt, stottert hij eventjes.

ohw ja
het scherm:
deze reflecteert supererg (maar volgens mij allemaal he?) maar binnenkort komt mijn screenprotector eraan (morgen of overmorgen) en die is anti-reflectief hopelijk :)
- schermweergave is wel gewoon goed, 16 bits kleuren, Dat merk je wel goed op bij plaatjes enzo. je merkt toch dat ze niet echt helemaal mooi zijn, maarja

-knopjes, euh die 4 knoppen voelen gewoon goed aan, en die navigatieknop vind ik eigenlijk iets te klein, maar dat is kwestie van wennen, want nu voelt het al aardig natuurlijk aan.

- de stylus ziet er gewoon heel mooi uit en hij's lekker zwaar. Enige minpunt vind ik dat hij TE makkelijk andersom erin kan worden gezet. Wat dus ook vaak (bijna altijd) gebeurd.

-jammer is ook dat als je wifi aanzet dat BT ook automatisch aangaat (die je vervolgens wel kan uitzetten hoor). Terwijl je BT wel aan kan zetten zonder wifi aan te doen. Dell is van dit 'probleem' op de hoogte, dus hopen dat ze er een patch ofzo voor uitbrengen

- ohw ja batterijduur is korter dan andere PDA's, maar so far heb ik nog geen lege accu gehad. Ik zit ong 1 uur en 3 kwartier in de trein (2x per dag, heen en terugreis) en paar uurtjes op schoool natuurlijk. Niet dat mn PDA constant aan is, ik doe gewoon kleine aantekeningen, notities en af en toe een spelletje en mp3's enzo, beetje kloten met BT en telefoontjes van anderen.
Maar goed, als ik thuiskom is mn accu voor ong. 80% vol nog, dus ik vind het wel meevallen.
ik denk wel dat je uitkomt op ong. 1x per dag laden, wat ik zelf geen probleem vind.

• jbcyber
pokeran schreef op 08 juni 2004 @ 22:28:
grrr foto's lukken nu niet echt, scherm reflecteert als de pest. en licht is niet goed in mn kamer.

maarja ik kan die dell niet vergelijken met andere PDA's omdat ik er eigenlijk nog nooit eentje had aangeraakt :P (alleen een SEp800 met symbianOS)

- uiterlijk vind ik echt mooi (ook al issie het zelfde als de X3), ik vind hem mooier dan bijv. de asus mypal a716
- prijs/kwaliteit verhouding, ook perfect. Wlan/BT lekker processortje erin (kheb wel de 312Mhz versie)

wat niet echt een minpunt is, maar gewoon een kwestie van wennen:
- pocket windows is echt wennen, soms lijk het net het windows 3.11 tijdperk weer. Maarja teksten invoeren gaat nu al wat sneller, (al is het nog altijd trager dan echt opschrijven, maar in ruil daarvoor is het wel overzichtelijk enzo wat je opschrijft).

- divx/xvid afspelen doet ie gewoon goed (met pocketdivx omgezet, al ben ik nie echt tevreden met de resultaten, het is wel ERG makkelijk en snel)
- mp3's afspelen doet ie ook gewoon goed natuurlijk :)
- Worms world party doet ie ook gewoon goed, alleen als je veel wormpjes in 1x dood heb gemaakt, stottert hij eventjes.

ohw ja
het scherm:
deze reflecteert supererg (maar volgens mij allemaal he?) maar binnenkort komt mijn screenprotector eraan (morgen of overmorgen) en die is anti-reflectief hopelijk :)
- schermweergave is wel gewoon goed, 16 bits kleuren, Dat merk je wel goed op bij plaatjes enzo. je merkt toch dat ze niet echt helemaal mooi zijn, maarja

-knopjes, euh die 4 knoppen voelen gewoon goed aan, en die navigatieknop vind ik eigenlijk iets te klein, maar dat is kwestie van wennen, want nu voelt het al aardig natuurlijk aan.

- de stylus ziet er gewoon heel mooi uit en hij's lekker zwaar. Enige minpunt vind ik dat hij TE makkelijk andersom erin kan worden gezet. Wat dus ook vaak (bijna altijd) gebeurd.

-jammer is ook dat als je wifi aanzet dat BT ook automatisch aangaat (die je vervolgens wel kan uitzetten hoor). Terwijl je BT wel aan kan zetten zonder wifi aan te doen. Dell is van dit 'probleem' op de hoogte, dus hopen dat ze er een patch ofzo voor uitbrengen

- ohw ja batterijduur is korter dan andere PDA's, maar so far heb ik nog geen lege accu gehad. Ik zit ong 1 uur en 3 kwartier in de trein (2x per dag, heen en terugreis) en paar uurtjes op schoool natuurlijk. Niet dat mn PDA constant aan is, ik doe gewoon kleine aantekeningen, notities en af en toe een spelletje en mp3's enzo, beetje kloten met BT en telefoontjes van anderen.
Maar goed, als ik thuiskom is mn accu voor ong. 80% vol nog, dus ik vind het wel meevallen.
ik denk wel dat je uitkomt op ong. 1x per dag laden, wat ik zelf geen probleem vind.
Bedankt voor de krachtige revieuw. Ik sta zelf ook op het punt om te bestellen zeker omdat ik vakantiegeld heb gekregen.

Dus ik bestel hem waarschijnlijk als ze nog eens een leuke actie hebben al is het nu ook interessant omdat je een hard case erbij krijgt.

Verwijderd

Hehe, binnen. Maar geen cradle?? Ik dacht dat die bij de X30 High zat?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

die hoort ook bij de high versie, gewoon met de servicedesk bellen dat je hem niet hebt gekregen en ze sturen hem naar je toe.

paar opmerkingen:
- brando screenprotector, wat een @#$@##ding op erop te krijgen, ik heb er krassen op gekregen (met een scalpel geprobeerd een stofje eraf te krijgen dat vastzat aan de plaklaag, dat ding is dus scherp, ik d8 dat hij al bot was :()

- dat springveer mechanisme van mn SDkaartslot is al een beetje verrot, kaartje zit wel goed vast enzo, alleen hij springt er gewoon niet lekker meer uit zoals hij eerst wel deed, opzich is het niet erg, maar gewoon de gedachte dat het mechanisme niet werk zoals het hoort te werken.....

Verwijderd

Uhh Brando Screenprotectors hebben als het goed is geen plaklaag.. ze zijn statisch en 'zuigen' zich dus vast aan het scherm. (daarom zijn ze ook wasbaar :P).
En ja, het is een rotklus, en je hebt er bijna altijd wel een stofje onder of een luchtbelletje. Tips dide dit verminderen: breng hem aan in een stofvrije ruimte (bijvoorbeeld badkamer waar een kraan enkele minuten warm aan is geweest), en laat luchtbelletjes voor wat ze zijn voor een dag. De meesten zullen na een dag weggetrokken zijn, daarna voorzichtig de belletjes wegwrijven (bij te fel wrijven heb je kans dat ik de hoeken de protector vast gaat zitten en dat het scherm dan helemaal niet meer reageerd op de stylus. Verwijder dan de screenprotector en probeer hem nog een keer aan te brengen).

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 00:31:
Uhh Brando Screenprotectors hebben als het goed is geen plaklaag.. ze zijn statisch en 'zuigen' zich dus vast aan het scherm. (daarom zijn ze ook wasbaar :P).
En ja, het is een rotklus, en je hebt er bijna altijd wel een stofje onder of een luchtbelletje. Tips dide dit verminderen: breng hem aan in een stofvrije ruimte (bijvoorbeeld badkamer waar een kraan enkele minuten warm aan is geweest), en laat luchtbelletjes voor wat ze zijn voor een dag. De meesten zullen na een dag weggetrokken zijn, daarna voorzichtig de belletjes wegwrijven (bij te fel wrijven heb je kans dat ik de hoeken de protector vast gaat zitten en dat het scherm dan helemaal niet meer reageerd op de stylus. Verwijder dan de screenprotector en probeer hem nog een keer aan te brengen).
serieus 1 kant van de brando die 'plakt' hoor. het voelde gewoon aan als plakband op mn vingers.
maarja bij mij was het vaak zo: stofje = luchtbel :|
en ik heb mn protector al minstens 6 of 7 keer gewassen, maarja nu zie je dus gewoon krassen in het midden van mn scherm |:(
weg 15 euro, ik probeer me er niet aan te ergeren, maar die krassen zijn duidelijk aanwezig en vet goed dichtbaar.

Verwijderd

Een kant is ruw, maar plakt niet.. het zou namelijk ook lijmresten kunnen achterlaten enzo. Wasbare lijm is ook nieuw voor mij. Ik geloof niet dat dat bestaat. De hele reden van lijm is dat het voor altijd vast blijft zitten. Dan zou je de screenprotector dus na 1 of 2 jaar er gewoon niet meer afkrijgen of je hele scherm ermee vernaggelen.
Dus naar mijn weten zijn bijna alle protectors statisch.

Als je het echt moeilijk vind en je woont in de buurt van Rotterdam.. als je zo'n protector bij PDAshop koopt doen ze hem er dacht ik gelijk op voor je.

Ik heb ook wat 2 belletjes (stofjes) onder mijn protector. Maar ze zitten aan de rand en ik vind het dus niet zo erg. Krassen heb ik iig niet.Misschien een rare tip, maar je kan de protector aan de ruwe kant ook stofvrij maken met plakband. Je plakt dan de hele protector vast aan bijvoorbeeld een snijplank of cd-doosje. Dan haal je in 1 keer alle plakbandjes los (zorg dat ze overlappen) dan zijn alle stofjes even weg. In combinatie met de badkamer-tip is het dan redelijk te doen.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:30:
Een kant is ruw, maar plakt niet.. het zou namelijk ook lijmresten kunnen achterlaten enzo. Wasbare lijm is ook nieuw voor mij. Ik geloof niet dat dat bestaat. De hele reden van lijm is dat het voor altijd vast blijft zitten. Dan zou je de screenprotector dus na 1 of 2 jaar er gewoon niet meer afkrijgen of je hele scherm ermee vernaggelen.
Dus naar mijn weten zijn bijna alle protectors statisch.

Als je het echt moeilijk vind en je woont in de buurt van Rotterdam.. als je zo'n protector bij PDAshop koopt doen ze hem er dacht ik gelijk op voor je.

Ik heb ook wat 2 belletjes (stofjes) onder mijn protector. Maar ze zitten aan de rand en ik vind het dus niet zo erg. Krassen heb ik iig niet.Misschien een rare tip, maar je kan de protector aan de ruwe kant ook stofvrij maken met plakband. Je plakt dan de hele protector vast aan bijvoorbeeld een snijplank of cd-doosje. Dan haal je in 1 keer alle plakbandjes los (zorg dat ze overlappen) dan zijn alle stofjes even weg. In combinatie met de badkamer-tip is het dan redelijk te doen.
ohw het kleefte toch echt aan mijn vinger, maar misshcien was het wel statisch ofzo dan., maargoed. Lijm is niet altijd bedoelt om voor altijd vast te blijven zitten (warme lijm bijv.)

maar damn als ik wist dat de pdashop in r'dam zat, was ik er wel zelf naartoe gegaan ja.
achja als ik me echt ga doodergeren aan die krassen, koop ik wel weer een nieuwe.

Verwijderd

Kan de Dell wel bluetooth en wifi te gelijk gebruiken?

want ik zit nog te twijfelen tussen de asus mypal a716 of de Dell axim x30

Verwijderd

Erg mooie dingen inderdaad, maar wat een achtelijk prijsverschil tussen de US en Nederland zeg, niet te harden... Alleen daarom zou je em al laten liggen :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:08:
Kan de Dell wel bluetooth en wifi te gelijk gebruiken?
[..]
[..]
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:08:
want ik zit nog te twijfelen tussen de asus mypal a716 of de Dell axim x30
[..]
Ik heb hem dus ook besteld, vind de X30 aanzienlijk mooier, ik ben dan wel gegaan voor de 624MHz.
T'is nog afwachten wanneer ik hem binnen heb, veel problemen met de bank gehad, betaling niet verwerkt, direct m'n rekening opgezegd |:(

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

ik vind het jammer dat het bij de asus niet kan anders was tie al van mij geweest,
Ik zou voor de asus gegaan zijn omdat tie bluetooth en wifi heeft en ook nog compaq flash. dat laatste leek me wel handig zeker omdat het tot nu toe dat geheugen wat goedkoper is en dat je er kaartjes in kan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 21:39 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 00:31:
Bullshit. Brando's hebben een plakkende laag, net als hun evenknie de Boxwave Cleartouch. Zie de honderden reviews op internet, waaronder http://www.palmclub.nl/reviews . Als je een compleet heldere niet plakkende screenprotector wil moet je bij www.pdascreenprotectors.com een G2 bestellen.

Ik geloof niet dat mijn vinger zo geladen is dat ie op de achterkant van een Brando plakt.

Overigens is dat "wasbare" verhaal ook maar verkooppraat, in de praktijk werkt een plakbandje beter om stof te verwijderen (plakkende kant altijd onder houden).

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 14-06-2004 21:53 ]

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 14 juni 2004 @ 21:52:
[...]

Bullshit. Brando's hebben een plakkende laag, net als hun evenknie de Boxwave Cleartouch. Zie de honderden reviews op internet, waaronder http://www.palmclub.nl/reviews . Als je een compleet heldere niet plakkende screenprotector wil moet je bij www.pdascreenprotectors.com een G2 bestellen.

Ik geloof niet dat mijn vinger zo geladen is dat ie op de achterkant van een Brando plakt.

Overigens is dat "wasbare" verhaal ook maar verkooppraat, in de praktijk werkt een plakbandje beter om stof te verwijderen (plakkende kant altijd onder houden).
Ik heb de eerste keer dat ik een Brando had en hem dus verschillende malen net iets verkeerd op mijn PDA deed dus steeds na elke poging gewassen en gedrogen. Dat zijn meer dan 10 pogingen geweest. Nu zit hij er eindelijk (redelijk) goed op (nog steeds 2 stofjes, maar goed.. ik heb me erbij neergelegd). Ook heb ik gehoord van mensen die hun protector van hun ene naar hun andere PDA hebben verhuist (oa op dat Palmclub forum).

Het lijkt mij dus sterk dat lijm na enkele jaren, of na meer dan 10 keer wassen, nog gewoon prima plakt. Ook heb ik nog nooit van lijmresten op de pda gehoord, dus ook dit lijkt me wat raar.
Maar goed, ik hou de innovaties in lijm niet bij, dus misschien is dit heel normaal tegenwoordig...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 22:40 ]

• IndoBoy
  • Laatst online: 24-11 13:06

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Kan op die Axim x30 ook TomTom installeren?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

IndoBoy schreef op 15 juni 2004 @ 09:10:
Use the search, Luke. http://www.aximsite.com/b...id=41138&highlight=tomtom

Tja, gemengde berichten... Ik denk dat ik even contact met TomTom op ga nemen hierover. Wil geen 300 euri voor nop uitgeven.

Ander vraagje: weet iemand een goeie hardcase voor de X30, waarmee ik de dikke accu EN de hoofdtelefoonuitgang kan gebruiken? Het standaard meegeleverde leren dingetje is niet echt handig met de accu.

Dell heeft nog geen echte X30-accesoires op de site staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:07 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

IndoBoy schreef op 15 juni 2004 @ 09:10:
jups ik heb tomtom 3 geinstalleerd met benelux kaart op mn sdkaart.
ik heb alleen geen gps muis :P

• IndoBoy

IndoBoy

pokeran schreef op 15 juni 2004 @ 12:21:
[...]

Doet die het? Kan je hem opstarten? Welk GPS muis ga je halen om het helemaal te moeten laten werken?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

pokeran schreef op 15 juni 2004 @ 12:21:
[...]
De problemen die ik links & rechts hoor, komen juist door de GPS muis. BT, wel te verstaan.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

euh ja ik kan hem wel opstarten enzo hoor.
maar problemen met bt muis, dan neem je toch een gps muis met kabel?

• IndoBoy

IndoBoy

pokeran schreef op 15 juni 2004 @ 15:34:
euh ja ik kan hem wel opstarten enzo hoor.
maar problemen met bt muis, dan neem je toch een gps muis met kabel?
Ik heb hier gezien welke je wel kan gebruiken.
http://www.pdashop.be/accessoires/3275/GPS-ontvangers

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hier nog wat high res foto's van een user van aximsite.com
http://www3.telus.net/public/a6a24829/

Verwijderd

Beetje N00b vraag, maar waar dient die WiFi voor, wat kun je daar mee doen?
Ik wil ook nog een PDA kopen omdat ik veel reis, dan is een navigator wel handig.

Enlighten me B)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Google you.

Alors.

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:06:
[...]

Ander vraagje: weet iemand een goeie hardcase voor de X30, waarmee ik de dikke accu EN de hoofdtelefoonuitgang kan gebruiken? Het standaard meegeleverde leren dingetje is niet echt handig met de accu.

Dell heeft nog geen echte X30-accesoires op de site staan.
Op www.pdashop.be staan enkele hardcases waaronder een mooie allu. Ik weet niet of daar een dikke accu in kan.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

wifi? ik zit nu op dE bank beneden te inetten en dit te postenmet mn axim icm draadloze router :)

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 17:47
Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om bluetooth gps (diegene die standaard in het tomtom pakketje zit) te gebruiken met een axim x30? Wat kan de reden hier van zijn?

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik zag net dat de 312 Mhz X30 in de US omgerekend 209 euro kost en hier 329 euro...
Dat scheelt nogal..... en mijn vrouw gaat volgende week naar de US.....
Ik vraag me af of de snelheid OK is van een 312 Mhz.
Waarschijnlijk wel: ik heb nu een Handspring Visor.

Verwijderd

Radar schreef op 24 juni 2004 @ 18:34:
Ik zag net dat de 312 Mhz X30 in de US omgerekend 209 euro kost en hier 329 euro...
Dat scheelt nogal..... en mijn vrouw gaat volgende week naar de US.....
Ik vraag me af of de snelheid OK is van een 312 Mhz.
Waarschijnlijk wel: ik heb nu een Handspring Visor.
idd ik heb Dell dus vorige week een klacht hierover gestuurd met de vraag of er wat te regelen valt. Waarschijnlijk niet, maar dat houdt niet in dat er geen antwoord gegeven hoeft te worden. Dat was dus de eerste ervaring met de communicatie van Dell, en gelijk een slecht: Ik heb nl. nog niks terug ontvangen.

Het prijsverschil is namelijk werkelijk achtelijk; ruim 33%. Dat er iets tussen zit, oke. Maar dit is te belachelijk voor woorden. Anyway voor 220 euro had ik em vanavond nog besteld; voor 320...Laat maar liggen :)

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 12:52

DFY

Sja...

Het is te belachelijk voor woorden, ik ben ook van plan om deze PDA aan te schaffen, maar als je ziet dat in de USA deze Dell X30 $250 kost (210 Euro) en hier 320 Euro, dan is dat een prijsverschil van meer dan 50% !!!!

Ik weet niet zo goed of ik nu met deze wetenschap nog graag de X30 hier koop... (maar hij is zo gaaf ! :D)

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 17:47
Vergeet niet dat in de US de prijs standaard wordt weergegeven zonder BTW, die moet je er zelf nog bijtellen. Dat verklaart al een stuk van het prijsverschil.

En misschien dat de transportkosten of andere kosten, omdat er zoveel verschillende landen/talen zijn hoger zijn in Europa, dat ze dat gewoon doorrekenen. Of misschien zijn er invoerrechten die ze moeten betalen.

• DFY

DFY

Sja...

Dat is een hele goeie opmerking, de prijzen zijn idd ex. BTW, dat was ik even vergeten.
Uiteraard kan een deel van het prijsverschil prima verklaard worden. Maar meer dan 50%! Pfff dat is nogal wat, ik denk dat als je alles zou doorrekenen je op een prijsverschil van +_ 20% zou komen, wat geen klein verschil is!

Maar goed, je doet er niks aan :) Ik ga hem waarschijnlijk toch wel bestellen dit weekend...

Verwijderd

crazyx schreef op 25 juni 2004 @ 09:46:
Vergeet niet dat in de US de prijs standaard wordt weergegeven zonder BTW, die moet je er zelf nog bijtellen. Dat verklaart al een stuk van het prijsverschil.

En misschien dat de transportkosten of andere kosten, omdat er zoveel verschillende landen/talen zijn hoger zijn in Europa, dat ze dat gewoon doorrekenen. Of misschien zijn er invoerrechten die ze moeten betalen.
BTW in Amerika was geloof ik 11%, maar stel dat het 19% is. Dan is het alsnog een achterlijk groot verschil imho... En ze hebben daar gratis transport he :)

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:31

Kappie

Tell me your secrets...

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:26:
[...]

BTW in Amerika was geloof ik 11%, maar stel dat het 19% is. Dan is het alsnog een achterlijk groot verschil imho... En ze hebben daar gratis transport he :)
BTW in de VS verschilt per staat. Gemiddeld kom je geloof ik rond 10% uit. New York is daarbij de duurste. Ik meen dat online aankoop van goederen in de VS BTW vrij zijn. Gewoon online laten bezorgen op je hotel of bij een kennis en dan meenemen naar NL.

Denk wel aan je garantie. Je zal een worldwide garantie moeten afsluiten om ook in NL geholpen te worden. Het wordt een beetje duur als je elke keer terug naar de VS moet als hij kapot is ;)

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• jbcyber
Ik heb vandaag mijn PDA besteld ik ben echt benieuwd hoe ie werkt.

Als ik alles hier lees goed.

Trouwens het is de X30 high geworden dus met bleutooth en wireless. Nog de hard case voor niets kunnen regelen omdat ik eerder wou bestellen en datgene wat er nog bij was niet helemaal duidelijk was :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik m'n status check bij Dell, staat de verwachte leverdatum op 2 juli.

Heb de X30 high, gratis hardcase, en meer niet. Maar begin me toch wel even af te vragen, zijn die screen-protectors nu echt nodig of niet?

Ben ook al aardig wezen rond snuffelen voor software op dat ding. Heb een paar tooltjes al klaarstaan om erop te knallen, maar echt veel heb ik nog niet.
Iemand misschien nog handige freeware ideeën?

Ey!! Macarena \o/

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

screenprotectors zijn onnodig totdat je je eerste kras gaat maken (en die gá je maken) ;)

Alors.

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:51
Echte aanrader is om een screenprotector te bestellen bij http://shop.brando.com.hk
Tegenwoordig zijn er screenprotectors die 'ultra clear' zijn. Zeer goeie kwaliteit en niet duur! (zelfs niet via HK).

Het geluid dat je rijgt als je zonder protector een kras maakt met je stylus gaat door merg en been!

[ Voor 5% gewijzigd door iRob op 30-06-2004 09:52 ]

Verwijderd

Is er echt merkbaar verschil (bij gewoon huis, tuin en keukengebruik) tussen de 600+ Mhz versie en de 300+ Mhz versie?

• DFY

DFY

Sja...

De high besteld, incl. extra batterij (+ 512MB SD en WAP ergens anders). Ik ben benieuwd...

Verwijderd

DFY schreef op 01 juli 2004 @ 12:34:
De high besteld, incl. extra batterij (+ 512MB SD en WAP ergens anders). Ik ben benieuwd...
Let op dat je er een cradle bij krijgt... Heb redelijk lang met ze aan de telefoon moeten hangen voordat ze die erbij leverden...
- Op het plaatje staat hij met cradle!
- Dat plaatje is verouderd, meneer...
- In de omschrijving staat een USB cradle!
- Dat is onjuist, meneer...
- Ik mag kiezen voor een 2e cradle, wat impliceert dat er ergens een 1e moet zijn!
- ...... ok, we sturen hem na.

Ik wordt zo moe van die gasten...

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:38:
[...]

Let op dat je er een cradle bij krijgt... Heb redelijk lang met ze aan de telefoon moeten hangen voordat ze die erbij leverden...
- Ik mag kiezen voor een 2e cradle, wat impliceert dat er ergens een 1e moet zijn!

whuaha toen ik mn hardcase er niet bij kreeg. Kreeg ik vet vaak als antwoord:
die actie geldt alleen voor bepaalde modellen |:( (zucht....)
of:
zij: ja dat moet je dan als commentaar vermelden bij het bestellen
ik: ik kan nergens commentaar neerzetten bij het bestellen hoor
zij: ja dat kan wel [PUNT]

ohw ja wat ik me afvroeg he, past een X5 stylus ook in de X30?
want je ziet overal x5 stylussen te koop maar op weinig plaatsen zie je die van een x30, en bij brando zie je een stylus te koop die geschikt is voor de x5 en de x30. Maar dan nog weet ik het dus niet zeker of ze dezelfde afmeting gebruiken.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn verwachte aflever-datum veranderd elke dag van dag |:(
De verzender gaat UPS worden,maar... Wat gebeurd er nu, als UPS voor de deur staat, en je bent niet thuis? Gaat je X30 dan naar de buren? Komen ze later langs?
Ik kan nu nogwel het adres laten veranderen in dat van me werk, daar zit ik namelijk rond de tijd dat hun leveren.

Ey!! Macarena \o/

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

RaZ schreef op 01 juli 2004 @ 18:24:
Mijn verwachte aflever-datum veranderd elke dag van dag |:(
De verzender gaat UPS worden,maar... Wat gebeurd er nu, als UPS voor de deur staat, en je bent niet thuis? Gaat je X30 dan naar de buren? Komen ze later langs?
Ik kan nu nogwel het adres laten veranderen in dat van me werk, daar zit ik namelijk rond de tijd dat hun leveren.
dann krijg je een briefje met de datum waarop ze poging #2 doen

• DFY

DFY

Sja...

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:38:
[...]

Ik heb al veel van deze oplichtingspraktijken gelezen op het www.aximsite.com forum, ik hou er al rekening mee dat ik Dell zal moeten bellen :)

Al je argumentaties zijn overigens volledig correct. Vooral je laatste vind ik een erg sterk argument! Aan die had ik nog niet gedacht!

Maar ik hoop dat ze gewoon correct zijn en de cradle erbij leveren, evenals de hardcase die gewoon vermeld stond bij m'n bestelling op de site.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Voor de service van Dell zou ik al naar een anders merk gaan kijken.

Ik heb een Dell Axim X5 gekocht met een 512MB Sandisk kaartje, Tom Tom3 en een next business day exchange contract.

Het kaartje was na een week dus defect en werd niet meer gezien door de Axim, aangezien ik een contract heb zou ik de volgende dag een nieuwe krijgen.
Ze zaten onwijs moeilijk te doen en hij zou na 2 dagen omgeruild worden, mn moeder is de hele dag thuis gebleven maar geen Dell dus :/

Nog een keer gebeld en het ding bleek niet op voorraad te zijn, ik heb terug gemaild dat dat niet mijn probleem is en dat ze maar een 1GB kaartje stuurden, dit kon natuurlijk niet want die was duurder.
Na totaal dus 8 keer bellen kreeg ik te horen dat het ze over 5 werkdagen weer bij Dell binnen zouden komen en dat hij dan opgestuurd werd.

5 minuten na de laatste keer bellen werd ik ineens gebeld door UPS dat ze bij me voor de deur hadden gestaan maar dat er niemand thuis was :/
Het kaartje was dus gewoon wel op voorraad maar de communicatie bij dell is gigantisch kut.

Het heeft dus #$@$#@$ 2 weken geduurd om een 512MB CF kaartje om te ruilen terwijl ik een duur next business day contract heb, op het kaartje staan mn kaarten van Tom Tom dus ik moest zelf wel een 256MB kaartje kopen anders was die PDA helemaal onbruikbaar :(

Dit was mn eerste en mn laatste Dell, volgens mij kan je bij die Medion PDA van de Aldi nog meer service verwachten :|

• DFY

DFY

Sja...

Ik hoop er een beetje op dat ik de service van Dell niet nodig heb, als ik eenmaal alles binnen heb (levering van Dell is altijd ERG moeizaam).
De prijs prestatie van de hardware is gewoon bijzonder goed. Tevens is de X30 nog de enige met WM2003SE en 624 Mhz processor. Gecombineerd met WLAN en BT heb je een wreede machine...

• FuzzyJJ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:51
Heb hem vorige week (29 juni) besteld: de "Combo" zoals Dell de 324 MHz met BT en WiFi noemt.

Vandaag werkte de online orderstatus ineens niet meer lekker: verwachte afleverdatum is op deze site al dagen 9 juli, maar vanaf vandaag brult de site ineens dat m'n klantnummer en ordernummer niet overeenkomen......gezien alle verhalen werd ik wat zenuwachtig, dus maar eens gebeld.
Viel alles mee: keurig geholpen en zo, maar 5 minuten in de wacht gehangen (geloof me, als je met de NUON belt is het erger.....).

Maar wat dus minder netjes is, is dat ze dus op de site niet melden dat op het ogenblik een levertijd van zo'n 3 weken op die X30 zit (wegens overweldigende belangstelling....snap ik welvoor mij is het dan ook de beste prijs/kwaliteitsverhouding van dit moment)....niks 9 juli dus....20 juli komt meer in de buurt......geduld, geduld dus.... |:(

• DFY

DFY

Sja...

Ken het probleem... orderstatus was eerst nog Stap 3: in Produktie o.i.d. en nu is het ineens de standaard pagina weer: Uw bestelling wordt op maat gemaakt in onze fabriek...

Verwachte leverdatum was ook bij mij 9 Juli, maar ik ga er maar niet op lopen wachten. Vrijdag ga ik wel eens bellen. Jammer dat ik nu met een WAP en SD kaartje zit waar ik niks mee kan nog....

• FuzzyJJ
Ja en wat denk je.....log ik vanmmorgen weer in op die site (ik blijf nieuwsgierig natuurlijk :) )......"Uw order is verzonden"..........

Interne communicatie bij Dell kan dus inderdaad mischien wat beter, maar die datum van 9 juli die gaan ze dus wel halen......petje af

Dus misschien morgen of overmorgen m'n X30 :9~

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Orderdatum: 10/6/2004
Verwachtte afleverdatum: 12/7/2004
Werkelijke verzenddatum: N/A
Naam transporteur: UPS
Nog even en het wordt notabene 2005 ofzo.. :?

Ey!! Macarena \o/

• FuzzyJJ
Vreemd? Zou he tmisschien komen dat juist die 624MHz versie moeilijk leverbaar is? Ik heb dus de 324MHz besteld...:

Orderdatum: 29/6/2004
Verwachtte afleverdatum: Klik de link van de transporteur
Werkelijke verzenddatum: 6/7/2004

Weliswaar kan de UPS site mijn zending nog niet vinden, maar in elk geval is het ding dus binnen een week door Dell verzonden.... misschien moet je toch maar eens gaan bellen. Dell garandeert toch ook levering binnen 30 dagen of zo?

• DFY

DFY

Sja...

Het is te belachelijk voor woorden, wees nou eerlijk, een maand levertijd! Als je spullen niet kan leveren, haal je ze van de site. Of je zet er op z'n minst bij dat er een lange levertijd op zit. Ik ben gewend: vandaag besteld, morgen in huis! Zij zijn groot en ik is klein... Aan de andere kant is het wel zo dat we zelf de keuze hebben wat we kopen en waar. Ik hou hoop! :D

Verwijderd

Heb dat ding (Axim X30 624Mhz) maandag besteld via onze zakelijke contactpersoon bij Dell.
Zometeen maar eens even mailen hoelang hij denkt dat het duurt voordat ik em binnen heb.

I'll keep u updated..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 15:06 ]

Verwijderd

Net een mail terug gekregen:
staat in productie, +/- maandag uit de fabriek.

Verwijderd

Ik sta op het punt om de dell axim x30 wireless te kopen. Mijn vraag echter is ik wil absoluut een handheld met navigatiesysteem. Dell vertelde mij dat het navigatiesysteem 'nog' niet op de markt is. Weet een van jullie of dit misschien waar is of raden jullie mij een andere aan bijv toch de x3. En hebben jullie al een positieve c.q. negatieve ervaring met een van deze twee handhelds, ik praat wel over de wireless versie
graag jullie reactie in deze bedankt alvast

• DFY

DFY

Sja...

"het" navigatiesysteem? Nou misschien dat ze van plan zijn om zelf met iets op de markt te komen, maar van alle verhalen die ik lees op o.a. http://www.aximsite.com/boards/ is het in 95% van de gevallen geen enkel probleem met de X30. Er zijn een paar uitzonderingen met GPS hardware die niet werkt. Maar dan heb ik het specifiek over Tom Tom en een Bluetooth muis.

Dus doe een beetje onderzoek op o.a. het aximsite forum en op het http://www.pocketpc-club.nl forum en ik weet zeker dat je daar een gegarandeerd werkende combinatie kan vinden! :)

En mag ik gelijk nog even gebruik maken van de gelegenheid dat ik nu toch echt ongeduldig begin te worden! Grrrrr :r

Ik kijk net weer op de order site, en de verwachte afleverdatum is inmiddels veranderd van 9 / 7 (vandaag) naar 14 / 7 ... :/

[ Voor 22% gewijzigd door DFY op 09-07-2004 12:32 ]

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:49
...

Ik kijk net weer op de order site, en de verwachte afleverdatum is inmiddels veranderd van 9 / 7 (vandaag) naar 14 / 7 ... :/
Ik heb al sinds begin juni een bestelling staan voor de X30 624Mhz. Levering zou 12 juni zijn. Iedere dag werd dit (als een tellertje) opgehoogd totdat er de 17e ineens stond "Neem contact met ons op". Vanwege allerlei administratieve fouten waren ze niet op de hoogte dat er al betaald was. Na een aantal keer gebeld te hebben hebben ze op 25 juni de order opnieuw ingevoerd met verwachte leverdatum 3 juli. Inmiddels net als bovenstaande personen regelmatig verspringen van 3 dagen (alweer :r).

Ik heb gisteren wéér gebeld en nu zijn er leveringsproblemen. Duurt nog minstens 2 weken voor er weer geleverd kan worden vertelden ze mij :'( Ga hem denk ik maar annuleren en wachten op de A730.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Goochelaar schreef op 13 juli 2004 @ 22:54:
[...]

Ik heb gisteren wéér gebeld en nu zijn er leveringsproblemen. Duurt nog minstens 2 weken voor er weer geleverd kan worden vertelden ze mij :'( Ga hem denk ik maar annuleren en wachten op de A730.
Als ze dat nu eens op de site zetten, ipv elke dag de verwachte leveringsdatum 1 dag verlengen.

Vorige week gemaild naar ze, om nu eens het e.e.a. duidelijk te krijgen, maar ik kreeg dus een mailtje terug dat ik op een pagina moest gaan kijken, de order-watch. Maar mijn vraag ging daarover, domme gasten daaro. Die persoon had op z'n minst dat mailtje kunnen doorsturen naar de afdeling die er iets van weet, en mij hiervan op de hoogst brengen. Maar bij Dell doen ze lever niets.

Denk dat ik morgen ook eens ga bellen, mogen ze mooi die €391,51 terug boeken. Vind het veel geld voor iets wat ik niet heb.

Ey!! Macarena \o/

• Goochelaar
RaZ schreef op 13 juli 2004 @ 23:07:
[...]

Als ze dat nu eens op de site zetten, ipv elke dag de verwachte leveringsdatum 1 dag verlengen.
...

Denk dat ik morgen ook eens ga bellen, mogen ze mooi die €391,51 terug boeken. Vind het veel geld voor iets wat ik niet heb.
Inderdaad. En die orderwatch zal wel om die reden niet werken (en ophogen al;s het wel werkt) :( En tegemoetkoming doen ze ook niet aan. Had ze al voorgesteld een groter SD kaartje oid maar nix. Telefonisch kun je geloof ik wel de status afluisteren, voor wat het waard is...

Begin juni inderdaad afgeschreven al, ruim 500€. Maar dát voordeel, daar hoor je ze niet over. Heb jij al een idee wat je dan wilt? Er is niet echt een vergelijkbare PDA op de markt. De Ipaq 4150 heeft wel WLAN+BT maar weer oudere proc. Vandaar dat mij de Asus A730 wel iets lijkt. Alleen die is er nog niet dus nog even wachten dan maar.

http://www.mobile-review.com/pda/review/asus-a730-en.shtml

[ Voor 24% gewijzigd door Goochelaar op 13-07-2004 23:42 ]

Verwijderd

Volgens de contactpersoon bij Dell (zakelijke producten) kwam het door mij bestelde 624 Mhz model maandag uit de fabriek rollen. Mijn afleverstatus staat om die reden dan ook op morgen de 15e.
Als dat nog later wordt annuleer ik de bestelling.

• Goochelaar
Ik heb weer even op de site gekeken en inderdaad wéér verschoven. En dan te bedenken dat de oorspronkelijke orderdatum al 5/6 was ofzo. 8)7

Meer Informatie
Orderdatum: 23/6/2004
Verwachtte afleverdatum: 19/7/2004
Werkelijke verzenddatum: N/A
U vroeg deze informatie aan op14/7/2004 op 09:18:31

Zo nog maar eens bellen en als ik dan hetzelfde te horen krijg (2 weken wachten & geen tegemoetkoming) dan annuleren die handel :(

Iemand tips voor een alternatief?

[ Voor 5% gewijzigd door Goochelaar op 14-07-2004 10:24 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Een Palm?

;)

Alors.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste