[HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 18:37
UltraSub schreef op 20 juni 2004 @ 15:20:
Ik heb trouwens altijd de meest vage download snelheden bij speedtest...
250-300 KB/s, hoger ben ik nog nooit gekomen.
Als meteen na een speedtest.nl meting, wat data grab van 10mb FTP, haal ik wel 450 voor, en 500+ na de verhoging.

m.a.w. ik vertrouw speedtest niet in alle gevallen.
Hier slaan de resultaten iig vaak nergens op.
Iemand met dezelfde ervaring?
Hier is dat ook zo, ik denk dat het bij heel veel zo is.
Ik bekijk het altijd met DU meter en dan neem ik een bestand van 100 MB van http://speedtest.multikabel.nl/index2.html en daaruit trek ik dan mijn conclusies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Na 4 jaar ga ik dan nu verhuizen naar een chello gebied, gaan ze de snelheid vet omhoog gooien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jun 20 2004 om 16:57:03 UTC+0200)

Download : 348.0 KByte/sec
Upload : 55.2 KByte/sec
Connection : 465.0 Conn/min
Ping test Nederland : 53.0 ms

Ze zijn dus nu al bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

lol ik ben weer (tijdelijk?) teruggezet:

speedtest.nl
dl 309
up 16

kmoet op de 22e me modem vervangen volgens de brief, ik verheug me nu al op de vele telefoontjes naar de helpdesk.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Mon Jun 21 2004 om 09:39:02 UTC+0200)

Download : 524.7 KByte/sec
Upload : 54.9 KByte/sec
Connection : 1,155.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Leek me best lekker in orde te zijn :Y) _/-\o_ (maar mis nog steeds de 2Mbit - 8Mbit tijd :'( )
Oh, daarbij nog een eervolle vermelding voor het stroom kastje dat er hier 2 meter van mijn huis verwijdert staat en waar alle verbindingen uit gehaald worden en samen komen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nou...
Zit dus weer terug op standaard...
350 down, 13 up.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
UltraSub schreef op 21 juni 2004 @ 19:08:
Nou...
Zit dus weer terug op standaard...
350 down, 13 up.. :(
Bij mij werkt alles alweer een hele tijd stabiel (dik maandje). Ik heb echter één hele maffe vraag: met het Motorola modem haalde ik vóór de verhoging op www.numion.com/yourspeed tussen de 900 en de 1000kbps aan surfsnelheid op de Nederlandse sites set. Ná de verhoging blijf ik hangen op de waardes die ik ook met de Com21 had. Das dus zo'n dikke 512kbps. De gemiddelde pingtijd ligt volgens SpeedTest.nl echter gewoon nog steeds keurig netjes op de 9ms. En als ik de Numion YourSpeed Test uitvoer met de belgische sites set haal ik ook wat meerzeggende waardes. Moet ik het probleem nu toch nog ergens in mijn verbinding zoeken (download- en uploadsnelheid optimaal: 523kByte/s en 60kByte/s+, en ook de pingsnelheden en het gemiddelde aantal connections (+1000) zijn goed, dus waar dan :?), of licht het probleem in die Nederlandse Sites Set van Numion? Naja, het baart me niet echt zorgen hoor, want ik download evenwel nog steeds met ruim 4mbps en uploaden gaat ook goed met zo'n 60kbps, en dat zelfs gelijktijdig. Ben alleen een beetje benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:00

dbzfan

Nee.

(Overgenomen op Tue Jun 22 2004 om 08:06:01 UTC+0200)

Download : 529.1 KByte/sec
Upload : 51.2 KByte/sec
Connection : 742.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms

Woei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

speedtest resultaten:

down 416 kbps
up 220 kbps
connection 926 p/m

Sneek, op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Vandaag nieuwe Motorola (zwart) gekregen :) :

(Overgenomen op Tue Jun 22 2004 om 18:01:32 UTC+0200)

Download : 500.7 KByte/sec
Upload : 58.3 KByte/sec
Connection : 1,404.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

Ik ben van ~20 kb/s naar ~60 kb/s upload gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

4hp schreef op 22 juni 2004 @ 18:02:
Vandaag nieuwe Motorola (zwart) gekregen :) :
Welke datum stond er in de bijgevoegde brief?

In de mijne staat de nacht van 29 op 30 juni, maar ik ga hem gewoon straks al proberen. :P

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Booster schreef op 22 juni 2004 @ 18:11:
[...]

In de mijne staat de nacht van 29 op 30 juni, maar ik ga hem gewoon straks al proberen. :P
Ik heb het modem zelf aangevraagd en er zat geen brief bij. Ik kreeg alleen een doos met het modem en een envelop met een doos erin voor het versturen van het oude modem. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 19:45

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik zit in regio heerlen en heb pas zo'n @home brief ontvangen en vandaag een pakketje met modem ?
m'n broertje hebt hem al gechecked
Geinig

350/ 16KB Dl/upl nu nog

Heb ernaast ook demon draaien met 800/80KB Dl/upl

Voor te speed testen moet ik eerst de loadbalancing van de dual wan router helemaal op @home zetten staat nu op 20% voor @home.

29Juni zetten ze om. kan ik hem op 40% zetten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 22:11

Minkie

Groazers Unite.

Booster schreef op 22 juni 2004 @ 18:11:
[...]

Geef je weinig kans dat die het doet. Ik ging 2 weken terug op maandag de 7de me nieuwe modem aansluiten. Ikke blij me pc aanzetten en i-net op ..............wol dat niet :?
Alle lampjes op de modem branden dus die zat wel online. Ik weer terug naar me pc en kijken wat me ip is. Blijk ik gewoon een intern ip te hebben.
Ik vanalles proberen en netwerk kaart nog opnieuw geinstalleerd, Krijg ik nog geen verbinding met i-net.
Het was toen al 21:45 uur en aangezien de helpdesk tot 22:00 uur te bereiken is wol ik nog snel ff bellen over hoe en wat. Dus ik lees die brief door (toen pas) blijkt dat het signaal voor de nieuwe modem pas in de nacht van 8 op 9 juni kwam en ik had al bijna kwaad naar @home gebeld :X

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Minkie schreef op 22 juni 2004 @ 18:53:
[...]

Geef je weinig kans dat die het doet. Ik ging 2 weken terug op maandag de 7de me nieuwe modem aansluiten. Ikke blij me pc aanzetten en i-net op ..............wol dat niet :?
Alle lampjes op de modem branden dus die zat wel online. Ik weer terug naar me pc en kijken wat me ip is. Blijk ik gewoon een intern ip te hebben.
Ik vanalles proberen en netwerk kaart nog opnieuw geinstalleerd, Krijg ik nog geen verbinding met i-net.
Het was toen al 21:45 uur en aangezien de helpdesk tot 22:00 uur te bereiken is wol ik nog snel ff bellen over hoe en wat. Dus ik lees die brief door (toen pas) blijkt dat het signaal voor de nieuwe modem pas in de nacht van 8 op 9 juni kwam en ik had al bijna kwaad naar @home gebeld :X
Als je wilt dat ze je eerder omzetten kun je dat ook gewoon bewerkstelligen door @Home te bellen. Ze hebben dan het HFC MAC-adres van het modem en het S/N van het modem nodig. Daarna pleuren ze je vanzelf op 't docsis netwerk. Was bij mij nog bínnen het telefoongesprek geregeld. En als je @Home belt met dat verzoek maakt het ze geen moer uit of je nu wel of niet een bijgevoegde brief hebt... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

:O Nu al dagen bezig maar merk in tegenstelling tot de rest van de gemeente nog steeds niks van de upgrade, hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk want ik kan me niet voorstellen dat ons dorp het niet heeft en een buurdorp dus wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen nu al op verschillende plaatsen de snelheid omhoog gooien zodat straks niet op 1 juli alles ineens hoeft te gebeuren..dat gebeurt op de ene plek wat sneller dan op de andere, dus maak je geen zorgen, dat komt vanzelf nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

Klippy

Still Game

Ze strooien wel flink met de IP's hier... :/

Al m'n 3e deze maand en 6e dit jaar ofzo... :?
Weet niet of dat er mee te maken heeft :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

wehe, heb ook een extra modem aangeboden gekregen, straks maar weer even bellen.

zonet nieuwe motorola aan gesloten.

dl 524
up 58
con 1268
ping 15 ms

heh eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dl 519
ul 27 :?
conn 666,0 })

scary shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:57
w00000t
...bla...
Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woont, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.

U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.
...blablabla...
/w00000t

sry voor de zinloze reply maar ik moet ergens even mijn YEHAAAWWWWW gevoelens uiten.

na drie mailtjes krijg ik dan eindelijk ook een motorola modempje.
nu alleen mijn com21 weer opdiepen uit de enorme bult stof waaronder hij begraven is :)

best wel raar eigenlijk, ziet er naar uit ze steeds makkelijker worden in het omwisselen van de modems. De vorige twee mailtjes was er volgens @home niets aan de hand in Groningen (Oosterpark) en moest ik eerst maar wachten tot september en later eerst eind juli maar eens afwachten.

naja, zeuren helpt blijkbaar :D

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Minkie schreef op 22 juni 2004 @ 18:53:
[...]
De motorola modems geven toch zowieso interne IP adressen? omdat er een ingebouwde DHCP server inzit voor 32 interne adressen..

iig, ik heb ook nieuwe modem, zou moeten worden omgeschakeld in de nacht van 15/16-6, is pas de 20e gebeurt (hele dag geen internet gehad....) maar tis nu wel übersnel! :D

[edt]
csteelooper schreef op 22 juni 2004 @ 20:25:
[...]
Als je wilt dat ze je eerder omzetten kun je dat ook gewoon bewerkstelligen door @Home te bellen. Ze hebben dan het HFC MAC-adres van het modem en het S/N van het modem nodig. Daarna pleuren ze je vanzelf op 't docsis netwerk.
Dat was bij mij niet zo.. ik belde, zei dat het systeem nog niet was omgezet, omdat het oude com21 modem nog werkte... zei die man, ligt aan de verbinding, ondertussen nieuw aansluitsetje gekregen, geen verbetering, en een monteur die langs zou komen.. maar voordat die er was deed hij het opeens.. _/-\o_ to the helpdesk van @home.. :r

[ Voor 35% gewijzigd door Labman op 23-06-2004 23:34 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Labman schreef op 23 juni 2004 @ 23:16:
[...]

De motorola modems geven toch zowieso interne IP adressen? omdat er een ingebouwde DHCP server inzit voor 32 interne adressen..

iig, ik heb ook nieuwe modem, zou moeten worden omgeschakeld in de nacht van 15/16-6, is pas de 20e gebeurt (hele dag geen internet gehad....) maar tis nu wel übersnel! :D

[edt]

[...]

Dat was bij mij niet zo.. ik belde, zei dat het systeem nog niet was omgezet, omdat het oude com21 modem nog werkte... zei die man, ligt aan de verbinding, ondertussen nieuw aansluitsetje gekregen, geen verbetering, en een monteur die langs zou komen.. maar voordat die er was deed hij het opeens.. _/-\o_ to the helpdesk van @home.. :r
hmz... Da's wel übermaf dan, want ik hád geen brief maar daar heb ik bij het telefoontje richting Helpdesk geen fok over gezegd. Gewoon gezegd: kheb nu die nieuwe motorola modem en ik zou daar graag gebruik van willen maken... Toen hebben ze 'm direct omgezet... Naja hij werkt nu echt super, die verbinding. Zelfs met de router van 'n kennis (Sitecom WL106) van me die wat problemen gaf bij ADSL (Zie [rml][ SiteCom Homestation 54M (wl-106)] ADSL-problemen[/rml]). Met m'n eigen routertje (SMC2804WBRv2-EUR) werkt ie ook gewoon perfect... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Ik sluit nogal is wat modems van @home aan. ( via kennisen en vrienden )
Ook help ik mensen die een nieuw modem krijgen, en dus omschakelen moeten.
Kom ik bij iemand, doe de doos open, een Arris 450 modem ??
Dus niet iedereen hoeft een Motorola te krijgen schijnt het.
Gaat om dit beesje : http://www.arrisi.com/pro...uchstone/cable_modems.asp
Kan het nog niet testen alleen, hij had niet op de aansluitdatum gelet.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
NakedOne_NL30 schreef op 24 juni 2004 @ 12:15:
Ik sluit nogal is wat modems van @home aan. ( via kennisen en vrienden )
Ook help ik mensen die een nieuw modem krijgen, en dus omschakelen moeten.
Kom ik bij iemand, doe de doos open, een Arris 450 modem ??
Dus niet iedereen hoeft een Motorola te krijgen schijnt het.
Gaat om dit beesje : http://www.arrisi.com/pro...uchstone/cable_modems.asp
Kan het nog niet testen alleen, hij had niet op de aansluitdatum gelet.
Er is een probleem met de levering van de basischip voor Motorola modems, heb ik gehoord. Daardoor kan Motorola tijdelijk geen modems aanleveren. Waarschijnlijk heeft jou kennis vandaar een Arris gekregen. Ik hoorde dit van m'n broer, die weer iemand kent bij de afdeling die zich bezig houdt met het upgraden naar de DOCSIS standaard. Hij wist me verder te vertellen dat @Home uiterlijk medio 2005 helemaal klaar wil zijn met die upgrade... Dan hebben ze nog een hele zooi modemswaps ut te voeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Net even gebelt met de helpdesk om mijn modem aan te laten melden.
Heeft u een brief gehad bij de modem?
> Eh, nee hoor :+
Maar hij kon de modem nog niet aanmelden helaasch. Het systeem om aan te melden wilde niet/lag eruit oid.

Heb nou een referentienummer gekregen en moet morgen nog eventjes terugbellen of het aanmelden dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vannavond ook me @home BB aangesloten na een jaar ADSL te hebben gehad (Daarvoor ook @Home 2 jaar ofzo). Het valt me niet tegen moet ik zeggen:

Download:
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 3 minutes 25 seconds (499,0 KB/s)

Upload:
Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 2 minutes 54 seconds (58,7 KB/s)

En had de helpdesk al na 2 min aan de lijn om de modem aan te melden, en later direct aan de lijn om een fout van de 1ste te laten rechtzetten (Basis ipv BB snelheid :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ro schreef op 24 juni 2004 @ 22:14:
Vannavond ook me @home BB aangesloten na een jaar ADSL te hebben gehad (Daarvoor ook @Home 2 jaar ofzo). Het valt me niet tegen moet ik zeggen:
...
Je komt dan ook wel op het goede moment bij @home ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb nooit geen slechte momenten gekend bij @home... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

'k heb laatst een brief gehad van @home. Ze zouden mijn com21 om komen ruilen voor een nieuw modem.

Vanochtend is er een monteur van @home langs geweest, heeft de nieuwe Motorola modem geinstalleerd en alles werkt perfect :).

Snelheid:
Als ik een bestandje van +/- 100MB naar een 100mbit server stuur, varieert de snelheid ronde de 55KB/s.

Als ik een bestandje van 14MB van een 100mbit server download, blijft deze rond de 500KB/s hangen :) (net zoals vroeger :+)

Hier ook ff de resultaten van speedtest, al weet ik dat niet veel mensen daar van houden >:)

(Overgenomen op Fri Jun 25 2004 om 14:40:14 UTC+0200)

Download : 441.4 KByte/sec
Upload : 55.0 KByte/sec

Ik ben weer helemaal tevreden ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Booster schreef op 24 juni 2004 @ 18:03:
Heb nou een referentienummer gekregen en moet morgen nog eventjes terugbellen of het aanmelden dan wel lukt.
Zojuist mijn Motorola in gebruik genomen.

Snelheden zijn zeer goed, en heel belangrijk is de grote vooruitgang (dus daling :P) in netwerk latency. Bij een upload van 45 kb/s komen de pings heel af en toe boven de 100 uit. Erg prettig werken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik heb dus een Arris Touchstone CM450b modem gekregen omdat de Motorola's op zijn?
Ben nu de specs aan het vergelijken van dit modem, t.o.v. de Motorola.
Zijn er meer mensen die een Arris modem hebben?

Ik baal er wel van dat ik een ranzig merk krijg en niet een Motorola

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Bekijk eerst de performance van dat andere merk eens, zou ik zeggen. Dat je het merk niet kent wil niet zeggen dat het slecht is? Voordat @Home in Nederland was kende toch ook bijna niemand Com21?

Ik neem aan dat @Home die modems met een goeie rede gekozen heeft, ze zijn niet helemaal achterlijk daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Booster schreef op 25 juni 2004 @ 18:19:
Ik neem aan dat @Home die modems met een goeie rede gekozen heeft, ze zijn niet helemaal achterlijk daar.
max snelheid is lager, geen snmp, etc etc.

google: arris touchstone 450b -> 6 hits, met name in belgie.
arris.com: 450a, 450c maar GEEN 450b documentatie
@home helpdesk weet niks over dit modem.

Wat mij steekt is het feit dat ik als eerste uur abbonee wederom achterlijke hardware krijg (er zit een voetje bij wat ik dus echt op geen enkele manier kan bevestigen op het modem.

en zo kan ik wel door gaan.

Mijn vraag was dus, heeft iemand ervaring met dit modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Emmeau schreef op 25 juni 2004 @ 18:23:
[...]

max snelheid is lager, geen snmp, etc etc.
SNMP is misschien handig als je er gebruik van maakt, maar die max snelheid is lager: tsja, die 30 Mbit zul je binnenkort toch wel niet krijgen, dus dat maakt weinig uit.
google: arris touchstone 450b -> 6 hits, met name in belgie.
arris.com: 450a, 450c maar GEEN 450b documentatie
@home helpdesk weet niks over dit modem.

Wat mij steekt is het feit dat ik als eerste uur abbonee wederom achterlijke hardware krijg (er zit een voetje bij wat ik dus echt op geen enkele manier kan bevestigen op het modem.

en zo kan ik wel door gaan.

Mijn vraag was dus, heeft iemand ervaring met dit modem?
Eh Sorry hoor: achterlijke hardware? Als je de prestaties van dat ding nu eerst eens afwacht en daarna beoordeeld of die hardware achterlijk is? Dat lijkt me wel zo fair. En hoezo wederom, was die Com21 dan zo achterlijk? Met die hardware was helemaal niks mis, zelf die Com21 kan deze hoge snelheden makkelijk aan: dat @home niet (genoeg) in het achterliggende platform heeft geïnvesteerd (en dat nu ook niet meer zal doen i.v.m. DocSys) is een tweede.

Kortom: hoe zijn de prestatie van je modem eigenlijk?

edit:

Ik neem aan dat Booster met performance ook de werkelijke prestaties van het modem bedoeld, en niet de theoretische maxima

[ Voor 6% gewijzigd door CamU op 25-06-2004 18:53 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Nick Name

SinFest!

Ik ben het eens met CamU en btw je hebt nogal weinig aan SNMP als je wel een Motorola modem zou hebben. Op het moment dat je modem connect met het @home netwerk, dan wordt de functie automagisch door het config bestand van @home uitgeschakeld aan jouw kant van het modem.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

CamU schreef op 25 juni 2004 @ 18:52:
[...]
SNMP is misschien handig als je er gebruik van maakt, maar die max snelheid is lager: tsja, die 30 Mbit zul je binnenkort toch wel niet krijgen, dus dat maakt weinig uit.
[...]
Ik monitor alles waar mogelijk met snmp hier in huis, dus ja, het zou wel handig zijn.
[...]
Ok, ik schreef het fout, met name de 'weer achterlijke'. De com21 was en is een prima modem.
Waar ik bang voor ben is het feit dat de helpdesk zelfs niks afwist van arris modems. Er wordt dus spul uitgestuurd waarvan ze geeneens weten dat het eruit gaat.

[quote
Kortom: hoe zijn de prestatie van je modem eigenlijk?
Tja, dat kan ik pas woensdag testen, vandaar mijn vraag of iemand anders dit modem al geprobeerd/werkend heeft.
Een ander mooi voorbeeld, ik heb hier dus een voetje wat op geen enkele manier op mijn modem past.
Booster schreef op 25 juni 2004 @ 18:19:
Tja, de eerste en tweede lijn helpdesk kende dit modem niet. Wist niet waar ik het over had etc etc etc.
Garandeerde 100% dat het dit modem identiek is aan een motorola, (ook al wist hij nergens vanaf 8)7
Punt is, dit modem wordt mijn eigendom, en de com21 (welke in bruikleen/huur is) verdwijnt. Ik heb geen zin om met rommel afgescheept te worden, welke binnen @home voor slechts 3% gebruikt wordt, als de rest van de wereld op een standaard platform zit. Dat kan alleen maar problemen opleveren.

[ Voor 21% gewijzigd door Emmeau op 25-06-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

CamU schreef op 25 juni 2004 @ 18:52:
edit:

Ik neem aan dat Booster met performance ook de werkelijke prestaties van het modem bedoeld, en niet de theoretische maxima
Zeker. Dat zijn toch de dingen die tellen.

Hoezo geen documentatie van de 450B?
http://www.arrisi.com/con...s/documentation/index.asp
De specsheet staat er gewoon bij hoor.
Zie ook hier: klik :P

Mogelijk heb je hem (hier over het hoofd gezien, omdat er geen CM voor het typenummer staat.

Ik heb hier ook een voetje waarvan ik niet weet wat ik ermee moet. Zat los bij de doos, niet in de Motorola verpakking dus. Iemand enig idee wat het is? :P

[ Voor 37% gewijzigd door Booster op 25-06-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Booster schreef op 25 juni 2004 @ 19:04:
[...]
Hoezo geen documentatie van de 450B?
http://www.arrisi.com/con...s/documentation/index.asp
De specsheet staat er gewoon bij hoor.
ja gevonden, grappig, arrisi heeft com21 overgenomen. Wedden dat de com21 retour arrisi gaan?
www.arris.com (wat op het modem staat) meld niks over de 450b, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 23:10
Mijn upload snelheid ligt nog steeds rond de 18 kB/sec (volgens speedtest, soms loopt dit op tot 23-24 but no way in de buurt van 32kB/sec laat staan 52...) maar ik lees hier dat sommigen al kunnen uploaden met 50+ kB/sec :(

Download haal ik soms wel rond de 480-500 kB/sec, ik heb een Com21 modem en woon in Tilburg (ja, ik heb de modem onlangs nog gereset). Ik heb ook geen briefje of iets dergelijks ontvangen voor vervanging van de modem :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Hi-Sintar op 25-06-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Emmeau schreef op 25 juni 2004 @ 19:06:
ja gevonden, grappig, arrisi heeft com21 overgenomen. Wedden dat de com21 retour arrisi gaan?
www.arris.com (wat op het modem staat) meld niks over de 450b, vreemd.
Zou goed kunnen dat @Home hier een prima dealtje over heeft gemaakt ;)

Wel vreemd dat het 'verkeerde' adres op de modem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

arrisI = arris International waarschijnlijk.
de A+C versie werken alleen op 110v volgens arris.com

Wat het rare stukje plastic betreft, ik weet niet hoe/waar ik het kan passen.
ziet er uit als een half ei (de vorm) met 2 gaten en een lipje om iets fast te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mh lukt het ook niet zoals op de plaatjes op de Arris website?

Bij mij is het een zwarte driehoek-achtige clip. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had tot gister een oude com21 modem maar daar haalde ik maar 14-16 KB/s Upload mee, heel soms 20KB/s. Na dinsdag met @home gebeld te hebben en wat testen gedaan te hebben vonden hun ook dat de modem niet meer goed was. Gister stond de postbode al met de nieuwe modem aan de deur. Meteen alles geinstalleerd. Na anderhalf uur was de modem nog niet online ik meteen ff bellen en MAC adres doorgegeven en een half uur later was de modem online. Ik haal nu ruim boven 500KB/s Down en tegen de 60KB/s Up. Ben zeer tevreden met de service van @home nu.

Speedtest Resultaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Download    24-6-2004   16:10   508,4668
Download    24-6-2004   16:10   512,5673
Download    24-6-2004   16:10   504,6817
Download    22-6-2004   16:25   275,7412
Download    22-6-2004   16:25   254,2334
Download    22-6-2004   16:24   320,597

Upload  24-6-2004   16:10   59,13606
Upload  24-6-2004   16:10   58,48755
Upload  24-6-2004   16:10   58,35423
Upload  22-6-2004   16:26   14,87075
Upload  22-6-2004   16:25   15,76646
Upload  22-6-2004   16:24   14,69153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:47:
Ik had tot gister een oude com21 modem maar daar haalde ik maar 14-16 KB/s Upload mee, heel soms 20KB/s. Na dinsdag met @home gebeld te hebben en wat testen gedaan te hebben vonden hun ook dat de modem niet meer goed was. Gister stond de postbode al met de nieuwe modem aan de deur. Meteen alles geinstalleerd. Na anderhalf uur was de modem nog niet online ik meteen ff bellen en MAC adres doorgegeven en een half uur later was de modem online. Ik haal nu ruim boven 500KB/s Down en tegen de 60KB/s Up. Ben zeer tevreden met de service van @home nu.

Speedtest Resultaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Download    24-6-2004   16:10   508,4668
Download    24-6-2004   16:10   512,5673
Download    24-6-2004   16:10   504,6817
Download    22-6-2004   16:25   275,7412
Download    22-6-2004   16:25   254,2334
Download    22-6-2004   16:24   320,597

Upload  24-6-2004   16:10   59,13606
Upload  24-6-2004   16:10   58,48755
Upload  24-6-2004   16:10   58,35423
Upload  22-6-2004   16:26   14,87075
Upload  22-6-2004   16:25   15,76646
Upload  22-6-2004   16:24   14,69153
De nieuwe is een Motorola?
Of is dat een domme vraag, aangezien Com21 niet meer bestaat. :X

Ik heb zelf nog steeds de Com21 en daar haal ik sinds vandaag ook dezelfde snelheden mee.
En ik heb er niks aan hoeven doen. :7

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
  • Laatst online: 26-08 12:03
ik heb nu ook een motorola gekregen van @home, maar de het probleem

ik wil het bijgeleverge filter eigelijk niet gebruiiken

nu hangt het com 21 modem rechtstreeks hierop
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spijkersm/modemkast.jpg

foto even gedraaid zodat het leesbaar is

het lieft zou ik het motortola hier dus ook direct opzetten

iemand een idee of dit zou kunnen en mogen

het gaat om de kleine zwarte motorola

verder alleen nog effe belllen omdat ik er een ophang plaatje bij wil hebben :P

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
gisteren even bij familie geweest en natuurlijk waren er probleempjes met de pc.
ze hadden daar dus ook @home bb met een echte oude com 21,zo,n groot log ding.
ff natuurlijk speedtest en met ftp de verbinding getest.
die kwamen daar echt niet verder dan 12/14 kB up. !!!!!
ook ff op spyware enz enz gescand.
ze wonen nog geen 2 km van mij vandaan.
heb toen maar ff een mailtje en wat screenshots gestuurd.

jammer dat @home alle nietsvermoedende klanten in de kou laat staan.

[ Voor 4% gewijzigd door jejeh op 26-06-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kleine zwarte motorola kan toch op dezelfde aansluiting waar je com21 opzit?

Je moet natuurlijk niet de coax kabel ook in de retourdoos terugzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Crazy Eyes Cobra schreef op 26 juni 2004 @ 09:43:

[afbeelding]
Hoezo wil je die meegeleverde filter niet gebruiken? Het kastje is redelijk hetzelfde hoor, alleen ietsje groter, dat is alles.

Geen idee of hij op de ouwe filter past, maar ik zou dan achteraf in ieder geval niet klagen indien je een slechte verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Emmeau schreef op 25 juni 2004 @ 19:00:
Tja, de eerste en tweede lijn helpdesk kende dit modem niet. Wist niet waar ik het over had etc etc etc.
Staat al enige tijd op hun site:
http://www.home.nl/abonnee/info/startersgids/
Garandeerde 100% dat het dit modem identiek is aan een motorola, (ook al wist hij nergens vanaf )
Punt is, dit modem wordt mijn eigendom, en de com21 (welke in bruikleen/huur is) verdwijnt. Ik heb geen zin om met rommel afgescheept te worden, welke binnen @home voor slechts 3% gebruikt wordt, als de rest van de wereld op een standaard platform zit. Dat kan alleen maar problemen opleveren.
Het is gewoon een Docsis modem. Ondersteund niet alleen Docsis 1.1, maar ook al Docis 2.0. Motorola's zijn ook Docsis modems. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic_Jack schreef op 26 juni 2004 @ 01:09:
[...]

De nieuwe is een Motorola?
Of is dat een domme vraag, aangezien Com21 niet meer bestaat. :X

Ik heb zelf nog steeds de Com21 en daar haal ik sinds vandaag ook dezelfde snelheden mee.
En ik heb er niks aan hoeven doen. :7
De nieuwe is inderdaad een motorola SB5100
Zat alleen geen plaatje bij om hem op te hangen.
De upload op mijn COM21 was gewoon slecht op sommige momenten haalde ik de 10KB/s Up nog niet eens. Maar ben nu weer helemaal tevreden met de nieuwe modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
Booster schreef op 26 juni 2004 @ 14:06:
[...]

Hoezo wil je die meegeleverde filter niet gebruiken? Het kastje is redelijk hetzelfde hoor, alleen ietsje groter, dat is alles.

Geen idee of hij op de ouwe filter past, maar ik zou dan achteraf in ieder geval niet klagen indien je een slechte verbinding hebt.
helaas niet dus
nu is het een kastje waar meteen de groene kabel inkomt en meteen split in radio tv en modem

bij de motorola zit
een wanddoos met een aansluiting, dan een kastje waar een kabel ingaat vanaf daar een kabel naar modem en een splitter waarvan je radio tv pakt

toch weer kastje extra en aangezien de hele zut in de woonkamer moet hangen hier heb ik liever zo mijn mogelijk extra filters of kabels aan de muur

edit: ik heb het net ven met het oude filter getest en het motorola modem maakt volgens de log files totaal geen verbinding.

morgen het nieuwe spul maar eens gaan aansluiten dan

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 27-06-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Crazy Eyes Cobra schreef op 26 juni 2004 @ 19:35:
[...]

helaas niet dus
nu is het een kastje waar meteen de groene kabel inkomt en meteen split in radio tv en modem

bij de motorola zit
een wanddoos met een aansluiting, dan een kastje waar een kabel ingaat vanaf daar een kabel naar modem en een splitter waarvan je radio tv pakt

toch weer kastje extra en aangezien de hele zut in de woonkamer moet hangen hier heb ik liever zo mijn mogelijk extra filters of kabels aan de muur

edit: ik heb het net ven met het oude filter getest en het motorola modem maakt volgens de log files totaal geen verbinding.

morgen het nieuwe spul maar eens gaan aansluiten dan
Die heb ik hier ook niet gebruikt, aangezien mijn oude splitter ook zo was aangesloten. Ik heb alleen de nieuwe splitter gebruikt en even @home gebeld om mijn motorola te laten aanmelden en toen kwam die zonder problemen en zonder signaalverlies online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
ik heb alles hangen toch met de nieuwe splitter aangesloten

alleen moesten ze het modem effe aanmelden.

het enigste probleem is dat er geen ophangbeugeltje bijzat, vannacht rond 2 uur gemaild erover en nu al reaktie.

ze sturen er een op

erg netjes van @home vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
hoe kan ik zorge dat ik zo'n motorola krijg? Is er een schema om mensen te upgraden? Of krijg ik daar bericht van?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

nu we et toch over aansluitingen hebben; moren zouden ze de verbinding naar mijn nieuwe huis ompatchen.
nu heb ik zon compleet verhuis pakket gekregen met 2 aansluitkastjes, een driewegblokje en 2 kabels.
dr zit nu een standaard aansluiting in et nieuwe huis (net als in het oude).

is et verplicht (of beter) om de nieuwe zooi aan te sluiten of niet. of staat dit gewoon al ergens in dit topic en is dit een zinloos bericht. of is et niet slim om met een schaar rond te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

8)7 W8 nu al tijden maar nog steeds niks, ze hebben nog een paar dagen dan is het zover, dan heeft iedereen hier de upgrade behalve ik |:(

>:) Als het straks nog niet goed is dreig ik wel met "niet betalen" zullen we eens zien hoe snel het opgelost is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mijn upload hangt overdag en savonds rond de 20 kbs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 15:40
Het gaat nu echt beginnen geloof ik. Was het gisteren nog 16kb/s, vanmiddag 20kb/s, nu al 33kb/s :)

Ik heb een groot COM21 modem en woon in Almelo, Overijssel.

Danku @Home!

[ Voor 22% gewijzigd door IceEyz op 28-06-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 23:10
(Overgenomen op Mon Jun 28 2004 om 20:08:38 UTC+0200)

Download : 390.5 KByte/sec
Upload : 21.6 KByte/sec
Connection : 520.0 Conn/min
Ping test Nederland : 36.0 ms
Niet echt spetterend te noemen, @home breedband @ Tilburg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Hmm idd :) Even een modemswap aanvragen dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Hi-Sintar schreef op 28 juni 2004 @ 20:08:
[...]

Niet echt spetterend te noemen, @home breedband @ Tilburg ;(
8)7 Niet echt nee, dat haal ik nu al een jaar lang zonder verhoging!

[ Voor 16% gewijzigd door Steffy op 28-06-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Crazy Eyes Cobra schreef op 26 juni 2004 @ 09:43:

[afbeelding]

foto even gedraaid zodat het leesbaar is

het lieft zou ik het motortola hier dus ook direct opzetten

iemand een idee of dit zou kunnen en mogen

het gaat om de kleine zwarte motorola

verder alleen nog effe belllen omdat ik er een ophang plaatje bij wil hebben :P
Gewoon DOEN heet dat!!! Werkt bij mij ook perfect!!! Hangt er nu alweer bijna 2 mnd op zonder ook maar één minuut (of ook maar één seconde) offline te zijn geweest... Zoasl ik al heb vermeld in diverse topics zijn de specs van de CF02 die jij gebruikt en het nieuwe filter niet bijsterverschillend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

csteelooper schreef op 28 juni 2004 @ 21:07:
[...]

Gewoon DOEN heet dat!!! Werkt bij mij ook perfect!!! Hangt er nu alweer bijna 2 mnd op zonder ook maar één minuut (of ook maar één seconde) offline te zijn geweest... Zoasl ik al heb vermeld in diverse topics zijn de specs van de CF02 die jij gebruikt en het nieuwe filter niet bijsterverschillend :D
Nou dat wil niet altijd werken. Heb als monteur gewerkt voor @home. En heb genoeg aansluitingen verandert [van com21 naar motorola] en met optimizer kwam hij meer niet als wel online en dan ook nog eens super instabiel. Wij hebben toen de optimzer en tras 141 moeten vervangen voor een tras 10 met een ctu-01/02 en dat werkt weer wel perfect..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

maontje, ivm mn verhuizing heb ik zon verhuispakket gekregen. is et slim om in et nieuwe huis gewoon door te patchen via de bestaande aansluiting (hangt zelfde kastje als oude huis), of moet ik echt de nieuwe aansluitingen aanbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heb vandaag het nwe kabelmodem ontvangen, ter vervanging van niet optimaal functionerende COM21

Motorola 5100,

Na wat stoeien met kabels ;) PC aangezwengeld, helaas :+ geen verbinding

Home gebeld, en de situatie geschetst, ze hebben het modem aangemeld, en kreeg direct de bekende 4 lampjes, na 5 minuten

Helaas, pret van korte duur, geen IP, buiten de 169 reeks van Windows

na 50 minuten helpdesk, PRIMA geholpen btw, kwamen we erachter dat na 3 jaar het plugje van de kabel in de COM21 een beetje verrot was :(

kreeg van de medewerker een nieuwe kabel aangeboden, ter compensatie van de telefoonkosten

er werdt zelfs aangeboden dat als dit het probleem niet zou zijn, er direct een monteur zou langskomen met een ander modem.

dit omdat ik al had aangegeven per omgaande de COM21 modem retour had gedaan

de kabel vervangen ( welke tweaker heeft er nu geen 'reserve' utp in huis ;) )
en de verbinding is op verschillende testsite's gemiddeld 550 down en 55 up

geen klachten hier over @home...... ( nooit geweest ook eigenlijk)

Regio Roosendaal

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 29-06-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik iedereen hoor zeuren over @home, heb ik hier altijd topsnelheden, precies van FreshMaker zegt, al ver voor 1 juli 550 down en 64 up, dus dat zit helemaal goed, ik heb ook nooit last van uitval, wel 1 keertje gehad, maar toen bellen, en binnen 2 minuten was er weer verbinding, dus alles wat ik kan zeggen is hulde aan @home, vooral voor zo'n prijs

Milsbeek, regio Gennep/Venray

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb op dit moment 2 ip adressen ... als ik dus een andere modem aanvraag blijven deze dan hetzelfde ? of raak ik mijn ''extra'' ip dan kwijt en krijg ik 1 ander nummer terug ?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Laatst online: 19:45
Royal schreef op 29 juni 2004 @ 22:45:
Ik heb op dit moment 2 ip adressen ... als ik dus een andere modem aanvraag blijven deze dan hetzelfde ? of raak ik mijn ''extra'' ip dan kwijt en krijg ik 1 ander nummer terug ?
Ik heb er drie, ook na de modem swap. Ik had wel het probleem dat mijn ip's niet in de 82.x.x.x range zat. De drie computernamen weg laten gooien en nieuwe aan laten maken, met nieuwe (82.x.x.x) ip's. Of dat ze dit vergeten zijn, of dat dit altijd is bij abbonee's met meerdere ip's weet ik niet, maar het is in ieder geval iets om in de gaten te houden. (3 uur helpdesk wordt je niet vrolijker van, vooral niet als ze niet naar je luisteren)

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

maontje schreef op 28 juni 2004 @ 23:22:
[...]

Nou dat wil niet altijd werken. Heb als monteur gewerkt voor @home. En heb genoeg aansluitingen verandert [van com21 naar motorola] en met optimizer kwam hij meer niet als wel online en dan ook nog eens super instabiel. Wij hebben toen de optimzer en tras 141 moeten vervangen voor een tras 10 met een ctu-01/02 en dat werkt weer wel perfect..
Als jij monteur bent geweest, dan kan je vast ook mijn vraag wel beantwoorden.
Ik heb bij mijn com21 direct m'n filter er tussenuit gehaald omdat het alleen maar m'n tv beeld verpestte.. vooral tijdens het downloaden allerlei rare strepen over m'n beeld.
splitter weg.. geen problemen meer

Ik neem aan dat ik bij die motorola ook geen filter nodig heb?

[ Voor 10% gewijzigd door job op 29-06-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb ook een Arris modem gekregen.. eens kijken hoe die 't gaat doen.. als 't goed is wordt hij vannacht geactiveerd.

[aanvulling]
Vanmorgen aangesloten, na een half uurtje nog eens gekeken of hij al online was, wat het geval bleek te zijn :)
Laptop aangezet, DHCP release en renew gedaan in m'n router. Ik kreeg een nieuw IP-adres in de 8x.xx.xx.xx. range.

Daarna dus gassen!

Speedtest:
Down: 500 kbyte/sec ++
Up: 55 kbyte/sec

Vanavond of morgen nog maar eens testen d:)b

[ Voor 63% gewijzigd door CAP-Team op 30-06-2004 08:31 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
ik zit hier in zwolle nog steeds met een com21....

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Helaas zijn mijn vermoedens waarheid geworden.

Vanochtend hoopvol het Arris modem aangesloten, en niks.
14 euro verder (bellen met de helpdesk) en er werd voorgesteld om donderdag een monteur langs te sturen, maar dat leek me vrij onzinnig gezien het feit dat het COM21 het de avond ervoor nog prima deed.
Tijdens het gesprek met de medewerker sloot ik uit ballorigheid weer het com21 modem aan, en jawel, signaal :)

Ze hebben nu dus mijn com21 weer operationeel gemaakt (ook dat kostte weer 30 minuten bellen om me terug te zetten op de HCX) en krijg nu een Motorola modem.

Ik twijfel of het wel het probleem is van het modem, maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 22-09 22:50

Copyman

Dode muis

Ik heb sinds gister ook een Motorola SB5100, nadat ik een aantal speedtests had gestuurd, omdat mijn upload snelheid te laag was. Nu heb ik hem gister aangesloten, alles goed en wel. Speedtests ook super 550 down / 57 up.

Maar als ik nu iets download van een server, waar ik normaal met zo'n 400 KB/s downloadde (Com21), begint hij nu bij 480 en zak geleidelijk af naar ongeveer 60 á 120 KB/s. Heeft iemand dit probleem ook? Is er iets aan te doen?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
gebruik download accelerator. Die probeert veel beter het onderste uit de kan te halen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 22-09 22:50

Copyman

Dode muis

yowen schreef op 30 juni 2004 @ 16:54:
gebruik download accelerator. Die probeert veel beter het onderste uit de kan te halen.
DAP gebruik ik niet, ik gebruik FlashFXP. Ik heb het voornamelijk over ftp servers (wat ik er wel even bij had mogen vermelden). Waar ik normaal dus een stable speed had tussen de 350 - 400. Nu begint hij dus te downloaden met 480 en zakt af naar 60 / 120 (afhankelijk van de ligging).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

heb een com21 zit nog steeds niet op 256 kbit mn max upload is s'nachts en dat is maarliefst 23kb/s !

Edit :

nou het is 1 juli en mn down/up load is niet bepaald beter te noemen :

(Overgenomen op Thu Jul 1 2004 om 00:15:26 UTC+0200)

Download : 425.3 KByte/sec
Upload : 20.0 KByte/sec

[ Voor 56% gewijzigd door Royal op 01-07-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 07:30

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Ik zag vanochtend wel direct een verbetering

Ik heb ook zo'n Arrisi CM-450B gekregen en dit waren mijn resultaten die keer op keer herhaald kunnen worden.

Download 510.3 KByte/sec (=4082 kbps)
Upload 58.5 KByte/sec (=468 kbps)
Connection 1,501.0 Conn/min
Ping test Nederland 13.0 ms

Deze resultaten zijn opgenomen vanaf een USR 8054 Wireless Router.

Ik moet zeggen, ziet er goed uit....Klagen hoef ik zeker niet meer >:)

[ Voor 9% gewijzigd door eenTurk op 01-07-2004 07:29 ]

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

(Overgenomen op Thu Jul 1 2004 om 07:39:06 UTC+0200)

Download : 523.1 KByte/sec
Upload : 55.8 KByte/sec
Ping test Nederland : 26.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Hmm hij is hier ook weer ''iets'' sneller

upload zit nu rond de 45KB/s

Edit :

zit nu weer terug op 23kb/s max ! :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Royal op 01-07-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Niks helemaal niks, haha. Zoals voorspeld heeft iedereen het hier in het gebied van kabelnoord, maar wie heeft het niet 8) Ik :D :+

Ik ga straks bellen, wens me sterkte >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
hmm, mijn COM21 gaat wel wat harder, maar haalt nog niet het maximale.
Augustus nog maar even afwachten, aangezien ze nu 80% doen en de overige 20% in augustus

35KB/s momenteel

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van SpeedTest.nl met een COM21-modem in Roosendaal op 1 juli @ 12:31 uur:

- Download: 493.2 KByte/sec
- Upload: 49.2 KByte/sec
- Connection: 791.0 Conn/min

Er is een duidelijk verschil waarneembaar. Een week geleden lag dit ongeveer nog op een download van 320 KByte/sec en een upload van 20 KByte/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
(Overgenomen op Thu Jul 1 2004 om 14:00:10 UTC+0200)

Download : 339.0 KByte/sec
Upload : 18.4 KByte/sec

Als ik speedtest met m'n opera browser doe, dan is het nog langzamer.
Gooi maar eens even een mailtje de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mijn up is weer gedropt naar 20 kbs :/ Vanmorgen was hij nog 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theoretisch;

- een upload van 512/8 = 64 kb/sec.

Praktijk bij mij;

is een upload van ongeveer 54 a 55 kb/sec.

Is hier nog wat aan te doen? Mag ik hierover klagen bij @home?
Ik heb Motorola modem van ong 2 jaar oud (witte).

p.s Download gaat wel op de beloofde snelheid....

-edit-

Regio Tilburg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag donderdag 1 july

download 501 kb/sec
upload 56.5

regio noord west friesland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

bij mij is het mega traag hier in Eelde
70KB Down
8KB Up
COM21 modem (die met PCI slot die dikke)

D-link wireless router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:21:
Vandaag donderdag 1 july

download 501 kb/sec
upload 56.5

regio noord west friesland
:D Regio Noord oost friesland bij mij niet, de rest van de regio wel. Heel vaag 8)7

Download 248.4 KByte/sec

Upload 29.7 KByte/sec

connectie 1,097.0 Conn/min

:( :( :( Maar liefst 100 tot 150KB langzamer dan normaal, ook met downloaden van BV. de bekende download kanalen leverd een tragere download op :( :( :(

[ Voor 37% gewijzigd door Steffy op 01-07-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:12:
Theoretisch;

Praktijk bij mij;

[...]
:?
ik denk dat als je belt dat ze bij @home dan even heel hard gaan lachen...
want 64 kb/sec zal altijd uitkomen op ongeveer 55 kb/sec (ligt o.a. aan het protocol wat op internet gebruikt word).....
je moet juist blij zijn met deze snelheden.

over de rest die wel te trage verbindingen hebben: ik denk dat @home zich tot morgen (lees: vannacht 12 uur) de tijd geeft om alles omhoog te schalen (ze zouden de snelheid op 1 juli verhogen; als ze dat om 23:59 doen voldoen ze daar nogsteeds aan)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 15:17
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:12:
Theoretisch;

Praktijk bij mij;

p.s Download gaat wel op de beloofde snelheid....

-edit-

Regio Tilburg
vind het zeker een hele mooie snelheid.. 64KB/s is de maximale snelheid.. niet de gegarandeerde snelheid
tevens ben je op een paar maanden tijd van 16 naar 55KB/s (in jouw geval ) gegaan dus vind niet dat je te klagen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Harlingen haal ik in daluren (rond 02:00 in de nacht) een upload van 48KBytes/sec maximaal (40Kbytes/sec minimaal), maar op dit moment (19:45) is het maar 23Kbytes/sec (met com21 modem).

Ik weet dat Harlingen pas in september volledig geupgrade is (bij de eerste snelheidsverhoging een tijdje geleden stond Harlingen in september gepland). Kan het daaraan liggen dat in de daluren de upload zo inzakt?

Hoe zit het bij jullie verder met de upload in piektijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

internet is hier nu echt super bagger :

(Overgenomen op Thu Jul 1 2004 om 21:03:50 UTC+0200)

Download : 281.7 KByte/sec
Upload : 8.3 KByte/sec

heb toch echt breedband :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Om je een indicatie te geven: ADSL abonnementen van 1 Mbit/s up halen meestal in de praktijk een max van zo'n 90-100 kB/sec (dan zit je al echt hoog) tegenover een theorethisch maximum van 128 kB/sec (en dan reken je overhead die er altijd bij zit nog niet eens mee. Jij zit nu met de helft op 55 kB/sec en, you can do the math. Zelfs met een ander modem zul je niet echt veel meer halen, hoogstens 2/3 kB/sec. Lijkt me dus niet echt een reden tot klagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo slecht heb ik het nog nooit gehad bij @home :(

(Overgenomen op Thu Jul 1 2004 om 21:40:04 UTC+0200)

Download : 132.8 KByte/sec
Upload : 11.8 KByte/sec
Connection : 338.0 Conn/min
Ping test Nederland : 45.0 ms

Zit hier met een Com21 in Haren (Groningen)...sinds de 'verhoging' is mijn snelheid alleen maar lager geworden?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sinds ik een Motorola modem heb, heb ik ook "normale" snelheden.

450kb/s down en tegen de 50 up

Tot voor kort had ik een up van 15 kb/s met het Com21 modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

(Overgenomen op Thu Jul 1 2004 om 21:59:39 UTC+0200)

Download : 136.4 KByte/sec
Upload : 6.8 KByte/sec

hier wordt het ook steeds erger ! com21 enschede 7546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn upload is weer op het oude niveau van 5 maanden geleden... download is nog wel 450 ongeveer... misschien weer een upgrade bezig?

3 dagen geleden was ik 's nachts wat aan het surfen en ging mijn downloadsnelheid opeens voor een uur naar de 200Kbytes/sec toe. Daarna was mijn upload met 10Kbytes/sec opgehoogd! Dit zag ik ook duidelijk in de statistieken van speedtest een uur later.

Hopen dat ze dat nu weer doen, anders hebben we mooi pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Vanmorgen ging het nog redelijk ... nu is het zwaar bagger

ik ga zo eens een mailtje opstellen voor snelheid@home.nl .. doe mij dan ook maar zon motorola modem dan heb tenminste netjes tot 1 juli gewacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download : 468.4 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec

! com21 enschede 7546
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.